Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aha .. ze geven het dus zelf toe :+

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/img/products/large/8207_utp_koppelstuk_500x375.jpg

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
@Denan: Dank je voor de informatie.

@spaceone: Sorry, ik had nog niet zover door gelezen.. Ik zal het ook corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na nogmaals een reboot van de Amino doet ook deze het hier weer.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497441

Toch heeft webcare wel gelijk hoor, met dat koppelpunt. Het ziet er wel iets anders uit dan dat plaatje hierboven ;-)

Ik kan er niet veel over zeggen maar wel dat het verder niets te maken had met de KPN storing.

Operatortje en ik hadden last van een zeer opstandige aggregatie-router van het KPN WMP/WBA platform.
Dit bleek na troubleshoot zijn oorzaak in hardware te hebben. Voordat je dan een stukje logistiek op orde hebt ben je ietsje verder, maar jullie zitten inmiddels op een gloednieuw superdeluxe bad-ass 'koppelblokje'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi om te weten, @Operatortje2. En fijn dat jullie ook soms eens in dit topic kijken ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey: wij lezen meer dan wij schrijven, maar kunnen uit jullie soms ongenuanceerd geklaag wel nuttige informatie halen ;-) dus dat is dan weer in het voordeel van beide partijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

In dat geval: graag gedaan... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@operatortje2 in het ongenuanceerde ziet een scherp oog ook de nuances 8)

Top dat je een terugkoppeling voor ons nieuwsgierigen wilt geven. Maakt het voor mij persoonlijk ook eenvoudig om begrip op te brengen voor het uitblijven van de dienst....

(maar leuk is het nimmer natuurlijk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 18:05
@operatortje2 &denan: ook van deze kant bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498695

Ik wil een Humax 5200c aanschaffen. Kan ik hiermee alle zenders kijken als ik de utp kabel gebruik of alleen de analoge zenders. Kan ik dan ook pauzeren en programma gemist kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Nicap

Tsssk....

Ik denk niet dat deze te gebruiken is bij Lijbrandt als vervanger van de Amimo. Het is volgens mij een normale DVB-C decoder al staat wel iets van IP internet, maar dat is niet zoals IPTV bij Lijbrandt.
Je kunt dus alleen via de DVB-C televisie kijken, en dan heb je dus niet alle zenders.

[ Voor 4% gewijzigd door Nicap op 23-01-2013 20:55 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 498695 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:48:
Ik wil een Humax 5200c aanschaffen. Kan ik hiermee alle zenders kijken als ik de utp kabel gebruik of alleen de analoge zenders. Kan ik dan ook pauzeren en programma gemist kijken.
Alleen de analoge (lees: DVB-C) zenders. Wat de Humax ook mag ondersteunen aan IP gebeuren, in ieder geval niet de Lijbrandt IPTV. Dus ook geen pauzeren, uitzending gemist etc..
Interactieve TV als geheel, en pluspakketten etc... kan alleen maar via IPTV en dus alleen via de meegeleverde Amino. Het DVB-C signaal dat meegestuurd wordt en via de coax aansluiting op je modem beschikbaar is, is ongecodeerd en daarom werkt dat prima met die Humax, Maar inderdaad niet alle zenders. 40 tot 45 zenders (afhankelijk van je woonplaats) waarvan Ned 1, 2 en 3 en soms TV Oost in HD en de rest in SD (maar wel hele goede SD).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Het is weer zover hoor, geen internet 7122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Hier viel rond 15:50 internet weg in 1338 almere.
Na modem gerest te hebben knippert nu ook telefoon en iptv.

Dus net zoals dinsdag ligt alles behalve analoog er weer eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 08:24
Klopt, hier ook weer niet, en geen telefonie en geen IPTV, nu ben ik het dan ook spuugzat, vanaf mei ben ik weg man man man wat een gestuntel, ik heb in 1 jaar glasvezel al meer storingen gehad, dan in al die jaren ADSL/VDSL !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Hier hetzelfde probleem: geen internet sinds 15:47 uur
Regio 1316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
Volgens Twitter:

Lijbrandt Webcare ‏@Lijbrandt_Web

Er is storing, hierdoor kunt u problemen hebben met onze diensten. Er wordt gewerkt aan een oplossing, oplostijd nog niet bekend. ^Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
Grrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:43
Is niet alleen Lijbrandt, ook Vodafone ligt er hier weer uit. Lijkt dus op een storing in het hele glasvezelgebied (6085 hierzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
Het internet werkt weer sinds 16:17 uur!
Regio 1316

Een half uur geen internet valt me mee.
Het had erger gekund..

@operatortje(2): aan het sleutelen geweest op de gloednieuw superdeluxe bad-ass 'koppelblokje'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook bij mij thuis (1325) is zo te zien de verbinding weg geweest. Was niet thuis maar werd weer door mijn router gespamd :P
VriezeNet® schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:08:
Klopt, hier ook weer niet, en geen telefonie en geen IPTV, nu ben ik het dan ook spuugzat, vanaf mei ben ik weg man man man wat een gestuntel, ik heb in 1 jaar glasvezel al meer storingen gehad, dan in al die jaren ADSL/VDSL !!!
Ach overdrijven is ook een kunst zeg :{. Natuurlijk kan ik niet voor jou spreken maar deze week is werkelijk de eerste keer met problemen voor mij, in bijna 3 jaar glasvezel.

[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 24-01-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
@eymey ...ik overdrijf niet, en ben het echt spuugzat... :(

[ Voor 71% gewijzigd door VriezeNet® op 24-01-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
nobodie14 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:31:

@operatortje(2): aan het sleutelen geweest op de gloednieuw superdeluxe bad-ass 'koppelblokje'? ;)
Helaas wat naweeen van het ingebruik nemen van de nieuwe hardware. operatortje(1 en 2) zijn momenteel vast te druk bezig met het monitoren van de nieuwe hardware om op tweakers te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
@Denan: Dank je voor de informatie!
Ik vermoedde al zoiets. En ben blij dat het zo snel opgelost is.

Sterkte aan operatortje(1 en 2) met het monitoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:58
Iemand enige ervaring met orderhandlingdesk van Lijbrandt, heb ze een e-mail toegestuurd en ben benieuwd wat de gemiddelde afwerk tijd hier van is.

Ik had plus pakket en het HBO pakket op tijd stop gezet na de gratis periode in mijn lijbrandt. Echter niks van terug van te vinden in mijn lijbrandt. Ik weet zeker dat ik het er goed in gezet heb, echter staat er niks meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey jongens... We hebben vandeweek halsoverkop een nieuw type koppelblokje in gebruik genomen (vers uit de testomgeving) naar aanleiding van die storing, vandaar dat ik het een 'superdeluxe bad-ass' had genoemd...

Deze bleek nog een beetje fine-tuning nodig te hebben maar ik durf voorzichtig te zeggen dat het er nu definitief goed uitziet. En anders hoor ik het graag van jullie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan gebeuren. Thanks voor de terugkoppeling _O_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans558
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05-2023
Glashart Media breidt op 24 januari 2013 haar Plus pakket uit met TNT
TNT is een tv-zender met meeslepende series en topfilms en wordt doorgegeven in het pluspakket op kanaal 326.
De tv-zender TNT is er voor kijkers die houden van sterke verhalen, onverwachte intriges en entertainment om over te praten. Zo zijn er gloednieuwe series te zien als Falling Skies, Southland, Memphis Beat en Web Therapy.
De abonnee heeft de kans bij TNT om populaire series zoals The O.C., Friday Night Lights, 30 Rock en The West Wing opnieuw te bekijken of voor de eerste keer te ontdekken. Naast populaire series wordt er bij TNT ook film uitgezonden, waaronder Hollywood kaskrakers en originele TNT producties die gebaseerd zijn op literaire bestsellers.
Of je nu in de stemming bent voor drama, comedy, mysterie of misdaad , TNT heeft het vast op het programma. Voor meer informatie, kijk op http://www.tnt-tv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461459

nobodie14 had het om 20:22u over een snelle oplossing!
Na wat onderbrekingen doet Internet het hier (7122) nu wel weer, maar de telefoonledjes op mijn Genexis staan nog steeds synchroon te flipfloppen; ik kan mijn vaste nummer niet bereiken.
Maar ja, misschien ben ik met een vaste telefoon niet meer van deze tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 461459 op 24-01-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 461459 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:41:
nobodie14 had het om 20:22u over een snelle oplossing!
Na wat onderbrekingen doet Internet het hier (7122) nu wel weer, maar de telefoonledjes op mijn Genexis staan nog steeds synchroon te flipfloppen; ik kan mijn vaste nummer niet bereiken.
Maar ja, misschien ben ik met een vaste telefoon niet meer van deze tijd.
In principe was het probleem na ongeveer 30-45 minuten hersteld. Als je nu nog problemen hebt kun je het beste even je genexis een tijdje van de stroom halen (minimaal 5 minuten) en kijken of het dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe was het probleem na ongeveer 30-45 minuten hersteld. Als je nu nog problemen hebt kun je het beste even je genexis een tijdje van de stroom halen (minimaal 5 minuten) en kijken of het dan beter werkt.
Dat heb ik al enige keren en nu nogmaals gedaan maar het heeft geen effect.
Na power on is het analoge tv signaal vrijwel direct beschikbaar en na enige tijd blijft ook het internet ledje permanent aan waarna de ledjes met de beide telefoontjes continue aan/uit blijven gaan.
Ik ga naar bed en hoop dat Lijbrandt wakker blijft om de problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Hier (7131) al de hele avond haperende iptv. Soms volledige uitval met de melding "dit kanaal is momenteel niet beschikbaar".

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
@operatortje2: geen probleem mee hoor.
Het was alleen zo'n leuke uitspraak van je, dat ik het niet kon laten om daar gebruik van te maken.
No offense..
Ik ben al blij dat jullie het zo snel opgelost hadden.
En veel energie (en stress) erin steken om het goed te krijgen.
Hopelijk zijn de laatste 'probleempjes' ook gauw opgelost.

Er zijn nog wat hickups zag ik:
25-1-2013 (Regio 1316)
01:29 uur tot 01:53 uur: geen internet verbinding
04:39 uur tot 06:05 uur: geen internet verbinding

Ik begrijp ook wel dat jullie liever 's nachts eraan werken zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben.
Het kwam nu alleen een beetje ongelukkig uit voor me.
Jullie zijn niet de enigen die 's nachts werken.. ;)
Vooral die 2e uitval van verbinding was een probleem voor mij.

Ennuhh.. Ik durf het bijna niet te vragen, maar als je toch bezig bent zou het dan mogelijk zijn om een 'vast' IP adres en PTR voor me te regelen?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

nobodie14 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 06:28:
@operatortje2: geen probleem mee hoor.
Het was alleen zo'n leuke uitspraak van je, dat ik het niet kon laten om daar gebruik van te maken.
No offense..
Ik ben al blij dat jullie het zo snel opgelost hadden.
En veel energie (en stress) erin steken om het goed te krijgen.
Hopelijk zijn de laatste 'probleempjes' ook gauw opgelost.

Er zijn nog wat hickups zag ik:
25-1-2013 (Regio 1316)
01:29 uur tot 01:53 uur: geen internet verbinding
04:39 uur tot 06:05 uur: geen internet verbinding

Ik begrijp ook wel dat jullie liever 's nachts eraan werken zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben.
Het kwam nu alleen een beetje ongelukkig uit voor me.
Jullie zijn niet de enigen die 's nachts werken.. ;)
Vooral die 2e uitval van verbinding was een probleem voor mij.

Ennuhh.. Ik durf het bijna niet te vragen, maar als je toch bezig bent zou het dan mogelijk zijn om een 'vast' IP adres en PTR voor me te regelen?? 8)
Ik heb vannacht ook hic-ups gezien, alleen weet ik niet hoe lang...

Maar een PTR zou ook heul fijn zijn en ipv6 wordt het onderhands ook wel eens tijd. Was ons beloofd per November 2011....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier vannacht en vanochtend vroeg hiccups. Gisteravond was alles perfect (ook IPTV) maar vannacht toch weer notificaties gehad. Om 1:49 en om 5:35 kreeg ik een bericht van mijn router dat hij "weer internet heeft" (wat dus betekent dat daarvoor voor onbepaalde tijd de verbinding weg is geweest)
nhimf schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:01:
[...]

Ik heb vannacht ook hic-ups gezien, alleen weet ik niet hoe lang...

Maar een PTR zou ook heul fijn zijn en ipv6 wordt het onderhands ook wel eens tijd. Was ons beloofd per November 2011....
Ik verwacht echt niet dat dit gaat gebeuren....

PTR doet, behalve XS4ALL voor zo ver ik weet bijna niemand.

En ipv6 werkt vooralsnog via 6rd. Ik weet niet of alle abonnees er (ookal is het nog niet aangekondigd) gebruik van kunnen maken maar ik heb aan de pilot mee gedaan en kan tot op de dag van vandaag gewoon via ipv6 naar buiten en naar binnen (met een 6to4 gateway en prefix van ITNS ).

In ieder geval, ik denk dat je hier pas weer eens over kan dromen als helemaal duidelijk is wat er met de integratie met Telfort precies (niet) gaat veranderen.

Wil je native ipv6, dan zal je dus naar Solcon of XS4ALL toe moeten.

[ Voor 64% gewijzigd door eymey op 25-01-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

eymey schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:22:
Ook hier vannacht en vanochtend vroeg hiccups. Gisteravond was alles perfect (ook IPTV) maar vannacht toch weer notificaties gehad. Om 1:49 en om 5:35 kreeg ik een bericht van mijn router dat hij "weer internet heeft" (wat dus betekent dat daarvoor voor onbepaalde tijd de verbinding weg is geweest)

[...]

Ik verwacht echt niet dat dit gaat gebeuren....

PTR doet, behalve XS4ALL voor zo ver ik weet bijna niemand.

En ipv6 werkt vooralsnog via 6rd. Ik weet niet of alle abonnees er (ookal is het nog niet aangekondigd) gebruik van kunnen maken maar ik heb aan de pilot mee gedaan en kan tot op de dag van vandaag gewoon via ipv6 naar buiten en naar binnen (met een 6to4 gateway en prefix van ITNS ).

In ieder geval, ik denk dat je hier pas weer eens over kan dromen als helemaal duidelijk is wat er met de integratie met Telfort precies (niet) gaat veranderen.

Wil je native ipv6, dan zal je dus naar Solcon of XS4ALL toe moeten.
Ik zat er sowieso over na te denken om naar xs4all te gaan. Is misschien wel iets duurder, maar wat meer vrijheden etc. Alleen maak ik me dan zorgen over een eventuele overname door at&t.....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 06-06 09:01

Trebbors

Failure is no option!

Barre73 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:36:
[...]

Alleen de analoge (lees: DVB-C) zenders. Wat de Humax ook mag ondersteunen aan IP gebeuren, in ieder geval niet de Lijbrandt IPTV. Dus ook geen pauzeren, uitzending gemist etc..
De humax zal zeker kunnen pauzeren. Is er een verschil tussen pauzeren op IPTV en DVB dan? Geloof dat beide units(Amino en Humax) de data naar de interne schijf knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eerlijk gezegd heb ik een PTR-record nooit gemist. Ik gebruik wel DKIM en SPF via TXT-records via eigen beheer DynDNS. Tot nu toe komen alle emails aan en ik hoor ook niemand klagen over spam. Het zou handig zijn, maar volgens mij niet echt noodzakelijk. Iemand problemen met email of iets anders zonder reverse DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-01-2017
History Channel HD staat om de zoveel seconden stil hier (2661); echt irritant.
Voorheen werkte alles perfekt.

Zal wel met die storing te maken hebben , neem ik aan.
We wachten het af.

Even wat geprobeerd met downloaden; grabit gaat niet aan 1 stuk door, wat voorheen wel zo was.
De downloadbars staan om de seconde gewoon stil.

Update:weer even getest met downloaden;gaat nu goed (fingers crossed)

History Channel HD hapert nog steeds ; t schijnt dat dit het enige kanaal is;

Kortom , ik hoop dat men dit gauw oplost.

[ Voor 50% gewijzigd door Emmer|IA2 op 25-01-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff032
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 16:45
hallo,

ik heb een probleem met overstappen van provider. nu geen Lijbrandt maar naar kick xl. (zag dat hier meer vragen werden gesteld over die provider aangezien er geen kick xl topic is)

is het normaal om te zeggen dat het 6 weken kan duren NA dat de lijn is vrijgegeven, om dan pas internet te hebben? ik vond het namelijk belachelijk dat het zo idioot lang moet duren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Als je wil overstappen van een KPN merk naar een KPN merk = snel
Als je over wil stappen van een niet KPN merk naar een KPN merk = snel
Als je wil overstappen van een KPN merk naar een niet KPN merk = 6 weken

History repeats...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
@Conzales: Elke mailserver die gebruikt maakt van de Trend Micro Blacklist (bv. vd.nl, ah.nl) zijn niet via SMTP toegankelijk voor een mailserver zonder PTR record. Errormelding: DUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Ok, so far so good;glasvezelmodem er een uurtje af gehad;daarna stroom er weer op.
Ongeveer een minuut of 10-15 gewacht met het aanzetten van de apparatuur.

Internet en telefonie ; geen problemen meer.
TV; settopbox een software upgrade gedaan; geen haperend beeld meer op History Channel HD;

Nog even aankijken hier (2661MR); Bergschenhoek dus; bij Rotterdam;maar ik denk dat alles het gewoon weer normaal doet......

Heeft iemand enig idee hoe ik de ondertiteling bij History Channel HD weer terug krijg naar de normale grootte?

Is nu kleiner geworden;geen idee waarom.

[ Voor 15% gewijzigd door Emmer|IA2 op 25-01-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:16:

History repeats...
Dat is nogal enorm kort door de bocht en duidelijk ongefundeerd anti-kpn getint (wat niet erg was geweest als het ook in dit geval terecht was geweest).

1: Hij wil naar KickXL toe (ook een "KPN merk" zoals jij het noemt)
2: Het heeft helemaal niets met "KPN merk versus niet-kpn merk" te maken, maar met de leveringsvorm.

WGDO<->WGDO = geen probleem
WMP<->WMP = geen probleem
WGDO<->KPN = geen probleem (als ik het goed heb)
WMP<->WMP+ = geen probleem

Enige wat op dit moment nog niet goed gaat is WMP+ <-> WMP+ overstappen.

Dus bv. van Lijbrandt WMP+ naar Concepts WMP+ (beiden 'kpn-merken' ) gaat net zo stroef als Lijbrandt WMP+ naar Solcon WMP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Lijbrandt WGDO<->Solcon WGDO = 4 tot 6 weken staat al een post (ervaring) over in de inet sectie

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe lang is dat geleden?

Op dit forum staan namelijk inmiddels ook al meerdere ervaringen (div. provider overstap scenario's) van wgdo->wgdo overstappen die met een paar uur downtime uitgevoerd zijn. Dat is de situatie hoe het nu is/zou moeten zijn (weet niet in welk jaar/welke maand de wgdo->wgdo overstapprocedure gereed is gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@nobodie14
Ok, bedankt voor deze info. Ik heb e.e.a. opgezocht over DUL (Dynamic User Lists) en het is een beetje een vreemde manier om spam proberen te voorkomen. Het komt erop neer dat het een kwestie is van uit voorzorg een reeks IP-adressen blokkeren waarvan bekend is dat het om consumentenverbindingen gaat. Er wordt dus niet eerst gekeken of er daadwerkelijk spam verzonden is vanaf een van deze IP's zonder PTR. Greylisting en HELO checks i.c.m. DKIM werkt ook goed tegen spam.

Wanneer de ontvangende SMTP via DKIM de DNS-gegevens checkt is DUL dan nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door Conzales op 25-01-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
Ondertietels zijn ook weer ok.

Alles werkt weer prima.............:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@eymey dit was afgelopen week

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal dan alsnog een uitzondering zijn. Nogmaals, ik ken inmiddels meerdere mensen die op wgdo gewoon van een KPN-provider naar bv. Solcon over zijn gestapt zonder problemen.

En ook iemand op WMP (dus zonder + ) die met maar een paar uur downtime van KPN naar Tweak Groen is over gestapt.

Roepen dat KPN providers dit expres doen is dus misschien begrijpelijk maar gewoon niet aan de orde.

edit: Overigens, wellicht is het bij jouw voorbeeld fout gegaan omdat diegene eerst de oude provider heeft opgezegd en daarna pas de nieuwe aangevraagd? Bedoeling is dus wel dat je de nieuwe provider de overstap laat initieren voordat de oude wordt opgezegd....

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 26-01-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmer|IA2
En is dat dan meestal in de laatste maand van de oude provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:16:

History repeats...
Volgens mij is het probleem hier juist het tegenovergestelde: van KPN-> KPN duurt in veel gevallen lang.. van iets anders naar KPN, of van KPN naar iets anders=snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Lijkt me sterk. WGDO->WGDO migraties lopen al een tijdje best soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:10:
[...]

De humax zal zeker kunnen pauzeren. Is er een verschil tussen pauzeren op IPTV en DVB dan? Geloof dat beide units(Amino en Humax) de data naar de interne schijf knallen.
Even een quote van mezelf... is het verschil tussen gebruik van een Humax op Ziggo en gebruik van de Animo op Lijbrandt IPTV dat bij lijbrandt de opname bij lijbrandt zelf bewaard wordt en via IP opgehaald wordt? Of gaat ook bij Lijbrant de opname bij pauzeren naar de interne HD?

Ik lees namelijk dat bij KPN wel de opname naar KPN gaat, zodat deze op elke unit weer opgespeeld kan worden in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op dit moment maakt Ljibrand ook nog gewoon gebruik van een PVR. Dus decoder met harde schijf. Alleen KPN gebruikt opnames "in the cloud". Wat ook niet in de cloud is aangezien er gewoon 1 versie is van het programma bij KPN op de servers en je door "opnemen"alleen maar aangeeft dat je dat programma beschikbaar wil hebben voor een ander moment.
Maar goed: Ik zeg met nadruk: op dit moment. Aangezien Lijbrandt ook volledig KPN eigendom, samengevoegd wordt met Telfort is en we niet weten hoe dat zal gaan in de toekomst.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Barre73 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:11:
Op dit moment maakt Ljibrand ook nog gewoon gebruik van een PVR. Dus decoder met harde schijf. Alleen KPN gebruikt opnames "in the cloud". Wat ook niet in de cloud is aangezien er gewoon 1 versie is van het programma bij KPN op de servers en je door "opnemen"alleen maar aangeeft dat je dat programma beschikbaar wil hebben voor een ander moment.
Maar goed: Ik zeg met nadruk: op dit moment. Aangezien Lijbrandt ook volledig KPN eigendom, samengevoegd wordt met Telfort is en we niet weten hoe dat zal gaan in de toekomst.
Duidelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07

servies

Veni Vidi Servici

nobodie14 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:12:
@Conzales: Elke mailserver die gebruikt maakt van de Trend Micro Blacklist (bv. vd.nl, ah.nl) zijn niet via SMTP toegankelijk voor een mailserver zonder PTR record. Errormelding: DUL.
Sorry dat ik het zeg, maar welke *pieeep* van een systeembeheerder gebruikt dan ook zo'n blacklist...
Ik draai nu al ruim 10 jaar een mailserver op een consumentenlijn en ik heb nog nooit op een fatsoenlijke blacklist gestaan en met een fatsoenlijke blacklist bedoel ik een blacklist die niet op voorhand alle dynamische ip-adressen blokkeert... Zo'n blacklist getuigt wat mij betreft alleen maar van onkunde...
Sowieso toont het gebruik van een blacklist van Trend Micro van onkunde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
nobodie14 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:12:
Uiteraard zijn er wel PTR records. En als die matchen met de config van je mailserver hoeft dat geen probleem te zijn.

Enige problemen krijg je als je mailt naar een partij die gewoon keihard consumenten-IP ranges blokkeerd. Maar gelukkig is dat een minderheid. Als je je mailserver gewoon netjes inricht geeft het geen probleem, en is een (eigen) PTR niet perse noodzakelijk. Een enkele mailserver verwacht een matchend HELO vs een PTR, maar dat kun je prima oplossen door je hostname in de headers mee te sturen (ftthxxx.ispfabriek.nl ofzoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:42
Mee eens. Ik heb een aantal jaar een mail-server gedraaid op een XMS-verbinding (zowel inkomend als uitgaand) en dat werkte op een paar domeinen na zonder probleem. Als ik me goed herinner heb ik in al die jaren de mail voor een paar domeinen (ik meen upcmail.nl, chello.nl, casema.net) via de smart-host van XMS moeten sturen, maar dat was het dan ook wel.

Sinds de migratie heb ik de boel maar op een VPS gezet, anders zou ik het nog steeds zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:34
Ik ben de draad een beetje kwijt...heren....mijn postcode 2652cv, zit ik dan op WMP(+) of WGDO? Kan iemand dat zien ergens in het systeem?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55
@toxict: 2652 klinkt als Berkel en Rodenrijs dit is een van de eerste WMP+ netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 20:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eymey schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:39:
Dat zal dan alsnog een uitzondering zijn. Nogmaals, ik ken inmiddels meerdere mensen die op wgdo gewoon van een KPN-provider naar bv. Solcon over zijn gestapt zonder problemen.

En ook iemand op WMP (dus zonder + ) die met maar een paar uur downtime van KPN naar Tweak Groen is over gestapt.

Roepen dat KPN providers dit expres doen is dus misschien begrijpelijk maar gewoon niet aan de orde.

edit: Overigens, wellicht is het bij jouw voorbeeld fout gegaan omdat diegene eerst de oude provider heeft opgezegd en daarna pas de nieuwe aangevraagd? Bedoeling is dus wel dat je de nieuwe provider de overstap laat initieren voordat de oude wordt opgezegd....
Solcon heeft zelf aan mij doorgegeven dat een overstap naar hun 3-4 weken kan duren.
Volgens mij zit ik met Lelystad toch echt in een WMP+ gebied, al weet ik dat niet zeker want iedereen smijt met dergelijke termen zonder heldere uitleg of een kaart met waar welke gebieden zijn.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18
Hebben meerderen last van het feit dat er geen TV signaal (analoog/DVB-C) is sinds +/- 21:00 (pc 8051) ?

[ Voor 8% gewijzigd door r.sharp op 27-01-2013 21:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26
r.sharp schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:04:
Hebben meerderen last van het feit dat er geen TV signaal is sinds +/- 21:00 (pc 8051) ?
8072 ook problemen, maar dat betreft alleen DVB-C. IPTV werkt wel.
Eerst een paar korte haperingen, daarna compleet zwart

edit: f*ck, Topgear is begonnen.

*slingert IPTV box weer aan*

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 27-01-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07

servies

Veni Vidi Servici

DJSmiley schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:06:
[...]

8072 ook problemen, maar dat betreft alleen DVB-C. IPTV werkt wel.
Eerst een paar korte haperingen, daarna compleet zwart

edit: f*ck, Topgear is begonnen.

*slingert IPTV box weer aan*
7141 hetzelfde probleem: geen DVB-C meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r.sharp schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:04:
Hebben meerderen last van het feit dat er geen TV signaal is sinds +/- 21:00 (pc 8051) ?
Hier op 7122 ook geen analoog TV (in dit geval spreekt Ana de waarheid).
Overige diensten (telefoon en internet) werken tot mijn verbazing wel.
Dit heb ik niet eerder meegemaakt.

Op de site van Lijbrandt staat nog steeds de storing van do 24/1 genoemd alsof die nog loopt.
En dan lees ik ook nog "zon- en feestdagen gesloten"!!
Er zal toch wel iemand monitordienst hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 461459 op 27-01-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koffie schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:53:
[...]

Solcon heeft zelf aan mij doorgegeven dat een overstap naar hun 3-4 weken kan duren.
Volgens mij zit ik met Lelystad toch echt in een WMP+ gebied, al weet ik dat niet zeker want iedereen smijt met dergelijke termen zonder heldere uitleg of een kaart met waar welke gebieden zijn.
Ik zeg toch ook niet dat het op WMP+ snel moet kunnen? Alleen WGDO en WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@janvaneerden storingen worden gewoon doorgezet als je belt buiten kantoor tijden. Tot hoe laat precies weet ik niet. Heb zelfs een keer op zondag rond 1900 en op een zaterdag om 22:00 gebeld naar het algemene nummer optie storing.... Kan nu niet controleren of ik dvb-c problemen heb, maar als ik zo zoek op twitter kom ik wel wat meldingen tegen..., mmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TripleNL schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:50:
@janvaneerden storingen worden gewoon doorgezet als je belt buiten kantoor tijden. Tot hoe laat precies weet ik niet. Heb zelfs een keer op zondag rond 1900 en op een zaterdag om 22:00 gebeld naar het algemene nummer optie storing.... Kan nu niet controleren of ik dvb-c problemen heb, maar als ik zo zoek op twitter kom ik wel wat meldingen tegen..., mmmm...
Dank je TripleNL.
Dooi is hier ingetreden; sneeuw is sind enige minuten verdwenen en na een momentje zwart heb ik weer bewegende beelden met geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:18
En ook 8051 weer (analoog) beeld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@Koffie
Voor zover ik weet is Reggefiber begin 2011 gestopt met het uitbreiden van haar rol als actieve operator. Indien de wijkcentrales / huisaansluitingen daarna zijn aangelegd kun je ervan uitgaan dat de aansluiting WMP(+) is.

Aansluitingen zijn rond 2008 begonnen. Almere was geloof ik een van de eerste steden. Enschede heeft ook een deel WGDO (zuid en oost sowieso). Misschien kunnen medetweakers de lijst aanvullen, dan maken we zelf een kaart. Misschien is er zo ook wel aan een kaart te komen via Reggefiberconnecties.

[ Voor 39% gewijzigd door Conzales op 28-01-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik hoop dat iemand van webcare dit leest, de klantenservice lijkt namelijk onbereikbaar:

Is bekend dat in Enschede (7534 PJ) na een kortstondige stroomstoring rond 8 uur vanmorgen, Lijbrandt er geheel uitligt? Na de vorige grote stroomstoring moest er ook 'iets' gebeuren door een monteur in een wijkcentrale oid, is er al actie op deze storing?

[Edit] internet op je mobiel over 3g is bevorderlijk voor typfouten

[ Voor 10% gewijzigd door jurjen_g op 28-01-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

jurjen_g schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:12:
Ik hoop dat iemand van webcare dit leest, de klantenservicelijkt namelijk onbereikbaar:

Is bekend dat in Enschede (7534 PJ) na een kortstondige stroomstoring rond 8 uur vanmorgen, Lijbrandt er geheel uitligt? Na de vorige grote stroomstoring moest er ook 'iets' gebeuren door een monteur in een wijkcentrale oid, is er al actie op deze storing?

[Edit] internet op je mobiel over 3g is bevorderlijk voor typfouten
Stroomstoring Enschede 28-01-2013

Door een stroomstoring in een wijkcentrale in Enschede is het mogelijk dat u hinder ervaart aan uw glasvezel diensten. We proberen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

https://www.concepts.nl/k...ce/storingen-en-onderhoud

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 28-01-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
7544 heb ik gewoon internet, maar ook geen stroomstoring gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Anoniem: 319232 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:19:
[...]

Stroomstoring Enschede 28-01-2013

Door een stroomstoring in een wijkcentrale in Enschede is het mogelijk dat u hinder ervaart aan uw glasvezel diensten. We proberen dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.

https://www.concepts.nl/k...ce/storingen-en-onderhoud
Ok, goed dat een concurrent adequate storingsinfo meldt :+
Ik ga er maar vanuit dat die wijkcentral gedeeld wordt door de aanbieders en dus ook lijbrant wordt opgelost.

Mooi die vooruitgang. 2013 en al 3 stroomstoringen met naijlende telefoon- tv- en internetstoring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-06 07:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lieuwe15 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:19:
7544 heb ik gewoon internet, maar ook geen stroomstoring gehad.
Enschede heeft meerdere PoP-locaties :P

Hier in Dordrecht hebben we 35 PoP-locaties, toevalig weet ik op welke PoP deze wijk is aangesloten omdat ik alles heb gedocumenteerd.