Deel 1:
Lees en huiver.
Veel users maken zich schuldig (bewust/onbewust) aan discriminatie.
Ik hoop dat hier direct bans uit voortvloeien want dit kan echt niet.
Deel 2:
Als jullie hier geen ban voor kunnen geven snap ik niets meer van jullie beleid!
Lees en huiver.
Veel users maken zich schuldig (bewust/onbewust) aan discriminatie.
Ik hoop dat hier direct bans uit voortvloeien want dit kan echt niet.
Deel 2:
Racisme = discriminatie, wat in die thread staat is discriminatie!Het gevolg is dat die Username op slot wordt gezet en bij herhaling een IP-ban ingesteld wordt.
Er zijn instanties op Internet als het Meldpunt Discriminatie Internet dat gelijk met politie en boetes dreigt als ze ook maar het vermoeden hebben dat er iets niet in de haak is en voor je het weet, hebben wij gedonder.
En daar hebben wij (logisch) geen zin in.
Als jullie hier geen ban voor kunnen geven snap ik niets meer van jullie beleid!
Artikel 1 van de Grondwet luidt:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan".
Definitie van discriminatie (art. 90quater Sr.)
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
Belediging (art. 137c Sr.)
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.