Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 21:41
Hee,

Iemand die mij kan helpen?
Ik wil ook wel graag een SSD in me laptop.

http://www.marktplaats.nl...eopend-in-verpakking.html

Zou deze passen? voor 55 euro mocht ik hem overkopen.
En dan moet ik nog zon slotje hebben zodat ik de dvd drive er uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51
Dat past gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oké, en is deze snel? heb er niet echt verstand van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Thewisbone schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:17:
Hee,

Ik wil ook wel graag een SSD in me laptop.

http://www.marktplaats.nl...eopend-in-verpakking.html

Zou deze passen? voor 55 euro mocht ik hem overkopen.
En dan moet ik nog zon slotje hebben zodat ik de dvd drive er uit kan halen.

Dit lijkt me niet echt een goede deal, aangezien je voor 53 euro dezelfde SSD nieuw kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oh, haha. Thanks!

Wat een oplichter dan.

Dan maar even 30 euro bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXI
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 13:16

XXI

ChillPascal schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Wellicht kun je in de Dell Chat vragen of ze deze ook los verkopen?

Wat vind jij trouwens belachelijk duur?
Een backlit toetsenbord koste bij het samenstellen €40,- extra. Daar gaat al de prijs voor een 'normale' vanaf (€20,-??). Dus hou wel zeker rekening met €60,-
Als ik ze enkel tegenkom voor 120 euro of meer, dan vind ik het toch aardig aan de prijzige kant. De UK variant daarentegen voor een euro of 60 maar dat is niet wat ik zoek. Bij de Dell support krijg ik overigens het antwoord dat ik alleen maar een toetsenbord kan bestellen via de Sales afdeling. Bij Sales zeggen ze weer dat ik enkel het toetsenbord kan bestellen van mijn oorspronkelijke configuratie, non backlit dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Thewisbone schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:08:
Oh, haha. Thanks!

Wat een oplichter dan.

Dan maar even 30 euro bieden
Ik zie niet in waarom de aanbieder aan oplichter zou zijn, al vroeg hij 100 euro...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Nou het is natuurlijk veelste veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:01
Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:34:
Nieuwe chips verschijnen meestal binnen 1 a 2 weken bij dell. Het heeft ook geen enkele zin de oude nog te verkopen, de prijs blijft immers hetzelfde.
Even een blast from the past; bovenstaande was naar aanleiding van mijn vraag wanneer de Haswell versie van de 15R SE te verwachten zou zijn. We zijn inmiddels dus 5 weken verder (na de introductie van Haswell) en deze CPUs zijn nog steeds niet te bestellen voor deze laptops.

Niet om zuur te doen, maar ter referentie voor het nageslacht als iemand zich later nog eens afvraagt hoe snel deze serie/fabrikant zijn systemen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Thewisbone schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:07:
dus? als hij er 100 voor vraagt, en jij betaald dat... is het niet veel te duur, want je had het ervoor over.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Thewisbone schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:07:
Dat is wat anders.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:29
Barry|IA schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:51:

- Zorg dat alle drivers up to date zijn.
Zorg er dan wel voor dat je de drivers binnenhaalt via de Dell site en niet via Windows Update. Al een paar keer meegemaakt dat door Windows Update drivers onverklaarbare ntdll.dll foutmeldingen optraden. (en gebruik systeemherstel, is altijd handig in dit soort gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Nog een vrij algemene vraag, maar ik heb een nieuwe 15R SE, maar nu heb ik deze gekregen als stage vergoeding. Factuur/garantie staat niet op mijn naam (stagebedrijf), maar mocht er wat mee zijn, moet het via de originele koper gaan of omdat ik dat ding in mijn bezit heb maakt het voor Dell dan verder niet uit? Of is de garantie ook officieel overdraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05 10:52
Ik ben al een tijd op zoek naar een fijne hoes voor mijn 15rSE. Geen laptop tas, maar een hoes die in mijn eigen rugzak toch enige bescherming brengt (met name tegen krassen; beetje tegen valschade).

Iemand toevallig een hoes gekocht die hieraan voldoet en goed bevalt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

ik heb vorige week the gimp van crumpler gekocht. die is wel wat te ruim in de breedte, maar verder past ie prima, en kwaliteit is zeker prima!

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Laatst online: 25-05 14:09
Ik heb er een van case logic, hij is aan de buitenkant van zacht spul (niet dat plastic). Je ziet die veel bij de Mediamarkt. Wel het gevoel dat hij goed beschermt, maar hij had misschien iets beter aan kunnen sluiten op de laptop. Net als bij mystic is er toch wel wat speling binnen.
Je hebt ook de originele hoes van Dell trouwens, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is, maar kan me voorstellen dat die wat nauwer sluit.

[ Voor 6% gewijzigd door StygMa op 11-07-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Jammer dat er nog steeds geen haswell versie van de Inspiron beschikbaar is. Ze lijken nogal een grote stock te moeten laten afvloeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Afgelopen weekend zo slim geweest om een flesje bier om te gooien over mijn 15R. Enige dat stuk lijkt is mijn hard disk, iets dat ik niet zo snel zou verwachten als er geen vocht bij in de buurt is gekomen.
Nu had ik geprobeerd om een nieuwe hard disk te kopen (Seagate ST1000LM024), maar helaas had deze een andere revisie (3) printplaatje. De harddisk gaat wel spinnen, maar data benaderen is niet mogelijk.
Sinds dien ben ik specifiek op zoek naar naar de Seagate 1TB drive die geleverd is in de 15R. Marktplaats gaf me 1 resultaat, maar de verkoper reageert helaas niet.

Is hier iemand op het forum die zo'n schijf aanbied? Of het aandurft om 'm op locatie (omgeving Noord-Holland) de printplaat uit te lenen? Uiteraard tegen een kleine vergoeding en bij spontane schade (lijkt me sterk) aan de hard disk een volledige vergoeding.

Zou mij heel erg redden, want had geen backups van mijn foto's van dit jaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Laatst online: 17-06 07:04
antonyms schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:21:
Ik ben al een tijd op zoek naar een fijne hoes voor mijn 15rSE. Geen laptop tas, maar een hoes die in mijn eigen rugzak toch enige bescherming brengt (met name tegen krassen; beetje tegen valschade).

Iemand toevallig een hoes gekocht die hieraan voldoet en goed bevalt :)?
Wat dacht je van deze hoezen? http://accessories.euro.d...11711,460-11709,460-11710. Lijkt mij dat die gewoon passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
N0EPie0910 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:13:
[...]

Wat dacht je van deze hoezen? http://accessories.euro.d...11711,460-11709,460-11710. Lijkt mij dat die gewoon passen
Die heb ik ook! werkt wel goed.
Zit alleen geen handvatje aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conqueror42
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:16
zojuist de basisconfiguratie met i5 van 700 euro besteld. Met 10% vipkorting en 5% spaarwinkelen komt t uiteindelijk uit op 600 euro ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
Ik heb regelmatig dat ineens de fan heel hard aanslaat en blijft draaien.
Ik draai de laatste firmware.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:06:

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-06 20:36
pitchdown schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:06:

De fan gaat na een tijdje niet zachter??
Die van mij begint soms ook spontaan te blazen terwijl de laptop idle staat, maar gaat dan na een tijdje wel weer zachter
Idle temperatuur van de CPU ligt bij mij meestal rond de 47-53 graden, als ie daar boven komt gaan de fans meestal sneller draaien.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:31
De Intel pch temperatuur is dan wel >62 graden? Dat is bij mij namelijk zo en hoewel de temperaturen niet schokkend zijn slaat de fan wel vol aan (4500 RPM). Mijn eigen ervaring is dat je de fan op 2800 RPM kunt zetten zonder dat de temperaturen significant toenemen (dit kan bijv. met HWinfo64, maar zou waarschijnlijk ook met speedfan kunnen, iets lichter programma).

Als je dit wat tricky vindt kun je altijd proberen om de airflow onder/in de laptop wat beter te krijgen. Zelf heb ik een aantal zomers geleden een coolpad gemaakt voor tijdens het gamen op mijn vorige laptop (GPU kwam boven de 80 graden uit, dan hebben we het over temperaturen). En hoewel deze niet is geoptimaliseerd voor deze laptop, (en ik via USB maar twee van de vier extra fans op een laag toerental heb draaien) helpt deze toch wel redelijk. Een standaard coolpad uit de winkel zou dus ook nog wel iets met de temperaturen kunnen doen. Vaak helpt het voor de airflow ook al wel om de laptop op blokjes te zetten. De meeste standaard coolpads schijnen niet per sé beter te koelen als je ze aan zet, maar dat terzijde

Ik gebruik mijn laptop thuis altijd met twee schermen, je zou ook kunnen proberen of het wat uitmaakt de AMD GPU in te stellen voor displayswitch.exe, dat zou de CPU wat kunnen ontlasten. Ook wil deze laptop nog wel eens druk bezig zijn met vanalles en nog wat. Ik denk dat het aan Mcafee ligt. Helaas blijkt het moeilijk te zijn dit programma af te sluiten: blijkbaar is er nog ergens anders een instelling waardoor dit progsel toch hardnekkig op blijft starten.
Het energieverbruik en dus de gegenereerde warmte zou je ook kunnen beperken in energiebeheer.

Voor meer tips en tricks kun je wat in het cooling forum rondneuzen.

[ Voor 92% gewijzigd door Lothlórien op 18-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524334

Is het HD scherm van de SE een grote toevoeging ten opzichte van het standaard scherm? Ik speel geen games en zal de laptop dus alleen gebruiken voor standaard dingen als office en internet.

En is die hogere resolutie van de SE wel geschikt voor 15 inch? Is dit niet beter op 17 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Lothlorien67 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:28:
De Intel pch temperatuur is dan wel >62 graden? Dat is bij mij namelijk zo en hoewel de temperaturen niet schokkend zijn slaat de fan wel vol aan (4500 RPM). Mijn eigen ervaring is dat je de fan op 2800 RPM kunt zetten zonder dat de temperaturen significant toenemen (dit kan bijv. met HWinfo64, maar zou waarschijnlijk ook met speedfan kunnen, iets lichter programma).
Kan je uitleggen hoe dit moet met HWiNFO64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
je opent de sensors en vandaaruit klik je op het "fan" symbooltje. Wel de temperaturen blijven monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06-2020
15R SE met de i7 zonder blueray met alle kortingen voor 600€ te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheesieUnion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 10:41
Ik heb pas geleden de duurste variant van de 15R SE gekocht, die ook Blu-Rays kan lezen, maar helaas heb ik hier wat problemen mee. Gisteren werden bij mij thuis 4 Blu-Rays geleverd, die ik besteld had. Deze uitproberen en toen bleek het dat er maar twee het goed deden. Bij de andere twee gebeurde het volgende: Ik stop ze in de discdrive en hij begint een heleboel geluid te maken. In Verkenner detecteert hij geen disc in de drive en als ik hem probeer te openen blijft hij vasthangen. Zelfs als ik een programma open dat iets met de Blu-Ray drive doet gebeurt hetzelfde (PowerDVD en Blu-Ray Copy). Als ik de disc dan eject doen blijven de programma's ineens niet meer hangen. Gisteren wat later op de dag ging ik het nog eens proberen en toen deed geen enkele Blu-Ray het meer. Ik heb de Dell Diagnostics tool gedraaid en die geeft geen fouten. Ondertussen heb ik ook al contact opgenomen met Dell, maar misschien dat iemand hier mij kan helpen. DVD's speelt hij overigens wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Lothlorien67 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:34:
je opent de sensors en vandaaruit klik je op het "fan" symbooltje. Wel de temperaturen blijven monitoren.
Kan je een screenshot maken? Ik zal wel blind zijn, maar zie nergens een fan-symbooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24
Ik zag eergister deze nieuwe WIFI driver voor de 15R SE 7520 op de dell drivers & downloads site staan:

Intel Centrino(R) Advanced-N 2230 WiFi Driver, 16-7-2013, 15.6.1.6, A05 - windows 8

Natuurlijk gelijk geinstalleerd, maar helaas: de driver lijkt niet te werken. De installatie zelf verliep wel goed, maar de WIFI verbinding was vervolgens weg (bij apparaatbeheer melding van een ontbrekende driver).

Ik heb uiteindelijk d.m.v. systeemherstel de WIFI weer werkend gekregen...

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of die hem wel aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 07:18
Eerder een vraagje mbt de inspiron 15z (ultrabook variant), zeker nu in de vakantie heb ik mijn laptop vooral op mijn bureau staan,

aangezien je de accu er niet uit kunt halen, is het beter om constant op te laden tot +- 80% vervolgens te gebruiken tot +- 20%? Of gewoon constant in het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
peterhav schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:54:
Ik zag eergister deze nieuwe WIFI driver voor de 15R SE 7520 op de dell drivers & downloads site staan:

Intel Centrino(R) Advanced-N 2230 WiFi Driver, 16-7-2013, 15.6.1.6, A05 - windows 8

Natuurlijk gelijk geinstalleerd, maar helaas: de driver lijkt niet te werken. De installatie zelf verliep wel goed, maar de WIFI verbinding was vervolgens weg (bij apparaatbeheer melding van een ontbrekende driver).

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of die hem wel aan de praat hebben gekregen?
Bij mij werkt de driver zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ambianz schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:27:
Eerder een vraagje mbt de inspiron 15z (ultrabook variant), zeker nu in de vakantie heb ik mijn laptop vooral op mijn bureau staan,

aangezien je de accu er niet uit kunt halen, is het beter om constant op te laden tot +- 80% vervolgens te gebruiken tot +- 20%? Of gewoon constant in het stopcontact?
Ik zou hem gewoon constant op de stroom laten, tegenwoordig zijn de laptops wel zo slim om niet continu te blijven opladen als de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Hellup!

Ik heb zojuist een Crucial M4 128GB SSD erin geprikt, en de originele HDD eruit gehaald en die in een extern behuizingtje gestopt.

Nu het probleem, ik heb die Dell recovery disc's op 4 DVDtjes gezet.
Probleem is als ik eindelijk in de Dell recovery software kom zegt die dat mijn schijf minimaal 934GB (1TB neem ik aan) nodig te hebben.

Probleem 2 is, als ik probeer te booten met mn oude HDD (via USB) krijg ik het leuke nieuwe BSOD beeld te zien.

Enige aanleiding hoe dit kan?
Kan ik een Windows 8 disc erin gooien zonder de lincentie van de disc te gebruiken, maar juist die van Dell?

Wordt zowiezo een beetje vaag van al die Dell shit die erop zit zelfs met het booten maarja.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:14
Booten vanaf een externe HDD gaat natuurlijk niet zomaar, dat kan je nu vergeten.
Windows tracht naar de AHCI interface te kijken, terwijl het geheel probeert te starten via USB.

Je kan een kale Windows installatie gebruiken. De Windows licentie bevindt zich in de UEFI, er is fysiek geen sticker meer op je laptop aanwezig. Daarna drivers pakken van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Oke dus dat werkt niet :)

Dus als ik nu een W8 discje tevoorschijn tover van bv het internet, heb ik dan alsnog de legale W8 van Dell?
Vindt t maar een beetje raar dat ze mij vertellen een recovery disc te maken en dit zou moeten werken op een SSD, maar dat ik in feite een 1TB SSD nodig heb.. 8)7

EDIT: Dell zei dat ik basicly fucked was qua support van hun kant omdat ik zelf de SSD heb geplaats, maar vertelde mij wel de Rapid Storage Driver te instaleren.
Wat ik knap vind als ik niet eens Windows in kom.

[ Voor 26% gewijzigd door Tvvugt op 25-07-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
is er ook daadwerkelijk verteld dat het op een SSD zou werken? Normaliter zijn die recovery's bedoeld met de originele HDD (of iig die grootte). Ik vind het ook erg krom hoor...
Je kan legale Windows 8 ISO's downloaden van de site van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Tvvugt schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:41:
Oke dus dat werkt niet :)

Dus als ik nu een W8 discje tevoorschijn tover van bv het internet, heb ik dan alsnog de legale W8 van Dell?
Vindt t maar een beetje raar dat ze mij vertellen een recovery disc te maken en dit zou moeten werken op een SSD, maar dat ik in feite een 1TB SSD nodig heb.. 8)7
Volgens mij kan je idd een W8 iso ergens vandaan toveren en installeren. Je installatie is dan gewoon legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Stef42 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:43:
is er ook daadwerkelijk verteld dat het op een SSD zou werken? Normaliter zijn die recovery's bedoeld met de originele HDD (of iig die grootte). Ik vind het ook erg krom hoor...
Je kan legale Windows 8 ISO's downloaden van de site van Microsoft.
Oh top doe ik dat, heb ik gelijk een installatie zonder Dell bloatware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Is dat de Nederlandse versie?
Niet dat ik geen Engels kan maar instaleer mijn windows al jaren Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Mocht je de guide hebben gevolgd wordt gewoon de Nederlandse versie gedownload. Voer het programma daarvoor uit op een computer die ook Nederlands is. Anders kan je bij de installatie dit ook altijd nog aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Probleem is, SSD is nu helemaal leeg.
Gewoon dit kleine 5MB bestandje op een DVD zetten en dit zal W8 instaleren?
Lijkt me heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Lees even die link door, dan kom je erachter! Lijkt me toch niet zo moeilijk....?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Stef42 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:47:
Lees even die link door, dan kom je erachter! Lijkt me toch niet zo moeilijk....?!
Ik snap het maar dit gaat volgens mij om een upgrade op een systeem waar je windows al van kan opstarten.
Mijn laptop doet op het moment niets opstarten, hoe kan ik deze installatie voltooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Heb het geprobeerd maar hij vind de installatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Weet iemand of het mogelijk is om Dell software opnieuw te instaleren.
(wil bijvoorbeeld mn touchpad en media key software wel graag weer gebruiken op mijn nieuwe SSD.

Doe eerst zelf meer onderzoek en drie keer achter elkaar een bericht plaatsen is ook niet nodig. Je kan gewoon je oude bericht wijzigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bolletje op 25-07-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Laatst online: 07:18
Misschien wat meer research doen voordat je iets post, of de edit knop gebruiken.

Je kunt via de dellsite automatsich je laptop detecteren en alle beschikbare software opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
Ik heb gewoon een ISO gedownload, deze heeft de Windows key uit mn BIOS gevist en is nu bezig met de installatie.
Vind het maar vaag dan OEM's geen Discs meer meeleveren maar tot dusver opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 13:44
Even een vraagje,

Een tijdje geleden had ik de 840 pro SSD gekocht, ingebouwd, en de drive vervangen met de orginele HDD. Allemaal goed en wel maar ik had toch 2 problemen en heb hierdoor de SSD verkocht.

Zonder de intel rapid storage driver draaide de SSD niet op volle snelheid (40% trager). Dan installeerde ik de driver maar dan was mijn standaard HDD nergens meer toegangkelijk. Niet in 'My Computer', 'device mananger' of 'disk manangement'.

Als tweede ging de fan op volle toeren draaien wanneer ik mijn extern scherm aansloot. Verschillende drivers geprobeeerd (AMD & intel GPU drivers) maar niets loste dit op.

Voor iemand die een SSD & HDD heeft: Hoe is de performantie van je SSD? Heb je de Intel rapid storage driver geinstalleerd? Alsook, gebruik je een extern scherm? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
:-( @ marcoC. Excuus voor het late reageren. Ik heb nu even niets om dat screenshot neer te zetten :-( . Maar linksonderaan de sensorpagina,waar je ook values kunt resetten en loggen.

@ liquid. Ik heb beide, maar ervaar geen specifieke problemen met het externe scherm. Wel met drivers en programma's die zomaar crashen. Dat hoop ik op te lossen met een herinstallie als ik meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
@Lothorien67, heb je toevallig ook de cache SSD? Ik vermoed dat daar ergens mijn probleem zit. Ik had toen ook nog een oudere bios versie, want voor mijn service code zijn er geen BIOS'en beschikbaar :/ ondertussen al wel de nieuwere bios versie gedownload via 'toon alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
nee, de cache heb ik niet. Leek mij een beetje overbodig aangezien ik toch een SSD in mijn laptop wilde bouwen. Heb je met het nieuwe bios ook nog die problemen?
Over de SSD: het schiet me net te binnen dat de optische drive blijkbaar op een SATAII aansluiting zit.
de solid state drive op poort 0 plaatsen (in plaats van de HDD). heeft dit voor mij opgelost.

De fan die op volle toeren draait met het externe beeldscherm herken ik wel in de zin dat deze na een tijdje gaat blazen (zie één van mijn vorige posts). Maar jij bedoelt denk ik dat hij direct op volle toeren gaat draaien na het aansluiten van het externe scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Laatst online: 17-06 07:04
peterhav schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:54:

Beetje late reactie, maar ook bij mij werkt de driver gewoon goed. Tot nu toe ook geen wegvallen van verbinding meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Ik ben zo dom geweest om de SSD te verkopen voordat ik de nieuwe BIOS flashte. De update stond ook niet bij mijn service tag, vandaar. De SSD had ik in de orginele HDD bay geplaats en de HDD naar de cd-drive.

