Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vraag me af of hier een beetje leuke games voor uitkomen. Wat ik tot nu toe gezien heb, was het van niveautje playstation 1... Niet erg aantrekkelijk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
RoboSpinoza schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:34:
Grootste domper voor mij persoonlijk rondom de Ouya is de jaarlijkse release cycle. Elk jaar een nieuwe console vind ik iets teveel van het goede, ook al is ie zo goedkoop. Elke twee jaar (50 dollar per jaar, ongeveer 4 per maand) vind ik veel redelijker. Zeker als de latere Ouya's goedkoper aangeschaft kunnen worden zonder een controller erbij.
Je hoeft toch niet ieder jaar te upgraden? Kan met niet voorstellen dat je meteen alles mist als je een keer een upgrade overslaat. Net als telefoons, pas na 2 jaar ga je echt merken dat je de nieuwste titels niet meer kunt spelen. Als het prijspunt steeds $99 blijft, vind ik het wel een mooi prijsmodel. Aangezien het allemaal android is, lijkt me ook dat de grote/populaire/leuke titels gewoon doorgespeeld kunnen worden op een nieuwere versie. Dit is een aanname, maar klinkt wel logisch gezien het OS.

Anyhow, ik wacht met smart op de postbode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Rub3s schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:37:
Ik vraag me af of hier een beetje leuke games voor uitkomen. Wat ik tot nu toe gezien heb, was het van niveautje playstation 1... Niet erg aantrekkelijk vind ik.
Dat is echt een belediging voor de PS1.. de games voor de OUYA zijn echt heel erg teleurstellend... Enigste wat het voor mij staande houdt zijn de emulators, en het is toch eigenlijk een beetje schandelijk vanuit een zakelijk perspectief dat ze dat zo promoten...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
DaCoTa schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:21:
[...]

Je hoeft toch niet ieder jaar te upgraden? Kan met niet voorstellen dat je meteen alles mist als je een keer een upgrade overslaat. Net als telefoons, pas na 2 jaar ga je echt merken dat je de nieuwste titels niet meer kunt spelen. Als het prijspunt steeds $99 blijft, vind ik het wel een mooi prijsmodel. Aangezien het allemaal android is, lijkt me ook dat de grote/populaire/leuke titels gewoon doorgespeeld kunnen worden op een nieuwere versie. Dit is een aanname, maar klinkt wel logisch gezien het OS.

Anyhow, ik wacht met smart op de postbode :)
Hoeft natuurlijk niet, maar ik ben bang dat ze toch gaan proberen te dwingen om te upgraden door updates uit te laten blijven of bepaalde games toch exclusief voor nieuwere versies te maken onder het mom van anders draait het niet goed. Net als bijvoorbeeld de N64 die zonder memory expansion pack multiplayer capaciteiten miste in bepaalde games. Het is wel android, maar natuurlijk met een Ouya schil er omheen. Dit geeft ze toch enige macht (ondanks dat alles 'hackbaar' is, maar in hoeverre dat waar is moeten we ook nog maar zien).
Ik had tijdens een twitter Q&A al aan ze gevraagd hoe lang er support zal blijven komen voor verouderde consoles, maar daar kwam geen antwoord op.
Vinand schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:20:
[...]

Dat is echt een belediging voor de PS1.. de games voor de OUYA zijn echt heel erg teleurstellend... Enigste wat het voor mij staande houdt zijn de emulators, en het is toch eigenlijk een beetje schandelijk vanuit een zakelijk perspectief dat ze dat zo promoten...
Voor mij zijn de emu's (en mediaplayer capaciteiten) al genoeg reden er eentje aan te schaffen. Kunnen al mijn oude consoles netjes de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Zal waarschijnlijk wel de meest naieve persoon op aarde zijn (heb het project ook niet súper goed gevolgd (zo blijkt wel)) maar dacht serieus dat het gewoon een klein Android apparaatje was die door de controller geschikt(er) was om mee te gamen. En dat er zodoende gewoon álle Android apps op zouden draaien. En je dus gewoon je op de telefoon/tablet gekochte/geïnstalleerde apps óók daar op zou kunnen spelen, lekker groot op je tv en met die controller(s).

Welnu, dat blijkt "iets" anders uit te pakken :P Na de teleurstellende reviews zie ik dan ook niet helemaal in hoe dit op korte termijn een succes gaat worden. Met zo'n brakke controller en zo weinig initieele spelletjes zullen er niet veel mensen in de rij gaan staan om zo'n ding te kopen lijkt mij.

Als XBMC er daarentegen vloeiend op loopt (in 1080p) zie ik mijzelf zo'n ding misschien alsnog aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 19-04-2013 17:57 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:17

RobertowNL

For your gear!

HEt is ook een klein apparaatje die door de controller geschikt is om mee te gamen. Je kan gewoon side-loaden dus games zoals Shadowgun, GTA etc met controller support werken gewoon.

Die controller is ook niet het grootste nadeel dan pak ik wel een PS3 controller :)

De Games, tja het is natuurlijk ook voor een groot deel een indie game platform, duurt wellicht nog wel even voordat alles geport is en voordat ontwikkelaars er brood in zien (kip-ei). Daarnaast hebben veel van die mensen wellicht hun Ouya nog niet binnen. Ik zou zelf mijn game willen testen op de OUYA voordat ik hem ging launchen :) Daarnaast als je je game nu al lanceert val je wellicht ook in een ''zwart'' gat qua marketing. 2% van de spelers hebben dat ding staan wie onthoud je naam zo lang?

Straks dichter tegen de launch gaat hopelijk alles los, wellicht valt het tegen maar dan heb ik altijd de emulators en XBMC nog wat toch al de hoofdredenen waren om hem te kopen :)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
RobertowNL schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:13:
De Games, tja het is natuurlijk ook voor een groot deel een indie game platform, duurt wellicht nog wel even voordat alles geport is en voordat ontwikkelaars er brood in zien (kip-ei).
Ja en dát had ik dus niet verwacht, dacht dat het een speel-alles/slik-alles Android apparaatje was :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:38:
[...]
Ja en dát had ik dus niet verwacht, dacht dat het een speel-alles/slik-alles Android apparaatje was :P
Hoe lang denk je dat het duurt voordat er een alternatieve OUYA marketplace is waar alle OUYA geschikte spullen op terecht komen? Ik kan me niet voorstellen dat geen van de bestaande alternatieve markets niet hierop springt, of iemand een nieuwe maakt. 1x die market sideloaden, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoboSpinoza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-08 10:29
Het is jammer dat een grote speler als Steam nooit zal gaan samenwerken met Ouya. Een Steam-app (natuurlijk met een aangepaste selectie games), met big picture mode, zou ideaal zijn. Zeker als op de pc gekochte games (die compatibel zijn met Ouya) op beide platforms gespeeld kunnen worden. Misschien zelfs een smartphone app erbij zodat je op 3 apparaten je mobile games kan spelen. Dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heeft er iemand inmiddels zo'n ding ontvangen en met XBMC gespeeld? Ik vraag me echt af hoe dat nu draait op de OUYA. Bijvoorbeeld, loopt de GUI soepel en kan 1080 makkelijk en vloeiend worden afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28

rally

Deyterra Consultancy

Ze zijn net pas begonnen met verschepen, dus er zullen nog maar weinig mensen hem hebben, laat staan in Nederland)

Ze zijn begonnen met het versturen van de standard orders (en ik had een limited edition) waardoor ik zo'n beetje achteraan in de rij zat.

Als gevolg van de feedback van gebruikers gaan ze dat nu omdraaien dus ik hoop hier snel een review te kunnen plaatsen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel goed! Ik hou dit draadje in ieder geval scherp in de gaten... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
rally schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:07:
Ze zijn net pas begonnen met verschepen, dus er zullen nog maar weinig mensen hem hebben, laat staan in Nederland)

Ze zijn begonnen met het versturen van de standard orders (en ik had een limited edition) waardoor ik zo'n beetje achteraan in de rij zat.

Als gevolg van de feedback van gebruikers gaan ze dat nu omdraaien dus ik hoop hier snel een review te kunnen plaatsen.
ik zit in het zelfde schuitje met de LE, welk backer nummer ben jij? ik 16125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb geen flauw idee wat mijn backer nummer is ... waar kan ik dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

rally schreef op woensdag 24 april 2013 @ 22:10:
Ik heb geen flauw idee wat mijn backer nummer is ... waar kan ik dat vinden?
mailtje waar je username in bevestigd is.

Toen ik het eerste deel van de zin in zoeken gooide had ik hem direct te pakken :)
P.S. In case you were curious, you were Kickstarter backer number 56072 for OUYA. Thank you for believing.
Voor een overzicht zie: isouyashipping.com

[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 24-04-2013 22:47 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weinig positief bericht op Ouya forum:
"Hi Conor,

Sorry if there was any confusion in my response. Basically I was saying that right now we are working on shipping to Kickstarter backers who placed orders prior to August 2012 and that pre orders placed subsequently such as yours will ship afterwards. At this time we do not have an exact date however we are looking at the end of May once all of the Kickstarter orders have been shipped. In the meantime, you can stay informed on recent developments via the website listed in my previous response.

Thanks for your support!

Best,

- Chris
OUYA"
Bron

Ofwel ze zijn 28 maart (officiëel) begonnen met het uitleveren/verzenden van backers. Volgens dit bericht verwachten ze daar t/m eind mei mee bezig te zijn; dus 2 maanden voor 60.000 backers.
Ofwel dan hebben ze nog een maand over om de pre-orders van vóór 4 februari (ook zo'n 60.000 stuks).
Dat gaat ze lijkt me dus nooit lukken.

Dus óf mensen die een pre-order bij Ouya zélf hebben geplaatst krijgen 'm gelijk met de mensen die via alternatieve kanalen hebben besteld (Amazon e.d.) of ze moeten orders van Amazon e.d. later uitleveren dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Gevonden... ik was er redelijk laat bij geloof ik :)
Backer nummer 50512

Maar ik heb dan ook redelijk lang getwijfeld welke versie ik wilde en uiteindelijk toch maar voor de limited edition gegaan... De standaad kan ik altijd nog kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
We also heard that those of you who ordered the Limited Edition felt it was unfair that standard OUYA consoles were being delivered ahead of the Limited Edition versions -- so -- we freed up additional production resources which allowed us to fast-track Limited Edition shipments -- nearly two weeks ahead of the original timeline
laatste update van 19 april, samen met plaatje dat ze rond deze tijd op ongeveer 30% van totaal moeten zijn.

hierin wordt ook vermeld dat USA eerst is en daarna rest pas. wachten maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

standaard edition, backer nummer: 30622

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 23-06 15:59
Piet91 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:29:
Weinig positief bericht op Ouya forum:

[...]

Bron

Ofwel ze zijn 28 maart (officiëel) begonnen met het uitleveren/verzenden van backers. Volgens dit bericht verwachten ze daar t/m eind mei mee bezig te zijn; dus 2 maanden voor 60.000 backers.
Ofwel dan hebben ze nog een maand over om de pre-orders van vóór 4 februari (ook zo'n 60.000 stuks).
Dat gaat ze lijkt me dus nooit lukken.

Dus óf mensen die een pre-order bij Ouya zélf hebben geplaatst krijgen 'm gelijk met de mensen die via alternatieve kanalen hebben besteld (Amazon e.d.) of ze moeten orders van Amazon e.d. later uitleveren dan gepland.
Ha wat jammer.. ik had geen CC.dus kon geen backer zijn..
nu moet ik nog langer wachten. en ik denken dat ik hem in april al krijgen zou. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
rayhvh schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:48:
[...]

Ha wat jammer.. ik had geen CC.dus kon geen backer zijn..
nu moet ik nog langer wachten. en ik denken dat ik hem in april al krijgen zou. ;(
Echter, later kwam ik nog bij dit artikel:
WSJ: How many devices are spoken for?

UHRMAN: We have more than 63,000 backers, and we’ve been selling units every day. The number of orders have grown each month. We haven’t disclosed any numbers. I think it’s fair to say to get established players in the retail space excited about pre-selling OUYA speaks to the excitement in the marketplace. We’ve had more than 63,000 backers, and more than 68,000 consoles on order today.

Update: Uhrman meant to say the console had more than 63,000 Kickstarter backers, and more than 68,000 consoles on order including backers, a company spokesperson said. Uhrman said in the original interview that there were 68,000 Kickstarter backers.
Bron.

Ofwel, zo'n 63.000 backers en maar zo'n 5000-8000 pre-orders. Dus als ze 2 maanden nodig hebben (28 maart t/m eind mei) om 60.000 backers te versturen dan is een maand voor 5000-8000 pre-orders natuurlijk wel heel geloofwaardig.
Maar of al deze nummers kloppen weet ik niet. Ik vind < 10.000 pre-orders namelijk vrij weinig.

Maar mijn ervaring (zowel persoonlijk als van wat ik lees) met pre-orders is dat het nauwelijks loont. Kijk maar naar mobiele telefoons zoals de HTC ONE. Heel veel mensen hebben een pre-order gedaan en die krijgen 'm uiteindelijk gelijk/later dan de mensen die gewoon de winkel inlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ligt de verwachte retail datum nog steeds in juni? En dat is dan alleen maar US of ook al EU ? Wil graag zo'n dingetje om er XBMC op de draaien, games kunnen me gestolen worden, daar zijn echte consoles voor ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
-SaveMe- schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:44:
Ligt de verwachte retail datum nog steeds in juni? En dat is dan alleen maar US of ook al EU ? Wil graag zo'n dingetje om er XBMC op de draaien, games kunnen me gestolen worden, daar zijn echte consoles voor ;)
Hij komt ook naar het verenigd koninkrijk, welke winkels durf ik niet te zeggen. Google weet het antwoord vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Vriezer schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:03:
[...]

Hij komt ook naar het verenigd koninkrijk, welke winkels durf ik niet te zeggen. Google weet het antwoord vast wel.
Kan het dus nergens vinden. Amazon.co.uk heeft hem ook niet staan. Zit dus te twijfelen of ik hem op de OUYA site zal preorderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Vinand schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:20:
[...]

Is volgens mijn gewoon 100% android, heb van sommige gehoord dat ze zonder enige aanpassing hun eigen code direct kon installeren en spelen. Ook is er beloof als het goed is dat je games vanuit de play store zou kunnen spelen. Dus alle andorid games(tegra compatibel) die zullen erop draaien(of ze echt handig speelbaar zijn is tweede), niet met speciale shaders van tegra maar gewoon zoals ze er op mali gpu eruit zien bijvoorbeeld.

Enige is de besturing, die zal voor bepaalde games dus aangepast moeten worden, maar zijn al games die gamepad ondersteunen. Er is verder niks speciaals aan deze tegra systeem, is precies dezelfde als in tablets en telefoons.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Kun je die OUYA eigenlijk met een universal remote (Logitech Harmony one) bedienen? Heeft het eigenlijk wel IR? Die controller is natuurlijk bluetooth neem ik aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:40:
Kun je die OUYA eigenlijk met een universal remote (Logitech Harmony one) bedienen? Heeft het eigenlijk wel IR? Die controller is natuurlijk bluetooth neem ik aan ...
Bluetooth inderdaad en de Ouya heeft geen IR-ontvanger.

Enige mogelijkheid om de Harmony hiermee werkend te krijgen is misschien een USB IR-ontvanger. Ook lees ik wel iets over een bluetooth-ontvanger maar daar weet ik het fijne niet van (ik gok een ontvanger die IR omzet in bluetooth die de Ouya dan weer kan herkennen).

Ik gok dat er misschien nog wel hacks of goedkope IR-USB ontvangers komen hiervoor; XBMC is een service welke heel veel mensen hopen te gebruiken hierop en dan is een remote wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Was ik al bang voor inderdaad. Naja, dan maar in het begin met de controller bedienen. Hoe groot is overigens de kans op het betalen van invoerrechten en hoe veel zal dat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:35:
Was ik al bang voor inderdaad. Naja, dan maar in het begin met de controller bedienen. Hoe groot is overigens de kans op het betalen van invoerrechten en hoe veel zal dat zijn ?
Ik weet nog niet hoe dat precies zit. (lijkt me niet dat Ouya dat gaat betalen)
Dus als je moet betalen kun je dat hier uitrekenen: http://www.invoercalculator.nl/

In mijn geval (1 Ouya met 2 controllers à $149 totaal; was nog voor 4 februari met lagere controllerkosten) komt er zo'n €36 aan extra kosten bij; totaal in euro's dus €150.

EDIT: :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cfSUf6idG6E]

http://ouyaforum.com/show...404-GTA-Vice-City-on-OUYA

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 04-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks voor de link. Valt nog reuze mee vind ik. Maar vast1 besteld via de OUYA site en tzt wil ik nog een tweede, maar dan is hij vast in de EU te krijgen ...

Krijgen we natuurlijk wel een US power adapter, moet er weer een omvormertje op ...

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 04-05-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Bluetooth inderdaad en de Ouya heeft geen IR-ontvanger.

Enige mogelijkheid om de Harmony hiermee werkend te krijgen is misschien een USB IR-ontvanger. Ook lees ik wel iets over een bluetooth-ontvanger maar daar weet ik het fijne niet van (ik gok een ontvanger die IR omzet in bluetooth die de Ouya dan weer kan herkennen).

Ik gok dat er misschien nog wel hacks of goedkope IR-USB ontvangers komen hiervoor; XBMC is een service welke heel veel mensen hopen te gebruiken hierop en dan is een remote wel zo handig.
Compatibiliteit dient gecontroleerd te worden maar anders is de PS3 remote controller denk ik okee.
http://www.amazon.co.uk/S...ion+3+Blu-ray+Disc+Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

oef! schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Compatibiliteit dient gecontroleerd te worden maar anders is de PS3 remote controller denk ik okee.
http://www.amazon.co.uk/S...ion+3+Blu-ray+Disc+Remote
Zou mooi zijn. Hoef de remote zelf niet te hebben, maar kan ik die aangeven in de Logitech software ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

-SaveMe- schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:18:
Thanks voor de link. Valt nog reuze mee vind ik. Maar vast1 besteld via de OUYA site en tzt wil ik nog een tweede, maar dan is hij vast in de EU te krijgen ...

Krijgen we natuurlijk wel een US power adapter, moet er weer een omvormertje op ...
Voor zover ik het heb begrepen krijgen we in europa meteen de juiste adapter,

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Zou mooi zijn. Hoef de remote zelf niet te hebben, maar kan ik die aangeven in de Logitech software ...
Nee, want het is bluetooth. Je zou de Logitech PS3 uitbreidingsset moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

oef! schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:47:
[...]

Nee, want het is bluetooth. Je zou de Logitech PS3 uitbreidingsset moeten hebben
Ah, ok. Maar even afwachten wat hier allemaal opgevonden wordt. Zijn vast velen die xbmc met een remote willen bedienen, dus er komt vast een goede oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

De Esky mini i8 lijkt me een goede remote voor OUYA

http://youtu.be/mT4NigWYdcA

EDIT:
Hmmmm, OUYA release date met paar weken vertraagd. release date is nu 25 juni ...

[ Voor 56% gewijzigd door -SaveMe- op 09-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Kickstarter en ouya.tv orders worden (vooralsnog) wel gewoon op tijd verzonden.
Zorgt er wel voor dat de kans groot is dat alle backers hem binnen hebben voordat hij in de winkels beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ben benieuwd wanneer de pre-orders hem krijgen. Shipping gaat vast via slooooooow boat, dus kan wel weken duren eer we (ik) hem hier heb ben ik bang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

-SaveMe- schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:38:
Ben benieuwd wanneer de pre-orders hem krijgen. Shipping gaat vast via slooooooow boat, dus kan wel weken duren eer we (ik) hem hier heb ben ik bang ...
Gewoon via DHL of USPS (voor Amerkia). Dus met een dag of 5/6 nadat de tracking werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
RobertowNL schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:55:
Kickstarter en ouya.tv orders worden (vooralsnog) wel gewoon op tijd verzonden.
Zorgt er wel voor dat de kans groot is dat alle backers hem binnen hebben voordat hij in de winkels beschikbaar is.
Wellicht is dit een van de zwaarderwegende redenen voor de vertraging? Het zou nogal raar zijn om de kickstartere pas na launch uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

DaCoTa schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:12:
[...]

Wellicht is dit een van de zwaarderwegende redenen voor de vertraging? Het zou nogal raar zijn om de kickstartere pas na launch uit te leveren.
Verwacht eerder dat het iets met de hardware te maken heeft. De non-backers krijgen wellicht gewoon een rev2, ze hebben veel feedaback gekregen denk ik dus wellicht verwerken ze dat eerst.

Daarnaast zullen ze de firmware voor die nieuwe batch ook nog wel aanpassen zodat de hands-on van de retail units zo goed mogelijk uit de verf komt.

Dan nog even de wekelijkse update (met goed nieuws voor ons!):
Wow -- what a week.

As you might have heard, we announced some pretty amazing news yesterday, and I’ve spent the majority of the past 24 hours speaking with media around the world -- which is both exhilarating and exhausting.

We couldn’t have made it this far without your energy and support!

Now -- back to our regular programming.

It was another week of forward progress for our operations team as shipments continued on track toward our goal of shipping every early backer OUYA by the end of this month (and well before OUYAs will hit store shelves on June 25). As this week draws to a close, 65 percent of all units will have left our warehouses and will be on trains, planes, etc. en route to backer doorsteps around the world (see chart below for the latest numbers).

And:

• Of this week’s shipments, more than 60 percent were international orders which is our most significant activity for international orders to-date -- we anticipate international orders to continually ramp over the next two weeks until completely fulfilled so keep your eyes open if you live outside of North America!
• Limited editions continued to move off of the production lines (albeit slower than we had initially anticipated). We remain confident that 100 percent of these orders will be en route to doorsteps two weeks from today.
Afbeeldingslocatie: http://www.ouya.tv/wp-content/uploads/2013/05/TheChart5.png
It’s been an amazing week on many levels for the team at OUYA, and I think we all feel good ensuring that each of our early backers will receive OUYAs before they appear on store shelves for the general public to purchase.

Until next week!

Julie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

Ik ga hem niet kopen, maar zie mogelijkheden in combinatie met Linux tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Die van mij wordt geshipped, heb vandaag een email ontvangen dat mijn ouya in de distributiecenter is aangekomen, binnen 2 weken moet ik het ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Mooi, wat was je backer nummer? Het lijkt dat er wat schot in komt bij de internationale orders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
RobertowNL schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:05:
Mooi, wat was je backer nummer? Het lijkt dat er wat schot in komt bij de internationale orders :D
geen idee waar kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

In een mailtje, waarin je username bevestigd werd (Confirm you are XXX) en donder aan die mail staat deze zin: P.S. In case you were curious, you were Kickstarter backer number 56072 for OUYA. Thank you for believing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Benieuwd naar je ervaringen. Spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
heb op 14 mei een mailtje ontvangen dat mijn ouya "has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the next 2 weeks".

Ben backer # 15950.

Verder: "be on the lookout for a confirmation email that will follow once your shipment has been picked up for delivery". Dat 2de mailtje heb ik nog niet gezien en daar zou een tracking nummer in moeten zitten.

Ben benieuwd! Ik wil hem graag gaan gebruiken voor XBMC (icm mijn NAS) en casual gaming (heb een monster pc, een xbox 360 en ga zeker de new xbox kopen voor de hardcore gaming).

Ik heb echter nog geen enkel spel gezien dat mij nou echt leuk lijkt. Ben geinteresseerd in RPG's, FPS's en RTS. Vooral een goede hack'n'slash RPG zou ik vet vinden zolang er maar goede progress gemaakt kan worden met goede loot, maken de graphics mij minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Games op de OUYA interesseren me totaal niet. Daarvoor heb ik een 360/ps3/one/ps4 ... Maar ben erg benieuwd naar de performance van XBMC ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2010ed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:21
[quote]Xecuter NL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:50:
heb op 14 mei een mailtje ontvangen dat mijn ouya "has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the nex

wanneer had jij hem besteld dan . ik heb de mijne in december besteld maar nog geen mailtje gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbieV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-03 11:59
Vandaag mail gehad met het tracking nummer van de zending. Al het goed is moet hij er over ongeveer 1 week zijn. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
heb die van mij via kickstarter op 11-07-2012 'gebacked'/besteld.

Vandaag ook een mailtje met tracking link gekregen! Nog geen packet bij DHL bekend, dus dat zal morgen of vrijdag wel zijn. Zal dan wel een week duren inderdaad voor de komst vanuit Hongkong(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is gistere verstuurd backer 32048 uit m'n hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
ik vind het wel belachelijk dat omdat ik het 1 dag na de kickstarter besteld heb (geen credit card..) ik niks geen feedback gehad heb voor bijna een jaar. ik weet niet eens waar ik dat zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 11:19
Vandaag een Ouya besteld via de website. Op de website staat vermeld dat de Ouya op 25 juni moet uitkomen.

Ben benieuwd naar de indie games en mogelijkheden qua emulatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:31
rayhvh schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:33:
ik vind het wel belachelijk dat omdat ik het 1 dag na de kickstarter besteld heb (geen credit card..) ik niks geen feedback gehad heb voor bijna een jaar. ik weet niet eens waar ik dat zou kunnen krijgen.
eens. hier hetzelfde. erg slechte communicatie vanuit het team over hoe en wat, mijn eersere enthousiasme is flink getemperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Die van mij is "Out for delivery". Als ik hem binnen heb, zal ik van het weekend wat gebruikers ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
kan de eerste die hem binnen heeft vertellen hoeveel inklarings en douane kosten betaald moeten worden? en ook met welke leverancier het wordt geleverd en hoe deze kosten te betalen. Ik heb namelijk nooit meer contanten in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadForiT
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:01
Ik heb mijn OUYA zojuist ontvangen via DHL. Ik hoefde geen inklarings- en douanekosten te betalen!

Op de pakbon staat als omschrijving: Gift-Ouya Gaming System E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MadForiT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:58:
Ik heb mijn OUYA zojuist ontvangen via DHL. Ik hoefde geen inklarings- en douanekosten te betalen!

:o

Foto's, video's kom maar op! :9

(:'))

Jaloers! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadForiT
Ik zit nu nog op m'n werk, maar ik zal vanavond mijn bevindingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
MadForiT schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:58:

Nice! LE of normale, extra controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadForiT
Vriezer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Nice! LE of normale, extra controllers?
Ik heb de normale, zonder extra controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die van mij is ook zojuist afgeleverd door DHL, ook geen extra kosten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70352524/ouya.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
[ti] schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:35:
Die van mij is ook zojuist afgeleverd door DHL, ook geen extra kosten.

[afbeelding]
Le, normaal, extra controllers?

Ik heb namelijk LE met 1 extra controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Normaal, geen extra controllers nr 52586.

Unbox pics:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70352524/ouya-unbox.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70352524/ouya-voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70352524/ouya-achterkant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Nee! Ik heb delivery attempted, recipient not at home....

eensch kijken wat er in mijn brievenbus ligt straks als ik thuis kom voor instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
hadden jullie wel track nummer gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
Ja, na de shipment notification van Ouya (22/05) met DHL track & trace kreeg ik op 25/05 de eerste update van DHL dat ie onderweg was, en vandaag dus geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Darn,

Ik heb nog geen shipment notification ontvangen. Ik ben wel benieuwd hoe "soepel" het apparaat draait en of XBMC er een beetje netjes op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:32

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Xecuter NL schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:51:
Nee! Ik heb delivery attempted, recipient not at home....

eensch kijken wat er in mijn brievenbus ligt straks als ik thuis kom voor instructies.
16 Delivery attempted; recipient not home

Same here :'(

Doet DHL aan tweede bezorgpogingen of gaat het direct naar een afhaalpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
rally schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:53:
Ik ben wel benieuwd hoe "soepel" het apparaat draait en of XBMC er een beetje netjes op werkt.
Ik heb 'n alpha van xbmc erop gezet (gotham) met hardware acceleratie ondersteuning. 1080p is niet zo vloeiend als op 'n raspberry (maar wel redelijk om naar te kijken), DTS/DD passthrough en CEC werken allemaal niet. De interface is dan wel weer sneller dan op 'n raspberry, maar op dit moment kun je beter 'n raspberry inzetten als xbmc mediacenter. Wat ik begreep is DTS/DD passthrough wel iets wat ze overwegen om te gaan ondersteunen, en CEC ook iets wat de OUYA wel kan. Het is dus voornamelijk een kwestie van wachten tot de software het aankan.

Edit: De XBMC uit dit topic heb ik gebruikt, en deze instructies om het te installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door [ti] op 27-05-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thanks [ti]

Het appraat ziet er i.i.g. veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik had altijd begrepen dat die raspberry's veel te sloom waren voor fatsoenlijk XBMC draaien ... ?
En niet vloeiend 1080p kunnen afspelen op de OUYA valt toch wel tegen ....

[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 27-05-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Niet online
-SaveMe- schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:53:
Ik had altijd begrepen dat die raspberry's veel te sloom waren voor fatsoenlijk XBMC draaien ... ?
Nee hoor, dat werkt best aardig, maar daar is een ander topic voor: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC ;)
En niet vloeiend 1080p kunnen afspelen op de OUYA valt toch wel tegen ....
De xbmc versie met hardware acceleratie is nog een alpha, dus ik heb nog wel redelijk hoop dat dit goed gaat komen (net zoals DTS/DD passthrough en CEC). De interface van xbmc is iig sneller dan op een raspberry, en DTS/DD software decoding werkt ook (en daar is de raspberry dan weer te langzaam voor vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Toch blijf ik die controllers eruit vinden zien als ongemakkelijk. Ziet eruit als een dikke niet ergonomische xbox 360 controller, maar totdat ik er 1 in mijn handen heb gehad blijf ik gereserveerd ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Het forum is neit voor vraag en aanbod bedoelt.

[ Voor 85% gewijzigd door Sn0wblind op 28-05-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Postius schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:28:
Toch blijf ik die controllers eruit vinden zien als ongemakkelijk. Ziet eruit als een dikke niet ergonomische xbox 360 controller, maar totdat ik er 1 in mijn handen heb gehad blijf ik gereserveerd ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier.
Batterijen Zitten in de handvaten waardoor gewicht goed verdeeld wordt. Over het algemeen voelt de controller degelijk. Ik heb zelf relatief kleine vingers maar vind deze controller echt heel fijn, ik heb er ook heel veel grip op. Mijn speelsessies tot nu toe waren erg prettig. Wel nog wat onduidelijkheden, had ook liever IETS meer info gezien dan het piepkleine 5 stappen plannetje.

En nu maar even wat verder op internet zoeken. Ik hoop dat het mogelijk wordt ook nog non-OUYA software te installeren danwel met een omweg. GTA3, GTA:VC maar ook vele emulators lijken me erg tof en goed werken i.c.m. Dropbox/dropsync om op alle apparaten te kunnen spelen. En ik hoop dat je nog wat ruimte kunt gaan uitbreiden op termijn, maar daar zijn ze mee bezig.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Heb de Ouya eergisteren gekregen en nog maar heel kort kunnen uitproberen.

Moet zeggen dat mijn eerste indruk niet onverdeeld positief is:
- ik heb last van overscan, randen van het beeld vallen eraf. En de setting op de Ouya die dit zegt op te lossen doet niet heel veel bij mij, doe ik iets fout? Heb oude TV, dus helaas geen 1:1 pixelmapping oid.
- vloeiendheid en graphics valt me toch iets tegen, een spel zoals Pinball Arcade ziet er op de iPad toch een stuk strakker uit
- Heb XBMC erop gezet, maar wat een drama is het invoeren van passwords en Samba padnamen daar. Het toetsenbord waarmee je dat moet doen werkt niet bepaald lekker want alleen met de joystick (of doe ik weer wat fout?).
Uiteindelijk met veel gepriegel wel gelukt, nu XBMC Remote voor iOS op mijn iPad gezet (waarvoor ik weer moest priegelen met een wachtwoord en settings), daarmee gelukkig wel soepele invoer via mijn iPad nu.
XBMC loopt vervolgens bij mij op zich prima, alleen zonder DD of DTS passtrough wat ik toch wel had verwacht (want wel werkend op XBMC op mijn Apple TV).
- De indeling van het hoofdmenu is gigantisch onlogisch. Koste mij fors even zoeken waar de browser in hemelsnaam was (om de XBMC .apk te kunnen downloaden). Vervolgens behoorlijk wat moeite gehad om te vinden waar de .apk download gebleven was, hoe deze te installeren en waar die dan weer gebleven was.

Mijn conclusie so far: leuk als hobbyproject om mee te klooien, maar nog lang niet klaar voor mass retail. Eigenlijk dus gelijk aan de overige reviews die ik overal zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wisselend dus. Hobbyprojectjes zijn natuurlijk wel bij uitstek geschikt voor tweakers en dat is denk ik ook voornamelijk de doelgroep. Als je na al dat gehobby maar een werkend mediacentertje hebt.
Dat laatste is nog niet optimaal begrijp ik. Maar heb er wel vertrouwen in dat de community het steeds beter gaat maken.

EDIT:\
nu de OUYAs worden uitgeleverd, zou een aparte thread voor de OUYA als mediacenter met XBMC een optie zijn ?

[ Voor 15% gewijzigd door -SaveMe- op 01-06-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
xahmol schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:01:
Heb de Ouya eergisteren gekregen en nog maar heel kort kunnen uitproberen.

Moet zeggen dat mijn eerste indruk niet onverdeeld positief is:
- ik heb last van overscan, randen van het beeld vallen eraf. En de setting op de Ouya die dit zegt op te lossen doet niet heel veel bij mij, doe ik iets fout? Heb oude TV, dus helaas geen 1:1 pixelmapping oid.
- vloeiendheid en graphics valt me toch iets tegen, een spel zoals Pinball Arcade ziet er op de iPad toch een stuk strakker uit
- Heb XBMC erop gezet, maar wat een drama is het invoeren van passwords en Samba padnamen daar. Het toetsenbord waarmee je dat moet doen werkt niet bepaald lekker want alleen met de joystick (of doe ik weer wat fout?).
Uiteindelijk met veel gepriegel wel gelukt, nu XBMC Remote voor iOS op mijn iPad gezet (waarvoor ik weer moest priegelen met een wachtwoord en settings), daarmee gelukkig wel soepele invoer via mijn iPad nu.
XBMC loopt vervolgens bij mij op zich prima, alleen zonder DD of DTS passtrough wat ik toch wel had verwacht (want wel werkend op XBMC op mijn Apple TV).
- De indeling van het hoofdmenu is gigantisch onlogisch. Koste mij fors even zoeken waar de browser in hemelsnaam was (om de XBMC .apk te kunnen downloaden). Vervolgens behoorlijk wat moeite gehad om te vinden waar de .apk download gebleven was, hoe deze te installeren en waar die dan weer gebleven was.

Mijn conclusie so far: leuk als hobbyproject om mee te klooien, maar nog lang niet klaar voor mass retail. Eigenlijk dus gelijk aan de overige reviews die ik overal zie.
Ik ben gisteren terug van mijn vakantie gekomen en heb vandaag een klein beetje met de OUYA kunnen spelen.
Ik herken een aantal problemen die jij ook hebt, maar deze heb ik simpel kunnen oplossen door een wireless toetsenbord/muis in de usb aansluiting van de OUYA te stoppen, dit werkte bij mij out of the box.

De spellen zijn nog niet geweldig heb een aantal snel geprobeerd, maar let op officieel komt de OUYA 1 juli uit en dan pas komen waarschijnlijk de betere spellen.

XBMC werkt ok niet geweldig, maar ook hierbij geldt dat de "officiële" XBMC voor de OUYA nog niet uit is, dus ik verwacht dat het daar ook goed meekomt.

OUYA interface in ronduit nog niet af, de kickstarter plaatjes menu zag er heel gelikt uit, nu bestaat deze nog uit simpele knoppen.

Al met al ben ik nog niet enthousiast, maar ik geloof dat op termijn al deze punten zullen verbeteren en de rom makers er ook mee aan de slag gaan. Ben dus nog niet van plan de OUYA te verkopen :)

Wat mij wel opvalt is dat de ventilator toch wat meer geluid maakt dan men eerder aangaf, nu bij stille scenes hoor je hem blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, minder dat je de fan hoort, daar wilde ik juist van af zijn. Wellicht is de rpm aan te passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

-SaveMe- schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:40:
Hmmm, minder dat je de fan hoort, daar wilde ik juist van af zijn. Wellicht is de rpm aan te passen ?
Dat zou eigenlijk ook niet veel kwaad moeten kunnen, elk ander apparaat wat op de Tegra 3 draait gebruikt toch ook geen fan? Dan lijkt het zeker niet schadelijk om hem iets lager te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
TerrorKiwi schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:45:
[...]

Dat zou eigenlijk ook niet veel kwaad moeten kunnen, elk ander apparaat wat op de Tegra 3 draait gebruikt toch ook geen fan? Dan lijkt het zeker niet schadelijk om hem iets lager te zetten.
vergeet niet dat praktisch alle andere apparaten een accu hebben en geen ongelimiteerde energie uit het stopcontact. tevens is de tegra overclocked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Vriezer schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:46:
[...]

vergeet niet dat praktisch alle andere apparaten een accu hebben en geen ongelimiteerde energie uit het stopcontact. tevens is de tegra overclocked...
Toch lijkt me dat de fan dan redelijk geruisloos zou moeten draaien. Of is de kwaliteit zó slecht? Dan is ie natuurlijk altijd nog te vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
TerrorKiwi schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:51:
[...]

Toch lijkt me dat de fan dan redelijk geruisloos zou moeten draaien. Of is de kwaliteit zó slecht? Dan is ie natuurlijk altijd nog te vervangen ;)
van wat ik zag is dat wel makkelijk te doen ja, ze hebben m tenslotte ontworpen om opengemaakt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Inderdaad, volgens deze afbeelding is het gewoon een (40mm?) fan die er op geschroefd is.
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/32/0,1462,sz=1&i=322041,00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En zo te zien een Sunon en die hebben hele goede & stille fans in het assortiment.
Ik kan vanaf deze afbeelding niet het typenummer zien, dus het kan best een eenvoudig sleave bearing fan zijn (i.p.v. de betere MagLev fans).

Maar wellicht was die niet beschikbaar in dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Het is een SUNON MagLev HA40101V4 DC brushless fan, 40mm dus, maar wel MagLev.
Bron.

Dus deze zou er eventueel in gezet kunnen worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mini Kaze , 40mm€ 5,03€ 5,03

Importeer producten
Totaal€ 5,03

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi op 04-06-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ahhhh... helemaal vergeten om op iFixit te kijken |:(

Ik heb hele goede ervaringen met die Sunon MagLev fans, maar als die al luidruchtig zijn in de Ouya :X

Overigens heb ik een limited edition pre-order, maar nog steeds geen shipping notification :(
Nu begin ik ook langzamerhand wel nieuwschierig te worden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
rally schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:29:
Overigens heb ik een limited edition pre-order, maar nog steeds geen shipping notification :(
Nu begin ik ook langzamerhand wel nieuwschierig te worden... :P
jij ook dus nog niet :| gedeelde smart is halve smart...

Ik had ze maandag gemaild hierom, ik hoop zsm terugkoppeling te krijgen, post ik hier wel

[ Voor 28% gewijzigd door Vriezer op 05-06-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb ze vorige week vrijdag gemailed. Volgens de mailing zouden degene met een limited edition uiterlijk afgelopen woensdag het T&T nummer moeten hebben.
Vrijwel meteen na mijn mail kreeg ik een reactie dat het maximaal drie (werkdagen?) kon duren voordat ik een reactie zou krijgen. Dus nog maar even afwachten tot morgen.

Overigens was ik niet een van de eerste backers, dus ik snap dat ik niet bovenop de stapel lig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik was geen backer van t eerste uur, maar direct toen je er een kon pre-orderen via paypal heb ik dat gedaan. Nu heb ik alleen meerdere emailadressen, en weet niet meer welke ik gebruikt heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
TFDev schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:43:
Ik was geen backer van t eerste uur, maar direct toen je er een kon pre-orderen via paypal heb ik dat gedaan. Nu heb ik alleen meerdere emailadressen, en weet niet meer welke ik gebruikt heb :')
mail support met een random adres en voeg daarin je paypal code?

[ Voor 0% gewijzigd door Vriezer op 06-06-2013 08:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik had mijn Ouya van vorige week binnen. Als 'Day 1 backer', nr 4003 (ordernr 4007???) vind ik dit toch rijkelijk laat. Ze hadden wat duidelijker mogen zijn in hun communicatie en die grafiek trok al helemaal nergens op.
Ik heb overigens een 25EUR mogen aftikken bij DHL en daarna was de Ouya all mine...

Gelukkig waren alle benodigdheden aanwezig, zodat je de Ouya direct kan aansluiten.
Internetverbinding was vlot gemaakt. Mijn paswoord werd echter initieel niet aanvaard. Na een derde keer proberen, lukte het wel???
Ik ben momenteel maar matig enthousiast over de Ouya. De hardware is wel OK, maar qua software en beschikbare games is het maar zwakjes. Dit zal waarschijnlijk wel verbeteren na de launch.
Maar aangezien ik vanaf dan eigenlijk geen tijd meer heb om het apparaat te gaan tweaken, zou het toch maar stof staan te verzamelen. Ik heb de Ouya dan maar op de e-baai gezwierd.
Niet zeker of het mag ivm V&A??? Maar als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Helemaal ruk. ik stop met kickstarter projecten. ik heb al mijn email adressen bekeken. en ik vind helemaal niks geen informatie of die UBERHOUBT verstuurd is.
dan lees ik ook nog dat er mensen zijn die 25 euro extra moeten neerleggen voor verzend kosten die je al betaalt heb? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
SonnyBBQ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:27:
Gelukkig waren alle benodigdheden aanwezig, zodat je de Ouya direct kan aansluiten.
Zit er een stekker bij die je hier direct kan gebruiken? Ik wacht ook nog steeds. Nog geen verzendbericht en 25 juni is ie al overal beschikbaar....weinig voordeel van dat vroeg betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Ja, er zit een stekker bij voor NL stopcontacten. Een HDMI kabel. En batterijen voor de controller. Prima compleet geleverd dus.

Die 25 euro is geen verzend maar douane kosten. Die zijn altijd verantwoordelijkheid en risico ontvanger.
Overigens zelf niets hoeven te betalen. Of je die 25 euro kwijt bent is dus een loterij, douane doet kennelijk de heffingen steekproefsgewijs.

Maar eens over software en games. Nog veels te veel een hobbyproject voor hardcore tweakers met tijd te veel, nog weinig praktische waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Stond er niet "Gift" op de doos van de pre-orders waardoor er geen douane kosten over betaald hoefden te worden? Ik heb wel medelijden met mensen in Spanje die 50 euro extra moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
In mijn doos zat een us stekker, heb ouya support gemaild maar geen reactie terug :(
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.