Ok, tamelijk veel gebeurd ondertussen.
Eens grote kuis gehouden ivm de laptop hier.
Laptop volledig opengeschroefd, stof schoongemaakt en koelpasta vervangen
Manier om dit te doen lijkt heel hard op de manier getoond in dit filmpje
De temperaturen zijn nu veel lager (VEEL lager)
Temperatuur voor vervangen koelpasta bij spelen Hearthstone: 97°C, dus thermal throttling
Temperatuur na vervangen koelpaste bij spelen Hearthstone: 73°C
Soms verliest het huidige scherm plots de focus. Ik kan bijvoorbeeld naar een fullscreen Youtube filmpje zitten kijken en na 10min ofzo verspringt het scherm ineens naar een verkenner scherm dat openstond.
Dit gebeurt heel sporadisch. Ik denk dat de oorzaak aan die intel wireless drivers ligt.
Na de herinstallatie van Windows een andere Dell adapter geprobeerd (identiek dezelfde output, enkel ander uitzicht), batterij laadt nog steeds niet op.
Nu ga ik dus nog even afwachten en kijken of dat plotselinge verlies van focus opgelost is, als dat zo is zal ik me een nieuwe batterij aanschaffen (en dan misschien de BIOS eindelijk updaten).
Eens grote kuis gehouden ivm de laptop hier.
- Eerst een Windows 10 Home installatieUSB gemaakt via de Media creation tool
- Opgestart via die stick, alle reeds bestaande partities verwijderd en Windows laten installeren op de nu lege SSD.
- Had geen key nodig (Windows 10 was al eens geactiveerd geweest of die Windows 8 sleutel in de BIOS hier werkte, geen idee, niet moeten ingeven, Windows was automatisch geäctiveerd)
- Windows update een paar keer laten draaien
- De gepaste drivers erop gezet via de support pagina van Dell
De drivers voor de netwerk kaart ontbroken, dus die bij intel zelf gaan halen (misschien problematisch, zie onder)
De videokaartdrivers bij AMD zelf gaan halen, die van Dell dateren van augustus 2013 - Herstelstation gemaakt op USB via Windows zelf
- Malwarebytes geherinstalleerd (via Ninite)
- Windows Defender scan laten lopen
- Malwarebytes scan laten lopen
- Programma's geherinstalleerd (via Ninite en handmatig)
Laptop volledig opengeschroefd, stof schoongemaakt en koelpasta vervangen
Manier om dit te doen lijkt heel hard op de manier getoond in dit filmpje
De temperaturen zijn nu veel lager (VEEL lager)
Temperatuur voor vervangen koelpasta bij spelen Hearthstone: 97°C, dus thermal throttling

Temperatuur na vervangen koelpaste bij spelen Hearthstone: 73°C

Soms verliest het huidige scherm plots de focus. Ik kan bijvoorbeeld naar een fullscreen Youtube filmpje zitten kijken en na 10min ofzo verspringt het scherm ineens naar een verkenner scherm dat openstond.
Dit gebeurt heel sporadisch. Ik denk dat de oorzaak aan die intel wireless drivers ligt.
Na de herinstallatie van Windows een andere Dell adapter geprobeerd (identiek dezelfde output, enkel ander uitzicht), batterij laadt nog steeds niet op.
Nu ga ik dus nog even afwachten en kijken of dat plotselinge verlies van focus opgelost is, als dat zo is zal ik me een nieuwe batterij aanschaffen (en dan misschien de BIOS eindelijk updaten).