Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wanneer de officiële versie van XBMC voor Ouya uitkomt?

Heb nu gewoon apk opgezet en werkt ook heel aardig maar er zijn toch een aantal dingen die niet goed werken (als ik geluid over 'hdmi' doe i.p.v. analoog krijg ik storend geluid bij sommige series, framerate is niet helemaal juist maar zal waarschijnlijk ook niet goed werken (vanwege Android en Ouya is vastgezet op 60Hz).
Nog niet met grote of exotische bestanden getest maar simpele films en series van nieuwgroepen gaf geen enkel probleem.

Ben trouwens half verslaafd aan Stupid Zombies 2 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een week voorbij en weer ff 2 titels gechecked :)

YouTube: Ouya ... Het is weekend ! \[ Stupid Zombies 2 & Get To Da Choppa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

xahmol schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:05:
[...]
Marktplaats staat inmiddels vol Ouyas. Snelste manier om hem te kopen denk ik.
Aan die optie had ik nog niet gedacht, maar helaas valt het aanbod daar ook nog een beetje tegen (voel er niet veel voor om tegen anderen op te bieden, om het halve land door te rijden of om een doos met een steen o.i.d. erin te kopen).
Dan koop ik hem toch veel liever bij amazon.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig ding. Zelf heb ik 'm al geroot en de PlayStore erop staan. Daarin staat dan YouTube for Google TV, dit werkt top en helemaal met controller support. Daarnaast TV Launcher als homescreen draaien waar ik dan apps kan opstarten en eventueel de Ouya launcher zelf (spellen die je via Ouya download kun je gewoon los opstarten via homescreen). En natuurlijk Auto Pilot uit de Ouya store om direct te laten booten naar XBMC (of wat anders) :)

Waar ik me wel aan stoor is de verschrikkelijke D-pad man man wat is dat een spons. Echt niet fijn om Mario ofzo te spelen. En de knoppen zijn te hoog je kan niet 'sliden' naar 'B' naar 'A' zeg maar (rennen en springen). Eens testen met een PS3 controller van een vriend als die 1:1 werkt als een Ouya controller, wil ik graag een losse PS3 controller kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:48:
Geinig ding. Zelf heb ik 'm al geroot en de PlayStore erop staan. Daarin staat dan YouTube for Google TV, dit werkt top en helemaal met controller support.
Welke guide heb jij gebruikt voor die installatie van de Play store als ik vragen mag?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:36:
[...]

Welke guide heb jij gebruikt voor die installatie van de Play store als ik vragen mag?
ADB drivers/root/busybox:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2272266

Xposed framework (root) (nodig voor playstore installatie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574401
Bij mij hing de Ouya de eerste keer vast bij de reboot, reset door powerbutton in te houden en alles werkte.

PlayStore (via root & xposed):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350639

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:56:
[...]

Bij mij hing de Ouya de eerste keer vast bij de reboot, reset door powerbutton in te houden en alles werkte.

Thanks, ga ik ook eens naar kijken en proberen. Meest jammer vind ik nog steeds dat XBMC DVD iamges niet afspeelt ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:31
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:56:
[...]

thx! ik heb GTA:Vice City en Carmageddon werkend. lekker oldschool, maar draait super! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
B-Force schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:33:
[...]

thx! ik heb GTA:Vice City en Carmageddon werkend. lekker oldschool, maar draait super! :D _/-\o_
Hoe heb je de besturing gedaan (van GTA)?

Ik heb het er ook opstaan maar controls zijn beroerd (D-pad voor besturing enzo). Als ik naar controls ga kan ik ook niets aanpassen.
Bedenk me tijdens het typen van dit bericht dat er een of ander bestand ofzo was dat je moest installeren zodat controllers ondersteunt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Piet91 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:02:
[...]

Hoe heb je de besturing gedaan (van GTA)?

Ik heb het er ook opstaan maar controls zijn beroerd (D-pad voor besturing enzo). Als ik naar controls ga kan ik ook niets aanpassen.
Bedenk me tijdens het typen van dit bericht dat er een of ander bestand ofzo was dat je moest installeren zodat controllers ondersteunt worden?
Gewoon de standaard controls, niets gewijzigd. Dan doet alles het (behalve netjes teruggaan nar het menu :P) Moet wel zeggend at ik alleen ff snel getest heb of het werkt, daarna weer verder geknutseld met de Ouya.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Force op 17-07-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys, maar even dit forum weer actief maken.... weer even 2 games besproken! :)

YouTube: Ouya ... Het is weekend ! \[ Vector & Beast Boxing Turbo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Mijn micro usb poort lijkt ineens niet meer te werken.
Ouya wordt niet meer gezien door de pc. Vorige week nog wel....

Met veel moeite de drivers onder W8 werkend gekregen en van het weekend wilde ik eens gaan rooten. Nu de micro usb poort niet meer werkt heb ik dus ook geen adb meer...

Problemen met de m-usb poort zijn al meer gemeld, heb ik zo al gelezen her en der.

Zijn er alternatieve routes voor adb/root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Molybdenum schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:16:

Met veel moeite de drivers onder W8 werkend gekregen en van het weekend wilde ik eens gaan rooten. Nu de micro usb poort niet meer werkt heb ik dus ook geen adb meer...

Problemen met de m-usb poort zijn al meer gemeld, heb ik zo al gelezen her en der.

er bestaat iets van wifi of bluetooth bridge als ik mij niet vergis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Zijn er hier nog steeds mensen die net als ik nog op hun OUYA pre-order aan het wachten zijn?
Inmiddels heb ik al wel een aantal reacties gehad via hun support, maar draaien ze een beetje om het probleem heen en duurd het gemiddeld 3 tot 4 dagen voordat ik weer een nieuwe reactie krijg.

Ik ben die OUYA nu al helemaal beu en ik heb er nog niet eens mee gespeeld! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2021
Het kan nog erger, ik wacht nog steeds op mijn Kickstarter OUYA. Na veel mail en tweets eindelijk antwoord gekregen. Ze gaan een nieuwe maken en volgende week opsturen. Zal wel te maken hebben met mijn LE OUYA. Na het eerste antwoord op mijn ticket toch een wat betere responstijd van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Het HDMI handshake probleem is helaas nog steeds niet opgelost.
Dit uit zich bij mij in het constant aangaan van de Ouya als een ander device dat op dezelfde hdmi-switch zit aan wordt gezet en (erger) het niet doorgeven van surroundgeluid. (dd of dts)
Dat laatste krijg ik ook niet aan de gang met de eerder genoemde trucjes. Hopelijk gaat er nog wat aan gedaan worden want XBMC draait verder als een trein!

En... :P

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/64mzee6wkpr3.gif

edit: ik heb 'm maar op marktplaats gezet. als ik 'm voor een redelijke prijs kwijtraak, ga ik toch maar voor een duurdere htpc want ik ben bang dat ze het probleem niet op gaan lossen

[ Voor 25% gewijzigd door Hyp Hyper op 27-07-2013 17:58 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Molybdenum schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:16:

probleem opgelost.
oorzaak: ik had wireless adb ingesteld. (een aanpassing in build.prop)

NIET DOEN!

USB adb wordt dan uitgeschakeld en een factory reset helpt niet!

Ik had geluk: een OTA update. Blijkbaar komt er dan een nieuwe build.prop

Ook kan je nog bij adb als je OUYA in recovery zit, maar dan kan je niet meer dan geschikte ROMs sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Iemand al een extra lader gespot voor de Ouya? Wordt er moe van steeds heen-en-weer te moeten lopen tussen tv en pc en de lader mee te moeten nemen (kabelgoot openen enzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
Echt ongelooflijk die lui van OUYA Support. Zonder een zinnige oplossing te bieden al mijn support tickets gesloten.

Ik heb inmiddels een refund aangevraagd want dat apparaat mogen ze in hun *** steken. Ik hoef hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Ik heb de mijne binnen en ben er zeer over te spreken, alles is vrij gemakkelijk werkend te krijgen en het sluit aan bij m'n verwachtingen.

- XBMC werkt perfect (ik stream nog via dezelfde dlna-oplossing als voor m'n PS3) en het apparaatje is een stuk stiller dan die lompe PS3 (zelfs met een betere ventilator heeft dat ding de neiging om op te stijgen).
- Side loading van apps gaat prima (Ghost Manager bijvoorbeeld), games zijn wat lastiger omdat de controls er vaak niet voor gemaakt zijn.
- Het Ouya-menu is meestal lekker snel (wisselen tussen games bijvoorbeeld). Helaas wel soms controller lag bij de wat intensievere toepassingen, maar daar zijn ze mee bezig en hopelijk lossen ze het op. De controller valt me trouwens behoorlijk mee: het voelt vrij stevig aan, alleen de dpad en de triggers voelen wel erg cheap aan.
- Free to play is geweldig, er zijn veel gratis dingen en je kan zo goed iets uitproberen zonder dat het al gauw te veel ingeperkt wordt (wel even een parental control password op het account zetten anders kan je per ongeluk iets kopen). Er is genoeg aanbod alleen is het nog niet heel erg hoogwaardig, maar dat wordt goedgemaakt door de vele emulators (vermaak me weer kostelijk met het aanbod van de SNES en Genesis).

Ik heb hem toch gekocht bij Amazon.co.uk en afgezien van de beperkte betaalmogelijkheden is dat een positieve ervaring geweest (wel een stopcontactconverter er bij aangeschaft want je krijgt er een universele adapter met alleen een UK opzetstukje bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
XVI schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:46:
Ik heb de mijne binnen en ben er zeer over te spreken, alles is vrij gemakkelijk werkend te krijgen en het sluit aan bij m'n verwachtingen.

- XBMC werkt perfect (ik stream nog via dezelfde dlna-oplossing als voor m'n PS3) en het apparaatje is een stuk stiller dan die lompe PS3 (zelfs met een betere ventilator heeft dat ding de neiging om op te stijgen).
Dan gebruik je waarschijnlijk geen surroundgeluid. Dat werkt bij vrijwel niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hyp Hyper schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:05:
[...]

Dan gebruik je waarschijnlijk geen surroundgeluid. Dat werkt bij vrijwel niemand.
Klopt, HDMI switch met spdif/toslink zit nog ergens in het verzendingstraject.
Maar surround sound of niet, van Cinevia heb ik geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
XVI schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:26:
[...]

Klopt, HDMI switch met spdif/toslink zit nog ergens in het verzendingstraject.
Maar surround sound of niet, van Cinevia heb ik geen last meer.
Oh dan ga je nog 'lachen'. Door een HDMI-CEC issue gaat ie constant weer aan uit standby zodra je je tv of iets anders op de switch aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
De Ouya is echt gaar heb het al een maand in huis doe er niks mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:51
Hebben er nog meer mensen last van apps waarvan het volume niet aangepast kan worden?
De standaard android volume switches(bij advanced) worden genegeerd door apps, hierdoor heb ik een overstuurd geluid in tunein,xbmc, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Jay47 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:59:
De Ouya is echt gaar heb het al een maand in huis doe er niks mee!
Ik heb hem verkocht en heb nu een Zotac Zbox mét surround geluid. :P
Gamen blijf ik maar op de WII doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hyp Hyper schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:32:
[...]

Oh dan ga je nog 'lachen'. Door een HDMI-CEC issue gaat ie constant weer aan uit standby zodra je je tv of iets anders op de switch aanzet.
Lijkt me dat je hem dan maar niet in de slaapstand moet zetten? Al is het natuurlijk wel irritant (zelf gelukkig (nog?) geen last van gehad).
M'n HDMI switch met SPDIF/Toslink is trouwens binnen en XBMC DTS & AC3 passthrough werkt perfect!

Mag wel hopen dat ze dat Ouya menu nog eens wat vlotter gaan maken.
Tijdens het downloaden van een nieuwe game of een update schokt dat ding aan alle kanten of loopt het gewoon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
XVI schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:45:
M'n HDMI switch met SPDIF/Toslink is trouwens binnen en XBMC DTS & AC3 passthrough werkt perfect!
Dan ben je blijkbaar één van de gelukkigen. Ik lees nog nergens anders dat het echt opgelost is. Wellicht heb je dat wake-up probleem dan ook niet.

Zijn er anderen hier waarbij het zonder meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik het wel een geinig apparaat vind.
Inderdaad er zijn nog aardig wat verbeterpunten, maar een potje TowerFall is wel zo machtig leuk.
Daar alleen al zou ik een OUYA kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

Ik heb vandaag een code ontvangen waarmee je $13.37 gratis store credit krijgt, vanwege de vele delays e.d.
Omdat ik mijn Ouya verkocht heb wil ik de code hier delen, hopelijk vindt iemand 'em die er echt wat aan heeft

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Veel plezier ermee, en ik (en anderen) horen graag als je 'em gebruikt hebt!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervelders
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2021
Na een lange tijd wachten dan toch eindelijk mijn Kickstarter OUYA gekregen, maar wel 2 minpuntjes:
1. Niet de LE die ik wilde, en geen controllers met mijn naam erop
2. 27,80 euro aan UPS moeten betalen

Deze keer toch een positieve ervaring met de OUYA support, snel antwoord en adequate oplossingen geboden. Ze boden aan om me een "bronze" versie op te sturen, met dito faceplates. Daarnaast boden ze ook aan de kosten van UPS te vergoeden. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om de silver versie te houden, en ik heb als compensatie een gedeelte van mijn pledge teruggekregen plus vergoeding voor de kosten van UPS. En dit allemaal binnen 3 uur na het melden van de genoemde minpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
Na ruim 6 weken met OUYA Support heen en weer gemaild te hebben was ik er echt helemaal klaar mee en heb ik van de week uit frustratie een refund aangevraagd voor mijn OUYA + extra controller. Aangezien ze de afgelopen weken alleen maar loze beloftes hebben gedaan.

Maar vannacht hebben ze dan toch het geld terug gestort. Van de ene kant ben ik daar wel blij mee, maar van de andere kant heb ik nu nog steeds geen OUYA en zijn extra controllers nu een stukje duurder. Mijn pre-order controller was namelijk 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05

Allanon

appearance is overrated

Thnx, ga ik veel plezier van hebben!
atticus182 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:35:
Ik heb vandaag een code ontvangen waarmee je $13.37 gratis store credit krijgt, vanwege de vele delays e.d.
Omdat ik mijn Ouya verkocht heb wil ik de code hier delen, hopelijk vindt iemand 'em die er echt wat aan heeft

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Veel plezier ermee, en ik (en anderen) horen graag als je 'em gebruikt hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:18

p0st

Dutch Reefer

Allanon schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:30:
Thnx, ga ik veel plezier van hebben!
[...]
Thanks dat je het even meldt, veel plezier ermee!!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ook mijn Ouya binnen, eerste indrukken:
- De ouya zelf, hoewel van plastic, is een erg mooi stukje hardware
- controller is heel brak, maar gelukkig werken mijn ps3 controllers prima met de ouya.
- systeem zelf loopt vrij snel vast, tot nu toe al 2x bij het downloaden/updaten van software
- xbmc daarentegen werkt perfect, is ook de voornaamste reden dat ik hem heb aangeschaft, nu nog CEC support en ik ben blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

StephaN900 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:11:
- systeem zelf loopt vrij snel vast, tot nu toe al 2x bij het downloaden/updaten van software
Komt waarschijnlijk doordat je ethernet gebruikt, met Wi-Fi heeft ie die problemen niet (alleen voor XBMC moet je juist weer wél bekabeld netwerk hebben want over draadloos gaat het te langzaam en zijn de films steeds aan het bufferen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35

RobertowNL

For your gear!

XVI schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:17:
[...]

Komt waarschijnlijk doordat je ethernet gebruikt, met Wi-Fi heeft ie die problemen niet (alleen voor XBMC moet je juist weer wél bekabeld netwerk hebben want over draadloos gaat het te langzaam en zijn de films steeds aan het bufferen).
Ah; dat verklaart die vastlopers tijdens de download van grotere bestanden. Maar WIFI is ook weer niet alles :/

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
StephaN900 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:11:
Ook mijn Ouya binnen, eerste indrukken:
- De ouya zelf, hoewel van plastic, is een erg mooi stukje hardware
- controller is heel brak, maar gelukkig werken mijn ps3 controllers prima met de ouya.
- xbmc daarentegen werkt perfect, is ook de voornaamste reden dat ik hem heb aangeschaft, nu nog CEC support en ik ben blij
Welke xbmc versie gebruik jij?
Ik heb wel wat last van audio lag (ook negatieve lag, beeld loopt soms dus voor op het geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
XVI schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:17:
[...]

Ok, maar dat zou natuurlijk niet mogen....

Ik gebruik trouwens xbmc gotham alpha1:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=OUYA

Geluid heb ik geen last van, maar ik heb ook geen surround of zo, hdmi naar tv, tv-> optical cable -> soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Fan in de Ouya was mij iets de luid dus maar een pricewatch: Noctua NF-A4x10 FLX, 40mm besteld.

Installeren stelt niks voor met de 3M Scotchlok dingetjes die er bij zitten.
Mocht ik hem nog te luid vinden dan zit er ook nog een kabel bij die de toeren van 5400 terugbrengt naar 3700. Maar wellicht loopt de temperatuur dan wel te hoog op.

Afbeeldingslocatie: http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserver?mwsId=66666UgxGCuNyXTtnXMcLXM_EVU6EbHSHVs6EVs6E666666--&boundedSize=310
Oude kabel doorknippen, nieuwe en beide kanten van min en plus in de connectortjes en klaar.
Hij spint even bij het opstarten dus ik ga er vanuit dat het goed zit ;) (slaat nu buiten de behuizing niet aan).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NG7vEpi.jpg

Heeft iemand hier order en Chaos & Chaos geïnstalleerd en werkt het momenteel :P? Krijg nu al ruim een dag een melding dat de update server quick mainenance heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 07-08-2013 17:50 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Een vraag aa de mensen die een PS3 controller gebruiken:
1) gebruiken jullie een dual shock controller?
2) is de lag minder met een PS3 controller?

ik vind de lag namelijk vrij vervelend met het spelen van spelletjes op de OUYA dus hoop dat een andere controller daar verbetering in kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

B-Force schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:11:
Een vraag aa de mensen die een PS3 controller gebruiken:
1) gebruiken jullie een dual shock controller?
2) is de lag minder met een PS3 controller?

ik vind de lag namelijk vrij vervelend met het spelen van spelletjes op de OUYA dus hoop dat een andere controller daar verbetering in kan brengen :)
Dualshock 3 Sixaxis en ja ;) Helaas werken niet alle games even goed met PS3 controllers.
Vandaag met de Ouya uit de behuizing geen lag overigens, maar dat kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Voor degene die xbmc gebruiken, als jullie hem uitzetten dmv de knop op de console zelf gaan jullie dan eerst xbmc uit of kan het geen kwaad om hem direct vanuit xbmc uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passthru werkt hier nu ok lijkt het.
Na laatste update ook geen kraak meer bij het schakelen van het geluid.
Heel blij mee met de snelle updates, 8) d:)b oOo
"boot" geinstalleerd zodat ie na het starten direct xbmc start.

Eigenlijk is het wachten hier op het automatisch juist configureren van mijn IR remote zoals de pi doet, ik mis de back knop nog |:( en da's niet handig.
Te druk om het handmatig te doen, da's nog niet zo 123 gepiept.
Zou ook wel fijn zijn als je vanuit de interface direct een ftp server kon installeren op de OUYA, er zat in xbmc doorgaans standaard een ftp server maar of dat nu nog zo is moet ik ook nog uitzoeken.
Heb een xbox1female naar usb kabel besteld, benieuwd of ik dan nog wat xbox1 hardware kan gebruiken, draadloze controller of de dvd kit of zo.

Lekker vlotte xbmc interface, zo hoort het. :9~

Voor wie nog niet blij is met zijn OUYA, kijk het een poosje aan, wat meer specifieke problemen kunnen best wat meer tijd nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Welke versie van XBMC draai jij ? (link) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
En boot ken ik niet, welke app is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorioz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 22:22
Ik begrijp dat als ik de Ouya via Amazon.com bestel ik een geen pakket krijg incl. EU geschikte adapter & stekker.

Is deze versie ook wél in de winkel in Florida te koop? (i.v.m. vakantie :) )

Of weet iemand hoe ik op dit moment wel aan de "EU versie" van de Ouya kom?

edit: via een chat met de supportafdeling van Amazon.com begrijp ik dat zij deze niet leveren.

[ Voor 60% gewijzigd door Jorioz op 13-08-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
Ik heb ook XBMC draaiend. Heb gewoon deze tutorial gevolg en werkt.
link

Ook de APK via de browser van de ouya gedll en geinstalleerd door de korte link in te voeren in de adres balk van de browser. Werkt prima!

Ik lees net van MIETDE dat hij 'boot' naar XBMC...dat wil ik ook! Maar eens googlen...

handige link voor xmbc gebruikers: link wiki

[ Voor 12% gewijzigd door Xecuter NL op 13-08-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja je kan een boot app downloaden in de ouya store, hiermee gaat hij wel eerst de ouya UI in, maar dan start hij als het ware automatisch xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
XBMC 13 Gotham Alpha 1 werkt hier perfect. Een aanrader hierbij is de Logitech Touch K400 toetsenbord + touchpad combo, werkt perfect en kost zo'n 27-28 eurotjes. Ik moest wel een custom .kl bestand aanmaken omdat bepaalde toetsen (Ouya button A bijvoorbeeld) niet gemapped waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ook een verrassing. Gisteravond mail gekregen dat ik vandaag iets binnen zou krijgen via UPS.
Dacht; dat zal wel van Amazon (maandag besteld) o.i.d. zijn. Was het dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5459/9509395048_7aa756b396_z.jpg
Niet zelf actief achteraan gezeten dus denk ik dat iedereen er deze dagen dus de 2e (3e/4e) binnen krijgt.

Geen idee nog wat ik ermee moet; nog niet echt gekeken naar games die je met meerdere personen kunt doen. Zijn er überhaupt games waarmee je beeld ook gedeeld wordt (dus boven-onder)?

Al moet ik bekennen; sinds ik 'm heb ben ik weinig mee bezig op onderstaande na :P :
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/9509394654_957ed6cd46_z.jpg

(Bezig met alles opnieuw instellen van NAS en XBMC installaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Piet91 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:34:
Ook een verrassing. Gisteravond mail gekregen dat ik vandaag iets binnen zou krijgen via UPS.

[afbeelding]
Niet zelf actief achteraan gezeten dus denk ik dat iedereen er deze dagen dus de 2e (3e/4e) binnen krijgt.
Wat stond er voor waarde op het douaneformulier? Geen BTW + inklaringskosten hoeven te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ESteg schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

Wat stond er voor waarde op het douaneformulier? Geen BTW + inklaringskosten hoeven te betalen?
Nu je het zegt; geregeld gelezen dat mensen moesten bijbetalen voor de 2e controller inderdaad.

Maar nee, ik zelf niet. Kan ook nergens papieren vinden met kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
Piet91 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Nu je het zegt; geregeld gelezen dat mensen moesten bijbetalen voor de 2e controller inderdaad.

Maar nee, ik zelf niet. Kan ook nergens papieren vinden met kosten.
Geen CN 22 formulier op de doos? Apart! In ieder geval goed om te zien dat de controllers eindelijk uitgeleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ESteg schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:04:
[...]

Geen CN 22 formulier op de doos? Apart! In ieder geval goed om te zien dat de controllers eindelijk uitgeleverd worden :)
Nee. Alleen adressering (met trackingcode/barcode enz.).

Trouwens, waren de Ouya's met inscripties van de backers niet alleen voor de backers? Ik ben geen backer (pre-order van 24 december) en ik heb die inscripties. Dacht dat die alleen voor backers waren namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Piet91 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:34:

[afbeelding]

Geen idee nog wat ik ermee moet; nog niet echt gekeken naar games die je met meerdere personen kunt doen. Zijn er überhaupt games waarmee je beeld ook gedeeld wordt (dus boven-onder)?

Al moet ik bekennen; sinds ik 'm heb ben ik weinig mee bezig op onderstaande na :P :
[afbeelding]

(Bezig met alles opnieuw instellen van NAS en XBMC installaties)
Hoe bevalt XBMC op de Ouya? Ik zoek een snellere vervanging voor mijn Raspberry Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Hoe bevalt XBMC op de Ouya? Ik zoek een snellere vervanging voor mijn Raspberry Pi.
Nog niet heel veel gebruikt.
Skins gaan sowieso veel beter, hier kun je wat zwaardere skins nog normaal gebruiken zonder dat het traag wordt.
Android geeft wel wat problemen soms; denk aan vaste 60Hz beeldverversing (dus 25fps materiaal kan problemen geven), NAS kan niet d.m.v. NFS bereikt worden.
Verder heb ik geen zware files (allemaal .MKV's van hooguit 5-8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ook grappig :
na het binnenkrijgen van de ouya + 1 controller, heb ik de 2e controller geannuleerd, omdat ik niet nogmaals de 2e keer invoerrechten wou gaan betalen. Netjes geld teruggekregen van Ouya, dus dacht dat het was afgehandeld.
Nu kreeg ik ook gisteravond mail van UPS dat er een pakketje onderweg was en deze heb ik nu net ontvangen : de 2e controller :) En dat ook nog zonder invoerrechten (maar volgens mij ligt dit meer aan UPS dan gezien de eerste via PostNL kwam).

Heb dus niets betaald voor de 2e controller, maar dat is dan de pleister op de wond voor het lange wachten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Iemand hier al splashtop geprobeerd om pc spellen te streamen a la nvidia shield?

zoals deze kerel

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=15HZjm-KWCg]

als dit en xbmc een beetje goed werkt haal ik er ook 1 denk.

[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 14-08-2013 16:05 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sommige vervoerders sturen pas later een factuur voor de invoerrechten, geen idee of dat FedEx was of UPS. Juich in elk geval niet te vroeg!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ben ik de enige bij wie de nieuwe update alleen maar voor ongekend veel problemen zorgt? Ik heb sinds de update onder andere last van:

- Mijn toetsenbord (Logitech K400) key layout werkt niet meer, dus ik moet mijn knoppen opnieuw gaan mappen
- De launcher blijft maar crashen
- Spellen/apps updaten niet meer
- XBMC addons en scripts geven ook plugin errors. EDIT: 1 van de plugins (1channel) gaf een script error, welke ik met deze instructies heb kunnen repareren: http://www.xbmchub.com/bl...ken-and-how-you-can-help/

Wellicht toch maar tijd om de Ouya van de hand te doen en te kijken naar een stabieler alternatief...

[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 15-08-2013 09:48 . Reden: Toevoegen fix voor 1channel plugin error ]

Verwijderd

Bij mij werkt het prima.
Maar ik moet wel zeggen dat ik na iedere update een reset doe.
Op 1 of andere manier gaat het dan allemaal vloeiend, ideaal nee, maar het werkt wel.

En ze komen toch echt regelmatig met updates en vind dat wel netjes :)

Release Notes

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb gisteren mijn tweede controller binnen gekregen, hoefde niets te betalen aan de deur!

Heeft iemand nog slimme suggesties om het DTS passthrough signaal uit de HDMI connector te krijgen en in een Toslink connector? Ik heb gekeken naar splitters op Ebay etc, maar die komen al snel uit richting de 40 euro...

Mijn versterker pakt geen HDMI audio, en mijn tv stuurt alleen maar 2 kanaals audio uit over de Toslink poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
TommyboyNL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:35:
Sommige vervoerders sturen pas later een factuur voor de invoerrechten, geen idee of dat FedEx was of UPS. Juich in elk geval niet te vroeg!
Gisteren kwamen ook mijn extra controllers. Vervoerder was UPS, dus op zich zou er nog een factuur moeten komen maar voor zover ik kon zien, was het pakket verzonden vanuit Tilburg. Dat scheelt dus een slok op een borrel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

ybastiaans schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:42:
Ik heb gisteren mijn tweede controller binnen gekregen, hoefde niets te betalen aan de deur!

Heeft iemand nog slimme suggesties om het DTS passthrough signaal uit de HDMI connector te krijgen en in een Toslink connector? Ik heb gekeken naar splitters op Ebay etc, maar die komen al snel uit richting de 40 euro...

Mijn versterker pakt geen HDMI audio, en mijn tv stuurt alleen maar 2 kanaals audio uit over de Toslink poort.
Ik had hetzelfde probleem en helaas zal het vinden van een goedkopere oplossing erg lastig zijn.
Ik wilde eerst voor een splitter gaan via Amazon.co.uk maar de goedkoopste bleek uit de states te moeten komen en niet tot in Nederland leverbaar te zijn.
Je komt dan al gauw uit bij de wat duurdere HDMI switches waarvan er bij de Engelse Amazon niet zo veel te vinden zijn.
De Duitse Amazon heeft er al meer (onder andere van het merk Ligawo) maar het nadeel is dat je dan vaak veel hogere verzendkosten betaald (€ 15,- en hoger per artikel is niet ongewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Piet91 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Nog niet heel veel gebruikt.
Skins gaan sowieso veel beter, hier kun je wat zwaardere skins nog normaal gebruiken zonder dat het traag wordt.
Android geeft wel wat problemen soms; denk aan vaste 60Hz beeldverversing (dus 25fps materiaal kan problemen geven), NAS kan niet d.m.v. NFS bereikt worden.
Verder heb ik geen zware files (allemaal .MKV's van hooguit 5-8GB.
Wat stom zeg, dat vaste 60Hz vanwege Android. |:( Dan kun je dus ook nooit mooi films/series bekijken, want die zijn 99% op 24p. Ik ben blij dat ik em niet direct besteld heb. Zal dit nog op te lossen zijn in de toekomst, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kthxbye schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Wat stom zeg, dat vaste 60Hz vanwege Android. |:( Dan kun je dus ook nooit mooi films/series bekijken, want die zijn 99% op 24p. Ik ben blij dat ik em niet direct besteld heb. Zal dit nog op te lossen zijn in de toekomst, denk je?
Ik heb nog geen enkele films of aflevering volledig bekeken op de Ouya (Raspberry is namelijk véél sneller en praktischer in gebruik daarvoor) dus kan geen eigen ervaring delen.

Maar het is inderdaad een minder mooi feit. Ligt aan Android want die heeft dat vast gezet op 60Hz en de Ouya draait nu eenmaal op Android. Ik heb dan ook geen idee of dit gaat veranderen in de toekomst.
Misschien komt er een slimme hacker die er raad mee weet of misschien biedt de officiële XBMC voor Ouya een oplossing; ik weet het niet want er veel heb ik me niet ingelezen.

Trouwens; ik ben benieuwd wat de officiële XBMC voor Ouya gaat bieden, als die al komt. Want de .apk's die je er nu op kunt zetten werken eigenlijk perfect, op die vaste refresh rate na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Paar weken terug een OUYA meegenomen uit de States..... Wat een teleurstelling. Zo weinig fatsoenlijke content beschikbaar, input lag, geen PlayStore... Eens kijken of het wat is met XMBC, maar het kleine ventilatortje wat erin zit bederft veel van de Home Theatre pret. Snap sowieso niet dat er een ventilator in zit. Mijn tablet heeft ook een TEGRA3 en heeft geen fan erin...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Freekers schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:31:
Paar weken terug een OUYA meegenomen uit de States..... Wat een teleurstelling. Zo weinig fatsoenlijke content beschikbaar, input lag, geen PlayStore... Eens kijken of het wat is met XMBC, maar het kleine ventilatortje wat erin zit bederft veel van de Home Theatre pret. Snap sowieso niet dat er een ventilator in zit. Mijn tablet heeft ook een TEGRA3 en heeft geen fan erin...
Diktedrukte wist je vooraf toch wel ;)? En even wat rondkijken op XDA en je kan het overigens zo installeren.

De fan zit er in omdat de processor hoger geklokt is. De fan is gemakkelijk te vervangen. Heb er zelf een Noctua NF-A4x10 FLX ingezet en dat scheelt best wat in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap dat probleem van die fan niet.
Ik hoor hem echt niet...

Input lag is per spel verschillend, maar zeker niet minder irritant.
Voor XBMC gebruiker ik nu deze variant: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005

Werkt stukken beter dan die word aangegeven op de Wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
RobertowNL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:40:
De fan zit er in omdat de processor hoger geklokt is. De fan is gemakkelijk te vervangen. Heb er zelf een Noctua NF-A4x10 FLX ingezet en dat scheelt best wat in het geluid.
Hoe ziet dat eruit dan? Is die fan even groot als degene die er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:02:
Snap dat probleem van die fan niet.
Ik hoor hem echt niet...

...
Inderdaad. Ik hoor de fan nooit werken, zelfs niet als ik dichtbij zit :S

Verder; ik krijg de OUYA nog steeds niet aangesloten via de receiver :( Ik heb een Onkyo 508 en als ik hem aansluit op de receiver krijg hij wel een signaal (tv-scherm gaat van blauw naar zwart), maar verder helemaal niets. Geen beeld, geen geluid :(
Dus nu aangesloten op de TV en die is weer gekoppeld aan de receiver. Krijg geluid dus wel uit mijn boxen, maar niet op de gewenste manier... Iemand hier een oplossing voor?

Heb al geprobeerd op te starten en daarna de receiver aan, eerste receiver aan en daarna opstarten, allebei uitschakelen en weer opnieuw aan, apart uitschakelen en weer aanzetten.... helpt allemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:02:

Voor XBMC gebruiker ik nu deze variant: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005

Werkt stukken beter dan die word aangegeven op de Wiki.
Je kan nu elke nightly build pakken na 01-08 aangezien de hardwareversnelling nu mee in is gebakken. Zelf draai ik nu op de versie van 03-08 ( Link ) en is het alleen even afwachten tot de Milestone build. Werkt perfect!
Ik kan niet vergelijken met een Pi, wel met een hardware versnelde Crystalbuntu versie op een ATV1 en daar ben ik zeer tevreden over de Ouya performance. Ik verwacht overigens in een "Ouya-dedicated" versie, als die inderdaad komt, eigenlijk alleen native support voor de ouya controller in xbmc extra op wat er nu staat voor de android versie.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Ik heb nu de Ouya uitgerust met XBMC en 'Boot' en dat werkt opzich prima. Nu wil ik alleen mijn all-in-one remote Lenovo (keyboardje met track muis) kunnen gebruiken. Muis werkt en sommige keys. Hoe krijg je dat nou goed aan de praat (andere gebruiken een Logitech variant, volgens mij zou het hetzelfde moeten werken)...hoe doe je dat?

Volgende vraag: XBMC op de ouya een library laten maken? Hoe doe je dat? Films en series staan op NAS en deze vind je via Files en upnp. Iemand een idee?

Wat opmerkingen;
Plex werkt goed tot je iets ook daadwerkelijk van de NAS wilt afspelen, geeft geen beeld of 'buffert' elke 2 seconden. Kan aan de Readynas Ultra 2 liggen en de instellingen...nog niet over uit.
Als ik mijn Lenovo keyboardje aan de praat krijg en XBMC kan een library aanmaken, dan ben ik er zeer blij mee. Nu dus nog maar half. Surround werkt, XBMC gaat vloeiend en beeld op mijn 47" ziet er strak uit. 60hz is me nog niet zozeer opgevallen. Wat niet goed lijkt te werken is de samenwerking en streaming vanaf mijn game pc met xbmc (voorheen ook mijn HTPC). Beeld daarbij hapert via streaming van XBMC naar XBMC. Aan het netwerk ligt het niet. Maar goed, doel is om mijn energie slurpende game bak niet aan te hoeven hebben staan om een filmpje te kijken, dus boeit ook niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
B-Force schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:27:
[...]

Inderdaad. Ik hoor de fan nooit werken, zelfs niet als ik dichtbij zit :S

Verder; ik krijg de OUYA nog steeds niet aangesloten via de receiver :( Ik heb een Onkyo 508 en als ik hem aansluit op de receiver krijg hij wel een signaal (tv-scherm gaat van blauw naar zwart), maar verder helemaal niets. Geen beeld, geen geluid :(
Dus nu aangesloten op de TV en die is weer gekoppeld aan de receiver. Krijg geluid dus wel uit mijn boxen, maar niet op de gewenste manier... Iemand hier een oplossing voor?

Heb al geprobeerd op te starten en daarna de receiver aan, eerste receiver aan en daarna opstarten, allebei uitschakelen en weer opnieuw aan, apart uitschakelen en weer aanzetten.... helpt allemaal niets...
Wellicht dat je de Mod collection for Ouya kunt gebruiken (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2359390) Hiermee kun je bijvoorbeeld de HDMI resolutie en overscan aanpassen. Het is een long shot maar het zou kunnen werken.

OT: Ik heb ook een Ouya maar het apparaat kan me als mediaspeler nog niet bekoren, ik moet constateren dat de Raspberry een betere XBMC ervaring geeft (muv de traagheid door de hardware). Het gebrek aan DTS passthrough en CEC is moeilijk verteerbaar. Maar ach, in dit geval is het volgens mij een kwestie van geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
Xecuter NL schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:43:
Ik heb nu de Ouya uitgerust met XBMC en 'Boot' en dat werkt opzich prima. Nu wil ik alleen mijn all-in-one remote Lenovo (keyboardje met track muis) kunnen gebruiken. Muis werkt en sommige keys. Hoe krijg je dat nou goed aan de praat (andere gebruiken een Logitech variant, volgens mij zou het hetzelfde moeten werken)...hoe doe je dat?

Volgende vraag: XBMC op de ouya een library laten maken? Hoe doe je dat? Films en series staan op NAS en deze vind je via Files en upnp. Iemand een idee?

Wat opmerkingen;
Plex werkt goed tot je iets ook daadwerkelijk van de NAS wilt afspelen, geeft geen beeld of 'buffert' elke 2 seconden. Kan aan de Readynas Ultra 2 liggen en de instellingen...nog niet over uit.
Als ik mijn Lenovo keyboardje aan de praat krijg en XBMC kan een library aanmaken, dan ben ik er zeer blij mee. Nu dus nog maar half. Surround werkt, XBMC gaat vloeiend en beeld op mijn 47" ziet er strak uit. 60hz is me nog niet zozeer opgevallen. Wat niet goed lijkt te werken is de samenwerking en streaming vanaf mijn game pc met xbmc (voorheen ook mijn HTPC). Beeld daarbij hapert via streaming van XBMC naar XBMC. Aan het netwerk ligt het niet. Maar goed, doel is om mijn energie slurpende game bak niet aan te hoeven hebben staan om een filmpje te kijken, dus boeit ook niet zo heel erg.
Dat plex niet werkt komt door je nas, plex media server ondersteund geen transcoding op arm. Dus probeert hij je media rechtstreeks door te sturen, wat de plex player maar bij een aantal formaten ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb een paar maanden geleden mijn OUYA moeten opgeven vanwege een brick, maar iets meer dan een week kreeg ik support zover om een RMA in te vullen. Krijg ik vandaag ineens een mailtje van Fedex dat ie verzonden is :O Wel zonder enige reactie van OUYA, maar volgensmij hoef ik hem niet terug te sturen! Dat scheelt weer een hoop gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Thanks Mitch187, maar mijn Readynas Ultra 2 heeft geen ARM maar x86 structuur, dus dat zou het dan niet moeten zijn...toch?

Ik ben in ieder geval helemaal over op XBMC en zeer content met de officiele OUYA XBMC build (vorige versie had problemen met stotteren van stream vanaf de NAS). 5.1 lijkt volgens mij gewoon te werken.

Ook heb ik nu wel met XBMC de mogelijkheid gekregen om via SMB shares op mijn NAS een content (movies of series) aan te geven waardoor hij ze scant en een library aanmaakt. Dit werkt dus niet via upnp en wel via de WORKGROUP. Weer wat geleerd.

De XeeBo skin vind ik het fijnst (en snelst/vloeiend) werken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Dan is een NAS vaak als nog te traag om de video te transcoderen denk ik. Je kan wel proberen de
Plex-app in te stellen op Direct Play, volgensmij speelt hij het dan via upnp af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
hmm, na de laatste update werkt Play Sotr en ES File Explorer nie meer, terwijl ik hem wel geroot heb. Busybox, SU en Xposed framework werken wel allemaal... Iemand een goed ide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb het zelf niet gedaan, maar dat installeren van de Play Store vereist toch meerdere dingen? Deze kunnen in de update verloren zijn gegaan. Ik denk dat je hem opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

XVI schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:46:
Ik heb hem toch gekocht bij Amazon.co.uk en afgezien van de beperkte betaalmogelijkheden is dat een positieve ervaring geweest (wel een stopcontactconverter er bij aangeschaft want je krijgt er een universele adapter met alleen een UK opzetstukje bij).
Ben ik de enige die het onlogisch vind dat de adapter anders is bij Amazon.co.uk?
Het product wordt toch verkocht met een universele power adapter volgens Ouya?
Heeft men voor de Engelse markt dan toch een ander product?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Da_maniaC schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:53:
[...]
Ben ik de enige die het onlogisch vind dat de adapter anders is bij Amazon.co.uk?
Het product wordt toch verkocht met een universele power adapter volgens Ouya?
Heeft men voor de Engelse markt dan toch een ander product?
Het is inderdaad een universele adapter, echter zat er alleen een opzetstukje voor de UK bij.
Ik denk dat ze dit zo voor de retail-verkoop hebben bepaald (en de kickstarters/pre-orders aan de hand van het land van herkomst van het juiste opzetstukje hebben voorzien) of Amazon haalt stiekem de EU-stekker er uit als je er ook een adapter bij hebt aangeschaft. :P
Opzich niet zo heel vreemd dat ze hun levering per markt aanpassen (ik heb in ieder geval nog nooit iets anders dan een EU-stekker gekregen hier in Nederland bij een product), wel jammer omdat het ding vrij slecht leverbaar is en het het aanschaffen wat lastiger maakt.

• Xecuter NL
Met de launch van Netflix in NL...iemand al Netflix draaiend op de Ouya?

Ik ga vanavond eens klooien met een apk uit de store. Maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.

Verwijderd

Nog geen ervaring mee...
Maar als de Android app niet werkt zou je nog de XBMC plugin kunnen proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 17:35 ]

• Xecuter NL
heb de app geinstalleerd (2.1.2 versie) maar is niet in HD. Blijkbaar kan je via de AmazonAppstore wel een goede apk installeren...alleen na het installeren van de AmazonAppstore vind hij Netflix niet...wat vast met regio te maken heeft.

Ik ga nog even verder puzzelen maar als iemand het aan de praat heeft in HD: let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Amazon AppStore mag idd niet vanwege regio restricties. Ik heb New Stock V2.1.1 apk direct geinstalleerd van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178425, en dat werkt ongeveer. Streamen werkt, is volgens mij HD. Het begint heel blokkerig, maar na ongeveer 30 seconden was het goede kwaliteit. Problemen die ik heb zijn:
Scrollen door de episode list werkt niet, dus kan alleen de eerste 5 episodes van een seizoen kiezen. Ook scrollen op het main menu werkt niet goed omdat hij direct naar het zoekveld springt. Subtitles zijn klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Hoop dat er een native app komt, dat zou, gezien de populariteit van Netflix, toch snel moeten komen lijkt me. Voor nu kijk ik Netflix wel op mijn ipad of via de xbox 360 (werken beide fantastisch). Gebruik mijn ouya wel gewoon voor XBMC en de nieuwste dingen buiten Netflix om. Hoop wel dat ze opschieten, want het geluid van de fan van mijn X360 word ik niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Nog een issue met de netflix app op ouya, hij pauzeert als de controller in slaap valt (zie ook http://www.reddit.com/r/o...pauses_every_ten_minutes/). Beetje irritant, maar wel oplosbaar gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OUYA heeft weer een nieuwe firmware update de deur uit gedaan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

Afbeeldingslocatie: http://static.weeb.tv/images/xbmc.gif

en more on that:
We love XBMC and know you do too so wanted to update you on a recent change. OUYA just learned of some proprietary software contained within the XBMC on OUYA media player app relating to on-device decoding of certain multi-channel audio compression technologies. We need to work with the license holders to enable this functionality so while we work on that (and yes, cost is a major consideration) we have updated the app to remove the proprietary decoding licenses. We hope to have this back soon - and will continue to work on optimizing OUYA for seamless passthrough of multi-channel audio. Thanks for understanding.

Cheers, Genny Harrison, Community Manager genny@ouya.tv | www.ouya.tv
Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OUYA komt naar de Nederland, België en Luxemburg!
Voor meer info klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben bang dat het too little too late is. De momentum is er af, de must-have games blijven uit, en voor xbmc heeft het nog steeds niet meer meerwaarde dan bijvoorbeeld een raspberry pi.

Op marktplaats worden ze nog net niet gedumpt, maar ze gaan zeker niet meer voor meer dan de nieuwprijs weg.

i am disappoint... [insert square face]

[ Voor 19% gewijzigd door Magic op 03-10-2013 10:57 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje geduld hebben joh, wacht eerst maar eens op de final versie 13, ik heb er nog steeds vertrouwen in.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Piet91 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:05:
Voor de mensen die de onofficiële officiële XBMC gebruiken voor de Ouya; lees dit even door.

[afbeelding]

en more on that:

[...]

Bron.
Damn, das crap.
Het lijkt alleen om AAC te gaan?
Vond het nog wel zo mooi dat het ding dat zelf on-the-fly transcodeerde naar 5.1 AC-3, of gaat het hier alleen om de 1-1 pass-through van AAC?
Nou ja, gelukkig wordt vrijwel niets gereleasd in AAC en pakt hij het dan via een goede media server alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Piet91 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 23:05:

[afbeelding]

en more on that:

[...]

Bron.
Hier is al een andere versie voor uitgekomen die op ouyaforum.com staat van de ontwikkelaar koying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

JohnStaakke schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:46:
[...]

Hier is al een andere versie voor uitgekomen die op ouyaforum.com staat van de ontwikkelaar koying.
De sideloading versie werkt nog wel gewoon toch? Ik mis nog steeds DVD (menu) support, kan alleen maar de VOB files afspelen nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Ah eindelijk, de nieuwe firmware update lost de hdmi handshake issue op. Ik kan bevestigen dat dit inderdaad zo is, dus de ouya kan eindelijk in zijn standby sleep mode via de U button.

Goed bezig OUYA! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door martincm op 10-10-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
-SaveMe- schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

De sideloading versie werkt nog wel gewoon toch? Ik mis nog steeds DVD (menu) support, kan alleen maar de VOB files afspelen nog steeds :(
Verwacht niet dat dvd menu's gaan werken. Deze zijn een nachtmerrie voor iedere developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

mitch187 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:42:
[...]

Verwacht niet dat dvd menu's gaan werken. Deze zijn een nachtmerrie voor iedere developer
Waarom werkt dat dan wel in alle andere versies, waaronder de desktop versie en mijn 10 jaar oude versie op de eerste xbox ?

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.