Zojuist uitgespeeld. Soort van conclusie, al zitten er wat
spoilers in.
Eerste deel nooit gespeeld. Tweede deel heeft mij helemaal gepakt, lange speelduur, tof verhaal, prachtige steden met de nodige vrijheid, sidemissies en veel andere dingen die je kon doen. Voor mij een van de weinige spellen waar nog zoveel te doen was.
Brotherhood was wel aardig. Relevations heeft mij nooit kunnen boeien.
Maar over deel drie: de Amerika setting sprak wat minder tot de verbeelding. Boston als stad vond ik minder aanspreken dan het prachtige Italiē. Wat ik wel tof vond is de opbouw van het verhaal waarbij je meerdere omgevingen ziet (als Indiaan in je dorp met wat jagen, stukje in Homestead, dan Boston etc.). Concept zat ook in AC2 maar hier werd het allemaal wat leuker gebracht.
Grootste pluspunt vond ik de variëteit in de missies. In AC2 waren de missies soms wat veel van hetzelfde (binnensluipen en omleggen van iemand). Hier had je dat vechten met die schepen, stukje in de gevangenis, missies in buitengebied en in de stad, soms in de sneeuw etc. Staat tegenover dat ik in dit derde deel haast geen dingen buiten de main story heb gedaan. In het vorige deel heb ik mij uren vermaakt door al die uitkijktorens te krijgen, winkels te kopen, armour te upgraden en andere side missies te doen; hier had ik er niet zo'n zin in. Wellicht omdat die stad vrij boring was.
Verder begrijp ik nog altijd geen fuck van dat hele animusgebeuren. En ik hoef het ook niet te begrijpen. Ik vind het niets toevoegen (zelfs vervelend die shit in het heden of bij die animus, vooral in sequence 12). Van mij mag dat eruit gelaten worden.
Er zullen nog wel extensionpacks uitkomen zoals deel twee. Twijfel wel of ik die ga kopen. Vaak vragen ze daar de volle mep voor maar vond dat bij deel 2 niet waard. Denk dat ik die oversla en wacht op AC4... nu is het gissen waar zich dat gaat afspelen

MatMich schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:12:
Probleem is dat als ik op q druk er niet geschoten wordt
Als ik van paard naar paard spring en een kill uitvoer ze dus niet dood zijn emn mijn verborgen mes de hele tijd ongevraagd verandert in een zwaard.
En voor de laatste,het paard is gvd! ondanks spatie niet snel genoeg ik blijf maar vlak achter hem
Dit is toch gewoon te gek voor woorden.
Dat is inderdaad de grootste kut missie die erin zit. Ook tig keer overnieuw moeten doen door dat klote paard en klote besturing (sowieso vind ik dat schieten kut, laat staan op een paard MET tijdslimiet)... paar keer de boel uitgezet uit irritatie.