Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geteisem schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Balen! Ik zou eerst eens contact opnemen met Apple. Eventueel een Apple store bezoeken en het euvel voorleggen / laten zien. Niet geschoten is immers altijd mis.
Yep, zit nu met ze aan de lijn, volgens mij gebruiken ze Siri op het call center! Ik bel en hoef alleen maar in te spreken dat ik voor mijn Macbook bel (heb er twee in het gezin). Computer stemmetje terug: "Belt u voor de Macbook uit juni 2013..?", ik zeg ja en ze hebben alle info direct in beeld. Gisteren totaal niet verrast tijdens de Keynote maar nu wel weer ff dat 'Apple gevoel' terug _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

D-Ed schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Yep, zit nu met ze aan de lijn, volgens mij gebruiken ze Siri op het call center! Ik bel en hoef alleen maar in te spreken dat ik voor mijn Macbook bel (heb er twee in het gezin). Computer stemmetje terug: "Belt u voor de Macbook uit juni 2013..?", ik zeg ja en ze hebben alle info direct in beeld. Gisteren totaal niet verrast tijdens de Keynote maar nu wel weer ff dat 'Apple gevoel' terug _/-\o_
Klinkt als een goed begin in ieder geval. Hopelijk leidt het tot een degelijke oplossing voor het probleem.
Moet de keynote nog checken zelfs :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Tja, Natuurlijks sturen ze mij naar de Media Markt waar ik hem in 2013 kocht.. Nu ff goed nadenken of ik er zo'n belangrijke zaak van wil gaan maken of hem voor een mooie prijs doorschuif naar een bekende en ik een nieuwe 12 inch Macbook koop op de zaak.. Hij heeft in drie jaar tijd z'n geld dubbel en dwars terug verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
D-Ed schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:14:
Tja, Natuurlijks sturen ze mij naar de Media Markt waar ik hem in 2013 kocht.. Nu ff goed nadenken of ik er zo'n belangrijke zaak van wil gaan maken of hem voor een mooie prijs doorschuif naar een bekende en ik een nieuwe 12 inch Macbook koop op de zaak.. Hij heeft in drie jaar tijd z'n geld dubbel en dwars terug verdient ;)
Op zich niet zo gek natuurlijk. Je hebt het immers bij de mediamarkt gekocht, en dan is Apple niet de verkopende partij. Het is een persoonlijke mening, maar ik vind het daarom beter om direct bij Apple te kopen (dus geen Mediamarkt, iCenter, e.d.), zodat Apple naast fabrikant ook de verkopende partij is. Dan kun je voor garantie altijd direct bij Apple terecht, ook onder het consumentenrecht. Maar als je niet op redelijke reisafstand van een Apple Store woont en de Mac niet tijdelijk kunt opsturen, is dat natuurlijk niet voor iedereen even handig. Maar als je de verhalen leest hoe (de reparatie bedrijven ingehuurd door) de Mediamarkt & Co. met reparatie/garantie van Macs omgaan, is dat zeker aan te raden voor vervolg aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

D-Ed schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:14:
Daar zal Media Markt er niet veel mee doen gok ik 3 jaar na aanschaf.

Tsja, nieuwe Mac is natuurlijk altijd leuk. Maar is die ene pixel dat waard?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
@ThomasG en Geteisem.

Idd, ik ga het risico op (veel) frustratie ook niet lopen denk ik. Sowieso verkoop ik gemiddeld genomen mijn Apple spullen op het moment dat ze een jaar of twee/drie oud zijn. Deze retina is voor mijn doen al lang in bezit. Volgens mijn eigen berekeningen leveren ze zo het meeste op en heb ik niet al teveel kosten voor aanschaf van een nieuwe Macbook. Maar goed, met die kapotte pixel daalt de waarde natuurlijk wel dus ik moet ff kijken of iemand in mijn omgeving dit geen bewaar vind.

Alles is relatief natuurlijk dus bovenstaande hoeft niet op iedereen van toepassing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MacBook pro 15 inch met de Nvidia 750M. Nu heb ik op mijn bureau een Dell Full HD scherm eraan hangen en alles werkt eigenlijk hartstikke keurig. Vlot, snel en geen klachten.

Nu zit ik een tijdje te asen op een 4K scherm. Ik heb in het verleden gewerkt met een MacBook Pro 13 inch met de Nvidia 320m maar ik merkte wel dat als ik aan het werk was dat de animaties van OSX een stuk laggier werden en niet smooth als ik met het scherm aangesloten werkte.

Ik vraag mij nu dus af. Als ik een 4K scherm aan mijn MacBook hang, gaat dat ten koste van de prestaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:29:
Ik vraag mij nu dus af. Als ik een 4K scherm aan mijn MacBook hang, gaat dat ten koste van de prestaties?
Ja. Je GPU moet een scherm met hogere resolutie aandrijven; dat vraagt meer van je grafische kaart en gaat (dus) ten koste van je prestaties.

De vraag is hoeveel je er in de praktijk van merkt. Als je 750M 4k support moeten basic dingen wel prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Morphix. Op zich logisch maar had bevestiging nodig haha. Is een plan voor de lange termijn. Wellicht kan ik als ik de resolutie nodig heb (Photoshop/Lightroom/films bekijken) op 4k draaien en als ik dat niet nodig heb (Adobe Premiere, Indesign, After Effects) terugschalen naar 1440p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Tekst, foto's, office applicaties en dergelijke moet allemaal prima gaan. Video's hangt van de gebruikte codec af, (3D) games hoef je niet te proberen.

Weet je al welke monitor je gaat aanschaffen?

Je zou zeggen dat een Skylake CPU, USB 3.1 poortje en NVMe SSD in een laptop gooien niet zo moeilijk kan zijn, het is haast of Apple hun Mac gebruikers niet meer serieus neemt. De Mac Pro draait ook nog op Ivy Bridge-E terwijl Haswell-E al heel lang uit is, en Broadwell-E ondertussen zelfs in de winkels ligt. Mac Mini hoeven we het ook niet over te hebben, die draait ook nog op Haswell terwijl Broadwell en Skylake al lang uit zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door Balance op 14-06-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balance schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Tekst, foto's, office applicaties en dergelijke moet allemaal prima gaan. Video's hangt van de gebruikte codec af, (3D) games hoef je niet te proberen.

Weet je al welke monitor je gaat aanschaffen?

Je zou zeggen dat een Skylake CPU, USB 3.1 poortje en NVMe SSD in een laptop gooien niet zo moeilijk kan zijn, het is haast of Apple hun Mac gebruikers niet meer serieus neemt. De Mac Pro draait ook nog op Ivy Bridge-E terwijl Haswell-E al heel lang uit is, en Broadwell-E ondertussen zelfs in de winkels ligt. Mac Mini hoeven we het ook niet over te hebben, die draait ook nog op Haswell terwijl Broadwell en Skylake al lang uit zijn...
Als ik game zijn het lichte games uit Steam dus dat is voor mij geen probleem haha!

Nee ik heb nog geen monitor op het oog, maar ik heb nu een Dell scherm van 5 jaar en daar ben ik erg tevreden mee. Mooie kleurweergave, USB hub en diverse poorten voor beeld. (DVI, Displayport en VGA). Dus ik denk dat ik neig naar een Dell.

Ja belachelijk hoe achterhaald de line-up van de computers zijn. Toch denk ik dat Apple dit jaar zijn slag weer gaat krijgen. De MacBook Pro krijgt een fikse update. (Goed het zijn geruchten maar er komen steeds meer verwijzingen dat die gaat komen) en dan denk ik dat de rest ook aan gaat komen zoals de iMac, de Mac Pro, de Mac Mini. Wellicht ook een 5K cinema display want met de nieuwe generatie GPU en Thunderbolt 3 moet dat echt wel mogelijk zijn. Maar ben met je eens dat het veels te lang geduurd heeft. Ik heb er geen nodig maar er zijn mensen die nu wel toe zijn aan een nieuwe Mac.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Kijk eens naar de pricewatch: Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart. Uitstekend 27" IPS paneel met Ultra-HD resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Balance, altijd goed om dat in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Voor diegenen die geinsteresseerd zijn in een nieuwe MacBook: Apple heeft weer de back to school acties.

Net als vorig jaar krijg je nu de Beats Solo2.

Volgens mij precies dezefde actie als vorig jaar. Ik vraag me dan af of de nieuwe (verwachte) MacBook wel voor oktober komt. Dat zou een mooie combi zijn. Misschien wordt de nieuwe MacBook pas officieel aangekondigd ná de Back to School actie. Was dat vorig jaar ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
De solo dit jaar is wireless. Retailwaarde zo'n €100 meer dan de wired versie van vorig jaar.

Ik ben ook benieuwd of ze de nieuwe MacBooks tijdens of na de actie aankondigen. Vorig jaar waren de refreshes in maart en mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Het zou wel erg veel van t goede zijn als de nieuwe MacBooks nog te koop zouden zijn in deze B2S actie.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Unbelievabl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:40
Volgens mij werd ten tijde van de introductie van de rMBP in 2012 de B2S actie ook toegepast op de nieuwe Macbooks. Weet ik niet zeker meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Laten we t hopen, het liefst van allemaal maak ik mijn keuze pas wanneer de nieuwe mpb uit is.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Gisteren mijn Macbook Pro Late 2013 - Retina aangesloten via Thunderbolt to vga kabel op mijn extern Samsung CM23WS full hd scherm. Echter wanneer ik dit doe is alles op mijn extern scherm vrij blurry. Hebben nog mensen dit probleem ? Hoe zit je dit recht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Laatst online: 10:50
Rebbelx schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
Gisteren mijn Macbook Pro Late 2013 - Retina aangesloten via Thunderbolt to vga kabel op mijn extern Samsung CM23WS full hd scherm. Echter wanneer ik dit doe is alles op mijn extern scherm vrij blurry. Hebben nog mensen dit probleem ? Hoe zit je dit recht ?
VGA :'(

Kan je het scherm niet via de DVI aansluiting van het scherm aansluiten? Met VGA kan je nog de 'auto' functie van het scherm proberen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Herkenbaar. Uiteindelijk met dvi aangesloten en probleem was weg.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rebbelx schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:40:
Heel herkenbaar. Er zijn wel wat rare scriptjes die je kan draaien om het te verbeteren. Dat helpt, maar het blijft behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:16
Zit eens de V&A door te kijken en zie toch wel heel veel Macbook pro's in gesealde doos uit de USA voor een voordelige prijs... Is hier een reden voor dat ze zo goedkoop aangeboden worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:10
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:17:
Zit eens de V&A door te kijken en zie toch wel heel veel Macbook pro's in gesealde doos uit de USA voor een voordelige prijs... Is hier een reden voor dat ze zo goedkoop aangeboden worden?
Ja; Macbooks zijn goedkoper in Amerika :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:17:
De macbooks zijn daar 1) absoluut goedkoper 2) wanneer je importeert als de dollar-euro koers voordelig is dan kun je hier in Europa een redelijke winst pakken op een mac.

Let er wel op dat je een EU-adapter voor de lader krijgt/koopt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Hm bijzonder. Wist wel dat het altijd iets scheelde maar het verschil is echt groot genoeg dat ik misschien er wel 1 daar vandaan bestel in plaats van wachten op een eventuele nieuwe versie en dan alsnog goeie 500+ neertikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:08:
Hm bijzonder. Wist wel dat het altijd iets scheelde maar het verschil is echt groot genoeg dat ik misschien er wel 1 daar vandaan bestel in plaats van wachten op een eventuele nieuwe versie en dan alsnog goeie 500+ neertikken.
Dat is in de praktijk zonder de juiste doorvoer kanalen niet voordeliger ; Je zult namelijk nog een forse importheffing en daarover Nederlandse BTW moeten betalen. Dit soort macs zijn vaak grijze import, waardoor ze goedkoper kunnen worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Wouter Lucassen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Dat is in de praktijk zonder de juiste doorvoer kanalen niet voordeliger ; Je zult namelijk nog een forse importheffing en daarover Nederlandse BTW moeten betalen. Dit soort macs zijn vaak grijze import, waardoor ze goedkoper kunnen worden aangeboden.
Nee bedoelde inderdaad ook via de Tweakers vraag & aanbod haha, was niet helemaal duidelijk. :) Toch te mooi een beetje om te laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Nee bedoelde inderdaad ook via de Tweakers vraag & aanbod haha, was niet helemaal duidelijk. :) Toch te mooi een beetje om te laten lopen
Ja, is inderdaad een mooie korting. Ik zou voor dat geld dan wel AppleCare erbij aanschaffen. :) (1j op dat geld is gewoonweg echt te weinig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Wouter Lucassen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:18:
[...]

Ja, is inderdaad een mooie korting. Ik zou voor dat geld dan wel AppleCare erbij aanschaffen. :) (1j op dat geld is gewoonweg echt te weinig.)
Precies. Het enige wat me echt tegen houd is dat de nieuwe modellen er nu toch echt aan zitten te komen. Je leest er veel geruchten over dat het een leuke upgrade wordt. Maar ook mindere verhalen dat hij bijvoorbeeld de MagSafe mist zoals de Macbook 12' dit ook niet heeft. Zou voor mij een aardige deal breker zijn, en zelfs een reden om met de 'oude' variant in zee te gaan.

Ondertussen blijf ik nog wel even de kat uit de boom kijken hoor. Het zou de eerste Macbook worden voor mij en die stap is aardig groot natuurlijk, vooral omdat ik twee jaar terug volledig in het Windows eco systeem zat (XBOX, Windows Phone, laptop) maar de enige in me speurtocht naar een leuke laptop die naar boven kwam was de XPS15. Wat een enorm goeie laptop is, maar ook al bijna in dezelfde prijs zit als de Macbook Pro. Tot iemand op me stage zei... waarom geen Mac?

En denk dat ik na al die jaren de gok wel is ga wagen. Waarom geen Mac, ik programmeer er alleen op en spellen speel ik nu sowieso niet op de computer. Wat zou jullie advies zijn met al aan geruchten naar buiten komt over de Macbook Pro. Wachten of toch deze nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Ik zit in dezelfde situatie en ik wacht nog even.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackTian
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik wacht ook op de nieuwe macbooks. Wil ook al jaren de overstap maken maar nooit echt het geld er voor gehad als student. En nu wil ik natuurlijk geen 'oude' modellen kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Precies. Het enige wat me echt tegen houd is dat de nieuwe modellen er nu toch echt aan zitten te komen. Je leest er veel geruchten over dat het een leuke upgrade wordt. Maar ook mindere verhalen dat hij bijvoorbeeld de MagSafe mist zoals de Macbook 12' dit ook niet heeft. Zou voor mij een aardige deal breker zijn, en zelfs een reden om met de 'oude' variant in zee te gaan.

Ondertussen blijf ik nog wel even de kat uit de boom kijken hoor. Het zou de eerste Macbook worden voor mij en die stap is aardig groot natuurlijk, vooral omdat ik twee jaar terug volledig in het Windows eco systeem zat (XBOX, Windows Phone, laptop) maar de enige in me speurtocht naar een leuke laptop die naar boven kwam was de XPS15. Wat een enorm goeie laptop is, maar ook al bijna in dezelfde prijs zit als de Macbook Pro. Tot iemand op me stage zei... waarom geen Mac?

En denk dat ik na al die jaren de gok wel is ga wagen. Waarom geen Mac, ik programmeer er alleen op en spellen speel ik nu sowieso niet op de computer. Wat zou jullie advies zijn met al aan geruchten naar buiten komt over de Macbook Pro. Wachten of toch deze nemen?
Ik zou wachten. Dan maken die paar maandjes ook niet uit. (En games is geen reden meer om niet voor de Mac te kiezen. Ook al zou je wel spellen spelen, veel games komen op beide systemen uit, en soms zelfs voor Ubuntu (Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Vergat erbij te zeggen dat de game laptop die ik nu heb dan plaats maakt voor een macbook en een game pc haha.. Dan wacht ik inderdaad wel even, hoop wel echt op iets in de richting van Magsafe maar heb weinig hoop als je kijkt naar de 12 inch macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
De chassis is al geleaked. Lijkt me sterk dat er nog iets aan veranderd. M.a.w. geen magsafe, wel USB-C / Thunderbolt 3.

Al zijn er wel gestoorde rumours dat ze de 3.5mm jack er (nog) uit willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Morphix schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:19:
De chassis is al geleaked. Lijkt me sterk dat er nog iets aan veranderd. M.a.w. geen magsafe, wel USB-C / Thunderbolt 3.

Al zijn er wel gestoorde rumours dat ze de 3.5mm jack er (nog) uit willen halen.
Zelfs die 'leak' is en blijft een gerucht. Kan net zo goed van een clone zijn. Zegt nog altijd niks. Het blijven geruchten en aannames tot dat Apple het apparaat zelf aangekondigd heeft.
(Maar zo te zien ga jij er volledig van uit dat dit 100% echt is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Ik draai puur Windows op de Macbook omdat Microsoft Office (En dan met name Outlook) simpelweg niet lekker werkt op OSX. Daarnaast kan ik natuurlijk OSX booten als ik die nodig heb. Gamen kan je dan ook gewoon in Windows doen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
xoniq schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Zelfs die 'leak' is en blijft een gerucht. Kan net zo goed van een clone zijn. Zegt nog altijd niks. Het blijven geruchten en aannames tot dat Apple het apparaat zelf aangekondigd heeft.
(Maar zo te zien ga jij er volledig van uit dat dit 100% echt is.)
Als die leak overeenkomt met de richting waar Apple heen lijkt te willen (e.g. Macbook 12).. waarom zou het niet echt zijn?

En gezien USB-C, muv het magneet mechanisme, een veel betere opvolger is voor zowel USB als het opladen, zie ik persoonlijk niet gebeuren dat Apple er alsnog voor kiest een dedicated oplaadpoort in te bouwen. Dat kost weer ruimte, gaat dus ten koste van ofwel de 'thinness' of de batterij, en lijkt niet te passen in het beeld dat Apple op dit moment voor hun producten voor ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Morphix schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:19:

Zou mooi zijn, mijn werk laptop is toe aan vervanging, wil mijn huidige air gaan inruilen voor een pro. Start geregeld wat vagrant machines op om snel applicaties te testen en dan is een air geen goede keuze.

Maar eerst nog maar eens zien wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Q4 vorig jaar ging mijn MBP mid 2012 kapot, toen baalde ik al omdat ik dit jaar het nieuwe model met ge-upgrade processor wilde, toen toch maar 1 besteld, geen spijt van prima machine, tot vorige week toen er een glas water overheen ging, hij is nu total-loss.
Ik kan nu dus weer een nieuwe kopen maar er is nog steeds geen opvolger...
Ongelofelijk!
En om nu nog tot de herfst te wachten zie ik ook niet zitten, de Toshiba die ik nu ter vervanging heb is op zich prima maar ik mis m'n Mac :-(
#firstworldproblem

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Vorige week voor thuis het apple wired keyboard en de magic mouse 2 gekocht...De mouse was even aanpassen maar na een paar dagen...jonge jonge wat een heerlijk ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rebbelx schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:13:
Vorige week voor thuis het apple wired keyboard en de magic mouse 2 gekocht...De mouse was even aanpassen maar na een paar dagen...jonge jonge wat een heerlijk ding
Ik heb de eerste, en ik vind het echt een onding. Ik gebruik hem werkelijk nooit. Ik ken meer mensen die hem geweldig vinden, maar geef mij maar zo'n ergonomische Logitech muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Cyleo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:00:
[...]

Ik heb de eerste, en ik vind het echt een onding. Ik gebruik hem werkelijk nooit. Ik ken meer mensen die hem geweldig vinden, maar geef mij maar zo'n ergonomische Logitech muis.
Ergonomisch gezien gaan ze inderdaad nergens over. Ik heb zelf de Magic Mouse 2 en vind hem fijn werken, vooral alle gestures die ik ook op mijn MacBook gebruik kan ik daar op toepassen. Ik zit er nog over te denken om een Magic TrackPad 2 te kopen.

Voor de ergonomische afwisseling gebruik ik de Logitech Wireless Trackball M570.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Raveon schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:10:
Q4 vorig jaar ging mijn MBP mid 2012 kapot, toen baalde ik al omdat ik dit jaar het nieuwe model met ge-upgrade processor wilde, toen toch maar 1 besteld, geen spijt van prima machine, tot vorige week toen er een glas water overheen ging, hij is nu total-loss.
Ongelofelijk!
En om nu nog tot de herfst te wachten zie ik ook niet zitten, de Toshiba die ik nu ter vervanging heb is op zich prima maar ik mis m'n Mac :-(
#firstworldproblem
Als het een glas water is en je het zelf moet gaan bekostigen dan is het misschien raadzaam om hem eerst eens te laten reinigen. Water is minder erg dan een glas cola of ijsthee ofzo. Ja shit gaat kapot, als het fout gaat, maar het is wel te repareren in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
supersnathan94 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:04:
[...]

Als het een glas water is en je het zelf moet gaan bekostigen dan is het misschien raadzaam om hem eerst eens te laten reinigen. Water is minder erg dan een glas cola of ijsthee ofzo. Ja shit gaat kapot, als het fout gaat, maar het is wel te repareren in de meeste gevallen.
Hij is te repareren maar dat kost meer dan een nieuwe, dat heet total-loss.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Raveon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:30:
[...]

Hij is te repareren maar dat kost meer dan een nieuwe, dat heet total-loss.
Dat ligt er dus aan bij wie je het hebt laten bekijken. Apple zegt namelijk direct ja die is total loss als ze ook maar iets horen wat te maken heeft met water.

Soms is het een simpele weerstand die door is en alsnog vrij eenvoudig te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:41
Jongens ik ben van plan een macbook te gaan kopen. Nu wilde ik eerst voor een MBP 15inch gaan met wat upgrades maar die prijs staat mij heel erg tegen.
Nu is mijn oog gevallen op de MBP 13inch. Stel dat ik die koop met 8GB ram en 128GB opslag is dat dan zelf uit te breiden of zit alles gesoldeerd op het mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 18-09 20:27
wokkelz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:47:
Jongens ik ben van plan een macbook te gaan kopen. Nu wilde ik eerst voor een MBP 15inch gaan met wat upgrades maar die prijs staat mij heel erg tegen.
Nu is mijn oog gevallen op de MBP 13inch. Stel dat ik die koop met 8GB ram en 128GB opslag is dat dan zelf uit te breiden of zit alles gesoldeerd op het mb?
Met een beetje research had je kunnen vinden dat alles vastgesoldeerd (op de SSD, maar het heeft een proprietary connector) is bij de Retina variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

chengbondkwok schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:52:
[...]

Met een beetje research had je kunnen vinden dat alles vastgesoldeerd (op de SSD, maar het heeft een proprietary connector) is bij de Retina variant.
Je kan wel third-party SSD's vinden voor de Retina modellen, Macsales.com heeft ze bijv.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:41
Bedankt voor de reply.
Ram uitbreiden is dus een no go. SSD kan wel, ben je nog beperkt in grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
wokkelz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:22:
Bedankt voor de reply.
Ram uitbreiden is dus een no go. SSD kan wel, ben je nog beperkt in grootte?
door de beperke mogelijkheden vanwege de redelijk unieke aansluiting vind ik het financiële voordeel dat je krijgt niet echt opwegen tegen de nadelen. Je pakt ergens tussen de 100-200 euro "winst" en je geeft daarmee je garantie op. Daarnaast krijgt je voor dat bedrag extra ook nog een kleine processor upgrade.

Ja het is te doen voor een beetje tweaker, nee ik zou er zelf niet voor kiezen.

edit, ik kan alleen SSD's vinden van 240, 480 en 960GB.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 11-07-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Is dit normaal voor een Macbook Pro 2015? Vanmiddag een accu van 68%. Browser uitgezet, alle apps afgesloten en gewoon de laptop dichtgeklapt. Net weer aangedaan. 57%. Heb al een tijdje het idee alsof de accu niet heel goed is. Zit echt aan de 25 cycles pas en de battery info zegt dat hij healthy/normal is. Waar kan die drain vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:22:
Is dit normaal voor een Macbook Pro 2015? Vanmiddag een accu van 68%. Browser uitgezet, alle apps afgesloten en gewoon de laptop dichtgeklapt. Net weer aangedaan. 57%. Heb al een tijdje het idee alsof de accu niet heel goed is. Zit echt aan de 25 cycles pas en de battery info zegt dat hij healthy/normal is. Waar kan die drain vandaan komen?
Zou eens checken na een resume of er nog apps draaien die een hoge energy usage hebben, volgens mij kan je dit zien met command + rechtermuis op battery indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:52
init6 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Zou eens checken na een resume of er nog apps draaien die een hoge energy usage hebben, volgens mij kan je dit zien met command + rechtermuis op battery indicator.
Option niet command

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Raveon schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:10:
Ongelofelijk!
#firstworldproblem
3 jaar terug ook gehad bij laptop. Heeft 3 weken niet gewerkt, en daarna ging ie weer aan en werkt tot de dag van vandaag. :)
Oftewel, geduld hebben tot alles helemaal droog is aan de binnenkant en nog eens proberen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
Ik zit er aan te denken om mijn 21" imac niet open te trekken om de trage schijf te vervangen maar gewoon een externe usb 3.0 SSD te gebruiken en daar mijn osx install op te doen, ook deels voor de garantie. Hebben jullie positieve/negatieve ervaringen met deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
TheJoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:43:
Ik zit er aan te denken om mijn 21" imac niet open te trekken om de trage schijf te vervangen maar gewoon een externe usb 3.0 SSD te gebruiken en daar mijn osx install op te doen, ook deels voor de garantie. Hebben jullie positieve/negatieve ervaringen met deze setup?
Ik heb dit een tijdje gedraaid en dat ging prima. hij is iets trager dan met een interne ssd, maar je merkt er niet veel van. Is flink sneller dan met de interne hd. Programma's starten was net als interne ssd instant. Ik was er erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
TheJoe schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:43:
Hangt wel af van je Mac, er zitten nog niet zo heel lang USB3 poorten op. Als je nog USB2 poorten hebt zal een externe SSD nog steeds traag zijn denk ik.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
Zonnetje83 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:56:
[...]

Ik heb dit een tijdje gedraaid en dat ging prima. hij is iets trager dan met een interne ssd, maar je merkt er niet veel van. Is flink sneller dan met de interne hd. Programma's starten was net als interne ssd instant. Ik was er erg blij mee!
Thanks, dan kan ik vol overtuiging eentje aanschaffen. Wordt deze: https://www.bol.com/nl/p/...0gb-ssd/9200000055595764/
Xanion schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:59:
[...]

Hangt wel af van je Mac, er zitten nog niet zo heel lang USB3 poorten op. Als je nog USB2 poorten hebt zal een externe SSD nog steeds traag zijn denk ik.
Nog getwijfeld om een thunderbolt kabel te doen inderdaad, maar mijn imac late 2015 ondersteund gelukkig usb 3.0 en die schijfjes zijn een stuk goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
TheJoe schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 00:40:
[...]
Nog getwijfeld om een thunderbolt kabel te doen inderdaad, maar mijn imac late 2015 ondersteund gelukkig usb 3.0 en die schijfjes zijn een stuk goedkoper :)
Thunderbolt heeft wel als voordeel dat het een 'eigen' processor heeft itt USB, dus het vergt kortweg minder processorkracht van je iMac, en veel externe thunderbolt-behuizingen ondersteunen trim en dat kan usb 2/3 niet.

Ik zou dus zelf altijd voor Thunderbolt kiezen, zeker als jouw externe ssd als systeemschijf gaat dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Ik zit er aan te denken om een tweedehandse Macbook te kopen, ik weet nog niet precies uit welk jaar maar heb nog nooit eerder een Mac of iMac gehad. Wel telefoons en ipad.

Hoe is jullie ervaringen met het kopen van een tweedehandse Macbook? Want ik wil liever geen miskoop doen...

En weet iemand nog een goede website waar ze 2e handse macbooks verkopen? Ik weet dat je ook zo'n website hebt die dat voor iPhones regelt.

[ Voor 20% gewijzigd door Jordyz op 15-07-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 18-09 16:16
Waarom niet gewoon hier vraag en aanbod op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
Lounge Deluxe schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Thunderbolt heeft wel als voordeel dat het een 'eigen' processor heeft itt USB, dus het vergt kortweg minder processorkracht van je iMac, en veel externe thunderbolt-behuizingen ondersteunen trim en dat kan usb 2/3 niet.

Ik zou dus zelf altijd voor Thunderbolt kiezen, zeker als jouw externe ssd als systeemschijf gaat dienen.
Hmm daar heb je wel wat sterke argumenten! Wordt dan wel wat duurder maar vind dat het wel waard. Zie in de pricewatch alleen geen samsungs etc kant en klaar dus dat wordt een losse externe thunderbolt case zoeken en een losse ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 22:58
Xenophoben schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:34:
Waarom niet gewoon hier vraag en aanbod op tweakers?
Ja dat kan ook, ik ben daar ook aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Jordyz schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:27:
Ik zit er aan te denken om een tweedehandse Macbook te kopen, ik weet nog niet precies uit welk jaar maar heb nog nooit eerder een Mac of iMac gehad. Wel telefoons en ipad.

Hoe is jullie ervaringen met het kopen van een tweedehandse Macbook? Want ik wil liever geen miskoop doen...

En weet iemand nog een goede website waar ze 2e handse macbooks verkopen? Ik weet dat je ook zo'n website hebt die dat voor iPhones regelt.
https://leapp.nl of natuurlijk de Tweakers V&A.

AdGuard Home

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Leapp zou ik echt niemand aanbevelen. Die prijzen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Zeker waar, het is alleen een site die in mij opkwam door reclames, en je hebt garantie. Ik zou het gewoon via Tweakers V&A aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 16-07-2016 12:52 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Ik vraag me af of zij originele onderdelen van Apple ontvangen aangezien ze zeggen dat de apparaten refurbished zijn. Of zouden zij gewoon china (namaak) materiaal gebruiken om telefoons en laptops op te lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

SquareOne schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Ik vraag me af of zij originele onderdelen van Apple ontvangen aangezien ze zeggen dat de apparaten refurbished zijn. Of zouden zij gewoon china (namaak) materiaal gebruiken om telefoons en laptops op te lappen?
Zo ver ik weet kan je geen onderdelen van apple krijgen.
Ik vermoed eerder dat ze hardware van defecte MacBooks verzamelen en die onderdelen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
SquareOne schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Net wat Psycho_Mantis zegt, verwacht ik dat ze oude MacBooks gebruiken voor onderdelen. En misschien wel fake parts.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je hebt websites zoals leapp, iused en centralpoint die refurbished macs aanbieden. Zij bieden wel garantie, maar hanteren ook vrij hoge prijzen voor gedateerde producten.

Tweakers V&A is een plek waar je goed kunt zoeken en vaak ook betrouwbare mensen treft. Maar marktplaats kan natuurlijk ook wanneer je wat ervaring hebt met 2e hands online kopen.

Ik kan je aanraden om altijd te kijken welke MacBook je koopt. Studeer ook hier eens, zeer overzichtelijke tabel bij derde generatie.

Daarnaast, bij 2e hands altijd langsgaan. Laptop een tijdje proberen, open een paar YouTube filmpjes en voel of die heet wordt (kwartiertje tot max half uurtje voor nodig). Kijk ook altijd even bij info over deze mac of de specs overeenkomen met wat wordt aangeboden en hoe de kwaliteit van de batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-02-2020
Ik wilde zo graag een macbook pro voor school aanschaffen..maar nu blijkt dat ik verplicht begin september al een laptop moet hebben, die ik dus niet heb. En de nieuwe macbooks zullen misschien pas aangekondigd worden eind september, toch? Het is zonde als ik nu een ouder model zou kopen denk ik hè?

Ik zat ook te kijken naar de normale macbooks..maar die zijn niet veel goedkoper en kunnen toch minder aan dan de mbp. Wat adviseren jullie? Ik neig bijna om dan maar een windows laptop te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Koop je een gebruikte Macbook Pro voor niet al te veel, verslijt je die een half jaartje, koop je daarna alsnog een nieuwe. Die 2e hands verkoop je daarna zelf weer.

Of misschien bevalt je aankoop tegen die tijd wel zo goed, dat je hem alsnog gewoon houdt :)

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-07-2016 10:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
Windows laptops hebben ook een cyclus en daarbij: dan moet je hem echt opgebruiken, want de restwaarde van de meeste windows laptops is abominabel.

Heb 's uitgerekend dat voor een macbook pro van 2k je in 3 jaar ongeveer 1000,- afschrijft. Das 330,- per jaar. Laat het uitkomen op 350,- per jaar. Kijk maar eens naar 2ehands prijzen. Daarna wordt het grilliger en kan afhankelijk van het model de prijs wat sneller dalen tot een soort bodem.

Nu een 2ehands mbpro kopen van bijv 2 jaar oud en dan 1 jaar gebruiken zou je dan in theorie 300,- kosten.
* Disclaimer: ik baseer me op mijn zoektocht medio 2014, dus wie weet is dat nu anders, maar reken je zo uit adv 2ehands prijzen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:50:
Windows laptops hebben ook een cyclus en daarbij: dan moet je hem echt opgebruiken, want de restwaarde van de meeste windows laptops is abominabel.

Heb 's uitgerekend dat voor een macbook pro van 2k je in 3 jaar ongeveer 1000,- afschrijft. Das 330,- per jaar. Laat het uitkomen op 350,- per jaar. Kijk maar eens naar 2ehands prijzen. Daarna wordt het grilliger en kan afhankelijk van het model de prijs wat sneller dalen tot een soort bodem.

Nu een 2ehands mbpro kopen van bijv 2 jaar oud en dan 1 jaar gebruiken zou je dan in theorie 300,- kosten.
* Disclaimer: ik baseer me op mijn zoektocht medio 2014, dus wie weet is dat nu anders, maar reken je zo uit adv 2ehands prijzen.
Ja het idee klinkt wel goed..ik ben alleen niet zo van het tweedehands kopen, en zeker geen laptops..Ik koop altijd een laptop waar dan iets mee is..van een bekende vind ik weer anders :9 En ik moet een aantal programma's erop zetten vanuit mijn studie die ik maar op één computer erop kan zetten, anders moet ik weer een nieuwe licentie aanvragen..Dus ik koop nu liever iets wat ik niet over een tijdje weer moet verkopen..Maar een normale macbook of een macbook air vind ik toch ook nog best prijzig vergeleken bij wat ze kunnen (als je vergelijkt met de prijs/specs van een mbp). Of hebben jullie daar een ander idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Faerely schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Ja het idee klinkt wel goed..ik ben alleen niet zo van het tweedehands kopen, en zeker geen laptops..Ik koop altijd een laptop waar dan iets mee is..van een bekende vind ik weer anders :9 En ik moet een aantal programma's erop zetten vanuit mijn studie die ik maar op één computer erop kan zetten, anders moet ik weer een nieuwe licentie aanvragen..Dus ik koop nu liever iets wat ik niet over een tijdje weer moet verkopen..Maar een normale macbook of een macbook air vind ik toch ook nog best prijzig vergeleken bij wat ze kunnen (als je vergelijkt met de prijs/specs van een mbp). Of hebben jullie daar een ander idee over?
Dan lekker nu bestellen. Vind de upgrade cycles van Apple doorgaans niet zo spannend. Mijn MbPro medio 2014 heeft nog steeds een M2 SSD, i7, retina scherm, 16Gb, etc. Er is nog geen moment geweest in de afgelopen 2 jaar dat ie ook maar 1 moment te kennen gaf ergens echt druk mee te zijn :P Een nieuwe zou niets meer kunnen dan ik nu kan/heb :+ Echt vervelend, want vind onnodig geld uitgeven aan upgrades best leuk normaliter :+

PS: je eerst jaar afschrijving krijg je cadeau van Apple met studentenkorting bedenk ik me net. Dat scheelt je 200-250,- en dan kun je na 1 jaar in theorie je mb van de hand doen zonder veel verlies.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-07-2016 11:07 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Dan lekker nu bestellen. Vind de upgrade cycles van Apple doorgaans niet zo spannend. Mijn MbPro medio 2014 heeft nog steeds een M2 SSD, i7, retina scherm, 16Gb, etc. Er is nog geen moment geweest in de afgelopen 2 jaar dat ie ook maar 1 moment te kennen gaf ergens echt druk mee te zijn :P Een nieuwe zou niets meer kunnen dan ik nu kan/heb :+ Echt vervelend, want vind onnodig geld uitgeven aan upgrades best leuk normaliter :+

PS: je eerst jaar afschrijving krijg je cadeau van Apple met studentenkorting bedenk ik me net. Dat scheelt je 200-250,- en dan kun je na 1 jaar in theorie je mb van de hand doen zonder veel verlies.
Ja precies..ik vraag me ook af of de update nu echt zo denderend anders is. En ik wil zooooo graag een macbook -insert zeursmiley-

De 13-inch van 1649 is de beste koop toch? Kan je studentenkorting en "de btw eraf halen" combineren? Want ik heb een kvk nummer, maar ik weet niet of je het kan combineren..Herinner me iets met garantie wat je dan niet hebt, maar vraag me af of dat echt veel uitmaakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Faerely schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:25:
[...]

Ja precies..ik vraag me ook af of de update nu echt zo denderend anders is. En ik wil zooooo graag een macbook -insert zeursmiley-

De 13-inch van 1649 is de beste koop toch? Kan je studentenkorting en "de btw eraf halen" combineren? Want ik heb een kvk nummer, maar ik weet niet of je het kan combineren..Herinner me iets met garantie wat je dan niet hebt, maar vraag me af of dat echt veel uitmaakt..
Je kunt iets prive kopen en dan op de zaak zetten. Althans, mijn macbook was prive gekocht en is in het bedrijf overgegaan en dat leverde me achteraf btw voordeel op. Wel op je afschrijving letten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Je kunt iets prive kopen en dan op de zaak zetten. Althans, mijn macbook was prive gekocht en is in het bedrijf overgegaan en dat leverde me achteraf btw voordeel op. Wel op je afschrijving letten he ;)
Ja klopt, ik wil het dan ook privé op de zaak zetten :-) Dan kan ik de mbp namelijk met studentenkorting kopen en vervolgens privé op de zaak zetten, scheelt toch weer wat ;) Wat bedoel je met m'n afschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Faerely schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Ja klopt, ik wil het dan ook privé op de zaak zetten :-) Dan kan ik de mbp namelijk met studentenkorting kopen en vervolgens privé op de zaak zetten, scheelt toch weer wat ;) Wat bedoel je met m'n afschrijving?
Als je hem op de zaak zet schrijf je hem als het goed is af, volgens de belastingdienstregeltjes. Als je hem dan voor de afschrijving weer verkoopt moet je daar in theorie een verkoopfactuur voor maken tegen de marktprijs.
Geen idee hoe dat voor jouw bedrijfje/boekhouding is geregeld, maar na een jaar de laptop verkopen en het geld in je (prive)zak steken bijvoorbeeld kan niet zonder dat je je laptop dan uit de boeken tovert tegen de afschrijvingswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:32:
[...]

Als je hem op de zaak zet schrijf je hem als het goed is af, volgens de belastingdienstregeltjes. Als je hem dan voor de afschrijving weer verkoopt moet je daar in theorie een verkoopfactuur voor maken tegen de marktprijs.
Geen idee hoe dat voor jouw bedrijfje/boekhouding is geregeld, maar na een jaar de laptop verkopen en het geld in je (prive)zak steken bijvoorbeeld kan niet zonder dat je je laptop dan uit de boeken tovert tegen de afschrijvingswaarde.
Oh ja, zo bedoel je het :) Ja logisch ook..thanks! En hoe zit het met garantie op de mbp? Want repareren, mocht ie stuk gaan, moet bij de iCentres toch? Hoe lang heb je überhaupt garantie..en kan je nog iets 'aanschaffen' dat je langer garantie hebt? Heb hier wel iets over gelezen op het forum..maar kan het niet meer vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Dat had je wel kunnen vinden, maar vooruit ;) AppleCare heet de extra garantie en koop je meteen bij. Althans, ik niet, want ik leun op EU wetgeving van 2 jaar garantie en langer binnen de normen. Dat is niet automatisch wat je krijgt als je na jaar 1 iets hebt ;)

offtopic:
Als je van prive aankoop naar zakelijk gebruik gaat zou ik dat niet meteen als eerste melden als je belt - zakelijke klanten hebben minder rechten dan prive klanten.

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-07-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:56:
Dat had je wel kunnen vinden, maar vooruit ;) AppleCare heet de extra garantie en koop je meteen bij. Althans, ik niet, want ik leun op EU wetgeving van 2 jaar garantie en langer binnen de normen. Dat is niet automatisch wat je krijgt als je na jaar 1 iets hebt ;)

offtopic:
Als je van prive aankoop naar zakelijk gebruik gaat zou ik dat niet meteen als eerste melden als je belt - zakelijke klanten hebben minder rechten dan prive klanten.
Haha ja ik had wel zitten zoeken, maar vind het ook fijn om van anderen te horen wat ze ervan vinden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:56:

offtopic:
Als je je MBP zakelijk koopt bij Apple dan heb je alleen recht op een jaar fabrieksgarantie en verder niks, tenzij je AppleCare neemt. Als je als particulier bij Apple rechtstreeks koopt dan heb je een jaar fabrieksgarantie en vervolgens op basis van het consumentenrecht, nog recht op aanvullende garantie van ten minste 2 jaar. De daadwerkelijke lengte hangt af van de te verwachten levensduur waarbinnen je redelijkerwijs mag verwachten dat het product deugdelijk blijft werken (lees: niemand weet hoe lang dat is).

Bedenk ook even goed dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor de aanvullende garantie volgens het consumentenrecht. Als je bijvoorbeeld bij een iCentre koopt kun je het eerst jaar dus nog bij Apple rechtsreeks terecht (de jaar fabrieksgarantie), maar daarna moet je bij iCentre zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:21

Saven

Administrator

Faerely schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Waarschijnlijk scheelt het je niks, want zoals ik een beetje merk (ik kan het fout hebben natuurlijk) draai je maar weinig omzet met de eenmanszaak. Dan hoef je geen btw af te dragen, maar kun je de btw ook niet aftrekken.

En als je iets op 'de zaak' zet van meer dan 450 euro (zoek het exacte even op), moet je m afschrijven over meerdere jaren omdat zo'n laptop niet in 1 keer waardeloos is geworden. Geen tijd nu om het goed uit te leggen dus zoek het maar ff op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
Saven schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:15:
[...]

Waarschijnlijk scheelt het je niks, want zoals ik een beetje merk (ik kan het fout hebben natuurlijk) draai je maar weinig omzet met de eenmanszaak. Dan hoef je geen btw af te dragen, maar kun je de btw ook niet aftrekken.

En als je iets op 'de zaak' zet van meer dan 450 euro (zoek het exacte even op), moet je m afschrijven over meerdere jaren omdat zo'n laptop niet in 1 keer waardeloos is geworden. Geen tijd nu om het goed uit te leggen dus zoek het maar ff op :P
Ik moet zeker wel btw af dragen haha, dus gaat me wel iets schelen O-) Maar ik denk ook niet dat ik de laptop dan weer ga verkopen hoor..ik denk dat de update mij niet heel veel gaat uitmaken denk ik, als ik de verhalen zo lees.. Dus daar ga ik maar nog even niet teveel over nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Ik lees net op de frontpage dat Intel Kaby Lake al aan het uitrollen is. Kaby Lake is de opvolger van Skylake waar we al een tijdje op zaten te wachten in de volgende MBP's. Hoe groot is de kans dat Apple Skylake nog zal gebruiken nu Kaby Lake er ook al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is ongeveer 10%. Apple komt ermee weg ouwe zooi te verkopen. Maar Apple staat ook bekend om het nieuwste van het nieuwste te kunnen krijgen en aangezien de update op zich laat wachten is de kans groot dat Apple juist daarop wacht.

Een update met ouwe zooi gaat meestal wel redelijk omdat het verschil tussen generaties niet zo groot hoeft te zijn, maar aangezien Apple Skylake nog niet heeft kan men daar het verschil wel degelijk goed maken. Wat mij betreft vrijwel zeker dat er straks Kaby Lake inzit maar ik hou dus een slag om de arm (van 10%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Het lijkt mij ook niet geheel vreemd als Apple al eerder toegang krijgt tot nieuwe chips van Intel. Laten we hopen dat we bij het eerst evenement een MBP te zien krijgen met Kaby Lake :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

MacRumors heeft er nu ook een verhaaltje over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
Als ik Windows op mijn mbp heb gezet via bootcamp, en ik wil microsoft office aanschaffen..Kan ik de Windows versie dan aanschaffen? Ik moet namelijk in Windows werken voor mijn studie..Ik heb eigenlijk weinig zin om Microsoft Office voor mac en windows aan te schaffen, dus gok dat ik het voor één van de twee sowieso ga downloaden haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Faerely schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:19:
Als ik Windows op mijn mbp heb gezet via bootcamp, en ik wil microsoft office aanschaffen..Kan ik de Windows versie dan aanschaffen? Ik moet namelijk in Windows werken voor mijn studie..Ik heb eigenlijk weinig zin om Microsoft Office voor mac en windows aan te schaffen, dus gok dat ik het voor één van de twee sowieso ga downloaden haha..
Microsoft biedt Office 365 aan als abonnement. Dan heb je altijd de laatste versie van office tot je beschikking op elk platform dat je wenst. Voor studenten kost het 80€ voor 4 jaar.

https://www.microsoftstor...BJIvFAy0:20160722092555:s

Edit: via surfspot.nl kun je als student office 2016 kopen voor eenmalig 27€. Dan moet je volgens mij wel weer kiezen tussen de Windows/Mac versie

[ Voor 7% gewijzigd door SirLenncelot op 22-07-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Microsoft biedt Office 365 aan als abonnement. Dan heb je altijd de laatste versie van office tot je beschikking op elk platform dat je wenst. Voor studenten kost het 80€ voor 4 jaar.

Edit: via surfspot.nl kun je als student office 2016 kopen voor eenmalig 27€. Dan moet je volgens mij wel weer kiezen tussen de Windows/Mac versie
Of 3.99/j :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Ideaal! Dankjewel :) Wat ik me dan afvraag..als je OSX en Windows op je Mac hebt..ziet ie het dan als 2 pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Faerely schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Ideaal! Dankjewel :) Wat ik me dan afvraag..als je OSX en Windows op je Mac hebt..ziet ie het dan als 2 pc's?
Ja, je krijgt twee licenties. Daarmee activeer je een installatie. Wil je een derde werkplek activeren dan zul je een andere op moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
SirLenncelot schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Ja, je krijgt twee licenties. Daarmee activeer je een installatie. Wil je een derde werkplek activeren dan zul je een andere op moeten geven.
Ah oké! Naja in principe is dat genoeg, kan mijn mbp altijd aan mijn iMac aansluiten en die als beeldscherm gebruiken :-) Dan hoef ik niet nog een extra Office pakket aan te schaffen :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Faerely schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:19:
http://products.office.com/nl-nl/student?tab=students

Gratis te downloaden als student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faerely
Ja ik zag het, maar dat is alleen de online versie zag ik? Geen idee wat dat precies betekent, dat je het alleen kan downloaden zeker? En niet het complete pakket dacht ik te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 10:52
Iemand hier toevallig ervaring met een nieuwe MacBook Pro met een bootcamp van Windows 10 met daarop SolidWorks? Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de laatste versie MacBook's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Heb een MBP 2015 met bootcamp en W10. Werkt prima en lekker snel. Geen ervaring met Solidworks
Robert1989 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:30:
Iemand hier toevallig ervaring met een nieuwe MacBook Pro met een bootcamp van Windows 10 met daarop SolidWorks? Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met de laatste versie MacBook's.
Pagina: 1 ... 114 ... 128 Laatste