Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 16:20
Na mijn upgrade naar JB heb ik de hele tijd een "oogje" in mijn statusbalk. Volgens de diverse forums is dit de "Smart Stay". Dit zou je aan en uit moeten kunnen zetten via Instellingen -> Display -> SmartStay. Maar die instelling heb ik helemaal niet.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn gsm onlangs ook geupdate en hij blijft heel vaak hangen, ik moet er geregeld mijn batterij uithalen en weer opnieuw opstarten. hij gebruikt enorm veel ram geheugen dus ik weet niet of het de juiste beslissing was om de update van 2.3.6 naar 4.1.2 te doen.. heeft nog iemand deze problemen?
ik wil gewoon een custom rom proberen maar het is mijn eerste smartphone en ik durf precies niet echt veel te verranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 21:06 ]

• johan d
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10-2023
Gebruikt iemand deze smartphone ism met navigatie (sygec) en hoe bevalt het voor in de auto?
Is er goede GPS ontvangst?

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Ik heb tomtom erop draaien en die doet het perfect in de auto. Ontvangst is prima, alleen moet je wel bluetooth uitzetten want tomtom i.c.m. de handsfree set werkt niet goed.

Arriving Somewhere but not here....

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:10

MieJuul

3970Wp

Ik gebruik Navigon voor de navigatie, nog geen moment spijt van.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:05
Ik maak nu ook gebruik van "Cyanogenmod 10 Unofficial for Samsung Galaxy Ace II" en ik heb daar een vraag over.

Hoe kan ik op mijn bureau blad (noem je dat bij een GSM ook zo ???) een map aanmaken waarin ik dan weer andere icoontjes kan plaatsen?

Als ik nu lang op het "buro blad" druk krijg ik alleen de mogelijkheid om de achtergrond te veranderen.

Wie weet hoe dit moet?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Iconen op elkaar slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 17:40
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:47:
ik heb mijn gsm onlangs ook geupdate en hij blijft heel vaak hangen, ik moet er geregeld mijn batterij uithalen en weer opnieuw opstarten. hij gebruikt enorm veel ram geheugen dus ik weet niet of het de juiste beslissing was om de update van 2.3.6 naar 4.1.2 te doen.. heeft nog iemand deze problemen?
ik wil gewoon een custom rom proberen maar het is mijn eerste smartphone en ik durf precies niet echt veel te verranderen.
Ik zou je adviseren om Kyrillos rom over je 4.1.2 te flashen met de 624 mb patch. Je hebt dan nog steeds de originele 4.1.2, maar dan geoptimaliseerd. Hier doet ie het perfect!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
H.Boss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:57:
[...]

Ja, ik dacht ik ga opzoek naar een andere ROM. Want ik vond die van Kyrillos toch wat langzaam worden en enige haperingen vertonen.

Dus toen kwam ik uit bij Slim ROM 8.1. Het verschil al van ROM grootte. Kyrillos = 440MB en Slim ROM= 138MB.

Maar ik merkte het gelijk al dat die mega snel is. Hij reageert op het openen van apps/vensters en navigeren door android zo snel. En veel dingen zijn naar wens aan te passen. De toggles zijn ook aan te passen.

Nog even een belangrijk aspect van de ROM. En dat is voor velen misschien wel een groot pluspunt, omdat er geen notificatieled op de Ace 2 zit. Bij bericht van whatsapp(zou ook bij mail/sms kunnen zijn, alleen heb ik dat nog niet getest) gaan de terug & menu knop oplichten en knipperen om de paar seconden. Zonder dat je scherm aangaat.

Hier eigen screens:

[afbeelding]

Link voor grotere afbeelding:

http://i39.tinypic.com/20l7q9.jpg
Deze van het weekend ook maar even erop zetten op de i8160 van m'n vriendin. Zoals eerder te lezen is in dit topic heb ik de Kyrillos ROM erop gezet, maar die is soms toch nog wel erg traag.

CM durf ik niet aan.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53

H.Boss

Hugo Boss

Nu een 3 weken weer een andere ROM draaiende:

[ROM][4.2.2][AOKP/CM/PA] Vanilla RootBox Build 4 [05/09/2013]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2413463

En moet zeggen dat deze erg erg erg snel is en tot nu toe geen rare dingen tegen gekomen.

Ik heb dan wel Build 3 draaien, omdat Build 4 geen toegevoegde waarde voor mij heeft.

De Buglist die in de topic staat heb ik niks van ervaren. Alleen die low call voice. Maar daar is de truc voor als je echt bijna niks hoort om vol down en dan vol up in te drukken. Dan komt die weer op normaal niveau.

Voor de rest een en al lof en vooral de responstijd van het navigeren door de rom!

Binnenkort komt Build 5 er aan.

[ Voor 36% gewijzigd door H.Boss op 22-09-2013 11:25 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• xrgman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 16:40
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:24:
[...]

Deze van het weekend ook maar even erop zetten op de i8160 van m'n vriendin. Zoals eerder te lezen is in dit topic heb ik de Kyrillos ROM erop gezet, maar die is soms toch nog wel erg traag.

CM durf ik niet aan.
waarom niet?
de prestaties zijn echt geweldig in vergelijking met kyrillos rom, aangezien samsungs stock 4.1 rom en alle die hierop gebaseerd zijn verschrikkelijk traag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan d schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:21:
Gebruikt iemand deze smartphone ism met navigatie (sygec) en hoe bevalt het voor in de auto?
Is er goede GPS ontvangst?
Gebruik naar volle tevredenheid Co Pilot Live:
Google Play: CoPilot GPS

Applicatie weet ook waar in Duitsland flitscamera's hangen en waar snelheidsbeperkingen zijn, ook op binnenwegen.

Nadeel in combinatie met de Ace 2 is dat kaartmateriaal op het interne SD geheugen moet staan.
Heb dit opgelost met regiokaarten (Benelux, DACH, Frankrijk, etc) en deze verplaatst naar het externe SD kaartje. Moet ik in Duitsland/Oostenrijk zijn kopieer ik de DACH kaart naar het interne geheugen.

Voor een reis naar Spanje of Italië betekend dit dus 2x kaartmateriaal verwijderen en nieuwe regio kopiëren. Beperkende factor is dus het zeer krap bemeten (1.10 GB) interne SD geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
xrgman schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:42:
[...]

waarom niet?
de prestaties zijn echt geweldig in vergelijking met kyrillos rom, aangezien samsungs stock 4.1 rom en alle die hierop gebaseerd zijn verschrikkelijk traag zijn
Ben bang dat er rare bugs in zitten, en daar maak ik mij niet geliefd mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
xrgman schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:42:
[...]

waarom niet?
Waar kan ik een goede installatiehandleiding vinden om de CyanoMod versie erop te zetten, want die op het XDA dev forum is wel heel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Joop_Klepzeiker schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:53:
[...]

