Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Samsung Galaxy Ace 2 i8160

Introductie:

De Galaxy Ace 2 is een midrange-smartphone en is al in een aantal markten zonder veel fanfare uitgebracht. Het toestel heeft een kans om te bewijzen dat de Galaxy S III niet de enige superhot smartphone van Samsung is.

Het toestel heeft 90% van de voordelen van zijn zeer populaire broertje voor een fractie van de prijs, de Samsung Galaxy Ace 2 is mooi vormgegeven en is beschikbaar in het zwart en wit, verder heeft ie een mooi 3.8 inch scherm. De dual-core CPU en Mali 400 GPU zijn misschien niet de snelste in de Android wereld, maar zeker vlot genoeg om vrijwel alle apps draaien.

Specificaties

OS: Android 2.3 Gingerbread, Verwachte update naar 4.0 ICS
Android Schil: Touchwiz 4.0

Scherm
Schermresolutie: 800x480 (246ppi)
Schermdiagonaal: 3,8"
Schermtype: PLS-LCD, 16 Miljoen Kleuren

Camera
Cameraresolutie: 5 Megapixels
Camera autofocus; Ja
Flitsertype: Enkele led
Resolutie video-opname: 1280x720 (HD Ready 720p)
Front Camera: VGA 640x480

Audio/Video
Audioformaten: aac, aac+, eaac+, flac, mp3, ogg, wma
Videoformaten: h.263, h.264, Mpeg 4

GPS
Locatie Bepaling: (a)GPS, Glonass

Sensors
Accelerometer, Geo-magnetic, Proximity Sensor

Verbindingen
Mobiele netwerken: edge, gprs, hsdpa, hspa
Frequentiebereik (gsm/umts): 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz
Wi-Fi : Ja, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Bluetooth: Ja, Versie 3.0
Bluetooth Protocol: PBAP, PBA, A2DP, AVRCP, GAP, HFP, HSP, OPP, SPP, HID support
Overige draadloze verbindingen: Near Field Communication (NFC), WiFi Direct, DLNA, All Share
GSM-Connector: 3.5mm headset, Micro-usb

Technische kenmerken
CPU: Dual Core Novathor U8500
Processorsnelheid: 2x800MHz
Werkgeheugen: 768MB
Opslaggeheugen: 4GB
Extern geheugen: Micro SD (Max 32gb)

Accu
Gesprekstijd: 7u
Stand-by-tijd: 640u
Accucapaciteit: 1.500mAh
Accutype: Li-Ion

Uiterlijk
Kleuren: Zwart, Wit
Gewicht (gram): 118,5g
Lengte: 118mm
Breedte: 62mm
Hoogte / Diepte: 10mm

Overige specificaties
FM-radio (headset), Swype-tekstinvoer, T9-tekstinvoer, Tril

Reviews

ICS Promo Video

[ Voor 23% gewijzigd door mafiatounes op 04-08-2012 16:05 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Gereserveerd

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
Hoop dat dit topic wat gaat leven. Vooral ervaringen van gebruikers.
Oudste thuis zit te kijken naar deze telefoon. Of de Galaxy S Plus of Advance.
Voordeel van deze is natuurlijk de wat lagere prijs, scherm is volgens mij wel minder dan de Galaxy S toestellen. Rest van de specificaties zit volgens mij redelijk in de buurt van de andere.

Br(36) Ba(56)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55
Ik zit ook te kijken naar de Ace 2 of Advance, maar ik ben nog niet gerust op de ICS update. Voor wat ik heb gezien is het nog maar de vraag of deze voor de Ace 2 en/of Advance gaat komen. Heeft iemand daar al iets over gevonden anders van vermoedens ? Ik ga deze telefoon namelijk niet kopen als er geen ICS voor uitkomt, en er zijn ook nog geen andere ROM's voor geport (voor de Advance iig tot voor kort niet).

UNOX: The worst operating system

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
In deze review,
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-ace-2-1089571/review
staat er iets over. Volgens mij is het vermoeden dat de Ace 2 geen ICS krijgt.
De vraag is natuurlijk of dat erg is. Ben ook nog steeds zeer tevreden met mijn SII op Android 2.3.5

Br(36) Ba(56)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55
Hmja, wat heet erg. Ik wil graag een nieuwe betaalbare telefoon omdat ik graag eens in de zoveel tijd wat nieuws in m'n handen heb. Nieuw speeltje, nieuwe kansen ;)

Mijn huidige telefoon is al een 2.3.* telefoon, dus ik wil graag een ICS telefoon. Daar zijn er natuurlijk genoeg van, maar ik wil ook wel weer even doen met de ICS telefoon dus vind een dual core met minimaal 768MB RAM momenteel het minimum om over te stappen (vandaar ook mijn intresse voor deze goedkopere telefoons).

Als ik zeker weet dat de Advance ICS krijgt, heb ik een reden om nu al happy naar de winkel te rennen. Als dat nog niet zeker is moet ik wachten en dat is vreselijk ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
In de topicstart staat een promo filmpje van Samsung waar duidelijk wordt gezegd dat de telefoon ICS upgradable is, ik heb momenteel dit toestel in bezit en hij werkt gewoon goed, wel mis ik ICS die is net wat vloeiender en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Ook ik zit op ICS nieuws te wachten.

Het liefst heb ik deze telefoon, maar de HTC one V staat op dit moment als alteratief ivm met ICS en HTML5. Maar die Single Core nekt de One V voor mij een beetje.

Als er ICS komt op de Ace 2 is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Ik heb de keuze gemaakt gebaseerd op specs en wat ik nodig heb, heb voorlopig JB op mijn S3 en de Ace 2 fungeert als 2de toestel dus is het niet zo erg.

Maar eerlijk is eerlijk de One V zal hier nooit binnen komen de specs zijn veel te laag anno 2012, games en apps worden zwaarder en ik ben zeker dat het enkel erger wordt.

De Ace 2 zal wel een goede community krijgen, dit toestel is al een klein tijdje beschikbaar in Azie en Oost-EU maar is pas met mondjesmaat in meer West-EU landen te koop, als Samsung geen ICS zal voorzien zal er wel een custom rom komen.

