Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martincm schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:32:
Ah eindelijk, de nieuwe firmware update lost de hdmi handshake issue op. Ik kan bevestigen dat dit inderdaad zo is, dus de ouya kan eindelijk in zijn standby sleep mode via de U button.

Goed bezig OUYA! :*)
Goed nieuws inderdaad!
:)
Volledige changelog en inschrijving voor de External Storage beta hier te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ah eindelijk, de nieuwe firmware update lost de hdmi handshake issue op. Ik kan bevestigen dat dit inderdaad zo is, dus de ouya kan eindelijk in zijn standby sleep mode via de U button.

Briljant. Grootste gemis _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
We zijn nu een half jaar verder en hoe is het met de Ohja? Ik hoor er maar erg weinig over op het internet eigelijk. Iets wat over het algemeen niet heel goednieuws is. Ik heb de indruk dat er een groep gadgeteers heel enthousiast er mee aan het werk is als mutlitmedia systeem. Maar dat is het dan ook wel?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Postius schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:51:
We zijn nu een half jaar verder en hoe is het met de Ohja? Ik hoor er maar erg weinig over op het internet eigelijk. Iets wat over het algemeen niet heel goednieuws is. Ik heb de indruk dat er een groep gadgeteers heel enthousiast er mee aan het werk is als mutlitmedia systeem. Maar dat is het dan ook wel?
Ja, denk het wel. Als gamesystem/console gaat het nooit echt wat worden. Daarvoor is imho het apparaatje te min en de concurrentie te groot ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
-SaveMe- schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Ja, denk het wel. Als gamesystem/console gaat het nooit echt wat worden. Daarvoor is imho het apparaatje te min en de concurrentie te groot ...
Agreed. Wat je wel zou kunnen doen is een paar xbox 360 controllers fixen en hem gebruiken als een retro-emu systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

-SaveMe- schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:28:
[...]
Eens, maar voor mij was de insteek ook primair voor de media onderdelen, en voor mijn setup is dat momenteel voldoende (netflix, xbmc, spotify).
Op games vlak weet ik niet, wat er uit het ouya platform zelf geproduceerd wordt vind ik niet echt wat.

Moet wel zeggen dat een aantal Controller Supported Tegra Zone games wel goed werkt en dan dus ook beter te doen is op de ouya dan bijvoorbeeld een tablet. Bijvoorbeeld Hamilton's Great Adventure, Virtua Tennis of Max Payne. Nadeel is wel dat je deze zelf moet sideloaden, en dat het moeilijk normaal kan. Ze hadden die Tegra Zone natuurlijk meteen mee moeten implementeren of optioneel moeten maken (iets wat Mad Catz wel gaat doen meen ik straks met die Tegra 4 box van ze, Mojo)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Heb de snapshot van android alpha 8 v13 geinstalleerd en die werkt tot zover goed. DVD menus, ISOs, en ook HD 1080p. Nu bezig met library modus te testen. En vanavond eens een hele film 1080p kijken, zien of dat helemaal goed gaat!

Zit ook te kijken naar een niet locale opslag van media meta data (thumbs, plot, actors, trailers, etc). Standaard slaat xbmc dit lokaal op. Ik zou dit liever bij de media files zelf (op een smb share) hebben, maar daar kan ik niet echt wat over vinden. Wel over een aparte MySQL db, daar ben ik nu naar aan het kijken.

Ik gebruik de OUYA puur als mediaspeler. Heeft het zin hem te rooten, zoja, welke voordelen biedt dit ?

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 21-10-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rooten? Lijkt me niet nodig.
Je kunt dingen zoals je zelf al doet sideloaden.
De OUYA heeft de clocksnelheid van de Nvidia al redelijk op de max zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Library werkend, sommige titels handmatig moeten bijwerken, maar ziet er goed uit tot zover. Werkt ook lekker vlot allemaal. Een verademing na mijn 10 jaar oude xbox met xbmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja dat geloof ik graag.
De OUYA is een leuk apparaat en helaas te veel negatieve geluiden overal.
Zelf speel ik er toch regelmatig op.
En de vrouw? Juist XBMC series kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:53:
Haha ja dat geloof ik graag.
De OUYA is een leuk apparaat en helaas te veel negatieve geluiden overal.
Zelf speel ik er toch regelmatig op.
En de vrouw? Juist XBMC series kijken :)
Inderdaad. Zoals het nu is echt een perfect xbmc boxje. Lekker klein, vlot, helemaal top! Net een 1080p mkv gekeken. Perfect. Geen stotter, hapering, wat dan ook.

Nu alleen nog ff het remote probleem oplossen. Voorlopig bestuur ik het met de xbmc remote app ...

EDIT:

Heb een tweede besteld voor boven.
Morgen ff de centrale mySQL db opzetten zodat ze beide dezelfde library info gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 22-10-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:22
martincm schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

Eens, maar voor mij was de insteek ook primair voor de media onderdelen, en voor mijn setup is dat momenteel voldoende (netflix, xbmc, spotify).
Op games vlak weet ik niet, wat er uit het ouya platform zelf geproduceerd wordt vind ik niet echt wat.

Moet wel zeggen dat een aantal Controller Supported Tegra Zone games wel goed werkt en dan dus ook beter te doen is op de ouya dan bijvoorbeeld een tablet. Bijvoorbeeld Hamilton's Great Adventure, Virtua Tennis of Max Payne. Nadeel is wel dat je deze zelf moet sideloaden, en dat het moeilijk normaal kan. Ze hadden die Tegra Zone natuurlijk meteen mee moeten implementeren of optioneel moeten maken (iets wat Mad Catz wel gaat doen meen ik straks met die Tegra 4 box van ze, Mojo)
Hoe heb jij Netflix aan de praat gekregen? Welke apk gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zonder root kan ik natuurlijk nix uit de playstore halen. Iemand een goed alternatief/site waar ik apk's kan downloaden, waaronder dropbox en uitzending gemist? Zie wat links, maar die lijken me allemaal niet echt ok ...

EDIT:
kan ik ook van afstand inloggen op de ouya om bij het filesystem te kunnen?

[ Voor 21% gewijzigd door -SaveMe- op 23-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ik heb airdroid er op gesideload, dan kun je van afstand bij je filesystem en makkelijk nieuwe apk erop zetten enzo. Nadeel is dat de filemanager remote geen hidden directories laat zien.

De xmbc config staat bijvoorbeeld in een hidden directory.
Ik heb m'n xbmc config er heen gekopieerd en het uitendelijk met wat meer moeite met airdroid's filemanager op de ouya zelf op de goede plek gezet (die laat wel hidden files/dirs zien).

EDIT: APK's haal ik gewoon van m'n telefoon af.

[ Voor 5% gewijzigd door Natsu op 24-10-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Zelf heb ik de Ouya 2e hands via Tweakers gekocht, Marktplaats en Tweakers lijkt er vol mee te staan.
Ik snap waarom mensen ontevreden zijn over het spel aanbod. Er zijn zo'n 100 games waar van er misschien 6 de moeite waard zijn, de andere zijn huis tuin en keuken spelletjes die je zelf met menige tool in elkaar zou kunnen flansen.

Mijn reden om de Ouya aan te schaffen was dus niet voor die games, maar voor emulatie en XBMC. Het was vervelend om diverse consoles te hebben staan (voornamelijk Nintendo) vanwege ruimte gebrek. Dus de Ouya is voor mij de perfecte oplossing.

Betreft emulatie werkt de Ouya uitstekend en ben zeker tevreden. En de rest van het aanbod aan games... hopelijk komt dat ooit nog goed.

Enige grote nadeel van de Ouya, je hebt een creditcard nodig of een Visa V3 voucher, anders kom je niet eens langs het maak een nieuw account aan scherm. Kortom erg vervelend en niet te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dostar schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:46:
Zelf heb ik de Ouya 2e hands via Tweakers gekocht, Marktplaats en Tweakers lijkt er vol mee te staan.
Ik snap waarom mensen ontevreden zijn over het spel aanbod. Er zijn zo'n 100 games waar van er misschien 6 de moeite waard zijn, de andere zijn huis tuin en keuken spelletjes die je zelf met menige tool in elkaar zou kunnen flansen.

Mijn reden om de Ouya aan te schaffen was dus niet voor die games, maar voor emulatie en XBMC. Het was vervelend om diverse consoles te hebben staan (voornamelijk Nintendo) vanwege ruimte gebrek. Dus de Ouya is voor mij de perfecte oplossing.

Betreft emulatie werkt de Ouya uitstekend en ben zeker tevreden. En de rest van het aanbod aan games... hopelijk komt dat ooit nog goed.
Ik heb GTA Vice City erop staan maar dat werkt niet goed met de controller. Misschien moet ik er eens naar gaan kijken of ik dat kan oplossen.

Emulators heb ik nog niet echt naar gekeken; misschien ook eens doen.

Voor XBMC is het apparaat (in mijn geval) wel perfect. Stuk sneller dan de Raspberry maar toch nog zeer betaalbaar. Bovendien in een mooi afgewerkte kubus en geen printplaatje met aansluitingen langs alle 4 zijden. Mochten games niet positief uitvallen kun je op allerlei manieren direct in XBMC booten en gebruik je hem alleen daar voor. Dan heb je voor zo''n €100 een prima XBMC-speler.
Heb zo geen idee of er wat beters is te vinden voor zo'n prijs voor XBMC.
Enige grote nadeel van de Ouya, je hebt een creditcard nodig of een Visa V3 voucher, anders kom je niet eens langs het maak een nieuw account aan scherm. Kortom erg vervelend en niet te omzeilen.
Dat kan wel. Moet je maar eens zoeken op credit card generators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Emulators raad ik zeker aan. Mijn favorieten zijn:

Mupen64 voor de N64, graphics lijken scherper zelfs dan de echte n64

SuperGnes, draait snes erg soepel en heeft zelfs een leuk menuutje met afbeeldingen van het doosje van het spel die hij online binnen haalt

nes.emu, gba.emu, etc. voor al je NES en Gameboy spellen.

De PS1 emulator heb ik nog niet kunnen testen, maar zal het vast ook prima doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:36

tha_crazy

Mafketel

Ah vandaar dat ik nu dus ineens wel mijn Ouya in HDMI3 kan steken, en mijn mediaspeler & settop in 1 & 2

Gister sinds lange tijd de Ouya weer opgestart, GBC Emu erop en pokemon via USB.
Want. why the hell not.

Ben alleen mn usb kabel kwijt dus kan er niks op "Zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ouya 2.0 releasing sometime in 2014, improved controllers in the works
Ouya founder and CEO Julie Uhrman has said to expect “Ouya 2.0″ and an updated controller to launch sometime next year.
Speaking with Polygon, Uhrman said the date hasn’t been finalized just yet nor has the firm determined “what exactly we want that to be.”

“The software is constantly iterating because we want to make it constantly better,” she said. “We don’t want to wait six months and then go boom here are all these new features and functionality For the hardware, we are looking at different chips.

“We are looking at what type of performance we want.”

The updated controller will be an improved version based on user feedback. The triggers, thumbsticks and the feel of the controller have all been tweaked.

“Part of that is taking that feedback, iterating that software, fixing the triggers, fixing the thumbsticks and if that doesn’t work, we’ll iterate it again and if we decide that’s not the right path, we’ll change it,” she said. “I think that’s one thing that differentiates us. We don’t have this firm path we’re going to stay on come hell or high water. We take the feedback from gamers, from developers and we iterate and we change. When it’s not working we say so.”

Uhrman said the company hasn’t made a decision whether Ouya 2.0 and its improved controllers will replace the current model or if the two will co-exist in market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Moet zeggen dat ik best tevreden ben met de OUYA sinds de alpha 13 van XBMC goed werkt. Lekker vlot, goed werkende librabry, speelt alles, HD gaat goed. Mooi doosje voor een mediaspeler.

Enige waar ik me nog eens in moet verdiepen is DD en DTS geluid en natuurlijk een remote ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel tevreden over de ouya als mediacenter, daarnaast van tijd tot tijd wat gamen mbv de emulators.
Ik zit echter nog steeds met 1 van de eerste xbmc builds, waar het onscreen keyboard niet werkt. Welke build raden jullie nu aan? En is er ook al een update gekomen voor CEC ondersteuning zodat ik mijn afstandsbediening kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Xecuter NL schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58:
[...]

Hoe heb jij Netflix aan de praat gekregen? Welke apk gebruik je?
Sideloaden met een apk. ik gebruik een voor ouya gemodificeerde v2.4.1 met hoge bitrate.
Echter is deze functie voor mn ouya helaas overgepakt door de Chromecast (evenals Spotify vervangen is met google play music vanwege Chromecast) dus ik heb alleen xbmc als primary target voor de ouya, met incidenteel een game eraan vast (al dan niet sideloaded).....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Hij staat online bij Game Mania Belgie:

http://www.gamemania.be/Default.aspx?tabid=118&iid=771

Vanaf 7 november

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link!
Goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Hij is blijkbaar uitgesteld tot 14 november

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempelier1
  • Laatst online: 03-08-2024
Dag mensen!

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie expertise.
Ik zit namelijk met een dillema: of een rasp of een ouya aanschraffen voor XBMC.
Ik maak gebruik van een synology nas 213 en zou hem graag icm een philips tv willen gebruiken.

Wat ik nog niet helemaal duidelijk krijg of de ouya goed gebruik kan maken van een nas (als daar de content op staat qua series) daarnaast ben ik opzoek naar een systeem dat DD en DTS kan afspelen.
Nu las ik dat dit mogelijk is via de HDMI uitgang -> naar tv -> tv van mij zet signaal om naar optical -> philips soundbar. Mijn vraag aan jullie gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tempelier1 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:41:
Dag mensen!

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie expertise.
Ik zit namelijk met een dillema: of een rasp of een ouya aanschraffen voor XBMC.
Ik maak gebruik van een synology nas 213 en zou hem graag icm een philips tv willen gebruiken.

Wat ik nog niet helemaal duidelijk krijg of de ouya goed gebruik kan maken van een nas (als daar de content op staat qua series)
Werkt prima met SMB. NFS zou geloof ik ook moeten kunnen (ondanks dat het op Android schil draait) maar dat is mij nog niet gelukt.
daarnaast ben ik opzoek naar een systeem dat DD en DTS kan afspelen.
Net even getest; een 8GB film met 5.1DTS speelt uitstekend af; en dat doe ik zonder enig audio-systeem ofwel de Ouya moet bij ons dit signaal verwerken.
Nu las ik dat dit mogelijk is via de HDMI uitgang -> naar tv -> tv van mij zet signaal om naar optical -> philips soundbar. Mijn vraag aan jullie gaat dit werken?
Dan moet je wel kijken of je optical-out van je TV dergelijke audio-formaten kan doorgeven. Vaak is dit namelijk beperkt. Moet je even bij je TV specificaties nakijken.

Over het algemeen ben ik met de Ouya meer tevreden i.c.m. XBMC dan met de Pi. De Ouya is natuurlijk duurder maar over het algemeen véél vlotter (zowel in menu als in content openen/doorspoelen/afsluiten etc.) en ik heb geen enkel probleem met wat exotischere bestanden ondanks het feit dat wij (helaas) geen receiver hebben dit dit kan verwerken.
DTS audio werkt bijvoorbeeld niet bij mij op de Raspberry; maar bij de sommigen werkt dit ook prima op de Raspberry; desnoods met wat overclocken.

Je moet XBMC wel even via een .apk sideloaden (bijvoorbeeld de nieuwste Gotham versie) want de XBMC die je van Ouya zelf kunt krijgen (de officiële versie die feitelijk niet officiëel is, hoewel die nou écht wel eens mag komen :/ ) heeft momenteel een update gekregen waardoor bijvoorbeeld DTS niet meer ondersteund word.

Oh, en HDMI-CEC (een apparaat - in dit geval XBMC - bedienen via je afstandsbediening van je TV) werkt (nog) niet met de Ouya; althans voor zover ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempelier1
bedankt voor je reactie piet91! je hebt mij overtuigd om voor een ouya te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Tempelier1 op 11-11-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de ouya in huis. Ik moet zeggen een prachtig apparaat.
Reageert voldoende snel in de menu's. Nu heb ik op advies van jou Piet91 de Goham versie er gesideload opgezet. XBMC werkt bijna helemaal perfect alleen de map video blijft bij mij compleet zwart.

Ik heb er al menig google pogingen op gedaan maar heb nog geen oplossing gevonden voor mij probleem.
De map muziek en afbeeldingen kan er wel iets toegevoegd worden en zie ik wel een lijst. Bij de map video helemaal niks.

Ik heb mijn nas locatie al toegevoegd bij bestandbeheer (zowel nfs als via SMB)
Beide hebben geen resultaat.

Mijn vraag aan jullie is kent iemand dit probleem? en zoja hoe is dit op te lossen?

Nieuwste android firmwire staat erop.
XBMC is nog niet eerder geinstaleerd uit de playstore (zodat DTS het blijft doen hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:57:
Inmiddels de ouya in huis. Ik moet zeggen een prachtig apparaat.
Da's snel!
Reageert voldoende snel in de menu's. Nu heb ik op advies van jou Piet91 de Goham versie er gesideload opgezet. XBMC werkt bijna helemaal perfect alleen de map video blijft bij mij compleet zwart.

Ik heb er al menig google pogingen op gedaan maar heb nog geen oplossing gevonden voor mij probleem.
De map muziek en afbeeldingen kan er wel iets toegevoegd worden en zie ik wel een lijst. Bij de map video helemaal niks.

Ik heb mijn nas locatie al toegevoegd bij bestandbeheer (zowel nfs als via SMB)
Beide hebben geen resultaat.

Mijn vraag aan jullie is kent iemand dit probleem? en zoja hoe is dit op te lossen?

Nieuwste android firmwire staat erop.
XBMC is nog niet eerder geinstaleerd uit de playstore (zodat DTS het blijft doen hoop ik)
Ehm, ik zou het zo eerlijk gezegd niet weten. Heb je toen je de source/map had toegevoegd ook aangegeven wat voor bestanden daar stonden (je kunt aangeven of het speelfilms, muziek, afbeeldingen, tv-series zijn)?
Probeer ook eens de bibliotheek te verversen (met bijvoorbeeld de Yatse app op je telefoon kun je dat snel doen via het menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:57:
[...]

Da's snel!

[...]

Ehm, ik zou het zo eerlijk gezegd niet weten. Heb je toen je de source/map had toegevoegd ook aangegeven wat voor bestanden daar stonden (je kunt aangeven of het speelfilms, muziek, afbeeldingen, tv-series zijn)?
Probeer ook eens de bibliotheek te verversen (met bijvoorbeeld de Yatse app op je telefoon kun je dat snel doen via het menu).
Klopt, ik was al een tijd op zoek naar een goede speler dus ik dacht dat moet er dan maar van komen!
Ik heb niet aangegeven wat voor bestanden het zijn.. alleen verwezen naar de map waar de bestanden instaan. Yatse is iets wat mijn iphone niet herkend (in de appstore) wat voor programma is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:37:
Klopt, ik was al een tijd op zoek naar een goede speler dus ik dacht dat moet er dan maar van komen!
Ik heb niet aangegeven wat voor bestanden het zijn.. alleen verwezen naar de map waar de bestanden instaan. Yatse is iets wat mijn iphone niet herkend (in de appstore) wat voor programma is het?
Yatse is een remote voor op Android apparaten. Maar wat ik bedoel is dat je je videobibliotheek ververst; iets wat hij misschien ook al automatisch doet als XBMC gestart wordt. Maar verversen kan je denk ik met elke willekeurige remote.

Misschien even de source verwijderen en opnieuw toevoegen en aangeven wat voor bestanden het zijn (je kunt kiezen wat het zijn vlak nadat je de bron hebt gegeven).

Maar misschien even hier kijken/vragen; zo heel veel ervaring heb ik niet met XBMC troubleshooten.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 15-11-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je acties even geprobeerd piet. Helaas het had niet het gewenste effect.
Ik snap niet dat jullie geen last hebben van happeringen in XBMC doortat de refresh rate standaard wordt door gegeven op 60hz.

Bij series merk ik dat XBMC op sommige momenten happert (het beeld dan) Ik heb al verschillende instellingen gewijzigd, ik heb ouya gecontacteerd en die wijzen de vinger naar XBMC. Ik heb gebruik gemaakt van de standaart versie van hun en de nieuwe alpha 13.
In beide gevallen blijven mijn series op bepaalde beeld fragementen wat vertraagd afspelen (licht happeren)

Ik zelf heb een lcd televisie van philips de 8000 serie, waardoor ik het gevoel heb dat het daar niet aan kan liggen.

Instellingen van de NAS heb ik bekeken, ik heb het zelfs via plex geprobeerd op de ouya opnieuw lichte happering omdat android standaard 60hz eruit gooit.

Ik heb geen idee wat ik nog zou kunnen doen.. iemand nog tips? Anders ben ik bang dat ik helaas al vroeg afscheid moet gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:27:
Ik heb je acties even geprobeerd piet. Helaas het had niet het gewenste effect.
Ik weet zo echt niet hoe ik dat probleem kan oplossen (ontbrekende videos). Kan van alles zijn namelijk.
Kun je beter dus in dat XBMC topic vragen.
Ik snap niet dat jullie geen last hebben van happeringen in XBMC doortat de refresh rate standaard wordt door gegeven op 60hz.

Bij series merk ik dat XBMC op sommige momenten happert (het beeld dan) Ik heb al verschillende instellingen gewijzigd, ik heb ouya gecontacteerd en die wijzen de vinger naar XBMC. Ik heb gebruik gemaakt van de standaart versie van hun en de nieuwe alpha 13.
In beide gevallen blijven mijn series op bepaalde beeld fragementen wat vertraagd afspelen (licht happeren)

Ik zelf heb een lcd televisie van philips de 8000 serie, waardoor ik het gevoel heb dat het daar niet aan kan liggen.

Instellingen van de NAS heb ik bekeken, ik heb het zelfs via plex geprobeerd op de ouya opnieuw lichte happering omdat android standaard 60hz eruit gooit.

Ik heb geen idee wat ik nog zou kunnen doen.. iemand nog tips? Anders ben ik bang dat ik helaas al vroeg afscheid moet gaan nemen.
Dit is inderdaad bekend, was ik alleen glad vergeten.

Dit ligt aan de firmware die Ouya gebruikt die de boel vastlegt op 60Hz. Ligt niet aan Android of XBMC maar aan de firmware die Ouya gebruikt. Ben er op het moment ook weer naar aan het kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ik krijg de nieuwe update niet geinstalleerd, hij geef dan een rood uitroepteken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempelier1
Piet91 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:05:
[...]

Ik weet zo echt niet hoe ik dat probleem kan oplossen (ontbrekende videos). Kan van alles zijn namelijk.
Kun je beter dus in dat XBMC topic vragen.

[...]

Dit is inderdaad bekend, was ik alleen glad vergeten.

Dit ligt aan de firmware die Ouya gebruikt die de boel vastlegt op 60Hz. Ligt niet aan Android of XBMC maar aan de firmware die Ouya gebruikt. Ben er op het moment ook weer naar aan het kijken hoe en wat.
Hmm, maakt niet uit Piet. 1 ding is duidelijk het is in iedergeval een ouya ding. Ik heb vanmidag nog een tijdje zitten spelen, maar kreeg het helaas niet zoals ik het zou willen. Ik heb helaas al afscheid genomen van het apparaat en een nieuwe eigenaar blij gemaakt. In iedergeval thanks for the support, maar het is een groot nadeel dat android deze resolutie standaard vast heeft staan. Belangrijk punt ook voor toekomstige kopers! Voor de rest was het leuk om even mee te spelen, nu opzoek naar speler die beter past. Kan ik in iedergeval de android boxen afstrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik ga een OUYA halen *O* Waarom? Primair gebruik is XBMC maar het kunnen spelen van retro games en nieuwe games is een leuke added feature. Ik kijk en lees veel reviews over de OUYA en zie ik dat de OUYA wat kleine problemen heeft met de PS1 en PSP emulatoren maar dat de generaties daarvoor eigenlijk geen probleem zijn.

Klopt mijn kennis of heb ik inmiddels verouderde 'intelligence'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:07:
Ik ga een OUYA halen *O* Waarom? Primair gebruik is XBMC
Hou wel rekening met bovenstaande 60Hz. verhaal. Hoeft niet, maar kan wel storend zijn.
Persoonlijk denk ik niet dat die verantwoordelijke firmware ooit aangepast gaat worden (beetje zelfde verhaal als de Xbox One maar die zullen dat wel oplossen i.t.t. Ouya.
maar het kunnen spelen van retro games en nieuwe games is een leuke added feature. Ik kijk en lees veel reviews over de OUYA en zie ik dat de OUYA wat kleine problemen heeft met de PS1 en PSP emulatoren maar dat de generaties daarvoor eigenlijk geen probleem zijn.

Klopt mijn kennis of heb ik inmiddels verouderde 'intelligence'?
Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, sorry.

Verder; Rockstar Games kondigt Grand Theft Auto: San Andreas Mobile aan

2 zaken:

- Ouya moet de USB-storage goed voor elkaar maken (geloof dat er een (test?)firmware aankomt die hiervoor moet zorgen? Want nu met maar 8GB (waar maar een deel van te gebruiken is) kun je dit wel vergeten. Had haast niets op de Ouya staan en moest tóch haast alles verwijderen om XBMC weer opnieuw te installeren (via .apk).

- Controller workaround. Ik heb GTA VC op de Ouya gehad maar die was niet te spelen met de controller?
Is er al iets zodat je dit kunt aanpassen ofzo?

Want stel dat opslagruimte én controller verbeterd worden dan gaan GTA 3, VC en SA ( :9~ :9~ ) direct op de Ouya. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opslag ruimte firmware is al live voor iedereen en werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:15:
De opslag ruimte firmware is al live voor iedereen en werkt prima :)
Net even aangezet en update gedaan (kreeg een mail van Ouya over dat het soms voorkomt dat er geen automatische update meer kwam en hoe dat te verhelpen).

En een USB-stick werkt nu dus prima i.c.m. installeren van games e.d.? Zodat ik er straks mooi weer GTA 3, VC en uiteindelijk SA op kan gaan zetten?

In dat geval moet ik eens gaan zoeken hoe ik de controller kan gebruiken i.c.m. die games; nu moest ik alles met de D-pad doen wat natuurlijk voor geen meter werkt. Iemand een link/tip hoe?
(Google zelf overigens ook even door op dit onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:19:
[...]

Net even aangezet en update gedaan (kreeg een mail van Ouya over dat het soms voorkomt dat er geen automatische update meer kwam en hoe dat te verhelpen).

En een USB-stick werkt nu dus prima i.c.m. installeren van games e.d.? Zodat ik er straks mooi weer GTA 3, VC en uiteindelijk SA op kan gaan zetten?

In dat geval moet ik eens gaan zoeken hoe ik de controller kan gebruiken i.c.m. die games; nu moest ik alles met de D-pad doen wat natuurlijk voor geen meter werkt. Iemand een link/tip hoe?
(Google zelf overigens ook even door op dit onderwerp)
OUYA apps uit de store werken goed. Side loaden doe ik niet dus kan ik je niet vertellen.
Al lees ik op het OUYAforum.com wel dat het moet werken.

Controller pairen?

PS3: http://ouyaforum.com/show...-Controller-Pairing-Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:49:
[...]

OUYA apps uit de store werken goed. Side loaden doe ik niet dus kan ik je niet vertellen.
Al lees ik op het OUYAforum.com wel dat het moet werken.
Het forum dan maar weer eens doorlezen dan.
Heb geen PS3. :P
Is verder ook niets over vinden om die toetsen goed te krijgen. Er staat wel dat beide GTA werken met de controller, maar bij mij dus maar half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb mijn OUYA binnen. XBMC/SPMC werkt best goed. Video stutter heb ik opgelost door wat instellingen te wijzigigen. Het volgende heb ik aangepast

Set the video playback to be the following:
- Allow Hardware acceleration (libstagefright) : On
- Adjust display refresh rate to match video: Always
- Pause during refresh rate change : Off
- Sync playback to display : On
- A/V sync method : Video clock (Drop/Dupe audio)
- Allowed error in aspect ratio to minimize black bars: None
- Display 4:3 video as : Normal

Het viel me op dat de WIFI kaart in de OUYA niet supersnel is. Uiteindelijk lukt het me nu om 720p films via WIFI te kijken. Ik heb daarvoor mijn Wifi op een specifiek kanaal gezet in de router.

Gamen is leuker dan ik had verwacht. Ik snap niet waarom reviewers de controller van de OUYA niets vinden. Ik heb twee spellen gekocht via de OUYA Store en ik heb GTA Vice City op de OUYA gezet. Alleen de control pads werken niet in GTA VC. Heeft iemand en idee hoe dat moet?

Al met al tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:39:
Ik heb mijn OUYA binnen. XBMC/SPMC werkt best goed. Video stutter heb ik opgelost door wat instellingen te wijzigigen. Het volgende heb ik aangepast

Set the video playback to be the following:
- Allow Hardware acceleration (libstagefright) : On
- Adjust display refresh rate to match video: Always
- Pause during refresh rate change : Off
- Sync playback to display : On
- A/V sync method : Video clock (Drop/Dupe audio)
- Allowed error in aspect ratio to minimize black bars: None
- Display 4:3 video as : Normal
Maar het 60Hz. probleem blijf je houden, dat los je niet op met dergelijke instellingen. Daar moet Ouya de firmware voor aanpassen aangezien deze nu blijft vasthouden aan 60Hz. Veel materiaal is 24p dus dat geeft problemen.

Zo neem ik tegenwoordig Nederland van Boven op en via VideoRedo zet ik dat op de NAS. En dat programma kenmerkt zich door pan- en tiltshots en daar is dit probleem pijnlijk duidelijk. Ook bij van die horizontale rollende teksten e.d. is het helemaal slecht.

Hopelijk doet Ouya daar wat aan maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Het viel me op dat de WIFI kaart in de OUYA niet supersnel is. Uiteindelijk lukt het me nu om 720p films via WIFI te kijken. Ik heb daarvoor mijn Wifi op een specifiek kanaal gezet in de router.
Bedraad is natuurlijk altijd beter :P

Hoewel bijv. Cheapcast (.apk zodat je van je Android device een soort van Chromecast maakt) wel/beter als je Ouya via wifi verbinding heeft en niet via kabel.
Alleen de control pads werken niet in GTA VC. Heeft iemand en idee hoe dat moet?
Daar ben ik helaas ook nog niet achter. Er zijn wel lijstje waarop games staan die je kunt sideloaden die met de controller werken en daar staat GTA 3/VC ook bij, maar ik weet niet waarop ze dat gebaseerd hebben omdat het inderdaad totaal niet werkt. Je moet bijvoorbeeld zo ongeveer alles met de D-pad doen.

Hopelijk is daar nog wat op te vinden want dat zijn natuurlijk wel de leuke games. Zeker als straks GTA SA naar Android komt en die dus ook op de Ouya kunt zetten (moet ik alleen nog even een USB-stick regelen want geheugen is ook een flink minpunt aan de Ouya)

EDIT: even wat 't''s toegevoegd; de t van m'n toetsenbord leek niet te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Piet91 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:56:
[...]

Maar het 60Hz. probleem blijf je houden, dat los je niet op met dergelijke instellingen. Daar moet Ouya de firmware voor aanpassen aangezien deze nu blijft vasthouden aan 60Hz. Veel materiaal is 24p dus dat geef problemen.

Zo neem ik tegenwoordig Nederland van Boven op en via VideoRedo zet ik dat op de NAS. En dat programma kenmerkt zich door pan- en tiltshots en daar is dit probleem pijnlijk duidelijk. Ook bij van die horizontale rollende teksten e.d. is het helemaal slecht.

Hopelijk doet Ouya daar wat aan maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Ik heb er nu weinig last van in ieder geval. Ik hoop inderdaad ook. Tot nu toe is OUYA aardig aan het luisteren naar de community dus wie weet.
Bedraad is natuurlijk altijd beter :P

Hoewel bijv. Cheapcast (.apk zodat je van je Android device een soort van Chromecast maakt) wel/beter als je Ouya via wifi verbinding heeft en niet via kabel.
Bedraad is altijd beter maar mijn Nexus 7 (zelfde chip als de OUYA) doet het prima als ik 720p content wil streamen.
Daar ben ik helaas ook nog niet achter. Er zijn wel lijstje waarop games staan die je kunt sideloaden die met de controller werken en daar staat GTA 3/VC ook bij, maar ik weet niet waarop ze dat gebaseerd hebben omdat het inderdaad totaal niet werk. Je moet bijvoorbeeld zo ongeveer alles met de D-pad doen.

Hopelijk is daar nog wat op te vinden want dat zijn natuurlijk wel de leuke games. Zeker als straks GTA SA naar Android komt en die dus ook op de Ouya kunt zetten (moet ik alleen nog even een USB-stick regelen want geheugen is ook een flink minpunt aan de Ouya)
Je moet idd de d-pas gebruiken maar het is prima speelbaar. Ik heb zelf een 16gb usb stick in de OUYA zitten. Met de nieuwe firmware kun je makkelijk spellen op de stick zetten. Alleen de obb files van GTA moesten op /storage/Downloads en die kun je volgens mij niet op de usbdrive zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Zag dat de OUYA nu in de MediaMarkt verkocht wordt, of het daadwerkelijk ook beetje verkocht wordt lijkt me sterk.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben er achter gekomen dat de OUYA/XBMC smb shares niet meer kan vinden nadat hij is sleep mode wordt gezet. Als ik dan weer de console restart ziet hij mijn SMB shares weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy01
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:31
Ik ben al een tijdje aan het denken om een OUYA te kopen, nu rest mij alleen nog de vraag, draait hij XBMC soepel, evt. icm. met bijvoorbeeld icefilms of 1channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dizzy01 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:00:
Ik ben al een tijdje aan het denken om een OUYA te kopen, nu rest mij alleen nog de vraag, draait hij XBMC soepel, evt. icm. met bijvoorbeeld icefilms of 1channel?
UI gaat uitstekend. Pas Icefilms uitgeprobeerd en dat gaat ook heel aardig.

Enig probleem is CEC-ondersteuning en het 60Hz. verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1channel werkt prima.
Zelfde voor Project Free TV.

En wat Piet91 aangeeft al heb ik er geen last van wat betreft de 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jammer, heb sinds gisteren (toen ik weer na een tijdje niet kijken weer begon met series kijken) dat XBMC na zoveel minuten eruit klapt en terug naar het Ouya menu gaat. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
Welk bestandformaat gebruikte je? Wmv en enkele andere formaten kunnen mogelijk de linux versie van XBMC laten crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mitch187 schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:01:
Welk bestandformaat gebruikte je? Wmv en enkele andere formaten kunnen mogelijk de linux versie van XBMC laten crashen
.mkv's en MP4's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Gebruik je xbmc of spmc, ik gebruik spmc en heb van t weekend 5 afleveringen Revenge gekeken zonder probkemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 09 december 2013 @ 23:10:
Gebruik je xbmc of spmc, ik gebruik spmc en heb van t weekend 5 afleveringen Revenge gekeken zonder probkemen
XBMC 13.0 Alpha8 van 30 september.

Wat altijd prima te gebruiken en had nooit crashes. Heb laatste tijd wel meer vage problemen; ik heb de 'AutoPilot' op de Ouya gezet die bij boot direct XBMC opstart (i.p.v. Ouya menu) en ik heb momenteel wel eens dat XBMC niet eens gestart wordt.

Ga morgen wel eens kijken of het daar aan ligt en/of andere manier XBMC bij boot laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb ook sinds kort weer problemen met een crashende XBMC, ik gebruik ook de Gotham versie (die overigens minder vaak crashed dan de Frodo versie). Hij crashed ook soms als ik er niets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik zou jullie allebei even aanraden om SPMC te gebruiken. Ik heb nog geen enkele crash gehad en heb toch al 5 of 6 afleveringen van series gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ik heb ook betere ervaringen met spmc: http://ouyaforum.com/showthread.php?8220-SPMC-Koying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Helaas zit ik vast aan Gotham, i.v.m. andere installaties. Ik ga het zeker proberen als er een v13 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Punt is dat ik nergens last van had, en nu om de zoveel minuten.

Of het komt door de app 'AutoPilot' of een Ouya update doet de app f*cken. Ik ga eerst daar in verdiepen voordat ik wéér een nieuwe XBMC op mag gaan plaatsen.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
Heeft iemand hier ook dat de laatste Netflix versies met profielen (3.1 / 3.1.1) niet werken op de OUYA? Ik kom niet voorbij de profiel-selectie, als ik een profiel selecteer, krijg ik een spinner en daarna niks meer. Kan zo snel niks vinden, maar misschien is mijn google-fu kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
DaCoTa schreef op donderdag 26 december 2013 @ 23:45:
Heeft iemand hier ook dat de laatste Netflix versies met profielen (3.1 / 3.1.1) niet werken op de OUYA? Ik kom niet voorbij de profiel-selectie, als ik een profiel selecteer, krijg ik een spinner en daarna niks meer. Kan zo snel niks vinden, maar misschien is mijn google-fu kapot.
Inmiddels een dagje verder, maar mocht iemand dit probleem ook hebben: uitloggen van Netflix en weer inloggen zou het moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cool, hij heeft GTA SA draaien mét controller support:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V5UT9WVyDtc&feature=youtube_gdata_player]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hebben meer mensen het probleem dat wanneer je iets downloadt deze download niet tevoorschijn komt in Storage>Downloads? Sterker nog, ik zie nergens 'downloads' staan, alleen 'apps' en 'available'

Nu kan ik dus geen XBMC installeren behalve die in de store staat... en bij die hapert elke mkv bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

BFmango schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:14:
Hebben meer mensen het probleem dat wanneer je iets downloadt deze download niet tevoorschijn komt in Storage>Downloads? Sterker nog, ik zie nergens 'downloads' staan, alleen 'apps' en 'available'

Nu kan ik dus geen XBMC installeren behalve die in de store staat... en bij die hapert elke mkv bij mij :(
via die xbmc kan je wel in je downloads folder kijken ... lijkt 1 of andere bescherming tegen het installeren van apps

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Via FilePwn kan ik wel apps installeren. Heb al verschillende XBMC builds geprobeerd maar bij alle versies haperen MKV's enorm...

Al bij al niet echt een geweldige eerste ervaringen met de Ouya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKV's doen het bij mij prima.
Al eens een reset gedaan en vanuit een schone installatie geprobeerd?

Ik gebruik overigens wel de xbmc uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:47:

Heb inderdaad al eens een factory reset gedaan, en verder niks geïnstalleerd behalve XBMC want ik heb de Ouya alleen gekocht om er XBMC op te draaien.

Stream je via Wifi of via ethernet? Heb je wat aan je instellingen van XBMC moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ethernet, wifi is het niet het sterkste punt van de OUYA.
Nee verder geen settings veranderd behalve het scherm scaling passend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:47:

Die doet het bij mij ook prima, maar geen geluid (zoals verwacht) ivm eruit slopen van AC3 en DTS decoding. Vanavond eens SPMC proberen!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zijn er nu al mensen die dagelijks gebruik maken van hun OUYA. Waarvoor dan voornamelijk? Na toch veel heisa bij kickstarter heb ik het gevoel alsof het apparaat wat achterblijft bij de verwachtingen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Postius schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:41:
Zijn er nu al mensen die dagelijks gebruik maken van hun OUYA. Waarvoor dan voornamelijk? Na toch veel heisa bij kickstarter heb ik het gevoel alsof het apparaat wat achterblijft bij de verwachtingen.
Dagelijks is een beetje overdreven maar ik gebruiken om zeker elke week. Vooral om series te kijken. SPMC/XBMC. Ik ben het met je eens dat het niet helemaal is geworden wat de kickstarter backers ervan hadden verwacht. Het is geen revolutie oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 11:16
Heb sinds gisteren een Ouya en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb alleen een instelling moeten wijzigen aan mijn Onkyo receiver en nu werkt DTS en DD perfect. Ik gebruik trouwens de officiële Ouya versie. Had verwacht de Ouya niet zo snel zou zijn, maar ik draai Aeon Nox erop zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
ScarAce1989 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:20:
Heb sinds gisteren een Ouya en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Ik heb alleen een instelling moeten wijzigen aan mijn Onkyo receiver en nu werkt DTS en DD perfect. Ik gebruik trouwens de officiële Ouya versie. Had verwacht de Ouya niet zo snel zou zijn, maar ik draai Aeon Nox erop zonder problemen. :)
En gebruik je bedraad of draadloos internet? En met 1080p mkv's heb je ook geen probleem?

Heb mijn Ouya en XBMC nog steeds niet fatsoenlijk werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
BFmango schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:31:
[...]

En gebruik je bedraad of draadloos internet? En met 1080p mkv's heb je ook geen probleem?

Heb mijn Ouya en XBMC nog steeds niet fatsoenlijk werkend gekregen.
Niet fatsoenlijk als in BMC crasht elke keer als ik em opstart of niet fatsoenlijk als in 3D iso van een 1080p film streamen via wifi lukt niet?

edit: Ik zie in vorige posts dat mkv's haperen/ Bedoel je dat ie veel buffert of dat er artifacts worden getoond of dat het beeld niet smooth loopt?

[ Voor 15% gewijzigd door Limbeckx op 05-01-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik draai de laatste SPMC versie, bedraad en 1080p films met bitrates >15Mbps draaien zonder haperingen. Ik ben tevreden.

Zit wel behoorlijk te kutten met de Neo.emu en dan vooral met de bios die soms niet helemaal lijkt te werken en corrupte roms. 10 jaar geleden had ik met Kawaks op Win hier al last van en ik had eigenlijk verwacht dat die ongein nu eens stabiel zou zijn. Helaas niet dus :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Ik vind het raar dat 1080mkv's via bedrading niet werken, mijn oude Nexus 2012 met Tegra3 chip speelde alles vloeiend af via XBMC en Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
layzzzz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:59:
Ik vind het raar dat 1080mkv's via bedrading niet werken, mijn oude Nexus 2012 met Tegra3 chip speelde alles vloeiend af via XBMC en Wifi.
Waar staat dat 1080p bedraaid niet werkt? Ik heb hier iig 720p op de OUYA via Wifi zonder problemen. Ook mijn Nexus speelt deze overigens zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb zelf nu ook SPMC op de OUYA draaien, en die speelt ook alle 1080p MKV's af zonder haperen. Ik heb de Wi-Fi nog nooit gebruikt, maar ethernet werkt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
ECiftci schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:42:
[...]

Niet fatsoenlijk als in BMC crasht elke keer als ik em opstart of niet fatsoenlijk als in 3D iso van een 1080p film streamen via wifi lukt niet?

edit: Ik zie in vorige posts dat mkv's haperen/ Bedoel je dat ie veel buffert of dat er artifacts worden getoond of dat het beeld niet smooth loopt?
Het beeld loopt niet smooth (hapert) en bufferen doet hij dan ook erg vaak. Als ik een mkv afspeel begint het haperen al meteen en enkele seconden daarna buffert hij.

Welke build van XBMC draai jij? (SPMC las ik? Welke?) Heb je verder daar nog iets ingesteld? Heb je daar ook een keuze mediacodec of libstagefright? Ik ga nu die SPMC eens proberen.

Edit: Ook SPMC werkt niet bij mij. Video's beginnen bijna meteen op pauze + bufferen.

[ Voor 5% gewijzigd door BFmango op 08-01-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Klinkt als een netwerkprobleem. SPMC draaide gewoon out of the box gelijk goed. Libstagefright enabled natuurlijk (default instelling).

En geef eens wat meer info dan "een .mkv hapert". Hier kan niemand wat mee. Wat is de bitrate, wat is de encoding van de .mkv, welk geluidsspoor?

[ Voor 35% gewijzigd door Sluuz op 09-01-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt inderdaad als een netwerk probleem.
Bufferen heb ik helemaal geen last van.
Maar zit wel via de kabel ipv Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Sinds twee dagen de OUYA in bezit als verjaardagscadeau.

En ik moet zeggen; het apparaat stelt niet teleur. Je moet geen hoogstaande technologische vooruitgang verwachten, maar dit is zeker iets waar ik van geniet.

De games in de Market zijn van aardige kwaliteit (Saturday Morning RPG _/-\o_ ) en met de emulators kom ik een heel eind. Alle emulator draaien de ROMS perfect af en zelfs de PSX Roms (originelen liggen in een doos in de kelder, ergens..) draaien vloeiend.

XBMC draait vlekkloos en als een zonnetje, ook via WiFi.

Nee, deze jongen is blij met zijn OUYA :Y)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Ben van plan om een OUYA aan te schaffen voor XBMC. Enkele vragen.

1. Remote kun je doen met de controller, is er echter ook een echte TV or Logitech remote op aan te sluiten dmv IR pairing?
2. Ik zie dat er nog problemen zijn met bepaalde audio formaten, echter bedoeling jullie dat dit enkel is als je ze door een versterker wilt laten decoden? Ik ben enkel van plan om MKV's via HDMI op de TV af te spelen, dan heb ik toch wel geluid?
3. Ik begrijp dat OUYA op android draait, betekent dit ook dat ik alle droid software kan draaien, of ben ik beperkt tot the OUYA interface en shop? Of kan ik ook de playstore in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:23:
Ben van plan om een OUYA aan te schaffen voor XBMC. Enkele vragen.

1. Remote kun je doen met de controller, is er echter ook een echte TV or Logitech remote op aan te sluiten dmv IR pairing?
De Ouya heeft geen IR-oog dus je moet iets verzinnen met de USB-poorten. Flirc is een manier, maar weet ik verder niet van.
CEC-support zijn ze geloof ik nog mee bezig.
2. Ik zie dat er nog problemen zijn met bepaalde audio formaten, echter bedoeling jullie dat dit enkel is als je ze door een versterker wilt laten decoden? Ik ben enkel van plan om MKV's via HDMI op de TV af te spelen, dan heb ik toch wel geluid?
Bij de officiële versie van XBMC hebben ze inderdaad wat audio formaten eruit gehaald, maar met SPMC of losse .APK van XBMC kun je gewoon alle audio formaten afspelen.
3. Ik begrijp dat OUYA op android draait, betekent dit ook dat ik alle droid software kan draaien, of ben ik beperkt tot the OUYA interface en shop? Of kan ik ook de playstore in?
Je kunt via via er de Android Play Store opzetten en dan kun je geloof ik gewoon apps installeren.

Als je de Ouya voor XBMC wil gebruiken moet je wel weten dat de output van de Ouya vast staat op 60Hz. Dus dit kan stotterend/schokkend beeld opleveren (aangezien veel materiaal 25fps. is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Piet91 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:40:
Als je de Ouya voor XBMC wil gebruiken moet je wel weten dat de output van de Ouya vast staat op 60Hz. Dus dit kan stotterend/schokkend beeld opleveren (aangezien veel materiaal 25fps. is).
Dank je Piet91. True al mijn materiaal is idd 24fps. Wat bedoel je met stotterend/schokkend beeld? Iemand hier youtube movies van? Dit omdat ik veel mensen erg enthousast zie zijn over de OUYA icm XBMC, waarom hebben zij hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:57:
Dank je Piet91. True al mijn materiaal is idd 24fps. Wat bedoel je met stotterend/schokkend beeld?
Beelden die even schokken (omdat er dus frame missen; 60Hz is niet deelbaar door 24/25). Bij genoeg beelden zul je er niet veel van zien (overigens heeft ook niet iedereen er last van); maar bij panshots (horizontaal draaien met de camera) of van die lopende teksten onderin beeld of rollende aftiteling kun je het wel duidelijk zien.

Deze reactie van reactie legt het ook aardig goed uit:
Its simple the Ouya or android its locked to 60Hz so no 24p, 25p, 30p, 50Hz (PAL)
If you play anything but NTSC content any trained videophile eye will see the jitter especially on screen pans, even my gf noticed after running the Ouya for a week or two she could instantly see it when switching to the bluray player or RPi which handles all these modes that my high end tv also supports. Bit of a bummer no be able to use the features. Luckily next thing they say they are working on is digital out, which is also buggy for me and a lot of other people (I have to reconnect plug or switch source after movie start). And CEC!

The big bummer for XBMC on Ouya for me is still the locked 60Hz throwing away and adding pictures or sound, or speeding the video up to make things "seem" fluid. It does jitter if its not 60Hz if you can not see it please pray that you never start noticing it lol. Its like those shadows on old LCD screens when soccer is played. Some people where very annoyed by the "shadowing" other couldn't even see it at all, it doesn't mean it isn't there though. =) video quality is not the same either. Try some test discs against other devices.

60Hz is super perfect for a console or a game though.
Of van Wikipedia:
The “2:3 pulldown” telecine process creates a slight error in the video signal compared to the original film frames that can be seen in the above image. This is one reason why films viewed on typical NTSC home equipment may not appear as smooth as when viewed in a cinema and PAL home equipments. The phenomenon is particularly apparent during slow, steady camera movements which appear slightly jerky when telecined. This process is commonly referred to as telecine judder. Reversing the 2:3 pulldown telecine is discussed below.

PAL material in which 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown has been applied, suffers from a similar lack of smoothness, though this effect is not usually called “telecine judder”. Effectively, every 12:th film frame is displayed for the duration of three PAL fields (60 milliseconds), whereas the other 11 frames are each displayed for the duration of two PAL fields (40 milliseconds). This causes a slight “hiccup” in the video about twice a second. It is increasingly being referred to as Euro pulldown as it largely affects European territories.
Dat 60Hz. ligt niet per definitie aan Android maar aan de onderliggende firmware die Ouya gebruikt. Tenzij Ouya dit gaat verhelpen (0% kans) of een stel slimme tweakers/hacker (ook praktisch uitgesloten gok ik) wordt dit dus ook niet beter.
Iemand hier youtube movies van? Dit omdat ik veel mensen erg enthousast zie zijn over de OUYA icm XBMC, waarom hebben zij hier geen last van?
Kan zo geen Youtube filmpjes hierover vinden, maar dat zij geen last van hebben is:
1; zoals ik al zei; niet iedereen merkt het en het is niet altijd te zien; het is duidelijk bij langzame shots maar bij drukke actiebeelden zul je het niet zo snel zien.
2; in de VS gebruiken ze NTSC standaard (i.t.t. PAL hier) en die heeft andere refreshrate (30fps, 60fps e.d.). 60Hz van de Ouya is dus wel deelbaar door die refreshrates en dus heb je er dan geen last van.

Erg jammer, want ik gebruik de Ouya nog steeds voor XBMC en op dat 60Hz. gedoe na is hij daar perfect voor. Niet zo duur en snel in gebruik (snelheid in menu, opstarten van films e.d. gaat allemaal veel sneller dan met de Raspberry Pi). Die laatste heeft overigens geen enkele probleem met verschillende refreshrates van films/series; die speelt 24p, 25p e.d. allemaal probleemloos af.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:15:
Ik draai de laatste SPMC versie, bedraad en 1080p films met bitrates >15Mbps draaien zonder haperingen. Ik ben tevreden.

Zit wel behoorlijk te kutten met de Neo.emu en dan vooral met de bios die soms niet helemaal lijkt te werken en corrupte roms. 10 jaar geleden had ik met Kawaks op Win hier al last van en ik had eigenlijk verwacht dat die ongein nu eens stabiel zou zijn. Helaas niet dus :(.
Dat met die bios en roms is altijd kutten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik krijg de NeoGeo emulator ook niet werkend. Hij leest de .zip files niet en uitpakken heeft ook niet veel nut, aangezien in de zip 10 bestanden staan.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met mame4droid? Waarom draaien 16bit arcade games niet op 100% zonder frameskipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Vraag, ik wil de OUYA even testen. Voornamelijk als XBMC en emulatie center (PSX en N64).

http://www.bol.com/nl/p/ouya-game-console/9200000019690606/
Zit er bij de standaard versie nu al een controller of niet? Zeer onduidelijk...

Kan de OUYA daarnaast ook PS2 games draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35

RobertowNL

For your gear!

SemperFidelis schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:21:
Vraag, ik wil de OUYA even testen. Voornamelijk als XBMC en emulatie center (PSX en N64).

Zit er bij de standaard versie nu al een controller of niet? Zeer onduidelijk...

Bij de standaard set zit 1 controller.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
SemperFidelis schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:21:

PSX emulator werkt vlekkeloos in 'standaard' modus. Zoals de PSX ook de games weergaf destijds. Ik heb zitten kloten met graphics enhancers in het menu, maar toen ik alles op max. zette, draaide niet alles vloeiend meer.

Het is echt hit/miss met de PSX emu settings. Met de N64 emu hetzelfde.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de OUYA joystick maar een ramp vind. De D-Pad is onresponsief en de sticks zijn stroefer dan je gewend bent van b.v. een PS3 of X360 pad.

Gelukkig kan je ook een van die twee makkelijk aansluiten. Ik gebruik een officiele PS3 controller en laat de OUYA controller links liggen (of geef hem aan een tweede speler) plus, het feit dat je via een Wireless Receiver 4 X360 controllers kan aansluiten, scheelt een hoop.

Wat dan wel weer vervelend is; de OUYA heeft maar 1 USB uitgang. Hij herkent ook geen USB hubs, dus je zult iedere keer, als je iets anders wilt aansluiten, je USB stick/HDD/receiver/etc. moeten verwijderen en een andere moeten aansluiten.

Persoonlijk vind ik dit heel irritant, misschien met een software update dat dit ooit word opgelost :O

En je vraag over PS2 emulatie; op dit moment is er nog geen emulator in de officiele store te vinden. Misschien met een (APK) PS2 emulatie-sideload. Ik heb genoeg games gespeeld op de OUYA, varierend van low to high-quality, en in theorie denk ik dat het net haalbaar zou moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ricepuppet op 10-02-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:10
Heb vandaag een tweedehands op de kop getikt voor een klein bedrag, maar wat een super apparaat. Ik gebruik deze enkel voor NES en SNES emulatie en dat doet dit apparaat feilloos. _/-\o_

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat is het voordeel van SPMC boven een sideloaded android versie (Gotham) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Bij mij is het voordeel dat geluid het bij alles doet in SPMC, bij XBMC (Gotham) heb ik bij een boel films stilte. Eenvoudig stereo geluid over HDMI direct naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
^^

Dat dus.

Heb altijd XBMC en VLC naast elkaar moeten draaien. De XBMC uit de Store werkt prima, maar AC3 audio word niet doorgegeven.

VLC speelt wel AC3 audio af, maar dan heb je voordelen niet van XBMC (ondertitels, add-ons) dus heb ik een tijd geleden maar XBMC gesideload.

Alles werkt vlekkeloos zoals het hoort, voordelen van beide kampen in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
-SaveMe- schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:51:
Wat is het voordeel van SPMC boven een sideloaded android versie (Gotham) ?
Dat is er niet meer. Met een sideloaded versie van Gotham heb je de beste versie. Let er wel op dat je hem dus sideload en niet uit de Ouya store haalt!

SPMC draait nog op Frodo en wordt zover ik weet niet meer doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sluuz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Dat is er niet meer. Met een sideloaded versie van Gotham heb je de beste versie. Let er wel op dat je hem dus sideload en niet uit de Ouya store haalt!

SPMC draait nog op Frodo en wordt zover ik weet niet meer doorontwikkeld.
Dacht ik dus al. Draai inderdaad al tijden een Gotham Alpha en ga deze week de final er maar eens opgooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik vrees dat ik hier ook weer even overnieuw XBMC moet gaan installeren (de sideload gotham).
XBMC start niet altijd meteen op (Heb AutoPilot erop staan) en de controllers willen niet pairen.
Plus als XBMC uiteindelijk tóch is opgestart werkt de Youtube add-on niet...

Moet ik wel eerst even kijken hoe ik alle instellingen (backgrounds, aangemaakte menu's e.d.) kan overnemen.

Aan de vallende sneeuw van de XBMC bootscreen te zien heb ik de Ouya dus sinds kerst 2013 niet meer gebruikt :P

[ Voor 29% gewijzigd door Piet91 op 22-05-2014 18:45 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.