Waar kan ik een goede installatiehandleiding vinden om de CyanoMod versie erop te zetten, want die op het XDA dev forum is wel heel erg karig.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een poolse ace 2 binnen van een webshop. Is dat reden om terug te sturen, of is er geen enkel probleem? Lees hier wat over firmware die niet zo makkelijk geinstaleerd kon worden oid?
Ook hangt het sdcard klipje half uit het toestel en klikt niet vast. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van update's is geen probleem met kies.
Het klepje moet vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrgman
Joop_Klepzeiker schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:53:
[...]

Ik weet niet of je je telefon al op jellybean hebt, maar zoniet kan je hier vinden hoe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2118119

Zodra je dat gedaan hebt kan je de cyanogenmod rom downloaden hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2342997

En deze op je telefoon zetten en dan ook de temporary recovery downloade hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2141395

En deze dan flashe in je stock recovery die je ingaat door: volume omhoog+ home knop+ power knop en vanaf daar volg je de instructies van het cyanogenmod topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Dank U! JB staat er al op (en sindsdien is deze ook zo traag).
Zal van het weekend eens proberen of ik CM erop kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Hier draait de Ace2 van m'n vriendin inmiddels een aantal weken op de Kyrillos versie van de Samsung JB ROM, aangevuld met de patch om wat meer werkgeheugen te hebben.

M'n vriendin is tevreden met zowel de snelheid als de battery life. Zelf vind ik het toestel nog steeds verre van soepel maar ja, ik ben dan ook verwend met mijn Sony Xperia Z :D. Iig.. ik ga niet nog meer dingen doen om koste wat het kost de Ace2 van m'n vriendin vlotter te krijgen. Zo lang zij tevreden is.....

Hij is (en blijft) dan ook echt wel merkbaar vlotter dan Samsung stock, ookal is hij er wel op gebaseerd.

Het enige nadeel is dat de telefoon ook al 1 keer een complete vastloper heeft gehad (categorie batterij verwijderen en weer terug doen om hem weer werkend te krijgen). Dat soort dingen is wel mateloos iritant. Het geeft een gevoel van "onbetrouwbaar".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Afgelopen zondag toch maar eens CyanogenMod erop gezet en ik moet zeggen, het valt me niet tegen. De telefoon is merkbaar sneller geworden en voor mij nu op een acceptabel niveau.

Enige probleempje wat ik nog heb is dat de telefoon standaard zegt dat sdcard0 is uitgeworpen en er nu wel een sdcard1 (= mijn microsd kaartje) beschikbaar is. Veel apps, zoals de galerij geven hier een melding op: "No External storage available". omdat die dus allemaal zoeken naar sdcard0 terwijl die dus niet bestaat.

Iemand enig idee hoe ik dit aangepast krijg zodat mijn externe kaartje weer sd0 wordt en niet sd1?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrgman
Probeer de original vold.fstab te flashe van deze thread, deze zet de sd card path naar hoe die was:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Was die dame van Samsung ook meer dan beu (what would you like to do).
Dus me ook maar eens verdiept in de wondere wereld der custom roms.

Eerst geoefend met een oud toestel (Huawei U8220), uiteraard gebricked maar daarna ook weer gereanimeerd 8)
Lang leve Fastboot, CWM en CyanogenMod.

Na deze oefening voor het echte werk gegaan met de Ace 2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495541

Heb de build van vorige week geflashed (18/11) en valt niet tegen, build van gisteren (24/11) loopt nu binnen.
Zijn nog wat problemen met de GPS, maar dit staat hoog op de fixlijst van het ontwikkelteam.

Toestel draait lekker op deze ROM en versie 4.3.1 gaan we vast niet van Samsung krijgen >:)

Edit:
Update ging ook als vanzelf, wipe cache, wipe dalvin cache en knallen maar met het verse zipfile.
Meegeleverde browser ben ik niet kapot van, is opgelost met firefox.

Ander afzeikpunt is dat de fonts minder mooi zijn, vooral vetgedrukte tekst is minder strak.
Pluspunt is dat filmpjes afspelen nu wel soepel gaat, liep het toestel voorheen met de stockrom vaak op vast na afsluiten filmpje.

Telefonie functies werken nog steeds goed (bellen/sms/whatsapp/email).
GPS probleem gaat vast opgelost worden en ben allang blij dat het Samsung mokkel niet steeds langskomt als ik een of andere knop te lang heb ingedrukt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Aapmansz op 25-11-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Aapmansz schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:28:
Was die dame van Samsung ook meer dan beu (what would you like to do).
Dus me ook maar eens verdiept in de wondere wereld der custom roms.

Eerst geoefend met een oud toestel (Huawei U8220), uiteraard gebricked maar daarna ook weer gereanimeerd 8)
Lang leve Fastboot, CWM en CyanogenMod.

Na deze oefening voor het echte werk gegaan met de Ace 2:

Heb de build van vorige week geflashed (18/11) en valt niet tegen, build van gisteren (24/11) loopt nu binnen.
Zijn nog wat problemen met de GPS, maar dit staat hoog op de fixlijst van het ontwikkelteam.

Toestel draait lekker op deze ROM en versie 4.3.1 gaan we vast niet van Samsung krijgen >:)

Edit:
Update ging ook als vanzelf, wipe cache, wipe dalvin cache en knallen maar met het verse zipfile.
Meegeleverde browser ben ik niet kapot van, is opgelost met firefox.

Ander afzeikpunt is dat de fonts minder mooi zijn, vooral vetgedrukte tekst is minder strak.
Pluspunt is dat filmpjes afspelen nu wel soepel gaat, liep het toestel voorheen met de stockrom vaak op vast na afsluiten filmpje.

Telefonie functies werken nog steeds goed (bellen/sms/whatsapp/email).
GPS probleem gaat vast opgelost worden en ben allang blij dat het Samsung mokkel niet steeds langskomt als ik een of andere knop te lang heb ingedrukt :)
En geen problemen met je interne SD kaart?
Bij mij kent ie deze niet meer en kan dus geen foto's maken, galerij werkt niet meer, kan zelfs geen andere beltonen kiezen dan de standaard aanwezige. Ga nu zo die patch installeren die hierboven vermeld is en eens kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Devices zijn wel aanwezig in de bootloader (CWM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Nu overvraag je me

Als ik naar het CWM menu ga en dan naar Mount and storage, dan zie ik wel vanalles staan.
Zoals /sdcard, /emmc /preload /system /cache /data /efs en ook mount USB storage

In advanced staat ook partition sdcard maar weet niet wat ik er mee moet

Ik kan alles wel mounten, maar na een reboot is alles weer geunmount.
Heb ook al een keer Fix permissions gedaan, maar helpt ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 25-11-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Blijft een apart toestel met zijn tussengeheugen.

Heb de boel gewiped (factory reset, cache reset en dalvin cache reset) voordat de 1e custom rom er op ging.

Vanaf het toestel kan ik ook niet backuppen e.d.
Moet echt vanaf de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Dat had ik ook gedaan, maar jij hebt dus wel die interne sdkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Als ik in ES file explorer kijk zie ik sdcard0, sdcard1 en usbdisk.
Alleen sdcard1 kan ik hiervan inzien, dat is mijn externe kaart
Bij die andere 2 zegt ie sd-kaart uitgeworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
xrgman schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:
Probeer de original vold.fstab te flashe van deze thread, deze zet de sd card path naar hoe die was:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379981
Gedaan, maar helpt niets.......
helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Ace2 blijft een rampenbak.
Rom Manager applicatie kan ook weinig vanaf het OS.

Enige manier is booten in CWM en vanuit daar de hele boel te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Heb nu een hele tijd zitten spelen in die cwm bootloader en kom tot de conclusie dat daar al die sdcard niet herkent wordt. heb vanalles geprobeerd, fixing errors, partitioneren van sd kaart etc ect maar wat ik ook doe, ik krijg die interne sdkaart niet terug.

Ik denk dat van pure ellende maar weer naar stock firmware ga ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Als een bootmanager het interne geheugen niet meer herkend is er vast meer aan de hand,
Vochtschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Niet herkennen is mischien niet het juiste woord. Hij ziet 'm wel, maar kan er niets mee. En vocht of welk soort schade dan ook, is zo goed als uitgesloten. Hoop alleen als ik via ODIN die stockfirmware terugzet, het probleem met die sd-kaart opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
@Klepzeiker
Vermoed toch een hardware defect.
Geen garantie meer?
In Linux kan je mounts e.d. instellen in /etc/fstab
Wellicht heeft Android ook zoiets.

@all
Rommetje van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495541 werkt echt goed.
GPS heeft wat tijd nodig om tot een fix te komen.
Vergelijkbaar met oude TomToms (<V4).

Wordt hard aan gewerkt en vandaag weer een nieuwe release uitgebracht:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2495541&page=123

Edit:
GPS FIX is gefixed in de 26/11 release,

[ Voor 19% gewijzigd door Aapmansz op 26-11-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
Dames en heren, misschien dat iemand van jullie dit herkent en een oplossing weet. Mijn zusje heeft dus een behoorlijk dwarse Ace 2, het ding registreert input via het scherm verkeerd en doet soms zelf input wanneer het scherm niet aangeraakt wordt.

Als bewijs even een fotootje van het kalibratietooltje dat ik heb benaderd via *#0*#0.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/175118/fouteInput.jpg

Ik heb hier alleen in het vak linksonder getekend, maar het ding registreert dus ergens anders input. Het probleem is enkele maanden terug ook al eens voorgekomen maar verdween toen uit zichzelf weer. Misschien dat jullie weten of dit softwarematig is, of hardwarematig en dat het een gevalletje retour winkel wordt.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Aapmansz schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:10:
@Klepzeiker
Vermoed toch een hardware defect.
Geen garantie meer?
In Linux kan je mounts e.d. instellen in /etc/fstab
Wellicht heeft Android ook zoiets.
Afgelopen weekend toch maar weer via ODIN teruggegaan naar Stock Firmware. Apparaat werkt weer als vanouds (dus helaas weer traag), maar de SD card wordt weer normaal herkend. Dus geen defect, Cyanogenmod kan gewoon niet goed overweg met die interne SD kaart.

Ik ben er nu wel klaar mee, laat de stockfirmware maar gewoon staan, dan maar weer traag, maar het werkt nu wel weer allemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf zit ik er over te denken om de Ace 2 van m'n vriendin weer terug te zetten naar een GB-rom (liefst stock-based maar wel met bloatware verwijderd).

Haar toestel heeft een maand of 2 prima gedraaid op Kyrillos (een versie van afgelopen zomer), hoewel hij af en toe wel crashte. Maar sinds 1 of 2 weken is het toestel echt onwerkbaar sloom.

Ik ga nog proberen te upgraden naar Kyrillos V9. Maar als dat niets oplost, dan maar weer terug naar GB.

Of er moet nog een held naar voren komen die Android 4.4 goed draaiend krijgt op dit toestel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Deze al geprobeerd:

Zitten momenteel op 4.3.1 en vermoed dat 4.4 (CM11) wel gaat komen.

Problemen met storage zoals Klepzeiker had niet tegengekomen, omdraaien van SD0 <=> SD1 schijnt wel mogelijk te zijn maar heb ik niet nodig.

Gebruik deze rom nu een aantal weken en ben er zeer tevreden over, updates gaan ook goed (uiteraard wel cache en Dalvin cache wissen voor update).

Weet niet wat de eisen van je vriendin zijn, wellicht wil ze gewoon een wat beter toestel 8)

Ace2 is immers niet echt fancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zij wil op zich ook geen fancy toestel :). Met de specs an zich (vooral qua camera en schermgrootte en -resolutie) is ze dik tevreden.

Het ding moet gewoon betrouwbaar zijn (ook omdat ze diabetes heeft en ook omdat ze in de zorg werkt) en redelijk vlot werken. Hoeft niet pijlsnel, maar iedere actie moet ook geen seconden duren, wat nu dus wel zo is.

Dus als bellen, whatsapp'en, foto's maken, beetje facebooken gewoon bugvrij en zonder vastlopers werkt en de lag beperkt blijft, is ze blij. En als het niet om de 2 maanden nodig is voor mij om het ding weer onder handen te moeten nemen.

Overigens zijn we inmiddels wel helemaal klaar met Samsung voor wat betreft toestellen, ook in het budget segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
GSM toestel is vaak een status-symbool.

ACE 2 heeft weinig status, maar is wel een verdomd fijn en compact toestel mits je er de juiste software op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, en aan dat laatste schort het hem dus.

Het is eigenlijk belachelijk dat je zo veel kunst- en vliegwerk uit moet halen om een goed draaiend toestel te verkrijgen terwijl Samsung z'n bloat prut belangrijker vindt dan dat eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien komt er nog een Android update. Zou wel mooi zijn, want nu is het toch allemaal wel erg laggie. Ik zat er zelf al aan te denken om binnenkort zo'n MOTO G te halen.

http://www.sammobile.com/...d-other-low-cost-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Gaat vast nog maanden duren en betwijfel of de Samsung ROM deze custom gaat overtreffen:

Heb deze ROM een aantal weken draaien en ben er zeer tevreden over.

Problemen worden snel opgepakt en opgelost.
GPS fix was een probleem volgens sommige gebruikers.
Was niet echt een probleem, Co-Pilot werkte prima.

Maar nu is de GPS functie nog beter uitgewerkt en krijg zelfs binnenshuis een zeer snelle fix.

Nadeel van een custom rom is dat het toestel eenmalig leeg moet en je root rechten + recovery manager (CWM) nodig hebt. Overigens werkt de TeamCanjica Rom alleen met CWM.

Updaten gaat prima met behoud van gegevens, cache + Dalvin cache leegmaken is voldoende voor een update van de custom rom.

Heb het toestel afgelopen weken alleen gereboot voor backups en updates van TeamCanjica.
FM-radio via de ether zit niet in de ROM, maar wel mogelijk via externe app Spirit2 FM.

Voordeel van deze rom is dat de accu langer meegaat, video's wel goed afspelen zonder het toestel op te hangen (MX-player) en het toestel soepeler aanvoelt.

Update:
4.3.1 versie (CM 10.2) is stable: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495541

4.4.x versie (CM 11) eerste release (alpha) is vrijgegeven: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2555021

Blijf zelf 4.3.1 draaien, toestel is al heel veel beter dan met de Samsung Rom _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Aapmansz op 09-12-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb gisteren de Samsung Ace 2 de firmware updata naar Jellybean gegeven maar nu zijn al der wifi netwerk wachtwoorden weg, is er een mogelijkheid om dit te herstellen ??
Ik heb wel met Kies eerst een backup gemaakt maar kennelijk worden deze gegevens niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Nee helaas, die moet je opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Aapmansz: Thanks voor de bevindingen :).

Misschien moet ik er bij vriendinlief dan ook maar gewoon CM10.2 op gaan zetten :). Ze zit niet vast aan de Samsung interface. :)

Heb je geen last van het euvel dat hier eerder is gemeld met CM, dat de storage onlogisch gemount is?

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 10-12-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Die staan ook nergens in de backup? das klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Staan die wifi wachtwoorden niet in je Google account opgeslagen? Kan me herinneren dat ik die wachtwoorden gewoon nog had.

Moet je de telefoon wel gekoppeld hebben aan je Google account natuurlijk..

Edit: Oh wacht, is alleen voor Android 4.2 (en hoger waarschijnlijk): http://www.techspot.com/n...-users-wifi-password.html

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Hmmz kan het nergens terug vinden on het google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
@ eymey
Als de nood voor een nieuwe ROM niet hoog is zou ik even wachten.
Team Canjica is erg enthousiast over een nieuwe RIL (Radio Interface Layer).

Geef ze een paar weken en de roms (10.2 / 11.0) zullen nog beter zijn.

Wat betreft storage, loop zelf niet te kloten om SD0 / SD1 om te wisselen.
Schijnt wel mogelijk te zijn.

Met de standaard indeling (intern SD0 / extern SD1) heb ik geen problemen ondervonden.

GPS FIX gaat echt als een speer met de laatste versies van de CM 10.2 ROM :9~
Toestel hoeft maar een satelliet te ruiken en de fix is daar

[ Voor 25% gewijzigd door Aapmansz op 10-12-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, de nood is helaas wel hoog (maar bedankt voor de tip). Ik had dat van de nieuwe RIL inderdaad wel gelezen, maar 'we' kunnen echt niet meer wachten. Haar toestel is vanmiddag tot 3x toe ge-crashed.

Hmm, als intern als sd0 wordt aangeduid en extern als sd1, dan snap ik het issue sowieso eigenlijk niet zo. Bij stock is dat volgens mij ook zo en bij mijn Sony Xperia Z ook.

Geen bugs rond bellen verder? (zoals laag volume e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Als het toestel steeds crashed is er wellicht iets anders aan de hand (hardware defect).

Rom van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495541 werkt echt goed.

Mag toestel vervanging weinig kosten kan je ook voor deze gaan:
http://www.conrad.nl/ce/n...2?WT.mc_id=Mail&insert=NB

En als toestel vervanging wel een paar centen mag kosten dan dezelfde die jij ook hebt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, zelfde als mijn toestel (Xperia Z) gaat 'm sowieso niet worden :D. En een andere nieuwe ook niet aangezien ze deze nog geen jaar heeft.

Ik was idd al van plan om de CM 10.2 ROM te gaan doen. En als dat niet bevalt, dan wordt het gewoon weer stock GB of idd eventueel garantiegeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik draai nu een week ook Cyanogenmod 10.2, en ik ben er wel tevreden mee. De voornaamste reden voor mij om over te stappen was nieuwsgierigheid: Het is weer eens wat anders, en ik kan wat meer dingen instellen. Ik lijk wat meer de baas te zijn over m'n telefoon. Geen spijt dus.

Qua snelheid merk ik geen verandering t.o.v. de stock rom. Maar de stock rom vond ik ook snel genoeg. De batterij lijkt bij mij iets sneller leeg te lopen dan met de stock rom. Maar ik ben totaal geen heavy-user. Een belletje en een paar whats-appjes, en af en toe een website bekijken. Met de stock rom zat ik aan het einde van de dag dan nog rond 80-85% batterij-niveau. Met CM 10.2 is dat 70-75%.

Maakt me verder niet uit. Ik ben blij met CM 10.2, en ga niet meer terug naar stock.

[ Voor 4% gewijzigd door slow whoop op 17-12-2013 13:25 . Reden: link toegevoegd en typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Heb je geen problemen met de interne SD kaart, die wordt gewoon herkend en is beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Slow Whoop: Ik ben wel benieuwd wat je allemaal hebt gedaan om die lange batterijtijd te halen. De Ace 2 van m'n vriendin haalt met stock en met CM 10.2 aan het einde van de dag misschien nog 40-50% met een zelfde gebruikspatroon als jij.

Overigens, op m'n vriendin haar Ace 2 dus ook sinds een weekje CM 10.2 aan het draaien. Tot nog toe is ze er prima tevreden mee. Blijft snel, nog geen vastlopers gehad. Tot CM gebaseerd op Kitkat stabiel wordt laten we het dus zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Joop_Klepzeiker: Ik heb geen problemen met de interne SD kaart. Die wordt herkend en is beschikbaar. Net als de externe SD kaart overigens. De interne SD kaart staat onder /storage/sdcard0 en de externe SD kaart staat onder /storage/sdcard1. Prima te bereiken. Zowel op de telefoon als op de PC (met USB kabeltje).

@eymey: Ik heb niets gedaan om die lange batterijtijd te halen van 70-75% na een dag. Dit is gewoon met de default instellingen. Let wel, ik heb bluetooth en GPS altijd uit staan. Wifi staat wel altijd aan. Een dag betekent voor mij ongeveer van 07:00 uur 's morgens tot 22:00 uur 's avonds. 's Nachts hangt mijn telefoon aan de oplader. Mijn telefoon is ongeveer een jaar oud.

Zoals gezegd lijkt het batterijverbruik met CM 10.2 iets hoger dan met de stock rom. Maar met de stock rom moest ik allerlei (Samsung relateerde) apps vewijderen met Root App Delete om tot dat batterijverbruik te komen. Met CM 10.2 is dat niet nodig, want er draaien geen ongewilde apps op de achtergrond die de batterij leeghalen.

Als CM 11.0 stabiel is ga ik die waarschijnlijk wel proberen. Ik houd het XDA topic dus in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Klinkt interessant. Moet je de Ace eerst rooten om die CM 10.2 erop te zetten of kun je meteen die werkwijze volgen die in jouw linkje staat.

Mijn Ace 2 is nu weer helemaal origineel, dus niet geroot. Dit nadat ik alleen maar ellende met die SD card heb gehad met CM en ik allang blij was dat die telefoon nog in originele staat terug te krijgen was.
Dus opzich werkt alles nu wel weer, maar zo giga traag dat ik de neiging krijg om die telefoon heel hard in een hoek te gooien. |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 18-12-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Volgens mij hoef je geen root te zijn om CM 10.2 er op te zetten en kun je gewoon de instructies volgen zoals die staan in het XDA topic onder Installation.

Helemaal zeker weten doe ik dat niet. Ik had mijn Ace 2 namelijk al wel geroot. Als het dus niet lukt zonder root, kun je hem eerst even rooten.

CM 10.2 is standaard geroot.

[ Voor 0% gewijzigd door slow whoop op 09-01-2014 13:31 . Reden: Link naar root gewijzigd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Ik ga denk ik toch maar weer over naar CM 10.2. De stockfirmware is gewoon niet vooruit te branden. :(
De CM 11.0 versie is nog niet stabiel dus die neem ik (nog) niet. ;w

Dit is wat mij betreft de laatste kans voor de Ace 2 want ik heb mijn oog al laten vallen op de Nexus 5 en daar wordt ik steeds enthousiaster over .... :9~

Geroot heb ik hem vandaag alweer, zaterdag a.s. gaat die CM 10.2 erop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
De laatste versie van CM 10.2 (van 04-01-2014) lijkt helemaal bugfree te zijn. Ik ben wel te spreken over de ontwikkelaars (Team Canjica / Rox). Ze zijn betrokken op het forum en pakken bugs en issues snel op. Ik ben heel blij met deze ROM op mijn Ace 2.

CM 11 is ook beschikbaar. Die wordt dagelijks geupdate en zou volgens de ontwikkelaar (New Maclaw) geen issues moeten hebben. Maar de ontwikkelaar gebruikt ook closed source code, en heeft alles op zijn eigen server staan. Ik vind het maar weinig transparant wat daar gebeurt. Waarom elke dag een update van de ROM als er geen issues zijn? Waarom niet gewoon melden welke issues er zijn en waar aan gewerkt wordt? Er wordt door de ontwikkelaars nergens over gecommuniceerd.

Ik blijf bij CM 10.2.totdat Team Canjica hun CM 11 bugfree hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
@ slow whoop
Nog een vraagje mbt CM 10.2:

Hoe krijg je updates van die ROM binnen?
Stel ik flash nu de versie van 04-01-2014 en volgende week komt er een nieuwe versie uit.
Krijg je die update dan via OTA binnen of krijg je die update niet en kun je eventueel handmatig die ROM erop gooien, maar dan ben je wel alle instellingen apps etc weer kwijt?
Of kun je dan die updat eroverheen flashen zonder een wipe data/factory reset te doen? (met behoud van apps/data, anders blijf je bezig.)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Joop_Klepzeiker: Ik kijk regelmatig op het XDA-forum en check of er een nieuwe ROM is. Die download ik dan en zet hem op mijn SD-kaartje. Vervolgens flashen (eerst backup maken met CWM recovery) en klaar. OTA heb ik nooit geprobeerd dus ik weet niet of datt werkt. Ik heb op mijn telefoon in ieder geval nog nooit een melding gekregen dat er een nieuwe ROM versie beschikbaar is.

Om de nieuwe ROM te flashen is een cache wipe en een Dalvik cache wipe voldoende (dus geen data wipe/factory reset). Alle apps en instellingen blijven dan behouden. Anders blijf je inderdaad bezig.

In de laatste versie van CM 10.2 (van 04-01-2014) is volgens mij nog geen bug ontdekt. Als dit zo blijft verwacht ik dat CM 10.2 het label bugfree zal krijgen, en denk ik niet dat er snel nog een nieuwe versie zal komen. Ik zou persoonlijk ook liever zien dat Team Canjica de aandacht nu meer gaat verschuiven naar CM 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
@ slow whoop,

Oke, bedankt voor de antwoorden. Ik ga dan denk ik vanavond maar eens spelen met m'n Ace 2. :+
Nog een laatste vraag, die CWM Recovery, waar haal ik die? (Google gaf me geen eenduidig antwoord).

Heb inmiddels via de playstore wel een CM Recovery tool gevonden (CWM ROM Manager),
maar die zegt na installatie dat ROM Manager niet werkt met de GT-I8160 en nu de S GalaxyS i9000 aangeeft. En nu?

[ Voor 33% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 09-01-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Joop_Klepzeiker

Die CWM recovery zit standaard in CM 10.2. Als je je telefoon boot in recovery (volume up + home + power) dan kom je in het menu terecht waarin je je telefoon kunt flashen, en waarin je ook een volledige backup kunt maken van de inhoud van je telefoon. De inhoud van de partities worden dan in tar-files weggeschreven op de SD-kaart of het interne geheugen. Als je die zou restoren heb je dus de exacte staat van je telefoon weer terug.

Ik weet niet of dit ook met de Samsung stock ROM kan. Als je van stock ROM naar CM gaat is het denk ik noodzakelijk om een data wipe/factory reset te doen. Dan ben je dus wel al je data en instellingen kwijt. Gelukkig(?) weet Google precies welke apps je hebt geinstalleerd, dus als je CM voor het eerst start worden die meteen weer geinstalleerd.

Ik heb als volgt een backup gemaakt van mijn telefoon toen ik van stock ROM naar CM ging:
  • Zorg dat al je contacten Gmail contacten zijn en niet telefoon contacten. Dan worden ze automatisch gebackupped.
  • Gebruik de app SMS Backup+ om al je SMSjes en je Call log te backuppen naar je Gmail account.
  • Gebruik de app Wifi Pass Recovery om je wifi access points + passwords te backuppen op SD-kaart (root is wel nodig voor deze app)
  • Backup interne SD kaart op PC.
  • Backup extrene SD-kaart op PC.
Met bovenstaande had ik voor mij alles gebackupped, maar het is raadzaam om zelf even na te denken of je alles hiermee gedekt hebt. Als je bijvoorbeeld nog notities of zo op je telefoon hebt staan kunnen die verloren gaan bij een data wipe/factory reset. App instellingen was ik natuurlijk wel kwijt.

Misschien dan een tool als Titanium backup wel beter werkt, maar ik heb dat altijd een draak van een app gevonden en ik heb daar geen positieve ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
@ slow whoop

Oke, hartelijk bedankt voor alle info, ga vanavond ermee aan de slag.... :9~
(ik laat morgen weten hoe het is gegaan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Als ik me niet vergis had je al eens eerder CM op je telefoon gezet. Hoe heb je toen een backup gemaakt? Misschien werkt dat voor jou wel beter dan mijn methode.

