Call me crazy, maar ik hoor minder horrorverhalen over acer en PB dan over sony.
Ik niet, de 2 die Nick noemt zal ik nooit kopen, teveel gezeur over gehoord. Bij Sony lijkt het hit/miss te zijn, bij HP/Compaq en Acer/PB is het alleen miss als ik moet afgaan op wat ik hoor.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Call me crazy, maar ik heb in de rma afdeling toen destijds bij de mediamarkt meer bullshit meegemaakt met Apple, Acer en hp dan met Sony... Het ergste met sony was de entertainment afdeling, bij de playstations waar ze refurbished modellen terugstuurden als vervangen waar ze nieuwe modellen hadden moet sturen. Vaio is af en toe erg, maar dan lang niet zo erg,, echt laaaaang niet zo erg...Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:05:
Call me crazy, maar ik hoor minder horrorverhalen over acer en PB dan over sony.
Allereerst, de zenbook blijft niet koeler... Staat ook in de vlut review geschreven door tweakers, alleen tweakers meet hierbij met 2 maten, allereerst zeggen ze dat het bij de z te warm is, terwijl de asus 2 graden warmer word, en het daar zogenaamd acceptabel is. Meten met 2 maten. typisch tweakers.defiler1974 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:44:
Ben toch even de zenbook en vaio z tegen elkaar aan het zetten:
Vaio Z standaard bij Sony tegen de UX31A zenbook, standaard
(deze zijn in prijs gelijkwaardig, rond de 1350 euro.)
gewicht: vaio Z wint met 200 gram
Warmteontwikkeling: gelijkwaardig, de vaio Z voert iets beter af, de zenbook blijft koeler
Geluid: Zenbook is stiller
HDD: zenbook heeft een grotere schijf, Vaio Z moet extra dokken daarvoor.
Geheugen: 4GB gelijkwaardig
CPU: volgens de benchmarks van tweakers is de i5 van de Vaio Z even snel als de i7 van de zenbook.
Scherm: zenbook heeft meer pixels
Bloatware: even erg op beide machines
Dikte: Zenbook is dunner en kleiner
Design: Is persoonlijk, vind de zenbook er wat mooier uitzien en het metaal voelt wat duurder aan, dan de koolstof van de vaio Z.
basis van de vergelijking:
http://tweakers.net/revie...-ultrabook-inleiding.html
http://tweakers.net/revie...urrent-met-losse-gpu.html
Op dit moment neig ik toch meer naar de zenbook. Vinand jij nog op of aanmerkingen? Of kloppen de reviews van tweakers gewoon niet, jij bent goed overtuigd dat de Vaio beter is.
Let wel, 1350 euro is mijn max, ik wil niet verder upgraden. Ik vergelijk puur op de specificaties die ik op deze prijs krijg.
ten tweede: je vergeet de raid 0 ssd...
ten derde je vergeet de hogere kleuren gamut van de vaio z... (adobe rgb 92,1%)
ten vierde je vergeet de WWAN 3G module.. ik denk dat er een hoop mensen zijn die dat kunnen waarderen.
Ten 5de, je budget is niet gelijk met die van de NBBG, die ging tot 1500... Dan komt het grote voordeel van de quad core cpu wel naar boven.
Beetje een gekleurde vergelijking ala "donkere steen" (geeft niks ik hou nog steeds van jullie
Daarnaast snap ik ook niet hoe je erbij komt dat ik zeg dat ik de Vaio Z zoveel beter vind.. Ze hebben gewoon beide hun voor en nadelen, heb ik ook duidelijk eerder gezegt in de forum:
De quote voor de duidelijkheid
Vinand schreef op zondag 29 juli 2012 @ 02:51:
[...]
Je vergist je in 1 feit Darkstone: dit is namelijk geen wedstrijd, de NBBG is oorspronkelijk op de kaart gebracht om de consumenten het juiste advies te geven... Om nou te zeggen dat de Asus Zenbook de beste laptop is voor de enige helft van de gebruikers nogal niet bepaald de waarheid, de Vaio Z heeft punten waar hij de Asus in elkaar trapt, en dat ook weer andersom.
Er is niet duidelijk een beste laptop in dit geval, en dat is gewoon hoe we de consumenten hierover moeten informeren en inlichten. Je hebt zoals ik al een hele lange tijd zeg in dit geval, de linker hersenhelft (Vaio) en de rechter hersenhelft (Asus)... Ligt volledig aan de gebruikseisen welke het beste voor je is... De Vaio Z is voor de heavy users, photoshoppers en professionelere een betere laptop vanwege de veel krachtigere full voltage hardware, WWAN, betere koeling en het flink hogere gamut gehalte van het scherm wat vitaal is voor foto bewerking op professioneel niveau. Budget is daarvoor dan inderdaad hoger. De Asus is voor de wat simpele gebruiker de beter optie vanwege de lagere prijs, betere kijkhoeken scherm, hogere opslagcapaciteit en het feit dat de ergonomie beter zou moeten zijn (waar ik nu plotseling behoorlijk mijn twijfels over heb sinds ik zelf een vaio z2x heb)... Daarnaast ook het feit meegenomen dat de Vaio Z een lager gewicht heeft.
[ Voor 97% gewijzigd door Vinand op 01-08-2012 14:45 ]
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ik gebruik deze argumenten ook persoonlijk voor de aanschaf van een ultrabook.Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:27:
[...]
Allereerst, de zenbook blijft niet koeler... Staat ook in de vlut review geschreven door tweakers, alleen tweakers meet hierbij met 2 maten, allereerst zeggen ze dat het bij de z te warm is, terwijl de asus 2 graden warmer word, en het daar zogenaamd acceptabel is. Meten met 2 maten. typisch tweakers.
ten tweede: je vergeet de raid 0 ssd...
ten derde je vergeet de hogere kleuren gamut van de vaio z... (adobe rgb 92,1%)
ten vierde je vergeet de WWAN 3G module.. ik denk dat er een hoop mensen zijn die dat kunnen waarderen.
Ten 5de, je budget is niet gelijk met die van de NBBG, die ging tot 1500... Dan komt het grote voordeel van de quad core cpu wel naar boven.
Beetje een gekleurde vergelijking ala "donkere steen" (geeft niks ik hou nog steeds van jullie)
Daarnaast snap ik ook niet hoe je erbij komt dat ik zeg dat ik de Vaio Z zoveel beter vind.. Ze hebben gewoon beide hun voor en nadelen, heb ik ook duidelijk eerder gezegt in de forum:
[...]
1. De warmte vind ik niet zo'n probleem tussen beide modellen, de fan-snelheid wel. (deze discussie hebben we al gevoerd in het frontpagetopic.) Je zal dus (volgens jou) wel je best moeten doen om de fan te laten blazen op de Vaio t.o.v. de zenbook.
2. SSD in striping mode vind ik perse niet een voordeel, de snelheid is hoger, maar de betrouwbaarheid neemt af
3. De kleuren vind ik een minor punt. (bij programmeren blijft een rode line code nog steeds rood met een hoger kleuren gamut, misschien wel een mooier rood
4. ik heb geen WWAN module nodig, is trouwens ook een geen extra feature meer. De korting zit nu op een gratis batterij met langere levensduur bij Sony online.
5. klopt.
6. Ik lees met interesse ook al je frontpage comments op artikelen, daarin ben je iets ongenuanceerder dan je nu voorgeeft. Maar je hebt je mening bijgesteld in de laatste post zoals je al vermeld.
Pfff, het wordt er niet makkelijker op zo. Is die Vaio Z nog ergens in een sony winkel te bewonderen? Ik wil hem nu ook wel live zien voor de beslissing. De Zenbook heb ik al bij de mediamarkt gezien in rotterdam, daar kon ik de vaio niet vinden.
Dan ga ik de beslissing gewoon nemen op de look and feel. Qua specs liggen ze te dicht bijelkaar.
EDIT: Ah, sonycenter gevonden in rotterdam, daar zullen ze hem toch wel hebben?
Dat is voor mij op dit moment de primaire reden om de Z te laten liggen. Met mijn laatste twee Vaio's (FW en Z1) heb ik allebei technische problemen gehad (constructie en kapotte wifi), en de Sony klantenservice was zo in-en-in klote, echt zo ontiegelijk demotiverend, frustrerend en onbekwaam, dat ik letterlijk bang ben geworden om nog een Vaio te kopen. Er zijn momenten geweest dat ik zeer sterk het gevoel had dat het support-traject opzettelijk door Sony werd gefrustreerd, dan moet het toch wel ver komen.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:05:
Zonde, zonde...
Ooh ja je vergeet trouwens 1 ding, je vergelijkt 2 verschillende laptops, de vaio z van de sandy bridge generatie met de de meest recente vaio z van de ivy brdige generatie.. Je moet ook eventjes de notebookcheck forum over de Vaio Z doornemen. Daar lees je dat er wel wat verschil zit tussen beide laptops. o.a. de koeling heeft upgrade gekregendefiler1974 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Ik gebruik deze argumenten ook persoonlijk voor de aanschaf van een ultrabook.
1. De warmte vind ik niet zo'n probleem tussen beide modellen, de fan-snelheid wel. (deze discussie hebben we al gevoerd in het frontpagetopic.) Je zal dus (volgens jou) wel je best moeten doen om de fan te laten blazen op de Vaio t.o.v. de zenbook.
2. SSD in striping mode vind ik perse niet een voordeel, de snelheid is hoger, maar de betrouwbaarheid neemt af
3. De kleuren vind ik een minor punt. (bij programmeren blijft een rode line code nog steeds rood met een hoger kleuren gamut, misschien wel een mooier rood)
4. ik heb geen WWAN module nodig, is trouwens ook een geen extra feature meer. De korting zit nu op een gratis batterij met langere levensduur bij Sony online.
5. klopt.
6. Ik lees met interesse ook al je frontpage comments op artikelen, daarin ben je iets ongenuanceerder dan je nu voorgeeft. Maar je hebt je mening bijgesteld in de laatste post zoals je al vermeld.
Pfff, het wordt er niet makkelijker op zo. Is die Vaio Z nog ergens in een sony winkel te bewonderen? Ik wil hem nu ook wel live zien voor de beslissing. De Zenbook heb ik al bij de mediamarkt gezien in rotterdam, daar kon ik de vaio niet vinden.
Maar je hebt wel gelijk over mijn mening als persoon wie ik ben op de website. Ik heb inderdaad een duidelijke bepaalde mening, en ben zeker ook de eerste om die te verdedigen
En ik vind inderdaad een laptop als de vaio z veel te kort gedaan word op de website hierzo, maar ik denk dat alleen de eigenaren van de Vaio Z mij dat kunnen navertellen en dezelfde mening kunnen steunen, want die begrijpen dat een hoop tegenargumenten eigenlijk te streng worden getrokken. Zoals de zogenaamde onacceptabele warmte ontwikkeling, geluidsontwikkeling... ergonomie van de keyboard en touchpad die bar slecht zouden zijn...

Maar ik kan het ook zeker goed begrijpen als mensen de Asus Zenbook beter zouden vinden dan de Vaio Z... Is goed te begrijpen vanwege het full hd ips scherm voor een lagere prijs. Maar voor de rest is het maar een standaard ultrabook met een goed scherm en een matige ergonomie.
Dat is ook de reden waarom ik wou dat de Z won. De NBBG ging om "High-end" laptops, en de Vaio Z is eigenlijk de enige echt laptop die zich echt High end zou mogen noemen.. De Asus is maar een standaard ultrabook met een goed scherm... De Z is potentioneel een hoop meer dan dat. Wel duurder. maar aan de andere kant voor hetzelfde budget als de Asus behoorlijk gelijkwaardig in specs met ieder zijn eigen voordelen en nadelen.
Vind ik ook, vind ik ook...defiler1974 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Dan ga ik de beslissing gewoon nemen op de look and feel. Qua specs liggen ze te dicht bijelkaar.
Jep, het ergste van Sony tijdens mijn RMA tijd op gebied van Vaio's blijft het belachelijke feit dat ze een bedrag van ruim 250 euro als reperatie kosten oplegde voor de Vaio FW series die heel snel een kapotte voedingsinput kregen. Dit wat dus een productiefout was in plaats van een consumenten fout, en dat bleven ze maar maanden volhouden dat het door een fout van de consument was.litemotiv schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
Dat is voor mij op dit moment de primaire reden om de Z te laten liggen. Met mijn laatste twee Vaio's (FW en Z1) heb ik allebei technische problemen gehad (constructie en kapotte wifi), en de Sony klantenservice was zo in-en-in klote, echt zo ontiegelijk demotiverend, frustrerend en onbekwaam, dat ik letterlijk bang ben geworden om nog een Vaio te kopen. Er zijn momenten geweest dat ik zeer sterk het gevoel had dat het support-traject opzettelijk door Sony werd gefrustreerd, dan moet het toch wel ver komen.
Zonde, zonde...
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Anders wel de MM Arena. Als je erop gaat programmeren dan zou ik zeker ook even de tobo's vergelijken; ik vind de Z een érg korte slag hebben, met de Zenbook heb ik geen ervaring. Lijkt me belangrijk bij werk dat zoveel typen vereistdefiler1974 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:07:
[...]
Ik gebruik deze argumenten ook persoonlijk voor de aanschaf van een ultrabook.
3. De kleuren vind ik een minor punt. (bij programmeren blijft een rode line code nog steeds rood met een hoger kleuren gamut, misschien wel een mooier rood)
5. klopt.
EDIT: Ah, sonycenter gevonden in rotterdam, daar zullen ze hem toch wel hebben?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Daarover verschillen de meningen. Ik support niet de zenbook omdat die goedkoper is, maar omdat ik hem beter vind op basis van de reviews. Zowel qua specificaties als qua ergonomie. De processor is al lang niet meer het belangrijkste onderdeel van een laptop.Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:32:
Maar ik kan het ook zeker goed begrijpen als mensen de Asus Zenbook beter zouden vinden dan de Vaio Z... Is goed te begrijpen vanwege het full hd ips scherm voor een lagere prijs. Maar voor de rest is het maar een standaard ultrabook met een goed scherm en een matige ergonomie.
en ik support de vaio z vanwege het lagere gewicht, aansluitingen en het "betere scherm"... Daarnaast ben ik het niet eens met de review die jij wel ondersteunt... (Anandtech kuch kuch)Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:07:
[...]
Daarover verschillen de meningen. Ik support niet de zenbook omdat die goedkoper is, maar omdat ik hem beter vind op basis van de reviews. Zowel qua specificaties als qua ergonomie. De processor is al lang niet meer het belangrijkste onderdeel van een laptop.
Ja, en zo blijven we bezig.Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:01:
[...]
en ik support de vaio z vanwege het lagere gewicht, aansluitingen en het "betere scherm"... Daarnaast ben ik het niet eens met de review die jij wel ondersteunt... (Anandtech kuch kuch)
Ook al wordt ik door ze betaald, ik vind de Samsung Series 9 mooier, en het scherm prettiger dan zowel de Sony als de Asus, Ja, hij is te duur, maar iedere keer als ik de Asus zie stoort het feit dat de behuizing een slechte kopie is van de MBA me dusdanig dat het me echt tegen staat. De Sony is dun en licht, maar ECHT lelijk.
Hij is niet perfect, maar zeker met Win8 erop en het Elan trackpad met W8 gesture ondersteuning en het feit dat ik hier lekker in het zonnetje nog prima kan werken maken voor mij veel goed.
De Zenbook en Vaio Z zijn beide prima notebooks, zullen we het daar op houden?
Ik vind de samsung ook het mooist, maar nog steeds vond ik de oldschool Samsung x360 (mijn eerste thin&light ooit) een werkelijke god op het gebied van uiterlijk...arnoud_h schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:26:
[...]
Ja, en zo blijven we bezig.
Ook al wordt ik door ze betaald, ik vind de Samsung Series 9 mooier, en het scherm prettiger dan zowel de Sony als de Asus, Ja, hij is te duur, maar iedere keer als ik de Asus zie stoort het feit dat de behuizing een slechte kopie is van de MBA me dusdanig dat het me echt tegen staat. De Sony is dun en licht, maar ECHT lelijk.
Hij is niet perfect, maar zeker met Win8 erop en het Elan trackpad met W8 gesture ondersteuning en het feit dat ik hier lekker in het zonnetje nog prima kan werken maken voor mij veel goed.
Ik vind alleen behoorlijk jammer dat de accuduur van de Samsung zo slecht is, daarnaast ook de prijs die helemaal nergens over gaat... Anders had ik hem ook graag in de nbbg gezien willen hebben... Ik heb al eerder gezegd dat ik deze in plaats van de air had willen zien...
Ik heb hier het model met de 128GB SSD nog liggen, en die kan verbazingwekkend goed Win8 nog draaien. Als ze alleen dat glimmende plastic een beetje gedimd hadden... De X460 is tot begin dit jaar mijn dag en nacht werklaptop geweest. Heerlijk ding.Vinand schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:36:
[...]
Ik vind de samsung ook het mooist, maar nog steeds vond ik de oldschool Samsung x360 (mijn eerste thin&light ooit) een werkelijke god op het gebied van uiterlijk...
De x460 was wel weer een hele stuk zwaarder vanwege de odd, daarom viel die toen voor mij weg, ik heb mijn x360 zo een jaar geleden nog kunnen verkopen voor 700 euro. Die laptop was wel heel erg innovatief voor zijn tijd. Zo een beetje de enige echt notebook die zich toen destijds nog kon meten met de air, alleen een stuk lichter, en een veel beter toetsenbord...arnoud_h schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:58:
[...]
Ik heb hier het model met de 128GB SSD nog liggen, en die kan verbazingwekkend goed Win8 nog draaien. Als ze alleen dat glimmende plastic een beetje gedimd hadden... De X460 is tot begin dit jaar mijn dag en nacht werklaptop geweest. Heerlijk ding.
Nu is de Vaio Z de koning
[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 01-08-2012 22:01 ]
Je kan warmte afvoeren door geleiding of convectie. Bij geleiding gebruik je een koeloppervlak en bij convectie een fan die geforceerd warmte verplaatst.,defiler1974 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:18:
Hoe staat het overigens met de hitte van de VAIO Z?
Het sterke punt van deze laptop is de CPU en gewicht, maar wat heb je aan al die CPU power als je fan vol gaat blazen en de laptop kokend heet wordt? Dan moet de CPU gaan downscalen en dan heb je alsnog een tragere CPU in verhouding met andere laptops in deze klasse.
http://forum.notebookrevi...at-problems-vaio-z-2.html
http://www.laptopmag.com/...ops/sony-vaio-z-2011.aspx
iemand gebruikerservaringen?
Bij een full alu construktie heb je al een grote heathsink die de warmte van de CPU kan afvoeren.
Bij een isolerende behuizing (plastic-fiber) moet de koeling komen van een veel kleiner koellichaam + fan.
Het lijkt mij dat de CPU direct op de alu behuizingen zoals de Zenbook geplaatst is. Plus een fan die ook nog eens de warmte van binnen naar buiten verplaatst. Het lijkt mij dat een alu behuizing in het voordeel is om de CPU cool te krijgen.
http://www.anandtech.com/Gallery/Album/1465#3
De heatpipe loopt aan de onderzijde van de laptop.
Maar echt, de CPU koelen met de behuizing is een heel, heel erg slecht idee. Neem de ipad 3 als voorbeeld:
reviews: De nieuwe iPad: schermen met de resolutie
De behuizing van de ipad verdeelt de warmte perfect, en het ding gebruikt amper 5 watt. Toch zijn er bakken met klachten over de hete behuizing. Je moet iets waar je met je handen kan komen nooit gebruiken als koeling tenzij het echt over kleine hoeveelheden gaat. En vooral met alu.
De heatpipe loopt aan de onderzijde van de laptop.
Maar echt, de CPU koelen met de behuizing is een heel, heel erg slecht idee. Neem de ipad 3 als voorbeeld:
reviews: De nieuwe iPad: schermen met de resolutie
De behuizing van de ipad verdeelt de warmte perfect, en het ding gebruikt amper 5 watt. Toch zijn er bakken met klachten over de hete behuizing. Je moet iets waar je met je handen kan komen nooit gebruiken als koeling tenzij het echt over kleine hoeveelheden gaat. En vooral met alu.
Jammer, ik heb liever een warme laptop die muisstil is dan een koele met lawaaige fan.
Kan je ook deels instellen. Je kan kiezen voor performance/temperatuur optimized, balanced en silent als ik het goed heb.
Ecodan warmtepomp
Dat kan maar ten dele. Warmteproducerende halfgeleiders worden in zowat elk electronisch apparaat op een koelprofiel geplaatst. En dan heb je een full unibody apparaat van aluminium (of magnesium voor nog een trede lichter)
en dan gebruiken ze die prima warmtegeleidende bodie *niet* als heatsink!!! Omdat de klant geen warme vingers/schoot/buik ofzo wil krijgen. Een gemiste kans om toch meer specs en minder fannoise te genereren.
en dan gebruiken ze die prima warmtegeleidende bodie *niet* als heatsink!!! Omdat de klant geen warme vingers/schoot/buik ofzo wil krijgen. Een gemiste kans om toch meer specs en minder fannoise te genereren.
Ja dit klopt en bij de "silent" throttled die de cpu sneller in plaats van de fan speed te verhogen, bij deze modus kun je dus zelfs bij langdurig gebruik, of warme zomerse dagen geen last hebben van geluid en een warme body. Alhoewel ik hem zelf altijd op performance modus heb staan, ik hou er namelijk van dat de unibody lekker koel is, vooral de koude handpalm resten blijven echt een lange tijd koud bij de Vaio Z... Ik merk wel, als ik het op een stoffige ondervlak of deken plaats dat die dan wel echt warmer word (op mijn bed: ja ik weet dat het slecht is voor de laptop, maar eens in de zoveel tijd steelt mijn vriendin me Z -,- )...dan wanneer, je het op een normale vlakke en harde ondervlak plaatst. Dus ik vermoed dat de Vaio Z ook natuurlijk uiteraard zijn hitte afvoer bepaald, door het feit dat de luchtinvoer aan de onderkant vanwege de hinges niet het oppervlak raken.JT schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:39:
Kan je ook deels instellen. Je kan kiezen voor performance/temperatuur optimized, balanced en silent als ik het goed heb.
Ik hoef geen laptop op schoot die gaat zweten door het koelsysteem van de laptop. Dan maar een tikkie meer geluid. Warme/hete laptops heb ik *echt* een grafhekel aan. Kan mij een beetje geluid nou interesseren als de laptop dan op de belangrijke plaatsen koel blijft. Of neem je in de zomer ook een kruikje mee naar bedRAAF12 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:52:
Dat kan maar ten dele. Warmteproducerende halfgeleiders worden in zowat elk electronisch apparaat op een koelprofiel geplaatst. En dan heb je een full unibody apparaat van aluminium (of magnesium voor nog een trede lichter)
Ecodan warmtepomp
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V

Had toch maar de Vaio Z genomen als winnaar, dit was te verwachten...

Had toch maar de Vaio Z genomen als winnaar, dit was te verwachten...

Lol
Die aflevering van SP is ook geniaal en dit plaatje erg toepasselijk
Ecodan warmtepomp
Ik sta op het punt de Asus Zenbook UX31A-R4003V te halen toch heb ik nog steeds een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Is deze generatie ultrabook's ( vooral dit model dan ) snel genoeg om photoshop cs5, dreamweaver, max/msp op een studenten niveau te draaien.
( misschien wat after effects en premiere, alleen het zware werk doe ik echt op me desktop. Net als bijvoorbeeld gamen/ renderen en het uitgebreide edit-en )
Dus deze ultrabook is uitsluitend voor school en misschien een 1080p filmpje/ serie in bed
Is deze generatie ultrabook's ( vooral dit model dan ) snel genoeg om photoshop cs5, dreamweaver, max/msp op een studenten niveau te draaien.
( misschien wat after effects en premiere, alleen het zware werk doe ik echt op me desktop. Net als bijvoorbeeld gamen/ renderen en het uitgebreide edit-en )
Dus deze ultrabook is uitsluitend voor school en misschien een 1080p filmpje/ serie in bed
[ Voor 3% gewijzigd door Thomacious op 09-08-2012 12:47 ]
Moelijk om te zeggen,wat voor echt zwaar werk je gaat doen op je desktop en op je laptop... Aan de ene kant is de notebook wel sterk genoeg voor de normale bezigheden.. Maar dan heb je nog het schermpaneel als argument... Je kunt hierbij kiezen voor de zenbook vanwege de lagere prijs en hogere opslag, maar je kan ook zeker gaan kijken naar de Vaio Z vanwege de hogere performance van de cpu en vanwege het scherm wat een flink hogere kleurendekking heeft (kleuren worden accurater weergeven op het scherm). Bij deze ben je er zeker van dat het wel allemaal uitstekend en op hoger niveau kan.Thomacious schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:47:
Ik sta op het punt de Asus Zenbook UX31A-R4003V te halen toch heb ik nog steeds een vraag waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Ja ik heb ook naar de Vaio Z gekeken, maar die wordt al snel een paar honderd euro duurder als je dezelfde specs naast de snellere cpu wil hebben. En over smaak valt niet te twisten en het uiterlijk wil niks zeggen over de pc maar ik vind de Asus vele malen mooier.
Maar een website in elkaar zetten, desigen en een appje in elkaar zetten moet toch zeker lukken op de zenbook prime ?
Maar een website in elkaar zetten, desigen en een appje in elkaar zetten moet toch zeker lukken op de zenbook prime ?
Jazeker, maar hou rekening mee met het feit, als je een app wilt maken voor IOS, dat je dan wel een MACos gebaseerde laptop moet hebben, oftewel een macbook air...Thomacious schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:16:
Ja ik heb ook naar de Vaio Z gekeken, maar die wordt al snel een paar honderd euro duurder als je dezelfde specs naast de snellere cpu wil hebben. En over smaak valt niet te twisten en het uiterlijk wil niks zeggen over de pc maar ik vind de Asus vele malen mooier.
Daar van ben ik op de hoogte en thanks voor de tips :)!
Weet niet of dit het juiste topic is maar zag vandaag deze bij Paradigit:
pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL
Ziet er mooi uit, alsof het een duurdere ultrabook is. Maar zit een AMD in. Iemand al reviews tegen gekomen?
Ziet er mooi uit, alsof het een duurdere ultrabook is. Maar zit een AMD in. Iemand al reviews tegen gekomen?
Een Russische. De performance is niet heel hoog, grofweg vergelijkbaar met een ULV 1,4ghz i3. Prijs is wel erg aantrekkelijk op zich MAAR er zit geen SSD in! Ook geen combi! Dus 600e, SSD is 170 euro extra, zit je al op 770 euro. Dan nog steeds is het flink goedkoper dan een Intel equivalent. De vraag is alleen of je die SSD er zelf in kan zetten
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 09-08-2012 15:02 ]
Ecodan warmtepomp
En qua battery life? Kan AMD inmiddels meekomen met Intel?
Hier is de Intel tegenhanger, gelijk 150 e duurder.
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A05NL
Hier is de Intel tegenhanger, gelijk 150 e duurder.
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A05NL
[ Voor 64% gewijzigd door Philflow op 09-08-2012 16:15 ]
Volgens mij haalt AMD betere battery life dan intel ondanks dat ze een productieproces achterlopen. Maar de accuduur is meer afhankelijk van de optimalisaties in de drivers dan de gekozen CPU.
De Asus is backHad toch maar de Vaio Z genomen als winnaar, dit was te verwachten...
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V
Blijft toch de winnaar
Op voorraad direct leverbaar. Zou de MM in Rotterdam de hele voorraad opgekocht hebben?
[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2012 18:58 ]
Volgens de specificaties die ik heb ontvangen is de batterijduur van het AMD model (NP535U3C) ongeveer een uur korter dan die van het Intel i5 model (NP530U3C). 6,5 om 7,5 uur.
De HDD is een standaard 2.5" 7mm drive, die achter een klepje zit en dus eenvoudig is te vervangen. Ook zit achter dat klepje een vrij geheugenslot.
De HDD is een standaard 2.5" 7mm drive, die achter een klepje zit en dus eenvoudig is te vervangen. Ook zit achter dat klepje een vrij geheugenslot.
Thanks Arnoud voor je info.arnoud_h schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:10:
Volgens de specificaties die ik heb ontvangen is de batterijduur van het AMD model (NP535U3C) ongeveer een uur korter dan die van het Intel i5 model (NP530U3C). 6,5 om 7,5 uur.
Weet je ook of Samsung AMD modellen uit gaat brengen met een hoger resolutie scherm?
Op zich aantrekkelijk dat je je eigen SSD en geheugen erin kan knallen
Alhoewel je je kan afvragen hoeveel je aan extra geheugen hebt als je CPU zo traag is.
Ecodan warmtepomp
Zelfs als ik het wist ging ik het niet zeggen :-) Voor de intro van W8 in ieder geval niet.Regeneration schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:13:
[...]
Thanks Arnoud voor je info.
Weet je ook of Samsung AMD modellen uit gaat brengen met een hoger resolutie scherm?
Als ik dan toch reclame aan het maken ben: deze week start een actie met die NP535U3C dat je er gratis een zwart/wit laserprinter en een badjas met daarop je naam krijgt. Altijd leuk die Back To School acties...
Extra geheugen misschien niet zo, maar een 128GB erin lijkt mij wel een nuttige investering.JT schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:29:
Op zich aantrekkelijk dat je je eigen SSD en geheugen erin kan knallenAlhoewel je je kan afvragen hoeveel je aan extra geheugen hebt als je CPU zo traag is.
[ Voor 24% gewijzigd door arnoud_h op 10-08-2012 20:03 ]
Is ie echt zo traag ja?
Trouwens ook een mooie 15" Ultrabook met Full HD display
http://www.laptopmag.com/...in_and_light_ct15-a1.aspx
Ik vrees alleen niet te koop in NL.
Trouwens ook een mooie 15" Ultrabook met Full HD display
http://www.laptopmag.com/...in_and_light_ct15-a1.aspx
Ik vrees alleen niet te koop in NL.
Laat je die toesturen. Grenzen zijn geen belemmeringen om iets te willen hebben. Of je knoopt er een vakantie aan vast 
AMD loopt straatlengtes achter op Intel. Overigens zou ik never een Samsung gedrocht kopen. Technisch gezien zijn er veel betere merken. Asus bijv. Taiwan versus Zuid Korea
Noem een paar mindere euvelen van Samsung zowel lo als hi end. Gammele scharnieren/USB connectors. Breekbare plastic displayshell, slechte Li-ion accu. Netadapter breuken snoer (maar das is een algemene kwaal)
O ja en accuus voor de bios niet netjes in een voetje maar met een dot lijm vastgezet op de achterkant van het board.
NO MORE SAMSUNG
AMD loopt straatlengtes achter op Intel. Overigens zou ik never een Samsung gedrocht kopen. Technisch gezien zijn er veel betere merken. Asus bijv. Taiwan versus Zuid Korea
Noem een paar mindere euvelen van Samsung zowel lo als hi end. Gammele scharnieren/USB connectors. Breekbare plastic displayshell, slechte Li-ion accu. Netadapter breuken snoer (maar das is een algemene kwaal)
O ja en accuus voor de bios niet netjes in een voetje maar met een dot lijm vastgezet op de achterkant van het board.
NO MORE SAMSUNG
[ Voor 100% gewijzigd door RAAF12 op 10-08-2012 23:20 ]
Zo te zien is dit een prima ''budget-''ultrabook. Schroef er een SSD bij en je hebt voor een mooi bedrag een prima notebook.Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:27:
Weet niet of dit het juiste topic is maar zag vandaag deze bij Paradigit:
Qua specs kan 't wel wat beter, maar je moet ook niet teveel verwachten natuurlijk voor zo'n prijs.
Tesla M3LR '21
De bekende V131 met i5 kost hetzelfde. Zo bijzonder is de prijs imo niet.
Behalve dat laatste punt. Net zoals.. elk ander merk? De slechtste laptops van de afgelopen jaren komen uit de stal van sony (e-series) en dell (XPS 15z), niet bepaald de minste merken.RAAF12 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:08:
Zou kunnen het is een overzicht van mijn beperkte ervaring. Van een Dell zat de accu keurig vastgesoldeerd op de componentenzijde, die Samsung accu had draadjes met een stekkertje en zat op de achterkant gelijmd. Niet zichtbaar tenzij het board eruit geschroefd is.
Oude HP's waren mooi stevig gebouwd en nu ben ik fan van stevige Asus laptops.
Behalve uit eigen ervaring probeer ik ook teardowns van nieuwe modellen te zien hoe het met de bouwkwaliteit is gesteld. Die slappe USB connectors zitten in veel machines terwijl er ook solide, dichte types zijn.
Een keer een ongelukkige trek aan een USB touwtje en die is kaput.
De laagvolt aansluiting van de adapters krijgt altijd bij de draaduitvoer probemen door het doorbuigen van de draad (opwikkelen) Met een dik rubberen trekontlasting is dat te verhelpen of, mooier, met een verwisselbare connector. Nieuw is het altijd ok, De problemen ontstaan na 1-2 jaar gebruik.
Oude HP's waren mooi stevig gebouwd en nu ben ik fan van stevige Asus laptops.
Behalve uit eigen ervaring probeer ik ook teardowns van nieuwe modellen te zien hoe het met de bouwkwaliteit is gesteld. Die slappe USB connectors zitten in veel machines terwijl er ook solide, dichte types zijn.
Een keer een ongelukkige trek aan een USB touwtje en die is kaput.
De laagvolt aansluiting van de adapters krijgt altijd bij de draaduitvoer probemen door het doorbuigen van de draad (opwikkelen) Met een dik rubberen trekontlasting is dat te verhelpen of, mooier, met een verwisselbare connector. Nieuw is het altijd ok, De problemen ontstaan na 1-2 jaar gebruik.
[ Voor 32% gewijzigd door RAAF12 op 12-08-2012 22:21 ]
Die Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL dacht ik eerst ook aan, gezien de prijs en gpu deel. Echter in de winkel leek de case nogal zwak en en het matariaal voelt erg cheap aan.
Ik ben in het bezit van een samsung 5 series NP530U3C-A01. Gekocht omdat ik een klein, licht noteboekje wilde met krachtige eigenschappen, zoals snel en lange accuduur.
Ik heb nogal wat vragen over het gebruik van deze laptop en zou het liefst een discussie hierover beginnen - als ik tenminste wist hoe je dat moet doen.
Bij gebrek daaraan zit ik maar hier.
Zijn er meer mensen, die hun ervaringen over deze laptop willen delen?
Ik heb nogal wat vragen over het gebruik van deze laptop en zou het liefst een discussie hierover beginnen - als ik tenminste wist hoe je dat moet doen.
Bij gebrek daaraan zit ik maar hier.
Zijn er meer mensen, die hun ervaringen over deze laptop willen delen?
Marezathus
Dank, arnoud_h, voor je reactie.
Wat ik verwacht?
Ik zou graag willen, dat ik, zoals voorheen als ik een computer kocht, er een forum zou zijn, waar ik ideeën kon opdoen, problemen voorleggen of af en toe eens gezellig klagen over beloofde prestaties van mijn nieuwe Samsung, die niet worden waargemaakt.
Zo'n forum over de Samsung series5 Ultra (np530u3c-01) heb ik niet kunnen vinden op tweakers.net. Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Ik zou het liefst zo'n discussie willen starten, maar weet (nog) niet hoe ik dat moet aanpakken.
Groet,
M.
Wat ik verwacht?
Ik zou graag willen, dat ik, zoals voorheen als ik een computer kocht, er een forum zou zijn, waar ik ideeën kon opdoen, problemen voorleggen of af en toe eens gezellig klagen over beloofde prestaties van mijn nieuwe Samsung, die niet worden waargemaakt.
Zo'n forum over de Samsung series5 Ultra (np530u3c-01) heb ik niet kunnen vinden op tweakers.net. Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Ik zou het liefst zo'n discussie willen starten, maar weet (nog) niet hoe ik dat moet aanpakken.
Groet,
M.
Marezathus
Je doet dat op de juiste manier, welkom.Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:03:
Dank, arnoud_h, voor je reactie.
Wat ik verwacht?
Groet,
M.
Maar vertel eens, welke prestaties van je samsung series 5 worden dan niet waargemaakt?
Hoezo ben je ten tweede dan niet voor bijvoorbeeld de Vaio s13 gegaan, wat een veel beter alternatief is dan de series 5...
Je doet dat op de juiste manier, welkom. 
Maar vertel eens, welke prestaties van je samsung series 5 worden dan niet waargemaakt?
Hoezo ben je ten tweede dan niet voor bijvoorbeeld de Vaio s13 gegaan, wat een veel beter alternatief is dan de series 5...
1. Dank voor het compliment: hoffelijkheid is een schone deugd!
2. Je gaat niet in op mijn vraag of ik een nieuwe discussie kan starten en hoe ik dat doe. Een kleine richtingaanwijzer is voldoende. Dan zoek ik het wel uit.
3. Ik ben ontevreden over de batterij. Van de beloofde 6 tot 8 uur (hardware.info) zie ik niet zoveel terug. Ik mag blij zijn als ik 2,5 tot 3 uur haal. Verder vind ik het ook niet zo'n racemonster en om nu 900 euro uit te geven "omdat-ie er zo leuk uitziet" vind ik wat overdreven. Dan had ik beter een leuk schilderijtje kunnen kopen.
4. Waarom geen Sony? 100 euro duurder, weinig extern geheugen/kleine SSD, zwaarder (en, als geen-autorijder moet ik alles op mijn rug dragen), maar het allerergste: een glanzend scherm.
Vandaar.
Bovendien heb ik nu eenmaal een Samsung en kan ik wel vol spijt terugkijken, maar daarmee heb ik geen andere laptop in huis!
Groet,
M.
2. Je gaat niet in op mijn vraag of ik een nieuwe discussie kan starten en hoe ik dat doe. Een kleine richtingaanwijzer is voldoende. Dan zoek ik het wel uit.
3. Ik ben ontevreden over de batterij. Van de beloofde 6 tot 8 uur (hardware.info) zie ik niet zoveel terug. Ik mag blij zijn als ik 2,5 tot 3 uur haal. Verder vind ik het ook niet zo'n racemonster en om nu 900 euro uit te geven "omdat-ie er zo leuk uitziet" vind ik wat overdreven. Dan had ik beter een leuk schilderijtje kunnen kopen.
4. Waarom geen Sony? 100 euro duurder, weinig extern geheugen/kleine SSD, zwaarder (en, als geen-autorijder moet ik alles op mijn rug dragen), maar het allerergste: een glanzend scherm.
Vandaar.
Bovendien heb ik nu eenmaal een Samsung en kan ik wel vol spijt terugkijken, maar daarmee heb ik geen andere laptop in huis!
Groet,
M.
Marezathus
Welke S13 heb jij dan gezien, want die hebben _allemaal_ een mat scherm
De S13 kost 899,00 met i5 en GT 640m. Daarnaast heeft de samsung geen volwaardige SSD. als je er van af wilt kun je mogelijk gebruik maken van de wet koop op afstand. Volgens notebookcheck moet je overigens een veel langere accuduur halen dan 2.5 tot 3 uur.
1. Zoals gezien bij: http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
2. Ik heb de doos weggedaan en heb er partities opgezet. Terugbrengen lijkt me dus geen optie (hoe verleidelijk ook, want bij Dixons, waar ik dat apparaat gekocht had, waren ze vorige week 100 euro goedkoper!)
3. Waar vind ik de trucs om die accuduur van 8 uur te krijgen? Inderdaad: in een nieuwe discussie. Of toch hier?
4. Bovenaan de bladzij staat "nieuw topic". Kunnen jullie me adviseren of ik daar een discussie kan starten met de titel Samsung series5 Ultra? En zo ja: in welk forum?
Dank, dank,
M
2. Ik heb de doos weggedaan en heb er partities opgezet. Terugbrengen lijkt me dus geen optie (hoe verleidelijk ook, want bij Dixons, waar ik dat apparaat gekocht had, waren ze vorige week 100 euro goedkoper!)
3. Waar vind ik de trucs om die accuduur van 8 uur te krijgen? Inderdaad: in een nieuwe discussie. Of toch hier?
4. Bovenaan de bladzij staat "nieuw topic". Kunnen jullie me adviseren of ik daar een discussie kan starten met de titel Samsung series5 Ultra? En zo ja: in welk forum?
Dank, dank,
M
Marezathus
Ja, dat kan. Maak er bijvoorbeeld "Samsung Series 5 Ervaringen topic" van. Of Samsung Ultrabooks, dat is waarschijnlijk beter.Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:49:Bovenaan de bladzij staat "nieuw topic". Kunnen jullie me adviseren of ik daar een discussie kan starten met de titel Samsung series5 Ultra? En zo ja: in welk forum?
Dank, dank,
M
Inspiratie kun je behalve hier op het forum, ook op het web opdoen:
http://forums.hardwarezon...otebooks-netbook-hub-265/
http://forum.notebookreview.com/samsung/
dat is de Sony brakke ultrabook T13, ik heb het over de beestelijke S13... Die is op prestaties namelijk veeeel beter en krachtiger dan de samsung.. Wel iets zwaarder.. (paar 100 gram), maar dat compenseert heel erg met het feit dat deze gewoon zoveel beter is op bijna elk vlak. Deze heeft tevens ook een mat scherm, ruim 2x zoveel performance, veel stevigere bouwkwaliteit voor dezelfde prijs en een langere accuduur.Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:08:
Je doet dat op de juiste manier, welkom.
Vandaar.
Groet,
M.
Jammer dat je baalt van de Samsung. Ik hoop inderdaad of het je gaat lukken om de samsung op basis van de wet die Darkstone aankaart of je deze nog zou kunnen inruilen voor een laptop die je wel een stuk beter vind.
Veel succes! En laat ons weten hoe het is verlopen.
S13 is precies duurder geworden in de Belgische sony store, en 900p (nog steeds) niet beschikbaar.
Heb inderdaad de stoute schoenen aangetrokken en heb een topic geopend: [Ervaringen] Samsung Series 5 Ultrabook.
Dank voor jullie support.
M.
Dank voor jullie support.
M.
Marezathus
Klopt de conclusie dat er voor rond de 750 geen 13" te vinden is met een beetje processor? Of mis ik iets? De S13 is stevig aan de prijs..
Ik zoek er een voor mijn vriendin, studie gebruik waarbij SPSS regelmatig langs komt. Dat doet ze nu op mijn HP DM4 en die heeft een i5. En dat vind ze toch wel prettig.
Any thoughts?
Ik zoek er een voor mijn vriendin, studie gebruik waarbij SPSS regelmatig langs komt. Dat doet ze nu op mijn HP DM4 en die heeft een i5. En dat vind ze toch wel prettig.
Any thoughts?
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Wachten.
Sinds het verdwijnen van de V131 is er echt niets meer in het segment. Ik kan alleen maar hopen dat er volgende maand met de introductie van windows 8 iets beters komt. Met het huidige aanbod lijkt zelfs de inspiron 14z interessant, en dat is toch een laptop die een maand terug redelijk hard werd afgebrand in vergelijking met het andere aanbod.
Ik heb even deze pricewatch filter voor je samengesteld. Alles wat geen ULV, celeron of baggertrage processor is heb ik er uitgefilterd. De meest aantrekkelijke lijkt mij, tromgeroffel, de sony S13. Welke eigenlijk helemaal niet interessant is zonder 900p. Als ik nu iets moest kopen zou ik een e6320 uit V&A halen.
Sinds het verdwijnen van de V131 is er echt niets meer in het segment. Ik kan alleen maar hopen dat er volgende maand met de introductie van windows 8 iets beters komt. Met het huidige aanbod lijkt zelfs de inspiron 14z interessant, en dat is toch een laptop die een maand terug redelijk hard werd afgebrand in vergelijking met het andere aanbod.
Ik heb even deze pricewatch filter voor je samengesteld. Alles wat geen ULV, celeron of baggertrage processor is heb ik er uitgefilterd. De meest aantrekkelijke lijkt mij, tromgeroffel, de sony S13. Welke eigenlijk helemaal niet interessant is zonder 900p. Als ik nu iets moest kopen zou ik een e6320 uit V&A halen.
Dank, was er al bang voor. Ik denk dat ze dan maar even moet wachten.
Ik kan via mijn werk wat korting krijgen bij de Saturn en dat brengt de S13 binnen bereik. De resolutie heb ik met haar overlegd en daar kan ze mee leven.
Ze hebben deze staan: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1311f3e Processor lijkt me goed, geen SSD maar die kan er later wel in ipv de DVD.
Andere optie is een T-serie: http://www.sony.nl/product/vaio-t-serie/svt1311w1e Mindere proc maar met SSD is het enige verschil toch?
Ze hebben deze staan: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1311f3e Processor lijkt me goed, geen SSD maar die kan er later wel in ipv de DVD.
Andere optie is een T-serie: http://www.sony.nl/product/vaio-t-serie/svt1311w1e Mindere proc maar met SSD is het enige verschil toch?
De T serie was aardig, totdat ik deze review tegenkwam: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear
Qua prijs en prestaties niet heel erg indrukwekkend, maar ook niet erg slecht (en destijds de goedkoopste 'ultrabook'). Maar het fangeluid kilt het apparaat nogal.
Als je de S13 voor een goede prijs kan krijgen, dan lijkt dat mij de beste keus.
Qua prijs en prestaties niet heel erg indrukwekkend, maar ook niet erg slecht (en destijds de goedkoopste 'ultrabook'). Maar het fangeluid kilt het apparaat nogal.
Als je de S13 voor een goede prijs kan krijgen, dan lijkt dat mij de beste keus.
Zijn er ook 17 inch inch thin en light modellen? Wil graag een grote resolutie van 1920 *1200 met goede cijfers in de windows prestatie index. Mijn macbook 13.3 inch valt echt tegen vanwege zijn erg kleine resolutie en de performance wanneer je windows draait is ook dramatisch. Ding gaat dus weg en er moet een goede thin & light voor terugkomen.
Ik heb voor mijn vader de dell XPS 15 inch gekocht luxere versie van 1000 euro en dat ding loopt als een zonnetje. Zou zoiets willen maar dan thin & light en dan liefste 17 inch.
Ik heb voor mijn vader de dell XPS 15 inch gekocht luxere versie van 1000 euro en dat ding loopt als een zonnetje. Zou zoiets willen maar dan thin & light en dan liefste 17 inch.
[ Voor 20% gewijzigd door Timmehhh op 21-09-2012 17:53 ]
Verwijderd
1920x1200 is volgens mij al een tijd niet meer te krijgen in laptops. De enige oplossing voor >1080p is de MacBook pro retina.
Goed 1920*1080 kan ik ook nog mee leven, mijn mba heeft 1430*900 ofzo.
Tja, 1080p en prestaties, komt ie weer: de VAIO Z
<1.2 Kg, quadcore i7, 8gb ram, 2 SSD's in Raid0, 3G, backlit toetsenbord, carbon behuizing, lange accutijd en 2e batterij eronder klikken voor nog meer.
Nadeel? Hij is met alle opties niet goedkoop, maar wel bloed en bloedsnel
<1.2 Kg, quadcore i7, 8gb ram, 2 SSD's in Raid0, 3G, backlit toetsenbord, carbon behuizing, lange accutijd en 2e batterij eronder klikken voor nog meer.
Nadeel? Hij is met alle opties niet goedkoop, maar wel bloed en bloedsnel
De Vaio S15 vind ik veeel beter alternatief dan de Macbook Retina als je een hogere werkbare resolutie wilt en thin and light wilt zijn (Zijn namelijk allebei 15" en even zwaar). Dat scheelt maar een grote 1000 euro
... En dan heb je een apparaat met daarbij ook nog eens een betere keyboard en flink betere koeling...
Je mist dan alleen 120 pixels verticaal. Dat is niet niks maar dat verantwoord de gigantische prijsverschil ook niet. En ooh ja, zelf als je bereid bent om zoveel uit te geven voor een retina, dan kun je zoals hierboven al aangegeven is door nick, veel beter gaan voor de Sony Vaio Z serie...
Je mist dan alleen 120 pixels verticaal. Dat is niet niks maar dat verantwoord de gigantische prijsverschil ook niet. En ooh ja, zelf als je bereid bent om zoveel uit te geven voor een retina, dan kun je zoals hierboven al aangegeven is door nick, veel beter gaan voor de Sony Vaio Z serie...
http://www.notebookcheck....on-Ultrabook.80288.0.htmlDDX schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:15:
Ik heb de Lenovo X1 Carbon besteld.
Als vervanging van m'n X60s.
Komt maandag binnen
Wees dan wel berekend op de erg slechte accuduur, matige display en de behoorlijk matige koeling... Ook de bouwkwaliteit is schijnbaar niet op het niveau van wat Lenovo bekend om staat (zwakke hinges maar het is voor de rest alsnog goed)
Standaard vraag: Waarom niet de Zenbook? Of zelfs de Vaio Z? Voornamelijk de eerste is letterlijk bijna op elk front een beter en goedkoper product.
Belangrijke reden is dat ik perse een trackpoint wil.
En m'n huidige x60s (met core duo 1.6ghz) was toch echt aan vervanging toe.
Ik heb 5 jaar onsite garantie (waarvan 3 op batterij) erbij genomen dus komt wel goed.
En m'n huidige x60s (met core duo 1.6ghz) was toch echt aan vervanging toe.
Ik heb 5 jaar onsite garantie (waarvan 3 op batterij) erbij genomen dus komt wel goed.
Als iemand me kan helpen met het uitzoeken van een azerty ultrabook voor duizend euro, kijk hier: Ultrabook om en met duizend euro
En de X1C is ontvangen, even een snel een review online gezet :
productreview: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (N3N2SMH) review door DDX
productreview: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (N3N2SMH) review door DDX
Ben ik weer.. Dacht dat ik eruit was met een Zenbook aanbieding, maar die is ineens niet meer leverbaar.
Nu kom ik een andere Zenbook aanbieding tegen. De UX32A-R3001V valt binnen het budget. Resolutie is niet zo goed als ik het graag zou zien maar mijn vriendin (voor wie de laptop is) kan daarmee leven. Ik vraag me alleen af of de proc. goed genoeg is voor wat SPSS werk het is een i3 ipv i5 namelijk.
Nu kom ik een andere Zenbook aanbieding tegen. De UX32A-R3001V valt binnen het budget. Resolutie is niet zo goed als ik het graag zou zien maar mijn vriendin (voor wie de laptop is) kan daarmee leven. Ik vraag me alleen af of de proc. goed genoeg is voor wat SPSS werk het is een i3 ipv i5 namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Dzine op 25-09-2012 13:04 ]
De hele reden dat de zenbook een goede notebook is is juist het scherm. Zonder het scherm, nee.
De prijs is dan wel lager. Maar dan nog kon je voor €200 minder de V131 krijgen met 2x zo snelle processor. Iets met een i3 ULV zou ik echt niet kopen. Die zijn traag. De i5 is meteen 2x zo snel.
De prijs is dan wel lager. Maar dan nog kon je voor €200 minder de V131 krijgen met 2x zo snelle processor. Iets met een i3 ULV zou ik echt niet kopen. Die zijn traag. De i5 is meteen 2x zo snel.
Verwijderd
Weet iemand het verschil tussen de Zenbook UX31E RY003V en RY009V? Ik had de 009 bij MyCom gehaald (laatste model, showmodel) echter was die corrupt (windows kon niet meer worden geinstalleerd) door bekende Asus fout/bug. Dus die heb ik teruggebracht. Nu zat ik online even te kijken en te twijfelen tussen deze: http://www.laptopshop.nl/vergelijken/201843/204105/
iemand advies? is al bekend wanneer de nieuwe generatie Zenbooks in de winkels zullen liggen?
iemand advies? is al bekend wanneer de nieuwe generatie Zenbooks in de winkels zullen liggen?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/292626;312669
De CPU is anders.
Verder, er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de UX31E en de UX31A. Vergeet dat niet. En de sony T is een totale miskoop: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear.
De enige laptop waar ik iets in zie in dit segment zijn de V131 en sony S13. Maar de V131 is weg en de S13 niet meer te krijgen met 900p Aaargh
De CPU is anders.
Verder, er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de UX31E en de UX31A. Vergeet dat niet. En de sony T is een totale miskoop: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear.
De enige laptop waar ik iets in zie in dit segment zijn de V131 en sony S13. Maar de V131 is weg en de S13 niet meer te krijgen met 900p Aaargh

De Sony S13 komt weer zeer binnenkort met het 900p scherm. Kijk maar op hun website:Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:57:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/292626;312669
De CPU is anders.

Zeer binnenkort ja, maar immers wachten we al een maand. Ik geloof best dat hij terug komt, maar we weten niet wanneer.
Als ze het al plaatsen op de website, dan neem ik aan dat het niet meer lang kan gaan duren...Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:32:
Zeer binnenkort ja, maar immers wachten we al een maand. Ik geloof best dat hij terug komt, maar we weten niet wanneer.
nevermind
[ Voor 95% gewijzigd door Nanax op 27-09-2012 22:30 ]
Statusupdate:Vinand schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:13:
[...]
Als ze het al plaatsen op de website, dan neem ik aan dat het niet meer lang kan gaan duren...
Het SVS13A1C5E model (13,3'' - 1600x900) zal tussen 19 oktober & 26 oktober geleverd worden.
Het SVS1511C5E model (15,5'' - 1920x1080) zal tussen 09 november & 16 november geleverd worden.
Weet iemand waar de Vaio Z ergens te bezichtigen is? Ik heb m'n twijfels over het toetsenbord, het zou dus fijn zijn om deze een keer uit te kunnen proberen.
Correct rotterdam heeft nog een Vaio Z dacht ik?tabakje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:39:
Weet iemand waar de Vaio Z ergens te bezichtigen is? Ik heb m'n twijfels over het toetsenbord, het zou dus fijn zijn om deze een keer uit te kunnen proberen.
Voor de rest weet ik het niet, tevens krijgt de gehele line up van Sony zeer binnenkort (enkele weken) een update vanwege windows 8.. hieruit is gebleken dat de 14" inch E serie en de T serie (Ultrabook) al bijvoorbeeld touchscreens gaan krijgen. Je kan zomaar een nieuwe opgevoerde vaio Z in de aankondigingen tegenkomen.
Kan niet wachten. Kan echt niet meer aan de 1366. Gisteren wel bijna gekocht want ik had liever gisteren als vandaag een nieuwe laptop. Verschijnen ze de 19de pas op sony.nl of misschien al eerder ivm het bestellen?
pouletkuif schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:31:
[...]
Statusupdate:
Het SVS13A1C5E model (13,3'' - 1600x900) zal tussen 19 oktober & 26 oktober geleverd worden.
Het SVS1511C5E model (15,5'' - 1920x1080) zal tussen 09 november & 16 november geleverd worden.
MM Arena.tabakje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:39:
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Hoi jongens ik heb een UX31A laptop gekocht van Asus. Ik heb Ubuntu derop gezet maar ik wil toch weer Windows erop voor als erbij. Maar die key waar vind ik die? Ik ben em kwijt. Ik heb ook geen boekjes meer ofzo.
Er staat me iets van bij dat ik in 1 van de fora over de UX31A heb voorbij zien komen dat die op de batterij staat. Maar aangezien die dus achter de vast geschroefde achterkant zit, is dat wel wat onhandig.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:09:
Hoi jongens ik heb een UX31A laptop gekocht van Asus. Ik heb Ubuntu derop gezet maar ik wil toch weer Windows erop voor als erbij. Maar die key waar vind ik die? Ik ben em kwijt. Ik heb ook geen boekjes meer ofzo.
Iemand nog tips waar ik een sleeve op maat kan bestellen ?
Heb nu www.laptoptailors.com gevonden.
Is dus voor de Lenovo X1C die ik heb, kan geen standaard passende sleeve vinden voor het formaat van deze laptop. (331mm x 226mm x 18mm)
Is dus voor de Lenovo X1C die ik heb, kan geen standaard passende sleeve vinden voor het formaat van deze laptop. (331mm x 226mm x 18mm)
Wat vind je van het scherm van deze laptop? Ik lees in veel reviews dat het lijkt alsof er een raster in het scherm zit.DDX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:58:
Is idd zichtbaar, maar niet heel irritant.
Ik heb dit liever dan een lowres 1366 x 768 scherm.
Ik heb scherm wel gecalibreerd met spyder4 trouwens, zonder calibratie is alles erg blauw, dat is veel irritanter.
Ik heb dit liever dan een lowres 1366 x 768 scherm.
Ik heb scherm wel gecalibreerd met spyder4 trouwens, zonder calibratie is alles erg blauw, dat is veel irritanter.
[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 03-10-2012 20:33 ]
Vandaag de incase terra sleeve gekocht.DDX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:58:
Bedoeld voor de macbook pro 13", maar de x1c (14") past ook perfect
http://goincase.com/products/detail/terra-sleeve-cl57972
Vaio S13 is overigens al een aantal dagen met i7 en GT640M voor onder de €1000 te krijgen zit er sterk aan te denken om die in de ochtend te bestellen of is dit duidelijk een geval van voorraad dumpen voor de refresh, die misschien veel intressanter is, gelanceerd wordt.
Denk dat ik m'n Z11 eens ga proberen te kopen en dan kijken voor een leuke nieuwe Z-deal
Je kan leuke dingen in de USA vinden die ondanks de lage euro-dollarkoers heel aantrekkelijk zijn.
Ecodan warmtepomp
Daar lijkt het wel op. Het hoef dan geen slechte deal te zijn, maar je doelt nu op de model(len) met 1366 x 768 resolutie? Dat zou ik persoonlijk echt nooit doen. Naast dat het een matig scherm is, is de resolutie gewoon echt te laag, naar mijn mening.paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:00:
Vaio S13 is overigens al een aantal dagen met i7 en GT640M voor onder de €1000 te krijgen zit er sterk aan te denken om die in de ochtend te bestellen of is dit duidelijk een geval van voorraad dumpen voor de refresh, die misschien veel intressanter is, gelanceerd wordt.
Gebruik nu eigenlijk een ASUS UL30A met een SU7300 en ook een 13,3'' scherm op 1366x768 resolutie. Kan met niet voorstellen dat die Vaio S een slechter scherm heeft dan een 3 jaar oude laptop.Regeneration schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:34:
[...]
Daar lijkt het wel op. Het hoef dan geen slechte deal te zijn, maar je doelt nu op de model(len) met 1366 x 768 resolutie? Dat zou ik persoonlijk echt nooit doen. Naast dat het een matig scherm is, is de resolutie gewoon echt te laag, naar mijn mening.
Die UL30A was wel echt super qua batterij duur. 10uur was geen probleem!
M'n din gebruikt mijn UL30VT nog, dezelfde maar dan met hybride graphics, klotescherm maar 9 uur bij licht gebruik is toch wel erg prettig
Ecodan warmtepomp
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De afgelopen jaren zijn uit reviews de ene na de andere slechte/zeer matige schermen opgedoken. De laptops met goede schermen zijn er echt maar enkele van.paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:11:
Gebruik nu eigenlijk een ASUS UL30A met een SU7300 en ook een 13,3'' scherm op 1366x768 resolutie. Kan met niet voorstellen dat die Vaio S een slechter scherm heeft dan een 3 jaar oude laptop.
Dat is zeker waar, er is blijkbaar nog praktisch 0 vraag van bij de gemiddelde consument. Laptops met goede schermen zijn nog steeds een nichemarkt helaas.
Ecodan warmtepomp
Zit me ook niet mee. Knoop doorgehakt om toch maar de S13 met brak scherm te bestellen is de i7 versie niet meer leverbaar!!!
Op je oplader.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:09:
Wacht gewoon een weekje of twee, totdat windows 8 uitkomt... Dan staan de nieuwe modellen van de S13 online en is er wel van alles beschikbaar.paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:33:
Zit me ook niet mee. Knoop doorgehakt om toch maar de S13 met brak scherm te bestellen is de i7 versie niet meer leverbaar!!!
Ik ben mijn HP 8530W een beetje beu, hij is zwaar, lomp en wordt aardig warm. Solidworks, Adobe CS pakket, draait allemaal prima. (T9600, 8 GB DDR, FX770M)
Nu heb ik al veel fora afgezocht, maar is het mogelijk om met een goede ultrabook zoals een van Asus of Sony dit soort programma's te draaien? Naar mijn inzicht zijn de processor en het geheugen het belangrijkste. Een Quadro videokaart vergemakkelijkt het, maar is niet noodzakelijk toch?
Alvast bedankt voor de reactie.
Nu heb ik al veel fora afgezocht, maar is het mogelijk om met een goede ultrabook zoals een van Asus of Sony dit soort programma's te draaien? Naar mijn inzicht zijn de processor en het geheugen het belangrijkste. Een Quadro videokaart vergemakkelijkt het, maar is niet noodzakelijk toch?
Alvast bedankt voor de reactie.