Mensen, ik zit met een klein dilemma. Graag jullie advies. Ik wil graag een MBPr 15" halen, maakt me niet uit, early of late 2013.
Mijn situatie: ik ben een student. Momenteel heb ik een MacBook Air 2011 13", deze voldoet aan mijn wensen, maar ik game zo goed als niet meer dus verkoop ik ook mijn game pc. Daarom wil ik graag in een goed apparaat investeren, zodat ik van osx kan genieten maar ook een mogelijkheid behoud om af en toe terug naar Windows te keren

. Ik ga binnenkort 2 (wellicht 3) keer 6 maanden lang naar het buitenland. Verzekering is dus een heel belangrijk aspect in dit geval. Het liefst blijf ik onder € 2000,- heeel graag.
Waar ik over twijfel is waar ik hem moet kopen. Optie 1 is Mediamarkt (btw actie), financieel gezien zeer aantrekkelijk. Ik zou dan ook een zekerheidsplan van MM erbij nemen, voor de verzekering en garantie. Het enige wat mij tegenhoudt om het bij mediamarkt te kopen, zijn de negatieve berichten over de service van MM; dode pixels en dergelijke. En misschien ook andere haken en ogen.
Optie 2: via tweakers vraag en aanbod. Dit is financieel gezien nog aantrekkelijker en naar mijn mening best betrouwbaar. Uiteraard zou ik dan naar een retina opzoek gaan die eventueel ook Apple protection plan heeft. En anders een aparte verzekering erbij nemen.
Wat raden jullie aan? Wat zijn jullie ervaringen met retina's i.c.m MM? Andere ideeën? Ervaringen met verzekeringen (in het buitenland)? Ik ben benieuwd!