ehtweak schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:37:
[...]
ehe, ik heb nergens gezegd dat ik wie dan ook minacht! Geen woorden verdraaien of eigen uitleg er aan geven.
Heb duidelijk aangegeven dat als je idd met 'oude' analoge ontvangstspullen zit, het idd lastig is. Maar er is geen EEN(voudige) oplossing voor iedereen. En ja, de grote machtige multimedia reuzen willen nou eenmaal bepalen wat wij als consumenten door onze strot gedouwd krijgen. Of ze nou Sony Entertainment groep, Liberty Global, KPN, RTL, whatever heten...
Wellicht een vooruitziende blik (?) maar 15 jaar geleden (!) heb ik al UTP aangelegd tijdens de bouw van ons huis. Van de meterkast naar iedere ruimte. En daar heb ik nu nog profijt van. Wetende dat Ethernet het leidende transportmedium zou worden. En ja, soms moet je wel eens een oude coax kabel eruit gooien en vervangen door een nieuw stukje UTP. Net zo goed als je wel eens een oude vloer of een oud behangetje weghaalt en vernieuwd. Daar is toch niks mis mee, om mee te gaan met de technologische ontwikkelingen? Je kunt je wel blijven verzetten tegen het DRM gebeuren van de grote jongens, of zo goed mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden...

Woorden verdraaien of eigen uitleg geven, misschien.... Maar het kwam in ieder geval zo op mij (en blijkbaar ook anderen) over. Ook in de betreffende discussie in het XS4ALL topic waarin jij (of iemand anders, dat weet ik even niet) aangaf bijna kwaad te worden van het feit "dat mensen bijna eisen van providers dat ze nog ouderwetse meuk blijven aanbieden".
Zelf heb ik ook UTP naar iedere kamer liggen, zo veel mogelijk weg gewerkt. Het gaat mij er ook niet om of ik voor ouderwetse media zoals Coax ben of iets 'nieuwerwets' zoals UTP. Daar moet de discussie ook niet om gaan. Net zo min om het hele DRM geneuzel.
Alle argumenten die ik gaf moeten ook niet per se ieder voor zich een doorslaggevende reden zijn om aan iets volgens jou 'ouderwets' te blijven hangen. Het gaat mij om een geheel aan productkenmerken waardoor ik me aangetrokken voel tot dat product of het bruikbaar vind. Of dat via Coax of UTP, DVB-C of IPTV gaat, whatever.
Mij gaat het erom dat er nu een hand vol providers is (waaronder Lijbrandt, Solcon, etc.) die samen met Glashart Media de mogelijkheid geven om op meerdere radio' s/TV's zonder meerkosten en extra kastjes laagdrempelig radio en TV te kunnen ontvangen. En dat ik als extra bonus ook de onversleutelde dvb-c kan gebruiken voor mijn mediacenter.
Dat ik soms eens wat KPN-dochters zoals XS4ALL probeer te kietelen om dat misschien toch ook aan hun proposities toe te voegen (niet als vervanging voor IPTV maar als aanvulling), dat is gewoon mijn recht en richting die ISP's een teken dat ik geinteresseerd zou zijn in hun producten als ze dit of dat extra zouden bieden. In het XS4ALL topic werd ik echter zowat aangevallen alsof ik iemand was die aan de ouderwetse meuk wil vasthouden en een fobie heb voor IPTV of UTP kabels......
En wat DRM betreft, tsja.... als ooit (god forbid) de hele wereld DRM en encrypted is en er absoluut geen producten meer zijn die DRM-loos werken, so be it. Dan zal ik op dat moment mijn keuzemogelijkheden her-evalueren. Zelfde geldt voor het weg vallen van analoog, dvb-c, etc.
Echter, zolang er nog een overvloed aan apparaten is met dvb-c tuners, fm tuners, etc. en ook de 'ouderwetse' kabelaars die mogelijkheden nog bieden, zullen de zogenaamd "moderne en superieure ISP's" op hun tellen moeten letten.
Het is dat ik nu in een UPC gebied woon maar in een Ziggo gebied waren de fiber ISP's me met de huidige houding waarschijnlijk al lang kwijt geweest. Of in ieder geval de ISP's die alleen totaalpakketten bieden zonder internet only.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk