Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19
Dat kan dan ook alleen bij de pro instap, bij de air zit alles ingebakken. Daarom zou de pro ook mijn voorkeur hebben, alleen wil ik perce een 13", dan zit je bij de pro met een lagere resolutie scherm dan de air. Plus dat de air weer haswell heeft. Als ze die 2 nou eens gelijktrekken...
Moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Koop zelf altijd de instap 13" en gooi er meer RAM en een SSD in: klaar.
Hoe vaak heb je er al een gekocht dan? En de air en rMBP zijn niet uit te breiden, dus dan blijft de MBP over. Dat telt ook op, als je die 3x koopt en uitbreidt.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RobV schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Hoe vaak heb je er al een gekocht dan? En de air en rMBP zijn niet uit te breiden, dus dan blijft de MBP over. Dat telt ook op, als je die 3x koopt en uitbreidt.
Heb nu inmiddels nr3. De eerste heb ik nog af fabriek (niet via apple, prowarehouse meen ik) laten oppimpen, toen wist ik nog niet beter ;) Mijn vriendin is ook ingestapt in de Apple wereld en je verkoopt een MBP met weinig verlies dus zo kom je er ook wel. Van de lage resolutie heb ik geen last: gebruik niet iets als fotobewerking. Voor de rest staat ie op m'n bureau aan een scherm/tobo/muis. Het is maar net waar je de nadruk op legt. RAM en SSD heb ik dus uit m'n vorige MBP gehaald en overgezet: klaar!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:37
Iemand hier ook problemen met het bereik van Bluetooth in de Macbook pro?
Ik heb al wel een linkje gevonden met het verbeteren van de kwaliteit van een audiostream over Bluetooth.

Echter gebeurt het volgende als ik een verbinding maak met mijn HK BTA10 bluetooth module. Het geluid dat ik naar mijn reciever stream kraakt als ik een simpele pagina op internet bekijk. Ook als ik de macbook een metertje verplaats begint de verbinding al moeilijk te doen?

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het sowieso schandalig vind dat er een Broadcom knaken chip in zo'n dure machine zit. Maar vooral voor een bedrijf dat zo aanmoedigt dat software en hardware zo goed samenwerken werkt dit echt voor geen meter.

Ter vergelijking, mijn vriendin haar Sony Vaio van nog geen 400 euro heeft hier geen enkel probleem mee.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
Klopt het dat de laatste tijd alle versies van Webkit Nightly builds (WebKit r154250) met problemen kampt waardoor je dus eigenlijk niet eens je mail kunt checken via Gmail.com? Zodra ik in probeer te loggen vliegt hij eruit en krijg je een lijst met errors... Ik heb inmiddels al tig versies geprobeerd maar het blijft maar zo...

Ik gebruik liever de normale Safari, maar die werkt nog steeds niet soepel op een Retina 13inch :( met sommige sites (Facebook etc)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06

Quakie

quakelen

Is er geen officiële beta van safari voor ML uit? Daar zou het opgelost moeten zijn. Dit is ook de versie die gebruikt wordt in Mavericks.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat de videokaart van mijn Macbook Pro (Early 2011) is overleden :(
Tijdens het werken kwamen er opeens allemaal glitches in beeld en werd de rechterkant van het scherm op de linkerkant weergegeven :? terwijl de computer nog wel gewoon functioneerde. Na een herstart leek alles weer normaal, maar al vrij snel begon het beeld weer te distorten en glitchen. Nu start hij helemaal niet meer en blijft hij hangen in het grijze scherm met het Apple logo, dat vol met kleine glitches en strepen zit.

Helaas heb ik geen Applecare en ik ben bang dat het een kostbaar klusje wordt om zoiets te laten repareren. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:18:
Ik ben bang dat de videokaart van mijn Macbook Pro (Early 2011) is overleden :(
Tijdens het werken kwamen er opeens allemaal glitches in beeld en werd de rechterkant van het scherm op de linkerkant weergegeven :? terwijl de computer nog wel gewoon functioneerde. Na een herstart leek alles weer normaal, maar al vrij snel begon het beeld weer te distorten en glitchen. Nu start hij helemaal niet meer en blijft hij hangen in het grijze scherm met het Apple logo, dat vol met kleine glitches en strepen zit.

Helaas heb ik geen Applecare en ik ben bang dat het een kostbaar klusje wordt om zoiets te laten repareren. Iemand hier ervaring mee?
Waar heb je hem gekocht? Er zijn winkels die extra garantie geven, precies de reden dat ik mijn MacBook Pro bij MyCom heb gekocht (3 jaar garantie, op de bon laten zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Er zijn winkels die extra garantie geven, precies de reden dat ik mijn MacBook Pro bij MyCom heb gekocht (3 jaar garantie, op de bon laten zetten).
Online bij Apple, helaas...
Wel een goed idee om volgende keer m'n Apple hardware bij een winkel als MyCom te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dark Master schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 05:12:
Iemand hier ook problemen met het bereik van Bluetooth in de Macbook pro?
Ik heb al wel een linkje gevonden met het verbeteren van de kwaliteit van een audiostream over Bluetooth.

Echter gebeurt het volgende als ik een verbinding maak met mijn HK BTA10 bluetooth module. Het geluid dat ik naar mijn reciever stream kraakt als ik een simpele pagina op internet bekijk. Ook als ik de macbook een metertje verplaats begint de verbinding al moeilijk te doen?
Op wat voor frequentie werkt je WIFI? Bluetooth en WIFI zitten beiden in de 2.4 GHz range waardoor ze elkaar nog wel eens in de weg willen zitten. Probeer je router eens op 5 GHz te zetten of (als deze dat niet ondersteunt) je WIFI signaal op een ander kanaal in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 1750 euro een goede prijs voor een tweedehands rMBP, met 16GB RAM en een 512GB SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:55:
Is 1750 euro een goede prijs voor een tweedehands rMBP, met 16GB RAM en een 512GB SSD?
Komt 'ie uit begin 2013? En is 'ie 15,6" of 13"? Als het om de 15,6" gaat en begin 2013 is het een hele scherpe prijs. Uit 2012 is wel logischer, in dat geval is het (volgens mij) ook nog wel een redelijke prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door SpaceK33z op 19-08-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
€1750 is een hele goede prijs, zelfs voor een rMBP uit 2012. Met die configuratie betaalde je vorig jaar nieuw minimaal €2800. Als het nog in goede conditie is, zou ik hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AquaSheep schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:39:
€1750 is een hele goede prijs, zelfs voor een rMBP uit 2012. Met die configuratie betaalde je vorig jaar nieuw minimaal €2800. Als het nog in goede conditie is, zou ik hem kopen.
SpaceK33z schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:34:
[...]

Komt 'ie uit begin 2013? En is 'ie 15,6" of 13"? Als het om de 15,6" gaat en begin 2013 is het een hele scherpe prijs. Uit 2012 is wel logischer, in dat geval is het (volgens mij) ook nog wel een redelijke prijs.
Sorry, vergeten te vermelden. Het is inderdaad de 15 inch versie, enkele maanden oud!

Waar moet ik op letten bij het kopen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

[...]

Sorry, vergeten te vermelden. Het is inderdaad de 15 inch versie, enkele maanden oud!

Waar moet ik op letten bij het kopen?
Als hij maar enkele maanden oud is, is het een extreem goede deal. In dat geval is óf de verkoper gek en zich niet bewust van de waarde, óf het ding is gevallen / heeft beschadigingen en/of kuren. Ik zou bij de verkoper langsgaan en eerst kijken of alles het nog doet, voordat je straks zomaar 1750 euro kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik zou voor 1750 ZOWIESO langsgaan om hem zelf op te halen, mèt betaalmiddel op zak (telebankieren) zodat je de beste man an betalen als het produkt voldoet zonder de kans dat je op straat beroofd wordt met 2k contanten op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SpaceK33z schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:15:
[...]

Als hij maar enkele maanden oud is, is het een extreem goede deal. In dat geval is óf de verkoper gek en zich niet bewust van de waarde, óf het ding is gevallen / heeft beschadigingen en/of kuren. Ik zou bij de verkoper langsgaan en eerst kijken of alles het nog doet, voordat je straks zomaar 1750 euro kwijt bent.
Je vergeet de meest waarschijnlijke, gejat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:03:
[...]

Je vergeet de meest waarschijnlijke, gejat?
Inclusief aankoopbon..
Het is hier in de stad, dus het is een kijkje waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

RobV schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:01:
Ik zou voor 1750 ZOWIESO langsgaan om hem zelf op te halen, mèt betaalmiddel op zak (telebankieren) zodat je de beste man an betalen als het produkt voldoet zonder de kans dat je op straat beroofd wordt met 2k contanten op zak.
Hoe vaak komt dit voor?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Beroofd worden? Niet vaak denk? Maar gebeurd wel af en toe ter plaatse vermoed ik. Dat je gelokt kan worden met een hoop geld op zak.

Uiteindelijk heb ik voor de mijne 1.600,00 betaald. Dat is een rMBP uit december 2012, basis i7-3615QM, 16GB, 256GB met Applecare tot december 2015.

Toen ook met de verkoper afgesproken om gewoon telebankieren te gebruiken. Veilig en snel. (tenzij je dan onder dwang 10K moet overmaken. Maar ja, daar komen ze minder snel mee weg dan bij contanten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Niet verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik wil graag de nieuwe retina macbook pro kopen als hij hopelijk in september uitkomt. Ik had alleen twee vraagjes.

1) Ik heb thuis 2x een U2711, kan ik deze beide aansluiten op de native resolutie (2560x1440)?
2) Ik wil hem in de VS kopen als ik daar op vakantie ben, moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
2) Ik wil hem in de VS kopen als ik daar op vakantie ben, moet ik nog ergens op letten?
De Grand Canyon schijnt erg indrukwekkend te zijn, of als je van urbex houdt: Chicago.

(M.a.w. Geniet van je vakantie daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

pientertje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:57:
Ik wil graag de nieuwe retina macbook pro kopen als hij hopelijk in september uitkomt. Ik had alleen twee vraagjes.

1) Ik heb thuis 2x een U2711, kan ik deze beide aansluiten op de native resolutie (2560x1440)?
Eentje kun je sowieso op de HDMI aansluiting aansluiten. Op de Macbook Pro Retina zit HDMI 1.4, en die ondersteunt een resolutie van max. 4K. Ruim voldoende dus. De tweede kun je via USB 3.0 aansluiten via een adapter. Ik heb niet heel lang gezocht, maar ik ben er tot nu toe alleen tegengekomen met een max. resolutie van 2048 x 1600. Hiervoor ben je > 60 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 13:34

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

SpaceK33z schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

Eentje kun je sowieso op de HDMI aansluiting aansluiten. Op de Macbook Pro Retina zit HDMI 1.4, en die ondersteunt een resolutie van max. 4K. Ruim voldoende dus. De tweede kun je via USB 3.0 aansluiten via een adapter. Ik heb niet heel lang gezocht, maar ik ben er tot nu toe alleen tegengekomen met een max. resolutie van 2048 x 1600. Hiervoor ben je > 60 euro kwijt.
Ummm thunderbolt/mini displayport connecties op de rMBP vergeten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

fanatic_david schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:34:
[...]

Ummm thunderbolt/mini displayport connecties op de rMBP vergeten? >:)
Op de nieuwe MBPr's zit geen mini displayport. En ik heb even gezocht, maar ik kan nergens iets vinden van een connector van thunderbolt naar HDMI / mini displayport. Voor zover ik weet kun je alleen speciale Thunderbolt-beeldschermen op thunderbolt aansluiten (die extreem duur zijn). Oké, ik heb niet goed gezocht. Hier is een thunderbolt naar HDMI kabel te kopen voor 14 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door SpaceK33z op 25-08-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Oh dat was ik vergeten te vermelden, de dell schermen kunnen niet de max resolutie aan over hdmi. Ze moeten dus met displayport aangesloten worden.

De rMBP heeft twee thunderbolt aansluitingen, maar wat ik nergens kan vinden is of deze ook beide kunnen fungeren als mini display port. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
pientertje schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:24:
De rMBP heeft twee thunderbolt aansluitingen, maar wat ik nergens kan vinden is of deze ook beide kunnen fungeren als mini display port. Hoe zit dit?
Ja dat kan gewoon. Ik gebruik ze zo regelmatig (niet als pure displayport maar met een miniDP->VGA en DVI adapter). Maar displayport moet ook gewoon kunnen. Thunderbolt is backwards compatible met mDP.

Edit: wat je wel nodig hebt is een mini-DisplayPort naar grote DisplayPort kabel natuurlijk.

Trouwens om nog even terug te komen op je andere vraag, of je nog ergens op moet letten, nee in principe niet, maar hou er rekening mee dat de laptops daar andere toetsenborden hebben, met horizontale enter toets. Als je in Nederland al een extern toetsenbord hebt dan heeft dat dus een andere indeling. Ik vind zelf de US indeling wel prettiger eigenlijk maar wat heel erg vervelend is, is om continu te moeten switchen, dan sla je steeds mis op de enter toets. Dus ik zou standaardiseren op 1 type.

Dus als je een extern toetsenbord gebruikt zou ik wel speciaal de US versie nemen (kan je online bestellen bij Apple, in de winkel hebben ze die niet in Nederland).

Verder zit er op de adapter een Amerikaanse stekker, maar daar kan je gewoon een Nederlandse 'duckhead' op doen, het is erg fijn van de Apple adapters dat ze zo modulair zijn. Ze ondersteunen wel gewoon 100-240V dus dat is geen probleem.

[ Voor 53% gewijzigd door GekkePrutser op 26-08-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 09:15
Inmiddels draait de plex media server icm met mijn apple tv3 nu ook prima. Ik heb sinds een paar maanden een macbook en moet na al die jaren windows even wennen aan de veranderingen. Het instellen van de macbook icm met mijn appletv ging prima met behulp van de volgende youtube video:

YouTube: Apple Tv3 Plex Connect Installation Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
pientertje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:57:

houd er rekening mee dat je hem of moet aan gegeven bij de douane
of een goed verhaal klaar hebt (ze letten op het € op je toetsenbord.......)

-edit-
oh en kijk goed naar de belastingen , die verschillen per stad
(mocht er in september geen nieuwe uit komen , kijk dan even online bij appleinsider voor een prijslijst , wel even opmerking erbij dat macmall vooral 2012 rmbp`s verkoopt)

[ Voor 17% gewijzigd door Madnessy op 27-08-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Nu vraag ik me af of iemand hier de reden/de oplossing zou kunnen kennen.

Ik heb recent in mijn 15" cMBP 2012 een Samsung 840 Evo SSD ingestoken. De standaard HD vervangen en de SSD erin. Nu denk je dat ik daarmee problemen heb maar dit is allemaal vlekkeloos verlopen. Ik was ook verbaasd gezien mijn 2 linkse handen.

Het probleem is nu met de externe magic trackpad van apple die ik gebruik. Raar genoeg had ik zo een laggy cursor ineens toen ik die gebruikte. Geen probleem met de trackpad op de laptop zelf. Nog raarder is dat de trackpad alleen lagged op 1 plekje op mijn bureau. Alle, een stukje. Irritant genoeg, net waar hij normaal ligt en vroeger geen problemen gaf. Iets naar boven of naar onder werkt die perfect.

Ik zou gokken dat de Samsung SSD in de weg zit van het bluetooth signaal en daardoor alleen op die plek (dode zone) signaal issues geeft.
Indien dit kan, opgelet aan de cMBP gebruikers dus :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16
DaemonAngel schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:14:
Nu vraag ik me af of iemand hier de reden/de oplossing zou kunnen kennen.

Ik heb recent in mijn 15" cMBP 2012 een Samsung 840 Evo SSD ingestoken. De standaard HD vervangen en de SSD erin. Nu denk je dat ik daarmee problemen heb maar dit is allemaal vlekkeloos verlopen. Ik was ook verbaasd gezien mijn 2 linkse handen.

Het probleem is nu met de externe magic trackpad van apple die ik gebruik. Raar genoeg had ik zo een laggy cursor ineens toen ik die gebruikte. Geen probleem met de trackpad op de laptop zelf. Nog raarder is dat de trackpad alleen lagged op 1 plekje op mijn bureau. Alle, een stukje. Irritant genoeg, net waar hij normaal ligt en vroeger geen problemen gaf. Iets naar boven of naar onder werkt die perfect.

Ik zou gokken dat de Samsung SSD in de weg zit van het bluetooth signaal en daardoor alleen op die plek (dode zone) signaal issues geeft.
lijkt me sterk , als de ssd het probleem zou je het probleem overal moeten hebben.
het klinkt eerder als een zeer lokale storingsbron (telefoon / ander wifi device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DaemonAngel schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:14:
Niet echt eigenlijk... De HDD zit in een hoekje onder de palmsteun, helemaal ingebed in metaal. De Bluetooth module zit linksboven de DVD drive (als je hem op zijn kop hebt liggen, tijdens normaal gebruik dus rechts) en de antenne zit in de zwarte balk tussen de scharnieren, dus die zit daar ook niet echt in de buurt.

Op de plek waar de HDD zit, zit zo veel metaal dat je daar het signaal toch wel blokkeert. Bovendien bevat een HDD veel meer metaal dan een SSD dus je zou juist een betere ontvangst verwachten. Overigens heb ik geen problemen met bluetooth met een Samsung 830 in mijn 15" 2010 MBP.

Ik zou eerder vermoeden dat je misschien de bluetooth antenne per ongeluk los hebt gehaald bij het dicht maken van de case? Ik heb het vermoeden dat eentje van deze een beetje los zit:

Afbeeldingslocatie: http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/uW6T4VtFGVV3tdSe.medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
Ik probeer mijn macbook pro 2012 i5 te verkopen maar weet niet zo goed welke prijs ik nu aan moet houden.

Het gaat dus om het instapmodel maar heb er zelf een 256gb ssd ingezet en 8gb ram.

Wat zou nu een beetje een leuk prijsje hiervoor zijn? Laptop is 11 maanden oud atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

vooghel

Cunning linguist

Op http://www.mac2sell.net/index.nl.php kun je alle specs invoeren, en dat rolt er een (wat optimistische) richtprijs uit :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
GekkePrutser schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:38:
[...]

Niet echt eigenlijk... De HDD zit in een hoekje onder de palmsteun, helemaal ingebed in metaal. De Bluetooth module zit linksboven de DVD drive (als je hem op zijn kop hebt liggen, tijdens normaal gebruik dus rechts) en de antenne zit in de zwarte balk tussen de scharnieren, dus die zit daar ook niet echt in de buurt.

Op de plek waar de HDD zit, zit zo veel metaal dat je daar het signaal toch wel blokkeert. Bovendien bevat een HDD veel meer metaal dan een SSD dus je zou juist een betere ontvangst verwachten. Overigens heb ik geen problemen met bluetooth met een Samsung 830 in mijn 15" 2010 MBP.

Ik zou eerder vermoeden dat je misschien de bluetooth antenne per ongeluk los hebt gehaald bij het dicht maken van de case? Ik heb het vermoeden dat eentje van deze een beetje los zit:

[afbeelding]
Bedankt man! Enorm nuttige reactie!
Thanks voor de afbeelding met de aanduidingen ineens. Kan ik straks hem meteen eens terug open doen en eens kijken of 1 van die los zit.
Ben er helemaal blij van (niet helemaal natuurlijk want mijn mac moet nu terug open xD.) Maar toch wetende dat het al niet aan de SSD kan liggen en een mogelijke oorzaak hebben is wel leuk.

Storingsbronnen zijn er misschien wel, maar deze zijn niet veranderd sinds ik mijn mac eens heb omgedraaid en open gedaan voor de SSD. Hij staat op mijn bureau op zijn standaard en daar is het ook dat ik de magic trackpad gebruik.

Wel vreemd dat het alleen op die specifieke plek is dan. Hopelijk is het dat. Had me al bij een andere zithouding neergelegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is het realistisch dat er op korte termijn nieuwe Macbook Pro's gaan uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

vooghel

Cunning linguist

Ligt er aan wat je definitie van 'korte termijn is' :P. Maar serieus: de Buyer's Guide van MacRumors geeft wel een duidelijke indicatie:
Don't Buy - Updates soon

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Geruchten gaan 10 september, maar dat zou de aandacht af kunnen leiden van de nieuwe iPhones. Waarschijnlijker is oktober/november, tegelijk met 10.9. Het loont in ieder geval om nog even te wachten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Chiron schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:40:
Geruchten gaan 10 september, maar dat zou de aandacht af kunnen leiden van de nieuwe iPhones. Waarschijnlijker is oktober/november, tegelijk met 10.9. Het loont in ieder geval om nog even te wachten.
vooghel schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:23:
Ligt er aan wat je definitie van 'korte termijn is' :P. Maar serieus: de Buyer's Guide van MacRumors geeft wel een duidelijke indicatie:
Don't Buy - Updates soon
Jammer dat ik zo ongeduldig ben! :F
Het is het wachten waard, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Ja, maar MacRumors zegt dat al vanaf ruim voor WWDC. Ze leken er, zoals velen, ook wel zeker van dat nieuwe Retina's daar al gepresenteerd zouden worden. Goed, nu is hun inschatting natuurlijk hoogstwaarschijnlijk wél correct, maar ruim vier/vijf maanden wachten op de daadwerkelijke vernieuwing vind ik achteraf niet 'don't buy'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ambling_Alp schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:52:
Ja, maar MacRumors zegt dat al vanaf ruim voor WWDC. Ze leken er, zoals velen, ook wel zeker van dat nieuwe Retina's daar al gepresenteerd zouden worden. Goed, nu is hun inschatting natuurlijk hoogstwaarschijnlijk wél correct, maar ruim vier/vijf maanden wachten op de daadwerkelijke vernieuwing vind ik achteraf niet 'don't buy'.
Het is ook niet meer dan een advies, als jij besluit toch een macbook te kopen dan houdt niemand je te tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Scrtz schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:01:
[...]

Het is ook niet meer dan een advies, als jij besluit toch een macbook te kopen dan houdt niemand je te tegen.
Zeker, en dat deed ik dan ook ;). Maar ik zie de site hier soms wel aangedragen worden als 'niet doen, want MacRumors zegt het'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ambling_Alp schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

Zeker, en dat deed ik dan ook ;). Maar ik zie de site hier soms wel aangedragen worden als 'niet doen, want MacRumors zegt het'.
Hmm nja het was ook een vrij logische gedachte dat Apple in bij het WWDC ook nieuwe pro modellen zou aankondigen, dat is niet gebeurd maar het zal zeker geen maanden meer duren met de komst van Haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik ontving vandaag een actie mail van Apple.. koop voor 6 sept een mac en ontvang 80euro korting op apps.
Nergens wordt vermeld dat je student moet zijn dus het is niet de studentenactie van een paar weken geleden.

Waarom 6 sept? Zo vaak zie ik zulke reclames van Apple niet, meestal reclame omdat het moederdag of vaderdag is of na lancering nieuw product. Zelden met een daadwerkelijke korting.

Nee ik zet sterk op 10sept. s Avonds bestellen..hopelijk binnen 4 dagen in huis. Nu nog kiezen tussen de 13 of 15 retina.. lastig lastig zo luxe probleem:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Quakie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:04:
Ik ontving vandaag een actie mail van Apple.. koop voor 6 sept een mac en ontvang 80euro korting op apps.
Nergens wordt vermeld dat je student moet zijn dus het is niet de studentenactie van een paar weken geleden.

Waarom 6 sept? Zo vaak zie ik zulke reclames van Apple niet, meestal reclame omdat het moederdag of vaderdag is of na lancering nieuw product. Zelden met een daadwerkelijke korting.

Nee ik zet sterk op 10sept. s Avonds bestellen..hopelijk binnen 4 dagen in huis. Nu nog kiezen tussen de 13 of 15 retina.. lastig lastig zo luxe probleem:P
Denk persoonlijk niet dat 10 september nieuwe MBPr's komen. Die dag bewaren ze echt voor iOS7 en iPhone 5S/5C. Maand later komen er nieuwe iPads en nieuwe MacBooks. Maarja, alles kan natuurlijk. En 6 september omdat dat de studentenactie afloopt, staat op hun homepage gewoon rechtsonder.

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 28-08-2013 16:19 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja is lastig, beetje waarvoor Apple kiest:

1) groot event waarin het totaal plaatje zichtbaar wordt:

IOS7 met lancering van iPhone5C/S, iPads met combinatie van MAC OS X Mavericks en dan lancering van Mac Pro en updates op overige lijnen...

2) zoals jij vermoed, uit elkaar getrokken IOS en maand later MAC event.

Twee events binnen een maand? Ik vind dat vrij krap, later kan niet echt, want het moet wel goed beschikbaar en bekend zijn voor Black Friday / Holiday season...

We weten het gauw,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Of ze schoffelen een silent update van de retina macbook pro's naar haswell door, en doen de haswell imacs tegelijk met 10.9. Nog even afwachten dus.

Ik zat al tijdens WWDC klaar met mn creditcard voor een 13 inch haswell rmbp :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het lijkt me in ieder geval zeker om te zeggen dat ze voor de kerst alles aangekondigd zullen hebben, anders ben je wel echt dom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Hoop wel dat de nieuwe retina voor mijn vakantie begin oktober uitkomt, anders wordt het wel een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Chiron schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:44:
Of ze schoffelen een silent update van de retina macbook pro's naar haswell door, en doen de haswell imacs tegelijk met 10.9. Nog even afwachten dus.

Ik zat al tijdens WWDC klaar met mn creditcard voor een 13 inch haswell rmbp :P
Dit lijkt me inderdaad ook een zeer logische stap, gewoon een 'stille' update. Macbook Air heeft ook al 802.11ac, PCI-e SSD enz. dus dat is niet echt speciaal meer voor het publiek. Ik ga tenminste wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben ook benieuwd wanneer de nieuwe Retina uitkomt. De Air 13 2011 is nog goed, maar wil deze toch gaan vervangen voor een nieuwe Retina. Kan de air de deur uit :D

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok en hoop ook op 10 september. Wacht al meer dan een jaar op de tweede generatie retina's dus het wordt wel een keer tijd, helemaal nu de Haswell Airs al geruime tijd beschikbaar zijn. Zou heel goed mogelijk dat ze de MBPs, die in mijn ogen echt geen aparte event nodig hebben, even tussen neus lippen door gaan aankondigen tijdens al dat Iphone geweld.
De iPads schijnen overigens niet te worden aangekondigd op 10 september dus dan blijft er weinig meer over en des te meer een uitstekend moment om rMBP aan te kondigen.

• Scrtz
Zal niet lang duren iig, maar ik hoop dat ze eigenlijk snel met een retina mb air komen, perfect apparaat voor als je toch al een sterke desktop thuis hebt staan

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe 15 inch retina uit komt en wat er gaat gebeuren met de huidige gewone pro van 15 inch. Levertijd zal ook wel ongeveer een maand zijn. Dus oktober on the netz, is november binnen. :)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• DaemonAngel
Die komt wanneer die komt.

De iPad mini is al uitgesteld naar Q1 2014 (is geen gok, is vermeld geweest).

Dus je kan wel gokken dat de iPad 5 er zal zijn bij de feestdagen, anders is er niet veel meer.

Haswell komt eraan, lang ga je niet moeten wachten. Dus gewoon wachten :-).

• krob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:22
Mijn ervaring, hetzelfde als de andere honderden/duizenden users in dit forum:
https://discussions.apple...68351?start=1980&tstart=0

Voor degenen die graag lezen, van pagina 125-133 wordt het interessant.

Even in het kort het probleem geschetst:
Zodra de 2011-lineup van macbook pro's gereleased werd, was het al bekend dat er productiefouten waren. Zowel faulty GPU chips als slecht aangebrachte koelpasta. (http://www.cultofmac.com/...one-to-overheating/83649/)

Om mijn verhaal even te doen:
Sinds een paar weken geleden heb ik problemen met mijn macbook pro. Het begon met af en toe een freeze, terwijl geluid/bediening/... wel nog werkte. Alleen het beeld deed dus moeilijk. Daarna kreeg ik last van een gestreepte display bij het opstarten, maar nog eens rebooten verhelpt dat dan en ik kon weer aan de slag.
Toen het heel duidelijk werd dat er iets aan de hand was ben ik beginnen te zoeken, dagen aan een stuk. Zo kwam ik er bij uit dat de hd6750m de dader was. Dit heb ik ook getest via een paar tools en de problemen deden zich idd enkel voor bij gebruik met de hd6750m. Kort daarop ging het van kwaad naar erger. Mijn macbook kon niet meer booten, telkens na het apple-logo en de startup-toon crashte hij. Zowel op mijn OSX partitie, als de herstelpartitie, alsook wou windows niet meer booten.

Ik ben verder gaan zoeken en ben dus op het bovenaan vermelde thread uitgekomen, met al de GPU en koelpasta problemen. Ik heb dan mijn mac opengedraaid, en idd, de koelpasta was afschuwelijk, de hele CHIP bedekt in een millimeter dikke laag, en te weinig/geen pasta op sommige plaatsen tussen de heatsink en het oppervlak van de CPU zelf. Dit heb ik dan maar rap vervangen.
Plotseling kreeg ik mijn macbook pro weer geboot, en de hd6750 deed het terug. Straffer nog, ik kon mijn games allemaal op high/ultra settings draaien, terwijl vroeger medium settings al zware laggs konden geven. En als dat nog niet genoeg is waren de fans voor het eerst sinds ik deze laptop had gekocht stil, ze draaiden maar moesten lang niet zo hard werken. De temperaturen van de CPU/GPU/heatsink waren met 5 tot wel 20 graden gezakt!

Ik was natuurlijk heel blij, mijn macbook werkte terug en beter als ooit, maar sinds een paar dagen is het weer gedaan, plots waren de lijnen bij het booten terug, en ik heb hem niet meer terug aan de praat gekregen, al heb ik minstens 50x herstart en een hele hoop PRAM/SMC resets uitgevoerd.

Dus ben ik maar eens een bezoekje gaan brengen aan een paar apple-resellers. Mijn mac is meer als 2jaar oud en dus uit garantie. De enige oplossing voor hun was heel het moederbord vervangen, 700-800 euro. Neen bedankt. Zeker als dit door een productiefout komt en de schuld bij apple zelf ligt. Dan maar samen met vele users op dat forum contact opnemen met apple, een andere user heeft tientallen email naar de CEO gedaan, allemaal met het bewijs, foto's, links naar de fora en getuigenissen van honderden anderen gebruikers. Om dan dit als antwoord te krijgen:

""Here's the latest and most important update for this whole issue.

It's official, Apple just gave us the proverbial finger.

After sending an email to Apple's CEO, I had a case openned with apple care and they looked at the issue.

Apparently their engineers think that there's no valid reason for a warranty extension or recall program. That's the verdict in my case.

Mind you that I gathered a HUGE amount of information with all the threads around here, all I could find really about the thermal paste issues, the user feedback with the black screens, screen glitches...you name it. I think I sent them like 10 emails with all the info I could find.

Still, the answer was...wait for it.... "We don't have enough feeback from users with this issue to justify a recall..."

Seriously Apple???""

• Scrtz
Het lijkt me toch wel vrij vreemd dat 'productiefouten' na 2 jaar pas complicaties gaan tonen.. vooral bij electronica. Niet zo gek dat Apple er niks mee doet als maar een paar honderd mensen van de miljoenen die er waarschijnlijk van de apparaten zijn verkocht hiermee terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:21
MEnsen wie kan me helpen. Ik ben vandaag mijn apple muis vergeten en gebruik nu een logitech muis.

Hiervan heb ik de snelheid aangepast en dit is nu redelijk goed.

Echter als ik de muis langzaam beweeg gaat de cursur nog langzamer.
Dus de afstand die je moet overbruggen is groter.

Sorry voor de rare omschrijving :)

Edit na wat gegoogle ben ik er achter gekomen dat het muisversnelling is waar ik last van heb echt met het programma usboverdrive kan ik het niet instellen.

[ Voor 19% gewijzigd door geldermalsen op 30-08-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Schijnt dat je het met de logitech software kunt uitzetten.

Had je apple muis dit niet dan? Vind een muis op een mac persoonlijk een ramp omdat je die muisacceleratie niet uit kunt zetten. Als je dat wel doet dan geldt het ook meteen voor je touchpad wat ik dan weer net niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor het tweaken van je muis / pad / trackpad is er het gratis 'magicprefs'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik wil je niet te veel hoop geven, maar als je het echt opgegeven hebt om bij Apple garantie te krijgen, zou je eventueel een reflow kunnen laten proberen door een electronica reparatiebedrijf.

Het probleem met slechte koeling is dat de chip erg warm wordt. Deze chips zitten tegenwoordig gesoldeerd met metalen bolletjes onder de chip (Ball Grid Array). Als deze continu erg warm worden en dan weer afkoelen, dan gaan ze uitzetten en krimpen en daar krijgen ze uiteindelijk haarscheurtjes van. Die haarscheurtjes gaan dan corroderen en steeds meer doorzetten, geleiden dan niet meer, en dan krijg je dit soort vage problemen.

Ik zeg niet dat dit hier zeker aan de hand is maar de kans lijkt me wel groot gezien de symptomen. Er was duidelijk slechte koeling en door dit aan te passen werd het probleem minder. Waarschijnlijk heb je bij het aanpassen van de pasta de koelblokken lekker hard aangedraaid en daarmee die balletjes wat dichter geknepen, ik denk dat dat toen het meest heeft geholpen. Maar het proces blijft doorgaan als er eenmaal haarscheurtjes zijn ontstaan.

Er zijn 2 manieren om het te fixen: Een reflow, waarbij de balletjes zo heet worden gemaakt dat ze echt smelten en zich op die manier opnieuw vormen bij het afkoelen, zonder scheurtjes. Omdat het soldeer wel vervuild is geraakt, begint het proces wel weer sneller dan bij vers soldeer dus dit is meestal maar een tijdelijke oplossing. Die je wel wat kan verlengen door te zorgen dat de chip niet te warm wordt (dus goed aanbrengen van koelpasta helpt wel). Hierbij wordt het bord in een speciale oven gedaan, of het wordt plaatselijk verhit met een infrarood verwarmer. De kans dat het mis gaat of er wat anders stuk gaat is wel vrij groot dus het is echt een laatste redmiddel.

Er is ook een 'reball' waarbij de balletjes vervangen worden, hier heb je veel speciaal gereedschap voor nodig en het is een monnikenwerk om het goed te doen. Dus dit is duur. Deze chips zijn niet gemaakt om met de hand aan te brengen en de toleranties zijn minimaal.

Dus als je het echt helemaal opgegeven hebt, zou ik misschien eens proberen een reflow te laten doen, kost meestal een euro of 50-70, ik zou er niet al te veel geld aan uitgeven omdat het niet alle problemen oplost en maar tijdelijk werkt. Sommige bedrijven werken ook op een no cure no pay basis (maar rekenen dan meestal wel wat onderzoekskosten als het niet lukt).

Natuurlijk is de route via Apple (of de verkoper) het beste omdat je in Nederland er wel uit van mag gaan dat een laptop 2 jaar mee gaat lijkt me. Maar als je het echt opgeeft dan is bovenstaande misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
Misschien best ook eens kijken of je niet met genoeg bent om een advocaat bij aan te stellen.
Een consumentenvereniging wilt je misschien ook wel helpen hierbij.

Ik vermoed dat probleem zich ook wel internationaler voordoet. Als je in contact kunt geraken met mensen uit andere landen kan je er een 'class action law suit' van maken.

Uit ervaring heb ik gemerkt dat dit vaak de enige manier is om zoiets klaargespeeld te krijgen. Ik heb destijds bij vandenborre ook heel veel problemen gehad met een iPad.
Als je eenmaal vriendelijk met bewijs geprobeert hebt dan is dat al dat er over blijft. Gevaar is wel dat ze zich defensief gaan opstellen.
Je kan natuurlijk wel proberen nog eens te horen met de vermelding dat de volgende stap internationaal op zoek gaan naar mensen met die problemen gaat zijn. Misschien dat ze dan het probleem wat gaan proberen te beperken voor de massa dit te weet komt. Vermoedelijk kopen de meeste mensen gewoon een nieuwe laptop als dit gebeurt. Als ze dit horen gaan ze zich aansluiten en dat is niet zo handig voor Apple.

@Gekkeprutser: Man hoe weet jij al die dingen xd Zalig gewoon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RobV schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:55:
Voor het tweaken van je muis / pad / trackpad is er het gratis 'magicprefs'.
Thanks!

Nog een klein vraagje, kan ik hier de instellingen van windows mee nabootsen? daarmee bedoel ik dus vooral bijv windows 6/11 sensitivity en diezelfde sens dus ook op mac? Dan is het voor mij namelijk pas mogelijk om te kunnen gamen op mijn mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krob
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:22
GekkePrutser schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:31:
[...]
Dus als je het echt helemaal opgegeven hebt, zou ik misschien eens proberen een reflow te laten doen, kost meestal een euro of 50-70, ik zou er niet al te veel geld aan uitgeven omdat het niet alle problemen oplost en maar tijdelijk werkt. Sommige bedrijven werken ook op een no cure no pay basis (maar rekenen dan meestal wel wat onderzoekskosten als het niet lukt).
Ik heb hem net binnen gedaan om te laten onderzoeken. Ze zeiden dat het hoogst waarschijnlijk aan het grafisch geheugen lag. Het bedrijf heeft gelukkig geen onderzoekskosten. Het repareren van dat grafisch geheugen zou 180 euro kosten, ik weet niet of dat veel of weinig is.
Als er nog iets anders aan de hand is gingen ze mij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
krob schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:31:
[...]

Ik heb hem net binnen gedaan om te laten onderzoeken. Ze zeiden dat het hoogst waarschijnlijk aan het grafisch geheugen lag. Het bedrijf heeft gelukkig geen onderzoekskosten. Het repareren van dat grafisch geheugen zou 180 euro kosten, ik weet niet of dat veel of weinig is.
Als er nog iets anders aan de hand is gingen ze mij bellen.
GloriX in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21"

Kijk eens of je hetzelfde probleem hebt als wij hadden. Van onze mid 2010 is buiten de garantie van 2 jaar het moederbord vervangen bij de Applestore in Amsterdam. Daar kunnen ze hem testen zonder open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
Ben ook zeker benieuwd naar een MBPr 13', ik hoop alleen heel erg dat het een betere videokaart krijgen zoals de Intel Iris 5200pro. Als dat gebeurd, bestel ik er gelijk 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Even een vraag van een leek: vroeger had je ook een 17" model? Wat is daar mee gebeurd? Is die lijn volledig afgestoten of komt dat nog wel terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Myri schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:59:
Even een vraag van een leek: vroeger had je ook een 17" model? Wat is daar mee gebeurd? Is die lijn volledig afgestoten of komt dat nog wel terug?
Volledig afgesloten, of die terug komt is een vraag die niemand buiten Apple kan beantwoorden, maar ik durf met 90% te garanderen dat dit niet meer zal gebeuren.

Apple heeft zich volledig gericht op de 13 en 15" modellen en met de komst van de retina modellen zijn grotere laptops eigenlijk niet meer nodig en achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Scrtz schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:04:
[...]
Apple heeft zich volledig gericht op de 13 en 15" modellen en met de komst van de retina modellen zijn grotere laptops eigenlijk niet meer nodig en achterhaald.
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht.. Natuurlijk is het leuk, die extra resolutie, maar dat maakt de DPI wel heel hoog als je de hogere resolutie gebruikt.

Ik heb nu een 13" retina en een 15" hi-res. De 13" gaat (effectief) van 1280x800 tot 1680x1050, de 15" doet vast 1680x1050. Toch vind ik de 15" een stuk prettiger werken met dingen als Xcode, aangezien de 13" in die resolutie gewoon echt te klein wordt om op te werken. Ondanks dat het dan nog steeds scherper is dan de 15" op diezelfde resolutie.

Ik hou ook niet van de 17" laptops maar resolutie is geen vervanging voor werkruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
krob schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:31:
[...]
Ik vind dat wel veel voor een reflow, als ze daadwerkelijk de chips vervangen dan is het niet zo duur... Want dat is echt veel werk.

Overigens stel ik er vraagtekens bij of het het grafische geheugen is, dat gaat zelden kapot (behalve door ESD), en de soldeerballetjes er onder ook niet want geheugen wordt nauwelijks warm. Maar als ze garanderen dat het werkt na die 180 euro dan heb je wel weer een werkende laptop..

Maar idd zoals GloriX al zei is er wel een garantie uitbreiding voor dit model dus als je hetzelfde probleem hebt zou ik toch nog eens terug gaan naar Apple met een printje van die pagina.

Edit: Oeps, sorry voor de dubbelpost! Ik wou dit copy/pasten in mijn andere post maar vergat het aan het eind.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-09-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Destijds een 11” mba aangeschaft. Ultra portable natuurlijk, maar aan hetbeeldscherm heb je niet veel als je meer wilt doen dan een brief tikken of een document reviewen. Maar meestal hobbel ik van thuis naar flexplek naar meeting room, en hoef ik onderweg niet te werken (leasebak). Thuis staat een Thunderbolt display (yay) en op de flexplek een externe monitor (ook geen probleem). Resolutie of dpi is dus eigenlijk voor mij geen probleem.

Bij aanschaf in 2011 had ik wel gekozen voor 128gb ssd en 4gb ram. Beiden zijn voor mij nu te krap, met de resolutie kan ik wel leven. Toch ga ik binnenkort upgraden naar een 13" vanwege de 8gb die ik nodig heb voor VM's. Dan neem ik ook een grotere SSD en misschien zelfs wel een rMBP.

Ps. Ik krijg van de baas een prima Window-bak. Maar die 15” is mij teveel gezeul.

[ Voor 0% gewijzigd door RobV op 04-09-2013 12:34 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Heb nu sinds zaterdag een Pro (heb me air en imac verkocht) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben...
Hij is verdomt snel en dat retina scherm is erg mooi en werkt perfect met Photoshop.. :9

Dus geen spijt dat ik me Air en Imac verkocht heb... Misschien later nog eens een los scherm erbij.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
supernova schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:54:
Heb nu sinds zaterdag een Pro (heb me air en imac verkocht) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben...
Hij is verdomt snel en dat retina scherm is erg mooi en werkt perfect met Photoshop.. :9

Dus geen spijt dat ik me Air en Imac verkocht heb... Misschien later nog eens een los scherm erbij.
Dat idee heb ik dus ook om te gaan doen.
Maar ik weet nu al dat ik schermen ga missen.

iMac 2011
Macbook unibody 2008
Macbook air 2009 late

Ben dus vanplan die unibody / air de deur uit te doen en 1 pro terug te kopen.
Of nog een 27 inch voor ernaast..

ACD had ook gekunt, probleem daarvan is weer hij is niet de zelfde size, wel kwa oppervlakte maar niet kwa randen ( omdat de mac natuurlijk allu is )
Third world problems here :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Mektheb schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:59:
[...]

Dat idee heb ik dus ook om te gaan doen.
Maar ik weet nu al dat ik schermen ga missen.

iMac 2011
Macbook unibody 2008
Macbook air 2009 late

Ben dus vanplan die unibody / air de deur uit te doen en 1 pro terug te kopen.
Of nog een 27 inch voor ernaast..

ACD had ook gekunt, probleem daarvan is weer hij is niet de zelfde size, wel kwa oppervlakte maar niet kwa randen ( omdat de mac natuurlijk allu is )
Third world problems here :(
Had een quad core I5 imac en wilde dus niet op snelheid achteruit gaan. Maar moet zeggen dat ik het scherm nu nog niet mis... Komt nog wel denk ik, maar dan zie ik het wel...
Had zelf:

Macbook Air mid 2012
IMac late 2009

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
als je voor een retina pro gaat heb je 2 thunderbolt aansluitingen ter beschikking om 2 monitoren mee aan te sluiten, ook een optie dus als je veel beeldruimte wilt behouden maar hier niet 2-2 systemen voor thuis wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
De grote vraag blijft: pro of air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Laatst online: 23-06 03:08
RobV schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:57:
De grote vraag blijft: pro of air
En de andere vraag is: wat ga je met de macbook doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik? Zo ongeveer alles behalve spelletjes: VM's (windows server), video montage (Motion), app development (Xcode/Arduino), surfen, muziek productie, beetje tekenen... En natuurlijk de ogen van mijn collega uitsteken (figuurlijk!)

[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 10-09-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dan moet je voor een pro gaan idd, zou voor een i7 model gaan zodat je de komende jaren zeker genoeg kracht hebt. De air's zijn niet gemaakt voor dat soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd, de air is een ultra portable en moet daardoor veel inleveren op prestatie.
En dat is nou juist wat jij nodig hebt, een werkbak die de komende jaren mee moet kunnen gaan.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35

page404

Website says no

Ik heb mijn MBP 15" begin dit jaar ingeruild voor een iMac 27". Fantastisch ding, erg blij. Maar ik moet zeggen dat ik de MBP af en toe toch mis. De enige portable die ik heb is een Dell van het werk, en soms kijk ik nog even jaloers naar MBP/air bezitters op kantoor ;(

Zou er graag nog eentje naast kopen als ik de geldpest had.... if I were a rich man, tralalalalaa O-)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik neigde al richting de pro, maar is was stiekum wel verliefd op de looks van de air. Ben benieuwd waar ze mee komen vanavond tijdens de presentatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RobV schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 08:42:
Ik neigde al richting de pro, maar is was stiekum wel verliefd op de looks van de air. Ben benieuwd waar ze mee komen vanavond tijdens de presentatie!
Hoogstwaarschijnlijk alleen iphones en nog wat kleins, de macbooks zullen wellicht worden aangekondigd bij de officiele release van OSX 10.9 Mavericks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Ik ben bang dat we nog een maandje moeten wachten inderdaad.
Aan de andere kant heeft Apple er de laatste tijd een handje van om minder grote upgrades met wat minder bombarie aan te kondigen, dus wellicht vanavond als silent upgrade. Van mij mogen ze :)

Waarschijnlijker is het samen met haswell mini's, imacs en mavericks in oktober/november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Scrtz schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:46:
als je voor een retina pro gaat heb je 2 thunderbolt aansluitingen ter beschikking om 2 monitoren mee aan te sluiten, ook een optie dus als je veel beeldruimte wilt behouden maar hier niet 2-2 systemen voor thuis wilt hebben staan.
Teveel kabels alleen daarom zou ik het dus al niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Mektheb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:16:
[...]

Je kunt de kabels ook heel goed wegwerken en zo plaatsen dat ze op je bureau nauwelijks zichtbaar zijn... Het is mogelijk :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mektheb schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:16:
[...]

Ligt eraan, als jij een thunderbolt display gebruikt kun je daar al je randapparatuur en dergelijke op aansluiten waardoor je maar 1 kabel hoeft te verbinden aan je macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Chiron schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:35:
Ik ben bang dat we nog een maandje moeten wachten inderdaad.
Aan de andere kant heeft Apple er de laatste tijd een handje van om minder grote upgrades met wat minder bombarie aan te kondigen, dus wellicht vanavond als silent upgrade. Van mij mogen ze :)

Waarschijnlijker is het samen met haswell mini's, imacs en mavericks in oktober/november.
Is er weer een event aangekondigd dan?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Volgens de laatste geruchten is de release van 10.9 uitgesteld naar eind oktober, ik verwacht nog wel een event tegen die tijd. Mooie gelegenheid om nieuwe imacs en rmbp's bij aan te kondigen, aangezien andere fabrikanten tegen die tijd ook ruim in de productie van haswell hardware zitten.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Jaspur schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:46:
[...]

Vraag ik me ook af. De MacBook Pro wordt stil geupdate lijkt mij? Zit al een tijdje te wachten namelijk op een Pro upgrade...

• Scrtz
Jaspur schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:46:
[...]

Dat niet maar Apple kondigt dit altijd pas laat aan, zoals het iphone event van gisteren werden ook een week van te voren pas e-mails over rondgestuurd.

Mensen halen geruchten en feiten iets te vaak door elkaar blijkt maar weer :P

Mavericks zou rond oktober uitkomen dus grote kans dat er dan weer een event gepland is

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Squ1zZy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:
[...]

Vraag ik me ook af. De MacBook Pro wordt stil geupdate lijkt mij? Zit al een tijdje te wachten namelijk op een Pro upgrade...
Ik denk ook stil. Een nieuwe chip set is nou niet echt een evenement waard.

• Scrtz
Philflow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:37:
[...]

Ik denk ook stil. Een nieuwe chip set is nou niet echt een evenement waard.
Denk het niet. Hoogstwaarschijnlijk nieuwe pro lijn, retina lijn en mavericks. Misschien zelfs nog een geupgrade air model aangezien Intel laatst weer nieuwe haswell processors heeft aangekondigd.

Oftewel genoeg redenen voor nog een event. En van 7 uur accuduur naar 10-12 zoals bij de Air ook het geval waar is wel iets wat Apple aan gebruikers kenbaar wil maken.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Was er voor de haswell update in de Air ook een speciaal evenement georganiseerd? Dan zal het voor de Pro ook wel zo zijn.

Zou natuurlijk ook kunnen dat de update toevallig net goed samenvalt met de OS X update, dan zal het wel een evenement worden.

• Chiron

Chiron

Scrtz schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:57:
[...]
Oftewel genoeg redenen voor nog een event. En van 7 uur accuduur naar 10-12 zoals bij de Air ook het geval waar is wel iets wat Apple aan gebruikers kenbaar wil maken.
Die accuduur zie ik niet zo snel ook naar 12 uur gaan, hou er rekening mee dat de cpu in de Air behoorlijk is teruggeklokt. In de (retina) pro's ligt de nadruk meer op cpu kracht.

Als de accu 7 uur mee gaat of zelfs nog langer hoor je mij al niet meer klagen hoor :D

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
Philflow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:11:
Was er voor de haswell update in de Air ook een speciaal evenement georganiseerd? Dan zal het voor de Pro ook wel zo zijn.

Zou natuurlijk ook kunnen dat de update toevallig net goed samenvalt met de OS X update, dan zal het wel een evenement worden.
De nieuwe Airs werden tijdens WWDC in juni aangekondigd. Evenement is niet gericht op harware (juist op software: nieuwe iOS, nieuwe OS X), maar het werd wel gedaan. Geen speciaal evenement dus voor de Air. In het verleden hebben ze de Pro's wel 'stil' geupdate. De kans dat ze op een evenement genoemd worden is natuurlijk wel aanwezig.

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Nu Apple in een gevorderd stadium is met het implementeren van haar eigen chips in iDevices; zou het denkbaar zijn dat Apple haar eigen chip in de volgende generatie Macbook's zou stoppen? (en dan heb ik het niet specifiek over de nieuwe A7/64-bit processor)

Verwijderd

Nog een maand wachten. Het wordt tijd voor een (grote) update. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen met de rMBP. Ik verwacht er eerlijk gezegd wel wat van want ze zijn wel heel erg laat met Haswell.
Pagina: 1 ... 31 ... 128 Laatste