[NBBG] high-end thin & light / ultrabook augustus 2012

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Thomacious schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:16:
Ja ik heb ook naar de Vaio Z gekeken, maar die wordt al snel een paar honderd euro duurder als je dezelfde specs naast de snellere cpu wil hebben. En over smaak valt niet te twisten en het uiterlijk wil niks zeggen over de pc maar ik vind de Asus vele malen mooier.

Maar een website in elkaar zetten, desigen en een appje in elkaar zetten moet toch zeker lukken op de zenbook prime ?
Jazeker, maar hou rekening mee met het feit, als je een app wilt maken voor IOS, dat je dan wel een MACos gebaseerde laptop moet hebben, oftewel een macbook air...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
Daar van ben ik op de hoogte en thanks voor de tips :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Weet niet of dit het juiste topic is maar zag vandaag deze bij Paradigit:
pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL

Ziet er mooi uit, alsof het een duurdere ultrabook is. Maar zit een AMD in. Iemand al reviews tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

Een Russische. De performance is niet heel hoog, grofweg vergelijkbaar met een ULV 1,4ghz i3. Prijs is wel erg aantrekkelijk op zich MAAR er zit geen SSD in! Ook geen combi! Dus 600e, SSD is 170 euro extra, zit je al op 770 euro. Dan nog steeds is het flink goedkoper dan een Intel equivalent. De vraag is alleen of je die SSD er zelf in kan zetten :P

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 09-08-2012 15:02 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En qua battery life? Kan AMD inmiddels meekomen met Intel?

Hier is de Intel tegenhanger, gelijk 150 e duurder.
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A05NL

[ Voor 64% gewijzigd door Philflow op 09-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij haalt AMD betere battery life dan intel ondanks dat ze een productieproces achterlopen. Maar de accuduur is meer afhankelijk van de optimalisaties in de drivers dan de gekozen CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Had toch maar de Vaio Z genomen als winnaar, dit was te verwachten... |:(
De Asus is back
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V

Blijft toch de winnaar _/-\o_

Op voorraad direct leverbaar. Zou de MM in Rotterdam de hele voorraad opgekocht hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
Volgens de specificaties die ik heb ontvangen is de batterijduur van het AMD model (NP535U3C) ongeveer een uur korter dan die van het Intel i5 model (NP530U3C). 6,5 om 7,5 uur.

De HDD is een standaard 2.5" 7mm drive, die achter een klepje zit en dus eenvoudig is te vervangen. Ook zit achter dat klepje een vrij geheugenslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
arnoud_h schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:10:
Volgens de specificaties die ik heb ontvangen is de batterijduur van het AMD model (NP535U3C) ongeveer een uur korter dan die van het Intel i5 model (NP530U3C). 6,5 om 7,5 uur.

De HDD is een standaard 2.5" 7mm drive, die achter een klepje zit en dus eenvoudig is te vervangen. Ook zit achter dat klepje een vrij geheugenslot.
Thanks Arnoud voor je info. :)

Weet je ook of Samsung AMD modellen uit gaat brengen met een hoger resolutie scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zich aantrekkelijk dat je je eigen SSD en geheugen erin kan knallen :) Alhoewel je je kan afvragen hoeveel je aan extra geheugen hebt als je CPU zo traag is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Regeneration schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

Thanks Arnoud voor je info. :)

Weet je ook of Samsung AMD modellen uit gaat brengen met een hoger resolutie scherm?
Zelfs als ik het wist ging ik het niet zeggen :-) Voor de intro van W8 in ieder geval niet.

Als ik dan toch reclame aan het maken ben: deze week start een actie met die NP535U3C dat je er gratis een zwart/wit laserprinter en een badjas met daarop je naam krijgt. Altijd leuk die Back To School acties...
JT schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:29:
Op zich aantrekkelijk dat je je eigen SSD en geheugen erin kan knallen :) Alhoewel je je kan afvragen hoeveel je aan extra geheugen hebt als je CPU zo traag is.
Extra geheugen misschien niet zo, maar een 128GB erin lijkt mij wel een nuttige investering.

[ Voor 24% gewijzigd door arnoud_h op 10-08-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Is ie echt zo traag ja?

Trouwens ook een mooie 15" Ultrabook met Full HD display
http://www.laptopmag.com/...in_and_light_ct15-a1.aspx

Ik vrees alleen niet te koop in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Laat je die toesturen. Grenzen zijn geen belemmeringen om iets te willen hebben. Of je knoopt er een vakantie aan vast ;)
AMD loopt straatlengtes achter op Intel. Overigens zou ik never een Samsung gedrocht kopen. Technisch gezien zijn er veel betere merken. Asus bijv. Taiwan versus Zuid Korea ;)

Noem een paar mindere euvelen van Samsung zowel lo als hi end. Gammele scharnieren/USB connectors. Breekbare plastic displayshell, slechte Li-ion accu. Netadapter breuken snoer (maar das is een algemene kwaal)
O ja en accuus voor de bios niet netjes in een voetje maar met een dot lijm vastgezet op de achterkant van het board.

NO MORE SAMSUNG

[ Voor 100% gewijzigd door RAAF12 op 10-08-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Philflow schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:27:
Weet niet of dit het juiste topic is maar zag vandaag deze bij Paradigit:
pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL

Ziet er mooi uit, alsof het een duurdere ultrabook is. Maar zit een AMD in. Iemand al reviews tegen gekomen?
Zo te zien is dit een prima ''budget-''ultrabook. Schroef er een SSD bij en je hebt voor een mooi bedrag een prima notebook.

Qua specs kan 't wel wat beter, maar je moet ook niet teveel verwachten natuurlijk voor zo'n prijs.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De bekende V131 met i5 kost hetzelfde. Zo bijzonder is de prijs imo niet.
RAAF12 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:08:
Noem een paar mindere euvelen van Samsung zowel lo als hi end. Gammele scharnieren/USB connectors. Breekbare plastic displayshell, slechte Li-ion accu. Netadapter breuken snoer (maar das is een algemene kwaal)
O ja en accuus voor de bios niet netjes in een voetje maar met een dot lijm vastgezet op de achterkant van het board.
Behalve dat laatste punt. Net zoals.. elk ander merk? De slechtste laptops van de afgelopen jaren komen uit de stal van sony (e-series) en dell (XPS 15z), niet bepaald de minste merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Zou kunnen het is een overzicht van mijn beperkte ervaring. Van een Dell zat de accu keurig vastgesoldeerd op de componentenzijde, die Samsung accu had draadjes met een stekkertje en zat op de achterkant gelijmd. Niet zichtbaar tenzij het board eruit geschroefd is.
Oude HP's waren mooi stevig gebouwd en nu ben ik fan van stevige Asus laptops.
Behalve uit eigen ervaring probeer ik ook teardowns van nieuwe modellen te zien hoe het met de bouwkwaliteit is gesteld. Die slappe USB connectors zitten in veel machines terwijl er ook solide, dichte types zijn.
Een keer een ongelukkige trek aan een USB touwtje en die is kaput.
De laagvolt aansluiting van de adapters krijgt altijd bij de draaduitvoer probemen door het doorbuigen van de draad (opwikkelen) Met een dik rubberen trekontlasting is dat te verhelpen of, mooier, met een verwisselbare connector. Nieuw is het altijd ok, De problemen ontstaan na 1-2 jaar gebruik.

[ Voor 32% gewijzigd door RAAF12 op 12-08-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Die Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL dacht ik eerst ook aan, gezien de prijs en gpu deel. Echter in de winkel leek de case nogal zwak en en het matariaal voelt erg cheap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben in het bezit van een samsung 5 series NP530U3C-A01. Gekocht omdat ik een klein, licht noteboekje wilde met krachtige eigenschappen, zoals snel en lange accuduur.

Ik heb nogal wat vragen over het gebruik van deze laptop en zou het liefst een discussie hierover beginnen - als ik tenminste wist hoe je dat moet doen.

Bij gebrek daaraan zit ik maar hier.

Zijn er meer mensen, die hun ervaringen over deze laptop willen delen?

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Wat verwacht je van ons??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
Dank, arnoud_h, voor je reactie.

Wat ik verwacht?
Ik zou graag willen, dat ik, zoals voorheen als ik een computer kocht, er een forum zou zijn, waar ik ideeën kon opdoen, problemen voorleggen of af en toe eens gezellig klagen over beloofde prestaties van mijn nieuwe Samsung, die niet worden waargemaakt.

Zo'n forum over de Samsung series5 Ultra (np530u3c-01) heb ik niet kunnen vinden op tweakers.net. Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Ik zou het liefst zo'n discussie willen starten, maar weet (nog) niet hoe ik dat moet aanpakken.

Groet,

M.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:03:
Dank, arnoud_h, voor je reactie.

Wat ik verwacht?
Ik zou graag willen, dat ik, zoals voorheen als ik een computer kocht, er een forum zou zijn, waar ik ideeën kon opdoen, problemen voorleggen of af en toe eens gezellig klagen over beloofde prestaties van mijn nieuwe Samsung, die niet worden waargemaakt.

Zo'n forum over de Samsung series5 Ultra (np530u3c-01) heb ik niet kunnen vinden op tweakers.net. Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Ik zou het liefst zo'n discussie willen starten, maar weet (nog) niet hoe ik dat moet aanpakken.

Groet,

M.
Je doet dat op de juiste manier, welkom. :)

Maar vertel eens, welke prestaties van je samsung series 5 worden dan niet waargemaakt?
Hoezo ben je ten tweede dan niet voor bijvoorbeeld de Vaio s13 gegaan, wat een veel beter alternatief is dan de series 5...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus

Maar vertel eens, welke prestaties van je samsung series 5 worden dan niet waargemaakt?
Hoezo ben je ten tweede dan niet voor bijvoorbeeld de Vaio s13 gegaan, wat een veel beter alternatief is dan de series 5...

1. Dank voor het compliment: hoffelijkheid is een schone deugd!

2. Je gaat niet in op mijn vraag of ik een nieuwe discussie kan starten en hoe ik dat doe. Een kleine richtingaanwijzer is voldoende. Dan zoek ik het wel uit.

3. Ik ben ontevreden over de batterij. Van de beloofde 6 tot 8 uur (hardware.info) zie ik niet zoveel terug. Ik mag blij zijn als ik 2,5 tot 3 uur haal. Verder vind ik het ook niet zo'n racemonster en om nu 900 euro uit te geven "omdat-ie er zo leuk uitziet" vind ik wat overdreven. Dan had ik beter een leuk schilderijtje kunnen kopen.

4. Waarom geen Sony? 100 euro duurder, weinig extern geheugen/kleine SSD, zwaarder (en, als geen-autorijder moet ik alles op mijn rug dragen), maar het allerergste: een glanzend scherm.
Vandaar.
Bovendien heb ik nu eenmaal een Samsung en kan ik wel vol spijt terugkijken, maar daarmee heb ik geen andere laptop in huis!

Groet,

M.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Welke S13 heb jij dan gezien, want die hebben _allemaal_ een mat scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De S13 kost 899,00 met i5 en GT 640m. Daarnaast heeft de samsung geen volwaardige SSD. als je er van af wilt kun je mogelijk gebruik maken van de wet koop op afstand. Volgens notebookcheck moet je overigens een veel langere accuduur halen dan 2.5 tot 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
1. Zoals gezien bij: http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

2. Ik heb de doos weggedaan en heb er partities opgezet. Terugbrengen lijkt me dus geen optie (hoe verleidelijk ook, want bij Dixons, waar ik dat apparaat gekocht had, waren ze vorige week 100 euro goedkoper!)

3. Waar vind ik de trucs om die accuduur van 8 uur te krijgen? Inderdaad: in een nieuwe discussie. Of toch hier?

4. Bovenaan de bladzij staat "nieuw topic". Kunnen jullie me adviseren of ik daar een discussie kan starten met de titel Samsung series5 Ultra? En zo ja: in welk forum?

Dank, dank,

M

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:49:Bovenaan de bladzij staat "nieuw topic". Kunnen jullie me adviseren of ik daar een discussie kan starten met de titel Samsung series5 Ultra? En zo ja: in welk forum?

Dank, dank,

M
Ja, dat kan. Maak er bijvoorbeeld "Samsung Series 5 Ervaringen topic" van. Of Samsung Ultrabooks, dat is waarschijnlijk beter.

Inspiratie kun je behalve hier op het forum, ook op het web opdoen:

http://forums.hardwarezon...otebooks-netbook-hub-265/

http://forum.notebookreview.com/samsung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Marezathus schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:08:

1. Dank voor het compliment: hoffelijkheid is een schone deugd!

2. Je gaat niet in op mijn vraag of ik een nieuwe discussie kan starten en hoe ik dat doe. Een kleine richtingaanwijzer is voldoende. Dan zoek ik het wel uit.

3. Ik ben ontevreden over de batterij. Van de beloofde 6 tot 8 uur (hardware.info) zie ik niet zoveel terug. Ik mag blij zijn als ik 2,5 tot 3 uur haal. Verder vind ik het ook niet zo'n racemonster en om nu 900 euro uit te geven "omdat-ie er zo leuk uitziet" vind ik wat overdreven. Dan had ik beter een leuk schilderijtje kunnen kopen.

4. Waarom geen Sony? 100 euro duurder, weinig extern geheugen/kleine SSD, zwaarder (en, als geen-autorijder moet ik alles op mijn rug dragen), maar het allerergste: een glanzend scherm.
Vandaar.
Bovendien heb ik nu eenmaal een Samsung en kan ik wel vol spijt terugkijken, maar daarmee heb ik geen andere laptop in huis!

Groet,

M.
dat is de Sony brakke ultrabook T13, ik heb het over de beestelijke S13... Die is op prestaties namelijk veeeel beter en krachtiger dan de samsung.. Wel iets zwaarder.. (paar 100 gram), maar dat compenseert heel erg met het feit dat deze gewoon zoveel beter is op bijna elk vlak. Deze heeft tevens ook een mat scherm, ruim 2x zoveel performance, veel stevigere bouwkwaliteit voor dezelfde prijs en een langere accuduur. ;)

Jammer dat je baalt van de Samsung. Ik hoop inderdaad of het je gaat lukken om de samsung op basis van de wet die Darkstone aankaart of je deze nog zou kunnen inruilen voor een laptop die je wel een stuk beter vind.

Veel succes! En laat ons weten hoe het is verlopen. :)

• skampy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 01:55
S13 is precies duurder geworden in de Belgische sony store, en 900p (nog steeds) niet beschikbaar.

• Marezathus
Heb inderdaad de stoute schoenen aangetrokken en heb een topic geopend: [Ervaringen] Samsung Series 5 Ultrabook.
Dank voor jullie support.

M.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Klopt de conclusie dat er voor rond de 750 geen 13" te vinden is met een beetje processor? Of mis ik iets? De S13 is stevig aan de prijs..

Ik zoek er een voor mijn vriendin, studie gebruik waarbij SPSS regelmatig langs komt. Dat doet ze nu op mijn HP DM4 en die heeft een i5. En dat vind ze toch wel prettig.
Any thoughts?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wachten.

Sinds het verdwijnen van de V131 is er echt niets meer in het segment. Ik kan alleen maar hopen dat er volgende maand met de introductie van windows 8 iets beters komt. Met het huidige aanbod lijkt zelfs de inspiron 14z interessant, en dat is toch een laptop die een maand terug redelijk hard werd afgebrand in vergelijking met het andere aanbod.

Ik heb even deze pricewatch filter voor je samengesteld. Alles wat geen ULV, celeron of baggertrage processor is heb ik er uitgefilterd. De meest aantrekkelijke lijkt mij, tromgeroffel, de sony S13. Welke eigenlijk helemaal niet interessant is zonder 900p. Als ik nu iets moest kopen zou ik een e6320 uit V&A halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Dank, was er al bang voor. Ik denk dat ze dan maar even moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Ik kan via mijn werk wat korting krijgen bij de Saturn en dat brengt de S13 binnen bereik. De resolutie heb ik met haar overlegd en daar kan ze mee leven.

Ze hebben deze staan: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1311f3e Processor lijkt me goed, geen SSD maar die kan er later wel in ipv de DVD.
Andere optie is een T-serie: http://www.sony.nl/product/vaio-t-serie/svt1311w1e Mindere proc maar met SSD is het enige verschil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De T serie was aardig, totdat ik deze review tegenkwam: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear

Qua prijs en prestaties niet heel erg indrukwekkend, maar ook niet erg slecht (en destijds de goedkoopste 'ultrabook'). Maar het fangeluid kilt het apparaat nogal.

Als je de S13 voor een goede prijs kan krijgen, dan lijkt dat mij de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Zijn er ook 17 inch inch thin en light modellen? Wil graag een grote resolutie van 1920 *1200 met goede cijfers in de windows prestatie index. Mijn macbook 13.3 inch valt echt tegen vanwege zijn erg kleine resolutie en de performance wanneer je windows draait is ook dramatisch. Ding gaat dus weg en er moet een goede thin & light voor terugkomen.

Ik heb voor mijn vader de dell XPS 15 inch gekocht luxere versie van 1000 euro en dat ding loopt als een zonnetje. Zou zoiets willen maar dan thin & light en dan liefste 17 inch.

[ Voor 20% gewijzigd door Timmehhh op 21-09-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1920x1200 is volgens mij al een tijd niet meer te krijgen in laptops. De enige oplossing voor >1080p is de MacBook pro retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmehhh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10-2023
Goed 1920*1080 kan ik ook nog mee leven, mijn mba heeft 1430*900 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Tja, 1080p en prestaties, komt ie weer: de VAIO Z

<1.2 Kg, quadcore i7, 8gb ram, 2 SSD's in Raid0, 3G, backlit toetsenbord, carbon behuizing, lange accutijd en 2e batterij eronder klikken voor nog meer.

Nadeel? Hij is met alle opties niet goedkoop, maar wel bloed en bloedsnel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
De Vaio S15 vind ik veeel beter alternatief dan de Macbook Retina als je een hogere werkbare resolutie wilt en thin and light wilt zijn (Zijn namelijk allebei 15" en even zwaar). Dat scheelt maar een grote 1000 euro :p... En dan heb je een apparaat met daarbij ook nog eens een betere keyboard en flink betere koeling...

Je mist dan alleen 120 pixels verticaal. Dat is niet niks maar dat verantwoord de gigantische prijsverschil ook niet. En ooh ja, zelf als je bereid bent om zoveel uit te geven voor een retina, dan kun je zoals hierboven al aangegeven is door nick, veel beter gaan voor de Sony Vaio Z serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Ik heb de Lenovo X1 Carbon besteld.
Als vervanging van m'n X60s.

Komt maandag binnen :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
DDX schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:15:
Ik heb de Lenovo X1 Carbon besteld.
Als vervanging van m'n X60s.

Komt maandag binnen :)
http://www.notebookcheck....on-Ultrabook.80288.0.html
Wees dan wel berekend op de erg slechte accuduur, matige display en de behoorlijk matige koeling... Ook de bouwkwaliteit is schijnbaar niet op het niveau van wat Lenovo bekend om staat (zwakke hinges maar het is voor de rest alsnog goed)

Standaard vraag: Waarom niet de Zenbook? Of zelfs de Vaio Z? Voornamelijk de eerste is letterlijk bijna op elk front een beter en goedkoper product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Belangrijke reden is dat ik perse een trackpoint wil.
En m'n huidige x60s (met core duo 1.6ghz) was toch echt aan vervanging toe.

Ik heb 5 jaar onsite garantie (waarvan 3 op batterij) erbij genomen dus komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Als iemand me kan helpen met het uitzoeken van een azerty ultrabook voor duizend euro, kijk hier: Ultrabook om en met duizend euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En de X1C is ontvangen, even een snel een review online gezet :
productreview: Lenovo Thinkpad X1 Carbon (N3N2SMH) review door DDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
Ben ik weer.. Dacht dat ik eruit was met een Zenbook aanbieding, maar die is ineens niet meer leverbaar.

Nu kom ik een andere Zenbook aanbieding tegen. De UX32A-R3001V valt binnen het budget. Resolutie is niet zo goed als ik het graag zou zien maar mijn vriendin (voor wie de laptop is) kan daarmee leven. Ik vraag me alleen af of de proc. goed genoeg is voor wat SPSS werk het is een i3 ipv i5 namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Dzine op 25-09-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De hele reden dat de zenbook een goede notebook is is juist het scherm. Zonder het scherm, nee.
De prijs is dan wel lager. Maar dan nog kon je voor €200 minder de V131 krijgen met 2x zo snelle processor. Iets met een i3 ULV zou ik echt niet kopen. Die zijn traag. De i5 is meteen 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de Zenbook UX31E RY003V en RY009V? Ik had de 009 bij MyCom gehaald (laatste model, showmodel) echter was die corrupt (windows kon niet meer worden geinstalleerd) door bekende Asus fout/bug. Dus die heb ik teruggebracht. Nu zat ik online even te kijken en te twijfelen tussen deze: http://www.laptopshop.nl/vergelijken/201843/204105/

iemand advies? is al bekend wanneer de nieuwe generatie Zenbooks in de winkels zullen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/292626;312669

De CPU is anders.

Verder, er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de UX31E en de UX31A. Vergeet dat niet. En de sony T is een totale miskoop: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear.

De enige laptop waar ik iets in zie in dit segment zijn de V131 en sony S13. Maar de V131 is weg en de S13 niet meer te krijgen met 900p Aaargh :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:57:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/292626;312669

De CPU is anders.

Verder, er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de UX31E en de UX31A. Vergeet dat niet. En de sony T is een totale miskoop: productreview: Sony Vaio SVT1311W1E review door nickbear.

De enige laptop waar ik iets in zie in dit segment zijn de V131 en sony S13. Maar de V131 is weg en de S13 niet meer te krijgen met 900p Aaargh :X
De Sony S13 komt weer zeer binnenkort met het 900p scherm. Kijk maar op hun website:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/302m7n5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer binnenkort ja, maar immers wachten we al een maand. Ik geloof best dat hij terug komt, maar we weten niet wanneer.

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:32:
Zeer binnenkort ja, maar immers wachten we al een maand. Ik geloof best dat hij terug komt, maar we weten niet wanneer.
Als ze het al plaatsen op de website, dan neem ik aan dat het niet meer lang kan gaan duren...

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:43

Nanax

Ik ben sjaak niet

nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Nanax op 27-09-2012 22:30 ]

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 21:43

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

Vinand schreef op woensdag 26 september 2012 @ 00:13:
[...]

Als ze het al plaatsen op de website, dan neem ik aan dat het niet meer lang kan gaan duren...
Statusupdate:

Het SVS13A1C5E model (13,3'' - 1600x900) zal tussen 19 oktober & 26 oktober geleverd worden.
Het SVS1511C5E model (15,5'' - 1920x1080) zal tussen 09 november & 16 november geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Weet iemand waar de Vaio Z ergens te bezichtigen is? Ik heb m'n twijfels over het toetsenbord, het zou dus fijn zijn om deze een keer uit te kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
tabakje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:39:
Weet iemand waar de Vaio Z ergens te bezichtigen is? Ik heb m'n twijfels over het toetsenbord, het zou dus fijn zijn om deze een keer uit te kunnen proberen.
Correct rotterdam heeft nog een Vaio Z dacht ik?
Voor de rest weet ik het niet, tevens krijgt de gehele line up van Sony zeer binnenkort (enkele weken) een update vanwege windows 8.. hieruit is gebleken dat de 14" inch E serie en de T serie (Ultrabook) al bijvoorbeeld touchscreens gaan krijgen. Je kan zomaar een nieuwe opgevoerde vaio Z in de aankondigingen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 21:34
Kan niet wachten. Kan echt niet meer aan de 1366. Gisteren wel bijna gekocht want ik had liever gisteren als vandaag een nieuwe laptop. Verschijnen ze de 19de pas op sony.nl of misschien al eerder ivm het bestellen?
pouletkuif schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 14:31:
[...]

Statusupdate:

Het SVS13A1C5E model (13,3'' - 1600x900) zal tussen 19 oktober & 26 oktober geleverd worden.
Het SVS1511C5E model (15,5'' - 1920x1080) zal tussen 09 november & 16 november geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

tabakje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:39:
MM Arena.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi jongens ik heb een UX31A laptop gekocht van Asus. Ik heb Ubuntu derop gezet maar ik wil toch weer Windows erop voor als erbij. Maar die key waar vind ik die? Ik ben em kwijt. Ik heb ook geen boekjes meer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:09:
Hoi jongens ik heb een UX31A laptop gekocht van Asus. Ik heb Ubuntu derop gezet maar ik wil toch weer Windows erop voor als erbij. Maar die key waar vind ik die? Ik ben em kwijt. Ik heb ook geen boekjes meer ofzo.
Er staat me iets van bij dat ik in 1 van de fora over de UX31A heb voorbij zien komen dat die op de batterij staat. Maar aangezien die dus achter de vast geschroefde achterkant zit, is dat wel wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Iemand nog tips waar ik een sleeve op maat kan bestellen ?
Heb nu www.laptoptailors.com gevonden.

Is dus voor de Lenovo X1C die ik heb, kan geen standaard passende sleeve vinden voor het formaat van deze laptop. (331mm x 226mm x 18mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
DDX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:58:

Is dus voor de Lenovo X1C die ik heb, kan geen standaard passende sleeve vinden voor het formaat van deze laptop. (331mm x 226mm x 18mm)
Wat vind je van het scherm van deze laptop? Ik lees in veel reviews dat het lijkt alsof er een raster in het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Is idd zichtbaar, maar niet heel irritant.
Ik heb dit liever dan een lowres 1366 x 768 scherm.

Ik heb scherm wel gecalibreerd met spyder4 trouwens, zonder calibratie is alles erg blauw, dat is veel irritanter.

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 03-10-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:58:

Vandaag de incase terra sleeve gekocht.
Bedoeld voor de macbook pro 13", maar de x1c (14") past ook perfect :)
http://goincase.com/products/detail/terra-sleeve-cl57972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Vaio S13 is overigens al een aantal dagen met i7 en GT640M voor onder de €1000 te krijgen zit er sterk aan te denken om die in de ochtend te bestellen of is dit duidelijk een geval van voorraad dumpen voor de refresh, die misschien veel intressanter is, gelanceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Denk dat ik m'n Z11 eens ga proberen te kopen en dan kijken voor een leuke nieuwe Z-deal :P Je kan leuke dingen in de USA vinden die ondanks de lage euro-dollarkoers heel aantrekkelijk zijn.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:00:
Vaio S13 is overigens al een aantal dagen met i7 en GT640M voor onder de €1000 te krijgen zit er sterk aan te denken om die in de ochtend te bestellen of is dit duidelijk een geval van voorraad dumpen voor de refresh, die misschien veel intressanter is, gelanceerd wordt.
Daar lijkt het wel op. Het hoef dan geen slechte deal te zijn, maar je doelt nu op de model(len) met 1366 x 768 resolutie? Dat zou ik persoonlijk echt nooit doen. Naast dat het een matig scherm is, is de resolutie gewoon echt te laag, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Regeneration schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:34:
[...]

Daar lijkt het wel op. Het hoef dan geen slechte deal te zijn, maar je doelt nu op de model(len) met 1366 x 768 resolutie? Dat zou ik persoonlijk echt nooit doen. Naast dat het een matig scherm is, is de resolutie gewoon echt te laag, naar mijn mening.
Gebruik nu eigenlijk een ASUS UL30A met een SU7300 en ook een 13,3'' scherm op 1366x768 resolutie. Kan met niet voorstellen dat die Vaio S een slechter scherm heeft dan een 3 jaar oude laptop.

Die UL30A was wel echt super qua batterij duur. 10uur was geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

M'n din gebruikt mijn UL30VT nog, dezelfde maar dan met hybride graphics, klotescherm maar 9 uur bij licht gebruik is toch wel erg prettig :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:11:
Gebruik nu eigenlijk een ASUS UL30A met een SU7300 en ook een 13,3'' scherm op 1366x768 resolutie. Kan met niet voorstellen dat die Vaio S een slechter scherm heeft dan een 3 jaar oude laptop.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. De afgelopen jaren zijn uit reviews de ene na de andere slechte/zeer matige schermen opgedoken. De laptops met goede schermen zijn er echt maar enkele van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is zeker waar, er is blijkbaar nog praktisch 0 vraag van bij de gemiddelde consument. Laptops met goede schermen zijn nog steeds een nichemarkt helaas.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Zit me ook niet mee. Knoop doorgehakt om toch maar de S13 met brak scherm te bestellen is de i7 versie niet meer leverbaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:38
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:09:
Op je oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
paragon schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:33:
Zit me ook niet mee. Knoop doorgehakt om toch maar de S13 met brak scherm te bestellen is de i7 versie niet meer leverbaar!!!
Wacht gewoon een weekje of twee, totdat windows 8 uitkomt... Dan staan de nieuwe modellen van de S13 online en is er wel van alles beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Ik ben mijn HP 8530W een beetje beu, hij is zwaar, lomp en wordt aardig warm. Solidworks, Adobe CS pakket, draait allemaal prima. (T9600, 8 GB DDR, FX770M)
Nu heb ik al veel fora afgezocht, maar is het mogelijk om met een goede ultrabook zoals een van Asus of Sony dit soort programma's te draaien? Naar mijn inzicht zijn de processor en het geheugen het belangrijkste. Een Quadro videokaart vergemakkelijkt het, maar is niet noodzakelijk toch?

Alvast bedankt voor de reactie.
Pagina: 1 2 3 Laatste