Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Thierry88 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:08:
Hebben degene die last hebben van traagheid met 4.1.2 wel een factory reset gedaan? Dat is wel aan te raden namelijk na een update.
Ik merk ook dat de Ace2 toch wel wat langzamer is geworden en dat de batterij nu nog sneller leeg is. :(
ik heb niet bewust een factory reset gedaan omdat ik er vanuit ga dat dit na het updaten gebeurd is.
Ik moest tenminste heel veel zaken zoals Wifi, BT etc weer opnieuw instellen, ook was m'n homescreen weg.

Is die reset nu wel of niet nodig, en als ik dat doe, ben ik dan weer m'n instellingen (Wifi, BT) etc kwijt? :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:41
Ik heb iets vreemds met de camera, de helft is iets lichter, zowel op de display als in de foto/video.
Kan er niks over vinden, erg vreemd. Vooral bij video valt dit op. Bestaat een sensor uit 2 delen?

http://i.imgur.com/6EkOkls.jpg

Linker helft is donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 11:59
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:56:
[...]

Ik merk ook dat de Ace2 toch wel wat langzamer is geworden en dat de batterij nu nog sneller leeg is. :(
ik heb niet bewust een factory reset gedaan omdat ik er vanuit ga dat dit na het updaten gebeurd is.
Ik moest tenminste heel veel zaken zoals Wifi, BT etc weer opnieuw instellen, ook was m'n homescreen weg.

Is die reset nu wel of niet nodig, en als ik dat doe, ben ik dan weer m'n instellingen (Wifi, BT) etc kwijt? :?
Alle instellingen ben je na een reset kwijt. Het lijkt dan gewoon alsof je hem net nieuw uit de doos hebt gehaald.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:42:
Yes ik heb JB binnen via Kies ..... eindelijk :9
En nu maar spelen.
Eerste indruk is goed. Er kunnen eindelijk een paar dingen die ik miste, zoals grotere lettertype zodat ik niet meteen de leesbril op hoeft te zetten. :P
Een foto maken gaat nu ook met inzoomen.
Hier nog steeds geen 4.1 te zien via Kies. Voor een update die in april verwacht werd, wordt dit toch wel wat te gortig vind ik.

Ik vraag me af of HTC ofzo beter is op dit vlak, misschien dat ik voor mijn volgende telefoon maar eens in die richting moet gaan kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Hier nog steeds geen 4.1 te zien via Kies. Voor een update die in april verwacht werd, wordt dit toch wel wat te gortig vind ik.

Ik vraag me af of HTC ofzo beter is op dit vlak, misschien dat ik voor mijn volgende telefoon maar eens in die richting moet gaan kijken.
Heb je wel de laatste versie van Kies?
Toen ik die op de PC zette (want ik had helemaal geen Kies geinstalleerd), kwam die gelijk met de update van JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies is up to date (en gister zelfs nog opnieuw geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog niets te vinden met de laatste versie van Kies. Mijn Ace 2 staat op Engelse taal ingesteld, zou dat uit kunnen maken? Is trouwens de Network Notification Bug gefixed na de upgrade naar Jelly B? Daarom wil ik voornamelijk de update 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:40
Is er na de upgrade nog steeds maar 1.1GB "internal" external USB storage available?

(Hij heeft nu nog drie plekken om op te slaan, 1: écht intern, 2: 1.1GB intern, maar dat noemt hij extern, 3: 4GB echt op de SD-card. Het stomme is dat hij de 4GB op de geheugen kaart niet gebruikt als app-geheugen, maar die 1.1GB. En die zit heel snel vol....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31
Hoe werkt het dan met verplaatsen naar de SD kaart? Wordt die ook naar de 1.1 Gb intern verplaatst, en niet naar de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 19:40
Klopt, maar als ik ze daarna weer terug plaats blijft die 1.1GB eigenlijk vrijwel even vol. Schiet niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:25
Update is er hier ook nog niet en aangezien het om een company smartphone gaat, wacht ik nog wel even met het flashen van nieuwe firmware via ODIN.
Ik vermoed inderdaad dat het wel in batches zal gaan. Nog een paar daagjes/weekjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Hier de afgelopen dagen vlink aan het flashen geweest van poolse Gingerbread met 555MB ram naar UK JellyBean 550MB ram.
Daarna duitse JellyBean rom gedownload en zag dat deze rom meer bestanden bevatte dus duitse rom geflashed maar had toen opeens maar 482MB ram.
Dacht ik ga terug naar UK rom nog steeds 482MB ram!!
Met wat zoekwerk russische Gingerbread rom gevonden met pit file en terug geflashed naar GingerBread met 555MB ram :)
Toen weer naar UK JellyBean 550MB ram daarna system.img met su geflashed interne/externe storage omgedraaid en denk dat ik het vorlopig zo maar even laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB (4.1) ziet er even wat beter uit (o.a. agenda / gmail). Echt accu besparend is het niet. Zit meestal rond de 50% na een werkdag, was met versie 2.3 hoger (> 60%).
Kan ook dat de accu wat minder wordt.

Heb af en toe wel dat het toestel wat stroperig aanvoelt, wellicht toch maar eens een factory reset doen als dit erger wordt. Spelletjes lijken wel soepeler te draaien.

Kortom, geen spijt van de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier hebben we van de week ook toch maar een factory reset gedraaid (en van een beperkt aantal apps van te voren een backup gemaakt met Titanium).

Jammer genoeg gaat het 'stroperige' er niet helemaal uit. Vooral zoiets als terug keren naar het home screen kost bv. 1-2 sec, net als het in gaan van een afdeling binnen de instellingen.

Het lijkt soms wel alsof ie met 4.1 net niet optimaal gebruik maakt van het feit dat hij 2 cores heeft. Toch is m'n vriendin wel tevreden want de accu doet het bij haar wel beter dan met GB.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Zo, ben weer terug bij GB en de telefoon is weer heerlijk soepel en snel zoals ik gewend was. JB slurpte ook mijn batterij snel leeg zonder dat ik er iets bijzonders mee deed.

http://droidviews.com/201...bread-from-android-4-1-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een deel van het 'stroperige' hier bleek dus te komen doordat m'n vriendin hem in Energiebespaarmodus had draaien. De CPU cores worden dan ook op maar 400 mhz. max. ingesteld :).

Hier blijven we voorlopig wel op JB, denk ik. Ze is er, nu ie ook weer aardig snel is, wel tevreden mee. De accuduur is beter en ook lijkt er standaard veel minder Samsung bloat in het geheugen actief te zijn.

Mochten we toch weer terug willen naar GB, dan wordt het zaak om ff een goede procedure te volgen om een zo lite mogelijke Samsung ROM te krijgen met root :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factory reset was niet nodig. Na een reboot reageert het toestel weer vlot en ook accuweather wordt weer bijgewerkt. Wellicht heeft er wat rommel in het geheugen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:27:
JB (4.1) ziet er even wat beter uit (o.a. agenda / gmail).
De GMail app kan je toch updaten? Of is er daarnaast nog verschil in layout tussen GB en JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:04
Heb mijn Samsung Galaxy Ace 2 ook geflashed naar Android 4.1.2 (Jelly Bean). Op de diverse forums kreeg ik er geen hoogte van wat nu precies de voordelen zijn van de update. Uiteindelijk toch maar gedaan, omdat ik (1) wilde kijken of het me lukt (2) benieuwd was naar de nieuwe versie (3) geen geduld meer had om te wachten op de update via Kies.

Ik heb de Duitse versie gedownload (DBT), omdat deze volgens mij unbranded is, West-Europees is, en omdat deze meerdere malen in de lijst voorkomt (Changelist 1106830). En ik heb de PIT file van de Griekse versie (EUR) gebruikt, omdat deze knakker dacht dat dat de performance te goede komt. Voor de installatie heb deze "handleiding" gebruikt.

De installatie ging vlot en zonder problemen, maar mijn systeem bleek niet opnieuw gepartitioneerd te zijn. De PIT file had dus niets gedaan. Was dus bang dat het allemaal niet zo soepel zou werken. Volgens mijn RAM manager heb ik nog steeds maar 482 MB ter beschikking, en geen 624 MB die ik met de nieuwe PIT file zou moeten hebben. Maar ik vind dat JB even goed prima werkt. Ik merk geen vertragingen. In ieder geval geen grotere vertragingen dan met GB.

Omdat m'n telefoon niet opnieuw gepartitioneerd is met de PIT file, stond alles er na de update naar JB gewoon nog op. Alle apps, data, etc waren nog aanwezig. Dat vind ik wel een voordeel. Natuurlijk had ik een backup gemaakt (met My Backup Root), maar die heb ik helemaal niet terug hoeven te zetten.

Heb m'n telefoon daarna gelijk geroot volgens deze methode. Kon daarna dus ook meteen alle Samsung rommel e.d. er af gooien (of eigenlijk disablen met Root App Delete).

Ik ben wel tevreden met JB. Maar ik vind het geen enorme verbetering. Het is vooral leuk dat ik weer eens iets anders op m'n telefoon heb, en weer een beetje up-to-date ben. De performance vind ik hetzelfde als met GB. Over de batterij kan ik nog niks zeggen. Met GB hield ik het ruim twee dagen vol. Ik weet nog niet of dat met JB ook zo is. Maar ik leg m'n telefoon toch elke nacht aan de oplader, dus zo veel maakt het me niet uit.

@musicfreak: De Gmail app en de kalender app zien er inderdaad iets gelikter uit met JB. Die kun je bij mijn weten niet zo krijgen met GB.

Edit: Na een dag normaal gebruik kan ik zeggen dat de batterij niet noemenswaardig korter of langer mee gaat dan met GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
slow whoop schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:41:
@musicfreak: De Gmail app en de kalender app zien er inderdaad iets gelikter uit met JB. Die kun je bij mijn weten niet zo krijgen met GB.
Ah, ok. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angus Fonebone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2022
Ik heb op 18 juli 2013 via de Samsung Kies software een automatische upgrade naar Android-versie 4.1.2 Jelly Bean aangeboden gekregen. Na de Kies instructies te hebben opgevolgd draait nu Jelly Bean op mijn Galaxy Ace 2 GT-I8160P toestel (een toestel voor de Europese markt). Jelly Bean ziet er wat fraaier uit, maar ik heb na een dag gebruik geen wonderbaarlijk betere of slechtere prestaties bemerkt vergeleken met het voorgaande Android-versie 2.3 Gingerbread besturingssysteem.

Voor de Samsung Kies software was trouwens eveneens een update gedateerd 18 juli 2013 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een niet Nederlands toestel.
Heb hetzelfde met mijn 8160 gehad nadat ik er een Duitse CSC file had op geflasht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:51

H.Boss

Hugo Boss

[Alleen als je telefoon rooted is]

Voor degene die opmerken dat de batterij het op JB toch minder lang volhoud. Ik heb via No-Frills CPU Control Google Play: No-frills CPU Control de minimum frequentie op 200mhz gezet. Die stond blijkbaar op 800mhz. Dus de CPU draaide altijd op vol vermogen. Dit helpt enorm. Merk dat de batterij niet leeg te krijgen is en dit bij intensief whatsappen en internet.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:04
Na de upgrade van mijn Ace 2 (I8160) naar JB merkte ik dat dat mijn Wifi-netwerken niet meer automatisch herkend werden. Onder Android 2.3.6 (Gingerbread) staat het lijstje met je Wifi netwerken in de file:
/data/wifi/bcm_supp.conf

en bij Android 4.1.2 (Jelly Bean) staat het lijstje in:
/data/misc/wifi/wpa_supplicant.conf

Toen ik de wifi netwerken uit de ene file in de andere gekopieerd had, werd er weer automatisch verbinding gemaakt met mijn ingestelde Wifi netwerken.

Overigens staan de wachtwoorden van je Wifi netwerken in deze files onversleuteld.
Angus Fonebone schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:43:
Ik heb op 18 juli 2013 via de Samsung Kies software een automatische upgrade naar Android-versie 4.1.2 Jelly Bean aangeboden gekregen. Na de Kies instructies te hebben opgevolgd draait nu Jelly Bean op mijn Galaxy Ace 2 I8160P toestel (een toestel voor de Europese markt)...
Volgens mij is een I8160P een nader toestel dan een I8160. Ik heb begrepen dat de I8160P ook NFC heeft. De I8160 heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is de Nederlandse 412 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook eindelijk!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojarno
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-08 18:37
na 3 maanden dan ook eindelijk de update naar 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Jup, hier is hij er nu ook. Net even de telefoon van m'n vriendin geupgrade.

Zal ze vast blij mee zijn, want nu zit er eindelijk een fatsoenlijke mogelijkheid in om hem op stil te zetten. En dan ook echt stil, zonder trillen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kun je het toestel ook eventueel weer "downgraden"? Mocht 4.1 me niet bevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan wel maar dat is veel zoekwerk naar de juist files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Net 4.1 op het toestel van m'n zusje gezet, via KIES (erg vervelend, want mijn pc had problemen om m'n wifi stickje en het Android toestel tegelijk te kunnen gebruiken). Heb zelf een S2 met 4.1 en die is toch wel een stuk sneller, de prestaties vallen mij tegen. Laden van menu's duurt even en de eerste halve seconde is het dan nog stroperig.

Denk erover om toch een factory reset te doen maar aan de andere kant moeten alle apps dan weer opnieuw geïnstalleerd worden. Helpt dat echt?

Trouwens, de Ace II heeft 768 MB RAM, waarom zegt het systeem dan dat er maar 482MB beschikbaar is? Ik wil eigenlijk wel het volledige RAM kunnen gebruiken, aangezien Android zelf al 400MB opslokt.

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 28-07-2013 17:03 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:31:
Dat kan wel maar dat is veel zoekwerk naar de juist files
Nou dat valt enorm mee, heb geen minuut spijt gehad van mijn downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
M'n vriendin zegt wel dat ze al merkt dat de batterij wel sneller leeggaat dan met 2.3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
FunkySmell schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:32:
[...]

Dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin om hem te upgraden naar 4.1? Of zijn er echt zoveel voordelen dat de nadelen niet zo belangrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:10

MieJuul

3970Wp

FunkySmell schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:32:
[...]

Nou, ik ga ook terug naar 2.3.6
Ik irriteer me mateloos aan de traagheid sinds de update naar 4.1

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilskes schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:14:
[...]

Dus eigenlijk heeft het helemaal geen zin om hem te upgraden naar 4.1? Of zijn er echt zoveel voordelen dat de nadelen niet zo belangrijk zijn?
Mijn ace 2 werkt een stuk fijner sinds de upgrade, ik heb hem nog maar 1x opgeladen sindsdien, voorheen moest ik hem eens per dag opladen. features als wifi hotspot die gewoon in het OS zitten in 4.1 zijn ook mooie voordelen. Het lijkt er heel erg op voor mij dat de ervaringen nogal uiteenlopen, ik ben iig zeer blij met de upgrade en heb eigenelijk geen enkel nadeel ondervonden. Ook de irritante black screens die ik semi-random had op 2.3 die soms wel enkele minuten lang aanhielden zijn verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:10

MieJuul

3970Wp

wifi hotspot zit toch ook gewoon in 2.3.6?!

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Ik ben juist super blij met de upgrade, het werkt minstens net zo soepel als 2.3.6. Ik heb wel na die tijd even een reset naar fabrieksinstellingen gedaan (na backup Whatsapp en via Google).

Het is even wennen dat sommigen net even ergens anders staan, maar voor de rest zie ik alleen maar pluspunten!

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MieJuul schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:38:
wifi hotspot zit toch ook gewoon in 2.3.6?!
Alleen met apps, met 4.1 zit het gewoon in settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:07:
M'n vriendin zegt wel dat ze al merkt dat de batterij wel sneller leeggaat dan met 2.3 :P
Ze vond hem ook trager dan eerst, toen er nog 2.3 op stond.

Daarom eventjes er mee bezig geweest:
  1. Geroot volgens deze methode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2139263
  2. Overbodige apps gedisabled (verwijderen durfde ik niet) met deze app: Google Play: Root App verwijderen vooral meuk zoals Yahoo Weather, Samsung AllShare etc.
  3. CPU frequentie voor slaap ingesteld n.a.v. deze post: H.Boss in "Het Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Ervaringen en Discussie" (800 / 200 / ondemand / cpq(?)
  4. Google Play: Greenify *ROOT: Renew my Phone geinstalleerd en ingesteld dat hij Samsung Go het zwijgen oplegt >:) (die draaide namelijk ook steeds op de achtergrond).
Verder staat er nog Google Play: Wakelock Detector-Save Battery op, zodat ik kan zien waardoor het toestel wakker wordt.

Toestel zou nu een stuk sneller moeten zijn, en langer met de batterij moeten doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Na lang twijfelen omdat ik er tegenop zag ben ik gisteren toch maar eens met die supertrage Ace 2 (na de update naar JB) aan de slag gegaan:

Eerst de telefoon geroot volgens deze methode. Dat was een eitje en binnen 5 minuten klaar :9

Toen Titanium Backup er op (daar heb je die root dus voor nodig!) en een backup naar de SD kaart gemaakt.
Daar is die een hele tijd zoet mee geweest.

Daarna voor de zekerheid even foto's gemaakt van ieder schermpje van zowel de apps als de startschermen. (een screendump maken lukte al niet meer omdat het interne geheugen vol was).

Toen de grote stap gezet en terug naar factory instellingen gezet volgens deze methode . Dat ging zonder problemen.
Vervolgens de telefoon weer aangezet en ja, dan is die net als nieuw. :o
Het viel meteen op dat hij sneller werkte. :)

Je moet dan wel inititeel weer je google account instellen, maar de rest doet Titanium. Alle andere instellingen, zelfs je whatsapp, SMS'sen, alle andere accounts etc wordt allemaal teruggezet. Ook je schermen wordt weer teruggezet. Het enige wat ik moest dan was de achtergrond weer instellen.

Vervolgens de meeste apps weer gerestored via Titanium. Dat is veel handwerk, bij iedere app moest je de toegang van die app bevestigen (misschien kan dat sneller maar dan heb je de pro versie misschien nodig). Het duurde een flink aantal uren voordat ik ruim 200 apps + instellingen had teruggezet. Samen met de superapp: "Clean Master" meteen alle apps naar de SD kaart verhuisd en ik moet zeggen dat het resultaat er mag zijn. De telefoon werkt nu een stuk sneller, vergelijkbaar met Gingerbread.
Het geheugen wat na de update via kies helemaal vol zat (en dan met name het intern geheugen) ziet het er nu als volgt uit:

Sysrom 631 MB / 23.1 MB vrij
Intern 1.28 GB / 444 MB vrij
Media 1.18 GB / 339 MB vrij
Ext, SD-kaart 31.3 GB / 8.89 GB vrij

Kortom, het kost wat tijd en moeite maar dan krijg je er wel wat voor terug. :+

Ik zal de komende tijd eens in de gaten houden hoe het verder gaat en wat het geheugen doet.
Dus met Clean Master en Titanium Backup kom je een heel eind en het is dus de moeite waard om die factory reset te doen. Als je goed gebackupt hebt, dan zet ie alles netjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Even een algemene vraag.
Kan je op samsung telefoons ook apps draaien zonder simkaart in de telefoon?

[ Voor 7% gewijzigd door klaphek op 05-08-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 20:30
Paar weken terug de Ace 2 aangeschaft. Direct via KIES geupdate naar 4.1.2. Het toestel bevalt.

Er is alleen een probleem: het toestel heeft al een stuk of 4 keer spontaan gereboot. Het gebeurde als ik bezig was op het toestel, maar niet bij één specifieke app (wel verbonden met wifi).

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Is het mogelijk om een soort log te openen om te zien waar het misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil heel graag mijn ace 2 naar 4.1 hebben. Maar via kies zegt hij dat mijn telefoon al de laatste update heeft gehad. Zijn er nog andere manieren hoe je je telefoon kan updaten? Willen jullie me dat dan uitleggen als jullie een andere manier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Kies eerst updaten naar de laatste versie hielp bij mij. Toen gaf hij wel aan dat er een update was, daarvoor met de oudere versie van Kies niet

• houtwurm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09-2024
ik heb een T Mobile variant (terwijl ik toch echt een simlock vrij toestel dacht te hebben gekocht met een sim only van Hollands nieuwe).. dat is ergenis 1.. Dat ding zit vol bloatware en irri opstart scherm (geen idee hoe ik dat ervanaf krijg.. ben enorm uit de android.. toestel is voor mijn zoon)

tweede ergenis is het feit dat ik geen update naar JB kan krijgen.. Via Kies (oude versie gedeinstalleerd , nieuwste versie gedownload) zegt hij dat ik 2.3.6 heb en dat er geen update is voor mijn toestel

Ik voel me enigzins bekocht.. Ten eerste door die T Mobile shit die erop zit en ten tweede omdat ik niet kan updaten..

Iemand tips ? Terug naar de winkel ? toestel omruilen ?

Verwijderd

flash je toch even een andere orginele rom van samsung zonder bloatware?

vervalt je garantie niet en je hebt gewoon de orginele rom zonder T-Mobile meuk :-)

is echt een makkie mocht je er aan twijfelen how to do stuur gerust een dm

tevens komen updates die branded zijn (T-Mobile) altijd veel later dan de gene die provider vrij zijn vandaar dat je update er nog niet is en voorlopig ook nog wel niet zal komen.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 20:56 ]

Verwijderd

Mauritssvt schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:05:
Paar weken terug de Ace 2 aangeschaft. Direct via KIES geupdate naar 4.1.2. Het toestel bevalt.

Er is alleen een probleem: het toestel heeft al een stuk of 4 keer spontaan gereboot. Het gebeurde als ik bezig was op het toestel, maar niet bij één specifieke app (wel verbonden met wifi).

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Is het mogelijk om een soort log te openen om te zien waar het misgaat?
even een hard reset uitvoeren (altijd aan te raden na een update) en je bent van je problemen af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:40:
Ik wil heel graag mijn ace 2 naar 4.1 hebben. Maar via kies zegt hij dat mijn telefoon al de laatste update heeft gehad. Zijn er nog andere manieren hoe je je telefoon kan updaten? Willen jullie me dat dan uitleggen als jullie een andere manier hebben.
via odin een orginele rom flashen die je kan downloaden op samfirmware

• houtwurm
maar ik WIL helemaal geen branded.. Ik kocht een simlock vrije telefoon.. Geen T mobile ding ! Ik wil dat eraf..

Verwijderd

boeiend met 5 minuten ben je daar vanaf dat kan! door een andere rom te flashen die provider vrij is...........

beetje zoekwerk he tis tenslotte tweakers dit zijn zulke simpele oplossingen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 21:00 ]

• houtwurm
En dat kan zomaar ? Ik denk dat ik eerst maar terug ga naar de winkel en hem om laat ruilen (voor zover dat kan).. Ik heb geen zin in gerommel met een nieuw toestel.. Ik vraag heel specifiek naar iets en ze geven me iets anders.. LAat ze het maar oplossen voordat ik moet gaan rommelen..

Verwijderd

rommelen? je veranderd alleen de image maar prima zeik dan ook niet zo in deze topic daar is een ander topic voor.

succes

Verwijderd

wel zien dat je zelf vrij weinig bereid bent zelf de oplossing te zoeken terwijl die voor het grijpen ligt aangezien het aangeboden word.

• eymey
Jij kan er anders ook wat van @Jenssen83....

Fout 1 die je maakt is meteen iemand afbranden die gewoon een heel legitieme klacht heeft: Namelijk dat hem een sim-lockvrije telefoon wordt beloofd terwijl er dus bv. wel 'branding' op zit.

Fout 2 die je maakt is in dezelfde minuut 2 posts achter elkaar plaatsen terwijl er ook een "edit' knop bestaat.......

Verwijderd

als die simlock vrij is dan is die simlock vrij of moeten ze ook nog gaan vermelden xxx branded al is het niet netjes

fout 2 had ik niet gezien maar als je met zon klacht komt in een verkeerd topic mag je daar toch op gewezen worden, kleine moeite om het zelf op te lossen.

kusje

• houtwurm
Jensen.. Ik heb niet om een T Mobile telefoon gevraagd. Als men mij keurig had verteld dat het een branded phone was had ik er over kunnen nadenken ..Nu krijg ik hem zomaar in mijn maag gesplitst vol met zooi waarvan lang niet alles te verwijderen is door domweg te deleten..

Ik vraag alleen of het zomaar te verwijderen is.. Nee dus.. Dan moet ik iets meer gaan doen dan een plaatje te verwijderen..daarbij blijkt (bij navraag T Mobile) dat dit specifieke toestel in deze uitvoering langer zal wachten op een update dat de "standaard" ace 2.. En dan mag ik toch balen en besluiten om met dat ding naar de winkel te gaan ? Ik heb iets gekregen waar ik niet om gevraagd heb en dan is het mijn goed recht als klant om het produkt te gaan ruilen voor hetgeen ik om gevraagd heb.. Ik zeik niet.. Ik baal .. Mag dat misschien ? iets vriendelijker mag ook wel..

En ik héb op dit forum gezocht, maar als ik dan lees of roms flashen tja.. ik koop een telefoon die gloedje nieuw is en ik heb geen zin in gezeik met garantie omdat ik ermee heb lopen rommelen.. Was ie nu wat ouder geweest dan had ik allang zelf aan het sleutelen gegaan.. Maar dit ding is nieuw en voldoet niet aan de wensen die ik duidelijk had neergelegd bij de verkoper

[ Voor 17% gewijzigd door houtwurm op 15-08-2013 22:46 ]

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23
Ik zou gewoon terug naar de winkel gaan. Je hebt er namelijk niet om gevraagd. Kijk anders met welke oplossingen hun komen.

• houtwurm
Dat ga ik idd doen Stane. Morgenochtend sta ik daar op de stoep. Ik heb contact gehad met T Mobile en die gaven aan dat dit toestel eigenlijk bij en pre-paid pakket hoort.. die zijn allemaal branded.

Verwijderd

een orginele rom flashen verbreekt je garantie niet

• houtwurm
Dank je Jenssen. Als het nog nodig is, kan ik altijd nog de rom flashen.. We zien eerst wel even wat de winkel zegt

Verwijderd

ik had de moeite niet eens genomen om naar de winkel te gaan nogmaals dm me maar en ik leg het je uit het is echt 5 minuten werk en je irritatatie is weg ;-) al kan ik je frustratie wel begrijpen afspraak is afspraak!

wat betaal je tegenwoordig voor een ace 2 nieuw?

• ThinkPad
Garantie speelt geen punt meer, zie: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Lekker de 4.1 update erop knallen, of een custom ROM. Is inderdaad niet heel moeilijk als je goed de handleidingen volgt. En anders misschien wel iemand bij je in de buurt die het even voor je wil doen.

Denk dat ik op de i8160 van m'n vriendin ook een custom ROM zet. Heb op m'n eigen S2 ook een custom rom, en daar wordt ie toch wel heel wat sneller van dan met standaard Samsung ROM. Ook de batterij gaat veel langer mee.

Zit voor de i8160 te twijfelen tussen deze twee:
[ROM][JB-XXMF1] KYRILLOSv8 **Fast n' Lite** (27/06/2013)
[ROM][JB][XXMG2] Lite ROM V2.9.1 [09/08/13]

Of heeft iemand toevallig nog ervaring met andere custom ROMs? Doel is vooral dat de telefoon stabiel is, snel is, en lekker lang meegaat op batterij....

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn ace 2 heel graag update naar JB, maar bij Kies kan ik geen update vinden. Komt het doordat ik te weinig ruimte op mijn telefoon heb of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:13:
Ik wil mijn ace 2 heel graag update naar JB, maar bij Kies kan ik geen update vinden. Komt het doordat ik te weinig ruimte op mijn telefoon heb of ligt het ergens anders aan?
Waarschijnlijk heb je een branded versie waar nog geen update voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:43:
Garantie speelt geen punt meer, zie: nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Lekker de 4.1 update erop knallen, of een custom ROM. Is inderdaad niet heel moeilijk als je goed de handleidingen volgt. En anders misschien wel iemand bij je in de buurt die het even voor je wil doen.

Denk dat ik op de i8160 van m'n vriendin ook een custom ROM zet. Heb op m'n eigen S2 ook een custom rom, en daar wordt ie toch wel heel wat sneller van dan met standaard Samsung ROM. Ook de batterij gaat veel langer mee.

Of heeft iemand toevallig nog ervaring met andere custom ROMs? Doel is vooral dat de telefoon stabiel is, snel is, en lekker lang meegaat op batterij....
Nee, geen ervaring met deze roms. Ik heb wel interesse in hoe de custom rom bevalt. Ik doe zelf met licht gebruik 4 dagen met een batterij, na JB flashen, rooten en greenify.
Soms reageert hij wel wat traag als je naar het homescreen gaat. JB geeft absoluut geen snelheidsverbetering bij mijn. Dus als dat met een custom rom beter gaat, wil ik dat zeker ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

ThinkPadd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:43:

Ik heb die Kyrillos V8 al een tijdje draaien. Kan je zeggen dat die super werkt!!!!

Zeer stabiel en snel. Geen problemen mee.

Hij heeft ook mooie toggles en AOSP lockscreen.

Ik hoor het als je meer vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
GrowMyHair schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:17:
[...]

Nee, geen ervaring met deze roms. Ik heb wel interesse in hoe de custom rom bevalt. Ik doe zelf met licht gebruik 4 dagen met een batterij, na JB flashen, rooten en greenify.
Soms reageert hij wel wat traag als je naar het homescreen gaat. JB geeft absoluut geen snelheidsverbetering bij mijn. Dus als dat met een custom rom beter gaat, wil ik dat zeker ook proberen.
Wow 4 dagen!?? Dat is echt lang... dan heb je zeker mobiel internet en wifi uitgeschakeld e.d. :P ?

Dat traag reageren bij teruggaan naar homescreen is een van de irritaties op het moment, evenals het trage opstarten van apps. De telefoon is qua hardware 'mans' genoeg, dus ik denk dat het met een custom rom een heerlijk snel telefoontje gaat worden.
H.Boss schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:19:
[...]

Ik heb die Kyrillos V8 al een tijdje draaien. Kan je zeggen dat die super werkt!!!!

Zeer stabiel en snel. Geen problemen mee.

Hij heeft ook mooie toggles en AOSP lockscreen.

Ik hoor het als je meer vragen hebt.
Mooi, gaan we die eens even proberen :) Zal m'n vriendin vast blij mee zijn, ze heeft nu de neiging om de telefoon tegen de muur te gooien soms, vanwege de traagheid.

[ Voor 75% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Hier wat eigen screens van Kyrillos V8.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rw69fr.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2u7njpi.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fonaea.png

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/amtgr9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
ThinkPadd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:48:
Wow 4 dagen!?? Dat is echt lang... dan heb je zeker mobiel internet en wifi uitgeschakeld e.d. :P ?
Dat is met wifi ingeschakeld, maar zo goed als geen mobiel internet. Ik heb wel veel apps uitgeschakeld staan en een paar dagen weinig gebruik gemaakt van de telefoon. Wel een paar keer gebeld, mytracks een uurtje gebruikt en wat gewhatsappt enzo. Dus het is niet zo dat hij vier dagen met het scherm uit in vliegtuigmodus heeft gestaan. Met greenify zijn bijna alle achtergrondprocessen uitgeschakeld. Bovendien maak ik geen gebruik van wifi location, wat elke 15 minuten ofzo je lokatie doorstuurt naar google. Na vier dagen en een paar uur zat hij op 20% en heb ik 'm aan de oplader gehangen. Dat is voor mij trouwens ook erg lang. Normaal doe ik twee of drie dagen met een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de custom ROM geïnstalleerd is heb je dan nog steeds root of moet je dat opnieuw doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 17:40
Om een of andere vage reden doet Kies het niet op mijn Windows 8. Heb het nu 3 keer geinstalleerd.
Odin maar proberen..

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:44:
Als je de custom ROM geïnstalleerd is heb je dan nog steeds root of moet je dat opnieuw doen
Zoals je hier onder ziet in het rijtje is hij rooted. De meeste custom roms zijn pre-rooted.

Kyrillos rom v8

Features (v8)

Based on JellyBean: I8160XXMF1 [03 June 2013] ~new
Rooted [SuperSU v1.34, Thanks to Chainfire]
Default Governor: Ondemand (+ up_threshold set to 80)
Deodexed & Zipaligned
All system apps except SuperSU moved to preload partition [More space on system!]
4way-reboot options [Thanks to kahvitahra]
CRT-OFF Animation [Thanks to Mirko ddd]
More AOSP JB like theme (+ JB framework/systemui layouts, +black statusbar, +aosp jb app icons) ~in progress
.............................
...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ook Kyrillos geinstalleerd (met stock theme)
1e indruk: prima rom!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kyrillos staat erop :) Hij is merkbaar vlotter!
Met sommige dingetjes wel wat trager, maar dat verbetert nog wel wat denk ik.

Wat ik wel vreemd vond, ik had verwacht dat alles eraf zou zijn (heb wipe data + factory reset gedaan), maar alle mapjes zoals whatsapp e.d. stond nog op de telefoon zag ik via verkenner als ik hem aan de PC hing.... En ja, het stond echt op de telefoon, en niet op de SD :+

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ga morgen mijn galaxy ACE 2 kopen. Ik heb hier al heel wat dingen gelezen over de overgang van BB naar JB. Dit is mijn 2de smartphone die ik ga kopen dus ik ben nog niet helemaal thuis in die wereld .
Wat raden jullie me aan? Direct wanneer ik het toestel heb een update doen naar JB ? aangezien ik toch met een leeg toestel begin (moet de apps opnieuw afhalen, instellingen doen).
Echter had ik ook nog een vraag optrend het rom, (H.Boss heeft het over Kyrillos rom v8, ervoor is een custom rom vermeld (door GrowMyHair))
Wat bedoelen jullie hiermee, hoe moet ik dit zien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik zou 'm direct updaten naar Jelly Bean, dan hoef je je geen zorgen te maken over backups, instellingen ed.

De Kyrillos custom rom is de originele Jelly Bean rom, maar dan geoptimaliseerd en geroot door Kyrillos.

Als 'geroot' je niets zegt, dan kan je dat maar beter eerst laten liggen en spelen met je nieuwe telefoon met Jelly Bean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
Als ICS naar dit toestel komt dan blijft er volgens mij niet al teveel werkgeheugen meer over voor apps of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ICS? :?

Heb je wel opgelet waar het toestel nu op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahri
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 14:25
eymey schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:34:
ICS? :?

Heb je wel opgelet waar het toestel nu op zit?
Ja. Gingerbread. Ik las al eerder zoiets dat ICS naar de Ace 2 zou komen maar ik had zoiets van: Nah, dat gaat 'm echt niet worden.

Verwijderd

Heej,

Ik ben echt een nerd in pc-zaken en heb alles hierboven gelezen, maar snap er niet veel van, om niet te zeggen niets. Ik heb een galaxy ace 2 gekocht en geupdate en sinds die update werkt die zo vreselijk traag. Het is mijn eerste smartphone en ik ben er absoluut niet tevreden van.

Als ik het goed begrijp kan je die traagheid wel verhelpen?? Maar kan iemand mij in mensentaal zeggen hoe ik dat moet doen want heb helemaal geen idee. :?

• eymey
Sahri schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:43:
[...]

Ja. Gingerbread. Ik las al eerder zoiets dat ICS naar de Ace 2 zou komen maar ik had zoiets van: Nah, dat gaat 'm echt niet worden.
Nee, het zit inmiddels op JB. Dat had je hier de afgelopen zo veel posts al kunnen lezen.

Waarom denk je dat er dan ook nog ICS zou komen?........

Verwijderd

Kreeg vandaag de XXMF1 update via het toestel aangeboden, het stroperige van de handmatig via ODIN uitgevoerde GB 4.1.2 update is eraf volgens mij.

Ben alleen even kwijt hoe screenshots ook alweer gingen, home + power werkt niet meer.

• GrowMyHair
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:45:
Kreeg vandaag de XXMF1 update via het toestel aangeboden, het stroperige van de handmatig via ODIN uitgevoerde GB 4.1.2 update is eraf volgens mij.

Ben alleen even kwijt hoe screenshots ook alweer gingen, home + power werkt niet meer.
Dat is goed nieuws! Het zou wel moeten werken, maar je moet de knoppen een paar seconden in blijven drukken voordat hij een screenshot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Zo vandaag maar even een andere rom geprobeerd.

[ROM][JB 4.2.2] Slim ROM 8.1 Build 2

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379070

En ik moet zeggen dat die echt mega soepel en snel is. Veel soepeler/sneller dan de Kyrillos V8 rom die ik er op had staan. En hij draait op 4.2.2

Mochten er inhoudelijke vragen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Shit, net vorige week toestel van m'n vriendin geüpdatet. Dacht er vanaf te zijn, maar het kan dus nog sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

ThinkPadd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:11:
Shit, net vorige week toestel van m'n vriendin geüpdatet. Dacht er vanaf te zijn, maar het kan dus nog sneller :P
Ja, ik dacht ik ga opzoek naar een andere ROM. Want ik vond die van Kyrillos toch wat langzaam worden en enige haperingen vertonen.

Dus toen kwam ik uit bij Slim ROM 8.1. Het verschil al van ROM grootte. Kyrillos = 440MB en Slim ROM= 138MB.

Maar ik merkte het gelijk al dat die mega snel is. Hij reageert op het openen van apps/vensters en navigeren door android zo snel. En veel dingen zijn naar wens aan te passen. De toggles zijn ook aan te passen.

Nog even een belangrijk aspect van de ROM. En dat is voor velen misschien wel een groot pluspunt, omdat er geen notificatieled op de Ace 2 zit. Bij bericht van whatsapp(zou ook bij mail/sms kunnen zijn, alleen heb ik dat nog niet getest) gaan de terug & menu knop oplichten en knipperen om de paar seconden. Zonder dat je scherm aangaat.

Hier eigen screens:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24oac1f.png

Link voor grotere afbeelding:

http://i39.tinypic.com/20l7q9.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door H.Boss op 26-08-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
H.Boss schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:57:
[...]

Ja, ik dacht ik ga opzoek naar een andere ROM. Want ik vond die van Kyrillos toch wat langzaam worden en enige haperingen vertonen.

Dus toen kwam ik uit bij Slim ROM 8.1. Het verschil al van ROM grootte. Kyrillos = 440MB en Slim ROM= 138MB.

Maar ik merkte het gelijk al dat die mega snel is. Hij reageert op het openen van apps/vensters en navigeren door android zo snel. En veel dingen zijn naar wens aan te passen. De toggles zijn ook aan te passen.

Nog even een belangrijk aspect van de ROM. En dat is voor velen misschien wel een groot pluspunt, omdat er geen notificatieled op de Ace 2 zit. Bij bericht van whatsapp(zou ook bij mail/sms kunnen zijn, alleen heb ik dat nog niet getest) gaan de terug & menu knop oplichten en knipperen om de paar seconden. Zonder dat je scherm aangaat.

Hier eigen screens:

[afbeelding]

Link voor grotere afbeelding:

http://i39.tinypic.com/20l7q9.jpg
Ziet er erg goed uit! Een lichte rom waar je je eigen dingen op kan zetten zie ik liever dan de stock versie. Is ie ook stabiel? En doet de GPS het? Dat staat nog als issue vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

GrowMyHair schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

Ziet er erg goed uit! Een lichte rom waar je je eigen dingen op kan zetten zie ik liever dan de stock versie. Is ie ook stabiel? En doet de GPS het? Dat staat nog als issue vermeld.
Tot zover 1 dag intensief in gebruik en kan je vertellen nog geen rare dingen tegengekomen. Alles werkt perfect, 3G, WiFi, Bellen, SMSen, Surfen, Gebruik van Apps etc. En hij is zeer responsief. Hij wil maar niet haperen, loopt allemaal zeer vloeiend.

GPS heb ik niet getest en ik gebruik dat zelf niet dus zou ook niet weten waar ik het in zou kunnen testen?

Als jij een App hebt of iets waarmee ik het kan testen dan wil ik dat wel even doen?

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 26-08-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
H.Boss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:56:
[...]

Tot zover 1 dag intensief in gebruik en kan je vertellen nog geen rare dingen tegengekomen. Alles werkt perfect, 3G, WiFi, Bellen, SMSen, Surfen, Gebruik van Apps etc. En hij is zo responsief. Hij wil maar niet haperen, loopt allemaal zeer vloeiend.

GPS heb ik niet getest en ik gebruik dat zelf niet dus zou ook niet weten waar ik het in zou kunnen testen?

Als jij een App hebt of iets waarmee ik het kan testen dan wil ik dat wel even doen?
Klinkt erg goed! De stock JB hapert toch erg vaak. Waarschijnlijk ook omdat er zoveel in de achtergrond draait dat standaard al bijna het hele RAM vol staat.
Ik gebruik mn mobiel soms voor navigatie en ook om na het sporten te kijken waar ik geweest ben en hoe snel dat ging. Gebruik GPS dus best vaak. Met Google Play: GPS Status & Toolbox of google maps zou je wel kunnen testen of je vlot een bruikbare gps fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

GrowMyHair schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

Klinkt erg goed! De stock JB hapert toch erg vaak. Waarschijnlijk ook omdat er zoveel in de achtergrond draait dat standaard al bijna het hele RAM vol staat.
Ik gebruik mn mobiel soms voor navigatie en ook om na het sporten te kijken waar ik geweest ben en hoe snel dat ging. Gebruik GPS dus best vaak. Met Google Play: GPS Status & Toolbox of google maps zou je wel kunnen testen of je vlot een bruikbare gps fix krijgt.
Ik krijg geen fix via de app GPS Status. Dus waarschijnlijk werkt de GPS dan niet.

Maar in de topic van de ROM staat de volgende reactie. Een fix van een member daar.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=44873632

GPS fix for 4.2.2 ROMS

Again me...only once more today.. I have some good , yes , it's fix for working GPS module on ALL 4.2.2 ROMS. From Samsung sources , so working like in official JB. Ofc tested and install via recovery. And you can delete from your 4.2.2 two files if exist - system/lib/hw/gps.goldfish.so and gps.default.so , is unused now.
DOWNLOAD: http://www.mediafire.com/?bqvqtm3eivvo3m2

Volgens mij werkt die(onder het bericht van die member staat een bevestigend antwoord van een andere member dat die werkt). Kan hem nu niet testen. Ben niet thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door H.Boss op 26-08-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
H.Boss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:24:
[...]

Ik krijg geen fix via de app GPS Status. Dus waarschijnlijk werkt de GPS dan niet.

Maar in de topic van de ROM staat de volgende reactie. Een fix van een member daar.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=44873632

GPS fix for 4.2.2 ROMS

Again me...only once more today.. I have some good , yes , it's fix for working GPS module on ALL 4.2.2 ROMS. From Samsung sources , so working like in official JB. Ofc tested and install via recovery. And you can delete from your 4.2.2 two files if exist - system/lib/hw/gps.goldfish.so and gps.default.so , is unused now.
DOWNLOAD: http://www.mediafire.com/?bqvqtm3eivvo3m2

Volgens mij werkt die(onder het bericht van die member staat een bevestigend antwoord van een andere member dat die werkt). Kan hem nu niet testen. Ben niet thuis.
Dat maakt het een stuk bruikbaarder voor mij. De comments lijken er wel op te wijzen dat de GPS minder goed werkt dan in de officiele rom. Lijkt mij vreemd. Of je stuurt 'm goed aan en hij doet het, of hij doet het niet. Half werkend komt doorgaans niet door software. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrgman
  • Laatst online: 25-09 16:40
Het kan nog vloeiender dan slim rom, cyanogenmod 10 van Dr.Harald is op dit moment de snelste rom voor de ace 2, deze rom is praktisch bug vrij en ik draai hem al weken met plezier.

link naar threath:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2342997

En roms die gebaseerd zijn op stock 4.1 van samsung zoals de kyrillos rom zijn beduidend trager dan de roms die gebaseerd zijn op zowel cyanogenmod 10 en 10.1 ik raad iedereen aan die toch van plan is over te stappe naar een costum rom de samsung stock gebaseerde roms aan de zijkand te laten leggen en een rom te nemen die gebaseerd is op cyanogenmod, hier zal je zeker geen spijt van krijgen!

[ Voor 43% gewijzigd door xrgman op 03-09-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat is jouw ervaring met deze 2 punten:
Not working:
I hope nothing!

Bugs:
Low in-call volume
Sometimes camcoder can't close video, try to use 3rd party camera app
Cyanogenmod is leuk, maar vaak toch met wat meer bugs is mijn idee. Ik heb zelf geen i8160, maar m'n vriendin wel. Denk niet dat ik haar erg blij maak met CM. Mijn ervaring met CM op een HTC Desire vroeger, is dat het toch wel wat meer bugs heeft dan een aangepaste stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelfde hier.

Cyanogenmod is leuk maar zeker als ze ook nog de status 'unofficial' hebben, dan lees je aanvankelijk altijd euforische geluiden, zowel hier als op XDA. En dan komen toch inens de bugs aan het licht of "lag" op middellange termijn.

Ik denk dat ik m'n vriendin ook niet blij maak als er ineens "low in-call volume" optreedt en dat soort dingen.

Nee.... zelfs voor mezelf ben ik tegenwoordig niet zo enthousiast (meer) over custom roms die niet op de stock gebaseerd zijn. Zeker na een jaar aanmodderen met custom roms op een HTC Incredible S.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel tevreden over deze ace 2 maar er is wel een minpunt voor mij: ik ben gewoon van lange smsen te sturen (tot 6 smsen aaneen) maar bij deze gsm kan je blijkbaar maar drie smsen aan elkaar schrijven en dan gaat hij over op mms wat natuurlijk geld kost. Momenteel splits ik m'n smsen dus op maar zou er toch geen mogelijkheid zijn om dit in te stellen zonder een extra app te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eigenlijk geen idee.

Volgens mij is het aan elkaar plakken van tot 3 sms'jes de 'de facto' standaard om over de limiet van 160 tekens heen te gaan.

6 lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Lijkt me een kwestie van puur mazzel dat dat met je vorige toestel blijkbaar wel kon en dat anderen dat ook konden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xrgman
  • Laatst online: 25-09 16:40
ThinkPadd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:33:
Wat is jouw ervaring met deze 2 punten:

[...]

Cyanogenmod is leuk, maar vaak toch met wat meer bugs is mijn idee. Ik heb zelf geen i8160, maar m'n vriendin wel. Denk niet dat ik haar erg blij maak met CM. Mijn ervaring met CM op een HTC Desire vroeger, is dat het toch wel wat meer bugs heeft dan een aangepaste stock ROM.
Ik kan je vertellen dat de prestaties van cyanorgenmod 10 op de ace 2 die van de stock rom overstijgd en de rom van Dr.harald heeft praktisch geen enkele bug meer, ik draai er nu al een tijdje op en heb geen bug kunnen bekennen op het feit dat de fm radio het niet doet na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:38:
Eigenlijk geen idee.

Volgens mij is het aan elkaar plakken van tot 3 sms'jes de 'de facto' standaard om over de limiet van 160 tekens heen te gaan.

6 lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Lijkt me een kwestie van puur mazzel dat dat met je vorige toestel blijkbaar wel kon en dat anderen dat ook konden ontvangen.
Bedankt voor je antwoord eymey :)

Het zou kunnen dat het toeval is. Ik heb wel een app gevonden (bigsms) dat wel meer dan 6 smsen toelaat maar da's jammer genoeg nie geïntegreerd in het gewone sms programma.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste