Dat kan komen door de bluetooth addin. Kijk eens of de oplossing die hier staat werkt: Fout 'Microsoft Word werkt niet meer' bij het openen of sluiten van een bestand in Word 2007 of Word 2010Franjes schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:33:
Ik krijg Microsoft Word niet op mijn Dell 15R SE. Al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Als ik Word open krijg ik de volgende melding: 'Microsoft Word werkt niet meer'
Voor wifi heb ik de intel 6235 besteld.
Voor 5 GHz geen 450 Mbps maar 300 Mbps.
Wel geschikt voor 5 GHz en tevens een bluetooth module.
Voor 5 GHz geen 450 Mbps maar 300 Mbps.
Wel geschikt voor 5 GHz en tevens een bluetooth module.
Ik heb ook driver problemen. Toen ik mijn 15R SE kreeg heb ik er meteen een clean install opgezet, maar het loopt niet helemaal lekker. In Chrome zijn bepaalde video's zwart, maar hebben wel geluid (bv. Vine en embeds van de NPO). Ook gaat soms het geluid stolen/stotteren onder load en ik heb het idee dat de videokaart niet optimaal werkt. Ik kan wel gewoon CCC openen overigens. Iemand een idee?
Helpt helaas niet. Misschien omdat ik Word 2013 heb.cracking cloud schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:02:
[...]
Dat kan komen door de bluetooth addin. Kijk eens of de oplossing die hier staat werkt: Fout 'Microsoft Word werkt niet meer' bij het openen of sluiten van een bestand in Word 2007 of Word 2010
Werkt het wel in safe mode?Franjes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:
[...]
Helpt helaas niet. Misschien omdat ik Word 2013 heb.
via command prompt naar C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 en dan winword.exe /safe uitvoeren
Zie ook http://office.microsoft.c...fe-modes-HP010354300.aspx
Daar zou ik absoluut geen garantie op durven geven. Het betekend in iedergeval dat het bios er voor ingericht is.pitchdown schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:21:
Betreft het msata-slot.
Ik zie in de bios dat er word aangegeven dat er geen msata-schijf in zit (dit klopt).
Dat zou toch moeten betekenen dat het slot er wel is?
Bij mij staat ie ook in het bios maar ik heb geen msata ssd. Of ik de aansluiting heb weet ik niet. waarschijnlijk niet want ik heb een I5 model waar de msata ssd toen zelfs geen optie op was. Dus wordt het toch even kijken

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 30-05-2013 18:25 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Nee, dan opent hij niks. Wel vraagt hij als ik Word 2013 open of ik hem in de veilige modus wil openen en dat werkt ook wel, maar daarvoor heb ik Word niet aangeschaft.cracking cloud schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Werkt het wel in safe mode?
via command prompt naar C:\Program Files\Microsoft Office\Office15 en dan winword.exe /safe uitvoeren
Zie ook http://office.microsoft.c...fe-modes-HP010354300.aspx
[ Voor 14% gewijzigd door Franjes op 30-05-2013 21:21 ]
Maar dan zit het waarschijnlijk in één van de plugins of in de normal.dotxFranjes schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:58:
[...]
Nee, dan opent hij niks. Wel vraagt hij als ik Word 2013 open of ik hem in de veilige modus wil openen en dat werkt ook wel, maar daarvoor heb ik Word niet aangeschaft.
De laatste AMD beta driver gebruik ik al ,zal nou microsoft fixit eens draaien ,bedanktcracking cloud schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:59:
[...]
Ik had er ook wat problemen mee, misschien omdat ik mijn eigen Windows 8 geinstalleerd had ipv de Dell variant.
Wat bij mij voorlopig lijkt te helpen is wat al eerder hier is aangegeven:
1. microsoft fixit draaien: hardware device problems
2. reboot
3. en dan deze driver installeren http://www2.ati.com/Drive...7_win8_64_dd_ccc_whql.exe
en dan nog een reboot. Bij mij werkte daarna CCC weer en ik kon weer kiezen tussen de Intel en AMD grafische kaart.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
cracking cloud schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:59:
[...]
Maar dan zit het waarschijnlijk in één van de plugins of in de normal.dotx
dat probleem van de AMD driver had ik ook. Nadat ik deze driver 7520_Video_Driver_6TD5X_WN_8.982.6.0_A03 had geinstalleerd was het probleem opgelost.
Al opgelost!
Alleen dat probleem met Word is er nog..
Alleen dat probleem met Word is er nog..
[ Voor 68% gewijzigd door Franjes op 31-05-2013 23:04 . Reden: Probleem verholpen. ]
Zojuist intel 6235 erin gezet --> wifi op 5 GHz en Bluetooth (4.0)
Ole!
Ole!
Hm vreemd, probeer mn laptop net voor het eerst op ethernet aan te sluiten en er gebeurt niks. Kijk bij apparaten, zie dat er geen drivers voor de ethernet controller geinstalleerd zijn. Klikken op update doet niks. Op de dell website onder drivers staat er zelfs geen enkele driver voor ethernet, enkel wifi drivers. Google helpt me niet veel verder. Heeft hier iemand een idee?
Dell gebruikt een losse realtek ethernet controler. Volgens apparaatbeheer onder W7 een Realtek PCIe GBE Family controler.
google... tadaa... drivers
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
Toch even oefenen met je zoek skills (zijn universele realtek drivers)
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Wat kost zoiets?pitchdown schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:47:
Zojuist intel 6235 erin gezet --> wifi op 5 GHz en Bluetooth (4.0)
Ole!
Ja, je kunt de normal.dotm verwijderen. Die wordt automatisch nieuw aangemaakt als je daarna Word opnieuw start. Het bestand staat in C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Roaming\Microsoft\Templates en/of de map Sjablonen
Als je Word opnieuw installeert blijft die map staan, dus dan kan het inderdaad gebeuren dat Word na herinstallatie nog steeds niet werkt.
Dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken eigenlijk
Heb het verwijderd, maar het helpt niet..cracking cloud schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:23:
[...]
Ja, je kunt de normal.dotm verwijderen. Die wordt automatisch nieuw aangemaakt als je daarna Word opnieuw start. Het bestand staat in C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Roaming\Microsoft\Templates en/of de map Sjablonen
Als je Word opnieuw installeert blijft die map staan, dus dan kan het inderdaad gebeuren dat Word na herinstallatie nog steeds niet werkt.
Held! dit werkte, thanks! Ik vond alleen maar shit over het in de juiste volgorde moeten installeren van drivers, daar had ik totaal niet op gelet na het installeren van win7. En dat daardoor windows die drivers niet automatisch oppikte. Was al bang alles opnieuw te moeten doen.martijn_tje schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:00:
Dell gebruikt een losse realtek ethernet controler. Volgens apparaatbeheer onder W7 een Realtek PCIe GBE Family controler.
Hee,
ik wil mijn laptop aansluiten op dit tvtje Syncmaster P2470HD full hd alleen het beeld is wat wazig.
Resolutie is 1080 hoe fix ik dit?
ik wil mijn laptop aansluiten op dit tvtje Syncmaster P2470HD full hd alleen het beeld is wat wazig.
door eerst eens te vertellen wat je allemaal al wél hebt gedaan.Thewisbone schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:29:
Hee,
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Binnen een dag na ontvangst had ik W7 er ook op staan. Alleen ik had denk ik mazzel met de drivers. Bij mij had W zelf een geschikte driver gevonden. Het ethernet deed het al voordat ik begonnen was met het laden van alle drivers. (bedraad heeft altijd mijn voorkeur boven wifi ivm snelheid en stabiliteit van de verbinding)Snuurtje schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:42:
Held! dit werkte, thanks! Ik vond alleen maar shit over het in de juiste volgorde moeten installeren van drivers, daar had ik totaal niet op gelet na het installeren van win7. En dat daardoor windows die drivers niet automatisch oppikte. Was al bang alles opnieuw te moeten doen.
Resolutie veranderd. andere hdmi kabel erin.mystic schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:15:
[...]
door eerst eens te vertellen wat je allemaal al wél hebt gedaan.
Andere laptop erop geprobeerd (daarbij was het ook wazig)
Maar met films enz is het wel scherp
Is het een nieuw aangeschafte Word 2013? Microsoft bellen (020 - 500 1500 keuze 2 daarna 4).
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de bovenste USB-aansluiting aan de linkerzijde? Als mijn muis daarop is ingeplugd en mijn laptop uit slaapstand komt (door het deksel weer open te doen), stoort mijn muis en kan ik hem alleen aan de linker- of rechterzijde van het scherm verslepen. Het trackpad doet het gewoon goed en de muis opnieuw inpluggen fixt het probleem. Alle andere USB-aansluitingen geven dit probleem niet.
Eventueel; dit is mijn muis Trust Red Bull Racing Xtreme Mouse (top ding trouwens
)
Ter verduidelijking, het gaat dus om deze USB-aansluiting:
Eventueel; dit is mijn muis Trust Red Bull Racing Xtreme Mouse (top ding trouwens
Ter verduidelijking, het gaat dus om deze USB-aansluiting:

Helpt het ook als je de stekker iets meer aandrukt? Mijn eerste USB-poort lijkt niet helemaal goed te reageren. Beweeg ik een stekker ietsje naar achteren (zonder los te treken, puur op de speling), dan verliest Windows de verbinding met het apparaat. Bij alle andere usb-poorten geen last van.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Enig idee wanneer de Inspiron reeks een upgrade naar Haswell gaat krijgen?
Nee. Zal Dell vermoed ik zo zonder aankondiging doen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Iemand Max Payne 3 al geprobeerd?
Bij mij pakt 'íe daar de 7730 kaart niet. Beeld zit dan vol met strepen en ook verder dan op dx9 krijg ik de game niet.
Speel nu dus op low settings 720p via de HD4000
Snap ook niet waarom iemand 2 kaarten zou willen, geeft altijd gelazer... Hoera ECO ''oplossingen''.
Edit:
Na de Dell drivers opnieuw geinstalleerd te hebben, nu complete vastlopers e.d.
Zit toch te twijfelen om win 7 te downloaden als torrent en deze op een verse SSD te zetten.
Deze laptop is al niet zo vlot, maar in combinatie met een 5400rpm schijf + 'deticated' Dell drivers EN windows 8, is het een regelrecht drama.
Bij mij pakt 'íe daar de 7730 kaart niet. Beeld zit dan vol met strepen en ook verder dan op dx9 krijg ik de game niet.
Speel nu dus op low settings 720p via de HD4000
Snap ook niet waarom iemand 2 kaarten zou willen, geeft altijd gelazer... Hoera ECO ''oplossingen''.
Edit:
Na de Dell drivers opnieuw geinstalleerd te hebben, nu complete vastlopers e.d.
Zit toch te twijfelen om win 7 te downloaden als torrent en deze op een verse SSD te zetten.
Deze laptop is al niet zo vlot, maar in combinatie met een 5400rpm schijf + 'deticated' Dell drivers EN windows 8, is het een regelrecht drama.
[ Voor 34% gewijzigd door Barry|IA op 04-06-2013 22:19 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik heb net de 15R SE binnen en ook een veel voorkomend probleem.
Ik heb 3Dmark test gedaan en nog wat dingen, maar ik ben er niet van overtuigd of mijn radeon 7730M nou wel of niet goed werkt.
Houden de volgende dingen nou in dat het wel of niet werkt ?
AMD system monitor: ziet er naar uit dat het werkt? of kan dit de intel zijn?
http://i39.tinypic.com/35m0ewx.png (>0 tijdens het spelen van Shogun 2; en nul als ik Shogun 2 onder zet)
3D mark: Graphics driver not approved
http://www.3dmark.com/is/543452
Bij het spel Shogun 2 staat er dat de intel GPU werkt met een kracht van +- 1950 mb (moet dit dus de radeon zijn?)..
Ik heb 3Dmark test gedaan en nog wat dingen, maar ik ben er niet van overtuigd of mijn radeon 7730M nou wel of niet goed werkt.
Houden de volgende dingen nou in dat het wel of niet werkt ?
AMD system monitor: ziet er naar uit dat het werkt? of kan dit de intel zijn?
http://i39.tinypic.com/35m0ewx.png (>0 tijdens het spelen van Shogun 2; en nul als ik Shogun 2 onder zet)
3D mark: Graphics driver not approved
http://www.3dmark.com/is/543452
Bij het spel Shogun 2 staat er dat de intel GPU werkt met een kracht van +- 1950 mb (moet dit dus de radeon zijn?)..
[ Voor 6% gewijzigd door antonyms op 05-06-2013 11:56 ]
Gisteren mijn Inspiron 15R Special Edition (i7-versie binnengekregen. Best een aardig toestel, redelijk geluid (doch niet zo goed als mijn XPS).
Wat mij echt gruwelijk tegenvalt zijn echter de Windows Prestatie-index cijfers. Hij scoort maar een 5,2 voor grafische prestaties op het bureaublad. Dat is nog minder dan mijn XPS met 525m.
Verder is WIndows 8 wel even wennen (lees: tyfus, waarom hebben ze Windows zo verknald). Het voelt echt heel erg als een 'worst of both worlds' besturingssysteem. Alle klotezooi waar ik me in mobiele devices aan erger hebben ze er in gevlamd en alles waarbij je een mobiel besturingssysteem zou kunnen verbeteren op een groot scherm hebben ze nagelaten.
Maar goed, dat zal ook wel persoonlijk zijn.
Wat mij echt gruwelijk tegenvalt zijn echter de Windows Prestatie-index cijfers. Hij scoort maar een 5,2 voor grafische prestaties op het bureaublad. Dat is nog minder dan mijn XPS met 525m.
Verder is WIndows 8 wel even wennen (lees: tyfus, waarom hebben ze Windows zo verknald). Het voelt echt heel erg als een 'worst of both worlds' besturingssysteem. Alle klotezooi waar ik me in mobiele devices aan erger hebben ze er in gevlamd en alles waarbij je een mobiel besturingssysteem zou kunnen verbeteren op een groot scherm hebben ze nagelaten.
Maar goed, dat zal ook wel persoonlijk zijn.
installeer classicshell, en het werkt weer als een fatsoenlijke windows variant
kijk, serviceBedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.
Uit uw e-mail begrijp ik dat u een Windows 8 DVD nodig heeft
voor de ' kale ' installatie van Windows op een Solid State Drive.
Wij kunnen u deze DVD kosteloos toesturen.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Heb je de laptop niet in energiebesparende stand staan??Hoppa! schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:19:
Gisteren mijn Inspiron 15R Special Edition (i7-versie binnengekregen. Best een aardig toestel, redelijk geluid (doch niet zo goed als mijn XPS).
Het kan dat de prestaties dan gemeten worden op de HD4000.
Ik heb er namelijk 6.6 staan.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Hmmm, dat zou natuurlijk kunnen. Ik vond de score al meer passen bij een HD4000 dan bij een dedicated videokaart, ook al is die 7730 geen hoogvlieger. Ik moet ook zo gruwelijk wennen aan Windows 8, dat ik daar nog niet aan gedacht had. Vanavond eens kijken thuis.AdmiralSnipe schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:05:
[...]
Heb je de laptop niet in energiebesparende stand staan??
Het kan dat de prestaties dan gemeten worden op de HD4000.
Ik heb er namelijk 6.6 staan.
Thanx voor het aanwijzen van deze blinde vlek
Verder trouwens wel een lekker apparaat, al krijg ik mijn minder legale versie van Civilization 5 niet geïnstalleerd omdat de installer (ook in compatibiliteitsmodus) niet werkt. Maar goed, dat is dan een mooie gelegenheid om dat spel maar eens te kopen...
Ik heb een 9cell M5YOX batterij gekocht en de batterij past, MAAR je kan het scherm niet volledig openen
het scharnier zit in de weg.
Heb net een keer HD Tune op de 15R SE laten draaien om de snelheid van de 1TB een keer te zien 
Uitslag :
max 112 MB/s
average : 65,1 MB/s
lowest : 0,2 MB/s
(ben vergeten een screenshot te maken
)
Iemand anders toevallig al eens HD Tune laten draaien op een 15R SE 1TB
Wat waren jullie uitslagen

Uitslag :
max 112 MB/s
(ben vergeten een screenshot te maken

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 07-06-2013 10:55 ]
Ik merk soms wel dat in taakbeheer de harde schijf af en toe aardig snel op 100% zit... McAfee scan bijvoorbeeld met 11 MB/S neemt dan 95% in.. En dan is de laptop ook irriterend traag.dierkx36 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
Heb net een keer HD Tune op de 15R SE laten draaien om de snelheid van de 1TB een keer te zien
Uitslag :
max 112 MB/s
(ben vergeten een screenshot te maken)
HD Tune: ATA WDC WD10JPVT-75A Benchmarkdierkx36 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
Uitslag :
max 112 MB/s
(ben vergeten een screenshot te maken)
Transfer Rate Minimum : 49.0 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 118.3 MB/sec
Transfer Rate Average : 86.1 MB/sec
Access Time : 16.3 ms
Burst Rate : 128.5 MB/sec
CPU Usage : 3.6%
Mijn resultaten

Zal eens kijken wat McAfee hier doetSibrand schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:17:
[...]
Ik merk soms wel dat in taakbeheer de harde schijf af en toe aardig snel op 100% zit... McAfee scan bijvoorbeeld met 11 MB/S neemt dan 95% in.. En dan is de laptop ook irriterend traag.

Zou het trage opstarten en dat lage minimum bij HD Tune verklaren
Dank je ,goed referentie middelN0EPie0910 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:22:
[...]
HD Tune: ATA WDC WD10JPVT-75A Benchmark
Transfer Rate Minimum : 49.0 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 118.3 MB/sec
Transfer Rate Average : 86.1 MB/sec
Access Time : 16.3 ms
Burst Rate : 128.5 MB/sec
CPU Usage : 3.6%
Mijn resultaten. Dit is trouwens na zo'n 6 maanden gebruik.
[afbeelding]
Is de 15R SE gesealed?
Maw. is de garantie in gevaar als de HDD vervangen wordt door een SSD?
Kan de optische drive zonder garantie in gevaar te brengen vervangen worden door SSD? (1 schroefje, toch?)
Is er verder voor zakelijk gebruik nog verschil qua garantie met SSD upgrade tov. persoonlijk gebruik?
Maw. is de garantie in gevaar als de HDD vervangen wordt door een SSD?
Kan de optische drive zonder garantie in gevaar te brengen vervangen worden door SSD? (1 schroefje, toch?)
Is er verder voor zakelijk gebruik nog verschil qua garantie met SSD upgrade tov. persoonlijk gebruik?
Dit is meer een Windows 8 gerichte vraag, maar ik heb een soort van herinstallatie gedaan van Windows 8, namelijk wat hier beschreven staat:
).
Ik ging ervan uit dat alle geïnstalleerde programma's behouden zouden blijven, maar dat was niet het geval
. Nu blijkt dat Windows een nieuwe map heeft gemaakt, genaamd Windows.old. Hierin staan nog wel alle geïnstalleerde programma's, en deze werken nog. Daarom heb ik een paar vragen:
Dit was omdat ik graag de standaard lay-out van mijn Windows 8 start menu terug wilde (dat is me trouwens geluktIn PC Settings, go to the General tab from the menu on the left, and scroll all the way down. There, you’ll find two options, one saying Refresh your PC, and the other one for Reset your PC.
The Refresh Your PC option will allow you to revert the system back to its default configuration, the way it was when it came from the factory. However, here, you will not lose your personal pictures, videos, music, files, and any personalization that you’d have done. To use it, simply click the button, hit Next on the following screen, and proceed according to the on-screen instructions.

Ik ging ervan uit dat alle geïnstalleerde programma's behouden zouden blijven, maar dat was niet het geval
- De inhoud van de map Windows.old heb ik voor het grootste gedeelte kunnen verwijderen, maar er zitten nog een aantal bestanden in die niet verwijderd kunnen worden. Kan ik deze op een manier toch verwijderen? Gelukt
Alleen de tweede vraag is me nog niet gelukt...
- Is er een mogelijkheid de programma's die ik vroeger geïnstalleerd had (en nu in Windows.old staan) uit het register te verwijderen?
Hebben andere ook problemen met de snelheid over wifi? Eerst gebruikte ik de wireless verbinding van de router (Ubee EVW320), waarvan de snelheid aan het begin goed was - 60mbit dezelfde snelheid als bedraad. Deze snelheid is echter naar verloop van tijd teruggevallen naar 15 mbit. Aangezien andere apparaten geen stabiele verbinding hadden met deze router heb ik een TL-WA901ND gekocht. Hiermee haalde ik in het begin ook 60mbit, maar daar haal ik nu ook nog maar 15 mbit mee. Andere apparaten hebben wel nog steeds de zelfde snelheid als eerst op de WA901ND.
Komt dit iemand bekend voor?
Edit: de uploadsnelheid is overigens nog steeds even hoog (6 mbit).
Komt dit iemand bekend voor?
Edit: de uploadsnelheid is overigens nog steeds even hoog (6 mbit).
[ Voor 5% gewijzigd door Cavalien op 08-06-2013 21:35 ]
Na een hele avond gamen is die 70 graden kan dit kwaad? beetje te warm of niet? ben maar ff gestopt haha
Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van een 'piepende' spatiebalk? Ik heb het niet verlichte toetsenbord, en als je een beetje doortypt (lees: niet ontzettend langzaam je spatiebalk indrukt) piept dat ding ontzettend. Viel me eerder nooit op. Op een verlicht toetsenbord (heeft mijn broertje) is dit niet het geval. Andere mensen die dit hebben, en beter nog: die een oplossing hebben?
Ik heb backlit, maar ik heb het ook..Orian schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:23:
Zijn er hier nog meer mensen die last hebben van een 'piepende' spatiebalk? Ik heb het niet verlichte toetsenbord, en als je een beetje doortypt (lees: niet ontzettend langzaam je spatiebalk indrukt) piept dat ding ontzettend. Viel me eerder nooit op. Op een verlicht toetsenbord (heeft mijn broertje) is dit niet het geval. Andere mensen die dit hebben, en beter nog: die een oplossing hebben?
[ Voor 14% gewijzigd door Franjes op 10-06-2013 19:47 ]
Bel eens naar dell en luister eens wat ze te zeggen hebben. Ik denk dat ze je wel een ander toetsenbord opsturen.Orian schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:23:
Ik installeer nu elke week de AMD drivers opnieuw omdat ik steeds een foutmelding krijg in NTDLL.dll. Hebben meer mensen dat? Kan natuurlijk komen omdat ik windows 8 op de ssd heb geinstalleerd (en niet de windows 8 die voorgeïnstalleerd stond)
Ik heb de i7+1TB + 32 GB msata besteld, maar nou zie ik bij schijfbeheer een 8GB schijf en bij de dell systeem tools op de ene plek een 8GB schijf en dan weer een 32 GB schijf met namen als liteonit LMT 32L3M msata 32gb. Ook kan ik geen letter toewijzen aan die 8gb.
Is dit normaal?
Edit: ik vraag het omdat het erop lijkt dat die msata niet standaard was en er later in geklooid is: De afdekplaat aan de onderkant van de laptop zat niet goed ingeklikt, en er zaten krassen op de schroefjes. En de 15R SE met 32 msata staat ook niet meer op de dell site.
En 8GB lijkt een beetje willekeurig: wordt er nou maar 8GB gebruikt, of is er 8GB over om zelf te gebruiken?
(ik heb geen ervaring met msata of ssd)
Is dit normaal?
Edit: ik vraag het omdat het erop lijkt dat die msata niet standaard was en er later in geklooid is: De afdekplaat aan de onderkant van de laptop zat niet goed ingeklikt, en er zaten krassen op de schroefjes. En de 15R SE met 32 msata staat ook niet meer op de dell site.
En 8GB lijkt een beetje willekeurig: wordt er nou maar 8GB gebruikt, of is er 8GB over om zelf te gebruiken?
[ Voor 42% gewijzigd door Bootjes op 12-06-2013 17:34 ]
Na mijn weten wordt die 32GB gebruikt door Intel RST om de performance van de hdd te versnellen.
En daarom kan je hem niet gebruiken als data partitie
En daarom kan je hem niet gebruiken als data partitie
[ Voor 22% gewijzigd door remondoo op 12-06-2013 16:54 ]
WTF. Opeens start mijn 15R gewoon echt binnen 15 seconden op?? 
Zit gewoon nog steeds die gare HDD in...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
schone install gedaan?
alle update rondes achter de rug?
met msconfig de startuplist opgeschoond?
onnodige stappen in het bios uitgezet?
gedefragmenteerd?
Als je aan deze stappen hebt voldaan kan je inderdaad ook met een normale HD best snel starten. Bij m'n vorige PC was het langste wachten op het bios.
alle update rondes achter de rug?
met msconfig de startuplist opgeschoond?
onnodige stappen in het bios uitgezet?
gedefragmenteerd?
Als je aan deze stappen hebt voldaan kan je inderdaad ook met een normale HD best snel starten. Bij m'n vorige PC was het langste wachten op het bios.
Op 6 juni Inspirion 7520 in ontvangst mogen nemen. Sindsdien is de laptop drie keer om onverklaarbare wijze uitgevallen. Elke keer gebeurde dit vlak na het opstarten van de laptop terwijl hij aangesloten was op netspanning en de batterij verwijdert was. De fan begint hard te draaien waarna de laptop uitvalt. Na opnieuw aanzetten functioneert de laptop de hele dag zonder problemen. De technische support afdeling van Dell gaf aan dat waarschijnlijk DC in, moederbord of software de boosdoener is. Ze konden me niet verder helpen omdat hun systemen eruit lagen
. Diagnostics vindt geen problemen. Heeft er iemand toenvallig vergelijkbare ervaringen?

Wat is de goedkoopste SSD + Caddy voor deze laptop? hoeft alleen windows 8 optepassen.
En kan je de dvd speler dan extern nog gebruiken?
Mvg, Thomas
En kan je de dvd speler dan extern nog gebruiken?
Mvg, Thomas
Dat kan je zelf prima eerst uitzoeken.
⏩ PVOutput☀️
De 8GB is een soort speciale hibernation partitie. Daar start hij dus razend snel van op. De rest van de msata dien als cache om de HDD te versnellenBootjes schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:10:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Simpele vraag over de Inspiron 15R se, kan je gemakkelijk de HDD vervangen door een SSD?
Je pakt een schroevendraaier, je draait hem op de kop haalt de benodigde schroefjes los en zoekt de locatie van de HDD op. Je klikt die los en haalt de caddy van de HDD af en drukt daar de SSD op. Je schuift die in het sata slot en je schroeft alles weer dicht.
Jup eitje.
Jup eitje.
⏩ PVOutput☀️
Dacht het al 
Kweet niet meer welke dell het was, maar je moest daar zelf het toetsenbord eruit halen om aan de hdd te kunnen.. dus dacht ik, toch maar even vragen of deze Dell ook niet zo is ^^
600 euro voor een full hd scherm (+85 voor ssd) is toch direct een mooie laptop voor m'n moeder, komt morgen ofzo binnen
Kweet niet meer welke dell het was, maar je moest daar zelf het toetsenbord eruit halen om aan de hdd te kunnen.. dus dacht ik, toch maar even vragen of deze Dell ook niet zo is ^^
600 euro voor een full hd scherm (+85 voor ssd) is toch direct een mooie laptop voor m'n moeder, komt morgen ofzo binnen
[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2013 14:06 ]
Het is wel iets lastiger dan dat, omdat je ook nog het frontje van de DVD-speler af moet halen en op de caddy moet klikken. Dat vind ik een vervelend karweitje omdat ik bang was het plastic te breken. Ging niet zo makkelijk.
Nu ja, ik zie wel.
Bij m'n HP (miskoop door hoge school toen ik nog niet veel wist van laptops/desktops) was dit heel gemakkelijk te doen
Bij m'n HP (miskoop door hoge school toen ik nog niet veel wist van laptops/desktops) was dit heel gemakkelijk te doen
SmokingCrop schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:56:
Simpele vraag over de Inspiron 15R se, kan je gemakkelijk de HDD vervangen door een SSD?
SmokingCrop vraagt of het makkelijk is de HDD te vervangen, niet of het makkelijk is de DVD te vervangenMarcoC schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:06:
Het is wel iets lastiger dan dat, omdat je ook nog het frontje van de DVD-speler af moet halen en op de caddy moet klikken. Dat vind ik een vervelend karweitje omdat ik bang was het plastic te breken. Ging niet zo makkelijk.

Niet zo'n scherpe foto, maar je kunt dus gewoon je HDD vervangen voor een SSD door je laptop open te schroeven (hoeft slechts een gedeelte van de onderkant open), je HDD uit z'n caddy te halen, SSD erin te proppen, caddy vast schroeven, onderkant van laptop vast te schroeven,
Oh, tnx voor de foto 
Is inderdaad niet moeilijk op die manier.
Is inderdaad niet moeilijk op die manier.
De linkerkant (kant van de fan) wordt wel heel erg heet. Als ik c.a. 45 minuten aan het gamen ben is het al zo heet geworden dat ik gewoon stop: het is totaal niet prettig om daar je hand op te steunen.
[ Voor 51% gewijzigd door Franjes op 20-06-2013 21:43 ]
De mijne start ook retesnel op, ik wist niet wat ik meemaakte de eerste weken. En ook nadat ik alles er op heb gegooid wat ik er op wil hebben blijft het ding gewoon razendsnel booten. Echt een wereld van verschil, hij is nauwelijks trager dan mijn Android tablet (al zet ik die natuurlijk minder vaak echt uit).Barry|IA schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:22:
WTF. Opeens start mijn 15R gewoon echt binnen 15 seconden op??
Op mijn Samsung 840 pro SSD:dierkx36 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:54:
Min: 318.4 MB/sec
Max: 414 MB/sec
Avg: 342.5 MB/sec
Access time: 0.1 sec
Burst rate: 144.8 MB/sec
CPU Usage: 2.8%
En op de 1TB:
Min: 3.7 MB/sec
Max: 106.9 MB/sec
Avg: 74.5 MB/sec
Access time: 20.6 ms
Burst rate: 107.2 MB/sec
CPU usage: 3.8%
zo.gisteravond een Samsung 840 pro geïnstalleerd... en wat een verschil zeg! fantastisch
Ik sta op het punt om de hoogste configuratie (met mSATA SSD dus) te bestellen nu die een mooie korting heeft.
Weet iemand of het mogelijk is alsnog Windows 7 te installeren op de 15R SE? Ik heb geen goede ervaring met Windows 8 en wil er eigenlijk van af als dat mogelijk is, maar kan ik alle drivers en het wisselen tussen GPU's dan nog aan de praat krijgen, etc.
Weet iemand of het mogelijk is alsnog Windows 7 te installeren op de 15R SE? Ik heb geen goede ervaring met Windows 8 en wil er eigenlijk van af als dat mogelijk is, maar kan ik alle drivers en het wisselen tussen GPU's dan nog aan de praat krijgen, etc.
Natuurlijk kan dat.
⏩ PVOutput☀️
En krijg ik er dan toevallig ook een schijfje bij met de (speciale?) drivers voor het systeem.
Nu ik het daar toch over heb, is het mogelijk/krijg ik er ook een schijfje/partitie bij met windows 8 erop in het geval ik win8 alsnog wil herinstalleren. En als dat een partitie is kan ik dat gewoon kopiëren naar een externe schijf toch?
Nu ik het daar toch over heb, is het mogelijk/krijg ik er ook een schijfje/partitie bij met windows 8 erop in het geval ik win8 alsnog wil herinstalleren. En als dat een partitie is kan ik dat gewoon kopiëren naar een externe schijf toch?
Drivers voor windows 7 en 8 zijn gewoon te downloaden op de dellsite: http://www.dell.com/suppo...tSelector?fkey=Drivers_PS.
Ik heb zelf moeten bellen om een dvd met Windows 8 te krijgen, maar kreeg deze wel gratis. Mijn broer heeft hier ook voor gebeld, maar moest wel betalen. Hij zat er niet standaard bij...
Ik heb zelf moeten bellen om een dvd met Windows 8 te krijgen, maar kreeg deze wel gratis. Mijn broer heeft hier ook voor gebeld, maar moest wel betalen. Hij zat er niet standaard bij...
Maaaar kan ik dan nog wel bestellen via de website voor al die kortingen of moet ik de bestelling van het hele apparaat via de telefoon doen voor zo'n schijfje en dus de kortingen niet kunnen toepassen? Of kan ik gewoon na het bestellen ze opbellen om te vragen voor een schijf?
Je kan via Dell Backup & Recovery een herstelschijf maken, dit kan zowel op DVD als USB, is wel iets van 23GB dacht ik.Ovindel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:38:
Dat is dan een programma geïnstalleerd op de pc vanuit de fabriek neem ik aan? Als dat inderdaad kan, dan brand ik gewoon een paar DVD'tjes. Ik heb niet zoveel verstand van dat herstellen, kan dat gewoon teruggezet worden als windows 8 helemaal verwijderd is van de HDD?
Officieel kan dat. Ik en mijn broertje lukte dat echter niet. Verschillende dvd's geprobeerd, twee verschillende laptops, zelfs een uur aan de lijn met dell support, niks hielp. Nou is de dell 'support' ook meer een 'klik aub op ok, dat zou het moeten zijn' 'oh, dat werkt niet, sorry dan hebben we geen idee. Nee, een dvd met daarop door ons windows 8 gezet kost u geld (30 euro) en nee, het is niet ons probleem dat wij zo'n brak programma meeleveren'.
Service ben ik dan ook niet over te spreken.
Service ben ik dan ook niet over te spreken.
Vreemd genoeg hebben een aantal modellen (ook weer niet alle) van de 17R SE weer wél een optie om een schijfje mee te bestellen voor €5.
En hoe weet ik niet precies, maar is het mogelijk om een kopie te maken op een externe harde schijf? Dan kan ik eventueel met een ubuntu live-cd oid de backup op de externe hdd weer op de interne zetten. Is alleen maar een hersenspinsel dus verder weet ik er ook niets van.
En hoe weet ik niet precies, maar is het mogelijk om een kopie te maken op een externe harde schijf? Dan kan ik eventueel met een ubuntu live-cd oid de backup op de externe hdd weer op de interne zetten. Is alleen maar een hersenspinsel dus verder weet ik er ook niets van.
Ik heb een nieuwe laptop nodig maar vind het geluid dat dat ding produceert nogal belangrijk alsook wil ik wel wat spelletjes kunnen spelen dus heb ik een dedicated grafische kaart nodig. Ik vereis geen superdeluxe graphics en stel mij meestal tevreden met de low settings.
Denken jullie dat indien ik wacht op de Haswell versie van deze laptop deze dan ook minder zal opwarmen wegens de zuinigheid en dus ook minder lawaai zal produceren?
Denken jullie dat indien ik wacht op de Haswell versie van deze laptop deze dan ook minder zal opwarmen wegens de zuinigheid en dus ook minder lawaai zal produceren?
Het verschil zal minimaal zijn.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij ligt de winst van Haswell meer bij de zuinigheid, dus je kan er waarschijnlijk langer mee doen op je accu. Ook is de ingebouwde gragische kaart verbeterd, maar aangezien er een dedicated kaart inzit heb je hier ook niet zoveel mee te maken. Prestatie winst van Haswell zal minimaal zijn, net als de geluidsproductie.Letsnow schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:47:
Ik heb een nieuwe laptop nodig maar vind het geluid dat dat ding produceert nogal belangrijk alsook wil ik wel wat spelletjes kunnen spelen dus heb ik een dedicated grafische kaart nodig. Ik vereis geen superdeluxe graphics en stel mij meestal tevreden met de low settings.
En stel dat ik zou gaan voor een Haswell met Iris Pro? Die zou iets onder de 650M presteren dus best wel genoeg voor wat ik ermee van plan ben. Zou dat een verschil maken in geluidsniveau?Wouter64 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:55:
[...]
Volgens mij ligt de winst van Haswell meer bij de zuinigheid, dus je kan er waarschijnlijk langer mee doen op je accu. Ook is de ingebouwde gragische kaart verbeterd, maar aangezien er een dedicated kaart inzit heb je hier ook niet zoveel mee te maken. Prestatie winst van Haswell zal minimaal zijn, net als de geluidsproductie.
Hoe staan jullie tegenover de Next Day In-Home service en de Accidental Damage-bescherming die Dell bied?
Voor het verschil in prijs tussen de i5 en i7 model van de 15R SE, zou ik ook de i5 kunnen nemen met aanvullende garantie en bescherming, of is dit het niet waard?
Voor het verschil in prijs tussen de i5 en i7 model van de 15R SE, zou ik ook de i5 kunnen nemen met aanvullende garantie en bescherming, of is dit het niet waard?
Ik heb 3 jaar Next Day In-Home service erbij besteld. Mijn vorige Dell had toen-ie net nieuw was een probleem, omdat ik 'm net had (zonder de garantie) stuurde Dell toch een monteur langs. Die garantie bevalt prima, dus nu erbij besteld. Accidental Damage heb ik niet. Sleep mijn laptop vaak ergens heen, maar doe er geen gekke dingen meeStygMa schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:15:
Hoe staan jullie tegenover de Next Day In-Home service en de Accidental Damage-bescherming die Dell bied?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Mijn 15R SE (hoogste model) is net binnen. Windows 8 werkt zoals verwacht beroerd, maar los van dat heb ik een aantal vreemde dingen opgemerkt.
Veel afbeeldingen zijn blurry, zo ook bv. alle icoontjes op de tweakers.net maar sommige afbeeldingen weer niet. Er valt geen touw aan vast te knopen maar het grootste gedeelte van de afbeeldingen op website zijn blurry. Het lijkt op een soort van automatisch inzoomen.
Op een EU toetsenbord staat naast "5" het euroteken, maar op dit toetsenbord staat er naast "4" een heel raar teken dat ik nog nooit eerder heb gezien en dit als output geeft: ¤
Ook vind ik dat de laptop regelmatig hapert; soms duurt het erg lang om een bepaald programma of opdracht uit te voeren en dit staat zelfs in het logboek van windows vermeld.
Bv. toen ik de eerste keer naar updates liet zoeken liep dat hele scherm vast. Dat was overigens in de metro interface, maar haperingen zijn er ook in de win7 interface. Voor mijn gevoel lijkt de HDD sloom te zijn, zou het kunnen dat dit zichzelf zou moeten oplossen als de cache SSD een tijdje gebruikt is?
Veel afbeeldingen zijn blurry, zo ook bv. alle icoontjes op de tweakers.net maar sommige afbeeldingen weer niet. Er valt geen touw aan vast te knopen maar het grootste gedeelte van de afbeeldingen op website zijn blurry. Het lijkt op een soort van automatisch inzoomen.
Op een EU toetsenbord staat naast "5" het euroteken, maar op dit toetsenbord staat er naast "4" een heel raar teken dat ik nog nooit eerder heb gezien en dit als output geeft: ¤
Ook vind ik dat de laptop regelmatig hapert; soms duurt het erg lang om een bepaald programma of opdracht uit te voeren en dit staat zelfs in het logboek van windows vermeld.
Bv. toen ik de eerste keer naar updates liet zoeken liep dat hele scherm vast. Dat was overigens in de metro interface, maar haperingen zijn er ook in de win7 interface. Voor mijn gevoel lijkt de HDD sloom te zijn, zou het kunnen dat dit zichzelf zou moeten oplossen als de cache SSD een tijdje gebruikt is?
Ik heb hem ook net binnen (gister) zelfde model met caching SSD. Werkt helemaal naar behoren. Heb twee kleine hickup's gehad die te maken hadden met een soort van hibernate mode waar hij niet uit wilde komen, maar dat was makkelijk op te lossen door het energie beheer helemaal aan te passen naar wat ik fijn vind.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de bouwkwaliteit, het toetsenbord en de snelheid van de laptop. Gister even geprobeerd L4D2 te spelen en dat ging makkelijk maxxed out op full HD. Gemiddeld 55 FPS.
@Ovindel, dat teken staat er bij mij ook op. Geen idee wat het is, iemand anders misschien? Nog een kleine tip, mik er gelijk het programma Classic Shell op dan ben je van dat hele gezeur met het Metro scherm af.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de bouwkwaliteit, het toetsenbord en de snelheid van de laptop. Gister even geprobeerd L4D2 te spelen en dat ging makkelijk maxxed out op full HD. Gemiddeld 55 FPS.
@Ovindel, dat teken staat er bij mij ook op. Geen idee wat het is, iemand anders misschien? Nog een kleine tip, mik er gelijk het programma Classic Shell op dan ben je van dat hele gezeur met het Metro scherm af.
Owja je begint nu over het energiebeheer en dat doet mij weer aan iets anders denken wat ik had opgemerkt. Ik zie veel verschillende mogelijkheden voor "slaapstand" staan maar ik kom er niet uit wat ik het beste kan gebruiken. Ik heb geen zin in een lage-energiemodus die dus wel stroomt vreet en niet nodig is omdat de laptop snel genoeg uit een volledige slaapstand kan komen zoals ik gewend ben van mijn win7 desktop. Hoe zit dit in elkaar? Als ik nu op slaapstand klik blijft de power button knipperen, en dat betekent volgens mij dat hij nog steeds stroomt verbruikt. Wat is dan weer sluimerstand?
Verder zag ik allerlei opties voor de batterij. Nu weet ik dat je een batterij niet constant moet opladen, maar ik zie allemaal leuke opties waar ik dus geen verstand van heb. Is het dus zo dat je met deze laptop de batterij er niet uit hoeft te halen als je deze aan het stopcontact laat zitten of wel? En wat kan ik het beste instellen in dat batterij programma?
Sorry voor misschien eenvoudige vragen, maar ik heb mijn hele leven gewerkt met een desktop dus dit is even nieuw voor mij.
Verder zag ik allerlei opties voor de batterij. Nu weet ik dat je een batterij niet constant moet opladen, maar ik zie allemaal leuke opties waar ik dus geen verstand van heb. Is het dus zo dat je met deze laptop de batterij er niet uit hoeft te halen als je deze aan het stopcontact laat zitten of wel? En wat kan ik het beste instellen in dat batterij programma?
Sorry voor misschien eenvoudige vragen, maar ik heb mijn hele leven gewerkt met een desktop dus dit is even nieuw voor mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Ovindel op 28-06-2013 12:19 ]
Dit komt omdat de DPI waarschijnlijk op 125% ingesteld staatOvindel schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:11:
Mijn 15R SE (hoogste model) is net binnen. Windows 8 werkt zoals verwacht beroerd, maar los van dat heb ik een aantal vreemde dingen opgemerkt.
Ik haal deze twee dingen ook nog steeds door elkaar, maar heb nu toch maar besloten eens op te zoeken wat wat is.Ovindel schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:18:
Owja je begint nu over het energiebeheer en dat doet mij weer aan iets anders denken wat ik had opgemerkt. Ik zie veel verschillende mogelijkheden voor "slaapstand" staan maar ik kom er niet uit wat ik het beste kan gebruiken. Ik heb geen zin in een lage-energiemodus die dus wel stroomt vreet en niet nodig is omdat de laptop snel genoeg uit een volledige slaapstand kan komen zoals ik gewend ben van mijn win7 desktop. Hoe zit dit in elkaar? Als ik nu op slaapstand klik blijft de power button knipperen, en dat betekent volgens mij dat hij nog steeds stroomt verbruikt. Wat is dan weer sluimerstand?
Volgens microsoft:
De slaapstand is een energiebesparende stand waar de computer snel uit kan worden gehaald (gewoonlijk binnen een aantal seconden) wanneer u uw werkzaamheden hervat. Het inschakelen van de slaapstand is vergelijkbaar met het pauzeren van een dvd-speler: de computer zet onmiddellijk alle bewerkingen stil en start deze weer op het moment dat u uw werkzaamheden hervat.
De sluimerstand is een energiebesparende stand die voornamelijk is ontworpen voor laptops. Terwijl bij de slaapstand uw instellingen in het geheugen worden opgeslagen en er een kleine hoeveelheid stroom wordt verbruikt, worden uw geopende bestanden en programma's in de sluimerstand op de harde schijf opgeslagen en wordt de computer uitgeschakeld. Van alle energiebesparende modi die er in Windows beschikbaar zijn, is de sluimerstand de zuinigste. Gebruik de sluimerstand op een laptop wanneer u weet dat u de computer gedurende een langere periode niet zult gebruiken en in die tijd niet in de gelegenheid bent om de accu op te laden.
Een tijdje geleden heb ik dezelfde vraag gesteld hier, toen ik ook al die opties tegen kwam:Ovindel schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:18:
N0EPie0910 op vrijdag 15 maart 2013 22:57
Gewoon je batterij eruit halen, als je deze niet nodig hebt. Hoever je hem moet opladen voordat je hem eruit haalt, weet ik niet precies. De ene site schrijft +/- 40%, de andere weer 80%..
Over die "blurry" afbeeldingen, ik weet niet wat je exact bedoelt, maar, zoals hierboven al staat: ben je niet gewoon (per ongeluk) ingezoomd in je browser? Windows wilt ook nog wel eens automatisch inzoomen (Configuratiescherm > Vormgeving en persoonlijke instellingen > Beeldscherm: Tekst en andere items groter of kleiner maken)
Dat tekentje op de 4 heb ik ook geen idee wat het is.
*Zoekt heel internet af*
Dit is wat ik heb gevonden erover: http://www.fileformat.info/info/unicode/char/a4/index.htm
Nog steeds is me niet duidelijk waarom het op het toetsenbord een ander symbooltje is dan ¤...
Thanks mensen!
Het was inderdaad het DPI dat op 125% stond, ook wel logisch aangezien het een erg hoge resolutie op zo'n klein scherm is.
Dat is duidelijk over die sluimerstand! Dan zet ik voortaan mijn laptop in de sluimerstand, opstarten daaruit duurt nog geen 10 seconden. Alleen blijft het verwarrend dat deze sluimerstand (volgens mij) dezelfde modus is als de slaapstand op mijn win7 desktop. Bij win7 en daarvoor heb je ook stand-by, dit is volgens mij dan weer de slaapstand van win8. Allemaal vreemde toestanden, maar volgens mij werkt het nu in ieder geval zoals het zou moeten.
Het was inderdaad het DPI dat op 125% stond, ook wel logisch aangezien het een erg hoge resolutie op zo'n klein scherm is.
Dat is duidelijk over die sluimerstand! Dan zet ik voortaan mijn laptop in de sluimerstand, opstarten daaruit duurt nog geen 10 seconden. Alleen blijft het verwarrend dat deze sluimerstand (volgens mij) dezelfde modus is als de slaapstand op mijn win7 desktop. Bij win7 en daarvoor heb je ook stand-by, dit is volgens mij dan weer de slaapstand van win8. Allemaal vreemde toestanden, maar volgens mij werkt het nu in ieder geval zoals het zou moeten.
Sinds deze week problemen met de laptop, vooral het draadloos netwerk.
Normaal haal ik snelheden tot 2 MB/s op ons thuisnetwerk, nu schommelt het tussen de 0 en 400 kb/s, ook is de verbinding behoorlijk instabiel en valt de verbinding random weg. (ook kan hij daarna soms niet meer verbinden met het netwerk)
Via dell site drivers proberen te installeren, alleen bij het initialiseren geeft hij melding dat het systeem niet compatibel is.
Ook het automagische 'Systeem analyseren voor updates' geeft de melding "Uw product wordt momenteel niet ondersteund door het Dell Driver Analyze-hulpprogramma."
Iemand een idee on what to do now? (het programma driver pack solution geeft de melding dat alle drivers up to date zijn.)
Andere apparaten op het netwerk hebben nergens last van
Edit: Na een bezoek aan de Intel site, en daar de driver updater te runnen lijkt het te zijn opgelost.Toch vind ik het nog raar dat dell zegt dat mijn systeem niet ondersteund wordt.
Normaal haal ik snelheden tot 2 MB/s op ons thuisnetwerk, nu schommelt het tussen de 0 en 400 kb/s, ook is de verbinding behoorlijk instabiel en valt de verbinding random weg. (ook kan hij daarna soms niet meer verbinden met het netwerk)
Via dell site drivers proberen te installeren, alleen bij het initialiseren geeft hij melding dat het systeem niet compatibel is.
Ook het automagische 'Systeem analyseren voor updates' geeft de melding "Uw product wordt momenteel niet ondersteund door het Dell Driver Analyze-hulpprogramma."
Iemand een idee on what to do now? (het programma driver pack solution geeft de melding dat alle drivers up to date zijn.)
Andere apparaten op het netwerk hebben nergens last van
Edit: Na een bezoek aan de Intel site, en daar de driver updater te runnen lijkt het te zijn opgelost.Toch vind ik het nog raar dat dell zegt dat mijn systeem niet ondersteund wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door Sibrand op 29-06-2013 13:14 ]
Overigens viel me op dat de cache SSD een Lite-On LMT 32L3M is. Op hardware.info staat een test van deze en de snelheden zijn niet echt wat je verwacht van een SSD.
Nu ik toch bezig ben, de HDD die erin zit is deze: pricewatch: Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB Dit is toch echt een andere dan de WD die ik in veel reviews zie staan.
Nu ik toch bezig ben, de HDD die erin zit is deze: pricewatch: Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB Dit is toch echt een andere dan de WD die ik in veel reviews zie staan.
Ik heb toch echt deze HDD erin zitten: WDC WD10JPVT-75A1YT0
Dit is een Western Digital Scorpio Blue. Ik heb er verder geen cache SSD in zitten.
Dit is een Western Digital Scorpio Blue. Ik heb er verder geen cache SSD in zitten.
Als ik de BIOS (of UEFI zoals het nu heet) en apparaatbeheer moet geloven zit die Seagate er toch echt in. Ik heb de laptop niet opengemaakt.
Nu heb ik vandaag een klein probleempje: het Catalyst Control Center van AMD werkt niet meer. Het proces draait gewoon, en als ik de pc opstart verschijnt het icoontje ook in de balk onderin maar als ik erop klikt verdwijnt het icoontje en krijg ik de melding:
Nu heb ik vandaag een klein probleempje: het Catalyst Control Center van AMD werkt niet meer. Het proces draait gewoon, en als ik de pc opstart verschijnt het icoontje ook in de balk onderin maar als ik erop klikt verdwijnt het icoontje en krijg ik de melding:
Toevoeging: gisteren zijn er een aantal updates geïnstalleerd, waaronder blijkbaar een update voor de intel gpu die er bij windows update tussen was gestopt. Ook volgens apparaatbeheer werkt de AMD gpu niet meer.Catalyst Control Center kan niet worden gestart. Er zijn momenteel geen instellingen die geconfigureerd kunnen worden met Catalyst Control Center.
[ Voor 15% gewijzigd door Ovindel op 30-06-2013 13:42 ]
Probleem met CCC heb ik ook een keer gehad, probeer om de AMD driver eerst te verwijderen en daarna de nieuwste driver van de AMD site te downloaden, dit hielp bij mij.
Ik heb een probleem met de metro apps, vaak als ik mijn computer uit slaapstand haal en ik start dan een metro app op zoals de e-mail app of de windows store krijg ik grote zwarte blokken te zien die over tekst/knoppen heen komen. Ik heb het idee dat deze glitches door de switchable graphics komen, aangezien ze vaak opgelost zijn als ik de computer even kort inplug en daarna weer van de stroom afhaal. Hebben meer mensen hier problemen mee? Vaak als ik met mijn muis over de zwarte gedeelten heenga knipperen ze en verdwijnen ze ook af en toe.
Hieronder screenshots van de 'glitches':
-hier lijkt in principe niets mis, maar als je goed kijkt zie je dat de witte lijnen in de kalender niet doorlopen en er rechtsonder een groot grijs vlak zit.

Ik heb een probleem met de metro apps, vaak als ik mijn computer uit slaapstand haal en ik start dan een metro app op zoals de e-mail app of de windows store krijg ik grote zwarte blokken te zien die over tekst/knoppen heen komen. Ik heb het idee dat deze glitches door de switchable graphics komen, aangezien ze vaak opgelost zijn als ik de computer even kort inplug en daarna weer van de stroom afhaal. Hebben meer mensen hier problemen mee? Vaak als ik met mijn muis over de zwarte gedeelten heenga knipperen ze en verdwijnen ze ook af en toe.
Hieronder screenshots van de 'glitches':
-hier lijkt in principe niets mis, maar als je goed kijkt zie je dat de witte lijnen in de kalender niet doorlopen en er rechtsonder een groot grijs vlak zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter64 op 30-06-2013 14:15 ]
Dat van het CCC is gefixt. Een update van intel gpu bleek te boosdoener, een nieuwe versie van de amd driver was de oplossing.
En ik heb het advies van JelkeBart om Classic Shell erop te zetten opgevolgd, alleen duurt het zo'n halve minuut eer het programma start dus het startscherm overslaan wil maar niet lukken. In eerste instantie werkt het wel, maar nu dus niet meer. Op het net staat dit probleem vaker vermeld maar er is geen oplossing (die werkt), dan maar wachten tot windows 8.1...
En ik heb het advies van JelkeBart om Classic Shell erop te zetten opgevolgd, alleen duurt het zo'n halve minuut eer het programma start dus het startscherm overslaan wil maar niet lukken. In eerste instantie werkt het wel, maar nu dus niet meer. Op het net staat dit probleem vaker vermeld maar er is geen oplossing (die werkt), dan maar wachten tot windows 8.1...
Heeft iemand hier toevallig naderhand een backlit toetsenbord geplaatst? Ik zit een beetje te googlen op 2GG30 (part-number) maar ze zijn of belachelijk duur of een UK layout. Ik heb namelijk best wel spijt dat ik er niet voor gekozen heb. Weet iemand toevallig een goedkope aanbieder?
Anoniem: 518716
Kan ik de mSata ssd stoppen met gebruiken als cache?
En inplaats daarvan hem gebruiken voor windows op te installeren en van op de mSata ssd te booten?
Als dit niet kan, kan ik dan een andere mSata ssd gebruiken (een van 128 Gb) om van te booten?
En inplaats daarvan hem gebruiken voor windows op te installeren en van op de mSata ssd te booten?
Als dit niet kan, kan ik dan een andere mSata ssd gebruiken (een van 128 Gb) om van te booten?
Wellicht kun je in de Dell Chat vragen of ze deze ook los verkopen?XXI schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:49:
Heeft iemand hier toevallig naderhand een backlit toetsenbord geplaatst? Ik zit een beetje te googlen op 2GG30 (part-number) maar ze zijn of belachelijk duur of een UK layout. Ik heb namelijk best wel spijt dat ik er niet voor gekozen heb. Weet iemand toevallig een goedkope aanbieder?
Wat vind jij trouwens belachelijk duur?
Een backlit toetsenbord koste bij het samenstellen €40,- extra. Daar gaat al de prijs voor een 'normale' vanaf (€20,-??). Dus hou wel zeker rekening met €60,-
Voor gebruikers die de 15r SE als traag ervaren, de volgende tips:
- Deinstalleer ALLE Dell meuk (op benodigde driverrs na).
- Installeer CCleaner en fris regelmatig je register op (ik doe dit wekelijks).
- Zorg dat alle drivers up to date zijn.
Mijn 15r SE met de normale 5400rpm HDD start nu VOLLEDIG op binnen 15 seconden (inclusief wachtwoord invoeren e.d.).
- Deinstalleer ALLE Dell meuk (op benodigde driverrs na).
- Installeer CCleaner en fris regelmatig je register op (ik doe dit wekelijks).
- Zorg dat alle drivers up to date zijn.
Mijn 15r SE met de normale 5400rpm HDD start nu VOLLEDIG op binnen 15 seconden (inclusief wachtwoord invoeren e.d.).