Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Wat ik mijzelf eigenlijk afvraag is hoe mensen een MBPr 15'' kunnen verkopen op marktplaats voor 1600,- nieuw geseald in doos. Wat zou hij dan kosten in de VS?

Want op de Apple.com website kost hij alsnog $2,199.00

[ Voor 16% gewijzigd door mprkooij op 25-06-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:14

vooghel

Cunning linguist

edit:
Nvm, verkeerd gelezen

[ Voor 78% gewijzigd door vooghel op 25-06-2013 11:39 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
readytoflow schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:54:
Edit:
Ik bedenk het me nu ter plekke: kunnen er de komende jaren AC dongles komen die je via TB of USB kan gaan gebruiken waardoor 802.11AC op de huidige rMBP ook gehaald kan worden? Of zit de bottleneck hem ergens op het moederbord/chipset (of waar dan ook, zo technisch ben ik niet). Dan zou ik een belangrijke dealbreaker voor een 2e hands rMBP weg kunnen strepen.
Ik zou van AC dongles niet zo veel verwachten als van een ingebouwde chip.

Namelijk: ac leunt erg sterk op meerdere spatial streams, en in een dongle is de ruimte beperkt voor meerdere antennes, bovendien zitten ze dan (vrijwel) op dezelfde plaats omdat een dongle zo klein is. Dus zal je effectief eigenlijk maar 1 spatial stream hebben.

Niettemin moet je er ook niet te veel van verwachten, als je gewoon een gigabit ethernet kabeltje inplugt ga je hoe dan ook sneller zijn, en een stabielere snelheid houden. De latency is lager, zelfs als Apple hun drivers gefixt heeft en 256kB TCP windows gaan werken (zie de anandtech review voor meer achtergronden hierover). Dus het is niet dat je AC moet hebben voor dat soort snelheden, het kan ook gewoon bekabeld..

Hopelijk komt er ook snel een 10GigE adapter voor Thunderbolt trouwens, wordt zo langzamerhand wel tijd (gigabit Ethernet zit er al in sinds de PowerBook uit 2003 ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Weet iemand of er ooit een fix komt in bootcamp om de blurry tekst in Windows 8 op de MBPr te fixen?

Want als ik naar Youtube video's kijk ziet het er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 11:28

Terrestraeon

END OF LINE

mprkooij schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:44:
Weet iemand of er ooit een fix komt in bootcamp om de blurry tekst in Windows 8 op de MBPr te fixen?

Want als ik naar Youtube video's kijk ziet het er niet uit!
Al eens gepoogd de laatste videodrivers bij Nvidia te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Ik heb geen MacBook alleen zag ik het op Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:32
Ik heb zowel W8 als W7 op mijn MacBook gehad en ik heb nooit blurry tekst gehad. Integendeel, het is juist enorm scherp. Ik moet soms weer wennen wanneer ik na een tijdje in Windows gewerkt heb, want in OS X is het allemaal wat smoother, waardoor het wat blurry overkomt.

Dus die mensen op Youtube doen iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:50:
Ik heb geen MacBook alleen zag ik het op Youtube
dus je kijkt een filmpje op youtube, waarvan de kwaliteit meestal niet al te goed is, ziet een beetje wazigheid en denk, hey! ik ga is dat is ff melden als probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
Altijd heerlijk die personen met kritiek op iets waar ze nog nooit zelf mee in aanraking zijn geweest.

Ben benieuwd wanneer de pro's nu een update krijgen, ben van plan mijn mbp 13" te gaan verkopen en toch een 15" retina te gaan halen.

Wel jammer dat mijn twelve south bookbook dan niet meer past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 15" retina instap is daar 1900$, wat volgens wisselkoers.nl uitkomt op een 1460€

hier in NL kost deze 2229€, wat neerkomt op een verschil van €769.

wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Je vergeet dat de dollarprijs ex btw is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:18
RnB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:20:
Je vergeet dat de dollarprijs ex btw is. ;)
In verschillende staten hoeft geen btw te worden betaald...en uitgaande van het niet aangeven bij de douane, is het dus de netto prijs.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wat ik zo snel heb kunnen vinden zijn er maar 4 staten waar er geen sales tax is en dat zijn 4 staten waar men niet direct naartoe zou gaan (uitgaande van verhalen hier en daar). Dus daar zul je toch echt op moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Menno1234 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:53:
[...]

In verschillende staten hoeft geen btw te worden betaald...en uitgaande van het niet aangeven bij de douane, is het dus de netto prijs.
Da's tevens niet volgens de wet.

je kunt er ook eentje jatten

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 26-06-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb via mijn werk iemand gevonden die weer iemand kent die van zijn rMBP af wil.
16Gb, i7 2,3ghz, 512gb.
9mnd oud. Serienummer gechecked en dat klopt zo te zien.
Apple gebeld en idd AppleCare is nog aan te vragen. 1750,-
Waar moet ik nog op letten? Ik heb nog nooit iets met OSx gedaan...lol.
Dode pixels? Zie je die snel? Wat zou Apple care kunnen schaden bijv.?
Wat moet ik zoal testen en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wow, dat is cheap!
Schade aan de behuizing, fabrikant beeldscherm (dmv terminal command), toetsenbord, dat zijn wel de zaken waar ik op zou letten.

Ik heb geen ervaring met dode pixels op de rMBP, maar ik heb begrepen dat ze best wel lastig te zien zijn, door de hoge pixeldichtheid. Dus als je wat ziet, dan moet je ervan uitgaan dat het meerdere pixels zijn die dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Toetsenbord? Alle keys testen bedoel je? Da's nog wel een goeie inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nee ik zou eerder de indeling checken. Je hebt de Nederlandse indeling met een hele dunne enter en een korte shift toets. Daar werk ik echt helemaal niet graag mee :X

http://support.apple.com/kb/ht2841

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
readytoflow schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:32:
Toetsenbord? Alle keys testen bedoel je? Da's nog wel een goeie inderdaad...
Wat fsfikke zegt en idd de toetsaanslag. Er zou maar net een key bijzitten die niet lekker klikt, dat zie je niet met het blote oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Na een opgezwollen batterij te hebben gehad en ik alleen maar op netstroom kon werken is het toch erg fijn dit plaatje weer te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ok6idf.png

0 cycles, capacity 4800 mAh. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:02:
[...]

de 15" retina instap is daar 1900$, wat volgens wisselkoers.nl uitkomt op een 1460€

hier in NL kost deze 2229€, wat neerkomt op een verschil van €769.

wtf?
K zal het wel verklappen
bij macmall verkopen ze vooral de 2012 retina :)

maar de andere modellen zijn ook wel enorm intressant om mee te nemen (mid 2012 15 inch 2,7 ghz mbo :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
RnB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 19:59:
Wat ik zo snel heb kunnen vinden zijn er maar 4 staten waar er geen sales tax is en dat zijn 4 staten waar men niet direct naartoe zou gaan (uitgaande van verhalen hier en daar). Dus daar zul je toch echt op moeten letten.
en je online moet bestellen dan , macmall zit even uit mijn hoofd met z`n 3 winkels in de omgeving van L.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ik heb een 13" Macbook Pro uit 2009 met 4GB RAM en een 256GB SSD. De SSD heeft een klein jaartje geleden gezorgd voor een forse snelheidsboost waarmee hij over het algemeen weer even vooruit kan, behalve als ik Sketch gebruik (Sketch is een soort Illustrator). Nu wil ik dus eigenlijk mijn RAM upgraden naar 8GB, maar vraag me af of ik daar überhaupt wel een goede winst mee maak. Ik denk zelf dat mijn processor gewoon domweg niet krachtig genoeg is (Intel Core 2 Duo 2.26GHz). Kunnen twee nieuwe Sodimmetjes van 4GB iets voor mij uithalen denken jullie? Ik draai niet bijster veel applicaties tegelijkertijd. Meestal enkel Chrome/Firefox, Sketch, Twitter, Spotify en 1Password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Je zult er eerlijk gezegd weinig van merken, aangezien je bij een tekort aan geheugen, nog snel ''geheugen'' (SSD) hebt waar het OS de data naartoe schrijft.
Kijk even in Activity monitor hoe de verhouding page in / page out is. Als die heel groot is, dan hoef je überhaupt geen extra geheugen erin te gooien. Mocht ie klein zijn, zou ik het wel aanraden, ook al merk je er weinig van. Maar dat is puur een gevoelskwestie, want ik heb het niet zo op swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RnB schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:00:
Je zult er eerlijk gezegd weinig van merken, aangezien je bij een tekort aan geheugen, nog snel ''geheugen'' (SSD) hebt waar het OS de data naartoe schrijft.
Kijk even in Activity monitor hoe de verhouding page in / page out is. Als die heel groot is, dan hoef je überhaupt geen extra geheugen erin te gooien. Mocht ie klein zijn, zou ik het wel aanraden, ook al merk je er weinig van. Maar dat is puur een gevoelskwestie, want ik heb het niet zo op swappen.
Dit is onjuist. Page-ins zijn niet relevant hiervoor, deze gebeuren altijd en ook wanneer je meer dan voldoende geheugen hebt. De page out waarde geeft wel een goede indicatie of er te weinig geheugen is. Bij voldoende geheugen is deze 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dat is niet onjuist, want als je goed gelezen hebt, heb ik het over de verhouding van de page in / page out. Wat jij zegt is precies hetzelfde. Want de verhouding page in / page out is het grootst wanneer de page out 0 is. ;)

Stel hij heeft een aantal page outs en meer dan een miljoen page ins, dan is de verhouding ook groot en is er geen noodzaak voor meer geheugen. Hoe jij het brengt is dat het dus wel, want het is >0.

Om een voorbeeld te geven: Wanneer de App store wat installeert (vooral met grote games), krijg ik page outs, ook al heb ik 16GB erin zitten. Jij gaat mij niet wijsmaken dat ik dan te weinig geheugen erin heb zitten.

[ Voor 50% gewijzigd door RnB op 29-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Page in is simpelweg geen relevante maatstaaf om te zien of er behoefte is om voor meer geheugen omdat niet aan elkaar gerelateerd is. Page outs gebeuren alleen als het geheugen vol zit en is daarom een interessante maat. Het is daarom ook niet nuttig om naar de verhouding van page in/page out te kijken. We kunnen dan net zo goed het aantal pixels / page out nemen, dat zegt namelijk net zoveel. Ik kijk zelf liever naar de verdeling van het geheugen (geheugen tabje in activity monitor), en als deze constant vol zit dan is het een goed idee om extra geheugen bij te plaatsten.

Ik heb geen zin om deze discussie weer te starten, deze is al meerdere malen gevoerd in verschillende topics op dit forum, maar misschien is het voor jou handig dat je deze link even bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb ook geen zin om de discussie op te laaien, maar ik blijf erbij dat het wel degelijk handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is onderdeel van de discussie maar je verhaal klopt niet omdat het te kort door de bocht is. Er zijn meer factoren waar je naar moet kijken. Als je de Mac alleen maar laat slapen en niet steeds weer afsluit heeft dat invloed op wat je aan waarden ziet voor de page ins, page outs en de swap (geheugenadressen zijn op een gegeven moment op en moeten dan weer gerecycled worden; er zijn apps die efficient met geheugen omgaan door dingen te swappen). Die getallen alleen zeggen niet veel, je zult ze moeten duiden en daar wringt vaak de schoen.

Het meest makkelijke is gewoon kijken naar je geheugengebruik wanneer je de machine gebruikt. Zie je dat ineens zaken als page ins/outs en swap aardig in waarde stijgen dan is dat vaak wel een indicator dat je er wat meer geheugen in moet stoppen. Aan de andere kant is OS X ook een OS wat geheugen efficient kan inzetten: het gebruikt gewoon wat meer als het dat kan, het laat geheugen dus niet geheel onbenut. Wat je ook ziet is de immer stijgende geheugenhonger: na een paar jaar is het vereiste minimum aan geheugen weer wat opgehoogd. Kortom, als je er nu 8GB in stopt betekent dat je de machine over een paar jaar ook nog kunt gebruiken. Het is een heel klein beetje een gevoelskwestie (sommige mensen willen nog steeds dat het geheugen zo min mogelijk wordt gebruikt) maar vooral een kwestie van inschatten.

Een ssd kan wel wat aan geheugentekort opvangen maar zeer zeker niet alles. RAM is nog altijd vele malen sneller dan een ssd en dat verschil merk je bij bepaalde taken. Een ssd kan bepaalde symptomen verhullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 23:16
Sinds afgelopen maandag mijn Retina 15" Binnen. Ben gegaan voor het "instap" model met als enige optie 16GB Geheugen.

Bevalt erg goed moet ik zeggen, dat scherm is echt subliem, mooi met de hogere resolutie zodat je lekker veel kwijt kan op het scherm.

Heb er vrijwel meteen mavericks op gezet, hier zijn nog wel wat punten mis mee maar dat hoort niet hier thuis.
Geen dode pixels of iets dergelijks kunnen ontdekken. Tot nu toe dus alles helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
general_p schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:15:
Heb er vrijwel meteen mavericks op gezet, hier zijn nog wel wat punten mis mee maar dat hoort niet hier thuis.
Geen dode pixels of iets dergelijks kunnen ontdekken. Tot nu toe dus alles helemaal goed!
Is Mavericks al uit?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Nee Marvericks is nog niet uit, alleen voor developers. Waarschijnlijk wordt Mavericks deze herfst gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik heb een vraagje over de temperaturen en fan speeds van mijn Macbook Pro Early 2011. Is het normaal dat de CPU een temp heeft van ongeveer 60/70 graden als ik enkel internet gebruik? Verder staat mijn mail open en Word. Ook maken mijn fans naar mijn idee meer lawaai dan eerst, terwijl ze op 2000 rpm draaien gemiddeld bij deze temperaturen. Is dit normaal of word het tijd dat ik eens wat checks ga doen en misschien open schroeven voor een schoonmaak beurt?

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Kijk eens of er een proces veel CPU-tijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik heb 'm eindelijk! De rMPB van 11-2012.
Toch een concessie gedaan: de 256GB ipv 512GB SSD.
Verder is het een 15", 16GB, i7-3615QM (2,3GHz)
En (als compensatie voor de SSD) Apple Care tot 11-2015! Inclusief Apple Care bijna de helft betaald van wat 'ie gekost heeft in nov.2012.

Superblij mee! Wel wennen aan OSx
Beeldscherm is uiteraard fantastisch

Wat mij wel opvalt: Browsen lijkt minder snel te gaan? Vooral met safari. Het openen van een pagina in een nieuwe tab lijkt minder snel dan op mijn oude Dell XPS (T7500 C2D, 4GB, 1440x900)? Kan dat kloppen?

Zijn er bepaalde instellingen/applicaties bij Mac OSx die je eigenlijk meteen moet wijzigen, installeren of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Congrats!
Wat mij wel opvalt: Browsen lijkt minder snel te gaan? Vooral met safari. Het openen van een pagina in een nieuwe tab lijkt minder snel dan op mijn oude Dell XPS (T7500 C2D, 4GB, 1440x900)? Kan dat kloppen?
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je echt het laden van de webpage of het scrollen door de pagina? Ik heb goede ervaringen met een specifieke build van WebKit, zeker met scrollen is het een verademing itt Safari zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, niet het scrollen. Daar had ik het gezien wat reviews verwacht. Maar het laden van de pagina. Klik op open in nieuwe tab > Dan zie je dat URL verschijnen en vervolgens is het even stil. Alsof op de achtergrond eerst heel de pagina geladen moet worden...Dan komt de pagina tevoorschijn. Is echt langzamer dan mijn voornoemde laptop.

Ik zal de komende dagen eens kijken of ik dit beter kan onderbouwen. Ik heb nu nog maar een avondje zitten klooien, dus niet echt representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ah oké, dat lijkt me geen normaal gedrag.
Ik heb alleen bij grote pagina's dat het wat langer duurt, maar naar mijn gevoel niet te lang. Neem bijvoorbeeld The Verge, die doet er 2 seconden over om geladen te worden. Dat is wel de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Met even stil bedoel ik ook max 2 seconden. Ik heb het nog niet goed gemeten. Ik zal het eens meten met theverge.com. Die doet er hier op het werk ook lang over. Eens wedstrijdje houden tussen de XPS en de rMPB. Ik zal ook eens kijken of ik verschil zie tussen Safari en Chrome.

Trackpad moet ik overigens ook aan wennen hoor! Vooral slepen van bestanden gaat nog niet echt soepel. Ben er erg gewend aan geraakt om met mijn duim een knop op het touchpad in te drukken en dan met mijn vinger het bestand te slepen.
Ik heb gelezen dat je het trackpad ook zo kan instellen, maar ik stap over op Apple, dus ik wil me daar ook zoveel mogelijk aan conformeren...'Gewoon doorgaan' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
M'n Macbook Pro eind 2011 schiet af en toe hoog in de CPU temperaturen (85 graden) terwijl ik gewoon aan het internetten ben. De ventilatoren gaan dan ook hard loeien. Wat kan hier aan doen? Kan niet geloven dat beetje internetten in Chrome de CPU temp. laat stijgen tot 85 graden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dennischo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:31:
M'n Macbook Pro eind 2011 schiet af en toe hoog in de CPU temperaturen (85 graden) terwijl ik gewoon aan het internetten ben. De ventilatoren gaan dan ook hard loeien. Wat kan hier aan doen? Kan niet geloven dat beetje internetten in Chrome de CPU temp. laat stijgen tot 85 graden :')
Flash waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kwam erachter dat Inkjet4 op 120% CPU stond.. Wat is dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Nu online
Dennischo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:26:
[...]

Kwam erachter dat Inkjet4 op 120% CPU stond.. Wat is dat? :o
Is dat niet printersoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 09:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik heb al enkele maanden het volgende probleem met de OSX app store:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6it6kC.png

bellen naar de apple support helpt niet en mail helaas ook niet.. die geven weer aan dat ik naar apple support moet bellen :P

ik heb vrijwel alle fora afgezocht naar een oplossing maar die heb ik niet gevonden.

weet iemand hoe ik bovenstaande foutmelding wegkrijg bij de update's in de osx appstore?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je bepaalde poort(en) gesloten op je router? Probeer anders ook eens op een andere locatie/internetverbinding :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
spartacusNLD schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:47:
ik heb al enkele maanden het volgende probleem met de OSX app store:

weet iemand hoe ik bovenstaande foutmelding wegkrijg bij de update's in de osx appstore?
Dit kan liggen aan Kaspersky anti-virus op je mac, of anders je DNS servers. Probeer Kaspersky eens uit te schakelen (als je dat gebruikt), of anders de DNS server 8.8.8.8 (Google DNS) tijdelijk in je netwerk instellingen te zetten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-10 09:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

LeLo schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:00:
[...]

Dit kan liggen aan Kaspersky anti-virus op je mac, of anders je DNS servers. Probeer Kaspersky eens uit te schakelen (als je dat gebruikt), of anders de DNS server 8.8.8.8 (Google DNS) tijdelijk in je netwerk instellingen te zetten om te testen.
ik gebruik idd kaspersky.. ik ga bovenstaande vanavond ff proberen :) danku _/-\o_

was idd kaspersky. bedankt iig :)
Zegato schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:05:
Heb je bepaalde poort(en) gesloten op je router? Probeer anders ook eens op een andere locatie/internetverbinding :)
nee alleen wat extra poorten open gezet ivm synology nas

[ Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 04-07-2013 23:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Laatst online: 18-02 14:42
readytoflow schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:42:
Met even stil bedoel ik ook max 2 seconden. Ik heb het nog niet goed gemeten. Ik zal het eens meten met theverge.com. Die doet er hier op het werk ook lang over. Eens wedstrijdje houden tussen de XPS en de rMPB. Ik zal ook eens kijken of ik verschil zie tussen Safari en Chrome.

Trackpad moet ik overigens ook aan wennen hoor! Vooral slepen van bestanden gaat nog niet echt soepel. Ben er erg gewend aan geraakt om met mijn duim een knop op het touchpad in te drukken en dan met mijn vinger het bestand te slepen.
Ik heb gelezen dat je het trackpad ook zo kan instellen, maar ik stap over op Apple, dus ik wil me daar ook zoveel mogelijk aan conformeren...'Gewoon doorgaan' dus.
Ik heb hetzelfde. Mijn super oude acer ging sneller op het net (chrome) dan Apple met een splinternieuwe 15" cMBP.
Bij mij hielp naar chrome gaan xD
Wat ook helpt is de iCould sync uit te zetten (vind het onnodig en hielp wel veel, valt onder de iTraag programma's voor mij samen met iTunes xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot achten jullie de kans dat wanneer de nieuwe MacBook Pro gepresenteerd wordt dat de Non-retina verdwijnt en dat het retina scherm standaard wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:34:
Hoe groot achten jullie de kans dat wanneer de nieuwe MacBook Pro gepresenteerd wordt dat de Non-retina verdwijnt en dat het retina scherm standaard wordt?
50% :P
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja, of het gebeurt wel of niet. Het is meer dat in die prijsklasse een non-retina scherm wel een beetje achterhaald zou zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 14:10
Een vraagje, ik heb een nieuwe MacBook Pro 13' retina aangeschaft. Nu wil ik deze natuurlijk netjes houden, en zat te denken aan een cover hiervoor. http://store.apple.com/us...-for-macbook-pro?fnode=50 in de amac store vertelden ze me dat dit niet slim was omdat de mac dan niet goed koelde. Maar in reviews zijn ze hier juist erg positief over?
Heeft iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb zelf geen ervaring, maar dit las ik in een ander topic:
RobbieB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:45:
Dit is niet bedoelt om je aankoop af te keuren, maar dergelijke covers zijn niet erg geschikt voor power users.

De MacBooks gebruiken het aluminium om te koelen en een plastic cover eromheen zorgt ervoor dat hij de warmte minder goed kwijt kan. Aangezien je ook nog eens een i7 heb vermoed ik dat hij behoorlijk warm zal worden onder een heavy load.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, maar die van mij (of uit mijn omgeving) zijn niet zo positief over dergelijke covers.
Met als antwoord:
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:51:
[...]

Heb 'm er nu uurtje eromheen.

[afbeelding] < Extern scherm aangekoppeld.

Naar mijn idee niet veel warmer dan normaal. Hij staat wel iets hoger op z'n pootjes dus lucht gaat er wel makkelijker in aan de onderkant. Daarnaast zit er aan de onderkant een soort van 'raster' in het plastic.
Ik zou me er niet al te druk om maken, als het echt een probleem zou zijn geweest, had Speck ze nooit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Dat dacht ik inderdaad dus ook, gewoon bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik heb ook zo'n case (van incipo) en mijn macbook wordt echt niks warmer dan zonder die case. Vind het ook wel prettig zo'n case, geen zorgen met krassende voorwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Skoefel schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:44:
Een vraagje, ik heb een nieuwe MacBook Pro 13' retina aangeschaft. Nu wil ik deze natuurlijk netjes houden, en zat te denken aan een cover hiervoor. http://store.apple.com/us...-for-macbook-pro?fnode=50 in de amac store vertelden ze me dat dit niet slim was omdat de mac dan niet goed koelde. Maar in reviews zijn ze hier juist erg positief over?
Of het de warmte afvoer belemmert weet ik niet (klinkt logisch, maar hoeft niet erg te zijn). Ik vind het alleen zo ontzettend lelijk :9
Heb je een prachtige aluminium laptop van ~€2k en dan doe je er eoa plastic ding omheen.
Zelf heb ik nu een jaartje een 15" retina en ik heb op de onderkant een bodyguardz 'skin' geplakt (link) omdat ik het niet fijn vind als ik hem hoor krassen op een tafel of bureau waar wat op ligt. Bovendien heeft hij zo lekker veel grip op schoot op de bank bvb.
Tijdens transport gebruik ik een Joli Originals sleeve. Mooi dun maar wel best aardig beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Skoefel schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:44:
Ik heb precies die (ook de satin, ook voor de 13") en ben er erg tevreden over. Geen last van overmatige warmte maar dat is ook wel logisch want ik gebruik hem niet zo zwaar.

Ik heb hem vooral gekocht omdat ik niet kon wennen aan de scherpe rand aan de voorkant van de MacBook. Bij de vorige plastic had ik dat ook al maar die had ik gewoon afgevijld (was toch een tweedehandsje ;) ). Maar bij alu (en een splinternieuwe) wordt dat natuurlijk lelijk. Dus vandaar die case, die kan ik wel schuren zonder problemen. Hij is ook bijna vlak met het aluminium dus werkte goed wat dat betreft. Schuren was wel nodig want de case is ook vrij scherp :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Hoe verhoudt de performance van de rMBP zich tot de Haswell ultrabooks die nu uitkomen?

Ik sta namelijk op het punt een notebook aan te schaffen en twijfel tussen een rMBP 15"of een windows based machine (Lenovo W530 bv). Ik heb de performance voornamelijk nodig om VM's te draaien en memory dumps (2GB+) te laden en analyseren.

Als de rMBP nou niet op het punt stond om waarschijnlijk heel misschien binnenkort al dan niet een hardware update te krijgen, had ik er al eentje gekocht. Nu heb ik stiekem toch het gevoel dat ik dan verouderde hardware koop, of is dat alleen 'mijn gevoel'?

[ Voor 9% gewijzigd door Apie! op 09-07-2013 10:54 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De MacBook Airs zijn al voorzien van Haswell chips. Daar blijkt met name uit dat vooral de batterijduur een flinke sprong voorwaarts heeft gemaakt. Processorsnelheid blijft redelijk gelijk.
Zie ook http://www.anandtech.com/...cbook-air-review-13inch/3

Conclusie, Haswell is nauwelijks sneller dan Ivy Bridge. Voordelen zitten met name in GPU en batterij.

GREAT NEWS:
http://www.macrumors.com/...o-shows-up-in-benchmarks/

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 09-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
In de MBA zitten dan ook ULV processoren, deze zullen sowieso minder presteren dan een LV variant. De Lenovo W530 is van een totale andere orde en zal dus ook geen ULV processor hebben.
Ik zou als ik Apie was even wachten tot de upgrade naar Haswell in de rMBP, die schijnt eraan te komen (Q4 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Vergeet ook niet dat ten behoeve van die geweldige accuduur de haswell cpu flink is gedownclocked, loopt nu op 1,3ghz dacht ik.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:13:
In de MBA zitten dan ook ULV processoren, deze zullen sowieso minder presteren dan een LV variant. De Lenovo W530 is van een totale andere orde en zal dus ook geen ULV processor hebben.
Ik zou als ik Apie was even wachten tot de upgrade naar Haswell in de rMBP, die schijnt eraan te komen (Q4 2013).
Haswell biedt betere GPU en batterij, CPU is nauwelijks vooruitgegaan deze "tock".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
En niet vergeten de storagesnelheid, die is flink aangepakt nu de macbook air ssd met pcie aan het mobo is geknoopt ipv sata.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 16:23
Heeft iemand enig idee of ik in Nederland een SSD kan kopen voor een Macbook Pro Retina? Ik heb begrepen dat het geen normaal formaat SSD is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:04
De "SSD" in een retina macbook zit vast gesoldeerd op het moederbord. Niet uitbreidbaar dus. De enige manier is via een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
De SSD zit niet vast gesoldeerd maar heeft een andere aansluiting (geen standaard 2.5 inch ssd). En kan dus wel vervangen worden. hier heb ik er wel wat gevonden: http://www.apple4you.nl/i..._id=66&Itemid=1&TreeId=12

anders zul je toch van de owc site moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
sweebee schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:58:
De SSD zit niet vast gesoldeerd maar heeft een andere aansluiting (geen standaard 2.5 inch ssd). En kan dus wel vervangen worden. hier heb ik er wel wat gevonden: http://www.apple4you.nl/i..._id=66&Itemid=1&TreeId=12

anders zul je toch van de owc site moeten bestellen.
Die heb ik ook gevonden inderdaad. Maar dan kan ik net zo goed via OWC direct bestellen, dan heb ik hem nog sneller binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil behalve dat bij de een de SSD 2x zo groot is? Ze zijn beiden even duur..

pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13" Retina (Core i5 3210M, 256GB)

pricewatch: Apple MacBook Pro 2012 13" Retina (Core i5 3210M, 128GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Precies zoals je het al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
GekkePrutser schreef op maandag 08 juli 2013 @ 02:02:
[...]

Ik heb precies die (ook de satin, ook voor de 13") en ben er erg tevreden over. Geen last van overmatige warmte maar dat is ook wel logisch want ik gebruik hem niet zo zwaar.

Ik heb hem vooral gekocht omdat ik niet kon wennen aan de scherpe rand aan de voorkant van de MacBook. Bij de vorige plastic had ik dat ook al maar die had ik gewoon afgevijld (was toch een tweedehandsje ;) ). Maar bij alu (en een splinternieuwe) wordt dat natuurlijk lelijk. Dus vandaar die case, die kan ik wel schuren zonder problemen. Hij is ook bijna vlak met het aluminium dus werkte goed wat dat betreft. Schuren was wel nodig want de case is ook vrij scherp :-(
Oke, hoe zit het met de bescherming? Als de cover er bijvoorbeeld af wordt gehaald? Komen er dan wel krassen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Iemand hier ook wifi problemen met de Macbook Pro 13.3" retina? Voor een kennis van mij ben ik al 3 dagen aan het troubleshooten...zonder veel verbetering. Ben van huis uit een windows-kenner, waar ik eigenlijk altijd wel alle problemen binnen een paar uurtjes opgelost krijg. Maar deze niet...

De problemen :

- Verbind niet met wifi, of verliest verbinding met wifi
- Wanneer verbonden zie je het "geen internet" uitroeptekentje staan
- Wel verbonden met 5 signaalstreepjes, maar geen internet
- Wel verbonden met 5 signaalstreepjes, maar héél traag internet (300-400bytes/sec).
- Wel verbonden met 5 signaalstreepjes maar traag internet (40-50kb/sec).
- Wel verbonden met 5 signaalstreepjes maar matig internet (2-3mbit).

Ik heb al diverse kanalen geprobeerd, 54G modus, N-modus op 20Mhz band geforceerd, diverse encryptiestandaarden, bluetooth disabled (maakte t' meeste verschil!).

Getest op 4 verschillende modems & routers, tevens op 2 gedeelde WIFI-via-android.

Alle andere apparaten op deze netwerken werken perfect (4 Windows laptops, 6 android telefoons) en halen de maximale snelheden die te halen zijn (20mbit down, 3.5mbit up, XS4all).

Ik wordt knettergek. Uren aan besteed. Op de diverse fora op internet alle duizenden berichten van gefrustreerde Macbook Retina gebruikers door gelezen, allen met vergelijkbare problemen als de laptop waar ik mee stoei. Maar niemand heeft een oplossing lijkt het - wat werkt voor de één werkt niet voor de ander.

Het kan toch niet zo zijn dat zo'n grootschalig probleem niet door Apple wordt opgelost (Software of hardware) ...? Bluetooth uitschakelen en wél goed werken op 5Ghz geven aan dat het toch misschien een hardware issue is.....help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Is het apparaat niet gewoon defect?
Zo te lezen heb je alles al geprobeerd, geen idee wat wij dan nou zouden kunnen inbrengen.
Even een afspraak met de Apple store maken (of de verkopende partij) en het defect uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Je zou eens kunnen proberen mac OSX opnieuw te installeren, dit kan gewoon terwijl je al je bestanden behoudt maar ik zou voor de zekerheid eerst een timemachine backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 23:16
Ik heb de laatste tijd ook problemen met wifi. Met mn vorige laptop (windows) had ik geen enkele probleem. Nu als ik op mn Macbook werk moet ik na een tijdje de wifi uit en weer aan doen. Dan kan ik weer een tijdje verder. Dat merk ik alleen als een pagina niet meer wilt laden, of als ik geen nieuwe pagina kan openen.

De 5 streepjes blijven gewoon donker en er komt geen uitroepteken in. Op dit soort momenten mis gewoon bijv. een driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Peunage schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:30:
Heeft iemand enig idee of ik in Nederland een SSD kan kopen voor een Macbook Pro Retina? Ik heb begrepen dat het geen normaal formaat SSD is?
Genoeg te vinden op Internet. Het is wel een prijzig grapje alleen. ;(
http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Aura_Pro_Retina_2012

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:27
De apple site is aan het updaten? Komt er iets leuks?

[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 12-07-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Even snel een vraag; Wat is momenteel de beste software om je Macbook niet in slaap te laten gaan als je je scherm sluit ? Ik draai OSX 10.6.

InsomniaX was altijd populair, is dat nog steeds zo, of is er een beter alternatief?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik gebruik al een hele tijd Caffeine, werkt prima. Ik heb geen ervaring met InsomniaX, dus ik kan het niet vergelijken. Maar probeer het eens zou ik zeggen, dan kan je zelf kijken wat je het beste vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

RnB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:
Ik gebruik al een hele tijd Caffeine, werkt prima. Ik heb geen ervaring met InsomniaX, dus ik kan het niet vergelijken. Maar probeer het eens zou ik zeggen, dan kan je zelf kijken wat je het beste vind werken.
Werkt Caffeine nog wel onder ML? Laatste keer dat ik het gebruikte werkte het niet meer.
Ik ben zelf daarna over gestapt naar Sleep No More wat ook een fijne app is.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
kaos- schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:54:
Even snel een vraag; Wat is momenteel de beste software om je Macbook niet in slaap te laten gaan als je je scherm sluit ? Ik draai OSX 10.6.

InsomniaX was altijd populair, is dat nog steeds zo, of is er een beter alternatief?
Puur voor de beeldvorming, waarom zou je dit willen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik loop sinds een aantal dagen tegen een probleem aan met wegvallende Wifi verbindingen.
Ik heb een airport extreme hier staan, 5GHZ netwerk waar mee ik verbind naar mn Macbook pro 13" (2009) en mn macbook pro ret 15"

Het probleem is dat ik op het 5GHZ netwerk op mn MBPr een 100% noise heb met i stumbler en op mn MBP 13" nog geen 12% Tel daar bij op dat bij het stressen van de verbinding (grote en veel bestanden kopiëren) de verbinding regelmatig helemaal uitvalt. Wifi aan en uitzetten lost het probleem dan wel weer op, maar probeer ik dan diezelfde bestanden weer te kopiëren valt het weer weg.

Heel iritant, overigens op mn 2.4GHZ geen problemen met de 100% noise maar je begrijpt uiteraard dat ik het liefste 5GHZ gebruik.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
metaframe : da's interessant zeg...meeste Macbook Retina's hebben problemen met 2.4GHz wifi, en op 5GHz werken ze dan flawless (zie de vele internet topics...). Lijkt me toch een hardware issue (aangezien dat het ook is bij de omgekeerde gevallen!).

Bluetooth uitzetten helpt bij die omgekeerde gevallen overigens vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OkselFris schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 23:27:
Werkt Caffeine nog wel onder ML? Laatste keer dat ik het gebruikte werkte het niet meer.
Ik ben zelf daarna over gestapt naar Sleep No More wat ook een fijne app is.
Werkt hier nog steeds prima en ik gebruik het al een hele tijd in Mountain Lion. Daarnaast kent OS X sinds Mountain Lion ook een eigen versie op de commandline: caffeinate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
majic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 03:18:
metaframe : da's interessant zeg...meeste Macbook Retina's hebben problemen met 2.4GHz wifi, en op 5GHz werken ze dan flawless (zie de vele internet topics...). Lijkt me toch een hardware issue (aangezien dat het ook is bij de omgekeerde gevallen!).

Bluetooth uitzetten helpt bij die omgekeerde gevallen overigens vaak.
Mijn werkt anders perfect op de 2,4Ghz band en geeft problemen op de 5Ghz band. Als ik op 5Ghz band een bandbreedte van 40Hz aanzet knalt mijn netwerk er steeds uit zogauw de laptop aangaat. Op een bandbreedte van 20Hz doet ie het wel foutloos. Scheelt alleen de nodige snelheid. :(
kaos- schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:54:

Ik gebruik zelf NoSleep. https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/
Peunage schreef op zondag 14 juli 2013 @ 01:48:
[...]

Puur voor de beeldvorming, waarom zou je dit willen? :P
Om je laptop te kunnen laten downloaden met de deksel dicht :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:25

WTM

Iemand al deze cardreader gebruikt in een rMBP 15? http://hdcaddy.com/product.php?id_product=14
Ik wilde zo'n Nifty minidrive maar dat duurt nog wel even voor die leverbaar zijn.
Heb toevallig een 64gig microsd kaartje over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Hmm, ik heb een raar probleem met de Disk Utility in Mountain Lion. Wanneer ik er een ISO in plaats kan ik hem niet branden. Het knopje 'Brand' blijft gedeactiveerd zeg maar.
Afbeeldingslocatie: http://i1333.photobucket.com/albums/w628/Peunage/ScreenShot2013-07-16at221013_zpse29ea64f.png
Wanneer ik de ISO controleer krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i1333.photobucket.com/albums/w628/Peunage/ScreenShot2013-07-16at221156_zpsc2dea76c.png

Het is een beetje raar omdat hij dit met alle ISO's doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-06 03:08
Ik wil voor het komend schooljaar een macbook pro aanschaffen.
Alleen zit ik te denken , wat als de nieuwe macbook pro uitkomt.
Dan heb ik een ouder type macbook gekocht voor hetzelfde bedrag.
Weet iemand "ongeveer" wanneer de nieuwe macbook pro uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nabje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:26:
http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 07:01
Nabje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:26:
Dan zou ik nog even wachten, ondanks dat je nu 80 euro iTunes tegoed krijgt. Tim Cook had tevens zelf bevestigd dat er een hoop nieuwe producten aan zitten te komen eind dit en begin volgend jaar.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 09:43
Of je kiest voor de Macbook Air. :) Althans, als je geen retina wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Froggle schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:13:
[...]

Dan zou ik nog even wachten, ondanks dat je nu 80 euro iTunes tegoed krijgt. Tim Cook had tevens zelf bevestigd dat er een hoop nieuwe producten aan zitten te komen eind dit en begin volgend jaar.
Heb hem rond sept/okt nodig voor studie.
Safaci schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:17:
Of je kiest voor de Macbook Air. :) Althans, als je geen retina wil.
Wil zoiezo geen retina.
Wil hem zelf later upgraden en dat gaat niet bij een air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 08:37
Volgens de laatste geruchten is de kans klein dat de normale MBP nog een upgrade krijgt naar Haswell CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
waar ga je hem voor gebruiken? zelf ook de mbp 13" gekocht wegens zijn upgrademogelijkheden, maar ik baal toch wel met 1280x800, kan geeneens 2 wordpagina's langselkaar houden wat ik toch wel veelvuldig gebruik normaal met schoolactiviteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Scrtz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:23:
waar ga je hem voor gebruiken? zelf ook de mbp 13" gekocht wegens zijn upgrademogelijkheden, maar ik baal toch wel met 1280x800, kan geeneens 2 wordpagina's langselkaar houden wat ik toch wel veelvuldig gebruik normaal met schoolactiviteiten
Voor de opleiding CMD
En dan voornamelijk de programma's : Photoshop, Illustrator, After Effects en Premiere Pro.
Misschien wat video-editing en office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
dan zou ik je echt een retina aanraden, anders ga je daar veel spijt van krijgen. Opzicht kan een 15" nog net maar dat extra gewicht is het imo niet waard om dagelijks mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Scrtz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:56:
dan zou ik je echt een retina aanraden, anders ga je daar veel spijt van krijgen. Opzicht kan een 15" nog net maar dat extra gewicht is het imo niet waard om dagelijks mee te slepen.
Kun je toelichten waarom een retina hier beter geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
als jij wil gaan photoshoppen, illustrator, after effects en premiere pro met een 1280x800 scherm dan wens ik jou veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flauwekul. Ik gebruik de genoemde programma's zelf ook op mijn 13 inch macbook pro en zelfs photoshoppen is er goed mee te doen. Thuis heb ik een full hd monitor staan voor het wat uitgebreidere werk is de normale 13 inch pro ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nabje
Scrtz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:29:
als jij wil gaan photoshoppen, illustrator, after effects en premiere pro met een 1280x800 scherm dan wens ik jou veel succes.
Heb een full-hd monitor thuis staan.
Ging me meer om de prestaties.
Het is voor in de les.
En op school hebben we 21' imac's staan.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:56:
Flauwekul. Ik gebruik de genoemde programma's zelf ook op mijn 13 inch macbook pro en zelfs photoshoppen is er goed mee te doen. Thuis heb ik een full hd monitor staan voor het wat uitgebreidere werk is de normale 13 inch pro ruim voldoende.
Welke specificaties heb je ? (hoeveelheid ram? i5/i7)?

Pagina: 1 ... 29 ... 128 Laatste