Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Een kijkje nemen op de Dell kortingspagina kan geen kwaad: http://www1.euro.dell.com...69596&acd=240515599820560

€50,- korting, combineren met EPP en shopkorting is een leuk bedragje.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
kanarchie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:43:
heb sinds vorige week ook mijn laptop binnen:
- ssd (Crucial m4 128) op plaats van hdd geplaatst
- windows 8 geïnstalleerd op SSD
- optische drive vervangen door HDD (dmv HDD-caddy)

tot zover alles OK, maar wanneer ik nu opstart start hij op vanaf de HDD ipv vanaf de SSD-schijf.

Kan iemand vertellen wat ik in de BIOS juist moet aanpassen, want ik vind het niet meteen...
Ik wil hetzelfde gaan doen op mijn nieuwe 15R SE (net binnen) maar kan nergens een product key voor Windows 8 vinden (er zit geen sticker onderop). Hoe installeren jullie Windows 8 op een SSD zonder een nieuwe versie van Windows 8 te hoeven kopen (volgens Microsoft is dat de enige oplossing)?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De keycode zit in de BIOS ingebakken. Bij installeren van Windows 8 zal hij deze automagisch oppikken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:03
Kerminator schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:25:
[...]

Ik wil hetzelfde gaan doen op mijn nieuwe 15R SE (net binnen) maar kan nergens een product key voor Windows 8 vinden (er zit geen sticker onderop). Hoe installeren jullie Windows 8 op een SSD zonder een nieuwe versie van Windows 8 te hoeven kopen (volgens Microsoft is dat de enige oplossing)?
Als het goed is zit er onder de batterij een sticker met de product key voor het OS.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:07
Hallo,
Deze laptop lijkt mij een aardige vervanging voor mijn oude laptop, zeker omdat ik in mijn oude laptop naar een hybride heb omgebouwd middels een HDD bay en een SSD. Uit reviews heb ik dus begrepen dat ik deze bay gewoon in in de DELL inspiron 15R SE kan bouwen (12,7 mm).

Maar nu heb ik de volgende vraag: in de huidige situatie sluit ik mijn optische drive en externe HDD's altijd aan via een eSATA/usb poort. Via deze link http://tweakers.net/produ...15r-special-edition-7520/ lijkt het erop dat in ieder geval één van de uitvoeringen ook een eSATA poort heeft, maar op de website van DELL kan ik hier geen duidelijke bevestiging van vinden.

Kan hier misschien iemand bevestigen of deze laptop een eSATA poort heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
bedankt, maar dat geldt dus voor alle configuraties? want dat was namelijk waar ik een beetje vast kwam te zitten in mijn speurtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 'configuraties' bevatten alleen ander RAM, harde schijf en processor (en soms nog wat andere dingen). Het moederbord en behuizing blijft doorgaans gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Prima, voor alle duidelijkheid: het was natuurlijk niet mijn bedoeling mijn zoektocht op anderen af te schuiven. Ik wilde alleen weten wat jullie erover konden vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik vind het wel een gemis, aangezien je die poort zou kunnen gebruiken om apparaten via USB op te laden als de laptop uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 16:09
Kan iemand mij helpen aan een linkje naar een windows 7 versie die werkt met de code in het batterij compartiment? Windows 8 tijdje gehad, maar wil weer terug. Heb een ssd geinstalleerd dus geen restore parttitie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je een Windows 7 licentie? Dan kan je gewoon een beetje speuren naar een Windows 7 HP 64 bits variant en die activeren met de licentie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 10:45
Ik heb nu verschillende keren gehad dat mijn wifi verbinding gewoon plotseling uit valt. Dit gebeurt zeker niet iedere keer (ik schat 1/5 dat ik de laptop gebruik). Als ik dan opnieuw opstart is het weer weg en de verbinding gewoon meteen weer terug.

Hebben meer mensen hier last van (gehad) en hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
De enige oplossing die ik daarvoor gevonden heb is met je fn-knop en F2 je wifi even uit en aanzetten, of in je netwerken-lijst even vliegtuigmodus aanzetten en weer uit. Dit is sneller dan opnieuw opstarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaitai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Vliegtuigmodus??? Waar zit dat dan?
Goed om te weten als ik binnekort 11 uur in the ijzeren vogel ga. ;)

Panasonic TV, Soundbar en BlueRay speler en Ziggo Alles in 1 Complete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
De knop waar je ook verbinding kan maken met andere wifi-netwerken.
Dit is trouwens op Windows 8, volgens mij zit die knop niet op Windows 7. Hij staat in je lijst met gevonden netwerken, helemaal bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:02
Ik overweeg een 15R SE aan te schaffen, maar vraag me af of het niet beter is te wachten op de nieuwe (energie-zuinigere) Intel processoren.

Die (Haswell) processoren worden in Juni verwacht. Mijn vraag is op welke termijn we deze bij Dell in een nieuw model 15R SE kunnen verwachten? Wat zijn de ervaringen met het updaten van de modellen bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe chips verschijnen meestal binnen 1 a 2 weken bij dell. Het heeft ook geen enkele zin de oude nog te verkopen, de prijs blijft immers hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:02
Dat klinkt goed, maar heeft Dell geen voorraden van de oude CPUs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell heeft amper voorraad. Daarnaast worden de oude generatie CPU's meestal doorgesluisd naar de low-end lijn (de inspiron en inspiron R). Die worden meestal later pas geupgrade met de nieuwe generatie processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Vanmiddag er eentje besteld voor mijn moeder.
Ik zag op de site staan dat het ongeveer 2 dagen duurt (Dell Express). En ook bij de geschatte levertijd was het 2 dagen (24e). Heb met CC betaald, want dat duurde dan ook minder lang.

Wat zie ik nu? Pas over 2 weken levering.
Vind ik een beetje een verkeerde schatting. En ook erg vervelend, want mijn moeder heeft het binnen een week nodig. En ik dacht dat ik het zou halen.

Heeft iemand ervaring met of de schatting vaak wel of niet klopt?

Vind het namelijk vrij schandalig dat je een Express service aanbiedt en dat ook bij het product vermeld. En dan daarna NA betaling, ineens de geschatte levertijd veranderen naar bijna 2 weken later!

[ Voor 16% gewijzigd door DNA_Saint op 22-04-2013 22:18 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
@DNA_Saint, Klopt. Ze nemen de levertijd erg ruim. Maar 9 van de 10x leveren ze veel sneller. Ik geloof dat ik mijn laptop binnen een week thuis had. Ik had betaald met bank overschrijving en er zat ook nog een weekend tussen (Dit was ook een express levering). Dus ik verwacht wel dat de laptop morgen of overmorgen wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ok, dan wacht ik even af. Wilde morgen al de klantenservice gaan bellen.
Want als je een Express service doet, moet je dat ook waarmaken. Vind sowieso als ik het eigenlijk de 24e niet binnen heb, het al een fout. Want het is volgens mij niet dat ze de laptops niet in voorraad hebben.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de inspiron 15 of de inspiron 14Z.

Van de inspiron 15 zijn er heel wat uitvoeringen : 15R, 15R SE enz...

Nu zijn er ook op die verschillende modellen ook verschillende grafische kaarten aanwezig:

- 14Z : 7570M
- 15R : 8730 M
- 15 R SE : 7730M

Voor het spelen van rollercoaster tycoon 2 & 3 , call of duty2, medal of honor airborne, red alert 3 enz... voldoet de 7570M grafische kaart om deze games op high te spelen?

En indien dit niet zo is, welke grafische kaart is dan beter , de 8730 of de 7730 ? want op notebookcheck zie ik dat de 7730 soms hogere scores haalt...

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

De games die jij wilt spelen, zijn zo oud, dat je ze met gemak op high kan spelen met elke laptop.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Zeker van?
Ik ben wel wat teleurgesteld in de accuduur van de inspiron...

Ik lees hier dat hij een 3tal uur meegaat...
En dat een grotere batterij niet mogelijk is?

Zou de inspiron 14Z dan wat langer meegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 17:10
Bij gewoon internetten gaat die van mij 4 uur mee... soms als ik hem via hdmi op het scherm heb gaat die wel 5 uren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 14:36

robenroute

VuurDraad was fijn...

Vandaag en gisteren gechat met Dell Nederland en Dell Duitsland: 15R SE is niet leverbaar met Engelstalige Windows. Je kan een US international toetsenbord bestellen (en voor €40 extra de backlight-functie kopen), maar in NL krijg je alleen maar een NL-versie van Windows 8 en in D alleen maar een D-versie van Windows 8. WTH?

Iemand heel recentelijk eentje besteld met Engelstalige Windows? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alvast bedankt voor hints/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kan je niet een language pack downloaden?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

DNA_Saint schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:01:
Kan je niet een language pack downloaden?
Eh, geen idee. Hoe gaat dat dan? Is dat niet beperkt tot de Pro-versies? En bovendien, moet je daar niet gewoon een licentie bij MS voor kopen?

Bij een groot aantal laptops van Asus en HP, bijvoorbeeld, kun je bij de eerste keer opstarten gewoon de taal kiezen (eenmalig, maar dat zou voldoende zijn). Ik wil per se een engelstalige Windows, en dan maakt het me niets uit of dat Windows 7 of 8 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 18:00
Ik weet niet hoe het zit met wisselen van NL naar Engels. Vaak zijn alle niet-engelse talen "extra's". Ik weet van Windows 7 dat je bijvoorbeeld alleen taalpakketen kon installeren op de Ultimate editie.

Misschien kan je een niet-geactiveerde Win8 NL installeren in een virtual machine en proberen Engels te selecteren als hoofdtaal? http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/language#1TC=t1. Als je in een Win8 de engelse (US) taal toevoegt, dan is deze 'beschikbaar voor download', wat vervolgens gedownload wordt via windows updates lijkt het. Ik weet niet of dit weer beperkt is tot de Ultimate (Enterprise bij Win8) editie. Op Language packs are available for Windows 8 and for Windows RT staat wel dat het artikel van toepassing is op Win8/Pro/Enterprise/RT.

Ik weet ook niet of de keys taalspecifiek zijn? Anders zou je desnoods een engelse installatie kunnen downloaden, installeren en je legitieme NL-key gebruiken.

Afgaande op http://en.community.dell....os/f/4677/t/19476406.aspx zou je eventueel bij een systeemherstel een andere language kunnen kiezen, maar er is niet gepost of het uiteindelijk gelukt is. (Laatste post linkt ook naar een tooltje om je product key uit te lezen indien je die nergens kunt vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

C0rnelis schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:30:
Op Language packs are available for Windows 8 and for Windows RT staat wel dat het artikel van toepassing is op Win8/Pro/Enterprise/RT.
Dank, C0rnelis. Ik heb de info (en nog wat meer) twee keer goed doorgelezen en het lijkt er inderdaad op dat dit standard mogelijk is in Windows 8. Dat zou goed nieuws zijn!

Wat mij enorm verbaasd is dat zowel Dell Nederland, als ook Duitsland en Dell VS dit niet melden. Zij zouden toch moeten weten wat wel en niet kan op het door hen geleverde Windows 8 besturingssysteem? Hmmm, geen pluspunten voor Dell. Nu begin ik me ernstig af te vragen of Dell wel een verstandige keuze gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 17:10
Backlight functie had ik gewoon gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Thewisbone schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:44:
Backlight functie had ik gewoon gratis..
Dat is sinds een tijd(je) weg gehaald. Je kunt het volgens mij ook niet meer selecteren op de site. Af en toe 'vernieuwen' ze de versies... en toen hebben ze ook backlight weggehaald. Ik had het ook nog gratis (in december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Backlight is mazzel mee hebben. Soms is die beschikbaar in een configuratie en meestal moet je hem apart bestellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 08:19
Ik zit met een probleem en vroeg me af of jullie enig idee hebben hoe ik dit kan testen.

Volgens mij is mijn videokaart defect waarbij de Intel HD videokaart in de processor het wel doet. Dit is dan een DOA waar ik uiteraard niet blij mee ben. (geen zin dat ze direct heel die laptop gaan slopen en het MoBo vervangen, met alle krassen van dien).

Daarbij heb ik Windows 8 al 2x opnieuw erop gezet en geheel schoon geinstalleerd.

Zodra ik hoge prestaties kies, in de software van de ATI videokaartvoor het spel wat ik wil draaien en het spel opstart loopt windows vast met een bluescreen, loopt het spel vast of krijg ik een paar honderd artifacts op mijn scherm (rest zwart, dus zijn meer pixels).

Zordra ik de stroom adapter afkoppel (en dus de Intel videokaart actief wordt) werkt alles wel, maar dan haal ik redelijk lage prestaties waardoor ik dus bijna zeker ben dat dit de grafische kaart van de CPU is.

Iemand enig idee wat ik nog kan testen?

Geteste games zijn Trackmania nations en DiRT Showdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer een extern scherm. De kans is groot dat de HDMI port alleen aan te sturen is met de AMD GPU, niet met de intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
@Darkstone,

Dit werkt wel, echter als ik in de naar beeldscherm eigenschappen -> geavanceerd ga kom ik bij de instellingen van de Intel HD kaart uit, en daar krijg ik ook mijn instellingen van mijn 2e beeldscherm te zien. waarbij die dus de drivers van de Intel pakt dus waarschijnlijk ook die videokaart.

Als ik de Catalyst Control Center open zie ik ook nergens iets over 2e beeldscherm.

Ik ga eens proberen om de Intel videokaart helemaal uit te schakelen (als dit mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet doen. Dan krijg je geen beeld meer.

Voor zover ik weet hebben alle laptops met nvidia optimus de dedicated grafische kaart aan de HDMI port zitten. Werkt clone modus?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-04-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Clone en extended,

In bios kan ik inderdaad videokaart niet uitzetten (van Intel), in apparaatbeheer wel maar dan krijg ik ook bij de AMD stuurprogramma fout wat dus ook niet werkt.

mmm... dit is lastig omdat je ook niet duidelijk kunt zien welke videokaart echt actief is (alleen door de prestaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is dan nieuw. Bij nvidia optimus werkt clone niet, hetgeen gigantisch irritant is.
In bios kan ik inderdaad videokaart niet uitzetten (van Intel), in apparaatbeheer wel maar dan krijg ik ook bij de AMD stuurprogramma fout wat dus ook niet werkt.

mmm... dit is lastig omdat je ook niet duidelijk kunt zien welke videokaart echt actief is (alleen door de prestaties).
De intel is altijd actief. Wanneer een programma 'op de AMD' draait is de intel nog steeds actief. De AMD rendert naar een framebuffer, elke frame wordt dat framebuffer gekopieerd naar de intel IGP, en verschijnt het op je scherm.

Zonder de IGP heb je geen beeld, zo simpel is het. Er zijn wat uitzonderingen zoals mijn latitude en de M17x, maar dat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Ik denk toch echt een defecte videokaart,

Net weer een spel opgestart, in het laadscherm stonden vele artifacts (helaas was ik te langzaam om deze fotograferen). Waarna Windows volledig vastliep en onherstelbaar beschadigde, dus nu weer via een back-up de fabrieksinstellingen terug aan het zetten. (schrijft nu vanaf mijn PC).

Ik vraag me alleen af wat ze met garantie gaan doen, heb geen zin dat ze direct mijn nieuwe laptop (nog geen week binnen) helemaal uit elkaar gaan halen en het mobo vervangen. al kan ik hier waarschijnlijk weinig op te zeggen hebben en afwachten waar Dell mee komt.

Edit:/

Zojuist met Dell contact gehad, videokaart is inderdaad defect en het gehele MoBo moet vervangen worden.
Als ik binnen 7 dagen na ontvangst van de laptop een support ticket aan had gemaakt kon ik de laptop terug sturen en een nieuwe bestellen, echter het waren 11 dagen dat het ticket aangemaakt had waardoor dit niet meer mogelijk was. (dag na ontvangst had ik een kaakoperatie gehad waardoor ik dus even niet naar de laptop keek :F )

Nu gaan ze dus de hele laptop uit elkaar halen om het MoBo te vervangen, dit is uiteraard minder prettig nieuws maar het zal maar moeten zo.

[ Voor 62% gewijzigd door willyfreak op 27-04-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:26
Hoe warm wordt jullie laptop? Idle loopt hij hier op 47°C, dan loopt hij stilletjes naar 50°C, en gaat de fan even aan om terug naar 47°C te gaan.

Volgens mij is de koelpasta versleten want vroeger merkte ik de fan zelfs niet op. Maar ja, eenmaal je zoiets merkt en het stoort je, hoor je het altijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
@Li1quid Ik haal ongeveer dezelfde temperaturen.. heb hem nu zo'n 4 maanden, ik heb eigenlijk geen idee hoelang die koelpasta dan zou meegaan, maar 4 maanden lijkt me erg kort :?
Voor mijn gevoel heeft ie altijd al de fan aangezet bij >50°C en ging die stil bij <50°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
N0EPie0910 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:21:
@Li1quid Ik haal ongeveer dezelfde temperaturen.. heb hem nu zo'n 4 maanden, ik heb eigenlijk geen idee hoelang die koelpasta dan zou meegaan, maar 4 maanden lijkt me erg kort :?
Voor mijn gevoel heeft ie altijd al de fan aangezet bij >50°C en ging die stil bij <50°C
Vroeger ging de fan niet aan bij het surfen dus ik denk dat de koelpasta brak is. In het 17R form heeft iemand zijn temp 10°C laten dalen door nieuwe koelpasta te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:44
Even een vraag...
Ik ben bezig met het bestellen van een 15R SE.

Deze is bedoelt om mee te nemen naar mijn werk (offshore maritiem)

Moet ik er nog een aparte netwerkadapter erbij kopen of is de netwerkkaart die in een 15 R SE zit voldoende :?

*De netwerken op deze schepen zullen niet altijd een Europees protocol hebben*

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Het is gewoon een Intel WiFi kaart die erin zit, zou gewoon moeten werken.

Kan het niet met zekerheid zeggen maar ik zou er geen problemen mee gaan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Okay thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Afgelopen zaterdag een R15 SE besteld bij Dell ,en meteen betaald.
Nu zag ik net bij de bestellingstatus op Dell dat de leverdatum pas op 16 mei is :/

Is het normaal dat de levering zo lang duurt :?

Heb die laptop eigenlijk best wel snel nodig :X ,iets met een nieuwe baan en nogal onverwacht weggestuurd kunnen worden

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 29-04-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het wordt meestal veel sneller geleverd hoor ;).

