Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Illusion schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:02:
[...]

[...]

Mannen, bedankt, dat gaat wel goedkomen dus. Volgende probleem:
Apple store amsterdam heeft pas op zondag tijd, hoeze "premium service".
Heeft er iemand ervaring met rechtstreeks inleveren bij microfix?
Heb je enig idee hoeveel mensen er daar per dag worden geholpen? Ook afkomstig van diverse bedrijven zoals MediaMarkt die wel de lusten maar niet de lasten dragen? Dát is de voornaamste reden dat het zo lang duurt. En anders kijk je even of je sneller geholpen wordt in Haarlem of Den Haag. Daar hebben ze ook een Genius Bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 06:54:
Dan hoef je niet op de nieuwe serie te wachten, de huidige modellen beginnen allemaal op 8 GB RAM, 128 GB en als je voor de pro gaat sowieso retina... (behalve dat ene modelletje dat iedereen vergeten is)
Afgezien van het feit dat de prijzen binnen een paar weken zullen dalen?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:41:
[...]

Afgezien van het feit dat de prijzen binnen een paar weken zullen dalen?
ja dat klopt natuurlijk, krijg je vast een mooie aanbieding voor het "oude" model.

Dell laat trouwens nieuwe XPS13 met Kaby Lake zien. Zou Apple dan wellicht toch ook hiervoor kiezen?

Ik lees net dat Apple enquêtes verstuurt met vragen over het gebruik van audio-jack, sd-kaart slot en accuduur. Erg laat voor een serie die waarschijnlijk nog dit jaar uitkomt om daar op basis van deze enquête nog zaken in te wijzigen. bron

[ Voor 28% gewijzigd door SirLenncelot op 15-09-2016 10:32 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
SirLenncelot schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:29:
[...]

ja dat klopt natuurlijk, krijg je vast een mooie aanbieding voor het "oude" model.

Dell laat trouwens nieuwe XPS13 met Kaby Lake zien. Zou Apple dan wellicht toch ook hiervoor kiezen?

Ik lees net dat Apple enquêtes verstuurt met vragen over het gebruik van audio-jack, sd-kaart slot en accuduur. Erg laat voor een serie die waarschijnlijk nog dit jaar uitkomt om daar op basis van deze enquête nog zaken in te wijzigen. bron
Denk niet dat ze dat dan meenemen voor dit jaar. Als het er zo dicht op ligt. Of ze moeten hem al klaar hebben en nu een enquête versturen voor het geval. En dan zeggen 'volgens ons onderzoek gebruikt maar x% de mini-jack en kunnen we hem weglaten' :p

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
SirLenncelot schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:29:
[...]

Waarschijnlijk niet. Dell gebruikt de 15W processors in hun XPS 13 terwijl Apple tot nu de 28W gebruikt in de MBP. De 28W versie van Kabylake is nog niet uitgebracht dus zal wel niet in de MBP zitten. De 28W versie van Apple zal vooral een betere GPU hebben tov de XPS 13. (Intel Iris 550 vs Intel Iris 620)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meh meh meh. Mijn 2015 13inch Pro heeft een beschadigde coating boven de webcam... Binnenkort maar even naar Apple..

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 18-09-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:14
sebastius schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:22:
Meh meh meh. Mijn 2015 13inch Pro heeft een beschadigde coating boven de webcam... Binnenkort maar even naar Apple..
Ook onlangs mijn scherm vervangen op een Macbook Pro Retina mid-2014, voordeel was wel dat de hele behuizing van het scherm ook vervangen word. Scheelde toch weer een deukje :)

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Ik heb nu een Macbook pro 15" 2011 met 16gb ram, radeon HD6750 512mb en ssd. Ik wil eigenlijk een wat snellere computer, ik gebruik bijna het hele adobe pakket voor beeld en mindere mate video. Waar ik m'n beperking merk:

- Illustrator bestanden met extreem veel anchor points wordt soms erg langzaam.
- Langzaam renderen van animaties (en video) in After Effects.
- Veel grote RAW bestanden openen en bewerken.
- Blender 3d maar dat is het minst belangrijk.

Hier zit veel processorkracht tussen, nu zie ik op Geekbench dat m'n computer net onder 9500 punten scoort en de nieuwste macbook rond de 13250. Ik vind dat geen hele grote stap voor 5 jaar maar hoe zit dat in de praktijk? IS dat toch een stuk sneller door vernieuwing in architectuur en andere onderdelen?

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:34
Mijn macbook pro geeft sinds kort een waarschuwing bij de batterij. Staat: Vervang spoedig. Aangezien de melding begon bij een load cycle count van 1000 heb ik het vermoeden dat dat de enige reden is. Apple adviseert een levensduur van 1000 laad cycli. De laptop doet het nog prima en heeft nog ca 75% van de originele capaciteit. Ik vind het verder niet nodig om de batterij te vervangen. Weet iemand of ik ergens kan zien wat de reden van deze melding is? Zou het aantal laad cycli de enige reden kunnen zijn.

Heb al geprobreerd om een SMC reset te doen, ik ga nog een nieuwe batterij calibratie proberen.

• sebastius

sebastius

Sluw schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:36:
Ik heb nu een Macbook pro 15" 2011 met 16gb ram, radeon HD6750 512mb en ssd. Ik wil eigenlijk een wat snellere computer, ik gebruik bijna het hele adobe pakket voor beeld en mindere mate video. Waar ik m'n beperking merk:

- Illustrator bestanden met extreem veel anchor points wordt soms erg langzaam.
- Langzaam renderen van animaties (en video) in After Effects.
- Veel grote RAW bestanden openen en bewerken.
- Blender 3d maar dat is het minst belangrijk.

Hier zit veel processorkracht tussen, nu zie ik op Geekbench dat m'n computer net onder 9500 punten scoort en de nieuwste macbook rond de 13250. Ik vind dat geen hele grote stap voor 5 jaar maar hoe zit dat in de praktijk? IS dat toch een stuk sneller door vernieuwing in architectuur en andere onderdelen?
Nu is natuurlijk je rauwe processorkracht 150% van wat het was. De nieuwe SSDs in de Pro2015 lijn zijn ook vele malen sneller dan de oudere SSDs en SATA poorten.

Ja je gaat het merken. Nee je gaat geen hele grote verbetering merken waarschijnlijk. Je kunt er hetzelfde mee als met de oude. Alleen een stukkie sneller met wat minder gewicht en een mooier scherm!

• Sluw
sebastius schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:34:
[...]

Nu is natuurlijk je rauwe processorkracht 150% van wat het was. De nieuwe SSDs in de Pro2015 lijn zijn ook vele malen sneller dan de oudere SSDs en SATA poorten.

Ja je gaat het merken. Nee je gaat geen hele grote verbetering merken waarschijnlijk. Je kunt er hetzelfde mee als met de oude. Alleen een stukkie sneller met wat minder gewicht en een mooier scherm!
Meh, het is eerder 33% meer kracht. Valt me een beetje tegen na al die tijd, dan ga ik toch minimaal tot komende generatie of nog een daarna wachten. Helaas heb ik wel een laptop nodig.

• sebastius

sebastius

Sluw schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:07:
[...]

Meh, het is eerder 33% meer kracht. Valt me een beetje tegen na al die tijd, dan ga ik toch minimaal tot komende generatie of nog een daarna wachten. Helaas heb ik wel een laptop nodig.
Maar veel applicaties gebruiken ook de GPU en die is wel fors verbeterd ondertussen. Maar zoals met alle computerzaken: als je kunt wachten, gewoon lekker wachten.

• Sluw
sebastius schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:01:
[...]

Maar veel applicaties gebruiken ook de GPU en die is wel fors verbeterd ondertussen. Maar zoals met alle computerzaken: als je kunt wachten, gewoon lekker wachten.
Ja die GPU zit alleen in het duurste model. Ze hebben daar redelijk veel kritiek op gekregen vanuit de professionele markt en las volgens mij ergens dat dat aangepast gaat worden (niet meer dan terecht bij n pro). Dus wacht op z'n minst op de aankomende generatie, dat lijkt sowieso een hele grote update te worden dus misschien wel zo slim ;-)

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:37
Sluw schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:36:
[...]

Ja die GPU zit alleen in het duurste model. Ze hebben daar redelijk veel kritiek op gekregen vanuit de professionele markt en las volgens mij ergens dat dat aangepast gaat worden (niet meer dan terecht bij n pro). Dus wacht op z'n minst op de aankomende generatie, dat lijkt sowieso een hele grote update te worden dus misschien wel zo slim ;-)
Het verschil zit ook vooral tussen de 13" en 15".
De 15" heeft een dedicated GPU en de 13" een shared.

• Sluw
xoniq schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:02:
[...]

Het verschil zit ook vooral tussen de 13" en 15".
De 15" heeft een dedicated GPU en de 13" een shared.
Alleen het duurste 15" model heeft tegenwoordig een dedicated GPU, de normale macbook pro retina 15" niet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 09:43

4POX

Everybody is wired

Ik zat vanmiddag te denken. Hoe zou een Jet Black Macbook pro eruit zien?

Alleen te krijgen als BTO :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
4POX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:55:

Vooral heel erg veel vingerafdrukken!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kI04CqK.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
4POX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:55:

Zoals deze MacBook uit 2008?

Afbeeldingslocatie: http://teamspeed.com/forums/attachment.php?attachmentid=85193&stc=1&d=1320434887

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Telkens als ik mijn mac aan of van een Thunderbolt display koppel, dan blijft de desktop hangen.
  • Achtergrond wordt niet goed geschaald
  • Desktop functies werken niet (minimize, en al die desktop gestures)
  • Dock blijft hangen
Soms wordt het na een minuut vanzelf gefixt maar vaak ook niet. De enige oplossing die ik heb gevonden is uitloggen en weer inloggen.

Heeft iemand de gouden tip om dit op te lossen? :7

voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GAK8ev2b2k3NHJ6gZHrC04YW/thumb.jpg

Mixed Reality dev

• xoniq
Maar dan van aluminium en het dunne design van de huidige generatie :+

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25
Bossie schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:43:
[...]
Jackplug aansluiting werkt niet, rood ledje in aansluiting aan.

Ik heb dit ook wel eens, maar dan ook vaak weer heel lang niet.
Daardoor heb ik geen echte oplossing, maar wat het bij mij altijd oplost is om even de headset weer in te pluggen en dan weer te verwijderen.
Inmiddels heb ik er handigheid in gekregen om het probleem op te lossen (weet niet voor hoe lang).
Met inpluggen van een jackplug lukt het niet. Ook met een houten sate prikker lukt het niet. Verschillende youtube filmpjes gezien. Uiteindelijk krijg ik het nu vrij eenvoudig voor elkaar met een paperclip welke ik aan het uiteind 90 graden heb omgebogen, zeg maar een heel klein haakje gemaakt. Wanneer ik deze op 3 uur positie in de aansluiting stop dan “voel” ik iets waar ik dan aan trek met het haakje. Slechts heel ligt maar dan is het ook opgelost. Ik ben er handig in geworden en heb het al een paar keer gedaan. Nu is het al weer een tijdje goed.
Ik weet dat je niet met metalen zaken in de jackplug aansluiting moet rommelen maar het is bij mij de enige manier. Ik post mijn “oplossing” ook meer als feedback omdat ik de vraag had gesteld. Uitvoeren op eigen risico.

[ Voor 2% gewijzigd door chippie777 op 29-09-2016 17:40 . Reden: Originele probleem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Ik heb een vraag,
Ik kan een MacBook Pro 2014 retina 3.2ghz kopen voor €700,-
Dit zijn de specs:
200gb SSD en 1TB HDD
Videokaart 1,5GB
8GB RAM geheugen
De laatste update zit erop (sierra)

Nu is mijn vraag is dit een goede koop als ik het doe?
Of ga ik hier de fout mee in.

De nieuwprijs was in 2014 €1700,- daarom dat ik deze vraag stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
323 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:10:
Ik heb een vraag,
Ik kan een MacBook Pro 2014 retina 3.2ghz kopen voor €700,-
Dit zijn de specs:
200gb SSD en 1TB HDD
Videokaart 1,5GB
8GB RAM geheugen
De laatste update zit erop (sierra)

Nu is mijn vraag is dit een goede koop als ik het doe?
Of ga ik hier de fout mee in.

De nieuwprijs was in 2014 €1700,- daarom dat ik deze vraag stel.
Is er überhaupt een Retina MacBook Pro met een combi van SSD en standaard HDD erin??
Dacht dat er alleen SSD in zit en dit ook niet te vervangen is? Maar ik kan me enorm vergissen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door smoken op 02-10-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Volgens mij een hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Kan geen retina zijn, is gewoon geen ruimte voor een normale schrijf. Dit betreft een "standard" Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Volgens de koper zit een hybride schijf in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Volgens mij niet mogelijk ,.... naar mijn weten kan er geen andere schijf in een Retina. Foto van het apparaat zou veel verduidelijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
smoken schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:27:
Volgens mij niet mogelijk ,.... naar mijn weten kan er geen andere schijf in een Retina. Foto van het apparaat zou veel verduidelijken ;-)
Er kan inderdaad geen harde-schijf in een retina model van de MacBook (Pro) reeks aangebracht worden.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
bardi-1 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Er kan inderdaad geen harde-schijf in een retina model van de MacBook (Pro) reeks aangebracht worden.
Dacht al dat ik iets gemist had ...
Duidelijk, het betreft dan geen retina model maar het standaard model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323

323

Ik vertrouw het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dan zou ik er alleen mee verder gaan als je hem daar kunt bekijken, maar óf het is een retina met 1 schijf ... of het is een non retina dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdude99
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 13:58
Alle MacBook Pro's (en iMac's) zijn niet leverbaar binnen 4 weken bij de Media Markt, de 12" MacBook wel... Toeval? :p
(serieus, komt dit vaker voor of is het voor het oktober event)

EDIT: na check is bij coolblue ook een 13" model niet meer op voorraad en bij aMac een zooitje 15".

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchdude99 op 03-10-2016 20:03 ]

Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Dutchdude99 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:59:
Alle MacBook Pro's (en iMac's) zijn niet leverbaar binnen 4 weken bij de Media Markt, de 12" MacBook wel... Toeval? :p
(serieus, komt dit vaker voor of is het voor het oktober event)
Ik schat het laatste ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Wel een plezierig uitzicht :)
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/fddtx8ja5/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een MacBook Pro (13-inch, Late 2011) die sinds kort kuren heeft. Opeens komt er ruis op het scherm zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yvtudpyq6udkb.jpg

daarna stopt de laptop er mee en gaat deze vaak niet meer aan. Na een tijdje kan de computer weer opgestart worden, maar soms duurt dit meerdere dagen, en soms dezelfde dag weer.

wat kan er mis mee zijn, en hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:01:
hallo,

ik heb een MacBook Pro (13-inch, Late 2011) die sinds kort kuren heeft. Opeens komt er ruis op het scherm zoals hieronder:
[afbeelding]

daarna stopt de laptop er mee en gaat deze vaak niet meer aan. Na een tijdje kan de computer weer opgestart worden, maar soms duurt dit meerdere dagen, en soms dezelfde dag weer.

wat kan er mis mee zijn, en hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt.
Klinkt als een kaduke videokaart die er mee stopt zo gauw de boel te heet wordt binnenin. Naar Apple toe voor reparatie vermoed ik.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:16
Jep, dat is ook mijn vermoedde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Enig idee wat dit gaat kosten? als ik even snel zoek zie ik prijzen van €400,- langskomen. dit is ongeveer evenveel als de waarde van deze laptop, dus niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:55:
Bedankt voor de reacties. Enig idee wat dit gaat kosten? als ik even snel zoek zie ik prijzen van €400,- langskomen. dit is ongeveer evenveel als de waarde van deze laptop, dus niet echt handig.
Wat ik eerst nog zou doen. Juiste torx schroevendraaier / busje perslucht kopen en bodem open schroeven. Check de ventilators, als die dicht zitten door het stof koelt ie ook niet goed. Dan goed schoon spuiten met de perslucht.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ben momenteel een average linux user (xubuntu) die momenteel wat problemen heeft met zijn nieuwe (werk)laptop; overmatig fangeluid, trage interface (XFCE!) alsook incompatibiliteit met corporate software. (jabra headset, lync, ...)

Dit alles zet mij er misschien aan de volgende macbook pro persoonlijk aan te kopen en ook voor het werk te gebruiken. Zijn er hier veel linux users die overgestapt zijn? Redenen voor overstap zouden zijn; corporate software, *nix systeem (commandline,..) en hopelijk minder random problemen.

Tweede puntje is ook dat ik momenteel een Android power user ben; rooted Oneplus One met wakelock detector, XPosed, Sytem Adblock (hosts file), NDS emulator,.. Zijn er veel mensen die Android+Macbook gebruiken of stappen deze over op iOS? En zo ja, missen ze hier veel?

Thanks!

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Nindustries schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:18:
Ben momenteel een average linux user (xubuntu) die momenteel wat problemen heeft met zijn nieuwe (werk)laptop; overmatig fangeluid, trage interface (XFCE!) alsook incompatibiliteit met corporate software. (jabra headset, lync, ...)

Dit alles zet mij er misschien aan de volgende macbook pro persoonlijk aan te kopen en ook voor het werk te gebruiken. Zijn er hier veel linux users die overgestapt zijn? Redenen voor overstap zouden zijn; corporate software, *nix systeem (commandline,..) en hopelijk minder random problemen.

Tweede puntje is ook dat ik momenteel een Android power user ben; rooted Oneplus One met wakelock detector, XPosed, Sytem Adblock (hosts file), NDS emulator,.. Zijn er veel mensen die Android+Macbook gebruiken of stappen deze over op iOS? En zo ja, missen ze hier veel?

Thanks!
Ik ben zelf overgestapt van Windows naar Mac voor alles wat niet met gamen te maken heeft en van Android naar iOS. Ik mis niets van Android persoonlijk, maar ik was ook geen die hard power user. Mijn telefoon is alleen voor social media en communicatie, meer hoeft-ie niet te doen.

Wel een pluspunt is dat je net als op Linux lekker van de commandline ADB kan gebruiken zonder eerst kinderachtige drivers te installeren zoals op Windhoos. Plug en play. Dat heeft m'n hachje wel eens gered in het verleden als ik weer eens met ROMs aan het kloten was :+
Verder heb je een utility nodig, genaamd Android File Transfer om je files in te kunnen zien. Dus op zich niet heel veel nodig om Android en Mac naast elkaar te gebruiken :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 17-09 15:03
Thanx! Waarschijnlijk de nieuwe MBP kopen en dan misschien over tijd een iPhone, ik merk net dat er een jailbreak community is voor iPhones en NDS4iOS.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:55:
Is garantie.

En is een extended warranty program voor.

https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Uitprinten en naar een Apple store gaan en gratis laten verhelpen :)
Maak wel een backup voor je hem inleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 04-10-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Mektheb schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Is garantie.

En is een extended warranty program voor.

https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Uitprinten en naar een Apple store gaan en gratis laten verhelpen :)
Maak wel een backup voor je hem inleverd.
Euhm nee. Hij heeft een 13". Daar geldt het niet voor. Uit jouw link:
Een MacBook Pro met dit probleem kan een of meer van de volgende symptomen vertonen:

Een vervormd of een verdraaid beeld op het computerscherm
Geen beeld op het computerscherm (of extern beeldscherm), zelfs wanneer de computer is ingeschakeld
De computer start onverwacht opnieuw op

Producten waarbij dit probleem kan optreden

15-inch en 17-inch MacBook Pro-modellen die zijn gemaakt in 2011
15-inch MacBook Pro met Retina-modellen die zijn gemaakt van medio 2012 tot begin 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nelizmastr schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Euhm nee. Hij heeft een 13". Daar geldt het niet voor. Uit jouw link:

[...]
Ok.

Dat is lame want er is niets anders aan het model behalve het formaat.
Zelfde defecte hardware wat gebruikt is, en dat geld ook voor de iMac ( waar ook een repair actie op zit )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Mektheb schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Ok.

Dat is lame want er is niets anders aan het model behalve het formaat.
Zelfde defecte hardware wat gebruikt is, en dat geld ook voor de iMac ( waar ook een repair actie op zit )
De enige afwijking is de videokaart. De 13" heeft geen AMD GPU maar alleen Intel HD3000 en die heeft geen bekend defect. Daarom zit-ie er niet bij. Vreemd genoeg heeft de Mini 2011 wel een dGPU, dezelfde als de instapper 15" 2011 en die valt er weer niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nelizmastr schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

De enige afwijking is de videokaart. De 13" heeft geen AMD GPU maar alleen Intel HD3000 en die heeft geen bekend defect. Daarom zit-ie er niet bij. Vreemd genoeg heeft de Mini 2011 wel een dGPU, dezelfde als de instapper 15" 2011 en die valt er weer niet onder.
Ah ik dacht het dezelfde GPU ook was in de 13"

Mijn excuses dan heb ik niets gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Laatst online: 21:29
Even een vraag voor de mensen die een geschaalde resolutie op hun retina Macbooks gebruiken.
Als ik inlog op mijn Macbook verspringt het beeld even sinds de update Naar Mac OS Sierra.
Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
Jelmar1990 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:52:
Even een vraag voor de mensen die een geschaalde resolutie op hun retina Macbooks gebruiken.
Als ik inlog op mijn Macbook verspringt het beeld even sinds de update Naar Mac OS Sierra.
Ervaren meer mensen dit?
Doet zowel m'n 13 als 15 incher uit 2015. Maar dat verspringen deed ie ook al bij El Captain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als die voorspellingen en roddels moeten kloppen dan zal toch elk moment een mededeling gedaan moeten worden. Op zijn minst de aankondiging van een event.

Ik zit al sinds maart zonder PC en ben al sinds juli geduldig aan het wachten op de presentatie van de nieuwe lijn Macbook Pro's. Begin langzaam een tikje ongeduldig te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

Hier branden de euro's ook al een tijdje in de broekzak. Zo te zien is er overal nog voldoende voorraad (Mediamarkt Macbooks ook weer voor de meeste modellen, iMacs enkele.)

We gaan het zien, voorlopig werkt mijn 15 inch met R9 nog prima.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

GforceNL schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:28:
We gaan het zien, voorlopig werkt mijn 15 inch met R9 nog prima.
Op zichzelf zijn de prijzen van deze wel do-able. Als de update laat wachten of de vernieuwing alleen cosmetisch zijn, is het ouwe model nog goed te doen ook.

Wat doet de GPU onder full-load? Begint de machine dan een beetje te blazen of nog erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35

GforceNL

Out of memory....

Delerium schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:21:
[...]

Op zichzelf zijn de prijzen van deze wel do-able. Als de update laat wachten of de vernieuwing alleen cosmetisch zijn, is het ouwe model nog goed te doen ook.

Wat doet de GPU onder full-load? Begint de machine dan een beetje te blazen of nog erger?
Uiteraard blaast deze als je goed gebruikt, tijdens gamen bijvoorbeeld. Geluids niveau is echter niet hoger dan een macBook zonder dGPU onder full load.

Mijn 13 inch retina die ik hiervoor had blies net zo hard.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:16
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:43:
Als die voorspellingen en roddels moeten kloppen dan zal toch elk moment een mededeling gedaan moeten worden. Op zijn minst de aankondiging van een event.

Ik zit al sinds maart zonder PC en ben al sinds juli geduldig aan het wachten op de presentatie van de nieuwe lijn Macbook Pro's. Begin langzaam een tikje ongeduldig te raken.
Haha hier ook. Ik heb al bijna een windows pc gekocht, zo lang wacht ik al op de nieuwe macbook pro :'(
Ik hoop dat ze de jack plug niet verwijderd hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door Roman_Craig op 13-10-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 18:05
Ik zit er ook op te wachten, zodat ik een weloverwogen keuze kan maken tussen de Macbook 12" en de MBP. Ik heb 'm "nodig" voor presentaties, administratie en algemeen gebruik (dus geen extreme power nodig), maar wil 'm mogelijk ook gaan gebruiken voor fotobewerking zodra mijn WIndows pc de geest geeft. Ben bang dat de Macbook het niet aan kan.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:37

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Dan zou ik sowieso voor de pro gaan vanwege het scherm.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Zijn beiden Retina toch? En ik gebruik overigens een extern scherm ervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Cass Casey op 13-10-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Cass Casey schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:03:
Zijn beiden Retina toch? En ik gebruik overigens een extern scherm ervoor.
Zoals de modellen nu zijn vind ik het prijsverschil van de 12" en de 13'3" te klein. Je krijgt bij de Pro veel meer waar voor je geld.

Overigens lijkt mij een belangrijk punt welke aansluitingen er op je device zitten, zeker als je met een externe display werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Zo denk ik inderdaad ook. Zal veel training gaan geven bij organisaties die vaak verouderde apparatuur hebben. Dus een extra poort is nooit weg voor een converter naar USB-a (pointer), vga en de lader. Kortom: komop met die nieuwe pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag bootcamp gebruiken op een nieuwe macbook pro (2016), maar deze staat niet in de lijst van hun 'supported devices', enkel macbook pro tot medio 2015, of is de pagina gewoon niet up2date? :)

https://support.apple.com/nl-be/HT204990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32
Dat zou best kunnen komen omdat Apple dit jaar nog geen nieuwe Macbook Pro heeft uitgebracht..
Mogelijk pas eind oktober maar dat is ook nog een gerucht.

Met die gedachten is de Apple website gewoon up2date ;)

[ Voor 16% gewijzigd door To_Tall op 18-10-2016 14:25 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:22:
Zou graag bootcamp gebruiken op een nieuwe macbook pro (2016), maar deze staat niet in de lijst van hun 'supported devices', enkel macbook pro tot medio 2015, of is de pagina gewoon niet up2date? :)

https://support.apple.com/nl-be/HT204990
Er is (nog) geen Macbook pro 2016. Het model dat je nu kunt kopen is mid-2015 uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:56
SirLenncelot schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Er is (nog) geen Macbook pro 2016. Het model dat je nu kunt kopen is mid-2015 uitgebracht.
15" = Mid-2015
13" = Early-2015

Modellen die je nu kan kopen :P

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:24
Ik blijf goede hoop hebben voor eind oktober
https://tweakers.net/nieu...ro-en-air-voor-usb-c.html

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Het gerucht (http://www.recode.net/201...apple-new-macs-october-27) is dat er op 27 oktober een event gaat plaatsvinden waar nieuwe macs aangekondigd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

IWriteCode

Less = more

alleen sub-c? Dat zou voor mij een reden zijn om niet (snel) te upgraden.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Precies mijn gedachte ook het laten vallen van de Magsafe :? En het lijkt erop alsof die gelekte foto's van de behuizing dan wel kloppen helaas dus ook geen SD slot meer. Misschien toch maar een 2015 model kopen voor een mooi prijsje...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
DrumandBass schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:07:
Precies mijn gedachte ook het laten vallen van de Magsafe :? En het lijkt erop alsof die gelekte foto's van de behuizing dan wel kloppen helaas dus ook geen SD slot meer. Misschien toch maar een 2015 model kopen voor een mooi prijsje...
SD vind ik nog niet eens zo schokkend. Dat is een vrij grote ingang, en zo vaak gebruikt een gemiddeld persoon die niet. (Fotografen daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Een SD slot is wel breed maar zeker niet hoog maar ik denk dat ze ook van die extra opslag af willen d.m.v. van een SD kaart uitbreiding. Ik ben zeer benieuwd of we weer een "Courage" verklaring krijgen voor de gemaakte keuzes. :9 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nou, ik heb allerlei prijsalerts ingesteld in de pw hoor. Lekker met een stuk korting een 2015 model kopen.

Zag vanochtend al dat de 13"512 Gb versie 200€ zakte, helaas voor een azerty uitvoering. Gelukkig heb ik nog even geduld :)

edit: zou het liefst een 13" model met 16GB ram op de kop tikken, die vind ik echter maar zelden terug bij aanbieders zoals bijvoorbeeld de mediamarkt of bol.com. Iemand een idee hoe ik dit goed in de gaten kan houden?

[ Voor 31% gewijzigd door SirLenncelot op 19-10-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een Macbook Pro n00b vraag: wat is eigenlijk de default enter toets op een Macbook, als je 'gewoon' zo'n ding bij de Mediamarkt in Nederland koopt? Krijg je dan zo'n vervelende verticale smalle of de enige juiste: horizontaal/breed? ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:48:
Krijg je dan zo'n vervelende verticale smalle of de enige juiste: horizontaal/breed? ;)
In Nederland hebben winkels louter de Macbook met verticale enter toets op voorraad. Wil je een horizontale, en ja dat is de enige juiste, dan zul je die specifiek moeten bestellen in een winkel of online. Reken op een paar dagen extra levertijd online.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:48:
Even een Macbook Pro n00b vraag: wat is eigenlijk de default enter toets op een Macbook, als je 'gewoon' zo'n ding bij de Mediamarkt in Nederland koopt? Krijg je dan zo'n vervelende verticale smalle of de enige juiste: horizontaal/breed? ;)
Je krijgt de hoge. De enige echte brede is met een US keyboard lay-out en die kun je alleen via de Apple store online als CTO krijgen. Doe ik ook elke keer; de EU-enter is verschrikkelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Lekker objectief ook dat de brede enter-toets de enige juiste is. Ik heb altijd al de verticale gehad, en heb er nooit problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door xoniq op 19-10-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
[snob modus]
Technically speaking hebben jullie het over de "Return" toets en niet over de "Enter" toets. De "enter" toets zit bij het num-pad en deze is niet aanwezig op een Macbook.
http://apple.stackexchang...ons/47565/return-vs-enter
[/snob modus]

[ Voor 13% gewijzigd door SirLenncelot op 19-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Goed punt om op te letten, zowel mijn eigen MacBook als de MBP van mijn vriendin komen uit de VS, ben gewend aan dit toetsenbord, maar dat is prima te bestellen zie ik al.

Mijn Macbook doet het nog wel (nog een oude zwarte), maar begint af en toe uit de vallen en de accu zit er alleen nog als vulling in, maar alles werkt nog wel. Met een beetje geluk kan de opvolger net zo lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
xoniq schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:57:
Lekker objectief ook dat de brede enter-toets de enige juiste is. Ik heb altijd al de verticale gehad, en heb er nooit problemen mee.
Ik bedoel het niet al te serieus :P

Ik ben van jongs af aan gewend dat de return toets op laptop keyboards langwerpig zijn; hierdoor is de lay-out van een aantal andere toetsen ook anders t.o.v. de verticale. Kwestie van gewenning...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De Commodore 64 erfenis is dat :) dat ont-wen je gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:57:
En dan blijkt de persoon die pleit voor objectiviteit nogal subjectief te zijn.

En dan valt alleen nog maar de conclusie te trekken dat een toetsenbord keuze volstrekt persoonlijk is.

Het toetsenbord met verticale enter toets is om meerdere redenen volstrekt zaad. Ook de kleine shift toets aan de linkerzijde en de positie van het tilde teken is onmogelijk. Net als het pipe teken. Ondergetekende als unox admin vind het werkelijk zaad.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
jant schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:32:
[...]

En dan blijkt de persoon die pleit voor objectiviteit nogal subjectief te zijn.

En dan valt alleen nog maar de conclusie te trekken dat een toetsenbord keuze volstrekt persoonlijk is.

Het toetsenbord met verticale enter toets is om meerdere redenen volstrekt zaad. Ook de kleine shift toets aan de linkerzijde en de positie van het tilde teken is onmogelijk. Net als het pipe teken. Ondergetekende als unox admin vind het werkelijk zaad.
Als admin bij Unox moet je enkel verstand hebben van worstjes :+ daarnaast, ik werk 12 uur per dag als programmeur en sys admin op mijn MacBook met verticale enter toets, nooit problemen ervaren, kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15
xoniq schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:19:
[...]

Als admin bij Unox moet je enkel verstand hebben van worstjes :+ daarnaast, ik werk 12 uur per dag als programmeur en sys admin op mijn MacBook met verticale enter toets, nooit problemen ervaren, kwestie van wennen.
Ik heb op mijn 13e leren blindtypen en was totdat ik mijn macbook pro kocht de horizontale returntoets gewend. Ik heb overwogen om de macbook pro met US-keyboard aan te schaffen, maar had vertrouwen dat ik snel zou wennen aan de US-international keyboard met verticale returntoets. Dat was ook het geval, binnen een paar week was ik volledig gewend aan de verticale returntoets. Sterker nog, nu vind ik toetsenborden met horizontale return hopeloos om op te typen en raak ik telkens de backslash i.p.v. de returntoets. Het is dus maar net wat je bent gewend en dat wennen gaat behoorlijk snel weet ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, ziet ernaar uit dat het dan (eindelijk) gaat gebeuren!!!

Weet iemand nog hoe snel na de presentatie de vorige MacBook te bestellen was? Ik meen me te herinneren dat ik mijn late 2013 direct die avond van de presentatie besteld heb, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
Met de naam "Hello Again". Dat is nogal een statement die ze daar maken. 1984 de Mac en in 1998 de iMac. Om zo'n krachtterm te gebruiken moet je wel iets achter de hand hebben.

Zo Apple de balls hebben om een eigen CPU te introduceren? Of denken jullie aan alleen nieuwe macs?

SOOOOOOO EXCITING!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Eigen CPU zou als een logische stap gezien kunnen worden, gezien hun mogelijkheden met de diverse chips in iPhone en iPad.

Zwarte achtergrond .... mat zwarte MacBook Pro ..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik denk de OLED function bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Die sowieso! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is er al een topic? :-)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Cool, benieuwd waar ze mee komen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Afbeeldingslocatie: http://s.newsweek.com/sites/www.newsweek.com/files/1998/05/18/1314296088655.cached.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
DrumandBass schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:37:
Een SD slot is wel breed maar zeker niet hoog maar ik denk dat ze ook van die extra opslag af willen d.m.v. van een SD kaart uitbreiding. Ik ben zeer benieuwd of we weer een "Courage" verklaring krijgen voor de gemaakte keuzes. :9 >:)
Bedoel je dat Apple denkt: "hey, van de 100.000 Mac-gebruikers zijn er 10 die een SD kaart gebruiken en dan lekker de goedkope SSD nemen, dat kost ons wel 10x 100 euro! Laten we een redesign doen zodat dat niet kan, dat zal ze leren!" ? Want dat is hoe je nu over komt :p

Extra opslag zou ik het in elk geval niet noemen, SD kaartjes zijn langzaam en onbetrouwbaar. Er is geen SMART ondersteuning, en de Flash chips zijn vaak gewoon slecht, in elk geval zelfs slechter dan CF kaartjes en low-end SSD's. Bovendien steken ze vervelend uit (als je die 'speciale' adapters niet gebruikt) en zijn ze niet bepaald goedkoop.

Qua opslag blijf ik liever bij een SSD, bij voorkeur verwijderbaar, maar zo niet, dan is dat ook niet perse een ramp: bulk data sla ik sowieso al niet intern op, en spullen die je altijd nodig hebt nemen niet snel meer dan 200GB in. Als je dan een 256GB model hebt kom je dus met c.a. 50GB vrije werkruimte uit, wat vrij ruim is.

Natuurlijk kan je altijd wel cases bedenken waarbij 6TB in je laptop handig was geweest, maar dan heb je ten eerste een situatie te pakken waar geen enkele laptop fabrikant speciaal wat voor gaat maken (te weinig mensen waar je dat aan kan verkopen), en ten tweede een probleem wat je waarschijnlijk zelf gecreëerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Euh ja, :P
Kijk mij maakt het niet veel uit hoor maar ik vind de keuzes die ze de laatste tijd maken erg vreemd... 3.5mm jack :/
johnkeates schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 01:00:
[...]

Bedoel je dat Apple denkt: "hey, van de 100.000 Mac-gebruikers zijn er 10 die een SD kaart gebruiken en dan lekker de goedkope SSD nemen, dat kost ons wel 10x 100 euro! Laten we een redesign doen zodat dat niet kan, dat zal ze leren!" ? Want dat is hoe je nu over komt :p

Extra opslag zou ik het in elk geval niet noemen, SD kaartjes zijn langzaam en onbetrouwbaar. Er is geen SMART ondersteuning, en de Flash chips zijn vaak gewoon slecht, in elk geval zelfs slechter dan CF kaartjes en low-end SSD's. Bovendien steken ze vervelend uit (als je die 'speciale' adapters niet gebruikt) en zijn ze niet bepaald goedkoop.

Qua opslag blijf ik liever bij een SSD, bij voorkeur verwijderbaar, maar zo niet, dan is dat ook niet perse een ramp: bulk data sla ik sowieso al niet intern op, en spullen die je altijd nodig hebt nemen niet snel meer dan 200GB in. Als je dan een 256GB model hebt kom je dus met c.a. 50GB vrije werkruimte uit, wat vrij ruim is.

Natuurlijk kan je altijd wel cases bedenken waarbij 6TB in je laptop handig was geweest, maar dan heb je ten eerste een situatie te pakken waar geen enkele laptop fabrikant speciaal wat voor gaat maken (te weinig mensen waar je dat aan kan verkopen), en ten tweede een probleem wat je waarschijnlijk zelf gecreëerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zo'n OLED functionbar is ook nog maar de vraag hoe prettig dat werkt, vaak zijn echte toetsen gewoon makkelijker blind te raken, zoals in een auto dat ook prettig is. Maar als ze er een slimme taptic engine onder zetten dan kan het wel eens wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:03:
Zo'n OLED functionbar is ook nog maar de vraag hoe prettig dat werkt, vaak zijn echte toetsen gewoon makkelijker blind te raken, zoals in een auto dat ook prettig is. Maar als ze er een slimme taptic engine onder zetten dan kan het wel eens wat worden.
Ik denk dat ze meer gaan doen met de  Taptic Engine, wellicht ook in de MacBook. Zelf zou ik de OLED balk heel tof vinden als je die zelf kan configureren. Zoals je nu in de mock-ups ziet vind ik het heel handig. Enige wat ik gebruik van de functie toetsen zijn de media keys en scherm helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de SD-card slot verdwijnt, kijk hoeveel fotograven een macbook gebruiken. Hoe moeten die hun camera makkelijk aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
bacardicoconut schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:26:
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de SD-card slot verdwijnt, kijk hoeveel fotograven een macbook gebruiken. Hoe moeten die hun camera makkelijk aansluiten?
Via connector. Vraag me meer af voor de USB-A poorten, zal toch niet zo zijn dat ik de receiver van mijn Logitech muis via een connector moet aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

DrumandBass schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:28:
Euh ja, :P
Kijk mij maakt het niet veel uit hoor maar ik vind de keuzes die ze de laatste tijd maken erg vreemd... 3.5mm jack :/
[...]
Apple heeft dit soort zaken vaker gedaan natuurlijk. Eigenlijk vind ik het wel prima, ik gebruik zelf meestal BT oortjes. Daarnaast, hoe vaak laad je je mobiel terwijl je ook naar muziek aan het luisteren bent?

Onderdelen worden kleiner of verdwijnen helemaal om plaats te maken voor een groter scherm / grotere batterij. Hoop dat we deze trend ook zien bij de nieuwe MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Xanion schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

Via connector. Vraag me meer af voor de USB-A poorten, zal toch niet zo zijn dat ik de receiver van mijn Logitech muis via een connector moet aansluiten...
Grappig, de SD-kaart maakt je niet uit omdat jij die niet gebruikt, maar je muis moet dan wel weer een USB-A aansluiting krijgen ipv een connector/converter :P

Ik verwacht en hoop 2 Thunderbolt met zeker 2 USB-C aansluitingen.
Gewoon stappen maken en niet blijven hangen.
OLED scherm voor je functietoetsen is leuk, maar ook niet meer dan dat.

[ Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 20-10-2016 11:08 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 128 Laatste