Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Heeft nog iemand het probleem dat de computer geen printers herkend?

Ik wil een document in word uitprinten maar zie geen printers in de lijst staan.

Heb ook al apparaten proberen toevoegen maar windows herkende maar 1 van mijn 2 printers.
En dan nog werd deze ene printer als onbekend gezien, waardoor deze niet in word terugkwam.

Tot nu toe heb ik dus nog niet kunnen printen.

Je kan eventueel via geavanceerde instellingen de printer handmatig toevoegen maar dit is omslachtig. Ik zou graag hebben dat de laptop zoals andere latops gewoon de printer herkend bij het aansluiten van de usb kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:26
amadeus123 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:41:
Heeft nog iemand het probleem dat de computer geen printers herkend?

Ik wil een document in word uitprinten maar zie geen printers in de lijst staan.

Heb ook al apparaten proberen toevoegen maar windows herkende maar 1 van mijn 2 printers.
En dan nog werd deze ene printer als onbekend gezien, waardoor deze niet in word terugkwam.

Tot nu toe heb ik dus nog niet kunnen printen.

Je kan eventueel via geavanceerde instellingen de printer handmatig toevoegen maar dit is omslachtig. Ik zou graag hebben dat de laptop zoals andere latops gewoon de printer herkend bij het aansluiten van de usb kabel...
werkt hier perfect

Anoniem: 138569

Morgen komt mijn Inspiron 15 R SE!
Het eerste wat ik ga doen is een clean install van Windows 8.
Ben benieuwd of dat dit vlot verloopt, of dat ik toch ergens weer op problemen ga stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Is het nog de moeite deze laptop te kopen of verdwijnt deze binnenkort uit het aanbod or wordt deze zeer binnenkort geupdate?

Mijn Dell Studio 15 gaat het niet lang meer volhouden vrees ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
De 15R SE heeft weer een update gekregen, of meer een verkleining van het aanbod: Je hebt alleen nog keuze uit een i5 3210M, 8GB, HD7730M en 1TB opslag of dit met een i7 3632QM met bluray-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hier in België zijn er nog iets meer opties precies.. :)

EDIT:
1 bedenking... hoe zit het met games en die intel 4000-kaart? Een paar pagina's terug staat een screenshot van de Skyrim settings waar enkel de HD4000 geselecteerd kan worden ipv de dedicated kaart?

En een tweede vraag... als student kan je EPP-korting krijgen, toch? Wat moet je als bedrijfsnaam invullen? Gewoon de naam van de school en that's it? Want iedereen kan dat natuurlijk invullen...

[ Voor 92% gewijzigd door Bv202 op 22-02-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Na lang twijfelen gisteren de knoop doorgehakt en een 15R SE (goedkoopste model) besteld.
Ik wilde er graag een backlit keyboard bij, maar de configuratie-opties waren gisteren verdwenen. Gelukkig bleek deze nu ineens standaard er op te zitten volgens de orderbevestiging (?).

Totaalprijs van EUR 579,09, waarbij ik ook nog 8% korting krijg via Spaarwinkelen.

Tevens een HDD Caddy en een Samsung 840 120GB SSD besteld. Hoe kan ik deze het beste monteren? De SSD op de plaats van de HDD, de HDD in de caddy? Of de nieuwe SSD gewoon in de caddy plaatsen?

Volgens Dell komt mijn laptop a.s. dinsdag al binnen trouwens, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Laatst online: 29-06 17:03
Eergisteren de dell 15r se met een i5 en 750GB hardeschijf en 32GB caching ssd ontvangen.
Nu wil ik hier linux op gaan installeren alleen kan ik gewoon alle dell partities verwijderen of heeft dat invloed op eventuele garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Bv202 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:19:
Hier in België zijn er nog iets meer opties precies.. :)

EDIT:
1 bedenking... hoe zit het met games en die intel 4000-kaart? Een paar pagina's terug staat een screenshot van de Skyrim settings waar enkel de HD4000 geselecteerd kan worden ipv de dedicated kaart?

En een tweede vraag... als student kan je EPP-korting krijgen, toch? Wat moet je als bedrijfsnaam invullen? Gewoon de naam van de school en that's it? Want iedereen kan dat natuurlijk invullen...
De AMD driver laat je zelf de videokaart kiezen die je wilt via Powerplay
Als je zelf niks selecteert dan doet de driver dat uit zichzelf, wat vaak al aardig klopt.
Bij EPP kan je inderdaad je school invullen, maar rabobank werd aangeraden in het Dell Kortings topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:03
N0EPie0910 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Bij EPP kan je inderdaad je school invullen, maar rabobank werd aangeraden in het Dell Kortings topic.
Als je student bent zou ik gewoon student invullen.
Het kan dat je gevraagd wordt om het te bevestigen via je schoolmail, als je daadwerkelijk student bent moet dat geen probleem zijn.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga zo de clean install doen en schoon Windows 8 installeren.
Nog even op de Dell site gekeken voor de drivers.
Vind het niet echt heel overzichtelijk, lijkt wel of ik wel een stuk of 20 (!) drivers kan installeren.
Lijkt me wel erg veel.
Wat zijn jullie ervaringen met het installeren van drivers na een clean install van Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de achterzijde van de laptop zit de 'ontgrendelingsschuif voor de schakelaar'.
Waar dient dit precies voor?
Ik heb deze vanmorgen naar links verschoven en krijg er nu met geen mogelijkheid nog beweging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleempje, ik vind het een prima laptop, maar de vrouw vind 15 inch te klein |:(
Om nu de komende jaren een hoop ergernis te voorkomen wil ik 'm het liefst retourneren en gelijk hierna de 17 inch variant bestellen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Wat is de Dell policy hieromtrent, komen er nog kosten bij?
Heb ook met creditcard betaald, zie ik dit bedrag nog wel op mijn komende factuur staan, of zal Dell ook gelijk contact zoeken met Visa zodra 'ie geretourneerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 138569 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:31:
Aan de achterzijde van de laptop zit de 'ontgrendelingsschuif voor de schakelaar'.
Waar dient dit precies voor?
Ik heb deze vanmorgen naar links verschoven en krijg er nu met geen mogelijkheid nog beweging in.
Bedoel je op de bovenkant van het scherm? Daarmee kun je het 'zwarte stuk' van het scherm loskoppelen en eventueel vervangen door een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500123

Ik heb hem nu een paar dagen binnen, en hij bevalt goed. Beeldscherm is prachtig helder, die anti-reflectiecoating is ook erg handig. Opstarten gaat (nu nog) snel, sinds ik er weinig programma's op heb staan. Windows 8 is nog een beetje wennen, maar ook dat komt vanzelf wel.

Ik heb echter twee probleempjes:
- De drukgevoeligheid van de pen van mijn tekentablet (Wacm Bamboo Fun Pen & Touch) wordt niet herkend in GIMP, hoewel er staat dat hij dat wel hoort te doen.
- Bij sommige games crasht de hele computer elke keer als ik het probeer op te starten, terwijl ik de dag daarvoor hetzelfde spel nog gewoon kon spelen.

Ik weet bij beide niet waar het aan ligt. Wellicht moet ik nieuwe drivers installeren, maar ik weet niet hoe dat moet. Gaat dat via internet of via het Dell Support Center? En hoe weet ik dan wat een update nodig heeft en welke driver ik moet downloaden?

Sowieso vind ik het niet erg handig dat hij, ook al staat hij op hoge prestaties, nog steeds voor ongeveer alles in eerste instantie de inferieure Intel HD-videokaart gebruikt. Hoe kan ik instellen dat hij van tevoren vraagt wat hij moet gebruiken, zonder dat ik door allerlei mapjes moet zoeken naar de juiste bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Anoniem: 500123 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:39:
[...]
Sowieso vind ik het niet erg handig dat hij, ook al staat hij op hoge prestaties, nog steeds voor ongeveer alles in eerste instantie de inferieure Intel HD-videokaart gebruikt. Hoe kan ik instellen dat hij van tevoren vraagt wat hij moet gebruiken, zonder dat ik door allerlei mapjes moet zoeken naar de juiste bestanden?
Rechtermuisknop op bureaublad -> "Verwisselbare afbeeldingen configureren" -> "Een waarschuwing weergeven voor niet-toegewezen" toepassingen aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:28
Kan je nog een betaalbare krijgen met een SSD kaart?

Want ik kan die variant echt niet meer vinden op de Dell site...

Is het overigens bij dit model simpel te regelen om er geheugen bij te steken? Of zit dat ver weggestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MiKeZZa schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:05:
Kan je nog een betaalbare krijgen met een SSD kaart?

Want ik kan die variant echt niet meer vinden op de Dell site...

Is het overigens bij dit model simpel te regelen om er geheugen bij te steken? Of zit dat ver weggestopt?
6 schroefjes losmaken, paneeltje loswippen en je kan erbij. Stelt niks voor :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500123

N0EPie0910 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:00:
[...]

Rechtermuisknop op bureaublad -> "Verwisselbare afbeeldingen configureren" -> "Een waarschuwing weergeven voor niet-toegewezen" toepassingen aanvinken.
Dat is dus het probleem, dat werkt niet. Als ik bijvoorbeeld Team Fortress 2 op hoge prestaties zet, dan start hij alsnog op met de Intel HD-kaart. Terwijl dat Control Center aangeeft dat hij op Hoge prestaties staat. Als ik hem daarna opnieuw op Hoge prestaties zet (dus van hoog, naar laag, naar niet toegewezen, naar hoog) dan doet hij het meestal wel. Maar toch is het irritant als hij mijn voorkeuren wel opslaat, maar niet toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
noes schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:20:
[...]

6 schroefjes losmaken, paneeltje loswippen en je kan erbij. Stelt niks voor :)
Ok bedankt.

Dan alleen nog de vraag of er nog een linkje naar een variant met MSata is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Hi,

Ik dacht er aan om die nieuwe Inspiron 15r SE te bestellen.
N0015S10 versie. (i5-3230M - en 6GB - en dan 750GB)

Ik had gevraagd als deze toetsenbord verlichting heeft, maar dit was niet het geval.

Helaas :-(

[ Voor 25% gewijzigd door remondoo op 26-02-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03-2024
Dell Inspirion 15 r se besteld met alle mooie kortingstips hier op het forum.
Cashback 1 dag na aflevering cashback (haalmeeruitjekaart) ontvangen, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
iemand die weet hoe je je webcam instelling ergens kan wijzigen?
Mijn webcam werkt wel, maar via zoeken vind ik geen bijhorende software ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Het lijkt er op dat er geen variant met mSata meer bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Het duurste model heeft dat toch?

EDIT:
Hier in België toch wel. Je ziet het niet op de productpagina, maar als je de laptop in je mandje legt en daar de details bekijkt, staat dit er bij:
"Additional Hard Drive 32GB mSATA SSD--harde schijf"

[ Voor 76% gewijzigd door Bv202 op 27-02-2013 16:24 ]

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:54
Weet iemand een site waar uitgelegd staat hoe je de HDD moet vervangen. Er zitten heel veel leuke schroefjes in deze laptop maar ik heb geen idee welke je open moet schroeven, sowieso zijn die schroefjes te klein voor mijn schroevendraaiers.

EDIT:
Ik heb niks gezegd: ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20Manual_nl-nl.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door Trokken op 28-02-2013 17:14 ]

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

• MiKeZZa
Bv202 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:22:
Het duurste model heeft dat toch?

EDIT:
Hier in België toch wel. Je ziet het niet op de productpagina, maar als je de laptop in je mandje legt en daar de details bekijkt, staat dit er bij:
"Additional Hard Drive 32GB mSATA SSD--harde schijf"
Ja, nu is hij er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zo, ik heb mijn 15R SE ook sinds vandaag binnen en bevalt me goed. Even wennen aan het formaat maar voor de rest een fijn aparaat.
Voor de andere mensen die hem net binnen hebben, als je de bios update dan is de fan een heel stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1978
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Kan iemand mij precies vertellen waar je Backlit Keyboard optie kan aanvinken op Dell.nl, of is deze optie niet meer leverbaar op de 15R SE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Dit zou je telefonisch of via de chat moeten aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 09:45
Heb de laptop ook binnen, mooi en fijn ding.
Enige nadeel, de wireless chip ondersteunt de 5ghz band niet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Beetje noobish vraag misschien, maar hoe moet ik BIOS updaten? Ik heb t bestand gedownload. Moet ik hem gewoon uitvoeren en z'n gang laten gaan?

Ik heb nog A07 en versie A09 is uit, dus ik wilde hem eigenlijk updaten om te kijken of dat verschil maakt, en hem gewoon up-to-date te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door N0EPie0910 op 03-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben van plan deze laptop te kopen, en dan zelf er een 128/256GB SSD in doen, met een schone windows installatie erop.

Nu echter de vraag, zijn hier mensen die dat daadwerkelijk hebben gedaan? Gezien dat ik met wat googlen nogal wat problemen vind. Bij veel enkel met msata erbij, die ik niet zal hebben, maar toch, het blijft een dure aankoop dus ik vraag me af of mensen ervaring hebben dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
N0EPie0910 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:23:
Beetje noobish vraag misschien, maar hoe moet ik BIOS updaten? Ik heb t bestand gedownload. Moet ik hem gewoon uitvoeren en z'n gang laten gaan?

Ik heb nog A07 en versie A09 is uit, dus ik wilde hem eigenlijk updaten om te kijken of dat verschil maakt, en hem gewoon up-to-date te hebben.
Weet niet wat voor bestand het is, maar vaak is het gewoon een .exe die vanzelf het werk doet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysTryReset
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
@furby-killer:

Heb speciaal even een account aangemaakt om te reageren.
Ik heb recent een SSD in mijn Inspiron 15R SE gebouwd.

Ik heb de originele schijf van 1 TB in een HDD caddy op de plek van de dvd-brander geplaatst en vervolgens een Samsung Pro 840 van 256 GB op de originele HD plek.

Vervolgens heb ik Windows 8 er clean opgezet en ik moet zeggen dat de verbetering ongekend is. Op het moment dat ik mn powerknop induw krijg ik 3 seconden het Dell logo en daarna direct mn desktop. Ik had wel verbetering verwacht, maar niet zo extreem.

Ik hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Mijn nieuwe laptop breekt meteen een nieuw record zie ik :p

http://img541.imageshack.us/img541/2029/warms.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Momenteel werkt met laptop met de 32GB SSD caching, maar ik ga er een 840 pro SDD in plaatsen.

Nu heb ik nog een paar onduidelijkheden hoe ik tewerk moet gaan.

-IRST disable'en in windows
-IRST disable'en in BIOS
-SSD plaatsen in de orginele HDD plaats
-Sata operation aanpassen: http://i.imgur.com/Exdu9A4.jpg
ATA of AHCI kiezen?

-Bij boot, kiezen voor Legacy of UEFI? http://i.imgur.com/BJdVxs7.jpg

Bij legacy heb ik extra boot opties en bij UEFI niets, moet ik hier iets veranderen?
http://i.imgur.com/4Kp5hZD.jpg
http://i.imgur.com/DjStyuk.jpg

-Windows installeren
-HDD in een hdd caddy plaatsen
-klaar is kees?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Is er iemand hier die Tomb Raider erop heeft?

Ik krijg het gewoon niet an de praat, het spel blijft altijd bij de Intro van "Square Enix presents" hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Is er eigenlijk wel een voordeel van je SSD in de originele bay plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysTryReset
Ilya schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:00:
Is er eigenlijk wel een voordeel van je SSD in de originele bay plaatsen?
Ik weet eigenlijk niet of dit voordelen heeft.
Mijn originele schijf van 1TB waar eerst windows op draaide heb ik al in een caddy overgezet voor dat ik mn SSD in bezit had en hij startte net zo makkelijk op, zonder problemen. Dus het lijkt erop dat het prima werkt vanuit de dvd-bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Voor de mensen die reeds een SSD in hun systeem hebben geplaatst: Heeft de laptop een SATA 2 of SATA 3 aansluiting? Nergens vind ik hier een duidelijk antwoord op |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Li1quid op 11-03-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysTryReset
Li1quid schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:25:
Voor de mensen die reeds een SSD in hun systeem hebben geplaatst: Heeft de laptop een SATA 2 of SATA 3 aansluiting? Nergens vind ik hier een duidelijk antwoord op |:(
Quote van de Samsung Magician software op mijn Inspiron 15r SE:

"Your SSD is connected to a SATA 6 Gb/s (SATA 3) port and should show maximum performance"

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
AlwaysTryReset schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:53:
[...]

Quote van de Samsung Magician software op mijn Inspiron 15r SE:

"Your SSD is connected to a SATA 6 Gb/s (SATA 3) port and should show maximum performance"

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt, daar heb ik zeker iets aan. Ik heb wel het model met caching SSD dus 100% zeker ben ik nog steeds niet. Verschillende programma's zeggen dat ik een SATA 2 heb, maar dat kan zijn aangezien de HDD SATA 2 is.

Iemand met een mSata en een extra SSD die duidelijkheid kan scheppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ik krijg de grafische drivers niet geinstalleerd na een clean install. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar krijg steeds deze errors. Iemand een idee? (Die log van AMD drivers is overigens leeg)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QyhTqpnyoEcppeDhDJtE5IC0/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rzbJ5KtlmcACxtJZxebfB9Qn/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YlyXnalBEatTgatGllzD1Uf4/thumb.png

Het werkt nu (denk ik) na nog een driver sweep en de outdated driver van de meegeleverde CD. Krijg echter wel een update via Windows Update, lijkt de niet werkende WDDM driver weer te zijn? :/

[ Voor 29% gewijzigd door Ilya op 13-03-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik kreeg daarnet een melding van een stuk Dell-software waarin stond dat het beter is de batterij te laten opladen tot tussen 88% en 100%, in plaats van volledig. Dit zou beter zijn voor de batterij.

Klopt dit en is die instelling aan te raden of is het onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Bv202 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:19:
Ik kreeg daarnet een melding van een stuk Dell-software waarin stond dat het beter is de batterij te laten opladen tot tussen 88% en 100%, in plaats van volledig. Dit zou beter zijn voor de batterij.

Klopt dit en is die instelling aan te raden of is het onzin?
Dat klopt volledig. Dit geldt trouwens ook voor je smartphone :)

Ik heb de desktop mode van Dell altijd aanstaan. Die zorgt ervoor dat je batterij niet 100% oplaadt.
http://i.imgur.com/cT4Ukug.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Li1quid schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:48:
[...]

Dat klopt volledig. Dit geldt trouwens ook voor je smartphone :)

Ik heb de desktop mode van Dell altijd aanstaan. Die zorgt ervoor dat je batterij niet 100% oplaadt.
http://i.imgur.com/cT4Ukug.png
Ik zat ook eens te kijken, en vroeg me eigenlijk af wat het verschil is tussen de Desktopmodus en de Modus Lange levensduur?

Wat zou het handigste zijn voor mij, als ik de laptop niet te vaak op de accu gebruik, en hem voor het gemak eigenlijk wel erin wil laten zitten..? Lijkt mij de desktop modus, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
N0EPie0910 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:57:
[...]

Ik zat ook eens te kijken, en vroeg me eigenlijk af wat het verschil is tussen de Desktopmodus en de Modus Lange levensduur?

Wat zou het handigste zijn voor mij, als ik de laptop niet te vaak op de accu gebruik, en hem voor het gemak eigenlijk wel erin wil laten zitten..? Lijkt mij de desktop modus, niet?
Beste is gewoon je accu eruit te trekken, anders alleen desktop mode aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 10:45
Li1quid schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Bedankt, daar heb ik zeker iets aan. Ik heb wel het model met caching SSD dus 100% zeker ben ik nog steeds niet. Verschillende programma's zeggen dat ik een SATA 2 heb, maar dat kan zijn aangezien de HDD SATA 2 is.

Iemand met een mSata en een extra SSD die duidelijkheid kan scheppen? :)
Hoe weet ik of (en zo ja bij welk type) er bij de 15R SE's een msata t.b.v. een SSD aanwezig is?

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Daarnaast zonde van de zuinigheid met de wireless chip die geen 5 Ghz ondersteund :/

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 19-03-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Joster schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:41:
[...]

Hoe weet ik of (en zo ja bij welk type) er bij de 15R SE's een msata t.b.v. een SSD aanwezig is?

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

Daarnaast zonde van de zuinigheid met de wireless chip die geen 5 Ghz ondersteund :/
Zou je aan de helpdesk moeten vragen, maar ik denk allemaal, aangezien het een optie is die je via chat of telefonisch op elk model kan bijbestellen. Als je per se 5 Ghz band nodig hebt kun je voor een euro of 20 er heel makkelijk die andere (even 17R SE topic doorspitten) van Intel in zetten, incl bluetooth etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Gisteren heb ik een SSD geinstalleerd en mijn oude HDD in een caddy geplaatst.
Nu, alles werkt maar ik krijg een lage random read. Om dit te verhelpen installeer ik intel rapid storage technology en mijn random read gaat met 35% de hoogte in ( 60.000 => 95.000).

Het probleem is dan dat ik de andere HDD en mSata niet meer kan bereiken via my computer, device mananger of disk manangement. (intel RST herkent de drives wel)

Iemand enig idee waaraan dit ligt en hoe ik het kan verhelpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Li1quid op 22-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 10:12
Ok shitzooi ik heb dus mijn nieuwe dell 15r se stuk gemaakt, nja eigenlijk dus mijn windows 8..als ik mijn laptop opstart krijg ik na de dell logo een foutmelding en dan wordt de laptop weer opnieuw opgestart. Ik krjjg mijn laptop dus met geen een mogelijkheid meer opgestart naar windows :( iemand misschien een idee of is de enige mogelijkheid dit te herstellen doormiddel van een herstel dvd, die je alleen via dell helpdesk kan aanvragen? ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Skywalker88 op 22-03-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137222

Ik heb nu het probleem dat mijn laptop lichte elektrische schokken afgeeft. Het komt zo'n beetje overal voor -- het komt voor in de regio naast de touchpad. Iemand nog meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Daar heb je haast per definitie last van met een aluminium laptop, zelfs de macbooks hebben dat probleem. Oplossing: een geaard stopcontact opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:23:
Daar heb je haast per definitie last van met een aluminium laptop, zelfs de macbooks hebben dat probleem. Oplossing: een geaard stopcontact opzoeken.
Maar ik heb hem aangesloten op een geaard stopcontanct! Ik heb dit probleem thuis gehad en ook in een hotel. Het is heel irritant want het komt onverwachts.

Ik had dit probleem eerst niet -- het is ontstaan een maand na aanschaf.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 24-03-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 137222 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:25:
[...]

Maar ik heb hem aangesloten op een geaard stopcontanct! Ik heb dit probleem thuis gehad en ook in een hotel. Het is heel irritant want het komt onverwachts.

Ik had dit probleem eerst niet -- het is ontstaan een maand na aanschaf.
Heeft dat ook niet te maken met de luchtvochtigheid??
Ik heb thuis vloerbedekking en vooral met dit weer merk ik dat ik ook regelmatig kleine schokjes krijg, maar ik erger me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdmiralSnipe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:50:
[...]

Heeft dat ook niet te maken met de luchtvochtigheid??
Ik heb thuis vloerbedekking en vooral met dit weer merk ik dat ik ook regelmatig kleine schokjes krijg, maar ik erger me er niet zo aan.
Dat zou best kunnen. Mijn stopcontact is wel geaard, maar misschien is er iets mis met de randaarde?

Is er niet een andere oplossing? Het komt nu best vaak voor en ik moet elke keer eraan denken dat de laptop schokken kan afgeven zodat ik mij niet rot schrik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 137222 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:56:
[...]

Dat zou best kunnen. Mijn stopcontact is wel geaard, maar misschien is er iets mis met de randaarde?

Is er niet een andere oplossing? Het komt nu best vaak voor en ik moet elke keer eraan denken dat de laptop schokken kan afgeven zodat ik mij niet rot schrik.
Misschien dat je minder snel schokken krijgt als je het raam een beetje open zet zodat er vochtige lucht binnen kan komen (ookal is het erg koud buiten...).
Verder heeft het waarschijnlijk ook met de kleding te maken die je draagt: een wollen trui of wollen sokken wekken vooral met dit weer statische elektriciteit op.
Ik heb wel eens een keramisch bakje gehad die je met wat water erin aan een radiator kunt hangen zodat de lucht wat vochtiger wordt, misschien dat zoeits kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, AdmiralSnipe.

Ik ben overgens wel benieuwd. Jij krijgt dit soort schokken dus ook, maar is jouw Dell laptop aangesloten op een geaard stopcontact?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 24-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Anoniem: 137222 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:23:
Bedankt, AdmiralSnipe.

Ik ben overgens wel benieuwd. Jij krijgt dit soort schokken dus ook, maar is jouw Dell laptop aangesloten op een geaard stopcontact?
Ben even naar boven gelopen om te kijken maar het stopcontact waar ik m'n laptop meestal aan heb hangen is niet geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdmiralSnipe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:37:
[...]

Ben even naar boven gelopen om te kijken maar het stopcontact waar ik m'n laptop meestal aan heb hangen is niet geaard.
Ik heb gebeld met de Dell helpdesk, en zij zeggen dat die lichte schokken normaal zijn en dat dat een van de nadelen is van aluminium behuizing. Met een geaard stopcontact zou je de frequentie kunnen reducerenen, al zouden ze dan nog steeds voor kunnen komen. Ik denk dat ik mijn stopcontacten eens ga laten nakijken, want ik heb er nog best vaak last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06 21:57
Hallo,

Ik heb met mijn Inspiron 15R continu verbindingsproblemen met de Intel 2230 wireless card.

Nu komen ze van Dell deze morgen vervangen. Omdat ik veel problemen met deze kaart zag vroeg ik of ze geen gelijkwaardig alternatief hadden. Nu komen ze morgen met een Dell 1704 wireless card.

Alleen lees ik nu dat deze niet gelijkwaardig is. Ik vond het volgende:

De Intel is een zogenaamde 300 Mbit 802.11n kaart, hij kan zowel op 300 Mbit zenden als ontvangen. Deze kaart heeft twee antennes.
De Dell is een zogenaamde 150 Mbit 802.11n kaart, hij kan zowel op 150 Mbit zenden als ontvangen. Deze kaart heeft een antenne.

Klopt dit bovenstaande en ga ik er inderdaad op achteruit? Anders ga ik de monteur terugsturen. Ik heb al gebeld met Dell en zij konden de servicecall niet meer wijzigen.

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Vandaag de 15R SE binnen gekregen. Nu ben ik aan het afwegen of ik een schone installatie zal doen zodat ik alle meuk kwijt ben. Wat me echter een beetje tegen houdt is de herinstallatie van de drivers. Dit topic gelezen hebbende zijn er nogal wat mensen die tegen problemen aan zijn gelopen.

Wat ik op de Dell site aantref is bijvoorbeeld ook dat ik voor mijn service tag geen BIOS update tegen kom terwijl deze voor vergelijkbare Dell modellen via het aanklikken van "Alle gerelateerde drivers voor uw product 33 bestanden" wel gevonden wordt (Dell Inspiron 7520 System - BIOS - Aanbevolen - 2-1-2013 - A09). Sterker nog, bij "gerelateerde drivers voor uw product" vind ik 33 bestanden, bij "Gefilterde resultaten met drivers voor uw servicetag" kom ik slechts 15 bestanden tegen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit / komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Laatst online: 14-08-2022
Ik sta op het punt een Dell Inspiron 15R SE te bestellen,
met alle kortingen erop en eraan kom ik uit op 678 euro,
er zit nog geen SSD in, kan je dit op de dell website instellen (ik kan het niet vinden namelijk) en zo niet, kan je dit achteraf nog ergens laten doen?
Oja en als het goed is ook nog die cashbak korting dus dan zou ik uitkomen op maar 630 :P

[ Voor 14% gewijzigd door dejoma op 28-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 19:40

Hak

Joster schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:51:
Sterker nog, bij "gerelateerde drivers voor uw product" vind ik 33 bestanden, bij "Gefilterde resultaten met drivers voor uw servicetag" kom ik slechts 15 bestanden tegen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit / komt?
Dat komt volgens mij doordat hij gefilterd laat zien welke drivers nieuw en up te daten zijn voor jouw laptop, hij bepaalt dat aan de hand van je servicetag. De 33 bestanden zijn alle drivers die je in totaal nodig hebt voor bijvoorbeeld een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat houdt dus in dat ik de laatste BIOS update al heb? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
Sinds gisteren ook de (goedkoopste) Inspiron 15r SE binnen. Mooi apparaat. Enige waar ik tegenaan loop is bij het scherm. Is het standaard dat de randen een klein beetje schaduw (vignettering) laten zien en dat je de vier punten (althans zo lijkt het) waar de LED's zitten, kunt zien als een ietwat helderdere stip?

Ik ben soms een pietlut op dat soort vlakken, dus voordat ik allerlei servicezaken in gang zet die uiteindelijk geen oplossing bieden voor een standaardeigenschap even de check hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Zentbeer schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:16:
Sinds gisteren ook de (goedkoopste) Inspiron 15r SE binnen. Mooi apparaat. Enige waar ik tegenaan loop is bij het scherm. Is het standaard dat de randen een klein beetje schaduw (vignettering) laten zien en dat je de vier punten (althans zo lijkt het) waar de LED's zitten, kunt zien als een ietwat helderdere stip?

Ik ben soms een pietlut op dat soort vlakken, dus voordat ik allerlei servicezaken in gang zet die uiteindelijk geen oplossing bieden voor een standaardeigenschap even de check hier.
Ik kan aan de zijkanten van het scherm ook een aantal punten zien die wat feller zijn en wanneer ik het scherm een beetje dichtklap zodat ik achter de bezel kan kijken zie ik ook op een aantal punten het licht langs het scherm komen.
Dat is volgens mij meestal zo bij laptop schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Help!

Ik wou een tech demo installeren van een bepaalde 'engine' en 1 van de adviezen die ze gaven aan mensen met switchable graphics was om het in de bios uit te zetten en daarna de generieke drivers te installeren. Maja, toen ik het niet in de bios zag dacht ik dat het nog wel een poging waard kon zijn om op z'n minst die generieke drivers uit te proberen. Dus alle Dell AMD meuk van m'n laptop af gegooit (en met apart tooltje ook nog volledig gecleaned op hun aanraden (driver fusion) )... toen bleek dus dat het niks hielp (natuurlijk achteraf gezien)... dus ik lekker weer dell's drivers er op zetten... maar dat lijken gewoon de generieke te zijn en m'n switchable graphics worden nog steeds niet gezien (en bijv. heel catalyst center kan ik niet opstarten omdat hij geen GPU ziet waar die iets mee kan)...

dus help!

Enig idee wat ik nog meer moet installeren of wat ik nog moet doen zodat ik weer gewoon bij de switchable graphics scherm kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik zit te kijken hoe je de DVD-speler moet vervangen voor een HD caddy, en daarom heb ik me gericht tot de handleiding van de 15R SE. Het lijkt relatief eenvoudig om de DVD-speler te verwijderen, maar volgens de handleiding zit er nog een soort beugel aan de DVD-speler. Ik heb zelf de 15R SE nog niet, maar ik vraag me af waar deze beugel precies voor dient, en hoe ik deze eventueel kan bevestigen aan een HD caddy.

Iemand een idee? Of iemand die gewoon in het algemeen even wil uitleggen of het moeilijk/ingewikkeld is, of er nog speciale dingen zijn waar ik rekening mee moet houden :P ?

[ Voor 15% gewijzigd door MarcoC op 30-03-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Laatst online: 28-06 17:10
Ik heb er sinds gister ook 1, voor maar 550 euro! echt leuk ding! mooi scherm. En hij heeft zelfs een verlicht toetsenbord. wat ik niet eens wist..

Maar ik had een paar vraagjes die jullie misschien wel kunnen beantwoorden.

De prestatie index van windows staat bij graphics maar een 6,5. hoe kan dit? op mijn vorige laptop van 3 jaar oud, de toshiba l500 stond daar een 6,9 of moet ik hier gewoon niet naar kijken?

Ook vroeg ik me af of hij de 2e vid kaart automatisch pakt.. Ik kon net company of heroes 1 op full hd draaien en alles op ultra...

Mvg, T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Hoe kan ik controleren of de externe videokaart (AMD) het nog doet? Ik heb het vermoeden dat alleen de Intel HD 4000 gebruikt wordt. Ik krijg het ook niet voor elkaar om een extern beeldscherm/tv via HDMI aan te sluiten, er wordt niks herkent. Als ik de AMD automatic driver select applicatie download en uitvoer krijg ik de volgende melding: "AMD Catalyst Mobility kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat. De versie van uw grafische adapter wordt niet ondersteund"

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Kapotte hardware of toch een verkeerde driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Is er eigenlijk een manier om je backlit-toetsenbord gewoon altijd aan te hebben?
Hij gaat nu uit na 15 seconden niet te gebruiken, maar vind het eigenlijk wel mooier als hij altijd aan blijft (en handiger: als ik nu in het donker zit en begin met typen, typ ik de eerste paar letters altijd verkeerd omdat ik dan nog niet zie welke ik indruk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23
De hele dag nodig gehad om een Crucial M4 256GB mSata SSD in te bouwen, Windows 7 te installeren en de chipsetdriver en wifidriver te installeren. Gelukkig werkt alles (nog) naar behoren. Wat was dat een kutklus zeg, ongeloofelijk. Ik heb redelijk veel ervaring met het uit elkaar halen van systemen, ook laptops, maar dit sloeg echt alles. Om het mSata-slot te bereiken, moet je de hele laptop uit elkaar halen, echt helemaal. Dit is geen klus die ik de beginnende tweaker kan aanraden. Als je namelijk ergens tijdens het installeren of erna vastloopt, dan is het heel erg moeilijk om met zekerheid te zeggen of het ligt aan een onderdeel dat bij voorbaat al DOA was (want wie heeft er zin de laptop eerst te installeren en alles te testen, om vervolgens een clean install te doen?), een connector die je vergeten bent terug te zetten of die geen contact maakt of dat het een softwarematig probleem is. Als je het wil doen zonder het plastic te beschadigen, zul je je goed moeten voorbereiden. Mini-schroevendraaier, plastic pryer/priem, iemand die je kan helpen sommige onderdelen vast te houden als je de connectors los/vast maakt en een gezonde dosis verstand en algemene hardwarekennis. Owner's manual is ook op sommige punten niet helemaal correct. Eigenlijk heb je wel een grotere SSD nodig, maar het is zooooooooooveel makkelijker om gewoon je optical drive eruit te pleuren en een caddy te plaatsen. Maarja, ik heb nu gelukkig m'n bluray-drive nog. Morgen de rest installeren en het BIOS configureren.

Afbeeldingslocatie: http://perfectlycursedlife.com/wp-content/uploads/2013/03/dirt-off-shoulders.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Joep op 31-03-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-m
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08-2020
Veel discussie over het plaatsen van een SSD in de laptop. Ik lees dat de SSD vooral op de plaats van de HDD wordt geïnstalleerd, maar ik kan niet ontdekken waarom. Na aanleiding van bovenstaande post ben ik wat huiverig geworden om dit te doen.

Wat zijn de nadelen van kiezen voor de simpelste weg door de SSD gewoon in de DVD bay te installeren middels een HDD caddy? Kan ik de SSD dan gewoon als bootschijf gebruiken?

Ga ik problemen ondervinden als ik de voorgeinstalleerde Windows 8 migreer naar de lege SSD met een tool zoals Paragon Migrate to SSD 2?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04-2024
Zojuist mijn Inspiron binnen gekregen. Nu ben ik geen fan van windows 8 en wil dus windows 7 er weer op zetten. Echter kan ik nergens vinden hoe nu te booten vanaf USB. Zowel in de setup als het bootmenu in de BIOS zie ik nergens deze optie staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Zo ff gauw uit m'n hoofd:
"even via f12 naar je boot options en dan selecteren : Legacy secure mode off"

Dan krijg je veel meer boot options :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Je kan ook gewoon magic disc op windows 8 zetten.. de cd mounten en dan zo windows 7 installeren werkt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-m
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08-2020
Ik heb ook zojuist mijn laptop binnengekregen, maar liefst 16 dagen vóór de beloofde datum. Echter, mijn linkermuisknop zit er scheef in - de linkerkant van het knopje steekt omhoog. Kan iemand mij bevestigen dat dit niet hoort? En weet iemand of je deze muisknop los kan trekken, en hoe je dat het beste kan doen?

Ik baal een beetje omdat ik hierdoor misschien mijn laptop moet terugsturen, wat uiteraard weer tijd gaat kosten.

EDIT: mijn ongeduld won het van mijn verstand. Door met een puntig voorwerp (mesje oid) onder de muisknop te gaan en omhoog te duwen is ie makkelijk te verwijderen. In mijn geval was de muisknop aan een kant niet goed bevestigd en dat was snel te herstellen.

[ Voor 23% gewijzigd door ruben-m op 02-04-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ruben-m schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:02:
Veel discussie over het plaatsen van een SSD in de laptop. Ik lees dat de SSD vooral op de plaats van de HDD wordt geïnstalleerd, maar ik kan niet ontdekken waarom. Na aanleiding van bovenstaande post ben ik wat huiverig geworden om dit te doen.

Wat zijn de nadelen van kiezen voor de simpelste weg door de SSD gewoon in de DVD bay te installeren middels een HDD caddy? Kan ik de SSD dan gewoon als bootschijf gebruiken?

Ga ik problemen ondervinden als ik de voorgeinstalleerde Windows 8 migreer naar de lege SSD met een tool zoals Paragon Migrate to SSD 2?

Alvast bedankt!
Dat gaat om een mSata SSD, niet om een normale SSD. Een gewone SSD is niets anders dan een harde schijf qua installatieprocedure.

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 02-04-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb problemen met mijn videokaart. Hij detecteert steeds de schermen op de HDMI-poort niet. Als ik de drivers verwijder en installeer, dan vindt hij de HDMI-monitor wel, maar zodra ik reboot kan hij weer niks vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieBadmutS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-04-2024
slayerrp schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:34:
Zo ff gauw uit m'n hoofd:
"even via f12 naar je boot options en dan selecteren : Legacy secure mode off"

Dan krijg je veel meer boot options :)
Thx voor het antwoord. Alleen staat daar niet boot from USB tussen. Ik krijg het dus niet voor elkaar. Wel raar trouwens, bij andere merken laptops (zoals mijn oude asus) staat het er wel.

[ Voor 3% gewijzigd door JopieBadmutS op 04-04-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Hoe warm wordt jullie laptop tijdens het surfen? Bij mij zit hij net onder de 50°C en ik heb de indruk dat de fan vaker gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-06 20:44
Ik heb sinds een paar dagen deze laptop, maar de batterij gaat niet zo lang mee. Nu kwam ik deze twee webshops tegen:
http://viadennis.nl/accu/...VADELL_INSN4010_7800.html
http://www.delllaptopbatt...15r-se-7520-batteries.htm

Heeft iemand ervaring met deze webshops en de 9 cell batterij?
Darkstone zei dat de laptop geen grotere accu mogelijkheid zou hebben, maar misschien is dit tussentijds al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09

jacobras

Developer

dragonlords1 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:35:
Heeft iemand ervaring met deze webshops en de 9 cell batterij?
Darkstone zei dat de laptop geen grotere accu mogelijkheid zou hebben, maar misschien is dit tussentijds al veranderd.
Ben ook zeer geïnteresseerd in 9-cells accu's. Bij normaal surfen gaat mijn laptop zo'n 3 uur mee, eigenlijk net iets te kort voor me. Bij de tweede webshop staat wel deze kanttekening:

The 97Wh(9 Cells) battery will extend out about 1 inch from the back of the laptop. If your laptop is the Dell Inspiron Series, like Dell Inspiron 14R, 15R, 17R Series, please do not order this 97Wh battery, because of it not allow the laptop's lid open fully.
Heb eerder voor de Inspiron 15 (niet-R) van mijn zusje een 9-cells accu op eBay gekocht voor 23 euro. Accuduur ging van 5 seconden naar ruim 4 uur. :)

Dank :)

[ Voor 19% gewijzigd door jacobras op 07-04-2013 15:00 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"

Ik weet nog niet of het mogelijk is, aangezien ik nog niemand ben tegengekomen met een 15R SE.

Ik kan alles opmeten wat je wilt, wat betreft de ruimte die bechikbaar is in de latitude en het formaat van de 9-cel daarin.
jacobras schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:07:
- hiermee forceer ik een witregel boven de quote -
[br]

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-04-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
N0EPie0910 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 19:54:
Is er eigenlijk een manier om je backlit-toetsenbord gewoon altijd aan te hebben?
Hij gaat nu uit na 15 seconden niet te gebruiken, maar vind het eigenlijk wel mooier als hij altijd aan blijft (en handiger: als ik nu in het donker zit en begin met typen, typ ik de eerste paar letters altijd verkeerd omdat ik dan nog niet zie welke ik indruk ;))
Voor iedereen die het toevallig interesseert; ik heb het gevonden.
Je moet bij je Dell Options (de knop met de tandwieltjes rechtsboven op je keyboard) op het plaatje naast "Helderheid toetsenbord" drukken, en dan de tijd op 'Nooit uit' zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
N0EPie0910 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:50:
[...]

Voor iedereen die het toevallig interesseert; ik heb het gevonden.
Je moet bij je Dell Options (de knop met de tandwieltjes rechtsboven op je keyboard) op het plaatje naast "Helderheid toetsenbord" drukken, en dan de tijd op 'Nooit uit' zetten
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 08:19
Ik vroeg me af wat de levertijd is nadat de laptop verzonden is? is het een NL levering of worden die vanuit het buitenland gestuurd?

Gister laptop gekocht (15R SE) en vannacht al een mailtje dat de laptop verzonden was. (heb dan wel betaald met creditcard).

Vraag me nu af of ik hem volgende week al mag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 12:01
willyfreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:15:
Ik vroeg me af wat de levertijd is nadat de laptop verzonden is? is het een NL levering of worden die vanuit het buitenland gestuurd?

Gister laptop gekocht (15R SE) en vannacht al een mailtje dat de laptop verzonden was. (heb dan wel betaald met creditcard).

Ik had hem binnen 5 werkdagen, hij werd bij mij zelfs bezorgd op goede vrijdag. Ik had hem de zaterdag ervoor besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
heb sinds vorige week ook mijn laptop binnen:
- ssd (Crucial m4 128) op plaats van hdd geplaatst
- windows 8 geïnstalleerd op SSD
- optische drive vervangen door HDD (dmv HDD-caddy)

tot zover alles OK, maar wanneer ik nu opstart start hij op vanaf de HDD ipv vanaf de SSD-schijf.

Kan iemand vertellen wat ik in de BIOS juist moet aanpassen, want ik vind het niet meteen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 08:19
kanarchie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:43:

tot zover alles OK, maar wanneer ik nu opstart start hij op vanaf de HDD ipv vanaf de SSD-schijf.

Kan iemand vertellen wat ik in de BIOS juist moet aanpassen, want ik vind het niet meteen...
Wil je windows op die HDD laten staan of daar gewoon een data schijf van maken?

Anders proberen met f12 het bootmenu te starten en de ssd selecteren, en zodra je in windows bent de HDD formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
kanarchie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:43:

Ik heb hetzelfde gedaan. Ik heb mijn BIOS-instellingen als volgt ingesteld:

Je moet in het BIOS "Boot List Option" instellen op Legacy. Bij "LEGACY BOOT" (bovenaan hetzelfde scherm) kies je vervolgens voor Hard Drive (verwarrend, maar waar eerst de harde schijf zat zit nu je SSD, en waar je optical drive zat zit nu je harde schijf. "Hard Drive" is nu dus je SSD, "CD/DVD/CD-RW Drive" is je harde schijf geworden.

Foto's ter verduidelijking.
Foto 1: http://puu.sh/2yQy4
Foto 2: http://puu.sh/2yQzf

Hoop dat het helpt :).
willyfreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:15:

Ik had hem op donderdag besteld en op dinsdag binnen. Het is dat ze in het weekend niet bezorgen en Pasen er ook nog eens tussenzat, anders had ik binnen twee dagen binnen gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door MarcoC op 12-04-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanarchie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
MarcoC schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:50:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. Ik heb mijn BIOS-instellingen als volgt ingesteld:

Je moet in het BIOS "Boot List Option" instellen op Legacy. Bij "LEGACY BOOT" (bovenaan hetzelfde scherm) kies je vervolgens voor Hard Drive (verwarrend, maar waar eerst de harde schijf zat zit nu je SSD, en waar je optical drive zat zit nu je harde schijf. "Hard Drive" is nu dus je SSD, "CD/DVD/CD-RW Drive" is je harde schijf geworden.

Foto's ter verduidelijking.
Foto 1: http://puu.sh/2yQy4
Foto 2: http://puu.sh/2yQzf

Hoop dat het helpt :).
[...]
Dit moest ik weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Kan iemand me helpen? ik wil de company of heroes 2 beta draaien.. maar krijg maar 10fps.

Iemand weet hoe dit kan? ook hoor ik mijn hardeschijf best wel luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Edit; verkeerde topic, svp deze post verwijderen.

[ Voor 82% gewijzigd door Meeloow op 17-04-2013 01:27 . Reden: Verkeerde topic :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Thewisbone schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:00:
Kan iemand me helpen? ik wil de company of heroes 2 beta draaien.. maar krijg maar 10fps.

Iemand weet hoe dit kan? ook hoor ik mijn hardeschijf best wel luid.
Heb je in Ati CCC Company of Heroes wel gekoppeld aan de ati kaart en niet aan de intel hd 4000 chip? Je zul niet de eerste zijn die dit per ongeluk vergeet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
slayerrp schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:36:
[...]

Heb je in Ati CCC Company of Heroes wel gekoppeld aan de ati kaart en niet aan de intel hd 4000 chip? Je zul niet de eerste zijn die dit per ongeluk vergeet ;)
Dit was het IDD, vreemd dat die hem niet automatisch pakt.
COH1 en bf3 pakte die wel automatisch.

Is er niet iets dat die alle programmas er mee pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:03 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste