Een aantal weken geleden heb ik voor iemand een Dell Inspiron 15R SE (Core i5, 6GB, 750GB hdd) laptop besteld. Omdat de Windows installatie van Dell niet helemaal goed liep kwa performance, heb ik besloten om Windows 8 clean te installeren, daarna was de laptop een stuk sneller.
Echter zitten we nu met het volgende probleem:
Als de laptop aangezet word zien we het Dell logo en daaronder het draaiende rondje, als Windows 8 gestart is geeft de laptop geen beeld meer. Het beeld staat wel aan, maar laat alleen zwart zien. Als ik dan via VGA een extern scherm aansluit geeft deze gewoon beeld. De beeldinstellingen staan op dupliceren, dus eigenlijk moet ik op beide schermen beeld hebben.
Er staat ingesteld dat na 20 minuten het beeldscherm uitgeschakeld wordt. Dit gebeurd ook gewoon, maar als je dan weer met de laptop wilt gaan werken, dan geeft deze geen beeld meer op dezelfde manier. Ook dan heb ik via VGA gewoon beeld. De problemen komen niet altijd, maar wel best vaak voor.
Ik heb verschillende versies van de AMD en Intel drivers geprobeerd. Van Dell zelf heb ik verschillende drivers geprobeerd, maar ik heb ook geprobeerd om bij AMD en Intel zelf te downloaden. Ook heb ik de instellingen van Intel en AMD op maximale prestaties gezet, dit geeft ook geen verandering.
Het is een erg irritant probleem, en ik hoop dat er hier iemand is die weet wat dit is.
Verder zijn we heel erg tevreden over de laptop!