Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lexuss
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 31-12-2018
De fans van mijn laptop willen nog wel eens lawaai maken en nu ben ik erachter gekomen dat dat met name gebeurt indien er een tweede scherm is aangesloten. Zo is het in speedfan ook opeens mogelijk wel de CPU fan te besturen indien een tweede scherm niet is aangesloten. Zal waarschijnlijk dus iets te maken hebben met de integrated graphics van Intel. Daarom vroeg ik me af, weet iemand of het mogelijk is om een tweede scherm in zijn geheel te laten aansturen door de AMD videokaart?

• Li1quid
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-04 13:09
quote:
Lexuss schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 05:57:
De fans van mijn laptop willen nog wel eens lawaai maken en nu ben ik erachter gekomen dat dat met name gebeurt indien er een tweede scherm is aangesloten. Zo is het in speedfan ook opeens mogelijk wel de CPU fan te besturen indien een tweede scherm niet is aangesloten. Zal waarschijnlijk dus iets te maken hebben met de integrated graphics van Intel. Daarom vroeg ik me af, weet iemand of het mogelijk is om een tweede scherm in zijn geheel te laten aansturen door de AMD videokaart?
Probleem zit hem in het feit dat de PCH in de computer +65C° wordt. Kan je niets aan doen, Dell had hiervoor een BIOS update moeten uibrengen maar deze is helaas nooit gekomen..

• Lexuss
Zeer jammer dat Dell daar nooit iets aan gedaan heeft. Maar het handmatig bijstellen van de fan via SpeedFan en daarbij zorgende dat de CPU tussen de 50 en 65 graden blijft zou dan geen probleem moeten zijn neem ik aan? Heb nu het idee dat de fan helemaal niet zo hard hoeft te draaien namelijk.
quote:
Li1quid schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:43:
[...]

Probleem zit hem in het feit dat de PCH in de computer +65C° wordt. Kan je niets aan doen, Dell had hiervoor een BIOS update moeten uibrengen maar deze is helaas nooit gekomen..

• Li1quid
quote:
Lexuss schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:05:
Zeer jammer dat Dell daar nooit iets aan gedaan heeft. Maar het handmatig bijstellen van de fan via SpeedFan en daarbij zorgende dat de CPU tussen de 50 en 65 graden blijft zou dan geen probleem moeten zijn neem ik aan? Heb nu het idee dat de fan helemaal niet zo hard hoeft te draaien namelijk.

[...]
Het gaat hier om de PCH, een chip die in ons geval iets boven de spatiebalk te vinden is. Er is daar geen koelelement op aangesloten dus er valt niet veel aan te doen.. Ik heb er vroeger uuuren verspild om de oorzaak te achterhalen. Ben nog steeds pist op Dell :p

• Lexuss
quote:
Li1quid schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:16:
[...]

Het gaat hier om de PCH, een chip die in ons geval iets boven de spatiebalk te vinden is. Er is daar geen koelelement op aangesloten dus er valt niet veel aan te doen.. Ik heb er vroeger uuuren verspild om de oorzaak te achterhalen. Ben nog steeds pist op Dell :p
Aah oke ik had verwacht dat deze in de buurt van de CPU zou zitten. Zeer slordig van Dell dit :( . Bedankt voor je reactie in ieder geval, helaas dus niet op te lossen maar blij dat het nu duidelijk is.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
quote:
Lexuss schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:56:
[...]

Aah oke ik had verwacht dat deze in de buurt van de CPU zou zitten. Zeer slordig van Dell dit :( . Bedankt voor je reactie in ieder geval, helaas dus niet op te lossen maar blij dat het nu duidelijk is.
Ook bij mijn 15R SE merk ik dat de fan continu staat te draaien.
Zelfs na een schone installatie van windows en direct na het koud opstarten.
Ik draai bios A11.

Is dit issue op een manier op te lossen?

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:48
Je kan het toetsenbord eruit halen en een dun koperplaatje met wat koelpasta bevestigen ($1 op eBay). Randen eventueel aftapen met elektrische isolatietape. Dan is je PCH-chip altijd koel :P . Ik heb zelf een keer een koperplaatje besteld, maar nog nooit zin gehad om hier aan te beginnen.

• Thewisbone
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-04 23:01
Ik heb gister deze driver geinstalleerd voor mijn videokaart.

http://support.amd.com/en...sktop?os=Windows+8.1+-+64 (de beta versie 2015)

Ik heb met company of heroes 10 meer fps!, misschien handig op te installeren mensen?

• Thewisbone
Hallo,

Iemand ervaring met windows 10 op deze laptop? zijn er al drivers voor? of werken de windows 8.1 drivers wel.

• jacobras
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:03

jacobras

Developer

quote:
Thewisbone schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:28:
Hallo,

Iemand ervaring met windows 10 op deze laptop? zijn er al drivers voor? of werken de windows 8.1 drivers wel.
Vanmorgen geïnstalleerd, alles lijkt prima te werken. Touchpad ondersteunt ook de drie-vinger-tap en -swipe. Nog geen games geprobeerd.

Notes voor Android, de handigste app in Google Play ;-)

• Thewisbone
quote:
jacobras schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:13:
[...]

Vanmorgen geïnstalleerd, alles lijkt prima te werken. Touchpad ondersteunt ook de drie-vinger-tap en -swipe. Nog geen games geprobeerd.
Aha, ik ga het morgen dan denk ik proberen.
Zou je dit topic in de gaten kunnen houden morgen?

Groetjes :)

• jacobras

jacobras

Developer

quote:
Thewisbone schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Aha, ik ga het morgen dan denk ik proberen.
Zou je dit topic in de gaten kunnen houden morgen?

Groetjes :)
Haha, will do, maar er zijn ook genoeg anderen in dit topic die dagelijks kijken hoor ;) Inmiddels vier laptops bijgewerkt naar Windows 10 (eentje vanaf 7, de rest vanaf 8.1), nog niet tegen problemen aangelopen.

• MarcoC
W10 werkt probleemloos bij mij.

• Thewisbone
De FN knoppen doen die het nog?

• MarcoC
Ja.

• Thewisbone
Oké heb windows 10 er opgezet, gamen gaat soepeler.

Enige minpunt FN + F3 voor de touchpad werkt niet.

• MarcoC
Werkt bij mij wel.

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
quote:
Thewisbone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:54:

Bij mij ook niet, rest lijkt het wel te doen. Gebruik f3 eigenlijk nooit.

Van die 3 knoppen rechts boven werkt ook alleen de linker

Edit: Nadat ik de driver "Input_Driver_VCTWX_WN32_15.3.0.14_A00" heb geinstalleerd werkt de FN + F3 wel 8)7 Of het was toeval..

Van die koppen rechts boven werkt alleen de linker dus

cverkooyen wijzigde deze reactie 30-07-2015 19:45 (20%)

• Thewisbone
quote:
cverkooyen schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Bij mij ook niet, rest lijkt het wel te doen. Gebruik f3 eigenlijk nooit.

Van die 3 knoppen rechts boven werkt ook alleen de linker

Edit: Nadat ik de driver "Input_Driver_VCTWX_WN32_15.3.0.14_A00" heb geinstalleerd werkt de FN + F3 wel 8)7 Of het was toeval..

Van die koppen rechts boven werkt alleen de linker dus
Haha raar, die 3 knoppen doen het bij mij just wel. echt enkel voor touchpad... maarja die gebruik ik toch nooit.

• jacobras

jacobras

Developer

quote:
Thewisbone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:54:

Bij mij werken alle FN-knoppen. Alleen de drie knopjes boven het toetsenbord (die even oplichten bij aanraking) doen niets, maar die gebruik ik sowieso nooit.

• Li1quid
Bij mij werkt alles.

Het valt me wel op dat de laptop warmer wordt. Binnekort eens een clean install proberen.

• jacobras

jacobras

Developer

quote:
Li1quid schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:25:
Bij mij werkt alles.

Het valt me wel op dat de laptop warmer wordt. Binnekort eens een clean install proberen.
Het is overal wel een tikkie warmer nu hè? ;) Mijn 15RSE doet nog wat-ie al tijden doet: zoveel mogelijk blazen tot-ie uitgaat. Tijd om de fan eens schoon te maken }:|

jacobras wijzigde deze reactie 03-08-2015 18:55 (18%)

• NickyMe
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-01 23:15
Ik zou graag de HDD vervangen door een SDD.
Die HDD zou ik dan op de plek steken waar de DVD-lezer nu zit
Is er een verschil tussen deze HDD-caddy en deze?
Bij die eerste staat "- updated SATA board: voorkomt Dell afsluitproblemen met 2e HDD"

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:16

Zenix

BOE!

Ik heb die tweede, werkt al tijden goed. Overigens zijn die prijzen te hoog, zie hier http://www.banggood.com/buy/Hdd-caddy.html of kijk op ebay.

• jacobras

jacobras

Developer

quote:
jacobras schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:37:
[...]

Bij mij werken alle FN-knoppen. Alleen de drie knopjes boven het toetsenbord (die even oplichten bij aanraking) doen niets, maar die gebruik ik sowieso nooit.
- schrap dat: de helderheidsknopjes doen het niet meer. Eens kijken voor drivers. Niet alleen de knopjes werken niet, ook via Windows' mobiliteitscentrum kan ik de helderheid niet aanpassen (helderheids-slider doet niets).

Erg handig dit overigens. Midden in de nacht foto's maken van vallende sterren met een laptop naast je die de halve hemel probeert te verlichten |:(

jacobras wijzigde deze reactie 13-08-2015 14:04 (29%)

• NickyMe
Bedankt voor de tip Zenix.

Caddy is toegekomen, SSD die erin moet ook.
Ik heb de laptop eerst geüpgrade naar win10 op de oude mechanische harde schijf.
Die was geactiveerd (gekeken in het configuratiescherm bij systeem), geen probleem daar.
Dan heb ik de SSD erin geschroefd en daar win10 op gezet met een USBtje (dezelfde versie, win10 Home N 64-bit, Nederlandstalig)
Nu is die versie op de SSD niet geactiveerd. Ik heb 2x met Microsoft gebeld en daar zeggen ze dat het niet mogelijk is om een geactiveerde versie van windows 10 te krijgen op die SSD (of je zou €130 moeten betalen voor en nieuwe licentie).

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wil gewoon een geactiveerde, schone win 10 op mijn laptop, op de SSD.

• Thewisbone
quote:
NickyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:47:
Bedankt voor de tip Zenix.

Caddy is toegekomen, SSD die erin moet ook.
Ik heb de laptop eerst geüpgrade naar win10 op de oude mechanische harde schijf.
Die was geactiveerd (gekeken in het configuratiescherm bij systeem), geen probleem daar.
Dan heb ik de SSD erin geschroefd en daar win10 op gezet met een USBtje (dezelfde versie, win10 Home N 64-bit, Nederlandstalig)
Nu is die versie op de SSD niet geactiveerd. Ik heb 2x met Microsoft gebeld en daar zeggen ze dat het niet mogelijk is om een geactiveerde versie van windows 10 te krijgen op die SSD (of je zou €130 moeten betalen voor en nieuwe licentie).

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik wil gewoon een geactiveerde, schone win 10 op mijn laptop, op de SSD.
Een clone maken van je huidige hardeschijf, en dan het op de ssd zetten.

• NickyMe
Zou die dan geactiveerd zijn?
Ik heb die vraag gesteld aan telefoon en het antwoord dat ik daar kreeg was nee, maar ik geloof een antwoord dat ik hier krijg wel sneller :)
Zal dan eens een clonezilla stickje maken en de C partitie van de oude harde schijf clonen naar die SSD.

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:01
En de accu is vrijwel dood :( Direct maar ff een nieuwe bestellen. Echt opeens gebeurd.

• Thewisbone
quote:
Joep schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:05:
En de accu is vrijwel dood :( Direct maar ff een nieuwe bestellen. Echt opeens gebeurd.
Hoi Joep, Mijn accu gaat ook nog maar een uurtje mee. Waar ga je hem bestellen? wil eigenlijk ook wel een nieuwe.

• Thewisbone
quote:
NickyMe schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:18:
Zou die dan geactiveerd zijn?
Ik heb die vraag gesteld aan telefoon en het antwoord dat ik daar kreeg was nee, maar ik geloof een antwoord dat ik hier krijg wel sneller :)
Zal dan eens een clonezilla stickje maken en de C partitie van de oude harde schijf clonen naar die SSD.
Je kan ook gewoon windows 8 op je SSD installeren en daarna de windows 10 update doen.
De Key van windows 8 zit in je bios gebakken.

• Joep
Heb 'm besteld bij replacedirect.nl Voor 37 nogwat euro inclusief verzendkosten. (kortingscode = 250views o.i.d. ff google-en) Morgen komt'ie binnen. Ben beniewd.

Edit: Hij's binnen. Lavalys Everest geeft gewoon aan dat 'ie 48 wattuur heeft i.p.v. 44. Ik ben blij :)

Joep wijzigde deze reactie 25-08-2015 15:04 (24%)

• NickyMe
Ik weet niet meer wat te doen.

Ik heb op die SSD eerst Windows 10 gezet, die was niet geactiveerd. Hij herkende wel de originele harde schijf, die in een caddy zat.
Dan heb ik die grote (de oude, originele dus) schijf geformatteerd. (had nog niet door dat Windows niet geactiveerd was)
Op die schijf heb ik dan weer Windows 8(.0) geïnstalleerd via een herstelstickje dat ik gemaakt had toen ik de laptop nog maar net had.
Dan heb ik die windows 8 gecloned naar die SSD, dat was wel geactiveerd.
Dan heb ik geupgrade naar Windows 10 op die SSD, nog steeds geactiveerd.
Die Windows 10 herkent dan mijn grote harde schijf niet meer (ik ga die gebruiken als storage)

In de BIOS wordt de schijf wel gezien. In schijfbeheer en diskpart vanop de Windows op de SSD niet.
In diskpart vanop een opstartstickje van Windows 10 herkent hij de schijf wel.
Heb ik ze nog maar eens geformatteerd. Hij herkent de schijf nog steeds niet vanop de SSD.
Als ik die schijf in een SATA>USB adaptertje steek, herkent hij de schijf wel.
Mijn broer is hier geweest, die heeft hetzelfde caddytje, zijn schijf ziet hij ook niet als ik opstart vanaf de SSD (op zijn laptop lukt het wel).

De schijf is dus niet kapot, want hij ziet ze via dat adaptertje.
De caddy is niet kapot, want toen die eerste, niet-geactiveerde Windows erop stond ging het wel.

Ik heb dan Windowss 10 op die SSD proberen herinstalleren (via de computer opnieuw instellen), dan gaf hij een blauw scherm. De keer daarna zei hij "schijffouten oplossen, dit kan langer dan een uur duren".
Dan startte hij weer op en zei hij "Er was een probleem, de computer is niet opnieuw ingesteld (ofzo)"

Wat moet ik doen? Ik ben het enoooooooooooooooorm beu

• Thewisbone
Je moet ook je SSD in het normale hd slot doen. en je hdd in je cd drive caddy

• SX-Superfly
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-04 00:30
De laatste tijd blaast de ventilator constant, ook al staat de laptop gewoon aan, zonder dat ik iets doe. Ook als de laptop een paar dagen uit is geweest en ik start hem op, begint de ventilator vrijwel direct hard te blazen.

Is hier een update voor? Hoe check ik of mijn grafische opties goed staan m.b.t. schakelen tussen de grafische kaarten?

• Li1quid
quote:
SX-Superfly schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:45:
De laatste tijd blaast de ventilator constant, ook al staat de laptop gewoon aan, zonder dat ik iets doe. Ook als de laptop een paar dagen uit is geweest en ik start hem op, begint de ventilator vrijwel direct hard te blazen.

Is hier een update voor? Hoe check ik of mijn grafische opties goed staan m.b.t. schakelen tussen de grafische kaarten?
http://www.oldfoss.com/HWiNFO.html

Download deze oude versie van hwinfo eens en check bij sensors de temperaturen even.

CPU, GPU, en PCH

Ik gok dat de PCH +65° wordt.

• NickyMe
Zat zo.
Probleem is opgelost, de drive caddy (met de oude HDD in) zat net niet diep genoeg.
Diep genoeg dat de bios de schijf herkende en ik de schijf kon formatteren via diskpart vanop een opstart USB.
Niet diep genoeg om de schijf te herkennen in Windows.

manmanmanmanman, frustratie om zoiets dom......
Bedankt voor de raad!

• jacobras

jacobras

Developer

quote:
jacobras schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:14:
[...]

- schrap dat: de helderheidsknopjes doen het niet meer. Eens kijken voor drivers. Niet alleen de knopjes werken niet, ook via Windows' mobiliteitscentrum kan ik de helderheid niet aanpassen (helderheids-slider doet niets).
Mocht iemand ook tegen dit probleem aanlopen: Device Manager -> Monitors -> General PnP Monitor, rechtermuisknop en kiezen voor "Enable". Mijn helderheidsknoppen werkten meteen weer. Via http://en.community.dell....ware-os/f/4997/t/19645966.

• remondoo
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:51
Heb precies hetzelfde probleem wellicht omdat de amd driver bij mij niet staat geinstalleerd. Voor de windows 10 upgrade kwam hij altijd naar voren als is 3x de c intypte bij all programs. Na een schone windows 10 installatie heb ik de drivers via windows update binnen gehaald. Ga straks even kijken als ik ergens een driver kan downloaden en dit het probleem oplost.
quote:
SX-Superfly schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:45:

• remondoo
Heeft helaas niks geholpen. heb ook de nieuwste bios geïnstalleerd en de koelpasta opnieuw aangebracht maar geen succes. dus ik denk dat het een Windows 10 issue is.

• Thewisbone
Mijn laptop geeft dit nu aan.

het type netadapter kan niet worden vastgesteld.. en nu laad die de accu dus niet op.

Enig idee wat dit kan zijn?

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:05
quote:
Thewisbone schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:55:
Mijn laptop geeft dit nu aan.

het type netadapter kan niet worden vastgesteld.. en nu laad die de accu dus niet op.

Enig idee wat dit kan zijn?
Dit heb ik ook gehad. Bij mij was het inderdaad de netadapter (nadat ik de dc jack op het moederbord had vervangen bleef het probleem) in bepaalde 'standjes' laadde de laptop wel op eerst. Had een vervangende adapter van b-merk bij de kijkshop gehaald maar ook die bood ook geen oplossing. Na een Google zoektocht vond ik dat de officiële Dell adapters een speciaal signaal op de middelste pin zetten waardoor andere niet werken. Dus ik heb tegen een prima prijsje van marktplaats een vervanger gehaald die probleemloos werkt tot op heden.

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-04 09:16
Hey jongens.. Misschien zegt dit jullie wat?
Mijn 15R SE ligt nu al flink wat maanden dood in de kast omdat hij dus net buiten garantie was..

De laptop wilt niet meer aan. Zodra ik de adapter op de laptop aansluit (Met/zonder accu getest) valt direct de adapter weer uit. Ik dacht dat de adapter stuk was dus heb ik een vervangende adapter aangeschaft en je raad het natuurlijk.. Die valt ook direct uit. Lijkt alsof er ergens kortsluiting zit.

Heb de laptop al open gehaald en kan niets zien dat doorgebrand is.
Weet niet wat Dell zelf voor me kan betekenen, ben gewend van Laptop reparaties dat ze exorbitante prijzen vragen voor de meest simpele handelingen. (DC Jack vervangen.. maybe?)

Ben zelf altijd héél voorzichtig met de laptop geweest dus ik zou ook niet weten waar dit vandaan gekomen was.
Heeft iemand anders dit eerder meegemaakt, en hoe heeft hij dit opgelost?

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Thewisbone
quote:
Sibrand schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:18:
[...]

Dit heb ik ook gehad. Bij mij was het inderdaad de netadapter (nadat ik de dc jack op het moederbord had vervangen bleef het probleem) in bepaalde 'standjes' laadde de laptop wel op eerst. Had een vervangende adapter van b-merk bij de kijkshop gehaald maar ook die bood ook geen oplossing. Na een Google zoektocht vond ik dat de officiële Dell adapters een speciaal signaal op de middelste pin zetten waardoor andere niet werken. Dus ik heb tegen een prima prijsje van marktplaats een vervanger gehaald die probleemloos werkt tot op heden.
Aha, heeft er iemand hier nog een oplader in de aanbieding dan? ik ben trouwens sinds vandaag in bezit van 2. dell inspirons 15SE.. vond 1 op marktplaats voor 200 euro. gelijk gekocht! alleen hij heeft nu dus dit euveltje

• Kroepoekoe
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-04 15:04
quote:
remondoo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:19:
Heeft helaas niks geholpen. heb ook de nieuwste bios geïnstalleerd en de koelpasta opnieuw aangebracht maar geen succes. dus ik denk dat het een Windows 10 issue is.
Mijn laptop blaast ook als een bezetene, en dit heb ik al minstens een jaar. Ik heb me er gewoon bij neergelegd. En de mijne draait op Windows 8.1, dus ik zou het niet gelijk een WIndows 10-probleem willen noemen.

En gisteren ging mijn laptop van 100% naar 10% in minder dan 1.5 uur tijd... Niet normaal gewoon, heb echt alleen maar problemen gehad met dit ding. Maar geld om een nieuwe te kopen heb ik gewoon niet, en maar 2 jaar doen met een apparaat van €550 alsjeblieft zeg ;w

• MarcoC
Het is de PCH-chip onder het toetsenbord. Haal je toetsenbord er maar uit en voel maar. Deze chip wordt niet actief gekoeld, maar de temperatuur is toch relevant voor de fansnelheid :') . Mijns inziens een ontwerpfout.

• Jorca
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-03 22:57
Hallo allemaal,

Ik heb ook onlangs een SSD aangeschaft. Ik weet dat jullie het zat zij met alle caddy vragen, maar ik kan het niet laten. Ik wil deze kopen als het goed is:
http://www.banggood.com/S...l-CDDVD-ROM-p-939043.html

Alvast bedankt.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• remondoo
quote:
Jorca schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:34:
Hallo allemaal,

Ik heb ook onlangs een SSD aangeschaft. Ik weet dat jullie het zat zij met alle caddy vragen, maar ik kan het niet laten. Ik wil deze kopen als het goed is:
http://www.banggood.com/S...l-CDDVD-ROM-p-939043.html

Alvast bedankt.
quote:
ChillPascal schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:03:
[...]

En ja je moet de 12,7mm Serial ATA hebben ;)
Via de zoekfunctie zal je achter je antwoord komen.

• MarcoC
Heeft iemand een idee waarom de Intel PCH-temperatuur eigenlijk zo hoog is? In het begin toen ik mijn laptop net had, had ik nooit zo'n last van die PCH-temperatuur. Nu is hij eigenlijk permanent warmer dan 67°C. Vraag me af hoe dat komt. Zou graag de load willen verlichten. De fan die altijd aan gaat is het enige wat me eigenlijk mateloos irriteert aan deze laptop, verder perfect.

• Li1quid
quote:
MarcoC schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:17:
Heeft iemand een idee waarom de Intel PCH-temperatuur eigenlijk zo hoog is? In het begin toen ik mijn laptop net had, had ik nooit zo'n last van die PCH-temperatuur. Nu is hij eigenlijk permanent warmer dan 67°C. Vraag me af hoe dat komt. Zou graag de load willen verlichten. De fan die altijd aan gaat is het enige wat me eigenlijk mateloos irriteert aan deze laptop, verder perfect.
Probleem is dat er geen koelelement op zit, en de warmte daar moeilijk weg kan. Heb zelf even zitten experimenteren en als ik er 2 seconden op blies, daalde de temperatuur al snel 10°C.

Heb je er toevallig een extra HDD in gemonteerd, of werk je met 2 schermen? Beiden zorgen voor extra data die via de PCH passeert. Het laatste is vooral een boosdoener met zeker +5-10°C verschil. Ik erger me hier mateloos aan omdat ik hierdoor geen tweede scherm kan gebruiken.

Het enigste wat echt helpt is de Intel Rapid Storage driver te installeren. Die zorgt er voor dat de PCH iets meer onder 'controle' blijft. Toevallig windows geherinstalleerd?

Het zou voor mij de perfecte laptop zijn geweest moest dit probleem er niet zijn. Achja.. het is wel altijd iets zeker?

• MarcoC
Ik heb inderdaad een extra harde schijf geïnstalleerd. Ik kon altijd leven met het fangeluid, maar sinds een herinstallatie van Windows 10 staat de fan bijna permanent op 100%. Wat wél helpt is een klein koperen koelplaatje met koelpasta op de PCH-chip onder het toetsenbord plaatsen, dat scheelt toch zeker een graag of 10. Op eBay heb ik ooit voor $1 twee van die plaatjes gekocht. Relatief simpele operatie die wel effect heeft. Misschien een tip voor jou.

Het probleem is echter dat het probleem verergerd is en de load op de PCH-chip veel hoger is dan ooit. Dat snap ik niet. Heb al de laptop helemaal open gehad, zat eigenlijk bijna geen stof in de laptop, dus dat is het probleem ook niet. Wellicht een idee om de Rapid Storage Driver te installeren, dat had ik nog niet gedaan sinds ik Windows 10 clean heb geïnstalleerd.

• Thewisbone
Waar kan ik die Rapid Storage Driver weg halen? heb sinds kort ook een 2e scherm op de laptop en hij blaast nu bij ook constant

• Li1quid
quote:
Thewisbone schreef op donderdag 17 september 2015 @ 12:58:
Waar kan ik die Rapid Storage Driver weg halen? heb sinds kort ook een 2e scherm op de laptop en hij blaast nu bij ook constant
http://www.dell.com/suppo...eCode=DU,EN&categoryId=SA

Deze is de juiste :)

• Sgrovert
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01:03
Sinds ik windows 10 op mijn laptop geinstalleerd heb, heb ik problemen met de gain van het geluid.
Waar ik voorheen volgens windows op 30 volume zat, zit ik nu tegen de 50 aan.
Op zich geen probleem, maar zodra ik media die zacht opgenomen is af probeer te spelen, gaat de gain maar tot 100 en dan is het geluid vaak nog te zacht. Op windows 8.1 heb ik dit probleem nooit gehad en had ik ook bij zachte media eigen altijd genoeg aan een max volume van 70.

Zijn er meer mensen die na de update structureel zachter geluid hebben?
Zijn er drivers voor de audio beschikbaar? Ik kan ze niet meer op de website van Dell vinden.

Ter info, op 8.1 had ik netjes alle drivers geinstalleerd. (ook audio) Daarna geupgrade naar windows 10 en daarna een clean install van windows 10 gedaan.

Lost In Music

• MarcoC
Heb je de audio drivers geïnstalleerd op de W10 install?

• SX-Superfly
quote:
Li1quid schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

http://www.oldfoss.com/HWiNFO.html

Download deze oude versie van hwinfo eens en check bij sensors de temperaturen even.

CPU, GPU, en PCH

Ik gok dat de PCH +65° wordt.
De temperatuur van de CPU en GPU zie ik staan, maar er is nergens een kopje met PCH, dus ook geen temperatuur. Moet ik iets veranderen aan de (standaard) instellingen?

• MarcoC
Bij nieuwere versies wordt die temperatuur niet meer getoond (geen idee waarom). Met versie 4.30 (of iets in die buurt) nog wel.

• SX-Superfly
quote:
MarcoC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:56:
Bij nieuwere versies wordt die temperatuur niet meer getoond (geen idee waarom). Met versie 4.30 (of iets in die buurt) nog wel.
Versie 4.30 is wel te installeren maar zodra je het programma opstart gebeurd er niets.

• SX-Superfly
En een hele andere vraag: ik heb een SSD in de laptop gezet en de HD op de plek van de dvd drive. Is er een caddy te krijgen dat ik de dvd drive als externe usb dvd speler kan aansluiten?

• Thewisbone
Dan kan je net zo goed een externe dvd speler kopen. Heb ik ook. gebruik hem eigenlijk nooit xD

• Sgrovert
quote:
MarcoC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:10:
Heb je de audio drivers geïnstalleerd op de W10 install?
Ik kan ze niet vinden op de site van Dell.
Enig idee welke drivers ik moet hebben?

Lost In Music

• MarcoC
quote:
Sgrovert schreef op zondag 27 september 2015 @ 23:45:
[...]

Ik kan ze niet vinden op de site van Dell.
Enig idee welke drivers ik moet hebben?
De Windows 8.1-drivers werken prima.

• Sgrovert
Thx.
De windows 8 drivers lijken prima te werken.
Vreemd dat de dell website ze niet aanbeveelt als je windows 10 drivers voor deze laptop zoekt.

Lost In Music

• Ovindel
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-04 17:26
Sinds een aantal dagen geeft Intel Rapid Storage Technology aan dat er iets aan de hand is met mijn harde schijf. Ik heb een scan met HDtune gedaan en een van de vakjes wordt rood, wat aangeeft dat mijn harde schijf beschadigd is. Uiteraard heb ik meteen een backup gemaakt om het zekere voor het onzeker te nemen, maar wat bevelen jullie aan om nu te ondernemen? Ik heb geen ervaring met kapotgaande harde schijven dus weet niet zeker wat ik nu moet doen. Is de harde schijf ten dode opgeschreven en moet ik maar een nieuwe gaan kopen of...? Mijn 15R SE is nu zo'n 2 jaar oud, dus de fabrieksgarantie is ondertussen verlopen. Ik weet niet of ik wettelijk nog garantie heb, maar ik vrees dat zelfs als dat het geval is het een lastige kwestie wordt.

Ik heb overig ook laatst Windows 10 geïnstalleerd en ook ik ervaar dat de CPU zwaarder belast wordt en daardoor ook de fan vaker aanstaat.

Ovindel wijzigde deze reactie 29-09-2015 23:50 (8%)

• Joep
Een harde schijf die kapot aan het gaan is moet je zo snel mogelijk vervangen. Ik heb het helaas vaak genoeg meegemaakt en meestal was de harde schijf binnen 24 uur na de eerste symptomen dood.

• Ovindel
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-04 17:26
Ik weet niet wat je verstaat onder "symptomen", maar het enige wat ik zie zijn dus die storingsmelding van Intel Rapid Start Technology en de beschadigde sector op mijn schijf in HDtune. Een dag of vijf geleden begon die storingsmelding, maar verder heb ik (nog) geen tastbare problemen met mijn harde schijf gehad. Kan ik er desondanks vanuit gaan dat mijn harde schijf ten dode is opgeschreven?

Als ik moet overgaan tot vervanging, welke harde schijf moet ik dan halen? Als ik het goed heb zit er op dit moment een pricewatch: Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB in. Als ik nu toch tot vervanging moet overgaan vraag ik me af of er ondertussen niet betere kandidaten op de markt zijn gebracht. Is er misschien iemand die een idee heeft wat een goede keuze is? Ik wil sowieso een 1TB schijf.

• Thewisbone
Wat is een mooie vervangbare wifi kaart voor deze laptop? begin deze wel zat te worden met al die disconnects

• Valandin
quote:
Valandin schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:11:
Hey jongens.. Misschien zegt dit jullie wat?
Mijn 15R SE ligt nu al flink wat maanden dood in de kast omdat hij dus net buiten garantie was..

De laptop wilt niet meer aan. Zodra ik de adapter op de laptop aansluit (Met/zonder accu getest) valt direct de adapter weer uit. Ik dacht dat de adapter stuk was dus heb ik een vervangende adapter aangeschaft en je raad het natuurlijk.. Die valt ook direct uit. Lijkt alsof er ergens kortsluiting zit.

Heb de laptop al open gehaald en kan niets zien dat doorgebrand is.
Weet niet wat Dell zelf voor me kan betekenen, ben gewend van Laptop reparaties dat ze exorbitante prijzen vragen voor de meest simpele handelingen. (DC Jack vervangen.. maybe?)

Ben zelf altijd héél voorzichtig met de laptop geweest dus ik zou ook niet weten waar dit vandaan gekomen was.
Heeft iemand anders dit eerder meegemaakt, en hoe heeft hij dit opgelost?
Een update...
De laptop viel nog onder de garantie dus heb ik hem teruggestuurd naar Dell RMA.
Zojuist een bericht teruggekregen dat de reparatie 448.62 gaat kosten. Het zou niet vergoed worden omdat er vochtschade geweest zou zijn.

Echter weet ik érg zeker dat er nooit iets over heen gevallen is, sterker nog, ik eet- en drink nóóit in de buurt van mijn laptop. Ik weet verder ook dat de issue gekomen is door een kortsluiting in de DC jack, die wel vaker voorkomt bij dit model.

Hebben jullie tips hoe ik dit verder kan afhandelen? Ik wil natuurlijk gewoon een werkende laptop terug en ga geen immens hoge kosten betalen voor een fabrieksfout..

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Valandin
Een reactie teruggekregen van Dell inclusief foto's van bewijs materiaal.
Enorme koffievlekken onder het toetsenbord, over het moederbord en op de CPU.

Wat enorm balen is dit zeg. Voor het verzenden heb ik de laptop nog open gehaald en gezien dat er geen vochtschade was. Maar naïef dat ik ben heb ik geen foto's gemaakt.

Ik 'verdacht' ze van het morsen van koffie op mijn systeem waarna ze vervolgens aangeven dat dat de oorzaak is. Wellicht omdat de reparatie te duur is voor hun om zelf uit te voeren.

Natuurlijk heb ik juridisch geen poot om op te staan dus moet ik nu maar een nieuwe laptop gaan aanschaffen. Heeft iemand anders zulke ervaringen met Dell?

Valandin wijzigde deze reactie 20-10-2015 12:11 (3%)

• Thewisbone
Zou je de foto's willen plaatsen? echt zuur dit voor je!

• Joep
Jezus wat een naaistreek. Rechtsbijstand?

• mvandertuin
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-12-2018
Beste 15R eigenaren.

Ik ben sinds April 2013 eigenaar van dit redelijk mooie beestje, maar ik denk dat hij niet lang meer te leven heeft. Tegen het eind van de zomer begon hij steeds heter te worden. Na hem opengemaakt en schoongemaakt te hebben, blijft het probleem bestaan. Ook herkent hij de Adapter (vaak) niet meer en kan ik er dus niet de maximale prestaties meer uithalen. Na een check met speedfan is de temp idle al 50c, na een kwartiertje rocketleague tikt ie de 90c aan en is het spel na 15 minuten niet meer speelbaar.

Dit is mijn 3e laptop van DELL en ze lijken allemaal de zelfde kuren te hebben, na 2 a 2.5 jaar kapt de adapter met herkenning en wordt het een kleine Fohn.
Zijn er meer eigenaren van deze laptop met hetzelfde probleem, of met soortgelijke symptomen in een adere DELL? Graag zou ik dit beestje nog wat langer in leven houden omdat ik momenteel niet in staat ben een nieuwe pc aan te schaffen! Ik hoor dus graag tips en tricks!

Het gaat overigens om de versie met een 3632QM en 7700M

• Thewisbone
Even nieuw koelpasta er op doen?

• mvandertuin
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-12-2018
Dat zou kunnen inderdaad. Echter denk ik niet dat dat het enige is. het is namelijk zo dat de koeling wel veel geluid maakt, echter voel je (bijna) geen warme lucht uitstromen. Vergeten te vermelden: Na 10-15 gamen krijg ik soms ook crashes. Beeld blijft staan, geluid gaat verder. Denk dan ook dat dat door de videochip komt. Helaas laat speedfan niet de temp van de GPU zien (0c). HDD is ook rond de 60c

Laptop staat overigens ook permanent op een verhogingselement met extra fan (gxt 227). Scheelt een paar graden.

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-04 12:50
Ik ben niet meer in staat om wow te spelen op de 15r, onspeelbaar door de vertraging, ik heb geen idee hoe dit kom, misschien nog eens een clean install proberen. Dit is echt mijn laatste dell geweest, wat een waardeloos apparaat,,.

• NickyMe
Kan iemand mij helpen met het opladen van een gsm (oneplus one) terwijl de laptop in slaapstand zit?

Ik heb in de BIOS de USB PowerShare functie op enabled staan.
In Windows 10 heb ik bij mijn actieve batterijplan de Instellingen voor selectieve USB-onderbreking op uitgeschakeld staan.
De GSM zit in de USB-poort geplugd met het bliksemschichtje naast.

De gsm laadt op terwijl de laptop aan staat, maar als ik hem in sleep zet stopt hij, iemand raad?

NickyMe wijzigde deze reactie 27-11-2015 14:36 (8%)

• Sibrand
Alle andere poorten al geprobeerd? En ook al uit- en weer ingeplugd als de laptop in slaapstand staat?

• NickyMe
quote:
Sibrand schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:38:
Alle andere poorten al geprobeerd? En ook al uit- en weer ingeplugd als de laptop in slaapstand staat?
Yup, bij alle poorten. K dacht dat het bij die ene poort met het bliksempje zou lukken, maar helaas.

• SX-Superfly
Is er inmiddels al een update zodat de fan niet constant hard blijft blazen? Mijn laptop wordt niet heel warm maar de fan loeit wel constant. Met speedfan zie ik de volgende temperaturen:

HD0 46c
HD1 30c
GPU 0c
GPU 0c
Core0: 55c
Core1 :59c

GPU fan1200 rpm

• Thewisbone
quote:
SX-Superfly schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:35:
Is er inmiddels al een update zodat de fan niet constant hard blijft blazen? Mijn laptop wordt niet heel warm maar de fan loeit wel constant. Met speedfan zie ik de volgende temperaturen:

HD0 46c
HD1 30c
GPU 0c
GPU 0c
Core0: 55c
Core1 :59c

GPU fan1200 rpm
Dit even installeren: http://www.dell.com/suppo...e=DU,EN&categoryId=SA

Helpt een beetje.

• SX-Superfly
quote:
de linkt werkt helaas niet

Als ik via dell support en service tag automatisch updates wil binnenhalen krijg ik niets te zien met een bios update oid. Er zijn twee updates maar die kunnen allebei niet geïnstalleerd worden:

Drivers downloaden en installeren

Updates van drivers gevonden

Download voltooid

Installatie mislukt

De volgende bestanden konden momenteel niet worden geïnstalleerd:

Video| AMD Radeon HD 7730/8730/7670/8670/8850/8870M Driver (383MB) Details weergeven
Chipset| Intel Management Engine Interface Driver (75MB) Details weergeven

SX-Superfly wijzigde deze reactie 29-01-2016 15:08 (51%)

• xdizzy12
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 28-01 11:05
Ik heb pricewatch: Dell Inspiron 15R SE (n0015s05nlnl)

En een klasgenoot heeft hem ook. Hoewel de laptop over het algemeen heel snel is als hij werkt, is het woordje 'als' hier een sleutelwoord. Klasgenoot en ik hebben beide dit probleem.

Want als wij ons systeem opstarten en we loggen in dan besluit hij regelmatig om de fan heel hard te laten blazen en daarna uit te gaan (*piew*). We zijn te lui geweest om het uit te zoeken (en google hielp niet echt) maar het wordt nu pittig irritant.

De enige hit op google die ik kreeg was een YouTube comment van iemand die hetzelfde probleem had en de laptop opstuurde naar een servicecentrum waarna deze persoon hem terugkreeg met hetzelfde probleem nog aanwezig.

Nu ben ik ook te lui om door 80 comment pagina's van dit topic te kijken (en mijn baas vindt dat niet leuk als ik zo lang bezig ben) en vroeg ik mij af of iemand deze ervaring ook heeft gehad en misschien een oplossing heeft?

Aankomend weekend hoop ik het ding volledig opnieuw te installeren want het is zonde om een laptop die het verder zo goed en mooi doet op te geven.

EDIT: Een vermoeden is dat het moederbord een fout heeft waardoor hij de temperatuur ineens als een verkeerd niveau leest. Floating points ofzo.

xdizzy12 wijzigde deze reactie 29-01-2016 17:12 (6%)

• Thewisbone
quote:
xdizzy12 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:10:
Ik heb pricewatch: Dell Inspiron 15R SE (n0015s05nlnl)

En een klasgenoot heeft hem ook. Hoewel de laptop over het algemeen heel snel is als hij werkt, is het woordje 'als' hier een sleutelwoord. Klasgenoot en ik hebben beide dit probleem.

Want als wij ons systeem opstarten en we loggen in dan besluit hij regelmatig om de fan heel hard te laten blazen en daarna uit te gaan (*piew*). We zijn te lui geweest om het uit te zoeken (en google hielp niet echt) maar het wordt nu pittig irritant.

De enige hit op google die ik kreeg was een YouTube comment van iemand die hetzelfde probleem had en de laptop opstuurde naar een servicecentrum waarna deze persoon hem terugkreeg met hetzelfde probleem nog aanwezig.

Nu ben ik ook te lui om door 80 comment pagina's van dit topic te kijken (en mijn baas vindt dat niet leuk als ik zo lang bezig ben) en vroeg ik mij af of iemand deze ervaring ook heeft gehad en misschien een oplossing heeft?

Aankomend weekend hoop ik het ding volledig opnieuw te installeren want het is zonde om een laptop die het verder zo goed en mooi doet op te geven.

EDIT: Een vermoeden is dat het moederbord een fout heeft waardoor hij de temperatuur ineens als een verkeerd niveau leest. Floating points ofzo.
Ik heb hetzelfde probleem, volgends mij probleempje in de bios. (laatste versie)

• xdizzy12
Alright ik ga dit weekend kijken wat ik kan doen. Ik hou jullie op de hoogte als ik een fix vind. Hard reset is fase 1. Daarna is huilen en frustratie fase 2. En daarna zie ik wel.

Alternatief is dat ik hem volgende week even bij onze schoolwerkplaats langs breng en kijken of onze betweterige computer techs ermee om kunnen gaan. Doen zij ook eens wat nuttigs.

Goed om te weten dat we niet alleen zijn met dit probleem. Maakt het vinden van een fix misschien wat makkelijker.

xdizzy12 wijzigde deze reactie 29-01-2016 23:23 (13%)

• xdizzy12
Update: Ik heb Windows 10 op een clean install (vanaf USB) gedraaid. Alle drivers behalve de BIOS updates geinstalleerd. Ik vermoed dat de BIOS updates de problemen veroorzaken.

Tot nu toe werkt het zonder problemen. Ik ga deze week nog wel even testen wat hij doet.

• Thewisbone
quote:
xdizzy12 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:28:
Update: Ik heb Windows 10 op een clean install (vanaf USB) gedraaid. Alle drivers behalve de BIOS updates geinstalleerd. Ik vermoed dat de BIOS updates de problemen veroorzaken.

Tot nu toe werkt het zonder problemen. Ik ga deze week nog wel even testen wat hij doet.
Ik wacht wel op een nieuwe bios update :9

• xdizzy12
quote:
Thewisbone schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:17:
[...]

Ik wacht wel op een nieuwe bios update :9
Ja daar wacht ik al 2 jaar op. Succes.

• Kroepoekoe
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-04 15:04
De snelheid van mijn cursor, ingesteld via Dell Touchpad, reset steeds naar default wanneer ik mijn laptop opnieuw start. Op internet zie ik veel meer mensen met dit probleem. De oplossing voor hen is om om conflicterende drivers uit te schakelen (zoals Logitech's setpoint). Ik heb echter alleen Dell Touchpad drivers, dus mij helpt dat niet.

Anderen die dit ook ervaren?

Kroepoekoe wijzigde deze reactie 14-02-2016 03:56 (174%)

• Thewisbone
Heeft deze laptop eigenlijk bluetooth? kan er in windows 10 geen optie voor vinden.
wou graag een draadloze headphone aanschaffen.

• Li1quid
quote:
Thewisbone schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:07:
Heeft deze laptop eigenlijk bluetooth? kan er in windows 10 geen optie voor vinden.
wou graag een draadloze headphone aanschaffen.
Heb je hier al gekeken?

Bluetooth zou ik wel niet aanraden. Wifi wordt er vrij instabiel door (interferentie) :)

• Thewisbone
Ik zit met het volgende probleem:

Elke keer als ik de laptop opstart krijg ik deze melding.

Dan knippert het scherm een paar x en dan is het weer goed.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

• Sibrand
quote:
Thewisbone schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:54:
Ik zit met het volgende probleem:

Elke keer als ik de laptop opstart krijg ik deze melding.

[afbeelding]

Dan knippert het scherm een paar x en dan is het weer goed.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Heb je onlangs een nieuwe driver geïnstalleerd of is deze via Windows update binnengehaald? Zo ja probeer die eens te verwijderen.

• SX-Superfly
Ik wilde mijn toetsenbord schoonmaken en heb daarom het 'raster' verwijderd dat om de toetsen heen zit. Nu wil ik datzelfde raster terug plaatsen maar dat gaat (bijna) niet. De puntjes aan de onderkant klikken niet goed in de gaatjes. Heeft iemand hier een tip voor zodat het raster weer goed op zijn plek, en vast, zit?

• NickyMe
Weet iemand hoe je een nieuwe BIOS kunt installeren met een batterij die niet meer wilt opladen?
Ik zou dit willen doen uit hoop dat de batterij dan weer werkt met de laptop (ik heb het vermoeden dat de batterij zelf nog werkt.)

Ik heb de tool al geprobeerd op de site van Dell, maar daar moet de batterij hoger geladen zijn dan 10%.
Ik heb de tool via CMD (met administratorrechten) al gestart met /forceit achter gezet, zelfde waarschuwing.
Ik heb de tool ook al willen starten vanop een FreeDOS opstartstick met /forceit erachter, maar dan zegt hij gewoon "Test".
De .exe (het bestand op de site van Dell) heb ik ook al uitgepakt met winRAR en in de .ini "BatteryCheck=1" in "BatteryCheck=0" veranderd, het bestand opgeslagen en de .exe die in dezelfde map staat gerund, zelfde waarschuwing over lage batterij.

Ik heb geen idee meer. Kan iemand me raad geven aub?

• Li1quid
quote:
NickyMe schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:23:
Weet iemand hoe je een nieuwe BIOS kunt installeren met een batterij die niet meer wilt opladen?
Ik zou dit willen doen uit hoop dat de batterij dan weer werkt met de laptop (ik heb het vermoeden dat de batterij zelf nog werkt.)

Ik heb de tool al geprobeerd op de site van Dell, maar daar moet de batterij hoger geladen zijn dan 10%.
Ik heb de tool via CMD (met administratorrechten) al gestart met /forceit achter gezet, zelfde waarschuwing.
Ik heb de tool ook al willen starten vanop een FreeDOS opstartstick met /forceit erachter, maar dan zegt hij gewoon "Test".
De .exe (het bestand op de site van Dell) heb ik ook al uitgepakt met winRAR en in de .ini "BatteryCheck=1" in "BatteryCheck=0" veranderd, het bestand opgeslagen en de .exe die in dezelfde map staat gerund, zelfde waarschuwing over lage batterij.

Ik heb geen idee meer. Kan iemand me raad geven aub?
Geen idee of het bestaat, maar zijn er geen tools om het batterij niveau te faken op windows niveau?

• Sibrand
Heb je al geprobeerd je hardware te vervangen? Mijn accu heeft ook eens geweigerd op te laden, terwijl de laptop nog wel voorzien werd van stroom (accu bleef op zelfde percentage als stekker er in zat). Na vervanging van de netstroom adapter werkte het weer.

• NickyMe
batterijpercentage faken ga ik nu opzoeken of dat kan (en hoe), zelfs nog niet aan gedacht :).

Nog geen hardware vervangen, ik wil liefst geen €164,43 spenderen om dan tot de conclusie te komen dat het probleem niet aan de batterij zelf lag. Daarom zou ik eerst de BIOS willen updaten en als het dan nog niet werkt misschien een nieuwe batterij (of een nieuwe laptop) kopen.

Ah, netstroom adapter zeg je. De laptop werkt nu terwijl hij aan de stekker hangt, maar de batterij wil ook niet meer opladen, misschien dan toch een andere netstroom adapter kopen. (ook liefst na te kijken of een BIOS update helpt, want, € 86,99)

• MarcoC
Wat nou als je de accu uit de laptop haalt?

• NickyMe
De melding dat de accu niet boven de 10% zit is dan een melding dat er geen accu aanwezig is. (met als enige opties accu erin steken of afsluiten)

• Sibrand
quote:
NickyMe schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:41:
batterijpercentage faken ga ik nu opzoeken of dat kan (en hoe), zelfs nog niet aan gedacht :).

Nog geen hardware vervangen, ik wil liefst geen €164,43 spenderen om dan tot de conclusie te komen dat het probleem niet aan de batterij zelf lag. Daarom zou ik eerst de BIOS willen updaten en als het dan nog niet werkt misschien een nieuwe batterij (of een nieuwe laptop) kopen.

Ah, netstroom adapter zeg je. De laptop werkt nu terwijl hij aan de stekker hangt, maar de batterij wil ook niet meer opladen, misschien dan toch een andere netstroom adapter kopen. (ook liefst na te kijken of een BIOS update helpt, want, € 86,99)
Ik heb zelf via marktplaats een nieuwe adapter op de kop getikt voor 30 euro. Daarvoor bij een winkel een universele adapter gekocht waarvan de verkoper zei dat die zou werken.. Niet dus. Blijkt dat Dell een speciale chip er in heeft verwerkt die zorgt dat alleen Dell meuk werkt.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True