Ik heb eerst een dirver verwijder programma gedownload van de amd website, die haalt volgens mij de dell drivers er vanaf, daarna heb ik de originele drivers van amd geinstalleerd. Daarna werkte het voor mij goed.grannymark schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:22:
Mijn 15R SE is van de week binnengekomen. Weinig tijd gehad om ernaar te kijken, sinds gisteren het een en ander geïnstalleerd. Ik hou het kort; na alle ellende met drivers van ATi, nu de hele boel opnieuw aan het installeren met Windows 7.
Ik hoor meer mensen 'klagen'/ praten over de problemen om de ATi kaart goed aan de gang te krijgen. Zoeken naar How-To's leveren weinig relevante tips op. Wie van jullie wil zo vrij zijn globaal te beschrijven welke stappen je moet ondernemen om die ATi kaart behoorlijk werkend te krijgen?
'Kheb er nog nooit problemen met gehad. Windows download automatisch een 'AMD intel 4000 driver' en vervolgens haal je de GPU driver van de dell website af. Dan start je je spel even op, sluit je het af, en selecteer je 'high performance' bij switchable graphics. Vergeet ook niet je laptop in te steken tijdens het gamen
Dank! Het is gelukt, denk ik, gezien de scores in 3dmark Vantage (P 8081). Ik ben tevreden, nu alle andere meuk installeren, haha!Wouter64 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:28:
[...]
Ik heb eerst een dirver verwijder programma gedownload van de amd website, die haalt volgens mij de dell drivers er vanaf, daarna heb ik de originele drivers van amd geinstalleerd. Daarna werkte het voor mij goed.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik was aan het zoeken naar de hitte problemen van inspiron 15R SE 7520, dus kwam ik op dit forum terecht. ik ben het na een jaar met mijn inspiron al beu, aangezien mijn oude 1520 normaal niet warmer werd dan 60C van 5jaar oud ongeveer..
Ik heb ondertussen ook al precies 1jaar een inspiron 15R SE,
Vanaf week 1 begonnen de problemen al, na het instellen van de bios/systeem wachtwoord en verwijderen ervan bleef het systeem er alsnog om vragen terwijl wat ik ook invulde en zelfs met dell master code het niet werkte. Vervolgens mobo vervangen door Dell. Ik was nieuwsgierig naar de hitte die ik toen al kreeg van de laptop bij maximale belasting of zelfs 15% cpu load stijgt de temp naar 80-90C..
Hier was geen antwoord op, oorzaak kon niet worden gevonden.
Maar na deze forum gelezen te hebben, blijk ik niet de enigste met wat commentaar.
De laptop is verder prima, maar als een laptop dat soort temps blijft bereiken dan zal die niet veel ouder worden aangezien hitte het systeem aantast.
Dus ik hopen dat het verholpen zou zijn na vervanging van mobo, alles was schoon, nieuwe coolpasta.
diverse verse instalaties, driver updates..maar dus niet. bios update ondertussen a10
en nogsteeds zelfde probleem zelfs met coolpad van coolermaster waarbij die wel vaker stationair rond de 50-60C draait, komt die bij redelijke belasting al snel in het gevaren gebied..
Heeft iemand hier al een oplossing voor? ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen maar zonder oplossing..
Alvast bedankt
Vanaf week 1 begonnen de problemen al, na het instellen van de bios/systeem wachtwoord en verwijderen ervan bleef het systeem er alsnog om vragen terwijl wat ik ook invulde en zelfs met dell master code het niet werkte. Vervolgens mobo vervangen door Dell. Ik was nieuwsgierig naar de hitte die ik toen al kreeg van de laptop bij maximale belasting of zelfs 15% cpu load stijgt de temp naar 80-90C..
Maar na deze forum gelezen te hebben, blijk ik niet de enigste met wat commentaar.
De laptop is verder prima, maar als een laptop dat soort temps blijft bereiken dan zal die niet veel ouder worden aangezien hitte het systeem aantast.
Dus ik hopen dat het verholpen zou zijn na vervanging van mobo, alles was schoon, nieuwe coolpasta.
diverse verse instalaties, driver updates..maar dus niet. bios update ondertussen a10
en nogsteeds zelfde probleem zelfs met coolpad van coolermaster waarbij die wel vaker stationair rond de 50-60C draait, komt die bij redelijke belasting al snel in het gevaren gebied..
Heeft iemand hier al een oplossing voor? ik heb deze vraag eerder voorbij zien komen maar zonder oplossing..
Alvast bedankt
Ik was toevallig nieuwsgierig om mijn msata 32gb te vervangen door een 128GB veriant, maar las dat dat niet kon volgens u/jou, maar ik na wat onderzoek kwam ik hierop uit..CyberCube schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
Dat is inderdaad niet in deze documentatie terug te vinden, ik heb het gisteren nog ergens gelezen maar heb geen idee meer waar. Ik ga voor je zoeken! Het was 1 van de genoemde technologieën die niet meer dan 32Gb aan kan. Een andere kan bijvb niet meer dan 8Gb werkgeheugen aan. Het is trouwens mogelijk om de laptop tot 16 Gb uit te bereiden, voor wie dit nog niet wist!
Maar is het wel nodig, de msata ssd wordt dus voor cache gebruikt, om deze uit te bereiden naar 64 Gb? Het is namelijk niet mogelijk om vanaf een msata ssd te booten. Dus je OS op de msata ssd zetten heeft geen zin. Wat je zou ooit dan nog zou kunnen doen is HD + SSD + MSATA SSD. En dan de Msata ssd voor cache en de ssd voor je OS!Maar ik ben van mening dat de ssd variant prima is zo!
De levertijd valt nog best mee. Ik heb he gisteren besteld en verwachte datum is de 28e, misschien komt het omdat ik hem met backlit toetsenbord heb besteld?
http://blog.laptopmag.com...boot-drive-in-your-laptop
Dus vraag ik mij af of het nu dan wel kan of niet?
De temperatuur van mijn 15R SE komt echt zelden boven de 70°C. Idle rond de 50°C, lichte belasting 60°C, zwaar 70°C, volledig 80°C. Zoiets. Gemeten met Core Temp. Momenteel is hij 47°C.Ser1990 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:02:toon volledige bericht
Ik was aan het zoeken naar de hitte problemen van inspiron 15R SE 7520, dus kwam ik op dit forum terecht. ik ben het na een jaar met mijn inspiron al beu, aangezien mijn oude 1520 normaal niet warmer werd dan 60C van 5jaar oud ongeveer..
Alvast bedankt
Verwijderd
Bij mij blijft de temperatuur rond de 47°C. Fan hoor je wel redelijk duidelijk.Ser1990 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 03:02:toon volledige bericht
Alvast bedankt
Ik heb wel de HDD door een SSD vervangen. Verder zet ik mijn laptop een beetje schuin omhoog omdat de warmte schuin naar onder uit de laptop wordt geblazen.
Laptop loop hier met standaard browsen tussen de 47-50°C. De fan hoor je lichtjes op de achtergrond met soms een versnelling. Dit is wel sinds ik een SSD heb. Met de HDD maakte de laptop een pak meer herrie
Nu zijn de oude 15R SE modellen (i.e., zonder Haswell) weer gewoon leverbaar. Gaat lekker met het wachten op die nieuwe processoren. Duurt al bijna 3 maand.
Zie ook dat het EPP programma is vervangen door iets anders. Ook nog minder korting dus, leuk.
Zie ook dat het EPP programma is vervangen door iets anders. Ook nog minder korting dus, leuk.
Minder? Meer juist, VIP korting levert je 10% op.Terpen Tijn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:41:
Nu zijn de oude 15R SE modellen (i.e., zonder Haswell) weer gewoon leverbaar. Gaat lekker met het wachten op die nieuwe processoren. Duurt al bijna 3 maand.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ga waarschijnlijk deze laptop bestellen voor mijn studie. Nu vroeg ik mij echter af of dit wel een verstandige keuze is gezien de beperkte (?) accuduur en het gewicht. Zijn er hier studenten die deze laptop gebruiken voor hun studie?
Ik heb em ook gekocht voor studie. Deze specs voor deze prijs vind je niet zo makkelijk en dan kan je ook net iets meer dan een ander laptop. Verder heb je op school bijna overal een stopcontact.rzn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:47:
Ik ga waarschijnlijk deze laptop bestellen voor mijn studie. Nu vroeg ik mij echter af of dit wel een verstandige keuze is gezien de beperkte (?) accuduur en het gewicht. Zijn er hier studenten die deze laptop gebruiken voor hun studie?
Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985
Ik heb deze laptop ook voor de studie gehaald, er zijn op dit moment niet veel laptops die deze prestaties bieden voor dit geld (mits je gebruik maakt van de kortingen).rzn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:47:
Een Full HD scherm zie je niet vaak in deze prijsklasse (zou fijn zijn als daar ook eens verandering in komt, zelfs mobieltjes met een 5" scherm hebben hogere resolutie dan goedkopere 15,6' laptops) maar de accuduur valt wel wat tegen.
Met de brightness bijna op het laagst haal ik rond de 3-3,5 uur, maar met een stopcontact in de buurt moet dit geen probleem zijn.
Ik heb voor de 15R SE gekozen omdat de laptop wel aan bepaalde eisen moest voldoen, wanneer je deze alleen gaat gebruiken om aantekeningen te maken of het web te browsen kun je net zo goed voor een goedkoper (lichter) model gaan.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Wanneer je kiest voor de 849 versie is deze met ssd schijf toch?
Staat windows 8 geinstalleerd op de ssd schijf?
deze ssd hardeschijf staat namelijk vermeldt bij addtional hard drive.
Staat windows 8 geinstalleerd op de ssd schijf?
deze ssd hardeschijf staat namelijk vermeldt bij addtional hard drive.
Verwijderd
Ik moet een niewe latop hebben voor de studie, en ga waarschijnlijk deze kopen.
Ik moet hem dus voor de studie gebruiken, verder gebruik ik hem vooral voor het kijken van films/series en af en toe een beetje gamen. Ik kwam dan ook op deze laptop vanwege zijn full hd matte scherm:)
Ik ben alleen bang dat ik spijt krijg van de i5.
Is de i5-3230m goed genoeg voor mij of is de versie met een i7 een betere keuze?
Ik moet hem dus voor de studie gebruiken, verder gebruik ik hem vooral voor het kijken van films/series en af en toe een beetje gamen. Ik kwam dan ook op deze laptop vanwege zijn full hd matte scherm:)
Ik ben alleen bang dat ik spijt krijg van de i5.
Is de i5-3230m goed genoeg voor mij of is de versie met een i7 een betere keuze?
De i5 is een prima processor. Tenzij je echt voor een specifieke taak veel rekenkracht nodig hebt, heb je geen noodzaak aan een i7.
Verwijderd
En daarbij denk je aan filmbewerking, simulatieprogramma's enzo?
Maar voor games is de i5 voldoende?
Videobewerking, simulaties, alles waarbij continu veel gerekend wordt. Voor games is de videokaart (veel) belangrijker. Als je daarnaast écht een snelle laptop wilt moet je een SSD nemen in plaats van een harde schijf. Dat verschil is vele malen groter dan het verschil tussen de snelste processor in de wereld en de i5.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:38:
En daarbij denk je aan filmbewerking, simulatieprogramma's enzo?
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 26-08-2013 16:40 ]
Verwijderd
Oké bedankt, duidelijk. En de videokaart (7730M) is wel redelijk goed toch? (voor dit budget) Volgens http://www.notebookcheck....eon-HD-7730M.72678.0.html kan hij de meeste games wel op med/high spelen
Nog iets anders: de garantie. Er zit standaard 1 jaar Next Day In-Home service bij. Zit er ook een 'gewone' garantie van bijvoorbeeld 2 jaar op? Waarbij het dan wel niet next day is, maar je hem gewoon opstuurt? Want 1 jaar lijkt me te weinig, maar de Next Day In-Home service hoeft van mij niet.
Ik heb hierover met Dell gebeld, en in een vreemd gesprekje vertelde een slecht verstaanbare belg mij dat dit niet mogelijk is. Maar ik vertrouw het nog niet helemaal, misschien begreep hij het ook wel niet goed.
Weet iemand hoe het zit?
Nog iets anders: de garantie. Er zit standaard 1 jaar Next Day In-Home service bij. Zit er ook een 'gewone' garantie van bijvoorbeeld 2 jaar op? Waarbij het dan wel niet next day is, maar je hem gewoon opstuurt? Want 1 jaar lijkt me te weinig, maar de Next Day In-Home service hoeft van mij niet.
Ik heb hierover met Dell gebeld, en in een vreemd gesprekje vertelde een slecht verstaanbare belg mij dat dit niet mogelijk is. Maar ik vertrouw het nog niet helemaal, misschien begreep hij het ook wel niet goed.
Weet iemand hoe het zit?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 19:05 ]
Met de huidige kortingen valt de i5 te kopen voor net geen 600 euro. De vraag is of het verstandig is om nog een 3rd gen te kopen. Misschien beter te wachten op de nieuwere met 4rd gen processors?
Vraag voor de mensen die de laptop inmiddels in hun bezit hebben en ermee werken: wat ervaren jullie als minimale en maximale accuduur? 2,5 uur lijkt de mediaan als ik zo de berichten op het internet moet geloven, maar wat ervaren jullie?
Websurfen en tekstverwerken met pak 'm beet 70% helderheid zou de ideale scenario zijn.
Alvast bedankt.
Websurfen en tekstverwerken met pak 'm beet 70% helderheid zou de ideale scenario zijn.
Alvast bedankt.
Webbrowsen en tekstverwerken op 70% haal je waarschijnlijk hooguit 3 uur.Kroepoekoe schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:48:
Vraag voor de mensen die de laptop inmiddels in hun bezit hebben en ermee werken: wat ervaren jullie als minimale en maximale accuduur? 2,5 uur lijkt de mediaan als ik zo de berichten op het internet moet geloven, maar wat ervaren jullie?
Alvast bedankt.
Maar met lagere helderheid zal je wel wat langer moeten halen bij alleen browsen en tekstverwerken. Ik haal met lage helderheid (30%) zo'n 3,5-4 uur met webbrowsen (waaronder ook youtube 1080p videos kijken).AdmiralSnipe schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
Webbrowsen en tekstverwerken op 70% haal je waarschijnlijk hooguit 3 uur.
Bedankt voor jullie reacties!
Vind de accuduur nogal aan de magere kant, maar ik ga met de hype mee en heb hem besteld. Hopelijk haal ik er in ieder geval 2,5 á 3 uur uit.
Alternatief voor mij was een Asus VivoBook X202E, ook fijn zo'n portable laptop. Maar de accuduur bij die laptop schijnt ook niet bijster goed te zijn, en dan krijg je nog een i3 ook
Ben erg benieuwd hoe mijn ervaring zal zijn met mijn eerste Dell. i5 + full HD waren voor mij doorslaggevend in deze.
Nu nog afwachten wanneer ik hem heb, vermoed dat het nog wel even zal duren
Vind de accuduur nogal aan de magere kant, maar ik ga met de hype mee en heb hem besteld. Hopelijk haal ik er in ieder geval 2,5 á 3 uur uit.
Alternatief voor mij was een Asus VivoBook X202E, ook fijn zo'n portable laptop. Maar de accuduur bij die laptop schijnt ook niet bijster goed te zijn, en dan krijg je nog een i3 ook

Ben erg benieuwd hoe mijn ervaring zal zijn met mijn eerste Dell. i5 + full HD waren voor mij doorslaggevend in deze.
Nu nog afwachten wanneer ik hem heb, vermoed dat het nog wel even zal duren
Voor mij is het toch wachten op een betaalbaar model van Dell met minimaal een SSD/HDD combi.
Scheelt zoveel in snelheid!
Scheelt zoveel in snelheid!
[ Voor 9% gewijzigd door Pingu007 op 27-08-2013 19:03 ]
Verwijderd
Vandaag via de chat en telefoon te horen gekregen dat Dell, buiten de 1 jaar next day in home service, er (door de NL wet) drie jaar garantie op geeft. Het moet dan wel een hardware mankement zijn, en geen software. Dan wordt het gratis gerepareerd. Eventueel moet windows opnieuw geïnstalleerd worden om te checken. Dat kunnen zij ook gratis doen.
Ik heb hem vanavond nog net met allerlei kortingen gekocht
Ik heb hem vanavond nog net met allerlei kortingen gekocht
wat voor hoes hebben jullie voor de inspiron 15z/15r ?
ik wil er eigenlijk wel een hebben die goed aansluit en niet een stuk te groot is aangezien mijn tas niet heel groot is.
die op de dell site leek me prima, maar ik zit een beetje tegen de verzendkosten van 12 euro aan te hikken voor een sleeve van 10 euro...
alternatieven?
ik wil er eigenlijk wel een hebben die goed aansluit en niet een stuk te groot is aangezien mijn tas niet heel groot is.
die op de dell site leek me prima, maar ik zit een beetje tegen de verzendkosten van 12 euro aan te hikken voor een sleeve van 10 euro...
alternatieven?
Heb je de laptop al in huis of is deze nog in bestelling??Ambianz schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:07:
wat voor hoes hebben jullie voor de inspiron 15z/15r ?
alternatieven?
Ik heb die dell hoes voor 9 euro erbij besteld dus kostte niks extra's.
Als de laptop nog in bestelling is kun je misschien door contact op te nemen met Dell dat ding nog bij de bestelling voegen.
De plaatselijke computerzaak heeft waarschijnlijk ook wel van die neopreen hoezen liggen.
Jaa precies, ik heb de laptop dus al een paar weken in huis, maar school begint nu weer.
Ik heb hier wel een hoes liggen maar die sluit eigenlijk niet goed aan, aan elke kant toch gauw een heel stuk te groot, ben bang dat ik dat bij andere niet-dell hoezen ook ga krijgen.
Als er hier nog mensen zijn die de inspiron of een andere dell laptop gaan bestellen mij even willen pm'en! Ik wil wel een tientje overmaken en hem evt. ophalen bij je
Ik heb hier wel een hoes liggen maar die sluit eigenlijk niet goed aan, aan elke kant toch gauw een heel stuk te groot, ben bang dat ik dat bij andere niet-dell hoezen ook ga krijgen.
Als er hier nog mensen zijn die de inspiron of een andere dell laptop gaan bestellen mij even willen pm'en! Ik wil wel een tientje overmaken en hem evt. ophalen bij je
Hoe kan je de bestelling configuren? Graag wil ik backlit & Windows 8 Pro i.p.v. normaal en Windows 8 pro staat ook tussen de opties, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit kan selecteren.
Ook zou ik de laptop graag willen ontvangen voor mijn vakantie 7 September. Volgens de Dell site wordt hij geschat op een verzenddatum van 4 September. Kan ik hem dan nog daarvoor verwachten?
Ook zou ik de laptop graag willen ontvangen voor mijn vakantie 7 September. Volgens de Dell site wordt hij geschat op een verzenddatum van 4 September. Kan ik hem dan nog daarvoor verwachten?
@BinaryRun
Dit zul je via een chat-/telefoongesprek met een Dell-medewerker moeten regelen denk ik. Ik zag trouwens ook niet Windows 8 Pro tussen de opties staan, maar misschien heb ik er vlug overheen gekeken.
Bij mij stond een leveringstijd van ongeveer 2 weken, ik heb hem na 5 dagen ontvangen (weliswaar met een losse harde schijf, dus heb hem terug moeten sturen. Vervolgens weer een levertijd van 2 weken, duurde dit keer 3 dagen), dus grote kans dat je hem voor je vakantie kunt verwachten. Je kunt er volgens mij express-levering bij bestellen.
Dit zul je via een chat-/telefoongesprek met een Dell-medewerker moeten regelen denk ik. Ik zag trouwens ook niet Windows 8 Pro tussen de opties staan, maar misschien heb ik er vlug overheen gekeken.
Bij mij stond een leveringstijd van ongeveer 2 weken, ik heb hem na 5 dagen ontvangen (weliswaar met een losse harde schijf, dus heb hem terug moeten sturen. Vervolgens weer een levertijd van 2 weken, duurde dit keer 3 dagen), dus grote kans dat je hem voor je vakantie kunt verwachten. Je kunt er volgens mij express-levering bij bestellen.
Kan je niet selecteren, je zou misschien een offerte aan kunnen vragen bij Dell maar dan ga je geen kortingen krijgen.BinaryRun schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:22:
Hoe kan je de bestelling configuren? Graag wil ik backlit & Windows 8 Pro i.p.v. normaal en Windows 8 pro staat ook tussen de opties, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dit kan selecteren.
Daar is niet zo heel veel zinnigs over te zeggen, soms worden ze een dag of 8 na bestelling geleverd en soms met 4 dagen..Ook zou ik de laptop graag willen ontvangen voor mijn vakantie 7 September. Volgens de Dell site wordt hij geschat op een verzenddatum van 4 September. Kan ik hem dan nog daarvoor verwachten?
⏩ PVOutput☀️
mijn inspiron 15r SE (besteld op 24 aug) stond op verwachte verzenddatum 30 aug. Na dat de order er door was sprong dit naar 6 september ( ondanks betalen met creditcard). Er is dus geen pijl op te trekken. Deze komt niet uit voorraad maar uit Azie.
BinaryRun schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:22:
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Nu kan je altijd een beetje zeveren tegen de verkoper/verkoopster, ik heb op mijn Latitude toch een nette 12% korting gekregen aan de telefoon maar je moet er wel naar vragen.Quad schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:23:
[...]
Kan je niet selecteren, je zou misschien een offerte aan kunnen vragen bij Dell maar dan ga je geen kortingen krijgen.
Kan iemand iets vertellen over de geluidsproductie bij idle en lichtgebruik?
Internet, office, Skype, muziek, youtube e.d.
Internet, office, Skype, muziek, youtube e.d.
[ Voor 3% gewijzigd door fespen op 29-08-2013 15:58 ]
Weinig tot geen. Misschien dat bij piekbelasting (zware webpagina) de fan heel even aanslingert.
Ik heb vandaag ook de Inspiron 15R SE besteld. Verwachte zenddatum was 5 september, maar de geschatte leverdatum is nu 19 september. Ik heb hem eigenlijk voor de 15e nodig dus hoop echt dat hij eerder binnenkomt.
Ik kom er net achter dat de Inspiron 15r SE er ook met i7 processor en bluray speler is voor 719euro incl alle kortingen. Dit is dus zo'n 100 euro extra. Is dit het verschil waard? Ik kan mijn bestelling nog wel wijzigen denk ik.
Ik kom er net achter dat de Inspiron 15r SE er ook met i7 processor en bluray speler is voor 719euro incl alle kortingen. Dit is dus zo'n 100 euro extra. Is dit het verschil waard? Ik kan mijn bestelling nog wel wijzigen denk ik.
[ Voor 35% gewijzigd door MarceldeV op 29-08-2013 20:37 ]
Ik heb deze laptop aangeschaft voor mijn studie die aanstaande maandag begint.
Een erg krachtige laptop die veel waar voor zijn geld geeft. Het enigste minpuntje dat ik zover heb kunnen vinden is de erg gammele powerbutton. Heeft iemand hetzelfde probleem? Of moet ik contact opnemen met Dell?
Alvast bedankt!
Een erg krachtige laptop die veel waar voor zijn geld geeft. Het enigste minpuntje dat ik zover heb kunnen vinden is de erg gammele powerbutton. Heeft iemand hetzelfde probleem? Of moet ik contact opnemen met Dell?
Alvast bedankt!
Ik zou dan wel even contact zoeken met Dell, misschien kan je het laten vervangen.
⏩ PVOutput☀️
Hoe bedoel je gammel?Zerfox schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:25:
Ik heb deze laptop aangeschaft voor mijn studie die aanstaande maandag begint.
Alvast bedankt!
Het idee dat de knop er losjes in zit??
Die van mij kan ik op en neer bewegen zonder dat ik de knop echt indruk, maar het stoort me niet echt.
Knop functioneert gewoon prima.
Dat zal ik dan misschiel wel doen. Misschien eerst vragen of dit bekend is.Quad schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:28:
Ik zou dan wel even contact zoeken met Dell, misschien kan je het laten vervangen.
Yep, hij is bij mij ook op en neer te bewegen en hij ligt er iets scheef in.AdmiralSnipe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:30:
[...]
Hoe bedoel je gammel?
Het idee dat de knop er heel losjes in zit??
Die van mij kan ik op en neer bewegen zonder dat ik de knop echt indruk, maar het stoort me niet echt.
Knop functioneert gewoon prima.
Als het je echt stoort kun je contact op nemen met Dell, misschien dat er wat aan gedaan kan worden.Zerfox schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:32:
[...]
Yep, hij is bij mij ook op en neer te bewegen en hij ligt er iets scheef in.
De powerbutton klikt hier gewoon goed dus het zou me niks verbazen als dit gewoon zo hoort bij dit model.
Wel viel me laatst op dat er in dichtgeklapte staat een kier zit tussen de lid en het onderste gedeelte van de laptop.
Dit was toen ik 'm net binnen had ook al zo maar het lijkt nu iets erger te zijn.
Aan een kant zit wat meer ruimte want de scharnieren waarmee het beeldscherm bevestigd zit, zitten bij die van mij ook een beetje scheef.
Verwijderd
Hier zelfde probleemZerfox schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:32:
[...]
Dat zal ik dan misschiel wel doen. Misschien eerst vragen of dit bekend is.
[...]
Yep, hij is bij mij ook op en neer te bewegen en hij ligt er iets scheef in.
Hij ligt er bij mij niet scheef in, maar ik kan hem ook een beetje op en neer laten veren zonder hem in te drukken. Niet echt vervelend toch.
Vorige week de Inspiron 15R SE besteld en naar aanleiding van eerdere posts binnen dit forum nog een paar vragen:
1. Blijkbaar wordt bij elke applicatie gevraagd welke grafische kaart gebruikt moet worden. Is dit slechts eenmalig, d.w.z. enkel bij de eerste keer dat een applicatie wordt gebruikt, of telkens opnieuw? Mocht dit tweede het geval zijn, is er dan een manier om te voorkomen dat dit gebeurt?
2. Wordt bij de eerste keer opstarten van de laptop gevraagd of je partities wilt aanmaken op de harde schijf of moet je dat later zelf via Schijfbeheer doen?
3. Heeft iemand ervaring met het gebruik van de tool Classic Shell (www.classicshell.net) op DELL laptops? Werkt dit goed en kan je straks gewoon updaten naar Windows 8.1 als deze beschikbaar komt of moet je de tool dan eerst de-installeren?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
1. Blijkbaar wordt bij elke applicatie gevraagd welke grafische kaart gebruikt moet worden. Is dit slechts eenmalig, d.w.z. enkel bij de eerste keer dat een applicatie wordt gebruikt, of telkens opnieuw? Mocht dit tweede het geval zijn, is er dan een manier om te voorkomen dat dit gebeurt?
2. Wordt bij de eerste keer opstarten van de laptop gevraagd of je partities wilt aanmaken op de harde schijf of moet je dat later zelf via Schijfbeheer doen?
3. Heeft iemand ervaring met het gebruik van de tool Classic Shell (www.classicshell.net) op DELL laptops? Werkt dit goed en kan je straks gewoon updaten naar Windows 8.1 als deze beschikbaar komt of moet je de tool dan eerst de-installeren?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
1) Voor mijn applicaties gebruik ik Leshcat, wat er voor zorgt dat de juiste kaart voor bepaalde programma's wordt gebruikt (amd 7730M of intel hd 4000). Tot nu toe bevalt dit goed (4 maanden), alleen heb ik hierom geen windows updates meer gedaan. Binnenkort ga ik alles weer updaten en kijken of het nog steeds bevalt 
2) Mag je zelf doen
3) Dit werkt prima bij mij! Raad het zeker aan. Windows 8.1 wacht ik nog wel even af, dan lees ik hier en daar wel wat wel en niet meer werkt
.
2) Mag je zelf doen
3) Dit werkt prima bij mij! Raad het zeker aan. Windows 8.1 wacht ik nog wel even af, dan lees ik hier en daar wel wat wel en niet meer werkt
[ Voor 11% gewijzigd door antonyms op 02-09-2013 14:11 ]
Verwijderd
Ik heb de laptop nu een paar weken, de i7 variant. Ik heb er 2 besteld. Mijn vriend was ook toe aan een nieuwe en zocht een soortgelijk geval.
Die van hem deed het gelijk prima, maar de mijne viel telkens zomaar uit!
Heel vervelend natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik de support van Dell best wel prima vond. Ze waren goed te bereiken en waren via mijn servicetag telkens gelijk op de hoogte van mijn situatie. Eerst een onderdelentest gedaan, maar daarna bleek het aan Windows te liggen. Er was dus niet eens iets mis met de laptop zelf. Vandaag uiteindelijk met een door hen nieuw opgestuurde cd-rom Windows opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het gewoon. =)
Verdere ervaringen: ik ben erg tevreden over het beeldscherm. Ik wilde per se een hoge resolutie en die bevalt goed. Ik was aangenaam verrast door het geluid! Er zitten skullcandy boxjes in die boven verwachting mooi klinken. Niet zo blikkerig als bij eerdere laptops.
Ik begin volgende week met een project waar ik grafisch en rekentechnisch zwaardere programma's voor ga gebruiken. Benieuwd hoe die dat trekt! Want daar kocht ik hem voor.
Die van hem deed het gelijk prima, maar de mijne viel telkens zomaar uit!
Heel vervelend natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik de support van Dell best wel prima vond. Ze waren goed te bereiken en waren via mijn servicetag telkens gelijk op de hoogte van mijn situatie. Eerst een onderdelentest gedaan, maar daarna bleek het aan Windows te liggen. Er was dus niet eens iets mis met de laptop zelf. Vandaag uiteindelijk met een door hen nieuw opgestuurde cd-rom Windows opnieuw geinstalleerd en nu doet hij het gewoon. =)
Verdere ervaringen: ik ben erg tevreden over het beeldscherm. Ik wilde per se een hoge resolutie en die bevalt goed. Ik was aangenaam verrast door het geluid! Er zitten skullcandy boxjes in die boven verwachting mooi klinken. Niet zo blikkerig als bij eerdere laptops.
Ik begin volgende week met een project waar ik grafisch en rekentechnisch zwaardere programma's voor ga gebruiken. Benieuwd hoe die dat trekt! Want daar kocht ik hem voor.
Was vandaag even een virusscanner aan het draaien en tegelijkertijd wat te surfen en het viel me op dat de fans op bepaalde momenten toch wel erg hard begonnen te draaien.
Heb even HWMonitor laten draaien en die gaf aan dat de CPU op bepaalde momenten rond de 82° C zat.
Dat moet een CPU wel aankunnen dus ben bij de laptop weggelopen.
Na een tijdje kijk ik even naar HWM en tot m'n verbazing geeft het programma een max. CPU temperatuur van 102° C aan, wat me op de langere termijn niet echt gezond lijkt.
Zal even afwachten of het vaker voorkomt, misschien dat er wat stof de airflow belemmert ofzo.
Heb even HWMonitor laten draaien en die gaf aan dat de CPU op bepaalde momenten rond de 82° C zat.
Dat moet een CPU wel aankunnen dus ben bij de laptop weggelopen.
Na een tijdje kijk ik even naar HWM en tot m'n verbazing geeft het programma een max. CPU temperatuur van 102° C aan, wat me op de langere termijn niet echt gezond lijkt.
Zal even afwachten of het vaker voorkomt, misschien dat er wat stof de airflow belemmert ofzo.
CPU zit nu rond de 60 met als piek 72 bij een beetje browsen.
Iets boven de 70 graden moet wel kunnen maar 102 lijkt me niet echt gezond.
Zal er binnenkort maar even naar kijken.
Iets boven de 70 graden moet wel kunnen maar 102 lijkt me niet echt gezond.
Zal er binnenkort maar even naar kijken.
Apart, mijn laptop wordt na een halfjaar in gebruik te zijn niet warmer dan 50°C bij licht gebruik. 60°C idle vind ik dan wel veel.
Ik heb de laptop nu bijna een jaar maar sinds het begin al zitten de temperaturen van de CPU rond de 58º C bij licht gebruik.
Idle meestal rond de 45-47º C.
~sinds ik 'm vanochtend aan heb is de temperatuur niet hoger dan 59º C gekomen, ik zal nog eens een keer de virusscanner laten draaien om te kijken of te temperatuur dan weer zo hoog wordt.
Idle meestal rond de 45-47º C.
~sinds ik 'm vanochtend aan heb is de temperatuur niet hoger dan 59º C gekomen, ik zal nog eens een keer de virusscanner laten draaien om te kijken of te temperatuur dan weer zo hoog wordt.
[ Voor 38% gewijzigd door AdmiralSnipe op 03-09-2013 13:42 ]
'Kben ondertussen een halfuurtje aan het browsen en spotify staat op. Temp: 46 °C, nu ligt dit normaal wel +/- 50°C. Slaat uw fan niet aan ofzo?
Nu ik een beetje aan het browsen ben ligt de temperatuur rond de 42º C, de fan slaat hier meestal aan als de temperatuur rond de 52º C zit.Li1quid schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:52:
'Kben ondertussen een halfuurtje aan het browsen en spotify staat op. Temp: 46 °C, nu ligt dit normaal wel +/- 50°C. Slaat uw fan niet aan ofzo?
Fans slaan wel gewoon aan maar gisteren gingen ze dus veel sneller draaien dan normaal waardoor ik maar even naar de temeperaturen ben gaan kijken.
die 102º C van gisteren heb ik nog niet eerder meegemaakt met deze laptop en vandaag zijn de temperaturen weer normaal.
Misschien dat een reboot geholpen heeft, maar ik hou het wel even in de gaten.
Ik heb mijn temps ook gemeten met Core Temp, maar uitschieters heeft hij bij jou niet?MarcoC schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:34:
[...]
De temperatuur van mijn 15R SE komt echt zelden boven de 70°C. Idle rond de 50°C, lichte belasting 60°C, zwaar 70°C, volledig 80°C. Zoiets. Gemeten met Core Temp. Momenteel is hij 47°C.
Bij mij draait Core Temp standaard in de taskbar dus zie ik het erg snel als het stijgt..
Alles is eraan vervangen dus daarom is dit mij een raadsel..
Heel soms staat hij wel eens op 70°C, maar 80°C of 90°C heb ik nog nooit gezien bij normaal gebruik. Ik heb CoreTemp ook in de system tray draaien.Ser1990 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:02:
[...]
Ik heb mijn temps ook gemeten met Core Temp, maar uitschieters heeft hij bij jou niet?
Bij mij draait Core Temp standaard in de taskbar dus zie ik het erg snel als het stijgt..
![]()
Alles is eraan vervangen dus daarom is dit mij een raadsel..
Indien ik een SSD in een Inspiron 15R SE wil inbouwen waar moet ik dan op letten bij de aankoop van een SSD? Op pricewatch zie ik verschillende versies: mSATA, SATA 300, SATA 600. Ik neem aan dat die keuze bepaald wordt door het moederbord. Daarnaast moet ik waarschijnlijk ook nog letten op de grootte van de schijf. De meest gangbare lijk de 2,5" is dat een goeie voor deze laptop?
Gebruik alsjeblieft de zoekfunctie even, deze vraag is hier al meermaals gepasseerd.Letsnow schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:15:
Indien ik een SSD in een Inspiron 15R SE wil inbouwen waar moet ik dan op letten bij de aankoop van een SSD? Op pricewatch zie ik verschillende versies: mSATA, SATA 300, SATA 600. Ik neem aan dat die keuze bepaald wordt door het moederbord. Daarnaast moet ik waarschijnlijk ook nog letten op de grootte van de schijf. De meest gangbare lijk de 2,5" is dat een goeie voor deze laptop?
Verwijderd
Voor iedereen met warmteproblemen helpt dit misschien:
Na het verlopen van de één maands trial van MacAfee, ben ik overgestapt op Windows Defender. Sindsdien sloeg de fan om de zoveel minuten aan, ook idle. Bij taakbeheer zag ik dat dit kwam door Defender.
Hier vond ik dit voor iig Windows 8:
Ga naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Taakplanner
en dan Taakplanner: Bibliotheek voor Taakplanner > Microsoft > Windows > Windows Defender
Hier heb ik alle vier de taken uitgeschakeld. Dit gaf mij weer een stille laptop (temp. bij browsen rond de 45ºC) en Defender geeft een beveiligde PC-status (dus geen veiligheidsrisico lijkt me).
Na het verlopen van de één maands trial van MacAfee, ben ik overgestapt op Windows Defender. Sindsdien sloeg de fan om de zoveel minuten aan, ook idle. Bij taakbeheer zag ik dat dit kwam door Defender.
Hier vond ik dit voor iig Windows 8:
Ga naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Taakplanner
en dan Taakplanner: Bibliotheek voor Taakplanner > Microsoft > Windows > Windows Defender
Hier heb ik alle vier de taken uitgeschakeld. Dit gaf mij weer een stille laptop (temp. bij browsen rond de 45ºC) en Defender geeft een beveiligde PC-status (dus geen veiligheidsrisico lijkt me).
Ik loop tegen een aantal 'problemen' aan met mijn 15R SE:
1. Als ik 'mijn computer' open dan zie ik dat de laptop constant in verbinding staat met andere pc's die gebruik maken van hetzelfde wifi netwerk. Kan ik dit uitzetten?
2. Mijn wifi valt om de haverklap uit. Is er een update voor de wifi driver? En zo ja, waar vind ik die?
3. Hoe check ik of beide grafische kaarten werken? Het schijnt dat je kunt 'wisselen' tussen de grafische kaarten? Hoe doe ik dit?
1. Als ik 'mijn computer' open dan zie ik dat de laptop constant in verbinding staat met andere pc's die gebruik maken van hetzelfde wifi netwerk. Kan ik dit uitzetten?
2. Mijn wifi valt om de haverklap uit. Is er een update voor de wifi driver? En zo ja, waar vind ik die?
3. Hoe check ik of beide grafische kaarten werken? Het schijnt dat je kunt 'wisselen' tussen de grafische kaarten? Hoe doe ik dit?
1) Rechter muisknop op één van deze pc's > Apparaat verwijderen (Zo zie je hem iig niet meer staan)SX-Superfly schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:37:
Ik loop tegen een aantal 'problemen' aan met mijn 15R SE:
2) Er zijn verschillende updates ja. Deze zijn hier te vinden: http://www.dell.com/suppo...1/?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn
Tot nu toe is er nog geen update geweest waarbij de wifi-problemen zijn verholpen. Ik heb nu de meest recente update geïnstalleerd, en wifi valt nu nog af en toe weg als ik via torrents download.(Minder vaak dan voorheen)
3) Start bijv. een spel op, sluit het weer af, rechtermuis op bureaublad > "verwisselbare afbeeldingen configureren" > "Hoge prestaties" betekent je AMD kaart, "Energie besparen" betekent je Intel
is een clean Windows installatie aan te raden of is de bloatware verwijderen voldoende om goed te kunnen werken?
Thanks.N0EPie0910 schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:48:
[...]
1) Rechter muisknop op één van deze pc's > Apparaat verwijderen (Zo zie je hem iig niet meer staan)
2) Er zijn verschillende updates ja. Deze zijn hier te vinden: http://www.dell.com/suppo...1/?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn
Tot nu toe is er nog geen update geweest waarbij de wifi-problemen zijn verholpen. Ik heb nu de meest recente update geïnstalleerd, en wifi valt nu nog af en toe weg als ik via torrents download.(Minder vaak dan voorheen)
3) Start bijv. een spel op, sluit het weer af, rechtermuis op bureaublad > "verwisselbare afbeeldingen configureren" > "Hoge prestaties" betekent je AMD kaart, "Energie besparen" betekent je Intel
Het probleem is dat de code niet wordt gevonden met system detect. Ik kan de juiste drivers dus niet vinden. Iemand die dit ook heeft? Contact met Dell helpt niet, direct na aanschaf van de laptop heb ik dit telefonisch gemeld en ze zouden het probleem verhelpen. Echter 4 maanden later wordt de code van mijn laptop nog steeds niet herkent met system detect.
WiFi problemen heb ik poos terug ergens iets mee gevonden.
1. Kan zijn dat McAfee de boel blokkeert.
2. Bekijk dit eens: Quad in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"
Tot dusver werkt het WiFi kaart op G zetten nog voortreffelijk.
1. Kan zijn dat McAfee de boel blokkeert.
2. Bekijk dit eens: Quad in "[Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition"
Tot dusver werkt het WiFi kaart op G zetten nog voortreffelijk.
⏩ PVOutput☀️
@SX-Superfly
Welke code bedoel je? Als je die service tag bedoelt:
Ik heb gewoon onderop mijn laptop (naast m'n batterij) een sticker zitten met daarop "Service Tag (sin) <getallen en letters>". Die getallen en letters zijn je code die je ook met system detect kunt vinden.
Welke code bedoel je? Als je die service tag bedoelt:
Ik heb gewoon onderop mijn laptop (naast m'n batterij) een sticker zitten met daarop "Service Tag (sin) <getallen en letters>". Die getallen en letters zijn je code die je ook met system detect kunt vinden.
Hallo,
Ik heb een probleempje waar jullie misschien ook wel last van hebben.
Als ik me laptop dicht klap en daarna weer open ze dan wil die niet goed verbinden met internet en duurt het eerst weer een 40seconde voor dat je hem weer normaal kan gebruiken.
Bij mijn vorige laptops heb ik hier nooit last van gehad.
Iemand die een oplossing heeft?
Ik heb een probleempje waar jullie misschien ook wel last van hebben.
Als ik me laptop dicht klap en daarna weer open ze dan wil die niet goed verbinden met internet en duurt het eerst weer een 40seconde voor dat je hem weer normaal kan gebruiken.
Dit herken ik. Ik draai Windows 8 op mijn laptop. Opstarten gaat razendsnel, maar het is altijd wachten op de internetverbinding. Nog irritanter: per ongeluk fout wachtwoord in loginscherm invoeren = wachten op verbinding met Microsoft-servers om te checken of ww niet extern gewijzigd is door mijThewisbone schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:44:

Meer mensen die het trage opzetten van de verbinding herkennen?
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik heb er gewoon geen wachtwoord opstaan. Dus van dat andere heb ik niet last van.jacobras schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:12:
[...]
Dit herken ik. Ik draai Windows 8 op mijn laptop. Opstarten gaat razendsnel, maar het is altijd wachten op de internetverbinding. Nog irritanter: per ongeluk fout wachtwoord in loginscherm invoeren = wachten op verbinding met Microsoft-servers om te checken of ww niet extern gewijzigd is door mij
Maar zullen ze nog fixen? of kunnen wij het zelf fixen'?
De problemen met wegvallende WiFi - en dan heb ik het niet over downloaden, maar ook gewoon bij Dropbox synchronisatie of websurfen - en traag verbinding leggen met het internet heb ik ook ja.
Traag verbinding leggen maakt me niet zo veel uit als ik eerlijk ben, daar ga ik niet dood van. Maar vandaag had ik met college ineens dik een kwartier geen verbinding. Met mijn opleiding is een 24/7 verbinding zeer aan te raden, dus niet erg fijn. Zal Quad's link eens checken.
Traag verbinding leggen maakt me niet zo veel uit als ik eerlijk ben, daar ga ik niet dood van. Maar vandaag had ik met college ineens dik een kwartier geen verbinding. Met mijn opleiding is een 24/7 verbinding zeer aan te raden, dus niet erg fijn. Zal Quad's link eens checken.
Ik. Ik snap niet waarom mijn iPhone binnen luttele seconden kan verbinden met wifi en dat mijn 15R SE er ruim een halve minuut over moet doen. Ik heb geen last van een wegvallende verbinding.jacobras schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:12:
[...]
Dit herken ik. Ik draai Windows 8 op mijn laptop. Opstarten gaat razendsnel, maar het is altijd wachten op de internetverbinding. Nog irritanter: per ongeluk fout wachtwoord in loginscherm invoeren = wachten op verbinding met Microsoft-servers om te checken of ww niet extern gewijzigd is door mij
[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 10-09-2013 15:23 ]
Voor het wegvallen van de Wifi verbinding zou je de energiebesparings optie bij de WLAN driver uit kunnen zetten (onder apparaatbeheer). Dit heeft bij mij geholpen.
Is het mogelijk op Dell Inspiron 15R SE (met HD 7730M GPU) tegelijkertijd het FullHD monitorscherm te gebruiken en ook een FullHD monitor aan te sturen? (Dus 2x 1920 x 1080 => 3860 x 1080 tegelijkertijd aanstuten). De schermen worden dus niet gemirrored.
Op de AMD website (http://www.amd.com/us/pro...adeon-7700m-series.aspx#2) heb ik wel het volgende gevonden:
DisplayPort 1.2
Max resolution: 2560x1600 per display
HDMI (with 3D, 4k, Deep Color, x.v.Color)
Max resolution: 4096x3112
Dual-link DVI with HDCP
Max resolution: 2560x1600
VGA
Max resolution: 2048x1536
Maar dit geeft me geen uitsluitend antwoord eerlijk gezegd.
Op de AMD website (http://www.amd.com/us/pro...adeon-7700m-series.aspx#2) heb ik wel het volgende gevonden:
DisplayPort 1.2
Max resolution: 2560x1600 per display
HDMI (with 3D, 4k, Deep Color, x.v.Color)
Dual-link DVI with HDCP
Max resolution: 2560x1600
VGA
Max resolution: 2048x1536
Maar dit geeft me geen uitsluitend antwoord eerlijk gezegd.
HDMI:
Dus waarom niet?
Dus waarom niet?
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Het display wordt aangestuurd door de intel IGP. De HDMI port misschien ook. Echter heeft geen van de chips er moeite mee 2 schermen tegelijk aan te sturen.
Ik zit te denken om deze laptop aan te schaffen, en ik heb een paar vragen:
- Hebben jullie ervaringen met World of Warcraft op deze laptop? Daait dat een beetje?
- Ik zag dat deze laptop te leveren is met een mSATA SSD cache schijfje, maar op de Dell site kom ik deze niet tegen. Is deze nog beschikbaar?
- Hebben jullie ervaringen met World of Warcraft op deze laptop? Daait dat een beetje?
- Ik zag dat deze laptop te leveren is met een mSATA SSD cache schijfje, maar op de Dell site kom ik deze niet tegen. Is deze nog beschikbaar?
They made me do it.
Geen ervaring maar dat moet hij prima doen.Gardocki schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:39:
Ik zit te denken om deze laptop aan te schaffen, en ik heb een paar vragen:
Zie: Quad in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2"- Ik zag dat deze laptop te leveren is met een mSATA SSD cache schijfje, maar op de Dell site kom ik deze niet tegen. Is deze nog beschikbaar?
In winkelmandje moet je details aanklikken en dan staat hij onderaan ergens.Quad schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:13:
Upgraden naar Intel Core i7 met 1TB HDD, 8GB RAM, Blu-ray speler en 32GB mSATA SSD is nu €719,11.
⏩ PVOutput☀️
De Belgische en Nederlandse site zijn niet altijd gelijk, daar kan het ook aan liggen.
Ik heb mijn Inspiron 15R SE dinsdag besteld. Mijn SSD (Samsung 840 EVO SSD 250GB SATA III Basic Kit) is ondertussen al toegekomen maar ben er nog niet veel mee zonder de laptop.
Ik heb mijn Inspiron 15R SE dinsdag besteld. Mijn SSD (Samsung 840 EVO SSD 250GB SATA III Basic Kit) is ondertussen al toegekomen maar ben er nog niet veel mee zonder de laptop.
Ik heb mijn 15R SE i7 gister gekregen.
Eerste indruk:
- Erg snel (zowel programma's als opstarten)
- Mooi uiterlijk (ik had erger gewacht na de reviews hier)
- Goed geluid
Tegenvallers:
- Ik vind het scherm klein uitvallen vergeleken met mijn oude 8510W, die had geen breedbeeldscherm.
Achteraf had ik beter voor de 17R kunnen gaan.
- Zichtbare vinger- en handafdrukken op het aluminium
- Windows 8
Als het goed is zit er een 32 GB SSD in, dit heb ik echter nog niet terug kunnen vinden in schijfbeheer. Iemand een idee hoe ik kan zien of deze er daadwerkelijk in zit?
Eerste indruk:
- Erg snel (zowel programma's als opstarten)
- Mooi uiterlijk (ik had erger gewacht na de reviews hier)
- Goed geluid
Tegenvallers:
- Ik vind het scherm klein uitvallen vergeleken met mijn oude 8510W, die had geen breedbeeldscherm.
Achteraf had ik beter voor de 17R kunnen gaan.
- Zichtbare vinger- en handafdrukken op het aluminium
- Windows 8
Als het goed is zit er een 32 GB SSD in, dit heb ik echter nog niet terug kunnen vinden in schijfbeheer. Iemand een idee hoe ik kan zien of deze er daadwerkelijk in zit?
Moet je eens even kijken in de BIOS, de 32GB mSata is een cache schijf dus zal sowieso niet worden weergegeven.
Staat het Intel Management Engine Interface geïnstalleerd? Misschien dat je hiermee wat kan vinden.
Staat het Intel Management Engine Interface geïnstalleerd? Misschien dat je hiermee wat kan vinden.
⏩ PVOutput☀️
Na een groot gedeelte gelezen te hebben gelezen van dit topic ben ik wel enthousiast geworden voor deze laptop.
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een vervanger van record-opstart-tijd-breker fuijtsu uit 2007.
Nu twijfel ik tussen de
Ik neig naar de i7 versie na wat benchmarks te hebben gezien. Echter, een grotere ssd en wat besparing bij het budget is natuurlijk ook fijn. De blu-ray speler bij de i7 doet mij niet zoveel.
Kunnen jullie mij wat aanraden?
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een vervanger van record-opstart-tijd-breker fuijtsu uit 2007.
Nu twijfel ik tussen de
- i5 + ssd erin zetten ipv dvd drive
- of de i7 onaangepast (inclusief de 32GB mSATA SSD)
Ik neig naar de i7 versie na wat benchmarks te hebben gezien. Echter, een grotere ssd en wat besparing bij het budget is natuurlijk ook fijn. De blu-ray speler bij de i7 doet mij niet zoveel.
Kunnen jullie mij wat aanraden?
Galaxy S1/S3/S5 - Panasonic Viera TX-P42ST30E - Traktor s4 - Xbox 360 - Xbox One
Afgelopen donderdag mijn 15R SE ontvangen. Mooie, snelle laptop! Alleen heb ik een probleem met het spelen van Total War: Rome II. In het menu van het spel staat namelijk bij graphics card de Intel HD4000, terwijl ik bij dat Catalyst control center 'Hoge prestaties' heb gekozen. Nu heb ik deze stappen gevolgd, maar dat mocht niet baten. Wat doe ik fout?
Ik wil deze dell laptop gaan bestellen, iemand tips?
[ Voor 93% gewijzigd door MrN op 18-09-2013 14:17 ]
Je hebt ook een officiële driver uninstaller van AMD, deze kan je ook even zoeken en runnen (http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx). Daarna de gewone drivers downloaden (niet de beta, had ik persoonlijk wat problemen mee) en installeren. Dit heeft bij mij gewerkt.pnanning schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:49:
Afgelopen donderdag mijn 15R SE ontvangen. Mooie, snelle laptop! Alleen heb ik een probleem met het spelen van Total War: Rome II. In het menu van het spel staat namelijk bij graphics card de Intel HD4000, terwijl ik bij dat Catalyst control center 'Hoge prestaties' heb gekozen. Nu heb ik deze stappen gevolgd, maar dat mocht niet baten. Wat doe ik fout?
Mijn wifi drivers zijn geupdate evenals de bios. Nu heb ik op het bureaublad twee icoontjes staan mbt wifi en merk ik dat de verbinding trager is geworden. Komt daar door de update? Of staan er twee programma's tegelijk aan die verbinding maken met een wifi netwerk? Zie hieronder de printscreen, het 'normale' wifi icoontje staat aan, maar ook een groen icoontje: die is nieuw na de update.

[ Voor 4% gewijzigd door SX-Superfly op 15-09-2013 14:46 ]
Is volgens mij een trial, geen volledige versie.Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:41:
Hebben jullie McAfee er gelijk afgegooid? Of is het nog niet zo gek?
Heb het hier verwijderd.
Verwijderd
Het is geen trial, maar een 1-jarige licentie. Het was niet mogelijk om helemaal geen licentie te nemenAdmiralSnipe schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:18:
[...]
Is volgens mij een trial, geen volledige versie.
Heb het hier verwijderd.
Ik heb nog wel een licentie voor nod32. Die lijkt me beter dan McAfee
Volgens mij heb ik een probleem met mijn AMD drivers. Ik krijg onder windows 8 af en toe de melding dat catalyst control centre er mee opgehouden is. in Win 7 krijg ik na het opstarten altijd 2x de melding dat 'windows desktop manager has stopped working'. Ook loopt Firefox regelmatig vast. Iemand eerder problemen zoals deze gehad?
Heb vandaag ook mijn 15R binnen gekregen 
Alleen heb al één ding gevonden wat me ongelofelijk irriteert, het scrollen met touchpad gaat de verkeerde kant op. Net zoals op een macbook en op die dingen vind ik dat ook heel erg vervelend.
Iemand enig idee hoe ik dit omdraai?
Alleen heb al één ding gevonden wat me ongelofelijk irriteert, het scrollen met touchpad gaat de verkeerde kant op. Net zoals op een macbook en op die dingen vind ik dat ook heel erg vervelend.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Jazeker, gewoon bij de instellingen van je touchpad (Configuratiescherm -> Dell Touchpad -> Gestures -> Vinkje aanzetten bij "Reverse Scroll Direction".Ozzie schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:28:
Heb vandaag ook mijn 15R binnen gekregen
Ik heb de nederlandse windows 8, maar heb het gevonden. In het nederlands staat de optie bij:MarcoC schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:38:
[...]
Jazeker, gewoon bij de instellingen van je touchpad (Configuratiescherm -> Dell Touchpad -> Gestures -> Vinkje aanzetten bij "Reverse Scroll Direction".
Dell Touchpad -> Beweging -> Panoramisch / Bladeren -> Omkeren
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Geeft maar weer eens waarom ik geen Nederlandse Windows heb
.
Ook de 15RSE besteld vandaag. Wel een beetje misleidende site, er staat verwachte verzenddatum 23 sept en nu staat er in mijn bestelgegevens: Geschatte leveringsdatum: 10/7/2013 "Information"
Wat is jullie ervaring met de verzendtijd?
Verwijderd
Is inderdaad erg misleidend. Hij wordt ook wel op die datum verzonden, maar is dan vaak meer dan een week onderweg. Bij mij 10 dagen! Hij komt wel eerder aan dan 10/7/2013japjaan schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:14:
Ook de 15RSE besteld vandaag. Wel een beetje misleidende site, er staat verwachte verzenddatum 23 sept en nu staat er in mijn bestelgegevens: Geschatte leveringsdatum: 10/7/2013 "Information"
Ok thx.. 10 dagen verzendtijd.. ze doen wel iets fout daar volgens mijVerwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:24:
[...]
Is inderdaad erg misleidend. Hij wordt ook wel op die datum verzonden, maar is dan vaak meer dan een week onderweg. Bij mij 10 dagen! Hij komt wel eerder aan dan 10/7/2013
Ik heb binnen dit topic al gezocht naar een oplossing, maar kan geen eenduidig antwoord op mijn vraag vinden.
Ik heb een 15R SE met i7 en 32 gb msata.
Omdat ik me kapot erger aan Windows 8 zou ik dat graag vervangen door Windows 7. Ik heb geen dvd's meegeleverd gekregen, maar kan natuurlijk een ISO downloaden. Hoe kan ik dan het beste een backup maken? De meegeleverde Dell backup tool zegt constant dat ik moet upgraden naar de premium versie om een systeem backup te kunnen maken.
Is dit eenvoudig te doen? Of is het vrijwel onmogelijk door de aanwezigheid van de msata ssd.
Ik heb een 15R SE met i7 en 32 gb msata.
Omdat ik me kapot erger aan Windows 8 zou ik dat graag vervangen door Windows 7. Ik heb geen dvd's meegeleverd gekregen, maar kan natuurlijk een ISO downloaden. Hoe kan ik dan het beste een backup maken? De meegeleverde Dell backup tool zegt constant dat ik moet upgraden naar de premium versie om een systeem backup te kunnen maken.
Is dit eenvoudig te doen? Of is het vrijwel onmogelijk door de aanwezigheid van de msata ssd.
Pff.. met geen enkele mogelijkheid een Backlit keyboard erbij te bestllen.. hoe hebben jullie dit geregeld joh? Ik ben 10 keer doorverbonden, 4 keer verbinding gewoon verbroken en wordt ook niet echt goed te woord gestaan. Ben bijna in staat de hele bestelling maar te annuleren, wat een schijt service
Backlit keyboard was bij mij gewoon standaard. Is dat niet meer zo tegenwoordig?