Gemiddeld zit levertijd na bestellen op +- een week.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gelukkig :)
Zat hem al te knijpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slot
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-08-2021
Overigens wordt sinds zeer recent weer de 32GB mSATA caching SSD meegeleverd bij het topmodel, interessant.

Ik heb zelf een tijd gespeeld met coupons en kortingen, maar denk hem vandaag via de Amerikaanse omgeving te bestellen aangezien de prijzen daar sterk verschillen (ik ben in de US binnenkort). Met de juiste deal erbij heb je daar het basismodel voor $549,- (€419,-) en voor het topmodel zie ik nu een actie voor $789,- (€603,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 12:07
Heeft trouwens iemand wat extra info over die desktop modus van Dell? Ik gebruik mijn laptop dus voornamelijk niet op de accu. De accu eruit halen heeft bij mijn vorige laptop nog wel eens het stomme resultaat gehad dat hij dus uitviel als ik de stekker eruit trok, dus het liefst doe ik dat niet meer.

Er staat dus dat hij alleen zal opladen tussen de 50 en 100 procent. Maar laadt ie dan niet alsnog constant op? Ik weet dat een batterij vanzelf leegloopt naar verloop van tijd, dus met deze stand begint ie dan toch gewoon weer op te laden zodra de batterij 99% raakt? Of begrijp ik het nu verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Leauwie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:19:
Heeft trouwens iemand wat extra info over die desktop modus van Dell? Ik gebruik mijn laptop dus voornamelijk niet op de accu. De accu eruit halen heeft bij mijn vorige laptop nog wel eens het stomme resultaat gehad dat hij dus uitviel als ik de stekker eruit trok, dus het liefst doe ik dat niet meer.

Er staat dus dat hij alleen zal opladen tussen de 50 en 100 procent. Maar laadt ie dan niet alsnog constant op? Ik weet dat een batterij vanzelf leegloopt naar verloop van tijd, dus met deze stand begint ie dan toch gewoon weer op te laden zodra de batterij 99% raakt? Of begrijp ik het nu verkeerd.
Mijn ondervinding:
Je batterij laadt op tot 100%, trek je je stekker uit staat hij ineens op 80 - 100 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:00
Quad schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:02:
Backlight is mazzel mee hebben. Soms is die beschikbaar in een configuratie en meestal moet je hem apart bestellen.
Ik heb er zojuist nog een besteld voor mn vriendin en volgens de bevestiging zit er een Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard with Multi-touch Touchpad in. Lijkt inderdaad random te zijn want de i7 van mn pa vorige maand heeft het weer niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Correct.
Meestal omvat het enkel de express verzending notebooks.
Ook alle 17R SE notebooks bevatten nu dus backlit. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Als HWiNFO alleen je Intel videokaart detecteert, speel je spellen dan wel op je AMD kaart eigenlijk? Ik heb Powerplay wel aanstaan in CCC en zet spellen altijd op Hoge Prestaties (bij switchable graphics in CCC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
oops, verkeerde topic

[ Voor 110% gewijzigd door Ernemmer op 05-05-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 09:24
Iemand ook toevallig hetzelfde probleem dat de bleutooth ontvanger in de laptop niet gekoppeld kan worden aan bleutooth speakers? heb een creative D100 voor vakantie en dergelijke gekocht, echter ziet hij dit apparaat wel alleen afspelen ho maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 16:45
Als ik de 15R SE van 699 euro bestel (i5, 6 GB, 750 GB) krijg ik dan ook het backlit toetsenbord? Ik kan dat niet vinden in de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
@SX-Superfly

Er staat van wel: "Toetsenbord Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard with Multi-touch Touchpad"

(Voeg toe aan mandje, en dan Detailweergave doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Klopt! Heb hem net besteld!

Heb betaald met creditcard.. hoelang duurt het voor de bevestiging van betalen binnen is bij Dell? Ik kan mijn bestelling namelijk nog niet volgens via dell.nl of de links uit de bevestigingsmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
SX-Superfly schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:00:
Klopt! Heb hem net besteld!

Heb betaald met creditcard.. hoelang duurt het voor de bevestiging van betalen binnen is bij Dell? Ik kan mijn bestelling namelijk nog niet volgens via dell.nl of de links uit de bevestigingsmail.
Heb je wel de kortingscode van €50,- gebruikt? (Z6?55?7NXH46F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ja, die heb ik gebruikt. Het totaal bedrag is € 995.57 incl. btw voor de 15R SE (699,-) en de gewone 15 (399,-). Daar ging 5% EPP korting af + de 50 euro korting.

En van het bedrag ex btw (822,81) gaat nog eens 7% shopkorting af :)

[ Voor 18% gewijzigd door SX-Superfly op 07-05-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik ben ook geïnteresseerd in de 15R SE (€699,-) maar wat is die EPP korting? :o

[ Voor 52% gewijzigd door Franjes op 07-05-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Franjes schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:16:
Ik ben ook geïnteresseerd in de 15R SE (€699,-) maar wat is die EPP korting? :o
Zie hier:
pleasure schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:54:
Ga anders via deze link naar Dell. Kies de voordeligste 15R SE (althans als je die wilt). Voeg de kortingscode toe: Z6?55?7NXH46F1. Ik kom nu op een totaal van € 636,03. De versie met 8GB en 1TB komt op € 685,03, maar mocht je hier iets bij doen om boven de 700 uit te komen voor epp dan ben je uiteindelijk goedkoper uitzijn.

Over het bedrag ex btw kun je nog 7% terugkrijgen. Sla je mandje op in je account en open de site via Shopkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik neem aan dat het mogelijk is de HDD eruit te halen, te vervangen door een SSD en de blu-ray speler gewoon te laten zitten?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Wokschotel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:29:
Ik neem aan dat het mogelijk is de HDD eruit te halen, te vervangen door een SSD en de blu-ray speler gewoon te laten zitten?
Tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ook ik heb hem besteld.
Alleen er stond dat hij binnen 2 werkdagen werd verzonden. Nu staat er dat de levertijd 2 weken is?
(Betaald met creditcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Bij mij precies hetzelfde. Verwachte leverdatum 14/05/2013... uit eerdere reacties op dit forum bleek dat de laptop vaak eerder geleverd wordt dan de datum die wordt aangegeven op je Dell account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
De data wisselen inderdaad heel veel. De laatste 15R SE die ik besteld heb was uit mn hoofd vorige week maandag, en is deze maandag binnen gekomen. Bij bestelling stond de verzenddatum op 1 dag na bestelling, na bestelling werd dat binnen 2 weken verwacht, en hij was er dus met 1. Beetje jammer vandaag de dag waarin specifieke levertijden toch echt mogelijk moeten zijn, maar ze zijn het wel waard. :)
Wokschotel schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:29:
Yep, en kost je zo'n 10 seconden. Gelukkig is het bij de 15RSE niet zoals bij sommige eerdere dell modellen dat je alles uit elkaar hoeft te halen om bij de HDD te komen. Niet dat het een drama was gezien je het maar 1x hoeft te doen, maar toch, werkt wel zo fijn.

Nu hopen dat ze straks net zoiets als bij enkele nieuwe Lenovo's doen, dat ook de cpu fan eenvoudig toegankelijk is om goed schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Foritain schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:20:
De data wisselen inderdaad heel veel. De laatste 15R SE die ik besteld heb was uit mn hoofd vorige week maandag, en is deze maandag binnen gekomen. Bij bestelling stond de verzenddatum op 1 dag na bestelling, na bestelling werd dat binnen 2 weken verwacht, en hij was er dus met 1. Beetje jammer vandaag de dag waarin specifieke levertijden toch echt mogelijk moeten zijn, maar ze zijn het wel waard. :)

[...]

Yep, en kost je zo'n 10 seconden. Gelukkig is het bij de 15RSE niet zoals bij sommige eerdere dell modellen dat je alles uit elkaar hoeft te halen om bij de HDD te komen. Niet dat het een drama was gezien je het maar 1x hoeft te doen, maar toch, werkt wel zo fijn.

Nu hopen dat ze straks net zoiets als bij enkele nieuwe Lenovo's doen, dat ook de cpu fan eenvoudig toegankelijk is om goed schoon te maken :)
Als je het toetsenbord even los maakt zie je toch direct de fan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Ik heb nog niet onder het toetsenbord gekeken ;) Relatief nieuw model dus nog niet de noodzaak gehad om hem schoon te maken, maar bedankt voor de tip, handig :) bij sommige eerdere types was je wel even langer bezig. Niet dat het echt een probleem is maar, eenvoudiger is altijd fijn.

Bij enkele van die Lenovo's is het trouwens zo dat wanneer je de plaat aan de onderkant los trekt je ook direct bij de fan bent, dus viel de fan op toen de ssd er in ging. Maar niet verkeerd te weten dat deze straks ook vlot schoon kan :) cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Welke bios versie draaien jullie momenteel? Hier A7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ik draai A09 (nieuwste versie). Dat scheen ervoor te zorgen dat je fans minder herrie zouden maken, maar merk er niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Niet online
Zal straks even kijken, maar hebben jullie last van geluid van de fans? Ik vind ze eigenlijk opvallend stil. Nu moet ik wel zeggen vooral een beetje chrome/fotos er op te doen. Met dat uurtje gamen tot nu toe merkte ik er verder ook niets van, maar dan staan de speakers toch wel flink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

N0EPie0910 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:25:
Ik draai A09 (nieuwste versie). Dat scheen ervoor te zorgen dat je fans minder herrie zouden maken, maar merk er niet veel van
Ik draai versie 9. Ik hoor inderdaad het verschil niet. Met versie 7 hoorde ik de fan niet en nu nog steeds niet.
Ik merk eigenlijk pas dat hij draait doordat mijn hand aan de linker kant plotseling warmer wordt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
ik heb trouwens een vraagje: hoe hebben jullie dat precies gedaan met het overzetten van Windows 8?

Gisteren dagje wezen klooien met mijn nieuwe M500, eerst ubuntu erop gezet. Helaas bleek dat de fan ongecontroleerd bleef draaien (lees: bijna constant maximale snelheid). Truucjes om bijv. i8kutils te installeren heb ik geprobeerd, maar werd ik niet veel wijzer van.

Dus Win8 er maar weer op: helaas is het me gisteren totaal niet gelukt om een recovery media te maken. (Dell backup en recovery manager opent fullscreen met een aantal vierkanten genaamd IDS_Back_zus en zoveel. Daar wordt je dus ook niet veel wijzer van dus)

Ik heb nu net de ISO van de windows 8 trial evaluatie versie gedownload van de microsoft site. Zal hem vanavond proberen op de SSD te zetten en dan hoop ik dat het BIOS zijn eigen OEM key inbouwd.
Mocht iemand op voorhand weten of dit wel of niet werkt en mochten er betere oplossingen zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik had al een Windows 8 ISO via MSDNAA (van mijn universiteit). Die gewoon geboot en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
N0EPie0910 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:25:
Ah, dus de A9 geeft bij jullie geen problemen?

Als ik mijn service tag invoer op de website komen er geen BIOS updates tevoorschijn. Een tijdje geleden heb ik dan eens op 'alle drivers weergeven' gedrukt, en vervolgens de A9 driver gedownload.

Het resultaat => de fan ging niet meer aan 8)7 Daarna gedowngrade naar A7 maar ik vind dat mijn laptop veel meer herrie maakt dan vroeger.

Edit: Zonet de A9 terug geflashed en de fan gaat aan :9 . Het enigste probleem de laatste tijd is dat de laptop idle naar 50°C gaat... Mijn batterij houdt het tijdens het surfen ook maar ~1u15m vol. Ik zal toch eens terug naar Dell moeten bellen.

Laatste edit:
Hoe warm wordt jullie HDD? Ik wil de oorzaak van het intensief stroomverbruik vinden en mijn HDD wordt 41°C. Dat lijkt me veel voor in een laptop.

[ Voor 24% gewijzigd door Li1quid op 11-05-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Li1quid schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:05:
[...]
Laatste edit:
Hoe warm wordt jullie HDD? Ik wil de oorzaak van het intensief stroomverbruik vinden en mijn HDD wordt 41°C. Dat lijkt me veel voor in een laptop.
Dat is net iets meer dan handwarm. Daar ben ik niet echt van onder de indruk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ook bij mijn bestelling een backlit keyboard volgens de orderbevestiging :)

''Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard with Multi-touch Touchpad''

Jaja, die Dell zeg! :D Weten de concurrentie ver achter zich te laten met prijs/prestatie verhoudingen!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Mijn laptop is vrijdag verzonden. Ben benieuwd wanneer ik hem in huis heb! Zal wel dinsdag of woensdag worden.

Maare, staat er bij jullie in de order ook dit?

1 210-38419 Inspiron 7520 Base

Base?? Ik heb toch een Special Edition? De rest van de order klopt wel (CPU, geheugen, HD, backlit, etc.)

[ Voor 24% gewijzigd door SX-Superfly op 12-05-2013 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
7520 = Special Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
In het gehele topic is het woord overclocken nog niet genoemd.
Is deze laptop met een andere BIOS over te clocken? Of kan het alleen met Windows tooltjes?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Overclocken gaat toch sowieso niet makkelijk met een laptop? (hardwarematig overclocken dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En hij is binnen :)

Het is de Dell 15R SE geworden, met i7, 1TB en verlicht toetsenboard.
Totale kosten: €710,- :D

Net een uur in gebruik en hoewel Win8 nog even wennen is, ben ik 100% tevreden over de laptop.
Hij typt trouwens heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Toetsenbord en touchpad zijn erg fijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
MarcoC schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:37:
Toetsenbord en touchpad zijn erg fijn inderdaad.
Zondag 2 laptops besteld, nu alle 2 in productie, verwachtte levering voor 27/5. Sneller als een paar jaar terug. Op m´n Studio 15 heb ik 6 weken moeten wachten.

Bestelling een inspiron 15 met I3, 4GB intern en 500GB HD voor oma om lekker op te internetten en mayjong´en. Straks XP, office, firewall en virusscan er op zetten, en gaan met die banaan.

En voor me zelf of m´n vriendin (dat moeten we nog uitvechten) een inspiron R SE met I5 en 8GB intern. Zij wou een nieuwe laptop om op te photoshoppen zou eventueel ook op m'n studio 15 kunnen (1555, C2d, 4Gb intern, ATI 4570 en een 240GB SSD). Ergens vind ze het zonde om een nieuwe laptop iedere dag in een tas te knikkeren en in het OV mee te nemen.

Waarschijnlijk wil zij de studio 15 en mag ik dus op de inspiron. Dan bouw ik wel even de SSD over.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik heb gister de 15R SE ontvangen. (Standaard uitvoering)
Over het algemeen ben ik er erg tevreden mee. Hij typt echt lekker!
Alleen nu loop ik tegen een probleem aan:

Ik heb o.a. Euro Truck Simulator 2, maar dat echt een ramp. Op de aller laagste instellingen en zonder full-HD resolutie is het spel nog steeds niet te spelen (!). Na het openen schokt hij erg. Zodra je ook maar gas gaat geven crasht de gehele laptop. Iemand hier een oplossing voor? Moet ik nog dingen verder instellen zodat het maximale uit de videokaart en processor wordt gehaald?

Ik wilde vandaag nog GTA IV voor de PC aanschaffen, maar dat stel ik nog maar even uit..

[ Voor 8% gewijzigd door Franjes op 14-05-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Franjes schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:25:
Ik heb gister de 15R SE ontvangen. (Standaard uitvoering)
Over het algemeen ben ik er erg tevreden mee. Hij typt echt lekker!
Alleen nu loop ik tegen een probleem aan:

Ik heb o.a. Euro Truck Simulator 2, maar dat echt een ramp. Op de aller laagste instellingen en zonder full-HD resolutie is het spel nog steeds niet te spelen (!). Na het openen schokt hij erg. Zodra je ook maar gas gaat geven crasht de gehele laptop. Iemand hier een oplossing voor? Moet ik nog dingen verder instellen zodat het maximale uit de videokaart en processor wordt gehaald?

Ik wou vandaag nog GTA IV voor de PC aanschaffen, maar dat stel ik nog maar even uit..
Ik wilde net éxact hetzelfde vragen!

Met Arma 3 loopt alles op gevoelsmatig 10fps.
Dead Island gevoelsmatig 15fps.
Driver San Francisco loopt wel goed.

Komt dit door de IGP die actief blijft? Zo ja: hoe krijg ik de 7730 kaart actief met games? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Barry|IA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:34:
[...]

Ik wilde net éxact hetzelfde vragen!

Met Arma 3 loopt alles op gevoelsmatig 10fps.
Dead Island gevoelsmatig 15fps.
Driver San Francisco loopt wel goed.

Komt dit door de IGP die actief blijft? Zo ja: hoe krijg ik de 7730 kaart actief met games? :)
Installeer de nieuwste GPU driver van de dell website. Als je dan je nieuwe game speelt, afsluit, zal de driver vragen welke gpu je wilt gebruiken (powersaver = intel, high performance = AMD).

Je kan ook door rechtermuisknop op je bureaublad 'configure switchable graphics' kiezen. Hier kan je de programmas beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ga ik even proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nog maar ff niks van Dell gedownload... anders moest ik nu 15 updates installeren, daar heb ik nu nog geen zin in :P

Wel heb ik in de AMD tool de 7730 aangezet voor alle games. Geprobeerd met COD BO2 en die draait op max settings perfect. Alleen erg lange laadtijden, maargoed de laptop staat vol Dell meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Je kan toch perfect enkel de nieuwste GPU driver downloaden? Je zal dan normaal gezien ook een betere performance hebben :) Als je gamed op een 1080p met een zwakke GPU is een extra frame wel aan teraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Het scheelt inderdaad enorm. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik heb de 15 R SE ook binnen, bevalt prima! Windows 8 is wel wennen...
Kan ik het touchpad ook aanpassen? Als ik met m'n vinger naar links scroll gaat het scherm naar rechts, en andersom. Hoe pas ik dit aan?

Verder valt het me mee hoeveel bloatware er op de laptop staat, klopt dit? Of zie ik dit niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Naar rechts vegen aan rechterkant van je touchpad > instellingen > PC-instellingen wijzigen > Algemeen. Je vind het onder ''Schakelen tussen Apps''
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste