Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 16:20
eymey schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:02:
Mja, mijn twijfel komt dus vooral voort uit de vraag of normaliter (specifiek gedrag van apps daar gelaten), Android dus wel blijft herkennen dat er nu ineens apps geinstalleerd staan op /storage/sdcard1 (wat eerst /storage/sdcard0 was).
Da's een goed punt. Wellicht dat je die apps opnieuw moet installeren.
Overigens valt het op dat de Ace2 met 10.2 van 27-2 iedere keer als hij een reboot heeft gehad weer snel is. Na een paar dagen zakt de snelheid enorm in en wordt ook de kans op harde crashes groter.
Heb ik persoonlijk geen last van (en ik gebruik dezelfde ROM). Misschien kun je met een geavanceerde task manager kijken welke taken er draaien, en of dat aantal toe neemt als je langere tijd niet reboot.

Toen ik nog de Samsung stock ROM had gebruikte ik daar de app "Root app delete" voor. Daarmee kan je goed bekijken welke (systeem) processen er draaien, en deze kun je ook killen en disablen.

Met CM 10.2 zag ik dat er veel minder (ongewilde) processen draaide, en daarom gebruik de app nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het zat me toch niet lekker dat CM 11 het zo beroerd deed op m'n telefoon, dus afgelopen weekend heb ik nog een poging gewaagd. Een factory reset, cache gewiped, en CM 11 (versie 2014-04-09) geflashed.

Heb nu dit GApps package geïnstalleerd. Daamee kun je precies selecteren welke Apps van Google je wilt installeren, en welke niet. Ik gebruik er maar heel weinig, bijvoorbeeld Google+ en Google Now zijn niet aan mij besteed. Met dit package kun je ook een aantal CM system apps deinstalleren (live wallpapers, whisperpush, etc.)

CM 11 draait nu wel goed op mijn telefoon. Ik weet niet wat er eerder mis ging, afgezien van het andere GApps package heb ik hetzelfde gedaan. Ik moest wel Whatsapp opnieuw installeren. Ik kreeg geen notificaties meer, en zag pas nieuwe berichten als ik Whatsapp opende. Na een herinstallatie was dat probleem verholpen. Wellicht dat Whatsapp een andere versie heeft voor CM 10.2 en CM 11.0.

Gebruik nu ook een andere launcher i.p.v. de CM standaard Trebuchet. Bij CM 11.0 kun je daar ineens een stuk minder instellen. Geen idee waarom dat zo is, maar heb nu Apex geinstalleerd en dat werkt prima.

Ben dus nu een tevreden CM 11 gebruiker.

P.S. Het was me even ontschoten dat, zelfs na een factory reset, alle data van zowel het interne als externe geheugen behouden blijven. Dat maakte de upgrade dus nog wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Heb een goed 2e leven voor mijn ACE2 bedacht: laptimer.
http://www.racechrono.com/

Zoek alleen nog naar een mogelijkheid om deze software er op te krijgen zonder Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een bootloop ik had met cm 10.2 wel eens dat ie stopte en dan kreeg je cynogenmod met zo'n cirkeltje wat je ook bij het opstarte krijgt dat gingdan soms heel lang door en dan gooide ik de batterlij er maar uit om hem opnieuw op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:32:
wat is een bootloop ik had met cm 10.2 wel eens dat ie stopte en dan kreeg je cynogenmod met zo'n cirkeltje wat je ook bij het opstarte krijgt dat gingdan soms heel lang door en dan gooide ik de batterlij er maar uit om hem opnieuw op te starten
Dat dus. Maar bij mij hielp de batterij er uit halen dus niet. Dan begon ie gewoon opnieuw en bleef ik het CM logo maar zien (heb minimaal 15 minuten gewacht).

Maar goed, een reboot in recovery en opnieuw de ROM flashen hebben in mijn geval dus het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké is het niet slecht voor je te lefoon als je steeds weer een nieuwe cyanogenmod erop zet bijv ik had eerst cm 10.2 nu cm 11 en kan je dan steeds doorgaan met nieuwe versies??

mvg Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik zou niet weten waarom dat slecht zou zijn voor je telefoon, aangenomen dat er geen dermate grote bugs in de ROMs zitten dat ze je hardware echt schade kunnen aanbrengen.

Of er nieuwe versies van CM gaan komen voor de Ace 2 valt nog maar te bezien. Alles valt of staat met de ontwikkelaars (onbetaalde hobbyisten) en hoe veel zin zij nog hebben om nieuwe ROM's te maken voor een relatief oude telefoon.

Het zou mij niet verbazen als CM 11 de laatste versie zal zijn voor de Ace 2. CM 11 maakt gebruik van de laatste Android versie 4.4 (Kitkat). Er zal sowieso eerst een nieuwe versie van Android moeten komen voordat er een nieuwe versie van CM kan komen. Google is dus nu eerst aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Het enige wat ik me kan bedenken, wat slecht zou kunnen zijn aan steeds opnieuw wat flashen, zou slijtage aan het NAND flashgeheugen kunnen zijn. Maar ik denk dat je de telefoon niet lang genoeg zal hebben om daar last van te krijgen, zelfs al flash je iedere dag.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké ik hoorde al van een paar mensen dat dat slecht is voor je mobiel dus daarom wilde ik het graag zeker weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had van mij n telefoon eerst een backup gemaakt (officiële Samsung Android 4.1.2) hoe kan ik die weer terug zetten als ik dat wil??

mvg Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als ik mijn Ace 2 update naar 4.1.2, ben ik dan alle instellingen en apps kwijt, of blijft alles zoals het nu is en is alleen de android versie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Als je upgrade met Kies zal Kies je vast waarschuwen als je instellingen verloren gaan. In principe moeten alle apps opnieuw geïnstalleerd worden. Normaal gesproken worden deze automatisch weer terug gezet als je inlogt met je Google account. Misschien dat Kies zelf ook bijhoudt welke apps en instellingen je hebt en alles automatisch weer installeert. Ik zou sowieso eerst een backup maken, en er van uitgaan dat je alles kwijt bent na een Android update. Ik neem aan dat je nu op versie 2.3.x zit?

Draai zelf trouwens al maanden naar tevredenheid Android 4.4.2 (CM 11). Met Kies heb ik geen ervaring meer sinds ik CM gebruik. Voor mij een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Die van mij is niet geroot.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 17:40
Dat hoeft ook niet, hij van zichzelf geroot als je cm11 flasht.
En je kan cm nu flashen met de standaard samsung recovery.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
ehhhh....zoveel weet ik er eerlijk gezegd niet van... flashen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Flashen = updaten met nieuwe ROM. Dit doe je dus als je Android 4.1.2 installeert of CyanogenMod (CM). Om CM 10.x of 11 te installeren moet je trouwens wel minimaal Android 4.1.2 op je telefoon hebben. Dat gaat niet vanaf Android 2.3.x.

Mocht je CM willen installeren, dan moet je dus eerst Android 4.1.2 op je telefoon zetten. Houdt er wel rekening mee dat je alle data/gegevens/instellingen/apps in principe kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Als flashen nieuw voor je is kan je beter eerst met Kies van Samsung de nieuwe 4.1.2 firmware op je telefoon zetten en daarmee spelen. (zoals slow whoop zegt gaan je instellingen verloren, maar ik geloof dat Kies een backup kan maken van bv de smsjes ed)

de 4.1.2 software moet er sowieso op staan als je een hogere firmware wil flashen

Het flashen van zo'n andere firmware zoals cm11 gebeurt door die firmware op de sd kaart te zetten en met de recovery modus van de telefoon (kom je in mbt Vol up + Home + Power als de telefoon uit staat) een - Wipe data/factory reset - en dan een - Apply Update from external storage - te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door birdibird op 20-05-2014 21:04 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
CM flashen is op zich niet moeilijk. Dat staat hier vrij goed uitgelegd. In die zin vind ik updaten met Kies spannender dan zelf een nieuwe CM ROM flashen.