[ Voor 5% gewijzigd door mafiatounes op 19-08-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Ik wil ook (eindelijk) instappen in de smartphone wereld (heb nu nog een Nokia 2710) en zit me af te vragen of dit toestel niet een mooie instapper is. Ik wil geen 4G abbo maar voornamelijk via wifi werken om thuis snel mail te checken, als remote te kunnen gebruiken voor TV (ook Samsung) en Receiver (Denon) en wat kennis van android op te kunnen doen. Ik vraag me alleen af of ik zonder leesbril wel iets met dit toestel kan. Dus mijn vraag is, is het scherm goed leesbaar en zijn de letters wat groter te maken of moet ik dan echt voor een 4"scherm gaan en de hoofdprijs betalen?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:53:
Ik wil ook (eindelijk) instappen in de smartphone wereld (heb nu nog een Nokia 2710) en zit me af te vragen of dit toestel niet een mooie instapper is. Ik wil geen 4G abbo maar voornamelijk via wifi werken om thuis snel mail te checken, als remote te kunnen gebruiken voor TV (ook Samsung) en Receiver (Denon) en wat kennis van android op te kunnen doen. Ik vraag me alleen af of ik zonder leesbril wel iets met dit toestel kan. Dus mijn vraag is, is het scherm goed leesbaar en zijn de letters wat groter te maken of moet ik dan echt voor een 4"scherm gaan en de hoofdprijs betalen?
Ik zie het nut er niet van in om voor die extra 0,2"(!) te gaan. Op m'n Galaxy S2 (0,5" groter) gaat het in landscape maar net al moet je toch altijd inzoomen om het prettig leesbaar te maken.

Ik ga er van de week 1 voor mn vriendin's zoon halen. De Advance was eigenlijk de 1e gegadigde maar voor de voor mij minimale verschillen en het meer gunstige prijskaartje was de keuze snel gemaakt. Een 2e hands S2 had op zich ook gekund maar dat is overkill voor hem, en de Ace 2 is handzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Weet iemand hoe de NFC in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Sta eigenlijk op het punt om de Ace 2 te bestellen, ik had in eerste instantie begrepen dat
de update naar ICS al zeker was, maar begrijp nu dat dit niet zo is.
Nu toch weer twijfelen... :s

Nog een dikke week voor m'n 2-jarig contract afloopt en het nieuwe sim-only abonnement
in gaat dus moet wel snel de knoop gaan doorhakken.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

• Joop_Klepzeiker
HirzoSchuurman schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:24:
Sta eigenlijk op het punt om de Ace 2 te bestellen, ik had in eerste instantie begrepen dat
de update naar ICS al zeker was, maar begrijp nu dat dit niet zo is.
Nu toch weer twijfelen... :s
Waarom is die ICS een must?
Maakt dit zoveel verschil en zo ja, waarin dan?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Onder andere voor nieuwe en verbeterde functies, snelheid, batterij verbruik, maar dat is al zo vaak gemeld op internet en ook op tweakers dat android 4 in veel gevallen voor grote verbeteringen zorgde.

Mijn twee tablets gaan merkbaar langer mee op 4,0 dan op 2.3.

-Andere hobby- -

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 17:40
He fijn, er is nu een topic!
(had er bijna zelf een gemaakt ;-) )

Mijn vriendin heeft deze telefoon en ik moet zeggen de batterij houdt het ongelooflijk lang uit!
2 weken terug hadden we de telefoon mee op vakantie, waar ie weinig heeft gedaan:
af en toe de tijd bekijken, af en toe een smsje, alarm en een keertje bellen.
Hij heeft het toen 12(!!!!) dagen uitgehouden voordat ie weer aan de lader moest
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een android smartphone!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
De gok maar genomen (wat betreft de wel/niet android 4 ICS update) en besteld.
Wilde echt max. € 250,- uitgeven en dan kwam ik toch bij deze uit.

Via belsimpel.nl besteld voor € 225,-
Wilde eigenlijk een witte, die stond gisteren nog voor hetzelfde bedrag bij eerdergenoemde winkel,
maar vandaag ineens bijna € 30,- duurder, dus toch maar voor de zwarte variant gegaan.
Ben benieuwd.
Kom van een Nokia N97 mini met 434 MHz ARM 11 processor die ik al dikke 2 jaar heb.
Toetsenbordje vond ik wel fijn werken daar op, ben benieuwd of ik dat ga missen.

Verwacht in ieder geval wel een "wow, wat loopt dit lekker soepel" ervaring te krijgen met deze (vergeleken tot de nokia). :)

Duurt nog een dikke week voor m'n sim-only abbo in gaat in verband met nummerbehoud, dan kan ik inhoudelijk dus wat meer vertellen qua gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:41
Heb deze telefoon sinds een paar dagen. Kom van een Iphone 4s en mis eigenlijk.. niets. De ACE 2 is een prima prijs/kwaliteits toestel. Strak design, ligt prima in de hand (formaat is naar mijn mening ideaal), hij draait vlotjes en doet alles wat hij moet doen. Ik zou het niet meer kunnen opbrengen om meer geld te geven aan een andere telefoon want deze is prima.

Je kan echt niet misdoen door dit toestel te kopen. Ja ik hoop wel dat ICS er nog komt, maar is dit niet zo dan neem ik hem zelf wel onder handen binnen enkele maanden.

Echte aanrader dus! (M'n vriendin heeft de witte variant, en is er ook heel tevreden van :-) )

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Voor de Ace 2 gebruikers ga ff stemmen op het CyanogenMod forum voor een CM10 rom! Maakt niet uit als je geen custom rom wil draaien maar je maakt er veel gebruikers blij mee. + Meer keuze en support is beter voor iedereen.

http://forum.cyanogenmod....ng-galaxy-ace-2-cm10-poll

Ook om een apart forum op XDA te krijgen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1660354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:54

Christiano007

Ich bin der champion

Jammer van het design, weer zo'n Samsung toestel. De Xperia U vind ik prachtig, alleen die heeft weer geen uitbreiding mogelijkheden en de Sola lees ik veel accu problemen mee.
En de HTC V heeft weer zijn processor als nadeel, anders was ik daar volledig voor gegaan.

Dat er nog zo weinig over dit toestel gesproken word, terwijl hij qua specs toch vrij goed is. Niet te groot, Dual core processor, fatsoenlijke resolutie.

Hoe is de accu bij de mensen hier? Een smartphone in de vakantie amper gebruiken zegt mij niet zoveel, daar had ik met mijn SE Neo V ook een standby van 9 dagen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 27-08-2012 17:41 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
mafiatounes schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:28:
Voor de Ace 2 gebruikers ga ff stemmen op het CyanogenMod forum voor een CM10 rom! Maakt niet uit als je geen custom rom wil draaien maar je maakt er veel gebruikers blij mee. + Meer keuze en support is beter voor iedereen.

http://forum.cyanogenmod....ng-galaxy-ace-2-cm10-poll
Done :)

Heb het toestel vanmiddag opgehaald (beetje apart trouwens die belsimpel.nl "vestiging" in Groningen).
Eerste indruk is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zit er trouwens een notificatie lamp op deze telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Telefoon gisterenavond besteld, vandaag ontvangen. Hoort hier alleen geen 4 GB SD kaart bij te zitten?

