Wat zou de meest toekomstvaste optie voor mij zijn? De laptop die ik nu ga kopen moet zeker weer 4 a 5 jaar meegaan (technische defecten daar gelaten uiteraard). Budget is max 2.000,-
Laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt. en soms op avondstudie (4 uurtjes max accutijd)
Standaard computerwerk (internet, Office, thuiswerken ook o.a. MS Project en Visio, niet zo spannend)
Veel Lightroom.
Liefst 15"
Liefst heb ik zoveel mogelijk van mijn documenten (20GB) en Foto's nu 210GB op de laptop staan.
Ideaal zou ik nu kiezen voor een 15" rMBP, 16GB, 512GB, i7 (welke maakt me niet zoveel uit)
Welk van onderstaande opties is gezien budget het meest toekomst vast?
- Nieuwe 13"MBA, i7, 8GB, 512GB - Voodeel: Haswell, lange accuduur, 512GB, 802.11AC. Nadeel kleiner scherm (en resolutie)
- Wachten op retina Haswell (ook 13" denk, 15"zal te duur zijn?) Voordeel alles

(haswell, 802.11AC, nadeel 512SSD zit er niet in denk ivm > & Prijs
- 2e hands 15" rMBP, 16GB 256GB/512GB. Voordeel: Betaalbaar, 16GB, quad i7, scherm. Nadeel: Garantie? geen 802.11AC.
Ik snap dat 'zelfs jullie' niets over de nieuwe rMBP kunnen zeggen. Maar het zou gek zijn als die ook niet wat goedkoper worden (net als de air) en dat er 802.11AC ondersteuning inzit samen met een Haswell processor (waarvan ik dan ook weer verwacht dat die niet HEEL veel krachtiger is dan de huidige i7's, maar vooral zuiniger. O ja, en de PCIe SSD zal ook daar zijn intrede wel doen.
Ik merk dat ik erg twijfel of dat 13"me wel zal blijven bekoren.
Daarnaast merk ik dat ik de nieuwe 802.11AC standaard erg interessant vindt. Een AE met 802.11AC kan er bijvoorbeeld in december nog wel vanaf.
Edit:
Ik bedenk het me nu ter plekke: kunnen er de komende jaren AC dongles komen die je via TB of USB kan gaan gebruiken waardoor 802.11AC op de huidige rMBP ook gehaald kan worden? Of zit de bottleneck hem ergens op het moederbord/chipset (of waar dan ook, zo technisch ben ik niet). Dan zou ik een belangrijke dealbreaker voor een 2e hands rMBP weg kunnen strepen.