ik gok dat je em na het weekend binnen hebt... bij mij was het ong 7 dagen nadat deze die status had, echter werkte de 3S code pas op dag van bezorging.Piet91 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:57:
[...]
Grappig, de een krijgt 'm binnen via UPS en de ander via PostNL.
[...]
Ik heb nagenoeg dezelfde data (die van mij was op 2 juli in NL). Toen ook direct PostNL gebeld om 3s code.
Helaas werkt deze nog steeds niet dus die van mij zal wel bij de douane liggen. ()
Jammer; zou 'm eigenlijk wel willen hebben dit weekend (en had pre-order dus ik zou 'm allang moeten hebben)
Dat zou misschien net kunnen, ik heb er $30 voor betaald dus dat is volgens dezelfde berekening als op het grote pakket ongeveer 22,90 euro...Supremo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:04:
[...]
Het is dan te hopen dat de tweede controller inclusief porto onder de 22 euro komt. Volgens mij is het tot dat bedrag zonder extra kosten. Misschien even contact opnemen welke waarde en porto ze op de bon gaan zetten.
Maar ik heb 2 extra controllers besteld. Beetje jammer, weer 13+ euro door m'n neus geboord omdat ze niet alles tegelijk kunnen leveren.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Ja je hebt gelijk had ik ook kunnen bedenken hahasmnk schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:35:
[...]
Dat is niet vreemd, je cc-gegevens zijn gekoppeld aan je online Ouya account en staan dus niet op je Ouya zelf. Zodra je inlogt worden die gegevens uiteraard weer opgehaald. Daarnaast heeft Ouya ergens gesteld dat de cc-gegevens ook niet bij Ouya worden opgeslagen maar alleen bij de payment provider.

pffff nog steeds geen ouya hier.. leuk hoor pre order.
imago hebben ze in iedergeval al goed verpest
Iemand anders ook problemen met USB apparaten aan de OUYA hangen? De 1e keer herkende ie mijn 2,5" HDD meteen, daarna kreeg ik niets meer aan de praat. Zelfs het simpelste USB stickje herkent ie niet...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Herkent hij nog wel een toetsenbord/muis?
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Same here. Dikke minpunten.rayhvh schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:18:
pffff nog steeds geen ouya hier.. leuk hoor pre order.
Nee, maar volgens mij wordt het ook nog niet door de software ondersteund? Hoe merkte je dan dat ie herkend werd? In welke app?Sp33dFr34k schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:45:
Iemand anders ook problemen met USB apparaten aan de OUYA hangen? De 1e keer herkende ie mijn 2,5" HDD meteen, daarna kreeg ik niets meer aan de praat. Zelfs het simpelste USB stickje herkent ie niet...
Verwijderd
zorgen dat hij geformatteerd is naar FAT32, NTFS zou je aparte drivers voor nodig hebbenSp33dFr34k schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 18:45:
edit: gevondenVerwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:15:
[...]
zorgen dat hij geformatteerd is naar FAT32, NTFS zou je aparte drivers voor nodig hebben
het werkt nu, alleen soms wel haperingen tijdens het spelen met MUPEN64PLUS emulator, meer mensen dit probleem op de Ouya? of weet iemand anders een betere N64 Emulator op de Ouya?
[ Voor 28% gewijzigd door Kol Nedra op 06-07-2013 10:55 ]
nothing stops this train
Hij is FAT32 geformatteerd (net als de sticks), en hoe ik het merkte was in Astro File Manager, onder usbdrive. Daar kon ik gewoon door de mappen/bestanden bladeren, maar alleen die eerste keer...
Nog een vraag over XBMC, hoe zorg ik ervoor dat hij mijn shares update? Bij de eerste keer zoeken naar mijn videobestanden heeft ie covers e.d. gedownload, maar hij update niet alles automatisch natuurlijk. Opnieuw adden van die share heeft geen zin (en ik krijg ze er ook niet meer uit), dus hoe krijg ik dat up-to-date op OUYA?
Nog een vraag over XBMC, hoe zorg ik ervoor dat hij mijn shares update? Bij de eerste keer zoeken naar mijn videobestanden heeft ie covers e.d. gedownload, maar hij update niet alles automatisch natuurlijk. Opnieuw adden van die share heeft geen zin (en ik krijg ze er ook niet meer uit), dus hoe krijg ik dat up-to-date op OUYA?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Heeft niemand hier last van input lag van 2-5 seconden om de zoveel tijd? Spellen zijn op mijn OUYA bij tijd en wijlen volstrekt onspeelbaar omdat de controllers het niet goed doen...
Heeft er iemand interesse om mijn Ouya LIMITED EDITION over te kopen? ik ben er niet zo blij mee.
pm me maar bij interesse
pm me maar bij interesse
nothing stops this train
Dat kun je beter op de V&A sectie doen
[ Voor 18% gewijzigd door NinjaTuna op 06-07-2013 19:23 ]
Echt enorm frustrerend dit, ik heb vorige week al 2x een support ticket aangemaakt en ze via Twitter benaderd, maar ik heb nog steeds geen antwoord! Na mijn order bevestiging gewoon niks meer van ze vernomen. Daar zit je dan met je pre-order uit februari.....
Ben al helemaal klaar met OUYA.
Ben al helemaal klaar met OUYA.
Nou ben benieuwd wanneer dan ein-de-lijk mijn Ouya binnen komt, normale bestellers hebben hem al lang en breed binnen en de meeste pre-orders zitten doodleuk te wachten. Ouya mag van mij echt ff de boom in met hun 'Thank you for believing'. Dramatische support, dramatische prestaties, weinig titles bij de launch, XBMC nog niet uit voor Ouya, etc etc. Ze maken er een aardig potje van.
De support en afhandeling van de verzendig mag je inderdaad een drama noemen, maar je gooit nu wel lekker alles op één hoop.JohnStaakke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:52:
Nou ben benieuwd wanneer dan ein-de-lijk mijn Ouya binnen komt, normale bestellers hebben hem al lang en breed binnen en de meeste pre-orders zitten doodleuk te wachten. Ouya mag van mij echt ff de boom in met hun 'Thank you for believing'. Dramatische support, dramatische prestaties, weinig titles bij de launch, XBMC nog niet uit voor Ouya, etc etc. Ze maken er een aardig potje van.
Prestaties: wat had je verwacht? Het is een Tegra 3, mobile phone class hardware. Dat wist iedereen, toch lijkt iedereen teleurgesteld dat het op zijn minst even krachtig is als een next-gen console. Vooraf: oeh gaaf: een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV, doe ik mee! Achteraf: hè, het is een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV. Ah bah, wat een troep.
Weinig titels bij launch: wat is dan genoeg? Volgens mij staan er 176 games op de lijst die released zijn in of voor juni en nog 25 voor juli. Hoe kun je dat weinig noemen? Hoeveel heeft de PS4 er? 17. XBox one: ook 17.
XBMC: hoe is dat de schuld van OUYA? Geef de XBMC developers de schuld, die hebben niet op tijd opgeleverd. Oh, wacht ff, dat is open source. Die developers doen het in hun vrij tijd. Misschien had je mee moeten helpen, was het sneller geweest.
Ik word een beetje moe van al het bashen. Je weet wat je koop en ja, het is frusterend als het blijft hangen in de post en dat de support geen reacties geeft. Maar alleen maar bashen schiet het niks mee op, dan had je net zo goed het viervoudig uit kunnen geven en in een console van de gevestigde merken kunnen kopen. Dan wist je wat je kocht: hetzelfde als 4 jaar geleden met een nieuw sausje. Wees blij dat er tenminste één partij is die zijn kop durft uit te steken in een markt die al 10 jaar stilstaat. Teleurstellend dat dan het publiek zo gretig is om ze neer te maaien als ze wat opstartproblemen hebben. Op die manier hoeven Sony, Microsoft en Nintendo nergens bang voor te zijn, op naar nog 10 jaar dezelfde consolemarkt.
Helemaal mee eens! ik vind het alsnog redelijk goed wat ze binnen 1 jaar hebben gepresteerd, de concurentie is wel wat meer dan 1 jaar bezig geweest met ontwikkelen/produceren/leveren!DaCoTa schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:15:
[...]
De support en afhandeling van de verzendig mag je inderdaad een drama noemen, maar je gooit nu wel lekker alles op één hoop.
Prestaties: wat had je verwacht? Het is een Tegra 3, mobile phone class hardware. Dat wist iedereen, toch lijkt iedereen teleurgesteld dat het op zijn minst even krachtig is als een next-gen console. Vooraf: oeh gaaf: een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV, doe ik mee! Achteraf: hè, het is een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV. Ah bah, wat een troep.
Weinig titels bij launch: wat is dan genoeg? Volgens mij staan er 176 games op de lijst die released zijn in of voor juni en nog 25 voor juli. Hoe kun je dat weinig noemen? Hoeveel heeft de PS4 er? 17. XBox one: ook 17.
XBMC: hoe is dat de schuld van OUYA? Geef de XBMC developers de schuld, die hebben niet op tijd opgeleverd. Oh, wacht ff, dat is open source. Die developers doen het in hun vrij tijd. Misschien had je mee moeten helpen, was het sneller geweest.
Ik wordt een beetje moe van al het bashen. Je weet wat je koop en ja, het is frusterend als het blijft hangen in de post en dat de support geen reacties geeft. Maar alleen maar bashen schiet het niks mee op, dan had je net zo goed het viervoudig uit kunnen geven en in een console van de gevestigde merken kunnen kopen. Dan wist je wat je kocht: hetzelfde als 4 jaar geleden met een nieuw sausje. Wees blij dat er tenminste één partij is die zijn kop durft uit te steken in een markt die al 10 jaar stilstaat. Teleurstellend dat dan het publiek zo gretig is om ze neer te maaien als ze wat opstartproblemen hebben. Op die manier hoeven Sony, Microsoft en Nintendo nergens bang voor te zijn, op naar nog 10 jaar dezelfde consolemarkt.
Vanmiddag m'n ouya binnen gekregen, 2 weken geleden besteld.
Juist de support, afhandeling, communicatie en algemene indruk zorgen ervoor dat het geduld sneller opraakt dan ik normaal gesproken heb met zulke startups.DaCoTa schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:15:
[...]
De support en afhandeling van de verzendig mag je inderdaad een drama noemen, maar je gooit nu wel lekker alles op één hoop.
Ik had op zijn minst verwacht dat:Prestaties: wat had je verwacht? Het is een Tegra 3, mobile phone class hardware. Dat wist iedereen, toch lijkt iedereen teleurgesteld dat het op zijn minst even krachtig is als een next-gen console. Vooraf: oeh gaaf: een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV, doe ik mee! Achteraf: hè, het is een android game device zodat je spelletjes kunt spelen op je TV. Ah bah, wat een troep.
1 - Games niet zouden laggen, zowel performance wise als input wise
2 - Gamepads normaal zouden functioneren en niet zouden blijven hangen of een brakke faceplate hebben
3 - Games iets meer inhoud zouden hebben dan de standaard rag-and-tag zakkenvul spelletjes die er nu voorhanden zijn.
4 - Ouya iets meer aandacht besteed aan de pre-orders & backers met problemen in plaats van een virtuele middelvinger op te steken en de huidige kopers, die binnen 2 dagen hun apparaat binnen hebben, tevreden te stellen.
5 - Problemen te benoemen zoals ze zijn (beloftes worden niet nagekomen m.b.t. de store)
6 -
90% van de spellen in die store worden beschouwd als zakkenvul-games, simpele conversies van al bestaande spellen waarbij de input dramatisch werkt. Lees op ouyaforums.com maar eens de kritische reviews van de meeste spellen, de helft wordt betiteld als 'onspeelbaar'.Weinig titels bij launch: wat is dan genoeg? Volgens mij staan er 176 games op de lijst die released zijn in of voor juni en nog 25 voor juli. Hoe kun je dat weinig noemen? Hoeveel heeft de PS4 er? 17. XBox one: ook 17.
Ja lekker simpel, 'het is open source dus je mag geen verwachtingen hebben'. Nou sorry, maar voor een x bedrag mag je best verwachtingen hebben, ook al zijn het third-party apps.XBMC: hoe is dat de schuld van OUYA? Geef de XBMC developers de schuld, die hebben niet op tijd opgeleverd. Oh, wacht ff, dat is open source. Die developers doen het in hun vrij tijd. Misschien had je mee moeten helpen, was het sneller geweest.
Ik ook van je spelfoutIk wordt een beetje moe van al het bashen.
Frustrerend? Op dit moment heb ik geen enkel mededogen met Ouya en bungelen ze zo onderhand aan de onderkant van mijn lijstje van bedrijven die het goed doen. Het komt allemaal over als een stel amateurs die geen enkel idee hebben wat ze aan het doen zijn, gezien alle gestapelde faal-acties van de afgelopen periode.Je weet wat je koop en ja, het is frusterend als het blijft hangen in de post en dat de support geen reacties geeft.
Zelfs al zou dat het probleem zijn, dan nog is het veel te simpel om te stellen dat je met een startupje die je geld incasseert maar geen verwachtingen mag hebben over leveringstijden, communicatie en kwaliteit van de bouw. Zo werkt het nu eenmaal niet.Maar alleen maar bashen schiet het niks mee op, dan had je net zo goed het viervoudig uit kunnen geven en in een console van de gevestigde merken kunnen kopen.
Ik ben totaal niet onder de indruk van je toekomstbeeld; spelers zoals Ouya die volledig de mist ingaan tijdens hun debuut zorgen er juist voor dat de volgende keer de meeste gamers wel 3, wat zeg ik, 15x na zullen denken voordat ze een systeem gaan pre-orderen dat te laat is, technische fouten bevat, een matige play store bezit bij launch en waarbij de communicatie verloopt alsof we in een communistisch land zijn aangeland: 'Alles is goed hoor! Je Ouya is begin mei verscheept en moet binnen 2 weken op je deurmat aanbelanden'. Ik zit nog steeds te wachten, 8 juli 2013....Dan wist je wat je kocht: hetzelfde als 4 jaar geleden met een nieuw sausje. Wees blij dat er tenminste één partij is die zijn kop durft uit te steken in een markt die al 10 jaar stilstaat. Teleurstellend dat dan het publiek zo gretig is om ze neer te maaien als ze wat opstartproblemen hebben. Op die manier hoeven Sony, Microsoft en Nintendo nergens bang voor te zijn, op naar nog 10 jaar dezelfde consolemarkt.
Verwijderd
bij deze zoals beloofd, een video met de titel OUYA... het is weekend! 
YouTube: Ouya... Het is weekend ! \[ Giana Sisters & Shadowgun ]
YouTube: Ouya... Het is weekend ! \[ Giana Sisters & Shadowgun ]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 15:18 ]
Verwijderd
eeuhh de emulator werkt bij de meeste games (nog) niet optimaal...dit geldt overigens voor alle N64 emulatoren voor zover ik weet welke best lekker weg speelt is Mario Kart 64Kol Nedra schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 03:19:
[...]
edit: gevonden
het werkt nu, alleen soms wel haperingen tijdens het spelen met MUPEN64PLUS emulator, meer mensen dit probleem op de Ouya? of weet iemand anders een betere N64 Emulator op de Ouya?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2013 15:21 ]
Lang leve de demo's. Als een game niet goed draait, gooi je het weg. Ontwikkelaar gaat of beter zijn best doen of verdwijnt, simpel als dat. Het is een ander model dan het standaard commerciele model. Beslissen of je een aankoop wilt doen naar aanleiding van (hopelijk) objectieve reviews, hopen dat de ontwikkelaar de servers in de lucht houd na een jaartje? Ik weet wat ik liever heb.JohnStaakke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:47:
[...]
Juist de support, afhandeling, communicatie en algemene indruk zorgen ervoor dat het geduld sneller opraakt dan ik normaal gesproken heb met zulke startups.
[...]
Ik had op zijn minst verwacht dat:
1 - Games niet zouden laggen, zowel performance wise als input wise
2 - Gamepads normaal zouden functioneren en niet zouden blijven hangen of een brakke faceplate hebben
3 - Games iets meer inhoud zouden hebben dan de standaard rag-and-tag zakkenvul spelletjes die er nu voorhanden zijn.
4 - Ouya iets meer aandacht besteed aan de pre-orders & backers met problemen in plaats van een virtuele middelvinger op te steken en de huidige kopers, die binnen 2 dagen hun apparaat binnen hebben, tevreden te stellen.
5 - Problemen te benoemen zoals ze zijn (beloftes worden niet nagekomen m.b.t. de store)
Hou kun je trouwens oordelen over de faceplate als je hem nog niet hebt? Of over games die je nog niet gespeeld hebt? En wat bedoel je trouwens met nr 5?
Het ontwikkelen van goede titels kost nu eenmaal een boel tijd, het is een nieuw platform waarbij het natuurlijk een tijdje duurt voordat je exclusives hebt. Dat de rest ports zijn van telefoongames is natuurlijk niet vreemd. Dat een deel daarvan helemaal niet geschikt is voor dit platform, dat is van voorbijgaande aard. Het is een crossover platform. Mensen die phone games ontwikkelden moeten opeens over naar console ontwikkeling, dat kost wat tijd.[...]
90% van de spellen in die store worden beschouwd als zakkenvul-games, simpele conversies van al bestaande spellen waarbij de input dramatisch werkt. Lees op ouyaforums.com maar eens de kritische reviews van de meeste spellen, de helft wordt betiteld als 'onspeelbaar'.
Om nog maar even de launch list van de PS4 en de XBox one aan te halen: daar is 75% van de lijst een sequel. De anderen hebben iig geen nummer of jaartal in hun naam, dus daar weet ik het niet van. Je betaald daar 50 of 60 euro per game voor iets wat je in de meeste gevallen vorig jaar ook al speelde, maar nu met nieuwe spelernamen of iets betere graphics en twee extra opties. Maar je moet wel, want de hele wereld gaat over naar de nieuwe versie en de oude is afgeschreven.
Als van de 170 games 90% crap is heb je nog altijd meer nieuwe games dan de PS4 en de XBox one bij elkaar, voor een fractie van de prijs.
Op ouyaforums.com zie ik weinig posts trouwens, of zit ik op de verkeerde plek?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen maar dat je de verantwoordelijkheid daarvoor bij de goede partij moet leggen. De alpha versie van XBMC draait al heel redelijk trouwens, dank de XBMC community daarvoor.[...]
Ja lekker simpel, 'het is open source dus je mag geen verwachtingen hebben'. Nou sorry, maar voor een x bedrag mag je best verwachtingen hebben, ook al zijn het third-party apps.
Waar het onder de lijn op neer komt is een optimist vs pessimist. Je gaat ervanuit dat je brakke controllers hebt, dat de games allemaal ruk zijn en dat het weggegooid geld is, of nog erger, dat je bestolen bent van je geld. Dat is een hard oordeel, zelfs al heb je het apparaat nog niet eens in huis. En het grappige is, als je er zo in staat, zal het inderdaad een ruk apparaat zijn met alleen maar ruk games en zal je inderdaad bestolen zijn van je geld.[...]
Frustrerend? Op dit moment heb ik geen enkel mededogen met Ouya en bungelen ze zo onderhand aan de onderkant van mijn lijstje van bedrijven die het goed doen. Het komt allemaal over als een stel amateurs die geen enkel idee hebben wat ze aan het doen zijn, gezien alle gestapelde faal-acties van de afgelopen periode.
[...]
Zelfs al zou dat het probleem zijn, dan nog is het veel te simpel om te stellen dat je met een startupje die je geld incasseert maar geen verwachtingen mag hebben over leveringstijden, communicatie en kwaliteit van de bouw. Zo werkt het nu eenmaal niet.
[...]
Ik ben totaal niet onder de indruk van je toekomstbeeld; spelers zoals Ouya die volledig de mist ingaan tijdens hun debuut zorgen er juist voor dat de volgende keer de meeste gamers wel 3, wat zeg ik, 15x na zullen denken voordat ze een systeem gaan pre-orderen dat te laat is, technische fouten bevat, een matige play store bezit bij launch en waarbij de communicatie verloopt alsof we in een communistisch land zijn aangeland: 'Alles is goed hoor! Je Ouya is begin mei verscheept en moet binnen 2 weken op je deurmat aanbelanden'. Ik zit nog steeds te wachten, 8 juli 2013....
Stap van de bashtrein af, heb nog even geduld tot je hem in huis hebt en kijk er dan nog eens objectief naar.
Om dan ook nog even wat positiefs te melden.
Ik ben heel erg tevreden over mijn Ouya.
Vooral de emulatiemogelijkheden
Oh en no-brake valet, dubbel gelegen van het lachen
Ik ben heel erg tevreden over mijn Ouya.
Vooral de emulatiemogelijkheden
Oh en no-brake valet, dubbel gelegen van het lachen

Geen tijd om op alles te reageren, excuus, maar ik pik dit er even tussenuit. Ja, ik wil heel graag proberen de optimist uit te hangen, maar als je al 2 maanden (!!) geteld vanaf de 'My Ouya is on the way' zit te wachten tot het apparaat eindelijk geleverd is dan zakt de moed je wel een beetje in de schoenen.DaCoTa schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:35:
Waar het onder de lijn op neer komt is een optimist vs pessimist. Je gaat ervanuit dat je brakke controllers hebt, dat de games allemaal ruk zijn en dat het weggegooid geld is, of nog erger, dat je bestolen bent van je geld. Dat is een hard oordeel, zelfs al heb je het apparaat nog niet eens in huis. En het grappige is, als je er zo in staat, zal het inderdaad een ruk apparaat zijn met alleen maar ruk games en zal je inderdaad bestolen zijn van je geld.
Stap van de bashtrein af, heb nog even geduld tot je hem in huis hebt en kijk er dan nog eens objectief naar.
Ik geloofde (naief) misschien iets teveel in het verhaal van Ouya waarin ze beloofden alles op orde te hebben maar de levertijden die ze nu hanteren voor de pre-orders vind ik belachelijk. Mensen die mijn enthousiaste verhalen hebben gehoord hebben hem zaterdag besteld en lachen me nu vierkant uit omdat ze hem vandaag al binnen hebben gekregen. Dat frustreert nogal.
Ik ben een Ouya backer en heb nog altijd mijn Ouya niet in huis (het kan dus nog erger). Sinds 2 juli zou hij in NL moeten zijn bij de douane, nog even geduld dus. Vind het in ieder geval ongelofelijk frustrerend dat veel mensen met pre-orders hem al lang en breed hebben ontvangen en dat ik als backer hem nog steeds niet heb. Als ik hem eenmaal binnen heb zal de negativiteit vast omslaan, maar tot zover heb ik er geen goed woord voor over.JohnStaakke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:15:
[...]
Geen tijd om op alles te reageren, excuus, maar ik pik dit er even tussenuit. Ja, ik wil heel graag proberen de optimist uit te hangen, maar als je al 2 maanden (!!) geteld vanaf de 'My Ouya is on the way' zit te wachten tot het apparaat eindelijk geleverd is dan zakt de moed je wel een beetje in de schoenen.
Ik geloofde (naief) misschien iets teveel in het verhaal van Ouya waarin ze beloofden alles op orde te hebben maar de levertijden die ze nu hanteren voor de pre-orders vind ik belachelijk. Mensen die mijn enthousiaste verhalen hebben gehoord hebben hem zaterdag besteld en lachen me nu vierkant uit omdat ze hem vandaag al binnen hebben gekregen. Dat frustreert nogal.
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
[dacota modebop schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:21:
[...]
Ik ben een Ouya backer en heb nog altijd mijn Ouya niet in huis (het kan dus nog erger). Sinds 2 juli zou hij in NL moeten zijn bij de douane, nog even geduld dus. Vind het in ieder geval ongelofelijk frustrerend dat veel mensen met pre-orders hem al lang en breed hebben ontvangen en dat ik als backer hem nog steeds niet heb. Als ik hem eenmaal binnen heb zal de negativiteit vast omslaan, maar tot zover heb ik er geen goed woord voor over.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik snap jouw frustratie heel goed, en in jouw geval gaat het nog een graadje erger. Ongelooflijk dat ze zo omgaan met hun trouwe aanhang.bop schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:21:
[...]
Ik ben een Ouya backer en heb nog altijd mijn Ouya niet in huis (het kan dus nog erger). Sinds 2 juli zou hij in NL moeten zijn bij de douane, nog even geduld dus. Vind het in ieder geval ongelofelijk frustrerend dat veel mensen met pre-orders hem al lang en breed hebben ontvangen en dat ik als backer hem nog steeds niet heb. Als ik hem eenmaal binnen heb zal de negativiteit vast omslaan, maar tot zover heb ik er geen goed woord voor over.
ze kunnen moeilijk de douane gaan porren om op te schieten, ik moest ook 5 dagen wachten voordat hij daar vrijgegeven werd. Hij werd 15 juni verstuurd en ik had hem 2 juli binnen. op de douane papieren stond dat hij daar al de 24ste was binnengekomen. 1 week bij douane gelegen...JohnStaakke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:41:
[...]
Ik snap jouw frustratie heel goed, en in jouw geval gaat het nog een graadje erger. Ongelooflijk dat ze zo omgaan met hun trouwe aanhang.
Over XBMC: ja het is een third party app. Maar ze hebben de Ouya wel aan backers verkocht als geschikt voor XBMC bij uitlevering. Alleen die ene update heeft ze geloof ik in een dag duizenden nieuwe backers gegeven, waaronder ik.
Dus ja, dan ben je erg teleurgesteld als XBMC nog verre van goed ondersteund wordt bij uitlevering, zonder DTS en DD5.1 passthrough en de Ouya nog steeds erg hinderlijke overscan issues heeft als je een oudere TV hebt die geen 1:1 pixelmapping ondersteund.
Komt nog eens bij dat de controller inderdaad redelijk ruk is en een USB drive aansluiten nogal wisselende resultaten geeft: de ene keer prima herkent, de andere keer exact dezelfde ho maar.
Kortom: de Ouya is gewoon nog verre van af. En ik vrees dat Ouya de imagoschade van het nu al naar retail verschepen niet snel te boven komt.
Overigens heb ik de Ouya al wel bijna een maand als backer. Zonder douane problemen of kosten zelfs. Dus daar niet ontevreden over persoonlijk, al leef ik mee met anderen hier.
Dus ja, dan ben je erg teleurgesteld als XBMC nog verre van goed ondersteund wordt bij uitlevering, zonder DTS en DD5.1 passthrough en de Ouya nog steeds erg hinderlijke overscan issues heeft als je een oudere TV hebt die geen 1:1 pixelmapping ondersteund.
Komt nog eens bij dat de controller inderdaad redelijk ruk is en een USB drive aansluiten nogal wisselende resultaten geeft: de ene keer prima herkent, de andere keer exact dezelfde ho maar.
Kortom: de Ouya is gewoon nog verre van af. En ik vrees dat Ouya de imagoschade van het nu al naar retail verschepen niet snel te boven komt.
Overigens heb ik de Ouya al wel bijna een maand als backer. Zonder douane problemen of kosten zelfs. Dus daar niet ontevreden over persoonlijk, al leef ik mee met anderen hier.
Waar hebben ze gezegd dat XBMC bij launch af is? Ik zie het niet staan in de XBMC update.xahmol schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:44:
Over XBMC: ja het is een third party app. Maar ze hebben de Ouya wel aan backers verkocht als geschikt voor XBMC bij uitlevering. Alleen die ene update heeft ze geloof ik in een dag duizenden nieuwe backers gegeven, waaronder ik.
Ik weet dat ik nu overdreven positief op de negativisten inhak hier, maar zoals ik hierboven al zei: het gemak waarmee de meute de pionier wil afbranden is stuitend.
Ik denk dat dat het risico is wat ze genomen hebben. Ze zijn in een gat gesprongen en hebben het gedaan op een moment waarop ze ingeschat hadden dat ze kritieke massa hadden qua software. Nog lang niet alles is er, maar ik denk dat het platform heel veel potentie heeft. Over een paar jaar is hier een redelijk aandeel van de grote consolemarkt maar ook een deel van de mobile gaming markt van Google en Apple afgebogen naar nieuwe spelers. Als het niet OUYA is, is het wel de Gamestick of de MOJO, maar gezien ze zo op elkaar lijken, zie ik wel een ecosysteem ontstaan waarin ze allemaal naast elkaar kunnen leven.Komt nog eens bij dat de controller inderdaad redelijk ruk is en een USB drive aansluiten nogal wisselende resultaten geeft: de ene keer prima herkent, de andere keer exact dezelfde ho maar.
Persoonlijk denk ik dat de strubbelingen van Ouya een zegen zijn voor Apple en Google. Mensen zijn de goedkope Android console die meer hobbyproject dan bruikbaar zijn straks zo zat dat iedereen straks kiest voor de Apple en Google implementatie voor de consoles als die er komen.
Al was het dan alleen maar omdat je games dan maar 1 keer hoeft te kopen voor onderweg en thuis op TV.
Met de PS4 en de XBox One voor de hardcore gamers.
En over die XBMC backer update: je hebt grammaticaal gelijk.
Maar als ik in aug 2012 lees
Works well is er nu nog lang niet. Sterker: er is nog geen aparte XBMC versie voor Ouya. Je kunt alleen de generieke Android versie sideloaden die min of meer werkt met veel gedoe.
Al was het dan alleen maar omdat je games dan maar 1 keer hoeft te kopen voor onderweg en thuis op TV.
Met de PS4 en de XBox One voor de hardcore gamers.
En over die XBMC backer update: je hebt grammaticaal gelijk.
Maar als ik in aug 2012 lees
dan denk je toch dat eea in juli 2013 werkt.Regardless, we are delighted to announce that XBMC will be working with OUYA to ensure that XBMC works well on the OUYA platform.
Works well is er nu nog lang niet. Sterker: er is nog geen aparte XBMC versie voor Ouya. Je kunt alleen de generieke Android versie sideloaden die min of meer werkt met veel gedoe.
[ Voor 48% gewijzigd door xahmol op 08-07-2013 21:53 ]
De berichtgeving wordt er niet beter op. Ik ging er min of meer vanuit dat als ik straks me Ouya heb dat dat toch wel tot op een acceptabel niveau zou werken (ook ik besloot de Ouya te kopen op het moment dat XMBC met de berichtgeving kwam).Works well is er nu nog lang niet. Sterker: er is nog geen aparte XBMC versie voor Ouya. Je kunt alleen de generieke Android versie sideloaden die min of meer werkt met veel gedoe.
[ Voor 3% gewijzigd door bop op 09-07-2013 08:55 ]
Over het algemeen ben ik best optimistisch over de ouya. Veel scherpe kantjes, maar toch al ik het vergelijk met mijn androidstick zit het geweldig in elkaar. Ook Ik heb wel klachten: overscan 720p, geluidsniveau, xbmc kon beter, (waar is minecraft?), misschien is het meer een knutselmachine met potentie voor tweakers.
Laten we mopperen over firmwareupdates, apk's bespreken en tips delen in dit forum ipv afbranden...
Laten we mopperen over firmwareupdates, apk's bespreken en tips delen in dit forum ipv afbranden...
Ik ben er wel tevreden mee, leuk apparaatje voor de heb om af en toe eens wat anders te spelen dan de dagelijkse shooters ect. Vermaak me nu met paper boy 2 op de snes emulator
Oja tipje voor de gene die wifi gebruiken en connectie problemen hebben, de ouya heeft nogal moeite met WPA2 sleutel security, nadat ik dit veranderd heb in WPA heb ik geen enkel connectie problemen meer.
Edit:
Hehe grappig voor elkaar gekregen om tv app van me provider (lijbrandt) werkend te krijgen. Was met verbinding maken een beetje lastig omdat de cijfers buiten beeld vielen, maar eenmaal verbinding hoef je dat niet meer te doen gelukkig. Klein beetje buggie, in fullscreen modus crashde die, dit kunnen fixen met mx videoplayer app, alleen uit de fullscreen modus komen stopt de app, maar verder werkt het goed, heb geen tv op me kamer, dus dit is wel nice
Oja tipje voor de gene die wifi gebruiken en connectie problemen hebben, de ouya heeft nogal moeite met WPA2 sleutel security, nadat ik dit veranderd heb in WPA heb ik geen enkel connectie problemen meer.
Edit:
Hehe grappig voor elkaar gekregen om tv app van me provider (lijbrandt) werkend te krijgen. Was met verbinding maken een beetje lastig omdat de cijfers buiten beeld vielen, maar eenmaal verbinding hoef je dat niet meer te doen gelukkig. Klein beetje buggie, in fullscreen modus crashde die, dit kunnen fixen met mx videoplayer app, alleen uit de fullscreen modus komen stopt de app, maar verder werkt het goed, heb geen tv op me kamer, dus dit is wel nice
[ Voor 37% gewijzigd door Kw4kje op 09-07-2013 18:00 ]
Net m'n Ouya geleverd gekregen. In februari besteld, dus niet op tijd maar goed daar is al genoeg over gesproken
Is opzich een prima ding alleen de controller vind ik toch wat minder solide spelen. Voelt wel stevig aan maar heb t gevoel dat ik de knoppen te hard moet indrukken (is niet zo, maar voelt zo).
PS: ik moest 23 euro betalen ZONDER de extra controller. Is hier een verklaring voor ?
PS: ik moest 23 euro betalen ZONDER de extra controller. Is hier een verklaring voor ?
Ik heb net de ouya opgehaald, zometeen testen. Flinke domper: ipv 4 controllers geen2, maar slechts 1 gekregen...update volgt
Verwijderd
Ik heb vandaag me Ouya ontvangen ben er zelf echt wel tevreden over en heb wel vertrouwen in de ontwikkeling ervan.
Eerst Spotify geinstalleerd waar ik in tegenstelling tot mijn Sonos wel een radio functie heb. Wat ik altijd een groot gemis van de Sonos heb gevonden
Daarna begonnen met roms testen wat wel heel tof is
Heb vandaag Contra en Sunset Riders gespeeld speelde erg goed. Krijg alleen die Neo Geo emulator niet goed aan de praat van alle Metal Slug's deed alleen nummer twee het. Zijn er mensen bij wie de Neo Geo emulator wel goed werkt?
Eerst Spotify geinstalleerd waar ik in tegenstelling tot mijn Sonos wel een radio functie heb. Wat ik altijd een groot gemis van de Sonos heb gevonden
Daarna begonnen met roms testen wat wel heel tof is
Geen radio op de Sonos? Welk model heb je dan? Want ik heb bij een kennis een Sonos geinstalleerd en daar zit wel degelijk de mogelijkheid op om radio stations te streamen....Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:39:
Ik heb vandaag me Ouya ontvangen ben er zelf echt wel tevreden over en heb wel vertrouwen in de ontwikkeling ervan.
Daarna begonnen met roms testen wat wel heel tof isHeb vandaag Contra en Sunset Riders gespeeld speelde erg goed. Krijg alleen die Neo Geo emulator niet goed aan de praat van alle Metal Slug's deed alleen nummer twee het. Zijn er mensen bij wie de Neo Geo emulator wel goed werkt?
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Gisteren mijn OUYA binnen gekregen. Ik moest wel € 23,- import belasting betalen
Zijn er al goede remote desktop apps voor de OUYA zodat ik vanaf mijn tablet kan inloggen?
Zijn er al goede remote desktop apps voor de OUYA zodat ik vanaf mijn tablet kan inloggen?
Verwijderd
4 februari.Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:04:
@Fravazo, wanneer had je de Ouya besteld?
Er zit idd wel een radio functie op maar dat is niet van spotify.Je kan wel via "tunein" radio spelen. Maar random muziek afspelen via spotify kan helaas niet.rally schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 08:10:
[...]
Geen radio op de Sonos? Welk model heb je dan? Want ik heb bij een kennis een Sonos geinstalleerd en daar zit wel degelijk de mogelijkheid op om radio stations te streamen....
De Neo Geo emulator speelt nu bijna alles af
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 08:59 ]
Zo wat een oplichterij, als je een ouya en 1 controller hebt zou je 20,98 moeten betalen.enzoronald schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:15:
Net m'n Ouya geleverd gekregen. In februari besteld, dus niet op tijd maar goed daar is al genoeg over gesprokenIs opzich een prima ding alleen de controller vind ik toch wat minder solide spelen. Voelt wel stevig aan maar heb t gevoel dat ik de knoppen te hard moet indrukken (is niet zo, maar voelt zo).
Als je een ouya met 2 controllers hebt zou je 23,50 moeten betalen, i think you got ripped off!
Maar ik heb met mijn ouya in totaal 1,5 uur gespeeld amd that's it. Niks bijzonders......gaat de kast in
Verwijderd
Dus jij gaat niet lopen tweaken met die box?Jay47 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Zo wat een oplichterij, als je een ouya en 1 controller hebt zou je 20,98 moeten betalen.
Als je een ouya met 2 controllers hebt zou je 23,50 moeten betalen, i think you got ripped off!
Maar ik heb met mijn ouya in totaal 1,5 uur gespeeld amd that's it. Niks bijzonders......gaat de kast in
Ja misschien wel als er meer dingen uitkomen, het is karig op dit momentVerwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:10:
[...]
Dus jij gaat niet lopen tweaken met die box?
heb net ook mijn ouya ontvangen hoe zit dat met die credit card .moet ik dat invullen anders kom ik niet verder.
Je moet even een nepnummer ergens vandaan halen. Dan kun je geen apps aankopen (wel gratis apps natuurlijk), maar de OUYA doet het verder wel.
ok en waar onder zou ik dat moeten zoeken .NinjaTuna schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:22:
Je moet even een nepnummer ergens vandaan halen. Dan kun je geen apps aankopen (wel gratis apps natuurlijk), maar de OUYA doet het verder wel.
kan je met dat mailen waar ji onder gezocht heb
http://nl.fakenamegenerator.com/
en voor als je wel wat kopen wil kun je dit gebruiken:
https://www.3vcard.nl/3V-...r.html?tk=5951dd77fb4c0f4
werkt perfect.
werkt perfect.
oke bedankt wist niet dat die vcard ook kan .Kw4kje schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:05:
http://nl.fakenamegenerator.com/
werkt perfect.
Zo.. download tijden van afbeeldingen / games zijn hier wel enorm traaag zeg !
bij wie ook? hij heeft volgens mij connectie problems.
edit: plus het toevoegen van xmbc moest via irritante omwegen.
+ xmbc is slecht want je kan geen 1 goed werkende netwerk source toevoegen.
alsof ik een wachtwoord op me pc gaat zetten allen maar zodat xmbc SMB werkt..?
wat een drama. ook werkt het xmbc niet goed samen met de controller van ouya

[ Voor 53% gewijzigd door rayhvh op 10-07-2013 20:46 ]
XBMC is dan ook nog niet officieel vrijgegeven voor de Ouya...rayhvh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:30:
Zo.. download tijden van afbeeldingen / games zijn hier wel enorm traaag zeg !
zou dat nodig moeten zijn dan.. op de raspberry het zelfde probleem.B-Force schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:39:
[...]
XBMC is dan ook nog niet officieel vrijgegeven voor de Ouya...
kan gewoon op geen 1 enkel mogelijke manier films toevoegen als source van het netwerk
terwijl alle laptops / computers in huis probleem loos elkaar in het netwerk vinden kunnen. en zonder enige wachtwoorden elkaars films kunnen afspelen.
zit xmbc te klote met die *
ook na het aanmaken van een wachtwoord. accepteerd die het niet !|

Dan zit er toch echt een fout in je netwerk in niet in je ouya.rayhvh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:53:
[...]
zou dat nodig moeten zijn dan.. op de raspberry het zelfde probleem.
Connecten via SMB gaat idd prima, heb zelf wel een ww op alle netwerkshares (wel zo veilig).donnie1992 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 02:29:
[...]
Dan zit er toch echt een fout in je netwerk in niet in je ouya.
Her invoeren van het SMB pad en ww op de Ouya is alleen wel nogal een uitdaging omdat idd de Ouya controller slecht gesupport wordt nog.
Xbmc werkt prima? De dingen die ik gebruik althans. Shared library + smb sources.. Heb alleen wel wat config bestanden letterlijk gekopieërd om er zeker van te zijn dat deze in sync lopen met mijn andere xbmc instanties
Ik heb nu toch wel spijt dat ik mijn kickstarter pledge gecancelled heb. ik dacht toen, ik haal hem wel in de winkel als hij uit is
Nu gaat ie als een speer in de online verkoop. Als iemand hem toevallig weer kwijt wil
.

[ Voor 17% gewijzigd door Collaborator op 11-07-2013 09:30 ]
This space is occupied
als xmbc op de pc,s elkaar wel kunnen zien.donnie1992 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 02:29:
[...]
Dan zit er toch echt een fout in je netwerk in niet in je ouya.
en een NFS server opzetten. en die proberen te berijken, ervoor zorgt dat ik alle subfolders uit mijn downloads zie. maar ze niet willen openen...
Kennelijk gebruik je geen DD5.1 en DTS passthrough? Vind ik toch redelijk essentieel voor een mediacenter.mitch187 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 07:47:
Xbmc werkt prima? De dingen die ik gebruik althans. Shared library + smb sources.. Heb alleen wel wat config bestanden letterlijk gekopieërd om er zeker van te zijn dat deze in sync lopen met mijn andere xbmc instanties
Dan gaat er ergens iets fout met de lees/schrijf rechtenrayhvh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:07:
[...]
als xmbc op de pc,s elkaar wel kunnen zien.
en een NFS server opzetten. en die proberen te berijken, ervoor zorgt dat ik alle subfolders uit mijn downloads zie. maar ze niet willen openen...
word hier echt moe van
@rayhvh
Heeft inderdaad niks met ouya of xbmc te maken, maar met je windows sharing.
Heb je 'Network' bij tablad beveiliging toegevoegd als machtiging op de map die wil delen? Zoniet, probeer dat eens.
Heb je 'Network' bij tablad beveiliging toegevoegd als machtiging op de map die wil delen? Zoniet, probeer dat eens.
[ Voor 8% gewijzigd door Kw4kje op 11-07-2013 14:15 ]
en ik heb spijt dat ik wel gepledge heb, maar ja kan niks doorverkopen zolang geen producten zijn.Collaborator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:29:
Ik heb nu toch wel spijt dat ik mijn kickstarter pledge gecancelled heb. ik dacht toen, ik haal hem wel in de winkel als hij uit isNu gaat ie als een speer in de online verkoop. Als iemand hem toevallig weer kwijt wil
.
-edit-
oh fijn hij is volgens DHL afgeleverd, maar opdat moment was er 100% zeker niemand thuis, fijn kan ik gaan uitzoeken waar mijn pakket is gebleven (en nee ook geen we hebben bij buur A afgeleverd)
[ Voor 16% gewijzigd door Teunis op 11-07-2013 14:28 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Zonder Douane kosten?Teunis schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:16:
[...]
en ik heb spijt dat ik wel gepledge heb, maar ja kan niks doorverkopen zolang geen producten zijn.
-edit-
oh fijn hij is volgens DHL afgeleverd, maar opdat moment was er 100% zeker niemand thuis, fijn kan ik gaan uitzoeken waar mijn pakket is gebleven (en nee ook geen we hebben bij buur A afgeleverd)
Geen idee, na X aantal telefoons verder, is volgens PostNL bij posbus afgeleverd, terwijl ik toch echt een huis address heb opgegeven.
En moest ik maar contact opnemen met verzender, zucht.
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
bij tracktrace van dhl (die asia portal) kan je kijken welke adres er vermeld staat.Teunis schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:05:
[...]
Geen idee, na X aantal telefoons verder, is volgens PostNL bij posbus afgeleverd, terwijl ik toch echt een huis address heb opgegeven.
En moest ik maar contact opnemen met verzender, zucht.
Weet iemand waarom ik geen beeld krijg als ik mijn Ouya aansluit via mijn receiver (Onkyo SR 508) naar de tv?
Marktplaats staat er vol mee, elke versie zoek maar uit.Collaborator schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:29:
Ik heb nu toch wel spijt dat ik mijn kickstarter pledge gecancelled heb. ik dacht toen, ik haal hem wel in de winkel als hij uit isNu gaat ie als een speer in de online verkoop. Als iemand hem toevallig weer kwijt wil
.
SUPER BEDANKT MAN... na uren uren uren uren zoeken.Kw4kje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:11:
@rayhvh
had ik alles al open staan en van alles geprobeert. maar je moest bij beveiliging een extra "naam" toevoegen. genaamd : iedreen.
en die volledig beheer geven
[ Voor 22% gewijzigd door rayhvh op 11-07-2013 20:27 ]
Hij werkt nu wel. maar heb nog 2 probleempjes.
ik heb nu dat ik bij de files kan komen. maar nog niet net als bij window,s dat die vanzelf zoekt welke films het zijn en er Fanart / een juiste titel bij zetten.
en het wifi van de ouya lijkt erg traag.. onwijs veel buffering. ook met downloaden ect van files.
terwijl ons internet met 40 mbs niet zo traag is. de laptop bijvoorbeeld merk je er niks van
ik heb nu dat ik bij de files kan komen. maar nog niet net als bij window,s dat die vanzelf zoekt welke films het zijn en er Fanart / een juiste titel bij zetten.
en het wifi van de ouya lijkt erg traag.. onwijs veel buffering. ook met downloaden ect van files.
terwijl ons internet met 40 mbs niet zo traag is. de laptop bijvoorbeeld merk je er niks van
Je moet hem als video source toevoegen en dan een scraper overheen laten draaien.rayhvh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:17:
Hij werkt nu wel. maar heb nog 2 probleempjes.
Dan zoekt hij er alles netjes bij.
Klopt, wifi is vrij zwak. Hopelijk kunnen ze dat software matig nog fixen, maar ben bang dat het bij de chip of antenne zit die ze erin hebben gestopt.rayhvh schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:17:
-
Verwijderd
En hierna kan ik eindelijk gaan pitten...
Denk dat het nog wel een jaar gaat duren voordat de bugs er bij xbmc uit zijn.
Meen geen last te hebben dat dd5.1 niet werkt, wel dat dts niet werkt.
De ui lijkt vlot te reageren dus als de problemen opgelost worden is het een fijne mediaspeler.
Afspelen van iso's werkt hier tenminste bij BluRay ook niet.
Nou maar eens kijken of mijn ir oogje net zoals bij de rpi direct werkt, meen ergens gelezen te hebben dat daar ook problemen mee zijn.
Hoop ook nog dat er een xbmc versie komt met ingebakken os en dat zonder android maar eerst de bugs...
Nee wie een goede xbmc stb zoekt kan denk ik beter een jaartje wachten of beter nog, tegen de tijd dat de ouya II d'r is zal xbmc vast probleemloos draaien.
Oude xbox1 controller is fijner in het gebruik, betere feedback in de knoppen.
Ook is de directionpad of hoe die knop ook moge heten aan de randjes wat te scherp voor mijn gevoelige vingertjes.
De batterijen zijn aan de veerzijde lastig goed in de behuizing te krijgen, ze moeten wat dieper in de controller getoken worden dan je zo zou denken, een handigheidje voor ontwikkelen.
Heb een spelletje pinball geprobeerd maar de lag was gewoon niet te doen.
Naar mijn mening zou de doorsnee klant er beter aan doen pas de opvolger aan te schaffen want de potentie is er duidelijk wel maar momenteel nog duidelijk niet en met dat gegeven moet ik zeggen dat ik hem zoals ie nu is ook al komt dat waarschijnlijk wel goed, hij toch wel flink aan de prijs is.
Maar leuk speelgoed.
De ui lijkt vlot te reageren dus als de problemen opgelost worden is het een fijne mediaspeler.
Afspelen van iso's werkt hier tenminste bij BluRay ook niet.
Nou maar eens kijken of mijn ir oogje net zoals bij de rpi direct werkt, meen ergens gelezen te hebben dat daar ook problemen mee zijn.
Hoop ook nog dat er een xbmc versie komt met ingebakken os en dat zonder android maar eerst de bugs...
Nee wie een goede xbmc stb zoekt kan denk ik beter een jaartje wachten of beter nog, tegen de tijd dat de ouya II d'r is zal xbmc vast probleemloos draaien.
Oude xbox1 controller is fijner in het gebruik, betere feedback in de knoppen.
Ook is de directionpad of hoe die knop ook moge heten aan de randjes wat te scherp voor mijn gevoelige vingertjes.
De batterijen zijn aan de veerzijde lastig goed in de behuizing te krijgen, ze moeten wat dieper in de controller getoken worden dan je zo zou denken, een handigheidje voor ontwikkelen.
Heb een spelletje pinball geprobeerd maar de lag was gewoon niet te doen.
Naar mijn mening zou de doorsnee klant er beter aan doen pas de opvolger aan te schaffen want de potentie is er duidelijk wel maar momenteel nog duidelijk niet en met dat gegeven moet ik zeggen dat ik hem zoals ie nu is ook al komt dat waarschijnlijk wel goed, hij toch wel flink aan de prijs is.
Maar leuk speelgoed.
Dacht ik eerst ook, blauwe lampje van mijn versterker gaat aan omdat kennelijk de Ouya standaard al (nog zonder XBMC) een DD signaal uitzend.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:49:
Maar omdat DTS niet werkte in de XBMC settings gaan kijken waar DD en DTS passthtough uit stond en downmix to stereo aan. Zet ik passthrough aan dan krijg ik bij videos met zowel DD als DTS alleen static noise uit de speakers.
Kortom: denk vrij zeker te weten dat XBMC DD downmixed naar stereo die de Ouya vervolgens in een DD signaal naar de versterker zet. Kortom: echte DD heb je niet.
Tenzij ik ergens een update van een nieuwe release heb gemist (wat ik overigens niet wil uitsluiten, check niet bepaald dagelijks op updates).
Al geprobeerd om je versterker na het starten van je media eens geheel uit en weer aan te zetten? (of gewoon kabel eventjes loshalen) . Het lijkt een probleem te zijn met de hdmi handshake.
@edit voor DTS
@edit voor DTS
[ Voor 5% gewijzigd door mitch187 op 12-07-2013 10:44 ]
OK, check net het XBMC forum en lijkt erop dat je gelijk hebt (http://forum.xbmc.org/sho...21&pid=1456944#pid1456944 )mitch187 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:44:
Al geprobeerd om je versterker na het starten van je media eens geheel uit en weer aan te zetten? (of gewoon kabel eventjes loshalen) . Het lijkt een probleem te zijn met de hdmi handshake.
@edit voor DTS
Nog niet geprobeerd thuis, maar lijkt erop dat dat het kennelijk is.
Tja. Passthrough werkt dus kennelijk wel, maar alleen als je na het starten van de video eerst de receiver aan en uit doet. Nu niet bepaald een handige oplossing.
Zeker omdat zowel mijn Popcorn Hour als mijn Apple TV 2 met XBMC (toen ik hem nog gejailbreaked had, inmiddels niet meer omdat de JB teveel issues gaf met functies die ik vaker gebruik bij mij) geen enkel probleem geeft met passthrough.
Maar ok, het ligt idd minder zwart-wit dan ik stelde.
[ Voor 4% gewijzigd door xahmol op 12-07-2013 11:02 ]
Iemand hier ook het probleem dat de receiver constant klikt, wat betekent dat het signaal wat de OUYA uitzend telkens verandert...?
Zo mijn 2de controller is aangekomen (zat niet bij mijn eerste pakket)
kostte het ALWEER 20 euro!! WTF!
Ik heb hem geweigerd en de controller gaat nu retour naar Ouya.....
pfff anders was ik in totaal +40 euro kwijt......echt dit slaat nergens op!
nu hij retour gaat hoop ik mijn geld terug te krijgen, europese wet zuigt!
nothing stops this train
Je hebt hem in de VS gekocht, dus Europese wet is niet van toepassing. Je bent volledig overgeleverd aan coulance Ouya. Vermoed dat je sowieso geen verzendkosten terug krijgt.Kol Nedra schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:50:
Zo mijn 2de controller is aangekomen (zat niet bij mijn eerste pakket)
Nou heb nu een aantal dagen met de OUYA gespeeld. Ik ben er eigenlijk best tevreden over. Het native game aanbod is wel wat karig nog, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit nog wel erg gaat verbeteren. Ik zou ook graag een dedicated tegrazone sectie zien, met spellen die exclusief voor de tegra chipsets zijn uitgebracht.
Verder side-loading werkt behoorlijk goed, en via de ES file explorer side load ik nu alles vanaf externe storage. Werkt eigenlijk wel goed. XBMC is redelijk goed te doen, ik gebruik de 19-02 versie met libstagefright. Afspelen gaat prima, hoewel ik weinig 1080P doe. Ook is mijn ouya met de LAN verbonden ipv wireless. Wel moet de controller nog aangepast gaan worden, en ondervind ik problemen met de selectie in dvd-menus. Iemand hier misschien een oplossing voor? Bij mij verschijnt er geen selectie optie in de dvd menus, vooral terug te zien in de custom build dvd's. Met de touchpad op de ouya kan ik weliswaar de input zien, maar kan ik die niet aanklikken. Ook pakt deze versie van xbmc niet alle iso bestanden, maar dat ligt aan deze specifieke build. Ik denk dat dit wel spoedig verandert.
Dan de stand-by optie, ook last van maar dit is inmiddels zoals eerder aangegeven een bekend probleem. Wordt een fix voor geprepareerd dus ook hier verwacht ik ook wel spoedig een firmware update voor. Verder werkt het apparaat wel lekker soepel qua snelheid, en binnen de ouya schil ben ik ook wel te spreken over de controller. De uitwerking in games kan beter, zowel besturing technisch gezien als kwalitatief in games maar dit is iets wat moet ontwikkelen denk ik. Ik ben er al met al wel tevreden over.
Verder side-loading werkt behoorlijk goed, en via de ES file explorer side load ik nu alles vanaf externe storage. Werkt eigenlijk wel goed. XBMC is redelijk goed te doen, ik gebruik de 19-02 versie met libstagefright. Afspelen gaat prima, hoewel ik weinig 1080P doe. Ook is mijn ouya met de LAN verbonden ipv wireless. Wel moet de controller nog aangepast gaan worden, en ondervind ik problemen met de selectie in dvd-menus. Iemand hier misschien een oplossing voor? Bij mij verschijnt er geen selectie optie in de dvd menus, vooral terug te zien in de custom build dvd's. Met de touchpad op de ouya kan ik weliswaar de input zien, maar kan ik die niet aanklikken. Ook pakt deze versie van xbmc niet alle iso bestanden, maar dat ligt aan deze specifieke build. Ik denk dat dit wel spoedig verandert.
Dan de stand-by optie, ook last van maar dit is inmiddels zoals eerder aangegeven een bekend probleem. Wordt een fix voor geprepareerd dus ook hier verwacht ik ook wel spoedig een firmware update voor. Verder werkt het apparaat wel lekker soepel qua snelheid, en binnen de ouya schil ben ik ook wel te spreken over de controller. De uitwerking in games kan beter, zowel besturing technisch gezien als kwalitatief in games maar dit is iets wat moet ontwikkelen denk ik. Ik ben er al met al wel tevreden over.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Heb jij misschien nog specifieke apps die je aanbevelt voor op de Ouya naast dan XBMC? :-)martincm schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:01:
Nou heb nu een aantal dagen met de OUYA gespeeld. Ik ben er eigenlijk best tevreden over. Het native game aanbod is wel wat karig nog, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit nog wel erg gaat verbeteren. Ik zou ook graag een dedicated tegrazone sectie zien, met spellen die exclusief voor de tegra chipsets zijn uitgebracht.
Verder side-loading werkt behoorlijk goed, en via de ES file explorer side load ik nu alles vanaf externe storage.
Ik vind de game selectie ook nog wat jammer, maar dat zal hopelijk inderdaad wel verbeteren. Heb hem toch ook meer gehaald voor XBMC en misschien andere leuke apps. (hoop eigenlijk ook straks bijvoorbeeld NFL te kunnen kijken via Gamepass Android app).
Mwah nee niet echt anders dan dat je op een willekeurige andere android zou zetten denk ik. Primair was voor mij xbmc de hoofdfunctie die ik in gedachten had. Ik gebruik de sopcast app icm met streams via sites in chrome voor sport bijvoorbeeld. Werkt op de nexus erg goed, op de Ouya ook maar dan met het voordeel dat deze natuurlijk op je televisie/scherm is. Verder heb ik zelf wat games getest buiten de ouya keuzes, maar het merendeel heeft niet echt lekkere besturing als je geen touch input gebruikt. Denk dat je nu vooralsnog het beste uitkomt met spellen uit de tegrazone waarvan is aangegeven dat ze controller support hebben. Verder Flixster wel uit de ouya omgeving geplukt, werkt lekker. Aparte youtube app ge-sideload, werkt ook prima.bop schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:32:
[...]
Heb jij misschien nog specifieke apps die je aanbevelt voor op de Ouya naast dan XBMC? :-)
Ik vind de game selectie ook nog wat jammer, maar dat zal hopelijk inderdaad wel verbeteren. Heb hem toch ook meer gehaald voor XBMC en misschien andere leuke apps. (hoop eigenlijk ook straks bijvoorbeeld NFL te kunnen kijken via Gamepass Android app).
Ik hoop dat er gewoon een goede app voor Netflix bijvoorbeeld gaat komen, een soort van dedicated ouya xbmc versie, en dan met spotify voor de muziek. Als dan ook de Play store nog beschikbaar komt (al dan niet via side load), dan denk ik dat mijn ouya wel zijn plek heeft gevonden.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ook nu een paar dagen met de mijne kunnen spelen, ben er ook best tevreden over. UI werkt vlot en heb nu XBMC icm Plexbmc om een connectie met mijn Plexserver te maken. Dit werkt verrassend goed en 1080p h.264 materiaal speelt goed af.
Vind de controller overigens persoonlijk niet tegenvallen, ook leuk om aan een windows machine te koppelen om een racegame te spelen.
Verder lijkt mij de native app: Kainy erg interessant. Heb nu de demo versie wat geprobeerd, en echt leuk om een race game of FPS van je PC te streamen via de ouya naar je TV.
Kortom, ik ben tevreden :-), denk dat het alleen maar beter kan worden met toekomstige updates.
Vind de controller overigens persoonlijk niet tegenvallen, ook leuk om aan een windows machine te koppelen om een racegame te spelen.
Verder lijkt mij de native app: Kainy erg interessant. Heb nu de demo versie wat geprobeerd, en echt leuk om een race game of FPS van je PC te streamen via de ouya naar je TV.
Kortom, ik ben tevreden :-), denk dat het alleen maar beter kan worden met toekomstige updates.
Ik ook enkele dagen in het bezit (ik geloof in december besteld) €20,77 moest ik betalen, had ik tevens verwacht en vind ik geen probleem, zo is de wetgeving nu eenmaal.
Aangesloten, lekker vlot allemaal. Jammer dat het creditcard-menu niet te skippen is dacht ik in eerste instantie. Maar dat bleek later juist wel prettig te zijn, ik was met wat vrienden bombsquad aan het doen (ge-wel-dig overigens) en ik heb met 1 klik het spel gekocht, zonder tussenkomst van betaal-menu o.i.d., erg prettig dus.
Verder vind ik 'Hidden in plain sight' een erg leuk spel en zo hebben we met zijn 3 veel plezier beleefd aan wat andere spelletjes. Het connecten van PS3 controllers is geen probleem en doet het erg goed, er is wel af een toe een controller uit zichzelf ontkoppeld in-game, maar dit heeft tot weinig/geen beperkingen gezorgd.
Ik merk af en toe lag in de controls, met name als ik >3 meter van de tv af zit en alleen bij multitasken (sprinten + bom gooien bijv.) Maar dat verdwijnt als ik de afstand tot de OUYA verminder.
Daarnaast XBMC erop, met de recenste libstagefright --> problemen met audio, toen terug naar de aanbevolen versie via de wiki van XBMC, geen enkel probleem. UI erg vlot (ik kom van raspberry pi af) en 1080p dts geen probleem. Via wifi veel gebuffer helaas, ethernet geen probleem. Echter zonder wifi kan ik niet via airplay spotify streamen, jammer (wel gek, want dat kan wel met mijn pi) maar dat gaat wel goed komen.
Spotify geinstalleerd, werkt best goed, jammer dat je volume niet in-app kan aanpassen (heb geen afstandbediening voor volume, dus moet handmatig draaien aan het knopje op de control pod).
Vreemd is hier dat ik juist niet via ethernet kan streamen maar alleen via wifi, terwijl hij wel 'succesfull connected' is met mijn ethernet. Nu moet ik dus wifi uitzetten voordat ik xbmc opstart om bufferen te voorkomen.
Dit werkt overigens allemaal out-of-the-box en ik ben dus erg tevreden met mijn eerste ervaringen.
Ook veel lol aan n64-emu
via dropbox spellen exporteren is ook snel en gebruiksvriendelijk. Wel moet ik nog even uit zien te vinden hoe ik meerdere controllers kan gebruiken in een emulator, hij herkent alle controllers wel, echter werken ze allemaal als controller 1.
Al met al nog veel te ontdekken en te doen, maar ben erg tevreden. Bouwkwaliteit vind ik overigens ook erg goed, veel beter dan verwacht.
Aangesloten, lekker vlot allemaal. Jammer dat het creditcard-menu niet te skippen is dacht ik in eerste instantie. Maar dat bleek later juist wel prettig te zijn, ik was met wat vrienden bombsquad aan het doen (ge-wel-dig overigens) en ik heb met 1 klik het spel gekocht, zonder tussenkomst van betaal-menu o.i.d., erg prettig dus.
Verder vind ik 'Hidden in plain sight' een erg leuk spel en zo hebben we met zijn 3 veel plezier beleefd aan wat andere spelletjes. Het connecten van PS3 controllers is geen probleem en doet het erg goed, er is wel af een toe een controller uit zichzelf ontkoppeld in-game, maar dit heeft tot weinig/geen beperkingen gezorgd.
Ik merk af en toe lag in de controls, met name als ik >3 meter van de tv af zit en alleen bij multitasken (sprinten + bom gooien bijv.) Maar dat verdwijnt als ik de afstand tot de OUYA verminder.
Daarnaast XBMC erop, met de recenste libstagefright --> problemen met audio, toen terug naar de aanbevolen versie via de wiki van XBMC, geen enkel probleem. UI erg vlot (ik kom van raspberry pi af) en 1080p dts geen probleem. Via wifi veel gebuffer helaas, ethernet geen probleem. Echter zonder wifi kan ik niet via airplay spotify streamen, jammer (wel gek, want dat kan wel met mijn pi) maar dat gaat wel goed komen.
Spotify geinstalleerd, werkt best goed, jammer dat je volume niet in-app kan aanpassen (heb geen afstandbediening voor volume, dus moet handmatig draaien aan het knopje op de control pod).
Vreemd is hier dat ik juist niet via ethernet kan streamen maar alleen via wifi, terwijl hij wel 'succesfull connected' is met mijn ethernet. Nu moet ik dus wifi uitzetten voordat ik xbmc opstart om bufferen te voorkomen.
Dit werkt overigens allemaal out-of-the-box en ik ben dus erg tevreden met mijn eerste ervaringen.
Ook veel lol aan n64-emu
Al met al nog veel te ontdekken en te doen, maar ben erg tevreden. Bouwkwaliteit vind ik overigens ook erg goed, veel beter dan verwacht.
Ik heb mijn OUYA woensdag gekregen, eerste indrukken waren heel goed, XBMC en Mupen64 geïnstalleerd, en draaide woensdag en donderdag als een trein. Toen ik vandaag weer tijd had om er mee te spelen, startte hij niet meer op, geen ledje, geen beeld, alleen de fan draaide. Dus ik sluit hem via Micro USB aan op mijn PC, wordt hij herkend als APX apparaat. FIJN, EEN BRICK!
Ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen bij de support
Verwijderd
Hallo forum gebruikers,
Ik ben sinds afgelopen woensdag ook in het bezit van de Ouya! Mijn ervaringen zijn ook steeds positiever, vooral ik mijn ps3 controller eraan gekoppeld heb. Geen lag meer gehad en hij ligt ook nog lekkerder in de hand! Bij het emuleren 'vliegt' alleen die van de Sega megadrive/master system er nog wel eens ongevraagd eruit ! De rest loopt super, zelfs de good old MSX emulator.
..!
XBMC draait bekabelt op 1080p ook prima, mits je de juiste xmbc-versie met hardware accelerator geïnstalleerd heb
Waar ik me alleen over verbaasd heb, is dat het apparaatje behoorlijk warm word, of ik nu aan het game bent op de emulators of dat ik een 1080p film aan het kijken ben, het maakt niet uit!
Ik neem aan dat jullie dat ook al is opgevallen?
Gr.
Ik ben sinds afgelopen woensdag ook in het bezit van de Ouya! Mijn ervaringen zijn ook steeds positiever, vooral ik mijn ps3 controller eraan gekoppeld heb. Geen lag meer gehad en hij ligt ook nog lekkerder in de hand! Bij het emuleren 'vliegt' alleen die van de Sega megadrive/master system er nog wel eens ongevraagd eruit ! De rest loopt super, zelfs de good old MSX emulator.
XBMC draait bekabelt op 1080p ook prima, mits je de juiste xmbc-versie met hardware accelerator geïnstalleerd heb
Waar ik me alleen over verbaasd heb, is dat het apparaatje behoorlijk warm word, of ik nu aan het game bent op de emulators of dat ik een 1080p film aan het kijken ben, het maakt niet uit!
Ik neem aan dat jullie dat ook al is opgevallen?
Gr.
btw iemand SNES emulator geprobeert? ik kan daar niet bij het start menu komen van een spel.
en als ik uit een spel wil gaan. dan reboot die hem alleen maar.
wil ik een ander spel openen moet ik dat spel uit dropbox openen..
en als ik uit een spel wil gaan. dan reboot die hem alleen maar.
wil ik een ander spel openen moet ik dat spel uit dropbox openen..
Ik heb deze XBMC geïnstalleerd, maar het draait nog niet helemaal vloeiend. Mijn mediaplayertje draait het wel soepel vanaf dezelfde bron.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 10:37:
Natuurlijk sluit ik niet uit dat het een combinatie is van de Ouya en m'n Qnap (ARM)
Plex krijg ik helemaal niet werkend met m'n Qnap, maar dat kan ook komen doordat daar een vrij brakke (niet officiele) flex server versie op draait. (plex heeft helaas geen officiele versie voor de ARM Qnap) Die zal ik binnenkort eens testen via een Windows machine.
Hopelijk komt er een echt goede dedicated XBMC client voor de Ouya.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
http://mirrors.xbmc.org/t...d-hwaccel-armeabi-v7a.apk
Ik deze versie geïnstalleerd...deze speelt wel vloeiend de films af tot nu toe! Tot dat er een speciale xbmc-ouya editie zal verschijnen is dit een goed alternatief denk ik
Als Snes-emulator was ik begonnen met SuperGnes, omdat deze ook mooi de cover arts van de games download, geeft een mooi overzicht met al die games! Maar bij de Lite versie (die gratis is) werkt de save functie niet..:( ...dus ben over gestapt op Snes9x EX+...! Werkt net zo goed, alleen zonder cover arts.. !
Ik deze versie geïnstalleerd...deze speelt wel vloeiend de films af tot nu toe! Tot dat er een speciale xbmc-ouya editie zal verschijnen is dit een goed alternatief denk ik
Als Snes-emulator was ik begonnen met SuperGnes, omdat deze ook mooi de cover arts van de games download, geeft een mooi overzicht met al die games! Maar bij de Lite versie (die gratis is) werkt de save functie niet..:( ...dus ben over gestapt op Snes9x EX+...! Werkt net zo goed, alleen zonder cover arts.. !
Effe een aantal youtube films lopen kijken.
Is in feite een PC + android phone in 1. In welke maxiamale resolutie kan dit ding gamen? Want om hem alleen voor XBMC te kopen is zonde !
Is in feite een PC + android phone in 1. In welke maxiamale resolutie kan dit ding gamen? Want om hem alleen voor XBMC te kopen is zonde !
[ Voor 6% gewijzigd door Mouse_NL op 14-07-2013 14:09 ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Die werkt inderdaad prima! Op wifi buffert hij soms even, maar via kabel loopt ie soepeltjes.Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:08:
http://mirrors.xbmc.org/t...d-hwaccel-armeabi-v7a.apk
Ik ben wel nog benieuwd hoe het met het geluid gaat verder. Hij geeft geen DD/DTS door heb ik begrepen (kan ik nog niet testen, want huidige receiver heeft alleen toslink) Hopelijk komt daar nog ondersteuning voor! (moet dan geen hardware-issue zijn natuurlijk..)
edit: Volgens deze thread lijkt het een hdmi handshake issue te zijn. Een persoon daar krijgt het werkend door zijn receiver na het starten van een film uit- en weer aan te zetten.. Wellicht verklaart dit ook waarom iemand in dit topic meldde dat DD bij hem wel leek te werken?
[ Voor 18% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-07-2013 16:14 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Ik kan geen bestanden verwijderen of hernoemen die op mijn external usb drive staan die lokaal verbonden is met de ouya vanuit xbmc. (afspelen gaat goed)
Ik heb die optie wel geactiveerd in de opties.
Dit werkt niet vanuit de bibliotheek en bestandsbeheer.
De ntfs permissies op die partitie staat het volledige beheer voor iedereen aan.
Iemand suggesties wat ik nog meer kan doen?
Ik heb die optie wel geactiveerd in de opties.
Dit werkt niet vanuit de bibliotheek en bestandsbeheer.
De ntfs permissies op die partitie staat het volledige beheer voor iedereen aan.
Iemand suggesties wat ik nog meer kan doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 18:44 ]
Er schijnen meer mensen met random bricks te zijn. Niemand op Tweakers last van gehad?
heb voor de zekerheid mijn 2e ouya controller gecanceled. Hier krijg ik nu het geld voor terug (30 dollar), dus dat is best prima. Scheelt me straks ook weer die 20 euro invoerkosten. Ga ik van dat geld (+deze 30 dollar) een mooie ps3 controller kopen die toch prettiger werkt volgens velen.
Ik heb toch wel serieus geschoten met de support van OUYA. Ik had er al de pest in dat ik als Kickstarter backer zo lang moest wachten, maar ik kan het ze niet kwalijk nemen als de vervoerder niet mee werkt.
Waar ik wel problemen mee heb is dat mijn OUYA in Nederland is aangekomen, maar omdat de doos blijkbaar zodanig is beschadigd is deze retour gezonden naar een postbus in Groningen. PostNL kan me hier niet verder mee helpen, dus ik moet met OUYA contact opnemen. Inmiddels al meer dan een week een ticket open, meerdere mails en tweets gestuurd, maar echt 0,0 reactie van OUYA. Echt bagger dus de support van OUYA, ben er onderhand helemaal klaar mee.
Toch wel jammer dat het zo moet gaan, ik vond het wel een ideaal apparaatje voor XBMC en wat emulators.
Waar ik wel problemen mee heb is dat mijn OUYA in Nederland is aangekomen, maar omdat de doos blijkbaar zodanig is beschadigd is deze retour gezonden naar een postbus in Groningen. PostNL kan me hier niet verder mee helpen, dus ik moet met OUYA contact opnemen. Inmiddels al meer dan een week een ticket open, meerdere mails en tweets gestuurd, maar echt 0,0 reactie van OUYA. Echt bagger dus de support van OUYA, ben er onderhand helemaal klaar mee.
Toch wel jammer dat het zo moet gaan, ik vond het wel een ideaal apparaatje voor XBMC en wat emulators.
Ik zit ongeveer met het zelfde. Ik heb hem vlak na de Kickstarter gepre-ordered, maar er vervolgens helemaal niks meer van gehoord. Inmiddels heb ik al 3 support tickets geopend (waarvan de eerste ruim 2,5 week geleden) en ik heb ze al een keer of 6 via Twitter proberen te benaderen, maar tot nu toe heb ik nog geen enkel teken van leven.
Weet iemand een manier om je geld terug te krijgen? Een Paypal dispute kan helaas alleen de eerste 60 dagen, maar mijn pre-order is van de eerste week van februari. Ik ben er inmiddels ook helemaal klaar mee.
Weet iemand een manier om je geld terug te krijgen? Een Paypal dispute kan helaas alleen de eerste 60 dagen, maar mijn pre-order is van de eerste week van februari. Ik ben er inmiddels ook helemaal klaar mee.
Ik heb hem inmiddels gewoon via marktplaats van iemand overgenomen voor een mooi prijsje.
Mooi eenvoudig emu-doosje, media playertje en natuurlijk android gaming console voor de leuke kleine spelletjes die je normaal met priegelcontrols op je telefoon/tablet moet spelen.
Dat de uitlevering van de kickstarters zo shit gaat is vervelend natuurlijk.. maar als je hem hebt is het toch wel een leuk dingetje voor die prijs!
Mooi eenvoudig emu-doosje, media playertje en natuurlijk android gaming console voor de leuke kleine spelletjes die je normaal met priegelcontrols op je telefoon/tablet moet spelen.
Dat de uitlevering van de kickstarters zo shit gaat is vervelend natuurlijk.. maar als je hem hebt is het toch wel een leuk dingetje voor die prijs!
This space is occupied
ik heb ze gewoon gemaild op savetheprincess (at) ouya.tv en daar binnen een dag een reactie op gekregen. Zelf dezelfde dag nog reply gedaan en binnen diezelfde dag (vandaag) ook betaling al binnen op paypal.Shadow-Link schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:18:
Ik zit ongeveer met het zelfde. Ik heb hem vlak na de Kickstarter gepre-ordered, maar er vervolgens helemaal niks meer van gehoord. Inmiddels heb ik al 3 support tickets geopend (waarvan de eerste ruim 2,5 week geleden) en ik heb ze al een keer of 6 via Twitter proberen te benaderen, maar tot nu toe heb ik nog geen enkel teken van leven.
Als er nog niets verstuurd is, zouden ze dit gewoon moeten doen (is wel coulant, maar toch...)
Moet zeggen dat de beschikbaarheid toch nog erg tegen lijkt te vallen.
Bij amazon.co.uk was hij op de 14e weer even te bestellen en nu pas weer vanaf 17 juli.
Voor de rest van de wereld (bijvoorbeeld amazon.de) is het nog steeds volkomen onduidelijk wanneer dat ding te leveren is.
Vooralsnog lijkt amazon.co.uk dus het beste om bij te bestellen (wanneer ze weer in voorraad zijn dan, game.co.uk ken ik zelf niet echt dus dat doe ik liever niet).
Als je hem uit de UK laat komen moet je er dan een verloopstekker (UK naar EU) bij nemen en komt er nog importheffing over (of regelt Amazon dat)?
(ik heb uiteraard geprobeerd om in dit topic te zoeken maar doordat er zowel over normale bestellingen en pre-orders/kickstarters wordt gesproken is het erg lastig om zekerheid te verkrijgen).
Bij amazon.co.uk was hij op de 14e weer even te bestellen en nu pas weer vanaf 17 juli.
Voor de rest van de wereld (bijvoorbeeld amazon.de) is het nog steeds volkomen onduidelijk wanneer dat ding te leveren is.
Vooralsnog lijkt amazon.co.uk dus het beste om bij te bestellen (wanneer ze weer in voorraad zijn dan, game.co.uk ken ik zelf niet echt dus dat doe ik liever niet).
Als je hem uit de UK laat komen moet je er dan een verloopstekker (UK naar EU) bij nemen en komt er nog importheffing over (of regelt Amazon dat)?
(ik heb uiteraard geprobeerd om in dit topic te zoeken maar doordat er zowel over normale bestellingen en pre-orders/kickstarters wordt gesproken is het erg lastig om zekerheid te verkrijgen).
Marktplaats staat inmiddels vol Ouyas. Snelste manier om hem te kopen denk ik.XVI schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:39:
Moet zeggen dat de beschikbaarheid toch nog erg tegen lijkt te vallen.
Thanks voor de info, direct ook een mailtje gedropt om mijn extra controller af te zeggenenzoronald schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:13:
[...]
ik heb ze gewoon gemaild op savetheprincess (at) ouya.tv en daar binnen een dag een reactie op gekregen. Zelf dezelfde dag nog reply gedaan en binnen diezelfde dag (vandaag) ook betaling al binnen op paypal.
Als er nog niets verstuurd is, zouden ze dit gewoon moeten doen (is wel coulant, maar toch...)
Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.