Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Ok, tamelijk veel gebeurd ondertussen.
Eens grote kuis gehouden ivm de laptop hier.
  • Eerst een Windows 10 Home installatieUSB gemaakt via de Media creation tool
  • Opgestart via die stick, alle reeds bestaande partities verwijderd en Windows laten installeren op de nu lege SSD.
  • Had geen key nodig (Windows 10 was al eens geactiveerd geweest of die Windows 8 sleutel in de BIOS hier werkte, geen idee, niet moeten ingeven, Windows was automatisch geäctiveerd)
  • Windows update een paar keer laten draaien
  • De gepaste drivers erop gezet via de support pagina van Dell
    De drivers voor de netwerk kaart ontbroken, dus die bij intel zelf gaan halen (misschien problematisch, zie onder)
    De videokaartdrivers bij AMD zelf gaan halen, die van Dell dateren van augustus 2013
  • Herstelstation gemaakt op USB via Windows zelf
  • Malwarebytes geherinstalleerd (via Ninite)
  • Windows Defender scan laten lopen
  • Malwarebytes scan laten lopen
  • Programma's geherinstalleerd (via Ninite en handmatig)
Dat was de softwarekant, dan de hardwarekant!

Laptop volledig opengeschroefd, stof schoongemaakt en koelpasta vervangen
Manier om dit te doen lijkt heel hard op de manier getoond in dit filmpje

De temperaturen zijn nu veel lager (VEEL lager)
Temperatuur voor vervangen koelpasta bij spelen Hearthstone: 97°C, dus thermal throttlingAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6fUI1Ir.png
Temperatuur na vervangen koelpaste bij spelen Hearthstone: 73°C Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pyITfLm.png

Soms verliest het huidige scherm plots de focus. Ik kan bijvoorbeeld naar een fullscreen Youtube filmpje zitten kijken en na 10min ofzo verspringt het scherm ineens naar een verkenner scherm dat openstond.
Dit gebeurt heel sporadisch. Ik denk dat de oorzaak aan die intel wireless drivers ligt.

Na de herinstallatie van Windows een andere Dell adapter geprobeerd (identiek dezelfde output, enkel ander uitzicht), batterij laadt nog steeds niet op.
Nu ga ik dus nog even afwachten en kijken of dat plotselinge verlies van focus opgelost is, als dat zo is zal ik me een nieuwe batterij aanschaffen (en dan misschien de BIOS eindelijk updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:44
Wow, wat een verschil in temperatuur! Welke koelpasta heb je gebruikt? Binnekort me ook eens aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Het was een merkloze koelpasta denk ik.
Mijn neef is dat hier komen doen, hij heeft de koelpasta ook meegebracht. 't Was iets van een dikke €2 voor een (tamelijk grote) tube.

Ja, er was ook echt wel iets fout daarvoor, de temperatuur schoot snel omhoog en wou niet echt ver zakken.
Die temperatuur in Heartstone nu is ook niet volledige load.

edit: Wireless software verwijderd, problemen lijken weg te zijn.
Fingers crossed dat het zo blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door NickyMe op 18-04-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:53
Mijn webcam doet het maar in een bepaalde stand.. en dan wil die soms nog wel eens uitvallen.
Nu zou ik dit graag willen maken.

Iemand enig idee? moet ik de webcam vervangen? volgens mij zit er ergens een los contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Laptop is afgelopen tijd wel steeds trager geworden, maar dit komt vooral door de orginele harde schijf denk ik, die ik er nog steeds in heb zitten. Ik gebruik de laptop alleen voor als ik op school/onderweg ben voor en verder eigenlijk niet/nauwelijks. Verder heeft de letter W op het toetsenbord het al sinds aanschaf niet zo goed gedaan; die moet je altijd iets harder indrukken dan de andere toetsen. Daarnaast begint het scharnier van het beeldscherm slijtage te vertonen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13515338_858571300915657_1020650211_n.png?oh=b99be61249eacc373d1210cd10d913db&oe=576D1A3A
Ik heb mijn Inspiron 15R SE sinds september 2013, bijna 3 jaar dus. Heb gister een aantal testen van Dell gedaan voor CPU, video card, hard drive en memory die op deze pagina staat bij "Test a specific device or create a custom test." http://www.dell.com/suppo...piron-15r-se-7520/manuals
Bij de test zijn geen fouten gevonden. Temperaturen zijn behoorlijk hoog. Normaal zit ik met max processor temperaturen op +-80 graden (Bij CAD-tekenen etc., maar ook wel eens bij gewoon office/browsen). Na deze test leeft de processor nog steeds gelukkig _/-\o_ .

Bij aanschaf heb ik premium service voor 3 jaar gekocht (vraag me niet waarom).
Premium Support DELL september 09, 2013 september 09, 2016
Ik heb de laptop nooit losgeschroefd. Heb alleen het toetsenbord wel eens omhoog gehaald om te kijken hoe het er daar onder uitziet. Verder zie ik geen stof voor de fans aan de onderkant van de laptop zitten.
Denkt iemand dat Dell iets voor mij zou kunnen betekenen m.b.t. die hoge temperaturen?

Aan de andere kant ben ik wel huiverig voor Dell gezien dit soort verhalen:
Valandin schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:08:
Een reactie teruggekregen van Dell inclusief foto's van bewijs materiaal.
Enorme koffievlekken onder het toetsenbord, over het moederbord en op de CPU.

Ik 'verdacht' ze van het morsen van koffie op mijn systeem waarna ze vervolgens aangeven dat dat de oorzaak is. Wellicht omdat de reparatie te duur is voor hun om zelf uit te voeren.

Natuurlijk heb ik juridisch geen poot om op te staan dus moet ik nu maar een nieuwe laptop gaan aanschaffen. Heeft iemand anders zulke ervaringen met Dell?

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
DanielFeyenoord schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:04:
Laptop is afgelopen tijd wel steeds trager geworden, maar dit komt vooral door de orginele harde schijf denk ik, die ik er nog steeds in heb zitten. Ik gebruik de laptop alleen voor als ik op school/onderweg ben voor en verder eigenlijk niet/nauwelijks. Verder heeft de letter W op het toetsenbord het al sinds aanschaf niet zo goed gedaan; die moet je altijd iets harder indrukken dan de andere toetsen. Daarnaast begint het scharnier van het beeldscherm slijtage te vertonen.
Hoe bedoel je scharnier dat slijt? Mijne is nu bijna 4 jaar en ik merk nergens wat van. Scharnier nog steeds stabiel. Het traag zijn herken ik wel. Maarja, een laptop die volgestouwd met alle troep van studie, hobby en werk staat (CAD programmas, matlab, labview, arduino, MPlap, Vegas Pro, etc).
Ik heb mijn Inspiron 15R SE sinds september 2013, bijna 3 jaar dus. Heb gister een aantal testen van Dell gedaan voor CPU, video card, hard drive en memory die op deze pagina staat bij "Test a specific device or create a custom test." http://www.dell.com/suppo...piron-15r-se-7520/manuals
Bij de test zijn geen fouten gevonden. Temperaturen zijn behoorlijk hoog. Normaal zit ik met max processor temperaturen op +-80 graden (Bij CAD-tekenen etc., maar ook wel eens bij gewoon office/browsen). Na deze test leeft de processor nog steeds gelukkig _/-\o_ .
Ik heb het idee dat mijn laptop met nieuwe moederbord minder warm wordt, heb er nog geen echt zware dingen mee gedaan, maar hij heeft al wel heel de dag aangestaan.
Bij aanschaf heb ik premium service voor 3 jaar gekocht (vraag me niet waarom).
Premium Support DELL september 09, 2013 september 09, 2016
Ik heb de laptop nooit losgeschroefd. Heb alleen het toetsenbord wel eens omhoog gehaald om te kijken hoe het er daar onder uitziet. Verder zie ik geen stof voor de fans aan de onderkant van de laptop zitten.
Denkt iemand dat Dell iets voor mij zou kunnen betekenen m.b.t. die hoge temperaturen?
Koelpasta laten vervangen? Na laten kijken? Ik zou ze gewoon eens bellen.
Aan de andere kant ben ik wel huiverig voor Dell gezien dit soort verhalen:
Wellicht niet meer relevant, wellicht wel. Ik herken het iig niet en zal je vertellen waarom:
Afgelopen dinsdag nokte mijn Inspiron ermee. Vorig jaar zomer was mijne 3 jaar oud en kreeg ik de kans garantie bij te kopen (zat tot dan toe ook goed, 3 jaar accidental damage dekking met NBDOS). 2 Jaar garantie bijgekocht afgelopen zomer. Blij dat ik dat gedaan heb, geheel tegen mijn principes in, maar ik heb hem nog te hard nodig. Laptop deed niets meer, voedingslampje was uit. Haalde ik de voeding los en deed ik die eerst in de wandcontact en daarna in de laptop, dan ging het lampje weer uit zodra die de laptop in ging. Waarschijnlijk dus ergens kortsluiting.

Dell woensdagochtend gebeld (gebeurde 's avonds om half 12, 4 uur eerder had ie nog gedraaid), verhaal uitgelegd. Waarschijnlijk moederbord, was de conclusie van de telefoonmedewerker. Monteur zou worden ingepland en langsgestuurd met een nieuw moederbord. Moest nog wel een aantal vragen beantwoorden (nooit koffie overheen gegaan? Altijd zelf gebruikt) vanwege mogelijke eigenschuld. Als dat wel zo zou zijn, zou de monteur ter onverrichter zaken terugkeren.

Omdat ik in een van de oudere Inspiron 15R SE productieseries zat en na een jaar al heel veel breuken had in mijn onderkant, naast iedere poort zat een breuk, inc. DC input, is die onder garantie al eens vervangen. DVD/Blurayspeler kapje is daarbij niet vervangen, maar was ook stuk. Nooit ontvangen. Dat ook gemeld. Werd ook geregeld.

Donderdag belde de monteur of hij tussen xx en yy langs kon komen. Mij best. Monteur kwam langs, schroefde het apparaat open, heeft het moederbord vervangen (processor e.d. voorzien van nieuwe koelpasta, de oude was aardig aan het korrelen) en alles weer in elkaar geschroefd. Kapje van de DVD speler vervangen en klaar. Moederbord was, als ik het goed gezien heb, en refurbished exemplaar. Maargoed, mijn laptop draait weer (getypt vanaf mijn laptop zelfs). Oude moederbord was wel wat stoffig, maar die is retour Dell gegaan.

Omdat mijn behuizing al eens is vervangen, is de stikker met de servicetag e.d. verdwenen (die witte, naast je batterij onderop je laptop). Dat is lastig, want de enige andere plek waar de servicetag uitgelezen kan worden, is in de bios. En bij een kapot moederbord doet die het niet meer. Heb ik meteen gezegd aan de telefoon, werd een notitie van gemaakt. Omdat ik wel de OEM product license heb overgeplakt in de nieuwe laptop, vond de monteur het wel goed.

Dus nee, van mijn kant niets dan lof voor de service van Dell. Zowel aankoop, eerste garantiekwestie (goed, de behuizing was tijdelijk niet in voorraad, maar moeilijk werd er niet gedaan) als deze garantiekwestie. Zelfs de laptop van mijn vader (ook een inspiron, geen 15R SE maar een "tamme normale" uitvoering), die uit garantie is, daarvoor kregen we nog gewoon wat telefoon support toen ik belde met een vraag voor de mijne vorige zomer. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 23:19
Ik heb een probleem met mijn 15R SE. Een aantal weken geleden ontdekte ik dat het AMD Crimson menu al niet meer opstartte, maar had er toen geen tijd voor om er verder naar te kijken.

Vandaag dus geprobeerd om de alle software en drivers van AMD 7730M videokaart te verwijderen en opnieuw te installeren. Echter liep de herinstallatie elke keer vast, waarna Windows ook niet meer wilde opstarten. Na via veilige modus de driver weer verwijderd te hebben werkte Windows weer. Vervolgens heb ik nog op andere manieren geprobeerd de driver te installeren, maar het resultaat was telkens hetzelfde: een crashende installatieprogramma en een niet-opstartende Windows. Ik krijg m'n 7730M dus niet meer aan de praat, wat ik ook doe. Apparaatbeheer herkent hem wel, maar daar houd het dan ook bij op.

Ik begin te vermoeden dat de 7730M de geest heeft gegeven. Heeft iemand nog een idee wat mogelijk een oplossing zou kunnen zijn om hem weer aan de praat te krijgen? Misschien is het gewoon een driverprobleem ten slotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ovindel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 04:00:
Ik heb een probleem met mijn 15R SE. Een aantal weken geleden ontdekte ik dat het AMD Crimson menu al niet meer opstartte, maar had er toen geen tijd voor om er verder naar te kijken.

Vandaag dus geprobeerd om de alle software en drivers van AMD 7730M videokaart te verwijderen en opnieuw te installeren. Echter liep de herinstallatie elke keer vast, waarna Windows ook niet meer wilde opstarten. Na via veilige modus de driver weer verwijderd te hebben werkte Windows weer. Vervolgens heb ik nog op andere manieren geprobeerd de driver te installeren, maar het resultaat was telkens hetzelfde: een crashende installatieprogramma en een niet-opstartende Windows. Ik krijg m'n 7730M dus niet meer aan de praat, wat ik ook doe. Apparaatbeheer herkent hem wel, maar daar houd het dan ook bij op.

Ik begin te vermoeden dat de 7730M de geest heeft gegeven. Heeft iemand nog een idee wat mogelijk een oplossing zou kunnen zijn om hem weer aan de praat te krijgen? Misschien is het gewoon een driverprobleem ten slotte.
Hallo Ovindel, ik heb het zelfde probleem als jou.. ik vermoed dat de 7730m door gebrand is. heb er al zoveel mee zitten spelen dat het moederbord nu ook kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 23:19
Had dit eigenlijk even moeten melden, maar na veel zoeken op internet heb ik de oplossing gevonden: de officiële drivers (nog met CCC) van de Dell website. Hier de link: http://www.dell.com/suppo...-se-7520/drivers/advanced

Ik heb het vermoeden dat een recente update van de AMD Crimson-software roet in het eten heeft gegooid. Tot niet zo lang geleden werkte de Crimson-software wel, maar ik denk dat er bij mij automatisch een nieuwe versie is geïnstalleerd die een bug bevatte. Teruggaan naar een oude versie van Crimson zou dan wellicht ook moeten werken, maar ik heb nog geen manier gevonden om dat te doen. In ieder geval werkt het bij mij weer met de driver van de Dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand enig idee waar je voor (tot) 100 euro een nieuw moederbord voor deze laptop kan halen? ik wil hem graag weer kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:15
Ebay? http://www.ebay.com/sch/i...7520+motherboard&_sacat=0

100 euro is een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Allright, ongeveer een maand geleden heeft mijn laptop wat zeewater gezien tijdens een boot tocht. Was niet super veel (onderkant tas stond in een Klein laagje water) maar toch heeft het mijn laptop flink verpest.
In een vlaag van verstandsverbijstering de laptop aangezet na maar een dag drogen. Ik kon wat water in het display zien maar de laptop bootte wel gewoon goed. Toen ik mij realiseerde hoe stom ik bezig was heb ik snel de laptop uitgezet en twee nachten in een Zak rijst laten drogen.
Na het drogen start de laptop wel maar heb ik geen beeld. Ik hoor de geluidjes dat windows start maar het scherm blijft zwart.
Ik heb de laptop daarom uit elkaar gehaald om te kijken hoe erg de schade is. Ik zag wat zoutaanslag rond de display assembly, rechterspeaker en DVD drive. Ik dacht dat het video gedeelte van mijn moederbord gefrituurde was door water in het display.
Vandaag voor de grap eens geprobeerd of een extern scherm werkt en vertel, dat werkte. Ik kon inloggen in windows en kreeg mijn bureaublad te zien op de TV, er is dus nog wat hoop.

Ik vraag me af of het waard is om een Nieuw display te bestellen en te installeren, of denken jullie dat er waarschijnlijk meer kapot is dan het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Sibrand schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 03:33:
Allright, ongeveer een maand geleden heeft mijn laptop wat zeewater gezien tijdens een boot tocht. Was niet super veel (onderkant tas stond in een Klein laagje water) maar toch heeft het mijn laptop flink verpest.
In een vlaag van verstandsverbijstering de laptop aangezet na maar een dag drogen. Ik kon wat water in het display zien maar de laptop bootte wel gewoon goed. Toen ik mij realiseerde hoe stom ik bezig was heb ik snel de laptop uitgezet en twee nachten in een Zak rijst laten drogen.
Na het drogen start de laptop wel maar heb ik geen beeld. Ik hoor de geluidjes dat windows start maar het scherm blijft zwart.
Ik heb de laptop daarom uit elkaar gehaald om te kijken hoe erg de schade is. Ik zag wat zoutaanslag rond de display assembly, rechterspeaker en DVD drive. Ik dacht dat het video gedeelte van mijn moederbord gefrituurde was door water in het display.
Vandaag voor de grap eens geprobeerd of een extern scherm werkt en vertel, dat werkte. Ik kon inloggen in windows en kreeg mijn bureaublad te zien op de TV, er is dus nog wat hoop.

Ik vraag me af of het waard is om een Nieuw display te bestellen en te installeren, of denken jullie dat er waarschijnlijk meer kapot is dan het display?
Hee, Toevallig heb ik deze laptop met kapot moederbord liggen. te duur op te repareren. je mag het scherm wel overkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Nu online
Thewisbone schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:55:
[...]

Hee, Toevallig heb ik deze laptop met kapot moederbord liggen. te duur op te repareren. je mag het scherm wel overkopen...
Op dit moment is het grote probleem dat ik in Australië zit, en daar ook nog een tijdje blijf! Denk dat het versturen een beetje prijzig is aar thanks for the offer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:34

jacobras

Developer

NickyMe schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:45:
Laptop volledig opengeschroefd, stof schoongemaakt en koelpasta vervangen
Zelfde gedaan. Laptop viel uit tijdens gamen, steeds eerder. Gemiddelde temperatuur onder normale browse-load nu van 73° naar 53°, mooie verbetering. Gamen nog niet geprobeerd.

Loshalen van toetsenbord ging alleen niet heel soepel. Bij mijn vorige Dell was dat een kwestie van schroevendraaier erachter, klein beetje wiebelen en loshalen. Hier had ik de schroevendraaier blijkbaar niet diep genoeg, want het plastic dat ik eraf haalde liet de toetsen achter.. blijkbaar tweedelig opgebouwd. Linksboven zit dat plastic nu iets los en dat klikt helaas niet meer vast. Aandachtspuntje dus!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Heb een glas chocomel over m'n laptop gegoten :F
Snel uitgezet en de accu eruit gehaald. Gelukkig was de binnenkant zo goed als schoon. Niks op de electronica. Toetsenbord met verlichting doet 't wel helaas niet meer ;w Ook nog de touchpad-buttons kapot laten vallen tijdens het schoonmaken }:|

Toen ik 'm toch open had, direct maar even de koelpasta vervangen met MX4 en de Centrino 2230 vervangen door een 7260. Heb nu eindelijk 5GHz wifi en de laptop doet 't nog steeds :) En nu dus shoppen voor een nieuw toetsenbord.

[ Voor 4% gewijzigd door Joep op 24-09-2017 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Joep schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:05:
En de accu is vrijwel dood :( Direct maar ff een nieuwe bestellen. Echt opeens gebeurd.
En de vervangen accu is dood. Ik was even bang dat m'n moederbord ook naar de klote was, want de laptop kwam in een vage bootloop en het bios herkende de mSata-SSD opeens niet meer, maar het ligt gelukkig alleen aan de accu. Nieuwe besteld bij ViaDennis en op naar de volgende 3/4 jaar :Y Beste aankoop ooit deze laptop _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Joep schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:30:
[...]

En de vervangen accu is dood. Ik was even bang dat m'n moederbord ook naar de klote was, want de laptop kwam in een vage bootloop en het bios herkende de mSata-SSD opeens niet meer, maar het ligt gelukkig alleen aan de accu. Nieuwe besteld bij ViaDennis en op naar de volgende 3/4 jaar :Y Beste aankoop ooit deze laptop _/-\o_
Die van mij is helaas overleden, videokaart door gebrand. heb daarna nog een aantal van deze laptopjes gekocht om door te verkopen. zoek er nu eigenlijk weer 1 maar dan voor mezelf. gewoon voor erbij naast mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb er ook een die het helaas niet meer doet. Geen enkele reactie bij inschakelen. Connector vd netstroom vervangen, en nieuwe celbatterij zonder resultaat. Iemand nog ideeën, of moet 'ie maar defect op V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Nu online
Ik heb nog 1 over die goed werkt. soort van.
Heeft zeewater gezien in indonesië, na vervangen van scherm deed hij het weer (is nu 2 jaar geleden), gisteren weer opgestart en hij doet het nog.
Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
verjager schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:54:
Heb er ook een die het helaas niet meer doet. Geen enkele reactie bij inschakelen. Connector vd netstroom vervangen, en nieuwe celbatterij zonder resultaat. Iemand nog ideeën, of moet 'ie maar defect op V&A?
Misschien werkt de aan/uit-knop niet meer? Die van mij is ook niet altijd makkelijk aan te zetten omdat ik 'm al een aantal keren open heb gemaakt en de naden nu een beetje speling hebben. Ook kun je in de batterij-instellingen van Windows het gedrag van deze knop aanpassen, maar ik betwijfel of het mogelijk is dat je jezelf kunt "buitensluiten" op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Joep schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:35:
Misschien werkt de aan/uit-knop niet meer? Die van mij is ook niet altijd makkelijk aan te zetten omdat ik 'm al een aantal keren open heb gemaakt en de naden nu een beetje speling hebben.
Wie weet, maar hoe test je dat. De knop voelt op zich goed, met een soort klik bij indrukken. Ben bang dat het aan het MB ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Laatst online: 08-07 18:03
Ik heb een ssd geïnstalleerd en de originele hdd in een caddy geplaats, maar nu wil ik de originele 700 Gb hdd vervangen voor een grotere hdd van 2Tb ofzo omdat deze 1 te traag is en 2 bijna vol is.

Moet ik nog ergens rekening mee houden bij het aanschaffen van een nieuwe hdd? Zijn er bv. beperkingen qua snelheid of grote van een hdd die in een caddy zit?
Welke zouden jullie eventueel aanbevelen?
Zou dit een goede zijn?
https://azerty.nl/product...5-2tb-vaste-schijf-intern

[ Voor 17% gewijzigd door Ben-i op 25-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
verjager schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:54:
Wie weet, maar hoe test je dat. De knop voelt op zich goed, met een soort klik bij indrukken. Ben bang dat het aan het MB ligt.
Weliswaar al wat eerder dit jaar geweest, maar toch nog even reageren: Ik heb na de 3 jaar garantie mijn garantie verlengd. Kostte wel 100 euro, maargoed, had het ding even te hard nodig, bij falen zou het meer kosten dan 100 euro. Beste garantie-aankoop ooit geweest, want na 4 jaar intensief gebruik klapte het moederbord eruit. En die is dus onder garantie bij mij thuis (ik had next business day home service) vervangen. En die MoBo's zijn los al 200 euro bij Dell. :)

Inmiddels een SSD gekocht, die gaat er eerdaags in. En dan meteen door naar W10, moet nog wel lukken. Ding is stronttraag geworden (mag ook wel na 7 jaar zonder verse installatie en een berg software voor studie e.d. erop).

Zat even rond te loeren op reviews e.d., maar mijn (Nederlandse!) versie staat er niet tussen zag ik nu. :+ Ik heb een N0515S10.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-05-2019 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42

Zenix

BOE!

Ik gebruik die van mij nog dagelijks, zit al 5 jaar een SSD 256GB en 1TB in. Lekker veel storage voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
SSD zit er sinds vlak na hemelvaart in. Ding is weer snel. Nog wat zoekende in de juiste instellingen van Dell en Windows, maar de eerste programmatuur er weer terug opgezet. SSDtje netjes gedeeld in 2 partities. Tot noch toe een 5,6 in de prestatieindex op grafisch/Bureaubladprestaties, grafisch in spellen krijgt wel een 6,6. Schijf een 7,9, processor een 7,5 en geheugen een 7,7. Volgens bootracer is ie opnieuw opgestart in 31,745 seconde. EDIT: Inmiddels 24,714 seconde. _/-\o_
Niet te klagen dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 17-06-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielFeyenoord
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09-2023
Joep schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Heb je deze gekocht? https://viadennis.nl/accu...VADELL_LattE6420_440.html
Goede ervaring met die accu van ViaDennis?
Of als je er nu eentje zou kopen, zou dat dan deze zijn?

Jiayu S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Ik heb de accu van ViaDennis snel weer terug gestuurd. Kwaliteit is minder dan ik gewend ben van m'n vorige accu van replacedirect. Die van ViaDennis stak een beetje uit en zat niet helemaal nauw in de laptop. Die van replacedirect wel en die was ook wat steviger. Gewoon het goedkoopste model, blue basic dacht ik. Die heb ik wederom gekocht en bevalt goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Joep op 07-12-2019 17:45 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste