@Aapmansz en @slow whoop: Bedankt voor het mee denken

.
Alle voor de hand liggende dingen alsmede ook de lokatie-gerelateerde instellingen zijn al doorlopen (niet alles staat uit, want ze wil wel gewoon lokatie-gevoelige widgets en maps kunnen blijven gebruiken). Maar zelfs als deze niet goed stonden, dan had dat nog steeds niet een slaaptijd van 0 seconden (dus echt altijd wakker) kunnen verklaren.
Maar het verbruik was echt schrikbarend hoog. Enkele keren zo hoog als normaal, met ook dezelfde lokatie instellingen.
Een paar dingen die ik gisteren heb gedaan:
* Telefoon reboot geven
* Met de volgende app voor de zekerheid "fast dormancy" uit gezet:
Google Play: FastDormancy Toggle for i9300
Aangezien ik onder "better battery stats" bij de kernel wakelocks veel RIL gebaseerde zaken zag en wat snelle Google searches ook naar het "fast dormancy probleem" wezen, en de hierboven gelinkte app ook onder andere Samsung apparaten met CM prima leek te werken, leek het mij in ieder geval een goed probleem om dat ook eens te proberen.
Overigens zit ze bij Simyo (KPN netwerk).
Vandaag ziet het accuverbruik er een stuk beter uit!
* 13 uur en 17 minuten op accu. Nog 59% batterij resterend.
* Scherm verantwoordelijk voor 40% van het accuverbruik ( in totaal 55 minuten aan geweest )
* Op nummer 2 Android besturingssysteem (22%)
* Op nummer 3 Mobiel stand-by (9%)
* Op nummer 4 mobiel inactief (7%)
Better Battery Stats geeft nu een "Deep sleep" tijd van 11 uur en 21 minuten. En een Awake tijd van 1 uur en 57 minuten. Nog steeds vind ik de awake time eigenlijk belachelijk hoog tegenover 13 uur, als je ziet dat slechts 55 minuten daarvan ook echt het scherm aan stond.
De grootverbruikers qua kernel wakelocks zijn nog steeds PowerManagerService (30 minuten), radio-interface (18 minuten) en svnet (15 minuten).
Maar als ze er nu op kan vertrouwen dat dit het energieverbruik is met haar normale verbruikspatroon, dan is ze tevreden.
[
Voor 3% gewijzigd door
eymey op 13-01-2014 22:43
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.