Mijn ervaring, hetzelfde als de andere honderden/duizenden users in dit forum:
https://discussions.apple...68351?start=1980&tstart=0
Voor degenen die graag lezen, van pagina 125-133 wordt het interessant.
Even in het kort het probleem geschetst:
Zodra de 2011-lineup van macbook pro's gereleased werd, was het al bekend dat er productiefouten waren. Zowel faulty GPU chips als slecht aangebrachte koelpasta. (
http://www.cultofmac.com/...one-to-overheating/83649/)
Om mijn verhaal even te doen:
Sinds een paar weken geleden heb ik problemen met mijn macbook pro. Het begon met af en toe een freeze, terwijl geluid/bediening/... wel nog werkte. Alleen het beeld deed dus moeilijk. Daarna kreeg ik last van een gestreepte display bij het opstarten, maar nog eens rebooten verhelpt dat dan en ik kon weer aan de slag.
Toen het heel duidelijk werd dat er iets aan de hand was ben ik beginnen te zoeken, dagen aan een stuk. Zo kwam ik er bij uit dat de hd6750m de dader was. Dit heb ik ook getest via een paar tools en de problemen deden zich idd enkel voor bij gebruik met de hd6750m. Kort daarop ging het van kwaad naar erger. Mijn macbook kon niet meer booten, telkens na het apple-logo en de startup-toon crashte hij. Zowel op mijn OSX partitie, als de herstelpartitie, alsook wou windows niet meer booten.
Ik ben verder gaan zoeken en ben dus op het bovenaan vermelde thread uitgekomen, met al de GPU en koelpasta problemen. Ik heb dan mijn mac opengedraaid, en idd, de koelpasta was afschuwelijk, de hele CHIP bedekt in een millimeter dikke laag, en te weinig/geen pasta op sommige plaatsen tussen de heatsink en het oppervlak van de CPU zelf. Dit heb ik dan maar rap vervangen.
Plotseling kreeg ik mijn macbook pro weer geboot, en de hd6750 deed het terug. Straffer nog, ik kon mijn games allemaal op high/ultra settings draaien, terwijl vroeger medium settings al zware laggs konden geven. En als dat nog niet genoeg is waren de fans voor het eerst sinds ik deze laptop had gekocht stil, ze draaiden maar moesten lang niet zo hard werken. De temperaturen van de CPU/GPU/heatsink waren met 5 tot wel 20 graden gezakt!
Ik was natuurlijk heel blij, mijn macbook werkte terug en beter als ooit, maar sinds een paar dagen is het weer gedaan, plots waren de lijnen bij het booten terug, en ik heb hem niet meer terug aan de praat gekregen, al heb ik minstens 50x herstart en een hele hoop PRAM/SMC resets uitgevoerd.
Dus ben ik maar eens een bezoekje gaan brengen aan een paar apple-resellers. Mijn mac is meer als 2jaar oud en dus uit garantie. De enige oplossing voor hun was heel het moederbord vervangen, 700-800 euro. Neen bedankt. Zeker als dit door een productiefout komt en de schuld bij apple zelf ligt. Dan maar samen met vele users op dat forum contact opnemen met apple, een andere user heeft tientallen email naar de CEO gedaan, allemaal met het bewijs, foto's, links naar de fora en getuigenissen van honderden anderen gebruikers. Om dan dit als antwoord te krijgen:
""Here's the latest and most important update for this whole issue.
It's official, Apple just gave us the proverbial finger.
After sending an email to Apple's CEO, I had a case openned with apple care and they looked at the issue.
Apparently their engineers think that there's no valid reason for a warranty extension or recall program. That's the verdict in my case.
Mind you that I gathered a HUGE amount of information with all the threads around here, all I could find really about the thermal paste issues, the user feedback with the black screens, screen glitches...you name it. I think I sent them like 10 emails with all the info I could find.
Still, the answer was...wait for it.... "We don't have enough feeback from users with this issue to justify a recall..."
Seriously Apple???""