Zo, heb nu alles in het spel gedaan wat ik maar kon doen (heb er zo'n 40 uur inzitten). Nu alleen nog alle missies en naval missies op 100% halen (dit zal nog wel een uitdaging worden... wie heeft dit verzonnen?).
Toch heb ik een beetje gemengde gevoelens over dit spel:
- Ondanks dat Boston en New York goed uitgewerkt zijn spreken de steden mij niet aan. Ik vond het veel leuker om in het oude Rome of Venetie rond te klimmen. Ik mis de grote herkenbare gebouwen uit de vorige spellen
- Waar zijn de "secret" tombes e.d.? Ik vond het gaaf om in de Agia Sofia of in een enorme grot geheime spullen te vinden.
- De Frontier vond ik zeer mooi uitgewerkt. Landschap zag er zeer goed uit. Het (verplicht) jagen was niet nodig geweest.
- De naval missies zijn leuk, maar voor mijn gevoel past dit niet helemaal bij Assassins.
- Het einde... hier had ik veel meer van verwacht. Al 4 spellen lang wordt er naar dit punt toe gewerkt en het viel me vies tegen.
Afijn, al met al heb ik me zeer vermaakt met dit spel. Gisteren eens begonnen aan de multiplayer. Deze is niet veel anders dan Revelations, maar de wolf-pack mode is toch wel leuk om te doen. Hopelijk komt er gewoon een AC4 want deze spellen blijven gaaf om te spelen, hopelijk met een verbeterd verhaal en terug naar de oudheid
Edit: Zojuist de menig van mede-tweaker L1nt over het einde gelezen. Hier kan ik mij grotendeels wel in vinden. Toch blijf ik het een slap einde vinden voor een climax dat al 4 spellen lang opgebouwd word.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 19-11-2012 13:21
]