Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 15:02
Hoe zie je of je driver outdated is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 12:30
Thewisbone schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:07:
Hoe zie je of je driver outdated is dan?
Als de datum van uitgave een latere datum is dan je de laatste keer een driver hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb de laptop sinds eind april geeft de nieuwe videocard driver ook meer prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
AMD Graphics Driver
(Driver) Aanbevolen 21-2-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 15:00
Franjes schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:04:
Naar rechts vegen aan rechterkant van je touchpad > instellingen > PC-instellingen wijzigen > Algemeen. Je vind het onder ''Schakelen tussen Apps''
Deze stappen kom ik niet tegen. Ik vind nergens 'schakelen tussen apps'.

Het gaat om het scrollen, dat gaat nu op de MAC manier. Ik wil andersom scrollen zegmaar, zoals ik van Windows gewend ben.

Ik heb net updates gedaan en één update kan ik niet installeren. Ik krijg deze foutmelding: •WindowsUpdate_80070103

Het gaat om deze update:

Intel Corporation - Storage Controller - Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCI Controller

Downloadgrootte: 6,9 MB

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Type update: belangrijk

Intel Corporation Storage Controller software update released in September, 2012

Verder hoor ik mensen pratne over het schakelen tussen de verschillende graphics kaarten, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik gebruik daarvoor het voor geïnstalleerde programma ''Switchable Graphics''.

[ Voor 201% gewijzigd door Franjes op 15-05-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Franjes schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:57:
Ik gebruik daarvoor het voor geïnstalleerde programma ''Switchable Graphics''.
Dat programma kan ik niet openen. Ik krijg dan een foutmelding die zegt dat Catalyst Control Center niet kan worden geopend omdat er geen instelling zijn die geconfigureerd worden met dit programma. Ofzo... Ik heb alle updates gedaan via Windows Update behalve die ene update die ik niet kan installeren zoals hierboven te lezen is... Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
In dat geval ben ik bang dat ik je niet kan helpen. Ik ben geen computer expert. Je kunt afwachten op andere reacties, of je kunt morgen contact opnemen met Dell. (E-mail, chat, telefonisch.) Je kunt ook proberen om voor de videokaart de driver opnieuw te installeren. Hoe het met het Windows Update zit weet ik helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:16
SX-Superfly schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:35:
[...]

Dat programma kan ik niet openen. Ik krijg dan een foutmelding die zegt dat Catalyst Control Center niet kan worden geopend omdat er geen instelling zijn die geconfigureerd worden met dit programma. Ofzo... Ik heb alle updates gedaan via Windows Update behalve die ene update die ik niet kan installeren zoals hierboven te lezen is... Wat is hier aan de hand?
Volgens mij zijn er meerdere versies van de AMD drivers. Het is van belang dat je de "mobile" versie pakt. Hierin zit volgens mij ook de switchable graphics optie...

Hier meer informatie: http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Hier de link naar een recente mobility versie: http://www2.ati.com/Drive...7_win8_64_dd_ccc_whql.exe

[ Voor 15% gewijzigd door peterhav op 16-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Waar ik last van heb is dat apps niet goed opstarten. 19 op de 20 keer krijg ik alleen één kleur in beeld en start hij de app niet goed op. Kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Franjes schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:06:
Waar ik last van heb is dat apps niet goed opstarten. 19 op de 20 keer krijg ik alleen één kleur in beeld en start hij de app niet goed op. Kan ik dit verhelpen?
Heb ik ook. Maar is dat niet gewoon het kutte van Windows 8?
Vind die Apps sowieso nergens op slaan, maarja... ''mode'' he.
Het hele doel van multitasken wordt erdoor om zeep geholpen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik gebruik de app Skype alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dat is ook de enige die ik gebruik, maar doet het goed.

Wel vervelend dat je vanuit skype alleen met de winkey-tab combinatie terug kan naar het document waar je op dat moment mee bezig was. Niet echt een vooruitgang als je je bedenkt dat dit de afgelopen 15 jaar wél met een enkele muisklik mogelijk was.

Geldt de Dell backup and recovery tool ook als een app? daar heb ik namelijk wel problemen mee: iedere optie heet IDS_home_0X. Wonder-boven-wonder is het mij één keer gelukt na een refresh en toen deed ie het wel (tot ik met taalpakketen aan de slag ging). Blijkt dat ik de recovery alleen op een HDD met 931 GB vrije ruimte uit kan voeren.

Verder voelt Windows 8 nogal sloom aan. Dat ligt denk ik niet aan het OS, meer aan het feit dat ik win7 altijd op een SSD draaide en het is mij nog niet gelukt dit OS op mijn nieuwe crucial M500 te installeren. Zal maar weer een nieuwe poging wagen wanneer ik wat ruimer in mijn vrije tijd zit.

edit: bedenk me net dat ik in één van mijn pogingen de partitiie met Win8 heb verkleind en naar de SSD heb gekloond: daarna had ik ook het probleem dat ik de fullscreen pc-instellingen niet kon openen. (Die installatie heb ik er dus afgegooid, want nu had ik achtergrondafbeeldingen die op de HDD stonden gelocked, latere pogingen hebben dan weer geen vrucht afgeworpen helaas)

Een rigoreuze oplossing is dus om een refresh van het systeem uit te voeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Lothlórien op 17-05-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
peterhav schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Volgens mij zijn er meerdere versies van de AMD drivers. Het is van belang dat je de "mobile" versie pakt. Hierin zit volgens mij ook de switchable graphics optie...

Hier meer informatie: http://www.amd.com/us/pro.../switchable-graphics.aspx

Hier de link naar een recente mobility versie: http://www2.ati.com/Drive...7_win8_64_dd_ccc_whql.exe
Thanks. Ik heb de driver met succes geïnstalleerd.

Nu lijkt echter de app switchable desktop te zijn verdwenen. Deze staat niet meer bij de apps.

Hoe weet ik nu of de videokaart werkt? Als ik bij apparaatbeheer kijk bij de videokaarten staat er in ieder geval geen uitroepteken meer bij, wat voor de instalatie van de driver wél het geval was. Beide kaarten lijken te werken volgens apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:16
Bij mij zit er in na installatie van de driver in diverse context menu's (bv via rechtermuis op een drive in windows explorer) de optie: "Verwisselbare afbeelingen configureren". Volgens mij is dit wat je zoekt.
SX-Superfly schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Thanks. Ik heb de driver met succes geïnstalleerd.

Nu lijkt echter de app switchable desktop te zijn verdwenen. Deze staat niet meer bij de apps.

Hoe weet ik nu of de videokaart werkt? Als ik bij apparaatbeheer kijk bij de videokaarten staat er in ieder geval geen uitroepteken meer bij, wat voor de instalatie van de driver wél het geval was. Beide kaarten lijken te werken volgens apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik krijg het niet voor elkaar om ook GTA IV op de AMD videokaart te laten draaien. Truck simulator 2 was geen probleem. Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 106% gewijzigd door Franjes op 18-05-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Wat is dit nou weer,,, installeer ik die nieuwe videocard driver.. en nu kan ik hem niet eens meer runnen via de amd kaart.. die functie is weg.. lame

(staat ook een uitroeptekentje bij appraten beheer

help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Heb systeem herstel gedaan.. wat een klote driver! NIET INSTALLEREN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Thewisbone schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:23:
Heb systeem herstel gedaan.. wat een klote driver! NIET INSTALLEREN!
Haha, kon je niet gewoon de driver deinstalleren en vervolgens opnieuw downloaden van de dell site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Zo wat een transformatie. W8+bloatware er af, HDD er voorlopig uit SSD er in en een schone afgewogen W7 installatie er op.

Ik was na 1 dag prutsen W8 behoorlijk zat. De helft van de tijd loop je te zoeken. Ook met start8 en de klassieke bureaublad weergave zijn een hoop functie's beperkt of niet terug te vinden en het geheel voelt gewoon niet snel aan. M'n Studio 15 waar de SSD uit komt voelde veel sneller. Nu kijken of ik de ATI kaart nu wel met al m'n games en hardware versnelling voor adobe wel aan de gang krijg (wat op W8 die niet of niet consequent lukte)

[ Voor 64% gewijzigd door martijn_tje op 19-05-2013 21:45 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Is het mogelijk om achteraf een SSD in de laptop te zetten en daar windows op te zetten? Of ben ik dan al mijn documenten etc. weer kwijt die ik net vanaf mijn oude pc gekopieerd heb?

En hoe zit het met de wifi kaart? Mijn verbinding valt constant weg, ik moet dan de modem/router resetten en/of de laptop opnieuw opstarten om de verbinding te herstellen. Iemand anders hier problemen mee? Oplossing?

Ik heb internet van ziggo, modem is de ubee evw3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Probeer is om internet uit en aan te zetten als het weer gebeurd, te doen via FN + F2. Dat kan ook nog wel eens helpen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
SX-Superfly schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:14:
Is het mogelijk om achteraf een SSD in de laptop te zetten en daar windows op te zetten? Of ben ik dan al mijn documenten etc. weer kwijt die ik net vanaf mijn oude pc gekopieerd heb?
Ik heb de SSD uit m'n oude laptop overgezet. Dat vereist een herinstallatie. Op de SSD heb ik een extra partitie gemaakt toen die nog in m'n oude laptop zat. Hierop stonden mijn documenten. Ook heb ik hier alvast de drivers en andere installatie files op gezet.

Wat je moet doen hangt er vanaf of je de SSD in plaats van je huidige HDD wil, of de SSD er bij wil (HDD cadie bestellen, HDD in cadie op plaats van de DVD speler en SSD op plaats van HDD, DVD speler komt dan te vervallen).

Als je de SSD er bij wil lijkt het me het makkelijkste om een extra partitie te maken op je HDD, daar je documenten+drivers+overige install files naar toe te zetten. Als je de HDD vervangt door een SSD dan moet je je files op een extern medium stallen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Bedankt. Ik wil de SSD gebruiken voor de WIndows installatie en de programmas (office etc.). Zodat Windows en de programma's sneller laden. De documenten/films/muziek wil ik op de interne HDD zetten. Dat de DVD speler dan komt te vervallen is niet erg.

Wat is een goede SSD voor deze laptop (+caddy)? Lukt het met een budget van rond de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
SX-Superfly schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:11:
Bedankt. Ik wil de SSD gebruiken voor de WIndows installatie en de programmas (office etc.). Zodat Windows en de programma's sneller laden. De documenten/films/muziek wil ik op de interne HDD zetten. Dat de DVD speler dan komt te vervallen is niet erg.

Wat is een goede SSD voor deze laptop (+caddy)? Lukt het met een budget van rond de 100 euro?
ik kwam toevallig deze gisteren tegen http://hddcaddy.nl/2013/0...nspiron-series-hdd-caddy/ geen ervaring mee maar t ziet er aardig uit. (mijn plan was andersom: de HDD bij m'n SSD plaatsen, 240GB SSD als primaire schijf en HDD als meuk dump)

Wat betreft SSD's is de keuze veel uitgebreider. Ik zou sandforce controlers alleen doen in een intel SSD, anders sowieso sandforce vermijden (in verband met betrouwbaarheid). Dus daar valt al een heleboel af. Dan hou je de bekende keuzes over zoals o.a. Samsung, Crucial of Intel. De grootte hangt van je budget af zal waarschijnlijk uitkomen tussen de 60 en 120 gig. Kies je SSD niet te krap want SSD's zakken in kwa prestatie's als je ze te ver vol zet zeg meer als 3/4e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
W8 is inderdaad behoorlijk gaar.

Alleen al om de computer af te sluiten (zonder sneltoetsen) moet je door 5 menu's.
Voorbeelden van afbeeldingen worden niet meer weergegeven.
Dat trendy app scherm kent geen multitasking.
Games draaien alleen in compatibiliteitsmodus, W7 etc.
Problemen met schakelen tussen GPU's.

Straks ook maar weer W7 installeren :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:08

Quad

Doof

Een universele caddy zal prima werken in deze laptop.

@hierboven, welke 5 menu's heb je het over?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 22:47
Barry|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:34:
W8 is inderdaad behoorlijk gaar.

Alleen al om de computer af te sluiten (zonder sneltoetsen) moet je door 5 menu's.

Straks ook maar weer W7 installeren :)
Op je bureaublad gewoon alt-f4 drukken werkt volgens mij ook gewoon. ;) Lekker snel en simpel.
Verder raad ik je aan om ClassicShell of Start8 te installeren, als je een hekel hebt aan het nieuwe "start"-menu van Windows 8. Deze programma's vervangen dit "start"-menu en zetten weer gewoon de originele start-knop terug, met een normaal start menu.
ClassicShell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
N0EPie0910 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:20:
[...]

Op je bureaublad gewoon alt-f4 drukken werkt volgens mij ook gewoon. ;) Lekker snel en simpel.
Verder raad ik je aan om ClassicShell of Start8 te installeren, als je een hekel hebt aan het nieuwe "start"-menu van Windows 8. Deze programma's vervangen dit "start"-menu en zetten weer gewoon de originele start-knop terug, met een normaal start menu.
ClassicShell
Dankjewel voor de link. Heb deze direct geïnstalleerd en dat maakt W8 er wel beter op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Als ik foto's wil bekijken start hij altijd meteen ''Foto's'' op, die app. Die app (net zoals alle apps bij mij) doet het niet. (Tijd om contact met Dell op te nemen? Of hebben meer hier last van en is er een oplossing?) maar ik krijg het niet voor elkaar om standaard de Photo Gallery op te laten starten als ik een foto open. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 17:18

jacobras

Developer

Franjes schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:59:
Als ik foto's wil bekijken start hij altijd meteen ''Foto's'' op, die app. Die app (net zoals alle apps bij mij) doet het niet. (Tijd om contact met Dell op te nemen? Of hebben meer hier last van en is er een oplossing?) maar ik krijg het niet voor elkaar om standaard de Photo Gallery op te laten starten als ik een foto open. Weet iemand hoe dat moet?
Rechtermuisknop op een foto, "openen met ..." en dan klikken op "standaardprogramma kiezen". Daar kan je Photo Gallery instellen.

Wat is het toch fijn om met laptop op schoot in bed ruim drie uur lang aan een afstudeerverslag te kunnen werken* zonder dat je je zorgen hoeft te maken over stroomgebrek. Richtlijnen van de hogeschool links, mijn verslag rechts en geen gebrek aan ruimte hebben. Heerlijk werken met dat 1080p-scherm. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 15R SE :)

* even buiten beschouwing gelaten dat het verslag maken zelf geen pretactiviteit is O-)

[ Voor 28% gewijzigd door jacobras op 21-05-2013 23:41 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00
Ik gebruik mijn 15R SE ook voor mijn afstuderen, en het grote scherm is inderdaad erg prettig. Ook bij bijv. Excel-sheets met grote hoeveelheden data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
jacobras schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:29:
[...]
Wat is het toch fijn om met laptop op schoot in bed ruim drie uur lang aan een afstudeerverslag te kunnen werken* zonder dat je je zorgen hoeft te maken over stroomgebrek.
Watblieft, ik kom hier aan 1.5 uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 17:18

jacobras

Developer

Li1quid schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:25:
[...]

Watblieft, ik kom hier aan 1.5 uur 8)7
Ik werkte met alleen Chrome open (~20 tabbladen open, af en toe even googelen dus maar ééntje echt in gebruik) en voornamelijk twee Word-documenten naast elkaar open. Energieschema: gebalanceerd.

Verdere configuratie:
- Windows 8
- Intel 320 SSD à 80GB, standaard harde schijf à 1TB ipv. DVD-drive
- Schermverlichting op laagste stand*

Beide documenten staan op de HDD. Ik sla regelmatig op (Ctrl-S-tik), dus die blijft wel wakker. Laptop werd niet erg warm en de fan draaide continu zachtjes (niet stoorbaar) :)

* denk dat dat veel uitmaakt, was fel genoeg omdat ik verder slechts één lampje aan had.

Windows 8 bevalt trouwens uitstekend. Gebruik mijn laptop de laatste tijd meestal slechts kort, dus supersnel starten is erg fijn. Nieuwe Metro-gebeuren stoort me niet, startmenu is gewoon ietsje groter en ietsje interactiever ;) Kan me hier dus niet helemaal in vinden:

Barry|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:34:
- eens. Geen last van, want ik druk altijd op de powerknop (= suspend to disk/slaapstand bij mij). Kan je ook instellen om te gaan afsluiten.
- zie mijn vorige reactie
- gebruik amper Metro-apps, dus geen last van
- eh, al mijn games draaien gewoon in normale modus.
- ook dit werkt perfect bij mij. Met de eerste drivers niet, maar tegenwoordig al maanden prima.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
jacobras schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:33:
[...]

Ik werkte met alleen Chrome open (~20 tabbladen open, af en toe even googelen dus maar ééntje echt in gebruik) en voornamelijk twee Word-documenten naast elkaar open. Energieschema: gebalanceerd.

Verdere configuratie:
- Windows 8
- Intel 320 SSD à 80GB, standaard harde schijf à 1TB ipv. DVD-drive
- Schermverlichting op laagste stand*

Beide documenten staan op de HDD. Ik sla regelmatig op (Ctrl-S-tik), dus die blijft wel wakker. Laptop werd niet erg warm en de fan draaide continu zachtjes (niet stoorbaar) :)

* denk dat dat veel uitmaakt, was fel genoeg omdat ik verder slechts één lampje aan had.

Windows 8 bevalt trouwens uitstekend. Gebruik mijn laptop de laatste tijd meestal slechts kort, dus supersnel starten is erg fijn. Nieuwe Metro-gebeuren stoort me niet, startmenu is gewoon ietsje groter en ietsje interactiever ;) Kan me hier dus niet helemaal in vinden:

[...]
Goed voor jou. Waarschijnlijk heb je dan een magische W8 install.
Bij mij wilt geen enkel spel direct opstarten. Moet altijd als admin en in win7 of XPsp3. Altijd gejank met prestaties en vaak vastlopers.

Nu ga ik win7 downloaden en zal mijn nieuwe bevindingen dan wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Vandaag deze dell laptop besteld.
Ik weet alleen niet zeker of er nu een backlight op zit omdat ik deze niet als optie kon vinden op de site.

Of word deze nu standaard met backlight geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Volgens mij standaard, want ik had 't ook zonder iets aan te vinken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Backlight is alleen aanwezig in express verzending modellen. In je mandje op meer details klikken kan je bij keyboard layout zien welk toetsenbord aanwezig is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Quad schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:43:
Backlight is alleen aanwezig in express verzending modellen. In je mandje op meer details klikken kan je bij keyboard layout zien welk toetsenbord aanwezig is.
Volgens mij zit dit erop als ik bij bestelling kijk. Het lijkt alsof express zending t/m de 24ste standaard aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:39
De 15R Se heb ik nou een paar weken in gebruik.
De stabiliteit is perfect ,en tja ... Windows 8 ,je kan er mee werken of je haat het :')

Er is alleen 1 ding waar de 15R SE mij zwaar in teleurstel :
Zijn snelheid :X

Opstarten tot inlogscherm gaat vlot ... maar daarna het inloggen op Windows en het laden van drivers en programma's tot het daadwerkelijk "klaar" voor gebruik duurt naar mijn zin erg lang.

BIOS heb ik al gecontroleerd maar zie daar niks wat een indicatie zou kunnen zijn voor het trage laden.
Windows opstarten staan alleen programma's en drivers van Dell zelf in ,heb er daar er ook al een paar weggehaald maar het maakt weinig tot niks uit :/

(Deze Dell is de Intel i5 ,8GB ,1TB hdd uitvoering)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
dierkx36 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:46:
De 15R Se heb ik nou een paar weken in gebruik.
De stabiliteit is perfect ,en tja ... Windows 8 ,je kan er mee werken of je haat het :')

Er is alleen 1 ding waar de 15R SE mij zwaar in teleurstel :
Zijn snelheid :X

Opstarten tot inlogscherm gaat vlot ... maar daarna het inloggen op Windows en het laden van drivers en programma's tot het daadwerkelijk "klaar" voor gebruik duurt naar mijn zin erg lang.

BIOS heb ik al gecontroleerd maar zie daar niks wat een indicatie zou kunnen zijn voor het trage laden.
Windows opstarten staan alleen programma's en drivers van Dell zelf in ,heb er daar er ook al een paar weggehaald maar het maakt weinig tot niks uit :/

(Deze Dell is de Intel i5 ,8GB ,1TB hdd uitvoering)
Kan me voorstellen dat die 1 TB-disk 5400 rpm niet vooruit te branden is.
Moet je niet in zo`n type systeem een samsung 840 plaatsen en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Die oh zo enige maik de boer trendy design apps van windows 8 zullen de boel ook flink vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
pitchdown schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:48:
[...]

Kan me voorstellen dat die 1 TB-disk 5400 rpm niet vooruit te branden is.
Moet je niet in zo`n type systeem een samsung 840 plaatsen en klaar is kees?
Hier zit ik dus idd aan te denken :Y ,om er een 512GB SSD in te zetten.
Het is jammer om een SSD voornamelijk voor opslag te gebruiken ,alleen dit is ook niks :X

Vraag me alleen af hoe het dan met de garantie van Dell zit ,gezien je het systeem veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Die blijft, je moet hem alleen in originele staat terug kunnen zetten.

Je kan ook gerust een HDD caddy aanschaffen en die in de optical bay plaatsen en daar je SSD (of HDD in zetten). Je behoudt je opslag en je bent minder kwijt in aanschaf van een SSD.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
Of je koopt de Dell met mSata SSD en vervangt de mSata SSD door een Crucial M4 256GB mSata drive :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Joep schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:58:
Of je koopt de Dell met mSata SSD en vervangt de mSata SSD door een Crucial M4 256GB mSata drive :P
Moet dat perse een Dell mSata zijn?
Zijn er mensen die bv. een mSata van 128 Gb/256 Gb hebben geplaatst?

Het betreffende mSata-slot zit in elke variant van de 15R SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Waarom kan ik deze update niet installeren via configuratiescherm/windows update? Krijg constant foutmelding.

Intel Corporation - Storage Controller - Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCI Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 17:11
pitchdown schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:51:
[...]

Moet dat perse een Dell mSata zijn?
Zijn er mensen die bv. een mSata van 128 Gb/256 Gb hebben geplaatst?

Het betreffende mSata-slot zit in elke variant van de 15R SE?
Natuurlijk niet. Elke mSata kan erin, zolang 'ie maar past. (mSATA (MO-300A)
51 x 30 x 0.8mm)

Ik heb al een er al een 256GB Crucial M4 mSata drive ingezet. Joep in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"

Alleen het duurste model heeft mSata afaik, maar ik heb ergens gelezen dat je een printplaatje bij Dell kunt kopen waarmee je elk model mSata geschikt kunt maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Joep op 24-05-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
dierkx36 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:54:
[...]

Hier zit ik dus idd aan te denken :Y ,om er een 512GB SSD in te zetten.
Het is jammer om een SSD voornamelijk voor opslag te gebruiken ,alleen dit is ook niks :X

Vraag me alleen af hoe het dan met de garantie van Dell zit ,gezien je het systeem veranderd.
Schaf een HDD caddy aan, en haal je optische drive eruit. SSD op de plek van je HD, HD op de plek van je optische drive, ideaal. Mijn systeem vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

dusss.... sinds vanmiddag ook in het bezit van een 15R SE, het i7 model :)

mijn eerste nieuwe pc in 6 jaar, en toen kocht ik al niet de nieuwste.... dus het is sowieso een huge stap vooruit :+ morgen alle bende installeren en instellen.... maar eerste reactie: wat een fantastisch mooi apparaat zeg!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Goed, en een dag verder.

eerste issue gehad: de amd kaart werkte schijnbaar niet, omdat de driver het niet deed. dus even de oude eraf gehaald, en de nieuwe geinstalleerd. en inmiddels werkt dat als een zonnetje.

verder vind ik windows 8 echt een bitch met opstarten. alles gaat heel vlot, maar zodra je je desktop hebt, blijkt hij nog enorm veel meuk te moeten laden, en duurt het toch wel ff voor hij echt bruikbaar is. ergerlijk lang ook wel eigenlijk. snel maar eens een hdd caddy bestellen en er een ssd in gooien.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
martijn_tje schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:40:
[...]

ik kwam toevallig deze gisteren tegen http://hddcaddy.nl/2013/0...nspiron-series-hdd-caddy/ geen ervaring mee maar t ziet er aardig uit. (mijn plan was andersom: de HDD bij m'n SSD plaatsen, 240GB SSD als primaire schijf en HDD als meuk dump)

Wat betreft SSD's is de keuze veel uitgebreider. Ik zou sandforce controlers alleen doen in een intel SSD, anders sowieso sandforce vermijden (in verband met betrouwbaarheid). Dus daar valt al een heleboel af. Dan hou je de bekende keuzes over zoals o.a. Samsung, Crucial of Intel. De grootte hangt van je budget af zal waarschijnlijk uitkomen tussen de 60 en 120 gig. Kies je SSD niet te krap want SSD's zakken in kwa prestatie's als je ze te ver vol zet zeg meer als 3/4e
En welke moet ik dan hebben?

Ik kreeg deze selectie in de pricewatch: http://tweakers.net/categ...vVNrFCyMjQy0IFyM_OUrAxqAQ

Welke kan ik dan het beste nemen? De samsung van 120GB of 128GB? Of beter een Kingston of Crucial m4?

De Samsung van 128GB komt als één van de besten uit de pricewatch test.

Passen deze allemaal in de caddy die je laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ik denk dat een zondagmiddag besteden om op je gemak het topic eens door te nemen, geen kwaad zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik vraag me af of het verschil in prijs tussen de Samsung 120 GB en de 128GB PRO het geld waard is? De schrijfsnelheid van de 128 PRO is hoger, merk je dit veel met dagelijks gebruik?

[ Voor 71% gewijzigd door SX-Superfly op 26-05-2013 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

neuj, die snelheid ga je bij normaal gebruik echt niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-03 19:46
Goodevening!

Ik ben van plan om binnenkort ook een 15R SE aan te schaffen, maar hoe krijg ik het voor elkaar om het backlight toetsenbord te krijgen?
En dan inderdaad ook een hdd caddy erbij. Zoals MarcoC :)

Trouwens, welke kortingscode's/acties enzo kan ik nu gebruiken?
Spaarwinkelen heb ik al, dat is dan alleen cashback helaas, maar het is iets! :)

[ Voor 26% gewijzigd door marijn65 op 26-05-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Ook voor jou kan het geen kwaad dit topic eens door te lezen ;) sowieso zijn deze vragen in de laatste pagina's al behandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Heeft er iemand ook last van regelmatige wifi disconnects? Als ik dan terug probeer te verbinden met mijn netwerk, geeft Windows de melding dat er niet verbonden kan worden.

Fn + F2 om de wifi uit te schakelen en daarna nogmaals om hem weer in te schakelen lost het probleem altijd op. Maar het is wel redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

dat viel mij gisteren ook op. niet zozeer een disconect overigens, maar dat voor een paar minuten er even geen internet is, maar wel gewoon connected met het netwerk.

overigens kan dat ook aan mn router liggen, mijn router kennende :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
mystic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 06:03:
Ook voor jou kan het geen kwaad dit topic eens door te lezen ;) sowieso zijn deze vragen in de laatste pagina's al behandeld ;)
Ga ik is doen deze week, tijd genoeg. Eindelijk klaar met mn examens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 14:14
Is het mogelijk om op deze laptop w8 te vervangen voor w7?
Zo niet, hoe lastig is het om als een niet al te goede tweaker de HDD schijf te vervangen voor een SSD? (die ik er uiteindelijk toch al in wil zetten)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je kan gewoon W7 installeren, alleen moet je wel een geldige licentie hebben uiteraard :).

SSD er in zetten is niet moeilijk, dat is een paar schroefjes los, harde schijf eruit, SSD erin. Iets lastiger is het om de harde schijf in een HD caddy te zetten en de optische drive er uit te halen. Het frontje van de optische drive loshalen is namelijk een beetje gepriegel (plastic, dun, oogt breekbaar). Maar uiteindelijk valt het allemaal erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
mystic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:50:
dat viel mij gisteren ook op. niet zozeer een disconect overigens, maar dat voor een paar minuten er even geen internet is, maar wel gewoon connected met het netwerk.

overigens kan dat ook aan mn router liggen, mijn router kennende :p
Bij mij disconnect hij echt volledig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Bv202 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Bij mij disconnect hij echt volledig :(
Ik heb precies hetzelfde, best irritant.
Komt niet altevaak voor,,, maar wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Probeer eens de nieuwste BIOS en de nieuwste drivers.
Niet via Dell installeren, maar via Driver Genius.

Bij mij 0,0 lost connections!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
Ik heb ook sinds 2 dagen deze laptop, met i7 3517. Heb er Windows 7 professional op gesinstalleerd, maar ik kan de driver van de wifi kaart niet installeren. Die zegt dat het een windows 8 versie is en in de download list staan alleen drivers voor het system dat gevalideerd is op mijn product.... Ook system detect kan op een of andere manier niet geupdated worden. Iemand een idee voor deze probleempjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je kunt via de Dell-website toch gewoon drivers downloaden voor Windows 7?

http://www.dell.com/suppo...uageCode=nl&categoryId=NI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:09
MarcoC schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:05:
Je kunt via de Dell-website toch gewoon drivers downloaden voor Windows 7?

http://www.dell.com/suppo...uageCode=nl&categoryId=NI
hmm, die doet het niet. installation failed zegt het dell pop-up scherm. is dat de 32 bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Nee, 64-bit. Misschien is dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Laatst online: 04-06 06:51
Sinds gisteren de 15r SE in huis. Dankzij de tips hier uitgerust met SSD en de HDD verplaatst de DVD bay (mbv deze caddy: http://hddcaddy.nl/winkel...egory=5516330&id=23996128).

Bedankt voor alle tips en nuttige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Bv202 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:44:
Heeft er iemand ook last van regelmatige wifi disconnects? Als ik dan terug probeer te verbinden met mijn netwerk, geeft Windows de melding dat er niet verbonden kan worden.
Schijnt vaker voor te komen bij Dell laptops. Een van de oplossingen van Dell was om in de driver de Power Management setting op Highest / maximum performance te zetten en om bluetooth uit te zetten. Bij iemand anders was de oplossing om niet de PROSet/Intel software te gebruiken maar de standaard Windows software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Ik zie hier heel veel verschillende SSD's voorbij komen.
Maar wat is volgens jullie de beste keus?
Rond de 120GB en een budget dat ligt bij de €80,-

Ik heb nog niet heel veel verstand van die dingen, wat nou de verschillen zijn in de controllers etc.
Ga ik is rustig doorlezen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 22:47
marijn65 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:45:
Ik zie hier heel veel verschillende SSD's voorbij komen.
Maar wat is volgens jullie de beste keus?
Rond de 120GB en een budget dat ligt bij de €80,-

Ik heb nog niet heel veel verstand van die dingen, wat nou de verschillen zijn in de controllers etc.
Ga ik is rustig doorlezen de komende dagen.
Welke veel aangeraden wordt in dit topic is de Crucial M4 128GB. Deze ligt net iets boven je budget. Als je echt maximaal maar €80 kunt uitgeven, is misschien de Samsung 840 Series 120 GB wat voor je.
Ik raad je aan iets meer uit te geven en voor de Crucial te gaan. Deze schijnt langer mee te gaan dan de non-pro 840 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
N0EPie0910 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Welke veel aangeraden wordt in dit topic is de Crucial M4 128GB. Deze ligt net iets boven je budget. Als je echt maximaal maar €80 kunt uitgeven, is misschien de Samsung 840 Series 120 GB wat voor je.
Ik raad je aan iets meer uit te geven en voor de Crucial te gaan. Deze schijnt langer mee te gaan dan de non-pro 840 series.
Thanks for the advice!
Als die €20 meer echt beter is en langer mee gaat, dan is dat het ook wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Moet ik deze HDD caddy hebben?

De 15R SE staat er niet bij namelijk...

http://hddcaddy.com/nl/de...7-17r-i17r-hdd-caddy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
SX-Superfly schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:24:
Moet ik deze HDD caddy hebben?

De 15R SE staat er niet bij namelijk...

http://hddcaddy.com/nl/de...7-17r-i17r-hdd-caddy.html
kijk is in dit topic, de caddy voor de 15R SE komt heel vaak voorbij ;)

EDIT:
whoops, sorry. Zie dat de 15R er ook gewoon bij staat.
Alleen de 2013 modellen past deze niet in!

[ Voor 13% gewijzigd door marijn65 op 29-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan rustig een universele gebruiken, werkt prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Ik weet niet of ik een 2013 model laptop heb? Heb de laptop net een paar weken in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
"(niet voor Inspiron 15 - 3521 & 15R - 5521 2013 models)"
De 15R SE die jij hebt is 7520 model!
geen probleem dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is het niet handiger om het msata-slot en de reguliere sata-aansluiting te gebruiken?
Dan heb je daarnaast ook nog je normale dvd-brander/blueray-speler beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Meer mensen die problemen hebben de AMD7730M aan de praat te krijgen :?
*Of Catalyst Control Center aan de praat te krijgen :? *

Heb de Dell nou aan zijn verstand dat er een 7730M in zit .. alleen geen CCC en bij het testen van de 7730M door GPU-Z schakelt hij niet naar 2.0 8* B|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Heb je de driver van de dell website gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Jep ,CCC kan daar mee geopend worden maar er word niet geschakelt in snelheden.
Ben nou de Beta van AMD zelf aan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
Ik krijg Microsoft Word niet op mijn Dell 15R SE. Al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Als ik Word open krijg ik de volgende melding: 'Microsoft Word werkt niet meer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is het nodig om de gehele onderplaat eraf te halen om een Msata-disk aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Bedoel je een reguliere SSD of een mini / MSATA SSD? De 15R SE's die zonder MSATA SSD zijn geleverd hebben ook de aansluiting niet op het moederbord zitten. (om daar bij te komen moet je flink demonteren)

Een reguliere SSD kan je op de plaats van reguliere HDD kwijt, of met een caddy op de plaats van de DVD/BR speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
martijn_tje schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:59:
Bedoel je een reguliere SSD of een mini / MSATA SSD? De 15R SE's die zonder MSATA SSD zijn geleverd hebben ook de aansluiting niet op het moederbord zitten. (om daar bij te komen moet je flink demonteren)

Een reguliere SSD kan je op de plaats van reguliere HDD kwijt, of met een caddy op de plaats van de DVD/BR speler.
Inderdaad de Msata-aansluiting.
Waar is deze dan terug te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Kan het kloppen dat de wireless-kaart die erin zit geen 5 GHz ondersteund?
Is deze kaart simpel te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Wat mij opvalt is dat de fan van de CPU veel herrie maakt.
Is dit ergens nog te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Nieuwste drivers en bios downloaden is de enigste optie. Kijken of je CPU effectief gebruikt wordt kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
pitchdown schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Inderdaad de Msata-aansluiting.
Waar is deze dan terug te vinden?
Bij modellen die geleverd zijn met msata SSD op het L-vormige dochterbord. Bij de meeste modellen die geleverd zijn zonder msata SSD ontbreekt deze aansluiting. Wat wil jw doen je huidige msata ssd upgraden voor een grotere of heb je er nu geen en wil je er wel 1 plaatsen. In dat laatste geval gaat dat waarschijnlijk niet lukken omdat het slot ontbreekt.
http://en.community.dell..../p/19475074/20226562.aspx

Om bij het dochterbord te komen heb je idd aardig was sloopwerk te doen.
ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20Manual_nl-nl.pdf
pitchdown schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:46:
De standaard kaart niet. Over vervangbaarheid zie bovenstaande handleiding.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 30-05-2013 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
martijn_tje schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:10:
[...]

Bij modellen die geleverd zijn met msata SSD op het L-vormige dochterbord. Bij de meeste modellen die geleverd zijn zonder msata SSD ontbreekt deze aansluiting. Wat wil jw doen je huidige msata ssd upgraden voor een grotere of heb je er nu geen en wil je er wel 1 plaatsen. In dat laatste geval gaat dat waarschijnlijk niet lukken omdat het slot ontbreekt.
http://en.community.dell..../p/19475074/20226562.aspx

Om bij het dochterbord te komen heb je idd aardig was sloopwerk te doen.
ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20Manual_nl-nl.pdf

[...]

De standaard kaart niet. Over vervangbaarheid zie bovenstaande handleiding.
Betreft het msata-slot.
Ik zie in de bios dat er word aangegeven dat er geen msata-schijf in zit (dit klopt).
Dat zou toch moeten betekenen dat het slot er wel is?

Betreft Wificard:
Ik denk dat ik mijn Intel 6300-kaartje erin gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Volgens heb je voor 5GHz een derde antenne nodig, en die heeft de 15R SE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MarcoC schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:28:
[...]

Volgens heb je voor 5GHz een derde antenne nodig, en die heeft de 15R SE niet.
Gaat dat zonder die antenne helemaal niet werken?
Zou behoorlijke aanfluiting zijn...

Overigens even contact met Dell om de polssteun te verwijderen om de wifi-kaart te vervangen.
Dell geeft aan dat je dan geen garantie meer hebt. Klopt dit?

Iemand die de polssteun al een keer verwijderd heeft? Ik heb alle schroeven los, echter krijg ik de polssteun niet los.

[ Voor 33% gewijzigd door pitchdown op 30-05-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone

U moet de computer mogelijk opnieuw opstarten om deze update van kracht te laten worden.

Intel Corporation Storage Controller software update released in September, 2012

Meer informatie:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx

Help en ondersteuning:
Product Solution Centers

Die wil nooit installeren, meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Thewisbone schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:23:

Meer informatie:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx

Help en ondersteuning:
Product Solution Centers

Die wil nooit installeren, meer mensen die hier last van hebben?
Yep deze zie ik ook regelmatig langskomen. Werkt hier ook niet. Op ignore-list zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag mn intel 6300 Wifi-kaart erin gezet.
Heb nog ook 5 GHz-signaal (met 2 antennes vanuit de laptop). Signaal is ook met 2 kabeltjes vanuit de laptop gewoon goed.
Tijdens het plaatsen ben ik erachter gekomen dat het touchpad niet werkt als de dvd-tray eruit is gehaald (mocht je hier tegenaan lopen).

Enige nadeel van de Intel 6300 is dat er geen bluetooth op zit.

Iemand nog een kaartje kent met een combinatie van beide (bluetooth en N-technologie op 5 GHz voor in een laptop -->insteekkaart en geen usb) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Klopt ,de standaard Intel Centrino wireless adapter kan alleen gewone 2,4 GHz draadloze netwerken aan :Y

Kwam er gisteren ook pas achter toen ik m'n 5 GHz wireless netwerk niet op de Dell aan de praat kreeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
dierkx36 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:08:
Meer mensen die problemen hebben de AMD7730M aan de praat te krijgen :?
*Of Catalyst Control Center aan de praat te krijgen :? *

Heb de Dell nou aan zijn verstand dat er een 7730M in zit .. alleen geen CCC en bij het testen van de 7730M door GPU-Z schakelt hij niet naar 2.0 8* B|
Ik had er ook wat problemen mee, misschien omdat ik mijn eigen Windows 8 geinstalleerd had ipv de Dell variant.

Wat bij mij voorlopig lijkt te helpen is wat al eerder hier is aangegeven:

1. microsoft fixit draaien: hardware device problems
2. reboot
3. en dan deze driver installeren http://www2.ati.com/Drive...7_win8_64_dd_ccc_whql.exe

en dan nog een reboot. Bij mij werkte daarna CCC weer en ik kon weer kiezen tussen de Intel en AMD grafische kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 30-05-2013 13:59 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste