Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:58:
[...]
Tanken en healen in 5-mans is zo retard proof gemaakt dat het tegenwoordig meer opvalt als de DPS ruk is. Waarom? omdat het dan voor geen meter opschiet. Laatst nog een keer gehad dat ik als healer ~20 damage done had

. DPS liep allemaal 10 meter terug te looten+slacken...
Ik heb als healer liever een kut tank met 3 goede DPSers dan andersom
ValHallen schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:00:
Tanking is faceroll, DPS is science, Healing is art
Maar zonder dollen, healen kan iedereen, maar echt super goed healen is wel wat oefening voor nodig.
Ik heb persoonlijk het liefst ook 3 goede DPS.
Ik zei ook niet dat het geen grote verantwoordelijkheid was, ik zei alleen wat minder
Omdat als de tank geen aggro houdt in een raid, kun je dat meteen merken door de wipe die erop volgt.
Maar als je als healer een beetje aan het slacken bent wordt dat wel opgevangen door andere healers dus is het naar mijn mening wel wat meer relaxed in dat opzicht
Ik healde in WotlK bijna in mijn eentje als druid, omdat de pala healer & de priest healer onwijs noob waren en de pala healer alleen maar de 2 tanks in leven hoefde te houden, wat effectief dus eigenlijk maar 1 tank is omdat hij beacon of light heeft. En zelfs dat kon hij niet..
Maar goed, dat ter zijde, ik vind het meer stress vol als tank omdat je rekening moest houden met je HP, de off tank waar die staat, de HP van de off tank, de DPS en waar die staan, de healers en waar die staan, of ze je nog wel kunnen bereiken etc., kiten, niet in groene shit/vuur staan en aggro houden.
Maar dit is dus gebaseerd op pre-Cata, want in Cata ben ik al heel gauw gestopt en ik heb ik maar een teen van mijn warrior tank in een raid gezet voordat ik stopte, dus ik kan niet zeggen hoe het nu is
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm