Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zware Unit schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:07:
[...]

Goed om te horen. De snelheidsverbetering vind ik echt enorm. Zeker bij grote downloads van het WWW en bestandsoverdracht binnen mijn netwerk is het verschil geweldig.
Ik merk het vooral in mijn eigen netwerk inderdaad, ik verplaats vaak iso's of images en dat is echt enorm versneld.

PS. heb jij na het plaatsen ook geen last meer van haperingen in Launchpad etc.? Voorheen had ik ze redelijk vaak maar niet altijd maar sinds het kaartje is het echt spontaan verdwenen (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gebruik geen launchpad, dus kan daar niet over oordelen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

Quakie

quakelen

CRXDelSol schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:45:
Niet alleen dat. Het maakt ook uit of je 'Power Nap' gebruikt. Dan wordt de Mac eens in de zoveel tijd wakker om een te kijken of 'ie een backup kan maken of updates controleren.
Power Nap staat uit op batterij. Batterij conditie is good volgens os x. Heeft 100%, 110 cycles en schommelt tussen de 97 en 99% van oorspronkelijke kracht.

Rest is een het schone installatie sinds El Capitan, met uiteraard laatste update...

Maar had die ook onder (snow) leopard, mavericks, yosmite hoor met diverse systemen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik heb een Mac book pro met secure filesync,deze genereert spindumps van bijna 4 gig,zit ook 4 gig in de machine,zodra ik secure filesync op pauze zet is de traagheid van de machine voorbij.

Hoe zet ik de spindumps uit?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

racoon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:47:
Ik heb een Mac book pro met secure filesync,deze genereert spindumps van bijna 4 gig,zit ook 4 gig in de machine,zodra ik secure filesync op pauze zet is de traagheid van de machine voorbij.

Hoe zet ik de spindumps uit?
Dit topic gaat over ervaringen & discussie met de MacBook Pro. Voor problemen kun je beter een nieuw topic openen (ook omdat het een softwareprobleem is en niet per se een probleem met de MacBook Pro).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:56

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik heb een incase icon sleeve om de macbook in op te bergen, sluit mooi strak aan en geen rits wat mogelijke beschadiging kan geven.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ben erg benieuwd of de Skylake MBP's nog wel een thunderbolt aansluiting hebben....Of dat Apple kiest voor USB-C in plaats van thunderbolt. Geen thunderbolt zou het thunderbolt display in 1 klap onbruikmaar maken. Aangezien ik toe ben aan een nieuwe MBP maskt dat de keuze lastig. Een 'oud' type kopen of toch wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door paulcito op 15-02-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
paulcito schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:17:
Ben erg benieuwd of de Skylake MBP's nog wel een thunderbolt aansluiting hebben....Of dat Apple kiest voor USB-C in plaats van thunderbolt. Geen thunderbolt zou het thunderbolt display in 1 klap onbruikmaar maken. Aangezien ik toe ben aan een nieuwe MBP maskt dat de keuze lastig. Een 'oud' type kopen of toch wachten.
Ik zou sws wachten.

Ik denk niet dat Apple van Thunderbolt afstapt. Dit heeft nog steeds veel voordelen ten opzichte van USB-C (waaronder Daisychaining en native PCIe support. Ook lagere latency is een enorm voordeel met externe drives).

Ik gok dat Apple dit jaar komt met een nieuw thunderbolt display (5K variant), die ook is aangepast aan het nieuwe ontwerp van de iMacs (2012 en hoger).

Overigens is het "oude" type macbook nog steeds briljant. Ben erg tevreden met mijn 2015 MBPr 15". Ben nog geen dingen tegengekomen die dit beestje niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thunderbolt 3 accepteerd ook USB devices. Lijkt mij dus een logische keuze voor Apple.
Can I connect USB devices to a Thunderbolt 3 port?
Yes, Thunderbolt 3 ports are fully compatible with USB devices and cables.
- See more at: https://thunderbolttechno.../faq#sthash.3VDdSais.dpuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Thunderbolt en USB-C kunnen prima gecombineerd worden. Waar jij het over hebt is waarschijnlijk de fysieke connector. In het geval van Thunderbolt is dat op alle Apple computers nu nog een mini DisplayPort aansluiting. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat op toekomstige MacBook's de Thunderbolt 2 / mini DisplayPort aansluiting wordt vervangen door een Thunderbolt 3 / USB-C aansluiting.

Dat maakt het huidige Thunderbolt scherm inderdaad overbodig, maar ik denk dat daar gewoon een Thunderbolt scherm met USB-C voor in de plaats komt. Wellicht worden beiden nog een tijdje gelijktijdig verkocht. Dat is (of was) ook het geval met het Cinema display en het Thunderbolt scherm die in feite hetzelfde waren, maar alleen een andere kabel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Tjoekie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Thunderbolt en USB-C kunnen prima gecombineerd worden. Waar jij het over hebt is waarschijnlijk de fysieke connector. In het geval van Thunderbolt is dat op alle Apple computers nu nog een mini DisplayPort aansluiting. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat op toekomstige MacBook's de Thunderbolt 2 / mini DisplayPort aansluiting wordt vervangen door een Thunderbolt 3 / USB-C aansluiting.

Dat maakt het huidige Thunderbolt scherm inderdaad overbodig, maar ik denk dat daar gewoon een Thunderbolt scherm met USB-C voor in de plaats komt. Wellicht worden beiden nog een tijdje gelijktijdig verkocht. Dat is (of was) ook het geval met het Cinema display en het Thunderbolt scherm die in feite hetzelfde waren, maar alleen een andere kabel hadden.
Precies dit.... Dus lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Quakie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:56:
[...]

Power Nap staat uit op batterij. Batterij conditie is good volgens os x. Heeft 100%, 110 cycles en schommelt tussen de 97 en 99% van oorspronkelijke kracht.

Rest is een het schone installatie sinds El Capitan, met uiteraard laatste update...

Maar had die ook onder (snow) leopard, mavericks, yosmite hoor met diverse systemen.
Kijk eens bij bluetooth settings of je bluetooth apparaat je mac mag wakker maken. Dat scheelde bij mij best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
Tjoekie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Het probleem waarom het 5K scherm nu nog niet in de vorm van een los display is, is dat de resolutie te hoog is om door de bandbreedte van de huidige displayport/thunderbolt kabel te duwen. Apple stuurt als ik me niet vergis het 5K scherm in de iMac aan alsof het 2 schermen zijn (heel erg versimpeld gezegd :P ).
De nieuwe displayport standaard die in thunderbolt 3 zit, kan deze resolutie wel aan.
Het lijkt me dan ook aannemelijk dat Apple gelijk met die nieuwe aansluitingen een nieuw scherm op de markt gooit.

Wanneer denken jullie dat de nieuwe 15" retina's komen? Laatste update was mei 2015, en als ze in maart niet een nieuwe uitbrengen, doorbreken ze de Early -> Late -> Middle cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:57
Denk pas in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Ik heb even een vraagje/ advies nodig.

Thuis heb ik een macbook pro 2010 13inch met een 1tb harddisk. Nu heb ik nog een samsung evo ssd liggen en die wil ik op de plaats van de superdrive hebben omdat ik die nooit gebruik, en op die ssd wil ik osx dan laten draaien en die harddisk gebruiken voor bestanden. Heb al wat gezocht op het forum en zag dat het inderdaad mogelijk was alleen nu is mijn vraag of deze https://www.alternate.nl/...roduct/37140?event=search bracket geschikt is om de ssd in plaats van de superdrive te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25

Nietzman

Woei!

Nee, die bracket is om een 2.5" schijf in een 3.5" bay te laten passen. Wat je nodig hebt is een caddy.

Afbeeldingslocatie: http://hddcaddy.com/3047-thickbox_default/hdd-caddy-for-mac-mini-g4.jpg

Overigens kun je beter de SSD op de plek van de HDD plaatsen, en de HDD dan in de caddy op de plek van de superdrive inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
Nietzman schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:00:
Nee, die bracket is om een 2.5" schijf in een 3.5" bay te laten passen. Wat je nodig hebt is een caddy.

[afbeelding]

Overigens kun je beter de SSD op de plek van de HDD plaatsen, en de HDD dan in de caddy op de plek van de superdrive inbouwen.
Oke bedankt voor je reactie.

Waarom kan ik het beter andersom doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
sjoerdvdijk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:11:
[...]

Oke bedankt voor je reactie.

Waarom kan ik het beter andersom doen?
Vaak is de sata aansluiting bij je harde schijf sneller dan op de plek van de dvd drive, en een ssd kan die extra snelheid gebruiken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
Dutchdeveloper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:22:
[...]

Vaak is de sata aansluiting bij je harde schijf sneller dan op de plek van de dvd drive, en een ssd kan die extra snelheid gebruiken;)
Duidelijk:) heb ik dan nog steeds zo'n hdd caddy nog? en wat heb ik dan nog meer nodig behalve het gereerdschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Als je een harde schijf en ssd wil houden heb je zo'n caddy nodig.
Dan ghaal je de harde schijf eruit en plaats je die in de caddy en de ssd op de plaats van de harde schijf.

Je hebt verder niks nodig.

Zie hier: YouTube: HOW TO: Install a 2nd HDD in your MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dennissimeau schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:04:
[...]

Het probleem waarom het 5K scherm nu nog niet in de vorm van een los display is, is dat de resolutie te hoog is om door de bandbreedte van de huidige displayport/thunderbolt kabel te duwen. Apple stuurt als ik me niet vergis het 5K scherm in de iMac aan alsof het 2 schermen zijn (heel erg versimpeld gezegd :P ).
De nieuwe displayport standaard die in thunderbolt 3 zit, kan deze resolutie wel aan.
Het lijkt me dan ook aannemelijk dat Apple gelijk met die nieuwe aansluitingen een nieuw scherm op de markt gooit.

Wanneer denken jullie dat de nieuwe 15" retina's komen? Laatste update was mei 2015, en als ze in maart niet een nieuwe uitbrengen, doorbreken ze de Early -> Late -> Middle cycle.
Zo te zien kan de laatste 15" MBPr wel 5K aan middels twee DP kabels: https://support.apple.com/en-us/HT202856.

Maar inderdaad ik verwacht bij de Skylake Macs ook wel een aankondiging van een 5K Thunderbolt scherm.
Hopen dat de nieuwe MBP's in een mogelijke Maart event worden aangekondigd maar het zou ook zomaar de WWDC in Juni pas kunnen worden. Hoogste tijd voor een opvolger van de Haswell lijn in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
En dan gelijk maar hopen op een vergelijkbare back2school actie als die in 2015!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:59:
Als je een harde schijf en ssd wil houden heb je zo'n caddy nodig.
Dan ghaal je de harde schijf eruit en plaats je die in de caddy en de ssd op de plaats van de harde schijf.

Je hebt verder niks nodig.

Zie hier: YouTube: HOW TO: Install a 2nd HDD in your MacBook Pro
Vorige week zo'n HD caddy ingebouwd in mijn Pro begin 2011. De superdrive zit nu in een USB-behuizing die ik erbij heb besteld voor het geval dat ik toch nog een keer een dvd moet gebruiken.
Werkt echt goed. De HD-caddy geplaatst m.b.v. een Youtube filmpje. Ik had alleen veel geklooi met een schroefje dat niet los wilde komen. Met beter gereedschap was dat waarschijnlijk niet gebeurt, dus zorg voor een schroevendraaier die goed past.

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
Wat zijn de ervaringen van mensen hier met de design capacity van een Macbook Pro 13" 2015 retina? Een klasgenoot van mij heeft na 77 loadcycles nog maar een design capacity van 92%. Is dit normaal?

Een andere klasgenoot van me heeft een Macbook Pro 13" uit 2011 en die heeft nog een design capacity van 88% na 977 loodcycles, wat wel echt netjes is.

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
k1NG schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:07:
Wat zijn de ervaringen van mensen hier met de design capacity van een Macbook Pro 13" 2015 retina? Een klasgenoot van mij heeft na 77 loadcycles nog maar een design capacity van 92%. Is dit normaal?

Een andere klasgenoot van me heeft een Macbook Pro 13" uit 2011 en die heeft nog een design capacity van 88% na 977 loodcycles, wat wel echt netjes is.
Dat kan soms ook door abuse komen. Een accu is natuurlijk gewoon een chemisch ding. Als je computer tijdens het kijken van een flash filmpje of een ander CPU actief proces op je deken laat staan, kan dat ding zijn warmte niet kwijt, gevolg: batterij wordt warm en dat vind 'ie niet zo leuk.

Nu weet ik niet of dat ook het geval is bij jou, maar je kunt het altijd eens voorleggen aan AppleCare.

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
dennissimeau schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:40:
[...]

Dat kan soms ook door abuse komen. Een accu is natuurlijk gewoon een chemisch ding. Als je computer tijdens het kijken van een flash filmpje of een ander CPU actief proces op je deken laat staan, kan dat ding zijn warmte niet kwijt, gevolg: batterij wordt warm en dat vind 'ie niet zo leuk.

Nu weet ik niet of dat ook het geval is bij jou, maar je kunt het altijd eens voorleggen aan AppleCare.
Ik heb tot zover nog geen problemen ondervonden, ik ben zelf altijd erg voorzichtig met m'n batterij. M'n klasgenoot heeft maandag een afspraak staan bij Apple, dus ben benieuwd wat ze zeggen.

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb vorig jaar mijn HDD van mijn Macbook Pro mid 2012 vervangen voor een Samsung 840 pro 500GB.
Doordat ik een partitie van 150Gb gebruik voor bootcamp en ik veel fotografie en filmbestanden heb wil ik de opslag uitbreiden.

Ik twijfel tussen een nieuwe externe harde schijf of het inbouwen van mijn oude HDD in de cdrom ruimte. Vind het nu alleen wel prettig dat mijn macbook zo goed als stil is bij normaal gebruik, dat verlies ik als ik mijn HDD weer ga inbouwen.

Lastig... Hebben jullie suggesties hierover en externe harde schijven (1TB) die jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
zozamis schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:59:
Ik heb vorig jaar mijn HDD van mijn Macbook Pro mid 2012 vervangen voor een Samsung 840 pro 500GB.
Doordat ik een partitie van 150Gb gebruik voor bootcamp en ik veel fotografie en filmbestanden heb wil ik de opslag uitbreiden.

Ik twijfel tussen een nieuwe externe harde schijf of het inbouwen van mijn oude HDD in de cdrom ruimte. Vind het nu alleen wel prettig dat mijn macbook zo goed als stil is bij normaal gebruik, dat verlies ik als ik mijn HDD weer ga inbouwen.

Lastig... Hebben jullie suggesties hierover en externe harde schijven (1TB) die jullie aanraden?
Je zou ( al is dit wel een kosbare oplossing) kunnen kiezen voor een 2e SSD op de plek van de DVD drive natuurlijk.

deze poort babbelt gewoon netjes SATA zover mij bekend.

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Xantios schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Je zou ( al is dit wel een kosbare oplossing) kunnen kiezen voor een 2e SSD op de plek van de DVD drive natuurlijk.

deze poort babbelt gewoon netjes SATA zover mij bekend.
Wil het budget liever laag houden en omdat het vooral om lange termijn opslag gaat vind ik het niet zo erg om in te leveren op snelheid ten opzichte van een SSD.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

k1NG schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:07:

Allebei 'normaal'.

De batterij van mijn 15" MacBook Pro uit 2013 had na twee jaar nog meer dan 90% capaciteit. Paar honderd cycles, ik hield dat niet zo bij.
In mijn 12" MacBook van december 2015, die ik op dezelfde manier gebruik is de batterijcapaciteit nu na 38 cycles nog maar 94%.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

391 cycles, 93% uit MBP 13 2013

Van het kastje naar de muur lopen...

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
Design capacity 98,5% loadcycles 162. Retina uit 2013 trouwens..
Hier mijn grafiek.
Ik denk dat hij weer licht gestegen is omdat ik hem 2-3 maanden niet gebruikt heb en 'goed' heb weggelegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddos op 18-02-2016 22:15 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hi Guys,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn rMBP late '14. Hij is momenteel erg traag en werkt erg schokkering. Gezien ik er helemaal niets zwaars op heb staan vond ik dit toch redelijk gek dus ik heb vandaag opnieuw OSX (vers) erop geïnstalleerd. Tot mijn verbazing is de rMBP nog steeds schokkering en traag.
Voorbeeld: Als ik in Safari CMD + T doe, dan kan ik eerste een seconde wachten voor hij iets doet en dan opent hij schokkering een nieuwe tab. Een seconde lijkt niet lang maar dit is het wel!

Nu heb ik niet veel verstand van Mac en heb ik ook geen idee wat ik kan doen maar ik heb even de Activiteitenweergave erbij gepakt van de CPU en dit ziet er normaal uit, net als het geheugengebruik.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U1OBNfaNcsXSOvtMwwAdO2Me/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cdR2bq1atOdP4Kk5Nf0yKSZ9/full.png

Gezien die twee inorde zijn en OSX vers erop is geïnstalleerd vraag ik mij af waar het eventueel nog meer aan kan liggen/wat kan ik onderzoeken?

* rMBP '14 (uit '15).
* OSX El Captitan.
* Momenteel niets erop geïnstalleerd, voorheen niets zwaars.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je kunt een Diagnostics doen: https://support.apple.com/en-us/HT202731

Het zou ook de discrete GPU kunnen zijn, als jouw Mac die heeft (AMD of Nvidia), die problemen geeft bij grafisch zwaardere belasting, b.v. Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

kazuka schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 06:29:
Je kunt een Diagnostics doen: https://support.apple.com/en-us/HT202731

Het zou ook de discrete GPU kunnen zijn, als jouw Mac die heeft (AMD of Nvidia), die problemen geeft bij grafisch zwaardere belasting, b.v. Flash.
Net even de diagnose gedaan en hier komt (helaas?) niets uit.
De Mac is met alles sloom en dus ook na een restart en wanneer enkel Safari loopt. Zware dingen draai ik er niet mee dus het lijkt mij niet dat de GPU te zwaar belast wordt.

Het lijkt vooral het laden te zijn waar die veel moeite mee heeft, alsof er een oude P3 processor in zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Famous schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:26:
[...]

Net even de diagnose gedaan en hier komt (helaas?) niets uit.
De Mac is met alles sloom en dus ook na een restart en wanneer enkel Safari loopt. Zware dingen draai ik er niet mee dus het lijkt mij niet dat de GPU te zwaar belast wordt.

Het lijkt vooral het laden te zijn waar die veel moeite mee heeft, alsof er een oude P3 processor in zit :/
Heb je al een smc reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Ik heb een vraagje:

Momenteel heb ik een MBPr Mid 2012 15 inch. Ik zou er graag een monitor aanhangen.

Stel ik koop deze monitor http://www.monitorstore.n...y-181096/dell-s2415h.html
Hoe moet ik deze aansluiten op mijn MBPr, via HDMI ? En is er dan geluid ook bij ?

En zo kan in de MBPr in 'dicht leggen' en toch rustig verder werken ook met extern toetsenbord en magic trackpad ?

Dit lijkt me een goedkopere oplossing voor een iMac, want de MBPr werkt eigenlijk nog perfect. Alleen zoek ik een 'dekstop-gevoel' :p

(andere adviezen mogen ook ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Jonas89 op 19-02-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

blupmans schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Nee, dit zou ik even doen als ik thuis ben van het werk!
Kan zoiets echter een probleem als dit oplossen? Hoe gek het ook klinkt maar het lijkt net of er maar één processor werkt. :/
Jonas89 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:29:
Ik heb een vraagje:

Momenteel heb ik een MBPr Mid 2012 15 inch. Ik zou er graag een monitor aanhangen.

Hoe moet ik deze aansluiten op mijn MBPr, via HDMI ? En is er dan geluid ook bij ?

En zo kan in de MBPr in 'dicht leggen' en toch rustig verder werken ook met extern toetsenbord en magic trackpad ?

Dit lijkt me een goedkopere oplossing voor een iMac, want de MBPr werkt eigenlijk nog perfect. Alleen zoek ik een 'dekstop-gevoel' :p

Monitor niet gezien maar geluid kan inderdaad ook over HDMI lopen.
Standaard zal je MB in stand-by gaan wanneer jij hem dicht klapt maar dit is ook in te stellen dat hij actief blijft.

[ Voor 56% gewijzigd door Famous op 19-02-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik heb een vraagje:

Ik werk ook met een externe scherm, als je je scherm dichtklapt schakelt hij automatisch in clamshell mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

blupmans schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Dit geprobeerd maar moet hij dit aangeven ook?
Hij start wel op maar zie het nergens terug.. Hij is wel nog steeds extreem traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Famous schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:19:
[...]

Dit geprobeerd maar moet hij dit aangeven ook?
Hij start wel op maar zie het nergens terug.. Hij is wel nog steeds extreem traag.
Wat heb je in menubar draaien ? (bovenaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

z1rconium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Wat heb je in menubar draaien ? (bovenaan)
Helemaal niks.
OSX heb ik ook nieuw geinstalleerd en alles verwijderd, het is dus nu zoals die uit de doos komt alleen dan erg traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Laatst online: 17-09 11:26
Famous schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Helemaal niks.
OSX heb ik ook nieuw geinstalleerd en alles verwijderd, het is dus nu zoals die uit de doos komt alleen dan erg traag..
Heel vreemd inderdaad. Dit is een SSD ? If not, dan zou je HD misschien op z'n einde lopen (smart status) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

z1rconium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:43:
[...]

Heel vreemd inderdaad. Dit is een SSD ? If not, dan zou je HD misschien op z'n einde lopen (smart status) ?
Famous schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:12:
Hi Guys,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn rMBP late '14. Hij is momenteel erg traag en werkt erg schokkering. Gezien ik er helemaal niets zwaars op heb staan vond ik dit toch redelijk gek dus ik heb vandaag opnieuw OSX (vers) erop geïnstalleerd. Tot mijn verbazing is de rMBP nog steeds schokkering en traag.
Voorbeeld: Als ik in Safari CMD + T doe, dan kan ik eerste een seconde wachten voor hij iets doet en dan opent hij schokkering een nieuwe tab. Een seconde lijkt niet lang maar dit is het wel!

Nu heb ik niet veel verstand van Mac en heb ik ook geen idee wat ik kan doen maar ik heb even de Activiteitenweergave erbij gepakt van de CPU en dit ziet er normaal uit, net als het geheugengebruik.
Gaat, zo als ik 't lees, over een MB "Air" (r) uit.... Een SSD/HDD daarbij vervangen is vrij lastig, zoniet: onmogelijk?

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 20-02-2016 18:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:46:
[...]

[...]

Gaat, zo als ik 't lees, over een MB "Air" (r) uit.... Een SSD/HDD daarbij vervangen is vrij lastig, zoniet: onmogelijk?
Niet onmogelijk:

http://9to5mac.com/2015/0...k-air-retina-macbook-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

z1rconium schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:43:
[...]

Het is inderdaad een SSD welke fabriek af erin zit.
wimmel_1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:46:
[...]

[...]

Het is een retina macbook pro uit '14 (gekocht januari '15).

Gezien hier geen Apple store in de buurt zit ben ik hier nog niet langs geweest. Dit is momenteel (naast iPhone) enige werk middel dus wil hem het liefst ook niet zomaar inleveren bij een selling point. Mocht ik zelf iets kunnen doen aan de snelheid, dan graag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eigenaren van 2011 macbook pro's: de "MacBook Pro Repair Extension Program for Video Issues" is verlengd naar eind dit jaar ipv eind deze maand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
CyBeR schreef op zondag 21 februari 2016 @ 03:40:
Eigenaren van 2011 macbook pro's: de "MacBook Pro Repair Extension Program for Video Issues" is verlengd naar eind dit jaar ipv eind deze maand.
Dat scheelt een hoop. Welke modellen ging het ook al weer om? De 2011:15,4 en 17" en de rmbp 2012 15,4" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 13:51
Mijn macbook pro early 2011 valt steeds uit random zonder reden, soms al tijdens het opstarten maar soms ook dagen niet. Na alle mogelijke resets geprobeerd te hebben en een verse install van osx blijft het probleem zich voordoen. Nu dacht ik dat het aan de accu kon liggen, dus heb nu de accu verwijderd en zonder accu valt hij niet meer uit. Kan het zijn dat de accu een soort kortsluiting door geeft, en daarom uitvalt? Wanneer ik de macbook daarna opstart wordt er ook geen foutmelding weergegeven.

Ik heb voor zaterdag een afspraak staan bij de genius bar, kost dit geld of is een diagnose daar gratis? MacBook heeft geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De diagnose is gratis, een vervangende batterij (gaf hij nog geen "Service battery" melding na >5 jaar?) €149
(https://support.apple.com...ates&product=Macnotebooks)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
fsfikke schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:57:
De diagnose is gratis, een vervangende batterij (gaf hij nog geen "Service battery" melding na >5 jaar?) €149
(https://support.apple.com...ates&product=Macnotebooks)
Nee ik heb hem 2 jaar geleden 2e hands gekocht. En die persoon heeft er toen een nieuwe accu ingezet. Wanneer ik coconut battery draaide gaf hij aan dat de status ook nog goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kwam die vervangende batterij van Apple? Of van eBay (dus Chineese crap) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
fsfikke schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:09:
Kwam die vervangende batterij van Apple? Of van eBay (dus Chineese trap) :p
Dat weet ik dus niet, ziet er wel OEM uit.

Deze is het Afbeeldingslocatie: http://www.orientechina.com/uploadfiles/20120509/201205091741523923.jpg

Hm. Hij valt nu ook weer uit. Zonder de batterij er in. Wat zou het kunnen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door marinos88 op 22-02-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:07
Een beetje een suffe vraag, maar helpt geheugen uitbreiden (RAM) tegen het heet worden van de computer? Zie dat ik toch best wel wat swap, en vind dat de fans wel erg vaak aanslaan. Of is het effect hiervan minimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:25
Dat effect lijkt me verwaarloosbaar.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
GielFox schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:19:
Een beetje een suffe vraag, maar helpt geheugen uitbreiden (RAM) tegen het heet worden van de computer? Zie dat ik toch best wel wat swap, en vind dat de fans wel erg vaak aanslaan. Of is het effect hiervan minimaal?
Lijkt mij niet heel waarschijnlijk, maar je kan iig de disk wat meer ontlasten en je systeem wat soepeler laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
marinos88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:12:
[...]

Dat weet ik dus niet, ziet er wel OEM uit.

Deze is het [afbeelding]

Hm. Hij valt nu ook weer uit. Zonder de batterij er in. Wat zou het kunnen zijn?
Heb je al eens een PRAM of SMC-reset gedaan?
En dat het er 'OEM' uit ziet, dat is juist de kunst, niet-officiële producten zoveel mogelijk op OEM laten lijken. Verkijk je daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als de fans aanslaan kijk dan even in activiteiten welk process veel cpu verbruikt. En sluit dan dat process ;)

Overigens heb ik 32GB in mijn MBP en die dot het ook. Dus uitbreiden zal niet veel uitmaken. HEt is CPU gerelateerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 23-02-2016 09:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op zondag 21 februari 2016 @ 01:46:
[...]

Het is inderdaad een SSD welke fabriek af erin zit.

[...]

Het is een retina macbook pro uit '14 (gekocht januari '15).

Gezien hier geen Apple store in de buurt zit ben ik hier nog niet langs geweest. Dit is momenteel (naast iPhone) enige werk middel dus wil hem het liefst ook niet zomaar inleveren bij een selling point. Mocht ik zelf iets kunnen doen aan de snelheid, dan graag..
Iemand nog een tip of idee?
Anders moet ik hem toch maar een paar dagen inleveren :'(

Vind het zo gek gezien alles het wel doet alleen traag.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:30:
[...]

Iemand nog een tip of idee?
Anders moet ik hem toch maar een paar dagen inleveren :'(

Vind het zo gek gezien alles het wel doet alleen traag.. :/
Je hebt nog wel schijfruimte over?
En wat doet een disk benchmark (Blackmagic Disk Benchmark bijvoorbeeld) .
En heb je de schijf EHBO al eens geprobeerd? (disk management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Klinkt ook wel als een probleem met ram geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

GeeMoney schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 07:53:
[...]

Je hebt nog wel schijfruimte over?
En wat doet een disk benchmark (Blackmagic Disk Benchmark bijvoorbeeld) .
En heb je de schijf EHBO al eens geprobeerd? (disk management)
EHBO komt niets uit. De Blackmagic disk heb ik hieronder staan.
Lijkt mij ook niets mis mee?
Chrosser schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:08:
Klinkt ook wel als een probleem met ram geheugen.
Heb jij hier een goed programma voor om te testen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pc4E8wMDEnjivU4DEXAvtMeF/full.png

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 12:24

GforceNL

Out of memory....

Ik heb een vraagje:

Met dit scherm moet HDMI prima kunnen. mocht je besluiten een scherm met hogere resolutie te kopen, dan kun je je Mac beter aansluiten met een DIsplayPort/Thunderbolt kabel. HDMI gaat bij mijn MBP maar tot FHD resolutie.

Geluid loopt ook via je HDMI, na het aansluiten van de monitor kun je de speakers van je scherm selecteren als output.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:08

Soul__assasin

de Belbelg

ten tijde van de wifi bug in osx had ik last van enorm slechte wifi verbinding, niets erg dacht ik toen, er zijn zo veel mensen met problemen.. Alleen hielden de problemen hier aan, niets leek te helpen. Dus ik ging eens op onderzoek.... rechts op de foto zien jullie wat ik vond ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/14myxcx.jpg

links is het vervangende onderdeel, nu weer een perfect werkende macbook
* Soul__assasin is happy

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik heb een oude (late 2008) 15 inch 2.8 c2d macbook pro waar ik niets meer mee doe met een gebarst scherm (scherm werkt nog wel).

Op internet zijn er bedrijven die kapotte macs opkopen, wat zou mijn model ongeveer waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:08

Soul__assasin

de Belbelg

ik kom op een werkende waarde van 340€ dus met een kapot scherm zou ik op niet te veel meer rekenen... er van uitgaande dat hij 2gig ram heeft en 500gb hdd

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ik hoopte op 150 dus dat moet mogelijk zijn
Lijkt mij

De hdd is ooit vervangen voor een 320gig model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
Gaat nochtans zeer waarschijnlijk niet 21 maart worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Toch geen nieuw nieuws in dat linkje of wel?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Wordt inderdaad eens tijd. Tot nu toe de langste cyclus voor vernieuwing. Als het echt pas juni word, loopt Apple wel erg achter. Ga nu echt niet meer de hoofdprijs betalen voor een 2015 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat een "pruts site" :P
We noticed you still have ad blocker enabled. By turning it off or whitelisting Forbes.com, you can continue to our site and receive the Forbes ad-light experience.
En ik héb geeneens een ad-blocker op m'n PC's/Laptops/ATV's/Smartphones, ik heb alleen last van een router welke wat overijverig is en sommige FQDN's & TLD's gewoon ontoegankelijk maakt voor ALLE machines op m'n eigen netwerk. Het "WhiteListen van DIE site gaat daar écht niks aan veranderen....

Maar: Als je nu géén 2015 MBP wil aanschaffen omdat de Skylake de opvolgende processor is, waarom wacht je dan niet op de opvolger van de Skylake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Omdat dit model zeer waarschijnlijk binnen afzienbare tijd uitkomt en het model daarna laat weer op zich wachten.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Omdat bijv de 13" rMBP nu nog hetzelfde kost dan een jaar geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

henkna schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:59:
Omdat bijv de 13" rMBP nu nog hetzelfde kost dan een jaar geleden!
Wat heeft de Broadwell t.o.v. de Hasswell voor een "performance" verbeteringen gebracht? Het enige waar je als "gebruiker" voordeel van hebt is (IMHO) de verlengde duur van de accucapaciteit doordat de processor minder vermogen nodig heeft / vraagt om gelijkwaardige prestaties te kunnen leveren...

En wat doet (bijna) Iedereen: Z'n MBP z.s.m. aan de adapter koppelen om maar nóóit zonder "stroom" te kunnen vallen terwijl een Retina 13'3 Broadwell al gewoon een hele dag op de accu kán werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

wimmel_1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:10:
[...]

Wat heeft de Broadwell t.o.v. de Hasswell voor een "performance" verbeteringen gebracht? Het enige waar je als "gebruiker" voordeel van hebt is (IMHO) de verlengde duur van de accucapaciteit doordat de processor minder vermogen nodig heeft / vraagt om gelijkwaardige prestaties te kunnen leveren...

En wat doet (bijna) Iedereen: Z'n MBP z.s.m. aan de adapter koppelen om maar nóóit zonder "stroom" te kunnen vallen terwijl een Retina 13'3 Broadwell al gewoon een hele dag op de accu kán werken.
Wat dacht je van restwaarde? Als je even kan wachten op de refresh zou ik dat zeker doen. Het vorige model is immers al een jaar op de markt en moet nog hetzelfde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik kreeg vorig jaar januari een mailtje van Apple over een aanvullend reparatieprogramma omtrent mijn Macbook Pro Retina 2012. Ze erkenden dat er modellen waren die problemen hadden met de video kaart (random freezes, reboots etc). Na een jaar uitgesteld te hebben, besloot ik 2 weken geleden het snel in te leveren voor reparatie. Het aanbod zou een jaar geldig zijn, tot 27 februari 2016 (het is overigens nadat ik het inleverde weer verlengd tot november 2016). Dus snel ingeleverd bij de iCentre in Arnhem en aangegeven wat het probleem is.
Zij erkenden het inderdaad en namen het in. Degene die mij hielp zag ook dat mijn coating minder begon te worden van mn scherm (waren wat vlekjes in de hoek). Hij gaf aan dat dit misschien onder een vervangingprogramma ooit viel, dus misschien ook gefixt zou worden. Maar niks beloofd (verwachte het ook niet). Alles ingeleverd dus en hoopte dat ze in ieder geval het probleem zouden oplossen (videokaart).

Afgelopen zondag mijn Macbook weer opgehaald.....

Ze hebben het moederbord vervangen (wellicht ivm videokaart), maar ook de gehele display. Ik had 2-3 (zeer irritante) dode pixels in mijn scherm. Dus deze is nu weer gloednieuw én uiteraard nieuwe coating. Maar wat mij nog meer verbaasde is dat ze zelfs mijn batterij hadden vervangen voor een gloednieuwe. Die van mij had 670 cycles en was echt defect aan het raken (viel op 30% soms zomaar uit, langer dan een anderhalf uur hield hij het zelden vol). En achteraf zag ik zelfs dat ze de behuizing hebben vervangen haha. Ik had wat krasjes en kleine gebruikerssporen in de hoeken. Alles is nu glad en strak. Ze hebben eigenlijk zo goed als alles vervangen, behalve de onderkant van de behuizing (er zit nog een vlekje op die ik ook had). Ik keek nog naar de serienummer voor de zekerheid, maar is nog gelijk. Ik dacht misschien hebben ze een refurb gegeven (zou ze minder moeite hebben gekost zo :P)

Ik wilde dit jaar een nieuwe Macbook halen omdat mn batterij minder (lees: verrot) was. Maar nu heb ik mijn bedenkingen of ik wel een nieuwe nodig heb. Batterij met 2 cycles op de teller, gloednieuw scherm, moederbord en behuizing... Maar wellicht dat ik mijn vraagprijs kan verhogen en de 2016 model kan halen als die mijn verwachtingen overtreft :+

Dus tip voor de 2012 eigenaars: ga in ieder geval langs, wie weet krijg je meer vervangen dan waar je voor gaat :+ :P Ik heb in ieder geval een zeeeeer welcome meevaller gehad nu.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 10:46

page404

Website says no

ASNNetworks schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:09:

Afgelopen zondag mijn Macbook weer opgehaald.....

Ze hebben [..] alles [..] vervangen.
Je bedoelt dat je een nieuwe Macbook hebt gekregen 8)7 _/-\o_

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
page404 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Je bedoelt dat je een nieuwe Macbook hebt gekregen 8)7 _/-\o_
Haha, zo goed als inderdaad. Ik heb ook nu het gevoel dat ik weer op een nieuw Macbook zit, omdat alles gwn beter werkt en eruit ziet (scherm). Heb dus ook opeens geen haast meer om een nieuw Macbook te halen dit jaar. Ik wacht gewoon af tot de 2016 model komt en kijk dan wel wat die toevoegt. Weet in ieder geval dat een Macbook met nieuwe onderdelen en batterij meer oplevert dan een die 3,5 jaar oude onderdelen en verrotte batterij heeft :+ Even de battery cycles laag houden tot die tijd en hopen dat ik geen dode pixels krijg.

*Hopen op een nieuwe generatie Macbook Pro Retina (redesign)*

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 01-03-2016 11:22 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Lekker hoor! Ik zit nog steeds op m'n 17" 2009 MBP te werken. Vanaf accu starten lukt niet eens en kom regelmatig geheugen te kort ondanks 8GB geheugen. Ja memory pressure is hoog (rood) en loopt flink te swappen, ondanks SSD upgraden is het gewoon allemaal niet zo meer zo vlot ;) . Ben behoorlijk aan een upgrade toe dus ;) .

Ondanks al mijn needs is het nog steeds een prima beestje! Hoop wel dat in het nieuwe model 32 GB geheugen bestellen mogelijk is!

[ Voor 16% gewijzigd door zwik op 01-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo memory te kort? Installeer hem eens opnieuw.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Dat lost het niet op hoor, ik heb vaak 3 applicatie servers draaien met bijbehorende databases, xcode en intellij en vaak ook nog een (mega zwaar) fotobewerkingsprogramma en een bak tools. Dat is gewoon erg zwaar ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdeBird
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 13:56
-verkeerd topic-

[ Voor 90% gewijzigd door BdeBird op 01-03-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:09
wimmel_1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:10:
[...]

Wat heeft de Broadwell t.o.v. de Hasswell voor een "performance" verbeteringen gebracht? [...]
GPU. Skylake is om te huilen qua cpu verbetering, maar de interne GPU is wel een stuk verbeterd. Scheelt toch een stuk in performance (of dGPU usage en dus batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Morphix schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:15:
[...]

GPU. Skylake is om te huilen qua cpu verbetering, maar de interne GPU is wel een stuk verbeterd. Scheelt toch een stuk in performance (of dGPU usage en dus batterij).
Precies mijn reden, de Iris 580 Pro zou volgens vergelijken hoger scoren dan de R9 M370x die er momenteel in het duurdere model zit. Dit terwijl de Iris flink energie zuiniger is. Ik wacht in elk geval rustig even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Hoe doet zo een Iris 580 Pro het in games eigenlijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Morphix schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:15:
[...]

Dit is vooral heel erg relevant als je van plan bent een 4k monitor te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwik schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:28:
Hoe doet zo een Iris 580 Pro het in games eigenlijk dan?
Niet ideaal, zeker zwaardere games gaan niet lukken. Zelf heb ik een MBP voor school (en zeer lichte games) en een game PC voor zwaardere games.

Maar het ligt eraan wat je speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik hoop dat ze bij de eerst volgende update van de MBP het standaard geheugen eens omhoog gooien!
Huidige situatie:

- 2,7-GHz i5 processor, 128 GB opslag = €1.449,00
- 2,7-GHz i5 processor, 256 GB opslag = €1.649,00
- 2,9-GHz i5 processor, 512 GB opslag = €1.999,00

Het zou leuk zijn als 256GB de minimale opslagcapaciteit wordt en de 2,9GHz / 512GB variant naar €1.649,00 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:58:
Ik hoop dat ze bij de eerst volgende update van de MBP het standaard geheugen eens omhoog gooien!
Huidige situatie:

- 2,7-GHz i5 processor, 128 GB opslag = €1.449,00
- 2,7-GHz i5 processor, 256 GB opslag = €1.649,00
- 2,9-GHz i5 processor, 512 GB opslag = €1.999,00

Het zou leuk zijn als 256GB de minimale opslagcapaciteit wordt en de 2,9GHz / 512GB variant naar €1.649,00 gaat.
Dat zie ik niet echt gebeuren. 128GB is het meest verkochte model in deze serie.

Bedoel je het huidige model (2015) 2,9 GHz / 512GB die naar €1.649,00 zou gaan of het nieuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ASNNetworks schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:09:
Ik kreeg vorig jaar januari een mailtje van Apple over een aanvullend reparatieprogramma omtrent mijn Macbook Pro Retina 2012. Ze erkenden dat er modellen waren die problemen hadden met de video kaart
[...]
Dus tip voor de 2012 eigenaars: ga in ieder geval langs, wie weet krijg je meer vervangen dan waar je voor gaat :+ :P Ik heb in ieder geval een zeeeeer welcome meevaller gehad nu.
Leuk om te lezen! In hoeverre deden ze moeilijk over de gebruiksschade? Mijn laptop is helaas (met pijn in m'n hard) een keer gevallen waardoor de hoeken krassen/deukjes hebben. Ik ben een beetje bang dat ze dat als reden gaan nemen om hem af te wijzen.
Wilden ze de symptomen ook constateren? Of was het 'juiste' model hebben genoeg reden voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
fsfikke schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:21:
[...]

Leuk om te lezen! In hoeverre deden ze moeilijk over de gebruiksschade? Mijn laptop is helaas (met pijn in m'n hard) een keer gevallen waardoor de hoeken krassen/deukjes hebben. Ik ben een beetje bang dat ze dat als reden gaan nemen om hem af te wijzen.
Wilden ze de symptomen ook constateren? Of was het 'juiste' model hebben genoeg reden voor de reparatie?
Ik had geen gebruikersschade. Mijn behuizing had enkel in de hoeken was gebruikssporen, maar niks was zegmaar gedeukt (nooit laten vallen). Ze vroegen of ik last had van de symptomen en ik gaf aan van wel en wat deze waren (random uitval van Macbook en zwart beeld soms). Deze bevestigde hij en nam hem in. Hij maakte foto's van mijn Macbook, van de gebruikssporen/krasjes etc. Dit doen ze zodat klanten niet de reparatiedienst beschuldigen van schade, die al door de gebruiker zijn aangebracht. Maar hij heeft niet zelf een diagnose uitgevoerd, is ook niet te doen gezien het willekeurig is. Nu moet ik zeggen dat ik vooral last had van de freezes/uitval in het begin, voordat het reparatieprogramma was opgezet nog en daarna ook. Dus toen ik dat mailtje vorig jaar kreeg, wist ik dat mijn laptop in ieder geval onder het programma viel. Maar de laatste paar maanden had ik nagenoeg geen uitval (los van de shitty batterij). Maar het feit dat ik er een lange tijd wel last van had, was voor mij rede genoeg om gebruik te maken van het reparatieprogramma. Voor hetzelfde geld zou ik over een maand weer last van de symptomen hebben.

Ik heb bewust zo lang mogelijk gewacht, omdat ik hoopte dat ze de onderdelen niet meer op voorraad zouden hebben gezien het een ouder model is. Dan was hun enige optie een refurbished nieuwe model :9 Maar ze hadden de onderdelen nog wel. Maar als 'goedmakertje' heb ik wel zo goed als alle onderdelen vervangen gekregen (zonder te vragen) :+

P.S. Er is mij wel verteld (en heb ik moeten onderteken voor inlevering) dat als er geen problemen worden gevonden, ik onderzoekskosten van €90 moet betalen. Dit wordt echter standaard bij alle reparaties gedaan, omdat er ook mensen zijn die gewoon ergens last van hebben, maar niks met hardware te maken heeft. Gezien mijn Macbook echt onder een programma viel (en ik ook echt last had) werd mij ook gezegd dat het niet kan voorkomen dat ze opeens zeggen dat het niet aan de hardware kan liggen (ze hebben er notabene een heel programma voor opgezet). Dus wanneer je zo'n formulier moet tekenen, heb ik ook gehad ;)

[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 03-03-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Pat-Juh schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:59:
[...]

Precies mijn reden, de Iris 580 Pro zou volgens vergelijken hoger scoren dan de R9 M370x die er momenteel in het duurdere model zit. Dit terwijl de Iris flink energie zuiniger is. Ik wacht in elk geval rustig even af :)
Redesign van de Macbook Pro's die designelementen lenen van de nieuwe Macbook gaat ongetwijfeld komen. Met een geintegreerde GPU die even krachtig is als een dedicated zie ik het ook wel gebeuren dat ze het om die reden niet meer nodig vinden en helemaal eruit halen. Gelijk de MBPR platter maken, bezels dunner, behuizing smaller en trackpad groter. Verwacht zonder een dedicated GPU wel een prijsverlaging....

Verwacht alleen niet dat dit al in 2016 gaat gebeuren....

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 03-03-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

We hoop ik op een eGPU optie met behulp van TB3. Zo komt de quadcore nog beter tot zn recht. Een beetje zols de Razer Stealth en Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Amazon Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje hebben nu vrijwel alle MBP modellen in lage voorraad staan. Tevens zijn de prijzen flink aan het zakken[/url], dan toch een (stille) upgrade naar Skylake in maart?

Afbeeldingslocatie: http://forums.macrumors.com/attachments/%E7%81%AB%E7%8B%90%E6%88%AA%E5%9B%BE_2016-03-04t13-08-56-239z-png.619701/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dat zie ik niet echt gebeuren. 128GB is het meest verkochte model in deze serie.

Bedoel je het huidige model (2015) 2,9 GHz / 512GB die naar €1.649,00 zou gaan of het nieuwe model?
Nou ja, het is het meest verkochte model om het zo bizar duur is om te updaten :P Als ze die prijzen wat reeler zouden zijn, dan zouden veel mensen wel voor de 256GB versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Cyleo schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:04:
[...]

Nou ja, het is het meest verkochte model om het zo bizar duur is om te updaten :P Als ze die prijzen wat reeler zouden zijn, dan zouden veel mensen wel voor de 256GB versie gaan.
Het is meer een kwestie van "wat is comfort/gemak je (persoonlijk) waard", IMHO. Als jij een MBPr alleen maar nodig hebt om online zaken mee te regelen dan heb je aan 4GB RAM / 128GB SSD opslag meer dan voldoende, heb je sporadisch méér opslagruimte nodig dan is een extra disk via Thunderbolt ook zó aangesloten.

Ik heb hier een 13,3 MBPr met een i7, 16GB RAM én 512GB SSD..... Maar da's alleen omdat ik ook m'n VM's wil kunnen opstarten op iedere locatie en géén zin heb om een hoop externe "rommel" aan te sluiten om vervolgens pas aan het werk te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
indien het nodig is om hiervoor een nieuw topic aan te maken dan zal ik dat doen maar zijn er mensen die ervaring hebben met harde schijven die via wifi te benaderen zijn zoals https://www.bol.com/nl/p/...f-grijs/9200000012125077/

werkt dat ook soepel met Time Machine back ups? of überhaupt met een mac. wat zijn daarin enkele ervaringen...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:50
koentjuh1987 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 19:31:
indien het nodig is om hiervoor een nieuw topic aan te maken dan zal ik dat doen maar zijn er mensen die ervaring hebben met harde schijven die via wifi te benaderen zijn zoals https://www.bol.com/nl/p/...f-grijs/9200000012125077/

werkt dat ook soepel met Time Machine back ups? of überhaupt met een mac. wat zijn daarin enkele ervaringen...
Klant van me heeft zo'n ding. Is er niet echt over te spreken. Werkt vaker niet dan wel. Als die echt iets nodig heeft sluit die 'm meestal aan met de kabel.

Ik zou er geen extra geld voor uit trekken tov een gewone HDD.
Pagina: 1 ... 110 ... 128 Laatste