Ik kreeg vorig jaar januari een mailtje van Apple over een aanvullend reparatieprogramma omtrent mijn Macbook Pro Retina 2012. Ze erkenden dat er modellen waren die problemen hadden met de video kaart (random freezes, reboots etc). Na een jaar uitgesteld te hebben, besloot ik 2 weken geleden het snel in te leveren voor reparatie. Het aanbod zou een jaar geldig zijn, tot 27 februari 2016 (het is overigens nadat ik het inleverde weer verlengd tot november 2016). Dus snel ingeleverd bij de iCentre in Arnhem en aangegeven wat het probleem is.
Zij erkenden het inderdaad en namen het in. Degene die mij hielp zag ook dat mijn coating minder begon te worden van mn scherm (waren wat vlekjes in de hoek). Hij gaf aan dat dit misschien onder een vervangingprogramma ooit viel, dus misschien ook gefixt zou worden. Maar niks beloofd (verwachte het ook niet). Alles ingeleverd dus en hoopte dat ze in ieder geval het probleem zouden oplossen (videokaart).
Afgelopen zondag mijn Macbook weer opgehaald.....
Ze hebben het moederbord vervangen (wellicht ivm videokaart), maar ook de gehele display. Ik had 2-3 (zeer irritante) dode pixels in mijn scherm. Dus deze is nu weer gloednieuw én uiteraard nieuwe coating. Maar wat mij nog meer verbaasde is dat ze zelfs mijn batterij hadden vervangen voor een gloednieuwe. Die van mij had 670 cycles en was echt defect aan het raken (viel op 30% soms zomaar uit, langer dan een anderhalf uur hield hij het zelden vol). En achteraf zag ik zelfs dat ze de behuizing hebben vervangen haha. Ik had wat krasjes en kleine gebruikerssporen in de hoeken. Alles is nu glad en strak. Ze hebben eigenlijk zo goed als alles vervangen, behalve de onderkant van de behuizing (er zit nog een vlekje op die ik ook had). Ik keek nog naar de serienummer voor de zekerheid, maar is nog gelijk. Ik dacht misschien hebben ze een refurb gegeven (zou ze minder moeite hebben gekost zo

)
Ik wilde dit jaar een nieuwe Macbook halen omdat mn batterij minder (lees: verrot) was. Maar nu heb ik mijn bedenkingen of ik wel een nieuwe nodig heb. Batterij met 2 cycles op de teller, gloednieuw scherm, moederbord en behuizing... Maar wellicht dat ik mijn vraagprijs kan verhogen en de 2016 model kan halen als die mijn verwachtingen overtreft
Dus tip voor de 2012 eigenaars: ga in ieder geval langs, wie weet krijg je meer vervangen dan waar je voor gaat

Ik heb in ieder geval een zeeeeer welcome meevaller gehad nu.