Zoals birdibird zegt kan Kies inderdaad een backup maken van je smsjes. Maar ik geloof niet dat datzelfde Kies die backup weer kan terugzetten als je CM op je telefoon hebt staan. Voor sms backups gebruik ik daarom de app SMS backup+. Die maakt een backup van je smsjes naar je Gmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Yep ik gebruik ook SMS backup+. Die maakt ook backups van je call history en van je Whatsapp in je gmail. Heerlijk appje!
Je kan ook de smsjes en call backup weer herstellen,
De whatsappjes trouwens niet. Zorg dat je handmatig in de instellingen van Whatsapp de berichtjes backupt naar de sd kaart.

Trouwens, omdat je een beginner bent: Geen zorgen over je sd kaart, die wordt NIET gewist bij het flashen van een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sara11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 09:30
Is er eigenlijk verschil te merken tussen CM10.2, waarmee ik al best tevreden ben, en CM11.
Kitkat zou soepeler moeten draaien op lichte hardware als ik de intenties van Google goed begrepen heb.
En ben je nog bugs tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik vind de verschillen tussen CM 10.2 (Android 4.3) en CM 11.0 (Android 4.4) klein. Met CM 11 krijg je onder andere:
  • Standaard hogere kloksnelheid (1000 MHz i.p.v. 800 MHz).
  • Ondersteuning van ART (i.p.v Dalvik)
  • Latest and greatest Google Apps voor KitKat.
  • Standaard transparante statusbar.
  • ...
Mijns inziens zit het verschil tussen een goede en slechte telefoon net zo veel in de software als in de hardware. Door de laatste software (CM 11) te gebruiken op een relatief oude budget telefoon krijg ik het gevoel het meeste uit mijn Ace 2 te halen. Dat gevoel is voor mij de hoofdreden om CM 11 te gebruiken.

Maar voor het dagelijkse gebruik (in mijn geval: bellen, Whatsappen, en nu.nl bekijken) maakt het echt helemaal niets uit of ik CM 11 gebruik of CM 10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welke CM 11 gebruik jij dan nu, @slow whoop?

De Ace 2 van m'n vriendin is weer aan een softwarematige opfrisbeurt toe. CM10.2 begint toch alweer merkbaar langzamer te werken :(.

Nou ben ik inmiddels wel totaal verwend met mijn Xperia Z1 compact, maar goed :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik gebruik deze CM 11.

Ik weet niet of dat je telefoon merkbaar sneller zal maken. Sowieso vraag ik me af wat je telefoon in de loop der tijd langzamer zou kunnen maken. Misschien als je cache vol loopt en je tegen de grenzen van je geheugengebruik aan zit? Om je telefoon dan weer net zo snel te krijgen als dat ie in het begin was is het misschien al voldoende om je cache en Dalvik cache te wissen. Als dat niet helpt, helpt een herinstallatie van CM 10.2 misschien wel.

Ik heb nooit een merkbaar verschil in snelheid ervaren tussen CM 10.2 en CM 11 op mijn Ace 2. Maar ik zie mijn Ace 2 ook niet echt langzamer worden. Dat laatste komt misschien ook omdat ik regelmatig de laatste ROM installeer (en dan ook m'n cache wis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, cache en Dalvik wis ik inderdaad als het te gortig wordt. Dan is het weer iets beter. Maar het ding blijft gewoon iritant traag terwijl er niet echt heel veel werkgeheugen in gebruik zit (er is iig ook nog aardig wat vrij).

Het meest iritant blijft overigens wel dat interne opslag en interne SD beiden gewoon zo klein was (hadden ze wat mij betreft beter kunnen combineren). Bv. apps zoals Tom Tom snappen nog steeds het concept van een externe SD niet voor opslaan van hun bulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Aangezien ik de accuduur van een standaard Ace 2 al geen topper vind, hoe is dit na de update naar 4.1.2?
Wat is het voordeel van CM flashen? Ik wil nog wel ff met de Ace 2 doen, totdat de S5 mini een beetje betaalbaar is...

Nog ff een Noob vraagje...wat is ROM??

[ Voor 8% gewijzigd door pilskes op 21-05-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
De acuurduur is bij mij niet noemenswaardig veranderd toen ik van Android 2.3.x naar Android 4.1.2 ging. De uiteindelijke accuduur hangt natuurlijk van je eigen gebruik af.

Het voordeel van CM vind ik dat je telefoon standaard geroot is, dat er meer in te stellen valt, en dat er geen Samsung meuk meer op je telefoon staat. Je bent meer baas over je eigen telefoon. Dat spreekt de meeste Tweakers erg aan. Sommigen ervaren ook een performance verbetering. Ik zelf merkte daarin nauwelijks verschil.

ROM betekent Read-Only Memory. In het geval van telefoons wordt daarmee (het installatiepakket van) het Android besturingsysteem bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Strict genomen is der term "ROM" eigenlijk helemaal niet meer juist.

Maar 'vroegah' (eigenlijk nog niet zo lang geleden) bestond de basis firmware van de meeste apparaten wel uit geheugen dat je alleen kan lezen en echt moest flashen. Voor BIOS van een PC geldt dat bijvoorbeeld nog. Je kan andere software in een ROM flashen, maar niet even on the fly stukjes schrijven/veranderen.

Het huidige NAND flashgeheugen dat je tegenwoordig overal tegen komt kan je door gebruik van slimme controllers dus eigenlijk gewoon transparant als een Random Access Memory benaderen en ook schrijven.

Nog even iets m.b.t. CM10.2 trouwens: Vanavond wel iets heel erg iritants ontdekt (waar m'n vriendin ook vaak tegenaan loopt): Als je in de dialer handmatig een nummer intypt om te bellen, dan kunnen we nergens de knop zien om het nummer ook echt te gaan bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Bij mijn vrouw is de accuduur weer flink verlengt na de update van stock naar CM10.1. Zit nu weer op een paar dagen, waar dat eerder nog maar een dag was.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik wilde mijn Samsung Galacy Ace 2 updaten via KIES. Na opstarten en aansluiten van mijn telefoon werd er geen verbinding gemaakt. Hierna KIES verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De telefoon maakte toen wel verbinding, na het aanklikken van FIRMWARE UPDATE verschijnt het voortgang scherm en zie je dat er bestanden worden gedownload voor de firmware update. Als deze op 100% staat, sluit KIES zichzelf na ongeveer een minuut af. Hierna krijg ik ook geen verbinding meer met KIES en kan ik met het hele verhaal weer van voor af aan beginnen..

Ik heb dit op 2 verschillende computers geprobeerd, waar verschillende Windows versies op staan. Ook heb ik de virusscanner uitgezet tijdens het downloaden, en Kies als Admin opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De kogel is door de kerk: M'n vriendin heeft haar Ace 2 vaarwel gezegd en is voor een Sony Xperia SP gegaan.

Wel een bakbeest vergeleken met de Ace 2 en ook iets hoger dan het initiele budget, maar ze wilde per se even geen nieuwe Samsung meer en op mijn Sony Z1 compact beviel de interface haar wel heel erg. Alleen heeft Sony niet echt mid-range gespecificeerde toestellen meer van 4,3 inch of minder voor een redelijke prijs (mijn Z1c is echt zwaar boven budget). Dus toen is ze toch maar voor iets groter gegaan en dan de (relatief betaalbare en nog steeds goed presterende) SP.

Wrs gaan we de Ace2 wel als reservetoestel aan houden. Maar dan waarschijnlijk gewoon weer met GB erop.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 03-06-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@pilskes: Als je doel is om KIES aan de praat te krijgen kan ik je niet helpen. Ik vind het een verschrikkelijk programma en heb er zelf ook nare ervaringen mee. Ik gebruik het nooit meer.
Als je wilt firmware wilt upgraden zou je die ook eerst kunnen downloaden en vervolgens kunnen flashen met Odin. Zie hier. Daar heb ik persoonlijk veel betere ervaringen mee.

@eymey: Als Tweaker zou je oude Ace 2 natuurlijk ook kunnen gebruiken met CM 11. Ik vind de laatste versie van TeamCanjica erg goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@slow whoop: Tsja, ik weet niet of het aan ons specifieke exemplaar van de Ace 2 ligt ofzo, maar we draaien hier al een paar weken de versie die jij noemt. En ook na een factory reset blijft het gewoon traag, slakkerig en instabiel. We waren er iig klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
@slow woop: Bedankt voor de link!! KIES is echt een drama programma, geen idee waarom zoiets niet beter kan.. Ook de extra software is een ramp, en je kan die niet eens uitvinken bij installatie, je krijgt het er gewoon gratis bij..

Als ik mijn Ace 2 update via die link en Odin, ben ik dan alle gegevens kwijt die er nu op staan, en kan ik die op 1 of andere manier backuppen en dan weer terugzetten? Mijn toetsel is niet geroot..

Ehhh, heb je ook een duidelijke beschrijving hoe dat updaten gaat met Odin? Echt heel duidelijk ziet het er niet uit namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door pilskes op 04-06-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@pilskes: Na een update met Odin ben je inderdaad al je gegevens kwijt. Ik heb hier al eens gezegd hoe je bijvoorbeeld een backup kan maken. Dat was weliswaar voor als je CM wilt installeren, maar de backup prodedure is mijns inziens niet anders voor een upgrade van de Samsung stock firmware. Het helpt trouwens wel als je zelf nog even bedenkt of je alles wel gebackupt hebt voordat je gaat upgraden.

Als de beschrijving van Odin niet duidelijk genoeg is raad ik je aan om even te zoeken op internet (keywords: Odin, update, firmware)

Zelf gebruik ik niet meer de stock firmware maar CyanogenMod (CM). Hiermee is updaten een fluitje van een cent. Je telefoon hoef je niet eens meer aan je PC te hangen. En al je gegevens blijven behouden. Odin heb ik daarom ook al een tijdje niet meer gebruikt.

@eyney: Ik vind mijn telefoon prima werken met CM 11. Maar dat komt misschien ook omdat ik niks beters gewend ben. Ik heb nooit een snellere telefoon gehad en ik gebruik alleen de basics, ik ben geen heavy user. Mijn vriendin heeft nu een Motorola Moto G. Die vind ik niet sneller dan mijn Ace 2, maar de Moto G is natuurlijk ook geen high-end toestel. Vooralsnog heb ik met CM 11 geen reden om mijn Ace 2 te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door slow whoop op 05-06-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
M'n vriendin is ook bepaald geen heavy user. Facebook, Whatsapp, hangouts en Gmail en soms wat navigatie/maps. Niet heel bijzonder.

Maar het is gewoon bloedirritant om soms seconden te moeten wachten op iet ssimpels als een hangout gesprek openen of een whatsapp gesprek. Of om te switchen naar gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Kan ik na die update ook eventueel terug naar de huidige firmware? Of is het niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ja, dat kan ook met Odin. Moet je wel eerst de huidige firmware ook downloaden, als je die nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb nog veel te leren als het op mobiele techniek aankomt, dat merk ik wel! Maar zo leer ik al snel en veel, top!!

Ik wilde dus ook de huidige WIFI netwerken opslaan, met wachtwoorden, maar ik begrijp dat het niet lukt op een ongeroot toestel, jammer..

Als er ergens tutorials zijn voor Odin/rooten etc, dan hoor ik het graag, wil graag wat meer leren over mobiele software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@pilskes: De file met je wifi wachtwoorden staan in een directory waar je als gewone gebruiker geen toegang tot hebt (/data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf). Daarvoor moet je inderdaad root zijn.

Gelukkig is rooten van je Ace 2 is doodsimpel. Firmware flashen met Odin is ook geen rocket science. Hier staat uitgelegd hoe dat werkt.

Mocht je CyanogenMod 11 willen installeren in plaats van de Samsung stock firmware, dan wordt je telefoon meteen geroot. Voorwaarde is wel dat je minimaal Jelly Bean (Android 4.1 of hoger) op je telefoon moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Wat is het verschil tussen een geroot toestel en 1 die standaard software heeft? Wat doet Rooten eigenlijk??

Ik kan dus ook 2.3.6 er op laten staan en rooten?

Deze ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2139263 ) methode gaat dus niet met de standaard 2.3.6 (GB)??

Op youtube staat ook een filmpje voor het rooten van een Ace 2, kan je mij vertellen of dit zo klopt?

[ Voor 42% gewijzigd door pilskes op 06-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Rooten verschaft je de mogelijkheid om (tijdelijk) even ingelogd te zijn als "Administrator" op je telefoon. Als root/adminstrator heb je meer rechten dan als gewone gebruiker. Je kunt bijvoorbeeld in alle (hoger gelegen) mappen komen waar je als gewone gebruiker niet in mag. Bijvoorbeeld om je wifi passwords te bekijken/backuppen. Of om alle onnodige (Samsung) apps verwijderen.

De methode die ik gaf om te rooten werkt inderdaad alleen met 4.1.2 (of hoger), en niet met 2.3.6. Ik dacht dat ik mijn telefoon ook geroot had toen ie nog op 2.3.6 draaide, maar ik weet het niet zeker. Ik weet ook niet meer hoe ik dat dan gedaan zou hebben. Het is te lang geleden. Hier staat hoe je je telefoon kunt rooten als je nog op 2.3.6 zit. Waarschijnlijk zal ik zoiets gedaan hebben, als ik het al gedaan heb.

Zie hier mijn ervaring van mijn upgrade van Android 2.3.6 (Gingerbread) naar 4.1.2 (Jelly Bean) met Odin. Alle mijn data en apps bleven behouden na de update. Ik had wel een backup gemaakt, maar die heb ik nooit terug hoeven zetten. Een backup maken is natuurlijk wel altijd veiliger. Mijn wifi netwerken en passwords was ik trouwens wel even kwijt, maar dat was snel opgelost.

Probeer anders zelf ook even te zoeken. Een hoop informatie die je wilt hebben staat al in dit forum en op internet. En als je bang bent om eraan te beginnen moet je het misschien niet doen. Er is niemand die jou kan garanderen dat alles nog werkt na een update van je firmware. Aan de andere kant: velen gingen je voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik zie dat de wijze op deze site beschreven http://www.droidviews.com...stall-cwm-recovery-on-it/ , precies hetzelfde is als die in het youtube filmpje dat ik vermeldde.

Opzich is dit geen hogere wetenschap, ik wil natuurlijk wel nog mn telefoon kunnen gebruiken!

Ik kan de telefoon dus eerst rooten (is dit met behoudt van alle apps etc, of ben na na het rooten alle gegevens altijd kwijt?), en daarna pas naar Jellybean updaten? Ik heb al een back up gemaakt van mn Ace 2, maar ik geloof dat je de gegevens niet terug kan zetten naar een upgrade android versie?

