Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MaZo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Waarom kun je Windows 7 niet meer installeren? Omdat je licenties voor de 32-bit versie zijn (en Bootcamp alleen nog maar 64-bit ondersteunt)?
De licenties zijn niet gebonden aan 32 of 64 bit. Maar Apple heeft de support voor Windows stopgezet voor Bootcamp: http://www.macrumors.com/...ir-no-windows-7-bootcamp/
supersnathan94 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:04:
Is gebonden aan je mamaplank dacht ik. De uograde moet vanuit windows 7 zelf worden gedaan (uitermate vervelend geneuzel weer uiteraard). Ik zal eens kijken van de week wat er mogelijk is. Moet toch anders kunnen lijkt me.
Anders gewoon met Parallels een virtuele Windows PC installeren, en daarmee je licentie upgraden?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13
De licentie is gebonden aan hardware, dus dan kan je hem alleen activeren op een VM....of dat altijd handig is. En ik vraag me af of een VM altijd dezelfde " indentiefier " afgeeft als je een nieuwe aanmaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Dat zou waarschijnlijk wel zo zijn als je dezelfde PC gebruikt. Een vm pakt namelijk gewoon de hardware van je Systeem. In theorie zou ik daarmee dus prima een nieuwe moeten kunnen maken. Ook zou ik die VM natuurlijk kunnen backuppen naar externe hardeschijf als ik klaar ben met installeren en deze gewoon opnieuw gebruiken. En anders kan Microsoft lekker de ** krijgen wat mij betreft. Ze geven aan dat je gratis kan updaten/upgraden naar windows 10. Dus als ik een geldige licentie heb voor een windows versie dan doe ik dat ook lekker. Die dingen kosten anders een fortuin (windows 7 pro was €300?) en daar heb ik echt geen zin in voor een paar spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
De hardware die jij aangeeft ja, die is niet hetzelfde als je systeem.
Ik heb er overigens ervaring mee dat Windows via Boot Camp niet meer automatisch geactiveerd word wanneer ik deze eerst in een VM had draaien en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets voor wie een MacBook Pro retina 13inch zoekt met 256GB SSD voor €1450,- inclusief BTW: http://www.centralpoint.n...=26&network=tradetracker#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:00
Heeft iemand ervaringen met onderstaande adapter:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hiermee zou het mogelijk zijn om een msata SSD in de rMBP (2012) te proppen, wat goedkoper is dan de OWC ssd's. Garantie is namelijk bijna verlopen, en zou in principe opslagruimte wel willen uitbreiden zonder over te gaan op externe SSD's.

Op Amazon en Macrumours lees ik wel aardige verhalen, maar vroeg mij af of er hier Tweakers zijn die dit ook gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand een suggestie hoe ik op een gloednieuwe rMBP 13 een legale Windows 7 Ultimate licentie kan upgraden naar Windows 10, zonder de boel in een virtual machine te hoeven draaien?

Het feit dat de upgrade naar Windows 10 hardwaregebonden is en Bootcamp geen Windows 7 meer ondersteunt maakt e.e.a. onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
chengbondkwok schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:50:
Heeft iemand ervaringen met onderstaande adapter:
http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hiermee zou het mogelijk zijn om een msata SSD in de rMBP (2012) te proppen, wat goedkoper is dan de OWC ssd's. Garantie is namelijk bijna verlopen, en zou in principe opslagruimte wel willen uitbreiden zonder over te gaan op externe SSD's.

Op Amazon en Macrumours lees ik wel aardige verhalen, maar vroeg mij af of er hier Tweakers zijn die dit ook gedaan hebben :)
ik weet lig dat het goedkoper kan:http://www.ebay.com/itm/SATA-mSATA-52pin-SSD-to-2012-MACBOOK-PRO-A1398-A1425-Adapter/151737253463?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D777000%26algo%3DABA.MBE%26ao%3D1%26asc%3D32936%26meid%3D2a0b9939251041a7be0ada691448b80d%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D281705939473

Voor de rest ben ik opzoek naar precies het tegenover gestelde. Een externe behuizing voor een schijf van mijn kapotte macbook. ik heb de 512GB versie 2012.

[ Voor 8% gewijzigd door supersnathan94 op 25-08-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:00
supersnathan94 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:24:
[...]

ik weet lig dat het goedkoper kan:http://www.ebay.com/itm/SATA-mSATA-52pin-SSD-to-2012-MACBOOK-PRO-A1398-A1425-Adapter/151737253463?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D777000%26algo%3DABA.MBE%26ao%3D1%26asc%3D32936%26meid%3D2a0b9939251041a7be0ada691448b80d%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D281705939473

Voor de rest ben ik opzoek naar precies het tegenover gestelde. Een externe behuizing voor een schijf van mijn kapotte macbook. ik heb de 512GB versie 2012.
http://eshop.macsales.com/item/OWC/MAU3ENVOYPRO/

Dit zou je dan moeten hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Chengbondkwok. Ja daar kwam ik ook al op uit, maar ik vind hem sowieso te duur voor wat je krijgt en in tegenstelling tot reviews vind ik hem nog lelijk ook. Ik liever iets als de jetdrives van transcend. Die zijn een stuk kleiner.
edit: wauw. autocorrect is een drama zeg

[ Voor 9% gewijzigd door supersnathan94 op 25-08-2015 10:26 ]

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Wat is eigenlijk het voordeel van een Nifty Mini Drive + microSD-card boven een simpele SD card? Ik zie dat er een ledje in zit. Of gaat het om een software-oplossing?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een normale SD-kaart steekt uit. In zo'n Nifty drive past een microSD-kaart dwars in waardoor het totale profiel niet uitsteekt.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Okee, het is dus eigenlijk een sjieke adapter? Bedankt.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 22:53
Het is inderdaad een sjieke adapter, maar het werkt erg goed. Heb hem zelf in combinatie met een 128GB microSD kaart. Goed genoeg om wat bestanden op kwijt te kunnen in ieder geval. Niet geschikt voor het echt intensieve werk.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben te laat om Apple Care aan te schaffen, kan dit ook nog na een periode van een jaar? Of doen ze dat echt niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dennischo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:12:
Ik ben te laat om Apple Care aan te schaffen, kan dit ook nog na een periode van een jaar? Of doen ze dat echt niet meer?
Bel gewoon even naar Apple. Als je een paar dagen te laat bent doen ze misschien niet moeilijk.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:32:
[...]

Bel gewoon even naar Apple. Als je een paar dagen te laat bent doen ze misschien niet moeilijk.
juni 2014, dus ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
OS X Yosemite
Macbook Pro Retina 13-inch (eind 2013)
2.6GHz Intel Core i5
8GB RAM
Opstartschijf: Macintosch HD
Videokaart Intel Iris 1536 MB
SSD aan boord
Externe HD van 1TB zit er ook bij

Laptop verkeert in perfecte staat en er zou nog een jaar garantie op zitten. Goede koop voor 950€? Of ben ik beter af met een nieuwe Macbook Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hangt er toch totaal van af wat jij ermee wilt doen en waar jij naar op zoek bent 8)7 Verder zou ik gewoon de relevante specs postten, dat er OS X op staat en de opstartschijf "Macintosch HD" heet is niet heel gek voor een Mac, hoe groot de SSD is zou bijvoorbeeld al interessanter zijn :p

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 28-08-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Laatst online: 27-08 09:19
fsfikke schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:58:
Hangt er toch totaal van af wat jij ermee wilt doen en waar jij naar op zoek bent 8)7 Verder zou ik gewoon de relevante specs postten, dat er OS X op staat en de opstartschijf "Macintosch HD" heet is niet heel gek voor een Mac, hoe groot de SSD is zou bijvoorbeeld al interessanter zijn :p
Bedankt voor je snelle antwoord!

Mijn excuses, heb gewoon snel blindelings de specs overgetypt. SSD betreft een 128GB model. Laptop zou gebruikt worden voor de 'gewone' dingen zoals surfen, youtube, wat office etc. Maar wil er van tijd tot tijd ook wel een full hd filmpje op bekijken. En dat zijn toch behoorlijk zware .mkv bestanden soms (25GB en meer). Weet niet of een air dat gaat trekken.

Weet ook niet hoe de pro zich verhoudt tot de air qua batterijduur?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ik ben sinds een uurtje de trotse eigenaar van een nieuwe MacBook Pro 13' met 8gb RAM en 128gb opslag :)

Toch een grotere verandering dan dat ik dacht eerlijk gezegd. Kom van een MacBook Pro 13' uit 2011. Toetsenbord is anders en het trackpad voelt heel erg anders zo. Maar mooie machine, ben er voorlopig heel blij mee :D

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hè, jezelf een spiksplinternieuwe cadeau te hebben gedaan. Genieten geblazen gozer! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Is er iemand die net als ik wacht op de MacBook 15 inch met skylake processor? Enig idee wanneer die voor het grote publiek beschikbaar zijn? De huidige proc in de 15 inch is qua architectuur fors bejaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik weet niet of je de skylake reviews hebt gezien, maar 3-7% performance krijg je er waarschijnlijk bij... Dan wil ik Haswell niet echt fors bejaard noemen. Wat ze qua GPU gaan doen vind ik persoonlijk interessanter. De 370x geeft al een leuke performance boost t.o.v. de 750m, dus ben erg benieuwd of ze wel op korte termijn met een nieuwe gaan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

stormfly schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:55:
Is er iemand die net als ik wacht op de MacBook 15 inch met skylake processor? Enig idee wanneer die voor het grote publiek beschikbaar zijn? De huidige proc in de 15 inch is qua architectuur fors bejaard :)
Ik zit met precies dezelfde twijfel. Heb mijn MacBook 15" retina uit 2013 verkocht voor een (denk ik) mooie prijs en nog wat persoonlijk budget over via het werk. Gebruik nu tijdelijk een Windows notebook maar ben van plan weer een MB Pro aan te schaffen. De quad core processoren die Apple nu levert zijn inderdaad verouderd dus ik zou best wel even (max 6 maanden) willen wachten met de aanschaf als de Skylake processoren dan door Apple gebruikt worden. Alleen vraag ik me af of dit reëel is of dat dit sowieso langer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

blupmans schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:35:
Ik weet niet of je de skylake reviews hebt gezien, maar 3-7% performance krijg je er waarschijnlijk bij... Dan wil ik Haswell niet echt fors bejaard noemen. Wat ze qua GPU gaan doen vind ik persoonlijk interessanter. De 370x geeft al een leuke performance boost t.o.v. de 750m, dus ben erg benieuwd of ze wel op korte termijn met een nieuwe gaan komen....
Vast wel. Samen met skylake komt zoals je al zei de verbeterde igp. Daarnaast ook Thunderbolt3 (TB3). Deze ondersteund we de nieuwere displayport en hdmi versies die nodig zijn voor een 5k scherm. Koppel dit met een USB-C connector en ze kunnen snijden in de dikte/zijkant afmetingen. Evenals het updaten van de iMacs naar skylake om een 5K scherm bruikbaar te maken voor de belangrijkste doelgroep (professionals/enthousiastelingen). Later een update vd 13" en 12" rMB naar een skylake variant voor de zelfde mogelijkheden begin komend jaar. Ik zie zoiets we gebeuren. Voor mij zelf ook wenselijk waar ik mijn 2011 15" wil vervange voor een 15" retina :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nog niet eens de cpu upgrade die me het meeste prikkelt, ik ga er immers sowieso op vooruit omdat ik nu een MBA 13 2012 heb.

Maar de lagere energie consumptie, minder warmte maar ook nieuwe standaarden zoals "big WiFi" waarmee een volledig draadloze pc binnen handbereik lijken te komen zijn voor mij het wachten waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Op mijn 'oude' MacBook Pro 13" early 2011 is m'n trackpad omhoog gekomen. Oftewel: de accu is aan het opzwellen. Een maandje geleden merkte ik al dat het trackpad niet meer klikte, en nu is het trackpad aan de rechterkant 3-4 millimeter omhoog gekomen. Vervangen, ja natuurlijk. Maar hoe gevaarlijk is dit?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tjebakka schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:44:
Op mijn 'oude' MacBook Pro 13" early 2011 is m'n trackpad omhoog gekomen. Oftewel: de accu is aan het opzwellen. Een maandje geleden merkte ik al dat het trackpad niet meer klikte, en nu is het trackpad aan de rechterkant 3-4 millimeter omhoog gekomen. Vervangen, ja natuurlijk. Maar hoe gevaarlijk is dit?
Je hebt nodig: kruiskop en tri-wing schroevendraaiers. Niet gevaarlijk zolang je de accu niet lek prikt. Wel is het zaak het zo snel mogelijk te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:02

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik twijfel ook nog heel erg om even op Skylake te wachten. Het is toch weer een investering voor de komende 5 jaar (in mijn geval).

Denken jullie dat Apple de Macs stilletjes een upgrade geeft of zouden ze er een heel event voor inplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Ik denk dat ze het op een event gaan aankondigen. Was met haswell ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:47
Hoogstwaarschijnlijk wel ja, dan zullen ze ook de meerdere kleuren opties wel doortrekken naar de pro series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Pat-Juh schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:51:
[...]

Vast wel. Samen met skylake komt zoals je al zei de verbeterde igp. Daarnaast ook Thunderbolt3 (TB3). Deze ondersteund we de nieuwere displayport en hdmi versies die nodig zijn voor een 5k scherm. Koppel dit met een USB-C connector en ze kunnen snijden in de dikte/zijkant afmetingen. Evenals het updaten van de iMacs naar skylake om een 5K scherm bruikbaar te maken voor de belangrijkste doelgroep (professionals/enthousiastelingen). Later een update vd 13" en 12" rMB naar een skylake variant voor de zelfde mogelijkheden begin komend jaar. Ik zie zoiets we gebeuren. Voor mij zelf ook wenselijk waar ik mijn 2011 15" wil vervange voor een 15" retina :+ .
De nieuwe IOs zouden voor mij de belangrijkste reden zijn om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Cyleo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:20:
[...]

De nieuwe IOs zouden voor mij de belangrijkste reden zijn om te wachten.
Wat betreft de nieuwe IO... Thunderbolt 3 is de enige waar ik op wacht ivm de mogelijke aanpassing/versteviging van de zijkant (2 of 3x een USB-C TB3 heeft minder ruimte en structureel verlies dan de huidige ontwerpen).

Daarnaast is het ook weer een flinke stap vooruit. Mijn 2011 was van de eerste lichting Quad-cores en scheelde veel met de Dual-cores uit 2010. Dit zelfde hoop ik met de "late 2015" of "early 2016" te hebben, in die zin dat de IGP een flinke boost krijgt en de IO-poorten ook een flinke tijd mee kunnen (Firewire heb ik inmiddels al 2 jaar niet meer gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
Ik ben de afgelopen dagen hele tijd in de weer geweest met m'n MBPr en heb dat vervat in een nieuwe review :).

Ben er nog steeds helemaal blij van! Gaat een goed beestje worden voor de komende studiejaren.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:27
Ik heb sinds een weekje een 13 inch rMBP. Topding! Alleen kraakt de behuizing aan de rechterkant naast het trackpad een beetje, vooral als ik hem op mijn schoot heb. Is dit normaal? Stoor me er best erg aan, maar misschien stel ik me ook wel gewoon aan :P

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Als jij vindt dat het je irriteert zou ik Apple bellen. Ze weten dat ze de duurste producten in de mark maken en zijn dan ook helemaal niet moeilijk met omruilen.

Bellen voor overleg kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
nieuws: Intel brengt 48 Skylake-processors voor laptops en desktops uit

Misschien toch sneller een update in de MBPr dan verwacht ze zijn eindelijk op de markt. Hopelijk voor 2016 een update van de hardware van Apple. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 14:26
stormfly schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:07:
nieuws: Intel brengt 48 Skylake-processors voor laptops en desktops uit

Misschien toch sneller een update in de MBPr dan verwacht ze zijn eindelijk op de markt. Hopelijk voor 2016 een update van de hardware van Apple. oOo
Zijn die processors dan per direct beschikbaar dan voor de laptops? Dan zou het kunnen, anders verwacht ik het pas ergens volgend jaar maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Ryatzu schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:15:
[...]

Zijn die processors dan per direct beschikbaar dan voor de laptops? Dan zou het kunnen, anders verwacht ik het pas ergens volgend jaar maart.
Meestal wel. Ik verwacht dat deze gebruikt gaan worden bij de refresh van voorjaar 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik doe aan wishfull thinking :) ze zijn al zolang onderweg dat nu nog een lange levertijd wel een extra lachtertje voor Intel zou betekenen.

Dit staat er nog bij:

Op de IFA-beurs in Berlijn, die woensdag van start gaat, introduceren fabrikanten van laptops en desktops hun eerste modellen met de Skylake-processors.

[ Voor 39% gewijzigd door stormfly op 02-09-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik hou alles nauwlettend in de gaten, maar mocht er voor 18 september (back to school actie) geen duidelijkheid zijn dan ga ik voor de huidige 15 inch rMPB. Tot maart wachten gaat hem niet meer worden met mijn afstudeerstage in het verschiet.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 02-09-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
stormfly schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:30:
Als jij vindt dat het je irriteert zou ik Apple bellen. Ze weten dat ze de duurste producten in de mark maken en zijn dan ook helemaal niet moeilijk met omruilen.

Bellen voor overleg kan altijd.
Ja maar ik heb eigenlijk geen zin om hem een paar dagen kwijt te zijn en woon te ver af van een Apple Store. Misschien moet ik me er gewoon overheen zetten haha :P

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:10:
Iemand een suggestie hoe ik op een gloednieuwe rMBP 13 een legale Windows 7 Ultimate licentie kan upgraden naar Windows 10, zonder de boel in een virtual machine te hoeven draaien?

Het feit dat de upgrade naar Windows 10 hardwaregebonden is en Bootcamp geen Windows 7 meer ondersteunt maakt e.e.a. onmogelijk?
Voor wie het interesseert, het volgende heeft prima uitgepakt voor mij:
  • Windows 7 Ultimate geïnstalleerd in VMWare Fusion
  • Windows 7 Ultimate geupdate naar Windows 10 Pro en geactiveerd
  • Windows 10 Pro schoon geïnstalleerd in Bootcamp
Na inloggen met mijn Windows ID werd Windows 10 Pro automatisch geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Maikjuh schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:58:
[...]

Ja maar ik heb eigenlijk geen zin om hem een paar dagen kwijt te zijn en woon te ver af van een Apple Store. Misschien moet ik me er gewoon overheen zetten haha :P
Toch hoort het niet. Het is een metalen unibody behuizing... Ik gok op een maandagmorgen modelletje :/ ik heb nog nooit een macbook behuizing horen kraken. En ik heb er heel wat in handen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik zoek voor mijn mbp "13 (a1278) unibody uit mid 2012 zo'n kitje om een extra HD toe te voegen op de plek waar de dvd drive zit.

Heeft er iemand dit al eens gedaan?

Waar kan je die dingen kopen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
blupmans schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:30:
[...]

Toch hoort het niet. Het is een metalen unibody behuizing... Ik gok op een maandagmorgen modelletje :/ ik heb nog nooit een macbook behuizing horen kraken. En ik heb er heel wat in handen gehad.
Het ding is dat het niet altijd kraakt. Maar af en toe aan de rechter onderkant naast de trackpad.. Heb eigelijk ook weinig zin in een refurbished mac.. Geen idee wat ik hier nu mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand nog een mooie geprijsde aanbieding voor een Macbook pro retina 13" 8gb en 256gb ssd langs zien komen? Ik ben student dus een aanbieding met studenten korting geldt voor mij ook. Ik zag op icentre dat je nu 10% korting krijgt, zij bieden ook 3 jaar garantie. Zijn er nog betere aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ook studenten korting + gratis beats on-ear solo2 d(-_-)b
http://www.apple.com/nl/s...cing?aid=AOS-BTS-HomePage

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mehhh voor sommigen wellicht interessant en een leuke deal maar ik wacht liever op een Skylake refresh :9~ . Nu intel het enbargo heeft oogeheven zijn de eerste notebooks met Skylake al aangekondigd. Kom op Apple refresh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkdesign schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:57:
Iemand nog een mooie geprijsde aanbieding voor een Macbook pro retina 13" 8gb en 256gb ssd langs zien komen? Ik ben student dus een aanbieding met studenten korting geldt voor mij ook. Ik zag op icentre dat je nu 10% korting krijgt, zij bieden ook 3 jaar garantie. Zijn er nog betere aanbiedingen?
Ha, dan moet je bij mij wezen!

V&A (13" MBP Retina met 8GB en 512GB SSD van 8 maandjes oud):
V&A aangeboden: 13" MBP Retina van 12/2014 | 512GB SSD | 44 laadcycli accu! | Nieuwstaat!

Ik heb ook nog een model met 2.8 i7, 8gb en 512GB SSD en Apple Care t/m 19 December 2016 voor €1450 ;).

• toro
@Idutchman
Ik heb geen interesse, was alleen nieuwsgierig. Van mijn MBP "13 2012 kan ik de bodemplaat makkelijk verwijderen en dingen als ram, HD, accu etc. vervangen.

Wil dat ook nog met de 2014 versie of is die helemaal dicht geplakt van onderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Openen wel maar de RAM zit vast gesoldeerd en de SSD is een eigen-connector. M.a.w. Bestel wat je wilt hebben uiteindelijk want aanpassen kan praktisch niet meer.

• toro
En de accu? Zit die ook vast?

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Ik wil mijn sterke 15" laptop, die als desktop vervanger was gekocht, verkopen en overstappen naar een kleinere laptop met een lange(!) accuduur en toch enige prestaties voor programmeren en dergelijke. Logischerwijs valt mijn oog dus op een MBP 13". Nu ben ik aan het twijfelen om nu een MBP to halen of te wachten op de versie met Skylake. Nu was mijn vraag; is het nou echt zo'n upgrade? Gaat hij bijvoorbeeld een uur+ langer mee op de batterij met Skylake? Denk je dat de prijs daardoor ook omhoog gaat?

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:45:
Ik hou alles nauwlettend in de gaten, maar mocht er voor 18 september (back to school actie) geen duidelijkheid zijn dan ga ik voor de huidige 15 inch rMPB. Tot maart wachten gaat hem niet meer worden met mijn afstudeerstage in het verschiet.
Volgens de geruchtenmachine kunnen er nieuwe 15" retina's komen dit najaar met Skylake procs. Die zouden in oktober dan aangekondigd worden tegelijkertijd met El Capitan. Deze maand zou ik nergens op rekenen, maar als je nog maandje kunt wachten zou ik de release van El Capitan afwachten. Komt er dan niets wordt het pas later volgend jaar.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

Quakie

quakelen

tch schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:24:
Ik wil mijn sterke 15" laptop, die als desktop vervanger was gekocht, verkopen en overstappen naar een kleinere laptop met een lange(!) accuduur en toch enige prestaties voor programmeren en dergelijke. Logischerwijs valt mijn oog dus op een MBP 13". Nu ben ik aan het twijfelen om nu een MBP to halen of te wachten op de versie met Skylake. Nu was mijn vraag; is het nou echt zo'n upgrade? Gaat hij bijvoorbeeld een uur+ langer mee op de batterij met Skylake? Denk je dat de prijs daardoor ook omhoog gaat?
Het blijft gokken natuurlijk, maar waarschijnlijk komen ze er inderdaad weer met 1 uur extra batterij. Sowieso is gpu in Skylake enorm sneller geworden wat altijd welkom is ook al is El Captain wat beter in staat om de retina schermen goed aan te sturen.

Het lijkt me sterk dat ie nogmaals duurder wordt. Ze zijn net duurder geworden. Naar mijn idee zouden ze het terug moeten draaien maar ik vermoed dat het pas gebeurd bij volgende update in mid 2016.

Zo dus nog lekker even wachten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

toro36 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:31:
@Idutchman
Ik heb geen interesse, was alleen nieuwsgierig. Van mijn MBP "13 2012 kan ik de bodemplaat makkelijk verwijderen en dingen als ram, HD, accu etc. vervangen.

Wil dat ook nog met de 2014 versie of is die helemaal dicht geplakt van onderen?
Vanaf de 2012 zou ik nog niet upgraden naar een 2015 als hij het prima doet. Hoogstens een SSD er in plaatsen (en evt meer RAM) en hij kan nog wel even mee :)

De 2013 en later zitten zo onmogelijk dichtgeplakt en gesoldeerd dat je er niks meer mee kan qua upgrades.

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 03-09-2015 14:04 ]

• toro
Ik zoek nog voor mijn 2012 MBP zo'n kitje om een extra HD te plaatsen in de super drive bay.

Weet iemand een .NL adres hier voor?

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Ik heb er een van deze site een slordige 2 jaar gebruikt in mijn mid 2010 Macbook Pro 15". Niet de meest goedkope maar doet wat hij moet doen.

http://hddcaddy.com/nl/23...book-pro-unibody-13-15-17

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je wat langer kan wachten dan zou ik er zeker een van eBay afhalen, stukken goedkoper. Die dingen stellen geen bal voor.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ja, enorm grote upgrades zullen er niet komen. De TDP van skylake is ook ongeveer gelijk, dus ik verwacht ook geen grote veranderingen in design. Wel verwacht ik dat ze overstappen naar TB3 en USB-C. Nu zou dit voor mij al reden genoeg zijn om te wachten op die refresh als ik niet NU een laptop nodig zou hebben. Daarnaast is skylake wel iets zuiniger (gaat je niet echt merken denk ik) en iets krachtiger (ga je evenmin werken) en is de GPU beter (lijkt wel redelijk significant te zijn, afhankelijk van je gebruik een pluspunt).

Zoek je nu een MBPr, zou ik eerder nog naar een Haswell of Haswell refresh gaan. De nieuwe MacBooks zijn ontzettend duur, en bieden weinig extra's tenzij je 4k schermen wil gaan aansturen.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Cyleo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:40:
[...]

Ja, enorm grote upgrades zullen er niet komen. De TDP van skylake is ook ongeveer gelijk, dus ik verwacht ook geen grote veranderingen in design. Wel verwacht ik dat ze overstappen naar TB3 en USB-C. Nu zou dit voor mij al reden genoeg zijn om te wachten op die refresh als ik niet NU een laptop nodig zou hebben. Daarnaast is skylake wel iets zuiniger (gaat je niet echt merken denk ik) en iets krachtiger (ga je evenmin werken) en is de GPU beter (lijkt wel redelijk significant te zijn, afhankelijk van je gebruik een pluspunt).

Zoek je nu een MBPr, zou ik eerder nog naar een Haswell of Haswell refresh gaan. De nieuwe MacBooks zijn ontzettend duur, en bieden weinig extra's tenzij je 4k schermen wil gaan aansturen.
Ga op zn minst voor de Haswell refresh om fatsoenlijk 4K aan te kunnen sturen. Zeker aangezien 4K de toekomst wordt zoals 1080P dat enkele jaren terug was. Kan je wachten, zou ik wachten. In elk geval nog tot half oktober (meestal komt er rond die tijd een keynote en in elk geval de El Capitan update van OS X uit die gekoppelt kan worden aan een MBP update naar Skylake).

Met name de verbeterde GPU, Thunderbolt 3 en USB-C zijn dingen om op te wachten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Xanion schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:57:
[...]

Volgens de geruchtenmachine kunnen er nieuwe 15" retina's komen dit najaar met Skylake procs. Die zouden in oktober dan aangekondigd worden tegelijkertijd met El Capitan. Deze maand zou ik nergens op rekenen, maar als je nog maandje kunt wachten zou ik de release van El Capitan afwachten. Komt er dan niets wordt het pas later volgend jaar.
Een maandje moet lukken, zeker als ze dan begin november verscheept worden. Dan is alles precies op tijd binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe doen jullie dat met het maken van backups? Ik ben namelijk op zoek naar een snelle betrouwbare manier voor het maken van backups van mijn Macbook door middel van een externe hardeschijf.

Ik heb een Macbook pro retina 13.3" uit april 2014. Is Tunderbolt interessant en is dat dan ook via een andere aansluiting te gebruiken op een Windows pc?

Betrouwbaar en snel zijn de eigenschappen waar ik naar zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

darkdesign schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:25:
Hoe doen jullie dat met het maken van backups? Ik ben namelijk op zoek naar een snelle betrouwbare manier voor het maken van backups van mijn Macbook door middel van een externe hardeschijf.

Ik heb een Macbook pro retina 13.3" uit april 2014. Is Tunderbolt interessant en is dat dan ook via een andere aansluiting te gebruiken op een Windows pc?

Er zijn enkele (high-end) windows laptops die het ondersteunen (asus 501 bv). Mijn ervaring is dat het een snel protocol is en makkelijk. Ik daisychain (doorlinken) mijn externe scherm (displayport) via mijn drobo en het werkt erg makkelijk. 1 kabel en ik houd mijn USB poorten vrij. Gemiddeld haal ik zo'n 200-250mb/s. Uiteraard kan het sneller, ik heb niet de snelste schijven er in zitten, maar het werkt perfect in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan time machine gebruiken met een thunderbolt schijf.
Echter heel handig lijkt mij het niet, ik gebruik zelf een airport extreme met een externe schijf eraan.

Die maakt gewoon de backups terwijl mijn mac op standby staat en aan de oplader. Geen omkijken meer naar. De backup maken duurt wel lang, maar hij heeft heel de nacht de tijd.
Overigens zijn het incremental backups dus die zijn meestal niet zo groot. Maar dat hang van jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
[...]
Niet helemaal wat je zoekt, maar momenteel maak ik via Time Machine backups naar een gedeelde schijf op mijn Windows 7 thuisserver. Kan dat? Ja dat kan!

Kost even wat gepruts om het werkend te krijgen, maar dan heb je wel een seamless backup-systeem vergelijkbaar met wanneer je een Time Capsule zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
SublimnAll schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:49:
[...]

Niet helemaal wat je zoekt, maar momenteel maak ik via Time Machine backups naar een gedeelde schijf op mijn Windows 7 thuisserver. Kan dat? Ja dat kan!

Kost even wat gepruts om het werkend te krijgen, maar dan heb je wel een seamless backup-systeem vergelijkbaar met wanneer je een Time Capsule zou hebben.
Ik heb heb 2 methodes gehad:
  1. Op mijn linux server een TimeMachine tool installeren zodat de MacBook deze in het netwerk detecteert als TimeMachine apparaat, en dan dus backuppen naar die server zelf.
  2. Op mijn AirPort Extreme een simpele kleine 500GB via USB aansluiten, dan kan je deze officieel laten fungeren als TimeMachine, waarna de MacBook in slaapstand kan backuppen als ie aan het stroom ligt, en tijdens het gebruiken.
De laatste is mijn actuele set-up, nadat ik mijn server opnieuw opgebouwd heb en toch een AirPort Extreme heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34

Quakie

quakelen

Beetje off topic maar als time machine enige backup aanwezig is, wil je dit dan wel hebben op een niet supported device? Zover ik weet is het niet open en is er dus geen support vanuit Apple. Ik zou dit zelf niet willen...

Ik heb een backup via een airport extreme en een usb schijfje en op een synology nas. Nu heb ik de data dubbel en staat ook zo op de nas. De time machine is meer voor de eenvoud...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jep. Het is zelfs zo dat de complete bovenkant (daar waar je toetsenbord inzit) vervangen moet worden als er iets met je accu is. Zit allemaal aan de behuizing gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 17:21
Ik zit met een probleempje als ik mijn externe monitor(1920x1080) aansluit op mijn macbook pro(2015).
Mijn muis/curser reageert totaal niet meer soepel als ik mijn macbook dus aansluit op mijn externe scherm, het maakt niet uit of de macbook dicht geklapt is of niet.
Als ik de muis gewoon op mijn macbook gebruik heb ik nergens last van.
Heeft dit te maken met de 2 verschillende resoluties van de apparaten?
Is er iemand hier die het weet? google heeft het mij nog niet kunnen vertellen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Als ik een programma op mijn mac wil openen dan blijft hij stuiteren in de Dock,hij word niet geopend,rebooten helpt niet.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
racoon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:27:
Als ik een programma op mijn mac wil openen dan blijft hij stuiteren in de Dock,hij word niet geopend,rebooten helpt niet.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Bij alle programma's?
Al een reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Smultie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:31:
[...]

Bij alle programma's?
Al een reboot geprobeerd?
Rebooten helpt niet,het is bij de meeste programma's,verrify disk permissions heeft ook niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door racoon op 04-09-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21-09 21:38
En onder een andere account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
racoon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:41:
[...]

Rebooten helpt niet,het is bij de meeste programma's,verrify disk permissions heeft ook niet geholpen.
OS X combo update 10.10.5 in Save mode installeren.

Gaat wel wat langzamer in save mode (tijdens booten op linker shift drukken) de update installeren maar dat is hoe het bij mij werkte om die problemen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gloednieuwe MBP 13 inch, Yosemite 10.10.5 > continue WiFi drop-outs. Iemand een oplossing? Op de Google hits af te gaan lijkt het nogal een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

zijn geen andere gebruikers die op de macbook inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:06
Wilde graag Windows 10 op mijn Macbook Pro hebben, maar heb maar een 128gb versie dus werd wat krap. Heb een SSD uit mn pc opgeofferd en in een externe usb3.0 omhulsel gedaan, en daar draai ik nu Windows mee :) werkt goed!

CrystalDiskMark geeft wat rare resultaten, maar het werkt perfect en vlot. Heb een Samsung 840 SSD gebruikt van 128gb.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LcGPyRv.png

[ Voor 29% gewijzigd door Foxpat op 04-09-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
racoon schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:41:
[...]

zijn geen andere gebruikers die op de macbook inloggen.
Had je al geprobeerd wat ik zei? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

toro36 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:51:
[...]

Had je al geprobeerd wat ik zei? ;)
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik wil graag een 2015 model 13 inch mbp kopen met 256gb. Ik ben een student dus kan ergens korting krijgen. Nu heb ik op het moment een surface pro gekocht van mycom en ben erg ontevreden over de service en afhandeling van de garantie. Waar kan ik m het beste kopen, gezien ik geen gekloot wil met garantie claims en het goedkoopste wil?

Ik hoor het graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
De online Apple store, al dan niet via een Surfspot link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Ik zie surfsport 1517 tov Apple 1550.
Misschien de verkeerde plek om het te vragen, maar hoe gaat garantie van een mbp via surfspot?
Ik heb al 2 Mbps gehad die alletwee kapot zijn gegaan zonder vreemd gebruik dus ik ga uit van een garantieclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Je koopt je MacBook gewoon in de online store van Apple zelf, dus garantie verloopt ook via hun. Naar mijn weten gaat het het soepelst bij Apple zelf, dus dat zit wel snor.
Ik heb zelf ook nooit problemen gehad bij bestellingen via de Apple store, ik ging voor defecten wel altijd langs om geholpen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
En dan kan ik gewoon naar bijvoorbeeld de Amac of een andere Apple winkel met mijn garantieclaim?

[ Voor 25% gewijzigd door Thonz op 06-09-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nee, dan zul je je garantie moeten claimen bij Apple zelf.
Lees je even in over de Apple store en de Apple premium resellers, dan zul je zien dat daar verschil in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Niet online
Excuses, dat is waarschijnlijk wel het handigst om zelf even te doen ja ;).
Thanks voor de info!

Edit.
Aha! Na even zoeken door deze draad heen zie ik dat ik op surfspot naar hardware>tablet moet gaan. Via die link kan je gewoon op de Apple site voor 1517 die laptop kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Thonz op 06-09-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb al een tijd dat ik regelmatig stroom voel aan de behuizing van mijn MacBook Pro (15" mid 2014). Ik weet niet zeker of het stroom is, maar zo voelt wel. Maar het voelt alleen zo als ik met mijn vingertoppen of handpalmen over het aluminum heen schuif.

Ik lees meerdere berichten op het internet, maar zijn toch voornamelijk wat oudere topics. Het zou met de lader te maken kunnen hebben, maar voor zover ik weet het ik een originele NL lader.\

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Timo002 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:35:
Ik heb al een tijd dat ik regelmatig stroom voel aan de behuizing van mijn MacBook Pro (15" mid 2014). Ik weet niet zeker of het stroom is, maar zo voelt wel. Maar het voelt alleen zo als ik met mijn vingertoppen of handpalmen over het aluminum heen schuif.

Ik lees meerdere berichten op het internet, maar zijn toch voornamelijk wat oudere topics. Het zou met de lader te maken kunnen hebben, maar voor zover ik weet het ik een originele NL lader.\

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Ja, dit is normaal, ik heb het ook. Het komt doordat de standaard 'duckhead' niet geaard is.

Als je in plaats van de simpele 'duckhead' de geaarde verlengkabel gebruikt (in een geaard stopcontact natuurlijk) dan heb je er geen last van!

Het is een lichte opbouw van lading, best irritant inderdaad, het kan niet echt kwaad maar ik vind het ook niet prettig aanvoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 07-09-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Kan er met mijn hoofd niet bij dat dit de oplossing is en Apple niet gewoon geaarde stekkers meelevert. Wat ik al helemaal niet begrijp is hoe Apple hiermee weg komt. Ik heb niet een een of ander goedkoop laptopje gekocht! We hebben het hier over een apparaat van € 2700 euro! Ik ben met stomheid geslagen!

Mag dit überhaupt in de EU, hier zijn toch regels voor? Ik heb werkelijk waar nog nooit een (kwalitatief) apparaat gehad dat stroom lekt door de behuizing heen naar de gebruiker.

Maar ik heb de geaarde kabel geprobeerd, en nu zit ik dus met 4 meter kabel op het bureau, maar geen stroom meer. Ik ben blij dat het een relatief simpele oplossing is, maar schaam me dood als ik dit aan andere moet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Laatst online: 12-09-2024
Ze leveren de geaarde kabel er wel bij Timo, maar je kan ook de duckhead erop zetten. Lekker compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
royb3 schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:10:
Ze leveren de geaarde kabel er wel bij Timo, maar je kan ook de duckhead erop zetten. Lekker compact.
Lekker compact met stroom lekken via de behuizing! Dit kun je toch niet op deze manier goed praten!

Ik ben echt super blij met mijn MacBook, maar met dit soort zaken zakt me de broek toch echt van de kont af. Het is geen apparaat dat ik bij DealExtreme gekocht heb voor € 100 euro.

Zijn er ook geaarde duckheads verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geen EU plugs. Je zou een constructie kunnen maken van een UK-plug + verloop stekker :p
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31NnPyEv0pL._AC_UL160_SR160,160_.jpg

Heb je nog andere apparaten aangesloten die misschien een ground loop veroozaken? Ik zelf heb er namelijk nooit last van.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 07-09-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 13:06
Ik heb het zelf nooit gemerkt dat ik stroom voel op mijn rMBP. Wel heb ik dit op mijn iPhone 5S (zonder hoesje) ik voel het alleen soms als ik hem oplaad en tegelijk gebruik. Dit gebeurd echter niet vaak omdat ik hem vrijwel altijd 's nachts oplaad. iPhone 5S stekker is uiteraard ook zonder randaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Heb het op verschillende locaties als hij aan de netvoeding ligt. De netvoeding zonder aarde wel te verstaan!

Verder heb ik dit nog nooit meegemaakt met geen enkel apparaat! Ja, een keer een buitenlamp die niet zo waterdicht was als dat hij moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als het echt storend is zou ik proberen om het op een andere locatie te testen (werk/school/etc), en met een andere voeding. Als het probleem blijft misschien toch even naar een Apple Store. Dat de duckhead niet geaard is weten we nu wel, maar het is niet zo dat elke MacBook gebruiker constant onder stroom staat en het maar negeert.

Of de beunoplossing zoals ik al eerder postte.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 07-09-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Timo002 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:20:
Heb het op verschillende locaties als hij aan de netvoeding ligt. De netvoeding zonder aarde wel te verstaan!

Verder heb ik dit nog nooit meegemaakt met geen enkel apparaat! Ja, een keer een buitenlamp die niet zo waterdicht was als dat hij moest zijn.
Ik vind je reactie best wel overdreven. Je merkt het zo vaak bij apparaten, ik wel iig. Van broodrooster tot mijn sjieke koffiemachine. Niks om je heel erg druk over te maken. Tevens levert apple gewoon een stekker mee met aarde dus als je het echt niet wilt, dan gebruik je toch lekker die?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1 ... 102 ... 128 Laatste