Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Conzales schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:38:
Glasvezel wordt aangelegd en opgeleverd in fases en door meerdere partijen. Waarschijnlijk is alleen de FTU (Fiber Termination Unit) nog maar geplaatst. [...]

Lijkt de FTU hierop: http://tinyurl.com/cfhz5jh
Ben al wat gekalmeerd :) je wacht er een dik jaar op en dan moet het meteen gereed zijn.
De FTU zit dus inderdaad in de meterkast, wachten op de NTU van de provider met de rest vd spullen.

Dank voor de uitleg!

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:50
En hopen dat de pop al gereed is :P.
Want de kans is groot dat je eerst een paar maanden nog moet wachten tot de pop gereed is voordat de ntu geplaatst kan worden ;).
Geduld is een hele schone zaak bij glasvezel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Aha: de monteurs vetrokken zonder tekst en uitleg. Blijkbaar waren de modems op.
Weer een week wachttijd erbij. geduld inderdaad en daarna genieten denk ik.

(positief blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En hopen dat de pop al gereed is
Voor zover ik heb begrepen wordt de PoP gelijktijdig opgebouwd met het aanleggen van de huisaansluitingen. In het begin werden inderdaad de PoP's pas laat opgeleverd (nadat de meeste huisaansluitingen al waren gedaan). Zo vroeg mogelijk beginnen met activeren is nodig om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Conzales heeft helemaal gelijk. Het is de standaard om huishoudens die een abonnement hebben genomen voor de aanleg, al bij de aansluiting te activeren met modem en al. Als dit niet lukt kan dat natuurlijk een paar redenen hebben maar die zijn altijd incidenteel.
De ervaring van Lieuwe15 in Enschede is een compleet andere, alleen al omdat Enschede een zeer bijzondere stad was om te verglazen en niet in de standaard processen kon worden gedaan.
Evt redenen kunnen zijn: grote onverwachte problemen met de achterliggende verbinding van de Operator (de backhaul), lveringsproblemen van de NT (zoals nu af en toe) of heel simpel: de order vanuit de operator/provider komt niet op tijd aan bij de aannemer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:53
De glasvezelaansluiting werd vandaag alsnog gerealiseerd (nadat ze de vorige keer zowel kruipruimte als kabel niet konden vinden) en toen hadden we heel even heel snel internet :D
Nu kan ie wat betreft het internet- en telefoon-deel alleen nog maar een ledje laten knipperen :'( Over vijf dagen hopelijk een oplossing van de helpdesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50

mb1

mb1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:53:
Iemand een idee...

Wij hebben 2 tv's in huis aangesloten op dvb-c, 2 nog analoog en 1x met de Aminobox op IPTV.
Nu al enige tijd dat soms onze Samsung UE40EH5300 op onze slaapkamer 's Avonds op nederland 1 of 3 slecht beeld geeft.
Het begint meestal rond 21:00 tot 22:30 net als we eens een keer wat vroeger naar bed gaan om boven nog even lekker een programma af te kijken.
Het begint meestal met vierkantjes die "freezen" resulterend in uiteindelijk uitval van het beeld en een tv die "denkt dat het een radio zender via DVB-C is want er komt dan alleen nog geluid uit de speakers en op de tv staat netjes een luidspeaker weergegeven als of ik inderdaad op een radio zender heb afgestemd.
Dit alleen op ned 1 of 3! op het moment dat dit zich voordoet kan nog gewoon rtl4 bijvoorbeeld gekeken worden.
Op het moment dat dit zich voordoet zie ik in het menu foutdiagnose de bitfoutrate (E-6) ??? welke normaal op 0 staat oplopen naar waarden van wel 1500. maar ik heb geen idee wat dit betekend.
De signaalsterkte is ongeveer 86% (van 100).
De TV beneden heeft er geen last van op het zelfde moment als ik deze op DVB-C zet.

Wat denken jullie zou het aan de tv of aan de bekabeling liggen??
p.s. ff een kabeltje via het trapgat gaat niet 1,2,3 anders had ik dit al geprobeerd.
Het lijkt wel of het misschien met het warmworden van de tv te maken heeft aangezien in mijn beleving het vaak begint een minuut of 20 na het inschakelen...
Nou de oorzaak is bekend!
Zowel de TV als de bekabeling is in orde....
Nu heb ik op geen één tv (behalve IPtv) in de woonkamer nog beeld.
Het is dus n.a.w. de modulator in het modem, deze is links en rechts al eens vaker vervangen hier in de wijk!
waarschijnlijk had de tv in de woonkamer aan minder signaal voldoende dan de tv in de slaapkamer gezien het feit dat deze het eerder deze week nog deed toen de tv boven al afhaakte.

Dus Lijbrandt gebeld en binnen 30 seconden iemand aan de lijn :)
Maar deze gaat de storing bij reggefiber neerleggen en vlgs de medewerker duurde het de laatste tijd meer dan 5 werkdagen voor dat er contact wordt opgenomen voor het maken van een afspraak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

OPGELOST!

Gisteren gebeld door reggefiber vandaag al een monteur van k&h welke de Genexis heeft gewisseld.
Dus toch nog vlot opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

mb1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:38:
OPGELOST!

Gisteren gebeld door reggefiber vandaag al een monteur van k&h welke de Genexis heeft gewisseld.
Dus toch nog vlot opgelost.
Netjes. Ze kunnen het dus wel blijkbaar... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Euh dit is een beetje vaag.

Ik kreeg net een mail gebounced, met een melding dat ik mogelijk een spammert was. Ik heb mijn eigen mailserver draaien en dat gaat vrijwel altijd goed, tot nu...
In de melding zag ik iets staan wat erg leek op een probleem met ipv6, wat ik niet (zou moeten) heb(ben).

Echter merk ik het volgende:
$ host xs8.xs4all.nl
xs8.xs4all.nl has address 194.109.21.8
xs8.xs4all.nl has IPv6 address 2001:888:0:1::888

$ ping6 2001:888:0:1::888
PING 2001:888:0:1::888(2001:888:0:1::888) 56 data bytes
64 bytes from 2001:888:0:1::888: icmp_seq=1 ttl=59 time=6.80 ms
64 bytes from 2001:888:0:1::888: icmp_seq=2 ttl=59 time=6.77 ms
64 bytes from 2001:888:0:1::888: icmp_seq=3 ttl=59 time=6.68 ms

Okay ik heb werkende ipv6 blijkbaar?
volgens test-ipv6.com:
Het lijkt erop dat u een publieke 6to4 gateway gebruikt. Het is mogelijk dat uw router dit automatisch doet. Dergelijke gateways hebben geen service level agreements, u kunt daardoor problemen met de beschikbaarheid en kwaliteit. Native IPv6 via uw ISP werkt beter.

Sinds wanneer heb ik dit? :-) Of weet iemand of de linksys (e3000) router dit voor mij doet?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou inderdaad zo maar kunnen dat je, zonder dat je het weet, ipv6 gebruikt.

Blijkbaar staat op de 1 of andere manier ingesteld dat je linksys e3000 router een publieke 6to4 gateway gebruikt. Het lijkt me echter sterk dat dit zo maar by default aan staat....

Wat ook nog zou kunnen: Ik weet dat Lijbrandt (of beter, ISP Fabriek / KPN ITNS) bezig is (geweest) met testen van ipv6 via 6rd. Ik heb nog aan die pilot mee gedaan. Dit werkt bijna hetzelfde als 6to4, behalve dat je dan een gateway van je provider gebruikt (en ook ipv6 space van je provider). Beiden worden aan je router bekend gemaakt via een aantal extra velden in het DHCPv4 antwoord waarmee je router ook z'n IPV4 adres verkrijgt.

Echter, dan zou test-ipv6.com niet moeten melden dat je een publieek 6to4 gateway gebruikt. Ik gebruik namelijk tot op de dag van vandaag nog de 6RD/ipv6 functionaliteit van ITNS en bij mij meldt test-ipv6.com alleen dat ik ipv6 connectivity heb, niet via een publieke gateway.

Ik weet ook niet of IPV6 via 6rd inmiddels al standaard aan iedereen wordt aangeboden via ITNS... dus de meest plausiebele verklaring lijkt me toch dat je gewoon 'plain' 6to4 aan hebt staan en dat je router naar een publieke 6to4 gateway is gaan zoeken.....

En ik kan me wel voorstellen dat mailservers zoals die van XS4ALL mails vanuit servers in die blokken zullen wantrouwen....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Lijbrandt wordt gerelabeld. Dat gaat gepaard met veranderingen. Men geeft aan dat de klant weinig er van zal merken. Maar eerste tekenen zijn al zichtbaar : enkele tv kanalen worden terug gezet naar SD ( ARD ZDF etc), nu hadden aardig wat WMP+ klanten al deze onder de noemer " technische probleem"  alleen in SD. 

Nu komen er signalen van andere telfortlabels dat (ook op het wgdo ) diverse kanalen teruggezet worden naar SD om in lijn te komen met iptv aanbod van KPN. zie Artikel op glasvezelbreedband.nl  in de opmerkingen .
concept-ICT is daar bv heel open over en geeft per gemeente aan wat er speelt. Maar bij lijbrandt valt bv niets te achterhalen. In de tussentijd lijkt het er op dat er nog meer gaan , djazz.tv bv, maar het zal mij niet verbazen als er meer gaan.

Naast dat lijbrandt zelf erg stil blijft speelt er bij KPN en xs4all een ontwikkeling die ik persoonlijk ook argwaan. Opnemen in de cloud. Interessant maar de insteek van KPN is eenmaal in de cloud, no way back! Heb je een decoder die kan opnemen blijven ze dat ondersteunen, maar kies je voor de het opname pakket (in de cloud) geacht of ongeacht je een decoder hebt die kan opnemen, kan je niet meer terug. Opname mogelijkheden worden dan afgeschakeld.
Narc in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" bv...

Geen idee of dit beleid ook losgelaten gaat worden bij de telfortlabels, maar de ontwikkeling heb ik zelf wat problemen mee. Ook lijkt het er op dat je als nieuwe klant alleen nog maar in de cloud kan bij KPN en xs4all. Dit is mij nog niet duidelijk geworden, maar mijn buurman (tester voor xs4all voor hardware, firmware maar ook ontwikkeling van diensten e.d) wist te melden dat dit er kwam voor in ieder geval het KPN en xs4all label.

Zet mij toch wel te denken, wat kunnen wij als Lijbrandt klanten nu precies verwachten op vooral ook iptv gebied? Informatie voorziening op dit punt is op een nog lager niveau dan voorheen en dat stemt mij niet gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wellicht krijgen Lijbrandt managers een extra bonus wanneer ze het wedstrijdje 'schoffeer je klanten' winnen. De houding richting klanten is in ieder geval ver onder de maat, zelfs van een varken krijg je meer feedback.

Overigens: ispfabriek schijnt niet met opnemen in de cloud te werken, zie Barre73 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Het gecombineerde management van Lijbrandt en KPN zal deze kans toch niet verloren laten gaan om hun klanten een oor aan te naaien zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik denk dat ik de zomervakantie maar ga gebruiken om bij Lijbrandt weg te komen, of zijn er al positieve stappen behaald in een overstap van Lijbrandt naar bijv. Solcon?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 19-09 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Koffie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 07:02:
Ik denk dat ik de zomervakantie maar ga gebruiken om bij Lijbrandt weg te komen, of zijn er al positieve stappen behaald in een overstap van Lijbrandt naar bijv. Solcon?
Ik zie Concepts wel zitten, maar zolang overstappen slecht/niet te doen is begin ik er niet aan.

Trouwens Lijbrandt had toch ARD / ZDF in HD niet meer ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

fiberdordrecht schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:48:
[...]

Ik zie Concepts wel zitten, maar zolang overstappen slecht/niet te doen is begin ik er niet aan.

Trouwens Lijbrandt had toch ARD / ZDF in HD niet meer ?
Concepts wordt ook Telfort... dus wat zou je er mee opschieten...
Solcon daarentegen blijft wel 'apart'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleNL schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:54:
Lijbrandt wordt gerelabeld. Dat gaat gepaard met veranderingen. Men geeft aan dat de klant weinig er van zal merken. Maar eerste tekenen zijn al zichtbaar : enkele tv kanalen worden terug gezet naar SD ( ARD ZDF etc), nu hadden aardig wat WMP+ klanten al deze onder de noemer " technische probleem"  alleen in SD. 

Nu komen er signalen van andere telfortlabels dat (ook op het wgdo ) diverse kanalen teruggezet worden naar SD om in lijn te komen met iptv aanbod van KPN. zie Artikel op glasvezelbreedband.nl  in de opmerkingen .
concept-ICT is daar bv heel open over en geeft per gemeente aan wat er speelt. Maar bij lijbrandt valt bv niets te achterhalen. In de tussentijd lijkt het er op dat er nog meer gaan , djazz.tv bv, maar het zal mij niet verbazen als er meer gaan.

Naast dat lijbrandt zelf erg stil blijft speelt er bij KPN en xs4all een ontwikkeling die ik persoonlijk ook argwaan. Opnemen in de cloud. Interessant maar de insteek van KPN is eenmaal in de cloud, no way back! Heb je een decoder die kan opnemen blijven ze dat ondersteunen, maar kies je voor de het opname pakket (in de cloud) geacht of ongeacht je een decoder hebt die kan opnemen, kan je niet meer terug. Opname mogelijkheden worden dan afgeschakeld.
Narc in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" bv...

Geen idee of dit beleid ook losgelaten gaat worden bij de telfortlabels, maar de ontwikkeling heb ik zelf wat problemen mee. Ook lijkt het er op dat je als nieuwe klant alleen nog maar in de cloud kan bij KPN en xs4all. Dit is mij nog niet duidelijk geworden, maar mijn buurman (tester voor xs4all voor hardware, firmware maar ook ontwikkeling van diensten e.d) wist te melden dat dit er kwam voor in ieder geval het KPN en xs4all label.

Zet mij toch wel te denken, wat kunnen wij als Lijbrandt klanten nu precies verwachten op vooral ook iptv gebied? Informatie voorziening op dit punt is op een nog lager niveau dan voorheen en dat stemt mij niet gerust.
Wat betreft de veranderingen in beschikbaarheid van kanalen: Kan me voorstellen dat Concepts daar wat meer open over is/moet zijn omdat zij van oudsher op WGDO leveren/leverden. Echter, bij Lijbrandt heeft WMP+ op enkele plaatsen na toch de overhand en daar verandert er in principe dus weinig.

Wat betreft dat opnemen: Je kan jezelf bij wijze van spreken slapeloze nachten gaan lopen piekeren. Maar feit blijft dat XS4ALL en KPN een hele andere propositie zijn dan Telfort (of de nog te rebranden labels).

Bij Telfort is er voor wat betreft glasvezel zelfs nog geen spoor van cloud opnemen te bekennen. Sterker nog, wil je opnemen, krijg je gewoon een m540 toegestuurd......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:06:
Tja, wellicht krijgen Lijbrandt managers een extra bonus wanneer ze het wedstrijdje 'schoffeer je klanten' winnen. De houding richting klanten is in ieder geval ver onder de maat, zelfs van een varken krijg je meer feedback.
Ik herinner me nog die mooie brochures, en helemaal de voorlichtingsavond waar een enthousiaste manager afgaf op dat grote boze KPN, en dat Lijbrandt dat als brutaal jochie wel eens helemaal anders zou gaan doen.
Betere klantenservice, betere beeldkwaliteit, etc.... etc....

Ben (eigenlijk niet echt) benieuwd waar hij nu zijn leugens verkoopt. Misschien wel bij KPN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eyemey

de dag dat ik een slapeloze nacht van mijn provider krijg moet nog komen. Ben voormalig UPC klant geweest met een bak ellende aldaar niet te kort. Heb er nooit een nacht slaap er over verloren. En dat zal zeker niet gebeuren met de incloud gebeuren wat er bij KPN zelf speelt. Ik vind het alleen een ontwikkeling die KPN wel erg hard doorzet onder 2 unieke labels, KPN en XS4ALL. Ik heb zeker nog geen signalen ontvangen dat het doorgezet gaat worden naar TELFORT labels, maar hej we hebben het hier wel over KPN ;-)

Wat betreft de beschikbaarheid van kanalen, daarin is wel een grote beweging te bemerken. Vergeet niet dat wij in almere al onder het kopje "technische omstandigheden" een redelijke set kanalen al een tijdje niet (meer) in HD ontvangen, maar in andere gemeenten (WMP+) was het wel in HD. Dat is nu afgeschakeld. Toevallig via via met wat Lijbranders contact hierover gehad... poef en weg was de HD.
Daarnaast is bv djazz.tv ook al naar SD omgezet zonder enige vorm van informatie.

Wat betreft verschillen in propositie, tsja krijg daar , mede door input van mijn buurman, toch een "dar was einmal" gedachte bij. Vorig jaar heeft hij getest met in cloud, conclusie was dat het niet zou komen voor XS4ALL op vooral ook testgegevens bevindingen et voila het schijnt op de rol te staan ook voor XS4all.

des al niet te min is en blijft men aan de kant van Lijbrandt wel heel erg stil. in de 4 maanden dat het nu bekent is (is het al niet langer?) niet eens een mailing gehad over het hoe,wat waar.... slechte zaak hoor.

in de tussentijd lopen er een hoop contracten af... en toegegeven een overstap in glasvezelland is niet eenvoudig, maar dat zal sommige toch niet tegenzitten en er toe bewegen te vertrekken. Ook daar maalt men niet om, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
TripleNL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:27:
in de tussentijd lopen er een hoop contracten af... en toegegeven een overstap in glasvezelland is niet eenvoudig, maar dat zal sommige toch niet tegenzitten en er toe bewegen te vertrekken. Ook daar maalt men niet om, blijkbaar.
Waarom zouden ze ook, wie wegloopt naar een ander is bij een volgende overname gewoon weer terug.
Is mij ook al een paar keer gebeurd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik vind het raar, in mijn lijbrandt stond een contract datum vna 23-05-2013, als ik mijn facturen er bij pakte kon ik ook zien dat daar wijzigingen in de kosten waren, oftewel mijn pakket toen aangepast is. Volgens de medewerker gister kon ik al maandelijks opzeggen, heb dus maar direct aangegeven dat ik het contract weer wil opzeggen.

Ik ga weer even paar jaar terug naar UPC en hopelijk zal glasvezel zich in de tussen tijd nog verder ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleNL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:27:
@eyemey

de dag dat ik een slapeloze nacht van mijn provider krijg moet nog komen. Ben voormalig UPC klant geweest met een bak ellende aldaar niet te kort. Heb er nooit een nacht slaap er over verloren. En dat zal zeker niet gebeuren met de incloud gebeuren wat er bij KPN zelf speelt. Ik vind het alleen een ontwikkeling die KPN wel erg hard doorzet onder 2 unieke labels, KPN en XS4ALL. Ik heb zeker nog geen signalen ontvangen dat het doorgezet gaat worden naar TELFORT labels, maar hej we hebben het hier wel over KPN ;-)

Wat betreft de beschikbaarheid van kanalen, daarin is wel een grote beweging te bemerken. Vergeet niet dat wij in almere al onder het kopje "technische omstandigheden" een redelijke set kanalen al een tijdje niet (meer) in HD ontvangen, maar in andere gemeenten (WMP+) was het wel in HD. Dat is nu afgeschakeld. Toevallig via via met wat Lijbranders contact hierover gehad... poef en weg was de HD.
Daarnaast is bv djazz.tv ook al naar SD omgezet zonder enige vorm van informatie.

Wat betreft verschillen in propositie, tsja krijg daar , mede door input van mijn buurman, toch een "dar was einmal" gedachte bij. Vorig jaar heeft hij getest met in cloud, conclusie was dat het niet zou komen voor XS4ALL op vooral ook testgegevens bevindingen et voila het schijnt op de rol te staan ook voor XS4all.

des al niet te min is en blijft men aan de kant van Lijbrandt wel heel erg stil. in de 4 maanden dat het nu bekent is (is het al niet langer?) niet eens een mailing gehad over het hoe,wat waar.... slechte zaak hoor.

Kan best zijn "dat bij xs4all eerst ook geen sprake zou zijn van cloud opnames", maar feit blijft dat ITV bij XS4ALL en KPN al technisch 95% hetzelfde zijn. Zelfde platform, zelfde settopbox, zelfde netwerk, zelfde middleware, etc.

Telfort gaat gewoon TV van Glashart Media / ITNS blijven aanbieden. Oftewel, als Glashart Media van (het ondersteunen van) lokale harddisk in bv. een Amino m540 zou afstappen, dan zou dat ook voor alle andere partijen gaan gelden die GHM aanbieden (Vodafone, Solcon, Fype, etc. )

Het zijn dus technisch ook gewoon compleet verschillende platformen. Als het al naar cloud zou gaan, dan moet voor Telfort dus iets custom gebouwd worden of men moet dit bij externe wholesale partijen er ook door gaan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:21:
[...]

Telfort gaat gewoon TV van Glashart Media / ITNS blijven aanbieden. Oftewel, als Glashart Media van (het ondersteunen van) lokale harddisk in bv. een Amino m540 zou afstappen, dan zou dat ook voor alle andere partijen gaan gelden die GHM aanbieden (Vodafone, Solcon, Fype, etc. )

[...]
Dat is waar het nu op lijkt idd. Maar blijft Telfort dat ook doen? Wat zou zakelijk gezien het voordeel zijn om onder de KPN paraplu meerdere distributie kanalen te handhaven voor eigen eindgebruikers?

Het zou mij helemaal niets verbazen wanneer GHM wordt omgebouwd tot 'KPN + analoog + DVB-C' voor die derde partijen die zo vastgeroest zitten in het verleden dat ze persé analoog willen blijven aanbieden, en dat de Telfort klanten dan ook (eindelijk) kunnen profiteren van het flitsende, helemaal bij de tijdse, sublieme iptv van KPN en de gemakken van op alle tv's bij je opnames kunnen, geen dure hdd boxen, en dat maar voor 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
voor die derde partijen die zo vastgeroest zitten in het verleden
Daar heeft het niet zoveel mee te maken. Als je ergens een TVeetje hebt staan die maar af en toe aan staat (hobbyruimte, slaapkamer, schuurtje etc), heb je geen zin om daarvoor per toestel 4 of 5 euro te gaan betalen. Als iedereen eenmaal daaraan gewend zou zijn, worden de kosten per toestel gewoon per jaar met een euro verhoogd. Zo weten ze de klanten wel te naaien dan. Voor af en toe Ned.1,2 of 3 voldoet analoog prima. DVB-C is handig en gewoon goed in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk kwam het bedoelde sarcasme toch niet helemaal uit de verf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Is het normaal dat de Amino 540 niet meer reageerd na een dagje timeshiften?

Heb er nu bijna elke dag last van. Kinderen kijken 's morgens tv, zetten 'm even op pauze om te ontbijten, kijken daarna even verder.. vervolgens gaat de tv uit als ze naar school gaan en 's avonds weer aan. En hebben we zwart beeld. Enige wat lijkt te werken is een power-cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan ze dan 's avonds verder met het programma waar ze 's ochtends aan begonnen zijn?
Dan kan ik me wel voorstellen dat het mis gaat: je hdd zal dan wel vol zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nou, de tv gaat uit, maar de Amino blijft aan staan, want om die steeds aan/uit te zetten is ook al zoiets. Dus die blijft dan de hele dag timeshiften. Ik kan dan nog op stop drukken, dan vraagt ie of ik terug wil naar live beeld maar daar komt ie niet meer uit... zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan toch ook het timeshiften stoppen ('s ochtends) of zeg ik nou iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Nee, dat is niet gek, dat kan zeker. Maar de kids denken daar niet aan, dat is gewoon floep tv uit, jas aan en naar school.

Maar ik vind het gekker dat een apparaat van een paar honderd euro na een dagje timeshiften de weg kwijt is. Daar moet ie gewoon tegenkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht een idee om er een tijdklok tussen te zetten... Stroom om 09:00 er af en om 15:00 uur er weer op of zo. Spaart nog wat stroom uit ook denk ik... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:18:
Wellicht een idee om er een tijdklok tussen te zetten... Stroom om 09:00 er af en om 15:00 uur er weer op of zo. Spaart nog wat stroom uit ook denk ik... :)
Kan, maar de harddisk is wel in actief in bedrijf als je de ontvanger uitschakeld met een tijdklok. Vindt de harddisk niet zo fijn. Zit er in de ontvanger niet een functie dat hij automatische uitschakeld (standby) na x uur geen actie van buitenaf. De KPN ontvanger heeft dat wel volgens mij

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey, ik hoop van ganser harte dat het onderscheid in platforms gewoon blijft voor the time being. Huidige platform voor iptv, dvb-c telefonie en internet zijn bijzonder stabiel, enige echte kritiek punt die ik nu heb is dat iptv een ondergeschoven kindje blijft. Heb geen aversie tegen in the cloud, maar het gemak van dvb-c weegt voor mij zwaarder ende iptv mag zeker wel meer aandacht krijgen.

Ik snap alleen nog steeds niet hoe uberslecht lijbrandt met de informatievoorziening, ergo haar klanten, omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Hoppeta BBC HD verdwenen, BBC one wel omgezet naar HD, BBC two ( BBC HD was doornen gedeeltelijk BBC HD) nie. En weer nergens info.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:44
Er stond wel een zinnetje over op lijbrandt-telecom.nl, als een van de weinige plekken over alle Glashart Media providers gezien waar het überhaupt genoemd is:

"Op 26 maart 2013 wordt op het IPTV platform (interactieve TV) de zender BBC HD vervangen door BBC ONE HD." http://www.lijbrandt-tele...en-Interactieve-Televisie

Voelt een beetje vreemd allemaal, BBC One HD is mooi, daar zeuren we ook al tijden om, maar zonder BBC Two HD missen nu wel juist vele HD-programma's die we op BBC HD gewend waren.

Als ze echt maar één van de twee kunnen voeren is dit misschien wel de juiste keuze, maar beide zou echt wel te prefereren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
tja maar in alle correspondentie met Lijbrandt geeft Lijbrandt aan dat je ze niet mag verwarren met Lijbrandt-telecom, dus ik kijk dan niet op lijbrandt telecom, maar bij Lijbrandt zelf en glashartmedia site.

ik had de vraag gesteld aan Lijbrandt webcare via twitter :
op iptv is BBC HD verdwenen, weer zonder enige vorm van info. BBC one is omgezet naar HD, maar BBC HD was oorspronkelijk bbc2
reactie van Lijbrandt
Dat klopt. Dit is een wijziging in ons zenderaanbod.
aan het hele verhaal de ze niet informeren gaan ze gewoon strak voorbij. Heb ook al de vraag gesteld waarom geen informatie.... daar zwijg men tot op heden in alle talen over. Voor een bedrijf wat communicatiediensten levert , communiceren ze wel bar slecht met haar klanten.
Nu is dat niet geheel vreemd bij Lijbrandt, maar het bereikt opnieuw een dieptepunt.

Heb ook heel summier contact gehad met Djazz.tv. Het blijkt dat Lijbrandt hen ook niet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 00:33:
Hoppeta BBC HD verdwenen, BBC one wel omgezet naar HD, BBC two ( BBC HD was doornen gedeeltelijk BBC HD) nie. En weer nergens info.......
KPN bepaald wat er gebeurt.

http://www.totaaltv.nl/ni...PN_en_Glashart_Media.html

Bij KPN trouwens ook geen info maar dat zijn we wel gewend

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@spaceone laat niet onverlet dat Lijbrandt haar klanten gewoon dient te informeren.....
Wat KPN ook bepaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Er hangt een nieuw type Genexis modem in mijn kast met drie lampjes: power, internet en TV
Het is een nieuw type denk ik met een router en wifi ingebouwd.

De eerste 2 branden en de andere geeft volgens de handleiding aan dat TV nog niet geactiveerd is.
Kan ik wel een signaal van DVB-C aftappen? Of moet ik nu de week levertijd afwachten die nodig is voor de Animo en wordt dan pas alles geactiveerd.

Bar weinig over te lezen hoe de procedure verloopt, wel een telefoontje van de helpdesk vorige week over de oplevering: netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gewoon proberen. Hang er een coax kabel in en steek het andere eind in je tv. Als je analoog hebt dan heb je ook DVB-C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Volgens de Speedtest toch echt een Koninklijke KPN N.V IP adres

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3l2dsFF7CYs&feature=share&list=UUMutmZr0F7yhnaL5_9BuZfg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fiberdordrecht schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:31:
Volgens de Speedtest toch echt een Koninklijke KPN N.V IP adres

[video]
Heb ik bij XMS ook al een tijdje, maar dat zegt niks. Die gasten trekken de info ook maar ergen uit een database en die kan best verouderd zijn... :z

Wil je je ip adres echt op YouTube hebben...? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 27-03-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan

Ben heeeel benieuwd hoe de glasvezel ISP's hierop gaan reageren! En vooral de operators (in dit geval KPN) voor wat betreft upgrades aan het netwerk.

En ook hoe men gaat reageren op het feit dat ook UPC nu het basispakket digitaal onversleuteld gaat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Laatst online: 15-09 13:00
eymey schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:04:
En ook hoe men gaat reageren op het feit dat ook UPC nu het basispakket digitaal onversleuteld gaat aanbieden.
Dat hebben wij toch al? Denk niet dat ze hier echt wakker van liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wel, maar het hebben vaan een onversleuteld basispakket was lange tijd wel 1 van de extra (niet het enige) verkoopargument voor glasvezel ten opzichte van UPC.

Er zijn echter ook veel nadelen (zoals slechte service, trage oplevering, vaak slechtere tv-kwaliteit).

Qua TV zijn zelfs de aanbieders met CATV nu dus wel de "edge" tov. UPC helemaal kwijt. Zeker als zij ook met ongeveer dezelfde internetsnelheden (behalve upload) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Fiber schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:42:
[...]

Heb ik bij XMS ook al een tijdje, maar dat zegt niks. Die gasten trekken de info ook maar ergen uit een database en die kan best verouderd zijn... :z

Wil je je ip adres echt op YouTube hebben...? O-)
Wat is erg ? je IP of alles op facebook zetten :+

[ Voor 13% gewijzigd door MCP cloud op 27-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey ikbij ook erg benieuwd wat de glasvezel boeren gaan doen agv de snelheidsverhoging bij upc. Ik verwacht eerlijk gezegd weinig, want dat is erg inherent op dit moment in glasvezelland. Aan de andere kant hoop ik wel op een flinke stepup in snelheden ( dus andere hardware)

Heb er tevens een hard hoofd in dat upc meteen succesvol de snelheden zal introduceren. Aangezien aardig wat hubs ( regio 1325,1326 bv) nog steeds capaciteitsproblemen heeft....( bron webcare upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
na een dagje timeshiften de weg kwijt is.
De buffer voor het timeshiften loopt zeker geen dag, maar volgens mij iets van 2 uur. Het vastlopen van de Amino blijft denk ik een probleem van de samenwerking met de TV via HDMI. Het CEC-protocol is er de oorzaak van dat het beeld zwart blijft. In het geval van de M540 een tijdje via alleen SCART laten lopen en dan kijken of het probleem zich ook voor doet. Zo heb ik het probleem hier verholpen. De ontvanger wilde niet goed opstarten via HDMI om de paar dagen. Helaas geeft de website van Lijbrandt nog steeds aan dat je de ontvanger maar gewoon moet resetten en niet dat je de HDMI-verbindingen moet controleren. Dat moet helemaal niet nodig zijn natuurlijk, want het ligt aan de firmware. Daar wordt nu natuurlijk helemaal niks mee gedaan tijdens de overstap naar Telfort. Telfort krijgt op den duur vanzelf deze klachten ook binnen. Afwachten helaas.

Dat met UPC zal niet zo'n vaart lopen. Ze zullen nog heel wat wijkkasten moeten aanpassen om daadwerkelijk die snelheden te kunnen leveren. Veel aansluitingen zijn gewoon behoorlijk brak (lees gecorrodeerd). Dat zal ze een hoop geld gaan kosten. Verder heeft een ontwerper van de DOCSIS-standaarden (Motorola) al aangegeven geen opvolger te ontwikkelen, omdat DOCSIS-3 al een heel gedoe was. Hoe ver 3.0 nog uitgebreid zal worden is afwachten. De huidige modems van UPC leveren geloof ik maximaal 8 kanalen. http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS#Speed_tables. Verder is het COAX-netwerk een ringnetwerk; alle aansluitingen in een straat/wijk delen bandbreedte, maar dat vertellen ze er bij de verkoop natuurlijk niet bij. Ongedeelde bandbreedte is HET voordeel van FTTH, bovenop de verhoogde veiligheid. Op dezelfde ring in een kabelnetwerk gaat het verkeer langs alle modems (soort van hubs). Het modem staat continue te 'knipperen', ook als er op je eigen netwerk geen activiteit is. De download mag dan wel omhoog gaan, maar bij kabel is het nou juist zo dat de upload de download beperkt. Als je de upload volledig benut, zakt de download ook compleet in. Zou je bijvoorbeeld torrents met de helf van uploadsnelheid wegsturen, zakt de download al behoorlijk in. De toekomst van datanetwerken is streaming media. Hierbij is het uiterst belangrijk dat de datastroom continue is naar elk apparaat. QoS-instellingen bieden hier maar een beperkte oplossing voor. QoS zorgt voor hogere latency en vertraging.

[ Voor 12% gewijzigd door Conzales op 27-03-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, jij en ik zijn ons zeker bewust van deze beperking van DOCSIS.

Maar probeer dat verhaal maar eens op te hangen op de frontpage bij het artikel. Krijg je meteen -1 en opmerkingen als "jij hebt onder een steen gelegen, das war einmal". Terwijl het gewoon nog steeds actueel is, ookal kan DOCSIS3 hoge snelheden halen. Als ze die snelheden echter ook in abbo's gaan aanbieden en daadwerkelijk op modems gaan instellen, dan gaat dat geheid gedoe geven.

Tenzij ze meerdere sets kanalen hebben maar dat gaat weer ten koste van televisiepakketten..... Overigens, bij FttH kan je ook 'overboeking' hebben, maar die zit iig niet in de technologie tussen centrale en consument. Dus veel makkelijker op te schalen zonder nieuwe apparatuur bij consumenten uit te rollen.

Maar hoe dan ook, mocht de overname door KPN echt naar gaan uitpakken en mochten dingen zoals het onversleutelde CATV signaal verdwijnen, dan gaan de zaken toch anders liggen voor mij.

Hoge upload is slechts ten dele 'heilig'. In het ergste geval kan ik eventueel TV bij UPC afnemen en internet via een glas provider :).

Maar goed, zeker met deze ontwikkeling denk ik dat KPN nu wel link uit zal kijken om de CATV-dienst op te heffen. Voor consumenten die echt iets 'nieuws' willen en bereid zijn afscheid te nemen van de coax hebben ze al KPN en XS4ALL.

Telfort positioneert zich nu juist als een ISP waar je naar kan overstappen terwijl je basis TV precies zo blijft werken als bij 'de kabel' :)

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 27-03-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Als Telfort een gedoogbeleid gaat voeren, of eigenlijk gaat handhaven, op het draaien van een eigen server (alle poorten open), dan is de overstap zo slecht nog niet. Voor de echte TV-liefhebbers die graag alles in HD willen hebben met DD5.1 heeft KPN/GHM wel behoorlijke beperkingen helaas. De beste oplossing is dan inderdaad om de diensten weer bij verschillende providers af te nemen. Voor mij is eigenlijk alleen het internetverhaal/technische kant van de aansluiting van belang. Schotel blijft altijd nog veruit superieur boven alle andere vormen van TV. Dus als je ruimte hebt voor een schotel op het dak of aan het balkon ben je daarmee toch het beste af voor alleen TV.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen voor een aansluiting op glas zou ik voor 'Internet Only' gaan met een zakelijke aanbieder zoals HeldenVan.Nu. Zij kunnen zekerheid geven voor fatsoenlijke ondersteuning en de garantie dat het echt open blijft.

[ Voor 15% gewijzigd door Conzales op 27-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Diensten bij verschillende providers afnemen is niet echt meer een optie, de meeste glasproviders bieden alleen nog maar alles-in-1 abonnementen aan sinds KPN eigenaar van deze glasproviders.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt best mee hoor.

XS4ALL biedt (ondanks KPN als eigenaar) internet only. Tweak biedt volgens mij ook nog steeds internet only. Solcon biedt internet only. Plinq biedt internet only.

Zijn er nog heeeeeel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Probleem is dan vaak wel dat ze de hoofdprijs vragen voor een losse enkele dienst.
56+ euro voor alleen 100Mbps internet (Solcon - XS4ALL)

Voor dat bedrag heb je binnenkort ook een compleet UPC alles in 1 abbo met 200Mbps.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best overdreven.

Bij Plinq bijvoorbeeld 37 euro p/mnd voor 50 mbps en 47 euro p/mnd voor 100 mbps.
Telfot voor 40 euro p/mnd 50 mbps internet+bellen (dan gebruik ik bellen gewoon niet)
Tele2 40 mbps voor 42 euro p/mnd
Tweak Groen internet+bellen 60 mbps voor 40 euro p/mnd

Natuurlijk duurder dan een alles in 1 pakket bij 1 partij (logisch) maar liever dat (en een hoge upload) dan 200 mbps (waar ik geen gebruik voor zie) die ik waarschijnlijk toch niet ga halen als ik op een druk headend zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Eymey gaf het al indirect aan... UPC kan wel zeggen dat ze het gaan leveren, de infrastructuur van hen is er op de meeste plaatsen echter totaal niet op berekend... Ze hebben nu al in veel plaatsen capaciteitsproblemen...

[ Voor 58% gewijzigd door servies op 27-03-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HeyDude schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:20:
Er hangt een nieuw type Genexis modem in mijn kast met drie lampjes: power, internet en TV
Het is een nieuw type denk ik met een router en wifi ingebouwd.

De eerste 2 branden en de andere geeft volgens de handleiding aan dat TV nog niet geactiveerd is.
Kan ik wel een signaal van DVB-C aftappen? Of moet ik nu de week levertijd afwachten die nodig is voor de Animo en wordt dan pas alles geactiveerd.

Bar weinig over te lezen hoe de procedure verloopt, wel een telefoontje van de helpdesk vorige week over de oplevering: netjes
Is het de nieuwe die bestaat uit een donkergrijs deel dat de hele FTU bedenkt en daarop weer een halve module geklikt? Met de CATV uitgang aan de kant waar geen halve module zit?
In dat geval: Daar zit geen router en geen wifi in. CATV werkt nog niet als het TV symbooltje niet brandt. Maar ja: stop de coax er gewoon in en kijk wat er gebeurt met de TV.
Normaliter worden je diensten inderdaad geactiveerd na ontvangst van de Amino. Anders zou je een paar dagen eerder gaan betalen terwijl je niet alle diensten kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Omdat wij toch niet echt tevreden waren over lijbrandt, willen we graag overstappen naar een andere glasvezel provider. Dit is echter erg lastig om allerlei vage redenen. Heb reeds geprobeerd over te stappen naar Vodafone, maar die hebben zonder enige reactie gewoon de hele bestelling geannuleerd. Moest er zelf achteraan bellen om te achterhalen waarom ik maar niets hoorde.
Toen geprobeerd over te stappen naar Kickxl, ook geen succes. Overstappen lukt niet zonder dat je ongeveer 4 weken zonder tv/internet zit.
Weet iemand een provider bij wie dit wel gelukt is om over te stappen van Lijbrandt?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziggo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of UPC.... of een willekeurige ADSL provider ;)

Overstappen van WMP+ aanbieder naar andere WMP+ aanbieder (dus van Lijbrandt naar Vodafone, of Lijbrandt naar Kick, of Lijbrandt naar Solcon) is gewoon een ramp.

van Lijbrandt naar XS4ALL of Lijbrandt naar KPN (maar pin me er niet op vast) zou wel moeten gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
eymey schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:00:
Of UPC.... of een willekeurige ADSL provider ;)

Overstappen van WMP+ aanbieder naar andere WMP+ aanbieder (dus van Lijbrandt naar Vodafone, of Lijbrandt naar Kick, of Lijbrandt naar Solcon) is gewoon een ramp.

van Lijbrandt naar XS4ALL of Lijbrandt naar KPN (maar pin me er niet op vast) zou wel moeten gaan.....
KPN en XS4ALL zijn de enige 2 opties? Alle 2 erg prijzig en minder gunstig dan Lijbrandt qua aanbod :(
Wat een drama dat overstappen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, je hebt ook niet echt precies aangegeven wat je wil. Ik geef alleen een aantal opties (Tweak Groen, Tele2 zijn bv. ook opties die niet op WMP+ gebaseerd zijn).

Zit jij echter in een KPN gebied en wil je graag bijvoorbeeld het CATV signaal van Glashart Media, dan zal je geduld moeten uitoefenen.

Of jaartje Ziggo/UPC gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik ben gewoon Lijbrandt klant met een alles in één pakket.
Mijn maandelijkse bijdrage komt dus nu Lijbrandt ook van KPN is gewoon bij KPN terecht.......
Toch investeert KPN behoorlijk om volgens mij iedereen in het dorp een persoonlijke brief te sturen met een aanbod om naar KPN te komen, wat hier nu het nut van is (vestzak/broekzak)?

Ook staan er zware onwaarheden in de brief, ik citeer "Het signaal van interactieve TV komt binnen via uw internetverbinding. En met glasvezel haalt die met gemak 50, 100 en zelfs 500Mbit/s*! Dankzij die kracht kunt u net zo snel up- als downloaden. ook al staan er 6 tv's tegelijk aan en zijn alle buren aan het internetten. Alles blijft perfect werken, zonder snelheidsverlies"

Wij hebben hier in het dorp een 100mbit wan aansluiting in de POP en 500mbit is hier dus niet eens leverbaar.......
Dus ik denk dat je het zelfs op een 50mbit verbinding wel gaat merken 6 tv's op een verschillende HD zender!
Op een 100mbit verbinding gaat het gewoon direct van je internetsnelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
eymey schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:37:
Tsja, je hebt ook niet echt precies aangegeven wat je wil. Ik geef alleen een aantal opties (Tweak Groen, Tele2 zijn bv. ook opties die niet op WMP+ gebaseerd zijn).

Zit jij echter in een KPN gebied en wil je graag bijvoorbeeld het CATV signaal van Glashart Media, dan zal je geduld moeten uitoefenen.

Of jaartje Ziggo/UPC gaan doen.
We willen graag een aanbieder die een digitale hd recorder gratis aanbiedt. En de kpn opties zijn vaak voorzien van een belabberd "HD" signaal (dat was tenminste een jaar geleden zo, wat mij toen heeft besluiten om Lijbrandt te nemen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

mb1 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:40:
[...]
Toch investeert KPN behoorlijk om volgens mij iedereen in het dorp een persoonlijke brief te sturen met een aanbod om naar KPN te komen, wat hier nu het nut van is...
Die brieven zijn dan ook vooral bedoeld voor mensen die nu nog een ADSL en/of kabelaansluiting hebben. En voor de rest is het vooral marketing blabla... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mb1 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:40:

Wij hebben hier in het dorp een 100mbit wan aansluiting in de POP en 500mbit is hier dus niet eens leverbaar.......
Dus ik denk dat je het zelfs op een 50mbit verbinding wel gaat merken 6 tv's op een verschillende HD zender!
Op een 100mbit verbinding gaat het gewoon direct van je internetsnelheid af.
6 x 7 Mbit = 42 Mbit ( nog geen verlies aan internet snelheid)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Barre73 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:00:
Is het de nieuwe die bestaat uit een donkergrijs deel dat de hele FTU bedenkt en daarop weer een halve module geklikt? Met de CATV uitgang aan de kant waar geen halve module zit?
[...]
Klopt: en bedankt voor de informatie! Nu hoef ik geen Wifi signaal te zoeken.
Staat wel een Wifi symbool op en de monteur: ja hoor dit is de nieuwe met Wifi en een router :|

Blijkt ook wel na testen IPTV: poort 2 is de uitgang voor digitale TV. Dus router? nee ook niet,

Verwarrend en niet echt duidelijk gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Er zijn ook wel versies van dat modem die dat wel kunnen, het is maar net welke hardware ze er in proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Duidelijk, had ik kunnen weten.

En waar dient dan poort 3 en 4 voor? Dummy aansluitingen of is hier ook ook internet van af te tappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Reserve denk ik. Mijn modem heeft acht uitgaande poorten of zo, waarvan er maar drie gebruikt worden: Internet, IPTV en telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Poort 3 en 4 zijn niet in gebruik. Poort 1 en 2 zijn voor internet (daar dus je router op aansluiten) en IPTV.

Kijk anders even hierin op blz 6. Daar staan de poorten.
http://www.lijbrandt.nl/u...nstallatiehandleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Aha dat is een betere handleiding dan erbij zat... Ach we komen er wel: dank voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slager_DI
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Na 2 keer te zijn afgesloten vorig jaar omdat er vanuit Lijbrandt was besloten dat ik mijn abonnement had opgezegd, had ik in november het abonnement ook daadwerkelijk laten stop zetten. Geen probleem volgens Lijbrandt.

Vervolgens een factuur met een nieuw abonnement ingaande in december, zou worden opgelost.

Januari en februari, niks aan de hand.

Maart, weer een factuur en doodleuk via incasso afgeschreven (ook al hebben ze geen toestemming meer!). Direct de bank het rekening nummer van Lijbrandt laten blokkeren. Webcare zou het oplossen....

Nu vandaag weer een brief, abonnement van maart niet betaald, binnen 20 dagen betalen anders komt er 10 euro administratie kosten bij.

Ik begin dit gedonder door de gebrekkige administratie van Lijbrandt nu echt helemaal beu te worden.

En dat allemaal door het wijzigen van de BTW in oktober vorig jaar, waarbij ik, volgens Lijbrandt zelf, had opgezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
servies schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:14:
Eymey gaf het al indirect aan... UPC kan wel zeggen dat ze het gaan leveren, de infrastructuur van hen is er op de meeste plaatsen echter totaal niet op berekend... Ze hebben nu al in veel plaatsen capaciteitsproblemen...
Gelukkig dat Eyemey en Servies als UPC netwerk vertegenwoordigers hier op dit forum hebben. Vind het nogal een uitspraak van jullie, hebben jullie toevallig ook cijfers hoeveel % daadwerkelijk problemen hebben?

Ik heb meer het idee dat je van lezen en zeggen wat berichten voorbij hebt zien komen in de afgelopen 10 jaar waar je dit nu op baseert.

Sowieso gaat UPC het 200mbit pakket alleen regioneel uitrollen, dus ik zou dit niet op probleem segmenten gaan verwachten. Ik zou zeggen verdiep je eerst iets meer in de materie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

SirMemeAlot schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Sowieso gaat UPC het 200mbit pakket alleen regioneel uitrollen, dus ik zou dit niet op probleem segmenten gaan verwachten...
Op mijn adres is UPC 200/20 in ieder geval niet leverbaar... UPC is hier sowieso niet leverbaar, maar dat terzijde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Gelukkig dat Eyemey en Servies als UPC netwerk vertegenwoordigers hier op dit forum hebben. Vind het nogal een uitspraak van jullie, hebben jullie toevallig ook cijfers hoeveel % daadwerkelijk problemen hebben?

Ik heb meer het idee dat je van lezen en zeggen wat berichten voorbij hebt zien komen in de afgelopen 10 jaar waar je dit nu op baseert.

Sowieso gaat UPC het 200mbit pakket alleen regioneel uitrollen, dus ik zou dit niet op probleem segmenten gaan verwachten. Ik zou zeggen verdiep je eerst iets meer in de materie. 8)7
Als jij je zou verdiepen in de materie 8)7 , bijvoorbeeld hier: Wikipedia: DOCSIS , dan zou je weten wat erbij komt kijken om internet via de kabel aan te bieden en hoe veel 'kanalen' (die ook voor TV gebruikt kunnen worden bv.) men al nodig heeft om 1 'virtueel' kanaal van 200 mbit te krijgen. En als je weet hoe een gemiddeld CAI (coax) netwerk is ingericht weet je ook dat meerdere huishoudens die 200 mbit dus moeten delen.

Toegegeven, ik werk niet bij UPC, weet niet hoe veel huishoudens er op 1 CMTS zitten en hoe veel van die 'virtuele' 200 mbit kanalen UPC gaat creeren per CMTS, maar je kan denk ik zelf wel een beetje rekenen en na gaan wat UPC nodig heeft als er bv. ineens 10 huishoudens op 1 CMTS een abbo van 100-200 mbps willen benutten.

Percentages problemen heb ik ook niet maar ik weet wel dat minimaal 3-4 huishoudens die ik ken in Apeldoorn een abbo van 25/1,5 af en toe al met moeite kunnen halen (en ja, daar is al door een monteur zogenaamd wat aan gedaan). Ik ken ook genoeg mensen die het geluk hebben helemaal geen problemen te hebben, maar het is dus daadwerkelijk nogal gebiedsafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@marnix1988

Ik heb van Jan 2010 tot jun 2012 bemiddeld tussen chelloo.com leden en upc samen met een mede forum lid. Ik kan je melden dt de cijfers niet tof waren. Wij hadden upc gebieden ingedeeld in ongeveer 85 gebieden. Na een flinke inventarisatie tussen de forumledn en binnen upc zelf hadden we vanuit 65 gebieden meer dan 10 registraties per gebied, dan pas telde het mee.

Van de 65 gebieden hadden in de hoogtij dagen van de capaciteitsproblemen 58 gebieden duidelijke capaciteitsproblemen . Dit werden er langzaamaan minder.
Wij zijn jun 2012 gestopt, ik omdat ik overstapte naar lijbrandt en helaas de andere forumlid was een maand eerder overleden.

Op dat moment stonden er nog 42 gebieden open , 37 oude en 5 recent bijgekomen. In enkele gebieden, waaronder mijn eigen regio, werd door upc eerlijk aangegeven dat een oplossing langer dan enkele maanden zou duren doordat de capaciteitsproblemen voornamelijk tussen de zgn regiohub en wijkhub bestond.

Dit is naar zeggen van upc zelf de lastigste vorm ven capaciteitsproblemen om op te lossen in hardware.

Dus deze info en de uitgebreide doscis info wat eymey en servies aandraagt denk ik dat het het meer dan reëel is om problemen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet natuurlijk verder niks van de netwerkstructuur van UPC af en in het begint misschien ook wat off-topic te raken hier, maar als ik dit allemaal zo lees bekruipt me steeds meer het vermoeden dat UPC die 200 mbit en 150 mbit vooral wil kunnen aanbieden bij wijze van "marketing" (glasvezelproviders de loef afsteken) maar hoopt men stiekem dat niet veel mensen per willekeurige woonwijk er gebruik van gaan maken.

UPC kan de snelheden alleen maar beter waarborgen (als ik de DOCSIS techniek zo bezie ) door:

a) Meer up- en vooral downstreamkanalen vrij te maken. Wellicht past het onversleuteld maken van het digitale basispakket in een strategie om op een gegeven moment analoog te kunnen afschaffen. Dat zal zeker veel ruimte voor internet opleveren. Ook overstappen op QAM256 modulatie voor dvb-c MUX'en kan meer bandbreedte opleveren omdat er meer zenders op 1 mux passen.

b) Hun glasvezel dieper de wijken in brengen (misschien zelfs wel een vorm van FttC, uiteindelijk?). Minder consumenten op 1 CMTS.

Overigens wil ik hiermee UPC absoluut niet afkraken. Zeker hun stap om het basispakket ook vrij te ontvangen in DVB-C aan te bieden kweekt veel goodwill bij mij. En de nieuwe snelheden zijn, als ze gehaald worden, echt prima en voor 90% van de consumenten waarschijnlijk ook best voldoende. Maar ik ben gewoon oprecht benieuwd naar de beweegredenen en het realisme van die nieuwe snelheden...

Echter, stoor ik me met name wel aan het gemak waarmee het aanbod van de glasproviders maar meteen als "waardeloos" wordt gepositioneerd door sommigen. Niet iedereen heeft behoefte aan een hoge upload en dan bieden de meeste glaspakketten, als het niet op prijs is, inderdaad weinig voordelen. Maar dat maakt niet dat de hoge upload dan maar gebagatelliseerd moet worden.

Anyway, iedereen natuurlijk suc6 bij het maken van de afweging ;)

En fingers crossed dat KPN toch het vermogen (en de wil) heeft om dit te gaan pareren.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 28-03-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Op 1 april 2013 worden twee interactieve applicaties uitgeschakeld: Zoover en Hyves. De reden van het uitschakelen zijn de dalende populariteit en het ontbreken van verdere ontwikkeling bij de leveranciers. De Apps verdwijnen automatisch uit het TV menu.

http://www.lijbrandt-tele...en-Interactieve-Televisie