Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SPT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:02:
Ik had ook gedacht dat ze het in een week wel zouden oplossen. Ik heb mijn laptop sinds de donderdag na de release, en heb tot nu toe volgens mij 6 of 7 freezes gehad (wel op 100-120 uur gebruik).

Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze een hardwarematig probleem proberen op te lossen met een softwarematige fix, bijvoorbeeld door op de systemen die dit betreft een power saving feature uit te schakelen. Als dat de accuduur met een paar tiende van een procent verminderd vind ik dat niet zo erg, maar als het tot een substantiële verandering leidt zou ik toch liever nieuwe hardware hebben.

Ik heb er ook over gedacht om hem terug te sturen, maar ik denk dat dat niet veel oplevert omdat de kans groot is dat je dan toch weer een met dezelfde bug krijgt (of het nu door hardware of software komt). Op het Apple forum staan namelijk diverse mensen die hem al één of zelfs twee keer hebben teruggestuurd en elke keer komt het probleem weer terug. Ik heb nog geen enkele post gezien van iemand die na ruilen geen freezes meer had. Bovendien is dit mijn enige computer, en heb ik ook geen tablet of smartphone dus als ik hem terugstuur zit ik meteen in het stenen tijdperk...
Heb je zelf al eens contact gehad met Apple. Zelf heb ik gebeld met ze. Tevens hebben ze op hun eigen site informatie hierover staan. Dit stond in begin enkel op de US site en staat nu ook op de NL site.
Het terug sturen zal weinig uithalen aangezien het probleem bij alle MBP 13 late 2013 aanwezig is.
Zelf heb ik de freeze nu al twee dagen niet meer gehad. En gebruik de laptop zo'n 10 uur per dag.
http://blog.wagner-fotogr...k-pro-retina-2013-freeze/

Neem voor alle zekerheid contact op met Apple (gratis) . Dan wordt er een incident aangemaakt. Heb jij niks aan (waarschijnlijk), maar hebben zijn wel beter inzichtelijk wat de problemen zijn die mensen ervaren. Wie weet komt de fix dan sneller :o

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 06-11-2013 14:43 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even terugkomend op batterij melding,probleem.Na 3 keer volledig ontladen en weer volledig opladen geen melding meer over onderhoud vereist.Lijkt toch met schone installatie Mavericks te maken hebben gehad.
Over hoe je de batterij het best kan gebruiken zijn al zeer veel topics.Volgens mij maakt het bar weinig uit.Dan heb ik het niet over extremen.Welke dat ook mogen zijn(hele dag in de zon laten liggen)misschien,maar wie doet dat.Opladen bij 50% of gewoon wachten tot i uitvalt,steeds aan stroom hebt en constant bij bereik 80% weer aan stroom hangt,moet de accu gewoon tegen kunnen.Einde verhaal is gewoon als je jaar garantie er op zit.Met een beetje geluk is er na een jaar nog wat te regelen.Cycles etc maakt niks uit met betrekking op garantie.Het is zwak onderdeel volgens Apple. Mijn accu na3,6 jaar,current charge 100%,orginele max 79% met 475 keer opladen.Foto bijvoegen mislukt.Ja amateur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08

SPT

Superdaantje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:40:
[...]

Heb je zelf al eens contact gehad met Apple. Zelf heb ik gebeld met ze. Tevens hebben ze op hun eigen site informatie hierover staan. Dit stond in begin enkel op de US site en staat nu ook op de NL site.
Het terug sturen zal weinig uithalen aangezien het probleem bij alle MBP 13 late 2013 aanwezig is.
Zelf heb ik de freeze nu al twee dagen niet meer gehad. En gebruik de laptop zo'n 10 uur per dag.
http://blog.wagner-fotogr...k-pro-retina-2013-freeze/

Heb je het probleem meld dit even (gratis) bij Apple. Dan wordt er een incident aangemaakt. Heb jij niks aan, maar hebben zijn wel beter inzichtelijk wat de problemen zijn die mensen ervaren.
Ik heb zaterdag een week geleden een paar keer met ze gebeld. Ze raadden toen een SMC en NVRAM reset aan, en toen dat niet had geholpen bij een volgend telefoontje een reinstall vanaf de recovery partitie. Dat laatste heb ik maar niet gedaan, want ik dacht dat ik een bug in het OS dan ook gewoon opnieuw zou installeren en het kost natuurlijk wel een hoop tijd. Inmiddels is duidelijk dat een herinstallatie het probleem inderdaad niet oplost. Ik heb zaterdag ook al in wat fora gepost (o.a. hier een draadje geopend) en toen duidelijk werd dat het een structureel probleem was Apple en Macrumors gemaild in de hoop dat meer exposure tot een snellere oplossing zou leiden.

Ik heb ook al eens een paar dagen geen freeze gehad, maar denk dat dat puur toeval is want bijv. gisteren had ik er op één dag zelfs twee: als ik er vanuit ga dat ik met mijn 7 freezes op 120 uur precies het gemiddelde zit en dat de freezes de Poisson distributie volgen, is de kans dat jij in 2 dagen tijd (=20 uur gebruik) geen enkele freeze krijgt toch nog 31%. De kans op precies één freeze is 36%, op twee 21%, op drie 8%, en daarna wordt het snel kleiner.

[ Voor 8% gewijzigd door SPT op 06-11-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

NL helpdesk ontkende eerder dit probleem. Nadat ik aangaf dat er een melding stond op de support site. Werd ik in de wacht gezet en en ging men informeren bij Apple en hebben ze de call gelogd.

De medewerker van het call center gaf aan dat alles wij ze jou hebben laten doen geen effect heeft op dit probleem.

Ik had alles al uitgeprobeerd voor ik ze ging bellen. Ook een nieuwe installatie van het OS. SMC en Pram reset etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:33:
Toch zijn er ook een hoop meldingen van mensen die al 2 of 3 keer hebben omgeruild en het probleem nog steeds ondervinden. Als het een hardware probleem is zal dat toch nog steeds eerst opgelost moeten worden voordat omruilen zit heeft.
Het is een software probleem (het komt immers ook voor op oudere macs die zijn geupdatet naar Mavericks) dus omruilen heeft sowieso geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:35:
Ik heb een vraag. Ik heb de nieuwe Macbook pro Retina. Hierop wil ik een oude M-audio firewire 410 geluidskaart aansluiten. (http://www.musiciansfrien...puter-recording-interface)

Nu heb ik de mogelijkheid tussen twee constructies.

1. Via een converter van thunderbolt naar firewire 800. Daarna weer met een kabel van 800 naar de 400 van de geluidskaart..

2. Via een Toslink naar 3.5mm kabel.

Welke van die twee is voor mij het beste? Of zijn er misschien betere opties? Ik wil via deze geluidskaart mijn speakers aansluiten en midicontrollers en instrumenten in kunnen pluggen.
Via de volgende constructie heb ik het uiteindelijk werkend gekregen.

MACBOOK -> Thunderbolt naar FW800 adapter -> FW800 naar FW400 kabel -> M-AUDIO geluidskaart

Heel erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

SPT schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:02: Ik heb nog geen enkele post gezien van iemand die na ruilen geen freezes meer had.
Ik heb überhaubt nog geen freezes gehad... Maar heb wel het 15" model.

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Griffendahl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:29:
[...]

Ik heb überhaubt nog geen freezes gehad... Maar heb wel het 15" model.
Idem... Ook 15", en geen freeze te vinden.

Misschien een idee om een freeze-topic te maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzover ik weet komen de freezes alleen bij 13 inch model voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:51
Nou zovaak komt het nu ook niet voor.. Heb het nu 2 keer gehad, eentje vandaag toevallig en eentje op de 2e dag dat ik de rmbp had, heb hem direct op vrijdag opgehaald na de keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Henk schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:44:
[...]

Idem... Ook 15", en geen freeze te vinden.

Misschien een idee om een freeze-topic te maken? :)
Dat heb ik anderhalve week geleden al gedaan, zie dit topic :).

Alleen de 13" machines hebben last van de freeze bug, dus het is niet vreemd dat jullie er geen last van hebben. Ik zit/zat er nog wat over te denken om mijn 13" in te ruilen voor een 15", maar ik vraag me af of ik zoveel heb aan het grotere scherm en sleep hem wel elke dag mee naar m'n werk. Ik hoop alleen dat ze het dan wel op kunnen lossen.

[ Voor 19% gewijzigd door SPT op 06-11-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 14:05
Hebben er meer mensen last van dat safari gewoon geen pagina's laad (zelfs geen html file van de ssd). Chrome daarentegen is supersnel. Heb de cache al geleegd, maar dat mocht niet helpen. Iemand nog suggesties?

edit: Safari opnieuw opstarten maakte alles weer snel. Alle openstaande tabbladen wel kwijt

[ Voor 18% gewijzigd door Kobus Post op 06-11-2013 18:28 ]

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kobus Post schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:23:
Hebben er meer mensen last van dat safari gewoon geen pagina's laad (zelfs geen html file van de ssd). Chrome daarentegen is supersnel. Heb de cache al geleegd, maar dat mocht niet helpen. Iemand nog suggesties?

edit: Safari opnieuw opstarten maakte alles weer snel. Alle openstaande tabbladen wel kwijt
Geschiedenis -> Open laatst gesloten venster opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:08
Vreemd genoeg heb ik hier ook last van met mijn MBPr 15" mid 2012 met 10.8.5 als OS X versie. Komt nu denk ik sinds een week of 2 a 2,5 voor.

Vandaag twee keer een totale freeze gehad waarbij ik alleen mijn cursor nog kon bewegen.

Echter had de tweede freeze tot gevolg dat mijn mac niet meer op wilde starten. Ik kreeg de folder met vraagteken in beeld. Vervolgens een reboot gedaan en voor internet recovery gekozen, daar vond Disk Utility mijn SSD niet... Wederom een reboot gedaan en toen liep alles weer.

Ook merk ik de laatste tijd dat mijn Mac de fan heel snel laat draaien ondanks dat de CPU ~90 a 95% idle is. Meerdere malen een PRAM reset uitgevoerd de afgelopen weken, maar dat heeft niet mogen baten.

En, last but not least, vind ik het systeem vaak niet responsief aanvoelen. Alsof er een soort vertraging in zit .

Upgraden naar Mavericks zou ik graag willen, maar ik moet nog even wachten op bepaalde software updates :'(

offtopic:
Mijn MBP 13" uit 2011 was nooit zo lawaaiig... Dacht dat de retina's stiller zouden zijn?

EDIT:
Ook nog maar een SMC reset gedaan, verbetert de fan en de trage interface in ieder geval wat. Helaas zojuist weer een total freeze gehad waarbij helemaal niets meer reageerde. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door FrameWork. op 07-11-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tjoekie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:08:
[...]

cmd+z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Laatst online: 02-10 14:05
Tjoekie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:08:
[...]

Niet als je safari opnieuw opstart, Tweakers opent en dan cmd + Q doet i.p.v. cmd + W |:(

Safari loopt volgens mij ook niet zo lekker als je net de macbook openklapt.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:18
Hebben meer mensen last van een cpu vretende kernel_task proces na het uit standby komen van hun 13" rMBP? Ik heb het nu iedere keer en ik zie veel meldingen erover op de Apple discussion fora. Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er websites/acties die ik mis, of is de 15'' rMBP (16GB versie) het goedkoopste bij Surfspot (ben student)? En weet iemand wanneer er mogelijk zo'n actie zou kunnen zijn, of zal dat nooit onder die 2365,- komen? Zit in het buitenland dus heb nog ca. 2/3 maanden die ik zou kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfspot is het goedkoopste. Die geven altijd evenveel of meer studentenkorting dan gewone verkopers.

EDIT: behalve btw-acties. Die zijn dan wel goedkoper, maar dan heb je minder keuzes en mogelijk extra voorwaarden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35

Quakie

quakelen

RnB schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:59:
Hebben meer mensen last van een cpu vretende kernel_task proces na het uit standby komen van hun 13" rMBP? Ik heb het nu iedere keer en ik zie veel meldingen erover op de Apple discussion fora. Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen, dus ik ben wel benieuwd.
ja... het is sowieso mijn nr2 a 3 verbruiker...WindowServer is duidelijk nummer 1..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:45
Weet iemand hoe het zit met garantie indien ik een Macbook uit HongKong haal?
De 1 jaar garantie geldt sowieso overal ter wereld, maar heb gehoord dat de Nederlandse garantiewet niet van toepassing is op producten van buiten europa?
Ga morgen even met de apple store bellen, maar misschien weet iemand het hier al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Beste is dan apple care er bij te nemen, 3 jaar wereldwijde garantie tegenover 1 jaar. (je krijgt niet 2 jaar op een artikel in NL als het buiten NL is gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

T-Ri schreef op donderdag 07 november 2013 @ 02:47:
Weet iemand hoe het zit met garantie indien ik een Macbook uit HongKong haal?
De 1 jaar garantie geldt sowieso overal ter wereld, maar heb gehoord dat de Nederlandse garantiewet niet van toepassing is op producten van buiten europa?
Ga morgen even met de apple store bellen, maar misschien weet iemand het hier al
Zelf aantal keer MacBook en andere producten mee genomen vanuit Hong Kong. En je hebt recht op één jaar. Nederlandse garantie wet is niet van toepassing op aankopen in Hong Kong. Zo kreeg ik dit jaar ook één jaar van Fuji op de door mij gekochte camera daar.

Op moment dat er een algemeen probleem is met de MacBook dan zal Apple jou wel helpen buiten dat jaar. Dit is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Zo! Sinds gistermiddag ook eindelijk mijn MBPr 13" 2.4ghz, 8gb 256gb ssd binnen. Wat een verademing!

Nu moet ik ook zeggen dat mijn desktop ernstig verouderd is (1e generatie C2D enzo, uit 2006, aangevuld met nieuwere componenten) maar dit is even wat anders.

Ik vind zelf alleen tot nu toe de accuduur nogal tegenvallen. Komt waarschijnlijk omdat ik gisteravond en vanochtend volle bak programma's aan het downloaden en installeren ben (Creative Cloud enzo) dus ik hoop wanneer dat allemaal voor elkaar is dat ik een wat beter oordeel kan vellen.

Ben tot nu toe erg te spreken in ieder geval. Heerlijk dun enzo. Alleen past de 13" Cote et Ciel Zippered Sleeve voor geen meter. Scheelt 2cm in de lengte. De normale MBP 13" uit 2009 van mijn vriendin past wel, maar die heeft geen belang bij een nieuwe sleeve... Zonde weer..

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Gister mijn 15" rMBP (2.3/16/512) binnen gekregen en wat een machine dit is mijn eerste Macbook, maar het bevalt echt super.
Ik had gister wel iets raars ik kreeg een mail dat er mijn mijn AppleId in gelogd was op een Macbook pro 13" :|
Kan iemand mij vertellen wat ook al weer het programma is dat je kan zien welke Gpu er actief is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Woolfy681 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:54:
Gister mijn 15" rMBP (2.3/16/512) binnen gekregen en wat een machine dit is mijn eerste Macbook, maar het bevalt echt super.
Ik had gister wel iets raars ik kreeg een mail dat er mijn mijn AppleId in gelogd was op een Macbook pro 13" :|
Kan iemand mij vertellen wat ook al weer het programma is dat je kan zien welke Gpu er actief is ?
gfxCardstatus.

Het valt me net pas op dat ik al 3 cycles (accu) erop heb zitten, maar ik heb naar mijn weten nooit al 3 cycles gedraait. Is het af fabriek dat ze de accu testen? Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn vorige MacBooks heb gehad, maar dat is ook alweer minstens een jaar geleden.

[ Voor 117% gewijzigd door RnB op 07-11-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dan klopt er iets niet aan je device serial bij Apple... geen probleem, zodra je het echt nodig hebt, wordt dat netjes gecorrigeerd :)
Activity Monitor van Apple zelf, onder het tabje energy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

Je kan bij 'over deze mac' en dan 'More info' oproepen en dan zie je welke GPU er actief is.

Dat van die 13" Macbook Pro had ik overigens ook, schoonheidsfoutje denk ik. Gefeliciteerd met je nieuwe Mac iig :)

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Wordt de dedicated GPU in de praktijk gebruikt als je geen games speelt?

Ik wil ook overstappen van een oude C2D unibody naar een nieuwe 15" retina. Echter ik twijfel of de dedicated GPU het geld waard is. Ik speel namelijk geen games.

Bij bijvoorbeeld het gebruikt van youtube, netflix, ed...wordt dan de dedicated GPU gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Xandrios schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:40:
Wordt de dedicated GPU in de praktijk gebruikt als je geen games speelt?

Ik wil ook overstappen van een oude C2D unibody naar een nieuwe 15" retina. Echter ik twijfel of de dedicated GPU het geld waard is. Ik speel namelijk geen games.

Bij bijvoorbeeld het gebruikt van youtube, netflix, ed...wordt dan de dedicated GPU gebruikt?
Nee, niet dat ik weet. In bijvoorbeeld photoshop weer wel, die gooit hem gelijk om naar de High Performance Gpu. Maar vergis je niet in de kracht van die IRIS Pro gpu, dat is best een krachtig beestje...

edit: en ook VLC draait op de Integrated GPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 07-11-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik lees hier verschillende verhalen over het freeze probleem. Daar heb ik nog wel een vraag over. Zelf ben ik in het bezit van een Macbook Pro 15" Retina van begin 2013. Vaak bij het inpluggen van een USB device hapert de computer, muis en toetsenbord reageren niet meer, maar gaat na een paar seconden, 2 - 10 sec) wel gewoon door.

Is dit hetzelfde, een voorteken voor grotere problemen of iets heel anders?

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik zit erover te denken om een Macbook pro Retina 13" inch(2.4ghz, 8 gb ram, 256 SSD) aan te schaffen. Het belangrijkste is dat Football Manager 2014 er goed opdraait. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dit spel op een macbook draait? Het is niet echt een spel wat veel vraagt van de videokaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Doofus schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:31:
Ik zit erover te denken om een Macbook pro Retina 13" inch(2.4ghz, 8 gb ram, 256 SSD) aan te schaffen. Het belangrijkste is dat Football Manager 2014 er goed opdraait. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dit spel op een macbook draait? Het is niet echt een spel wat veel vraagt van de videokaart ofzo.
Dit spel zal vast en zeker goed draaien op dit model. Heb hem zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51
Sinds dat ik m'n macbook pro medio 2012 heb gekocht (januari 2013). knakt het beeldscherm als ik hem dicht wil doen.
Echter nu ik hem meer meesleep naar school en meer dingen mee doe ben ik toch bang dat dit niet helemaal goed gaat.

Net contact gehad met de apple store, ik moest maar naar een aps gaan in Zwolle (cardservices).
Zijn hier mensen die wat af weten van mijn probleem, en kennen deze shop?

En hoe gaat het in zijn werking. Ik heb nog apple care, zou het dan gratis gerepareerd worden?
Ik had dan nog een vraag, aangezien ik zelf een ssd heb ingebouwd, is dit een probleem voor mijn garantie? dus is het dan slim om even mijn oude harde schijf er in te zetten?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 16:26

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Klein vraagje aan mensen die veel ervaring hebben met de Apple store of er zelf werken:

Zijn er speciale kortingen voor ontwikkelaars? Bundels of iets dergelijks voor ontwikkelaars? Vroeg me dit namelijk af omdat ik binnenkort games voor het onderwijs ga maken (iPad, Android Tablets, Mac en PC crossplatform) samen met wat anderen en het me redelijk logisch lijkt dat Apple dit soort ontwikkelaars op de één of andere manier toch wel naar zijn platform wil halen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
SSD en geheugen mag je zelf vervangen zonder dat dit invloed heeft op je garantie. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 13" van 2012 (krakende scharnier) en daarbij is het scherm onder garantie vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Viss op 07-11-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51
Viss schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:29:
SSD en geheugen mag je zelf vervangen zonder dat dit invloed heeft op je garantie. Heb hetzelfde probleem gehad met mijn 13" van 2012 (krakende scharnier) en daarbij is het scherm onder garantie vervangen.
Dan ga ik maar is mijn macbook inleveren bij een aps :).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Laatst online: 22:27
RnB schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:55:
[...]

gfxCardstatus.

Het valt me net pas op dat ik al 3 cycles (accu) erop heb zitten, maar ik heb naar mijn weten nooit al 3 cycles gedraait. Is het af fabriek dat ze de accu testen? Ik kan me niet herinneren dat ik dit bij mijn vorige MacBooks heb gehad, maar dat is ook alweer minstens een jaar geleden.
Naar die battery cycles zat ik ook al naar te kijken.. Volgens mij moest je voorheen de accu eerst helemaal leeg laten lopen voordat je een cycle had. Inmiddels heb ik zelf ook al 6 cycles gedraaid, komt redelijk overeen met hoe vaak ik al heb opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Laatst online: 04-10 19:27
Ik zit nu volgens Coconut battery op 75% van mijn oorspronkelijke capaciteit, krijg nu ook 'service battery' te zien, boven in beeld. Mijn MBP (2010, 13") gaat nog lekker 5 uur mee, dus eigenlijk niets aan de hand. Ik vraag me af waarop die 'service battery' gebaseerd wordt, ik zit nu op 540 cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jakob558: Apple wilt natuurlijk graag zo vaak mogelijk aan jouw een nieuwe batterij verkopen. Dus ondanks dat jij nog tevreden bent ziet Apple dit als een verkoopkans. Kan het ze niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:27:
@jakob558: Apple wilt natuurlijk graag zo vaak mogelijk aan jouw een nieuwe batterij verkopen. Dus ondanks dat jij nog tevreden bent ziet Apple dit als een verkoopkans. Kan het ze niet kwalijk nemen.
Service is niet hetzelfde als replace..

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

jakob558 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:19:
Ik zit nu volgens Coconut battery op 75% van mijn oorspronkelijke capaciteit, krijg nu ook 'service battery' te zien, boven in beeld. Mijn MBP (2010, 13") gaat nog lekker 5 uur mee, dus eigenlijk niets aan de hand. Ik vraag me af waarop die 'service battery' gebaseerd wordt, ik zit nu op 540 cycles.
Als je hem nog verder gebruikt zal hij op een bepaald moment spontaan gaan uitvallen. Ik heb echter een scriptje gemaakt dat dat probleem oplost, zie deze post. Werkt perfect (mijn oude MBP heeft nu >1.400 cycli en 55% capaciteit). Nog altijd goed voor 3 uur werken op de accu, wat meer is dan sommige nieuwe laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door SPT op 07-11-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Ik heb verder nog geen last of iets dergelijks, en er staat inderdaad nog geen replace soon, maar service ;)
Dus heb je scriptje nog niet nodig, en hoop dat het nog even duurt ;)
Had overigens al service battery staan toen ik nog 10.8.5 had, maar met de update naar Mavericks was de melding weer weg, en nu is hij weer terug. Mijn batterij capaciteit schommelt een beetje tussen de 75 en 80%, dus waarschijnlijk zegt hij daarom maar af en toe service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:34
Nieuwe update voor MBPr 13 inch voor de freezes die er soms zijn.

http://www.macrumors.com/...-keyboardtrackpad-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geïnstalleerd en nu kijken of het gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:00
Zojuist geïnstalleerd, maar zie de beruchte meldingen nog wel in het logboek voorbij komen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT

SPT

Burddie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:23:
Zojuist geïnstalleerd, maar zie de beruchte meldingen nog wel in het logboek voorbij komen. Ben benieuwd.
Heel fijn dat Apple het probleem - even afkloppen 8)7 - eindelijk heeft opgelost.

Ik denk dat het niet perse een probleem is dat de meldingen nog steeds terugkomen in het systeemlog, omdat het in feite geen foutmeldingen zijn maar entries die gerelateerd lijken aan een power saving feature. Het probleem had blijkbaar iets te maken met deze feature. Dat de meldingen er nog steeds zijn kan ook positief zijn: blijkbaar heeft Apple het probleem op kunnen lossen zonder deze feature botweg uit te schakelen (wat mogelijk tot een lagere accuduur had kunnen leiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

Vraagje, zoals eerder beschreven in dit topic heb ik in Safari nogal last van stuttering/lag. Bij bv hardware.nl bij de homepage bovenaan de pagina, is het goed te merken dat het lagged als ik naar onder scrol. Kan iemand dit voor mij testen? Ik ben benieuwd of dit normaal is, volgens mij niet namelijk.

Edit: met name als de grote KPN banner in beeld is bij de homepage.

[ Voor 11% gewijzigd door Rudios op 08-11-2013 08:17 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

bbblije schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:56:
ik heb m'n MBPr nu een tijdje in gebruik, heb er om m'n unibody te beschermen tegen krassen e.d. een Moshi iGlaze omheen zitten waar ik erg tevreden over ben, echter zou ik ook de binnenkant willen beschermen. Hier heeft Moshi ook een aantal producten voor:

Moshi: Clearguard (Keyboard protector), Trackguard (trackpad cover), iVisor (anti glare screen) en de Shieldpad (microfiber doekje/muismat voor tussen je scherm en toetsenbord)

Nu is mijn vraag hebben er mensen deze producten, zijn ze er over te spreken en/of hebben jullie betere alternatieven.
Iemand ervaring? Sinterklaas en kerst komen er aan, dan zijn dit leuke "kleinigheidjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb al anderhalf jaar een rMBP zonder dit soort gadgets, en hij ziet er nog steeds piekfijn uit. Het belangrijkste is denk ik hem te beschermen tijdens transport, dus een goede tas/rugzak. Maar verder voegen al die protectors imo weinig toe en doen ze vooral af aan het mooie ontwerp.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

fsfikke schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:18:
Ik heb al anderhalf jaar een rMBP zonder dit soort gadgets, en hij ziet er nog steeds piekfijn uit. Het belangrijkste is denk ik hem te beschermen tijdens transport, dus een goede tas/rugzak. Maar verder voegen al die protectors imo weinig toe en doen ze vooral af aan het mooie ontwerp.
Sterker nog, de enige kras die mijn macbook air heeft komt door zo'n casing die er omheen zat, nu al een jaar zonder poespas en er is niks aan de hand.
Gewoon goeie sleeve kopen voor vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:35

Quakie

quakelen

De trackpad wordt gladder waar je hem het vaakst gebruikt.. Waar je palmen rusten wordt het juist dover.
Waarschijnlijk door je huid (vet oa).
Ik gebruik mijn apple's niet eens zo intensief maar het was duidelijk zichtbaar op een unibody eind 2008 na drie jaar, op een MacBook Air uit mid 2011 begon het afgelopen juli ook zichtbaar te worden..

Toch ga ik het niet beschermen, want het is ind een afbreuk en je verminderd gewoon je ervaring, omdat het domweg anders aanvoelt.
Ik denk dat je hem dan eerder wat vaker schoon moeten maken wil je het tegengaan (palm).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja het is zo zonde van het apparaat, bij mijn schoonfamilie hebben ze wel allemaal bescherming om de macbooks maar dat komt meer omdat er meerdere katten in huis rondlopen.

Afentoe wel vervelend voor mij want ik ben dus al snel geneigd om mijn rmbp terug in me sleeve te doen telkens als ik deze even niet meer gebruik. Even je mac open laten staan is dus eigenlijk al geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had gisteravond ook ineens een freeze van trackpad en keyboard. Moest de Macbook echt even helemaal uit- en aanzetten. Ik heb echter een 15" december 2012 rMBP. Gewoon toeval of heeft dit issue meer met Mavericks te maken dan met de hardware?

Waar en hoe maken jullie je retina macbooks mee schoon eigenlijk? Buiten-, binnenkant en toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:08
readytoflow schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:35:
Ik had gisteravond ook ineens een freeze van trackpad en keyboard. Moest de Macbook echt even helemaal uit- en aanzetten. Ik heb echter een 15" december 2012 rMBP. Gewoon toeval of heeft dit issue meer met Mavericks te maken dan met de hardware?

Waar en hoe maken jullie je retina macbooks mee schoon eigenlijk? Buiten-, binnenkant en toetsenbord?
Ik ondervind die freezes dus ook met een rMBP 2012, alleen dan met Mountain Lion. Ben wat verder gaan zoeken, maar kom tot nu toe geen (abnormale) dingen in mijn System Logs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12-2022
Heeft al iemand met zijn nieuwe macbook pro kernel panic gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nope, ik heb nog geen abnormale dingen meegemaakt met de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Nou ik heb er al twee achter de rug alles staat stil,dan een grijs scherm en daarna een scherm met de tekst in verschilde talen your computer restarted because of a problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Naar mijn weten krijg je kernel panics alleen bij defecte hardware (correct me if I'm wrong).
Een herinstallatie van Mavericks al overwogen? Dan weet je natuurlijk zeker of het software of hardware gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
ik heb al een verse instal gedaan helpt dus niet, ik ben nu aan de telefoon met applecare kijken wat ze er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist mijn Dell U2312HM binnen gekregen. Alleen een klein probleem is dat ik mijn balk met alle iconen van Mac niet hierop krijg. Ik heb een MBP 13" uit 2009 dus als ik synchrone weergave doe krijg ik de Dell niet in volledige resolutie. Is hier een oplossing voor want ik vind het zwaar vervelend. Heb het MBP scherm niet eens nodig, is er een mogelijkheid om mijn Dell als hoofdscherm te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Als je je MBP scherm niet nodig hebt, waarom klap je je MBP niet gewoon dicht? Dan zal je externe scherm vanzelf het primaire scherm zijn. Als je je MBP per se open wilt hebben, moet je bij de display instellingen even de menubar van het ene scherm naar het andere scherm slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:42:
Als je je MBP scherm niet nodig hebt, waarom klap je je MBP niet gewoon dicht? Dan zal je externe scherm vanzelf het primaire scherm zijn. Als je je MBP per se open wilt hebben, moet je bij de display instellingen even de menubar van het ene scherm naar het andere scherm slepen.
Thx voor je snelle reactie! Draai veel zware programma's, dus die ouwe MBP van mij moet wel z'n hitte kwijt kunnen... Als ik hem dicht laat wordt het scherm veel te heet.

Het slepen wat jij zegt kan ik niet vinden, alleen dat de dock aan de linkerkant van het scherm komt te staan (Dus links verticaal op het tweede scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Kijk je bij de display instellingen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mr0HxLBL47VU6l1KA11wFvVT/thumb.png

Als je een extern scherm aansluit, komt er een derde tab tevoorschijn met ''Arrangement''. Daar kan je de plaats van het externe scherm t.o.v. je MBP scherm én het primaire scherm aangeven. Dit doe je dus door de menubar te slepen naar het externe scherm.

[ Voor 40% gewijzigd door RnB op 08-11-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:53:
Kijk je bij de display instellingen?

[afbeelding]

Als je een extern scherm aansluit, komt er een derde tab tevoorschijn met ''Arrangement''. Daar kan je de plaats van het externe scherm t.o.v. je MBP scherm én het primaire scherm aangeven. Dit doe je dus door de menubar te slepen naar het externe scherm.
Pfff did it.. Zou er zelf nooit op gekomen zijn om het witte balkje te verslepen! haha
Thx jongen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Nou ik heb even contact gehad met applecare het bleek dat er 2 update's te zijn voor de 15'' macbook pro (MacBook Pro Retina EFI Update v1.2 ,This update is recommended for MacBook Pro (Retina, 15-inch, late 2013) models with NVIDIA graphics.
This update addresses an issue which, in rare cases, may limit the performance of the discrete graphics processor after a system wake or boot.) en (Mail Update for Mavericks ,This update improves stability and compatibility with Gmail, and includes fixes for users with custom Gmail settings.
For more information on this update, see: http://support.apple.com/kb/HT6030.
Mijn macbook pro (15'' 2,3-GHz-16 GB-512 GB) heeft dan wel geen NVIDIA graphics,maar ik hoop dat 1 van de 2 update's helpen. Maar ik kan hem ook nog omruilen zij de man van applecare ik krijg daar ook nog 2 weken extra de tijd voor wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Updaten, aankijken en eventueel omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:17
Cornell schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:27:

Mijn macbook pro (15'' 2,3-GHz-16 GB-512 GB) heeft dan wel geen NVIDIA graphics,
Waarom heb je de Mbp 15 zonder nvidia graphics gedaan? Deze kost toch precies even veel als met nvidia graphics met die specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Ik speel helemaal geen spellen, ik gebruik hem voornamelijk voor foto editing , en ik wil de extra temperatuur en stroom verbruik van de nvidia graphics niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Wat de macbook ook heeft is dat er af en toe een een fractie van een seconde de standbal tevoorschijn komt is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rudios schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:53:
Vraagje, zoals eerder beschreven in dit topic heb ik in Safari nogal last van stuttering/lag. Bij bv hardware.nl bij de homepage bovenaan de pagina, is het goed te merken dat het lagged als ik naar onder scrol. Kan iemand dit voor mij testen? Ik ben benieuwd of dit normaal is, volgens mij niet namelijk.

Edit: met name als de grote KPN banner in beeld is bij de homepage.
Iemand die dit voor me wil testen? Thx!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
Rudios schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet welke MBP je hebt, of dit probleem zou moeten hebben, maar met mijn MBP 13" (Medio 2010, 2,4Ghz C2D, 4GB) heb ik eigenlijk nooit stutter of lag tijdens scrollen in Safari, of ik zit op een Tumblr pagina met allemaal GIFjes.. (Bah!). Ik draai de nieuwste Safari op Mavericks.

[ Voor 3% gewijzigd door jakob558 op 08-11-2013 20:11 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
[...]

Geen stotteringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

franssie

Save the albatross

@Rudios
13-inch, Mid 2009 (MacBook, niet pro)
10.9
geen issue (herken het ook niet)
Wel SSD & 4GB ram, beide aftermarket.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
[...]

bij mij ook niet aleen bij de ongelezen post in de inbox bij gmail is het niet helemaal soepel maar bij de gelezen post is het wel soepel erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Hmm, het betreft een nieuwe 15inch Macbook Pro basic. Ik ben nu Mavericks opnieuw aan het installeren. Kijken of dit helpt, mocht dit niet helpen, wat zou ik dan moeten/kunnen doen? Want zoals hier beschreven heeft niemand er last van. Het zijn echt van die kleine happeringetjes, niet de hele tijd, maar regelmatig - vooral opvallend bij hardware.info bovenaan de homepage...

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mn desktop op die website met de kpn banner ook iets van haperingen. Ligt gewoon aan de browser/banner. (ik gebruik chrome, Mozilla lijkt er ook wat last van te hebben)

Ik moet er wel goed op letten en bewust alleen zoveel scrollen dat de banner verschuift. Anders merk ik helemaal niks.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Hoi Rudios ik heb het nog een keer getest en ik zie het nou ook het hapert tot halverwege de pagina en dan niet meer. ik begrijp het eigenlijk niet want ik had het gisteren ook al getest en toen was alles vloeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Ah oke, typisch inderdaad dan. Ik zie het ook goed, misschien ben ik er ook wel overgevoelig voor (beeldpurist) maar ben op een of andere manier toch blij dat jullie dat ook zien, anders ga ik twijfelen aan de hardware.

Gelijk dan nog maar een gunst; als ik in PDF files scrol, hapert het als een gek. Dit gaat dus totaal niet vloeiend. Is dit normaal bij PDF of hebben sommige dit ook?

[ Voor 27% gewijzigd door Rudios op 08-11-2013 23:09 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn desktop (i7 920 en GTX260 nog) loopt pdf prima. Alleen zit er een kleine vertraging in het weergeven van nieuwe tekst na scrollen. Bij Word bijv. is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09

kronolith

[EDIT]

Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:23:
Op mijn desktop (i7 920 en GTX260 nog) loopt pdf prima. Alleen zit er een kleine vertraging in het weergeven van nieuwe tekst na scrollen. Bij Word bijv. is dit niet het geval.
Het gaat hier niet over jouw desktop, maar over Macbook Pro's...

En om terug te komen op de vraag van Rudios; PDF'jes scrollen hier ook niet altijd even soepel. Met alleen tekst valt het wel mee, maar zodra er afbeeldingen in de PDF zitten merk je het weldegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:56

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Net getest op mijn Macbook Air, geen lag of stuttering.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kronolith schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:33:
[...]

Het gaat hier niet over jouw desktop, maar over Macbook Pro's...

En om terug te komen op de vraag van Rudios; PDF'jes scrollen hier ook niet altijd even soepel. Met alleen tekst valt het wel mee, maar zodra er afbeeldingen in de PDF zitten merk je het weldegelijk.
Ik geef dit als vergelijking...

Als je de hierboven staande berichten had gelezen dan geven mijn berichten een betere kans om in te schatten of iets softwaregerelateerd is. en zo ja, of dit aan het programma ligt of aan het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Oke, misschien verwacht ik wel te veel van de smoothness van de Macbook? Dit is mijn eerste Mac. Wellicht even naar de winkel om daar te testen of ik hetzelfde ervaar. Maar het valt me op dat over het algemeen niemand over stutters heeft. Mocht het dan toch hardwarematig zijn, zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn. Heb nu een beetje een gemixed gevoel over de gebruikerservaring van de Macbook Pro.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rudios schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 22:27:
Gelijk dan nog maar een gunst; als ik in PDF files scrol, hapert het als een gek. Dit gaat dus totaal niet vloeiend. Is dit normaal bij PDF of hebben sommige dit ook?
Gebruik je Acrobat Reader?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Maak er eens een filmpje van ofzo. Ik weet niet wat jij als soepel ervaart en wat niet maar persoonlijk let ik er niet zo op.

Er zijn nog genoeg programma's die niet helemaal geoptimaliseerd zijn voor retina varianten en daardoor als haperig over kunnen komen. Zelf maakt me dat niet zoveel uit, gewoon gebruiken en genieten van dat heerlijke scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
RnB schreef op woensdag 06 november 2013 @ 20:59:
Ik kom hier even op terug. Ik heb Applecare hierover gebeld en die gaf aan om een PRAM en een SMC reset uit te voeren. PRAM reset had ik al gedaan, maar de SMC reset nog niet. Dit dus gedaan en ik heb mijn Mac meerdere keren in slaap gebracht, onder verschillende omstandigheden (zonder background processen, met background processen, met game, etc) en hoewel kernel_task nog steeds 100% van mijn cpu vraagt na het waken, doet ie dit niet meer constant. Het langstdurende was een seconde of 10.

Het lijkt er dus op dat de SMC reset (misschien icm de PRAM reset) heeft geholpen. Ik houd het nog nauwlettend in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41
Rudios schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:08:
Oke, misschien verwacht ik wel te veel van de smoothness van de Macbook? Dit is mijn eerste Mac. Wellicht even naar de winkel om daar te testen of ik hetzelfde ervaar. Maar het valt me op dat over het algemeen niemand over stutters heeft. Mocht het dan toch hardwarematig zijn, zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn. Heb nu een beetje een gemixed gevoel over de gebruikerservaring van de Macbook Pro.
Ik heb het zelfde probleem, maar bij mij heeft ie vaak dat hij erg laggy werkt. Dat hoort niet, vriend van mij heeft de vorige generatie mbp en die heeft het probleem helemaal niet.
Ik ga even een backup maken en ook mavericks opnieuw installeren(van de restore schijf)
Als dat niet werkt ga ik terug. Ben al een keer terug geweest. En toen werd mij verteld dat hij het niet heel erg vond met reageren en dat hij ook niet z'n fan was van google chrome. Hij hoort gewoon soepel te werken en doet hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 dingen die ik jammer vind (mis) aan Mavericks,

-Time capsule icoontje draait niet meer bij back-up maken.Nu is het minder zichtbaar als er back-up word
gemaakt.

-Het terug swipen met 2 vinger niet mogelijk als je in bv diep in je bibliotheek zit en weer stapje terug wilt.

-Opnieuw opstarten duurt langer,ongeveer 60 sec.

Zowel bij Macbook-Pro 2010 als Mac Mini 2010 duurt openen van Iphoto,Imovie ook langer. Bij schone install Snow-Leopard was computer opstarten 30 sec. Verder werkt het prima. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
Ik heb ff google chome geïnstalleerd en ik vind dat hij op mijn macbook pro soepeler scrolt als safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
Heb maar even een filmpje gemaakt zodat jullie het kunnen zien.
Hij is normaal wel iets soepeler, maar nu film ik ook. Even goed is het goed te merken tijdens gebruik.

8GB
256 SSD
std I5 haswell

Graag jullie mening.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=A317UqYaVc0&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exobrium
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:08:
[...]

Ik kom hier even op terug. Ik heb Applecare hierover gebeld en die gaf aan om een PRAM en een SMC reset uit te voeren. PRAM reset had ik al gedaan, maar de SMC reset nog niet. Dit dus gedaan en ik heb mijn Mac meerdere keren in slaap gebracht, onder verschillende omstandigheden (zonder background processen, met background processen, met game, etc) en hoewel kernel_task nog steeds 100% van mijn cpu vraagt na het waken, doet ie dit niet meer constant. Het langstdurende was een seconde of 10.

Het lijkt er dus op dat de SMC reset (misschien icm de PRAM reset) heeft geholpen. Ik houd het nog nauwlettend in de gaten.
Hier heb ik ook last van :| Beide resets uitgevoerd maar resultaat blijft hetzelfde.
blackspeedy schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:23:
Hij is normaal wel iets soepeler, maar nu film ik ook. Even goed is het goed te merken tijdens gebruik.

8GB
256 SSD
std I5 haswell

Graag jullie mening.

[video]
Volgens mij hoort dit niet. Vooral in je 'launchpad' is het behoorlijk te zien. Ik heb die vertragingen in ieder geval niet op mijn 13" rMBP 2,6/16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mijn ervaring is wel dat Google Chrome onder OSX op dit moment niet het fijnste product is om mee te werken.

En dat heb ik gehad/gezien op onder andere;
een 2009 iMac met 16GB Ram,
een 2011 Classic 13" met SSD en 8GB,
een 2012 15" rMBP 2.3GHZ 8GB en 256GB SSD,
2010 Hexacore Macpro met 12GB en SSD's
en met mijn huidige 2013 15" rMBP 2.3GHZ 16GB 512GB SSD.

Het programma is gewoon erg log, met name op de hardware.info site, en safari is daar echt veel soepeler in.

De lags in je OS heb ik alleen echt nog nooit gezien, dat hoort echt niet :S

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 09-11-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
blackspeedy schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:23:

8GB
256 SSD
std I5 haswell

Graag jullie mening.

[video]
Zet die map (other) een boven aan in launchpad is hij dan niet soepeler? bij mijn scheelt dat enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
Nee, nog steeds het zelfde. Er kunnen ' foutjes' in zitten natuurlijk, maar dit vind ik een beetje overdreven.
Wel jammer voor mijn eerste mac ben ik wel tevreden buiten de problemen om.
Zal binnen kort wel weer even langs Icenter .. Horen wat hun te bieden hebben.
Heb het ze trouwens al eerder laten zien, maar vond hij het wel mee vallen... Hou iemand anders voor de gek.
Op de film is volgens mij safari ook niet soepel, maar dat is hij wel hoor in het algemeen.

[ Voor 39% gewijzigd door blackspeedy op 09-11-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
heb je al een fresh instal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
nee dat nog niet, gewoon via de via de recovery opstarten? met de toets combinatie of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornell
opstarten option (alt) inhouden recovery schijf en als je helemaal fresh wilt installeren moet je ff een macintosh hd erase doen dan staat er niets meer op

[ Voor 9% gewijzigd door Cornell op 09-11-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
Oke, ik ben voor de erase gegaan, ook is het allemaal gelukt.
Hij is inderdaad is stuk vloeiender! Maar nog steeds moet er wel een 10.9.1 uit komen hoor, want moet beter kunnen.... ieder geval ik moet er nog wel even goed mee werken natuurlijk.
Bedankt
Pagina: 1 ... 42 ... 128 Laatste