Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ksr/projects/183979/posts/283033/image-145099-full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/ksr/projects/183979/posts/283033/image-145100-full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1341389036.jpeg

De onlangs onthulde Ouya-gameconsole heeft binnen acht uur de benodigde fondsen opgehaald via Kickstarter. Het vierkante kastje draait op het Android-besturingssysteem en moet slechts 99 dollar gaan kosten.
Het team achter de Ouya had een bedrag van 950.000 dollar als doel gesteld op hun Kickstarter-pagina en wist dat binnen acht uur te verzamelen, schrijft The Verge. Het bedrag loopt nog steeds op en op het moment van schrijven hebben 16.281 gebruikers gezamenlijk 2.027.790 dollar toegezegd. Het Ouya-team wil het geld gebruiken om de eerste prototypes te bouwen, een sdk te maken voor ontwikkelaars en de productie op gang te krijgen. Daarnaast is het de bedoeling om enkele ontwikkelaars van geld te voorzien om launch-titels te maken.

De goedkope gameconsole is opgebouwd rondom Nvidia's Tegra 3-quadcore-soc en draait op Android 4.0. De keuze voor een bestaand softwareplatform en populaire hardware zou ervoor moeten zorgen dat ontwikkelaars snel aan de slag kunnen met gameontwikkeling. De console krijgt verder 1GB geheugen, 8GB flashopslag, wifi, bluetooth, een usb-poort, hdmi-uit en een zelf ontworpen draadloze controller. Deze laatste beschikt over twee analoge joysticks, een d-pad, acht knoppen en een touchpad.

De Ouya en bijbehorende interface wordt ontworpen door Yves Béhar, de man achter het ontwerp van de One Laptop Per Child-notebooks. Het team kent ook enkele andere grote namen, zoals Ed Fries, die 'president of game publishing' was bij Microsoft ten tijde van de eerste XBox. Het bedrijf wordt geleid door Julie Uhrman, die voorheen de leiding had over de digitale distributie bij het IGN-concern.
De makers verwachten dat de Ouya in maart van 2013 uit zal komen.

Bron:http://tweakers.net/nieuw...start-op-kickstarter.html
http://www.kickstarter.co...ind-of-video-game-console

Specifications:
  • Tegra3 quad-core processor
  • 1GB RAM
  • 8GB of internal flash storage
  • HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
  • WiFi 802.11 b/g/n
  • Bluetooth LE 4.0
  • USB 2.0 (one)
  • Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
  • Android 4.0
Wie heeft er al 1 besteld?

Poll: Heb jij er 1 besteld?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=381753&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

UPDATE

Start-up Ouya heeft op Kickstarter ruim 8,5 miljoen dollar weten op te halen voor de financiering van zijn Android-console. Inmiddels kunnen pre-orders geplaatst worden en Ouya hoopt de goedkope console in april 2013 uit te brengen.

De plannen voor de Ouya-console werden begin juli op Kickstarter ontvouwd. De initiatiefnemers wilden voor de ontwikkeling van de kubusvormige spelcomputer 950.000 dollar ophalen, maar de interesse voor de Ouya was groot; de start-up heeft na de sluiting van de investeringsronde donderdag 8.596.475 dollar binnengehaald.

Inmiddels biedt Ouya de mogelijkheid aan om pre-orders te plaatsen. Inclusief een controller kost de Ouya bij verzending in de VS 109 dollar, terwijl voor internationale leveringen 119 dollar betaald moet worden, inclusief verzendkosten. Ouya hoopt de console vanaf april volgend jaar te kunnen leveren, al zouden personen die zich hebben ingeschreven voor een developerversie, deze naar verwachting al in december ontvangen.

www.ouya.tv
KKC schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:43:
Deze tracing site van DHL werkt, en geeft ook de status weer:
https://www.globalmail.dhl.com/web/portal-asia/traceit
en dan bij "Item Cust_Ref" je tracking nummer invullen die je van OUYA gekregen hebt.

Mijn pakket is inmiddels in Duitsland aangekomen bij DHL

[ Voor 37% gewijzigd door B0MBACI op 20-06-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Speel momenteel op mijn HTC One X best veel games die Tegra 3 geoptimaliseerd zijn en ziet er echt heel erg mooi uit. Als je hem aansluit op een HD TV dan vergeet Snake en Tetris maar want best wel pracht en praal wat ze op het scherm toveren. Voor 99,- haal je dan echt een mooie console in huis voor de standaard gamer, de Android markt staat vol met goede titels.

Gameloft heeft bijvoorbeeld erg dikke titels, maar ook spellen als Shadowgun zien er echt goed uit. Uiteraard zullen de meeste mensen toch de standaard games spelen maar door dit apparaat misschien uitwijken naar de wat betere titels.

8GB is wel een beetje weinig, sommige betere titels zijn al 1,5 a 2GB dus dan is je console snel vol. Mag hopen dat dit uit te breiden is anders kun je maar een paar top titels erop zetten.

Als je écht wilt gamen ben je uiteraard met een xbox / ps3 nog altijd beter af maar die zijn ook stuk duurder en ook de spellen zijn veel duurder in aanschaf. Dus binnen dit budget heb je zeker prijs-kwaliteit..!

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 11-07-2012 16:06 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik twijfel een beetje. De voorgestelde specs doen meer denken aan een telefoon dan aan een gameconsole, en dat is best zonde. Het is leuk voor games met lage grafische eisen, maar echt meekomen met de andere consoles doet het natuurlijk niet.

Wat betreft "de market staat vol met goede titels"...ja, dat klopt. Alleen zit daar een probleem in: veruit de meeste van die games gaan uit van een touchscreen. Bijna alle Android-devices hebben een touchscreen en het aantal games dat zonder touchscreen ook leuk werkt zal vrij beperkt zijn. Er zullen dus inderdaad vrij veel games ontwikkeld moeten worden, en dat is dus een grote onbekende factor.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zoals bij wel meer consoles zijn specs natuurlijk niet altijd 1 op 1 vergelijkbaar. Als ze na 1 of 2 jaar kennis hebben van het apparaat kan je betere graphics eruithalen omdat je steeds beter optimaliseert toch? De games in het einde van een console levencyclus uitkomen zien er altijd veel beter uit dan de eerste.

HIernaast is de markt voor ahrdcore gamers erg klein en de markt van casuals erg groot. Denk dat voor die categorie dit apparaat nog wel is geschikt kan zijn en meer biedt dan pakweg die Wii. Denk dat die ook meer concurrentie is voor de Wii U dan de Playstations en Xboxen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Hoe werkt dat Kickstarter trouwens, als je investeert krijg je dan je geld terug + de rewards of alléén de rewards? Anders heb je bij een succesvol project dus een gratis console als ik het goed begrijp. Heb hier zeker wel vertrouwen in, zitten wel wat grote namen achter.

@Bombaci, hij kan in mijn ogen waarschijnlijk bijna alles wat Android 4 ondersteund.

[ Voor 53% gewijzigd door NeoMe op 11-07-2012 16:18 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Ik hoop eigenlijk dat naast de game mogelijkheden, het ook goed als mediaplayer gebruikt kan worden. En af en toe surfen op je TV etc. Dus ik "hoop" dat game maar een onderdeel is van wat je allemaal krijgt voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
NeoMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:17:
Hoe werkt dat Kickstarter trouwens, als je investeert krijg je dan je geld terug + de rewards of alléén de rewards? Anders heb je bij een succesvol project dus een gratis console als ik het goed begrijp. Heb hier zeker wel vertrouwen in, zitten wel wat grote namen achter.
Je krijgt je geld natuurlijk niet terug, tenzij het zou zijn dat de benodigde fondsen uiteindelijk niet worden opgehaald (wat hier dus al gebeurd is)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Postius schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:15:
Zoals bij wel meer consoles zijn specs natuurlijk niet altijd 1 op 1 vergelijkbaar. Als ze na 1 of 2 jaar kennis hebben van het apparaat kan je betere graphics eruithalen omdat je steeds beter optimaliseert toch? De games in het einde van een console levencyclus uitkomen zien er altijd veel beter uit dan de eerste.
Dat geldt voor Android natuurlijk veel minder omdat die omgeving al veel langer bestaat en er al zeker een jaar telefoons met vergelijkbare specs op de markt zijn. Tegen de tijd dat deze consoles de markt op gaan zijn er al anderhalf jaar technisch vergelijkbare apparaten op de markt.
NeoMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:17:
Nee, bij Kickstarter maak je de belofte dat je een bepaalde donatie doet, op voorwaarde dat het project genoeg van die beloftes krijgt om het project ook daadwerkelijk te voltooien. Je hebt dus van Kickstarter de garantie dat je niks betaalt als het project niet van de grond komt. Als de 30 dagen om zijn wordt het door jou beloofde bedrag gewoon van je creditcard afgetrokken en krijg jij te zijner tijd de aan jou beloofde perks. Je krijgt dus niets voor niks, dat zou wel heel absurd zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:24:
Nee, bij Kickstarter maak je de belofte dat je een bepaalde donatie doet, op voorwaarde dat het project genoeg van die beloftes krijgt om het project ook daadwerkelijk te voltooien. Je hebt dus van Kickstarter de garantie dat je niks betaalt als het project niet van de grond komt. Als de 30 dagen om zijn wordt het door jou beloofde bedrag gewoon van je creditcard afgetrokken en krijg jij te zijner tijd de aan jou beloofde perks. Je krijgt dus niets voor niks, dat zou wel heel absurd zijn. ;)
Duidelijk, maar zó absurd vind ik het niet. Want je investeert en bij een normale investering krijg je rendement. Je koopt nu dus eigenlijk iets wat nog niet bestaat maar wat je wel graag zou willen. Maar hun kunnen het vervolgens wel commercieel gaan verkopen, terwijl ze dat anders niet konden. Maar Kickstarter is nu duidelijk en een prima platform in mijn ogen om dit soort dingen van de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
NeoMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Duidelijk, maar zó absurd vind ik het niet. Want je investeert en bij een normale investering krijg je rendement. Je koopt nu dus eigenlijk iets wat nog niet bestaat maar wat je wel graag zou willen. Maar hun kunnen het vervolgens wel commercieel gaan verkopen, terwijl ze dat anders niet konden. Maar Kickstarter is nu duidelijk en een prima platform in mijn ogen om dit soort dingen van de grond te krijgen.
Normaal is het ook zo dat retail prijs van het product wel veel hoger is dan wat jij doneert. Dus je hebt in principe wel rendement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeoMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:
[...]

Je investeert niet in de traditionele zin. Je belooft dat je een product zal gaan kopen. Doordat jij dat geld belooft verdienen ze genoeg om wat grondstoffen betreft zowel jouw console te betalen als een tweede console die ze ergens in het schap kunnen zetten voor de verkoop. Als ze jouw je geld terug zouden geven, dan komt die extra console ook niet in het schap en is dit hele project niet zinvol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik vind het wel een super gaaf concept met een zeer nette prijs! Alleen het feit dat ze gebruikmaken van de Tegra 3 is zeer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inderdaad. Begrijp me niet verkeerd, het heeft ook voordelen. Door die specs zo dicht tegen die van een high-end telefoon aan te houden is het vrij makkelijk om bestaande games te porten en dus om het initiële gameaanbod hoog te houden. Toch verwachten mensen tegenwoordig wat meer power van gameconsoles dan deze specs beloven, dus ik ben een beetje benieuwd wat dit wordt. Ik bedoel: de Dreamcast was op papier ook best leuk, maar dat weerhield hem niet van floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:01:
Inderdaad. Begrijp me niet verkeerd, het heeft ook voordelen. Door die specs zo dicht tegen die van een high-end telefoon aan te houden is het vrij makkelijk om bestaande games te porten en dus om het initiële gameaanbod hoog te houden. Toch verwachten mensen tegenwoordig wat meer power van gameconsoles dan deze specs beloven, dus ik ben een beetje benieuwd wat dit wordt. Ik bedoel: de Dreamcast was op papier ook best leuk, maar dat weerhield hem niet van floppen.
Ik denk dat het onredelijk zou zijn de Ouya te vergelijken met een PS3/4, XBOX360/720?
Het is een totaal andere segment en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Ik heb er ook 1tje "besteld" met een extra controller. Lijkt mij vooral interessant om hem ook als xbmc kastje te gebruiken en als retro console met een hoop emulators/roms.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55

Rmg

NMe schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:01:
Dat vraag ik me af...

Het komt niet mee met de Xbox/PS3. Maar met een Wii dan weer wel... Wat ook niet de minste is.

M.i is de Ouya een family console. Een Wii met android om het zo maar te zeggen. Zeker als je er nog wat mediaplayer capabilities in plakt heb je een leuk spele ding voor de familie.

COD:MW3 zal je er niet op draaien. Maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Wat ook een boost kan geven is dat XBMC heeft aangekondigt dat er een XBMC android app komt. Wat voor de Ouya inhoud dat gebruikers die van plan waren een mediacenter er van te maken het nu gewoon naast de gaming capabilities kunnen draaien.

Dan is het een echte game/mediacentre

[ Voor 4% gewijzigd door Rmg op 17-07-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoe zit het met die 8GB opslag? Als ik Spiderman installeer kost me dat al 2GB... Uit te breiden of niet?
Hoe zit het met het installeren van losse .apk bestanden / file-explorer? Sommige games, bijvoorbeeld van Gameloft werken niet op m'n One X, maar ik wil ze wel spelen d.m.v. het installeren van een losse .apk, kan dat?

1080P en Tegra 3... daar ben ik wel benieuwd naar, op m'n One X met 'n 720P schermpje gaat dat goed...

Eerst maar is afwachten, maar een prijs voor zo'n 'console' mits uit te breiden qua geheugen, externe HDD, is :9~

Met dat geld zit het wel goed, bijna $5.000.000 >:)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 17-07-2012 14:10 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik snap nog steeds niet helemaal voor wie en wat de ouya nou bedoeld is. De echte AAA pc/console titels zie ik niet verschijnen (te duur, te weinig grafische kracht, open systeem). En de typische mobile games zijn juist leuk omdat je ze even snel op je mobiel kan spelen die je in principe toch altijd bij je hebt. Ik heb geen behoefte om deze op mijn tv te spelen. Wat overblijft is een mediaplayer? Maar dan zijn er toch wel handigere opties die nu al beschikbaar zijn in plaats van een mogelijke release begin 2013?

Ik zat in het begin wel eventjes te twijfelen. Een nieuw project is altijd interessant en wie weet wordt het iets. Maar er zijn allang genoeg backers, dus ik zie niet in waarom ik nu nog risico zou nemen met een console zonder duidelijke doelgroep. Snap ook niet helemaal dat er zoveel mensen zijn die dat wel doen. Ik zie het volgend jaar wel :)

Sneaky trouwens dat ze zo'n enquete gemaakt hebben met welke AAA console titel je graag op de ouya zou zien, alsof het dan ook gaat gebeuren.... Het wekt toch bepaalde verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rmg schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:01:
[...]

Dat vraag ik me af...

Het komt niet mee met de Xbox/PS3. Maar met een Wii dan weer wel... Wat ook niet de minste is.
Een Tegra3 komt niet mee met de grafische kracht van de Wii. :o De Ouya spreekt hooguit hetzelfde publiek aan.
Wat ook een boost kan geven is dat XBMC heeft aangekondigt dat er een XBMC android app komt. Wat voor de Ouya inhoud dat gebruikers die van plan waren een mediacenter er van te maken het nu gewoon naast de gaming capabilities kunnen draaien.
Dan zit je met een XBMC-app die ervan uitgaat dat je een touchscreen hebt. Hoe ga je die bedienen op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:55
nioz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:12:
En de typische mobile games zijn juist leuk omdat je ze even snel op je mobiel kan spelen die je in principe toch altijd bij je hebt. Ik heb geen behoefte om deze op mijn tv te spelen. Wat overblijft is een mediaplayer? Maar dan zijn er toch wel handigere opties die nu al beschikbaar zijn in plaats van een mogelijke release begin 2013?
Emulatiesoftware installeren en je kan alle toptitels ouder dan 5 jaar spelen tot 25 jaar terug :)

Ik verwacht zelf helemaal geen toptitels, maar games als GTA3 en NFS/Asphalt, lijken me juist tof om te kunnen spelen, ik hoef niet voor 30 euro dat spel uit de winkel te halen als ik het voor minder dan 5 euro kan downloaden en dan kan spelen op mijn PC (zit een Android-pc in mijn HDMI ingang), telefoon, tablet of 'console' :)
Dan zit je met een XBMC-app die ervan uitgaat dat je een touchscreen hebt. Hoe ga je die bedienen op de tv?
Met je telefoon natuurlijk, er zijn toch al genoeg remote apps voor XBMC beschikbaar...
Een Tegra3 komt niet mee met de grafische kracht van de Wii. De Ouya spreekt hooguit hetzelfde publiek aan.
Daar geloof ik helemaal niks van, de Wii die in elke huiskamer staat bij de normale consument, en dit apparaat wat straks bij de helft van de tweakers/nerd staat... Toch een wezelijk verschil? Je kan ze toch niet op gelijke hoogte zetten om de grafische kracht...

[ Voor 51% gewijzigd door watercoolertje op 17-07-2012 14:20 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Achja, dat kan nu ook allang met andere apparaten (ik had ook een emulator op mijn G1, pc en PSP) en een aantal oude toptitels heb ik ook gewoon weer op de Wii gekocht.

De ouya wordt vast een leuk speeltje om mee te prutsen (emulators, mediaplayer), maar ik denk niet dat het de indie console gaat worden die zij ervan proberen te maken en het voegt imho weinig toe aan het huidige aanbod.

Edit:
Je hebt nu ook al een 'android pc' in je TV geprikt zitten? Bedoel je zo'n USB stick met 'telefoon hardware' erin?
Als je dat al hebt, wat verwacht je dan voor toegevoegde waarde van Ouya?
Ik ben twee jaar geleden overgestapt van Android naar iOs, dus ik ben niet helemaal op de hoogte, maar android ondersteunt toch gewoon bluetooth gamepads? Dus dan kan je nu ook al met een controller op je tv gamen.. wat voegt Ouya dan toe straks?

[ Voor 36% gewijzigd door nioz op 17-07-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szz
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

Szz

Dan is het een echte game/mediacentre
Ik vind het zelf wel erg balen dat de audio output enkel via HDMI verloopt. Voor de games maakt me dit al iets minder uit, maar nu dat XBMC er ook op beschikbaar zal zijn, zal ik die toch wel willen gebruiken. Dan hoef ik eindelijk m'n pc niet meer naast m'n tv te zetten en ook niet meer te wachten op de JB van de ATV3 :)

Ik heb nl recent een 5.1 setje gekocht en dit zou betekenen dat ik zonder heel wat extra kosten de Ouya niet kan aansluiten op m'n setje. Daar zit je dan met je goedkopere console 8)7 Doet me toch net genoeg twijfelen om nogmaals goed na te denken om m'n kickstart al dan niet te revoken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kan me er niet van weerhouden zo een met twee controllers te bestellen. Of het wat games uitkomen flopt of niet, ik kan er altijd genoeg mee. Het is open, je kan het gebruiken als XBMC kastje, zelf developen, emulators kunnen er op. Er zal zodra hij uitkomt al genoeg mee te doen zijn om zijn geld waar te zijn. Saai met dat 5.1 verhaal trouwens. Nou doen wij geluid toch wel via de TV en zonder externe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
B0MBACI schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:58:
Wie heeft er al 1 besteld?
Poll: Heb jij er 1 besteld?
Ja
Nee
Ook een poll maken? Klik hier
Mis een optie;
  • Nee, maar denk er wel aan om 1 te bestellen...
Lijkt me echt een gaaf ding om in huis te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:15
Idem

Ik heb hem nog niet bestelt, maar heb wel de interesse.
Wat me eigenlijk nog weerhoudt, is wat er nog allemaal volgt qua MK802 mini android pc achtige machines:
Ben benieuwd wanneer er zo'n apparaat met een Tegra 3 verschijnt (en als die eerder te koop is als de OUYA, dan is de keuze makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKuiper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 13:54
Ik ben erg nieuwsgierig naar meer informatie. Veel van de bovenstaande posts zijn niet of slecht onderbouwd. De prestaties liggen onder die van een Wii? Vergeet niet dat NVIDIA in overleg met OUYA is om het maximale uit de Tegra3 te halen. Momenteel wordt de Tegra3 in telefoons niet optimaal benut omdat dat met stroom en hitte beperkingen te maken heeft. (Bron: Engadget)

Vragen waar ik mee zit:
- Als media center, hoe kan ik hem het best inzetten (XBMC?)
- Kan dit beestje 1080p streamen binnen een wifi-N of 100mbit LAN netwerk?
- Zit Google play hierop?
- Hoe kan je opeens touchscreen games spelen.. zonder een touchscreen?
- Uitbreidbaar geheugen? (SD kaartje?)

Ik zie wel heil in dit product omdat je zelf je eigen ROM erop kan knallen en je hebt dus de software kant geheel onder controlle. Het probleem zit mij bij de hardware en de games die hiervoor gemaakt gaan worden. Het lijkt mij iig heel erg leuk om een aantal van die time-burner games te spelen om me tv.

- The one and only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heroin schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:46:
Vragen waar ik mee zit:
- Kan dit beestje 1080p streamen binnen een wifi-N of 100mbit LAN netwerk?
Met de juiste apps vast wel. Als een telefoon of tablet het kan, kan dit ding het ook.
- Zit Google play hierop?
Waarschijnlijk te vroeg om te zeggen. Google moet daar toestemming voor geven (bedrijven als Yarvik hebben die bijvoorbeeld niet en leveren daarom GetJar mee in plaats van Google Play). Ik denk dat ze Google pas om toestemming vragen als ze wat vroege productiemodellen af hebben.
Niet, dus ze moeten vrijwel from scratch beginnen met het krijgen van een game-aanbod...
- Uitbreidbaar geheugen? (SD kaartje?)
Staat voor zover ik weet niet in de specs, dus vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Die speciale editie moet ik niet. Leuk dat het een speciale editie is, maar het kost alleen meer geld, en je kan er alleen een beetje stoer mee doen. Geen zin om veel meer uti te geven aan het kleurtje en wat stoerdoenerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FishSt1ck
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 22:31
Heroin schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:46:
Je hebt een touchpad in je controller...
OUYA Kickstarter Page:
We are designing the controller to be a love letter to console gaming. It will have everything you've learned to love: fast buttons, triggers, laser-precise analog sticks, a D-Pad – and it will have a touchpad for any games making the trek from mobile or tablet to the TV.

[ Voor 6% gewijzigd door FishSt1ck op 02-08-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
FishSt1ck schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:30:
[...]

Je hebt een touchpad in je controller...

[...]
Zal net zo fijn werken als ds games spelen die vaak gebruik maken van de touchscreen op de ds en dan die games op je PC via een emulator spelen, gaat echt zo fijn met de muis *sarcasme*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet te skeptisch zijn maar als je alle marketing eruit filtert kan ik deze conclusie trekken:

Die maart 2013 deadline gaan ze trouwens nooit halen met feitelijk 45.000 pre-orders (ik weet dat het gifts zijn voor je donaties en geen pre-order). Het is augustus en de controller is nog niet eens final. De controller moet ook een top of the line ding worden op een budget van niks ($25-$30?) wat vrijwel onmogelijk is (waarom zie je nooit logitech of andere 3rd party controllers liggen voor 20 euro die "a love letter to console gaming" zijn?). Dit nog los van de werkelijk 100en patenten die er op controllers zitten.

Niemand buiten het OUYA team heeft het prototype gezien, en dit zinnetje: Place our first production orders (we are working with a manufacturing firm with lots of game hardware experience, but we need to know how many to make!) wijzen op een gebrek aan marktkennis. Je hebt toch een ondernemingsplan met verwachte afzet cijfers? Welke (Chinees) productie bedrijf is dit?

Eigenlijk komt OUYA en vrijwel alle kickstarter "maak" projecten neer op een droom die ze verkopen. Laat mij een onderneminsplan zien en dan wil ik misschien $100 dollar wagen, anders blijft het lekker in mijn broekzak zitten en koop ik hem wel tegen de tijd dat hij op de markt is. Verwacht er dus ook niet te veel van als je backer bent, zeker als je verwacht in maart 2013 te kunnen spelen, kijk naar de recente release van Rasberry Pi als voorbeeld. Daar was alles alleen 10x duidelijker en was er een prototype wat iedereen gezien heeft. Heel veel pre-orders en een paar fouten tijdens de fabricage en je hebt zo maanden vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Het is wel een voordeel dat ze niet helemaal van de grond af bezig zijn. Ze gebruiken een bestaande SOC, de Tegra 3, welke een behorlijke naam heeft, en welke relatief makkelijk een een product te stoppen zou moeten zijn. Vind het wel apart dat ze net een limited edition erbij hebben gedaan, lijkt te impliceren dat ze toch een ander idee hebben van hoe makkelijk ze het binnen die tijd kunnen klaar hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Amanoo op 03-08-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:01:
Ik wil niet te skeptisch zijn maar als je alle marketing eruit filtert kan ik deze conclusie trekken:

Die maart 2013 deadline gaan ze trouwens nooit halen met feitelijk 45.000 pre-orders (ik weet dat het gifts zijn voor je donaties en geen pre-order). Het is augustus en de controller is nog niet eens final. De controller moet ook een top of the line ding worden op een budget van niks ($25-$30?) wat vrijwel onmogelijk is (waarom zie je nooit logitech of andere 3rd party controllers liggen voor 20 euro die "a love letter to console gaming" zijn?). Dit nog los van de werkelijk 100en patenten die er op controllers zitten.

Niemand buiten het OUYA team heeft het prototype gezien, en dit zinnetje: Place our first production orders (we are working with a manufacturing firm with lots of game hardware experience, but we need to know how many to make!) wijzen op een gebrek aan marktkennis. Je hebt toch een ondernemingsplan met verwachte afzet cijfers? Welke (Chinees) productie bedrijf is dit?

Eigenlijk komt OUYA en vrijwel alle kickstarter "maak" projecten neer op een droom die ze verkopen. Laat mij een onderneminsplan zien en dan wil ik misschien $100 dollar wagen, anders blijft het lekker in mijn broekzak zitten en koop ik hem wel tegen de tijd dat hij op de markt is. Verwacht er dus ook niet te veel van als je backer bent, zeker als je verwacht in maart 2013 te kunnen spelen, kijk naar de recente release van Rasberry Pi als voorbeeld. Daar was alles alleen 10x duidelijker en was er een prototype wat iedereen gezien heeft. Heel veel pre-orders en een paar fouten tijdens de fabricage en je hebt zo maanden vertraging.
Het scheelt inderdaad dat men gebruik maakt van bestaande hardware, er wordt geen nieuwe proc etc ontwikkeld. Daarnaast bestaat het besturingssysteem ook. M.a.w. het is niet zo dat ze van scratch beginnen en een aantal jaren nodig hebben voor R&D.

Ik denk dat ze komend tijd veel moeten investeren in user experience, en de hard en software fine tunen. Met ruim 6 maanden zal de eerste console wel van de plank afrollen (hardware) en de software zal wel ieder keer iets geupdate worden gedurende levensduur van de Ouya.

Maar voor hetzelfde heb je gelijk :) het is voor nu koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
100 euro, een controller, android, tegra 3?

Hoe tof is het als je er 2 controllers aan kan hangen en kan multiplayeren?
Ik zie t al voor me hoor, mario kart 64 op de bank met ene biertje en wat vrienden om vervolgens via xmbc een film op te zetten.

Als de film afgelopen is starten we de buienalarm van android op om te kijken of t niet gaat regenen voor diegenen die naar huis moeten.

Twitch.tv word ook ondersteund voor diegenen die t vet vinden.

Al met al, veel bang voor je bucks if u ask me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Sta op het punt 1 te "pre orderen". Gaat dit ding ook 3d ondersteunen? Oftwel hdmi 1.4 dan ook. Zou voor xbmc wel mooi zijn en een upgrade tov mijn shuttle xs35gt v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zojuist 1 besteld net voor de deadline.
Gisteren stond de pledge nog op 6,9M nu al op 7,5M :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb gisteren ook een pledge ingediend. Voor die $100 wil ik het risico best nemen.
Zeker als het XBMC team hem ook gaat ondersteunen.

In het ergste geval is hij over een paar jaar voor mijn dochter zodat mijn Xbox veilig blijft :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:02
Na de update over XBMC heb ik hem ook aangeschaft. Had nog geen mediaplayer/HTPC in huis en in combinatie met XBMC / OnLive / de controllers heb ik voor 120,- een interessant apparaat. En zelfs als het aanbod tegenvalt, heb ik er wel vertrouwen in dat de community met interessante alternatieven komt die ik hierop kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:12
Ook besteld, hoop dat het wat word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik wilde er een pre-orderen maar je kon alleen amazon als betalingsmiddel gebruiken. Bij het inschrijven bij Amazon kon ik de default land (amerika) niet wijzigen...
Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Waarschijnlijk wel. Ik kon gewoon NL invullen nadat ik met mijn Amazon account had ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FishSt1ck
Het is mooi om te zien dat zo veel mensen geïnteresseerd zijn in dit project waardoor het nu zo’n geweldig eindbedrag van $8.596.475 heeft bereikt.

Ik ben benieuwd wat er verder nog aangekondigd gaat worden wat betreft content deals, er werd namelijk aangegeven dat al het geld wat niet gebruikt hoeft te worden voor productie, gebruikt gaat worden voor het aanbieden van nieuwe features en content.

Nu is het afwachten of ze hun beloften na kunnen komen, vooral de belofte van de levering in maart (en zelfs december voor dev versies). Ze zouden minimaal 59.748 consoles moeten produceren (alle backers die meer dan $95 hebben gegeven) en iedere console heeft 1-4 controller(s).

Overigens voor de mensen die het niet gesteund hebben vanwege de creditcard verplichting, als je hem nu pre-ordered op de site http://ouya.tv kan je de betaling met PayPal doen. Je krijgt de console dat wel in april 2013 in plaats van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind het jammer dat dit in de markt wordt gezet als console. Zeker nu de deal met XBMC rond is, zou je dit veel meer moeten profileren als een zeer goedkope, kleine en huiskamervriendelijke media player, dan als console.

Grafisch gezien kan dit immers niet tippen aan een PS3 of XboX 360, gezien de matige grafische kracht. Oldskool emulators zijn leuk, maar om het om die reden nou game console te noemen?

Ik heb getwijfeld. Misschien vind ik maart 2013 wel te lang duren. Ik zou hem zelf als HTPC gaan gebruiken, met XBMC.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:44
voor die 100$ neem ik de gok wel,

Altijd leuk als kleine media center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik zit op het punt om hem te bestellen (pre-orderen) maar iets houd me nog tegen, om de volgende reden:

Ik zoek iets dat geschikt is om games voor 2000 te spelen en dan met name de "retro" games op de tv.
Ik weet dat je dit op de Wii / Xbox etc.. kan doen maar ik vind het iets teveel een "omweg" hebben.
Het gaat mij om:
- Point and click / RPG
- Amiga
- Eventueel nog de oude Nintendo / Sega games (16bit periode en later)

Ik lees hier en daar dat de specs niet echt om te springen zijn, maar voor de specs doe ik het niet.
Maar het moet "sterk" genoeg zijn om goed te kunnen emuleren en bij tijds ook om (alle?) SCUMM games te kunnen spelen. En een amiga emuleren is een behoorlijk complex, ik hoop dat die OUYA dat zal trekken ...ALS het uberhaupt mogelijk wordt.

Zal de OUYA ook sterk genoeg zijn voor dosbox?

Stiekem hoop ik het C64/Amiga-pjutertje gevoel te krijgen....maar ik weet nog niet of ik de stap moet wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn wel heel specifieke wensen. Dan zou ik al ik jou was wachten en kijken waar devs mee komen. Emulators zullen sowieso eerst geport moeten worden. Qua emulatie zou ik zeggen kijk eens wat er voor tablets en telefoons te vinden is. Die draaien dan ook op dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
guardian-spirit schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:18:
Ik zit op het punt om hem te bestellen (pre-orderen) maar iets houd me nog tegen, om de volgende reden:

Ik zoek iets dat geschikt is om games voor 2000 te spelen en dan met name de "retro" games op de tv.
Ik weet dat je dit op de Wii / Xbox etc.. kan doen maar ik vind het iets teveel een "omweg" hebben.
Het gaat mij om:
- Point and click / RPG
- Amiga
- Eventueel nog de oude Nintendo / Sega games (16bit periode en later)

Ik lees hier en daar dat de specs niet echt om te springen zijn, maar voor de specs doe ik het niet.
Maar het moet "sterk" genoeg zijn om goed te kunnen emuleren en bij tijds ook om (alle?) SCUMM games te kunnen spelen. En een amiga emuleren is een behoorlijk complex, ik hoop dat die OUYA dat zal trekken ...ALS het uberhaupt mogelijk wordt.

Zal de OUYA ook sterk genoeg zijn voor dosbox?

Stiekem hoop ik het C64/Amiga-pjutertje gevoel te krijgen....maar ik weet nog niet of ik de stap moet wagen...
Als je nu in Google Play kijkt dan zie ik een aantal nintendo/amiga/sega emulators en dosbox, dus als deze op een smartphone goed draaien zal dat denk ik ook gewoon goed werken op de OUYA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FishSt1ck
PromWarMachine schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:55:
Ik vind het jammer dat dit in de markt wordt gezet als console. Zeker nu de deal met XBMC rond is, zou je dit veel meer moeten profileren als een zeer goedkope, kleine en huiskamervriendelijke media player, dan als console.
Het is een beetje tweeledig...
  • Ze willen de OUYA juist profileren als een console die volledig draait om games in tegenstelling tot de huidige consoles die zich meer en meer als media apparaten gedragen.
  • Ze willen mensen niet teleurstellen en geven ze aan dat vrijwel alle apps uit de Play store kunnen draaien op de OUYA.
Natuurlijk hoeft het niet tegenstrijdig te zijn, ze hebben wel gelijk dat bij huidige consoles de games steeds meer op de achtergrond verdwijnen. Kijk bijvoorbeeld naar de xbox, er is één tab voor games die bijna achteraan staat en de marketplace is zo onduidelijk ingericht dat het lijkt alsof het ze niet echt interesseert. De OUYA zet games voorop en draait daarnaast nog applicaties, hoe dat precies gaat werken dan moeten we nog zien.
PromWarMachine schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:55:
Grafisch gezien kan dit immers niet tippen aan een PS3 of XboX 360, gezien de matige grafische kracht. Oldskool emulators zijn leuk, maar om het om die reden nou game console te noemen?
Het is een apparaat die je aansluit op de tv en primair bedoeld is om te gamen, dan is het toch een gameconsole? Dit heeft verder niets te maken met grafische kracht of het feit dat er ook applicaties op kunnen draaien. Als jij je telefoon vooral gebruikt om op te gamen is dat toch ook niet direct een handheld gameconsole, het blijft een telefoon waarvan de primaire functie bellen is.

[ Voor 23% gewijzigd door FishSt1ck op 10-08-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Is het bekend of de Ouya Full HD 3D Blu Ray films kan streamen, vergelijkbaar met de Xtreamer Prodigy (om en voorbeeld te noemen). Ik heb namelijk een Xtreamer gekocht, werkt echt uitstekend. Maar is een slag duurder en heeft (i.m.h.o) een slecht gebruiksonvriendelijke interface.

Ik zie het bij die Ouya wel gebeuren dat er een variant van smart glass op komt en weet dat XBMC toffe apps heeft voor o.a. Ted.com. Wat mij betreft dus precies wat ik nodig heb, mocht deze dus ook Full HD 3D kunnen streamen, maar ik heb hier gek genoeg (na goed googlen) niets over kunnen vinden. Wordt werkelijk geen woord over gerept....

Mocht iemand hier een bron van hebben of een indicatie kunnen geven op basis van de specs graag. Mij zegt een Tegra 3 i.c.m. full HD 3D namelijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Wat ik mij al weken afvraag: als je de Ouya besteld, krijg je er dan ook een stepdown converter bij? Dat ding kan niet 220v aan, neem ik zo aan.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:44
ja dat is al gezegd op kickstarter. er komt een converter bij :)

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Het leek mij een interessant apparaat als mediaplayer icm XBMC, maar het gemis van een LAN port maakt het minder interessant om HD films mee af te spelen.

stp - PSN ID: stp_4

• Apache

Apache

amateur software devver

stp_4 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:51:
Het leek mij een interessant apparaat als mediaplayer icm XBMC, maar het gemis van een LAN port maakt het minder interessant om HD films mee af te spelen.
Ondertussen is er al een tijdje een lan port toegevoegd.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Apache schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:51:
[...]

Ondertussen is er al een tijdje een lan port toegevoegd.
Echt? Kon het in de specs niet terugvinden. Alleen dat het Wifi heeft.

edit: heb nu inderdaad wel iets gevonden waar een port te zien is op het board

[ Voor 13% gewijzigd door stp_4 op 16-08-2012 15:51 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
I twijfel nog steeds.....

tegra 3 over meer dan een half jaar....

met alle ontwikkelingen, ik weet het niet hoor.

Verwijderd

Ik snap niet precies wat voor meerwaarde een Ouya developmentkit moet bieden. Je hebt toch gewoon de Android SDK? Misschien een paar libs voor controller aansturing en/of integratie met hun platform maar veel meer kan ik me er niet bij voorstellen eigenlijk.

• Apache

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:54:
Ik snap niet precies wat voor meerwaarde een Ouya developmentkit moet bieden. Je hebt toch gewoon de Android SDK? Misschien een paar libs voor controller aansturing en/of integratie met hun platform maar veel meer kan ik me er niet bij voorstellen eigenlijk.
Een ui/store die toegespitst is voor zichtbaarheid/controle via de tv/gamepad?

Algemeen framework voor online play tss de console.

Alle dingen die een xbox + xbox live service ook bieden?

Verwijderd

Biedt het ook een xbla-achtige toestand ja? Dat had ik niet begrepen uit de filmpjes die ik gezien had. Ik laat me verrassen, zie in december hoe het dan zit, en of het niet teveel moeite is om mn bestaande spul om te bouwen naar Ouya... (single player, geen netwerk etc. kan me niet voorstellen dat het ZO ingewikkeld zal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nogal stil rondom de Ouya?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Lijkt me een mooi apparaat maar ik heb er weinig vertrouwen in...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 15:37

Cpt-Cholo

I did it again...

als je nieuwtjes wilt over ouya kom je beter hier kijken http://www.reddit.com/r/ouya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
http://www.ouya.tv/the-big-hardware-update-and-more/

de software word geupdate naar Jelly bean en een PCB plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
Wel grappig... controller extra kost $30,-

Je zal vast wel je ps3 controller erop aan kunnen sluiten (Kan iig wel op mn Htc one X) scheelt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Via via kwam ik vandaag weer bij de Ouya terecht. Ik hou dit ding al maanden in de gaten maar ik heb er nog niet veel mee gedaan. Namelijk:

- Ben geen backer, kan wel een pre-order doen. Maar goed, dan sta ik in een lange rij van kopers (zo'n 46.000 momenteel). Dus kan ik nu betalen terwijl de uitlevering pas in April (voor non-backers) begint. Met zo'n enorme wachtrij en hoogstwaarschijnlijke vertragingen (Raspberry anyone?) wordt het denk ik minstens na de zomervakantie dat ik er een zou binnenkrijgen. Bestel ik later (zeg ergens in Februari/maart o.i.d.) dan krijg ik 'm met geluk nog in 2013.

- XBMC is voor mij de main selling point. Momenteel gebruik ik de Raspberry wat grotendeels hierin voldoet. Maar DTS-audio werkt niet en menuweergave (en algehele snelheid) is nog niet helemaal lekker.
Android sticks zijn een mogelijkheid, maar tot nu toe zijn dat ook geen vervangers (720P streamen gaat nauwelijks, laat staan 1080P, afspelen gaat niet goed enz.). Dat ontwikkelaars speciaal op de Ouya gaan richten om XBMC hierop te krijgen is geweldig. Dat is w.m.b. de prijs al waard.

- Hardcore gamer ben ik niet, maar ik zit de laatste dagen geregeld met de laptop aan de tv GTA aan het spelen en kan nu de charme van consoles wel begrijpen. Feit dat ik dus geen echte gamer ben en de Ouya relatief goedkoop is en games i.i.g. in bepaalde mate gratis moeten zijn, zijn dus als het ware op mij afgestemd. Moet ik alleen nog wel de games leuk vinden.

- 8GB intern opslaggeheugen. Lijkt me eerlijk gezegd te weinig. Beetje game neemt aardig wat ruime in, GTA 3 bijv. een kleine 900MB als ik het goed heb.

- Android bij Ouya. Naar wat ik gelezen heb beschikt de Ouya standaard niet over Google Play. Dan ga ik me dus afvragen in hoeverre je Android over houdt. Kan ik er bijvoorbeeld de standaard Android app opzetten en gebruiken? Kan ik er GTA 3 (en tegen die tijd ook VC) opzetten.

- Ouya i.c.m. 3D tv. M'n NAS beschikt over films en series maar geen Full HD 3D Blu-ray rips. Ondersteuning hiervoor is voor mij dus niet echt belangrijk, maar het zou wel mooi zijn. Wel hebben we 1080P 3D .mkv's). Dus XBMC i.c.m. 3D is ook mooi voor ons. Hopelijk komen er ook games die 2 spelers tegelijk ondersteunen (lijk me wel, waarom anders meer dan 1 controller ondersteunen, tot 4 aan toe). Dan kunnen wij i.c.m. passief 3D tegelijk met z'n tweeën gamen wat mij wel geweldig lijkt.

Wat mij er nog van weerhoudt kortgezegd is het volgende:
- Levertijd; dit wordt voor iemand die geen backer is en nu nog een pre-order moet zetten; logischerwijs na zomervakantie 2013. Dat is een héél erg lange tijd waarin er nog zoveel kan gebeuren, zowel in negatieve als positieve zin.
- In hoeverre is 'stock' Android aanwezig en te gebruiken?
- XBMC zal wel goed komen wat opzich genoeg reden is om er een te kopen. Maar zijn de games interessant genoeg dat ik 'm ook daarom wil. (En dus ook een extra controller erbij doe die 30% van de totaalprijs kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een leuk consoletje dat Ouya, maar weet iemand al wat meer over de multiplayer functies? Ik heb er nergens wat over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

Zover ik begrepen heb (but please correct me, if I'am wrong!) is het afspelen van DTS nog steeds een probleem met Ouya/XBMC. Ze hebben niet de juiste codecs (rechten?) om het hardwarematig af te handelen en software matig geeft problemen met de performance.

Er is hier vast iemand die er meer van begrijpt en dit verhaal kan bevestigen of ontkrachtigen.

Basement Bios ---- Exo-S

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 16:00

RobertowNL

For your gear!

Piet91 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:06:
Via via kwam ik vandaag weer bij de Ouya terecht. Ik hou dit ding al maanden in de gaten maar ik heb er nog niet veel mee gedaan. Namelijk:

- Ben geen backer, kan wel een pre-order doen. Maar goed, dan sta ik in een lange rij van kopers (zo'n 46.000 momenteel). Dus kan ik nu betalen terwijl de uitlevering pas in April (voor non-backers) begint. Met zo'n enorme wachtrij en hoogstwaarschijnlijke vertragingen (Raspberry anyone?) wordt het denk ik minstens na de zomervakantie dat ik er een zou binnenkrijgen. Bestel ik later (zeg ergens in Februari/maart o.i.d.) dan krijg ik 'm met geluk nog in 2013.
Ja, dat is de gok die je neemt (helaas). Was zelf redelijk snel bij de kickstarter.
Denk wel dat dit wat sneller gaat als de Pi, daar zit het probleem nu vooral bij RS.

Denk/hoop dat de productie hier wel sneller gaat.
- XBMC is voor mij de main selling point. Momenteel gebruik ik de Raspberry wat grotendeels hierin voldoet. Maar DTS-audio werkt niet en menuweergave (en algehele snelheid) is nog niet helemaal lekker.
Android sticks zijn een mogelijkheid, maar tot nu toe zijn dat ook geen vervangers (720P streamen gaat nauwelijks, laat staan 1080P, afspelen gaat niet goed enz.). Dat ontwikkelaars speciaal op de Ouya gaan richten om XBMC hierop te krijgen is geweldig. Dat is w.m.b. de prijs al waard.
Ga hier zeker ook XBMC op gebruiken, of DTS goed afspeeld durf ik (en ik denk niemand). Zal allemaal wel met geld voor licenties te maken hebben uiteindelijk.
- Hardcore gamer ben ik niet, maar ik zit de laatste dagen geregeld met de laptop aan de tv GTA aan het spelen en kan nu de charme van consoles wel begrijpen. Feit dat ik dus geen echte gamer ben en de Ouya relatief goedkoop is en games i.i.g. in bepaalde mate gratis moeten zijn, zijn dus als het ware op mij afgestemd. Moet ik alleen nog wel de games leuk vinden.
Die gratis periode kan ook maar 1 level zijn. Ach de games zijn vast een paar dollar. Als je dat vergelijkt met games voor de PC en de tijd die soms in de Android/Ios games zitten (speeltijd) dan denk ik dat het een prima fun console wordt.
- 8GB intern opslaggeheugen. Lijkt me eerlijk gezegd te weinig. Beetje game neemt aardig wat ruime in, GTA 3 bijv. een kleine 900MB als ik het goed heb.
8GB, daar zie ik ook een probleem. Android + apps is vaak al minimaal 1 gig. USB kabel met HUB kan wellicht een oplossing zijn. (Hopen een een crash van Flash prijzen (zeer onwaarschijnlijk). zodat ze updaten naar 16GB).
- Android bij Ouya. Naar wat ik gelezen heb beschikt de Ouya standaard niet over Google Play. Dan ga ik me dus afvragen in hoeverre je Android over houdt. Kan ik er bijvoorbeeld de standaard Android app opzetten en gebruiken? Kan ik er GTA 3 (en tegen die tijd ook VC) opzetten.
Kindle heeft ook een store gekregen. Denk dat dat geen probleem gaat vormen.
Ze bouwen er wel een soort beveliging voor in:
Q: How save is your system against hacking by cheaters, flashers and bootlegers?
A: If someone roots the box our storefront will not longer work. Regarding piracy, all your paid content will require server authentification.
Hide my root zou toch wel een oplossing kunnen zijn :P? Maar dat wijst zich zelf tegen die tijd wel.
- Ouya i.c.m. 3D tv. M'n NAS beschikt over films en series maar geen Full HD 3D Blu-ray rips. Ondersteuning hiervoor is voor mij dus niet echt belangrijk, maar het zou wel mooi zijn. Wel hebben we 1080P 3D .mkv's). Dus XBMC i.c.m. 3D is ook mooi voor ons. Hopelijk komen er ook games die 2 spelers tegelijk ondersteunen (lijk me wel, waarom anders meer dan 1 controller ondersteunen, tot 4 aan toe). Dan kunnen wij i.c.m. passief 3D tegelijk met z'n tweeën gamen wat mij wel geweldig lijkt.
Q: Does OUYA support 3D HDTV?
A: Yes
bron: http://www.ouyaface.com/2...uyas-response-to-our.html
Wat mij er nog van weerhoudt kortgezegd is het volgende:
- Levertijd; dit wordt voor iemand die geen backer is en nu nog een pre-order moet zetten; logischerwijs na zomervakantie 2013. Dat is een héél erg lange tijd waarin er nog zoveel kan gebeuren, zowel in negatieve als positieve zin.
- In hoeverre is 'stock' Android aanwezig en te gebruiken?
- XBMC zal wel goed komen wat opzich genoeg reden is om er een te kopen. Maar zijn de games interessant genoeg dat ik 'm ook daarom wil. (En dus ook een extra controller erbij doe die 30% van de totaalprijs kost)
Gewoon doen :D! Verkopen kan je altijd mocht het niks zijn (evenals annuleren ;)?)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaimasjien
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 17:20
Dev kits zijn binnen, eerste reacties zijn grotendeels positief. Hoop vooral dat die trigger buttons in de uiteindelijke versie niet zo'n herrie maken, maar met de juiste content is dit best oké denk ik.
Wil hem ook vooral met XBMC gaan gebruiken - zolang het ding DTS-HD kan outputten - en voor emulators van oudere consoles.
Artikeltje op PCmag met links naar videos ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Ik hoop wel dat die ui nog anders word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft er iemand al een video met XBMC gevonden? Ik ben erg benieuwd naar de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaazz87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06-2022
Wat een vet ding ! kan niet wachten tot de release in April !

@waaimasjien
Volgensmij komt er geen DTS HD

Ouya console specs NL

Wel vet dat ze ook gaan samen werken met Onlive !

Ouya Onlive partnerschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Mwah, tis meer een introductie, ik zie weinig nou van wat het apparaat kan en van de interface. Wel goed om te weten dat ze nog e.e.a. aan de hardware sleutelen (zoals de gamepads) voor de definitieve versie. Heb op internet wel goede fimpjes gevonden van een N64 emulator bijvoorbeeld dat zag er toch wel echt supervet uit. Ook de dedicated samenwerking van teams als die van xbmc zijn, voor mij in ieder geval, een absolute meerwaarde.

Ik heb m in ieder geval al lange tijd in de pre-order staan. Denk dat dit best een succes kan worden.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Om later nog eens te lezen: OUYA: A New Kind of Video Game Console

Ben zelf heel erg benieuwd naar 2 zaken van de Ouya:
- Multiplayer games. Je kunt tot maximaal 4 controllers aansluiten dus games met z'n vieren spelen; ben benieuwd wat voor games dat zijn.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben zijn de situaties waar je met z'n tweeën kunt spelen; op onze 3D tv kun je in theorie hiervan dualplay maken (dus beiden volledig scherm); dat lijkt me wel zeer gaaf.
Wel even wat goedkope dualplay brilletjes scoren uit China. :P

- XBMC; hoe dit gaat uitpakken. Of menu's vloeiend gaan worden. Of 1080P met DTS-audio vloeiend gaat worden.

Oh, en of we ook daadwerkelijk in maart (en niet - veel - later de Ouya's) op onze deurmat kunnen verwachten...

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 27-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de mensen die 'm nog niet besteld hebben; bestel 'm vandaag nog zodat je (waarschijnlijk) in April nog krijgt.
Later bestellen = onduidelijke leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Laatst online: 12-09 16:47
Piet91 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:14:
Voor de mensen die 'm nog niet besteld hebben; bestel 'm vandaag nog zodat je (waarschijnlijk) in April nog krijgt.
Later bestellen = onduidelijke leverdatum.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Beetje vreemd dat een extra gamecontroller meteen $50,- moet kosten. (zal wel 1 op 1 naar euro's gaan, dus €50,-)

Las vandaag op NU.nl voor het eerst over de console. Mooi ding voor die prijs.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
- Ouya Facebook
- Ouya verkoopsite (stond tot gisteren nog)
- Ouya forum
GS88 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:48:
Beetje vreemd dat een extra gamecontroller meteen $50,- moet kosten. (zal wel 1 op 1 naar euro's gaan, dus €50,-)
Tot gisteren was het nog mooi $30 extra, daarom zei ik ook dat men (voor) gisteren moest bestellen.
En waarom 1 op 1 naar euro's; je kunt 'm daar gewoon bestellen.
Jep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:45
Pre-ordererd ;-) bij Amazon. Opvallend dat zij rekening houden met import heffing
in totaal met snelle verzending heb ik 104euro moeten betalen. Ben benieuwd wat de kosten worden indien via ouya.tv zelf is besteld. Zag in een eerdere reactie dat via de site een bedrag van 119dollar voor internationale zendingen moet worden betaald. Houd er dus rekening mee dat er mogelijk nog heffingen bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Ik vraag mij af of de kick starter backers ook de donkere kleur krijgen, zal wel leuk zijn een foto te zien van de Dev, kickstarter silver, kickstarter brown, en de amazon black versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
  • Laatst online: 28-04 18:30
Hey ik doe mee aan een wedstrijd om een devkit te kunnen winnen voor mijn project.
Nou is mijn vraag of jullie mij zouden willen supporten door op mijn project te voten "Vax Gravity" als je dit leuk lijkt.
Je kan dit doen op http://ouyaforum.com/showthread.php?1417-Vote
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Heb de devkit gewonnen! Als mensen vragen hebben over de OUYA wil ik ze best beantwoorden.

• sloth
  • Niet online
Op 28 maart vertrekken de eerste OUYA's naar backers op Kickstarter. Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen en reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 01:03

strompel

PSN: jansoe13

GS88 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:48:

bij gamekings zeggen ze dat je bij de console 2 controllers krijgt, dan lijkt me 50 dollar voor een losse controller aardig aan de prijs, dan kun je beter een ouya extra kopen. ( dus 2 controllers en een ouya voor 100 dollar)

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Je krijgt 1 controller bij de OUYA, de devkit heeft 2 controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:49
Ik was met name benieuwd, naar hoe de media player aspecten van de OUYA zijn. Zie hier eindelijk beeld van hoe XBMC presteert op de OUYA:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QB-H4j9hfLE]

YouTube: XBMC running on the Ouya

Voor een testfase vind ik het vooralsnog veelbelovend...

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_tb op 08-03-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ziet er erg goed uit, zeker voor een alpha!

De OUYA is volledig passief gekoeld, toch? Dan maakt dit wel een erg mooie mediaspeler voor ongeveer 100 euro, waar je ook nog eens op kan gamen :)
Ik verkies het alvast boven de mogelijk iets goedkopere android sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
sloth schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:25:
Ziet er erg goed uit, zeker voor een alpha!

De OUYA is volledig passief gekoeld, toch? Dan maakt dit wel een erg mooie mediaspeler voor ongeveer 100 euro, waar je ook nog eens op kan gamen :)
Ik verkies het alvast boven de mogelijk iets goedkopere android sticks.
Dit is volgens mij nog steeds niet duidelijk.In het begin kreeg je inderdaad het idee dat de OUYA volledig passief gekoeld was, maar als je nu naar de DEV units kijkt zie je dat deze een kleine fan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Of het is een vage gedachte die ik nu heb, maar ik geloof dat ik ooit ergens heb gelezen dat DEV-units wel een fan hebben zodat zij echt het maximale uit de hardware kunnen halen. Met testen en uitproberen.

Maar ik geloof dat de standaard exemplaren geen fan krijgen.

En XBMC ziet er goed uit inderdaad! Er is nog weinig over bekend hoe XBMC gaat wezen op de Ouya maar dit ziet er veelbelovend uit. Hoop echt dat dit ding straks ook zwaardere skins en grote files kan draaien. Zou perfect wezen en alleen dan al z'n geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ze worden verstuurd! :) tweakers, kickstarter

Ik vind het wel erg jammer dat ze nu bekend maken dat je een credit/debet card nodig hebt om gratis (of betaalde) games te downloaden. Hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen, want ik ben echt niet de enige die dat niet wil.

[ Voor 2% gewijzigd door Natsu op 29-03-2013 14:57 . Reden: duidelijker gemaakt, betaalinfo ook nodig voor gratis games ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een debitcard is een bankpas. Of is het probleem dat je niets wil registreren op een console (wat ik snap). Dan neem je een prepaid creditcard.
Uit de FAQ. Initially, we will support credit cards, debit cards, and pre-paid/gift cards and promo cards (in June).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Punt is dat je het moet registreren voordat je gratis (of betaalde) games kunt downloaden. En daar zit ik dus echt niet op te wachten. Dus even afwachten hoe ze dit geimplementeerd hebben.

Ik zal het voornamelijk voor xbmc gebruiken en af toe een casual game. Dus of ik ooit wat zal kopen in de ouya playstore weet ik nog niet. Als dit niet kan zal ik kijken of ik er gewoon android op kan zetten zonder ouya software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saido
Ik kan zonder CC gegevens in te hoeven vullen games downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Saido schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:44:
Ik kan zonder CC gegevens in te hoeven vullen games downloaden.
Demo's neem ik aan.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23

mno

Zijn er hier Kickstarter backers die hem al hebben ontvangen? Ben benieuwd naar jullie hands-on ervaringen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mno schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:59:
Zijn er hier Kickstarter backers die hem al hebben ontvangen? Ben benieuwd naar jullie hands-on ervaringen.
Afgelopen donderdag begonnen(!) ze pas met verzenden (als het goed is). Ze moeten er zo'n 60.000 verwerken/versturen e.d. dus dat gaat dagen/weken duren. Dan komt er de verzendtijd nog bij en eventuele douane (kosten/tijd) dus dan ben je wel even verder. ;)

Hoop echter dat dit geheel positief uitvalt; ik ben geen backer maar heb 'm vóór 4 februari besteld, dus ik hoor bij de 2e shipment dus ik kan sowieso nog een tijd wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben wel een backer en mocht ik wat weten dan post ik dat hier (als niet iemand anders me voor is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Zo, bijna 3 weken verder, iemand al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Eerste reviews waren erg negatief: http://www.theverge.com/2013/4/4/4180242/ouya-review
Op zich is de 'te weinig games en slechte interface' kritiek niet heel onverwacht en zeer onterecht. Hij is nog niet officieel uit, vandaar weinig games, en de interface kan gelukkig nog aangepast worden door Ouya in de tussentijd.
Kritiek op kwaliteit en indeling controller is echter wel problematisch. Dat gaat niet makkelijk opgelost worden. Maar misschien komt er iemand met een tweak om de buttons softwarematig te hernoemen en aangezien de controller zo makkelijker uit elkaar kan, kan je vast voor 10 dollar binnenkort vier nieuwe buttons met de standaard A, B, X en Y kopen. ;)
Maar ben erg benieuwd naar eventuele gebruikerservaringen hier. Grootste domper voor mij persoonlijk rondom de Ouya is de jaarlijkse release cycle. Elk jaar een nieuwe console vind ik iets teveel van het goede, ook al is ie zo goedkoop. Elke twee jaar (50 dollar per jaar, ongeveer 4 per maand) vind ik veel redelijker. Zeker als de latere Ouya's goedkoper aangeschaft kunnen worden zonder een controller erbij.

[ Voor 23% gewijzigd door RoboSpinoza op 19-04-2013 14:37 ]

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.