Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnanning
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Wouter64 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:30:
[...]

Je hebt ook een officiële driver uninstaller van AMD, deze kan je ook even zoeken en runnen (http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx). Daarna de gewone drivers downloaden (niet de beta, had ik persoonlijk wat problemen mee) en installeren. Dit heeft bij mij gewerkt.
Oke, en wat zijn de gewone drivers? Ik denk trouwens wel dat het spel op de 7730M draait, ik speel op medium en gaat vrij soepel. Zelfde met Team Fortress 2, op high draait die ook prima.

[ Voor 14% gewijzigd door pnanning op 17-09-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 08:43
pnanning schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:42:
[...]

Oke, en wat zijn de gewone drivers? Ik denk trouwens wel dat het spel op de 7730M draait, ik speel op medium en gaat vrij soepel. Zelfde met Team Fortress 2, op high draait die ook prima.
Als je de drivers wilt downloaden van de AMD site (http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx) kan je een driver verification tool downloaden, deze kijkt of je huidige driver de nieuwste is en download en installeert eventueel de nieuwste versie. Daaronder kan je echter ook de laatste beta drivers downloaden, hierbij heb je alle nieuwe functies het eerst, maar daarbij komt wel kijken dat de drivers soms instabiel zijn. Ik wou dus zeggen dat je de driver verification tool moet downloaden en niet de beta driver. Ik heb een keer gehad dat na het installeren van de beta drivers mijn scherm zwart bleef en dat ik alleen mijn muiscursor nog kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik had eigenlijk ook verwacht dat er een backlight keyboard op zat, is deze nog ergens voor een leuk prijsje te krijgen?

op Ebay zie ik ze voor hoge prijzen.

Verwijderd

Er is wat nieuws over de nieuwe haswell inspirons:
http://forum.notebookrevi...touch-haswell-gt750m.html

Je hoeft je niet voor je kop te slaan als je er net een heeft gekocht. Ze komen allemaal met low-voltage CPU's... *zucht*..

Afgaande op de prijzen wordt dit de directe vervanger van de inspiron 15R SE.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:09
Maar wel een veel betere accuduur schijnt :P . Alleen vrees ik voor het matte scherm.

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:47
3 maanden en counting sinds de introductie van Haswell door Intel...

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Hoe?

[ Voor 86% gewijzigd door MrN op 18-09-2013 14:15 ]

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Je kunt geen 15R SE met SSD kopen, enkel met een cache SSD en dan nog enkel bij de duurste versie.

Is het iemand gelukt om de HDD te vervangen door een SSD zonder gebruik te maken van een Windows 8 DVD van Dell? Ik heb ze al een paar keer proberen mailen maar krijg geen respons :(

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Letsnow schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:56:
Je kunt geen 15R SE met SSD kopen, enkel met een cache SSD en dan nog enkel bij de duurste versie.

Is het iemand gelukt om de HDD te vervangen door een SSD zonder gebruik te maken van een Windows 8 DVD van Dell? Ik heb ze al een paar keer proberen mailen maar krijg geen respons :(
Ik ga t morgen proberen ;)
Maar ik laat voorlopig ook de originele hdd eruit omdat ik nog geen caddy heb. Dus het wordt eigenlijk een nieuwe installatie van een cleane windows (7 in dit geval)....
Volgens mij is het een kwestie van hdd eruit, ssd erin, windows dvd erin en installeren (wel ff de drivers van tevoren ergens op zetten).

flickr iRacing Profiel

• MrN

MrN

Ja dat is dat 32 GB ding toch maar hoe doe ik dat!? Zie hem niet staan onder opties.

• MarcoC

Ja, ik heb gewoon een ISO van internet gedownload en die geïnstalleerd. Lijkt me de makkelijkste oplossing :) . De key wordt automatisch uitgelezen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Quad

Doof

MrN schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:02:
[...]

Ja dat is dat 32 GB ding toch maar hoe doe ik dat!? Zie hem niet staan onder opties.
Winkelmand -> Detail weergave.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• MrN

MrN

Ik kan het niet vinden terwijl het bij de 17 inch duidelijk zichtbaar is !

Zie hem nu wel echter niet nadrukkelijk:

Optische software Cyberlink Blu-ray
Additional Hard Drive 32GB mSATA SSD--harde schijf

betekent dit dat hij erbij zit of niet?

Zo ja dan ga ik deze laptop vanavond bestellen!

[ Voor 62% gewijzigd door MrN op 18-09-2013 14:16 ]

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Edit: opgelost.

[ Voor 96% gewijzigd door Sibrand op 19-09-2013 14:24 ]

• s1ck
  • Laatst online: 13:33
Iemand last van een harde schijf die aardig wat herrie maakt? Heb de HDD in een caddy zitten op de plaats van de blu-ray speler uiteraard. Best storend dit..

• MarceldeV
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-10-2020
Ik heb de laptop nu zo'n 2 weken en nu beginnen de boxen te kraken terwijl ze in het begin wel goed waren. Ik heb de laatste dagen alleen maar met koptelefoon geluisterd dus ik heb de boxen niet opgeblazen lijkt me. Iemand enig idee wat het kan zijn en of ik dit zelf op kan lossen? Of zal Dell iets moeten gaan repareren?

• Seltaeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 14:56
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon hier zo snel niks over vinden. Gisteren mijn 15R SE binnen gekregen, met Blu-ray speler. Net heb ik er een Blu-ray film in gedaan, maar deze kan ik niet afspelen. Er gebeurd niks(automatisch) als ik deze er in doe. Als ik dan naar "Computer" ga dan zie ik dat de film er in zit, maar als ik er op klik opent ie alleen de mappen. VLC gedownload en als ik de Blu-ray daar in open dan zegt ie:
"Blu-ray error: This Blu-ray disc needs a library for AACS decoding, and you system does not have it."

Wat is hier het probleem? Je mag toch verwachten dat als je een laptop met Blu-ray speler koopt dat je gewoon een blu-ray film gaat kijken als je die er in doet.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
heeft VLC wel de juiste codecs om een bluray DVD af te spelen? ik denk namelijk eerder dat het aan je software ligt

Verwijderd

hoe plaats ik mijn eigen topic?
en hoe doe ik er een sketchup ontwerp bij?

mvg

• Seltaeb
Lothlorien67 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:34:
heeft VLC wel de juiste codecs om een bluray DVD af te spelen? ik denk namelijk eerder dat het aan je software ligt
Je verwacht toch dat als je een laptop met Blu-ray speler koopt je er een Blu-ray in doet en hij begint af te spelen. Beetje raar dat je dan, als leek, zelf eerst nog VLC moet downloaden. Dan erachter komt dat dat niet werkt en dan op zoek moet gaan naar een alternatief..

Heb jij suggesties?

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 19:11
GOM Player probeer die eens.

• Quad

Quad

Doof

Dell levert Cyberlink software mee wat in staat is om Bluray af te spelen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seltaeb
Quad schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:28:
Dell levert Cyberlink software mee wat in staat is om Bluray af te spelen.
Ik ben nieuw met Windows 8, dus mijn excuses als ik er overheen kijk. Als ik zoek via "Computer" kom ik Cyberlink tegen. Maar geen file om het mee te starten. Waar zou ik dat programma moeten kunnen openen?

Edit: Technische service van Dell gebeld. Die zei dat er inderdaad Cyberlink op zou moeten zitten, maar zat er niet op. Inloggen op Dell site en via "MIjn account" de software kunnen downloaden. Nu werkt het!

In ieder geval bedankt voor de tips en adviezen. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Seltaeb op 20-09-2013 11:29 ]

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 20:15
Het is net alsof de hardeschijf in m'n 15r SE aan het doodgaan is (net 1 jaar oud).
Het opstarten gaat een opeens langzamer dan eerst en het laden van de icoontjes op het bureaublad gaat een stuk langzamer dan eerst.
Daarnaast krijg ik steeds een pop-up dat een of ander audio programma niet werkt en blijft het icoontje van draadloos internet hangen.
Programma's openen lukt ook niet want die blijven hangen tijdens het laden.
Ongeveer na een half uur maakt de hard drive een "klik" waarna het allemaal weer werkt.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen??

Windows herstellen naar een eerder punt mocht niet baten.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
lekker irritant.
ik heb nu constant dat de fan keihard aanslaat voor 1 minuut.
daarna is hij 3-10 minuten stil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:34
fespen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:19:
lekker irritant.
ik heb nu constant dat de fan keihard aanslaat voor 1 minuut.
daarna is hij 3-10 minuten stil. :(
Ik ken het.
Daarnaast heb ik nog steeds geen structurele oplossing horen langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Laatste BIOS geïnstalleerd?

PVOutput☀️

• fespen
  • Niet online
ja laatste bios geinstalleerd.
bij mij was het echter maar 1 dag dat hij zo hard blaasde.

al staat de fan nu vrijwel altijd op 2800 rmp. niet overheersend maar wel storend.

hoort dit? best irritant als je van een totaal stille MB Air komt.

[ Voor 8% gewijzigd door fespen op 25-09-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
excuus alvast voor deze lange post, moet even wat frustratie van me af schrijven:

Ik heb namelijk al sinds ik deze laptop heb problemen met de GPU drivers: AMD catalyst geeft meestal aan dat er geen driver is die kan worden ingesteld met het programma en als het wel werkt crasht AMD catalyst regelmatig om de één of andere vage reden (dan ben ik koffie halen, kom ik terug staat de computer ineens op het standaard win8 lockscreen, die met de space needle). Dit gebeurt ook regelmatig met firefox palemoon x64, het driverprogramma van mijn logitech muis en windows photo viewer. Het driverprogramma van de onboard intel HD4000 werkt ook lang niet altijd naar behoren. Tot nu toe hebben deze merkwaardige crashes alleen plaatsgevonden in windows 8 geïnstalleerd op mijn m500 SSD.

Vanaf de originele HDD (met de DELL win8 installatie) lukt het ook niet goed om de AMD driver te installeren, maar met catalyst 13.9 deed deze het op merkwaardige wijze wel redelijk. Nu dus een ander probleem: als ik de AMD kaart belast met furmark of 3Dmark krijg ik artefacts, waarna de driver crasht (bij catalyst mobility 13.9 loopt zelfs het complete systeem vast). Na wat meten en spelen met HWinfo64 lijkt het erop dat de kaart niet oververhit raakt (T = 60C) maar dat deze, of de PCI-e poort, gewoon de snelheid niet aankan. Als ik de kaart op maximaal batterijduur zet doet ie het goed, maar hij presteerd dan wel slechter dan de intel HD4000 kaart. Als ik de kaart op prestaties zet en hem belast gebeurt het volgende: De PCI link wordt omhoog geschroefd naar 5,0 gbit/s, de core clock naar 575 mHz, de memory clock naar 900 mHz en de driver crasht.

Nu heb ik donderdag een mail naar dell gestuurd en vanmiddag heb ik ook maar gebeld. De man aan de telefoon heb ik uitgelegd wat artefacts zijn en dat ik deze krijg als ik de GPU belast. Nu heeft hij met zijn collegae overlegd en geconcludeerd dat ze niets kunnen met de benchmarks, maar dat ik maar contact op moet nemen mocht ook in een game blijken dat de GPU het niet goed doet. (dus ik fallout new vegas installeren: steam geupdated, steam driver crasht, opnieuw opgestart in safe mode: installatie gelukt, maar GPU driver doet het niet. Terug naar normal mode, AMD catalyst installatie, herstart, doet het nog steeds niet, dan maar de originele OS instalatie vanaf de HDD: AMD catalyst doet het ook in deze installatie niet, dus opnieuw geïnstalleerd etc).

Mijn vraag na deze lange post: heeft die man een punt en krijg ik artefacts in furmark omdat deze de GPU niet goed ondersteund, of ben ik met een kluitje in het riet gestuurd? hoe presteerdt de AMD radeon kaart bij jullie eigenlijk met Furmark en 3Dmark?
Heeft ook iemand enig idee waardoor de merkwaardige crashes van palemoon en catalyst kunnen worden veroorzaakt?

PS. mocht iemand zich afvragen waarom ik niet eerder aan de bel heb getrokken: vanwege mijn afstuderen heb ik geen tijd gevonden om eerder in dit probleem te duiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lothlórien op 02-10-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit met dezelfde problemen. Als je op Google zoekt krijg je heel veel mensen met dezelfde problemen.
Wat ik vanavond ga proberen is het installeren van custom drivers: http://leshcatlabs.net/

Hopen dat dat werkt. Maar het is erg slecht van Dell dat ze zo een laptop aanleveren, met zulke brakke drivers.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
Hoi Gardocki.

Heb je dan ook die onverklaarbare driver crashes? en zo ja: is dat in de DELL OEM windows8 geïnstalleerd op de originele HDD? dan weet ik in ieder geval of het niet aan een brakke ondersteuning van de SSD ligt. voor nu heb ik een fabrieksherstel gedaan op de HDD.
Zojuist heb ik wel furmark even laten lopen met de Dell switchable graphics driver: Of de AMD kaart werd belast kon ik niet in HWinfo zien (deze werd even niet herkend), maar aangezien het resultaat artefacts en een drivercrash waren kan ik hier wel naar gokken. AMD Catalyst mobility 13.9 zojuist geïnstalleerd en straks maar even kijken of ik fallout aan de praat krijg.

zelf heb ik de problemen ook met de drivers van AMD zelf en op mijn SSD staat de MSDN versie van win8 geïnstalleerd: dat daar niets aan veranderd is weet ik vrijwel zeker want de MD5 checksum klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Lothlórien op 03-10-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 18:30
Laptop maakt sindskort een 'high pitch noise' vanuit de CPU. Dell zal nogmaals mogen langskomen en waarschijnlijk het gehele moederbord mogen vervangen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:29
Hoi Lothlorien67,

Ik herken een gedeelte van je problemen: ik heb een tijd geleden ook continu last van artifacts als mijn Radeon kaart gebruikt werd. Mijn driver kon niet crashen, want hij kon gewoon niet geïnstalleerd worden...
Technische dienst gebeld die mij nogal raar advies gaf (zie gelinkte post), later nog een keer gebeld toen het na een paar dagen nog niet over was, en ik kreeg te horen dat ik met Furmark moest kijken of de artifacts zich ook dan voordeden (Ja dus..): afspraak gemaakt om monteur langs te sturen (ging heerlijk vlot; in 1 dag gerepareerd). Moederbord (incl Radeon kaart dus) in z'n geheel vervangen en sindsdien geen last meer gehad van deze artifacts. Er is alleen niet verteld wat nou de oorzaak was van deze problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
Bedankt N0EPie0910.
Ik wist wel dat hier een aantal tweakers zaten met soortgelijke problemen.
(ik had trouwens in den beginne ook dat de Dell backup het niet deed, maar dit weet ik aan mezelf: want ik had een engels taalbestand geïnstalleerd en het nederlandse taalbestand verwijderd in een poging te voorkomen dat ik tweetalige meldingen kreeg)
Het advies om terug te bellen als blijkt dat ik ook in een gamesituatie last van artifacts heb lijkt trouwens wel enigzins op het advies om de graphics lager te zetten. (als hij het niet doet moet je hem gewoon niet gebruiken). Alleen in mijn geval kan ik me nog wel voorstellen dan men uit wil sluiten dat de artifacts door Furmark zelf worden veroorzaakt (iets wat ik zelf ook heb overwogen, maar ook met 3Dmark werkt het niet lekker).
De standaardoplossing van dell lijkt hier te zijn dat ze een ander moederbord in de laptop zetten.
elbandito schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:42:
Volgens mij heb ik een probleem met mijn AMD drivers. Ik krijg onder windows 8 af en toe de melding dat catalyst control centre er mee opgehouden is. in Win 7 krijg ik na het opstarten altijd 2x de melding dat 'windows desktop manager has stopped working'. Ook loopt Firefox regelmatig vast. Iemand eerder problemen zoals deze gehad?
ja dus, is dat intussen opgelost als ik vragen mag?

Mijn fabrieksinstallatie kan ik trouwens niet meer activeren, mogelijk omdat ik al een win8 installatie op de SSD heb geinstalleerd. Nu krijg ik bij het opstarten dat de computer het eerste kwartier updates aan het installeren is, om deze vervolgens te deïnstalleren vanwege een systeemfout.

Enfin. Eindelijk heb ik steam, fallout, de Intel driver én de AMD driver gelijktijdig aan de praat gekregen op mijn verse installatie. Eerst een aantal keer geprobeerd het spel te spelen met het spel op één monitor en HW info/GPU-z op de andere. Helaas laadde het spel daarmee heel lang of liet het spel alleen een zwart beeld zien. Ik heb één keer gehad dat logitech.exe (muisdriver) crashte tijdens het afsluiten, één keer gehad dat falloutNV crashte en één keer dat het spel wel laadde en beeld gaf (op allerlaagste settings). Helaas crashte het beeldscherm stuurprogramma toen wel voordat ik ook maar één knop aan kon raken ;w

Het liefst zou ik dit allemaal op papier zetten en naar dell e-mailen, maar je kunt helaas niet zoveel kwijt in die kleine tekstvakjes van hun rapportagesysteem 8)7 (dat was mijn ervaring van donderdag).
Li1quid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:24:
Laptop maakt sindskort een 'high pitch noise' vanuit de CPU. Dell zal nogmaals mogen langskomen en waarschijnlijk het gehele moederbord mogen vervangen. :/
Heb je dit constant of alleen af en toe? Heb dit namelijk ook eens gehad met een medion laptop: na wat heen en weer e-mailen met hun support dat ding toch maar RMA gestuurd. Van alles doorgemeten, niets gevonden maar het geluid kwam daarna ook niet meer terug. Wat ik wil zeggen is dat het geen probleem hoeft te zijn, alhoewel natuurlijk wel irritant. Weet je trouwens zeker dat het vanuit de CPU komt? Zelf heb ik wel het één en ander gevonden over coil whine en coil noise (valt ook weinig aan te doen), dit zou vanuit de PSU kunnen komen.
Verder zou je ook kunnen proberen of het helpt om de ventilatieroostes uit te blazen met droge perslucht.

[ Voor 24% gewijzigd door Lothlórien op 03-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Inspirn 15r SE binnen. Hij bevalt goed maar ik merk tijdens het browsen het scrollen nogal schokkerig verloopt. Als je je vingers op de touch pad houdt, gaat het allemaal prima maar als je snel wil scrollen en hem 'laat gaan' begint het schokkerig te worden. Hebben anderen hier ook last van? Enig idee of dit makkelijk op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Jazeker, bij de instellingen van het touchpad "Inertial Scrolling" (Engels, kan in het Nederlands anders heten) uitzetten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l1yrRqz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:02
Is het mogelijk om hdd (in caddy op plaats van DVD station) indien niet gebruikt na een paar minuten uit te zetten? OS staat op SDD. In energiebeheer kan je dit instellen voor 'harde schijf' maar ik ben bang dat dit de instelling van de SDD betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bij apparaatbeheer zou je dat in kunnen stellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
Ik geloof dat de HDD spindown in energie beheer ook gewoon werkt voor je HDD in de caddy. Nu moet ik wel zeggen dat ik er nog nooit speciaal op heb gelet of dit ook echt klopt: maar ik heb hem in ieder geval altijd op zo kort mogelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Welk programma zou je kunnen gebruiken om te achterhalen of je HD4000 of 7730M aan het werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
Ik doe dat met HWinfo64, als je het tabje sensors opent kun je de actuele belasting van de GPU zien. (het kan ook met GPU-z, is een lichter programma, maar die laat alleen de kloksnelheden zien)

[ Voor 0% gewijzigd door Lothlórien op 09-10-2013 11:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
wat kan je met het middelste knopje dat je hier ziet.
soms kan ik hem klikken maar niet altijd.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.cnet.co.uk/i/product_media/40002506/image5/440x330-dell-inspiron-15r-special-edition-side-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
fespen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 02:50:
wat kan je met het middelste knopje dat je hier ziet.
soms kan ik hem klikken maar niet altijd.

[afbeelding]
Hiermee kan je het deksel van de klep verwijderen, hiermee kan je een ander kleurtje er op zetten. Vrij nutteloos in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luitwieler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:34
Ik las laatst hier in het topic iemand die graag aftermarket een backlit toetsenbord wilde inbouwen. nou heb ik op ebay in Hongkong zo een toetsenbord besteld en ingebouwd. En ik kan zeggen dat het perfect werkt!

https://www.dropbox.com/s...2013-10-16%2012.51.23.jpg

Ik heb hem hier besteld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=400582989122 Netjes afgeleverd door TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 23:53

jacobras

Developer

Cool! Hoe is het met de kwaliteit van de toetsen?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luitwieler
Goed! volgens mij is het gewoon een orgineel backlit dell toetsenbord en zo goed als in nieuwstaat.
als je van plan bent om het te doen dan raad ik je aan om even voor de zekerheid te kijken of je de aansluiting voor de backlit aanwezig is op je laptop.

In de video hier onder word ook uitgelegd welke kabel dat is, hoe je het toetsenbord moet los halen en moet herplaatsen

http://youtu.be/bsdPUc5mIRc?t=1m46s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hallo,

Ik net windows 8.1 geinstalleerd.
Maar al mijn letter zijn echt onscherp geworden.
Hoe kan dit? iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Dit geeft die aan:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/345m13q.jpg

En zie hoe onscherp alles letters en kleine icoontjes zijn geworden.

[ Voor 80% gewijzigd door Thewisbone op 17-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je beeldscherm staat niet op de goede resolutie ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiehh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-07 12:04
Ik had daar ook last van, heb het opgelost door mijn lettertype grootte aan te passen.

Galaxy S1/S3/S5 - Panasonic Viera TX-P42ST30E - Traktor s4 - Xbox 360 - Xbox One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Op welke grote heb jij het staan nu?

Heb nu de videocard driver opnieuw geinstalleerd.
En dat werkt weer.

Even wat aangepast.. maar nu heb ik het zo

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ikdwrb.jpg

Wel wat te klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oh, ik hebt het alweer gefixt.

Mijn hele laptop lijkt veel trager te gaan na die update (windows 8.1) hebben jullie dat ook?

[ Voor 53% gewijzigd door Thewisbone op 17-10-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Nu online
waarom is je screenshot 1600*900 terwijl je een 1920*1080 beeldscherm hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Lothlorien67 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:38:
waarom is je screenshot 1600*900 terwijl je een 1920*1080 beeldscherm hebt?
Geen idee, gebruikte tiny pic.

Heb mn resolutie wel gewoon 1080 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Fan draait wel veel harder (of vaker hard) sinds de 8.1 update :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:38
Sinds 8.1 ook problemen met AMD drivers, ik hoop dat her opnieuw installeren van de drivers werken.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Mijn WIFI kaart is nu ook zo brak als wat.. valt om de zoveel tijd uit.

TNX! microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conqueror42
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 21:11
mijn wifi kaart wordt nu helemaal niet meer herkend. Videokaart ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

Ik heb ook problemen met de AMD drivers en wifi ligt er plotseling vaak uit. Kreeg net een reboot toen ik m'n laptop uit de slaap wilde halen. Geen aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Laatst online: 07-10 16:34
Bij mij staat na de update naar 8.1 in apparaat beheer: AMD Radeon Hybrid (blocked).
Ik kan alleen de HD4000 gebruiken. Op de support site van Dell wordt een oplossing gegeven maar die werkt kennelijk niet. http://en.community.dell..../p/19528582/20461644.aspx
Heeft iemand die combinatie wel werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb de videokaartdrivers opnieuw geïnstalleerd (gewoon wizard opnieuw uitgevoerd, niet eerst verwijderd oid) en toen werkte het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:38
Lothlorien67 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:59:
Ik doe dat met HWinfo64, als je het tabje sensors opent kun je de actuele belasting van de GPU zien. (het kan ook met GPU-z, is een lichter programma, maar die laat alleen de kloksnelheden zien)
Ik heb nu alle drivers opnieuw geinstalleerd, blijkt dat Dell allemaal 8.1 drivers online heeft gezet.
Ik heb ook HWinfo64 geinstalleerd maar hij ziet mijn AMD kaart niet, zelfs met een spel aan.
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2v355dd.jpg

Edit: GPU-Z ziet de kaart wel, maar dan kan ik de actuele belasting niet zien :/, en beeld is nog steeds wazig als ik grootte naar normaal verander :(

[ Voor 11% gewijzigd door Jorca op 19-10-2013 13:11 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 22:17
Luitwieler schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:07:
Goed! volgens mij is het gewoon een orgineel backlit dell toetsenbord en zo goed als in nieuwstaat.
als je van plan bent om het te doen dan raad ik je aan om even voor de zekerheid te kijken of je de aansluiting voor de backlit aanwezig is op je laptop.

In de video hier onder word ook uitgelegd welke kabel dat is, hoe je het toetsenbord moet los halen en moet herplaatsen

Ik heb er maar ook één besteld. Backlight mis ik toch wel erg vaak, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb het volgende "probleempje"

Zo nu en dan loopt mijn laptoppie voor een minuutje vast. Muis reageert nergens meer op. Dit gebeurt (voor zover als ik het door heb) 9 van de 10 keer als ik tijdens het surfen facebook afsluit, en zo nu en dan als ik een applicatie afsluit. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is. Je zou toch mogen verwachten van de 15r SE met zn specs dat dit niet zou moeten kunnen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn glazenbol is weekend aan het vieren.
Wat heb je zelf al uit kunnen vinden? Logboeken, SMART status HDD, memtest?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Bedankt! Heb hem zojuist besteld. Benieuwd hoe lang de verzendtijd is.

Had op mijn vorige laptop ook geen verlicht keyboard, dus dacht dat ikhet niet zou missen. Maar die toetsen waren zilver met zwarte letters, zwarte met witte letters zoals deze dell zijn niet te zien als het avond is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
kivanco schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:30:
[...]

Ik heb nu alle drivers opnieuw geinstalleerd, blijkt dat Dell allemaal 8.1 drivers online heeft gezet.
Waar zie je die dan? Als ik mijn service tag invoer bij support zie ik geen nieuwe drivers hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
MarcoC schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:26:
Ik heb de videokaartdrivers opnieuw geïnstalleerd (gewoon wizard opnieuw uitgevoerd, niet eerst verwijderd oid) en toen werkte het allemaal weer.
Nadat ik de HD 7730M Graphics Driver geïnstalleerd heb, werkte het idd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb dit gedaan voor mijn videokaart.

1. Via "Device manager" drivers voor AMD en Intel verwijderen d.m.v. rechtermuisknop > Uninstall.
2. Hier de AMD beta drivers gedownload en uitgevoerd. Vervolgens gekozen voor "Uninstall" zodat alle AMD drivers werkelijk verwijderd worden.
3. Reboot
4. Je hebt nu native Windows 8.1 drivers voor de Intel-videokaart, met een Windows 8-achtige UI bij het instellingenscherm.
5. Open de beta-drivers nogmaals, en kies dit keer voor "Install" in plaats van "Uninstall".
6. Reboot nogmaals.
7. Je hebt nu voor zowel de Intel-videokaart als de AMD-videokaart de nieuwste drivers :) .

Vooral voor de AMD-videokaart is dit erg handig aangezien de nieuwe drivers veel meer controle bieden over het switchen van de videokaart. Je kunt namelijk per applicatie instellen welke videokaart gebruikt moet worden, erg handig :) . Ook wordt de fan een stuk minder wild van deze drivercombo.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 20-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
@MarcoC Dat ga ik ook proberen, maar wel nadat ik eerst een volledige image heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vandaag een maatje te proberen te helpen met z'n Inspiron 15R SE en Windows 8.1.. Sommige drivers moesten even bijgewerkt worden, dat ging prima. Alleen één probleem bleef: hoge schijfbelasting. Bij de kleinste dingen schoot het naar 100% en daar bleef het dan ook. Wat we ook deden, het ging niet weg. Uiteindelijk een system restore naar Windows 8 gedaan met behoud van persoonlijke bestanden, heeft helaas niet geholpen. Kreeg het idee dat het misschien de schijf zelf was, maar die is volgens HD Tune, WD Diagnostics, My Dell en de ingebouwde Dell system diagnostics in orde.

Weet het nu eigenlijk niet meer, iemand misschien een tip of idee? Anders gaan we maar over tot een compleet nieuwe installatie.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Belachelijk eigenlijk dat het niet gewoon meteen netjes werkt. Is er al iets bekend of Dell aan de problemen werkt die 8.1 veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Gaat inderdaad helaas niet vlekkeloos.. Ik heb zelf een XPS 15, daar ging het ook niet al te lekker met de drivers.. Bij mij ging Windows 7 --> Windows 8 veel beter (wel een clean install).

EDIT: Reïnstall gedaan op de Inspiron 15R SE, maar toch blijft die schijfbelasting knagen.. In totaal hooguit 4MB/s in taakbeheer en hij zit al op de 88%..

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 21-10-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-05 06:39
Dell heeft de Inspiron 15r SE weer in het assortiment. Deze keer zonder Full HD scherm:

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs
Base Inspiron 15R SE
Microsoft-operativsystem Windows 8 64bit , Nederlands
Geheugen 6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
Toetsenbord Intern VS/Internationaal chiclet-toetsenbord (QWERTY) met multitouch-touchpad
Grafische kaart 2GB AMD Radeon HD 7730M
Driver Driver : 2230 Wireless Card
Harde schijf 1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8X DVD+/-RW station
Draadloos netwerk Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
3e generatie Intel® Core™ i5-3230M processor (tot 3,20 GHz, 3 MB cache)

Met VIP korting en codes nu te krijgen voor ong. €540,-

Op het Full HD scherm na toch een prima laptop voor dagelijks gebruik, foto-/videobewerking en wat gaming? En ik heb nog een 22" full HD monitor, dus die kan het gemis van het HD scherm opvangen. Of heeft iemand voor dat bedrag (max €600) een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nouja, door de lagere resolutie is haal je zelfs hogere FPS. :)
Maar zonde om het FullHD eruit te halen..

Goed, als ik hem zou bestellen heb ik met dubbel vip en €50,- korting een laptop voor €469,- ;)

Haal je via eBay een LCD scherm voor rond de €50,- en dan ben je ook klaar. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
Quad schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:58:
Goed, als ik hem zou bestellen heb ik met dubbel vip en €50,- korting een laptop voor €469,- ;)
Dubbel VIP??? Hoe werkt dat nu weer? Heb wel 2 VIP codes maar kan er maar 1 gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
er zijn weer wat opties toegevoegd oa. 8 gig geheugen en de keuze voor een i7 processor. En dan voor 70 tientjes meer. Toch maar even overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zonder full hd-scherm vind ik deze laptop totaal niet interessant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
MarcoC schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:07:
Zonder full hd-scherm vind ik deze laptop totaal niet interessant eigenlijk.
als Full HD scherm geen harde requirement is dan is dit toch wel een interessante optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
co[s]mo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

als Full HD scherm geen harde requirement is dan is dit toch wel een interessante optie?
Dat zeker wel, maar deze laptop was juist uniek omdat hij voor een zeer lage prijs goede specs combineerde met een mat full hd-scherm. Nu is het gewoon één van de vele laptops :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co[s]mo
specs zijn nog steeds goed en voor €616 krijg ik toch echt geen andere laptop met een i7, 8 gig en vergelijkbare videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:39
Ook hier een Inspiron 15R SE met niet werkende HD7730. Eerst werkte het volgens mij allemaal wel, maar heb een SSD geïnstalleerd en nu blijven er problemen met de gpu drivers (de amd gpu werkt helemaal niet, de intel gpu doet al het werk). Ik draai Windows 8. Ik heb het volgende al geprobeerd:

- AMD Catalyst Un-install Utility -> opnieuw opstarten => bsod, systeem hersteld en ben je weer terug bij af.

- AMD Catalyst Un-install Utility -> installeren van 7520_Video_Driver_6TD5X_WN_8.982.6.0_A03.EXE -> opnieuw opstarten => bsod

- Driver fusion uninstall van intel en amd drivers -> opnieuw opstarten => bsod

- Driver fusion uninstall van intel en amd drivers -> installeren van 7520_Video_Driver_6TD5X_WN_8.982.6.0_A03.EXE -> opnieuw opstarten => bsod

Natuurlijk heb ik nog meer geprobeerd, maar dit is volgens mij samengevat wat ik bereikt heb. Iemand van jullie die nog ideeën heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Er zijn nu allemaal Windows 8.1-drivers op de Dell-website te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiehh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-07 12:04

Luitwieler, hoe heb jij het toetsenbord eruit gehaald? Nog tips voor tools?
Die man in het filmpje gebruikt een handig hard plastic stukje gereedschap. Ik heb net geprobeerd om te kijken of ik de backlit aansluiting heb, maar ben bang het huidige toetsenbord teveel te beschadigen met het loskoppelen met die klipjes.

Galaxy S1/S3/S5 - Panasonic Viera TX-P42ST30E - Traktor s4 - Xbox 360 - Xbox One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Aan de bovenkant van je toetsenbord zie je inkepingen, daar kan je het toetsenbord eenvoudig omhoog wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
MarcoC schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:43:
Er zijn nu allemaal Windows 8.1-drivers op de Dell-website te vinden.
Nou lees ik ook dat die ook niet goed werken. Op dit moment draai ik nog Windows 8(.0) en twijfel ik nog over de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
RikH schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11:
[...]

Nou lees ik ook dat die ook niet goed werken. Op dit moment draai ik nog Windows 8(.0) en twijfel ik nog over de overstap.
Ik heb die drivers allemaal geïnstalleerd en ze werken allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Ik heb een splinternieuwe 15R SE, de versie met i7 processor en een cache-SSD. Werkt meestal prima! (nadat ik windows 8 had uitgevogeld...)
Ik was alleen net Civilization V aan het spelen (legale versie, via steam) en ik kreeg een waarschuwing dat er teveel geheugen gebruikt werd en de applicatie gesloten moest worden... ik heb het geannuleerd (2 keer) en kon verder spelen, maar vind dit wel vreemd. Dit spel draait ook prima op een PC met 2 gig ram, deze laptop heeft 8 gig, en een harde schijf van een terabyte waar nog bijna niks op staat. Hoe kan het geheugen dan vollopen?
Toen ik het spel afsloot was het scherm ook lichtblauw (de kleur van skype ongeveer en skype stond aan) met wat vaag wit gedoe erop - als letters die zo zijn uitgeveegd tot strepen omdat het scherm niet functioneert. En toen startte mijn pc opnieuw op. Nu werkt alles weer, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik heb die 30 dagen premium phone support nog die je erbij krijgt, maar zou ik daar hiervoor ook naartoe bellen?

Ook vond ik het raar dat dat zwarte deksel op de klep wat heen en weer schoof, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik aan dat schuifje heb gezeten... krijg alleen het schuifje niet meer terug! Ook komt de blueray-speler wat wankel op me over, dat plastic gedeelte waar het eject-knopje ook op zit zat los en kon ik eraf halen... Is dit bij meer mensen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Eefje91 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:08:
Toen ik het spel afsloot was het scherm ook lichtblauw (de kleur van skype ongeveer en skype stond aan) met wat vaag wit gedoe erop - als letters die zo zijn uitgeveegd tot strepen omdat het scherm niet functioneert. En toen startte mijn pc opnieuw op. Nu werkt alles weer, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling?
Klinkt als een BSOD?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Nee, geen BSOD, er stond geen leesbare tekst op. Het was ook iets lichter blauw, niet dat windows-blauw.
Alsof hij gewoon mijn skype wilde laten zien (logisch want dat stond open) maar het scherm faalde.

Ik heb inmiddels wat in de logboeken kunnen vinden:

Er is een probleem met het virtueel geheugen gevonden tijdens de controle. De volgende programma's verbruikten het meeste virtueel geheugen: CivilizationV_DX11.exe (7644) verbruikte 1808809984 bytes, firefox.exe (4744) verbruikte 431120384 bytes, en mcshield.exe (1976) verbruikte 380723200 bytes.

(dat is ongeveer 1,6 0,4 en 0,3 gig, lijkt me dat dat geen probleem moet zijn. Dus ik denk dat mijn RAM niet goed gebruikt wordt, maar als ik in systeem kijk herkent hij wel gewoon dat er 7,9 gig beschikbaar is.

Daarna heeft de PC kennelijk een bugcheck uitgevoerd en is opnieuw opgestart...

[ Voor 22% gewijzigd door Eefje91 op 24-10-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luitwieler
tommiehh schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Luitwieler, hoe heb jij het toetsenbord eruit gehaald? Nog tips voor tools?
Die man in het filmpje gebruikt een handig hard plastic stukje gereedschap. Ik heb net geprobeerd om te kijken of ik de backlit aansluiting heb, maar ben bang het huidige toetsenbord teveel te beschadigen met het loskoppelen met die klipjes.
Tommie, Ik heb het zelf met een kleine platte schroevendraaier gedaan. erg voorzichtig met een stukje wc papier er om heen om geen krassen te maken.

als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt gaat het een stuk makkelijker.
het principe is:
-er recht in steken.
-naar je toehalen.
-van je af duwen

het kan zijn dat het niet in 1x lukt, maar je moet er even het gevoel voor krijgen door het te doen.
ik denk dat je niet heel snel de klemmetjes kapot kan maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
Eefje91 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:08:
Dit spel draait ook prima op een PC met 2 gig ram, deze laptop heeft 8 gig, en een harde schijf van een terabyte waar nog bijna niks op staat. Hoe kan het geheugen dan vollopen?

Ook vond ik het raar dat dat zwarte deksel op de klep wat heen en weer schoof, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik aan dat schuifje heb gezeten... krijg alleen het schuifje niet meer terug! Ook komt de blueray-speler wat wankel op me over, dat plastic gedeelte waar het eject-knopje ook op zit zat los en kon ik eraf halen... Is dit bij meer mensen zo?
Ik neem aan dat jij het spel op hogere graphics hebt ingesteld, dat betekend ook dat er meer geheugen nodig is. Als tijdelijke oplossing zou je Firefox uit kunnen zetten, want ook bij mij gebruikt dat programma enorm veel geheugen. Blijft Civilization dan wel werken? Misschien kun je daarnaast nog even kijken of er driver updates beschikbaar zijn. Andere ideeën heb ik zo niet.
MarcoC schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:07:
[...]
Ik heb die drivers allemaal geïnstalleerd en ze werken allemaal prima.
Ok bedankt voor de tip, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
RikH schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:18:
[...]

Ik neem aan dat jij het spel op hogere graphics hebt ingesteld, dat betekend ook dat er meer geheugen nodig is. Als tijdelijke oplossing zou je Firefox uit kunnen zetten, want ook bij mij gebruikt dat programma enorm veel geheugen. Blijft Civilization dan wel werken? Misschien kun je daarnaast nog even kijken of er driver updates beschikbaar zijn. Andere ideeën heb ik zo niet.

[...]

Ok bedankt voor de tip, ga ik proberen.
Civ V zou geen probleem moeten zijn. Ik heb hier een versie met 6 gig geheugen, en kan gewoon internetten met civ tegelijk (naja, beiden tegelijk aan ;) ). Civ V staat gewoon op hoogste settings. Denk eerder dat er iets toch niet helemaal in orde is hardware-matig gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hier download lijstje...

http://www.dell.com/suppo...l/nl/nlbsdt1/downloadlist

Ben nu aan het downloaden.
Was een weekje op vakantie maar heel veel dingen blijken nu niet te werken.
Kan niet eens games meer opstarten.

Als ik alle drivers er op heb gegooit dan laat ik weten of het heeft gewerkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Nou alles geinstalleerd.. alles werkt behalve de videocard driver... kan nu niet eens mn tv meer aan mn laptop klappen... dammm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b1erbuik
  • Laatst online: 12-10 19:47
Hetzelfde probleem hier. Het installeren van de nieuwe Graphic-drivers zorgt er wel voor dat ik Amd CCC weer kan openen, echter, wanneer ik een spel opstart is deze nog steeds onspeelbaar(1-5 fps) terwijl de instellingen voor switchable graphics wel op ''maximale prestaties' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hmmm, maar ik gebruik bijna dagelijks mijn laptop op de tv... ik ga de drivers van w7 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/b7vrtnlvb/kutver1.jpg

Dit heb ik nu dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikH
Voor iedereen hierboven met driver problemen. Om te zorgen dat je in ieder geval het hoognodige weer kunt doen (dus zonder AMD GPU): Bij apparaatbeheer rechtermuisknop op de intel en amd gpu en dan kiezen voor zoeken naar gewijzigde stuurprogramma's. Dit verhielp bij mij alle errors (ook dat ik de tv niet meer aan de laptop kon hangen) en zorgde ervoor dat ik geen bsod kreeg bij het opstarten van windows.

Welke windows draaien jullie, b1erbuik en Thewisbone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b1erbuik
  • Laatst online: 12-10 19:47
Ja bij mij werkt ook alles behalve de AMD GPU. Ik heb er nog steeds 8.1 opstaan , ben er wel sterk over aan het denken om hem toch maar weer terug te zetten.( Had de hoop dat de oplossing wat sneller zou komen)
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste