Nee veels te duur, je zou altijd op je inboedelverzekering het een en ander kunnen claimen maargoed gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.Safaci schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:46:
Jongens en meisjes, hebben jullie je (nieuwe) Macbook Pro verzekerd? Zo ja, waar en hoe? Je hebt tegenwoordig zoveel verschillende verzekeringen dat ik door de bomen het bos niet meer zie: kostbaarheden buitenhuis, PC verzekering, ANWB verzekering, verzekerjeapple..
Exact dit. Heb zelf AppleCare en vind dat eigenlijk wel voldoende!Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
Nee veels te duur, je zou altijd op je inboedelverzekering het een en ander kunnen claimen maargoed gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.
Tsja, inboedel is natuurlijk voldoende als je vaak thuis met je laptop werkt. Ik reis veel met mijn laptop en werk veel op school etc. Een ongelukje schuilt in elke hoek en met een laptop van meer dan €1500 wil ik dat niet wagen.Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
Nee veels te duur, je zou altijd op je inboedelverzekering het een en ander kunnen claimen maargoed gewoon een kwestie van voorzichtig zijn.
Daarnaast: Apple Care =/= Verzekering
Edit: @hieronder had inderdaad Kroodle al opgemerkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 31-10-2013 12:58 ]
Goede verzekeringen qua voorwaarden en gemak bij schades en uitkeringen: Interpolis (buiten de deur) en Kroodle (gadget kroodle).
Je bedoelt een app om het te monitoren? Een app om het te veranderen lijkt me sterk. Dan brandt je processor op.DaMarcus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:49:
[...]
There's an app for that; Intel Power Gadget
Voor wie het interesseert, ik heb nog steeds geen freezes gehad. In de Console wel vaak de bewuste melding (The USB device Apple Internal Keyboard / Trackpad (Port 5 of Hub at 0x14000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup (2)). Maar leidt vooralsnog niet tot merkbare storingen.cloud atlas schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:20:
[...]
Ik heb gisteren mijn nieuwe rMBP 13"/2.6GHz/256GB/16GB ontvangen en er een twee uurtjes mee gespeeld. Ik ben dit probleem toen niet tegengekomen.
en geen USB apparaten aangesloten? Ik heb ook nog niks gemerkt maar er zit nog steeds een SD kaartje in (welke bizar ver uitsteekt trouwens
)... Ik ga er blind vanuit dat deze intern ook nog op USB poort aangesloten zit.
[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 31-10-2013 15:30 . Reden: sd kaart aanvulling. ]
Ik teken nergens meer voor
Ik heb op m'n 15" gelukkig ook nog geen problemen gemerkt, zonder iets in de USB poort
Ik heb wel op enig moment een SD-kaartje met foto's uitgelezen. Maar dat was maar één keer. Ook tijdens de andere sessies niets gemerkt. Ben wel bang dat het puur toeval is.Quakie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:29:
en geen USB apparaten aangesloten? Ik heb ook nog niks gemerkt maar er zit nog steeds een SD kaartje in (welke bizar ver uitsteekt trouwens)... Ik ga er blind vanuit dat deze intern ook nog op USB poort aangesloten zit.
Verwijderd
Nieuwe schone installatie Mavericks gedaan vanaf usb.Het ging prima,maar wat duurde dit Godklere lang,echt HEEL lang,minimaal 3 uur.Hierbij moest ik na mijn idee ook nog oppassen dat HD niet in sluimer ging,dus steeds even tikken op trackpad of even spatie na bepaalde tijd.Afgezien hiervan duurde het minimaal 3 uur,om te installeren.Vanaf Cd gaat veel sneller.Verder blij dat het gelukt is.Wat mij verbaasde is,dat Safari alle favorieten en instellingen heeft bewaard,dus niks veranderd. Verder is alles zo goed als nieuw.
Verwijderd
Dat het lang duurt heeft volgens mij te maken met de usb-stick. Bij Windows enige tijd geleden gedaan en dat duurde inderdaad ook veel langer dan cd/dvd.
Hmm Vreemd, toen ik Windows installeerde met mijn USB stick was dit in 20-30 minuten gepiept op een samsung 830 128gb ssd. Misschien een (erg) trage usb stick gebruikt? Zou in feite stuk sneller moeten gaan dan een conventionele dvd.
Op je batterij-icoontje klikken en zien dat je nog 10 uur door kan gaan blijft mooi
Verwijderd
Ok'e vermoeden had ik al,word alleen nergens vermeld,je met (snelle) usb-stick moet werken.Weet niet eens het verschil met de 4 sticks die ik al heb.
2.0 usb aansluiting of via cd maakt in elkgeval vreselijk verschil.Je denkt na steeds het cirkeltje voor ogen komt niet goed.
1:Hoe kan het dat Safari alles heeft bewaard,was nooit zo na clean install.
2:Contacten zijn er ook nog.Of heeft I-Cloud deze terug gezet?
2.0 usb aansluiting of via cd maakt in elkgeval vreselijk verschil.Je denkt na steeds het cirkeltje voor ogen komt niet goed.
1:Hoe kan het dat Safari alles heeft bewaard,was nooit zo na clean install.
2:Contacten zijn er ook nog.Of heeft I-Cloud deze terug gezet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 17:26 ]
haha jup! af en toe zelfs 11 uur als je een beetje safari'd alleenkronolith schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:17:
Op je batterij-icoontje klikken en zien dat je nog 10 uur door kan gaan blijft mooi
Hier ook nog geen last, inmiddels al 2 keer een accu volledig leeg gewerkt, en zelfs ook niet de melding in de Console.cloud atlas schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:19:
[...]
Voor wie het interesseert, ik heb nog steeds geen freezes gehad. In de Console wel vaak de bewuste melding (The USB device Apple Internal Keyboard / Trackpad (Port 5 of Hub at 0x14000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup (2)). Maar leidt vooralsnog niet tot merkbare storingen.
't Gaat om een rMBP 15" i7 2.6Ghz
15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz
Even een update: de 13" rMBP past geweldig in deze sleeve. Alsof de sleeve er voor gemaakt is. Niets te groot of te klein.Philflow schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:21:
Ik heb deze Incase sleeve voor de Macbook Air 13". Zou de nieuwste MBP 13" er ook in passen?
[afbeelding]
Elke macbook air sleeve zal goed passen met de 13" rmbp omdat dit maar een cm scheelt ofzo, laatst de rmbp nog vergeleken met de Air.Philflow schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:17:
[...]
Even een update: de 13" rMBP past geweldig in deze sleeve. Alsof de sleeve er voor gemaakt is. Niets te groot of te klein.
De normale 13" mbp sleeves daarentegen zullen niet passen met de nieuwe rmbp, de rmbp is een stuk compacter.
Verwijderd
Heb deze USB gebruikt,http://www.adata-group.com/?action=product_feature&cid=1&piid=11&lan=nlVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:05:
Dat het lang duurt heeft volgens mij te maken met de usb-stick. Bij Windows enige tijd geleden gedaan en dat duurde inderdaad ook veel langer dan cd/dvd.
Op Macbook van 2010 heeft 3.0 toch geen toegevoegde waarde? Het word ook beetje off topic,maar heb mijn haren er bijna uitgetrokken dat het zo lang duurt.Heb verder gegoocheld,zodat je dan ook de bomen door het bos niet meer ziet met allerlei verkoop termen.Pfff frustie
Mijn post was ook een reactie op voorgaande posts waarin gezegd was dat hij niet goed zou passen omdat de "MBP smaller en korter is dan de MBA". Dat bleek in dit geval dus niet te kloppen, hij past perfect, geen cm speling in deze sleeve.Scrtz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:36:
[...]
Elke macbook air sleeve zal goed passen met de 13" rmbp omdat dit maar een cm scheelt ofzo, laatst de rmbp nog vergeleken met de Air.
Gebruik zelf de Knomo sleeve van de Air voor de nieuwe MBP 13. Wilde hem eerst nog verkopen samen met de Air, maar ik hou hem toch maar. Scheelt weer een nieuwe sleeve kopen hahaPhilflow schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:08:
[...]
Mijn post was ook een reactie op voorgaande posts waarin gezegd was dat hij niet goed zou passen omdat de "MBP smaller en korter is dan de MBA". Dat bleek in dit geval dus niet te kloppen, hij past perfect, geen cm speling in deze sleeve.
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Mijne is dan nog fouter...

Tenzij dit scherm superieur is tov de standaard Retina modellen.
Edit: Is waarschijnlijk de setting dat ik m'n scherm op 1680 x 1050 heb geschaald, waardoor die deze resolutie aangeeft.
[ Voor 21% gewijzigd door Jadang op 31-10-2013 21:35 ]
Ja lieve mensen, het is zo ver: FREEZE! Batterij op 3%, tijdens browsen in Firefox, ineens geen reactie meer van touchpad of keyboard. Jammer, mijn 13" is niet immuun. Benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Update van Mavericks?cloud atlas schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:19:
[...]
Voor wie het interesseert, ik heb nog steeds geen freezes gehad. In de Console wel vaak de bewuste melding (The USB device Apple Internal Keyboard / Trackpad (Port 5 of Hub at 0x14000000) may have caused a wake by issuing a remote wakeup (2)). Maar leidt vooralsnog niet tot merkbare storingen.
Freeze ging trouwens over door de MacBook dicht te klappen en 2 minuten te laten rusten. Bij openklappen werke het weer.
Dat is een gekend probleem met de Late2013 13" rMBP. Apple heeft intussen ook al aangegeven dat ze aan een fix bezig zijn. (Waarschijnlijk een firmware update voor de 13"? Aangezien de 15" er geen problemen mee heeft..)
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Verwijderd
De nieuwe 13" rmbp heeft ook als enige een afwijkende OS/X Mavericks build. Doet mij vermoeden dat er nog wat last minute wijzigingen voor de 13" zijn doorgevoerd en er onvoldoende tijd was deze goed te testen.bibi2205 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:57:
Dat is een gekend probleem met de Late2013 13" rMBP. Apple heeft intussen ook al aangegeven dat ze aan een fix bezig zijn. (Waarschijnlijk een firmware update voor de 13"? Aangezien de 15" er geen problemen mee heeft..)
In de Mac Store zijn een aantal games afgeprijst, zoals Max Payne en BioShock. Wat ik mij afvroeg hoe je kan zien of je mac het aankan. Iemand een idee, of een handige app daarvoor?

Een hele vooruitgang vanaf mijn Dell 1024x768 laptopje :-).
Vooralsnog geen problemen gemerkt met de 15" rMBP.
Dikste games die ik kon vinden waren MetroLL en Blackops. Beiden draai ik volgas op de nieuwe rMBP 15". En bij elke game staan wel minimum specs, toch?wii06 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:07:
In de Mac Store zijn een aantal games afgeprijst, zoals Max Payne en BioShock. Wat ik mij afvroeg hoe je kan zien of je mac het aankan. Iemand een idee, of een handige app daarvoor?
Heb net Max Payne gekocht (thanks voor de tips), en wauw; 32GB groot, dat moet wel leuk zijn
[ Voor 14% gewijzigd door repsaj op 31-10-2013 23:42 ]
x
klopt, geeft die bij mijn 13" ook aan als ik schaal naar 1680x1050.Jadang schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:28:
[...]
Mijne is dan nog fouter...
[afbeelding]
Tenzij dit scherm superieur is tov de standaard Retina modellen.
Edit: Is waarschijnlijk de setting dat ik m'n scherm op 1680 x 1050 heb geschaald, waardoor die deze resolutie aangeeft.
Ik ben even aan het bijhouden hoe het batterij verloop is op de rMBP 13. Altijd leuk die testen met alles uit 50% en in loops, maar mijn ervaring is dat ik het nooit haal.
Het is inderdaad bizar dat je begint met 10.30 uur, dit liep wel heel gauw terug dus ik ben benieuwd of ik de 9 uur haal. Wat ik nu beetje terug kan rekenen verwacht ik eerder op 7 uur uit te komen.
Ik heb hem gisteravond met 49% weggelegd. Toen had ik 26,5 uur staan. Dit is dus inclusief slaapperiode. Ik heb ongeveer 195minuten aan gehad. Brightness wordt auto geregeld maar zit in niet al te sterk verlichtte kamer dus kwam nooit boven de 50% uit. Toetsenbord verlichting op 2 balkjes.. Alles apps uit behalve safari en activiteiten om te zien wat cpu load is. Zo vaak zag ik niet de balkjes uitslaan. Na wat werk blijkt safari en time machine (staat default settings dus uit op batterij, ik vermoed dat backup taak intern gecached) de energie boosdoenders te zijn.
Ik ga vanavond weer even verder monitoren… ik vermoed nog wel 3 a 3.5 uur te kunnen halen…. Kortom dan zou ik dus 2 uur verliezen door het feit dat ie slaapt. Kan ik hem beter uitzetten dus.
Laat ik duidelijk zijn, het veranderd niks aan hoe ik tegenover het apparaat staat. Het is super fijn dat je hem kan gebruiken op de batterij voor een paar uur, wegleggen en dan dagen later nog steeds kan pakken en nog steeds uren wat kan doen. Ook al is het simpel browsen op het web.
Het is inderdaad bizar dat je begint met 10.30 uur, dit liep wel heel gauw terug dus ik ben benieuwd of ik de 9 uur haal. Wat ik nu beetje terug kan rekenen verwacht ik eerder op 7 uur uit te komen.
Ik heb hem gisteravond met 49% weggelegd. Toen had ik 26,5 uur staan. Dit is dus inclusief slaapperiode. Ik heb ongeveer 195minuten aan gehad. Brightness wordt auto geregeld maar zit in niet al te sterk verlichtte kamer dus kwam nooit boven de 50% uit. Toetsenbord verlichting op 2 balkjes.. Alles apps uit behalve safari en activiteiten om te zien wat cpu load is. Zo vaak zag ik niet de balkjes uitslaan. Na wat werk blijkt safari en time machine (staat default settings dus uit op batterij, ik vermoed dat backup taak intern gecached) de energie boosdoenders te zijn.
Ik ga vanavond weer even verder monitoren… ik vermoed nog wel 3 a 3.5 uur te kunnen halen…. Kortom dan zou ik dus 2 uur verliezen door het feit dat ie slaapt. Kan ik hem beter uitzetten dus.
Laat ik duidelijk zijn, het veranderd niks aan hoe ik tegenover het apparaat staat. Het is super fijn dat je hem kan gebruiken op de batterij voor een paar uur, wegleggen en dan dagen later nog steeds kan pakken en nog steeds uren wat kan doen. Ook al is het simpel browsen op het web.
Tja het ligt er ook gewoon aan hoe je het apparaat gebruikt dus gewoon erg moeilijk om te testen. Hardware sites gebruiken bijv het afspelen van een video of het automatisch refreshen van een webpagina elke 15x in een minuut etc.
Tuurlijk, helemaal met je eens, maar je bent het met me eens als je gewoon safari gebruikt met 1 a 2 tabs, brightness onder de 50% dat je het gewoon moet halen... Het is niet dom klikken om zoveel mogelijk hits te hebben wat dus ook cpu load omhoog drijft. Gewoon openen, lezen, pagina terug of pagina verder.. Er is niks meer basics dan dit..
Ik vind 7 uur ook netjes, nog steeds bijna een verdubbeling met mijn air uit 2011. Het is niet klagerig bedoeld, meer leuk om te doen...
Ik vind 7 uur ook netjes, nog steeds bijna een verdubbeling met mijn air uit 2011. Het is niet klagerig bedoeld, meer leuk om te doen...
Heb je Bluetooth ook uit gezet? Wordt nogal eens vergeten.
Heb je gelijk in maar ja staat uit.
rest is standaard..
enige wat erbij is gekomen is allemaal via app store geinstalleerd.. pages, keynote, numbers, iphoto, imovie....
rest op een setting van trackpad na is het default. Het is dus geen vervuiling.
rest is standaard..
enige wat erbij is gekomen is allemaal via app store geinstalleerd.. pages, keynote, numbers, iphoto, imovie....
rest op een setting van trackpad na is het default. Het is dus geen vervuiling.
Bron?bibi2205 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:57:
BramBoterham
haha jezus die trolls in de comments.
Mooi dat er een fix aan komt, heb er nog maar 1x last van gehad
Ik heb hier nu ook de mbpr zo als meerder heb ik ook last van de freezes.
Buiten dat vind ik ook dat google chrome soms laggy scrolt, van schermen wisselen soms, van dat soort dingetjes. Nu ben ik benieuwd of andere daar ook last van hebben.
Buiten dat vind ik ook dat google chrome soms laggy scrolt, van schermen wisselen soms, van dat soort dingetjes. Nu ben ik benieuwd of andere daar ook last van hebben.
Ik heb helaas ook last van freezes na een paar uur gebruik. Nieuwe MacBook Pro 13 2.6GHz.
Verwijderd
Het traag installeren Mavericks is niet aan usb te wijten.Heb Mac-Mini schone installatie vanaf zelfden usb gedaan en dit was in ongeveer in half uurtje gepiept,vanaf de tijd dat aangegeven word, dat het ongeveer 20 min duurt.Ik denk dat harde schijf Macbook -Pro in sluimer is gegaan of iets dergelijks,(dit is alleen maar gedachte).Hoorde hem niet meer blazen en voelde koud aan,gekke is dat het wel gelukt is na 3 uur.
http://www.game-debate.com/can-I-run/?EA of http://www.systemrequirementslab.com/cyri. Zelf vind ik game-debate het beste werken, alleen dan moet je je wel eerst registreren wil je gebruik kunnen maken van alle dingen die hem echt beter maken dan die van systemrequirementslab.wii06 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:07:
Grillmeister
maar iemand toevallig ervaring met WD My Passport for Mac (USB 3.0) 2TB Zilver en de WD My Passport Ultra 2TB Zwart
http://tweakers.net/serie...TJQpCAxPTU4sypVycrQwKAWAA
zit te kijken om zo'n schijf erbij te nemen , waarom zou ik de mac versie ipv de andere?
http://tweakers.net/serie...TJQpCAxPTU4sypVycrQwKAWAA
zit te kijken om zo'n schijf erbij te nemen , waarom zou ik de mac versie ipv de andere?
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik heb geen ervaring met beide schijfjes, maar meestal is een Mac versie al geformateerd naar HFS+ ipv FAT32 of NTFS. Als er prijsverschil is tussen de twee, zou ik de goedkoopste pakken, aangezien je de schijf ook zelf kunt formateren. Let ook even op de aansluiting (USB3.0 of 2.0), dit scheelt enorm in de snelheid.
Zelf ervaar ik dit probleem ook. Zelf telefonisch contact gehad met Apple Support en bij NL talig support was probleem nog niet bekend. Verwees hem naar de US site en na paar minuten in de wacht kreeg ik te horen dat het bekend is en het software matig opgelost gaat worden. Natuurlijk geen indicatie wanneer (was nog in onderzoek)blackspeedy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:12:
Ik heb hier nu ook de mbpr zo als meerder heb ik ook last van de freezes.
Ervaar je het probleem met een freeze maak dan ticket aan bij Apple. Kun je online doen je wordt terug gebeld. Geen telefoon kosten ;-)
Haha die nederlandse support is echt ronduit waardeloos, toen ik belde voor applecare+ op mijn iphone zeiden ze eerst dat het niet kon. Teruggebeld en artikel laten zien van Apple zelf dat het wel kon en toen kon het ineens wel ( mijn toestel komt uit Duitsland, deden ze moeilijk over ) als je ze andere dingen vraagt weten ze ook van niets.
Zelfs de manager die ik eraan had zei dat applecare niet overdraagbaar is terwijl het gewoon via serienummer gaat maar goed..
conclusie, niet met Apple NL bellen voor informatie, daar werken mensen die nog minder weten dan jij en ik.
Zelfs de manager die ik eraan had zei dat applecare niet overdraagbaar is terwijl het gewoon via serienummer gaat maar goed..
conclusie, niet met Apple NL bellen voor informatie, daar werken mensen die nog minder weten dan jij en ik.
Oke toppie voor je reactie, zal wel even een ticket aan maken.Superdaantje schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:38:
[...]
Zelf ervaar ik dit probleem ook. Zelf telefonisch contact gehad met Apple Support en bij NL talig support was probleem nog niet bekend. Verwees hem naar de US site en na paar minuten in de wacht kreeg ik te horen dat het bekend is en het software matig opgelost gaat worden. Natuurlijk geen indicatie wanneer (was nog in onderzoek)
Ervaar je het probleem met een freeze maak dan ticket aan bij Apple. Kun je online doen je wordt terug gebeld. Geen telefoon kosten ;-)
Tussen alle nieuwe retina posts nog even een vraag over een ouder mbp model, de early 2011.
M'n zusje heeft nog de standaard 4gb ram en de 320gb hdd, en wil geen 200 euro uitgeven om te upgraden, dus het wordt óf de RAM upgraden, óf de hdd vervangen door een (128/256gb) ssd.
Waar zou zij de grootste preformance boost uithalen als ik een van deze twee vervang?
M'n zusje heeft nog de standaard 4gb ram en de 320gb hdd, en wil geen 200 euro uitgeven om te upgraden, dus het wordt óf de RAM upgraden, óf de hdd vervangen door een (128/256gb) ssd.
Waar zou zij de grootste preformance boost uithalen als ik een van deze twee vervang?
Koekje d'r bij?
SSD
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Vanaf vandaag ben ik in het bezit van een 15" rMBP. Ik hoop jullie niet teveel lastig gaan vallen met vragen
Verwijderd
SSD. Uit eigen ervaring weet ik dat een laptop met 4G en SSD die met 8G en gewone HDD voorbij blaast.ohnotheydidnt schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:37:
Tussen alle nieuwe retina posts nog even een vraag over een ouder mbp model, de early 2011.
Dank! Dan gaat het dat worden!Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:50:
[...]
SSD. Uit eigen ervaring weet ik dat een laptop met 4G en SSD die met 8G en gewone HDD voorbij blaast.
Koekje d'r bij?
apart verschijnsel: sinds ik ben overgestapt van een Air mid 2011 naar de rMBP 2013 zijn (met name) de letters op mijn extern scherm ineens wat scherper en steken beter af.
Wel apart, allebei waren via Mdp naar DVI aangesloten. Zelfde resolutie. Wellicht doet Mavericks iets anders met de pixel/letter scaling?
Wel apart, allebei waren via Mdp naar DVI aangesloten. Zelfde resolutie. Wellicht doet Mavericks iets anders met de pixel/letter scaling?
Ligt er maar net aan hoe zijn 'm gebruikt.ohnotheydidnt schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:37:
Vriend van mij zet zijn Macbook nooit uit, gebruikt hem vrijwel uitsluitend voor internet, downloaden en een serietje kijken. Met zijn gebruik zou hij er 0% op vooruitgaan met een SSD of 8GB.
Iemand die heel veel applicaties open houdt en met grote foto's gaat werken zou meer baat kunnen hebben bij 8GB. Andere mensen weer bij een SSD.
Zijn er hier meer mensen die af en toe een schavend geluid horen rechts van de trackpad. Het gebeurt bij meerdere keren per dag op willekeurige momenten, en het komt altijd in salvo's van 3.
is dat niet de hdd die spint? of heb je alleen ssd
Nee ik heb de nieuwe rMBP met een 256GB SSD erin.
Toevallig zit ik een film te kijken met een oordopjes in en nu hoor ik het via de oordopjes. Gelukkig niks mechanisch of iets in die richting.
Toevallig zit ik een film te kijken met een oordopjes in en nu hoor ik het via de oordopjes. Gelukkig niks mechanisch of iets in die richting.
[ Voor 59% gewijzigd door Bobo221 op 01-11-2013 18:22 ]
hm apart inderdaad, misschien omdat de rmbp een stuk meer grafische kracht heeft en deze bij de air beperkt was? Zou zomaar kunnen iigPhilflow schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:26:
apart verschijnsel: sinds ik ben overgestapt van een Air mid 2011 naar de rMBP 2013 zijn (met name) de letters op mijn extern scherm ineens wat scherper en steken beter af.
Nee joh, scherpte van letters (of 2D in het algemeen) heeft niks te maken met de kracht van een gpu. Een gpu uit 95 doet dat nog prima.
Het zou best aan Mavericks kunnen liggen, zoals Philflow al aangaf, maar ik heb zelf geen verschil in scherpte opgemerkt op mijn rMBP.
Het zou best aan Mavericks kunnen liggen, zoals Philflow al aangaf, maar ik heb zelf geen verschil in scherpte opgemerkt op mijn rMBP.
Mavericks heeft idd wat trucjes met de weergave van tekst en iconen op de desktop.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wellicht gewoon frequentie van het scherm? En ook wat meer contrast?
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
De frequentie en het contrast heeft niks met de scherpte te maken, frequentie ververst het scherm en contrast heeft met de kleur te maken.RobV schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:21:
Wellicht gewoon frequentie van het scherm? En ook wat meer contrast?
Ter verduidelijking: Sinds de overstap lijkt het contrast beter op mijn externe 27" monitor. Ook lijken de letters scherper en steken ze beter af tegen de witte achtergrond.
Hoe het kan weet ik niet, maar mij hoor je niet klagen
Hoe het kan weet ik niet, maar mij hoor je niet klagen
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 01-11-2013 20:35 ]
Kan je een linkje geven?Bobo221 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:32:
Ik heb zojuist deze sleeve bestelt voor nog geen 13 euro inclusief verzendkosten:
[afbeelding]
Zou iemand het volgende even willen op zijn MBPr 13" late 2013:
http://www.webkit.org/per...nspider-0.9.1/driver.html
Total: 164.3ms +/- 1.5%wouter.N schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:58:
Zou iemand het volgende even willen op zijn MBPr 13" late 2013:
Ik ben zelf van plan om deze binnenkort even te bestellen:Bobo221 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:32:
Ik heb zojuist deze sleeve bestelt voor nog geen 13 euro inclusief verzendkosten:
[afbeelding]

Is het mogelijk om via een macbook je iPhone te bedienen? (zodat deze gewoon in je zak kan blijven zitten)
http://www.eyalw.com/1keyboard Zelf nog niet getestneonite schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:46:
Is het mogelijk om via een macbook je iPhone te bedienen? (zodat deze gewoon in je zak kan blijven zitten)
En getest... Werkt goed. Weet alleen nog niet hoe ik op "stuur" druk in Whatsapp.
[ Voor 13% gewijzigd door OMX2000 op 02-11-2013 12:02 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mogelijk heeft het hier mee te maken:Chiron schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:21:
Mavericks heeft idd wat trucjes met de weergave van tekst en iconen op de desktop.
http://blog.justanotherfo...imized-in-os-x-mavericks/
Verwijderd
Heeft er nog iemand last van een beetje lag bij het scrollen in safari? Ik heb vorige week de rMBP 13" gekocht met 8GB ram en 256GB ssd, en bij momenten merk ik toch dat het beeld een beetje "stottert" tijdens het scrollen.
Verwijderd
Graag nog wat info,hulp.Mavericks Macbook-Pro werkte cd ilife 11 niet meer.Vanuit back-up kreeg ik Iphoto ook niet werkzaam.Gelukkig foto,s op usb en via app-store Iphoto gratis geïnstalleerd.Nu heb ik op Mac-mini ook Mavericks geinstalleerd en zelfde verhaal,alleen nu moet ik voor Iphoto betalen.Hoe krijg ik als nog foto,s uit back-up terug?.Alvast dank.
Je hebt wel het nieuwe model?Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:36:
Heeft er nog iemand last van een beetje lag bij het scrollen in safari? Ik heb vorige week de rMBP 13" gekocht met 8GB ram en 256GB ssd, en bij momenten merk ik toch dat het beeld een beetje "stottert" tijdens het scrollen.
Ja er zitten nog een aantal bugs in die nog moeten worden verholpen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:36:
Onder andere dat, en de freezes. En het systeem moet nog een stuk soepeler lopen..
Thnx, heel verschil met de 700ms van mijn MBA 11" late 2010.
[ Voor 15% gewijzigd door wouter.N op 02-11-2013 16:58 ]
Ik sta op het punt om de nieuwe highend 15"rMPB te kopen. Enkel een vraag mbt de batterij onder bootcamp.
Als ik Windows draai op netstroom en de batterij is volledig geladen, wordt de accu dan belast?
Ik ga ongeveer 50% van de tijd onder windows werken (sowieso op netstroom) maar ik ben benieuwd of de bootcamp driver op z'n minst een beetje hun best gaan doen om het leven van de accu te sparen dan.
Als ik Windows draai op netstroom en de batterij is volledig geladen, wordt de accu dan belast?
Ik ga ongeveer 50% van de tijd onder windows werken (sowieso op netstroom) maar ik ben benieuwd of de bootcamp driver op z'n minst een beetje hun best gaan doen om het leven van de accu te sparen dan.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
En de nieuwe MBPr 15" i7 2,3GHz geeft een score van:wouter.N schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:56:
[...]
Thnx, heel verschil met de 700ms van mijn MBA 11" late 2010.
code:
1
| Total: 134.7ms +/- 1.9% |
Wut?KirovAir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:01:
Op Safari of Chrome ??SpaceK33z schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:04:
[...]
En de nieuwe MBPr 15" i7 2,3GHz geeft een score van:
code:
1 Total: 134.7ms +/- 1.9%
Op Chrome haal ik: 124.8ms +/- 1.1%
Op Safari haal ik: 158.7ms +/- 1.3%
Gaat dan om een i7 2.6 Ghz
Oké top. Nu nog even een uurtje twijfelen over AppleCare en dan kan het investeren beginnen.Philflow schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:24:
[...]
Wut?lijkt me uitgesloten dat de accu wordt belast als je op netstroom werkt.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Je krijgt tegenwoordig 2 jaar garantie (of zelfs meer d8 ik), ik vind applecare daarom niet echt de meerprijs waard.KirovAir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:46:
[...]
Oké top. Nu nog even een uurtje twijfelen over AppleCare en dan kan het investeren beginnen.
Hebben jullie een hardcase voor de nieuwe Macbook Pro Retina 13 inch kunnen vinden? Heb 1tje vandaag gehaald(8gb, 256GB SSD), maar zou graag toch een vorm van bescherming willen!
Op Chrome haal ik die score.Griffendahl schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:29:
[...]
Op Safari of Chrome ??
Op Chrome haal ik: 124.8ms +/- 1.1%
Op Safari haal ik: 158.7ms +/- 1.3%
Gaat dan om een i7 2.6 Ghz
Ik zou sowieso wachten met AppleCare tot het eerste jaar bijna voorbij is. Als je de laptop onverhoopt laat vallen, of hij gejat wordt, dan heb je die investering helemaal voor niets gedaan. Het eerste jaar heb je er toch niks aan, je kan hem binnen een jaar na aankoop nog toevoegen.KirovAir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:46:
[...]Oké top. Nu nog even een uurtje twijfelen over AppleCare en dan kan het investeren beginnen.
Verwijderd
Ik heb de Moshi iGlaze besteld bij amazon.de. Komt hopelijk eind volgende week binnen.RRCreations schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:30:
Hebben jullie een hardcase voor de nieuwe Macbook Pro Retina 13 inch kunnen vinden? Heb 1tje vandaag gehaald(8gb, 256GB SSD), maar zou graag toch een vorm van bescherming willen!
Ik heb al gelezen dat de 15" met dGPU (vroeger) wel eens meer stroom ging verbruiken dan hij via de adapter kon krijgen (bij het gamen bv), dan werd er wel een beetje van de accu verbruikt. Al zal dit wel niet zo erg vaak voorkomen en met de nieuwe energiezuinige(re) cpu's & gpu's zal dit best wel meevallen, volgens mij.Philflow schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:24:
[...]
Wut?lijkt me uitgesloten dat de accu wordt belast als je op netstroom werkt.
Nog 27d voor Black Friday, hopelijk geeft Apple aan ons Europeanen dan opnieuw (zoals in 2012) 100€ korting op de Macbook Air/Pro en dan schaf ik me eindelijk die 13" rMBP aan.
[ Voor 15% gewijzigd door bibi2205 op 02-11-2013 21:48 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Ik heb mijn nieuwe rMBP inmiddels een week en ben er vandaag pas achtergekomen dat mijn "powerknop" heel erg slecht reageert. Ik kan letterlijk 30 keer achter elkaar op knop drukken zonder dat er word gebeurt, pas als ik hem heel hard indruk gaat het scherm uit en hij gaat ook weer pas aan als ik de knop heel hard indruk.
Nu ik het weet irriteer ik me er ook best aan.Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben en is dit een reden om terug te gaan naar de Dixons waar ik deze gekocht heb?
Nu ik het weet irriteer ik me er ook best aan.Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben en is dit een reden om terug te gaan naar de Dixons waar ik deze gekocht heb?
Je weet wel dat je hem redelijk lang (seconde ofzo) in moet drukken? Anders zou je hem per ongeluk uit kunnen zetten tijdens het typenBobo221 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:51:
Ik heb mijn nieuwe rMBP inmiddels een week en ben er vandaag pas achtergekomen dat mijn "powerknop" heel erg slecht reageert. Ik kan letterlijk 30 keer achter elkaar op knop drukken zonder dat er word gebeurt, pas als ik hem heel hard indruk gaat het scherm uit en hij gaat ook weer pas aan als ik de knop heel hard indruk.
Is dat het probleem niet, dan zou ik absoluut terug gaan, heb daar op mijn 2012 rMBP nooit last van gehad. Veel kracht zetten hoor je niet te hoeven doen, gewoon even veel als elke andere toets. Alleen wat langer dus.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 02-11-2013 21:57 ]
Verwijderd
Ik heb begrepen dat (staat ook ergens op Apple site) het beter is om je macbook niet vrijwel de gehele tijd aan netstroom te hangen. De batterij blijft langer werken als je hem met enige regelmaat wat laat leeglopen. Elektronen in batterij moeten blijven bewegen.bibi2205 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:47:
[...]
Ik heb al gelezen dat de 15" met dGPU (vroeger) wel eens meer stroom ging verbruiken dan hij via de adapter kon krijgen (bij het gamen bv), dan werd er wel een beetje van de accu verbruikt. Al zal dit wel niet zo erg vaak voorkomen en met de nieuwe energiezuinige(re) cpu's & gpu's zal dit best wel meevallen, volgens mij.
Nog 27d voor Black Friday, hopelijk geeft Apple aan ons Europeanen dan opnieuw (zoals in 2012) 100€ korting op de Macbook Air/Pro en dan schaf ik me eindelijk die 13" rMBP aan.
Dat is wel een interessante opmerking. Ik ben zelf ook in de markt voor een macbook en wist niet dat wij misschien ook aanbieding krijgen tijdens black friday.
Het kan handig zijn voor wie nog een beetje twijfelt of nog even kan wachten.. Voor de exacte kortingen van vorig jaar: http://www.iphoneclub.nl/...n-met-veel-apple-koopjes/
In 2012 gaf Apple dus 101€ korting op een MBA/MBP/rMBP. In 2011 was er, voor zover ik kon vinden, geen korting op computers. Mijn 2010 is nog niet echt aan vervanging toe, maar ik vind het wel tijd voor een nieuw speeltje.
Mijn moeder haar 8j oude Lenovo Thinkpad is wel aan vervanging toe, dus zij krijgt mijn 2010 MBP als ik een nieuwe heb.
In 2012 gaf Apple dus 101€ korting op een MBA/MBP/rMBP. In 2011 was er, voor zover ik kon vinden, geen korting op computers. Mijn 2010 is nog niet echt aan vervanging toe, maar ik vind het wel tijd voor een nieuw speeltje.