Even mijn ervaringen met 15R SE en ssd erin zetten (vergeef me als ik af een toe misschien een heel klein foutje maak, ik had hulp van iemand en ben zelf niet zo'n "nerd" zeg maar, geen tweaker):
-lukte niet om via Dell gratis een recovery dvd voor Win 8 te krijgen, alhoewel je als je via internet bestelt ook niet de optie hebt tegen betaling zo'n dvd te verkrijgen
- door topic hier wel een aantal keer geprobeerd, maar kreeg steeds kribbiger mederwerkers aan de lijn.
-Via restore/back-up op een 16GB usb stick een recovery gemaakt. Ging prima. Alleen die kreeg ik niet op de ssd geïnstalleerd ,die ik intussen op de plek van de hdd had.(melding dat je 698 GB ruimte nodig hebt)
-ssd er weer uitgehaald, hdd weer erin. Met ssd in een docking station en
http://www.easeus.com/backup/ homeversie hdd op ssd gekloond.
- ssd weer op plek hdd, en toen deed ie het.
-hdd in een hddcaddy op de plek van de dvd speler. Daar staat windows 8 gewoon nog op. Dus nu heb ik een hdd met W8, een usb stick en een ssd met W8. Vast genoeg back ups.
Ik had dell klantenservice met emailadres Ner_ts_cons_nl@dell.com ook nog een mail gestuurd met de vraag of ik een herstel dvd mocht vanwege W8 installeren op andere schijf. Maar dat was al een week geleden. En wat schetst mijn verbazijng: vandaag kreeg ik een mailtje dat ik de dvd met recovery alsnog gratis in de bus zal krijgen!
Ik ben vergeten hoe dat met die Bios ging, want je moet en kan wel aangeven vanaf welke schijf je start.....dacht ik.
[
Voor 4% gewijzigd door
maud123 op 22-01-2013 18:23
]