Was het maar alleen thuis; juist bij klanten en onderweg veel problemen mee - dan wordt je er echt krankzinnig van, zeker als 4G via de iPhone niet beschikbaar is. Merk dat powerdown forceren en weer aan wat helpt.
ZeroCode schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:03:
[...]
Ook geprobeerd je network profile weg te halen en Bluetooth uit te zetten?
Dat wilde bij mij wel helpen tot nu toe. Maar ik ben het met je eens, snap er geen $%# van dat ze zoveel software problemen de laatste tijd. Het OS is gewoon niet goed, simple. Yosemite is niet goed doorgetest, hiervoor werkte wifi prima.
Ja, de vele, vele tips op fora geprobeerd, aantal call's op m'n naam staan via Apple support zelf en ... nog niet werken niet. Sinds laatste update lijkt het wel weer veel erger dan ervoor.
Heb Yosemite nu inmiddels 2 keer geinstalleerd. 1 keer een update ( dikke ellende ) en daarna een fresh install in de hoop dat wifi het beter zou doen. Nog steeds ellende maar na wat getweak werkt het meestal.
Ga vanavond maar 'n recovery/repair doen. Had voor deze macbook ook geen problemen, maar dit is echt een apparaat waar ik een haat-liefde relatie mee heb gekregen.
Overigens valt me op dat als ik ALT+rechtermuis op het wifi device doe dan zie je de config info van je verbinding en dan heb ik bij problemen altijd een paar mbit tot m'n beschikking op een oude wifi standaard. Ook als ik naast een accesspoint zit en/of wifi/bt zit te disablen/enabled. Doe ik een koude reboot, helemaal uit en aan, plop, meteen verbonden met hoogste snelheid. Wifi-icoon is altijd volledig vol, maar ik zie nu in ieder geval aan de statistische info dat er gewoon geen dataverbinding wordt opgebouwd. Ook wisselt de notebook niet tussen 2,4 en 5ghz, dat moet ik forceren met een reboot. 2mbit op 2,4 ghz vs 700+ mbit op 5 ghz na reboot