Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28

KKC

Mijn 3SRL code van postnl werkt nu ook, alleen bezorgdatum/moment is onbekend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
De mijne ligt nu in het postkantoor, ga hem vanochtend ophalen. Wil hem vooral gebruiken voor emulators en Plex, hopelijk werkt dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

Yup, ook hier 23,50 aan kosten en invoerrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
27e vertrokken, nog niet binnen :') wat een gefaal weer van Ouya. Gewoon later binnen dan een reguliere order en kost ook nog eens meer geld. Dikke minpunten voor Ouya.

[ Voor 44% gewijzigd door JohnStaakke op 29-06-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 19:53

Kiwi

Gadgetfreak

27e vertrokken vanaf waar? De levertijd is gewoon erg lang, ze hebben het volgensmij wel bijna gered om alles voor de 25e te verschepen. Ik vind dat ze het erg goed doen, zeker omdat ze zoveel OUYA's moeten verschepen. Dan is het lastig om goede data te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:04
Vandaag ook eindelijk mijn Limited Edition Ouya ontvangen, ik moest aan de deur zoals verwacht bijbetalen.
Het bedrag was €20,98 voor de console zonder extra controller. Alleen heb ik nu een ander probleem, er zit een verkeerde voedingsadapter bij. Er zit namelijk een Britse adapter bij geleverd. Heeft iemand een idee waar ik zo snel mogelijk en goede adapter kan bestellen?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC

KKC

dansch216 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:04:
Vandaag ook eindelijk mijn Limited Edition Ouya ontvangen, ik moest aan de deur zoals verwacht bijbetalen.
Het bedrag was €20,98 voor de console zonder extra controller. Alleen heb ik nu een ander probleem, er zit een verkeerde voedingsadapter bij. Er zit namelijk een Britse adapter bij geleverd. Heeft iemand een idee waar ik zo snel mogelijk en goede adapter kan bestellen?
misschien thuis ergens een reisadapter liggen? dan voorlopig britse adapter gebruiken en contact met ouya opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Hebben jullie ook geen Angel List (lijst met 12 namen) op de zijkant? Ik heb hem er niet op zitten.
Aan de ene kant vindt ik dat best jammer aangezien dat de enige manier is om hem van een normale unit te onderscheiden.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
TerrorKiwi schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:01:
27e vertrokken vanaf waar? De levertijd is gewoon erg lang, ze hebben het volgensmij wel bijna gered om alles voor de 25e te verschepen. Ik vind dat ze het erg goed doen, zeker omdat ze zoveel OUYA's moeten verschepen. Dan is het lastig om goede data te geven.
Hongkong, is nog niet binnen in DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij zeggen hoe bruikbaar netflix op ouya momenteel is? en gaat die 100% werken in de toekomst indien dit nu nog niet het geval is? (ik overweeg nl enkel een aankoop voor netflix...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

JohnStaakke schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 20:54:
[...]

Hongkong, is nog niet binnen in DE.
Hoe kon je hem dan tracken? Ik kon hem pas tracken toen hij de statuss Received & Dispatched al had. Toen lag hij dus al in Frankfurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:19:
kan iemand mij zeggen hoe bruikbaar netflix op ouya momenteel is? en gaat die 100% werken in de toekomst indien dit nu nog niet het geval is? (ik overweeg nl enkel een aankoop voor netflix...)
Als je hem enkel voor Netflix koopt kun je toch beter een Apple TV kopen lijkt me..... Vrijwel even duur, maar veel gebruikersvriendelijker voor Netflix only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
TerrorKiwi schreef op zondag 30 juni 2013 @ 02:06:
[...]

Hoe kon je hem dan tracken? Ik kon hem pas tracken toen hij de statuss Received & Dispatched al had. Toen lag hij dus al in Frankfurt.
Ja, die status had ik dus ook, dus ik DHL bellen, en die zeggen dat hij nog niet binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Sommige informatie met betrekking tot invoerrechten en dergelijk kan zeer zeker nuttig zijn maar bedenk aub voordat je iets post of het daadwerkelijk wel iets toevoegd aan dit topic. Dat Pietje of Jantje naar het postkantoor geweest zijn of hem besteld hebben is namelijk niet iets wat interessant is.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Zijn er al mensen die hun pre-order (via website, niet kickstarter) binnen hebben gekregen?

6 Februari besteld, nog niks gehoord en hun e-mail support zegt:
Hey there, thanks for dropping us a line. We realize auto-responses suck, but wanted you to know we’re on it! We are working around the clock to answer your questions as quickly as we can (with the most up to date info). Right now, it can take up to 2-3 business days to respond but we aim to be faster.
Maar dit was alweer 2 weken geleden.
* GewoonWatSpulle noteert voor zichzelf nooit meer kickstarter/pre-order lekker wachten op de winkel release om dan te kijken of het nog de moeite waard is.

18-07-2013 Update:
Inmiddels reeds binnen, ongeduld werd beloont echter zou ik geen extra controllers aanraden maar voor Xbox/PS.

@fjskmdl
Wikipedia: List of Netflix compatible devices
Daar uit kiezen lijkt me handiger dan hiervoor een Ouya te bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 18-07-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

GewoonWatSpulle schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:12:
Zijn er al mensen die hun pre-order (via website, niet kickstarter) binnen hebben gekregen?

[...]

* GewoonWatSpulle noteert voor zichzelf nooit meer kickstarter/pre-order lekker wachten op de winkel release om dan te kijken of het nog de moeite waard is.

@fjskmdl
6 februari betekent dat het een late preorder is. De vroege preorders zijn pas een paar weken geleden begonnen met verzenden, dus dat kan nog wel een maandje of 2 duren voor dat je hem binnen zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 23-06 15:59

dit zo erg 8)7

ik had 1 dag erna een pre order gemaakt voor de ouya nog niks binnen.
misschien morgen. en dan hopen dat alles OKÉ is.
en ik niet nog 23 euro neer moet tellen. slaat nergens op..

[ Voor 23% gewijzigd door rayhvh op 30-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:31

[...]

@fjskmdl
Mijn pre-order van 4 januari ligt in Frankfurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Bedankt! Kan ik nu eens echt de ouya uitproberen zonder m'n echte creditcardgegevens te hoeven geven :)

Edit: Games downloaden duurt lang... En jammer dat je niet ziet hoe lang het nog gaat duren, maarja je kunt gelukkig wel meer games te gelijk downloaden.

Edit2: Hoe download je in de browser games? Het starten van download werkt, maar zegt: "Download started, pull down the notification bar to install." Wil namelijk m'n humble bundle games er op zetten.

Edit3: Sideloaden van apk's: download de apk met de browser in make -> browser. Druk dan als je denkt nu moet de download een x klaar zijn, op de ouya button en kies exit browser. Dan: Manage > System > Advanced > Storage > Downloads. Niet heel gebruiksvriendelijk dus...

[ Voor 59% gewijzigd door Natsu op 30-06-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
rayhvh schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:02:
en ik niet nog 23 euro neer moet tellen. slaat nergens op..
Again, dit heeft niks met OUYA te maken, dit krijg je nou eenmaal als je iets buiten de EU besteld. Als je iets van amazon.com of DealeXtreme besteld, kan je het ook krijgen. Het vervelende is alleen dat het een loterij is, sommigen moeten wel betalen en anderen hebben mazzel, maar dat komt door de inefficientie van de nederlandse douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

WildeBeestje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:17:
[...]

Bedankt! Kan ik nu eens echt de ouya uitproberen zonder m'n echte creditcardgegevens te hoeven geven :)

Edit: Games downloaden duurt lang... En jammer dat je niet ziet hoe lang het nog gaat duren, maarja je kunt gelukkig wel meer games te gelijk downloaden.

Edit2: Hoe download je in de browser games? Het starten van download werkt, maar zegt: "Download started, pull down the notification bar to install." Wil namelijk m'n humble bundle games er op zetten.
Als je een game / apk via de browser hebt gedownload:
- manage
- system
- advanced
- storage
- download (klik)

Beetje omslachtig maar wel te doen op deze manier ;)

Edit: Humble bundle app werkt; 1e app geinstalleerd ;)
Nu nog eens kijken of ik GTA III en VC er op kan krijgen; even rippen van een toestel wat wel play heeft werkt wellicht het beste?

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 30-06-2013 22:05 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Bedankt, maar was er zelf ook net achter :P
Gelukkig hebben ze ondersteuning voor andere controllers, buttons blijven supersnel hangen achter de faceplate..

En mezelf ook maar even verbeteren:
WildeBeestje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:17:
Je ziet wel een rood balkje boven games in discover die langzaam oranje wordt tijdens het downloaden. En het zelfde boven de download button.

[ Voor 58% gewijzigd door Natsu op 30-06-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik ben heel benieuwd naar mijn OUYA, is zaterdag langs geweest, maar had geen contant geld.. Wat wel vreemd is, is dat ik €20,98 moet betalen.. Tevens doet mijn tracking code het nog steeds niet, althans, die van DHL. Ik had wel 3 extra controller besteld, zou het kunnen dat dit alleen de drie extra controllers zijn? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze die apart verstuurd hebben.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtoftjen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-07 17:08
Bel even:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Iemand een idee of dit ook voor Belgische orders via PostNL zou gaan?
En deze 3S aanvraag dus ook zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Xtoftjen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:27:
[...]

Iemand een idee of dit ook voor Belgische orders via PostNL zou gaan?
En deze 3S aanvraag dus ook zou werken?
Mijn order is via bpost gekomen, de efficientie/georganiseerdheid van bpost is natuurlijk befaamd en het lijkt mij dat er "no way in hell" is dat ze je iets meer gaan kunnen vertellen :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtoftjen
Apache schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:43:
[...]

Mijn order is via bpost gekomen, de efficientie/georganiseerdheid van bpost is natuurlijk befaamd en het lijkt mij dat er "no way in hell" is dat ze je iets meer gaan kunnen vertellen :P
En je had geen andere track and trace nummer nog ontvangen op het pakket van BPost?

Kan je mij vertellen hoeveel tijd er tussen het "Arrival at inward office of exchange" zat en uiteindelijke leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtoftjen
Xtoftjen schreef op maandag 01 juli 2013 @ 09:48:
[...]

En je had geen andere track and trace nummer nog ontvangen op het pakket van BPost?

Kan je mij vertellen hoeveel tijd er tussen het "Arrival at inward office of exchange" zat en uiteindelijke leverdatum?
Net even getest en voor Belgische bestellingen werkt dit:

http://track.bpost.be/etr...chPage.do?oss_language=NL

En de RX...DE code ingeven in het barcode veld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
TerrorKiwi schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:01:
[...]

6 februari betekent dat het een late preorder is. De vroege preorders zijn pas een paar weken geleden begonnen met verzenden, dus dat kan nog wel een maandje of 2 duren voor dat je hem binnen zult krijgen.
hij is nu direct leverbaar via o.a. amazon en game.co.uk, dus die pre-order misschien annuleren? Of krijg je er iets speciaals bij.

[ Voor 8% gewijzigd door woutwout op 01-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:12
Eindelijk een 3s code :), en morgen hopelijk in de avond gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
Ik krijg het net binnen belt mijn vriendin, enja hoor moet douane kosten betalen 23,50 WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Jay47 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:59:
Ik krijg het net binnen belt mijn vriendin, enja hoor moet douane kosten betalen 23,50 WTF!
Je doet daar moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 23:17

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Gelijk even aangesloten op kantoor en wat spellen geprobeerd.
We hebben ons erg vermaakt, het zijn echte bankhanggames, mijn soort spelletjes :*)

EDIT:
Bevindingen qua media:
Plex: ruk
XBMC: ruk

Allebei stotteren ze en Plex heeft audiosync issues, in ieder geval bij mijn 720p materiaal.
XBMC is natuurlijk nog niet officieel, en ik verwacht dat de versie met libstagefright support een stuk beter is

[ Voor 42% gewijzigd door Pizzalucht op 01-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadForiT
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:35
MadForiT schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:43:
De ontwikkelaar van Kainy heeft gisteren de OUYA versie bij de OUYA store aangemeld en deze zal waarschijnlijk zeer binnenkort beschikbaar zijn.

Met Kainy kan je games van je pc naar de OUYA streamen.

YouTube: Kainy: OUYA
Even een update. Ik zag zojuist dat Kainy inmiddels in de OUYA store staat!

Zo gelijk maar eens wat games van mijn pc streamen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:28
6 juni besteld direct via ouya.tv, vandaag geleverd met ups.
Binnen een maand ... En geen import/douane kosten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een paar dagen de Ouya in mijn bezit en nog steeds onwijs tevreden over! Leuk met de emulators, en zowel voor mij als mijn dochter een aantal leuke games gedownload.... deze week ff een review van een game en een apart extra item opnemen.... hier alvast ff een unboxing video :)

YouTube: OUYA Unboxing (Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Marcel_ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:15:
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
_Marcel_ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:15:
Gefeliciteerd, je bent eerder dan de meeste pre-orders ;). Ouya faalt wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biebelebons
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
pre order 18 oktober 2012... Vandaag uit Hong Kong vertrokken.
Beetje pijnlijk mag je het wel noemen. Dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biebelebons
  • Niet online
Pre order overigens toen al betaald, dat was tentijde dat paypal 'geintje'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Plex ook even geprobeerd, maar dat werkt ook amper. Speelt ook geen 'DVDs' af. XBMC speelt DVD images wel af met menu als het een ISO is, maar niet als het een VIDEO_TS folder is. Weird.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Afgelopen zaterdag mijn OUYA Limited Edition ontvangen... Vanavond een beetje mee kunnen spelen, maar nog niet goed naar gekeken. Controller werkt sowieso wel op Windows 8, dus dat is het al waard ;)

Had op 11 juli geordered ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Goed om te horen dat degene die hem in Juni hebben besteld, het apparaatje binnen hebben, heb hem op 24 juni besteld bij ouya.tv. Wel sneu voor de preorders die hem nog steeds niet binnen hebben, hopelijk krijgen die hem ook snel.

@Recreator

Of je was een van de eerste of bedoel je juni?

[ Voor 4% gewijzigd door Kw4kje op 02-07-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Kw4kje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:28:

@Recreator

Of je was een van de eerste of bedoel je juni?
Ik was er vroeg bij... Backer 14698... (Niet heel snel, maar redelijk)...
Ik heb wel de Limited Edition, dat is de brons kleurige versie, zonder de namen erop. Best nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 11:19
Gistermiddag rond 14:30 mijn pre-order Ouya binnen gekregen. Geen douanekosten hoeven te betalen :).
's Avonds lekker mee zitten spelen en gelijk 2 spellen gekocht. Bombsquad en 8Bit Ninjas.

Vanavond weer verder kijken wat er nog meer voor leuke games tussen zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik begrijp het verzoek on minder over individue le levertijden te praten. Zou wel helpen als iemand meer generiek kan aangeven hoe je de status kan volgen aangezien er Volgende mij meerdere transporteurs zijn gebruikt.

Ik heb zelf een hk nummer, sinds een aantal dagen doet die het op de dhl site maar er staat enkel: ontvangen in Hong Kong. Las hierboven dat je kan bellen voor een 3s nummer maar in dat 058 nummer krijg ik enkel een bandje over de staking nu. Is er meer info te krijgen of is het nu gewoon wachten ?

Op de dhl site zie ik ook een rx/de nummer maar begrijp niet of ik daar iets mee kan.

[ Voor 7% gewijzigd door jaspov op 02-07-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
JohnStaakke schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:37:
[...]

Je doet daar moeilijk over?
Ja daar doe ik moelijk over omdat ik dit niet verwacht had, en mensen die het via UPS hebben gehad hoeven niks te betalen. En omdat het een kut ding is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
Stuur hem dan maar naar me op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Jay47 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Ja daar doe ik moelijk over omdat ik dit niet verwacht had, en mensen die het via UPS hebben gehad hoeven niks te betalen. En omdat het een kut ding is!
Ik wil hem wel van je overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:27
Ik denk dat ik hem ook ga verkopen.
Ik wou hem eigenlijk als vervanger van mijn raspberry pi halen om mijn media te streamen.
Maar de raspberry Pi doet het gewoon beter dan als de ouya, zelfs de hardware accelerated versie.
Ik gqa is even kijken wat ik on totaal betaald heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Gister aangesloten, alles ingesteld geupdate etc etc.
Wil ik een spel donwloaden loopt het vast, moest het uit zetten.
weer aangezet dacht ok kan gebeuren, wil ik een ander spel donwloaden loopt het weer vast je ziet dan een leeg scherm. Kon ik het weer uitzetten, probeer vanavond nog 1 keer mocht het niet lukken dan mag ouya het terug halen, weet niet of ze refunden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-08 12:15

de_marvin

You gotta love muffin's!

ReCreator schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:22:
Afgelopen zaterdag mijn OUYA Limited Edition ontvangen... Vanavond een beetje mee kunnen spelen, maar nog niet goed naar gekeken. Controller werkt sowieso wel op Windows 8, dus dat is het al waard ;)

Had op 11 juli geordered ;)
Heb jij invoerrechten moeten betalen? Zo ja, hoeveel was het voor de LE? Ik zit er nog steeds op te wachten op mijn LE :/

Gister avond wel nog een email ontvangen dat mijn tweede controller is verstuurd, ik hoop niet dat ik nu twee keer invoerrechten moet betalen :F

[ Voor 13% gewijzigd door de_marvin op 02-07-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Mijn ouya ontvangen, build quality is netjes, heb er meteen mijn 2e controller bijgekregen, dus mijn order is complete. updates bij mij gingen pijnloos. XBMC getest, die liet wat te wensen over maar ik lees nu dat builds met libstagefright de hardware decoding gebruiken van de ouya en de huidige standaard android build doet dit niet.

De games zijn nog niet echt top, maar waar ik hem vooral voor hem gekocht zijn de emulators, en die heb ik nog niet echt kunnen testen. Tot nu toe nog niet zwaar onder de indruk, maar wat niet is kan nog komen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Apache schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:56:
Mijn ouya ontvangen, build quality is netjes, heb er meteen mijn 2e controller bijgekregen, dus mijn order is complete. updates bij mij gingen pijnloos. XBMC getest, die liet wat te wensen over maar ik lees nu dat builds met libstagefright de hardware decoding gebruiken van de ouya en de huidige standaard android build doet dit niet.

De games zijn nog niet echt top, maar waar ik hem vooral voor hem gekocht zijn de emulators, en die heb ik nog niet echt kunnen testen. Tot nu toe nog niet zwaar onder de indruk, maar wat niet is kan nog komen :)
Gister toevallig mupen64plus getest.
Getest met Zelda majora's mask toch wel een zwaardere n64 game. Maar ondanks een wat lagere framerate her en der loopt deze ontzettend goed! Ook even Mario kart 64 getest en deze loopt perfect :+
Aan deze emulator ga ik zeker veel lol beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

de_marvin schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:49:
[...]

Heb jij invoerrechten moeten betalen? Zo ja, hoeveel was het voor de LE? Ik zit er nog steeds op te wachten op mijn LE :/

Gister avond wel nog een email ontvangen dat mijn tweede controller is verstuurd, ik hoop niet dat ik nu twee keer invoerrechten moet betalen :F
Ja, helaas heb ik invoerrechten moeten betalen. EU 20,98 om precies te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
de_marvin schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:49:
[...]

Als je die van jouw via UPS krijgt dan betaal je niks, via post-nl betaal je 23,50 als je 2 controllers hebt. Heb je 1 controller betaal je 20,98.
Op de douane papier staat spel met muntinworp (dat is Ouya niet) en er staat ook spel met scherm dacht ik en dat is het ook niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

En nog een kleine side-note. Er zat bij mij geen europese stekker bij, maar een Engelse stekker. Ik had gelukkig wel een verloopje, maar zoek toch liever een andere oplossing nog. Even zoeken naar een 12v adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
Ik snap niet dat iedereen zo verbaasd is dat ze moeten betalen voor het importeren van een product. € 23,50 is precies 21% van de totale kosten van de console met extra controller en verzendkosten; dat is niet zo'n moeilijk rekensommetje. Wees blij dat je geen inklaringskosten hebt hoeven betalen, deze zijn normaal ook rond de 10 euro extra.

Voor de mensen die denken dat ze via UPS niks hoeven te betalen: aan de deur niet inderdaad. UPS stuurt 2-3 weken na levering een factuur met de door hun voorgeschoten kosten. Ook die BTW dus en hoogstwaarschijnlijk ook met € 10,50 inklaringskosten. Ho wacht, ik verwar UPS met FedEx. Maar mogelijk nog steeds van toepassing :+

Goed, ik heb zelf ook gisteren mijn pakket af kunnen halen. Ouya was keurig verpakt, alleen de extra controller los in de doos vond ik niet heel netjes.

Eerste ervaring is een beetje so-so. Eerst wat firmware updates; downloaden ging erg traag, maar flashen en booten daarintegen behoorlijk rap. Ook het downloaden van games gaat erg langzaam (via ethernet). Eerst Canabalt er op gezet want deze was mooi klein (12 MB) na 5 minuten nog geen progress volgens het oranje balkje op de download knop en in de discover interface. Na een reboot bleek de game opeens geïnstalleerd te zijn, ik snapte er niks van. Game zelf loopt soepel en is niks op aan te merken.
Daarna wat andere games uitgeprobeerd, maar tijdens het downloaden van wat grotere games had ik regelmatig vastlopers van de interface, voornamelijk op de detail pagina van de game zelf. Kon meestal opgelost worden door 2 keer op de middelste (menu?) knop op de controller de drukken.
Heb ook wat apps ge-sideload, ES FileExplorer om mee te beginnen, Dropbox om makkelijk apk's er op te krijgen (tip!) en experimentele XBMC libstagefright build om Dexter te kijken :-D Dat laatste verliep allemaal soepel via SMB, heb helaas nog geen surround kunnen testen.

Over geluid gesproken: in alle games is het geluid bij mij helder en goed. Maar in de OUYA interface hoor ik regelmatig gekraak en gehakkelen van de interface geluiden. Hebben anderen dit ook?

Helaas zijn er nu een paar games waarbij alleen de directionele toesten op de controller (nog) lijken te werken. In Shadowgun en FF III kan ik geen game meer starten, simpel om dat de OUYA buttons nergens op reageren in die games. In Shadowgun heeft het gewerkt en in Canabalt werkt het ook gewoon nog. Paar keer gereboot en stroom er af gehad, maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Micr0mega schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:22:
Ik snap niet dat iedereen zo verbaasd is dat ze moeten betalen voor het importeren van een product. € 23,50 is precies 21% van de totale kosten van de console met extra controller en verzendkosten; dat is niet zo'n moeilijk rekensommetje. Wees blij dat je geen inklaringskosten hebt hoeven betalen, deze zijn normaal ook rond de 10 euro extra.

Voor de mensen die denken dat ze via UPS niks hoeven te betalen: aan de deur niet inderdaad. UPS stuurt 2-3 weken na levering een factuur met de door hun voorgeschoten kosten. Ook die BTW dus en hoogstwaarschijnlijk ook met € 10,50 inklaringskosten. Ho wacht, ik verwar UPS met FedEx. Maar mogelijk nog steeds van toepassing :+

Goed, ik heb zelf ook gisteren mijn pakket af kunnen halen. Ouya was keurig verpakt, alleen de extra controller los in de doos vond ik niet heel netjes.

Eerste ervaring is een beetje so-so. Eerst wat firmware updates; downloaden ging erg traag, maar flashen en booten daarintegen behoorlijk rap. Ook het downloaden van games gaat erg langzaam (via ethernet). Eerst Canabalt er op gezet want deze was mooi klein (12 MB) na 5 minuten nog geen progress volgens het oranje balkje op de download knop en in de discover interface. Na een reboot bleek de game opeens geïnstalleerd te zijn, ik snapte er niks van. Game zelf loopt soepel en is niks op aan te merken.
Daarna wat andere games uitgeprobeerd, maar tijdens het downloaden van wat grotere games had ik regelmatig vastlopers van de interface, voornamelijk op de detail pagina van de game zelf. Kon meestal opgelost worden door 2 keer op de middelste (menu?) knop op de controller de drukken.
Heb ook wat apps ge-sideload, ES FileExplorer om mee te beginnen, Dropbox om makkelijk apk's er op te krijgen (tip!) en experimentele XBMC libstagefright build om Dexter te kijken :-D Dat laatste verliep allemaal soepel via SMB, heb helaas nog geen surround kunnen testen.

Over geluid gesproken: in alle games is het geluid bij mij helder en goed. Maar in de OUYA interface hoor ik regelmatig gekraak en gehakkelen van de interface geluiden. Hebben anderen dit ook?

Helaas zijn er nu een paar games waarbij alleen de directionele toesten op de controller (nog) lijken te werken. In Shadowgun en FF III kan ik geen game meer starten, simpel om dat de OUYA buttons nergens op reageren in die games. In Shadowgun heeft het gewerkt en in Canabalt werkt het ook gewoon nog. Paar keer gereboot en stroom er af gehad, maar het probleem blijft.
Bij mij loopt ie al vast bij het downloaden dan krijg ik een leeg scherm te zien en dat blijft zo totdat ik dat ding reboot. Kraak en gehakkel heb ik ook bij interface geluiden!. Al met al zonde van mijn geld heb er spijt van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hmmm, mijn OUYA gaat uit zichzelf steeds weer. Gisteravond uitgezet, vanochtend stond hij lekker te zoemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smnk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:09

Ja, mijn pre-order is van 11 februari (order# 1775), en gister is deze uit het niets bezorgd door UPS. Het gaat om een Ouya met 1 extra controller (en die zat er dus bij). Geen mailtje ontvangen buiten de aankoopbevestiging in februari. Overigens ook geen invoerrechten hoeven betalen, dus dat was een meevaller. Dit is wat ik weet door mijn eigen online speurtocht de afgelopen dagen:

- Het lijkt er op dat sommige vroege pre-orders vanaf februari die via Paypal zijn besteld géén verzendbevestiging met trackingcode per e-mail hebben ontvangen. Dit komt schijnbaar door een software fout waarbij Ouya een of ander raar Paypal e-mail adres geassocieerd heeft met je bestelling. Vraag me niet waarom ze niet hebben uitgezocht om welke orders het gaat en ze die mensen niet op de hoogte hebben gebracht.
- Als dit het geval is, is je Ouya hoogstwaarschijnlijk wel onderweg en kan deze ieder moment geleverd worden.
- Ouya *kan* wel een trackingcode voor je achterhalen, alleen hun support queue's lopen over en ze kunnen het niet aan. Ze lijken er de volgende werkwijze op na te houden: tickets kun je aanmaken, maar ze beantwoorden de ticket# van de mensen die openbaar klagen via Twitter e.d. met voorrang, binnen 1 a 2 dagen. Niet netjes, aan de andere kant... wat kun je doen als je duizenden tickets open hebt staan? Ik begrijp het ergens ook wel, al is het niet netjes voor de mensen die rustig afwachten/geen Twitter hebben/hier niet van af weten.

Ik moet zeggen, ik was door deze hele shipping blunder een beetje bang geworden dat Ouya als product zou tegenvallen. Het kwam niet echt professioneel over. Gelukkig is niets minder waar, toen ik em uitpakte was ik direct opgelucht. Het voelt allemaal kwalitatief heel goed, stevig, degelijk en zwaar, zowel de controllers als de console. Het lijkt er op dat ze, ondanks de lage prijs, niet bezuinigd hebben op kwaliteit. Het voelt duurzaam en niet cheap. Overigens ook vrij verrast door het touchpad, werkt vrij goed en is vooral handig bij sideloaded Android apps die niet voor de controller geoptimaliseerd zijn.

Het OS van de Ouya is ook vrij degelijk. Qua functies is het nog wat minimaal, maar het werkt intuïtief en snel. De games, mwah. Sommige games laten zien dat er potentie is. Al met al ben ik verrast en heb ik aan de games al meer plezier beleefd dan ik eigenlijk had verwacht. Ik kocht em namelijk primair niet voor de games maar voor...

XBMC/Plex: XMBC is nog niet in de store verkrijgbaar, maar wel sideloadable (heb ik nog niet gedaan). Plex is al wel als officiële Ouya app te installeren. Werkt vlekkeloos. Your mileage may vary als je een brakke router hebt, maar ik dacht een brakke router te hebben maar heb gisteren moeiteloos 1080p kunnen streamen, waarbij de .mkv nog op een USB 2.0 externe HD stond ook.

Minpunten zijn er ook, al zijn ze klein:
- De fan maakt meer herrie dan ik had verwacht, ook bij een (ogenschijnlijk) eenvoudig spelletje, dus geen 3D. Bij Plex nog niet gemerkt en als je de game sluit en teruggaat naar het menu stopt de fan ook snel weer.
- Afsluiten van Ouya apps/games gaat nogal wisselvallig. De ene game gebruikt de O-knop, de andere game heeft een "Exit game" optie in het menu, en weer andere games hebben helemaal geen optie en moet je geforceerd quiten door de Ouya-knop ingedrukt te houden. Een standaard ontbreekt en niet elke methode werkt in elk spel (behalve de laatste).
- Als je games aan het downloaden/installeren bent is de Ouya eigenlijk een beetje aan het multitasken, en dan gaat het menu wel een beetje haperen. Als je dan een spelletje speelt kun je ook wat (input) lag ervaren. Anders niet. (Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit een groot deel van de reden is dat veel reviews aanvankelijk klaagden over lag, die waren waarschijnlijk hun Ouya's aan het volproppen met games om te gaan spelen).

Sideloaden van apps gaat ook redelijk. Niet alles werkt en de procedure is omslachtig maar niet ingewikkeld. Alleen veel apps zien er gewoon niet uit op een tv. En dat vind ik dan ook het grootste voordeel van de Ouya t.o.v. de vele Android tv-stickjes die er al waren (en wellicht iets goedkoper zijn): voor de Ouya ben je niet alleen maar overgeleverd aan oversized smartphone/tablet apps. Hoewel het nog echt wel op gang moet komen en developers eerst willen zien dat de Ouya een vruchtbaar platform is, is er in ieder geval de mogelijkheid om apps voor een tv te ontwikkelen. Smartphone en tablet apps op je tv blijven gewoon geklungel en het ziet er eigenlijk niet uit.

Nog één tip: download Airdroid (www.airdroid.com). Hiermee kun je heel makkelijk via de browser alle bestanden op de Ouya beheren, dus ook apk's en roms voor de emulators toevoegen. Allemaal draadloos zonder kabeltje. Met een beetje Googlen heb je zo een APK van Airdroid gevonden.

Oh ja, voor iedereen die geen creditcard heeft, dit werkt prima: http://nl.fakenamegenerator.com. Kun je alleen dus geen games kopen, zolang Paypal ondersteuning ontbreekt.

Al met al: de onzekerheid door geen trackingcode te hebben ontvangen was frustrerend, maar het is een mooi product en ik ben er heel blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:07
-SaveMe- schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:41:
Hmmm, mijn OUYA gaat uit zichzelf steeds weer. Gisteravond uitgezet, vanochtend stond hij lekker te zoemen ...
Bij mij gaat de stroom van m'n entertainment blok af als ik er geen gebruik van maak, maar ik heb gemerkt dat uit niet echt uit is. Door het via de interface uitgschakelen van de console lijkt hij in een slaapstand te gaan; je kan dan ook de OUYA aanzetten met de controller. Als je 'em van de stroom hebt gehad duurt booten duidelijk langer en werkt het inschakelen via de controller niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat hij niet echt uit is snap ik. Werkt zelfde als bij een 360. Die kun je ook aanzetten met de controller. Dat vind ik prima. Echter, mijn OUYA staats steeds edht aan, flink te zoemen en hij is ook echt warm. Als ik mijn TV aanzet heb ik ook beeld. Dat is niet zo als hij in standby staat.

In elk geval een vervelend euvel en verplicht mij dus ook de adapter er steeds uit te moeten halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hebben ze de extra controllers ook allemaal meegezonden al? Ik moet als ik van m'n tentamens af ben maar eens het pakket op gaan halen voor die 20,98 euro, maar hoe ik het ook bereken kon ik niet daar op uit komen met mijn 2 extra controllers erbij.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:36

tha_crazy

Mafketel

Krijg net een berichtje van thuis dat die van mij is bezorgd.

26 Juni besteld in de UK.
Vanavond eens kijken wat het is.

[ Voor 16% gewijzigd door tha_crazy op 02-07-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Jeroen schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:59:
Hebben ze de extra controllers ook allemaal meegezonden al? Ik moet als ik van m'n tentamens af ben maar eens het pakket op gaan halen voor die 20,98 euro, maar hoe ik het ook bereken kon ik niet daar op uit komen met mijn 2 extra controllers erbij.
Ik had 1 extra controller en heb 23,50 betaald. 20,98 is zonder extra controllers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ik lees dat op inet dat veel mensen dezelfde issues hebben als ik, als je een game wilt downloaden dan gebeurd er niks het loopt vast op een leeg scherm, je kan het dat allee uitzetten. Dus voorlopig heb ik geen ruk aan dat ding. Wachten op een update denk ik! En voor zo een klein ding maakt de fan best veel geluid!
Al met al voor 138.06 euro +- dollarkoers + 23,50 dounakosten (in 138,06 euro inbegrepen) vind ik het echt zonde van mijn geld! Ik geef het vanavond nog 1 kans, mocht het niet werken dan krijgen ze een boos mailtje van mij en wil ik mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Tot op de dag van vandaag nog steeds niks vernomen van mijn pre-order van 7 februari 2013.... Ik baal hier wel redelijk van.

En waar vinden jullie trouwens het order nummer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

-SaveMe- schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:53:
Dat hij niet echt uit is snap ik. Werkt zelfde als bij een 360. Die kun je ook aanzetten met de controller. Dat vind ik prima. Echter, mijn OUYA staats steeds edht aan, flink te zoemen en hij is ook echt warm. Als ik mijn TV aanzet heb ik ook beeld. Dat is niet zo als hij in standby staat.

In elk geval een vervelend euvel en verplicht mij dus ook de adapter er steeds uit te moeten halen ...
De knop bovenop zet het hem wel helemaal uit als ik het goed heb. vanuit het menu is een slaapstand; 1 handeling op de TV en hij kan zo weer aan gaan (Beetje afhankelijk van het type; op mijn Philips blijft hij uit staan waar hij op de Panasonic bij het minste of geringste weer aan gaat).
jaspov schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:33:
Ik begrijp het verzoek on minder over individue le levertijden te praten. Zou wel helpen als iemand meer generiek kan aangeven hoe je de status kan volgen aangezien er Volgende mij meerdere transporteurs zijn gebruikt.

Ik heb zelf een hk nummer, sinds een aantal dagen doet die het op de dhl site maar er staat enkel: ontvangen in Hong Kong. Las hierboven dat je kan bellen voor een 3s nummer maar in dat 058 nummer krijg ik enkel een bandje over de staking nu. Is er meer info te krijgen of is het nu gewoon wachten ?

Op de dhl site zie ik ook een rx/de nummer maar begrijp niet of ik daar iets mee kan.
Gewoon op 2 drukken na /tijdens het bandje; dat werkt wel.
donnie1992 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:16:
Ik denk dat ik hem ook ga verkopen.
Ik wou hem eigenlijk als vervanger van mijn raspberry pi halen om mijn media te streamen.
Maar de raspberry Pi doet het gewoon beter dan als de ouya, zelfs de hardware accelerated versie.
Ik gqa is even kijken wat ik on totaal betaald heb,
De PI was direct ook niet zo soepel als nu; duurt wellicht nog wel een maand of 2 voordat het goed werkt.
Jay47 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:12:
Ik lees dat op inet dat veel mensen dezelfde issues hebben als ik, als je een game wilt downloaden dan gebeurd er niks het loopt vast op een leeg scherm, je kan het dat allee uitzetten. Dus voorlopig heb ik geen ruk aan dat ding. Wachten op een update denk ik! En voor zo een klein ding maakt de fan best veel geluid!
Al met al voor 138.06 euro +- dollarkoers + 23,50 dounakosten (in 138,06 euro inbegrepen) vind ik het echt zonde van mijn geld! Ik geef het vanavond nog 1 kans, mocht het niet werken dan krijgen ze een boos mailtje van mij en wil ik mijn geld terug.
Fan is gewoon een standaard maat. Denk dat ik die van mij ooit nog wel eens ga vervangen.

Was overigens wel blij na een poosje gebruik; door alle reviews was ik heel wat negatiever gaan denken maar het valt (bij mij) allemaal wel mee. Apparaat voelt solide aan en de controllers ook (al heeft 1 wat issues; hoop op een vervangende).

Games zijn best leuk; beetje wat ik verwachte. Geen hardcore FPS maar gewoon wat dingen waar je je prima een kwartiertje (of langer) mee kan vermaken. Afgelopen week een paar mensen op bezoek en toen de 2e controller wel even goed contact had even kunnen spelen.
Hebben goed gelachen om:
- No brakes valet
- Hidden in plain sight (aanrader!)
Daarnaast nog wat andere games geprobeerd; zitten wel een aantal grappige en leuke dingen tussen.

Voor nu prima; en het wordt vast niet minder met de komende updates moet je maar denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smnk
Shadow-Link schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:01:
Tot op de dag van vandaag nog steeds niks vernomen van mijn pre-order van 7 februari 2013.... Ik baal hier wel redelijk van.

En waar vinden jullie trouwens het order nummer terug?
In het mailtje dat je op 7 februari hebt ontvangen, met onderwerp: "Order confirmation for order #1234", waarbij dat laatste dus je ordernummer is.

Lees ook mijn reply hierboven even, heb je met paypal betaald? Grote kans dat je order al verzonden is en binnenkort afgeleverd wordt. Desondanks zou ik even een ticket aanmaken (https://support.ouya.tv/home) en vervolgens je ticket# spammen op Twitter bij @ouyasupport, dan zoeken zij de trackingcode voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Mijn ervaring met de trackingnummers is dat ze in caps moeten zijn terwijl ze in kleine letters zijn. Mocht dat het niet zijn dan heb ik niks gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Pff, ben al een paar uur bezig om Ouya in Unity aan de praat te krijgen, maar erg mee zit het in ieder geval niet.
De console zelf is wel leuk in ieder geval, paar games geprobeerd en dat gaat prima.
Zit me alleen af en toe te ergeren aan dat je zo lang doet over de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smnk
tha_crazy schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:54:
Zit me alleen af en toe te ergeren aan dat je zo lang doet over de input
Je bedoelt tekst invoeren? Ik heb er zelf niks aan (want iPhone), maar voor Android kun je Blue Board downloaden (op zowel Ouya als je smartphone), waardoor je het toetsenbordje van je smartphone als remote kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Oke die moet ik even onthouden dan.

Maar even een wat betere review, heb het developen even achter me gelaten tijdelijk en ben maar eens de Ouya gaan gebruiken waarvoor die ontwikkeld is, gamen.

Dus eerst Shadowgun erop gezet, oh dat is wel even wennen, van PC-only naar een console.
Maar wel erg leuk, degelijke graphics voor zo een goedkoop bakkie en de response is ook goed.
Daarna Sansarom erop gezet, dat heb ik snel achter mij gelaten wegens het type spel, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Daarnaast ook nog Chronoblade en Dub Wars geprobeerd en dat draaide ook allemaal soepel.
Net nog een NES emu erop gegooid en wat roms, en dat speelt toch lekker.
Wel even je keus rebinden van de d-pad naar de tumb-ding (die linksbovenin zit), dat speelt net wat fijner

Verder, veel games heb ik het idee dat ze snel in elkaar zijn gezet om snel te cashen, dus het moet nog even volwassen worden.
Maar al met al, vind ik het een erg leuk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
smnk schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:49:
[...]

In het mailtje dat je op 7 februari hebt ontvangen, met onderwerp: "Order confirmation for order #1234", waarbij dat laatste dus je ordernummer is.

Lees ook mijn reply hierboven even, heb je met paypal betaald? Grote kans dat je order al verzonden is en binnenkort afgeleverd wordt. Desondanks zou ik even een ticket aanmaken (https://support.ouya.tv/home) en vervolgens je ticket# spammen op Twitter bij @ouyasupport, dan zoeken zij de trackingcode voor je op.
Hmm, vreemd. Als het ordernummer in het onderwerp van mijn e-mail had gestaan dan had ik die wel gezien, maar bij mij staat er alleen "Pre-Order Notificati​on". Er staat overigens wel een ordernummer en reference ID in de mail zelf, maar dat zijn beide lange combinaties van letters en cijfers.

Vandaar dat ik me dus af vroeg waar iedereen zijn ordernummer vandaan haalde. Maar ik vind het wel raar dat die van mij dus anders zijn dan van een hoop mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 01-09 13:55
Na het backen en later nog een extra controller toegevoegd, had ik toch spijt. Wat moest ik er eigenlijk mee?
Na een lange periode waar ik er niet eens meer aan dacht werden de eerste consoles geleverd... besloten om de mijne in de verkoop te gooien.. maar de levering bleef maar op zich wachten, dus uiteindelijk na heel veel frustraties waarbij ik mij behoorlijk had ingelezen op games, apps etc besloten de OUYA toch maar te houden.
Ik heb hem 6 dagen na de release ontvangen. Installeren, binden van de controllers, updaten, downloaden, sideloaden, het gaat allemaal soepel. XMBC draait leuk.. via Wi-Fi kon ik zelfs een 12.2G mkv streamen.
Qua games is het een beetje een mixed bag. Grafisch matig toch uitstekend. Gamepad van compleet porked tot goed. Het zal nog wel early days zijn.
Ik hou hem wel, het is weet eens wat anders, maar toch zou ik hem nu niet weer opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Weet iemand wat nu nog het grootste probleem is met de Google Play Store zelf sideloaden? Het liefst zou ik die gewoon installeren, inloggen met mijn account en daar een paar apps van downloaden. Ik heb al de apk van mijn telefoon afgehaald en op de Ouya geinstalleerd maar bij het runnen gaat het dan fout, de app crasht direct. Online heb ik verder maar weinig mensen kunnen vinden die hetzelfde uberhaupt willen, laat staan mensen die erin geslaagd zijn. Ik vraag me af waarom sommige andere apps wel goed gesideload kunnen worden maar de Play Store zelf niet, dat zou het toch een stuk makkelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
Jeroen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:34:
Weet iemand wat nu nog het grootste probleem is met de Google Play Store zelf sideloaden? Het liefst zou ik die gewoon installeren, inloggen met mijn account en daar een paar apps van downloaden. Ik heb al de apk van mijn telefoon afgehaald en op de Ouya geinstalleerd maar bij het runnen gaat het dan fout, de app crasht direct. Online heb ik verder maar weinig mensen kunnen vinden die hetzelfde uberhaupt willen, laat staan mensen die erin geslaagd zijn. Ik vraag me af waarom sommige andere apps wel goed gesideload kunnen worden maar de Play Store zelf niet, dat zou het toch een stuk makkelijker maken?
In dit draadje op xda zijn er een aantal mensen mee bezig
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2295418

En misschien nog een leuk linkje voor in de ts, changelog van firmware updates zover deze in te zien zijn.
https://ouyafw.skumler.net/
by rayman @ xda

[ Voor 7% gewijzigd door mitch187 op 03-07-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

Ik heb vandaag eindelijk mijn RX.....DE code kunnen omnummeren. Ik heb een 3S code ontvangen met 8 tekens erachter. Dit lijkt me erg kort, hadden jullie ook zo'n korte code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerrorKiwi schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:48:
Ik heb vandaag eindelijk mijn RX.....DE code kunnen omnummeren. Ik heb een 3S code ontvangen met 8 tekens erachter. Dit lijkt me erg kort, hadden jullie ook zo'n korte code?
yes, was bij mij ook kort. Bij mij werkte de code 1 dag nadat ik deze had gekregen... succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Vandaag de console opgehaald. Vet! Kwaliteit is goed. Maar zijn er nog meer mensen die hun extra controllers nog niet hebben gekregen? Ik moest bovenop de 7 euro BTW die 13 euro inklaringskosten betalen, als ze het in 2 pakketten sturen dan moet ik straks nog een keer inklaringskosten betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Hoop dat ze het snel wat duidelijker maken hoe je nou voor de ouya kan developen.
Gisteren 2-3 uur bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar in combinatie met unity :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:04
tha_crazy schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:53:
Hoop dat ze het snel wat duidelijker maken hoe je nou voor de ouya kan developen.
Gisteren 2-3 uur bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar in combinatie met unity :?
Als je beetje uit te voeten kan met java is LibGDX misschien wat makkelijker. Binnen een uurtje moet je de 2d tutorial wel hebben draaien op je ouya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

mitch187 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:59:
[...]

Als je beetje uit te voeten kan met java is LibGDX misschien wat makkelijker. Binnen een uurtje moet je de 2d tutorial wel hebben draaien op je ouya
Java ben ik helaas niet zo erg bekend mee, vandaar Unity (C# & Javascript, werk ik beide dagelijks mee).
Maar wat ik ook probeer, ik krijg error na error.
Misschien van het weekend er eens helemaal op mijn gemak naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Lol, heb de console al aantal dagen binnen en krijg nu een shipping mail met tracking code ... Mss krijg ik er nog wel een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

-SaveMe- schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:19:
Lol, heb de console al aantal dagen binnen en krijg nu een shipping mail met tracking code ... Mss krijg ik er nog wel een ;)
Probeer de tracking code uit zou ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Gisteren is op XDA voortgang geboekt met het sideloaden van in de Play Store gekochte games met DRM. Hoewel de Play Store zelf nog niet werkt, werkt het inloggen met een Google account al wel en kunnen games op die manier controleren dat ze betaald zijn:
Alright so it's not really hard to get gmail and sync to work. All I did was download gapps from here. Placed the zip on my sdcard. Rebooted into clockwork recovery made a nandroid and flashed the gapps package. There was an issue when I rebooted though so I connected my ouya to adb and typed
Code:
adb shell
su
mount -o rw,remount -t ext4 /dev/block/platform/sdhci-tegra.3/by-name/APP
rm /system/SetupWizard.apk
Let op, hij maakt een backup, en die download site is bij mij niet 'bekend' als veilig.

Wat je hierna kunt is games die gekocht zijn via de Play Store en met normaal sideloaden niet meer werken, wel werkend sideloaden op de gewone manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Nou, de OUYA van mij en mijn huisgenoot is inmiddels ook al weer even binnen. Het is een leuk apparaatje, maar als ik op dit moment opnieuw de keuze had moeten maken had ik hem niet opnieuw gekocht.

Het werkt allemaal heel leuk en aardig, maar het aanbod in games uit de OUYA store is wel wat beperkt en de meeste apps bestaan uit een bijzonder karige demo als je ze niet gekocht hebt.
Ik vind het ook jammer dat emulators het ook niet zo lekker doen als ik gehoopt had. Ik had graag een potje Lego Racers gedaan, maar geen van de video plugins van Mupen64Plus is in staat het te regelen. Bij Mario Party is het zo dat bij een bepaalde minigame (Mushroom Mixup) de AI er mee ophoudt, waardoor je niet meer uit de minigame komt. Einde party.

Heb ook XBMC even geprobeerd, dat gaat op zich lekker, maar ik heb niets af kunnen spelen, omdat onze OUYA niet met SMB kan verbinden, helaas.

Ik heb ook geprobeerd om Flash games te draaien, in een browser als Dolphin kan dat, maar de controls zijn helaas niet te binden. Hoe graag ik ook Boxhead (2) had willen spelen, het gaat niet.

Ook wij hebben last van een OUYA met een eigen wil, hij gaat bij het minste of geringste al aan, hij zit in een HDMI-switch en wanneer we die uit zetten, gaat de OUYA aan... Beetje vervelend.

Het ergste daarentegen zijn de controllers, om de zoveel tijd gebeurt er iets, waardoor er een input lag van 2 à 3 seconden veroorzaakt wordt. Dit duurt dan een minuut of zo, en dan is alles weer normaal. Natuurlijk heb je dan dat potje Mario Kart al lang verloren, want het is volstrekt unplayable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik had 2 controllers besteld, maar heb er maar 1, meer mensen die dit ook ervaren hebben?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vriezer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Kol Nedra schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:26:
Ik had 2 controllers besteld, maar heb er maar 1, meer mensen die dit ook ervaren hebben?
de tweede controller wordt nageleverd, ik kreeg 4 dagen terug een bevestiging dat die verstuurd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Jeroen schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:33:
Vandaag de console opgehaald. Vet! Kwaliteit is goed. Maar zijn er nog meer mensen die hun extra controllers nog niet hebben gekregen? Ik moest bovenop de 7 euro BTW die 13 euro inklaringskosten betalen, als ze het in 2 pakketten sturen dan moet ik straks nog een keer inklaringskosten betalen :(
Het is dan te hopen dat de tweede controller inclusief porto onder de 22 euro komt. Volgens mij is het tot dat bedrag zonder extra kosten. Misschien even contact opnemen welke waarde en porto ze op de bon gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Laatst online: 01-09 07:12
Pre-order nummer #13xx gisteren de shipping notice gekregen maar ik had hem dinsdag al binnen (buren) UPS en geen extra kosten.

Ik ben persoonlijk blij dat ik niet voor een 2e controller ben gegaan want ik vind de kwaliteit niet echt denderend, al heeft die van mij geen stuck button problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27.06.2013 HongKong Received & Dispatched
03.07.2013 Arrived at P.O. in Netherlands

Hoelang moet ik nog wachten voordat de koerier voor de deur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Laatst online: 08-09 19:54
Zojuist ook een mailtje gekregen met trackingnummer, zou a.s maandag binnen moeten zijn via UPS. Niet verwacht dat ie zo snel geleverd wordt na alle problemen, 24 juni besteld via ouya.tv. Nu maar afwachten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kw4kje op 05-07-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Mijn Ouya liep steeds vast als ik een game wilde donwloaden, kreeg een leeg scherm te zien en daarna niks meer. Dus moest het uit en aan zetten, daarna lukte het ook niet heb het een paar keer geprobeerd.
Dus toch maar een factory reset gegeven en ik d8 dat alle instellingen we zou zijn, maar nee hoor.
Factory reset heeft alleen mijn wifi gevens en acount gegevens gewist. Software versie en Credit card gevens bleven opgeslagen, van de Credit card gegevens vond ik dat zeer vreemd! Maar na de reset, kon ik eindelijk games downloaden dit ging best snel binnen no time had ik er een paar, heb ze ook ff gespeeld.

Maar als ik de Ouya uitzet gaat het na een paar sec automatisch weer aan, dit heb ik al een paar keer geprobeerd, nu haal ik de stekker eruit het is gewoon irritant. Maar al met al ik heb een uurtje mee zitten spelen en ik ben er al op uitgekeken, er zjn te weinig spelle enzo, graphics zijn ook niet zo denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jay47
Het wordt ook aangeraden een reset te doen nadat je hem de eerste keer opstart aangezien je dan automatisch de nieuwe firmware installeert, had ik ergens gelezen.
Dat die Ouya automatisch weer aangaat heeft te maken met de HDMI kabel die aangesloten zit op de TV.
Daar zal wel een update voor uitkomen.

Dat de graphics niet zo denderend zouden zijn was wel te verwachten met een Tegra 3
Ik heb hem besteld omdat ik gewoon wat eenvoudige spelletjes wil doen en juist niet te realistisch.
Gewoon een spelletje voor af en toe.
Niet zoals op de Xbox of PS waarbij je eerst een paar dagen nodig hebt om de besturing en het doel van het spel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:13:
@Jay47
Het wordt ook aangeraden een reset te doen nadat je hem de eerste keer opstart aangezien je dan automatisch de nieuwe firmware installeert, had ik ergens gelezen.
Dat die Ouya automatisch weer aangaat heeft te maken met de HDMI kabel die aangesloten zit op de TV.
Daar zal wel een update voor uitkomen.

Dat de graphics niet zo denderend zouden zijn was wel te verwachten met een Tegra 3
Ik heb hem besteld omdat ik gewoon wat eenvoudige spelletjes wil doen en juist niet te realistisch.
Gewoon een spelletje voor af en toe.
Niet zoals op de Xbox of PS waarbij je eerst een paar dagen nodig hebt om de besturing en het doel van het spel te leren.
Ook 1 van de redenen dat ik hem heb besteld, en vanwege zijn emulatie-mogelijkheden.
1e wat er bij mij opging was een NES emulator en een bak met roms.
En daar vermaakt ik mij heerlijk mee _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smnk
Jay47 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:38:
Software versie en Credit card gevens bleven opgeslagen, van de Credit card gegevens vond ik dat zeer vreemd!
Dat is niet vreemd, je cc-gegevens zijn gekoppeld aan je online Ouya account en staan dus niet op je Ouya zelf. Zodra je inlogt worden die gegevens uiteraard weer opgehaald. Daarnaast heeft Ouya ergens gesteld dat de cc-gegevens ook niet bij Ouya worden opgeslagen maar alleen bij de payment provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kw4kje schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:18:
Zojuist ook een mailtje gekregen met trackingnummer, zou a.s maandag binnen moeten zijn via UPS. Niet verwacht dat ie zo snel geleverd wordt na alle problemen, 24 juni besteld via ouya.tv. Nu maar afwachten :)
Grappig, de een krijgt 'm binnen via UPS en de ander via PostNL.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:59:

Ik heb nagenoeg dezelfde data (die van mij was op 2 juli in NL). Toen ook direct PostNL gebeld om 3s code.
Helaas werkt deze nog steeds niet dus die van mij zal wel bij de douane liggen. ( :| )

Jammer; zou 'm eigenlijk wel willen hebben dit weekend (en had pre-order dus ik zou 'm allang moeten hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Sinds gisteren werkt de google play store ook, al is het dan met een dirty hack ;) zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350639. Dit werkt bij mij in ieder geval perfect en maakt de ouya een stuk bruikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:59:

ongeveer een weekje....
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Beperk de levertijden/invoerrechten reactie tot een minimum, dit is geen PostNL topic.