Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08
Ik heb zojuist na een jaar een Raspberry in gebruik te hebben gehad een Hummingboard besteld. De Raspberry vond ik qua snelheid wat tegenvallen en ik heb nu eenmaal de tik steeds iets nieuws te willen proberen.

Rede van aanschaf was de dualcore processor, de losse Spdif audio aansluiting en de gigabit (afgetopt tot 450 mbs) lan connectie.

Morgen krijg ik hem binnen.

Aangezien OpenElec volgens mij nog niet werkt op de Hummingboard ben ik van plan Geexbox te installeren met XBMC 12.2 Frodo.

Liever gebruik ik OpenElec, omdat deze Gotham ondersteund maar volgens mij is er nog geen officiele versie van OpenElec voor de Hummingboard.

Heeft iemand anders al ervaringen met de Hummingboard waarvoor ik bij vragen terecht kan? Ben namelijk niet echt een programmeur of iets dergelijks maar gewoon een happy gebruiker :)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig! Ik wilde ook eens kijken of iemand ervaringen had met de hummingboard.
Er is wel een Nederlandse site, www.hummingboard.nl daar staan alleen de specs op.

Ze staan ook in de Pricewatch pricewatch: SolidRun HummingBoard-i2ex

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik kan ook op internet vrij weinig ervaringen vinden van xbmc op een hummingboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Nu online
siemenz schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:38:
Ik heb zojuist na een jaar een Raspberry in gebruik te hebben gehad een Hummingboard besteld. De Raspberry vond ik qua snelheid wat tegenvallen en ik heb nu eenmaal de tik steeds iets nieuws te willen proberen.

Rede van aanschaf was de dualcore processor, de losse Spdif audio aansluiting en de gigabit (afgetopt tot 450 mbs) lan connectie.

Morgen krijg ik hem binnen.

Aangezien OpenElec volgens mij nog niet werkt op de Hummingboard ben ik van plan Geexbox te installeren met XBMC 12.2 Frodo.

Liever gebruik ik OpenElec, omdat deze Gotham ondersteund maar volgens mij is er nog geen officiele versie van OpenElec voor de Hummingboard.

Heeft iemand anders al ervaringen met de Hummingboard waarvoor ik bij vragen terecht kan? Ben namelijk niet echt een programmeur of iets dergelijks maar gewoon een happy gebruiker :)
Heb je xbmc inmiddels draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
mweh nee.. Ik heb em besteld maar hij blijft voorlopig nog bij de douane hangen :(

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik wil er ook eentje gaan aanschaffen. Lijkt me sneller dan mijn Phi. Nog niemand ervaringen met een hummingboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Ik krijg hem vandaag binnen en zal maandag mijn bevindingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Hummingboard is eigenlijk hetzelfde als de CuBox-i. Zelfde fabrikant en te koop met ongeveer dezelfde specs. De SoC is in elk geval hetzelfde. Die laatste is beter voor de functie als mediaspeler door het complete pakket wat je krijgt. Dus inclusief super kleine behuizing. http://www.solid-run.com/...r/cubox-i-specifications/

Voor 100 euro vind ik het best duur, maar als het goed werkt dan is dat ook wat waard. Een Intel NUC kost toch snel 150 a 175 euro met alles wat je nodig hebt. Er was een tijd geleden een stick met quad core FreeScale i.MX 6 SoC voor rond de 50 euro, alleen dan krijg je weer geen LAN en mogelijk een brakke wifi.

Voor tips en tricks kun je denk ik vast ook hier terecht: De 'nieuwe' Cubox i

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Nou hij is binnen (de Hummingboard) en het werkt allemaal super. Menu's gaan supersnel en heb nog geen HD film gehad die haperde of iets dergelijks.

Ik vind de 120 euro (voor de meest snelle versie) die ik heb betaald inclusief alle kabels niet zo gek duur. Een normaal media center is vele malen duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi siemenz, heb je popcorn time er al op staan? Ben benieuwd of hij dit aankan.

Kan je meer bevindingen in dit topic zetten, zit ook te denken om hem aan te schaffen.

• siemenz
ik heb Popcorn Time er nog niet opgezet. De meeste Films en series doe ik via Ice en dat gaat perfect. Hierbij worden de films rechtstreeks van internet gestreamd in HD kwaliteit. De ondertiteling zoekt hij er automatisch voor je bij.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik ze graag.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Welke versie heb je besteld? De i2eX? Als je die voor een degelijke prijs kan inkopen kun je er een goedkope maar toch professionele mediabox van maken. (En verkopen? :)) De HW ziet er goed uit in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door ApexAlpha op 04-09-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Apex,
Ik heb inderdaad de I2eX. Voor die paar extra tientjes dacht ik, ik haal gelijk de snelste versie. Tot zover geen problemen en alles gaat echt snel zonder haperingen.

Een handeltje zoals jij wilt is moeilijker denk ik. Gadgetpark biedt ze redelijk scherp (129 euro) aan.

Een "kale" Hummingboard kost $100, en dan moet je em ook nog naar Nederland laten shippen. Dan blijft er weinig marge over tenzij je er gelijk 50 koopt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 20:28

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
Bij Gadgedpark wordt hij standaard met Geexbox geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:52:
Voor tips en tricks kun je denk ik vast ook hier terecht: De 'nieuwe' Cubox i
Waarom niet deze suggestie opvolgen? Moet ik weer twee topics gaan volgen als Hummingboard (XBian) dev.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
siemenz schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:40:
[...]

Bij Gadgedpark wordt hij standaard met Geexbox geleverd
Ok, bedankt. En zo te zien werkt dat goed aan je reactie hierboven te zien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:29
Het lijkt me zeker een interessant device, maar XBMC Frodo is imho wel een teleurstelling. Inmiddels is Helix / Kodi bijna een feit, dus Gotham lijkt me toch wel de ondergrens. Is er een reden dat dit niet supported is? En hoe zit het met licensing van mpeg2 e.d.?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De OpenELEC Helix nightlies voor Cubix-i schijnen ook te werken...
http://openelec.tv/forum/...openelec-for-hummingboard

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 05-09-2014 18:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
siemenz schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:45:
Nou hij is binnen (de Hummingboard) en het werkt allemaal super. Menu's gaan supersnel en heb nog geen HD film gehad die haperde of iets dergelijks.

Ik vind de 120 euro (voor de meest snelle versie) die ik heb betaald inclusief alle kabels niet zo gek duur. Een normaal media center is vele malen duurder!
welk os en welke versie van XBMC gebruik je? Ik heb 'm ook kaal gekocht. Helaas niet veel ervaring met Linux, krijg 't niet aan het werk. Ben ook aan het zoeken naar een installer. Als je een tip in de richting hebt..... _/-\o_

Verwijderd

Heb nu tijdje humminboard in bezit. Besteld via solidrun met xbmc al voorgeprogammeerd.

Super apparaatje met heel veel mogelijkheden. Maar.....

Filmpje full hd op nas staan van meer dan 10gb gaat toch niet zoals gewenst.
Hij begint met afspelen zoals gewend maar gaat naar enige tijd toch haperen. Stop ik hem en ga daarna weer verder verloopt het hetzelfde.

Ook in het home scherm soms ineens tergend langzaame bediening?????

Kan ik misschien iets met bufferen instellen oid???

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:57:
Heb nu tijdje humminboard in bezit. Besteld via solidrun met xbmc al voorgeprogammeerd.

Super apparaatje met heel veel mogelijkheden. Maar.....

Filmpje full hd op nas staan van meer dan 10gb gaat toch niet zoals gewenst.
Hij begint met afspelen zoals gewend maar gaat naar enige tijd toch haperen. Stop ik hem en ga daarna weer verder verloopt het hetzelfde.

Ook in het home scherm soms ineens tergend langzaame bediening?????

Kan ik misschien iets met bufferen instellen oid???
Daar was ik dus al een beetje bang voor, en dan is de prijs t.o.v. een goedkope NUC voor pakweg 170,- toch te hoog naar mijn mening. Helaas, want het leek veelbelovend.

iRacing Profiel

• CurlyMo
Het is ook veelbelovend maar nog te vroeg vrijgegeven voor verkoop. Er zijn nog teveel dingen waaraan de pre-dev's aan het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog terugkomen op mijn vorige post.

Heb de rss feed uitgezet en en framerate naar 50.000 gezet. Dit deed al wonderen.

Moet zeggen dat ik toch wel heel tevreden ben met hboard. Ook de voorgeprogrammeerde SD kaart is top. Programma's als navi-x en ice werken super. Ik heb de indruk dat het alleen nog maar beter word.

De infrarood sensor werkt ook super. Kastje achter in TV kast staan en is niet te zien, maar bediening met app op mobiel werkt super. Tevens aangesloten met digitale coax kabel op surround voor geluid en werk prima. Hierdoor is het mogelijk om TV uit te zetten en lekker bubble upnp gebruiken om muziek te luisteren.

Loopt soms wel vast, maar dat mag de pret niet drukken!

• kroegtijger
Maar de grote vraag blijft dan natuurlijk of 100,- niet stevig aan de prijs is, als je diverse opties moet uit zetten en het nodige tweak-werk moet verrichten als je voor 170,- een volwaardige HTPC neer kan zetten... Oftewel, functioneert het dermate goed dat de "ongemakken" worden goed gemaakt in de kostenbesparing?

iRacing Profiel

• Sparkiee
Zoals in een eerdere reply gezeg, ik heb 'm ook gekocht. Wel zonder kaartje, en daar zat het probleem. Via de support van gadgetpark de nodige info gekregen en zelf GeexBox op het kaartje gezet. Nu een paar dagen in gebruik. NIet veel aan "tuning" gedaan. Ik heb alleen een sharda database op mijn nas i.c.m een Raspberry die aan de andere tv hangt. Werkt super.
In vergelijking met de raspberry werkt de HUmming een stuk soepeler en sneller. Navigeren door de menu's gaat echt vloeiend, ook de weergaven van de fanart en achtergronden. Ik moet wel hier en daar nog wat opties in / uit schakelen, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden over de werking. En ja, je hebt voor wat meer geld een volwaardiget HTPC. Maar dit is een super klein kastje, wat helemaal stil is en mooi achter mijn tv past. En dat kan ook allemaal met een HTPC, maar voor mijn doel is de humming en goede en tot nu toe afdoende oplossing. Zeker als ik ook de keymapping aan de praat krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Laatst online: 10-09 09:04
hier tevens een bezitter (i2ex) maar heeft er al iemand een passende behuizing gevonden? Heb hier 3 raspi cases maar ik krijg het ding er met geen mogelijkheid in (meestal door de connector aan de onderkant).
inmiddels in een case weten te stampen. Was kennelijk iets te voorzichtig. Wel bovenkant eruit gedremeld voor een luchtgat voor de heatsink. Anders werd het ding wel ERG warm.

Goed, next up: onboard ir aan de praat krijgen.. Iemand al succes mee gehad?

(voor een site met tweakers is dit draadje behoorlijk stil :O )

[ Voor 44% gewijzigd door Roxsman op 03-10-2014 21:06 ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joggerke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04 10:38
Hoi,
Ik overweeg zelf ook dit bordje, lijkt me toch interessanter dan een rPI, owv snelheid en digitale coax. Ik had echter nog twee bedenkingen:
- bestaat er een ondertussen als een min of meer stabiele Gotham-versie?
- zijn de usb aansluitingen voldoende vermogend om een usb schijf (bus powered) aan te sturen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Even een crospost:
CurlyMo schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:22:
Voor wie het interesseert. Gisteren heb ik mijn Raspberry Pi met XBian RC3 vervangen door een Hummingboard met de laatste XBian CuBox-I nightly. Aangezien XBian op BTRFS draait en verder nogal wat eisen stelt aan een kernel, duurde het lang voordat er een geschikte kernel beschikbaar was die al deze eisen ondersteunde. Dat is nu eindelijk gelukt.

Pagina: 1