Heb je zelf al eens contact gehad met Apple. Zelf heb ik gebeld met ze. Tevens hebben ze op hun eigen site informatie hierover staan. Dit stond in begin enkel op de US site en staat nu ook op de NL site.SPT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:02:
Ik had ook gedacht dat ze het in een week wel zouden oplossen. Ik heb mijn laptop sinds de donderdag na de release, en heb tot nu toe volgens mij 6 of 7 freezes gehad (wel op 100-120 uur gebruik).
Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze een hardwarematig probleem proberen op te lossen met een softwarematige fix, bijvoorbeeld door op de systemen die dit betreft een power saving feature uit te schakelen. Als dat de accuduur met een paar tiende van een procent verminderd vind ik dat niet zo erg, maar als het tot een substantiële verandering leidt zou ik toch liever nieuwe hardware hebben.
Ik heb er ook over gedacht om hem terug te sturen, maar ik denk dat dat niet veel oplevert omdat de kans groot is dat je dan toch weer een met dezelfde bug krijgt (of het nu door hardware of software komt). Op het Apple forum staan namelijk diverse mensen die hem al één of zelfs twee keer hebben teruggestuurd en elke keer komt het probleem weer terug. Ik heb nog geen enkele post gezien van iemand die na ruilen geen freezes meer had. Bovendien is dit mijn enige computer, en heb ik ook geen tablet of smartphone dus als ik hem terugstuur zit ik meteen in het stenen tijdperk...
Het terug sturen zal weinig uithalen aangezien het probleem bij alle MBP 13 late 2013 aanwezig is.
Zelf heb ik de freeze nu al twee dagen niet meer gehad. En gebruik de laptop zo'n 10 uur per dag.
http://blog.wagner-fotogr...k-pro-retina-2013-freeze/
Neem voor alle zekerheid contact op met Apple (gratis) . Dan wordt er een incident aangemaakt. Heb jij niks aan (waarschijnlijk), maar hebben zijn wel beter inzichtelijk wat de problemen zijn die mensen ervaren. Wie weet komt de fix dan sneller
[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 06-11-2013 14:43 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)