Ultrabook om en met duizend euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik ben op zoek naar een ultrabookje.

Wat ga ik ermee doen
  • Er zal niet op gegamed worden.
  • Office zal heel vaak gebruikt worden
  • Muziek en 720p/1080p video moet zeer vloeiend kunnen worden afgespeeld
  • Multitasken moet vloeiend gaan
Extra vereisten
  • Liefst een 1600x900 scherm
  • Liefst een SSD (128Gb volstaat)
  • Aangezien ik elke dag lang op de trein zit, moet de batterijduur uitmuntend zijn
  • Moet azerty zijn!
  • Moet beschikbaar zijn in een (web)shop
  • Moet een Windowslaptop zijn
Wat mag het kosten
Zoals gezegd: om en met de duizend euro. Dit wil zeggen: liefst minder dan duizend euro, maar als het zo'n groot verschil maakt, mag het tot maximaal 1150 gaan. Deze prijs is inclusief BTW en verzendingskosten (naar België).

Wat heb ik zelf al opgezocht
Ik heb de Pricewatch gebruikt en daaruit kwam als enige de Asus Zenbook UX31E-RY003V. Dit lijkt mij een goed apparaat maar:
  • Heeft nog een 'oudere' SandyBridge
  • Is qwerty
In de goedkopere klasse heb ik ook gekeken en daar sprong de Dell Vostro 3360 in het oog. Geen ultrabook, maar lijkt me toch een deftig apparaatje. Daar kan ik dan eventueel zelf een SSD'tje in stoppen.

Het grote probleem met de Zenbooks is voor mij dat ik ze gewoon niet gemakkelijk vind in onlineshops (azerty toetsenbord!). Wat is volgens jullie de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Persoonlijk vind ik een ultrabook rond de duizend het beste:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)

De Vaio Z... Deze laptop heb ik zelf ook en het is echt meer dan een topding...
+ Goed scherm (900p met oppermachtige kleurenweergave)
+ Extreem licht, 1,15kg 13"
+ Erg lange accuduur, rond de 6,5 uren red ik er makkelijk mee
+ Buiten goed werkbaar, aangezien de half matte scherm erg lekker werkt met de reflecties
+ uiteraard backlit keyboard, win pro 7, en een 3G module
+ Erg goede koeling: laptop blijft zelfs na lange duur erg koel (zelfs erg koud nu het temperatuur gedaald is in NL)
Onder load geen vorm van throttling.
+ Last but not least: 35Watt tdp CPU i.p.v.en ULV processor die elke ultrabook heeft, dus het is inderdaad zo een 50/60% krachtiger dan de processor in bijvoorbeeld de Asus Zenbook die je aankaarte (Zelfs sneller dan de Asus Zenbook met een ivy bridge i5. Multi tasken, photoshoppen en HD films afspelen, en dat allemaal tegelijk is letterlijk geen enkel probleem voor deze laptop.

Nadelen zijn alleen het toetsenbord, waar je aan moet wennen; (Kleine shiftknop, lage slag en Qwerty) en de touchpad waar de multitouch gestures wel lekker werken, alleen dat deze in afmeting klein is.

Azerty --> http://www.4keyboard.com/...board-stickers-p-108.html

Als je deze zelfs met de Sony studentenkorting online besteld in belgie, heb je de ivy bridge en Azerty, maar dan ben je ook zo ruim meer dan 300 euro duurder uit... En laat dat nou net behoorlijk boven je budget vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 23-09-2012 10:43 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De MacBook Air, deze voldoet aan al je punten, je moet alleen nog extra €25 sparen.

Je moet alleen bij het bestellen er om denken dat je een Belgisch/Frans model neemt in plaats van een Nederlands exemplaar in verband met de azerty-indeling.

[ Voor 6% gewijzigd door sypie op 23-09-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
@Vinand, bedankt voor het uitgebreid bericht! Maar na enkele reviews te lezen en het feit dat het toch qwerty is, ga ik die Z-serie niet overwegen.

@sypie: os X is voor mij een no-go.

Toch bedankt allebei! Ik heb de UX31e met azerty gevonden voor net duizend euro, dus dat is perfect! :) http://www.vandenborre.be...ultrabook-ux31e-ry003v-be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:12

KL643

beeldaandemuur

Vinand schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:42:
Persoonlijk vind ik een ultrabook rond de duizend het beste:
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)
Wil hier even op inhaken als het mag. Die Sony is echt top alleen 128GB vind ik echt te weinig. Zijn er ook modellen met een SSD van 256GB of met vervangbare harddisk? (heb nog een 256 SSD liggen).

Edit: Heb de Asus Zenbook UX32VD-R3001V maar besteld :)

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 28-09-2012 15:31 ]

beeldaandemuur