Ach, het lukt me ook om een illegale Windows 7 Ultimate op een 8 jaar oude laptop draaiende te krijgen, dan moet dit toch ook wel lukken, of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Eigenlijk is het met die beschrijving wel duidelijk hoe het moet, alleen vraag ik me nog 1 ding af:

er staat dit beschreven:
3.For CWM: Make sure ClockworkMod Recovery is written on the top of the screen.In recovery mode, use the Volume keys to scroll up or down and the Power key to select and option/file.

Scroll to “Apply Update from Sdcard”, navigate to the update_su.zip file and select it. Select “yes” when asked.
This will initiate the installation procedure and it will take a few seconds to finish.
Finally, select “reboot system now” option from main menu in recovery.

4.For TWRP: tap on “install” and select SuperSU-v1.25+.zip. When it is installed, go back and select “reboot”.

Moet je dan 1 van die dingen kiezen of geeft je telefoon dit zelf aan?? En waar staat CWM en TWRP voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het is 3 of 4, en je telefoon geeft dit zelf aan. CWM staat voor Clockwork Mod Recovery, en TWRP staat voor Team Win Recovery Project. Beide zijn zogenaamde "recoveries". Een recovery is een menu waarin je komt als je je telefoon opstart met Volume Up + Home + Power. Vanuit die recoveries kun je firmware flashen, backups maken, cache wissen, etc. De low-level dingen voordat het besturingssysteem (Android) start. Die recoveries (CWM of TWRP) moet je trouwens wel eerst zelf installeren (vanuit de Play Store).

Met rooten gebeurt er verder niks met je telefoon. Alles blijft behouden. Als je telefoon geroot is kun je apps root toegang geven als ze daarom vragen. Die apps kunnen dan dus meer.

In jouw geval zou ik:
  1. Een backup maken.
  2. Jelly Bean (4.2.1) firmware downloaden.
  3. Nieuwe firmware flashen met Odin.
  4. De backup hoef je dan waarschijnlijk niet terug te zetten. Dat was in ieder geval mijn ervaring toen ik dit deed.
  5. Telefoon rooten.
  6. Eventueel CM 11 downloaden en flashen (dit hoeft niet met Odin en kan gewoon vanaf je telefoon met CWM). As je dit doet hoef je trouwens niet eerst je telefoon te rooten. Met de installatie van CM 11 wordt je telefoon ook geroot. CM 11 is Android 4.4.2 (en binnenkort 4.4.3), dus the latest & greatest wat Android te bieden heeft.
Succes er mee, wat je ook gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
HOW-TO: Flash alleen baseband versie.

Heb succesvol de baseband van mijn telefoon geupdate. Dit het is modem gedeelte van de telefoon dat er voor zorgt dat je daadwerkelijk kunt bellen. De baseband versie wordt geupdate als je een nieuwe firmware versie van Samsung flashed (met Kies of Odin). Maar wat als je, zoals ik, CyanogenMod 11 draait, en geen zin hebt om eerst een officiele Samsung firmware te flashen (met verlies van alle gegevens), en dan weer CM 11 te flashen, alleen om de baseband te updaten?

Deze how-to kan dan helpen. Let op: niet voor de weak-hearted. Je kan je telefoon serieuze en onherstelbare schade aanbrengen als dit verkeerd gaat. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je eigen telefoon en alles wat je daar mee doet, niet ik. Onderstaande werkt voor mij, maar garanties kan ik niet geven!
  1. Download de laatste Samsung firmware versie voor je Ace 2 hier. De region code XEN is voor Nederland. De laatste versie is nu I8160XXNB1. Dit wordt (als het goed gaat) dus ook de nieuwe smallband versie. Zorg ook dat je je huidige firmware versie hebt. Mocht alles misgaan, dan kun (proberen) je je oude modem weer terug te flashen.
  2. Unzip het bestand. Het uitgepakte bestand is I8160XXNB1_I8160XENNE3_HOME.tar.md5
  3. Download in installeer Cygwin. Cygwin geeft je een (soort) Linux command line interface voor Windows. (Als je Linux hebt hoeft je dit dus niet te doen :) ).
  4. Open de Cygwin shell, en ga naar de map waar je uitgepakte firmware bestand staat. In mijn geval:
    code:
    1

cd cygdrive/c/Users/slow_whoop/Desktop
  5. Haal het modem gedeelte uit de firmware tar met:
    code:
    1

tar -xvf I8160XXNB1_I8160XENNE3_HOME.tar.md5 modem.bin.md5
  6. Maak hier weer een tar van:
    code:
    1

tar -H ustar -c modem.bin.md5 > modem.tar
  7. Start je telefoon op in download mode (Volume Down + Home + Power) en hang hem aan je computer met een USB kabel.
  8. Open Odin. Ik heb zelf versie 1.8.5 gebruikt.
  9. Uncheck "Auto reboot".
  10. Vink PDA aan, klik op PDA en selecteer je modem.tar
  11. Klik op start. Het modem gedeelte wordt nu geflashed.
  12. Haal je telefoon van de USB kabel.
  13. Herstart hem nogmaals in download mode.
  14. Flash nogmaals de modem.tar (weer met Auto reboot uit).
  15. Haal je telefoon van de USB kabel.
  16. Herstart je telefoon normaal.
  17. Check bij je telefoon instellingen welke baseband versie je nu hebt. Dit zou dus smallbandversie I8160XXNB1 moeten zijn.
    Het is dus kennelijk noodzakelijk om je modem 2x te flashen, en om je telefoon steeds handmatig te rebooten. Ik weet niet waarom, maar kennelijk moet dat zo.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/59zexc.png

En wat hebbie hier allemaal aan? Concrete verschillen heb ik nog niet gemerkt. Je nieuwere baseband versie zou een betere performance moeten geven voor bellen, en alle het andere waar je telefoon je SIM kaart voor nodig heeft. Een changelog van Samsung heb ik nog nooit gezien, maar de laatste firmware update van Samsung brengt je van Android 4.1.2 naar 4.1.2. Daarin zit dus geen verschil, en in de baseband versie wel.

Als het mis is gegaan hoef je geen SIM unlock code in te voeren als je telefoon opgestart is (en je dit ingesteld hebt). Je SIM kaart kan geen verbinding meer maken met je provider, en je kunt niet meer bellen en/of smssen. Bij baseband versie zie je dan "unknown" staan. Probeer het dan opnieuw, of flash je oude baseband terug op dezelfde manier als hierboven beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door slow whoop op 09-06-2014 10:07 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Tja, ik heb I8160XXNA1. Kan niet vinden wat het verschil zou moeten zijn....
Kan je je .tar delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ben een noob op het gebied van file sharing, maar ik denk dat het gelukt is. :) Met onderstaande Google Drive link zou een ieder de file modem.tar moeten kunnen downloaden die ik gebruikt heb om mijn baseband versie te upgraden naar XXNB1. Stap 1-6 van de how-to kun je dan dus overslaan.

I8160XXNB1_XEN_modem

Ik heb dit gebruikt in combinatie met CM 11 van TeamCanjica (2014-06-02). Nogmaals: garantie tot aan de deur. Als je je telefoon hiermee sloopt ben je zelf verantwoordelijk. Ik niet.

Update: Zojuist ook mijn telefoon een CM 11 update gegeven van 2014-06-07. Die heeft Android 4.4.3. De baseband versie blijft (uiteraard) behouden, en alles werkt naar behoren.

Update 05-06-2018: Ik heb de link naar de modem.tar file verwijderd. Ik geloof niet dat iemand die nu nog nodig heeft, en anders meldt die persoon zich maar in dit topic.

[ Voor 32% gewijzigd door slow whoop op 05-06-2018 10:21 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
@slow whoop: Heb je ergens een overzicht wat ik met een geroot toestel wel kan, wat ik zonder dus niet kan? Ik lees ergens iets over Superuser, hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Nee, dat overzicht heb ik niet. Je vindt er meer over hier, hier en hier. Deze informatie heb ik zelf niet gelezen, maar zijn de eerste drie hits die Google me geeft als ik zoek op "android root advantages"...

Superuser is een app die eigenlijk altijd geïnstalleerd wordt als je toestel geroot is. Met deze app kun je andere apps (al dan niet tijdelijk) root toegang geven, als die daarom vragen.

Als ik jou was zou je me nog maar eens bedenken of je je telefoon wel wilt rooten. Als je niet weet wat het is, en je hebt geen zin om het (zelf) uit te zoeken, is het misschien verstandiger om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Misschien dat iemand het weet: Gisteren was ik opeens alle contacten kwijt!! Ik had ze allemaal op de simkaart staan, en die waren opeens verdwenen.. Ik had whatsapp openstaan toen ik opeens zag dat de namen van mensen in hun nummer veranderden, daarna bleek dus de hele contactlijst leeg te zijn. Ik had gelukkig een backup gemaakt van mijn contacten, dus ik heb ze inmiddels terug.

Iemand enig idee hoe dit kan? Kan een app dit doen??

btw, hoe kan ik 1 contact verplaatsen, dus niet kopiëren, naar de simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Nou wordt het nog vreemder!! Na een week staan opeens alle contacten er 2x in! Ze zijn dus weer terug.... Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@pilskes: Klinkt als een gammele SIM kaart. Ik denk niet dat dit een specifiek Ace 2 probleem is.

Al mijn telefoon contacten zijn Gmail contacten. Op mijn SIM staat niets. Zo kan ik meer informatie kwijt per contact (meerdere tel nummers, adres etc.) en wordt er automatisch een backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:33
Even een vraagje tussendoor. Heb nog een Ace 2 als 2e toestel, echter werkt de fysieke knop/homeknop niet altijd. Nu heb ik een custom rom en ook dan is het soms raak. Soms gaat het dagen goed, dan is het weer hele tijd wel. Wat kan dit zijn? En als ik hem voor garantie terug doe, moet ik hem dan rooten naar de originele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Dat lijkt mij een mankement aan de home knop. Ik heb (hier) verder niemand over horen klagen, dus ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je toestel. Ik verwacht niet dat het aan de rom ligt.

Als ik jou was zou ik de originele Samsung rom er weer opzetten en hem terug brengen. Lijkt me een kleine moeite en kan een hoop gezeur schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor je reactie, toch raar dat het soms lang goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik lees nu net op internet dat je hem in principe met custom rom voor garantie kan terug brengen gratis voor 1 keer. En pas bij een evt. 2e reparatie dat je dan wel moet betalen. Klopt dit? Dus als ik gewoon 2.3.6 erop zet komen ze er niet achter dat hij ooit geflashed is? Want er staan wel wat andere icoontjes bij, maar zo heb ik de rom ontvangen van iemand op een android forum. Als iemand een andere originele rom heeft hou ik me aanbevolen. Of zou ik even 4.1.2 erop zetten? Die heb ik wel origineel.

[ Voor 29% gewijzigd door dennis_rsb op 20-07-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb, naar aanleiding van de problemen met de contacten, van Vodafone een nieuwe simkaart gekregen, hopelijk zijn de troubles nu voorbij! Ik heb met Samsung ook nog contact over problemen met Kies, wat een drama zeg! Uiteindelijk vragen naar de versie van Android die nu op het toestel staat (2.3.6) en zeggen ze dat er geen update voor is, terwijl die dus wel gewoon klaar staat is Kies.Ik heb echt het idee dat ze totaal niet weten wat ze als 'advies' geven. Binnenkort toch maar rooten, kan ik er tenminste een hoop rommel vanaf gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
dennis_rsb schreef op zondag 20 juli 2014 @ 19:56:
Ik lees nu net op internet dat je hem in principe met custom rom voor garantie kan terug brengen gratis voor 1 keer. En pas bij een evt. 2e reparatie dat je dan wel moet betalen. Klopt dit?
Dat lijk me een raar verhaal. Als het binnen de garantie valt heof je niet te betalen, en anders wel. Maakt niet uit hoe vaak je hem op stuurt. De vraag is alleen of je toestel nog binnen de garantie valt als je er zelf een custom rom op hebt gezet.
Dus als ik gewoon 2.3.6 erop zet komen ze er niet achter dat hij ooit geflashed is? Want er staan wel wat andere icoontjes bij, maar zo heb ik de rom ontvangen van iemand op een android forum. Als iemand een andere originele rom heeft hou ik me aanbevolen. Of zou ik even 4.1.2 erop zetten? Die heb ik wel origineel.
Volgens mij gebeurt er niks met de flash counter als je er een CM rom op zet, maar ik weet niet wat voor tools Samsung heeft om te zien wat je allemaal met je telefoon gedaan hebt. Ik zou er gewoon de laatste originele Samsung rom op zetten. Ze kunnen je natuurlijk nooit kwalijk nemen dat je je telefoon geupgrade hebt naar de laatste officiële Samsung rom. Dat moet gewoon binnen de garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
slow whoop schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Dat lijk me een raar verhaal. Als het binnen de garantie valt heof je niet te betalen, en anders wel. Maakt niet uit hoe vaak je hem op stuurt. De vraag is alleen of je toestel nog binnen de garantie valt als je er zelf een custom rom op hebt gezet.

[...]

Volgens mij gebeurt er niks met de flash counter als je er een CM rom op zet, maar ik weet niet wat voor tools Samsung heeft om te zien wat je allemaal met je telefoon gedaan hebt. Ik zou er gewoon de laatste originele Samsung rom op zetten. Ze kunnen je natuurlijk nooit kwalijk nemen dat je je telefoon geupgrade hebt naar de laatste officiële Samsung rom. Dat moet gewoon binnen de garantie vallen.
Ik heb hem naar de winkel gebracht. De mankementen vallen waarschijnlijk binnen de garantie, en evt. Kosten krijg je per mail, dus dan kun je nog zeggen dat je hem niet wil repareren, en dus niets hoeft te betalen, zei de medewerker van de winkel. Maar ik ga er vanuit dat het goed komt. Ik had hem ook netjes compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
dennis_rsb schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:35:
[...]

Ik heb hem naar de winkel gebracht. De mankementen vallen waarschijnlijk binnen de garantie, en evt. Kosten krijg je per mail, dus dan kun je nog zeggen dat je hem niet wil repareren, en dus niets hoeft te betalen, zei de medewerker van de winkel. Maar ik ga er vanuit dat het goed komt. Ik had hem ook netjes compleet.
En welke rom stond er nu op toen je hem naar de winkel toebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
4.1.2 stock, oftewel de laatste officiële rom voor de ace 2, toch eigenlijk wel veel mooier dan 2.3.6 hè en meer functies zoals camera zoom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSilvex
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-05 18:03
Ik heb vandaag de Ace 2 van mijn vrouw een upgrade gegeven naar JB 4.1.2.
Na een factory reset staat de telefoon weer op nederlands, maar het toetsenbord heeft geen nederlands meer? De invoertaal nederlands is weg?
Ik heb KIES gebruikt voor de upgrade en geen andere dingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1962
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Dag allemaal. Bedankt voor jullie handige aanwijzingen.

E.e.a. is geinstalleerd, ben er op één punt vreselijk tevreden over. Mijn telefoon werkt gewoon beter, sneller, gaat twee dage op één accu mee enz enz.

Toch is er een punt, bug?, wat niet werkt: de camera.

Ik lees in nieuwsgroepen dat het vaker voorkomt, dat het iets met drivers van doen heeft, maar de uitleg en filmpjes die dan ter illustratie worden gegeven, begrijp ik gewoon niet.
Wie heeft een stappenplannetje voor mij, om de laatste aanpassingen te kunnen doen, zodat ook mijn camera het gaat doen?

Dank alvast.
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@Gerard1962: Misschien is het handig als je eerst zelf in een stappenplan uitlegt wat je precies gedaan hebt. Dus: wat stond er op je telefoon, wat heb je nu geïnstalleerd, en hoe heb je dat gedaan?

Ik bang dat met de informatie die je nu gegeven hebt de glazen bol van de meeste Tweakers te kort schiet (de mijne in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Zojuist, mijn Galaxy Ace 2 terug gehad van de reparatie (Homeknop reageerde m.n. slecht) Bij werkzaamheden staat: Display+Touchscreen vervangen. Dus ik helemaal blij dat het zo gezegd opgelost zou zijn, Probleem is echter niet opgelost. Ik heb samsung een mail gestuurd, maar wellicht dat jullie hier ook meer over weten. 1. Hoort de homeknop bij het "display"? Dus is dat ook vervangen? Wat kan hier aan de hand zijn, toch een instelling? Of is dit een kwaal van de Ace 2? Heb geen zin om hem opnieuw op te sturen, als het wellicht iets simpels is zoals een instelling.

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 15-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik zou denken dat de Homeknop juist niet bij het display hoort. Als ze het Display + Touchscreen vervangen hebben, hebben ze dus precies het verkeerde vervangen.

De Homeknop is juist een knop de je fysiek moet indrukken. Als die het niet (goed) doet kan dat mijns inziens iets mechanisch of iets elektronisch zijn. Ik zou verwachten dat het te repareren is door de Homeknop te vervangen en/of de elektronica die er achter zit te vervangen. Display + Touchscreen hebben er volgens mij niks mee te maken. Maar ja, ik ben geen expert, natuurlijk.

Omdat je Homeknop het soms wel en soms niet doet denk ik niet dat het aan een instelling ligt. Het is ook geen generieke kwaal van de Ace 2, want ik heb er nog nooit iemand over gehoord, en de mijne doet het ook prima. Je hebt gewoon pech met je toestel. Het enige dat je volgens mij kunt doen is opnieuw opsturen, of er mee proberen te leven.

Misschien kun je ze nog eens bellen om te vragen hoe ze je probleem met de Homeknop dachten op lossen door het Display + Touchscreen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb toen ik hem opstuurde voor reparatie aangegeven dat de Homeknop het irritantste probleem was. Maar dat het browsen af en toe ook niet goed werktte, dat het niet goed reageerden op aanrakingen tijdens het browsen. Wellicht dat dit de reden is dat ze het display+touchscreen gingen repareren, ik heb Samsung gemaild, zij zeiden dat ik het beste naar een Samsung Service punt kon gaan, dit ga ik van de week even doen. Ik hou jullie op de hoogte, in principe is het mijn reserve toestel, maar ik zou het wel fijn vinden als deze nog goed zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Weet iemand waar deze mappen vandaan komen en of ze verwijderd kunnen worden?
http://www.imgdumper.nl/u...6b1fc05b0d5-TIJDELIJK.jpg

Er staan er namelijk 872 op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Waar staan die mappen? Ik heb die op mijn Ace 2 nog nooit gezien. Misschien is het een app die daar z'n (tijdelijke) meuk neer zet. Kun je zien wat er in de mappen staat?

Je zou als tussenoplossing ook eerst alle mappen kunnen verplaatsen naar een nieuwe map. Als alles dan nog naar behoren werkt kan het waarschijnlijk geen kwaad om ze te wissen. En anders zet je ze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Die mappen staan als aparte hoofdmappen op de telefoon. Als ik de telefoon aan de pc hang, kan ik de "card"of "phone" openen. Als ik "phone' open, dan zie ik dus al deze mappen...
Ik kan ze ook niet openen..
Kan ik achterhalen welke app dit doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Vreemd dat je die mappen niet kan openen. Volgens mij zou je met gewone user rechten alle mappen die in "card" of "phone" staan moeten kunnen openen.

Ik denk dat het tijdelijke mappen horen te zijn die op de een of ander manier niet gewist worden. Ik weet niet hoe je kunt achterhalen welke app of syteem proces hier verantwoordelijk voor is. Je zou eens met een app als Clean Master aan de slag kunnen gaan. Daarmee kun je je telefoon weer opschonen.

Omdat de mappen in het interne geheugen van je telefoon staan, denk ik dat je telefoon het gewoon nog zal doen als je ze wist. Systeem-kritische dingen staan ergens anders. Je zou er wel verstandig aan doen om eerst te controleren dat je alle belangrijke data (foto's, whatsapp, notites, etc.) in andere mappen ziet staan. Een backup maken kan natuurlijk sowieso geen kwaad voordat je dingen gaat verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Als weer ff tijd heb, ga ik clean master gebruiken en daarna weer aan de pc hangen.. Een backup heb ik al gemaakt, maar doe ik 'just in case' nog een keer!

Ik weet niet waar de mappen vandaan komen, beetje vreemd dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Na het runnen van cleanmaster staan ze er nog steeds op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
En wat als je ze gewoon zelf verwijdert? Je hebt tenslotte een backup gemaakt, dus veel kan er niet mis gaan.

Kun je trouwens zien of er nog steeds nieuwe mappen bij komen? Of blijft het aantal mappen hetzelfde?

[ Voor 32% gewijzigd door slow whoop op 26-11-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Dat moet ik echt checken als de foon aan de pc hangt.. helaas krijgt de laptop de foon niet gevonden als deze er aan hangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Waarom heb je daar een PC voor nodig? Je kan de mappen toch ook gewoon op je telefoon verwijderen zonder dat ie aan een PC hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
klopt, maar het zijn er bijna 900!

• pilskes
  • Niet online
Heb ze allemaal van de telefoon afgehaald en in een map op de pc gezet. De mappen hadden allemaal 3 bestanden: 1x 0-bestand, 1x 1-bestand en een journal. Geen idee wat het is!

Nu eens kijken of hij het normaal blijft doen en of die mappen nu wegblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Stille boel hier :'( Wie gebruikt de Ace 2 nog? ik heb hem nog als reserve toestel. Heb er ooit Android 4.1.2 opgehad, maar dit draaide echt stroperig. Ook heb ik geen custom rom gevonden die qua snelheid kon tippen aan gingerbread 2.3.6. Ik hoorde van iemand dat PACman rom een aanrader was. Wat draaien jullie? Eigenlijk is 2.3.6 ontzettend verouderd, beperkt en ook kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Ik gebruik hem nog elke dag. Gebruik de laatste CM11 ROM van Team Canjica (= Android 4.4.4), en de kernel van ChronoMonochrome. Werkt voor mij zeer stabiel en snel genoeg voor zo'n oud budget toestel.

Zit stiekem wel eens te kijken naar een nieuwe telefoon, maar ik kan het voor mezelf eigenlijk nog niet verantwoorden om hem te vervangen. Mijn Ace 2 doet het voor mij nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik ook nog, met CM11 4.4.4 van Maclaw. Echt enorme vooruitgang t.o.v. Samsung's 4.1.2. Mis alleen soms de FM-radio, maar ik stream toch steeds meer en meer. Nog steeds 2 dagen op de accu, en goed bruikbaar zo. We gaan door totdat hij echt niet meer wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb hem ook nog, als dagelijks toestel zelfs! Ik heb zelfs nog stock 2.3.6 er op, nog nooit geroot, origineel toestel dus nog!
Ik ben me nu een beetje aan het inlezen in rooten en flashen, maar echt super duidelijk is me dit nog niet.. (tips???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
@pilskens: LOL, volgens mij ben je daar al minstens een half jaar mee bezig! :)

Ik denk dat je alleen al in dit topic voldoende informatie kunt vinden. Alles is al meerdere malen aan bod gekomen.

Aan de andere kant: Als je het om wat voor reden dan ook niet aan durft, en je bent nog tevreden met je telefoon op Android 2.3.6, waarom zou je dan aan rooten en flashen beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Hahaha, ik begin er steeds aan en hou er dan mee op omdat ik niet de juiste info voor mij vind.

Ik ben dus niet meer tevreden over 2.3.6, dit is echt verouderd en is mis gewoon dingen. Ik heb alles al 10x doorgelezen, maar echt helemaal duidelijk wordt het niet. Ik mis de info over wat de termen betekenen en wat je waarom je dingen doet en wat het verschil is tussen dingen.
Het WAAROM mis ik dus, waarom moet eerst stock jellybean upgraden en daarna een custom rom??
Wat doet Cyanogenmod eigenlijk?
Vragen, vragen, vragen..... Ik wil een site waarin alles mooi als tutorial staat, maar die heb ik nog niet gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het siert je dat je je afvraagt waarom bepaalde dingen zo zijn. De developers die de ROMs maken blinken vaak niet uit in het geven van een duidelijke uitleg. En andersom zijn de mensen die beter in staat zijn om dingen uit te leggen vaak weer niet goed op de hoogte van hoe het technisch in elkaar steekt. Ik denk dus niet dat je snel een site zal tegenkomen waarin alles glashelder staat uitgelegd. Mocht je hem wel vinden, zet dan even een link in dit forum. ;)

Bij het flashen van een nieuwe ROM word je dus een beetje in het diepe gegooid. Maar velen gingen je voor, en volgens mij gaat het bij iedereen wel goed.

Cyanogenmod 10 en 11 maken gebruik van de onderdelen van de stock ROM. Niet het gehele android systeem wordt vervangen als je Cyanogenmod installeert. Als je dus een te oude versie hebt, kun je niet direct upgraden naar CM 10 of 11.

Cyanogenmod is gewoon een andere android smaak dan de stock ROM (net zoals er bijvoorbeeld verschillende Linux versies zijn voor de PC). Veel developers en tweakers prefereren CM omdat het vaak soepeler werkt dan de stock ROM, en er meer in te stellen valt. En omdat je telefoon meteen geroot is, ben je ook volledig de baas over je telefoon. Of je hier vrolijk van wordt kun je alleen zelf bepalen. Ik wel, maar bijvoorbeeld voor mijn vriendin zou ik er niet snel aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Aha, mooie uitleg, en idd, developers praten en denken anders dan mensen die niet helemaal de techniek snappen. Jammer dat die 2 zo zelden gecombineerd worden, ook bij andere zaken in het leven..

Je hebt me nu al een paar antwoorden gegeven die ik in dagen zoeken niet heb kunnen vinden!!

Alsik het goed begrijp zij CM roms android varianten die door mensen zelf bij elkaar gezocht zijn, met tweaks. Android versies van Samsung zijn over het algemee wat 'zwaarder' door alle extra (overbodige) opties.
Welke opties zijn de beste nu voor de Ace 2? Hij moet wel een beetje soepel lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Het is niet alleen een kwestie van alles bij elkaar zoeken om een nieuwe CM rom variant te creeren. Vaak moet er ook echt nieuwe code geschreven worden, al dan niet door reverse-engineering. Dit wordt gedaan door gedreven developers die daar lol in hebben en het beste uit hun telefoon willen halen.

Welke opties het beste zijn verschilt per persoon en kan alleen iedereen voor zichzelf bepalen. De algemene consensus onder tweakers is denk ik wel dat ze CM een verbetering vinden. Mijn ervaring is ook positief, maar ik vond het geen enorme verbetering.

De stock ROM kan vaak inderdaad wat bloated aanvoelen, omdat er allemaal extra dingen op zitten die je eigenlijk niet nodig hebt. En die je er zonder root niet van af kunt halen. CM heeft daar geen last van, maar heeft soms wat bugs, omdat de developers gewoon (nog) niet alles aan de praat kunnen krijgen. CM 10 en 11 voor Ace 2 hebben naar mijn weten geen bugs meer. Ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik had absoluut niet de illusie dat de developers maar een beetje alles bijelkaar gooien, ik weet dat ze ook zelf codes moeten/willen schrijven om het naar hun wens aan te passen. Ik lees ook over de bugs die vaak door gebruikers gaanderweg ontdekt worden en die dan vaak weer opgelostworden door de developers.

Mooi dat er mensen zijn die dit allemaal snappen en er zich ook in willen verdiepen!

Ik had nog wel een pagina gevonden waarop het 1 en ander wordt uitgelegd over CyanogenMod:
http://www.androidplanet.nl/spotlight/cyanogenmod/

Ik zag hier ook de installer staan: http://beta.download.cyanogenmod.org/install

Is het slim om die te gebruiken, wat doet deze en kan ik erna nog terug?

Ik moet zeggen dat ik het wel zeer interessant vind, maar ook erg omslachtig hoe alles werkt, maar dat zal wel aan mijn onwetendheid liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Aan die installer heb je niks. Onze Ace 2 wordt officieel niet ondersteund door CyanogenMod. Reden hiervoor is volgens mij NovaThor processor die in de Ace 2 zit. De achitectuur van die processor wordt officieel niet gesupport. Daarom kun je niet je CM rom direct van CyanogenMod.org downloaden, wat die installer doet.

Gelukkig zijn er wel developers bereid geweest om CyanogenMod te porten naar NovaThor/Ace 2. Die ROMs vind je terug op xda-developers.com. De ROM versies heten daar typisch cm-11-UNOFFICIAL, om aan te geven dat het buiten het officiele CyanogenMod team om gemaakt is.

Als je CM installeert zou je altijd nog terug kunnen naar de laatste stock ROM versie, door deze te downloaden en op je telefoon te zetten met Odin. In bovenstaande link staan ook nog android versies 2.3.6 (bv H3G), welliswaar is die voor Engeland, maar die zal het zeer waarschijnlijk gewoon doen.

Ik begrijp dat je graag alles wilt weten voordat je hier aan begint. Maar vaak is het zo dat je het meeste leert door het gewoon te doen, en dat geldt ook voor het flashen van een CM ROM. Meer informatie dat er gegeven op dit forum ga je denk ik niet makkelijk vinden. Er zal ook geen nieuwe informatie komen, omdat de Ace 2 al een oud toestel is, waar nauwelijk nog nieuwe ontwiikkelingen voor zijn. Dat merk ik ook aan mijn eigen posts: alles wat ik zeg heb ik al eens eerder gezegd in dit forum.

Ik zou zeggen: trek de stoute schoenen aan en flash je telefoon naar CM. Of hou er over op en accepteer dat je Ace 2 op stock android 2.3.6 draait. Je bent er al langer dan een half jaar mee bezig, en nog geen stap verder gekomen. Natuurlijk zitten er risico's aan, maar als je je gezond verstand gebruikt en logisch na denkt, kan er eigenlijk niet veel mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik ga nog een backup maken, vooral van de notities en calender, de rest heb ik al van de telefoon op een sd kaart of simkaart staan.

Nou vergeet ik nog iets te vragen:
-Wat is een kernel?
-Wat is een pit-file?

Hij is geroot!!!! Beetje zitten klooien omdat Odin niet echt lekker wilde werken op de pc, maar dat is opgelost. Heb net de wifi passwords al veilig gesteld, dus eigenlijk kan ik niks meer kwijtraken wat ik echt niet kan missen.

Ik moet wel eerst stock jellybean er op zetten voordat ik die CM11 er op kan zetten?

[ Voor 63% gewijzigd door pilskes op 18-04-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
De kernel is het centrale deel van het (android) besturingssysteem. Zie hier voor meer info.
-Wat is een pit-file?
Een PIT file is een "Partition Informatie Table" file. Die bepaald hoe het interne geheugen in een Samsung telefoon opgedeeld wordt. Zie hier voor (iets) meer info.
Hij is geroot!!!!
[...]
Ik moet wel eerst stock jellybean er op zetten voordat ik die CM11 er op kan zetten?
Mooi dat je hem geroot hebt. Ik weet niet zeker of dat nodig is om CM11 er op te zetten, maar is het wel een goeie oefening. En ja, je moet eerst stock Jellybean er op zetten voordat je CM11 er op kan zetten. Maar dat wist je zelf toch ook al? Ik begrijp op mijn beurt niet waarom je dingen blijft vragen die je al weet, of die je al eerder gevraagd hebt.

Maar goed, ik ben blij dat je er zelf mee aan de slag bent gegaan en dat het rooten gelukt is. Dat moet ook vertrouwen geven voor de volgende stap (CM11). Succes er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik heb nog wat lopen stoeien afgelopen week met de ace 2. Na een kale installatie van 4.1.2 heb ik wat overbodige meegeleverde crap uitgeschakeld. Ook heb ik animaties uitgeschakeld. Dan duurt het nog een tijdje en na een aantal dagen loopt hij qua snelheid weer goed. Ik moet bekennen dat ik het niet heb uitgetest als je er veel apps op hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 20-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Met stock 4.1.2 heb ik ook altijd onnodige processen en applicaties verwijderd om de boel wat soepeler te laten lopen. Met CM 11 heb ik dat nooit nodig gevonden, omdat die processen en apps er eigenlijk niet zijn.

Wel vond ik na verloop van tijd dat bv het verwijderen van applicaties zeer lang duurde (5 minuten of zo). Toen ik een keer het cache geheugen leeg maakte was dat opgelost:
Instellingen --> Opslagruimte --> Gegevens in het cachegeheugen

Dit is volgens mij een ander cache geheugen dan dat je kunt wissen in de recovery, want dat laatste had ik regelmatig gedaan, en toch had in nog voor een paar honderd MB aan gegevens in het cache geheugen staan. Dit cache geheugen staat volgens mij in de Android mappen van het interne en externe geheugen.

Ik heb alles bij elkaar ongeveer 60 apps op m'n telefoon staan, de helft daarvan heb ik zelf geinstalleerd. Volgens mij maakt het aantal apps niet zo veel uit, maar meer hoeveel apps er permanent op de achtergrond draaien. Die probeer ik te minimaliseren. Voor een zo'n oud budget toestel ben ik redelijk tevreden over de snelheid. Animaties heb ik trouwens ook uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
De ace heeft inmiddels plaats gemaakt voor een Samsung S5 plus. Hele grote vooruitgang!!

De ace 2 is naar mijn vrouw gegaan, kan ze wennen aan een android telefoon! Ze heeft tot nu toe geen smartfoon gehad, dat wordt nog wat!

De ace is wel teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Tja, ik denk dat de gebruikersgroep van de Ace 2 met uitsterven bedreigd wordt. Zo langzamerhand zal iedereen wel overgaan op een nieuwer model. Zelf gebruik ik hem nog wel elke dag (al ruim 2,5 jaar).

Kan me voorstellen dat de S5 plus een hele verbetering is. Het is dan ook een redelijk nieuw model en ongeveer 2x zo duur als dat de Ace 2 ooit was. Veel plezier er mee. Heb je hem al geroot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik heb de S5 plus voor een erg mooi bedrag kunnen kopen, nieuw in verpakking. Die kans kon ik niet laten liggen..

Enne, de S5 wordt niet geroot _/-\o_

Voor mij had een geroot toestel geen voordelen, en de S5 is al supersnel en compleet.

De Ace blijft ook hier voorlopig nog elke dag dienst doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Voel me een slaaf van de consumptie maatschappij, want ik ook een nieuwe telefoon gekocht. De Motorola Moto G 4G. Ik zat een tijdje te kijken naar een mogelijke opvolger, terwijl ik eigenlijk nog best tevreden was met mij vertrouwde Ace 2. Maar ja, een mens wil (na ruim 2,5 jaar) wel eens wat anders.

Mijn voornaamste eisen/wensen waren:
  • Prijs < € 200 (mijn portemonnee is smaller dan die van pilskes ;) )
  • Scherm = 5 inch
  • Goede ondersteuning voor custom ROMs (Cyanogenmod)
Recentelijk is de nieuwe Moto G (2015) aangekondigd, en daardoor is de prijs van het vorige model (dat overigens pas een paar maanden in de winkels ligt) gedaald tot € 169. Kon de verleiding niet weerstaan en heb hem gekocht.

Na 1 dag stock ROM heb ik er CM12.1 opgezet. Ben er heel blij mee.

Heb mijn oude SIM-kaart zelf naar een micro-SIM moeten knippen voor de Moto G. Die past nu dus niet meer in de Ace 2. Mijn Ace 2 staat nu uit, en dan zal waarschijnlijk zo blijven. Ik verwacht daarom niet meer zo veel te posten in dit topic. Maar het was hier toch al erg stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08 18:37
Ik weet dat ik hier een beetje laat mee ben maar ik zou graag een custom rom op mijn ace 2 willen zetten. Na wat zoekwerk bleek dat elke link naar een custom rom voor de ace 2 die ik heb gevonden niet meer beschikbaar was. Nu is mijn vraag of dat iemand misschien nog een link heeft naar een custom rom.

Alvast bedankt mocht er nog iemand op dit topic reageren.

• slow whoop
Je kan deze proberen. Dat is een stabiele custom rom waar recentelijk nog wat development aan gedaan is. Het is wel gebaseerd op Android 4.4.4, dus niet echt the latest and greatest.

Persoonlijk heb ik altijd deze gedraaid van Team Canjica. Doet het prima, maar is ook Android 4.4.4 en er is al bijna een jaar niets meer aan gedaan.

Heb zelf wel eens geprobeerd om een custom rom van Android 5 erop te zetten, maar dat was toen geen succes. Is al wel een tijdje geleden, dus misschien is dat nu beter. Voor een Android 5.1.1 custom rom zou je deze kunnen proberen.

Meer in het algemeen vind je op XDA de meeste custom roms.

Succes er mee.

• slow whoop
Gisteren mijn oude Ace 2 uit de la gehaald die daar een jaar stof lag te happen. Wat een kleine telefoon! En wat een lage resolutie! Maar hij doet het nog steeds.

Gewoon om te kijken of het kon heb ik er Cyanogenmod 13 op gezet (Android 6.0.1). Er is een stabiele versie op xda en die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Werkt prima!

Mooi om te zien dat je met zo'n oude telefoon (aangeboden sinds 1 maart 2012!) met zulke lage specs toch nog de nieuwste firmware kunt draaien. Een aanrader voor elke tweaker die het beste uit z'n oude Ace 2 wil halen!
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste