[NBBG] high-end thin & light / ultrabook augustus 2012

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

high-end thin & light / ultrabook augustus 2012

Na het uitstel van 2 maanden terug nu opnieuw: de thin & light categorie

Deze maand is er weer gekozen voor een dunne en lichte laptop. Het streefbudget is deze keer €1500. Daarvoor moeten we iets samen kunnen stellen wat licht is, lang mee gaat op de accuduur, en kwalitatief dik in orde is.
voorselectie
Als eerste hebben we natuurlijk de zenbook:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V
pricewatch: Asus Zenbook Prime UX31A-R4003X
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V
goede prijs, perfect scherm, en de kwaliteit is sinds de vorige versie een hele hoop verbeterd. Alleen.. waarom zit er nog steeds 4GB in?

Daarnaast hebben we de air:
http://www.apple.com/nl/macbookair/specs.html
Ongeveer gelijk geprijsd als de zenbook. We krijg een beter touchpad en meer RAM. Maar de kwaliteit van de zenbook lijk iets hoger te liggen.

Ten derde hebben we de welbekende vaio Z:
http://www.sony.nl/product/vn-z-series
Als we echter 8GB ram willen selecteren moet de 128GB SSD ook geupgrade worden, en daarme geraken we met de bekende sony upgrade woekerprijzen buiten ons budget. Aan die quadcore heb je met 4GB RAM nu ook niet zo veel vind ik.. Je kan het RAM toch niet upgraden?

Voor de rest doorstaat geen enkele notebook mijn filters. Misschien kan er een budget model bij. Dat mogen jullie uitzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Vaio Z is inderdaad erg prijzig, maar past de Vaio S niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V = zelfde als de [url=3317U]anderen[/]* maar enkele met de i5 3317U, maar wel 200 euro goedkoper!? Dus met 256 GB SSD en niet 128 GB SSD? :D Ok, er kan ergens een "foutje" zitten, maar als dit echt zo is en de tegen het einde van juli de verkrijgbaarheid goed is, is dit de winnaar, imho.

offtopic:
*Rant: wat zijn die specs zeer matig ingevuld...

De Air is degelijk zoals al een tijd, maar ik mis wel een hogere resolutie, die vast later komt. Wanneer Apple genoeg verdient heeft aan de nieuwe 15" MBP model. :P Is de oude Air wellicht een optie? pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011) Mits deze nog verkrijgbaar is. Enkel de nieuwe generatie processors en USB 3.0 is erbij gekomen, en de oude is een stuk goedkoper.

Sony Z is ziet er in eerste instantie best goed uit, alleen inderdaad zoals je zegt, SSD én geheugen kunnen niet zelf worden uitgebreid en Sony hanteert niet alleen hoge prijzen maar ook belachelijke "verplichte" upgrades. Daarom al zou ik deze niet als winnaar aanwijzen. En selecteert sinds kort standaard meer "bloatware" zoals McAfee 1 jaar en Abobe Elements, waarvoor je extra moet betalen. Deselecteren! En als we de zeer slechte service van Sony erbij op tellen zouden we de laptop helemaal niet mee moeten nemen, echter blijft er dan zo weinig keuze over.

Anders inderdaad toch maar modellen zoals S13 (of S15) erbij doen? Of valt dit te ver buiten het segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Regeneration schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V = zelfde als de [url=3317U]anderen[/]* maar enkele met de i5 3317U, maar wel 200 euro goedkoper!? Dus met 256 GB SSD en niet 128 GB SSD? :D Ok, er kan ergens een "foutje" zitten, maar als dit echt zo is en de tegen het einde van juli de verkrijgbaarheid goed is, is dit de winnaar, imho.

offtopic:
*Rant: wat zijn die specs zeer matig ingevuld...

De Air is degelijk zoals al een tijd, maar ik mis wel een hogere resolutie, die vast later komt. Wanneer Apple genoeg verdient heeft aan de nieuwe 15" MBP model. :P Is de oude Air wellicht een optie? pricewatch: Apple MacBook Air 13.3" (mid 2011) Mits deze nog verkrijgbaar is. Enkel de nieuwe generatie processors en USB 3.0 is erbij gekomen, en de oude is een stuk goedkoper.

Sony Z is ziet er in eerste instantie best goed uit, alleen inderdaad zoals je zegt, SSD én geheugen kunnen niet zelf worden uitgebreid en Sony hanteert niet alleen hoge prijzen maar ook belachelijke "verplichte" upgrades. Daarom al zou ik deze niet als winnaar aanwijzen. En selecteert sinds kort standaard meer "bloatware" zoals McAfee 1 jaar en Abobe Elements, waarvoor je extra moet betalen. Deselecteren! En als we de zeer slechte service van Sony erbij op tellen zouden we de laptop helemaal niet mee moeten nemen, echter blijft er dan zo weinig keuze over.

Anders inderdaad toch maar modellen zoals S13 (of S15) erbij doen? Of valt dit te ver buiten het segment?
Waarom word de Air meegenomen, en hoezo word de Samsung series 9 niet meegenomen? Het PLS scherm + veel lagere gewicht en fantastische speakers vind ik toch wel een fantastische argument ten opzichte van de nogal overgewaardeerde AIR die alleen uitblinkt op de touchpad.

Daarnaast vind ik het commentaar naar de Vaio Z wel en beetje genuanceerder mag. Raid 0 SSD, Full Voltage chipset en het 95% Adobe RGB scherm zijn toch wel superieur, tevens ben ik het mee eens dat alleen het 8GB RAM een grote nonsense upgrade dat daarbij de SSD meegenomen moet worden. |:( Alsnog heb je zelf met een i5, 4gb, en de Full HD al een krachtiger en lichtere machine dan de duurste Asus en Air laptop met daarbij ook nog eens een langere accuduur met een sterke feautureset in aansluitingen (Laat staan de PMB dock)... Een valide minpunt voor de Z is gewoon het toetsenbord en kleine touchpad.

En service winnen Samsung, Dell en Asus het zowiezo... Maar om nou Sony alleen af te kraken is wel een fout, Apple is namelijk geen druppel beter, althans in mijn boekje staan ze nog lager en daarnaast is Apple ook niet de liefste met het aansmeren van extra onnodige onzin zoals "Apple Care Service" wat ik nog heel wat maatjes erger vind dan MCafee

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung? Zie jij samsungs in de pricewatch? Zoals ik al zei doorstonden bar weinig laptops mijn filters. Alleen de air, zenbook, en Z.
Regeneration schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:
De S15 komt al langs in de mainstreamnotebook. En bij de S13 heb je nog het minpunt van het slechte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:
Samsung? Zie jij samsungs in de pricewatch? Zoals ik al zei doorstonden bar weinig laptops mijn filters. Alleen de air, zenbook, en Z.

[...]

De S15 komt al langs in de mainstreamnotebook. En bij de S13 heb je nog het minpunt van het slechte scherm.
Nog veel liever het matige tn 900P scherm van de S13, dan de iets beter dan matige HD+ scherm van de Air, dus nogmaals snap ik je punt niet van het scherm. En hoezo gaan we alleen uit van de Pricewatch, de studentenstore van Sony geeft al veel betere deals voor zijn geld dat de Pricewatch, zo ook de apparaten van Dell via hun website, en de nieuwe Series 9 is al bijna een maand te krijgen in de retail voor 1399 euro...

pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Darkstone je kan de ASUS ZENBOOK UX32VD R4002V wel toevoegen:

T.o.v. de UX31:

- Geheugen uit te breiden met 1 SO-DIMM
- HDD -> evt te vervangen door 7mm SSD
- GPU (GTX620M)
- goedkoper

- wel iets dikker en zwaarder
- geen unibody behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://maxict.nl/product/...ies-zenbook-ux32vd-r4002v

inderdaad. Heeft die wel 1080p? Volgens de specs wel, maar ik geloof er weinig van dat asus een notebook met een 1080p IPS scherm kan aanbieden voor die prijs.
Vinand schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:59:
[...]

Nog veel liever het matige tn 900P scherm van de S13, dan de iets beter dan matige HD+ scherm van de Air, dus nogmaals snap ik je punt niet van het scherm. En hoezo gaan we alleen uit van de Pricewatch, de studentenstore van Sony geeft al veel betere deals voor zijn geld dat de Pricewatch, zo ook de apparaten van Dell via hun website, en de nieuwe Series 9 is al bijna een maand te krijgen in de retail voor 1399 euro...

pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL
Geen idee waarom die aan mijn filters ontsnapte...

En die kortingsbonnen discussie hebben we hier al vaker gevoerd. Haast elke keer eindigt de N53 of N55 in de NBBG omdat het dell alternatief beter en goedkoper.. met kortingsbonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:43:

inderdaad. Heeft die wel 1080p? Volgens de specs wel, maar ik geloof er weinig van dat asus een notebook met een 1080p IPS scherm kan aanbieden voor die prijs.

[...]

Geen idee waarom die aan mijn filters ontsnapte...

En die kortingsbonnen discussie hebben we hier al vaker gevoerd. Haast elke keer eindigt de N53 of N55 in de NBBG omdat het dell alternatief beter en goedkoper.. met kortingsbonnen is.
Dat van de kortingsbonnen is toch gewoon triest??? Ik heb het ook nooit gesnapt waarom de Asus N crap series (uitzondering N56) in het verleden de NBBG zo vaak won. Daarnaast zijn wij toch tweakers.net, we zijn hier om het beste advies te geven, niet om op basis van beperking een mindere laptop de aandacht te geven die een ander hoort te verdienen.

Studentenstore zou gewoon echt meegenomen moeten worden in de NBBG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Ik begrijp nog steeds het verschil niet tussen de X- en V versie van de Asus UX31A. En wanneer komt de Belgische i7 + 256GB versie eindelijk uit, zit me hier elke dag gek te Googelen.

Verder, die GPU (GTX620M) bij de UX32VD, is dat wat t.o.v. de Intel HD4000?

[ Voor 23% gewijzigd door BizonKid op 11-07-2012 17:26 . Reden: bijvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste "ultrabook" rond de 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
BizonKid schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:23:
Ik begrijp nog steeds het verschil niet tussen de X- en V versie van de Asus UX31A. En wanneer komt de Belgische i7 + 256GB versie eindelijk uit, zit me hier elke dag gek te Googelen.

Verder, die GPU (GTX620M) bij de UX32VD, is dat wat t.o.v. de Intel HD4000?
Ik weet niet wat de GTX620M is, maar de normale 620M is ruwweg 30% sneller dan de HD4000. Ik weet niet waar jij de 620M voor wilt gebruiken? Maar als dat voor simpel browsen is, wat films kijken en wat kantoortaken, dan zou ik gewoon voor de HD4000 gaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:27:
Wat is de beste "ultrabook" rond de 1000?
Sony Vaio S13, natuurlijk. Maar beter spaar je even door voor een UX31A, hopelijk daadwerkelijk verkrijgbaar voor rond de 1150 euro met 256GB SSD :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:28:
[...]
Waarom word de Air meegenomen,
Het is gewoon geen slecht apparaat en staat toch zeker boven de meeste andere ultrabooks imho. Maar ik vind hem wel minder dan een paar maanden geleden omdat er betere concurentie is in de vorm van de verbeterde Zenbooks.
en hoezo word de Samsung series 9 niet meegenomen?
Ah, die is er ook nog. Ik vind hem wel minder dan de Zenbook, aangezien ik de hogere resolutie, i7 en 256GB wel voor de zelfde prijs zwaarder vind wegen. Maar is zeker nog noemenswaardig.
Daarnaast vind ik het commentaar naar de Vaio Z wel en beetje genuanceerder mag. [...]
Heb je wellicht wel gelijk in, maar dat komt door de teleurstelling die overheerst van allemaal kleine dingen opgeteld. Waarom perse gelinkte upgrades? Waarom zulke hoge meerprijzen? Beide extra vervelend omdat je niet zelf kan upgraden. Waarom sneaky dingen selecteren? Waarom zo'n slechte service bij een apparaat van >4000 euro terwijl diegene note bene extra garantie heeft bijgekocht?

Het beste model voor de Vaio Z imho om hem gewoon het standaard model te laten, i5, 4 GB, 128 GB SSD, minus de McAfee en Abode = 1315 + 25 (backlit tobo) + 150 (1920 x 1080) = € 1490. Lijkt me zo nog best netjes. :)

offtopic:
Computer liep vast, vandaar de verlate reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:43:

Bij Azerty ook:
crappy 1366 x 768 + i5 3317U = 927
1920 x 1080 IPS + i7 3517U = 1019
Er zit in beide wel hybride HDD in 500 GB HDD + 24 GB SSD.

Hmmm, i5-3317U = $ 225 en i7-3517U $ 346 = een verschil van 121 dollar = ~ 99 euro. Het IPS 1920 x 1080 is 7 euro goedkoper om te maken!? :P

Vinand schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:50:
[...]
Studentenstore zou gewoon echt meegenomen moeten worden in de NBBG...
Ja, maar in dit geval heeft maar een deel van de consumenten hier voordeel van i.p.v. bij Dell kortingsbonnen iedereen.

[ Voor 41% gewijzigd door Regeneration op 11-07-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:04
Woah! voor die prijs is die UX31VD wel heel nice, samen met de 830 256GB en evt extra geheugen ben je voor ongeveer 1200 klaar en heb je echt een beest van een laptop die licht is :O!
pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Er zit wel een 2GB onboard in en een 2GB SODIMM.
Dus dan extra SODIMM erbij (4GB = €20 en 8GB = €40)
Dan kom je op 6GB of 10GB :D

Geeft dit dan nog problemen met dual channel oid?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
[...]
Ah, die is er ook nog. Ik vind hem wel minder dan de Zenbook, aangezien ik de hogere resolutie, i7 en 256GB wel voor de zelfde prijs zwaarder vind wegen. Maar is zeker nog noemenswaardig.
Ik vind de nieuwe Series 9 wel veel mooier dan de Zenbook. En non glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:06:
Ik vind de nieuwe Series 9 wel veel mooier dan de Zenbook. En non glossy.
1. We weten inmiddels wel dat je bij Samsung werkt. ;)
2. Dit is erg persoonlijk en wordt daarom niet meegenomen in de NBBG, want als dit belangrijk vind kies je toch nooit wat er bij de (N)BBG aangeraden wordt.
3. Als ik ze vergelijk, zie ik meer pluspunten bij de Zenbooks dan bij de Samsung: Zenbook heeft hogere resolutie, i7 of dezelfde i5 voor een flink lagere prijs, 256 GB SSD voor zowel de i7 als i5 Zenbook versie, dat weegt voor mij / objectief gezien zwaarder dan een lager gewicht en beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 14:43
Willie Billie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:05:
Woah! voor die prijs is die UX31VD wel heel nice, samen met de 830 256GB en evt extra geheugen ben je voor ongeveer 1200 klaar en heb je echt een beest van een laptop die licht is :O!
pricewatch: Samsung 830 series 256GB

Er zit wel een 2GB onboard in en een 2GB SODIMM.
Dus dan extra SODIMM erbij (4GB = €20 en 8GB = €40)
Dan kom je op 6GB of 10GB :D

Geeft dit dan nog problemen met dual channel oid?
Dual channel werkt alleen bij gelijke geheugengroottes, dat kan dus alleen bij 2+2GB. Schijtirritant dat ze die dingen dus op het moederbord solderen, daar hebben andere fabrikanten ook een handje van. Zet er dan 4GB en laat dan gewoon het slot léég..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:45:
[...]

1. We weten inmiddels wel dat je bij Samsung werkt. ;)
Hij geeft gewoon z'n mening :) Doet hij subtieler dan Vinand, die volgens mij voor Sony werkt :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Cyclonist schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:11:
Schijtirritant dat ze die dingen dus op het moederbord solderen, daar hebben andere fabrikanten ook een handje van. Zet er dan 4GB en laat dan gewoon het slot léég..
Precies. Sony heeft in de S13 en de S15 wel 4GB. Mooi denk je dan hebben ze 1333 MHz geheugen gebruikt... 1600 MHz kan je voor nagenoeg dezelfde prijs halen. Van die kleine dingen waarvan je denk waarom ze het niet anders gedaan hebben.
JT schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:22:
Hij geeft gewoon z'n mening :) Doet hij subtieler dan Vinand, die volgens mij voor Sony werkt :+
Uiteraard. :) Ik moet ook oppassen want straks ben ik een Sony S15 verkoper, of ben ik dat al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:22:
[...]

Als je nagaat dat Ik hier op tweakers uitgemaakt werd voor Sony hater/Xbox fanboy in de comments bij nieuwsberichten vroeger vind ik het toch wel knap ironisch. :9

Ik ben niet zo zeer pro Sony, meer wel anti- ultrabook, ik kan gewoon zien door de zoveelste marketing truuk van Intel die gewoon helemaal nergens op slaat. Ultrabook = Slim en mijlpaal in marketinghistory, jazeker, Consument vriendelijk, hell nope.

Daarnaast is de Vaio Z gewoon een briljant apparaat die nogal erg underrated is in my opinion, en ik vind hem zeker beter dan de Asus Zenbook, die in principe bijna op elk front een inferieur apparaat is. Ik vind het tevens ook raar dat de Sony afgekraakt word op punten waar de AIR dus niet op aangesproken is: Service van Apple is vele malen waardelozer dan Sony, gebruikers zijn om vage/trotse redenen tevens ook heel wat toleranter bij mac (verkoop apple care service bijvoorbeeld), en ik vind het ook raar om een enekele negatieve service van aliberto mee te nemen als standaard, er zijn namelijk ook een hoop positieve verhalen, service van acer of hp consumenten serie is ook niet bepaald beter te noemen. Daarnaast vraagt Apple ook niet bepaald het minst voor hun SSD upgrades, die tevens ook nog eens zwaar inferieur is ten opzichte van de Raid 0 snelheid. En dat doen ze niet alleen bij de air maar ook bij de retina macbook, en ik zie ze dat in de toekomst nog veel vaker doen. Zoals je al zegt: als je al het standaard config neemt van ongeveer 1350 euro, dan heb je een apparaat dat al heel veel krachtiger is dan de duurste zenbook en air, en nog lichter + beter scherm + meer aansluitingen + beter accuduur. Ik snap gewoon niet hoe darkstone de air in dat lijstje heeft gezet, vanwege de crap resolutie, crap koeling, crap service, shitty featureset in connecties en toch aanzienelijk bedrag is het maar vaagjes en zie ik er niet wat er goed aan is. Dan kun je net zo goed de dell xps 13 nemen. Die heeft gelijk ook nog eens een aanzienlijke service en een fantastische bouwkwaliteit. Maar apple krijgt gewoon altijd een soort van voorkeur hier op tweakers, en sony naar mijn idee het tegenovergestelde :9, aan de andere kant ook wel weer begrijpelijk vanwege een grote fanbase die natuurlijk nogal emotioneel beladen is en tevreden moet gehouden worden :)

Sorry for my rant, still love you guys (no homo) :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Tja, de basis Sony is dan 1.393,00 €, dan heb je een config die op vrijwel geen enkel punt beter is dan de UX31/UX32. Serker nog, wil je er een echt mooie config van maken die een stuk beter is ben je 2.003,00 € kwijt (Quadcore,256GBSSD,8GB,1080p) Dus als je budget HEEL groot is dan is het een optie, anders valt die toch echt af :F

[ Voor 24% gewijzigd door mdcobra op 12-07-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Full voltage i5 van de Z is sneller dan de ULV i7 van de Zenbook. En RAID SSD. Volgens mij zie je dat een beetje over het hoofd ;)

@Vinand: leuk verhaal maar werk je nou voor Sony of niet :+

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 12-07-2012 10:45 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:33:
Tja, de basis Sony is dan 1.393,00 € + abode en crap anti virus, dan heb je een config die op vrijwel geen enkel punt beter is dan de UX31/UX32. Dus als je budget HEEL groot is dan is het een optie, anders valt die toch echt af :F
Op welk punt is de asus dan beter?
Je weet wel dat de i5 bij de sony een stuk sneller is dan de i7 bij de asus? (De grote reden waarom ik anti ulv/ultrabook ben) ;)
En de ssd een heel stuk sneller is vanwege het raid 0 opslag + trim, en het gewicht ongeveer 200 gr lager, accuduur beter, scherm heeft hogere adobe rgb, meer aansluitingen bla bla bla bla bla...

Tevens een correctie op je prijs want die klopt niet helemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hogere kleurendekking? Heb jij dan een bron die gemeten heeft wat de kleurendekking van de nieuwe UX31 is?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:44:
[...]

Je weet wel dat de i5 bij de sony een stuk sneller is dan de i7 bij de asus? (De grote reden waarom ik anti ulv/ultrabook ben) ;)
En de ssd een heel stuk sneller is vanwege het raid 0 opslag + trim, en het gewicht ongeveer 200 gr lager, accuduur beter, scherm heeft hogere adobe rgb, meer aansluitingen bla bla bla bla bla...

Tevens een correctie op je prijs want die klopt niet helemaal. :)
- beter scherm
- 256GB
- goedkoper

RAID0+ trim heb je hier ook bewijs van?
Prijs komt van de sony site. De i5 is echt niet veel sneller, misschien 20-25%?
Bla bla bla is trouwens een prima onderbouwing :+
Wil je trouwens een quote intact laten, dit heet niet voor niets zo..

[ Voor 4% gewijzigd door mdcobra op 12-07-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Z1 serie was RAID 0 zonder trim, Z2 is mét trim, van iemand die bij Sony werkt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:16:
Z1 serie was RAID 0 zonder trim, Z2 is mét trim, van iemand die bij Sony werkt.
Oke, ik zou het niet zomaar aannemen, het is ook al een aantal keer in de releasenotes van de Intel drivers terecht gekomen, maar het is er tot nu toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok...degene waar ik het van heb is soort van product-expert voor heel Europa dus het is niet de eerste de beste :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:29:
Ok...degene waar ik het van heb is soort van product-expert voor heel Europa dus het is niet de eerste de beste :+
Mooi, hopelijk doet ie niet de marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:02:
[...]

- beter scherm
- 256GB
- goedkoper

RAID0+ trim heb je hier ook bewijs van?
Prijs komt van de sony site. De i5 is echt niet veel sneller, misschien 20-25%?
Bla bla bla is trouwens een prima onderbouwing :+
Wil je trouwens een quote intact laten, dit heet niet voor niets zo..
Waar heeft de Asus dan een beter scherm?
Hier is je onderbouwing: ik "blablabla" op basis van bronnen, niet zomaar uit me nek: :P

http://www.anandtech.com/...book-prime-ux21a-review/4
Asus Adobe RGb: 64,5%, not bad, not good either, ongeveer zoals

http://www.anandtech.com/...verything-is-peripheral/6
Sony Vaio Z: It's over 9000!!!

Dus schermargument heb je denk ik uit je duim gezogen zo te zien aan de feiten. :+

Goedkoper? Nou ik vind van niet... Je krijgt voor je geld een hoger gewicht, minder accuduur, minder scherm,
minder krachtige specs...

256GB SSD: Eens dat je meer opslag krijgt voor minder geld, maar aan de andere kant, minder snelheid en performance en zonder trim dan de Vaio Z... Het is maar waar je waarde aan hecht: Meer snelheid en performance, of meer opslag. Weegt naar mijn idee tegen elkaar op, alhoewel we in de toekomst steeds meer naar cloud werken... Neig ik veel meer naar de Vaio Z.

Tevens is het absoluut geen gelul, maar wel inmiddels een feit. De Vaio Z1x series hadden zelf een QUAD ssd in Raid 0. (Zonder TRIM jammer genoeg) oOo

20/25% verschil is zeker al sneller, maar daarnaast is het niet alleen de snelheid verschil maar ook het feit dat je relatief goedkoop een quad core kan selecteren zonder rare capriolen... Die draait rondjes om de Asus zenbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:17:
[...]Daarnaast is de Vaio Z gewoon een briljant apparaat die nogal erg underrated is in my opinion, en ik vind hem zeker beter dan de Asus Zenbook, die in principe bijna op elk front een inferieur apparaat is.
Ik had eerder te negatief uitgelaten over de Sony Z, dan is het goed om tegengas te krijgen van een ander om een wat objectiever beeld te krijgen en de te creëren voor de andere users en lezers. :)
Ik vind het tevens ook raar dat de Sony afgekraakt word op punten waar de AIR dus niet op aangesproken is: Service van Apple is vele malen waardelozer dan Sony, gebruikers zijn om vage/trotse redenen tevens ook heel wat toleranter bij mac (verkoop apple care service bijvoorbeeld),[...]
Word ik nu als Apple fanboy uitgemaakt. :+ Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Ik ben eigenlijk ook meer anti-Apple, wat ik dus iets duidelijker mag laten horen. :P
als je al het standaard config neemt van ongeveer 1350 euro, dan heb je een apparaat dat al heel veel krachtiger is dan de duurste zenbook en air, en nog lichter + beter scherm + meer aansluitingen + beter accuduur.
Ok ik ga een betere poging doen om het nu goed en zo objectief mogelijk te bekijken (lijstje niet op volgorde):

i5-3210M__128GB__4GB__1600x 900__1,18kg___€1340__raid0_Thdblt (prop)__Sony Z
i7 3517U__256GB__4GB__1920x1080__1,3 kg__~€1400____________________UX31A
i5 3317U__256GB__4GB__1920x1080__1,3 kg__~€1150___correct model?____UX31A
i7 3517U__500GB__4GB__1920x1080__1.45kg__~€1020__"HDD" GT620M____UX32VD
i5 3317U__128GB__4GB__1600x 900__1,16kg__~€1400___geluid || scherm?___9-series
i5 3427U__128GB__4GB__1440x 900__1,35kg__~€1250___Thunderbolt_______Air 13

Dit zijn volgens mij de belangrijkste kenmerken/verschillen. Mocht ik iets missen zeg het gerust. Wat constateringen. De Sony Z heeft verreweg de snelste CPU en SSD. Backlight toetsenbord voor € 25 euro heb in inbegrepen in de prijs. Het 1920 x 1080 paneel is echter 150 euro (waar voorheen €40 euro), dit vind ik lastiger. De 1600x900 is van mindere kwaliteit dan de 1920x1080. Toetsenbord heeft een korte aanslag, het kan een nadeeltje zijn, maar het kan ook gewoon met gewenning te maken hebben. Touchpad zou ook iets minder zijn, vraag me af in hoeverre dit ook daadwerkelijk minder is dan andere systemen of dat enkel de Air beter is. De Sony Z is samen met de Samsung toch duidelijk een stukje lichter. Bij de Samsung zie ik verder niet iets dat heel erg opvalt. Positief punten zouden zijn: beter geluid en mat scherm met PLS techniek dat beter zou kunnen zijn dan IPS. [bron: geluid1, bron: geluid2, bron: PLS techniek]

De Air heeft een ietsjes (verwaarloosbaar) sneller CPU dan de anderen met ulv i5 en samen met thunderbolt en beter touchpad zie ik verder weinig pluspunten bij de Air. Volgens mij bieden alle andere 2 jaar garantie terwijl bij de Air standaard 1 jaar zit, wat wel een duidelijk nadeel is.

De Zenbook heeft verder de grootste opslag, hoogste resolutie scherm en er is keuze tussen de ulv i7 en i5. Het is afwachten of de i5 + 256 GB klopt en of dit niet toch + 128 GB is. De oude Zenbook was ook opgegeven 1,3 kg maar was in praktijk met 1,4 kg ietsjes zwaarder (ook dus gewoon sneaky). Geen idee hoe het met de UX31A hiermee is. bron: review UX21A broertje, bron: scherm vs Sony Z

De UX32 staat inmiddels ook in de pricewatch. Deze is weer een stukje zwaarder en groter, maar heeft wel een Hybride HDD en GT620 en is goedkoper. Zelf vind ik het een minder compromis, omdat je met GT620M wel aardig, maar niet heel goed kan gamen. Verder is een dergelijk apparaat in mijn ogen niet geheel geschikt hiervoor. Systeem kan erg warm worden en kan last hebben van throttle, tijdens benchmarks maar ook bijvoorbeeld bij gaming [bron].
After one hour of Anno 2070, surface temperatures remained narrowly below those of the stress test with a maximum of roughly 47°C (117°F) near the exhausts.
Mijn mening: de Air en de 9 series en de UX32VD vind ik minder en zou ik in ieder geval niet als winnaar aanwijzen. Zoals het er nu voor staat komt ik (toch wel tot mijn verassing :)) uit tussen de Asus Zenbook i5 ulv kiezen of de Sony Vaio Z + 1920 x 1080 scherm (1490). Het verschil in 340 krijg je een (flink) betere CPU, SSD presaties en een lager gewicht. Ik weet verder niet precies hoe de accuduur verhoud tussen de twee. Het scherm vind ik verder ook lastig, want de Asus scherm is presteert op sommige vlakker beter volgens Anandtech uitgaande van de UX21A. Verder is de Asus is goedkoper, maar de Sony valt gewoon nog netjes binnen het budget. De Sony heeft verder meer volwaardige aansluitingen zoals ethernet, HDMI, VGA, thunderbolt (via USB poort, volgens mij? propriëtair). Ik neig nog steeds naar de Asus, maar daar blijf ik me afvragen of de i5 + 256 GB wel klopt en hoe de beschikbaarheid straks is.

Lange reactie, maar ik denk wel een betere onderbouwing zo. Beter Vinand? No hard feelings. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 14-07-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Volgens mij is Thunderbolt op de Z proprietair :N
Dat is de UX21, je weet niet of de UX31 betere dekking heeft of niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 12-07-2012 11:46 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
@Vinand de Asus heeft ook gewoon TRIM
@Regeneration dat lijkt er meer op _/-\o_

Ik ga toch nog even wat nadelen noemen van de Sony:
Ze gebruiken proprietary hardware, SSD's kun je niet even vervangen, en volgens mij geld dit ook voor het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SSD en geheugen geld volgens mij net zo goed voor de overige Ultrabooks zoals de UX31 en de NP900.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:52:
SSD en geheugen geld volgens mij net zo goed voor de overige Ultrabooks zoals de UX31 en de NP900.
Ja dat klopt helaas, op de UX32 na. Hoewel er redelijk wat Ultrabooks MSATA gebruiken volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door mdcobra op 12-07-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:52:
Dat maakt het nog niet minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:33:
Tja, de basis Sony is dan 1.393,00 €, dan heb je een config die op vrijwel geen enkel punt beter is dan de UX31/UX32.
McAfee 1 jaar + € 29, en Adobe Photoshop Elements + €49 is voorgeselecteerd.
Serker nog, wil je er een echt mooie config van maken die een stuk beter is ben je 2.003,00 € kwijt (Quadcore,256GBSSD,8GB,1080p) Dus als je budget HEEL groot is dan is het een optie, anders valt die toch echt af :F
Maar de anderen hebben dat ook niet alles. (Beetje zelfde fout die ik zelf eerder maakte)

mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:02:
[...]
De i5 is echt niet veel sneller, misschien 20-25%?
Volgens Notebookcheck:
#28 Intel Core i7-3612QM
#48 Intel Core i5-3210M
#64 Intel Core i7-3517U
#95 Intel Core i5-3317U

Er zijn nog niet veel benchmarks, maar het toch nog een behoorlijk verschil. Je moet niet vergeten dat de Sony Z gebouwd is om constant minstens op 2,5 GHz te lopen terwijl de ultrabooks eerder vaak op 1,9 of 1,7 GHz. Uiteraard heb je het meeste profijt van als je veel CPU intensieve taken hebt. De turbo kan van de ulv wel behoorlijk hoog. Dat het even pieken en race to idle kunnen ze wel goed. De ulv zijn in de loop de tijd wel steeds dichter naar de standard voltage cpu gekropen. Of het is gewoon dat Intel het verschil gewoon minder klein maakt, om zijn ulv erdoor te drukken.

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:01:
[...]

Uiteraard, maar is dan geen nadeel van de enkel Sony Z zoals werd aangegeven, maar voor allemaal...

mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:49:
:)
Ze gebruiken proprietary hardware, SSD's kun je niet even vervangen, en volgens mij geld dit ook voor het geheugen.
Je blijft wel volhouden hè? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 12-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Nee maar het is ook geen nadeel tov andere ultrabooks.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:42:
[...]

Ik had eerder te negatief uitgelaten over de Sony Z, dan is het goed om tegengas te krijgen van een ander om een wat objectiever beeld te krijgen en de te creëren voor de andere users en lezers. :)

[...]

Word ik nu als Apple fanboy uitgemaakt. :+ Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Ik ben eigenlijk ook meer anti-Apple, wat ik dus iets duidelijker mag laten horen. :P

[...]

Ok ik ga een betere poging doen om het nu goed en zo objectief mogelijk te bekijken (lijstje niet op volgorde):

i5-3210M__128GB__4GB__1600x 900__1,18kg___€1340___Raid0________Sony Z
i7 3517U__256GB__4GB__1920x1080__1,3 kg__~€1400________________UX31A
i5 3317U__256GB__4GB__1920x1080__1,3 kg__~€1150___Correct?______UX31A
i7 3517U__500GB__4GB__1920x1080__1.45kg__~€1020__"HDD" GT620M_UX32VD
i5 3317U__128GB__4GB__1600x 900__1,16kg__~€1400___mat-scherm?___9-series
i5 3427U__128GB__4GB__1440x 900__1,35kg__~€1250__Thunderbolt___Air 13

Dit zijn volgens mij de belangrijkste kenmerken/verschillen. Mocht ik iets missen zeg het gerust. Wat constateringen. De Sony Z heeft verreweg de snelste CPU en SSD. Backlight toetsenbord voor € 25 euro heb in inbegrepen in de prijs. Het 1920 x 1080 paneel is echter 150 euro (waar voorheen €40 euro), dit vind ik lastiger. Ik vraag me echter af of het 1600x900 ook van dergelijke kwaliteit is als de 1920x1080 variant? Vinand? De Sony Z is samen met de Samsung toch duidelijk een stukje lichter. Vooral bij de Samsung zie ik verder niet iets dat nog opvalt, behalve wellicht het matte scherm. De Air heeft een ietsjes (verwaarloosbaar) sneller CPU dan de anderen met ulv i5 en samen met thunderbolt zie ik verder weinig pluspunten bij de Air. Volgens mij bieden alle andere 2 jaar garantie terwijl bij de Air standaard 1 jaar zit. De Zenbook heeft verder de grootste opslag, hoogste resolutie scherm en er is keuze tussen de ulv i7 en i5. Het is afwachten of de i5 + 256 GB klopt en of dit niet toch + 128 GB is. De oude Zenbook was ook opgegeven 1,3 kg maar was in praktijk met 1,4 kg ietsjes zwaarder (ook dus gewoon sneaky). Geen idee hoe het met de UX31A hiermee is. De UX32 staat inmiddels ook in de pricewatch. Deze is weer een stukje zwaarder en groter, maar heeft wel een Hybride HDD en GT620 en is goedkoper. Zelf vind ik het een minder compromis, omdat je met GT620M wel aardig, maar niet heel goed kan gamen. Verder is een dergelijk apparaat in mijn ogen niet geheel geschikt hiervoor. Verder gehoord dat het systeem tijdens gamen erg warm kan worden.

Mijn mening: de Air en de 9 series en de UX32VD vind ik minder en zou ik in ieder geval niet als winnaar aanwijzen. Zoals het er nu voor staat komt ik (toch wel tot mijn verassing :)) uit tussen de Asus Zenbook i5 ulv kiezen of de Sony Vaio Z + 1920 x 1080 scherm (1490). Het verschil in 340 krijg je een (flink) betere CPU, SSD presaties en een lichter gewicht. Ik weet verder niet precies hoe de accuduur verhoud tussen de twee. Het scherm vind ik verder ook lastig, want de Asus scherm is presteert op sommige vlakker beter volgens Anandtech uitgaande van de UX21A. Verder is de Asus is goedkoper, maar de Sony valt gewoon nog netjes binnen het budget. De Sony heeft verder meer volwaardige aansluitingen zoals ethernet, HDMI, VGA, thunderbolt (via USB poort, volgens mij?). Ik neig nog steeds naar de Asus, maar daar blijf ik me afvragen of de i5 + 256 GB wel klopt en hoe de beschikbaarheid straks is.

Lange reactie, maar ik denk wel een betere onderbouwing zo. Beter Vinand? No hard feelings. :)
Nu je het zo brengt en de prijzen voor ons wat realistische aanhaalt heb je in principe wel gelijk. als de Prijs van het volgende klopt:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V
Dan hebben we zeker een potentiële winnaar. Maar eerst zien en dan geloven, het ziet er namelijk wel behoorlijk shady uit. :*)

Anders is van mij de Vaio Z alsnog de winnaar.. Deze bied gewoon voor zijn prijs, veel meer performance en portability. Natuurlijk is de stock 900P minder in pixels dan de Full HD maar de andere kwaliteiten van het scherm zijn wel weer stukken beter. Daarnaast mag je van Sony ook nog als het echt moet een 1080p scherm erin plakken.

http://www.notebookcheck....VD-Ultrabook.75591.0.html
Het scherm ziet er tevens hier wel identiek uit op waardes met de Ux prime. Jammer genoeg word de Adobe RGB niet aangekaart. Dus ik ga ervan uit dat Asus nog steeds hetzelfde 1080p IPS paneel gebruikt.

"Word ik nu als Apple fanboy uitgemaakt. :+ Ik ben het verder helemaal met je eens hoor. Ik ben eigenlijk ook meer anti-Apple, wat ik dus iets duidelijker mag laten horen. :P"

Neeee dat bedoelde ik helemaal niet :9... Zeker "no hard feelings" <3 :9

Samsung Series 9 is tevens de enigste ultrabook waar gewoon echt goed geluid uitkomt, dat mag wel meegenomen worden. Is tevens ook een nadeel van de gemiddelde ultrabook met name de Vaio Z... Ook is PLS veel beter dan IPS... Maar goed, ik wacht eerlijk gezegt nu al op de eerste laptop met een Oled display. :9
mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:49:
@Vinand de Asus heeft ook gewoon TRIM

Oke maar geen Raid 0. En dat is ook best wel handig... (of niet? 8) )

En tevens hebben alle ultrabooks proprietary hardware, dus geen SONY nadeel maar een algemene nadeel... Uitzondering van Zenbook met GT620m, alleen vind ik deze helemaal een faal vanwege de matige gpu performance, hoge prijs, hogere gewicht in verhouding met de andere zenbook, en de waardeloze koeling met daarbij nog throttling ook. Dan is de Vaio S een veel betere laptop als je daadwerkelijk die gpu performance wilt hebben. Is nog een heel stuk goedkoper en heeft nog een veel betere gpu.
[...]

Mee eens, maar daarvoor zou een laptop als de Macbook Retina voor afgebrand moeten worden, niet een mini kleine ultrabook waar alles speciaal passend op formaat gemaakt moet worden. Sony heeft tenminste een excuus: Raid 0 opstelling met Trim.. Wat hebben de andere ultrabooks als excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Samsung Series 9 is tevens de enigste ultrabook waar gewoon echt goed geluid uitkomt, dat mag wel meegenomen worden. Is tevens ook een nadeel van de gemiddelde ultrabook met name de Vaio Z... Ook is PLS veel beter dan IPS...
Had je inderdaad eerder vermeld. Toegevoegd. :)
Zenbook met GT620m, alleen vind ik deze helemaal een faal vanwege de matige gpu performance, hoge prijs, hogere gewicht in verhouding met de andere zenbook, en de waardeloze koeling met daarbij nog throttling ook.
Throttling ook? Toegevoegd in ieder geval.
Dan is de Vaio S een veel betere laptop als je daadwerkelijk die gpu performance wilt hebben. Is nog een heel stuk goedkoper en heeft nog een veel betere gpu.
Beetje offtopic, maar ben ik wel mee eens. (Of de S15 nemen natuurlijk. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb net nog even wat benchmarks van de Intel Core i7-3517U en de Intel Core i5-3210M, de 3210M is ongeveer 10% sneller. Dit valt dus wel mee, neem dus de quadcore als je echt sneller wilt wezen.

Evan uitgaande dat de UX32VD prijzen kloppen (in duitsland zitten ze rond de 1100 Euro) is dit de te kloppen ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Formaat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:14:
Sony heeft tenminste een excuus: Raid 0 opstelling met Trim.. Wat hebben de andere ultrabooks als excuus?
Fatsoenlijk garantie O-)
Samsung Series 9 is tevens de enigste ultrabook waar gewoon echt goed geluid uitkomt, dat mag wel meegenomen worden. Is tevens ook een nadeel van de gemiddelde ultrabook met name de Vaio Z... Ook is PLS veel beter dan IPS... Maar goed, ik wacht eerlijk gezegt nu al op de eerste laptop met een Oled display. :9
Sources, graag.
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:28:
Throttling ook? Toegevoegd in ieder geval.
Volgens mij throttelen alle 'ultra'books.
mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:28:
Ik heb net nog even wat benchmarks van de Intel Core i7-3517U en de Intel Core i5-3210M, de 3210M is ongeveer 10% sneller. Dit valt dus wel mee, neem dus de quadcore als je echt sneller wilt wezen.
Alleen is de i5-3210M significant goedkoper. dan een i7 ULV. Met de zenbook met i7 zit je al meteen in vaio-z-met-quadcore prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:44:

@Vinand: leuk verhaal maar werk je nou voor Sony of niet :+
Off topic:

zucht... :>
Kom op dude, als het niet Sony is dan ben ik wel weer een Research in Motion werknemer. (Ja ik ben een trotste Blackberry fan ja! :*) )
En daarvoor was het Microsoft, en was ik weer een xbox fanboy en een playstation hater... Ironisch 8)

Maar ff serieus, Ik vind de Vaio S en de Vaio Z gewoon een uitstekende laptop. Maar dat heeft voornamelijk ook meer te maken met het feit dat ze de ultrabook gelul negeren. Dat heeft voor de rest vrij weinig te maken met het merk Sony: Ik heb aan de andere kant bijvoorbeeld weer een teleurstellende mening over de E series, F series, C series, en de rest van de consumenten meuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Evan uitgaande dat de UX32VD prijzen kloppen (in duitsland zitten ze rond de 1100 Euro) is dit de te kloppen ultrabook.
Ze staan ook al in de pricewatch zoals ik genoemd had. De UX32VD is groter qua formaat, zwaarder en heeft een hybride HDD. De Viao Z en de UX31A Zenbooks vind ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V € 1018 (i7/Full HD)
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R3001V € 910 (i5/standaard scherm)
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:39:
[...]

Ze staan ook al in de pricewatch zoals ik genoemd had. De UX32VD is groter qua formaat, zwaarder en heeft een hybride HDD. De Viao Z en de UX31A Zenbooks vind ik beter.
De UX31A is in veel opzichten beter, maar dat mag ook wel, hij is 350 euro duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door Ronald op 12-07-2012 12:42 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:39:
[...]

Ja klopt, ik had de UX32 ook al besteld voordat die daar stond, ik druk er gelijk 8GB bij in en een SSD. Maar de Sony en UX31A zijn ook mooie laptops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

offtopic:
Is dat een ja of een nee? Ik heb wel eens een Vinand ontmoet die voor Sony werkte ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Ja ok, maar als je er een dedicated GPU inzet met als doel om te gamen of men denkt daar dan snel aan. Dan zal de notebook snel zwaar belasten. Als je CPU en/of GPU dan gaat throttelen dan heeft dat niet zoveel zin in mijn ogen. Dan zou je dat best als een nadeeltje kunnen noemen.

mdcobra schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:
[...]Ja klopt, ik had de UX32 ook al besteld voordat die daar stond, ik druk er gelijk 8GB bij in en een SSD.
Je kan hem toch annuleren en dan de UX31A bestellen? UX31A zou 1 sodimm niet vast gesoldeerd hebben en heeft al een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:32:
[...]

Fatsoenlijk garantie O-)

[...]

Sources, graag.

[...]

[...]

Alleen is de i5-3210M significant goedkoper. dan een i7 ULV. Met de zenbook met i7 zit je al meteen in vaio-z-met-quadcore prijssegment.
1. Garantie: Zeker mee eens :), Sony warranty fucking sucks, maar alsnog irrelevant waarom dan iets propetiary zou mogen zijn of niet. En dan zou je eigenlijk ook de macbook niet mogen noemen. 8)

2. Sources??
Je weet als display fanaat toch wel het verschil tussen PLS en IPS, volgens zou jij dat aan ons moeten uitleggen. ;)

3. Jep bijna alle ultrabooks throttlen, uitzondering van de Vaio Z en de Vaio T aangezien hun niet besparen op de koeling. ;)
Tevens zit er een behoorlijk groot verschil wat het effect per de apparaat is, als voorbeeld het feit dat de Asus zonder GPU het nog behoorlijk goed doet maar de versie met GPU..:

"We measured hot spots again in the rear area where both the components and the cooling system’s exhausts are installed. The maximum measured temperatures of up to 50.4°C (122.7°F) at the top and bottom of the UX32VD represent worrisome temperature values. In daily use, the surface temperatures should remain markedly lower since full utilization of CPU and GPU will only occur for short periods of time even during the use of complex software like video editing or gaming. After one hour of Anno 2070, surface temperatures remained narrowly below those of the stress test with a maximum of roughly 47°C (117°F) near the exhausts."

Gewoon slecht voor een laptop waar je zogenaamd mee zou moeten gaan gamen. Wil jij het tegenover gestelde bewering en zeggen dat dit geen minpunt is voor de laptop? Dat heeft gewoon te maken dat Asus een goedkope prut koeling in de laptop geplakt heeft... :*)
http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/e69aa694e1.jpg
Asus: "Koper? hurrr durrr, wat is dat?"

ULV/Ultrabook is gewoon een achteruitgang voor idereen, ultrabook is gewoon tegenwoordig een excuus om te kunnen besparen op de koeling terwijl je alsnog nog steeds de bewoording ultrabook kan gebruiken. Is gewoon 1 big marketing trick. En bijna iedereen valt ervoor en betaald de woekerprijzen voor de ULV chips die helemaal geen toegevoegde waarde leveren ten opzichte van full voltage chips. Het feit is voornamelijk zo dat Full Voltage chips net zoveel stroom gebruikt onder dezelfde load als een ULV chip. Daarnaast doet het dus helemaal niks met de accuduur van je laptop. Enigste wat je dus hebt een een Full Voltage chip met een blokkade die dus 2x zo sloom is en 2x zo duur is... Gotta love Intel...

[quote]JT schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:52:
[...]

[ot]Is dat een ja of een nee? Ik heb wel eens een Vinand ontmoet die voor Sony werkte ;) [/]
[/quote]

Dat is dus een nee :9 (ik dacht wel dat dat duidelijk was)
Dus ik heb een naamgenoot die bijna Sony werkt!! Kijk Darkstone, weer een pluspunt voor de Vaio Z _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:59:
2. Sources??
Je weet als display fanaat toch wel het verschil tussen PLS en IPS, volgens zou jij dat aan ons moeten uitleggen. ;)
PLS zou zuiniger zijn met mindere kijkhoeken dan IPS en lager contrast. Dat zegt dus helemaal niets zonder reviews.
3. Jep bijna alle ultrabooks throttlen, uitzondering van de Vaio Z en de Vaio T aangezien hun niet besparen op de koeling. ;)
http://www.notebookcheck....SVT1311M1E-S.74926.0.html
Iets met een i3 ULV @ 1.4ghz klokt niet terug? Wat raar..

En de vaio z maakt 13db meer herrie dan de UX31a. Ja de Z klokt niet terug en de asus wel, of je daar zo blij van wordt weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:59:
[...]
2. Sources??
Ben hier wel Darkstone eens. Wij Tweakers weten dat techniek en specs niet altijd alles zeggen. Het hoeft niet gelijk een Anandtech review te zijn, maar ergens een bronvermelding van het betere geluid en scherm van de Samsung is wel beter.

Notebookcheck geeft in ieder geval de throttling en hoge temps in de UX32VD aan, maar volgens mij enkel bij bechmark tests en wordt niet vermeld tijdens gamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 12-07-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:13:
[...]
PLS zou zuiniger zijn met mindere kijkhoeken dan IPS en lager contrast. Dat zegt dus helemaal niets zonder reviews.

[...]

http://www.notebookcheck....SVT1311M1E-S.74926.0.html
Iets met een i3 ULV @ 1.4ghz klokt niet terug? Wat raar..

En de vaio z maakt 13db meer herrie dan de UX31a. Ja de Z klokt niet terug en de asus wel, of je daar zo blij van wordt weet ik nog niet.
Tja, aangezien de UX31a geen koeling heeft om het apparaat stil te houden en daarnaast nog een chipset heeft wat minder energie gebruikt... En tevens praat je over de Z die dus op zijn max een veeeel hogere performance levert + plus energiegebruikt heeft dan de UX31a.. Hetzelfde dat mijn alienware M15x behoorlijk wat geluid maakt onder load als ik Mass effect 3 ga spelen. Maar dat hoor ik niet als ik hetzelfde load als de Asus zenbook prime "max" uitvoer op mijn alienware. (Dat kan ik zelfs bereiken door stealh mode aan te zetten op mijn machine :9, dan houd me laptop helemaal zijn mond dicht).

Is gewoon appels met peren vergelijken. Dus ik snap je punt nog steeds niet, slaat niet bepaald een spijker op de kop. En daarnaast weten we beiden dat de nieuwe Vaio Z een betere koeling heeft, en minder herrie maakt dan de Vaio z2x serie, en dat zal die helemaal niet doen onder de dezelfde max load van de Asus UX.

Over de Vaio T... Het retail model heeft hier een i5 processor, en geen i3:

There is no reason for concern when it comes to the Vaio SVT1311M1ES's temperatures. The ultrabook only heats up to a maximum of 35.1 on the top and 36.7 degrees Celsius on the bottom (95.2 Fahrenheit on top, 98.0 Fahrenheit on bottom) under load situations. Those are very good rates. Sony could even consider throttling the fan speed a bit to reduce noise levels slightly. When measuring the device’s idling temperatures, we found the top's maximum temperature to be 30.3 degrees Celsius (86.5 Fahrenheit) and bottom’s maximum temperature to be 31.4 degrees Celsius (88.5 Fahrenheit). We can safely say that the ultrabook can be used without hesitation on the lap at all times, particularly since an ultrabook will only rarely be used on the lap during full load.

We used the programs Prime95 and FurMark to put Sony's Vaio under the maximum possible load. Here, both the CPU and GPU are stressed extremely. We noticed that the cooling system is at full power immediately after starting the stress test. If we believe the data recorded using PC Wizard, the temperatures are not particularly high. We measured less than 50 degrees Celsius (122 Fahrenheit).

Dit met daarbij een daadwerkelijk goede bron... Is gewoon veel beter dan de koeling die asus ux32 met GPU levert. Of wil je soms bewerking dat je een behuizing van 56 graden niet erg vind?
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:
[...]

Ben hier wel Darkstone eens. We Tweakers weten dat techniek en specs niet altijd alles zeggen. Het hoeft niet gelijk een Anandtech review te zijn, maar ergens een bronvermelding van het betere geluid en scherm van de Samsung is wel beter.
Oke Samsung series 9 sources incomingggg :9
ff zoeken hoor.

1. Plane to Line Switching Technology (PLS)
Zelfservice link: http://lazure2.wordpress....creen-technology-samsung/
Please darkstone en Regen, wees heel lief en vraag me niet om een samenvatting van hierboven staande link te maken :p

2. Geluid:
arnoud_h in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"

Ik zou zeggen, probeer het zelf ook maar uit en sta verbaasd.
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:26:
[...]
Notebookcheck geeft in ieder geval de throttling en hoge temps in de UX32VD aan, maar volgens mij enkel bij bechmark tests en wordt niet vermeld tijdens gamen.
After one hour of Anno 2070, surface temperatures remained narrowly below those of the stress test with a maximum of roughly 47°C (117°F) near the exhausts.

-O- -O-

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 12-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:36:
ff zoeken hoor.

Ok, maar wel van Samsung zelf. [Toegevoegd]* Maar ik ben nu wel stiekem erg benieuwd geworden hoe deze verhoud ten opzichte van de Sony Z en UX31.
2. Geluid:

[Toegevoegd]* Ah, ik herinner me nu dat eens gelezen te hebben. Ben ook wel benieuwd. Misschien wanneer ik eens een keertje langs de Media Markt ga en die daar staat.

-O- -O-
Hmmm, not so nice indeed. [Toegevoegd]*

* Regeneration in "[NBBG] high-end thin & light / ultrabook augustus 2012"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:53:
[...]

[Toegevoegd]* Ah, ik herinner me nu dat eens gelezen te hebben. Ben ook wel benieuwd. Misschien wanneer ik eens een keertje langs de Media Markt ga en die daar staat.
Ik wil best een keertje een live demo komen geven hoor (op een handige plek in het land) :)

En ook best benieuwd in een goede vergelijking tussen IPS en PLS in diverse omstandigheden. Buiten in de zon is wel een leuke, vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36
Regeneration schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:33:
[...]

Precies. Sony heeft in de S13 en de S15 wel 4GB. Mooi denk je dan hebben ze 1333 MHz geheugen gebruikt... 1600 MHz kan je voor nagenoeg dezelfde prijs halen. Van die kleine dingen waarvan je denk waarom ze het niet anders gedaan hebben.
Want van 1600MHz t.o.v. 1333MHz heb je véél prestatiewinst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloww
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 13:34
Wat is eigenlijk de beste thing & light met 512gb SSD? Ik ben geen kuntselaar, dus zelf erin zitten doe ik liever niet. Bij Sony kost zo'n ding 1000 euro extra ofzo, bij Apple in de Air 500. En in de Samsungs/Asus(sen) kan ik ze niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:26:
[...]

Ik wil best een keertje een live demo komen geven hoor (op een handige plek in het land) :)

En ook best benieuwd in een goede vergelijking tussen IPS en PLS in diverse omstandigheden. Buiten in de zon is wel een leuke, vind je ook niet?
Samsung heeft toch ook stands in de Media Markt? Zou ze ook best wel willen vergelijken met benchmarks en dergelijke. Niet zeggede dat ik het benodigde apparatuur, software, kennis (en momenteel eigenlijk ook niet al te veel tijd*) heb. :P

offtopic:
* Ik weet, ik moet dus eigenlijk gewoon aan het werk en niet GoT blijven lezen en reageren.

Sakke1994 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:29:
Want van 1600MHz t.o.v. 1333MHz heb je véél prestatiewinst..
=>
Regeneration schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:33:
;)

Yelloww schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:00:
Wat is eigenlijk de beste thing & light met 512gb SSD? Ik ben geen kuntselaar, dus zelf erin zitten doe ik liever niet. Bij Sony kost zo'n ding 1000 euro extra ofzo, bij Apple in de Air 500. En in de Samsungs/Asus(sen) kan ik ze niet zo snel vinden.
Eigenlijk is dit geen advies topic daar is Laptop Aankoopadvies en [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012 voor.

Maar om toch even kort in te gaan op je vraag: tja, die is er niet. Eigenlijk geen andere keus dan genoegen nemen met 256 GB, of het toch zelf in moeten bouwen, niet dat dit laatste zo heel moeilijk zou zijn in bepaalde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:23:
[...]

Samsung heeft toch ook stands in de Media Markt? Zou ze ook best wel willen vergelijken met benchmarks en dergelijke. Niet zeggede dat ik het benodigde apparatuur, software, kennis (en momenteel eigenlijk ook niet al te veel tijd*) heb. :P

offtopic:
* Ik weet, ik moet dus eigenlijk gewoon aan het werk en niet GoT blijven lezen en reageren.

[...]

=>

[...]

;)

[...]

Eigenlijk is dit geen advies topic daar is Laptop Aankoopadvies en [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012 voor.

Maar om toch even kort in te gaan op je vraag: tja, die is er niet. Eigenlijk geen andere keus dan genoegen nemen met 256 GB, of het toch zelf in moeten bouwen, niet dat dit laatste zo heel moeilijk zou zijn in bepaalde modellen.
Dan nog.. Voor die 5/10 euro dat je laptop duurder wordt heb je er amper wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sakke1994 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:25:
[...]
Dan nog.. Voor die 5/10 euro dat je laptop duurder wordt heb je er amper wat aan.
Het zit vastgesoldeerd als je zou willen kan je het niet upgraden. Je concurrenten hebben het dus je loopt gewoon achter, hoe klein het verschil ook mag zijn. Je concurrenten hebben heb => grotere afzet => prijs kan zelfs lager zijn dan het oude 1333 MHz geheugen. Het is dus juist goedkoper om 1600 MHz geheugen te gebruiken. Tja, waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Het zit vastgesoldeerd als je zou willen kan je het niet upgraden. Je concurrenten hebben het dus je loopt gewoon achter, hoe klein het verschil ook mag zijn. Je concurrenten hebben heb => grotere afzet => prijs kan zelfs lager zijn dan het oude 1333 MHz geheugen. Het is dus juist goedkoper om 1600 MHz geheugen te gebruiken. Tja, waarom dan niet?
Zit het geheugen vastgesoldeerd in de S13?

Ok, je hebt een punt daar, 1600MHz komt inderdaad wel sterker op met Ivy bridge nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Sakke1994 op 12-07-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad. Ik had vervolgens ook nog even de engelse notebookcheck nageslagen (die heeft meer data dan de duitse...) en de i3 wordt nauwelijks warm. Mijn delletje wordt idle al warmer..
ff zoeken hoor.

Please darkstone en Regen, wees heel lief en vraag me niet om een samenvatting van hierboven staande link te maken :p
ja blaat blaat baat, en weinig praktijk. Dat PLS leuk is weet ik nu wel, zonder benchmarks van de samsung kunnen we daar echter niets over zeggen.

En anders kan ik http://nl.hardware.info/r...ng-s27a850-monitor-review ook nog nemen om PLS de grond in te boren :P
2. Geluid:

Iemand die werkt bij samsung lijkt me niet de beste bron.
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Goedkoper? In de pricewatch misschien. Dat hoeft nog niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het voor een OEM ook goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sakke1994 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:10:

Ok, je hebt een punt daar, 1600MHz komt inderdaad wel sterker op met Ivy bridge nu.
Ja, in ieder geval de S13 en de S15.
Hmmm, zie net dat zelfs de Vaio Z ook 1333 MHz geheugen heeft...
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:23:
Iemand die werkt bij samsung lijkt me niet de beste bron.
Misschien is Sick Nick in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012" beter. Sick Nick zegt het namelijk en arnoud_h komt met die afbeelding dat het wel aannemelijker maakt.
Goedkoper? In de pricewatch misschien. Dat hoeft nog niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het voor een OEM ook goedkoper is.
Waarom niet? Ik dacht juist de de OEMs in het algemeen nog betere deal kunnen maken dan wij consumenten? (Goedkoper is momenteel misschien ietjes overdreven, maar gelijk geprijsd moet kunnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:36:
[...]

Ja, in ieder geval de S13 en de S15.
Hmmm, zie net dat zelfs de Vaio Z ook 1333 MHz geheugen heeft...
Verdorie, dacht dat het niet vast zat.. 80 euro is ook wel veel geld voor 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Sakke1994 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:38:
[...]
Verdorie, dacht dat het niet vast zat.. 80 euro is ook wel veel geld voor 8GB.
Laat maar, die link betreft een oud model, met nog Sandy Bridge.

In de huidige Sony Z zit wel gewoon 1600 MHz als je naar de configurator gaat. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 12-07-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:39:
[...]

In de huidige Sony Z zit wel gewoon 1600 MHz. :)
Eens kijken wat ze op NBR forum zeggen, daar hebben al vrij veel mensen hem.

Edit: zit dus niet vast op het mobo, kan ik een latje uit men oude Vostro halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sakke1994 op 12-07-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:36:
Waarom niet? Ik dacht juist de de OEMs in het algemeen nog betere deal kunnen maken dan wij consumenten? (Goedkoper is momenteel misschien ietjes overdreven, maar gelijk geprijsd moet kunnen.)
Omdat sneller geheugen 'populairder' is dan het langzamere spul. Populairder, meer aanbieders, lagere marges. Niemand koopt echter een laptop omdat er 1600mhz RAM in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:23:

ja blaat blaat baat, en weinig praktijk. Dat PLS leuk is weet ik nu wel, zonder benchmarks van de samsung kunnen we daar echter niets over zeggen.

En anders kan ik http://nl.hardware.info/r...ng-s27a850-monitor-review ook nog nemen om PLS de grond in te boren :P
Hhmm daar heb je eigenlijk wel een beetje gelijk in, een pls kan toch erg verschillen in kwaliteit onderling, wel stupid van mezelf dat ik dat natuurlijk niet meegenomen hebt, (Ja ja ik weet, Vinand is indoctrinated by samsung marketing)...

Ik had altijd gedacht dat PLS voornamelijk superieur was vanwege de veel sterkere helderheid, en het scherm in de series 9 heeft er gewoon altijd heel erg goed en helder uitgezien in verhouding met de concurrerende schermen (Vaio SE en de Asus Ultrabooks)...
Regeneration schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:39:
[...]

In de huidige Sony Z zit wel gewoon 1600 MHz als je naar de configurator gaat. :)
En daar gaat de award naar de meest nutteloze spec ooit... :9

[ Voor 23% gewijzigd door Vinand op 12-07-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:56:
En daar gaat de award naar de meest nutteloze spec ooit... :9
... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakke1994 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:10:
[...]

Kan mij het niet voorstellen, in de handleiding van de S15 staat gewoon dat het ram los zit en vervangbaar is, mag er toch wel van uit gaan dat dit ook van toepassing is op de S13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:45:
[...]

Kan mij het niet voorstellen, in de handleiding van de S15 staat gewoon dat het ram los zit en vervangbaar is, mag er toch wel van uit gaan dat dit ook van toepassing is op de S13.
Bij de voorganger: De Vaio SE
1x 4GB zit vast gesoldeerd op de moederbord, en 1x empty bracket.. En volgens zijn er bij de S15 er 2 leeg als ik me niet vergis...

Bij de S15 weet ik het niet.. Kun je anders niet voor ons een paar foto's maken ? Het zijn toch aar 2 schroefjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vinand op 13-07-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Bij de voorganger: De Vaio SE
1x 4GB zit vast gesoldeerd op de moederbord, en 1x empty bracket.. En volgens zijn er bij de S15 er 2 leeg als ik me niet vergis...

Bij de S15 weet ik het niet.. Kun je anders niet voor ons een paar foto's maken ? Het zijn toch aar 2 schroefjes :)
Gaat niet lukken, heb (nog) geen S15 in bezit, had de handleiding op internet even door gelezen :P. wist echter niet hoe het zat met de S13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:45:
[...]

Van 1tje dus helaas.

http://www.mobiletechreview.com/notebooks/Sony-Vaio-S-13.htm
If you remove the notebook's bottom cover (affixed with two small Phillips head screws) you can access the battery, single RAM slot and hard drive. The notebook has 4 gigs of RAM soldered on the motherboard and one standard SODIMM RAM slot (ours shipped with a 2 gig module but I upgraded it to an 8 gig module for a total of 12 gigs).
YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial
Hij zegt het niet direct, maar ik weet zeker dat enkel 1 slot te vervangen is

http://forum.notebookrevi...series-owners-thread.html
supplementing the 4Gig RAM with an additional stick of your choice of size (one 4 gb stick is soldered on to the motherboard so you max out at 12 gb by using the second non-soldered RAM slot)
Maar hier wordt niet specifiek aangegeven welk model het is, maar het geld voor beide. Veel users geven het ook gewoon aan dat ze de ram zelf willen upgraden, waarvan sommigen dus liever 1600 MHz erin hadden willen doen, maar dat dit dus niet mogelijk is voor beide slots.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 13-07-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 08:41
De UX32VD met 1920x1080 IPS scherm is geariveerd in Nederland.

Er zijn al verschillende zaken met voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Van pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V vind ik het veel interessanter om te weten wanneer deze op voorraad is. Maar tot op heden slechts 1 winkel met een onbepaalde / >12 dagen levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik ga toch voor de UX32VD ook al is die wat zwaarder en geen Unibody design.

Het scherm is wel dezelfde 1920x1080 IPS maar voor die paar momenten dat je jezelf in de situatie bevindt dat je alleen dat ding bij je hebt en toch iets meer grafisch wilt is die Geforce wel handig. En dat je gewoon DIMM en schijf kunt vervangen bevalt me wel.

Wat ik overigens ook direct ga doen. 8 GB DIMM er in en een 256 GB Samsung SSD. Herformateer ik de onboard SSD en knal daar Linux op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PulsatingQuasar schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:55:
Ik ga toch voor de UX32VD ook al is die wat zwaarder en geen Unibody design.

Het scherm is wel dezelfde 1920x1080 IPS maar voor die paar momenten dat je jezelf in de situatie bevindt dat je alleen dat ding bij je hebt en toch iets meer grafisch wilt is die Geforce wel handig. En dat je gewoon DIMM en schijf kunt vervangen bevalt me wel.

Wat ik overigens ook direct ga doen. 8 GB DIMM er in en een 256 GB Samsung SSD. Herformateer ik de onboard SSD en knal daar Linux op.
Van wat ik heb gehoord kan je de RAM ook bij de UX31A vervangen van 1 DIMM en de SSD zou standaard mSATA zijn, die je in de toekomst gewoon kan uitbreiden, althans ik verwacht dat er later ook mSATA SSD's komen met meer opslag capaciteit. Bovendien zit er al gewoon standaard 256 GB SSD in. Die discrete GPU vind ik eigenlijk te weinig toevoegen gezien de nadelen: hoger gewicht, groter formaat laptop, hoge warmte productie onder belasting. Gamen gaat al lastig worden en in andere applicaties ben ik niet zo bekend mee. Ik ben (oprecht) benieuwd waarvoor je de GPU wil gebruiken?
Ronald schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:40:
De UX31A is in veel opzichten beter, maar dat mag ook wel, hij is 350 euro duurder.
Beetje late reactie, waarschijnlijk je edit gemist. Ik bedoel dus:
pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V in vergelijking met:
pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V
Het prijsverschil is ~120 euro. Je gaat daar al overeen met de Samsung SSD 256GB is ~ € 180 of de
m4 256 GB is ~ € 190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
http://forum.notebookrevi...31a-ux32a-ux32vd-218.html

Als ik dat zo lees dan heeft de UX31A een niet standaard SSD en geen DIMM slot voor het geheugen.

Dat had ik al van de eerste Zenbook begrepen en dat is voor de dunne versie dus weer zo.

[ Voor 17% gewijzigd door PulsatingQuasar op 18-07-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
PulsatingQuasar schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:27:
http://forum.notebookrevi...31a-ux32a-ux32vd-218.html

Als ik dat zo lees dan heeft de UX31A een niet standaard SSD en geen DIMM slot voor het geheugen.

Dat had ik al van de eerste Zenbook begrepen en dat is voor de dunne versie dus weer zo.
Dan had ik dat verkeerd gelezen / begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Zo de UX32VD is binnen bij Azerty, ik denk zaterdag ophalen en dan genieten maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Laatst online: 31-08 02:01
Even een check om een juiste ultrabookkeuze te kunnen maken. Stel je hebt een laptop van 17 inch en een laptop van 13 inch en beiden hebben een resolutie van 1920-1080.

Krijg je dan evenveel van een excel document in beeld te zien, alleen bij de 13 inch alles iets kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Je hebt er duidelijk veel kaas van gegeten. Je weet zeker dat je een ultrabook wil?

Antwoord is inderdaad als in je vraag, de resolutie betekent het aantal pixels, bij een 13 inch zijn de pixels kleiner dus je krijgt een scherper beeld te zien het beeld lijkt scherper.

[ Voor 7% gewijzigd door crispo op 23-07-2012 10:28 . Reden: het was al na mijn bedtijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehh. Je krijgt hetzelfde beeld te zien. Het is alleen kleiner. Het wordt pas scherper als je dingen gaat vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:04
De pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003V is nog maar slechts 1250 eurie!

De ultrabooks beginnen nu wel lekker te komen, eindelijk laptops die echt beter zijn dan de MBA, ik had dit liever vorig jaar al gezien :D maar nu begint het toch echt te komen.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik heb de UX32VD. Magistraal apparaat maar eigenlijk pas na dat je de populaire aanpassingen hebt gedaan. Namelijk de Samsung 830 SSD er in van 256 GB en een 8GB DIMM plaatsen.

Het scherm is echt goed. Wel wat backlight bleed maar dat valt pas op met zwak omgevingslicht, hoge backlight en donkere achtergronden\media.

De 500 GB harde schijf is niet snel. En heb niet echt de indruk dat het caching SSD principe echt goed werkt. Als je de Samsung 830 MSI er in hebt zitten merk je echt goed verschil.

Let wel: de harde schijf en SSD zijn beide als GPT geformateerd. De DOS Ghost 2k3 kan daar dus niets mee.

Wat ik gedaan heb is met het tooltje ABR de licentie en activatie op slaan en die weer terug te zetten op een schone installatie.

Ik liep tegen 1 probleem aan. Na het plaatsen van de SSD en het geheugen was de onboard Sandisk SSD verdwenen. Ook niet meer in de BIOS te zien. Ik denk, die is dus dood. Geen probleem het is toch niet heel erg interesant. De volgende dag dacht ik laat ik die default BIOS waardes eens terug zetten. Na het kiezen van die optie en dat op te slaan gaat de laptop 10 seconden uit en ......... Sandisk SSD weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Had vandaag even met de Samsung 9 series kunnen spelen. Geluid was inderdaad goed voor een (dunne) notebook, op max was het geluid redelijk hard en zonder duidelijke vervormingen. Wat ik wel minder vond is het toetsenbord wat een korte aanslag had net als de Sony Z. Maar dit komt waarschijnlijk omdat die dunner en lichter zijn dan anderen zoals de UX31A, maar toch wel noemenswaardig dacht ik zo. De nieuwe Sony Z stond er helaas niet, wel de oude. (ot: Helaas ook geen nieuwe S15 voor mij om te testen... :-() Ook de UX31A had ik niet gezien / niet kunnen vinden wel de UX32. Bij deze laatstgenoemde merkte ik wel wat flex in het toetsenbord. Niet gelijk dat je daar last van krijgt tijdens het typen maar wel aanwezig.

Edit: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V is nu op voorraad in 1 webwinkel voor 1200 euro. Dat lijkt me nog wat karig voor een eventuele winnaars nomonatie, maar er nog wat tijd, hopen dat het aanbod wat groter wordt en ook de prijs misschien nog iets lager naar 1150 waar het eerst was bij een andere webwinkel.

Ook grappig. Asus heeft besloten de "prime" in de volledige naam van de nieuwe UX31A weg te laten:
Oude website link: http://www.asus.com/Noteb...ASUS_ZENBOOK_Prime_UX31A/
Nieuwe website link: http://www.asus.com/Noteb...ility/ASUS_ZENBOOK_UX31A/

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:19:
Had vandaag even met de Samsung 9 series kunnen spelen. Geluid was inderdaad goed voor een (dunne) notebook, op max was het geluid redelijk hard en zonder duidelijke vervormingen. Wat ik wel minder vond is het toetsenbord wat een korte aanslag had net als de Sony Z. Maar dit komt waarschijnlijk omdat die dunner en lichter zijn dan anderen zoals de UX31A, maar toch wel noemenswaardig dacht ik zo. De nieuwe Sony Z stond er helaas niet, wel de oude. (ot: Helaas ook geen nieuwe S15 voor mij om te testen... :-() Ook de UX31A had ik niet gezien / niet kunnen vinden wel de UX32. Bij deze laatstgenoemde merkte ik wel wat flex in het toetsenbord. Niet gelijk dat je daar last van krijgt tijdens het typen maar wel aanwezig.

Edit: pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V is blijkbaar op voorraad in 1 webwinkel voor 1200 euro. Dat lijkt me nog wat karig voor een eventuele winnaars nomonatie, maar er nog wat tijd, hopen dat het aanbod wat groter wordt en ook de prijs misschien nog iets lager naar 1150 waar het eerst was bij een andere webwinkel.
Trouwens, de oude Vaio Z21L is voor 999 euro te krijgen...

http://www.correct.nl/art...1l&MODE=Zoek&ARTNR=460168

Is ook geen slechte deal ondanks de sandy bridge 2410M i5...
Wat me op viel aan dit model is dat deze ook nog eens een backlit keyboard heeft, en een 3G modem... Dat ik combinatie met het erg goede 900p paneel vind ik deze eigenlijk ook best wel een winnaar...

Anders nog eventjes wachten en kijken wat er gebeurd met de Asus, of de prijs en specs wel echt kloppen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Asus R4002V en RV003V?
Is dat alleen de I5?

En als dat zo is kan je dan niet beter die 2V bestellen ten opzichte van de 3V voor 180 euro minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:29:
[...] Trouwens, de oude Vaio Z21L is voor 999 euro te krijgen...
De pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart) is dan wellicht het "goedkope" alternatief? Kijken of hij nog wel te koop is voor / op 1 augustus.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:08:
Wat is het verschil tussen de Asus R4002V en RV003V?
Is dat alleen de I5?

En als dat zo is kan je dan niet beter die 2V bestellen ten opzichte van de 3V voor 180 euro minder?
Zoals het eruitziet is dat het enige verschil. Ik zou zeker voor de goedkopere versie gaan. Het kleine verschil in CPU is naar mijn mening in ieder geval geen > 150 euro waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 25-07-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het tijd wordt om alles even op een rijtje te zetten.

Ten eerste, ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de zenbook de beste thin & light is. Ik stel pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V voor. Dat is het goedkoopste model.

De Z van €999 vind ik een alternatief waard. Maar eigenlijk zie ik bar weinig redenen om de zenbook niet te nemen. Het snelheidsverschil is bijna nul, de SSD is kleiner, zelfde hoeveelheid RAM, mindere resolutie, en ik denk dat de zenbook een betere ergonomie heeft, wel is de zenbook wat zwaarder. Wat rest is de prijs. En natuurlijk de garantie.
De Z lijkt mij een aanrader, maar alleen via sonystyle met quadcore. In deze goedkope configuratie mis ik de echte argumenten.

Daarnaast heeft asus de pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V. Een wat loggere versie van de normale zenbook. De GPU is useless vanwege de brakke koeling. Maar de mogelijkheid tot een eigen SSD en meer RAM zijn aardig. Vergeet bij het artikel dit niet te vermelden. Laten we toch maar de S13 nemen. Alleen is de sony store down op moment van spreken.. configuratie nog nader te bepalen.
Hij doet het weer wat beter: http://www.sony.nl/product/vn-s-series

Dan hebben we natuurlijk de air. Minder dan de zenbook, maar niet veel en natuurlijk met OS X.

Dat waren de kanshebbers. Verder hebben we nog:

pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL hebben we nog. Die vind ik niet indrukwekkend voor de prijs. De zenbook heeft meer opslag, de zenbook heeft meer pixels, de zenbook is goedkoper -een bak- en de samsung klinkt beter.... heel erg meh.

De S15 is ook leuk, maar die komt in de mainstream NBBG als alternatief.

En nog iets. Ik vroeg me af wat de beste term zou zijn voor dit segment. Ik zou zelf gaan voor high-end thin en light in plaats van ultrabook. Maar ultrabook trekt vast meer mensen via google.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 14:39
Hoezo niet? Ik heb m voor mijn neus nu en ben er heel tevreden over (review nog under construction). Ontdanks dat hij met zijn dikte en gewicht (24mm en 1.6kg, waar hebben we het over ;)) eigenlijk niet echt in het ultrabook segment past, heb ik met een andere bios hogere 3Dmark 11 graphics score (2115) dan de GT650M (stock) waarde op notebookcheck (2089.6). Dat is voor mij hét selling point geweest. Ik snap dat hij de winnaar van deze catogorie niet zal worden maar een korte vermelding voor mensen die er af en toe op willen gamen voegt m.i. wel wat toe aan de BBG.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 02:20:
En nog iets. Ik vroeg me af wat de beste term zou zijn voor dit segment. Ik zou zelf gaan voor high-end thin en light in plaats van ultrabook. Maar ultrabook trekt vast meer mensen via google.
Kan je niet gewoon allebei doen: High-end thin and light (Ultrabook)?

Mijn review...

[ Voor 4% gewijzigd door ejdvandenberg op 29-07-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat-ie een goed scherm mist. Maar misschien kunnen we inderdaad beter pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V vervangen door de S13. Wacht op meer input....

Ik ben trouwens niet diegene die de NBBG schrijft. Dat doet de redactie. Ik organiseer de handel alleen een beetje omdat ik dat leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik denk dat het tijd wordt om alles even op een rijtje te zetten.

Ten eerste, ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de zenbook de beste thin & light is. Ik stel pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V voor. Dat is het goedkoopste model.
Ik vind van niet, deze laptop is maar verkrijgbaar in maar 1 webshop, eerst wel nagaan of de specs wel echt kloppen, en de prijs... Anders ziet het er eerder uit als een "klanten lokker"... Vind het maar erg verdacht...

De Vaio Z is mijn persoonlijke nummer 1 maar dat wist iedereen hier natuurlijk al :9. Redenen: Het scherm wat op het gebied van kleuren kwalitatief het beste is, veel betere koeling, RAID 0 SSD en de Full Voltage Chipset, Dat ding is ruim 2 a 2,5 keer krachtiger dan de Zenbook, laat staan het lagere gewicht... En daarnaast het je de optie om met dat ding te kunnen gamen. (PMB)

Ik zie de Vaio Z en Asus Zenbook meer als linker en rechter hersenhelft. Allebei hun voordelen, en nadelen.

En over de titel: "Ultrabook" is toch redelijk fout aangezien de Vaio Z geen ultrabook is.
Ik stel voor: "Thin, Light and Powerful"

Edit: En over de S13, ja 900P heeft die wel, maar het scherm schijnt dus toch behoorlijk slecht te zijn net zoals de vorige generatie. Alhoewel ik hem veel liever aanneem als alternatief dan de Asus met de zogenaamde GPU om mee te gamen. De koeling is veel beter op orde, zo ook de prijs, GPU waar je echt iets mee kan, en de optie om als echte tweaker de ODD eruit te slopen en een 2de HDD/SSD in te proppen en een redelijk mooie prijs. Ik vind de opposing Asus maar een miskoop in verhouding met de S13... Voor gamen is die simpelweg gezegd behoorlijk crap vanwege het gebrek aan een redelijke koeling.

Een pluspunt van de Asus is dat deze een ingebouwde verwarming functionaliteit heeft voor in de winter, dan kun je bijvoorbeeld je voeten goed warm houden. ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Vinand op 25-07-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Ik vind van niet, deze laptop is maar verkrijgbaar in maar 1 webshop, eerst wel nagaan of de specs wel echt kloppen, en de prijs... Anders ziet het er eerder uit als een "klanten lokker"... Vind het maar erg verdacht...

De Vaio Z is mijn persoonlijke nummer 1 maar dat wist iedereen hier natuurlijk al :9. Redenen: Het scherm wat op het gebied van kleuren kwalitatief het beste is, veel betere koeling, RAID 0 SSD en de Full Voltage Chipset, Dat ding is ruim 2 a 2,5 keer krachtiger dan de Zenbook, laat staan het lagere gewicht... En daarnaast het je de optie om met dat ding te kunnen gamen. (PMB)

Ik zie de Vaio Z en Asus Zenbook meer als linker en rechter hersenhelft. Allebei hun voordelen, en nadelen.

En over de titel: "Ultrabook" is toch redelijk fout aangezien de Vaio Z geen ultrabook is.
Ik stel voor: "Thin, Light and Powerful"
Laten we de Z eens configureren. We nemend de quadcore en backlit toetsenbord. Dan zitten we al niet te ver onder het budget. Eigenlijk wil je ook nog 8GB en een 1080p scherm. Dan overschrijden we het budget gruwelijk hard.
Edit: En over de S13, ja 900P heeft die wel, maar het scherm schijnt dus toch behoorlijk slecht te zijn net zoals de vorige generatie. Alhoewel ik hem veel liever aanneem als alternatief dan de Asus met de zogenaamde GPU om mee te gamen. De koeling is veel beter op orde, zo ook de prijs, GPU waar je echt iets mee kan, en de optie om als echte tweaker de ODD eruit te slopen en een 2de HDD/SSD in te proppen en een redelijk mooie prijs. Ik vind de opposing Asus maar een miskoop in verhouding met de S13... Voor gamen is die simpelweg gezegd behoorlijk crap vanwege het gebrek aan een redelijke koeling.

Een pluspunt van de Asus is dat deze een ingebouwde verwarming functionaliteit heeft voor in de winter, dan kun je bijvoorbeeld je voeten goed warm houden. ;(
Dat staat erbij. Met de asus kan je niet gamen, en het selling point is de upgradebaarheid. Maar ik doe wel de verwisseltruc met de S13 :P

Edit: zie 4 posts omhoog.

Nu de sony store het weer doet: S13 = €938 met i5, GT 640m en 900p. Goedkoper dan pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V dus. De asus heeft een beter scherm, de sony heeft een betere GPU. De processor is volgens mij ongeveer gelijk. upgradebaarheid idem (al heeft de sony een dvd drive, maar ik zou toch pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB aanraden voor de asus, dus dat is behoorlijk triviaal)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Vinand schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:23:
[...]

Er staat op die site hoeveel ze er in voorraad hebben, lijkt mij nix mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:48:
[...]

Er staat op die site hoeveel ze er in voorraad hebben, lijkt mij nix mis mee.
In principe niet, maar ze hebben er nog maar zes en ik betwijfelen of ze daarna eventuele nieuwe voorraad voor dezelfde prijs gaan verkopen. Er is inmiddels een andere aanbieder in de pricewatch opgedoken, maar daar is hij ruim 1500 euro.

Een laptop in voor 1200 in de BBG staat, maar voor iedereen behalve nummers 1-6 in werkelijkheid 1400 euro kost is natuurlijk een dikke fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
De verkrijgbaarheid is (nog) niet echt goed van de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V en de deadline voor de NBBG nadert... Tja, hoewel dit mijn "winnaar" is kan je het moeilijk voor de NBBG kiezen als algemeen advies.
Laten we toch maar de S13 nemen. Alleen is de sony store down op moment van spreken.. configuratie nog nader te bepalen. Hij doet het weer wat beter: http://www.sony.nl/product/vn-s-series
Lijkt mij ook beter dan de UX32.
De S15 is ook leuk, maar die komt in de mainstream NBBG als alternatief.
Deze is inderdaad een mooie laptop, maar valt inderdaad te ver buiten het gebied van dit segment.
Is beide niet mogelijk zoals ejdvandenberg ook zei?
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:59:
[...]
Laten we de Z eens configureren. We nemend de quadcore en backlit toetsenbord. Dan zitten we al niet te ver onder het budget. Eigenlijk wil je ook nog 8GB en een 1080p scherm. Dan overschrijden we het budget gruwelijk hard.
Dat vind ik toch niet helemaal eerlijk vergelijken. De dual core is al snelle dan welke ulv dan ook, en andere hebben ook geen 8 GB. Waarvan sommige ook bevestigd is dat de RAM en SSD ook niet te upgraden valt, zoals de UX31A bijvoorbeeld.
Basis Sony Z: € 1393
Adobe Elements: - € 49
McAfee 1 jaar: - € 29
Backlit tobo: + € 25
1920 x 1080: + € 150
Totaal: € 1490

Zelf zou ik de quad core wel aanraden: + € 80
Maar dan wordt het budget dus overschreden: € 1570, wat misschien nog zou kunnen.
Maar nogmaals met de dual core is beter dan welke ulv. Dus dan is enkel de SSD die met 128 GB minder opslag capaciteit heeft dan sommige alternatieven.

Zoals ik het nu bekijk valt mijn keuze tussen de pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4002V en Sony Z, nu op de Sony Z in de configuratie zoals ik hierboven heb neergezet met dual core of quad core, dat mogen jullie beslissen. En de 3 alternatieven: Asus UX31A, Sony S13 en tja dan toch de Air boven de Samsung 9 series. Simpelweg omdat de 9 series duurder is. Ik had het graag anders gezien. Dan hadden we (voor het eerst?) geen Apple in deze categorie NBBG. :P

Nee, ik heb geen deal met Vinand gesloten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:41:
Dat vind ik toch niet helemaal eerlijk vergelijken. De dual core is al snelle dan welke ulv dan ook, en andere hebben ook geen 8 GB.
De macbook air, de UX32VD. Ik zou liever 8GB hebben dan een quadcore. Simpelweg omdat je in de meeste taken waarvoor je die quadcore gebruikt ook wel veel profijt hebt van een slootlading RAM. Mijn laptop is bijna 3 jaar oud en was destijds uitgerust met de standaardhoeveelheid van 4GB, dat krijg je nu nog steeds, terwijl 4GB destijds ongeveer net zo duur was als 16GB nu is.

Een quadcore en minimale hoeveelheid RAM en opslag is nu niet een combinatie waar goed over na is gedacht naar mijn mening. Diegenen die die quadcore echt nodig hebben zullen ook wel profijt hebben van veel RAM.
Pagina: 1 2 3 Laatste