De eerste generatie is ook inorde hoor.Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:03:
Beste tweakers,
De komende maanden moet ik aan een nieuwe (15") Macbook Pro. De afgelopen maanden heb ik, naast een hoop positieve geluiden, een hoop negatieve verhalen gehoord over de rMBP. Als het goed is zijn een hoop van deze problemen opgelost met de firmware update en de laatste versie van Mountain Lion.
Ik heb een reseller gevonden waar zij een eerste generatie rMBP (15", 2.3 i7) wegdoen met wat korting. Mijn rondje Google levert een hoop diverse geluiden op. Doe ik, met de laatste updates, een goede koop met de eerste generatie rMBP of kan ik beter toch iets meer spenderen aan de tweede generatie? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Het enige waar je moet op letten is dat je garantie zeker inorde is.
Al deze problemen zijn onder garantie, dus het maakt niet uit welke generatie je dan hebt. Tenzij je met 2de generatie de Haswell upgrade bedoelt. (Het kon zijn dat je de 2013 batch van rMBP bedoelt).
Als je kan wachten op Haswell zou ik wachten. Indien je het nodig hebt en je wilt echt een rMBP dan is het geen probleem om deze te kopen.
Ik heb zelf de MBP recent gekocht en hier een review geschreven: productreview: Apple MacBook Pro 2012 15" review door DaemonAngel
Er staat ook een link in ivm mijn mening voor de keuze van de verschillende Mac modellen (Daemon Angel's webblog: Mac keuzehulp guide)
Kwestie van mezelf niet te herhalen :-)