Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keni
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:16
Lothiriel schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:17:
[...]

Dat zeiden sommigen me ook al, inderdaad. M'n voorkeur gaat alleen uit naar kopen in een APR want uitgebreide garantie van 3 jaar (zoals bij Switch). Anderen zoals Easy-m vragen expliciet naar een studentenkaart, terwijl de universiteit nog niet eens de inschrijvingen aan het verwerken is. Niet zo praktisch als je het mij vraagt... :P

Misschien ga ik dan toch maar voor een bestelling bij Apple zelf.
Ik ben zelf student en heb net mijn nieuwe macbook pro 13" 256GB binnen. Via surfspot.nl ingelogd op hogeschool-account en gezocht op apple, naar partnershop gegaan (meeste korting).

Je kan ook met je inschrijfbewijs naar een fysieke apple shop gaan om de korting te claimen. Nu hebben ze overigens ook de back to school actie, krijg je een beats solo 2 koptelefoon gratis bij aankoop van je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
2Keys schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:37:
ik weet niet of dit de goede plek is maar goed;
Heeft iemand ervaring met het kopen van een Macbook pro als student? Zoja heb je hem bij Apple zelf gekocht of via surfspot of een andere retailer? Wat moest je laten zien om aan te geven dat je student bent? Dit word me eerste jaar dus ik heb alleen bewijs van inschrijving is dat genoeg ?
Heb zeer recent mijn Macbook Pro 2015 15" ook als student gekocht, ze hebben me nooit om bewijs o.i.d gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:35:
[...]

Weet je zeker dat je een compleet schone installatie gedaan hebt?
Terug gaan vanaf een SSD naar een HDD is overigens ook wel flink nadelig, gevoelsmatig helemaal denk ik. Uiteraard zou het wel gewoon moeten reageren.
Kan je eens de temperaturen controleren? Wellicht word de processor warm vanwege stof waardoor hij zichzelf terug klokt.
even een kleine terug-rapportage van een probleem dat ik had met mn MBP late 11: leek alsof de ssd er op vakantie mee opgehouden was, deed nauwelijks nog iets. Thuis een gewone 500gb HDD erin gezet, deed t wel en in speedtests deed ie het zelfs prima, maar gevoelsmatig helemaaaaal niet. erg traag, onresponsief OS. Dus toch maar een sata kabeltje besteld van ebay, 25 euro ofzo. en voila: de zogenaamd kapotte SSD erin en OSX in 10 minuten gedownload en in 20 min geinstalleerd via internet recovery na een schone partitie (dat ging continu fout bij de vorige SATA kabel: formatteren lukte dan steeds niet, en als ik hem aan het downloaden kreeg gaf ie aan dat het nog ongeveer 191 uur ging duren bijv ;) ).
moet de zaak natuurlijk nog even helemaal testen, maar het lijkt alsof die SATA kabel dus echt de dader was, en echt een hele zwakke plek in het ontwerp. Een kabeltje dat nooit beweegt zou toch iets steviger mogen zijn bij een dergelijk hoogwaardig product.

[ Voor 4% gewijzigd door knuppelhout op 12-08-2015 20:36 ]

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik haak even kort in op schone installatie van osx. Hoe werkt dat op een dualboot (bootcamp) systeem? Ik draai sinds kort Windows 10 naast osx op mijn rMBP 13 en wil misschien een schone installatie doen van osx. Kan dat met behoud van de win10 partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om me 2012 13 inch MacBook pro te verkopen en een nieuwe 15 inch retina te halen.
Wat denken jullie dat nog voor 13 inch kan vangen?

Er zitten lichte gebruikers sporen op.

Specificaties:
Processor: Inter Dual Core i5 2,5 GHz.
Werkgeheugen: 8GB
Opslag: Samsung SSD 840 EVO 500GB
Grafisch: Intel HD Graphics 4000

Accu:
Aantal cycli: 427
Conditie: Normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThomasG schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:08:
[...]
Blijkbaar snap jij niet hoe dit probleem in elkaar zat. Onder Lion, Mountain Lion en Mavericks hadden deze gebruikers geen enkel probleem met de WiFi. Sinds een update van Yosemite hadden ze dat wel.
Dat rijmt totaal niet met:
Niet alle gebruikers, niet elke keer. Als je twee de zelfde modellen op het zelfde access-point had, waarvan het helemaal niets uitmaakte welke access-point, had de ene MacBook er soms wel last van terwijl de andere niks mankeerde en op een ander moment het omgekeerde.
Zoals ik al zei: wat voor de een werkt betekent NIET dat dit ook voor de ander zo werkt. Zoals je hier nu zelf al aangeeft heeft de ene wel een probleem en de ander niet. De oplossingen voor het probleem zijn ook steeds weer anders maar ja, daarvoor zul je wel even de nodige topics op een aantal fora zoals hier, bij MacRumors en op de discussions site van Apple moeten lezen. Er bestaat geen ultieme oorzaak en er bestaat geen ultieme oplossing. Iedereen zal dus voor zich op zoek moeten gaan naar de juiste oplossing. Heb je die gevonden dan is er niks op tegen om dat hier ook te delen, wie weet heeft een ander er wat aan.
Wellicht dat dit een Hardware issue is, maar dan is het toch opmerkelijk dat het pas ontstaat na het compleet herschrijven van een stukje software, en na het terugdraaien alle problemen verdwenen zijn. Waarschijnlijk heeft de hardware zich magisch weten te repareren in al deze MacBooks.
Waarschijnlijker is dat jij gewoonweg geen flauw benul hebt waar het hier over gaat en ook niet in staat bent om een probleemanalyse te maken. Iemand meldt zich met wifi problemen en dat in zijn geval het probleem is opgelost door vervanging van de hardware. Dat kan prima want ook hardware kan stuk gaan en wifi problemen veroorzaken. Helaas kent wifi nog wel veel meer oorzaken van problemen. Discoveryd in Yosemite is er een voorbeeld van en zelfs na het vervangen van discoveryd met mDNSResponder zijn er nog legio mensen waarbij het nog steeds niet fatsoenlijk werkt. Nogmaals, je zult per geval weer een aparte probleemanalyse moeten maken, dan weet je ook vrij snel hoe je het kunt/moet oplossen.
Maar het enige wat jij lijkt te willen horen: "Alle MacBooks die sinds Yosemite WiFi problemen hadden hebbend defecte hardware."
Nee, het enige wat jij wil horen is dat er maar 1 ultieme oorzaak is genaamd OS X Yosemite en dat er maar 1 ultieme oplossing is genaamd een rollback naar Mavericks. En dat terwijl er hier nota bene nog iemand post dat dit NIET de oplossing voor hem was maar vervanging van de hardware wel. Dan heb je gewoon enorme oogkleppen op. Wifi kent vele problemen en vele oplossingen. Yosemite is maar 1 van de vele problemen. Wees dus verstandig en kijk ook vooral eens naar de overige problemen en oplossingen. Als je dat niet doet en je maar vast blijft pinnen op Yosemite zal de kans heel erg klein zijn dat je een oplossing gaat vinden.

