Aan die installer heb je niks. Onze Ace 2 wordt officieel niet ondersteund door CyanogenMod. Reden hiervoor is volgens mij NovaThor processor die in de Ace 2 zit. De achitectuur van die processor wordt officieel niet gesupport. Daarom kun je niet je CM rom direct van CyanogenMod.org downloaden, wat die installer doet.
Gelukkig zijn er wel developers bereid geweest om CyanogenMod te porten naar NovaThor/Ace 2. Die ROMs vind je terug op xda-developers.com. De ROM versies heten daar typisch cm-11-UNOFFICIAL, om aan te geven dat het buiten het officiele CyanogenMod team om gemaakt is.
Als je CM installeert zou je altijd nog terug kunnen naar
de laatste stock ROM versie, door deze te downloaden en op je telefoon te zetten met Odin. In bovenstaande link staan ook nog android versies 2.3.6 (bv H3G), welliswaar is die voor Engeland, maar die zal het zeer waarschijnlijk gewoon doen.
Ik begrijp dat je graag alles wilt weten voordat je hier aan begint. Maar vaak is het zo dat je het meeste leert door het gewoon te doen, en dat geldt ook voor het flashen van een CM ROM. Meer informatie dat er gegeven op dit forum ga je denk ik niet makkelijk vinden. Er zal ook geen nieuwe informatie komen, omdat de Ace 2 al een oud toestel is, waar nauwelijk nog nieuwe ontwiikkelingen voor zijn. Dat merk ik ook aan mijn eigen posts: alles wat ik zeg heb ik al eens eerder gezegd in dit forum.
Ik zou zeggen: trek de stoute schoenen aan en flash je telefoon naar CM. Of hou er over op en accepteer dat je Ace 2 op stock android 2.3.6 draait. Je bent er al langer dan een half jaar mee bezig, en nog geen stap verder gekomen. Natuurlijk zitten er risico's aan, maar als je je gezond verstand gebruikt en logisch na denkt, kan er eigenlijk niet veel mis gaan.