Verder een kekke telefoon , wel even weer wennen aan Android 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
Iemand met deze telefoon die weet of dankzij de Touchwiz 4.0 interface notifications ook weggesleept kunnen worden?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• mafiatounes
  • Niet online
Christiano007 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:25:
Telefoon gisterenavond besteld, vandaag ontvangen. Hoort hier alleen geen 4 GB SD kaart bij te zitten?

Verder een kekke telefoon , wel even weer wennen aan Android 2.3
Er is geen micro sd bij het toestel, dit staat namelijk ook nergens vermeld. Wat jij bedoeld is denk ik dat er 4gb intern geheugen is...

• mafiatounes
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:11:
Iemand met deze telefoon die weet of dankzij de Touchwiz 4.0 interface notifications ook weggesleept kunnen worden?
Voorlopig is dit nog niet mogelijk, deze functie is er pas als het toestel naar Android 4.x.x geüpdatet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Laatst online: 16-12-2024
Heeft deze telefoon een micro-simkaart nodig?

Ik sta op het punt deze telefoon te kopen maar als ik een micro-sim nodig heb moet ik eerst nog een nieuwe simkaart regelen.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Noob6 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:11:
Heeft deze telefoon een micro-simkaart nodig?

Ik sta op het punt deze telefoon te kopen maar als ik een micro-sim nodig heb moet ik eerst nog een nieuwe simkaart regelen.
Nee hier past een gewone simkaart in.

Hoop dat dit topic nog een beetje actiever gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mooie telefoon denk ik, maar wil eerst zeker zijn over de ICS upgrade.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuh1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 11:09
Heb deze telefoon gekocht voor mn vriendin. Hij bevalt super. Nu wil ze er een hoesje oid om ter bescherming.

Zelf heb ik een S3, met een goed scherm waar niet zo snel krassen op komen. Maar deze heeft geen gorilla glass dus raden jullie een screenprotector aan?

Dacht zelf aan een case+screenprotector, of een flipcase. Hebben jullie een goed model gevonden tussen het beperkte aanbod

Bij mediamarkt hadden ze eigenlijk vrij weinig aanbod, dus was benieuwd wat jullie hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Heb hem gisteren besteld zonder screenprotector, maar met een hoesje:
Valenta Fashion Case Pocket Luxe Black Loop 01

Dit lijkt mij voldoende te zijn omdat ik voor een maand terug de Mini 2 voor m'n vrouw heb gekocht waarbij zowel een screenprotector als een hoesje zit. Achteraf vind ik dit een beetje dubbelop. Als je de telefoon altijd in het hoesje hebt als je deze niet gebruikt, dan is een screenprotector niet nodig volgens mij.
Zo nu maar hopen dat het speeltje vandaag geleverd wordt ... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
pietjuh1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:40:
Heb deze telefoon gekocht voor mn vriendin. Hij bevalt super. Nu wil ze er een hoesje oid om ter bescherming.

Zelf heb ik een S3, met een goed scherm waar niet zo snel krassen op komen. Maar deze heeft geen gorilla glass dus raden jullie een screenprotector aan?

Dacht zelf aan een case+screenprotector, of een flipcase. Hebben jullie een goed model gevonden tussen het beperkte aanbod

Bij mediamarkt hadden ze eigenlijk vrij weinig aanbod, dus was benieuwd wat jullie hadden
Ik heb beide toestellen, mijn S3 heeft al kleine krasjes (enkel zichtbaar in het licht), De Ace 2 heeft geen gorilla glass maar wegens plaatsgebrek steek ik hem soms in mijn broekzak met kleingeld of sleutels, ik heb tot op heden nog geen krasjes kunnen ondervinden na een maandje gebruik.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hij bevalt me prima, nog geen krassen gehad. Maar ik stop de telefoon dan ook onbeschermd in een zak waar totaal niets in zit.

Iemand nog een idee hoe je een contact persoon die je bij je favorieten geplaatst hebt dírect kunt bellen? Anders heeft het ook allemaal geen zin om iemand daar in te zetten. Kan alleen Whatsappen naar iemand via de favo's

• PaveloW
  • Laatst online: 25-09 14:33
pietjuh1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 07:40:
Voor een kennis deze besteld: Dolce Vita Flip Style Case Black (rond de €17)

Dit is een flipcase (?). Ik vind hem best aardig, harde cover aan de achterkant, leer aan de buitenkant, eenvoudige vormgeving (maar dat persoonlijke voorkeur...), nette uitsparingen voor alle knoppen.

Het enige wat nog een beetje moet inwerken is de 'flip' zelf. Er zit een vrij ruime "bocht" in dus je moet redelijk knijpen om hem volledig dubbel te klappen. Ik neem aan dat dit met de tijd wel wat makkelijker gaat

Hier zat geen screenprotector bij, lijkt me ook niet echt noodzakelijk, mocht je het perse willen een soortgelijke flipcase lijkt de "Muvit Slim Case Black" te zijn.

• Joop_Klepzeiker
Zojuist iets interessants gelezen m.b.t. de Ace2: Deze gaat direct naar Jelly Bean en niet naar ICS. :+

Nu maar hopen dat dit waar is.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Das mooi nieuws, maar dit moet niet te lang duren hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 08:02
HirzoSchuurman schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:18:
[...]

Heb het toestel vanmiddag opgehaald (beetje apart trouwens die belsimpel.nl "vestiging" in Groningen).
Eerste indruk is goed!
Gisteren ook aldaar een zwart exemplaar opgehaald voor mijn vrouw. Prijzen variëren overigens met de dag evenals de levertijd.
Eerste indruk vind ik zelf ook positief. Reageert lekker vlot, maar ja nu staat er ook nog amper wat op. Toestel tijdelijk in een HTC-Desire-flipcase gestopt (dat past dus (wel licht groter scherm, maar (ongeveer) zelfde buitenmaten, maar ja openingen zitten ergens anders). Als ik niet begin dit jaar een Gio had gekocht, zou ik er ook 1 nemen denk ik (of toch een Chinese dualsim ;-) ).

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
De upgrade naar Jelly Bean voor de Ace 2 is nu ook door Samsung bevestigd..... :+
Bron

en nu ook bij tweakers...

[ Voor 25% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 25-09-2012 11:02 . Reden: aanvullende bron gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Uitstekend!

Heeft iemand al een goede autohouder voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Christiano007 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:37:
Uitstekend!

ik kijk vaak bij coolblue voor accessoires:
http://www.pdashop.nl/acc...samsung-galaxy-ace-2.html

Wel daarna nog even prijsvergelijken, want soms zijn ze wat duur.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Christiano007 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:37:
Uitstekend!

Ik gebruik de originele houder van Samsung de S3, Ace 2, Note (2) enz. passen er allemaal gewoon in (Officieel van 4 inch tot 5.5 maar de Ace 2 past er in en hij zit strak vast) en hij is best goed gebouwd geen trillingen of kraakjes is gewoon futureproof, en hij kost nu 30€ bij Coolblue.

http://www.pdashop.nl/pro...iversal-vehicle-dock.html

• DikkieDick
Nadat ik er vorige week 1 voor mijn vrouw had gekocht, ook zelf maar 1 besteld ivm de toch wel wat trage en kleine Gio.
Waarom lees ik hier niets over rooten?
Via http://markhenderson.ws/p...ace-2-gt-i8160-i8160.html heb ik hem net maar ff geroot. Dat ging vrij vlot, echter upd.zip moest ik niet naar mijn sdcard kopiëren, want op d'1 of andere manier wilde ie die niet lezen, maar naar Phone als je hem via USB verbonden hebt.
Mijn rootcheck bestond eruit door Titanium backup op te starten en dat deed ie en vroeg om root-toegang. Ga ik binnenkort maar kijken welke meuk ik er afknikker. ;-)

Wat later: al wat Samsung-meuk en overbodige systeemapps, live wallpapers verwijderd. Vrije ruime in de ROM is van 60MB naar 105MB gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door DikkieDick op 26-09-2012 12:44 ]

aka pluim003

Verwijderd

Kan je na het rooten nog wel een firmware upgrade doen.

• DikkieDick
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:51:
Kan je na het rooten nog wel een firmware upgrade doen.
Durf ik (nog) niet te zeggen, maar je kan hem weer unrooten. Alleen nog wachten op een firmware-upgrade.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de tomtom app al werkend heeft .Geeft bij mij op dat ik geheugen moet vrijmaken
tewijl er 16GB vrij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeto
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb de Ace 2 nu een paar dagen en ik erger me kapot aan de kwaliteit van het geluid tijdens het bellen. :?
Er zit een soort van ruis achter de persoon aan de andere kant en ook hoor ik nadat de persoon aan de andere kant iets heeft gezegd even helemaal niets meer, zodat het lijkt alsof de verbinding is verbroken.

Kent iemand dit? en is er iets aan te doen? Ik kom van een HTC Touch 2 Windows 6.5 en van die telefoon is het geluid prima. Ik heb ook nog een Nokia 6310 en daarvan is het geluid ook prima.

Ik vind het zó tegenvallen dat ik op het punt sta hem terug te brengen/om te ruilen voor een ander toestel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Persoonlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 27-09 17:40
misschien een maandagochtend toestel?
Hier ook geen last bij die van mij vriendin (en die is zeer kritisch wb geluid)
Ik zou 'm omruilen voor een andere Ace2

[ Voor 14% gewijzigd door birdibird op 06-10-2012 02:01 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie dik schreef:
Waarom lees ik hier niets over rooten?
Via http://markhenderson.ws/p...ace-2-gt-i8160-i8160.html heb ik hem net maar ff geroot.

Ik ben het ook aan het doen maar het lukt niet.
Het lijkt wel of odin blijft hangen.
Als ik start aanklik krijg ik:
added
Enter CS for MD5
Check MD5 do not unplug the cable
Please wait
i18160 ready file is valic
Checking MD% finshed secessfully
Leave CS
Odin v.3 engine ID:5
File analysis
SetupConnection..

Hierna gebeurd er niets meerof ben ik te ongeduldig
Ben er al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Novathor u8500 loopt in de sony xperia U en P op 1Ghz. Lukt dit met setcpu ook op deze smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:09:

Hierna gebeurd er niets meerof ben ik te ongeduldig
Ben er al uit :)
En is het nu gelukt?

Rooten was voor mij overigens ook noodzakelijk omdat ik met Navfree werk en die slaat de mappen niet op de sd-kaart op, hetgeen natuurlijk een tekortkoming is van Mavmii. Met Directory Bind lukt dat nu wel. En ben natuurlijk verknocht aan Titanium Backup.

[ Voor 38% gewijzigd door DikkieDick op 12-10-2012 15:49 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkie Dik schreef:
En is het nu gelukt?

Rooten was voor mij overigens ook noodzakelijk omdat ik met Navfree werk en die slaat de mappen niet op de sd-kaart op, hetgeen natuurlijk een tekortkoming is van Mavmii. Met Directory Bind lukt dat nu wel. En ben natuurlijk verknocht aan Titanium Backup.

Ja het ging goed.
De fout die ik maakte was dat ik het toestel niet helemaal had uitgeschakeld
Voor het opnieuw opbooten.
Ben wel blij met je tip over Directory Bind
Kan misschien voor TomTom worden gebruikt.
Groet
Wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Er is een update geweest , ik weet alleen niet wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maandag heb ik een nieuwe Samsung Galaxy Ace 2 gekocht. Qua snelheid en scherm enzo bevalt hij prima. Echter, hij verliest steeds verbinding met de provider, waardoor ik niet kan bellen. Mijn provider is Hollandsnieuwe. Met mijn vorige telefoon (nokia 6700 classic) heb ik nooit verbindingsproblemen gehad.

Als de verbinding wegvalt kan ik niet meer bellen of smsen en ook inkomende gesprekken/smsjes komen niet meer aan. Ik blijf echter gewoon een aantal streepjes signaal hebben. Ik kom er pas achter dat de verbinding niet meer werkt, als ik probeer te bellen.
De enige mogelijkheid om weer een werkende verbinding te krijgen met mn provider is een reboot. Daarna werkt het weer prima, maar voor korte duur. Na 30 minuten ofzo valt de verbinding weer uit.

Gisteren op m'n werk viel me dit verbindingsprobleem trouwens niet op. Ik denk dat de verbinding daar bleef werken. Thuis valt hij steeds weg.

Ook de batterij presteert ondermaats. Ik vraag me af of dit samenhangt met het verbindingsprobleem. Natuurlijk verwacht je dat een nieuwe batterij iets beter gaat presteren nadat hij enkele keren is opgeladen. Echter, nu verlies ik 50% batterij level gedurende de nacht, zonder gebruik van wifi. In het batterijverbruik grafiekje is het telefoonsignaal steeds geel of rood gekleurd, wellicht dat dat ook hiermee gelinked is.

Heb ik een maandagochtend toestel, een slechte provider of ergens een instelling verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Christiano007 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:23:
Er is een update geweest , ik weet alleen niet wat er veranderd is.
heb hem al een paar keer laten checken, maar krijg niet de melding van een update. Nouja, doet het verder ook prima, dus noodzaak is er niet zo, alhoewel JB wel mooi zou zijn.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDick schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:25:
[...]

heb hem al een paar keer laten checken, maar krijg niet de melding van een update. Nouja, doet het verder ook prima, dus noodzaak is er niet zo, alhoewel JB wel mooi zou zijn.
Ik zie wel een update maar kan hem niet meer instaleren door dat het toestel is geroot
Ook unrooten helpt niet.Dus al komt JB dan kan je het met een geroot toestel wel vergeten.
HERSTEL
Na veel zoeken op internet de update gevonden en met odin met succes geinstalleerd
Het is alleen een engelse versie

Hierna moet je wel opnieuw rooten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDick schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Rooten was voor mij overigens ook noodzakelijk omdat ik met Navfree werk en die slaat de mappen niet op de sd-kaart op, hetgeen natuurlijk een tekortkoming is van Mavmii. Met Directory Bind lukt dat nu wel.
Sinds vandaag in het bezit van een ACE 2 en heb hetzelfde probleem met Copilot. Applicatie en kaarten worden in het telefoongeheugen geplaatst ipv op de sd-kaart. Zelfde met standaard DCIM directory.

Is dit op te lossen met de standaard firmware?

Edit: nog wel even geprutst met app2sd maar die geeft hetzelfde resultaat: USB telefoongeheugen wordt als SD gezien. Heb het nu opgelost met CO-Pilot door losse kaarten te downloaden. Wordt wel kaarten wisselen aan de grens..

Edit2: Na een dag in bezit kan ik concluderen dat dit toestel een waardig opvolger is van de ACE. Alle zwakke punten zijn opgelost volgens mij: accuduur / opslagruimte / per ongeluk item aantikken tijdens scrollen en algehele performance is sterk verbeterd.

Snap nu ook hoe het geheugen in elkaar zit: 1GB telefoongeheugen, 1GB SD geheugen en een micro-sd slot om filmpjes/muziek/foto's e.d. op te slaan. SD slot is helaas niet te gebruiken voor applicatie opslag. Laatste is dan ook het enige minpunt dat ik tot op heden heb kunnen ontdekken.

Om smeerpijperij te weren gebruik ik Sophos en dataverkeer monitoren doe ik met Onavo. Laatstgenoemde geeft wat meer info dan 3G watchdog wat ik voorheen gebruikte.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDick schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

En is het nu gelukt?

Ik ben blij dat je de app directorybind noemde de app maak het toestel beter bruikbaar.
Ik zelf gebruik het om TomTom westeuropa te kunnen gebruiken.
Werk prima.
Wel lang naar de app moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Heb sinds ook een Galaxy Ace 2. Gewoon als tweede telefoon voor als ik Nederland ben (lang leve *bliep) naast mijn iPhone 4 met Frans abonement. Heb voor deze telefoon gekozen omdat ik kennis wilde maken met Anroid, zonder er op achteruit te gaan qua scherm en snelheid. Had in eerste instantie een Sony Xperia Sola willen nemen, maar die is heel moeilijk te vinden voor een goede prijs.

De eerste indrukken zijn goed. Alleen snap ik niet waarom Google het niet voor elkaar krijgt om een Gmail applicatie te schrijven die e-mails uit zoomt zodat de breedte van email gelijk is aan de breedte van het scherm. Iets wat iOS al vanaf het begin gewoon goed doet. Zover als ik heb kunnen lezen op het grote wereld wijde web is dit probleem zelfs nog niet in Jelly Bean opgelost. Zoek nu dus een andere email applicatie die Gmail push ondersteund en dit wel goed doet.

Een ander probleem is het gebruik van tethering in combinatie met het gebruik van de gps. Helaas blijk je beiden op de Galaxy Ace 2 niet tegelijkertijd te kunnen gebruiken. Iets wat wel met iOS mogelijk is. Is dit zo voor alle Android telefoons of is dit specifiek voor de Galaxy Ace 2? Of is dit iets dat opgelost is in Ice Cream Sandwicht of Jelly Bean?

Voor de rest krijg je waar je voor betaald. De snelheid is meer dan voldoende, het scherm is gewoon goed. Alleen het geheugen is ietwat beperkt met 1GB SD en 1GB USB. Gelukkig biedt een 8GB microSD soelaas om muziek en dergelijke op op te slaan. Hoewel ik daar mijn oude vertrouwde iTunes ook weer mis met zijn optie om alle muziek op 128kbs te encoden voordat deze op de iPhone wordt gezet. Ook hier, suggesties met alternatieven zijn van harte welkom :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:59:
[...]

Ik zie wel een update maar kan hem niet meer instaleren door dat het toestel is geroot
Ook unrooten helpt niet.Dus al komt JB dan kan je het met een geroot toestel wel vergeten.
HERSTEL
Na veel zoeken op internet de update gevonden en met odin met succes geinstalleerd
Het is alleen een engelse versie

Hierna moet je wel opnieuw rooten
Ok, nou vond wel wat, maar kan niet vinden of het de moeite waard is. Dus laat ik het denk ik maar zo. Heb nu XXLD8-firmware. Wacht dan wel op JB.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Gelezen in een andere topic:

The Android 4.1 Jelly Bean upgrade is now available to GALAXY S III owners in Poland and will gradually be introduced to users in other markets. Following this upgrades will soon be available for GALAXY Tab 2 7.0 & 10.1, GALAXY Note 10.1, GALAXY S II, GALAXY Note, GALAXY Tab 7.0 Plus, GALAXY S Advance, GALAXY S II LTE, GALAXY Music, GALAXY Chat, GALAXY Ace 2, GALAXY Beam, GALAXY Ace Plus, GALAXY mini II and GALAXY S DUOS.

From Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:10

MieJuul

3970Wp

ik heb sinds deze week ook de ace 2, de zwarte wel te verstaan. voor mijn vrouw tegelijkertijd de witte variant besteld. blijkt dat de witte wel over nfc beschikt en de zwarte niet:-? zou dit een kwestie van andere firmware zijn?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Je hebt 2 versies van de Ace 2, het ligt niet aan de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Nieuws over de JB update: https://www.facebook.com/samsunglt/posts/551514654863931.

Mijn Litouws is niet zo sterk, maar daar staat dus dat de JB update verwacht wordt in het eerste kwartaal van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Vorige week heeft de telefoon een update gehad van Android, geen JB maar gewoon nog GB. Sindsdien heb ik echter last van dat de telefoon soms 2x per dg een spontane reboot doet.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Edit 6-12-2012: Probleem is vanzelf opgelost. Geen last meer van. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 06-12-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de update geinstallerd geeft nu Versi GB XLK2.
Geen spontane boots.
De tv app van ziggo werkt nu heel vloeiend.
Ben er wel blij mee.
En de phone is weer ontroot maar dat geeft niet er is nu tomtom MOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Laatst online: 13-07-2022
MieJuul schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:12:
ik heb sinds deze week ook de ace 2, de zwarte wel te verstaan. voor mijn vrouw tegelijkertijd de witte variant besteld. blijkt dat de witte wel over nfc beschikt en de zwarte niet:-? zou dit een kwestie van andere firmware zijn?
Kan jij mij ook vertellen waar je die wiite met nfc hebt gekocht? ik ben naar deze Ace2 met NFC opzoek terwijl samsung zegt dat ie niet leverbaar is in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

klaphek schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:11:
[...]

Kan jij mij ook vertellen waar je die wiite met nfc hebt gekocht? ik ben naar deze Ace2 met NFC opzoek terwijl samsung zegt dat ie niet leverbaar is in nederland
Wij hebben de telefoons tegelijk besteld via studentmobiel.nl

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Sinds kort deze telefoon voor mijn vrouw besteld. Vandaag kwamen we tot de ontdekking dat we niet kunnen zoomen met de camera app. Klopt dit of zit deze feature gewoon goed verstopt/kijken wij niet goed?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Zoomen kan ik ook niet met de stock camera. Maar met alleen digitale zoom is de meerwaarde van zoomen sowieso vrij beperkt. Als je wel graag wil zoomen, dan moet je een camera app met zoom installeren. Of gewoon achteraf een stuk uit je foto snijden. Dat is namelijk precies hetzelfde als digitale zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Beschikt deze Ace 2 over digitale kompas sensor? (orientatie aanduiding als je stil staat in Google Maps) ?

En heeft iemand er al Tom Tom op draaiend gekregen?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:31:
Beschikt deze Ace 2 over digitale kompas sensor? (orientatie aanduiding als je stil staat in Google Maps) ?

En heeft iemand er al Tom Tom op draaiend gekregen?
Dat moet met de nieuwe versie geen probleem meer zijn.
De ace heeft een kompas maar ik weet niet of die in google maps werkt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 19:30
Heb hem sinds vandaag

Bevalt me goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
M'n vriendin heeft net een ace 2 en ik moet zeggen dat het me alleszins meevalt. Vlot en handzaam dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo, ook ik ben aan de smartfoon.. Na altijd een Nokia te hebben gehad, nu overgestapt naar de Samsung Ace 2. Ik heb lang gezocht naar een geschikt toestel, wat echt niet makkelijk was voor iemand die geen flauw idee heeft wat Android inhoudt!

Ik wilde een toestel wat kwalitatief goed is, duidelijk scherm heeft, goede accu en een schappelijke prijs. Het is dus de Ace 2 geworden... Na het uitpakken en aanzetten duurde het even voordat ik door had hoe alles werkte, nouja alles, daar ben ik nog steeds mee bezig. Een eigen beltoon instellen lukte me niet, daar had ik echt google voor nodig. Veel dingen zijn compleet anders als bij mijn oude toestel (Nokia 6700 classic), en ik moet echt nog zoeken naar alles wat eerst automatisch ging.

Ik heb geen data abonnement, maar wil via wifi internetten. Na 3 dagen maar eens gaan proberen hoe dat moest, en het lukte me ook nog! Het toestel went erg snel, ik verbaas me over de kwaliteit van het scherm en de snelheid waarmee ik kan internetten.

Ik zal vast nog vragen hebben over de Ace 2 en android in het algemeen, maar die verschijnen dan ook wel hier.

gr!

• pilskes
  • Niet online
Even wat vraagjes waar ik waarschijnlijk overheen kijk;

-hoe kan ik als ik een oproep krijg deze op 'stil' zetten, zodat je geen beltoon meer hoort? Dus als de oproep op dat moment even niet uitkomt, maar je wil ze ook niet meteen naar de voicemail sturen.

-kan je ook 'profielen' maken? Zoals slapen/stil/luid oid? Zo kan ik 's avonds slapen activeren zodat ik niet mn bed uit val als de telefoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

Toestel op zn "gezicht" leggen.
Dan gaat ie op stil als er gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
dat werkt niet altijd, alleen als je dat ingeschakeld hebt in "beweging". Dit betekent ook dat als de telefoon in mijn broekzak zit, deze ook stopt met overgaan bij wat beweging. Ik heb wel al ondervonden dat je met de volumeknop het geluid op stil kan zetten. Beetje raar dat zoiets niet in de handleiding staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 16:04
Mijn vriendin heeft deze telefoon vandaag binnengekregen echter doet het geluid het niet. Ik heb zelf al 2 jaar een sgs2 dus ben wel bekend met android en het licht dus niet aan de instellingen. Geluid doet het ook niet als ik oordopjes insteek dus lijkt me ook niet dat de speakers kapot zijn. Heb al een factory reset gedaan maar blijft hetzelfde. Erg vreemd.

Maandag maar terugsturen of weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:04
Wie heeft nu Jelly Bean 4.1 op zijn Ace 2 staan en hoe is deze update binnen gekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Albert020 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:04:
Wie heeft nu Jelly Bean 4.1 op zijn Ace 2 staan en hoe is deze update binnen gekomen ?
Oh? Ik krijg geen update op de tel.
Mirved schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:10:
Mijn vriendin heeft deze telefoon vandaag binnengekregen echter doet het geluid het niet. Ik heb zelf al 2 jaar een sgs2 dus ben wel bekend met android en het licht dus niet aan de instellingen. Geluid doet het ook niet als ik oordopjes insteek dus lijkt me ook niet dat de speakers kapot zijn. Heb al een factory reset gedaan maar blijft hetzelfde. Erg vreemd.

Maandag maar terugsturen of weet iemand hier een oplossing voor?
Al gereset en alles? Anders zou ik gelijk een mailtje sturen en terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

Albert020 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 11:04:
Waar maak je uit op dat JB al beschikbaar is voor de Ace 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08 18:37
Bij specificaties staat dat je 4 gb opslaggeheugen zou hebben. Ik heb nu 1 gb ong. gebruikt en zegt dat er geen plaats meer is. Staat de rest ergens anders of wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Als je in de task manager bent, dan zie je daar ook het tabblad storage (opslag in het nederlands?). Hier kun je zien hoeveel geheugen je waar nog vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08 18:37
GrowMyHair schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:33:
Als je in de task manager bent, dan zie je daar ook het tabblad storage (opslag in het nederlands?). Hier kun je zien hoeveel geheugen je waar nog vrij hebt.
Maar hoe zit het dan met die 4 gb, er staat dat er nog 1 gb systeem opslag is maar ik weet niet hoe ik daar bestanden op moet zetten. De USB-opslag van 1gb heb ik nu vol zitten. En die andere 2 gb zijn voor het besturingssysteem dan ofzo?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ja van de 4GB is er maar 1 GB vrij dacht ik, misschien iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:04
MieJuul schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:00:
[...]

Waar maak je uit op dat JB al beschikbaar is voor de Ace 2?
Dat doe ik niet, vroeg me alleen af of iemand zijn Ace 2 op JB had draaien... ?
Christiano007 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:59:
Ja van de 4GB is er maar 1 GB vrij dacht ik, misschien iets meer.
SD kaartje van 16GB erin en je hebt nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
http://www.sammobile.com/...n-updates-galaxy-advance/

Voor de S Advance is Jelly Bean beschikbaar. Aangezien dit toestel vrijwel gelijk is aan de Ace 2 lijkt Jelly Bean er dan toch aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Crap, ineens zie ik op mijn telefoon wat uitgegrayde applicaties. Zegt ie dat er een blanco SD-kaart inzit en of ik hem wil formatteren. Dat maar ff niet. Op /mnt/sdcard/external_sd stond alleen een directory .Doubletwist met een file HiddenVolume erin.
PC wil hem ook niet eens herkennen. Is kaart kaduuk? Kaartje is een maand of 4 oud schat ik zo. En had tijdens Eurosonic/Noorderslag de nodige leuke filmpjes gemaakt die nog niet op mijn harde schijf stonden. Kaart was ook bij lange na nog niet vol (denk zo'n 8GB vrij van de 16GB).

Update: ik vermoed dat ie op raadselachtige wijze is overleden. Kan hem wel formatteren, maar als ik hem wil koppelen dan blijft ie daar mee bezig. Mooi balen dus.
Anders SD-kaartje erin gaat prima. Dan maar ff naar de winkel 1 dezer dagen.

Nogeen update: naar de winkel en nieuw kaartje meegekregen. Nu werkt het weer. Ben wel benieuwd wat er voor gezorgd heeft dat de oude het begeven heeft. Vage app?

[ Voor 27% gewijzigd door DikkieDick op 16-01-2013 14:53 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Vandaag weer een updateje binnen voor de Ace II , alleen geen idee wat er veranderd is.

Tijd voor de grote update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

DikkieDick schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:40:
Crap, ineens zie ik op mijn telefoon wat uitgegrayde applicaties. Zegt ie dat er een blanco SD-kaart inzit en of ik hem wil formatteren. Dat maar ff niet. Op /mnt/sdcard/external_sd stond alleen een directory .Doubletwist met een file HiddenVolume erin.
PC wil hem ook niet eens herkennen. Is kaart kaduuk? Kaartje is een maand of 4 oud schat ik zo. En had tijdens Eurosonic/Noorderslag de nodige leuke filmpjes gemaakt die nog niet op mijn harde schijf stonden. Kaart was ook bij lange na nog niet vol (denk zo'n 8GB vrij van de 16GB).

Update: ik vermoed dat ie op raadselachtige wijze is overleden. Kan hem wel formatteren, maar als ik hem wil koppelen dan blijft ie daar mee bezig. Mooi balen dus.
Anders SD-kaartje erin gaat prima. Dan maar ff naar de winkel 1 dezer dagen.

Nogeen update: naar de winkel en nieuw kaartje meegekregen. Nu werkt het weer. Ben wel benieuwd wat er voor gezorgd heeft dat de oude het begeven heeft. Vage app?
Hmm.... ik had in mijn ACE 2 een Sandisk kaartje, classe 10, van 32GB dat op vergelijkbare manier is overleden.... Is ondertussen vervangen door een vergelijkbaar kaartje van Samsung. Maar toch.. dat geeft voer tot nadenken.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Ralph Smeets schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:25:
[...]

Hmm.... ik had in mijn ACE 2 een Sandisk kaartje, classe 10, van 32GB dat op vergelijkbare manier is overleden.... Is ondertussen vervangen door een vergelijkbaar kaartje van Samsung. Maar toch.. dat geeft voer tot nadenken.
Bij mij was het een Kingston 16GB class 4. Mijn vrouw heeft een Verbatim-kaartje in haar Ace 2. Maar regelmatig backup maken van kaartje. Maar wat de oorzaak is?

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolaGanz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:38
Kreeg vandaag een update binnen voor mijn Ace 2. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Android versie is nog steeds 2.3.6, dus nog niet de beloofde JB update helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-09 16:20
Als ik mijn Ace 2 met USB aan m'n PC hang worden automatisch de interne en extrne SD card gemount. In explorer zie ik dit terug als een map GT-I8160, met daaronder de mappen Card (externe SD card) en Phone (interne SD card).

Dat lijkt heel handig, maar ik heb het idee dat dit een conflict geeft met Kies. Dit kan namelijk mijn telefoon niet meer backuppen, en bijvoorbeeld ook mijn contacten niet meer van mijn telefoon afhalen. Alle communicatie met de telefoon lijkt onmogelijk met Kies.

Ik heb daarom drie vragen:
  1. Zijn er meer Ace 2 gebruikers die problemen hebben met het maken van een backup met Kies?
  2. Zijn er meerdere Ace 2 gebruikers waarbij hun telefoon automatisch gemount wordt als ze hem via USB verbinden met hun computer?
  3. Hoe kan ik deze auto-mount functie op mijn telefoon uitschakelen?
Mijn vriendin heeft de Ace 1. Als ik haar telefoon met mijn PC verbind wordt hij niet automatisch gemound, en werkt backuppen met Kies wel gewoon goed. Ik heb daarom het vermoeden dat de auto-mount functie van mijn telefoon de boosdoener is.

Update 25-01-2013: Het is me gisteren toch gelukt een backup te maken. Niet van alles, maa als ik alleen de contacten aanvinkte in Kies, lukte het. Zo heb ik een aantal items één voor één kunnen backuppen, maar niet allemaal. Dezelfde items kon ik daarna ook niet nog een keer backuppen. Het lijkt er toch op dat Kies wat onbetrouwbaar is. Soms werkt het, en soms niet.

[ Voor 14% gewijzigd door slow whoop op 25-01-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inmiddels heeft mijn vriendin ook de Ace 2 gekocht (witte versie, die bij belsimpel.nl zo ete zien uit Polen afkomstig is :P ). Het is dus een -XEO versie.

Mijn eerste indrukken (na er even mee gespeeld te hebben en hem ook voor haar te hebben geconfigureerd) zijn ontzettend goed! Zeker voor deze prijs. Hij is ook stukken beter dan de Ace 1 die een vriendin van ons heeft. De ace 1 oogt en voelt en werkt echt als een low budget toestel.

Hij is op geen enkel punt slechter dan mijn oude HTC Desire (die ze een jaartje in gebruik heeft gehad) en op de meeste punten zelfs beter. Hij voelt bij de meeste dingen ook net zo 'snappy' aan als zijn high-end broertjes.

Toch valt de batterijduur nog behoorlijk tegen. Als hij 's ochtends om 7:00 van de lader komt heeft hij 's avonds om 19:00 nog maar 50% over. Dingen die aan staan: 3g (en thuis wifi), gmail, contacten, calendar, facebook 1x per uur refreshen, talk en whatsapp.

Bij een zelfde configuratie hield de Desire met Jellybean testversies of Wildmild Gingerbread roms de batterij 's avonds zeker nog op zo'n 60-70%.

Als ik bij batterijverbruik ga kijken, dan zie ik dat de kernel (Android OS) 68% van het verbruik op z'n rekening heeft staan en de CPU ruim 1,5 uur in totaal wakker heeft gehouden.

Nou vind ik dat er behoorlijk wat samsung services crap actief is in het RAM (maar volgens mij hebben die gewoon hun eigen 'posten' in het verbruik en komen die niet in de top voor). Op androidworld.nl en XDA wordt de schuld gegeven aan de Samsung update service (voor de zekerheid maar uitgezet, hoewel ik niet kan geloven dat componenten daarvan in de kernel zitten).

Maar er zijn met Samsung modellen in het verleden ook problemen geweest rond het "suspend" kernel component dat bij slechte drivers te veel bezig is met de CPU in slaap brengen en weer uit slaap halen.

Any way, herkennen mensen dit? Gisteravond heb ik ook de recente systeem update waar jullie het hier over hebben gehad geinstalleerd, maar zowel voor als na deze update treedt het probleem op.

Ook vroeg ik me nog het volgende af: De verleiding is groot om het toestel te rooten (omdat ik dan met Titanium ook wat data van voor m'n vriendin belangrijke apps over kan zetten op dit toestel). Echter, ik begrijp dat Samsung een "custom flash counter" heeft die bijhoudt of je custom roms hebt gebruikt en dan aanleiding geven tot vervallen van de garantie. Doet slechts rooten ook al iets hiermee?

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 29-01-2013 22:32 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 15:38
Ligt het nou aan mij of is Jelly Bean nog niet beschikbaar?
Heb hem net aan Kies gelegd maar die vind niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kan de vraag ook anders stellen:

Ligt het nou aan mij of heb ik nog nergens een aankondiging gelezen dat Jelly Bean al beschikbaar zou moeten zijn? .......

;)

Dan nog even voortbordurend op mijn vorige post: Inmiddels heb ik het toestel van m'n vriendin ge-root (voor Avast Anti Theft met root installatie en voor het werken met Titanium backups van haar vorige toestel). Ging vrij goed! :)

Er is in ieder geval een (vrij omslachtige maar voor Linux gebruikers behoorlijk goed te volgen) procedure om met de Samsung ROM als basis het toestel te rooten. Voordeel is daarbij dat er geen andere kernel of recovery wordt ge-flashed en je dus ook geen uitroeptekentjes en opgehoogde custom flash counters en shit krijgt :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1881964

Ondertussen blijf ik het accuverbruik van de Ace2 van m'n vriendin vrij abnormaal vinden. Als hij 's ochtends om 08:00 van de lader komt is hij 's avonds om 20:00 op 30%. Dit met alleen contacten en agenda sync aan. 69% van het accuverbruik komt voor rekening van de kernel. Bij verdere analyse met Better Battery Stats blijkt vooral Google Maps de boosdoener te zijn (ze heeft Latitude aan, maar dat mag geen oorzaak zijn aangezien deze op andere toestellen lang niet zo'n grote impact heeft) maar ook de telefoon radio en wakelocks als gevolg van WIFI RX (terwijl ze bijna de hele dag op 3g zit).

Erg vreemd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Chris89 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:50:
Ligt het nou aan mij of is Jelly Bean nog niet beschikbaar?
Heb hem net aan Kies gelegd maar die vind niks...
Waar heb je gehoord dan dat die al beschikbaar is?

Als ik het zo zie is die gepland voor eind april. Dat duurt dus nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Laatst online: 13-07-2022
eymey schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 02:06:

Ondertussen blijf ik het accuverbruik van de Ace2 van m'n vriendin vrij abnormaal vinden.
Erg vreemd :S
Dat zou kunnen komen door de NFC versie die zij mogelijk heeft.
NFC (near field communication) schijnt nogal wat te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik ben eigenlijk nog niet iets van NFC tegen gekomen (had al wel gelezen dat het mogelijk ondersteund wordt op sommige modellen).

Als ik met "Better Battery Stats" bij " other since charged" kijk, dan is hij van de 14 uur en 30 minuten ruim 7,5 uur in 'deep sleep' geweest. 6 uur en 3 kwartier is hij 'awake' geweest. (ong. de tijd dat m'n vriendin aan het werk is geweest).

Kijk ik bij de kernel wakelocks, dan is dat 39 minuten het geval geweest voor "svnet" (basic radio services) en ook 36 minuten voor "radio-interface" en 29 minuten voor "PowerManagerService" (volgens uitleg een placeholder voor alle wakelocks door gewone androids apps).

Kijk ik bij de partial wakelocks, dan zie ik erg veel services met het Google maps symbool (ookal hebben we zelfs location reporting en latitude tijdelijk uit gezet): NetworkLocationPassiveCollector en NetwerkLOcationLocator en ook SignalCollector.ScannerThread en SignalCollector.Scanner.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste