Na lang twijfelen omdat ik er tegenop zag ben ik gisteren toch maar eens met die supertrage Ace 2 (na de update naar JB) aan de slag gegaan:
Eerst de telefoon geroot volgens deze
methode. Dat was een eitje en binnen 5 minuten klaar
Toen Titanium Backup er op (daar heb je die root dus voor nodig!) en een backup naar de SD kaart gemaakt.
Daar is die een hele tijd zoet mee geweest.
Daarna voor de zekerheid even foto's gemaakt van ieder schermpje van zowel de apps als de startschermen. (een screendump maken lukte al niet meer omdat het interne geheugen vol was).
Toen de grote stap gezet en terug naar factory instellingen gezet volgens deze
methode . Dat ging zonder problemen.
Vervolgens de telefoon weer aangezet en ja, dan is die net als nieuw.

Het viel meteen op dat hij sneller werkte.
Je moet dan wel inititeel weer je google account instellen, maar de rest doet Titanium. Alle andere instellingen, zelfs je whatsapp, SMS'sen, alle andere accounts etc wordt allemaal teruggezet. Ook je schermen wordt weer teruggezet. Het enige wat ik moest dan was de achtergrond weer instellen.
Vervolgens de meeste apps weer gerestored via Titanium. Dat is veel handwerk, bij iedere app moest je de toegang van die app bevestigen (misschien kan dat sneller maar dan heb je de pro versie misschien nodig). Het duurde een flink aantal uren voordat ik ruim 200 apps + instellingen had teruggezet. Samen met de superapp: "Clean Master" meteen alle apps naar de SD kaart verhuisd en ik moet zeggen dat het resultaat er mag zijn. De telefoon werkt nu een stuk sneller, vergelijkbaar met Gingerbread.
Het geheugen wat na de update via kies helemaal vol zat (en dan met name het intern geheugen) ziet het er nu als volgt uit:
Sysrom 631 MB / 23.1 MB vrij
Intern 1.28 GB / 444 MB vrij
Media 1.18 GB / 339 MB vrij
Ext, SD-kaart 31.3 GB / 8.89 GB vrij
Kortom, het kost wat tijd en moeite maar dan krijg je er wel wat voor terug.
Ik zal de komende tijd eens in de gaten houden hoe het verder gaat en wat het geheugen doet.
Dus met Clean Master en Titanium Backup kom je een heel eind en het is dus de moeite waard om die factory reset te doen. Als je goed gebackupt hebt, dan zet ie alles netjes terug.
Arriving Somewhere but not here....