Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:28
Scrtz schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:31:
Je kan de batterij vervangen ja, moet je wel een ph-00 schroevendraaier hebben om de onderkant goed open te krijgen.

Zelf zou ik als icter nooit zo'n oud apparaat kopen, hou wel van wat snelheid maar dat is natuurlijk persoonlijk
Het is eigenlijk voor erbij, en om een beetje met die laptop te klooien & ervan leren!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Voor degene die willen weten welk scherm er in hun 15 inch macbook pro retina 15 inch zit kan dit vinden in: instellingen>beeldschermen>kleur>open profiel>scrol naar beneden naar mmod klik aan. 15" late-2013 A022 is van Samsung
15" late-2013 A019 is van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
mprkooij schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:29:
Ik kan binnenkort van iemand zijn Macbook (late 2007) kopen voor 15-20 euro. Ziet er nog wel mooi uit, alles werkt nog alleen kan hij niet meer worden opgeladen & heeft al een jaar bij hem in de kast gelegen. Nu is dit natuurlijk een mooi apparaat voor mijn ict school (word & internet). Maar weet iemand of dat zelf te repareren is (de batterij)?
Ik gebruik nog steeds zo'n zelfde machine. Bij mij werd het niet-opladen-probleem in 2011 opgelost door er een nieuwe batterij in te zetten, maar die kostte toen nog wel ruim 100 euro. Dus je zou 'm ofwel steeds aan de lader moeten leggen ofwel een vervangende batterij moeten regelen, die nog wel relatief prijzig zal zijn (in de Apple Store staat die nu nog steeds voor E 129!). Misschien dat je een tweedehandsje kunt vinden.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb sinds vorige week een nieuwe rMBP 15" 2.3ghz ter vervanging van mijn MBP 15" early 2011.
Maar zit met het volgende.. Mijn wifi performance is een stuk slechter dan op de MBP.
Op dezelfde plek waar ik met m'n oude macbook 30mbit in huis haal, haal ik op de rMBP amper 3mbit.

De setup is een D-Link 868L router, dualband 802.11 a/b/g/n en ook ac. Was in verwachting dat ik met ac een stuk meer snelheid zou kunnen halen, maar ik krijg vooral met de 5ghz maar amper verbinding..

Het gaat hier om een slaapkamer, router staat beneden, niet in meterkast en ongeveer (verticaal+horizontaal) 4 meter er vanaf.
2.4ghz (n): Signal strength 55% en noise 7%
5ghz (ac): Signal strength 31% en noise 7%

Ik heb bluetooth al uitgezet, gebruik ook geen magic mouse of bluetooth keyboard wat voor storing zou kunnen zorgen.
edit: heb channels ook al vastgezet en signaal bij beiden op 20mhz vastgepind, maakt niets uit helaas..

Is er iets mis met mijn macbook of zou ik nog wat kunnen tweaken aan mijn setup? Extra AP's installeren
kan altijd nog, maar ik was wel in de verwachting dat het ongeveer dezelfde snelheid zou kunnen bereiken :(. Op google kan ik niet heel veel vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door flashin op 21-11-2013 08:58 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Wat zit er tussen aan bijvoorbeeld gewapend beton? 5GHZ heeft een stuk lagere penetratie door muren/ijzerhoudend glas/etc dan 2,4GHZ, dus wellicht dat daar je euvel in zit...

Ik heb met mijn Asus RT-N66U iig weinig problemen ondervonden bij de upgrade van 13" classic naar 15" rMBP...

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat is de kans dat er nog een update gaat komen om de framerate van het het hele OS te verbeteren? Ik vind mijn nieuwe MacBook Pro Retina 13" echt een fantastisch apparaat maar vindt het echt enorm jammer dat sommige dingen niet vloeiend lopen :(

• martk2280
Toen ik net de onderkant van mijn nieuwe macbook pro retina(15 inch) aan het bekijken was viel me op dat er een heel klein deukje in de behuizing zit. Niet echt heel storend maar dit hoort toch niet bij een nieuw apparaat. Is dit een reden om Apple te gaan bellen?

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:12
monnick schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Wat is de kans dat er nog een update gaat komen om de framerate van het het hele OS te verbeteren? Ik vind mijn nieuwe MacBook Pro Retina 13" echt een fantastisch apparaat maar vindt het echt enorm jammer dat sommige dingen niet vloeiend lopen :(
Daar hoop ik ook nog steeds erg op.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
martk2280 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:16:
Toen ik net de onderkant van mijn nieuwe macbook pro retina(15 inch) aan het bekijken was viel me op dat er een heel klein deukje in de behuizing zit. Niet echt heel storend maar dit hoort toch niet bij een nieuw apparaat. Is dit een reden om Apple te gaan bellen?
Als het enkel om een deukje in de deksel gaat en je nu een goed scherm hebt zou ik hem niet retour sturen maar proberen of je een andere onderkant kunt regelen.

• martk2280
Viss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:21:
[...]

Als het enkel om een deukje in de deksel gaat en je nu een goed scherm hebt zou ik hem niet retour sturen maar proberen of je een andere onderkant kunt regelen.
en die andere onderkant zou ik dan kunnen regelen via apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:24
monnick schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:56:
Ik volg dit topic nu enige tijd omdat ik ook in de markt ben voor een upgrade van mijn oude white unibody macbook naar een 13" rMBP. De berichten over de problemen met het scrollen en af en toe de strandbal komen me bekend voor, maar dan op mijn oude unibody sinds de upgrade naar mavericks. Ik vraag me dus af of deze problemen wel te wijten zijn aan de nieuwe macbook, of gewoon aan mavericks. In mijn 6.1 unibody (late 2009) zit 8Gb en een Crucial M4 SSD, en met Lion had ik de problemen met scrollen en de strandbal eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
berties schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:05:
[...]

Ik volg dit topic nu enige tijd omdat ik ook in de markt ben voor een upgrade van mijn oude white unibody macbook naar een 13" rMBP. De berichten over de problemen met het scrollen en af en toe de strandbal komen me bekend voor, maar dan op mijn oude unibody sinds de upgrade naar mavericks. Ik vraag me dus af of deze problemen wel te wijten zijn aan de nieuwe macbook, of gewoon aan mavericks. In mijn 6.1 unibody (late 2009) zit 8Gb en een Crucial M4 SSD, en met Lion had ik de problemen met scrollen en de strandbal eigenlijk nooit.
Ik heb absoluut geen last van het "strandbal probleem". De SSD en de processor zijn echt ongelooflijk snel, heb nog nooit zo snel software geinstalleerd zien worden en bijvoorbeeld virtual machines starten. Het probleem is echt óf de Iris graphicschip die het retinascherm niet snel genoeg kan renderen óf OS X werkt gewoon nog niet optimaal. Ik hoop natuurlijk van harte het laatste en dat dit met een update verholpen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Is het probleem met het scrollen alleen op de 13" macbooks, of hebben de 15" macbooks er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Nedra schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:46:
Is het probleem met het scrollen alleen op de 13" macbooks, of hebben de 15" macbooks er ook last van?
Heb net even voor je gekeken op theverge.com, maar het scrollen gaat bij mij vloeiend.

15" rMBP met 2,3 Ghz, 16 GB, 512 SSD op 2880 x 1800 resolutie (geen HiDPI maar gewoon kleine letters :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 08:18
monnick schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:11:
[...]

Ik heb absoluut geen last van het "strandbal probleem". De SSD en de processor zijn echt ongelooflijk snel, heb nog nooit zo snel software geinstalleerd zien worden en bijvoorbeeld virtual machines starten. Het probleem is echt óf de Iris graphicschip die het retinascherm niet snel genoeg kan renderen óf OS X werkt gewoon nog niet optimaal. Ik hoop natuurlijk van harte het laatste en dat dit met een update verholpen wordt...
Bij mij is die ook echt retesnel heb misschien 1x een strandballetje gezien maar dat was meer door buggy software ofzo.

De iris graphics zijn wel degelijk snel zat, kan bijna met 100% zekerheid garanderen dat het komt door het niet optimaal werken van OS X en hun scaling voor retinaschermen.

Gisteren potje League of legends alles op high gespeeld en dat loopt heerlijk soepel, dan moet een simpele webpagina vloeiend laten lopen toch ook wel lukken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook even gekeken op "deverge.com", deze loopt bij mij soepel met scrollen, kraakhelder, display resolutie op "beste voor beeldscherm"
Daarna op 1680x1050 merk ik geen verschil qua scherpte en vloeiend verloop(alleen vind ik persoonlijk alles te klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Viss schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:21:
[...]

Zojuist naar Apple gebeld en ze storten 100 euro terug op m'n rekening. Ik kan verder ook wel leven met het minuscule deukje in de deksel aan de achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Helaas, 2e MBP is het scherm weer niet goed. In het midden een doffe plek, valt echt op bij witte websites. Bovenaan en onderaan keurig wit, in het midden veranderd de kleur ineens als ik scroll.

Weer een LG. Morgen maar eens in de winkels het scherm vergelijken.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil alleen dit toevoegen en wel dat mijn laatste MBP 15 inch met het retina beeldscherm en MacOSX 10.9 als een zonnetje loopt en alle programma's zoals CS6,Office e.d. allemaal prima werken. Zelfs het installeren van Windows 8 was geen enkel probleem en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erulezz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:24:
Helaas, 2e MBP is het scherm weer niet goed. In het midden een doffe plek, valt echt op bij witte websites. Bovenaan en onderaan keurig wit, in het midden veranderd de kleur ineens als ik scroll.

Kan me goed voorstellen dat je hier ziek van word.Veel geld betalen voor produckt wat niet 100% in orde is.Het is geen laptop van 400e. waarvan je minder van zou kunnen verwachten. Kost goddomme VEEL centjes dus moet het ook perfect zijn.
Helaas zijn we van werknemers in china die weinig betaald krijgen en als sport freediven zonder parachutte afhankelijk en zoniet een rotzorg zal zijn of ze slechte (gele vlekken) of andere fouten gewoon doorlaten na testen,met gedachte van 30% kans dat i teruggestuurd word en anders hebben we dit mooi verkocht.Zelf denk ik dat als productie lijn opgebouwd word alles eerst moet inlopen,dan loopt het gesmeerd en dan word het al weer minder.Dus produckten in productie gesmeerd moet je hebben.Misschien domme gedachten gang van mij.Zoals ik al eerder heb gezegt, geen fan van LG en als Apple bij Samsung niet genoeg schermen kan krijgen dan zullen ze bij LG gaan lobbyen,zolang producktie en winst maar doorgang kunnen hebben. Maar misschien praat ik onzin. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Ik heb zelf ook en LG scherm(A019) in m'n Macbook pro retina 15 inch. Heb echt nergens last van. Super mooi scherm. Ik heb gelezen dat de nieuwe LG panelen niet oner doen voor de Samsung panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt alleen de 1e generatie met LG had veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is er iets bekend over dode pixels bij de twee leveranciers? Want in mijn 15" zat een Samsung scherm wat na een jaar een paar dode pixels gaf, en een vriend van me gaat volgende week naar Apple om voor de derde keer een nieuw scherm d'r in te laten zetten omdat er weer een stuk of 6 dode pixels in zijn verschenen. Telkens met Samsung panelen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erulezz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:24:
En wat gebeurd er als je het Apple logo afdekt met een stukje karton?
Succes, je zult veel verschillen gaan aantreffen want men is nog steeds niet in staat om consistente kwaliteit af te leveren bij tft panels. Merkbaar verschil zul je dan ook bij ieder model en ieder merk zien. In de loop der tijd is het wel aanzienlijk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:37
Hebben meerdere mensen hier last van met een 13 inch late 2013:

Als je muziek aan het luisteren bent via je oordopjes en en je oordopjes halverwege er uit trekt dat je geen geluid meer uit je boxen komt, totdat je de oordopjes er weer inplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, wel als ik de dopjes uit mijn oren haal hoor ik niets meer tot ik ze terug doe..... :)
Bobo221 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:21:

Als je muziek aan het luisteren bent via je oordopjes en en je oordopjes halverwege er uit trekt dat je geen geluid meer uit je boxen komt, totdat je de oordopjes er weer inplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 20:49
Bobo221 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:21:

Nee want dat is een feature ;)
De volume instellingen per uitgang worden los geregeld.

Als je oordopjes inhebt op Volume 5 bijv, en je haalt ze uit, gaat hij naar volumeinstellingen van de boxen (bij mij 9/10x niks).
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:35:
nee, wel als ik de dopjes uit mijn oren haal hoor ik niets meer tot ik ze terug doe..... :)
[...]
Haha, hij bedoelde de oordopjes als de uitgangzijnde ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 23-11-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ryur schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:37:
[...]

Nee want dat is een feature ;)
De volume instellingen per uitgang worden los geregeld.

Als je oordopjes inhebt op Volume 5 bijv, en je haalt ze uit, gaat hij naar volumeinstellingen van de boxen (bij mij 9/10x niks).

[...]

Haha, hij bedoelde de oordopjes als de uitgangzijnde ;).
Bedankt voor je antwoord, staat dit ook ergens gedocumenteerd? Want ik krijg er geen geluid meer uit, niet via de volumeschuifbalk van itunes of via het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 13:40
Wat zou de waardijn voor een basis macbook pro 13" van juni 2012.

i5 , 2.5Ghz , upgrade naar 16GB en standaard 500GB (wordt meegeleverd) vervangen door 128GB SSD ?

Volgens Mac2Sell kom ik op een € 1150,- uit, is dat reëel?
Macbook is in perfecte staat (accu 79 cycles) en ook voorzien van een Speck Case

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 24-11-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Kunnen een paar mensen misschien delen in hoeverre zij nog een desktop met 20+ inch scherm naast hun MacBook gebruiken?

Ik was eerst overtuigd dat ik een 15 inch wilde vanwege het scherm en mijn regelmatige Photoshop activiteiten. Maar nu heb ik het gevoel dat ik met de 15 qua formaat te weinig inspeel op factor mobiliteit t.o.v. 13 inch. En qua scherm formaat juist te weinig inspeel op overzichtelijk werken t.o.v. van desktop.

Nu neig ik dus meer naar een iMac 27 als werkpaard en een Air 11/13 puur voor mobiliteit.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 14:28
martk2280 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:51:
[...]

en die andere onderkant zou ik dan kunnen regelen via apple?
Dat was bij mijn nieuwe MacBook ook het geval. Het zat precies op de plaats waar in de doos de stekker zat. Dus ik vermoed dat de doos iets te krap is. Na het bellen kreeg ik een nieuwe MacBook opgestuurd. De oude werd daarna netjes weer thuis opgehaald. Persoonlijk vond ik het zonde om bij zo'n dure laptop een deukje te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:58
R3NSE schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:34:
Kunnen een paar mensen misschien delen in hoeverre zij nog een desktop met 20+ inch scherm naast hun MacBook gebruiken?

Ik was eerst overtuigd dat ik een 15 inch wilde vanwege het scherm en mijn regelmatige Photoshop activiteiten. Maar nu heb ik het gevoel dat ik met de 15 qua formaat te weinig inspeel op factor mobiliteit t.o.v. 13 inch. En qua scherm formaat juist te weinig inspeel op overzichtelijk werken t.o.v. van desktop.

Nu neig ik dus meer naar een iMac 27 als werkpaard en een Air 11/13 puur voor mobiliteit.
Ik gebruik mijn MacBook thuis als desktop. 24'' scherm eraan, externe schijf eraan, wireless keyboard, muisje en gaan. Maar als jij een iMac 27'' samen met een MacBook Air kan veroorloven, dan zou ik ook daar voor gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister mijn Macbook Unibody 5.1 geupgrade naar een SSD 840 EVO, wat een wereld van verschil.

Wat ik me afvraag is wat deze schijf maximaal aan snelheid moet kunnen halen in deze MacBook. Ik heb natuurlijk geen SATA3 en kom momenteel met een of andere "brakke" tool op +/- 265MB/s r/w op 4K uit.

Met een Pro ga ik geen snellere transfers halen heb ik het idee en deze EVO kakt wat minder in als de disk rond 70% vol zit, dus vandaar.

/me weet zeker dat zijn laptop minder in standby gaat, of wellicht meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Sepio schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:02:
[...]

Dat was bij mijn nieuwe MacBook ook het geval. Het zat precies op de plaats waar in de doos de stekker zat. Dus ik vermoed dat de doos iets te krap is. Na het bellen kreeg ik een nieuwe MacBook opgestuurd. De oude werd daarna netjes weer thuis opgehaald. Persoonlijk vond ik het zonde om bij zo'n dure laptop een deukje te laten zitten.
Bij die van mij is het deukje echt zo minimaal dat je goed je best moet doen om het überhaupt te zien. Pas als ik hem schuin tegen de onderkant aankijk en in het licht zie ik een heel klein deukje. Ik heb vervolgens naar apple gebeld en het uitgelegd. Ik kon kiezen tussen een nieuwe of 100 terug. Ik heb toch voor het laatste gekozen. Heb nu toch een voor 1725 euro een macbook pro retina 15 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

R3NSE schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:34:
Ik gebruik 2x 23" aan mijn 15" Macbook Pro. Ik vind twee computers onhandig, je files staan altijd op de verkeerde computer, zelfs als je zoveel mogelijk in de cloud probeert te werken, een laptop onderweg is nou eenmaal niet altijd online.

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het blijft onhandig idd zelfs met 2 apple systemen. Ik ben ook volledig overgestapt op mijn rmbp 13" voor schooldoeleinden wat ik voorheen op mijn windows pc deed met dualscreen, die nu alleen nog als gamepc dient.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 24-11-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Scrtz schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:26:
Het blijft onhandig idd zelfs met 2 apple systemen. Ik ben ook volledig overgestapt op mijn rmbp 13" voor schooldoeleinden wat ik voorheen op mijn windows pc deed met dualscreen, die nu alleen nog als gamepc dient.
Juist! Precies hetzelfde verhaal hier. Wil met de kerst een 13" Retina macbook pro kopen, voor school en om wat foto's te bewerken :) Welke kan ik dan het beste nemen? De middelste neem ik aan (i5,8gb,256)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je files ook ergens centraal opslaan; veel mensen doen dat toch (denk aan een NAS). Zelf gebruik ik 2 machines omdat het juist helemaal niet handig is je hebben en houden op 1 machine te hebben staan. Als ik met mijn laptop naar elders ga dan hoeft mijn voltallige foto en video collectie echt niet mee, ook mijn belastingaangiftes niet. Wat wel mee moet is wat documentatie, software en aantal andere zaken die op dat moment handig zijn. Ik zorg dat die dingen op de laptop staan en ik zorg ook dat er een sync is tussen deze data en die op mijn desktop.

Mij scheelde dit verder ook enorm in het continu ompluggen van allerlei stekkers. Dat is gelukkig tegenwoordig met een Thunderbolt dock op te lossen (ik heb er nu eentje voor de laptop zodat ik daar ook mee kan werken want soms heb ik 2 machines nodig). Het enige wat ze nog niet hebben opgelost zijn de grootte en positie van de vensters op het scherm (als je switcht van scherm snapt hij niet dat vensters op eenzelfde positie op het nieuwe scherm moet komen; vaak staan ze tegen de bovenkant, rechterkant, etc, aan geparkeerd). Kleurprofielen willen soms ook nog wel eens wazig doen wat deels door OS X en deels door het scherm zelf komt. Het scherm wat ik nu gebruik heeft tot dusver geen problemen op dit vlak gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:21:
[...]

Juist! Precies hetzelfde verhaal hier. Wil met de kerst een 13" Retina macbook pro kopen, voor school en om wat foto's te bewerken :) Welke kan ik dan het beste nemen? De middelste neem ik aan (i5,8gb,256)?
Ja dat sowieso, die versie met 4gb en 128gb ssd is echt veel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Laatst online: 04-10 20:09

JJ93

Error 418

Ik heb nu iets langer dan een week een Macbook Pro 13" Retina met 256GB SSD en 8GB RAM. Met US toetsenbord, duurde daardoor een week om hem te leveren.. maar het was het extra wachten waard.

Ik wou graag een 13" Haswell ultrabook maar uiteindelijk heb ik toch voor een Macbook gekozen. Nadat Apple 200€ van de prijzen had afgehaald kwam je uit op 1440€ na studentenkorting. Een hoop geld maar met Windows ultrabooks zit je soms zelf hoger met 8GB RAM en 256GB SSD.

Aantal voordelen van een Macbook t.o.v. Windows ultrabooks voor mij
- Accuduur
- Waarde behoud
- 28W TDP CPU (ultrabooks 15W)
- Developen voor iOS

Ik haal zo'n 9 uur accuduur met browsen/eclipse/android emulator, etc. Ik werk op 1440x900 over het algemeen. Paar probleempjes die ik heb gehad:
- HTC One wordt niet herkend
- Hele OS loopt 5 seconde vast als ik m'n HTC One via usb connect

Tot nu toe erg tevreden. Het is wel even wat wennen. Erger me ook aan non retina apps.. :P Verder kostte het ook vrij veel tijd om een fatsoenlijk alternatief voor Paint te vinden. In de app store vind je allemaal van die Lite edities met restricties en reclame. Wou even een simpel activity diagram tekenen en dan is de max resolutie in zo'n paint alternatief 800x800 in de gratis versie bijvoorbeeld..

[ Voor 0% gewijzigd door JJ93 op 24-11-2013 18:58 . Reden: Zinsconstructie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

JJ93 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:57:
Ik heb nu iets langer dan een week een Macbook Pro 13" Retina met 256GB SSD en 8GB RAM. Met US toetsenbord, duurde daardoor een week om hem te leveren.. maar het was het extra wachten waard.

Ik wou graag een 13" Haswell ultrabook maar uiteindelijk heb ik toch voor een Macbook gekozen. Nadat Apple 200€ van de prijzen had afgehaald kwam je uit op 1440€ na studentenkorting. Een hoop geld maar met Windows ultrabooks zit je soms zelf hoger met 8GB RAM en 256GB SSD.

Aantal voordelen van een Macbook t.o.v. Windows ultrabooks voor mij
- Accuduur
- Waarde behoud
- 28W TDP CPU (ultrabooks 15W)
- Developen voor iOS

Ik haal zo'n 9 uur accuduur met browsen/eclipse/android emulator, etc. Ik werk op 1440x900 over het algemeen. Paar probleempjes die ik heb gehad:
- HTC One wordt niet herkend
- Hele OS loopt 5 seconde vast als ik m'n HTC One via usb connect

Tot nu toe erg tevreden. Het is wel even wat wennen. Erger me ook aan non retina apps.. :P Verder kostte het ook vrij veel tijd om een fatsoenlijk alternatief voor Paint te vinden. In de app store vind je allemaal van die Lite edities met restricties en reclame. Wou even een simpel activity diagram tekenen en dan is de max resolutie in zo'n paint alternatief 800x800 in de gratis versie bijvoorbeeld..
Pixelmatoe is een meer dan goed alternatief voor Paint.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Understatement of the year. :P
Ik zeg niet dat het een alternatief voor Photoshop is, maar Pixelmator kan erg veel. Paint is helemaal niks ivm Pixelmator zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Pixelmator is dan ook 26,99€. Ik had gewoon een simpel programma nodig met dezelfde functionaliteit als Paint en makkelijk in gebruik.

Heb uiteindelijk gebruik gemaakt van Paintbrush, heeft precies de functionaliteit die ik nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:23

B2

wa' seggie?

Zojuist mijn rMBP ook mogen ontvangen, de 15" 2.3 16GB variant. Gelukkig met Samsung scherm...
Wat een apparaat :) Was nog even bij de lokale aMac naar binnen gelopen om te kijken of ze een sleeve hadden, maar zag helemaal niks voor de MacBooks liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dat probleem met Android phones die niet herkend worden en het freezen, kun je gewoon oplossen door Droid NAS te gebruiken. Kabels zijn vanaf nu om op te laden ;)

Als je je itunes library wilt syncen moet je even zoeken naar doubletwist.

Over het vaste pc naast een macbook;

Ik heb een 2009 macpro hexacore met 12GB naast mijn macbook. Ondanks dat ze ongeveer dezelfde benchmark scores halen op multicore gebied en de macbook zelfs sneller is op single core, is die macpro vanwege de uitbreidbaarheid met interne hdd's/ssd's voor mij echt een toegevoegde waarde. Er zit op dit moment 6TB in en twee SSD's, en die schijfruimte gaat ook nog wel opgevoerd worden voor het einde van het jaar. Dat is nergens zo makkelijk mee als met die macpro, nog los van het feit dat nu mijn werkomgeving precies hetzelfde blijft. Werken met een NAS is voor opslag geen optie omdat dat toch echt trager is dan interne HDD's, en ik nu die dingen al traag vind :P

Mijn macbook is dus ook echt mijn portability apparaat, zodra ik kan, haal ik alle files daar vanaf en gaan die naar mijn macpro + backups, en ik neem alle files die ik nodig heb mee op mijn macbook als kopie. Eventuele aanpassingen gaan zsm weer terug naar de macpro. Ik heb er eigenlijk nooit last van dat ik om bestanden of iets dergelijks verlegen zit, omdat bijvoorbeeld lightroom presets gesync'd worden, en ik van tevoren overwegend prima in kan schatten welke files ik nodig heb en dus mee moet nemen :)

[ Voor 73% gewijzigd door Henk op 25-11-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Ik heb mijn mid 2012 rMBP 15" vervangen door een late 2013 rMBP 15". Nu merk ik echter dat deze nieuwe macbook echt een ontzettend krakende behuizing heeft. Vooral rechtsonder waar m'n rechterhand rust kraakt de behuizing. De onderkant van de laptop kan ik indrukken. Het voelt zelfs aan alsof er een veertje in de binnenkant van de laptop zit. Een vriend van mij heeft toevallig ook net een 2013 rMBP 15" gekocht en ervaart hetzelfde, hoewel in mindere mate. APR wil hem twee weken opsturen ter reparatie (omdat er al drie weken na aankoop zijn verstreken, blergh) maar kan niet zeggen of er iets aan te doen is.

Mijn versie uit 2012 heeft hier totaal geen last van. Kan je huizen mee bouwen. Iemand anders dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 23:25
Interfico schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:15:
Ik heb mijn mid 2012 rMBP 15" vervangen door een late 2013 rMBP 15". Nu merk ik echter dat deze nieuwe macbook echt een ontzettend krakende behuizing heeft. Vooral rechtsonder waar m'n rechterhand rust kraakt de behuizing. De onderkant van de laptop kan ik indrukken. Het voelt zelfs aan alsof er een veertje in de binnenkant van de laptop zit. Een vriend van mij heeft toevallig ook net een 2013 rMBP 15" gekocht en ervaart hetzelfde, hoewel in mindere mate. APR wil hem twee weken opsturen ter reparatie (omdat er al drie weken na aankoop zijn verstreken, blergh) maar kan niet zeggen of er iets aan te doen is.

Mijn versie uit 2012 heeft hier totaal geen last van. Kan je huizen mee bouwen. Iemand anders dezelfde ervaringen?
Ja! Dit viel mij toevallig laatst op. Alleen aan de rechterkant ook. Zit te twijfelen of ik hier mee naar de APR moet gaan.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dit heeft mijn schoonvader dus juist met zijn 2012 rmbp 15", wel apart dat het bij de 2013 nogsteeds lijkt voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 12:06

SpaceK33z

Webdeveloper

KirovAir schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:51:
[...]

Ja! Dit viel mij toevallig laatst op. Alleen aan de rechterkant ook. Zit te twijfelen of ik hier mee naar de APR moet gaan.
Ik heb hier ook 'last' van. Als ik mijn MBPr (late 2013) in mijn tas doe en dan even met 1 hand vastpak aan één kant merk ik ook dat hij wat kraakt... Denk dat naar de APR gaan niet veel zin heeft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De onderkant van de laptop kan ik indrukken. Het voelt zelfs aan alsof er een veertje in de binnenkant van de laptop zit.
Bij de oudere MBP's heb je van die klemmetjes die moeten vastklikken in de deksel (maar dit niet altijd goed doen waardoor het ging kraken).

Hebben mensen met last van het gekraak hem al eens opengeschroeft om te kijken wat er kraakt?

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 12:19
Ik heb de zelfde issue. Beetje jammer, ook alleen aan de rechter kant.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:11

OMX2000

By any means necessary...

RnB schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:08:
Understatement of the year. :P
Ik zeg niet dat het een alternatief voor Photoshop is, maar Pixelmator kan erg veel. Paint is helemaal niks ivm Pixelmator zeg maar.
Gewone paint wel ja. Paint.net kan best veel

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
In begin januari ga ik dit model kopen:

MacBook Pro 13" Retina

2,4-GHz dual-core Intel Core i5
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
256 GB PCIe-flashopslag
US toetsenbord

Ik kan niet wachten!! Word mijn eerst MacBook :) Daarnaast gebruik ik mijn desktop pc dan voor gaming.

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 26-11-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
OMX2000 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:23:
[...]

Gewone paint wel ja. Paint.net kan best veel
Ik lees nergens dat het om Paint.net gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
smoken schreef op zondag 24 november 2013 @ 08:18:
Wat zou de waardijn voor een basis macbook pro 13" van juni 2012.

i5 , 2.5Ghz , upgrade naar 16GB en standaard 500GB (wordt meegeleverd) vervangen door 128GB SSD ?

Volgens Mac2Sell kom ik op een € 1150,- uit, is dat reëel?
Macbook is in perfecte staat (accu 79 cycles) en ook voorzien van een Speck Case
(N)iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:18

TDB

einde van het jaar in New York wil ik het volgend model kopen:

15-inch Retina 2.3GHzquad-core Intel Core i7
16GB
512GB PCIe-based flash storage

Zoals gezegd: in NY. Nog issues om rekening mee te houden, behalve het feit dat ik een pokerface moet hebben op Schiphol? ;)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre wij hier (illegale?) zaken mogen bespreken. Volgens mij is dat niet de bedoeling. Wat in ieder geval anders is is de garantie. Je hebt buiten Europa in beginsel alleen garantie van Apple van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
TDB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:26:
einde van het jaar in New York wil ik het volgend model kopen:

15-inch Retina 2.3GHzquad-core Intel Core i7
16GB
512GB PCIe-based flash storage

Zoals gezegd: in NY. Nog issues om rekening mee te houden, behalve het feit dat ik een pokerface moet hebben op Schiphol? ;)
Laptop uit doos halen, en een andere oplaadkop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Zonder krassen etc lijkt rond de 900,- me een reële prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:16
Ik was eigenlijk van plan voor de rMBP 13" 8gb/256gb te gaan, maar nu komt deze actie voorbij: http://www.saturn.nl/mcs/...1,1043373.html?langId=-11

De prijs lijkt mij erg scherp. Deze is toch van de laatste generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

Jup, de late 2013 heeft namelijk een Intel Iris Graphics GPU, in de advertentie staat dat die deze heeft.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arosa schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:05:
Ik was eigenlijk van plan voor de rMBP 13" 8gb/256gb te gaan, maar nu komt deze actie voorbij: http://www.saturn.nl/mcs/...1,1043373.html?langId=-11

De prijs lijkt mij erg scherp. Deze is toch van de laatste generatie?
Prijs is 40 euro lager dan in de Apple online store. Het is namelijk de 128gb versie. Dus valt wel mee, zeker als je eigenlijk van plan bent voor de 256gb versie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Maar deze heeft wel 8gb, geen 4gb zoals het basis model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps te snel gelezen. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Op mijn huidige MacBook is 144 gb in gebruik en dat wordt langzaam aan meer. De aanbieding van Saturn scheelt 230 euro met de beoogde uitvoering, daarvoor kan behoorlijk wat extern geheugen gekocht worden, maarja nu hoef ik nergens over na te denken en heb ik altijd alles beschikbaar, bovendien wordt alles gebackup'd middels Time Machine. Wanneer ik bestanden extern ga bewaren is een goede (complete) back-up minder vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja 128gb is wel erg krap vooral als je bekijkt dat je nog makkelijk 3 jaar doet met de macbook. Of je moet echt niks doen qua muziek en films maar anders telt het wel aan. En ern ssd moet nog 10-20% vrij houden om de snelheid te waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

Quakie

quakelen

Ja merk het ook. Ik kom van een MBA mid 2011 met 128Gig waar ik geen iTunes, iCloud of iPhoto op gebruikte en ik draaide daar ML en Mavericks beta op en nog had ik aardig wat gigs over... MBA was een tweede machine waardoor ik het relatief kaal gebruikte.

Nu een MBPr met 256 gig en al over de helft vol en zoveel heb ik er niet op staan...Ik gebruik wel de Apple apps nu...
Het lijkt erop dat iCloud je photostream foto's download en dat iPhoto dat ook doet (ander lokatie). Plus een kopie in je bibliotheek per maand. Een bewerking op een foto is een bewerking op een kopie. Zo gaat het wel hard natuurlijk. Ik gebruikte hiervoor iPhoto meer als bewaar app om het gauw en handig te bekijken.. Misschien het toch meer als een bewerkings app gaan gebruiken of alleen de mooiste foto's erin ipv collecties...

Ik zou 128 gig niet echt meer aanraden als dit de enige machine wordt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Quakie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:11:
Ja merk het ook. Ik kom van een MBA mid 2011 met 128Gig waar ik geen iTunes, iCloud of iPhoto op gebruikte en ik draaide daar ML en Mavericks beta op en nog had ik aardig wat gigs over... MBA was een tweede machine waardoor ik het relatief kaal gebruikte.

Nu een MBPr met 256 gig en al over de helft vol en zoveel heb ik er niet op staan...Ik gebruik wel de Apple apps nu...
Het lijkt erop dat iCloud je photostream foto's download en dat iPhoto dat ook doet (ander lokatie). Plus een kopie in je bibliotheek per maand. Een bewerking op een foto is een bewerking op een kopie. Zo gaat het wel hard natuurlijk. Ik gebruikte hiervoor iPhoto meer als bewaar app om het gauw en handig te bekijken.. Misschien het toch meer als een bewerkings app gaan gebruiken of alleen de mooiste foto's erin ipv collecties...
Holy crap, iPhoto maakt kopieën voor edits? Wat is dat voor inefficient gedoe? Werkt het echt niet gewoon met een bibliotheek, zoals aperture of lightroom? Anders zou ik iedereen die enigzins iets met foto's wil doen, een van die twee tools echt hard aanraden :S
Ik zou 128 gig niet echt meer aanraden als dit de enige machine wordt.
Dat sowieso, als het je enige machine is, is 128GB, hoewel doable, net krap. Aan de andere kant raad ik 8GB geheugen harder aan dan een SSD van 256GB, dus dat is binnen sommige budgetten ook net de keuze... :)

Edit: owja, en anders bestaan ook deze beestjes nog, om dat SSD-geheugen net wat uit te breiden; http://dx.com/p/doseen-di...-macbook-air-black-264600

Prop daar een 64GB UHS-I microSD van vijf tientjes in, en je hebt een, voor muziek en een filmpje, redelijk vlotte 'schijf', wat net dat stukje extra schijfruimte kan zijn wat je nodig hebt :)

Edit2: of deze beestjes natuurlijk (schaamteloos gejat uit het MBA topic :P ): pricewatch: PNY StorEDGE 128GB

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 27-11-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Hey mede tweakers. Ik zit momenteel erg te twijfelen om een rMBP 13" aan te schaffen, als vervanging van mijn non retina 13" 2012 model. Reden is dat ik mijn MBP nooit op een extern scherm aansluit en ik die extra resolutie wel erg fijn zal vinden van de rMBP (in non retina zal ik hem dan gebruiken in 1680 by 1050, 1440 by 900.

Wat zou ik ongeveer voor mijn huidige MBP kunnen vragen denken jullie? *snip* geen reclame

[ Voor 21% gewijzigd door Daedalus op 27-11-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Daar is dit topic niet voor, maargoed ik had mijn basis 13" 2012 nog voor 850 verkocht met 8gb ram ( zelf erin gezet). 256gbssd hoefde de koper niet dus standaard 500gb hdd terug erin gezet.

Heb de 256gbssd maar in me gamepc gezet maar zo'n grootte ssd heeft een waarde tussen de 100-125 euro ongeveer.

Als je op marktplaats en tweakers kijkt vind je echter de meeste macbooks met jou specs voor rond de 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Scrtz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:47:
Daar is dit topic niet voor, maargoed ik had mijn basis 13" 2012 nog voor 850 verkocht met 8gb ram ( zelf erin gezet). 256gbssd hoefde de koper niet dus standaard 500gb hdd terug erin gezet.

Heb de 256gbssd maar in me gamepc gezet maar zo'n grootte ssd heeft een waarde tussen de 100-125 euro ongeveer.

Als je op marktplaats en tweakers kijkt vind je echter de meeste macbooks met jou specs voor rond de 900 euro
K thx, sorry voor de offtopic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 20:14

vooghel

Cunning linguist

Henk schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:14:
[...]

Holy crap, iPhoto maakt kopieën voor edits? Wat is dat voor inefficient gedoe? Werkt het echt niet gewoon met een bibliotheek, zoals aperture of lightroom? Anders zou ik iedereen die enigzins iets met foto's wil doen, een van die twee tools echt hard aanraden :S

[...]
iPhoto werkt met een bibliotheek, maar om elke bewerking weer terug te kunnen draaien bewaart het ook het origineel. Ik gebruik Aperture of Lightroom niet, maar ben wel benieuwd hoe die dat dan doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
vooghel schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:40:
[...]

iPhoto werkt met een bibliotheek, maar om elke bewerking weer terug te kunnen draaien bewaart het ook het origineel. Ik gebruik Aperture of Lightroom niet, maar ben wel benieuwd hoe die dat dan doen.
Als volgt;

Origineel wordt opgeslagen op HDD, en bewerking wordt er in een 'laag' overheen gelegd, non-destructive workflow dus. Die bewerking is een vaste set met instructies die wordt opgenomen in een bibliotheek. Wil je de foto hebben voor bijvoorbeeld afdruk of om naar iemand te mailen, dan exporteer je de foto, en druk je die af, of mail je die, en verwijder je je export weer. Je hebt immers je origineel en bibliotheek met wijzigingen, als je een export nodig hebt, maak je die, specifiek voor dat doel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Is het normaal dat een nieuwe rMBP nadat hij de hele nacht aan de lader heeft gezeten, dus volledig is opgeladen, en je deze er s'morgens uithaalt en om 16:00 in de middag voor het eerst weer gebruikt dat ie dan al op 80procent staat?

Hij rMBP zelf was niet uitgeschakeld maar op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Niet echt, heb je toevallig power nap aanstaan tijdens het gebruik op de batterij?

Bij mij scheelt een nachtje slapen ongeveer 2% na 8-10 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Powernap staat wel ingeschakeld bij gebruik op batterij. Ik heb deze nou uitgeschakeld maar is dat zo een grote energievreter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Weet je zeker dat je rMBP in slaapstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ik neem aan wanneer ik de klep dicht deze toch gelijk in sluimerstand gaat? Tenzij deze verbonden is via HDMI aan mijn tv maar daar was geen sprake van vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28

Quakie

quakelen

helaas weet ik terminal inputs niet uit mijn hoofd, maar er is een log file waarin in staat met hoeveel % je batterij in slaap ging en met hoeveel seconden. Uit mijn hoofd was het bij Lion geloof ik 4200 secs.
Dit houdt in dat in begin alleen je scherm uit is en rest nog gewoon present is in geheugen en erna pas wordt weggeschreven naar SSD of HDD. Lijkt me nog steeds dat het zo werkt.. Hier kan dus wat fouts zitten..

Scrtz heeft 2% verlies, ik vele malen meer, rond de 15 a 20% per 24uur.. Dit is ook niet normaal vandaar dat ik hem uitzet als ik hem niet gebruik. Boot is 15 sec en voor mij geen ergenis.
Retina's moeten ook gewoon net als een air 30dagen standbye halen

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hmm ik heb gewoon slaapstand als ik de macbook dichtklap ja, weten jullie zeker dat jullie dit goed hebben ingesteld dan? Ik zet mijn macbook eigenlijk vrijwel nooit echt helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Ik heb deze commando kunnen vinden na een korte google search, is voor mij onleesbaar maar voor jullie misschien wel:

Invoer in terminal: pmset -g rawlog

Last login: Wed Nov 27 06:11:56 on console
MacBook-Pro-van-Username:~$ pmset -g rawlog
pmset is in RAW logging mode now. Hit ctrl-c to exit.
* Battery matched at registry = 12035
11/27/13 17:27:30
No AC; Not Charging; 60%; Cap=3918: FCC=6429; Design=6330; Time=4:26; -884mA; Cycles=20/1000; Location=0;
Polled boot=11/27/13 06:14:46; Full=11/27/13 17:21:33; User visible=11/27/13 17:26:33
11/27/13 17:27:33
No AC; Not Charging; 60%; Cap=3897: FCC=6424; Design=6330; Time=4:01; -970mA; Cycles=20/1000; Location=0;
Polled boot=11/27/13 06:14:46; Full=11/27/13 17:21:33; User visible=11/27/13 17:27:33

Vooral de laatste regel waarin "Polled boot" word vermeld is ongeveer het tijdstip waarin ik mijn macbook had unplugged van de oplader.

[ Voor 10% gewijzigd door Bobo221 op 27-11-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Weet iemand of apple meedoet aan black friday in Nederland? Als ze meedoen hoop ik dat ze een mooi bedrag neerzetten voor die rMBP 13'' middelste verise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
mprkooij schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:52:
Weet iemand of apple meedoet aan black friday in Nederland? Als ze meedoen hoop ik dat ze een mooi bedrag neerzetten voor die rMBP 13'' middelste verise :)
Het typen en posten van bovenstaande zin kostte meer moeite dan het zelf opzoeken: http://store.apple.com/nl/browse/holiday/shopping_event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 19:16

N14

Of nog makkelijk, zoeken in het forum: Apple Black Friday 2013 (NL Store) 8) :P
(stond eerst in het Apple forum, onlangs verplaatst naar het shopping forum)

• monnick
  • Niet online
De scrolling issues die ik eerder heb aangekaart lijken dus een issue met Mavericks. Zie hier een uitgebreid artikel van Ars Technica over de problemen die ze hebben met Mavericks.

http://arstechnica.com/ap...ipes-with-os-x-mavericks/

• JJ93

JJ93

Error 418

Is het mogelijk om te zorgen dat wifi niet meteen uitgeschakeld wordt wanneer je het scherm dichtklapt? Ik doe m'n macbook vaak even dicht en kom dan een paar minuten terug. Moet dan telkens weer met WiFi connectie maken.

Tijdens practica is het erg vervelend omdat het WiFi netwerk enorm belast is. Duurt dan telkens 10-15 seconde om verbinding te maken. Zou graag na 5 minuten pas willen dat WiFi uitgeschakeld wordt ofzo.

• smoken
Nou, vanaf vanavond ben ik (als het goed is) "macbookloos" , heb mijn late 2012 verkocht.
Nu hopen dat ze morgen met mooie aanbiedingen komen, wel balen....die van de Saturn is net uitverkocht (althans, lange levertijd) :-(

• Scrtz
JJ93 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:56:
Is het mogelijk om te zorgen dat wifi niet meteen uitgeschakeld wordt wanneer je het scherm dichtklapt? Ik doe m'n macbook vaak even dicht en kom dan een paar minuten terug. Moet dan telkens weer met WiFi connectie maken.

Tijdens practica is het erg vervelend omdat het WiFi netwerk enorm belast is. Duurt dan telkens 10-15 seconde om verbinding te maken. Zou graag na 5 minuten pas willen dat WiFi uitgeschakeld wordt ofzo.
je zou power nap eens kunnen proberen, weet wel niet zeker of het werkt.

Ik klap niet voor 5 minuten mijn macbook dicht maar vind het ook altijd irritant dat het verbinden van wifi altijd zolang duurt.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:26

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nog een paar nachtjes slapen dan ga ik ook aan de MBP (dinsdag bestellen) :) . Weet iemand trouwens of Windows 8.1 al (makkelijk) kan worden geïnstalleerd in bootcamp? Ik was zelf van plan om voor deze versie te gaan: http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.288573500, maar kan dat eigenlijk wel, een upgradeversie?

Grillmeister

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
RoofTurkey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:29:
Nog een paar nachtjes slapen dan ga ik ook aan de MBP (dinsdag bestellen) :) . Weet iemand trouwens of Windows 8.1 al (makkelijk) kan worden geïnstalleerd in bootcamp? Ik was zelf van plan om voor deze versie te gaan: http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.288573500, maar kan dat eigenlijk wel, een upgradeversie?
bestel hem morgen, dan krijg je waarschijnlijk nog eens 100 tot 120 euro korting (black friday)

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

BioHzRd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:38:
[...]

bestel hem morgen, dan krijg je waarschijnlijk nog eens 100 tot 120 euro korting (black friday)
Als student krijg ik 8-10% korting, dus BF is voor mij de moeite (helaas) niet waard. Ik ga trouwens voor het model met dedicated graphics, ben anders bang dat Unity stabiliteitsproblemen krijgt.

Grillmeister

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

BioHzRd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:38:
[...]

[noob]wat is black friday?[/noob]

• Smultie
  • Niet online
mvds schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:06:
[...]

[noob]wat is black friday?[/noob]
Google, wel eens van gehoord?

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 28-11-2013 14:07 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Waarschijnlijk iets wat binnenkort wordt afgeschaft, want racisme :P . Nee, het is de vrijdag na 'thanksgiving'. Een dag waarop (vooral in 'murica) overal en nergens een 'gigantische' korting op wordt gegeven.

Grillmeister

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:46

muhda

Time & Space traveler

Ik heb even lopen zoeken maar kan weinig vergelijking materiaal vinden. Ik heb nu een Macbook Air 13" late 2012 model. (256GB, 8GB RAM en Core i7 2.0GHZ) van werk. Wil voor me zelf de Macbook Retina 13" kopen: middelste model, plus de 16Gb upgrade. Is dit een verbetering op processor gebied? De verdubbeling aan ram en SSD snelheid zou al veel moeten compenseren.

Ik gebruik mijn air voor: programmeren: Java in netbeans, web development in coda en wat kleine dingen in xcode. Adobe CS5 Pakket, Office, fusion, skype, andere multimedia meuk, etc. Geen gaming.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

muhda schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:03:
Ik heb even lopen zoeken maar kan weinig vergelijking materiaal vinden. Ik heb nu een Macbook Air 13" late 2012 model. (256GB, 8GB RAM en Core i7 2.0GHZ) van werk. Wil voor me zelf de Macbook Retina 13" kopen: middelste model, plus de 16Gb upgrade. Is dit een verbetering op processor gebied? De verdubbeling aan ram en SSD snelheid zou al veel moeten compenseren.

Ik gebruik mijn air voor: programmeren: Java in netbeans, web development in coda en wat kleine dingen in xcode. Adobe CS5 Pakket, Office, fusion, skype, andere multimedia meuk, etc. Geen gaming.
Met een nieuwere architectuur, hogere kloksnelheid en betere koeling zal de late 2013 rMBP 13" zeker een boost geven in performance. Echt groot is het niet, maar het is in ieder geval fijn om te weten dat je er iig niet op achteruit gaat.

Grillmeister

• muhda

muhda

Time & Space traveler

RoofTurkey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:37:
[...]

Met een nieuwere architectuur, hogere kloksnelheid en betere koeling zal de late 2013 rMBP 13" zeker een boost geven in performance. Echt groot is het niet, maar het is in ieder geval fijn om te weten dat je er iig niet op achteruit gaat.
Ah, das mooi om te horen. Nu nog even kijken en uitzoeken of als ik hem morgen bestel dat ik naast de surfspot korting ook de 150 euro itunes tegoed krijg i.v.m Black Friday.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Smultie schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:06:
[...]

Google, wel eens van gehoord?
Zeker wel :) En die heb ik ook al bekeken, dus ik weet het inmiddels :) Maar misschien handig om die info hier in het topic te hebben voor als er meer mensen het niet weten. Scheelt Google weer een paar hits ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

RoofTurkey schreef op donderdag 28 november 2013 @ 14:08:
Waarschijnlijk iets wat binnenkort wordt afgeschaft, want racisme :P . Nee, het is de vrijdag na 'thanksgiving'. Een dag waarop (vooral in 'murica) overal en nergens een 'gigantische' korting op wordt gegeven.
Hmm, klinkt goed, eens kijken of ik morgen een mooie iMac kan scoren dan :D

• muhda

muhda

Time & Space traveler

mvds schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:34:
[...]

Hmm, klinkt goed, eens kijken of ik morgen een mooie iMac kan scoren dan :D
Kijk wel eerst even, want Apple heeft aangegeven inplaats van korting juist € 150 App Store / iTunes te geven.
Pagina: 1 ... 45 ... 128 Laatste