De fan ging na het aansluiten van mijn extern scherm na +/- 1 min op 100% draaien. De laptop was niet warm en wanneer ik de vga los koppelde daalde de fan terug. Zeer raar probleem, raad is altijd welkom!

Welke bios versie heb je Lothorien? En hoe is de performance van je SSD en heb je de intel rapid storage driver geinstalleerd?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil graag een werkende SSD :D

Edit: welke grootte schroevendraaier is aangeraden voor de schroefjes?

[ Voor 6% gewijzigd door Li1quid op 28-07-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-06 15:07
Eindelijk mijn Inspiron thuis, en ik moet zeggen dat hij er strak eruit ziet.
Internet komt mij een beetje traag over met download snelheid tot 200kb/s , maar misschien verricht de nieuwe driver wonderen.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
Ik draai versie a9. Met de rapid storage driver en mijn Ssd werkt gewoon op de snelheden die je mag verwachten. De grootte van de schroevendraaier valt toch wel op Dell te vinden? Ik heb gewoon een klein schroevendraaiertje. Die past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heeft iemand de A10-firmware al geïnstalleerd?

Heeft dit nog wat opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36
kivanco schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:00:
Eindelijk mijn Inspiron thuis, en ik moet zeggen dat hij er strak eruit ziet.
Internet komt mij een beetje traag over met download snelheid tot 200kb/s , maar misschien verricht de nieuwe driver wonderen.
Als je zonder oplader op wifi zit moet je de power settings op high performance zetten, dat helpt bij mij iig. Zonder dat is alles op internet traag.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
De Inspiron 15/17R SE kunnen niet meer besteld worden op de site. Hopenlijk komt er snel een nieuwe versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:24
N0EPie0910 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:23:
[...]

Beetje late reactie, maar ook bij mij werkt de driver gewoon goed. Tot nu toe ook geen wegvallen van verbinding meer gehad.
Heel vreemd, ik heb hem gisteren nog een keer proberen te installeren maar weer zonder success. De installatie verloopt prima maar na afloop werk de WIFI niet meer.... Misschien ga ik maar eens een complete re-install uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Mijn Hdd loopt al heel snel tegen de 100% aan terwijl ik bijna niks aan heb staan.
Uit mijn taakbeheer zie ik dat het maar om 2 processen echt gaat, namelijk: servicehost locaal netwerkbeperkingen, en soms system (maar dat is normaal).
Misschien is een SSD wel een goed oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Letsnow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:11:
De Inspiron 15/17R SE kunnen niet meer besteld worden op de site. Hopenlijk komt er snel een nieuwe versie uit.
Hmmm, raar, kben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Raar? Het zou eens tijd worden. We zitten nu op 2 maanden na de introductie van Haswell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Dat betekent niet dat er een geheel nieuw model moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Na 1 spontaan restart heeft mijn Amd card het begeven denk ik, elke keer als ik opstart krijg ik een melding in apparaatbeheer dat het niet naar behoren werkt, catalyst control center start niet op omdat het geen configuratie kan vinden. Ik heb al drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu ga ik http://en.community.dell....15/20391992.aspx#20391992
deze effe proberen anders wordt het terug opsturen.
Ik vind het wel zeer jammer want ik heb het pas een weekje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb nu al 2 problemen gehad met Windows, de 3e komt nu..;

1. Word opende niet > Windows herinstalleert;
2. Apps openden niet > Windows herinstalleert.

Nu heb ik dat als ik hem vergrendel (de laptop dus dicht doe) en hem daarna weer inschakel hij nergens meer op reageert. Dit gebeurt ongeveer 1/2 keer. Ik krijg de afbeelding op het vergrendelingsscherm te zien en als ik geluk heb kom ik bij het scherm waarbij ik mijn wachtwoord kan intypen, maar helaas kan dat dus niet. De enige optie als dat gebeurt is dus gewoon de startknop ingedrukt houden en het apparaat daarna weer op te starten, maar dit duurt zo ongelofelijk lang steeds..

Weet iemand hier toevallig iets op? Ik word er een beetje gek van om steeds maar weer back-ups te maken en alles weer opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:30
Omdat de harddisk in mijn 15R SE nogal word genekt ben ik van plan om de DVD-speler te verwijderen ,hier voor in de plaats een SSD te zetten en de harddisk volledig schoon te maken en opnieuw op te delen en hem in die staat puur als opslag te gebruiken.

Alleen als ik dit doe , hoe zit het dan met de garantie van Dell :?
Komt deze dan te vervallen :?
(Omdat je zowel hardware en software veranderd zodat deze niet meer conform is met de manier waarop de laptop geleverd is)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531641

Letsnow schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:11:
De special editions zijn toch gewoon nog te koop? Ik heb er nu 1 in mijn winkelmandje staan namelijk. ;)
Ik heb hem wel via de excel sheet (van de kortingcode topic) aangeklikt en van die VIP korting toegepast. Dus misschien dat je er alleen via VIP nog 1 kan krijgen?

Ik snap de Dell site eerlijk gezegd niet zo goed, want via de normale webshop kan ik de special edition alleen met i5 processors vinden en niet met i7 die ik nu in mijn mandje heb staan.
Maar zo lang ik krijg wat ik in mijn mandje heb, vind ik het prima!

Ik heb zelf nog een vraag: ik heb wat voorbij zien komen over Dell SWITCH lids. Dat zijn covers met een leuk printje die je simpel kunt verwisselen met de aluminium lid die er standaard op zit. Allleen lees ik ook oat die op de nieuwe 15R versies niet pastte en op de oude wel. Weet iemand of ze op de Special Edition wel weer passen?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 531641 op 04-08-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
Anoniem: 531641 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:36:
[...]
De special editions zijn toch gewoon nog te koop? Ik heb er nu 1 in mijn winkelmandje staan namelijk. ;)
Ik heb hem wel via de excel sheet (van de kortingcode topic) aangeklikt en van die VIP korting toegepast. Dus misschien dat je er alleen via VIP nog 1 kan krijgen?
Op de NL website misschien wel nog maar op de BE website niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenRawr
  • Laatst online: 12-06 10:58
Zijn er meer mensen die last hebben van het enorm heet worden van de laptop, waardoor het oncomfortabel wordt je handen er op te rusten om te typen e.d.? En zo ja, hebben jullie al een mooie oplossing gevonden?

Mijn vriendin klaagt hier namelijk regelmatig over, zeker wanneer ze een tijdje een spel als Guild Wars 2 zit te spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franjes
  • Laatst online: 02-12-2022
GerbenRawr schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:00:
Zijn er meer mensen die last hebben van het enorm heet worden van de laptop, waardoor het oncomfortabel wordt je handen er op te rusten om te typen e.d.? En zo ja, hebben jullie al een mooie oplossing gevonden?

Mijn vriendin klaagt hier namelijk regelmatig over, zeker wanneer ze een tijdje een spel als Guild Wars 2 zit te spelen. ;)
Heb ook ik last van.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenRawr
  • Laatst online: 12-06 10:58
Balen! Ik vind het zo sneu voor d'r om maar te zeggen dat ze er beter mee aan een bureau kan gaan zitten met een extern toetsenbord..

En ook de cooler van CoolerMaster die ze zelf had besteld mocht, vrij logisch, niet baten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Lothlorien67 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:56:
:-( @ marcoC. Excuus voor het late reageren. Ik heb nu even niets om dat screenshot neer te zetten :-( . Maar linksonderaan de sensorpagina,waar je ook values kunt resetten en loggen.
Gevonden. Ik keek scheef. Meerdere malen, heb dat hele programma doorgeklikt :') . Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
Hebben ook mensen spontane shutdowns/restarts wanneer het systeem net pas opstart, want ik heb het al een weekje en alle oplossingen waar de dell support mensen ermee komen helpen niet echt en ik denk dat ik meer eens systeemherstel ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Naast de HDD vervangen voor een 512GB SSD wil ik ook de optische drive (DVD) vervangen voor een interne Blu-ray speler.

Weet iemand of de vervangende drive nog aan bepaald voorwaardes moet voldoen of dat je een "gewone" LG of NEC slimline Blu-ray drive kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Een aantal weken geleden heb ik voor iemand een Dell Inspiron 15R SE (Core i5, 6GB, 750GB hdd) laptop besteld. Omdat de Windows installatie van Dell niet helemaal goed liep kwa performance, heb ik besloten om Windows 8 clean te installeren, daarna was de laptop een stuk sneller.

Echter zitten we nu met het volgende probleem:
Als de laptop aangezet word zien we het Dell logo en daaronder het draaiende rondje, als Windows 8 gestart is geeft de laptop geen beeld meer. Het beeld staat wel aan, maar laat alleen zwart zien. Als ik dan via VGA een extern scherm aansluit geeft deze gewoon beeld. De beeldinstellingen staan op dupliceren, dus eigenlijk moet ik op beide schermen beeld hebben.
Er staat ingesteld dat na 20 minuten het beeldscherm uitgeschakeld wordt. Dit gebeurd ook gewoon, maar als je dan weer met de laptop wilt gaan werken, dan geeft deze geen beeld meer op dezelfde manier. Ook dan heb ik via VGA gewoon beeld. De problemen komen niet altijd, maar wel best vaak voor.

Ik heb verschillende versies van de AMD en Intel drivers geprobeerd. Van Dell zelf heb ik verschillende drivers geprobeerd, maar ik heb ook geprobeerd om bij AMD en Intel zelf te downloaden. Ook heb ik de instellingen van Intel en AMD op maximale prestaties gezet, dit geeft ook geen verandering.

Het is een erg irritant probleem, en ik hoop dat er hier iemand is die weet wat dit is.

Verder zijn we heel erg tevreden over de laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
  • Laatst online: 20-05 10:23
dierkx36 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:22:
Omdat de harddisk in mijn 15R SE nogal word genekt ben ik van plan om de DVD-speler te verwijderen ,hier voor in de plaats een SSD te zetten en de harddisk volledig schoon te maken en opnieuw op te delen en hem in die staat puur als opslag te gebruiken.

Alleen als ik dit doe , hoe zit het dan met de garantie van Dell :?
Komt deze dan te vervallen :?
(Omdat je zowel hardware en software veranderd zodat deze niet meer conform is met de manier waarop de laptop geleverd is)
Nee, hier heb ik over gebeld met Dell voordat ik begon met het ombouwen (SSD installeren ipv DVD drive) van mn 15R SE. Echter, moet de laptop wel in de originele staat weer worden ingeleverd bij Dell als er iets mee is. Dus alle componenten weer terugplaatsen op de originele plaats en dan opsturen is prima, dan heb je nog recht op garantie. (werd mij verteld door de technische afdeling van Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Duidelijk dank je :)

Vannacht wat aan het spelen geweest met taakbeheer (niks te doen tijdens nightshift) en ben er zo doende achter gekomen dat het mcshield.exe is die de HDD volledig belast tijdens opstarten.
Deze via msconfig uit opstarten gehaald en het loopt nou redelijk wat vlotter :)

Het is duidelijk dat er geen SSD in de 15R SE zit maar voor wat ik er mee doe voldoet hij ruimschoots :)
*Waarschijnlijk preventief toch een 512GB SSD inzetten ,sneller is altijd prettiger :P )

[edit]
In originele staat terugbrengen voor garantie :
Betekend dat ook dat de originele Windows 8 erop moet staan :?

(Ik wil als deze HDD erin blijft Windows 7 64-bit erop zetten ,Windows 8 is niet echt mijn ding :X )

[ Voor 18% gewijzigd door dierkx36 op 13-08-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyrielCC
  • Laatst online: 20-05 10:23
Uhm, dat weet ik niet zeker, ik heb gewoon windows 8 geinstalleerd op mn SSD vanaf de recovery DVD van Dell, dan behoud je wel garantie. Als je Windows 7 erop wilt zetten weet ik het niet zeker, dan zou ik nog even contact opnemen met Dell.

Windows 8 is zo gek nog niet hoor, het voelt allemaal sneller aan dan windows 7, alleen die interface met het startmenu etc. is inderdaad zwaar irritant.. maar het went wel na een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Hmmm ,die recovery DVD heb ik dus er niet bij gekregen :/

[edit]
Laat maar ,word ook niet meer meegeleverd lees ik.
Recovery staat op de recovery partititie

[ Voor 47% gewijzigd door dierkx36 op 13-08-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb zelf een XPS One computer en ik heb het probleem dat ik mijn 32GB SSD niet meer als cache schijf in kan zetten.en volgens mij heeft de Inspiron 15R exact zo'n systeem?

Het probleem is begonnen nadat mijn 2TB HD defect ging en vervangen is door Dell.

Ik heb eerst tijdens de windows installatie de partities op mijn gewone HD gemaakt en Windows 8 geïnstalleerd, daarna heb ik de Intel RST software geïnstalleerd en bij het inschakelen van de cache versnelling kreeg ik steeds een "onbekende fout" via google leerde ik dat dit kwam doordat er nog een Raid0 ingesteld stond in de bios van de sata controller tijdens de windows installatie, en dit klopte er stond nog een Raid0 gedefinieerd van de vorige installatie.

Dus ik heb de pc gereboot en de Raid 0 weggehaald, toen heb ik Windows 8 opnieuw geïnstalleerd op de eerste partitie van de gewone HD, en daarna weer de Intel RST software van de Dell site gedownload en geïnstalleerd. In de software zie ik netjes beide schijven met status OK, ik kan ook zonder problemen de SSD instellen als "cacheschijf" maar zodra ik in ga stellen dat ik daarmee de gewone hd wil "versnellen" crasht mijn windows 8 met de melding "er is een probleem :("

Ik heb me suf gegoogled maar kan niet echt iets concreets vinden Behalve ergens de opmerking dat je eerst windows moet installeren zonder partities aan te maken (dus gewone HD als 1 grote partitie), en dat je na de installatie de intel RST software moet instaleren en dan de "versnelling" voor de HD instellen.

Iemand enig idee of dit relevant is? of wat ik anders nog kan proberen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 12:57
De Inspirion 15R SE is vanaf vandaag niet meer bestelbaar.
Hopelijk krijgen we dan nu toch de Haswell generatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Heeft er iemand nog een structurele oplossing gevonden voor het blazen van de ventilator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
pitchdown schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:07:
Heeft er iemand nog een structurele oplossing gevonden voor het blazen van de ventilator?
Ja, niet zoveel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
Wellicht nuttiger: Een programma als Notebook Fan Control. Werkt prachtig op mijn Asus UX51. Het kan zijn dat er geen kant-en-klare config voor deze Dell is, maar kijk zelf maar eens:

http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1070494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 20:58
Ik wil een SSD bestellen, wat is op dit moment de beste keuze? De Samsung 840 series 120 GB of de 128GB Pro versie? Of kan ik beter één van Crucial kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Persoonlijk zou ik voor de nieuwe Samsung 840 EVO kiezen! prima prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Anoniem: 304171 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:22:
Een aantal weken geleden heb ik voor iemand een Dell Inspiron 15R SE (Core i5, 6GB, 750GB hdd) laptop besteld. Omdat de Windows installatie van Dell niet helemaal goed liep kwa performance, heb ik besloten om Windows 8 clean te installeren, daarna was de laptop een stuk sneller.

Echter zitten we nu met het volgende probleem:
Als de laptop aangezet word zien we het Dell logo en daaronder het draaiende rondje, als Windows 8 gestart is geeft de laptop geen beeld meer. Het beeld staat wel aan, maar laat alleen zwart zien. Als ik dan via VGA een extern scherm aansluit geeft deze gewoon beeld. De beeldinstellingen staan op dupliceren, dus eigenlijk moet ik op beide schermen beeld hebben.
Er staat ingesteld dat na 20 minuten het beeldscherm uitgeschakeld wordt. Dit gebeurd ook gewoon, maar als je dan weer met de laptop wilt gaan werken, dan geeft deze geen beeld meer op dezelfde manier. Ook dan heb ik via VGA gewoon beeld. De problemen komen niet altijd, maar wel best vaak voor.

Ik heb verschillende versies van de AMD en Intel drivers geprobeerd. Van Dell zelf heb ik verschillende drivers geprobeerd, maar ik heb ook geprobeerd om bij AMD en Intel zelf te downloaden. Ook heb ik de instellingen van Intel en AMD op maximale prestaties gezet, dit geeft ook geen verandering.

Het is een erg irritant probleem, en ik hoop dat er hier iemand is die weet wat dit is.

Verder zijn we heel erg tevreden over de laptop! :)
toon volledige bericht
Ik had maar even naar Dell gebeld, deze hebben toen een monteur gestuurd afgelopen dinsdag. De monteur heeft een nieuw LCD scherm en een LCD kabel in de laptop gezet. Het is een aantal dagen goed gegaan, maar sinds gisteren zijn de problemen weer terug. Dezelfde problemen als in mijn vorige post. Dell zou nog terugbellen, dat is inmiddels ook al gebeurd. Bij Dell raden ze aan om Windows 8 opnieuw te installeren, dit ga ik maar proberen dan. Als dat het probleem niet oplost, installeer ik hem via de USB stick die ik via Dell Recovery gemaakt heb.

Moeten de drivers in een bepaalde volgorde geïnstalleerd worden bij een nieuwe Windows 8 installatie?

Als iemand nog iets weet wat ik kan proberen, dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Deze SSD past dus zonder problemen in de 15R SE?

pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

En welke HDD caddy moet ik dan hebben? Op deze site heb ik keuze uit meerdere voor de 15R...

http://hddcaddy.com/nl/10-dell-hdd-caddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

lees op je gemak het topic gewoon eens door, daar staan al je antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Dat heb ik gedaan, maar ik kom er niet uit welke caddy ik moet bestellen. Er staan meerdere op waarbij de 15R SE wordt genoemd (bijvoorbeeld Dell Inspiron 15R SE (n0015s32)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 05:04

KSG

Zou je van de blu-ray drive die je uit je 15R SE haalt, een externe drive van kunnen maken, dus via usb 3.0 met een case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat kan, maar USB 3.0 is behoorlijk zinloos voor een blu-ray drive.. De zwaarste blu-rays gaan richting de 100Mbit, USB 2.0 is ~35MB effectief, dat is 3x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 05:04

KSG

Bedankt, dan ga ik even wat opties bekijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Voor mijn Dell Inspirion 15r SE heb ik de 840 EVO 250gb aangekocht. Alles goed geinstalleerd en de SSD werkt vlotjes. Ook mijn mSata SSD die voorheen als caching diende werkt perfect.

Maar wanneer ik de cd-drive vervang met de orginele 1TB HDD in een hdd-caddy heb ik problemen.
- ZONDER Intel Rapid Storage driver (IRS) heeft mijn SSD verlaagde performance (~50%) en blaast de fan enorm hard bij het aansluiten van een extern scherm ( 8)7 ).

- MET IRS is het fan probleem weg en heeft de SSD zijn maximale performance. MAAR dan stoot de IRS de 1TB HDD af. Er komt dan te staan: 'Status: incompatible', de HDD is dan ook volledig verdwenen uit Widows. Niet te vinden in my computer, disk mananger en disk manangement.

Zelf heb ik al immens veel ge-googled, zonder succes. Al mijn drivers zijn up to date en heb al een paar windows reinstalls gedaan. Enkel hier heb ik het zelfde probleem gevonden: http://www.overclock.net/...rked-incompatible-by-irst
Hier doet het 'fan' probleem zich niet voor en heeft hij waarschijnlijk de mindere performance niet door.

Nu lijkt het hopeloos maar ik heb zelf een mogelijke oplossing gevonden. Wanneer ik een oude 160GB HDD gebruik ipv van de 1TB hdd zijn mijn problemen van de baan. Hoe kan dit? Kan mijn caddy geen 1TB schijven aan? Kan IRS niet overweg met 2 SSD's en een 1TB HDD?

My computer atm:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/lnX7y94.jpg

Zelf zou ik zeggen: Koop een andere caddy of 500GB HDD. Aangezien dit geld kost en niet met zekerheid een oplossing bied zou ik graag jullie advies horen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Mijn 15R SE staat constant in verbinding met 2 andere pc's in hetzelfde netwerk. Hoe zet ik dit uit? Kan ik de 'netwerkfunctie' uitzetten op de één of andere manier? Of zet ik dan het internet ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:57
Mijn 15R SE is van de week binnengekomen. Weinig tijd gehad om ernaar te kijken, sinds gisteren het een en ander geïnstalleerd. Ik hou het kort; na alle ellende met drivers van ATi, nu de hele boel opnieuw aan het installeren met Windows 7.

Ik hoor meer mensen 'klagen'/ praten over de problemen om de ATi kaart goed aan de gang te krijgen. Zoeken naar How-To's leveren weinig relevante tips op. Wie van jullie wil zo vrij zijn globaal te beschrijven welke stappen je moet ondernemen om die ATi kaart behoorlijk werkend te krijgen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste