Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Matched: XBMC
Ik zou even de debuglogging van XBMC op de Pi plaatsen.

Misschien trekt de Pi het decoderen van de video niet oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:40
Geen matches
simonj schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:49:
Hebben meer mensen last van dat je met uitzending gemist van rtl het beeld zwart word na een aantal seconden , geluid loopt wel door.
het gebeurd bij rtlxl en xoz.

Ik zie het alleen gebeuren als de uitzending in 720 word weergegeven.
Films en zo kan ik zonder problemen bekijken zelfs in 1080.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan maar heb er nog geen oplossing voor gevonden. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:47

Videopac

Rommelt wat aan.

Zijn er ook mensen die een wat snellere minicomputer i.c.m. XBMC of OpenELEC gebruiken als mediaspeler? Ik denk dan aan:
Banana PI
Cubietruck
UDOO

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 19:38
Videopac schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:33:
Zijn er ook mensen die een wat snellere minicomputer i.c.m. XBMC of OpenELEC gebruiken als mediaspeler? Ik denk dan aan:
Banana PI
Cubietruck
UDOO
[Mediaplayer] Hummingboard. Wie heeft er al een?
XBMC Mediaspeler met Intel NUC DN2820FYKH
CuBox-i

Dit zijn een aantal varianten die gebruikt worden. Ik heb er alleen geen ervaring mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 18:01
Geen matches
Sepp14 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:53:
De SD card is nodig voor Boot. De USB stick wordt dan gebruikt voor de Storage ivm mogelijke corruptie sd card.
Ik draai al maanden zonder een USB stick als storage en er is niks corrupt op mijn SD card. Is dit niet een beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 21:42
Geen matches
stijnislike schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:49:
[...]

Ik draai al maanden zonder een USB stick als storage en er is niks corrupt op mijn SD card. Is dit niet een beetje overdreven?
Niet overdreven. Het zal niet bij elke pi nodig zijn, en de ene sd kaart doet het ook beter dan de andere, maar bij veel mensen (waaronder ik) draait het geheel veel stabieler sinds ik de usb-stick-storage tactiek gebruik.

Ik kon eerst elke maand ofzo een nieuw sd kaartje "branden". Nu heb ik dat de afgelopen 6 maanden nog maar 2 keer hoeven doen, maar dat was voornamelijk mijn eigen schuld.
Wat eigenlijk nog wel belangrijker is: ik hoef nu na het maken van een nieuw sd-kaartje niet meer alles opnieuw in te stellen en te indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heerlijk om te zien hoe elke discussie in dit topic zich elke X weken herhaalt :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 18:01
Geen matches
MaffeMaarten schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:05:
[...]

Niet overdreven. Het zal niet bij elke pi nodig zijn, en de ene sd kaart doet het ook beter dan de andere, maar bij veel mensen (waaronder ik) draait het geheel veel stabieler sinds ik de usb-stick-storage tactiek gebruik.

Ik kon eerst elke maand ofzo een nieuw sd kaartje "branden". Nu heb ik dat de afgelopen 6 maanden nog maar 2 keer hoeven doen, maar dat was voornamelijk mijn eigen schuld.
Wat eigenlijk nog wel belangrijker is: ik hoef nu na het maken van een nieuw sd-kaartje niet meer alles opnieuw in te stellen en te indexeren.
Naja, dat komt bij mij niet voor, dus nog geen reden gehad om wel usb storage te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-07 22:39
Geen matches
stijnislike schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:49:
[...]

Schromelijk overdreven, ik draai al een jaar of 2 op dezelfde SD kaart, talloze updates, crashes, hangs, geforceerde reboots verder, en nog niks corrupt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:38

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Geen matches
CurlyMo schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:11:
Zo heerlijk om te zien hoe elke discussie in dit topic zich elke X weken herhaalt :p
:P Als de zoekfunctie in het topic gebruikt zou worden had je ,denk ik, deze discussies niet? :+

@stijnislike
Anyway , de een heeft er baat bij de ander niet. Het voordeel is wel dat je niet alle setting oid kwijt bent als je de storage op de usb zet.
Je kunt het ook natuurlijk via winscp of iets anders kopieren en dan later terugzetten, als je een nieuwe image gaat installeren. Is maar net hoeveel werk je er aan wilt hebben. ;)
Zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 11:19
Geen matches
Sepp14 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:17:
[...]
:Je kunt het ook natuurlijk via winscp of iets anders kopieren en dan later terugzetten, als je een nieuwe image gaat installeren. Is maar net hoeveel werk je er aan wilt hebben. ;)
Zoveel mensen zoveel wensen zullen we maar zeggen
Ik maak gewoon een .img van het hele SD kaartje om de zoveel tijd. Heb je letterlijk alles achter de hand als je sd kaart kapot gaat. (Mijn hele RPI is een keer gevallen en op het sd kaartje geland...)

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:12
Geen matches
Pre-installed Raspberry Pi Model B+ (512MB) in de aanbieding op 1dayfly.nl

Denk dat ik het eens ga proberen om er mee te spelen.

"Be brave, don't shave"

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-07 18:02
Geen matches
van 119,95 voor 57.50?? http://sossolutions.nl/se...-pi-type-b-versie-20.html 64,95 + netwerkkabel (2,50?) zullen ze bedoelen ;)

• ApexAlpha
Geen matches
Ik zou zelf wel bij voeding die van €1 extra pakken. Dan heb je 2 ampere. Zeker als je wil OC'en zorgt dat voor betere prestaties.

Bovendien heb je dezelfde Kit bij ModMyPi voor maar €55. Voor die €65 van SOSsolutions heb je daar een leuk toetsenbord erbij.

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:39
Geen matches
Ik heb er een van de week van sos solutions via Groupon gekocht. Is de versie pib+ 1000mhz. Ik vind het wel leuk maar speelt een aantal bestanden (blu-ray 1:1 rip met hd audio) niet af. Verder werkt het allemaal prima. Echter voor mij gaat het toch weer iets anders worden doordat ie dat niet kan.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:40
Geen matches
Is er iemand die een USB geluidskaart gebruikt met zijn Raspberry icm OpenElec? Ik ben op zoek naar een werkende oplossing om optisch geluid te krijgen maar kan er weinig over vinden.
Heb wel een aantal oplossingen gevonden maar die zijn duurder dan de Raspberry zelf..

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:48
Geen matches
Is er eigenlijk ergens een lijstje van addons/plugins/extensies die je zou moeten hebben omdat die gewoon heel erg tof en handig zijn? Zie soms op screenshots extra knoppen o.i.d. maar ben zelf eigenlijk nog nooit een addon tegen gekomen waarvan ik echt zeg nou dat is handig..

en welke skin gebruiken jullie, ook gewoon de standaard of zijn er nog mooiere/betere?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Geen matches
yorroy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:33:
Is er iemand die een USB geluidskaart (DAC) gebruikt met zijn Raspberry icm OpenElec? Ik ben op zoek naar een werkende oplossing om optisch geluid te krijgen maar kan er weinig over vinden.
Heb wel een aantal oplossingen gevonden maar die zijn duurder dan de Raspberry zelf..
Ik gebruik een dac van Diyinhk.com, de PCM5102. Super geluid! Ik zou hem wel eens naast een high end DAC willen zetten om het verschil te testen.
Ondersteuning van drivers door Hifiberry, dus eigenlijk probleemloos.
edit: je bericht nalezend weet ik ineens niet wat je wil. Output digitaal of via een dac naar analoog? Voordeel van mijn optie is dat je je raspberry pi kan inzetten als goede dac.

[ Voor 13% gewijzigd door Android Wuppy op 17-09-2014 20:49 ]

• yorroy
Geen matches
Android Wuppy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:44:
[...]

Ik gebruik een dac van Diyinhk.com, de PCM5102. Super geluid! Ik zou hem wel eens naast een high end DAC willen zetten om het verschil te testen.
Ondersteuning van drivers door Hifiberry, dus eigenlijk probleemloos.
edit: je bericht nalezend weet ik ineens niet wat je wil. Output digitaal of via een dac naar analoog? Voordeel van mijn optie is dat je je raspberry pi kan inzetten als goede dac.
Ik heb het wat verkeerd en onlogisch omschreven zie ik. Komt er eigenlijk op neer dat ik de Raspberry via optisch wil aansluiten op mn receiver en daar een goedkope oplossing voor zoek..

Op de een of andere manier kan ik hier weinig over vinden of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door yorroy op 17-09-2014 20:57 ]

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 13:02
Geen matches
yorroy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:56:
[...]

Ik heb het wat verkeerd en onlogisch omschreven zie ik. Komt er eigenlijk op neer dat ik de Raspberry via optisch wil aansluiten op mn receiver en daar een goedkope oplossing voor zoek..

Op de een of andere manier kan ik hier weinig over vinden of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden.
Deze werkt prima icm de pi / raspbmc, heb 'm zelf ook!

http://www.aliexpress.com/snapshot/6126619395.html

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28

GeeBee

Oddball

Gynnad schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:38:
Is er eigenlijk ergens een lijstje van addons/plugins/extensies die je zou moeten hebben omdat die gewoon heel erg tof en handig zijn? Zie soms op screenshots extra knoppen o.i.d. maar ben zelf eigenlijk nog nooit een addon tegen gekomen waarvan ik echt zeg nou dat is handig..

en welke skin gebruiken jullie, ook gewoon de standaard of zijn er nog mooiere/betere?
Ik gebruik Quartz.
Simpel en zonder overbodige toetsers en bellen, toch goed aanpasbaar en lekker responsive voor de toch wat slome Pi (wel overgeklokt, geen usb storage)

http://www.htpcbeginner.com/xbmc-skins-for-raspberry-pi/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:22
Is er iemand die een USB geluidskaart gebruikt met zijn Raspberry icm OpenElec? Ik ben op zoek naar een werkende oplossing om optisch geluid te krijgen maar kan er weinig over vinden.
Wij verkopen ook nog wel analoog naar digitaal converter. Kosten +-€30.
Maar kan je niet optisch vanuit je tv doorlussen naar je receiver? Xbmc bied voldoende opties om eventuele delay op te lossen.

Ennuh, Roy, je kan ook een nieuwe receiver kopen.. Kan vast prijsje voor je maken ;)

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-07 20:26

Gast1981

room with a moose!

Geen matches
bukkum schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:08:
Ik heb er een van de week van sos solutions via Groupon gekocht. Is de versie pib+ 1000mhz. Ik vind het wel leuk maar speelt een aantal bestanden (blu-ray 1:1 rip met hd audio) niet af. Verder werkt het allemaal prima. Echter voor mij gaat het toch weer iets anders worden doordat ie dat niet kan.
Heb jij niet gewoon de mpeg2 codec nodig?

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Geen matches
yorroy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:56:
[...]

qua geluidskaart zijn dit misschien aardige opties: hifiberry digi of de wolfson. Deze kosten 22 vs 35 euro.
De HDMI converter/splitter zoals Bigsplitter voorstelt ken ik niet. Ik heb geen idee welke techniek erin zit en wat de voor/nadelen zijn.

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 23:06
Geen matches
Anoniem: 214124 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:31:
Ik ben een tijdje terug over gestapt van Raspbmc naar OpenELEC nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

De Pi is aangesloten op de slaapkamer, in de woonkamer staat een HTPC, waar alle data op staat en in het kantoor heb ik nog een PC staan. Wanneer ik op de Pi een film wil afspelen vanaf de HTPC heb ik 1 seconde beeld en staat hij vervolgens een aantal seconde vast, zelfs na een aantal minuten wachten blijft dit hetzelfde. wanneer ik het zelfde videobestand afspeel op de PC heb ik geen enkel probleem. Ook wanneer ik dezelfde video kopieer naar de PC en vervolgens op de Pi afspeel werkt het perfect.

Zowel de Pi, de PC en de HTPC zijn op dezelfde router aangesloten

Ik kan dit niet verklaren. Heeft iemand een idee?
heb je wel een mpeg2 codec aangeschaft?
Welke manier stream je je films? via nfs? of samba?
Wat voor bestand probeer je af te spelen? .mkv?
Nog een switch ergens tussen hangen?
Heb je misschien al een andere utp kabel er tussen gelegd? (als test)

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 23:06
MaffeMaarten schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:05:
[...]

ken je USB Image Tool? back-up maken nadat je een xbmc install volledig heb ingericht en dan alst fout gaat hoef je niet alles opnieuw in te richten maar alleen te restore, kost je 2min. :P\

http://www.alexpage.de/usb-image-tool/

• ApexAlpha
Sebaszz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:49:
[...]

ken je USB Image Tool? back-up maken nadat je een xbmc install volledig heb ingericht en dan alst fout gaat hoef je niet alles opnieuw in te richten maar alleen te restore, kost je 2min. :P\

http://www.alexpage.de/usb-image-tool/
Kan een Windows tool ook de ext4 partities (dus alles) backuppen van zo een sd kaart?

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Geen matches
ApexAlpha schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:02:
[...]

Kan een Windows tool ook de ext4 partities (dus alles) backuppen van zo een sd kaart?
Ja, er wordt een bit-voor-bit image weggeschreven, onafhankelijk van de partities. De image file wordt dan ook even groot als je SD-kaart.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• ApexAlpha
Geen matches
JanPedaal schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:34:
[...]

Ja, er wordt een bit-voor-bit image weggeschreven, onafhankelijk van de partities. De image file wordt dan ook even groot als je SD-kaart.
Ah ok. Ik gebruik zelf meestal gewoon een DD command (in Linux).

• Videopac
  • Laatst online: 16:47

Videopac

Rommelt wat aan.

Geen matches
Wat doe je vervolgens met dat optische geluid?
Een simpel I2S ESS9023 geluidskaartje (Audiophonics bv) direct op je RPi aansluiten geeft vrijwel altijd een beter geluid.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• yorroy
Geen matches
Videopac schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:40:
[...]

Wat doe je vervolgens met dat optische geluid?
Een simpel I2S ESS9023 geluidskaartje (Audiophonics bv) direct op je RPi aansluiten geeft vrijwel altijd een beter geluid.
Is puur om voor films 5.1 te zenden naar mijn receiver die geen hdmi heeft en om muziek te kunnen luisteren zonder dat de tv aan hoeft.
Ik had gehoopt dat er een simpele oplossing zou zijn voor onder de 10 euro, maar dat zit er niet in geloof ik.
Misschien toch maar een keer een nieuwe receiver..

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
Bestaande Raspberry Pi model B zonder aanpassingen vervangen door model B+ (raspbian), 4xusb bespaart een usb-hub. Model B is weer in gebruik voor OpenElec XBMC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:59
Geen matches
Iemand enig idee hoe ik in xbian nfs mount on boot via fstab?
Vind dat de prettigste manier om te mounten maar na een reboot moet ik met ssh inloggen en sudo mount -a doen.
mijn fstab:
code:
1
192.168.25.100:/ftp/unpacked/movies /storage/movies nfs     rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr 0 0

Zie vast iets over het hoofd dat met centos/rhel enzo wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarom zou je dat willen? XBMC herkent gewoon NFS shares, dus die hoef je niet vantevoren te mounten.
Ik heb mijn video en audio mappen gewoon toegevoegd via XBMC, en die onthoudt hij prima na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:59
Geen matches
Helaas lukt dat niet omdat ik meerdere filesystems heb.
/ftp is me os disk mer daaronder gemount in unpacked me opslag.
En vond het ook wel handig dat ik copy paste kan doen bij nieuwe install :)
Openelec geprobeert 10min. Maar werd gek van alle beveiligingen en niets kunnen installeren met apt-get.
Nu over op raspbmc en geen probleem meer.

[ Voor 43% gewijzigd door slommer op 23-09-2014 22:36 ]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Vraagje:

Ik heb al enkele maanden naar volle tevredenheid een Raspberry Pi B+ met XBMC openelec erop.
Dit werkt perfect, en met de aangeloten 3Terrabyte hardeschijf is het een mooie mediacenter voor mijn films.

Nu vraag ik me af als ik een tweede Raspberry Pi koop en in de slaapkamer plaats, is het dan eenvoudig om de hardeschijf welke aangesloten is aan de Raspberry Pi beneden te benaderen?

• ApexAlpha
Steef_tweaker schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:58:
Vraagje:

Ik heb al enkele maanden naar volle tevredenheid een Raspberry Pi B+ met XBMC openelec erop.
Dit werkt perfect, en met de aangeloten 3Terrabyte hardeschijf is het een mooie mediacenter voor mijn films.

Nu vraag ik me af als ik een tweede Raspberry Pi koop en in de slaapkamer plaats, is het dan eenvoudig om de hardeschijf welke aangesloten is aan de Raspberry Pi beneden te benaderen?
Ja. Heb je beide Pi's dan via een LAN kabel aangesloten? Dit is wel te prefereren boven Wifi.

Maar je kan die HDD dan benaderen via Samba. Gewoon bij je 2e Pi Video's toevoegen en dan die map zoeken op je netwerk. Wel even zorgen dat Pi 1 de HDD wel deelt.

p.s. je kan dit ook doen met tablets en telefoons waar je XBMC op kan draaien. :)

• LJ80
ApexAlpha schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:33:
[...]

Ja. Heb je beide Pi's dan via een LAN kabel aangesloten? Dit is wel te prefereren boven Wifi.

Maar je kan die HDD dan benaderen via Samba. Gewoon bij je 2e Pi Video's toevoegen en dan die map zoeken op je netwerk. Wel even zorgen dat Pi 1 de HDD wel deelt.

p.s. je kan dit ook doen met tablets en telefoons waar je XBMC op kan draaien. :)
Ja uiteraard met UTP voor n snelle stabiele verbinding. :)
Perfect bedankt voor je antwoord!!

Hoe deel je die schijf bij de eerste PI?
Of gaat dat automatisch? Ik download ook torrent met me laptop direct naar die schijf welke aan de eerste PI hangt. Dus denk eigenlijk dat deze al gedeeld wordt.

• RudolfR
  • Nu online
Tegenwoordig kun je ook via UPnP de library van je XBMC delen.
http://wiki.xbmc.org/inde...hare_libraries_using_UPnP

Maar Samba gaat ook werken.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geen matches
Ik heb laatst een Rasberry B+ gekocht om mee te hobby-en.

Naast het ding zelf heb ik nog helemaal geen accessoires, dus ook geen goede adapter. Nu gebruik ik de adapter van mijn telefoon (0.5ampere meen ik). Om eerlijk te zijn kon ik maar geen winkels vinden die een geschikte adapter (2 ampere?) verkopen, vandaar dat ik nog geen nieuwe heb. En ik gebruik een Sandisk 32GB micro SDkaartje die niet supersnel is (het exacte type weet ik zo niet uit mijn hoofd). Deze wil ik sowieso nog vervangen voor een snellere.

Momenteel heb ik Raspbmc geinstalleerd en de Raspberry op het is bedraad netwerk aangesloten. De films worden afgespeeld vanaf een NAS via SMB. De films worden zonder enige hapering afgespeeld, tot zover ben ik positief verrast. Maar de performance van het menu is echt slecht, met name wanneer ik door de lijst met films scroll.

Ik denk dat het sd kaartje de bottleneck is. Wat denken jullie, is dit inderdaad het probleem? Daarom ik wil een nieuwe Micro SD kaart gaan kopen. De snelheiden van de kaartjes lopen op tot 100MB lezen, maar heeft het eingelijk wel zin om zo'n snel kaartje te kopen? Ik vraag me af of de Raspberry dat soort snelheden aankan. Verder neem ik aan dat snelle random read ook een positief effect op de snelheid van de GUI kan hebben. De schrijfsnelheid lijkt mij wat minder van belang.

Of moet ik gaan overclocken om de performance van de GUI te verbeteren?

Graag jullie advies.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Je geeft het zelf al aan.. Voeding en SD card.. Daarbij een kleine overclock om de boel e.e.a. te verbeteren.
Je kan ook de Amber Skin gebruiken, die is wat lichter maar heeft toch nog genoeg eyecandy.

Class 10 kaartje is voldoende.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Anoniem: 623283

Geen matches
Wat je ook kunt proberen is je pi op te laten starten via de sd kaart en dan verder te laten draaien via usb-stick. Dit zorgt ook voor de nodige snelheidsverbeteringen.
Zelf gebruik ik de quartz skin deze loopt op mijn pi erg soepel.
En wat betreft de voeding. Er zijn genoeg 5.0v 2A adapters te vinden. Google is your friend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OpenELEC 4.2.0 released
http://openelec.tv/news/2...9-openelec-4-2-0-released

OpenELEC 4.2 includes a new MMC/SDCard driver for RaspberryPi. This is now the default sdcard driver. It should avoid some of the issues of the old driver, like polling with interrupts disabled, and could improve performance and avoid interfering with other drivers (e.g. USB or LIRC).

👉🏻 Blog 👈🏻

OpenELEC op m'n Pi werd net automatisch geupdate (naar 4.2 en XBMC 13.2), maar als ik nu een film (.mkv bestand) probeer te openen dan reboot hij.... Hoe los ik dat op? Ik kan hem nu niet gebruiken namelijk..

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 27-09-2014 19:59 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Geen matches
Jongens ik wordt er ff helemaal ziek van.
echt zo goed als geen enkele film werkt bij mij.
Als ik handmatig de vob bestanden zoek en die speel doen ze het gewoon maar als ik op de cover druk in speelfilms dan speelt hij zo goed als niets af en geeft hij aan dat hij het bestand niet kan afspelen.
Ik heb mijn dune eruit gegooid vor deze en het ziet er prima uit maar werken wil het niet om een of andere reden… iemand enig idee?

heb een reeks log kunnen vinden maar ik wordt er zelf geen wijs uit (ben niet echt een programmer zegmaar).

20:39:27 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:27 T:2526020688 NOTICE: Opening video stream: 0 source: 256
20:39:27 T:2526020688 NOTICE: Creating video thread
20:39:27 T:2673865808 NOTICE: Thread OMXPlayerVideo start, auto delete: false
20:39:27 T:2526020688 NOTICE: Opening audio stream: 1 source: 256
20:39:27 T:2526020688 NOTICE: Creating audio thread
20:39:27 T:2682254416 NOTICE: Thread OMXPlayerAudio start, auto delete: false
20:39:27 T:2526020688 NOTICE: OMXClock using audio as reference
20:39:27 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:27 T:2726294608 NOTICE: PrimeWire: Service: Playback started
20:39:27 T:2673865808 NOTICE: Display resolution ADJUST : 1920x1080 (1920x1080) @ 50.00 - Full Screen (36) (weight: 0.000)
20:39:28 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:30 T:2673865808 ERROR: Previous line repeats 4 times.
20:39:30 T:2673865808 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
20:39:30 T:2542797904 WARNING: Previous line repeats 2 times.
20:39:30 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:30 T:2673865808 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
20:39:30 T:2542797904 WARNING: Previous line repeats 2 times.
20:39:30 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:30 T:2542797904 WARNING: Previous line repeats 1 times.
20:39:31 T:2542797904 WARNING: Previous line repeats 2 times.
20:39:31 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:31 T:2673865808 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer
20:39:31 T:2542797904 WARNING: Previous line repeats 1 times.
20:39:31 T:2542797904 ERROR: CDVDVideoCodecFFmpeg::FilterOpen - avfilter_graph_config
20:39:31 T:2673865808 WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer

Ik zie ook iedere keer dat de database niet helemaal tof lijkt:

20:41:17 T:2483024976 ERROR: SQL: The database disk image is malformed
Query: INSERT INTO texture (id, url, cachedurl, imagehash, lasthashcheck) VALUES(NULL, 'http://image.tmdb.org/t/p/original/6UY0O2FHOdrI87yR16mce5WsJP1.jpg', '1/14cb1179.jpg', 'd1383827767s489411', '')
20:41:17 T:2483024976 ERROR: AddCachedTexture failed on url 'http://image.tmdb.org/t/p/original/6UY0O2FHOdrI87yR16mce5WsJP1.jpg'
20:41:17 T:2534409296 ERROR: SQL: The database disk image is malformed
Query: INSERT INTO texture (id, url, cachedurl, imagehash, lasthashcheck) VALUES(NULL, 'http://image.tmdb.org/t/p/original/g87PqGH9Oo3d3Tbczcfk7ZMAIEk.jpg', 'a/a09376aa.jpg', 'd1383802181s453111', '')
20:41:17 T:2534409296 ERROR: AddCachedTexture failed on url 'http://image.tmdb.org/t/p/original/g87PqGH9Oo3d3Tbczcfk7ZMAIEk.jpg'
20:41:17 T:2881021008 ERROR: SQL: The database disk image is malformed

met nog 200 van dit soort berichten er achteraan… iemand enig idee wat er aan de hand is?

[ Voor 80% gewijzigd door DRuw op 27-09-2014 21:18 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• ApexAlpha
Geen matches
@DRuw

Wat voor software draai je op je Pi? Komen de films vanaf een HDD of het netwerk? Hoeveel stroom levert je adapter?

Heb je de codecs gekocht?

• DRuw

DRuw

Geen matches
Xmbc 13.1, films van nas ftp server, 2a adapter (goeie!) en codecs heb ik....
Hey is een turbo set en hij werkt best vloeiend maar films wil hij niet. Als ik naar videos ga een de bestanden per stuk doe werkt het wel maar dan heb ik dus een onderbreking per vob file, en het is een achterlijke workaround..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Geen matches
Kun je niet gewoon de map openen waar alle VOB's in staan? Of er een ISO van maken en als DVD afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

DVD's zijn altijd al wat brak geweest in xbmc.
in 13.2 valt het me op dat DVD playback 100x beter gaat.. Even updaten dus en proberen.

Anders met MakeMKV je DVD's omzetten naar MKV, gaat heel snel aangezien ie niet gaat recoden.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:32
Geen matches
Ik ben weer terug gegaan naar 4.0.7.
Heb 4.1.6 en 4.2.0 geprobeerd maar videos en vooral live tv starten veel trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik heb die turboset van sos met een boel add-ons maar die gebruik ik eigelijk zelden.
Ik twijfel ook of het echt het verschil maakt of ik met een Usb week of direct vanaf de sdkaart dus ik neig een beetje naar een compleet verse install.
Ik kan al mijn films wel omzetten naar dat zijn er 200+:(
Heb ik juist mijn dune weggegooid omdat de rpi het lekker kon doen maar als hij nou alleen maar images pakt...
Kan iemand mij vertellen hoe ik trouwens xbmc update? Moet dat echt op een pc of zit er ergens een menuoptie die ik niet kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DRuw, hangt van de distro af. In XBian kan het gewoon via een menu.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
Openelec dus niet blijkbaar...Weet iemand toevallig wat die turbo instellingen zijn of waar ik die kan vinden? Dat is het enige wat mij nog tegenhoud voor een full reset en clean install :)

[ Voor 72% gewijzigd door DRuw op 28-09-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:34

MsG

Forumzwerver

Geen matches
OpenELEC update zichzelf automatisch indien dat zo is ingesteld (is volgens mij de standaardinstelling)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:22
Ik heb een paar weken terug een rpi aangeschaft. Primair als home server ingericht, Arch linux ( draai ik al jaren op mijn desktops ) erop, openssh, samba, syncthing, en nu sinds kort xbmc. Ik ben zeer tevreden. Ik had eigenlijk geen ervaringen met een mediacenter en vindt het een geweldig ding. Ik heb mijn android huawei ingericht als afstandbediening, er een externe schijf aangehangen, doe mijn torrenting met rtorrent en heb tot nu toe nog geen problemen.
Waar ik nu eigenlijk ff aan moet werken, is om het zaakje er een beetje appetijtelijk uit te laten zien, mijn vrouw komt over een paar dagen terug uit Australie en nasst de tv ligt er nogal een warrig zooitje aan kabelspaghetti :)

Wat ik nog leuk zou vinden, is om youtube aan de praat te krijgen. Er is een addon voor, maar die vind ik wat onhandig. Maar goed, dat kan aan mij liggen, ben er nog niet echt mee bezig geweest.

Ik zal zeker vaker van me laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
MsG schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:01:
OpenELEC update zichzelf automatisch indien dat zo is ingesteld (is volgens mij de standaardinstelling)
Die is ok gisteren geupdate maar xmbc staat nog op 13.1 blijkbaar....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:08
DRuw schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:40:
[...]

Ik draai de laatste versie van OpenElec (4.2.0) en die heeft xbmc 13.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 24-07 04:55

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen matches
DRuw schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:40:
[...]

Misschien nog een keer herstarten? Want de laatste OE heeft echt wel gewoon 13.2

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DRuw schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:17:
Openelec dus niet blijkbaar...Weet iemand toevallig wat die turbo instellingen zijn of waar ik die kan vinden? Dat is het enige wat mij nog tegenhoud voor een full reset en clean install :)
Staat in config.txt.
Bv. te benaderen als je de SD kaart in je computer stopt of via een SSH sessie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumsel
  • Laatst online: 21-07 14:01
kraades schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:53:
[...]

Staat in config.txt.
Bv. te benaderen als je de SD kaart in je computer stopt of via een SSH sessie.
Of je installeerd de OpenELEC RPi Config addon. Kan je vanuit de GUI van XBMC de overclocking instellingen aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grumsel op 28-09-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 20:54
Hallo,

Ik heb momenteel openelec xbmc draaien.
Ik wil op dezelfde sd card ook vpn opzetten, weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 20:54
Geen matches
simonj schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:49:
Hebben meer mensen last van dat je met uitzending gemist van rtl het beeld zwart word na een aantal seconden , geluid loopt wel door.
het gebeurd bij rtlxl en xoz.

Ik zie het alleen gebeuren als de uitzending in 720 word weergegeven.
Films en zo kan ik zonder problemen bekijken zelfs in 1080.
Dit probleem heb ik kunnen oplossen, nadat je programma start en beeld zwart word, naar de functie
deinterlace video te gaan en de op auto of de andere funcie te drukken dan heb ik weer beeld.
Gebeurd wel soms dat je dat weer moet herhalen tijden de uitzending (vaak na een reclame break)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
neeroeter schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:26:
Wat ik nog leuk zou vinden, is om youtube aan de praat te krijgen. Er is een addon voor, maar die vind ik wat onhandig. Maar goed, dat kan aan mij liggen, ben er nog niet echt mee bezig geweest.
Ik neem aan dat je Yatse gebruikt als afstandsbediening? Als dat zo is dan hoef je alleen de YT add-on te installeren en dan kun je vanaf dan op je gsm een youtube filmpje openen en dan via share naar je TV sturen met de knop 'Send to XBMC'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJor1s
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-07 22:09
ThinkPadd schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:14:
OpenELEC op m'n Pi werd net automatisch geupdate (naar 4.2 en XBMC 13.2), maar als ik nu een film (.mkv bestand) probeer te openen dan reboot hij.... Hoe los ik dat op? Ik kan hem nu niet gebruiken namelijk..
Ik heb hetzelfde probleem. Maakt niet uit welk videobestand ik start: XBMC start opnieuw op.
Audiobestanden doen het wel.

Ik had in OpenElec de Update naar 4.2.0 vanuit het menu gestart.

Na dit probleem heb ik handmatig de OpenElec install van 4.0.7 weer teruggezet (even de .tar file in de netwerk-share 'Update' zetten van je Raspberry Pi). Nu doen de films het weer.

Misschien toch maar even wachten op 4.2.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn niet de enige: http://openelec.tv/forum/...60-xbmc-dying-on-playback

Ik heb voor nu maar even Raspbmc erop gezet, werkt ook wel. Moet wel zeggen dat je OpenELEC sneller kunt gebruiken. Raspbmc flash je een basis image op je SD, en als je die boot gaat hij nog allemaal dingen downloaden en installeren. Duurt 15-20min, terwijl je OpenELEC na het flashen direct kunt gebruiken.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:38

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Geen matches
Geen last van gehad tot nu toe. De meeste series die ik kijk zijn mkv bestanden. Heeft het met de grote te maken misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 29-09-2014 10:10 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, want het ligt niet aan de bestanden. Voordat OpenELEC zich ging updaten werkte het prima ;) En in de reacties via de link die ik postte zie je ook wel dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Geen matches
Waarom hoor en lees ik niks over de Banana Pi ? Of is hier al wel een apart topic over ?

Specs ;
CPU A20 ARM® Cortex™-A7 Dual-Core @ 1 Ghz
GPU ARM Mali400MP2 Complies with OpenGL ES 2.0/1.1
RAM 1 GB
10/100/1000 Ethernet RJ45
Sata support

Dit --> http://www.bananapi.com/i...article?layout=edit&id=24
Zo --> http://www.bananapi.org/p/product.html
Dat --> https://www.dx.com/p/bana...-blue-330949#.VCvx-K2XXRY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:35:
Waarom hoor en lees ik niks over de Banana Pi ? Of is hier al wel een apart topic over ?
Omdat dit een topic is over XBMC op de raspberry pi? :z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Geen matches
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:35:

Specs ;
CPU A20 ARM® Cortex™-A7 Dual-Core @ 1 Ghz
GPU ARM Mali400MP2 Complies with OpenGL ES 2.0/1.1
RAM 1 GB
10/100/1000 Ethernet RJ45
Sata support

Dit --> http://www.bananapi.com/i...article?layout=edit&id=24
Zo --> http://www.bananapi.org/p/product.html
Dat --> https://www.dx.com/p/bana...-blue-330949#.VCvx-K2XXRY
Ik kende het ding niet. Ziet er een stuk krachtiger uit (en meer geschikt als MP) dan de Rasp Pi. Heb jij hem al? Werken de bekende distro's hier ook op?

Misschien inderdaad goed om een apart topic hierover te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Geen matches
@ ApexAlpha nee ik ga hem maybe bestellen met een Air Mouse erbij om idd als MP te gebruiken.
In de hoop dat zo 1 wel vloeiend Full HD Netflix doet via wifi. Een evt. topic openen laat ik aan een ander.
Dus feel free ;)

http://www.aliexpress.com...i-Gigabit/2044059474.html = € 36,58 ( incl. verzenden )

Info ; YouTube: Banana Pi VS Raspberry Pi

[ Voor 52% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-10-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 21-07 13:46
ApexAlpha schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:07:
[...]
Misschien inderdaad goed om een apart topic hierover te maken.
Goed plan, laten we ook een apart topic maken voor Cubox-I, GeeXbox, Amazon Fire, TLBB enz enz

Waarom kan dit niet gewoon allemaal in het algemene XBMC topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
schumi2004 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:24:
[...]
Waarom kan dit niet gewoon allemaal in het algemene XBMC topic?
Omdat je er niet per sé XBMC op hoeft te willen. Kan ook debian of een ander OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ApexAlpha schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Omdat je er niet per sé XBMC op hoeft te willen. Kan ook debian of een ander OS.
Vandaar ook de keuze voor dit topic titel dan?

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
Geen matches
simonj schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:18:
[...]

Dit probleem heb ik kunnen oplossen, nadat je programma start en beeld zwart word, naar de functie
deinterlace video te gaan en de op auto of de andere funcie te drukken dan heb ik weer beeld.
Gebeurd wel soms dat je dat weer moet herhalen tijden de uitzending (vaak na een reclame break)
Bedankt voor je oplossing. Ik kan echter de functie delinterlace nergens vinden. Kan ik dit ergens vinden bij systeem, videointerface (ik heb openelec 4.2) ? Heb van alles geprobeerd maar zwart beeld hou ik bij video's in 720p van bv RTL XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 12:29

Sa1

Geen matches
blauwvinger schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:59:
[...]

Bedankt voor je oplossing. Ik kan echter de functie delinterlace nergens vinden. Kan ik dit ergens vinden bij systeem, videointerface (ik heb openelec 4.2) ? Heb van alles geprobeerd maar zwart beeld hou ik bij video's in 720p van bv RTL XL
De deinterlance opties vindt je alleen als je een 720p of lagere video bekijkt en dan op de OK toets drukt, daar kun je video instellingen opvragen. Daar kun je deinterlancing aanzetten (op auto), en dan toepassen voor alle video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Geen matches
weet iemand of de uitzending gemist en rtlxl nog werken op de rpi openelc?

Ik krijg de melding fout in script.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
Als ik mn receiver aanzet, schakelt deze altijd naar de bron van de RPI met OpenELEC. Hoe kan ik dit voorkomen? Maak bron actief bij inschakelen staat onder de CEC instellingen al uit.

[ Voor 11% gewijzigd door _Brake_ op 02-10-2014 09:27 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 22:58
Geen matches
Bedoel je tijdens het opstarten van je raspberry pi? In dat geval kun je dit aan je config.txt toevoegen:
hdmi_ignore_cec_init=1
Als je cec helemaal niet gebruikt zou je
hdmi_ignore_cec=1 in je config.txt kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Geen matches
Steef_tweaker schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:16:
weet iemand of de uitzending gemist en rtlxl nog werken op de rpi openelc?

Ik krijg de melding fout in script.
Is hier een oplossing voor?
Iets met debug log, zie topic waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
WildeBeestje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:58:
Bedoel je tijdens het opstarten van je raspberry pi? In dat geval kun je dit aan je config.txt toevoegen:
hdmi_ignore_cec_init=1
Als je cec helemaal niet gebruikt zou je
hdmi_ignore_cec=1 in je config.txt kunnen zetten.
Nee, de RPI draait 24/7. Als ik echter de TV aanzet, schakelt de TV de receiver in. De receiver springt dan altijd naar de bron van de RPI, ondanks de laatstgekozen bron voordat de TV (en daarmee ook weer de receiver) uitgezet is.

Ik wil CEC op de RPI wel gebruiken, dus uitschakelen is geen optie.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 22:11
Geen matches
DRuw schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:17:
Misschien een beetje laat, maar hier is een handige addon voor gemaakt. Zelf ook in gebruik: http://openelec.tv/forum/...e-raspberry-pi-config-txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
schumi2004 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Iets met debug log, zie topic waarschuwing.
kan je hieruit opmaken wat er fout gaat:

http://xbmclogs.com/show.php?id=308761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yups

ImportError: No module named xbmcswift2

http://mirrors.xbmc.org/a...script.module.xbmcswift2/

Wel bijzonder dat deze niet auto mee installed is (ook al staat deze in Frodo repo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
schumi2004 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Yups

ImportError: No module named xbmcswift2

http://mirrors.xbmc.org/a...script.module.xbmcswift2/

Wel bijzonder dat deze niet auto mee installed is (ook al staat deze in Frodo repo)
Geweldig! Bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwvinger
Geen matches
Sa1 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:38:
[...]
De deinterlance opties vindt je alleen als je een 720p of lagere video bekijkt en dan op de OK toets drukt, daar kun je video instellingen opvragen. Daar kun je deinterlancing aanzetten (op auto), en dan toepassen voor alle video's.
Dank je. Het werkt. Hoop dat hiervoor nog een definitieve oplossing komt want het is wel een beetje omslachtig om dit steeds opnieuw te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:53
Geen matches
Ik heb het rare probleem dat ik soms geen geluid heb bij mijn mkv filmen, de film stoppen, een andere starten, deze weer stoppen en dan terug mijn eerste starten lost het vaak op.

Ik heb open elec geïnstalleerd.
Iemand met een mogelijke oorzaak?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Bestaat er een Spotify addon voor XBMC waarmee je ook zonder premium lid te zijn kunt streamen vanaf XBMC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 15:44
Geen matches
C00P schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 05:32:
Ik heb het rare probleem dat ik soms geen geluid heb bij mijn mkv filmen, de film stoppen, een andere starten, deze weer stoppen en dan terug mijn eerste starten lost het vaak op.

Ik heb open elec geïnstalleerd.
Iemand met een mogelijke oorzaak?
Welke versie draai je? Ik heb dit ook gehad met een oudere versie die toen nieuw was, gedowngrade naar een versie waarbij dit bij anderen opgelost was en ik was er vanaf.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

VAnTurenhout schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:38:
Bestaat er een Spotify addon voor XBMC waarmee je ook zonder premium lid te zijn kunt streamen vanaf XBMC ?
Nee. Niet de addon bepaalt dat, maar Spotify zelf.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Geen matches
Kan iemand me dit eens uitleggen,

Ik heb een Pi, aangesloten via MoKa (coax over ethernet)
Ik haal tijdens een kopieer actie (getest met laptop) rond de 20 mb per seconde.

Nu wil ik een filmpje kijken van 21GB, een HD iso,
om de paar minuten bevriest het beeld en erna loopt hij weer door.

Wat is hier de verklaring van? toch bizar?
" kleinere" films heb ik nergens last van.
je zou toch verwachten dat 20 mb p/s genoeg moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 24-07 04:55

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen matches
Heb je licenties voor WMV etc.?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ja? beide heb ik gekocht.
Zoals ik al meld ik kan gewoon de film bekijken alleen het beeld stopt steeds.

Als ik geen licentie kocht had ik ook geen beeld lijkt me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:53

kraats

Ik rol

Geen matches
Het is een beetje onduidelijk welke snelheid je haalt. Ik denk 20 Mbit per seconde. Ik vermoed (en weet bijna wel zeker) dat een film van 21GB af en toe flink piekt boven de 20 Mbit. Zal zo rond de 30 Mbit liggen als het om een 'normale' speelfilm gaat en die momenten kan hij gewoon niet aan. Is toch niet zo gek? Het is een cheapass mediaspeler, hè

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Geen matches
kraats schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:57:
Het is een beetje onduidelijk welke snelheid je haalt. Ik denk 20 Mbit per seconde. Ik vermoed (en weet bijna wel zeker) dat een film van 21GB af en toe flink piekt boven de 20 Mbit. Zal zo rond de 30 Mbit liggen als het om een 'normale' speelfilm gaat en die momenten kan hij gewoon niet aan. Is toch niet zo gek? Het is een cheapass mediaspeler, hè
^^ Dit.
Verder zal een film zonder de licenties wel afspelen (of in ieder geval probeert de Pi dat) maar ipv hardwarematige decoding wordt met de CPU gedecodeerd. En ja, dat trekt ie niet. Maar gezien de symptomen hier ligt een netwerk/buffering issue meer voor de hand.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:01

mwa

Geen matches
Iemand ook problemen met Openelec 4.2.1? Ik heb constante crashes bij het afspelen van MKV's (~8gb tot 20gb). Deze zelfde bestanden gaven geen problemen met 4.0.X versies.

Helaas is downgraden niet zo 123 gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
Geen matches
Anoniem: 337854 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:55:
Kan iemand me dit eens uitleggen,

Ik heb een Pi, aangesloten via MoKa (coax over ethernet)
Ik haal tijdens een kopieer actie (getest met laptop) rond de 20 mb per seconde.

Nu wil ik een filmpje kijken van 21GB, een HD iso,
om de paar minuten bevriest het beeld en erna loopt hij weer door.

Wat is hier de verklaring van? toch bizar?
" kleinere" films heb ik nergens last van.
je zou toch verwachten dat 20 mb p/s genoeg moet zijn?
Hoe benader je de bestanden via het netwerk? Mijn ervaring met SMB is dat de RPi dit absoluut niet trekt met dit soort grote bestanden. Met NFS zou dit een stuk beter moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
kraats schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:57:
Verklaar je nader..
Hoe weet je dat een film van rond de 20gig rond de 30 Mbit nodig heeft?
Is daar een berekening voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 337854 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:02:
[...]

Verklaar je nader..
Hoe weet je dat een film van rond de 20gig rond de 30 Mbit nodig heeft?
Is daar een berekening voor?
Als je weet hoe lang de film duurt, kun je wel eea uitrekenen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:53

kraats

Ik rol

Geen matches
En dan heb je het gemiddelde.. pieken in de videostream kun je zo niet uitrekenen helaas.
Ik ging uit van 20000 MB / 120 minuten / 60 seconden * 8 bits per byte = ongeveer 22 Mbit/seconde. En daar gaan pieken nog overheen.

Om heel eerlijk te zijn deed ik het nog meer op gevoel: een directe BluRay-rip is ongeveer 48 Mbit/sec en rond de 35GB. Dan komt een naar 20 GB gecomprimeerde versie daarvan alsnog boven de 20 Mbit/s uit.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1 ... 108 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.