Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Timo002 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:10:
[...]

Als je elke dag, misschien wel meerdere keren alle kabels moet aansluiten, dan begrijp je wel waarom! En daarbij, die €250 heb je in een jaar terug verdient voor de tijd die het je scheelt om alle kabels aan te sluiten in dat jaar. Privé misschien overdone, zakelijk erg handig!

Ik heb trouwens ook een extra lader gekocht omdat ik niet elke dag onder het bureau wil kruipen om de adapter aan te sluiten. Gemakzucht misschien, maar ontzettend handig!
Mja. Het kost mij 's ochtends 10 sec en 's avonds 5. Gemiddeld misschien 1.5x per dag. 220 werkdagen is 330x15 sec is iets meer dan 80 minuten per jaar. Neuh ik verdien geen 200 euro per uur helaas.

Maar even zonder gein, lijkt me ook best handig alleen als ik dan lees dat het misschien niet hoger dan 1080p gaat haak ik al af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Als je elke dag, misschien wel meerdere keren alle kabels moet aansluiten, dan begrijp je wel waarom! En daarbij, die €250 heb je in een jaar terug verdient voor de tijd die het je scheelt om alle kabels aan te sluiten in dat jaar. Privé misschien overdone, zakelijk erg handig!

Ik heb trouwens ook een extra lader gekocht omdat ik niet elke dag onder het bureau wil kruipen om de adapter aan te sluiten. Gemakzucht misschien, maar ontzettend handig!
Ik heb een Thunderbolt Display gekocht in plaats van een dock. Die heeft een kabel met twee aansluitingen: Thunderbolt en voeding. Het is een duur beeldscherm maar ik hoefde geen extra lader te kopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens mij kun je voor de meerprijs 4 laders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
Timo002 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:17:
[...]

Maar het is me nu dus nog niet duidelijk of ik een Dell scherm met een hogere resolutie als Full HD kan aansturen met de dock. Misschien beter om contact met Belkin zelf op te nemen.
Er staat een discussie hierboven omtrent het aansluiten van meerdere schermen op je dock (ppl geeft goed uitleg hierover ;) )...

Het kan dus wel, maar alleen 1 van de twee poorten (TB --> DVI in jouw geval of HDMI) zijn dan op je dock te gebruiken, tenzij, wat ppl zegt, je een tweede dock neemt (dure optie) of de tweede TB poort op je mac pakt en deze direct op je scherm aansluit.

Overigens wordt bij deze review het een en ander uitgelegd over het aansluiten van meerdere schermen op de Belkin TB2 dock

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:21
ppl schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:35:
[...]

Nee hoor, je kunt prima meerdere schermen op die ene poort aansluiten. Het enige probleem is dat je maar 1 DisplayPort direct op die poort aan kunt sluiten. Als je een dock gebruikt betekent dat je ofwel de HDMI ofwel de Thunderbolt aansluiting moet gebruiken. Wanneer je echter een 2e dock erachter hangt kun je op dock 1 de HDMI poort gebruiken en op dock 2 de Thunderbolt aansluiting (of HDMI poort). Je kunt echter ook Thunderbolt displays gebruiken en die daisy chainen. De enige beperking hier is het maximum aantal te daisy chainen TB devices en het aantal schermen die de Mac kan aansturen. Er zijn zat setups van mensen met een MBP waarin 2x 27" Apple Thunderbolt Display hangen.

Wat zowel jij als RnB zeggen klopt dus niet. TB kan maar 1 DisplayPort stream per TB device (lees: dock) gebruiken. Je kunt dus wel twee schermen aansluiten maar dan alleen als 1 van de twee een TB scherm is of beiden. Vrijwel iedere fabrikant vermeld dit in de gebruikershandleiding/faq van z'n dock.
Oeps, je hebt gelijk.
Ik las onderstaande te snel:
If you have a Mini DisplayPort-compatible monitor, it can be plugged into a Thunderbolt 2 port ... but you can only have one Mini DisplayPort monitor or an HDMI display, not both at the same time.
Ik interpreteerde dit als een restrictie van het dock, maar er staat gewoon dat je niet een miniDP en een HDMI monitor tegelijk kan gebruiken. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dus als je 2 schermen wil aansluiten, ongeacht hoe of wat moet je dus minimaal 1 tb display kopen (ofwel overpriced glossy apple scherm). Fijn dat je keuzes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:03
Je hebt juist wel keuze. Je kunt gewoon 2 schermen aansluiten op je MacBook, maar dan zul je beide thunderbolt poorten moeten gebruiken (of 1 via de thunderbolt poort, en een via de HDMI poort). En niet 2 schermen via 1 poort willen aansturen. Dat kan namelijk alleen als minstens een van de schermen een thunderbolt scherm is. Daarnaast moet je rekening houden dat Thunderbolt geen oneindige bandbreedte heeft, en je bijvoorbeeld twee 4k schermen op 60 Hz sowieso al niet via een poort kunt laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zouden jullie deze hoeveelheid backlight bleeding acceptabel vinden? Het gaat voornamelijk om de rechter bovenhoek.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/379yaKBC7SZyz6K9PThELfRy/full.jpg

Hebben ze hier allemaal in zekere mate last van? Ik twijfel heel erg om de machine terug te brengen en een nieuwe poging te doen.

Het scherm is verder heel mooi uniform.

[ Voor 6% gewijzigd door BillSpaarbank op 17-07-2015 11:37 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ThomasG schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:50:
Je hebt juist wel keuze. Je kunt gewoon 2 schermen aansluiten op je MacBook, maar dan zul je beide thunderbolt poorten moeten gebruiken (of 1 via de thunderbolt poort, en een via de HDMI poort). En niet 2 schermen via 1 poort willen aansturen. Dat kan namelijk alleen als minstens een van de schermen een thunderbolt scherm is. Daarnaast moet je rekening houden dat Thunderbolt geen oneindige bandbreedte heeft, en je bijvoorbeeld twee 4k schermen op 60 Hz sowieso al niet via een poort kunt laten lopen.
Oh gelukkig. Sorry dan had ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
Na aanleiding van dit forum heb ik een macbook pro 15 aangeschaft bij Electronic King. Het liep allemaal heel soepel en snel voor 1800 euro inc verzendkosten. Scheelt behoorlijk wat en een amerikaans keyboard tov een nederlandse vind ik alleen maar een plus (de enter knop vind ik makkelijk met blind typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Heb ik ook hoor. Duur geintje misschien maar heb er dagelijks profijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Phusebox schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:41:
Dus als je 2 schermen wil aansluiten, ongeacht hoe of wat moet je dus minimaal 1 tb display kopen (ofwel overpriced glossy apple scherm). Fijn dat je keuzes hebt.
Je snapt wel het idee van standaarden? Displayport == Displayport, hetzelfde geldt voor HDMI. En als we even tellen heb je dus direct al 3 aansluitmogelijkheden voor externe schermen. Dan nog eentje via AirPlay, en nog twee iPads via USB mbv. Duet = 6 externe displays. Wat een keuze :o

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn monitor heeft ook dp out, kan ik daar niet mee doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Je snapt wel het idee van standaarden? Displayport == Displayport, hetzelfde geldt voor HDMI. En als we even tellen heb je dus direct al 3 aansluitmogelijkheden voor externe schermen. Dan nog eentje via AirPlay, en nog twee iPads via USB mbv. Duet = 6 externe displays. Wat een keuze :o
Het gaat over het Belkin dockingstation, die is aangesloten met thunderbolt op de Mac en is eigenlijk 2 apparaten in 1; een TB device wat geluid, netwerk & USB doet en een DP-verloopje naar miniDP en HDMI. Het beeld wat je via het dock ziet is dus niets meer dan dat je zou hebben als je direct een verloopje in de TB/DP-poort van de Mac zou pluggen. Nadeel van die passieve verloopjes is dat je er maar een enkel scherm aan kan hangen, vandaar dat het dock niet op beide poorten tegelijk beeld kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51
Mijn MBpro retina 15" mid 2014 heeft nog altijd wifi problemen. Ben nu met Apple aan de slag, ga nu OSX er opnieuw opzetten. Elke update de hoop dat het beter gaat, maar helaas.. het blijft huilen met de pet op. Enige wat helpt is laptop hard uitzetten en weer aan, dan kan ik een tijdje verbonden zijn. Daarna, wel alle streepjes bereik, maar geen data. Waardeloos. Overweeg de Mb weg te doen en een ander merk te nemen, qua werk is dit onhoudbaar geworden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
Erg vreemd dat na al die tijd die WiFi problemen nog niet zijn opgelost voor iedereen. Vreemd ook, want ik heb echt nooit problemen met WiFi op verschillende netwerken (2.4, 5 GHZ) en kanalen.

Heb je die problemen met meerdere netwerken?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 21:08
NiGeLaToR schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:59:
Mijn MBpro retina 15" mid 2014 heeft nog altijd wifi problemen. Ben nu met Apple aan de slag, ga nu OSX er opnieuw opzetten. Elke update de hoop dat het beter gaat, maar helaas.. het blijft huilen met de pet op. Enige wat helpt is laptop hard uitzetten en weer aan, dan kan ik een tijdje verbonden zijn. Daarna, wel alle streepjes bereik, maar geen data. Waardeloos. Overweeg de Mb weg te doen en een ander merk te nemen, qua werk is dit onhoudbaar geworden.
Alleen met je eigen netwerk?
Ik heb hier ook regelmatig WiFi problemen, maar met al m'n apparaten en dat ligt aan de jankende Ziggo router.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik heb 3 verschillende MBP's gehad en nog nooit last gehad van wifi problemen. Vreemd dat je dit zo vaak hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
blupmans schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:27:
Ik heb 3 verschillende MBP's gehad en nog nooit last gehad van wifi problemen. Vreemd dat je dit zo vaak hoort.
Sinds Yosemite hebben veel MBP WiFi problemen gehad. Zelf heb ik hier ook tot 10.10.4 last van gehad, maar nu lijkt het goed te werken (*klopt af*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Doe maar eens een ping naar je gateway... Dan zie je het probleem..

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1437386110.jpg

Als je boot in bootcamp is het gewoon strak. Dus het probleem is in OSX en niet in de hardware.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:40

ZeroCode

Woopie

Ook geprobeerd je network profile weg te halen en Bluetooth uit te zetten?
Dat wilde bij mij wel helpen tot nu toe. Maar ik ben het met je eens, snap er geen $%# van dat ze zoveel software problemen de laatste tijd. Het OS is gewoon niet goed, simple. Yosemite is niet goed doorgetest, hiervoor werkte wifi prima.
Heb Yosemite nu inmiddels 2 keer geinstalleerd. 1 keer een update ( dikke ellende ) en daarna een fresh install in de hoop dat wifi het beter zou doen. Nog steeds ellende maar na wat getweak werkt het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Bushalte schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Alleen met je eigen netwerk?
Ik heb hier ook regelmatig WiFi problemen, maar met al m'n apparaten en dat ligt aan de jankende Ziggo router.
Was het maar alleen thuis; juist bij klanten en onderweg veel problemen mee - dan wordt je er echt krankzinnig van, zeker als 4G via de iPhone niet beschikbaar is. Merk dat powerdown forceren en weer aan wat helpt.
ZeroCode schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Ook geprobeerd je network profile weg te halen en Bluetooth uit te zetten?
Dat wilde bij mij wel helpen tot nu toe. Maar ik ben het met je eens, snap er geen $%# van dat ze zoveel software problemen de laatste tijd. Het OS is gewoon niet goed, simple. Yosemite is niet goed doorgetest, hiervoor werkte wifi prima.
Ja, de vele, vele tips op fora geprobeerd, aantal call's op m'n naam staan via Apple support zelf en ... nog niet werken niet. Sinds laatste update lijkt het wel weer veel erger dan ervoor.
Heb Yosemite nu inmiddels 2 keer geinstalleerd. 1 keer een update ( dikke ellende ) en daarna een fresh install in de hoop dat wifi het beter zou doen. Nog steeds ellende maar na wat getweak werkt het meestal.
Ga vanavond maar 'n recovery/repair doen. Had voor deze macbook ook geen problemen, maar dit is echt een apparaat waar ik een haat-liefde relatie mee heb gekregen.

Overigens valt me op dat als ik ALT+rechtermuis op het wifi device doe dan zie je de config info van je verbinding en dan heb ik bij problemen altijd een paar mbit tot m'n beschikking op een oude wifi standaard. Ook als ik naast een accesspoint zit en/of wifi/bt zit te disablen/enabled. Doe ik een koude reboot, helemaal uit en aan, plop, meteen verbonden met hoogste snelheid. Wifi-icoon is altijd volledig vol, maar ik zie nu in ieder geval aan de statistische info dat er gewoon geen dataverbinding wordt opgebouwd. Ook wisselt de notebook niet tussen 2,4 en 5ghz, dat moet ik forceren met een reboot. 2mbit op 2,4 ghz vs 700+ mbit op 5 ghz na reboot 8)7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Ik heb een gebruikersreview geschreven over de MagSafe 2 adapter die bij mijn RMBP (2013) zat. Dit weekend is de draad compleet doorgebrand, op het punt waar hij de adapter verlaat. Bij de MagSafe 1 was dit ook al een issue (inclusief Class Action Suit in de VS), vandaar dat ik er vanuit ging dat het inmiddels wel zou zijn opgelost. Zijn er al meer mensen die tegen dit probleem zijn aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:41:
Ja maar je hebt nog een optie: een tweede dock of TB device met daisy chain optie kopen. Op de 2e TB poort die daar op zit kun je dan weer een niet-TB scherm aansluiten. Kun je ieder scherm kiezen die je wilt. Het gebruik van een losse dock heeft wat dat betreft een groot voordeel: je kunt namelijk zelf de devices kiezen die je erop aan wilt sluiten dus ook je beeldscherm. Dat laatste kan met het scherm van Apple niet.

Overigens is Apple tegenwoordig niet de enige met een TB scherm, LG heeft er ook eentje. Het TB scherm van Apple heeft wel als voordeel (en ook als nadeel) dat ie een ingebouwde magsafe heeft (met verloopje kun je magsafe2 doen) en een netwerkpoort. Dat ontbreekt bij de andere TB schermen. Wat dan weer ontbreekt bij die van Apple is USB3.0.

Ik verwacht straks dat we schermen krijgen met USB Type-C als aansluiting waarbij het scherm ofwel USB ofwel Thunderbolt doet (de goedkopere USB, de duurdere Thunderbolt wellicht). Beide technologieën gebruiken die connector en met beiden kun je dan zorgen voor een 2-in-1 scherm (=scherm + dock). Een los dock blijft ook hier handig als je zelf alle devices wilt kiezen en los wil kunnen upgraden. In ieder geval hoef je straks maar 1 kabeltje op je laptop aan te sluiten 8)
Phusebox schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:51:
Mijn monitor heeft ook dp out, kan ik daar niet mee doorlussen?
Als ze DP1.2 ondersteunen en ook die fysieke mogelijkheid bieden zou dat in theorie kunnen maar of je dit ook kunt met een Thunderbolt dock...geen idee.
Erulezz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:43:
Erg vreemd dat na al die tijd die WiFi problemen nog niet zijn opgelost voor iedereen.
Als je boter op je hoofd hebt wel. Wifi is namelijk nog nooit probleemloos geweest en kan dat ook nooit zijn. Dat is namelijk 1 van de eigenschappen van een draadloze technologie (gigantisch gevoelig voor storingen). Heb dus vooral niet de illusie dat de problemen opgelost zullen worden en denk ook vooral niet dat OS X de enige oorzaak is. Meestal ligt de oorzaak juist niet aan het OS maar aan overdrukke kanalen, verkeerde positie (van computer en/of AP) en verkeerde instellingen.

[ Voor 25% gewijzigd door ppl op 20-07-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:26
Stomme vraag misschien:
mijn mbprt13 geeft aan dat hij 11gb aan films op de schijf huisvest. echter ben ik in de veronderstelling dat ik geen films heb. ik kan ze ook niet in de reguliere mappen vinden. Enig idee of en een handige zoektip is zodat ik het eraf kan mikken?

bedankt voor de reacties alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De WiFi issue ligt wel degelijk aan OSX of de gebruikte hardware in de MBP. Vanuit standby maakt hij regelmatig geen connectie en helpt soms alleen herhaaldelijk uit en aanzetten van de wifi. Overigens is het probleem op 5ghz netwerken niet tot nauwelijks aanwezig.

Verder heb ik geen enkel ander apparaat dat ook maar de lichtste symptomen vertoont van deze issue en dat zijn dus allemaal non Apple devices.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 21-07-2015 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

bartkoper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:58:
Stomme vraag misschien:
mijn mbprt13 geeft aan dat hij 11gb aan films op de schijf huisvest. echter ben ik in de veronderstelling dat ik geen films heb. ik kan ze ook niet in de reguliere mappen vinden. Enig idee of en een handige zoektip is zodat ik het eraf kan mikken?

In finder met Cmd+F zoeken naar film extensies (.avi, .mp4, .mkv, .mpeg, .ts, enz.) en dan kiezen voor de optie om naar een bepaald type bestand te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stomme vraag misschien:

Ik zou even zoeken met iets als Disk Inventory X wat je ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:35
Stomme vraag misschien:

Bij mij zijn het de filmpjes die ik met mijn iPhone neem. Weet niet of je dat veel doet en iCloud Photolibrary aan hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:26
Thnx voor de goede tip. ik heb disk inventory x even laten kijken en daar vind ik inderdaad bijna geen filmpjes terug. in elk geval bij lang na geen 11 gig.
Ik gebruik inderdaad wel icloud maar die rekent hij toch niet tot 'eigen' schijfruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bartkoper schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:00:
Thnx voor de goede tip. ik heb disk inventory x even laten kijken en daar vind ik inderdaad bijna geen filmpjes terug. in elk geval bij lang na geen 11 gig.
Ik gebruik inderdaad wel icloud maar die rekent hij toch niet tot 'eigen' schijfruimte?
Dat ligt er aan. Kijk even bij je system preferences>icloud>iPhoto en dan instellingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Net voor het eerst Photos verwijdert op mijn 2015 RMBP (omdat Apple geen support meer geeft aan Aperture), maar ik sta echt met open mond te kijken hier. Wat een belachelijk slecht programma is dit vergeleken met Aperture :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:46

MazeWing

The plot thickens...

Ja, Foto's (of Photo's) is inderdaad een erg waardeloos stuk software.
Ik heb zelf geen ervaring met Aperture, maar als ik het vergelijk met iPhoto is het haast onvoorstelbaar wat voor stomme keuzes ze gemaakt hebben.

Ook voelt het echt als een 0.1 versie aan en ontbreken er nog erg veel functies en opties.
Het lijkt echt op een port van Foto's voor iOS welke een paar extra's heeft.

Hopelijk wordt dit in El Capitan aangepakt, want in zijn huidige vorm is het nauwelijks werkbaar...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
MazeWing schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 04:31:
Ik heb zelf geen ervaring met Aperture, maar als ik het vergelijk met iPhoto is het haast onvoorstelbaar wat voor stomme keuzes ze gemaakt hebben.

Ook voelt het echt als een 0.1 versie aan en ontbreken er nog erg veel functies en opties.

Hopelijk wordt dit in El Capitan aangepakt, want in zijn huidige vorm is het nauwelijks werkbaar...
vind ik een erg waardeloos stuk software
Ik heb er helemaal geen problemen mee. Foto's doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik blijf mij er over verbazen dat er nog steeds mensen zijn de verwachten dat een gratis tool (Photos) dezelfde functionaliteit en opties heeft als een betaalde pro tool (Aperture).
Maak gewoon de switch naar Lightroom en je kunt na een kleine gewenningsperiode weer lekker verder met je foto's.
Je library overzetten is ook niet zo moeilijk. Adobe rolt nog net niet de rode loper voor je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Even een vraagje:
Ik heb een JetDrive Lite 330 128GB in mijn rMBP 2014 (128 GB)
Nu schijnt het nodig te zijn om Jetdrive toolbox te gebruiken die ervoor zorgt dat de SD kaart geunmount en weer gemount wordt als je macbook naar standby gaat.
Nu vraag ik me af waarom dat nodig is?

Zonder dat merk ik eigenlijk geen verschil. Buiten dat dropbox het niet zo tof vind als de drive geunmount wordt.
Nu las ik wel vage verhalen over dat de macbook niet in "deep sleep" gaat als er nog een SD kaart inzit? Maar kon nergens vinden of dat tegenwoordig ook nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:00

Quakie

quakelen

MazeWing schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 04:31:

Het is een verzamel app geworden waar je kleine aanpassingen simpel kan doen. Dit is precies wat de meeste mensen willen doen met fotos.
Het synct enorm goed met icloud en ios devices....

El Capitain ondersteund extenties.. ga er maar vanuit dat er betaalde extenties komen die jouw ergenis weg moet nemen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:36:
Even een vraagje:
Nu schijnt het nodig te zijn om Jetdrive toolbox te gebruiken die ervoor zorgt dat de SD kaart geunmount en weer gemount wordt als je macbook naar standby gaat.

Zonder dat merk ik eigenlijk geen verschil. Buiten dat dropbox het niet zo tof vind als de drive geunmount wordt.
Nu las ik wel vage verhalen over dat de macbook niet in "deep sleep" gaat als er nog een SD kaart inzit? Maar kon nergens vinden of dat tegenwoordig ook nog zo is.
Ik heb ook een jetdrive maar heb hier niks over meegekregen. Er zat ook geen informatie in de verpakking.

Hij doet het hier gewoon goed zonder tools.. Volgens mij is deep sleep problemen voor power nap.
Als het goed is doet je macbook aardig wat tijdens het standby dus waarschijnlijk dat je macbook sowieso niet aan deep sleep toe komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Quakie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:38:
[...]

Ik heb ook een jetdrive maar heb hier niks over meegekregen. Er zat ook geen informatie in de verpakking.

Hij doet het hier gewoon goed zonder tools.. Volgens mij is deep sleep problemen voor power nap.
Als het goed is doet je macbook aardig wat tijdens het standby dus waarschijnlijk dat je macbook sowieso niet aan deep sleep toe komt..
Heb je geen last power drains in standby? Stel je laat hem een weekje in standby staan, is hij dan nog steeds aardig vol?

Als dat zo is haal ik die jetdrive toolbox ook maar gewoon eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:36:
Even een vraagje:

Ik kan me voorstellen dat dat is om te voorkomen dat je in slaapstand ineens een SDkaartje er uit rukt en de boel niet goed is opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:27:
[...]

Heb je geen last power drains in standby? Stel je laat hem een weekje in standby staan, is hij dan nog steeds aardig vol?

Als dat zo is haal ik die jetdrive toolbox ook maar gewoon eraf :)
Ik heb hem zelden zo lang standby staan, maar ik verlies rond de 8% in de 24 uur onder El Capitain DP4.
Waarschijnlijk heeft het dus wel degelijk een impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sebastius schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:54:
[...]

Ik kan me voorstellen dat dat is om te voorkomen dat je in slaapstand ineens een SDkaartje er uit rukt en de boel niet goed is opgeslagen?
De toolbox of dat hij niet in deep sleep zou gaan? Overigens is mij nog niet helemaal duidelijk hoe die sleep modus in elkaar zit bij de nieuwere modellen.
Quakie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Ik heb hem zelden zo lang standby staan, maar ik verlies rond de 8% in de 24 uur onder El Capitain DP4.
Waarschijnlijk heeft het dus wel degelijk een impact.
Ik draai ook El Capitan, dus beetje lastig om er zo achter te komen met een beta versie of het nou door het OS komt of de SD kaart. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:10:
[...]

De toolbox of dat hij niet in deep sleep zou gaan? Overigens is mij nog niet helemaal duidelijk hoe die sleep modus in elkaar zit bij de nieuwere modellen.

[...]

Ik draai ook El Capitan, dus beetje lastig om er zo achter te komen met een beta versie of het nou door het OS komt of de SD kaart. :+
Ik had het ook onder yosemite, mavericks, en eerlijk gezegd was het % toen zelfs hoger....
Ik heb hem vaak uit staan dus niet verder in verdiept.. weet ook niet wat gebruikelijk is om te verliezen op de 24uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Recentelijk had mijn mid-2015 Macbook Pro ook een probleem met de WiFi-verbinding van één specifiek netwerk. Dit was een netwerk waarmee hij verbonden was geweest, toen in slaap was gevallen, en na het wakker worden ontstond het probleem voor het eerst.

Het probleem:
• De verbinding was goed
• Na 15 minuten gebruik maken van internet, ineens geen internet meer. Vreemd genoeg waren lokale machines nog wél bereikbaar, alleen de buitenwereld niet.
• Na enkele minuten wachten (varierend van 1 tot 10 minuten) ging het internet vanzelf weer werken.
• Na een DHCP-request herstelde de verbinding zich meteen.
• Repeat ;)

Omdat andere netwerken het wel goed deden, vermoedde ik een probleem met de WiFi-AP/Router. Vele resets van de router gedaan en veel instellingen getest. Niks hielp.

Wat was de oplossing?
Op mijn Macbook even switchen naar het Guest-account, daarna terug naar mijn eigen useraccount, en sindsdien nooit meer problemen gehad.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Sinds een paar dagen mijn nieuwe Macbook binnen, begrijp nu pas wat iedereen bedoelt met 1080p wat gewoon niet meer om aan te zien is. Werk liever op mijn Macbook scherm dan mijn 24" of 27" 1080p scherm. :P

Kan ik ergens de prijzen vinden om een in de toekomst mijn accu te vervangen? Zou graag willen weten wat het zou gaan kosten als ik over een paar jaar mijn accu wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:03
sander0 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:38:
Kan ik ergens de prijzen vinden om een in de toekomst mijn accu te vervangen? Zou graag willen weten wat het zou gaan kosten als ik over een paar jaar mijn accu wil vervangen.
€ 229,- inclusief btw en manuren voor een 13/15" MacBook Pro met Retina scherm. Omdat de pagina vreemd in elkaar zit kan ik het niet direct linken, maar het is hier te vinden (even op Nederlands zetten, en dan service aan de batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Quakie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:37:
[...]

Ik had het ook onder yosemite, mavericks, en eerlijk gezegd was het % toen zelfs hoger....
Ik heb hem vaak uit staan dus niet verder in verdiept.. weet ook niet wat gebruikelijk is om te verliezen op de 24uur.
Je hoort denk ik maar maximaal 5% te verliezen, hij moet namelijk 30 dagen op standby kunnen staan. Anders ga je dat nooit redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

BillSpaarbank schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:37:
Zouden jullie deze hoeveelheid backlight bleeding acceptabel vinden? Het gaat voornamelijk om de rechter bovenhoek.

[afbeelding]

Hebben ze hier allemaal in zekere mate last van? Ik twijfel heel erg om de machine terug te brengen en een nieuwe poging te doen.

Het scherm is verder heel mooi uniform.
Ik heb even gemist uit welk jaar jouw Macbook is, maar dit zou ik zelf niet acceptabel vinden.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tjoekie schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:48:
Ik blijf mij er over verbazen dat er nog steeds mensen zijn de verwachten dat een gratis tool (Photos) dezelfde functionaliteit en opties heeft als een betaalde pro tool (Aperture).
Maak gewoon de switch naar Lightroom en je kunt na een kleine gewenningsperiode weer lekker verder met je foto's.
Je library overzetten is ook niet zo moeilijk. Adobe rolt nog net niet de rode loper voor je uit.
Nouja, ik vind Photos geen verbetering ten opzichte van iPhoto. Zelf ben ik wat functionaliteit kwijt voor het beheren van mijn fotoverzameling. Lightroom zit wel in mijn Creative Cloud-abonnement maar ik bewerk zelden foto's dus dat gebruik ik niet. Het gaat mij om het organiseren en snel terugvinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Booster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Ik heb even gemist uit welk jaar jouw Macbook is, maar dit zou ik zelf niet acceptabel vinden.
2015 model. Ik heb hem inmiddels geretourneerd. Ik vond het ook onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Heb je inmiddels al een laptop gevonden die WEL aan je eisen voldoet??

Dat kan wel wat vriendelijker :)

[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2015 15:02 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Canaria schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Nouja, ik vind Photos geen verbetering ten opzichte van iPhoto. Zelf ben ik wat functionaliteit kwijt voor het beheren van mijn fotoverzameling. Lightroom zit wel in mijn Creative Cloud-abonnement maar ik bewerk zelden foto's dus dat gebruik ik niet. Het gaat mij om het organiseren en snel terugvinden.
Is LR juist goed in. Mappen structuur, tags ondersteuning etc. Je komt dan gewoon niet in ontwikkelmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wanneer ik mijn laptop opstart krijg ik tegenwoordig dit te voorschijn, heeft iemand anders dit ook nog meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CNZ3ZSn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneller zijn met je ww intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik wil een rMBP 13" aanschaffen met 16 gb geheugen, dan kom je al snel uit bij de apple store. Hebben ze deze in amsterdam of den haag ook zo op voorraad of heeft het geen nut om daar naartoe te reizen en deze gewoon online te bestellen? Als ik em nu online bestel komt ie pas 3 augustus aan, als ik op vakantie ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pherox006
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:03:
Sneller zijn met je ww intikken.
Dat is niet wat ik bedoel,

Ik heb het over de grijs en zwarte achtergrond, tegenwoordig heb ik niks anders bij het aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Booster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:01:
[...]

Recentelijk had mijn mid-2015 Macbook Pro ook een probleem met de WiFi-verbinding van één specifiek netwerk. Dit was een netwerk waarmee hij verbonden was geweest, toen in slaap was gevallen, en na het wakker worden ontstond het probleem voor het eerst.

Het probleem:
• De verbinding was goed
• Na 15 minuten gebruik maken van internet, ineens geen internet meer. Vreemd genoeg waren lokale machines nog wél bereikbaar, alleen de buitenwereld niet.
• Na enkele minuten wachten (varierend van 1 tot 10 minuten) ging het internet vanzelf weer werken.
• Na een DHCP-request herstelde de verbinding zich meteen.
• Repeat ;)

Omdat andere netwerken het wel goed deden, vermoedde ik een probleem met de WiFi-AP/Router. Vele resets van de router gedaan en veel instellingen getest. Niks hielp.

Wat was de oplossing?
Op mijn Macbook even switchen naar het Guest-account, daarna terug naar mijn eigen useraccount, en sindsdien nooit meer problemen gehad.
Wazig blijft het, heb inmiddels een 'refresh' van OSX gedaan door command+r ingedrukt te houden bij opstarten.

Overigens als je alt+rechtermuis op je wifi icoon doet zie je allemaal fijne details over je wifi verbinding. Bij mij zie ik dan bij alle wifi netwerken waar ik mee verbind 2-20mbit op 2,4ghz. Schakelt niet naar 5ghz als die voorhanden is en ook niet hoger. Ik heb dan wel een vorm van verbinding, waar soms ook wat data op binnen druppelt, maar al snel is het onwerkbaar. Bedraad werkt wel, maar reboot werkte van de week ook niet meer. Met Apple support aan de lijn de verschillende bios-reset opties gedaan en dat werkte dan weer .. even. Sleep stand is inderdaad een soort katalysator. Overigens doet ie het tot nu toe na de refresh nog goed, maar de werkweek moet nog beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hebben jullie de "resolutie" overigens allemaal op retina optimizer staan? Ik vind alles dan zo huge. Dus heb hem meestal op 1 na kleinste staan en soms op het kleinst. Dan heb je tenminste ruimte om te werken. Met mijn 27 inch 2560x1440 scherm eraan vind ik nog dat ik te weinig ruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb 'm op 1440x900 staan en soms zet ik 'm op 1680x1050

De standaard "geoptimaliseerd voor retina" is belachelijk groot inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:16:
Heb je inmiddels al een laptop gevonden die WEL aan je eisen voldoet??

[mbr]Dat kan wel wat vriendelijker :)[/]
Jazeker, het is een Macbook Air geworden met 8GB en 256GB ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Quakie schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Is LR juist goed in. Mappen structuur, tags ondersteuning etc. Je komt dan gewoon niet in ontwikkelmodule.
Kwil alleen nog een easy export to iCloud in LR, zodat ik snel een foto met iPhone kan delen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:58:
Ik heb 'm op 1440x900 staan en soms zet ik 'm op 1680x1050

Maar levert wel de beste kwaliteit op. Ik wil niet eens werken op andere settings omdat ik me dan ga storen aan de beeldkwaliteit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

BillSpaarbank schreef op zondag 26 juli 2015 @ 07:52:
[...]

Jazeker, het is een Macbook Air geworden met 8GB en 256GB ssd.
Valt de beeldkwaliteit dan niet flink tegen? Ik meen me te herinneren dat je per sé een uitstekend scherm wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
blupmans schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:48:
[...]

Maar levert wel de beste kwaliteit op. Ik wil niet eens werken op andere settings omdat ik me dan ga storen aan de beeldkwaliteit :p
Dat is raar, ik gebruik de mijne altijd op looks like 1920x1200 en het beeld is nog scherper dan menig ander beeldscherm op de markt.
Ik heb een tijdje een Dell U2515H gehad met een hoger dan gemiddeld DPI en mijn rMBP geeft nog scherper beeld dan de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:30:
[...]

Valt de beeldkwaliteit dan niet flink tegen? Ik meen me te herinneren dat je per sé een uitstekend scherm wilde.
De Macbook Air heeft gelukkig een uitstekend scherm. Volledig vrij van storende backlight bleeding o.i.d. Het is helaas allemaal wat minder scherp, maar ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RnB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Dat is raar, ik gebruik de mijne altijd op looks like 1920x1200 en het beeld is nog scherper dan menig ander beeldscherm op de markt.
Ik heb een tijdje een Dell U2515H gehad met een hoger dan gemiddeld DPI en mijn rMBP geeft nog scherper beeld dan de Dell.
Ik gebruik ook nooit retina modus, krijg dan meer het gevoel of ik op een senioren laptop zit te werken :+
Maar inderdaad, geschaald is het beeld ook gewoon prachtig. En heb eigenlijk ook geen performance issues meer gezien sinds El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:52:
[...]

De Macbook Air heeft gelukkig een uitstekend scherm. Volledig vrij van storende backlight bleeding o.i.d. Het is helaas allemaal wat minder scherp, maar ik ben tevreden.
De MBA gebruikt een TN paneel waar de pro's een IPS paneel hebben. Die laatste is berucht vanwege de backlight bleed die altijd wel in meer of mindere mate aanwezig is. Bij TN panelen speelt dat probleem veel minder.

Toch ben ik best verrast over je keuze. Ik persoonlijk zou zonder twijfel het beetje backlight bleed op de koop toe nemen in ruil voor de extra scherpte. Maar goed, zo veel mensen, zo veel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:56:
Hebben jullie de "resolutie" overigens allemaal op retina optimizer staan? Ik vind alles dan zo huge. Dus heb hem meestal op 1 na kleinste staan en soms op het kleinst. Dan heb je tenminste ruimte om te werken. Met mijn 27 inch 2560x1440 scherm eraan vind ik nog dat ik te weinig ruimte heb.
Heb mijn 13inch altijd op de kleinste staan t.b.v. werkruimte. Moet je alleen wel de fontgrootte even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:58:
Als je met je snufferd op het scherm zit wel ja maar als je 'm in een dock zet op je bureau staat hij verder van je af en zijn die grotere letters ineens een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb hem ook op monitor afstand staan op mijn bureau en gebruik evengoed de kleinste setting wanneer ik ruimte nodig heb. Font grootte nooit aangepast. Wel 15 inch overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:21
Is de gedachte gek dat ik nog een paar maanden wacht op een nieuwe macbook pro? Ik dacht dat het laatste 2015 model maar minimale upgrades heeft gehad. Klopt dat?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij is eigenlijk voornamelijk duurder geworden door een slechte euro/dollar stand. Wachten is idd zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 12-09 10:49
LED-Maniak schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:37:
Is de gedachte gek dat ik nog een paar maanden wacht op een nieuwe macbook pro? Ik dacht dat het laatste 2015 model maar minimale upgrades heeft gehad. Klopt dat?
Nope gewoon wachten op de skylake update alles wijst erop dat dit een grote refresh gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er meer mensen wiens MBP Retina 2015 (13") fan lichtelijk gaat reutelen (alsof er een draadje oid tussenkomt) als je hem links op z'n zij houdt? (Mag al in een relatief lichte hoek zijn, maar gewoon op z'n zij houden gaat makkelijker.)
Best te horen als men het oor op de rechter onderhoek naast het touchpad legt.

Ik heb nu m'n 3e MBP (2x omgeruild als DOA) en *weer* exact hetzelfde probleem.
Om knettergek van te worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
RnB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 10:49:
[...]

Ja, het is alsnog mooier dan 99% van de andere beeldschermen, maar ik merk dat alles toch behoorlijk wat waziger wordt ivm anti aliasing en daar stoor ik me aan. Daarom altijd best for retina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
blupmans schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ja, het is alsnog mooier dan 99% van de andere beeldschermen, maar ik merk dat alles toch behoorlijk wat waziger wordt ivm anti aliasing en daar stoor ik me aan. Daarom altijd best for retina ;)
Ik stoor mij vooral aan het feit dat animaties niet meer soepel lopen op alles anders dan best for retina. Desalniettemin heb ik hem altijd op de middelste stand staan. Dan zien de animaties er nog acceptabel uit, maar heb ik toch wat meer werkoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat is inderdaad een vervelende bijwerking ervan.
Gelukkig is dit een software issue, ik draai een aantal weken de beta versie van OS X 10.11 en daar zijn de animaties eindelijk vloeiend! :)
blupmans schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ik zie het verschil ook als ik net op Best for retina heb gewerkt en ik ga schalen.
Maar werk er een dag mee en je ziet het verschil niet meer hoor.

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Welke software gebruiken jullie voor het testen van memory en HDD (SSD)?

Ik heb binnen 2 dagen tijd, 2x gehad dat mijn MacBook Pro spontaan niet meer reageert (bevriest). Uitgaat en herstart en blijft hangen op een zwart scherm. Led verlichting van van de toetsen gaan aan of de Led aan de voorkant blijft continu branden.

Het betreft een MacBook Pro (15-inch, Early 2011) 2 GHz Intel Core i7
Heb er vorig jaar een Samsung EVO 840 + 2x 8GB memory geplaatst

De eerste keer starte mijn MB PRO helemaal niet meer op met de bekende toets combinaties.
En deze ochtend heb ik minsten een uur moeten wachten voordat ik mijn MB PRO weer kon herstarten.

Niet weet ik niet of het een probleem met de SSD of geheugen is, of meer een probleem software of moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

AleSyS schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:20:
Welke software gebruiken jullie voor het testen van memory en HDD (SSD)?

Ik heb binnen 2 dagen tijd, 2x gehad dat mijn MacBook Pro spontaan niet meer reageert (bevriest). Uitgaat en herstart en blijft hangen op een zwart scherm. Led verlichting van van de toetsen gaan aan of de Led aan de voorkant blijft continu branden.

Het betreft een MacBook Pro (15-inch, Early 2011) 2 GHz Intel Core i7
Heb er vorig jaar een Samsung EVO 840 + 2x 8GB memory geplaatst

De eerste keer starte mijn MB PRO helemaal niet meer op met de bekende toets combinaties.
En deze ochtend heb ik minsten een uur moeten wachten voordat ik mijn MB PRO weer kon herstarten.

Niet weet ik niet of het een probleem met de SSD of geheugen is, of meer een probleem software of moederbord.
Jouw Early 2011 heeft hier last van: http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat de nieuwe iPhone 6S hoogstwaarschijnlijk een nieuw soort aluminium behuizing zal krijgen die sterker en lichter is dan de huidige.

Hoe groot achten jullie de kans dat dit ook in een nieuwe Macbook (Pro) gebruikt zal worden en binnen welke termijn/upgrade zal dit zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Je leest het verkeerd. Die nieuwe legering is 60% sterker dan standaard-aluminium. Jouw Macbook gebruikt al geen standaard aluminium.

De kans en termijn kan niemand hier inschatten. Het heeft te maken met:

- Ruwe materiaalkosten (als die fors anders zijn dan de huidige legering dan doen ze het echt niet).
- Bewerkingskosten
- Sterkte in grote behuizing
- Krasvastheid
- Stand van de maan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Ik heb in mei een mbp retina 13" gekocht. Het valt mij tegen hoe lang de mbp het volhoudt op de batterij waarbij we af en toe wat web surfen en daarna de klep dichtdoen, waardoor hij in slaap stand gaat. het lijkt erop dat hij toch best wel wat stroom vreet in sleep mode. Misschien ben ik gewoon verwend met hoelang mijn ipad air het volhoudt ;)

Is er bij OSX een betere instelling waardoor hij echt in een soort hibernate modus gaat bij het sluiten van de klep (lijkt nu wel in een soort stand-by te blijven staan)

(Yup, is mijn eerste OSX ervaring en daarvoor altijd windows gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:54:
Je leest het verkeerd. Die nieuwe legering is 60% sterker dan standaard-aluminium. Jouw Macbook gebruikt al geen standaard aluminium.

De kans en termijn kan niemand hier inschatten. Het heeft te maken met:

- Ruwe materiaalkosten (als die fors anders zijn dan de huidige legering dan doen ze het echt niet).
- Bewerkingskosten
- Sterkte in grote behuizing
- Krasvastheid
- Stand van de maan
Dus, de kans is klein dat Apple binnen afzienbare tijd afwijkt van het ontwerp/behuizing van de MBP dat ze al jaren gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat NIEMAND buiten Apple dat kan weten of inschatten. Dat nieuwe Aluminium gaat voor Macbooks echt niet zoveel uitmaken. Het is waarschijnlijk een stuk duurder, het zit alleen in hun premium producten (Apple Watch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlphaBlack_NL schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:55:
Nope gewoon wachten op de skylake update alles wijst erop dat dit een grote refresh gaat worden.
Er is helemaal niets dat daar op wijst. In tegendeel, alles wijst op een kleine refresh. Het enige wat we hebben is Skylake die weinig meer brengt dan wat we nu hebben en Thunderbolt 3 die het meest "spannende" is door de integratie met USB en het gebruik van de USB Type-C connector/bekabeling.

De MBP heeft z'n refresh echter al in mei gehad dus naar alle waarschijnlijkheid kun je 10 maanden gaan wachten. Dat is wel heel veel geduld...
Xecuter NL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:04:
Is er bij OSX een betere instelling waardoor hij echt in een soort hibernate modus gaat bij het sluiten van de klep (lijkt nu wel in een soort stand-by te blijven staan)
Als het goed is doet Apple standaard bij de notebooks nog steeds beide maar dit is eenvoudig uit te lezen en aan te passen middels een commandline tooltje genaamd pmset. De manual en een zoektochtje op internet geeft genoeg info :)

[ Voor 29% gewijzigd door ppl op 27-07-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Xecuter NL schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:04:
Ik heb in mei een mbp retina 13" gekocht. Het valt mij tegen hoe lang de mbp het volhoudt op de batterij waarbij we af en toe wat web surfen en daarna de klep dichtdoen, waardoor hij in slaap stand gaat. het lijkt erop dat hij toch best wel wat stroom vreet in sleep mode. Misschien ben ik gewoon verwend met hoelang mijn ipad air het volhoudt ;)
Ik had hier ook last van maar dat kwam doordat ik een usb hub met externe geluidskaart en muis receiver aan mijn mbp had hangen.
Zelf zonder deze apparaten vond ik dat mijn mbp toch nog wat stroom vreet in sleep mode, dit heb ik teruggevonden in 2 instellingen:Ik heb al mijn wake-up instellingen uitstaan en nu is stroom verbruik in sleep mode minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 12-09 10:49
ppl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Er is helemaal niets dat daar op wijst. In tegendeel, alles wijst op een kleine refresh. Het enige wat we hebben is Skylake die weinig meer brengt dan wat we nu hebben en Thunderbolt 3 die het meest "spannende" is door de integratie met USB en het gebruik van de USB Type-C connector/bekabeling.

De MBP heeft z'n refresh echter al in mei gehad dus naar alle waarschijnlijkheid kun je 10 maanden gaan wachten. Dat is wel heel veel geduld...

[...]

Als het goed is doet Apple standaard bij de notebooks nog steeds beide maar dit is eenvoudig uit te lezen en aan te passen middels een commandline tooltje genaamd pmset. De manual en een zoektochtje op internet geeft genoeg info :)
Je bedoelt die refresh met de nieuwe touchpad en de iets betere discrete gpu maar dezelfde oude cpu? Dat ze broadwell overslaan wijst er juist op dat ze snel naar skylake over willen.

De "nieuwe" dgpu was trouwens een chipontwerp uit 2012 http://www.anandtech.com/...pu-r9-m370x-is-cape-verde

Dus al met al was de laatste refresh juist een grote teleurstelling en hebben ze wat goed te maken.

Verwacht:
2 generaties betere cpu+~20% en waarschijnlijk 2x zo snelle iris pro met tot 80% lagere platform verbruik. 4k video hw encode-decode ondersteuning. En idd de toekomst gerichte connectivity (TB3, Usb-c hdmi 2.0). En bovendien mischien andere design aangezien retina alweer uit 2012 stamt.

Dat is voor mij een grote refresh in iedergeval

[ Voor 9% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 27-07-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik hoop het, echter vermoed ik dat door het succes van de macbook een design refresh wordt uitgesteld.
Je merkt duidelijk dat mensen het nieuwe design/kleuren mooi vinden.
Ik vind het zelf ook mooi. De unibody constructie is van eind 2008, dus feitelijk doen we al aardig wat jaren met hetzelfde look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 15:05
Tot vandaag nog nooit van gehoord ,.... maar sinds vanmorgen een blijkbaar "veel"voorkomend probleem met mijn late 2013 Macbook pro Retina: de anti-glare coating laat los :-(

Echt balen dit.
Apple gebeld, maar die doen er niets aan.
Probleem is bekend meneer, velen gingen u voor,.....maar het valt niet onder de garantie.

Niet normaal dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon naar de Apple store gaan en eisen dat het opgelost wordt. Een laptop van 2 jaar oud hoort gewoon goed te zijn. Ook een coating.

[ Voor 35% gewijzigd door sebastius op 27-07-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ben ik Helemaal met je eens, echt een absurde houding van Apple!
Zou er in een dergelijk geval verschil zitten tussen een Amac of de officiële store?

Woon in Roermond, en om nou voor niets naar Amsterdam of zo te gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De aftersales van Amac schijnt nog slechter te zijn dan de reisleiding van een vluchtelingenboot...

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 27-07-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dan sla ik dat dus maar even over!

Over twee weken vakantie, wellicht maar even een dagje Amsterdam bezoeken met de kinderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
smoken schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:04:
Tot vandaag nog nooit van gehoord ,.... maar sinds vanmorgen een blijkbaar "veel"voorkomend probleem met mijn late 2013 Macbook pro Retina: de anti-glare coating laat los :-(

Echt balen dit.
Apple gebeld, maar die doen er niets aan.
Probleem is bekend meneer, velen gingen u voor,.....maar het valt niet onder de garantie.

Niet normaal dit!
Gezien de leeftijd moet je bij de partij zijn waar je hem gekocht hebt voor garantie. Ik hoop eerlijk gezegd voor je dat dit Apple is, want dan kun je naar de Apple store in A'dam om iets te regelen.

In andere gevallen ben je aangewezen op de garantie afhandeling van resellers en die is in de meeste gevallen aller belabberdst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
ppl schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:11:
[...]

[...]

Toch zou ik, als ik nu er geen haast bij had, wachten. Ik verwacht zelf wel veel van Skylake, en nieuwere versies van IO (zoals USB 3) zijn onmogelijk op de huidige MacBook te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Tjoekie schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:20:
[...]

Gezien de leeftijd moet je bij de partij zijn waar je hem gekocht hebt voor garantie. Ik hoop eerlijk gezegd voor je dat dit Apple is, want dan kun je naar de Apple store in A'dam om iets te regelen.

In andere gevallen ben je aangewezen op de garantie afhandeling van resellers en die is in de meeste gevallen aller belabberdst.
Ik heb hem inderdaad rechtstreeks bij Apple gekocht.
Vanmiddag contact gehad met support en een senior van die afdeling, maar die zeggen gewoon dat het NIET onder de garantie valt. Ze erkennen het probleem overigens wel, want velen hebben er last van (staingate.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:14
smoken schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Ik heb hem inderdaad rechtstreeks bij Apple gekocht.
Vanmiddag contact gehad met support en een senior van die afdeling, maar die zeggen gewoon dat het NIET onder de garantie valt. Ze erkennen het probleem overigens wel, want velen hebben er last van (staingate.org)
Erg vreemd, de Store in Amsterdam weet ik behandeld dit vaak wel onder garantie.
Ook ik werd niet geholpen (Haarlem) en dat terwijl er personen naast mij wel werden geholpen met exact hetzelfde probleem!
Ik moest ook naar mijn reseller toe en deze gooide het op gebruikers schade. Belachelijk gewoon.
Gewoon een afspraak maken in Amsterdam en eisen dat dit opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank je voor bovenstaande ^^
Over twee weken start mijn vakantie met een uitstapje richting Amsterdam ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
smoken schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:18:
Ben ik Helemaal met je eens, echt een absurde houding van Apple!
Zou er in een dergelijk geval verschil zitten tussen een Amac of de officiële store?

Woon in Roermond, en om nou voor niets naar Amsterdam of zo te gaan....
De service van Amac is bagger. Toen ik naar hen toeging omdat de coating van mijn laptop losliet zeiden ze dat ze nog nooit van het probleem hebben gehoord, en vervolgens probeerden ze de vlek van het scherm te vegen 8)7.

Mijn scherm is trouwens gratis vervangen bij de Apple store in Amsterdam.

[ Voor 6% gewijzigd door peakrever op 27-07-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
smoken schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:52:
Dank je voor bovenstaande ^^
Over twee weken start mijn vakantie met een uitstapje richting Amsterdam ;-)
Houd je ons op de hoogte? Ik heb wel vaker gemerkt dat je in de fysieke Apple store vaak meer voor elkaar krijgt dan aan de telefoon. Ben benieuwd of dat in jouw geval ook zo is.
Pagina: 1 ... 99 ... 128 Laatste