Wat je nu doet is de grote kudde napraten. Het enige wat je daarmee bereikt is grote teleurstelling bij mensen die wifi problemen hebben aangezien jouw oplossing lang niet altijd werkt omdat het ook lang niet altijd het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:00:
Ik zit eraan te denken om me 2012 13 inch MacBook pro te verkopen en een nieuwe 15 inch retina te halen.
Wat denken jullie dat nog voor 13 inch kan vangen?

Er zitten lichte gebruikers sporen op.

Specificaties:
Processor: Inter Dual Core i5 2,5 GHz.
Werkgeheugen: 8GB
Opslag: Samsung SSD 840 EVO 500GB
Grafisch: Intel HD Graphics 4000

Accu:
Aantal cycli: 427
Conditie: Normaal
Zou ff marktplaats checken voor vergelijkbare modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dafmay schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:46:
Ik haak even kort in op schone installatie van osx. Hoe werkt dat op een dualboot (bootcamp) systeem? Ik draai sinds kort Windows 10 naast osx op mijn rMBP 13 en wil misschien een schone installatie doen van osx. Kan dat met behoud van de win10 partitie?
Ja dat kan, met een bootable usb-stick gaat dat het makkelijkst.
Als je van usb opstart, kun je voorafgaand aan het installatieproces met Disk Utility de OS X-partitie formatteren. Daarna installeer je OS X. Je nieuwe installatie herkent vanzelf de aanwezige Boot Camp-partitie en zal die dus ook tonen in System Preferences - Startup Disk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Canaria schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Ja dat kan, met een bootable usb-stick gaat dat het makkelijkst.
Als je van usb opstart, kun je voorafgaand aan het installatieproces met Disk Utility de OS X-partitie formatteren. Daarna installeer je OS X. Je nieuwe installatie herkent vanzelf de aanwezige Boot Camp-partitie en zal die dus ook tonen in System Preferences - Startup Disk.
Super...duidelijk. Thanks!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik merkte bij mijn 15 inch mbpr gisteravond dat in gesloten stand het scherm niet netjes aansluit. Als je langs de zijkant voelt zit er net een randje in plaats van dat scherm en body netjes boven elkaar zitten.
Dit was volgens mij eerst niet zo. Aangezien hij nooit gevallen is oid verbaast het me enigzins.
Hij is van afgelopen december. Denken jullie dat het zin heeft naar de apple store te gaan hiervoor? En is het iets dat vaker voorkomt?
Bij al mijn andere macbooks heb ik dit niet.

Leica MM + Sony A9

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:05
Gewoon voorzichtig terugbuigen. Aluminium is redeljk buigbaar.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Aghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Vandaag voor het eerst gepresenteerd via mini displayport - VGA adapter van Dell. Dit was geen onverdeeld succes. De Macbook heeft tijdens een presentatie van 1 uur 2x een reboot gedaan en 1x crashte alleen Powerpoint. Het tweede uur maar op mijn Macbook de sheets laten zien en toen zonder problemen kunnen werken. Hopelijk lag dit aan de LCD TV van de klant.
Dat is vreemd. Heb hier op mijn afstudeerplek eigenlijk altijd de mac via miniDP -> VGA aangesloten zonder problemen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 07:07
Ik heb momenteel nog een macbookpro 13 inch uit 2010. Inmiddels voorzien van 8 GB geheugen verder geen upgrades. Is het echt de moeite waard om te investeren in een SSD? Twijfel namelijk om de macbook te laten voor wat hij is en er naast een Imac te kopen. Kan de macbook pro gebruikt worden voor af en toe onderweg en de imac als vaste plek thuis.

Als de ervaringen beter zijn met het plaatsen van een SSD overweeg ik dat (eventueel geheugen uitbreiden tot 16 GB, officieel schijnt dat niet te kunnen maar in de praktijk blijken er al meerdere mensen dit in de macbook te hebben draaien zonder problemen). Ik hoor graag wat de ervaringen zijn...mag eventueel ook per DM om dit draadje niet verder te verstoren

...

• RobertJRB
KW25 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:23:
Gewoon voorzichtig terugbuigen. Aluminium is redeljk buigbaar.
Het is niet het aluminium dat verbogen lijkt te zijn, het lijkt alsof het hele scherm een milimeter is opgeschoven.
Net bij een icentre geweest en die gaf aan dat het volgens hem gewoon een garantiegeval is aangezien er geen valschade is (is er ook niet). Dinsdag daarom een afspraak gemaakt bij de apple store. Ben benieuwd.

Leica MM + Sony A9

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
koentjuh1987 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:26:
Ik heb momenteel nog een macbookpro 13 inch uit 2010. Inmiddels voorzien van 8 GB geheugen verder geen upgrades. Is het echt de moeite waard om te investeren in een SSD? Twijfel namelijk om de macbook te laten voor wat hij is en er naast een Imac te kopen. Kan de macbook pro gebruikt worden voor af en toe onderweg en de imac als vaste plek thuis.

Als de ervaringen beter zijn met het plaatsen van een SSD overweeg ik dat (eventueel geheugen uitbreiden tot 16 GB, officieel schijnt dat niet te kunnen maar in de praktijk blijken er al meerdere mensen dit in de macbook te hebben draaien zonder problemen). Ik hoor graag wat de ervaringen zijn...mag eventueel ook per DM om dit draadje niet verder te verstoren
Een SSD is altijd de moeite waard! :). Eens je een SSD hebt, wil je nooit meer terug naar een trage HDD. Een Macbook uit 2010 heeft een prima processor en aangezien je er ook al 8gb RAM in gestoken hebt is de bottleneck toch echt je harde schijf. Als je die vervangt wordt je Macbook meteen een stuk sneller ;) .

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 07:07
Lothiriel schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:16:
[...]

Een SSD is altijd de moeite waard! :). Eens je een SSD hebt, wil je nooit meer terug naar een trage HDD. Een Macbook uit 2010 heeft een prima processor en aangezien je er ook al 8gb RAM in gestoken hebt is de bottleneck toch echt je harde schijf. Als je die vervangt wordt je Macbook meteen een stuk sneller ;) .
Dank voor je aanvulling. Eens kijken welke schijf het gaat worden...

...

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lothiriel schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:16:
[...]

:Y
dat scheelt gevoelsmatig zó enorm veel

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:34
Wat denken jullie, zal de Skylake upgrade voor de 13 inch nog in 2015 komen? Wil een nieuwe MBP aanschaffen, maar vindt het zonde dat wanneer ik hem nu koop er binnen 2 maanden een nieuw model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mikeelroy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:01:
Wat denken jullie, zal de Skylake upgrade voor de 13 inch nog in 2015 komen? Wil een nieuwe MBP aanschaffen, maar vindt het zonde dat wanneer ik hem nu koop er binnen 2 maanden een nieuw model is.
Het is hier al een paar keer langs gekomen. Wat betreft datum: Ga er maar vanuit dat zodra de ultrabook processoren daar zijn, de MacBooks snel zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Cyleo schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:14:
[...]

Het is hier al een paar keer langs gekomen. Wat betreft datum: Ga er maar vanuit dat zodra de ultrabook processoren daar zijn, de MacBooks snel zullen volgen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
Heeft iemand hier verstand van de Kernel Panic reports van Apple? Ik heb de afgelopen dagen continu kernel panics op mijn rMBP 15" 2012, waardoor ik op de meest vervelende momenten mijn werk kwijtraak. :/

Een clean install staat op de planning, maar qua software is er de afgelopen 3 maanden niets veranderd (behalve de nieuwe Office 2016).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chengbondkwok schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:36:
Heeft iemand hier verstand van de Kernel Panic reports van Apple? Ik heb de afgelopen dagen continu kernel panics op mijn rMBP 15" 2012, waardoor ik op de meest vervelende momenten mijn werk kwijtraak. :/

Een clean install staat op de planning, maar qua software is er de afgelopen 3 maanden niets veranderd (behalve de nieuwe Office 2016).
Loop eens een hardware test door. Je RAM zou zomaar eens naar z'n grootje kunnen zijn.
https://support.apple.com/nl-nl/HT1509

[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 14-08-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Laatst online: 23:14
Smultie schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Loop eens een hardware test door. Je RAM zou zomaar eens naar z'n grootje kunnen zijn.
https://support.apple.com/nl-nl/HT1509

En geen problemen gevonden :/
Toch maar eens een clean install overwegen binnenkort.

[ Voor 13% gewijzigd door chengbondkwok op 14-08-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met hard shell cases voor de MBP 13'' via Ebay? Kost maar zo'n 10 euro vergeleken met 50 euro uit de Apple store. Zal het wat zijn?

http://www.ebay.com/itm/K...%3Dpp%26sd%3D111172622277

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
RobertJRB schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Het is niet het aluminium dat verbogen lijkt te zijn, het lijkt alsof het hele scherm een milimeter is opgeschoven.
Net bij een icentre geweest en die gaf aan dat het volgens hem gewoon een garantiegeval is aangezien er geen valschade is (is er ook niet). Dinsdag daarom een afspraak gemaakt bij de apple store. Ben benieuwd.
Bij mijn 15 inch lijkt de hele 'klep' ook een klein beetje schreef te zitten. Het aluminium is absoluut niet verbogen, het lijkt meer op een ietwat scheef gemonteerd scharnier. Het is echt een heel klein beetje en de meeste mensen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen, maar vind het toch vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
blupmans schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:44:
[...]Het is echt een heel klein beetje en de meeste mensen zal het waarschijnlijk niet eens opvallen, maar vind het toch vreemd :/
De meeste mensen zullen het wel gek vinden dat ik me eraan stoor, maar iedere keer als ik hem oppak valt het me op.
Ik laat wel even weten of ze er bij de apple winkel iets mee kunnen doen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

chengbondkwok schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:36:

Had dat een paar Yosemite updates terug ook best vaak..toen was het weg..en sinds de laatste update kreeg ik er weer eentje voor m'n kiezen (hardwaretest al doorlopen: alles okee). Ik geef dus de updates maar de schuld, omdat ik verder niks de schuld kan geven :P Clean install kan sowieso geen kwaad denk ik, maar eigenlijk is het natuurlijk wel suf, dat deed ik bij Windows als het brak ging lopen, OSX zou liever moeten zijn ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
RobertJRB schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

De meeste mensen zullen het wel gek vinden dat ik me eraan stoor, maar iedere keer als ik hem oppak valt het me op.
Ik laat wel even weten of ze er bij de apple winkel iets mee kunnen doen.
Is goed, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb inmiddels de check op de Apple site gedaan:

Repairs and Service Coverage: Expired
Our records indicate that your product is not covered under Apple's Limited warranty or AppleCare Protection Plan for hardware repairs and service based on the estimated expiration date.
You may have consumer law rights - in the EEA and Switzerland, national consumer laws entitle consumers to obtain from the seller, free of charge, repair or replacement of products that have a lack of conformity for a minimum of 2 years from delivery, and longer under the local law of some countries.

Als ik het dus goed begrijp valt mijn MBP dus niet onder de garantie om de GPU en / of logicboard te laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Door wat problemen met OSX heb ik besloten om na 4 jaar (Macbook Pro early 2011) een clean install te doen en wow wat zorgt dat voor een wereld van verschil! OSX Lion is echt 100 x zo snel vergeleken met Yosemite, het lijkt wel of er plots een SSD in dat ding zit d:)b

Wel jammer dat heel veel apps niet werken en dat de beveiliging ook niet meer optimaal is -O-
Ohja, het ziet er ook allemaal best ouderwets uit zo :X

Edit: dat lelijke is ook gefixed :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MlBZPXDm0sutbZ9XhO98mZoY/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door filenox op 16-08-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Na lang sparen gaat mijn dochter een MacBook aanschaffen. Een MBP Retina voor 1100 euro via slim.nl lijkt een slimmere keuze dan een MBA 2015 13" voor 1000 euro. Nu wordt die MBP met 500gb hd elders ook wel aangeboden, maar nooit met Retina scherm. Ik vraag me dus af of het niet gewoon verkeerd vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:14
Dat is inderdaad de normale MBP, en geen Retina.

Zover ik weet is die al jaren niet meer ge-update en een slechte koop.
I.t.t een MacBook Air (zeker 2015 versie) niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hm, jammer. Vlammen de MBP's met Retina nog wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:14
In principe gaat het er om of er een SSD in zit. Dus de MacBook Airs en MBP met Retina zijn erg snel.

De oude MBP zonder Retina niet.

Tenzij een MacBook Air veel duurder is is het wel een betere koop;
Sneller, dunner, lichter en betere batterijduur.

[ Voor 30% gewijzigd door Goudstalen op 16-08-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Helaas zijn de MBP's met Retina te prijzig. Het plan was om die 500gb hd te vervangen door een betaalbare SSD, maar zonder Retina scherm lijken er weinig voordelen tov. de MBA. En een MBA met Retina is voorlopig nog niet in aantocht. Het zal de MBA dus wel worden, op dit moment voor 999 euro bij BCC.

[ Voor 12% gewijzigd door torp op 16-08-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 22:07
torp schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:40:
Na lang sparen gaat mijn dochter een MacBook aanschaffen. Een MBP Retina voor 1100 euro via slim.nl lijkt een slimmere keuze dan een MBA 2015 13" voor 1000 euro. Nu wordt die MBP met 500gb hd elders ook wel aangeboden, maar nooit met Retina scherm. Ik vraag me dus af of het niet gewoon verkeerd vermeld staat.
Wauw wat een colossale misser van slim zeg. Dit is gewoon puur misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Wouter lucassen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:11:
[...]

Wauw wat een colossale misser van slim zeg. Dit is gewoon puur misleiding.
Lol, je hebt gelijk.
Wat ook leuk is: er wordt overal gesproken over een MBP-Retina 13".
Maar bij het kopje "Bezorging & ondersteuning" wordt ineens gesproken over een Macbook Air

Vraag me dus echt af wat het is? Qua specs denk ik zelf toch een MBA, volgens mij wordt een MBP niet meer geleverd met 4 GB aan RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De MacBook Air wordt niet meer geleverd met een harddisk, enkel flashopslag. De specs komen overeen met een MacBook Pro 13" 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 21:08
Flinke faal in ieder geval.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Ik heb net een 13,3" Retina in bestelling gezet. Deze gaat mijn 24" iMac als hoofdcomputer vervangen. Mijn 2012 MBP houd ik erbij voor de rest van het gezin. :)
Iemand ervaring met de Transcend JetDrive Lite 330?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik heb een 15" Macbook Retina Pro en sinds een paar minuten maakt het een raar geluid. Het klinkt alsof je popcorn aan het maken bent. Hiervoor heb ik hier geen last van gehad. Weet iemand wat dit probleem precies is en hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bushalte schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:03:
Ik heb net een 13,3" Retina in bestelling gezet. Deze gaat mijn 24" iMac als hoofdcomputer vervangen. Mijn 2012 MBP houd ik erbij voor de rest van het gezin. :)
Iemand ervaring met de Transcend JetDrive Lite 330?
Jep.
Performance is prima, ik draai soms wel eens 3 VM's met server 2008 vanaf de SD kaart. Speel er games vanaf en bewaar dropbox erop.

Echter de standby duur van je macbook is iets korter, dit kan je voorkomen door de jetdrive toolbox te installeren. Alleen dan wordt hij continue geunmount en dat vinden o.a. dropbox niet zo tof en geven dan een foutmelding.
Ik heb liever iets kortere standby (kost 5% per dag) en geen gezeur. Met dagelijks gebruik merk je er eigenlijk haast niets van.

Dus over het algemeen ben ik er best tevreden mee, zeker voor het geld :)

Maar ik zal altijd spijt hebben dat ik een 128gb heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 19-09 16:08
AleSyS schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Ik heb inmiddels de check op de Apple site gedaan:

*knip*

Als ik het dus goed begrijp valt mijn MBP dus niet onder de garantie om de GPU en / of logicboard te laten vervangen
Nee dat is dus de normale garantie (die eind 2013 verlopen was). De 2011 heeft een graphics kaart probleem en deze wordt gratis gerepareerd onder een terug roepactie. Dit kan je gewoon aangeven bij iCentre. Ze hebben een vriendin van mij ook al geprobeerd erbij te naaien met een bedrag van €900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Ok dank je. Ik wil er wat films o.a. op kwijt, en zal het echt als opslag gebruiken.
Voor mij zou 128gb trouwens voldoende zijn.

Vanmiddag heb ik m`n nieuwe Retina en ga ik ermee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ik zit er ook aan te denken om zo'n dingkie te halen voor mn aanstaande retina, maar het probleem is dat ze niet groter gaan dan 256Gb. Ik heb voor mn muziek alleen al een 512Gb nodig.

Nu heb ik nog een ssd van een defect 2012 retina liggen maar ik kan daar geen geschikte behuizing voor vinden (losse enclosure zoals de drives van transcend meegeleverd hebben.). Die vind ik erg mooi ivm de formfactor en afwerking, maar kan ze niet vinden. Iemand daar een alternatief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

supersnathan94 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:06:
Ik zit er ook aan te denken om zo'n dingkie te halen voor mn aanstaande retina, maar het probleem is dat ze niet groter gaan dan 256Gb. Ik heb voor mn muziek alleen al een 512Gb nodig.

Nu heb ik nog een ssd van een defect 2012 retina liggen maar ik kan daar geen geschikte behuizing voor vinden (losse enclosure zoals de drives van transcend meegeleverd hebben.). Die vind ik erg mooi ivm de formfactor en afwerking, maar kan ze niet vinden. Iemand daar een alternatief voor.
De 330 gaat maar tot 128GB. Die jij bedoeld is de 360. Die is niet geschikt voor de rMBP 13' maar voor de rMBP 15".

Overigens, misschien is Apple Music/Spotify wel een optie voor je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja ik ga Donderdag de 15" MBPr met R9M370X ophalen. Dus ik bedoel idd de jetdrive 360. Spotify is geen optie vanwege de streaming op mn telefoon abbo. Dat red ik niet met 1,5GB. en met 128GB op mn iPhone heb ik opslag genoeg voor mn muziek.

Apple music is tot nu toe een handig iets geweest om ff snel wat op te zoeken en het werkt echt goed, maar ik beheer mn muziek liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:55
Je geeft aan dat je al 512GB voor je muziek nodig hebt, maar met 128GB op je iPhone heb je opslag genoeg voor je muziek?

Overigens kan je bij Spotify offline playlists maken, dan hoef je niet te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RnB schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:11:
Je geeft aan dat je al 512GB voor je muziek nodig hebt, maar met 128GB op je iPhone heb je opslag genoeg voor je muziek?

Overigens kan je bij Spotify offline playlists maken, dan hoef je niet te streamen.
En je kan je telefoonabo upgraden. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan een dikkere SSD kopen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Vandaag m'n MacBook Pro retina binnen gehad, zwaar nice. :) Scherm is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Styx_ schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:25:
Ik heb een 15" Macbook Retina Pro en sinds een paar minuten maakt het een raar geluid. Het klinkt alsof je popcorn aan het maken bent. Hiervoor heb ik hier geen last van gehad. Weet iemand wat dit probleem precies is en hoe dit opgelost kan worden?
Is het niet het geluidje dat je ook hoort als je je geluid harder/zachter zet? Dat is het eerste wat in me op kwam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Pfffff.

Vanmorgen is mijn MacbookPro 15" (early 2011) opnieuw overleden. Ik vermoed (alweer) het bekende GPU probkeem. Dit is me ongeveer een jaar geleden ook al overkomen, en heeft apple dit gerepareerd (voor niets, onder het mom 'consumerclaim') , en had toen al het gevoel dat het onderdeel vervangen was, maar niet opgelost, en ik dus eigenlijk weer met een 'tijdbom' rondliep.

Nu is de laptop dus zo'n 4,5 jaar oud. Logicboard is al eens vervangen. Zou ik nu weer bij apple aan kunnen kloppen met dit probleem? Mijn idee was eerst om te wachten dat de skylake processoren uit zouden komen in de macbooks, en tot die tijd met mijn 2011 model te doen. Maar nu zit ik dus opeens zonder, en moet ik met een oplossing komen, het liefst zo snel mogelijk aangezien ik hem altijd intensief gebruik voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Laatst online: 19-08-2022
mikeelroy schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:05:
[...]

Is het niet het geluidje dat je ook hoort als je je geluid harder/zachter zet? Dat is het eerste wat in me op kwam 8)7
Nee het was echt een heel apart geluid, uiteindelijk is het na een paar uur verdwenen, Zag op google en youtube dat andere gebruikers er ook last van hadden, maar een oplossing stond er niet echt bij. Als je de laptop dichtklapte ging het nog voor 3/4 sec door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:22:
[...]

Jep.
Performance is prima, ik draai soms wel eens 3 VM's met server 2008 vanaf de SD kaart. Speel er games vanaf en bewaar dropbox erop.

Echter de standby duur van je macbook is iets korter, dit kan je voorkomen door de jetdrive toolbox te installeren. Alleen dan wordt hij continue geunmount en dat vinden o.a. dropbox niet zo tof en geven dan een foutmelding.
Ik heb liever iets kortere standby (kost 5% per dag) en geen gezeur. Met dagelijks gebruik merk je er eigenlijk haast niets van.

Dus over het algemeen ben ik er best tevreden mee, zeker voor het geld :)

Maar ik zal altijd spijt hebben dat ik een 128gb heb genomen.
Vorige week was ik bij A-Mac om informatie op te doen betreffende aanschaf MBP 13 retina en zo'n Transcend kaartje.
Verkoper gaf een goedkopere (en volgens hem) betere oplossing dan de Transcend > Een soort van SD kaart + adapter voor hetzelfde slot als waar die transcend in komt.

http://www.a-mac.nl/nifty-minidrive-macbook-pro-retina-4-gb

hebben jullie hier ervaring mee ?

edit; nog een vraagje
Er zijn geruchten over nwe fhd schermen.
verwachten jullie dat dit de prijs op korte termijn zal gaan drukken voor de MBP met retina schermen ?

[ Voor 6% gewijzigd door vndk op 19-08-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 21:55
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die Nifty drive is wel een bekende oplossing.
Zie deze link voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Glenn77 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Vorige week was ik bij A-Mac om informatie op te doen betreffende aanschaf MBP 13 retina en zo'n Transcend kaartje.
Verkoper gaf een goedkopere (en volgens hem) betere oplossing dan de Transcend > Een soort van SD kaart + adapter voor hetzelfde slot als waar die transcend in komt.

Ik gebruik een Nifty icm Samsung Evo 64Gb kaartje in mijn rMBP...werkt perfect. Ik gebruik deze als backup medium voor Carbon Copy backup en heb reeds 2x een backup teruggezet (ivm deinstalleren van El Capitan).

Nifty is wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Glenn77 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Goedkoper lijkt me niet echt, een goede 128GB Micro SD kaart kost ook wel aardig wat (je wilt immers wel een beetje fatsoenlijke snelheid). Die moet je er nog maar even erbij kopen.

En ik zie niet in waarom het beter of slechter zou moeten zijn. Waarschijnlijk een verkoop praatje omdat hij de transcend zelf niet heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Psycho_Mantis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Goedkoper lijkt me niet echt, een goede 128GB Micro SD kaart kost ook wel aardig wat (je wilt immers wel een beetje fatsoenlijke snelheid). Die moet je er nog maar even erbij kopen.

En ik zie niet in waarom het beter of slechter zou moeten zijn. Waarschijnlijk een verkoop praatje omdat hij de transcend zelf niet heeft liggen?
Voordeel van de nifty is dat je zelf je ruimte kan inkopen, waarbij je bij de transcend vast zit (als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:24
Psycho_Mantis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:42:
[...]

Volgens mij is de NiftyDrive nog zelfs iets duurder en langzamer. Gebruik in mijn nieuwe MBPr 13" de NiftyDrive met de Lexar 128GB Micro SD 633X i.c.m. de NiftyDrive. Die schrijft met max 20MB/s en leest met max 95MB/s.

Ik heb zelf de NiftyDrive omdat ik het design mooier vind: een alu frontje in dezelfde kleur als de MacBook. Bij de JetDrive is 't een zwart frontje.

[ Voor 10% gewijzigd door Volkan1984 op 19-08-2015 14:34 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Cyleo schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Voordeel van de nifty is dat je zelf je ruimte kan inkopen, waarbij je bij de transcend vast zit (als ik het goed heb)
Dat klopt, het is een SD kaart opzich. Maar je koopt ze beide niet om continue te wisselen toch?

Je zit sowieso vast aan het 128GB limiet bij beide voor de 13". ;)
Overigens kan je met transcend nog tot 256GB bij de 15" macbook. Dus een voordeel voor de 15" gebruikers :)

Tja voor de prijs ben je uiteindelijk bijna het zelfde kwijt. Gewoon voor de looks gaan is denk ik nog het beste reden om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Heb sinds kort ook een Nifty Minidrive met 128GB. Werkt prima, heb mijn Dropbox map er op. Ben alleen nog op zoek naar een tooltje voor het automatisch (un)mounten bij wake/sleep.

• Volkan1984
mikeelroy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:48:
Heb sinds kort ook een Nifty Minidrive met 128GB. Werkt prima, heb mijn Dropbox map er op. Ben alleen nog op zoek naar een tooltje voor het automatisch (un)mounten bij wake/sleep.
Ik gebruik Mountain. Werkt perfect. Kost €5,99.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

4POX

Everybody is wired

Nifty drive is mooi. Maar ik zet er niet alles op. Want ik kan geen encryptie gebruiken. Ik gebruik het apparaat daarom alleen voor cache bestanden van Spotify en de itunes library. Misschien dat 10.11 wel de optie gaat bieden voor encryptie op sd kaarten. Dan kan ik ook privé dingen op de nifty drive plaatsen.

AKA Rinkel weblog

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat was ook mijn grootste probleem met die Nifty drive. Ik vond het maar een onding.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• dafmay
Vreemd...ik gebruik Nitfy al een jaar lang zonder bovengenoemde probleem. De drive is altijd beschikbaar...ook na sleep.

Zoals ik eerder ook al aangaf Nitfy is wat mij betreft een perfecte oplossing voor extra storage op je MBP. Schrijfsnelheden zijn inderdaad wel enigzins beperkt, maar voldoet voor basic taken.

En de Nitty ziet er netjes uit omdat de buitenkant dezelfde kleur heeft als de MBP...de Nifty sluit dus zo goed als naadloos aan in de MBP. Mooie oplossing.

• Volkan1984
BillSpaarbank schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:15:
[...]

Dat was ook mijn grootste probleem met die Nifty drive. Ik vond het maar een onding.
Mountain, kost €5,99. Heb geen enkel probleem met de Nifty. Is altijd beschikbaar.

• BillSpaarbank
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:20:
[...]

Mountain, kost €5,99. Heb geen enkel probleem met de Nifty. Is altijd beschikbaar.
Ahh super. In 2012 heb ik dat programma niet gevonden. Thnx.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• RobertJRB
Gister langs de winkel aan het leidse plein geweest. Na 5 minuten had ik hem weer goed terug. Viel binnen de garantie. Als jou laptop nog in de garantie zit zou ik zeker even langs gaan.

Leica MM + Sony A9

• blupmans
RobertJRB schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Gister langs de winkel aan het leidse plein geweest. Na 5 minuten had ik hem weer goed terug. Viel binnen de garantie. Als jou laptop nog in de garantie zit zou ik zeker even langs gaan.
Ah, oke! Ja ik heb 'm nu ongeveer een maand dus garantie heb ik nog wel. Hij komt echter wel uit Amerika, maar Apple geeft toch sowieso 1 jaar internationale garantie als je gewoon naar een officiële Applestore gaat?

• RobertJRB
blupmans schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

Ah, oke! Ja ik heb 'm nu ongeveer een maand dus garantie heb ik nog wel. Hij komt echter wel uit Amerika, maar Apple geeft toch sowieso 1 jaar internationale garantie als je gewoon naar een officiële Applestore gaat?
Sorry, dat zou ik echt niet weten. Lijkt mij wel.

Leica MM + Sony A9

• WouterL
  • Laatst online: 22:07
[...]

ja maak je geen zorgen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
[...]

Geen enkel probleem inderdaad.
1ste jaar kan je gewoon overal terecht :) (apple stores wel te verstaan)

• Flashartist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10-2023
Hoi medetweakers,

Ik ben op zoek naar een Apple laptop, nu is mijn vraag aan jullie: welke laptop kan ik het beste kopen voor een prijs van circa 1200 euro? Deze laptop wil ik gaan gebruiken voor school. Ik zou graag 8gb werkgeheugen, Intel Hd videokaart, Intel i5 of i7 processor en genoeg opslag willen hebben.

Groet,

Mitch

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Flashartist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:08:
Hoi medetweakers,

Ik ben op zoek naar een Apple laptop, nu is mijn vraag aan jullie: welke laptop kan ik het beste kopen voor een prijs van circa 1200 euro? Deze laptop wil ik gaan gebruiken voor school. Ik zou graag 8gb werkgeheugen, Intel Hd videokaart, Intel i5 of i7 processor en genoeg opslag willen hebben.

Groet,

Mitch
Als dat je eisen zijn is dit je assortiment: http://tweakers.net/categ...fQzBuNxfkZqQiW8_9coUspfQE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Laatst online: 12-09 16:01
Flashartist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:08:
Hoi medetweakers,

Groet,

Mitch
Ik zou gaan voor een tweedehands 2014 model, die gaan ook nog jaren mee en als je een beetje mooie deal sluit met bon heb je gewoon een paar honderd eu korting.
Zat er zelfs zelf aan te denken om mijn 2014-13-256gb weg te doen ivm wereldreis maar ik hou m toch maar, maar gewoon even in de V&A kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Goed ik heb zojuist een Retina 2015 gekocht (met dank aan onze medetweaker Rees). Fantastisch ding uiteraard. Het eerste wat ik geprobeerd heb is even Blackmagic disk speed tester. Voor mijn studie werk ik veel met grote bestanden en het is dus belangrijk dat ik voor testdoeleinden hoge sequentiële snelheden kan halen. Helaas is blackmagic nog niet echt op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op SSD gebied en duurt het drie cycles voordat het programma (met 5GB bestanden lezen en schrijven) op een max speed van resp. 1500 en 1800 MB/s blijft hangen. Ongelofelijk snel natuurlijk. Zulke prestaties heb ik nog niet eerder gezien in een laptop. Nu mag het natuurlijk ook wel voor een laptop van €2800, maar nog steeds ben ik aangenaam verrast. Dit wordt wat. Verder is het vernieuwde trackpad echt een verademing om op te werken. Ik heb met alle trackpads van 2008 tot 2012 gewerkt en de kwaliteit was altijd ver bovengemiddeld, maar dit is wel weer een schep erboven op. Heerlijk dat ik gewoon overal kan klikken en niet heel hard hoef te duwen, maar dat je bij een fatsoenlijke aanraking al een klik hebt.

Het force touch gedeelte is voor nu leuk, maar ik denk dat ik met bettertouchtool eerst maar eens ga kijken hoe ik daar meer uit kan halen. Het eerste uur bevalt me vrij goed, maar alleen website previews (in een browser waar bladeren toch al instant is) is natuurlijk een beetje karig.

Het scherm is overigens ook nog steeds heel erg scherp op 1680X1050 werkruimte. 1200P vind ik iets te klein (maar leuk dat de optie er is), daarvoor had ik liever en 17" schermgrootte gehad. Ik ga dit eerst eens goed uitproberen ic.m. een time machine 3TB, LACIE thunderbolt 2TB, bedraad alu toetsenbord en de magic mouse. Mn mac mini blijft voorlopig onaangeraakt ben ik bang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 17:21
Vandaag/gister mijn retina 13" binnen gekregen. Mijn allereerste MacBook :)
Ga hem zaterdag uitpakken ben zo benieuwd wat ik ervan ga vinden haha.
Als iemand nog goede accessoires weet Let me know!

[ Voor 15% gewijzigd door jordaaaaa op 21-08-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
jordaaaaa schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:00:
Vandaag/gister mijn retina 13" binnen gekregen. Mijn allereerste MacBook :)
Ga hem zaterdag uitpakken ben zo benieuwd wat ik ervan ga vinden haha.
Als iemand nog goede accessoires weet Let me know!
Tsjonge...dat je 2 dagen kunt wachten met uitpakken vind ik zeer knap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashartist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10-2023
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
supersnathan94 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:33:
Goed ik heb zojuist een Retina 2015 gekocht (met dank aan onze medetweaker Rees). Fantastisch ding uiteraard. Het eerste wat ik geprobeerd heb is even Blackmagic disk speed tester. Voor mijn studie werk ik veel met grote bestanden en het is dus belangrijk dat ik voor testdoeleinden hoge sequentiële snelheden kan halen. Helaas is blackmagic nog niet echt op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op SSD gebied en duurt het drie cycles voordat het programma (met 5GB bestanden lezen en schrijven) op een max speed van resp. 1500 en 1800 MB/s blijft hangen. Ongelofelijk snel natuurlijk. Zulke prestaties heb ik nog niet eerder gezien in een laptop. Nu mag het natuurlijk ook wel voor een laptop van €2800, maar nog steeds ben ik aangenaam verrast. Dit wordt wat. Verder is het vernieuwde trackpad echt een verademing om op te werken. Ik heb met alle trackpads van 2008 tot 2012 gewerkt en de kwaliteit was altijd ver bovengemiddeld, maar dit is wel weer een schep erboven op. Heerlijk dat ik gewoon overal kan klikken en niet heel hard hoef te duwen, maar dat je bij een fatsoenlijke aanraking al een klik hebt.

Het force touch gedeelte is voor nu leuk, maar ik denk dat ik met bettertouchtool eerst maar eens ga kijken hoe ik daar meer uit kan halen. Het eerste uur bevalt me vrij goed, maar alleen website previews (in een browser waar bladeren toch al instant is) is natuurlijk een beetje karig.

Het scherm is overigens ook nog steeds heel erg scherp op 1680X1050 werkruimte. 1200P vind ik iets te klein (maar leuk dat de optie er is), daarvoor had ik liever en 17" schermgrootte gehad. Ik ga dit eerst eens goed uitproberen ic.m. een time machine 3TB, LACIE thunderbolt 2TB, bedraad alu toetsenbord en de magic mouse. Mn mac mini blijft voorlopig onaangeraakt ben ik bang ;-)
Goh die Rees heeft een hoop klanten zo te zien. Mijne komt daar ook vandaan :p

Inderdaad een fantastisch apparaat, en die m370x valt me ook absoluut niet tegen. Had onlangs een Lan party, en geen zin om m'n desktop mee te slepen. Gewoon bootcamp en gaan! Battlefield 4 probleemloos op medium settings (1920x1200) met een beetje AA (ziet er echt top uit) en veel iets oudere games zoals Counterstrike source en GO gewoon lekker maxed out op 2880x1800.

Echt een aanrader, ondanks de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordaaaaa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 17:21
dafmay schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:57:
[...]

Tsjonge...dat je 2 dagen kunt wachten met uitpakken vind ik zeer knap :P
Haha het is ook zeer lastig maar ik kan hem zaterdag pas rustig op mijn gemak uitpakken, dus dat doe ik liever dan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
blupmans schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Inderdaad een fantastisch apparaat, en die m370x valt me ook absoluut niet tegen. Had onlangs een Lan party, en geen zin om m'n desktop mee te slepen. Gewoon bootcamp en gaan! Battlefield 4 probleemloos op medium settings (1920x1200) met een beetje AA (ziet er echt top uit) en veel iets oudere games zoals Counterstrike source en GO gewoon lekker maxed out op 2880x1800.

Juist vanwege de prijs XD. tenminste de prijs van Rees. scheelt een hoop zo namelijk. Ik ga Bootcamp denk ik niet op de SSD installeren, maar gewoon op die thunderbolt schijf aangezien ik windows on the fly niet nodig ga hebben. Ik wist nog niet dat die Graka zoveel pit had. 1800P gading lijkt mij echt fantastisch namelijk. Ik speel voornamelijk wat oudere games als COD4 en BF2. Die zouden makkelijk op die settings moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jammes dat Rees geen 13"'s verhandelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Smultie. Je kan hem ook een berichtje sturen met een specifiek model. Dan kan hij kijken wat hij voor je kan doen. 13" is namelijk wel mogelijk, maar Rees handelt natuurlijk liever met de toptoestellen, waar een hogere marge op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
supersnathan94 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:49:
Smultie. Je kan hem ook een berichtje sturen met een specifiek model. Dan kan hij kijken wat hij voor je kan doen. 13" is namelijk wel mogelijk, maar Rees handelt natuurlijk liever met de toptoestellen, waar een hogere marge op zit.
Ik heb hem toevallig vanochtend specifiek om de 13" gevraagd, en hij gaf aan deze niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Oh ok, dan zal het wel niet natuurlijk. Hij zal het zelf beter weten dan ik.

Overigens is bij mij het gezeik al weer begonnen. Macbook begint ineens heel hard te blazen en de top case wordt enorm warm. Wat blijkt. Dropbox pakt direct bijna 2 volledige cores voor het syncen van data. Waarom? Al sla je me dood. Ik heb dit eerder gehad op mn vorige mac dat dropbox erg veel CPU gebruikt en als dit zo blijft dan ga ik volledige migreren naar iCloud drive, want met DB ben ik wel een beetje klaar. Met 20.000 bestanden op de to-do list gaat het nog wel even duren en ik vind het bijzonder storend dit. Dus nu gaan we even een merge vanaf externe HDD toevoegen aangezien dit een stuk sneller gaat. Hopelijk gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

supersnathan94 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Juist vanwege de prijs XD. tenminste de prijs van Rees. scheelt een hoop zo namelijk. Ik ga Bootcamp denk ik niet op de SSD installeren, maar gewoon op die thunderbolt schijf aangezien ik windows on the fly niet nodig ga hebben. Ik wist nog niet dat die Graka zoveel pit had. 1800P gading lijkt mij echt fantastisch namelijk. Ik speel voornamelijk wat oudere games als COD4 en BF2. Die zouden makkelijk op die settings moeten kunnen.
Sorry to disappoint you but...Bootcamp kan je enkel draaien op de interne HDD/SSD, niet op een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ha, dan ken je mij ng niet. Bootcamp kan je enkel installeren op de interne SSD. Daarna kan je daar prima een kloon van maken en extern gebruiken. Of een interne schijf in een externe behuizing zetten. zijn genoeg tutorials voor.

Ik zit echter alleen met het grote probleem dat je windows 7 niet meer kan installeren. Daar heb ik nog een shitload aan licenses voor namelijk. Het minimum is Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik bestel heel af en toe iets kleins bij Wehkamp. Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een leuke brief van hun; voor trouwe (haha) klanten van Wehkamp nu 10% korting op gehele bestelling. Dit ook bovenop eventuele lopende kortingen.

Zo heb ik gisteren de nieuwe 2015 (ja, 3x goed gechecked of het het 2015 model betreft) MacBook Pro Retina 13 inch 8Gb RAM, 256Gb SSD (deze was al in de aanbieding bij Wehkamp) besteld voor E 1372,-. Dat is dus meer dan ruim 250 eurie korting t.o.v. Apple Store prijzen.

Bovenstaande aanbieding is nog geldig tot maandag a.s. Dus wellicht voor Wehkamp mensen hier, de moeite om naar te kijken mocht je van plan 1 aan te schaffen

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 22-08-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Geert1976 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:54:
Bovenstaande aanbieding is nog geldig tot maandag a.s. Dus wellicht voor Wehkamp mensen hier, de moeite om naar te kijken mocht je van plan 1 aan te schaffen
Jammer dat ze de 15" niet verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajaja8
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01-2022
Geert1976 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:54:
Ik heb geen mail ontvangen. Moest je een kortingscode invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nope! de korting wordt automatisch verrekend als je een item in je winkelmandje hebt (en uiteraard ingelogd met je Wehkamp account).
Heb de Macbook net binnen...pfff, wat is dit ding heerlijk snel!! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
Voor het aansluiten van mijn macbook pro ( late 2014 ) naar mijn externe LG scherm, is dit simpelweg via een Mini displayport neem ik aan?

Maar aangezien deze aangesloten is via een HDMI kabel, zie ik enkel op de website van Apple Mini Displayports naar VGA of DVI adapter ?

Ik had graag mijn desktop pc weggedaan, en gewoon kunnen werken op mijn extern scherm wanneer ik thuis ben, en dan weer mijn macbook nemen voor onderweg.

Edit : oh nvm, ik zie net dat mijn scherm ook DVI-D & DP kan aansluiten. Dus zo'n aansluiting kan ik wel gebruiken I guess. :)

[ Voor 12% gewijzigd door jmignolet op 22-08-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja Mini displayport naar displayport kabel werkt ook gewoon dan. Geen gezeik met verlopen naar DVI oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:38

Chrisjuh_15

Facta non verba

blupmans schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Dan hou ik de aanbiedingen van Rees in de gaten! Zeer binnenkort wil ik een nieuwe (ter vervanging van m'n 17") en mijn budget gaat tot max. 2200. Heel fijn dat ik voor die prijs de versie met de dedicated graphics card kan kopen bij Rees! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
supersnathan94 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:05:
Ja Mini displayport naar displayport kabel werkt ook gewoon dan. Geen gezeik met verlopen naar DVI oid.
Ik ga straks om een wireless keyboard bij MM & ik zag ook dat er daar een Minidisplayport naar HDMI kabel is. Zou dit ook mogelijk zijn? of zal ik beeldverlies hebben ?

Gaat om (LG) scherm 21:9 met 2560x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja is mogelijk, maar waarom zou je dat doen? Dat verloopstekkertje is net zo duur al dan niet duurder dan een displayport kabel. Het enige voordeel wat de HDMI verloopjes gebben is dat ze ook op een non-displayport monitor/TV werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
supersnathan94 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:08:
Ha, dan ken je mij ng niet. Bootcamp kan je enkel installeren op de interne SSD. Daarna kan je daar prima een kloon van maken en extern gebruiken. Of een interne schijf in een externe behuizing zetten. zijn genoeg tutorials voor.

Ik zit echter alleen met het grote probleem dat je windows 7 niet meer kan installeren. Daar heb ik nog een shitload aan licenses voor namelijk. Het minimum is Windows 8.
Kun je die licenties niet omzetten naar W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Is gebonden aan je mamaplank dacht ik. De uograde moet vanuit windows 7 zelf worden gedaan (uitermate vervelend geneuzel weer uiteraard). Ik zal eens kijken van de week wat er mogelijk is. Moet toch anders kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
supersnathan94 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:08:

Waarom kun je Windows 7 niet meer installeren? Omdat je licenties voor de 32-bit versie zijn (en Bootcamp alleen nog maar 64-bit ondersteunt)?
Pagina: 1 ... 101 ... 128 Laatste