Gelukkig is het alleen noodzakelijk om een data wipe/factory reset te doen als je van stock ROM naar CM gaat. Eventuele updates van CM ROMs kun je in principe flashen zonder data verlies (alleen cache wipe).

Succes er mee.

Disclaimer: Bedenk nog even dat je zelf verantwoordelijk blijft voor wat je met je telefoon doet. Al het bovenstaande heeft voor mij gewerkt, maar ik kan niet garanderen dat het bij jou of bij een ander ook goed gaat. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan je telefoon, of de gegevens er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
@ slow woop

Ja dat klopt ik heb CM er al eerder op gehad maar heb toen een probleem gehad met de interne SD kaart. Die werd niet meer herkend en daardoor kon ik enkele functionaliteiten zoals foto's maken of andere beltonen selecteren niet meer gebruiken. Op zich wel jammer, want ik was best tevreden qua performance met CM. Dus ik wil het nu nog een keer proberen en hoop dat het nu wel goed gaat met die interne SD kaart.
Zo niet, dan heb ik pech en wordt het de Nexus 5.

Alleen wil ik me die 400 euro nog ff besparen en die Ace een laatste kans geven.

Qua backup heb ik de vorige keer alleen eea met Titanium gedaan, maar dat gaat heel moeizaam. En alle andere zaken zoals SMS, wifi netwerken etc was ik kwijt (maar die laatste heb ik ook op de PC staan).

En ja ik snap dat alles op eigen risico is en niemand iets kwalijk neem als de telefoon bricked of whatever (dan heb ik meteen een goede reden voor die Nexus)

Inmiddels ben ik een copie aan het maken van de interne kaart op de externe kaart. DIe laatste zal ik zo backuppen naar m'n laptop, ROM erop en dan gaat het gebeuren.

Nogmaals bedankt en ik meld me nog......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
CM 10.2 met suc6 draaien op m'n Ace 2. Alles is goed gegaan en geen problemen meer met de interne en externe SD kaart. Deze ROM is merkbaar sneller dan stockfirmware. Tijdens het installeren van alle apps wel 2x een vastloper gehad, maar toestel opnieuw starten was dan voldoende om weer verder te kunnen.
Ook de restore van alle wifi wachtwoorden, SMS'sen en WhatsApp berichten is goed gelukt. ;)

Kortom (voorlopig?) weer een tevreden Ace2 gebruiker. :P

Slow whoop, bedankt voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Mooi dat het gelukt is. Ik hoop dat je telefoon het naar tevredenheid blijft doen met CM 10.2. Ik ben er wel over te spreken, en ik ben nog geen rare dingen tegengekomen (maar ik ben geen heavy user).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sara11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 09:30
Beste Joop en Slow,
Met veel belangstelling heb ik jullie discussie gelezen en vandaag dus ook maar eens de stap gemaakt om een poging te doen deze CM 10.2 op mijn Ace2 te zetten.

Voor zover ik weet alles volgens instructie gedaan maar toch lukt het niet. Ik krijg in de recoverymode niet de mogelijkheid 'install the zip from external storage' en kan dan uiteindelijk niets anders dan gewoon rebooten in de stock-Rom

Vragen:
- Moeten er (Samsung-)drivers worden geïnstalleerd op de PC? Heb ik namelijk niet gedaan.
- Moeten de de zipfiles op de interne SD komen via de PC? Ik zie in Windows verkenner alleen maar 'telefoon' en daar het ik de zipjes bijgezet. Ik zie dus ook geen 'interne SD' ofzo.
Of moeten ze op de losse 'insteek' SD-kaart?

Benieuwd of je me verder kan (en wil) helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Hoi Sara,

Je moet wel een externe SD kaart in je telefoon hebben, anders werkt het niet.
Heb je die kaart, haal deze er dan uit, doe die (via een adapter) in de PC en kopieer alle benodigde ZIP files erop, dat zijn:
1) Update.zip (voor te rooten), volgens deze link
2) cm-10.2-20140104-UNOFFICIAL-codina.zip en 3) gapps-jb-20130813-signed.zip , zie deze link

Dan de SD kaart terug in de GSM en dan eerst rooten. (Op het moment dat je dat SD kaartje erin stopt moet je wel de optie hebben om te kunnen installen vanaf SD)
Vervolgens opnieuw starten (zonder de data te wipen) en dan de benodigde backups maken (tbv SMS + wifi gegevens -> voor die laatste heb je root nodig), zie hiervoor de discussie met Slow Whoop eventueel kun je de hele interne SD copieren naar de externe SD (heb ik ook gedaan via ES File Explorer).
Dan gegevens wipen en tenslotte flashen volgens de 2de link hierboven, eerst met de CM firmware en dan de google apps.

Ik weet niet of je via 3g of via wifi werkt, maar na flashen gaat ie standard op 3g werken. Dus wat je het beste kunt doen in na flashen GEEN accounts aanmaken, maar overal op annuleren drukken.
Je komt dan in het hoofdmenu. Dan eerst wifi instellen en dan je google account instellen. Je doet dan alles via wifi. (bij mij was het wel zo dat ie na instellen van wifi geen google account kon aanmaken. Toen heb ik nogmaals de google apps geflashed (gapps-*.zip file). Toen ging alles goed.

Suc6 ermee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sara11
Wow...alvast bedankt voor je supersnelle antwoord!
Ik ga er mee aan de slag.
Overigens geeft mijn Ace 2 geen optie om te kunnen installen vanaf SD als ik het kaartje erin stop. Ik deze update.zip dus maar proberen vanuit de recoverymode uit te voeren.

je hoort van me of het lukt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sara11
Ik zit in het cyanogenmod opstartscherm...het lijkt te gaan lukken!

Superbedankt voor je snelle hulp!

Sara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Sara11: Vreemd dat je je Ace 2 niet kunt swappen vanaf de externe SD kaart. Draaide je al wel Jelly Bean (Android 4.1) of nog steeds Gingerbread (Android 2.3)? Misschien dat met Gingerbread die optie er nog niet was. Met JB is het mij, en ik denk ook Joop_Klepzeiker, wel gelukt om de ROM te flashen vanaf de externe SD kaart.

Nou ja, het lijkt je evenzogoed te lukken CM 10.2 te installeren. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Ben zelf wat huiverig voor swappen na de ervaringen van klepzeiker.
Enige waar het voor mij handig voor zou zijn is CoPilot (routeplanner), heel EU op sdcard0 scheelt heen en weer kopiëren.

Wat betreft custom roms, ben volgens mij niet echt vreemde zaken tegengekomen tijdens vervanging software op de ACE 2.

Uiteraard wel eerst met een oud toestel getest (Huawei T-Mobile pulse), deze dan ook gebricked en gereanimeerd. Na reanimatie oud toestel durfde ik het wel aan om de ACE 2 te voorzien van nieuwe software. Draai dan ook naar volle tevredenheid deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2495541

Voordeel van de ACE 2 is dat het een compact toestel is, helaas pas echt goed bruikbaar na vervanging OS. Met de originele Samsung software geen fijn toestel

Ondertussen ook mijn tablet (Nexus 7 HD) van CM software voorzien, was iets meer werk (iets met ADB drivers) maar loopt ook beter op CM software dan op de google meuk.

Tot slot nog wel een dankbetuiging richting Google, zonder Youtube instructie videos was bovenstaande niet gelukt 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Aapmansz op 11-01-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Heb de CM10.2 nu een paar dagen draaien en ben er dik tevreden mee. De Ace 2 loopt nu redelijk soepel en de irritante vertragingen zijn weg. Natuurlijk is die niet zo snel als de Nexus 7 (2013) die ik daarnaast veel (thuis) gebruik. Maar de haast om over te stappen naar de Nexus 5 is nu wat minder geworden. Al blijft dat wel een fantastisch toestel (maar je moet er ook 400 euri voor aftikken.)

Kortom die CM10.2 is absoluut een aanrader t.o.v. Stock Firmware, en ja ik heb wat problemen gehad met de interne SD kaart, maar dat was met een oudere versie van CM. Als je strikt de aanwijzingen volgt zoals hierboven in een aantal tegels is opgegeven dan is het toch wel vrij eenvoudig te doen.

Voor mij is het voor zover ik nu kan overzien een blijvertje qua firmware tenzij over een tijdje CM11 (op kitkat) stabiel en zonder bugs beschikbaar is.

Dus voor de twijfelaars zou ik zeggen: DOEN. Het scheelt veel ergernis aan wachttijden.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sara11
@slow whoop: Ik draaide al wel JellyBean, weet ook niet waarom het niet lukte.

Ondertussen, na een middagje klooien weliswaar, een tevreden gebruiker van de Ace 2 op CM 10.2.
Benieuwd of ik nog bugs tegenkom.
En ja, dat klooien is ook wel leuk als je er de tijd voor hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm...

Op de Ace 2 van m'n vriendin draaide sinds 8 december (iig de ROM van die datum) CM 10.2.

Grotendeels naar tevredenheid, behalve dat de radio interface er zo af en toe mee ophield. Telefoon moest dan echt rebooten om weer op het mobiele netwerk te komen.

Gisteren heb ik ge-upgrade (vanuit recovery dalvik en cache wipen, nieuwste ROM installeren (die van 4 januari), gapps nog een keer installeren, klaar) naar de meest recente versie. De Ace 2 lijkt er nog weer een stuk sneller van geworden.

Maar vanmiddag schrokken we ineens van het batterijverbruik. M'n vriendin haalt hem iedere ochtend bij het opstaan van de lader. En met CM 10.2 van 8 december kon ze soms nog wel een tweede dag in zonder bij te laden. Echter, met de update van 4 januari is er na 10 uur nog maar 20% van de batterij over :o

Een blik in Better Battery Stats leert dat het apparaat nooit in deep sleep gaat.Grote schuldige lijkt de radio interface. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@eymey: Ik herken je probleem niet. Als ik wil kan ik 2 dagen of langer met m'n telefoon doen zonder hem aan de oplader te hangen. Maar in de praktijk hangt ie elke nacht aan de oplader.

Als ik nu kijk zie ik dat de grootste energie slurper bij mij het scherm (42%) is. Maar misschien is dat niet helmaal representattief, want mijn telefoon is op dit moment nog geen 5 uur van de lader. Mobiel stand-by staat op 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
@eymey: herken het accuverbruik ook niet.
Telefoon is nu 11 uur op de accu en heeft nog 65%.
Verbruik:
- Besturingssysteem 55%
- Scherm 12%
- Google Play-services 9% (dit wordt nog gefixed door google, heeft iets met location service te maken, zie ook onder)
- Mobiel stand-by 8%

Location services
Voorheen kon je maps gebruiken met GSM / WiFi / GPS.
Tegenwoordig moet je location services accepteren om deze functionaliteit te kunnen gebruiken.

Log in en huiver:
https://maps.google.com/locationhistory/b/0

Wellicht is het extreme accu-gebruik ontstaan door de nieuwe gapps installatie..
Heb deze zelf nooit upgedate tijdens updates.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapmansz op 13-01-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Aapmansz en @slow whoop: Bedankt voor het mee denken :).

Alle voor de hand liggende dingen alsmede ook de lokatie-gerelateerde instellingen zijn al doorlopen (niet alles staat uit, want ze wil wel gewoon lokatie-gevoelige widgets en maps kunnen blijven gebruiken). Maar zelfs als deze niet goed stonden, dan had dat nog steeds niet een slaaptijd van 0 seconden (dus echt altijd wakker) kunnen verklaren.

Maar het verbruik was echt schrikbarend hoog. Enkele keren zo hoog als normaal, met ook dezelfde lokatie instellingen.

Een paar dingen die ik gisteren heb gedaan:
* Telefoon reboot geven
* Met de volgende app voor de zekerheid "fast dormancy" uit gezet:
Google Play: FastDormancy Toggle for i9300

Aangezien ik onder "better battery stats" bij de kernel wakelocks veel RIL gebaseerde zaken zag en wat snelle Google searches ook naar het "fast dormancy probleem" wezen, en de hierboven gelinkte app ook onder andere Samsung apparaten met CM prima leek te werken, leek het mij in ieder geval een goed probleem om dat ook eens te proberen.

Overigens zit ze bij Simyo (KPN netwerk).

Vandaag ziet het accuverbruik er een stuk beter uit!

* 13 uur en 17 minuten op accu. Nog 59% batterij resterend.
* Scherm verantwoordelijk voor 40% van het accuverbruik ( in totaal 55 minuten aan geweest )
* Op nummer 2 Android besturingssysteem (22%)
* Op nummer 3 Mobiel stand-by (9%)
* Op nummer 4 mobiel inactief (7%)

Better Battery Stats geeft nu een "Deep sleep" tijd van 11 uur en 21 minuten. En een Awake tijd van 1 uur en 57 minuten. Nog steeds vind ik de awake time eigenlijk belachelijk hoog tegenover 13 uur, als je ziet dat slechts 55 minuten daarvan ook echt het scherm aan stond.

De grootverbruikers qua kernel wakelocks zijn nog steeds PowerManagerService (30 minuten), radio-interface (18 minuten) en svnet (15 minuten).

Maar als ze er nu op kan vertrouwen dat dit het energieverbruik is met haar normale verbruikspatroon, dan is ze tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 13-01-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Update: Nu, na een paar dagen, draait de Ace 2 van m'n vriendin nog steeds met een heel net accuverbruik, ruim voldoende om ruim de dag door te komen (en soms misschien wel 2 dagen).

Echter, er lijkt een nieuw probleem op te duiken: Als het scherm uit en het systeem gaat in deep sleep, dan lijkt het alsof ook meteen diverse apps helemaal geen wakeup meer kunnen krijgen. Zo komen berichten via Whatsapp en Hangouts pas aan als het scherm weer wordt ingeschakeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
@ eymey

Ik heb daar geen last van, batterij is bij mij ook een stuk beter. Kom makkelijk de dag door en vaak 2 dagen. Nu staat er deze op 42% accu met 1d en 14 uur draaien, 50% is android, 14% scherm, 13% mobiel standby en 9% inactief).

Heb wel timeriffic draaien om e.e.a. via schema's aan en uit te zetten. (geweldige app trouwens. :+

Dus dat van die deep sleep herken ik totaal niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 17-01-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, hier absoluut geen aparte fratsen ofzo gedaan met apps die bepaalde zaken op gezette ti jden aan of uit kunnen zetten. Gewoon CM10.2 zoals geinstalleerd.

Maar zodra het apparaat een paar minuten met z'n scherm uit ligt, krijgen Whatsapp en Hangouts gewoon niks meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@eymey. Dat probleem herken ik niet. Bij mij staat de instelling "Wifi behouden in skaapstand" op "Altijd" in de geavanceerde wifi instellingen. Bij jou ook?

Alhoewel je zonder wifi natuurlijk ook gewoon die berichten zou moeten krijgen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, staat bij mij ook zo. En het probleem treedt ook op bij zowel wifi als bij 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Vreemd. Maar smsjes komen nog wel aan? Dan lijkt het toch te dataverbinding te zijn die wegvalt als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit erover te denken om JB te downloaden op m'n ace 2. Nu moet ik wachten tot m'n mobiel opgeladen is en dan kan ik firmwareupdate uitvoeren via kies. Geen idee of dit dan lukt, maar ik lees hier dat m'n mobiel dan sloom kan worden. Nu kan ik wel een ROM (?) uitvoeren, maar hoe moet ik dit dan doen? En wat is dan de beste manier? :?

- gelukt, alleen hij is inderdaad best sloom. :S Dus, wat is de beste manier om een rom uit te voeren?:)

mvg,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
@linde101
Updaten via Kies gaat als vanzelf, goed de instructies op het scherm volgen.
Aan custom roms zou ik niet beginnen als updaten via Kies al "eng" is.

@custom rom gebruikers
Er is weer een nieuwe versie van TeamCanjica :*)

Ben na updaten wel 200MB telefoongeheugen kwijt (624 => 422).

Sommigen hebben wat problemen met BT, heb die zelf niet ondervonden. Kan het aan en uitzetten en zal binnenkort testen of die ook daadwerkelijk verbind met de motordiagnostiek BT stick in mijn auto via Torque applicatie.

Toestel begint wel wat sleets te worden, krijg steeds vaker problemen met wegschrijven op de USB geheugens. Wellicht iets teveel in vochtige omgevingen geweest (jaszak motorjack).

Kan als het toestel echt de geest geeft via de telecombeheerder op het werk een gebruikte ACE 2 regelen en anders wordt het een nieuwe Motorola Moto-G. Lijkt me ook een leuk budgettoestel. Aan high-end toestellen doe ik niet (iets met bijbetalen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eng niet, ik wist alleen niet zeker of het goed was :P

Maar ik zie het nog even aan, zodra het echt te erg wordt ga ik het toch proberen, eigenwijsheid haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Aapmansz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:45:

@custom rom gebruikers
Er is weer een nieuwe versie van TeamCanjica :*)

Ben na updaten wel 200MB telefoongeheugen kwijt (624 => 422).

Sommigen hebben wat problemen met BT, heb die zelf niet ondervonden. Kan het aan en uitzetten en zal binnenkort testen of die ook daadwerkelijk verbind met de motordiagnostiek BT stick in mijn auto via Torque applicatie.
Nou, ik ben nog steeds dik tevreden met CM10.2 en hou het hier voorlopig bij, hoef ff geen updates vindt het toestel nu prima en snel genoeg werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Aapmansz: Ik had ook gezien dat er weer een nieuwe versie was. Aan de reacties op het XDA forum te zien zaten daar voor sommigen toch nog wat bugs in. Ik sla deze versie dus maar even over.

Ik wacht altijd eerst een paar dagen als er een nieuwe versie uit is, en hou de reacties op het XDA forum in de gaten. Als die positief zijn overweeg ik een update, eerder niet.

De CM 10.2 versie van 4 januari 2014 werkt voor mij vooralsnog prima.

@linde101: Hier staat vrij goed uitgelegd hoe je de custom ROM CyanogenMod 10.2 op je telefoon kunt zetten, als je dat zou willen. En zie ook mijn eerdere post over het maken van backups. Maar bezint eer ge begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Back up heb ik al gemaakt, zelfs al voor ik de update uitvoerde;)

En ik heb ook al een tijdje dat mn mobiel telkens opnieuw opstart zodra ik m vergrendel, heeft iemand enig idee hoe ik dit zal kunnen verhelpen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@linde101: Ja, vanuit Android 4.1.2 (Jelly Bean) kun je (bijvoorbeeld) CyanogenMod 10.2 installeren. CM 10.2 is gebaseerd op Android 4.3.1.

Met het vergrendel/opstart probleem van je telefoon kan ik je helaas niet helpen, behalve dan dat je het misschien kunt verhelpen door CM 10.2 te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt! Ik ben het aan het proberen haha.

- toen ik volume down + home + power knop drukte, daarna volume up, kreeg ik het androidlogo erop, voor een half uur lang met daaronder do not turn off target !! en wat info linksboven. Toen maar wat geklooid en mobiel weer 'normaal' gekregen, maar wat doe ik fout? Sorry voor mijn domheid haha, eerste smartphone en niet erg ervaren maarja, eens moet de eerste keer zijn denk ik dan, en met forums/filmpjes moet het me toch lukken D:

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Knal de updates van [ROM][4.3.1][TeamCanjica] CyanogenMod 10.2 er eigenlijk altijd ongezien op, uiteraard wel na het maken van een backup van de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@linde101: Met volume DOWN + home + power kom je in de download mode en die heb je niet nodig. Je telefoon gaat dan wachten op een download via de USB kabel.

Voor flashen naar CM 10.2 moet je rebooten in recovery met volume UP + home + power.

Probeer voor jezelf eerst te bedenken wat je precies moet doen, en hoe je dat moet doen, anders kon je wel eens eindigen met een telefoon die helemaal niets meer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar kwam ik ook achter. In elk geval bedankt. Toen reboot, gelukt, toen CM 10.2 geprobeerd te vinden, niet kunnen vinden, gapps wel. :s
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste