Dit heb ik ook min of meer en ik stoor me er ook aan. Ik heb de krachtigste 15 inch rMBP dus aan de hardware kan het niet liggen. Het gestotter komt zowel op de dgpu als op de igp voor en heeft niks te maken met veel cpu gebruik. En het gebeurt op alle resoluties die ik probeer, of het nou 4k is of 800x600Bal0n schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:29:
Na een gecrashte zenbook UX32VD uit 2012 in mijn handen te hebben gehad vorig weekend, heb ik (min of meer op instinct) een MacBook Pro 13" gekocht (256GB, 8GB RAM). Nou bevalt het eerlijk gezegd heel erg goed en in eerste instantie helemaal geen klachten.
Nu ik de laptop echter een paar dagen in gebruik heb begint me op te vallen dat de UI niet altijd even soepel lijkt te lopen. Ik kon wel het eea vinden op internet over UI lag, maar ik weet niet of ik nou tegen hetzelfde aan loop. Ik merk dat eens in de minuut of 2 minuten de animaties schokkend verlopen, wat na enkele seconde weer voorbij is om vervolgens weer een minuut of 2 soepel te draaien.
Is dit een bekend probleem? Moet ik hier mee terug, of stel ik me aan?
Voor 90% van de tijd is het inderdaad heel soepel maar af en toe komt er bij het swipen tussen spaces een stottertje voor. Had ik bij yosemite nooit last van, die was soepeler bij mij. Het lijkt echter met de 10.11.1 update al wat verbetert te zijn maar nog niet 100% weg....
Ik kan je in ieder geval aanraden om je macbook op de standaard scaling instellingen te gebruiken voor het mooiste beeld en de beste performance. 2560x1600 schaalt uiteraard het best met een werkruimte van 1280x800 (standaard). Als je de 'meeste ruimte' instelling gebruikt gaat ie 1680x1050 upscalen naar 3360x2100 waarna het weer gedownscaled wordt naar 2560x1600 met alle gevolgen van dien... (Minder scherp beeld en zwaarder voor je gpu)