Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
jacobras schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:04:
[...]

Kon dat moeilijk geloven, maar na wat googelen lijkt de 17"-variant inderdaad geen Gbit-aansluiting te hebben 8)7. De 15R SE heeft dat gelukkig wel.
Jep. beetje verkeerde zuinigheid imho maar je doet er niks aan.

Die vraag over de mSata heb ik ondertussen zelf opgelost: de mSata connector zit er niet op op die goedkopere modellen (die zonder mSata SSD worden geleverd). En wat ik er tot nu toe van heb gezien op de 17"modellen juist weer wel. Lastig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 13:13
Ik heb nu problemen met die graka van deze laptop, bij apparaatbeheer staat er altijd: ''Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'' bij de Radeon kaart.

Nu is het zo zelfs dat het games zoals LoL niet fatsoenlijk trekt met frames van maximaal 30 bij hoge settings en meestal een gemiddelde rond de 20, dit is nu vanaf enkele dagen.

Hebben meer mensen hier last van en weet er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thnx! Dat was de truuc die ik zocht :)

Heb nu ook besteld, de instap 15R SE van ~ €750 voor ~ €675. Hopen dat de cashback goed gaat, want het is toch wel een beetje vaag systeem.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
siksiknick schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:31:
[...]

product code zit onder de batterij. Mocht je hem nog niet gevonden hebben.
Beetje laat, maar heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473788

noes schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:05:
[...]

Thnx! Dat was de truuc die ik zocht :)

Heb nu ook besteld, de instap 15R SE van ~ €750 voor ~ €675. Hopen dat de cashback goed gaat, want het is toch wel een beetje vaag systeem.
Cashback via shopkorting.nl? Bij mij staat het bedrag al ruim een maand op 'openstaand'. Wacht nog steeds op de bevestiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 473788 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:50:
[...]

Cashback via shopkorting.nl? Bij mij staat het bedrag al ruim een maand op 'openstaand'. Wacht nog steeds op de bevestiging...
Ik heb eindeloos gezeur gehad met de cashback via 'haalmeeruitjecreditcard' Uiteindelijk kwam het wel in orde, maar het kostte me flink wat heen en weer mailen. Het lijkt er op dat ze de bevestiging van Dell niet kregen of zo. Of dat het hele systeem gewoon gammel is

Als ik jou was zou ik maar eens gaan klagen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoniem: 473788 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:50:
[...]

Staat bij mij nu ook op openstaand, maar eerder dan over een maand verwacht ik geen verandering: 2 weken levertijd en 2 weken afkoelperiode ivm koop op afstand. Wachten rustig af, maar aan mij kan het niet meer liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:11
Heeft iemand hier nog meer ook moeite met het updaten van drivers van amd? Op de dell site hebben ze nog van juli staan en als ik het goed begrijp zijn er al veel nieuwere versies van catalyst center etc.
En welke drivers zijn er eigenlijk voor de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Boomhunta schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:46:
Heeft iemand hier nog meer ook moeite met het updaten van drivers van amd? Op de dell site hebben ze nog van juli staan en als ik het goed begrijp zijn er al veel nieuwere versies van catalyst center etc.
En welke drivers zijn er eigenlijk voor de bios?
Wat gaat er mis als je niet de allerlaatste drivers van AMD gebruikt? Hier werkt alles prima.

De biosversie is op dit moment A09...datum 2 januari 2013. Probleem: Zodra je hem probeert te downloaden krijg je de mededeling dat hij niet bestaat. Dat geld ook voor de nieuwste Intel sata driver van dezelfde datum.

Ze hebben blijkbaar eerst de info aangepast en gaan daarna pas de files beschikbaar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Nou ik heb sinds gister far cry 3 in mijn bezit en als ik het spel speel zitten er overal zwarte/donkere boxen in mijn spel, nou zou dit te verhelpen zijn als je de nieuwe catalyst center 12. nog wat beta zou downloaden alleen kan het nergens vinden en andere drivers van amd downloaden lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb Far Cry 3 op deze laptop gewoon doorgespeeld op FHD met alles op Medium.
Helemaal geen probleem, dus denk ik dat de fout ergens anders.
Waar heb je de info van de Catalyst Center 12 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
verschillende sites.
YouTube: far cry 3 dell inspiron 15R SE amd hd 7730m als je op 1:44 kijkt kun je zien wat ik bedoel, en wat plaatjes http://i.imgur.com/whOF3.jpg http://i.imgur.com/4Ybs7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493318

Ik zit erover te denken om een Inspiron 15R SE te kopen, en heb een aantal vragen.

Ik wil een dual boot maken van Ubuntu en windows.
Ik wil met name Ubuntu proberen te gaan gebruiken met Windows 7 of 8 als backup.
Zelfs de 32 GB schijf zou genoeg moeten zijn voor Ubuntu, de snelheid van Windows is minder belangrijk.
Is Dell ook compatibel met Ubuntu qua drivers etc?

Is het met de huidige versie van 949 euro mogelijk om een naast de HDD nog een SSD te installeren zonder de optical drive te verwijderen? Of ben je verplicht de 999€ versie te kopen?

Zijn er problemen met de touchpad of toetsenbord? Andere modellen waar ik naar keek, de Lenovo Y500 en Asus N56 serie hadden namelijk problemen met de touchpad.

Ik kijk uit naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik heb zelf geen problemen met het touchpad ik weet niet wat die problemen zijn. Ik vind het een fijn touchpad en je kunt het nog aanpassen wat hij bij bepaalde vinger tikken moet doen. Het toetsenbord vind ik zeer fijn typen snel en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
[b][message=39531992,noline]

Is het met de huidige versie van 949 euro mogelijk om een naast de HDD nog een SSD te installeren zonder de optical drive te verwijderen? Of ben je verplicht de 999€ versie te kopen?
Het is helaas niet mogelijk, zover ik weet. Hij heeft maar een HDD Slot, dus zal je de optical drive moeten verwijderen.
[b][message=39531992,noline]
Zijn er problemen met de touchpad of toetsenbord? Andere modellen waar ik naar keek, de Lenovo Y500 en Asus N56 serie hadden namelijk problemen met de touchpad.
Het touchpad is goed, alhoewel ik wel vind dat ie nog wel een beetje smoother mag zijn..Maar daar ben ik denk ik gewoon verwend van mijn vaders HP. Ter vergeling heb ik op werk een Compaq Presario CQ71 en als de akku van de muis leeg is, gebruik ik dat ding gewoon niet meer omdat het touchpad vreselijk is.
Maar ik heb eerlijk gezegd, in het totaal misschien maar 2 uur ofzo het touchpad gebruikt en verder altijd een externe muis.

@Boomhunta: Ik kijk zometeen wel ff welke versies ik erop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik wacht met smart CiTeX. WIl het graag spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Afbeeldingslocatie: http://image-upload.de/image/b25FvW/d87e7f48da.png

Dit is dus wat de CCC zegt. Als je nog meer nodig hebt, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493318

CiTeX schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Het is helaas niet mogelijk, zover ik weet. Hij heeft maar een HDD Slot, dus zal je de optical drive moeten verwijderen.

[...]

Het touchpad is goed, alhoewel ik wel vind dat ie nog wel een beetje smoother mag zijn..Maar daar ben ik denk ik gewoon verwend van mijn vaders HP. Ter vergeling heb ik op werk een Compaq Presario CQ71 en als de akku van de muis leeg is, gebruik ik dat ding gewoon niet meer omdat het touchpad vreselijk is.
Maar ik heb eerlijk gezegd, in het totaal misschien maar 2 uur ofzo het touchpad gebruikt en verder altijd een externe muis.

@Boomhunta: Ik kijk zometeen wel ff welke versies ik erop heb staan.
Goed om te weten.

Is het wel mogelijk om de HDD te vervangen door een SSD?
Zo kan ik de optical drive toch behouden terwijl ik wel een SSD heb.
Van de HDD wil ik dan een externe schijf maken.

Is die optie er ook? Of is de HDD vansgesoldeerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
@CiTeX 2012.0326.310.3601 dit is de versie wie ik heb. Als ik zo kijk heb ik een latere versie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 07:22
Boomhunta schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:13:
Nou ik heb sinds gister far cry 3 in mijn bezit en als ik het spel speel zitten er overal zwarte/donkere boxen in mijn spel, nou zou dit te verhelpen zijn als je de nieuwe catalyst center 12. nog wat beta zou downloaden alleen kan het nergens vinden en andere drivers van amd downloaden lukt ook niet.
Ik had hier ook last van, soortvan "artifacts" over m'n scherm heen als ik spellen speelde om mijn Radeon, maar niks aan de hand als ik op mijn Intel speelde. http://i.imgur.com/abJ2X.jpg http://i.imgur.com/9udHq.jpg
Toen de Technische Dienst gebeld, raadde mij allemaal dingen aan die (soms) nergens op sloegen (zet je graphics lager..), en je bios updaten, wat niet mogelijk is omdat dat bestand niet op hun site staat 8)7 . Uiteindelijk hebben ze een monteur laten komen een dag later en heeft m'n moederbord vervangen. Geen enkel probleem meer. Dus het lijkt mij het handigst als je ook de technische dienst belt ;)

Edit: plaatjes toegevoegt

[ Voor 19% gewijzigd door N0EPie0910 op 05-01-2013 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik wil graag deze laptop bestellen, maar kan ik hem ook met Windows 7 krijgen? Of levert Dell dat niet meer?

En wat voor toegevoegde waarde heeft de versie met een msata SSD van 32 GB?

[ Voor 26% gewijzigd door DubbelU op 05-01-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

N0EPie0910 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 01:26:

Toen de Technische Dienst gebeld, raadde mij allemaal dingen aan die (soms) nergens op sloegen (zet je graphics lager..), en je bios updaten, wat niet mogelijk is omdat dat bestand niet op hun site staat 8)
Inmiddels staat de BIOS op de site...net als de nieuwe sata drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er stond hier ongeveer een jaar geleden een discussie over de beperkte accucapaciteit van de inspiron 15R SE. Een grotere accu zou volgens mij niet mogelijk zijn vanwege de constructie.

Nu heb ik sinds enige tijd een E6520. En die accu lijkt wel verdacht veel op die van de inspiron 15R SE... kijk en vergelijk.

inspiron:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/8c65528302.jpg

latitude:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/867df8984a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/8b513a0506.jpg

De 9-cel ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/New-Dell-E6420-E6520-9-Cell-Battery-97Wh-Genuine-M5y0x-312-1163-HCJWT-New-/00/s/NTAwWDUwMA==/$T2eC16N,!zoE9s5nd73zBP+6dscbnw~~60_12.JPG

Makes sense?

Ik heb het even gemeten. Aan de onderkant (dat gedeelte wat vlak is) is de accu 20.8cm breed. Ik heb de 9-cel, maar de ruimte die beschikbaar is is ongeveer 4.5cm. Misschien kan iemand de accu van de inspirons eens opmeten. Met een beetje geluk kan je er een latitude 9-cel accu (97Wh) in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik heb hem naast me liggen zal hem ff opmeten.

Jep die van mij is ook 20.8. Dus je kunt het proberen.

Waar kan ik die update van de bios vinden dan? Ik heb nu alleen intel rapid storage op mijn lijstje zijn.

edit^3 laat maar ik heb hem gevonden door filter aan te passen naar alle gerelateerde drivers voor uw product

[ Voor 92% gewijzigd door Sjenker op 05-01-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:09
Ben benieuwd over die grotere accu, tot nu toe aardig tevreden met de accuduur die mijne geeft. Heb er zelf ook een SSD ingezet, samsung 830 256mb. Heerlijk loopt het nu! 0 geluid als je een beetje browsed of word dingetjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand moet ze een keer naast elkaar leggen denk ik. Helaas ken ik niemand met een inspiron 15R SE.
Boomhunta schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:30:
Jep die van mij is ook 20.8. Dus je kunt het proberen.
Ik hoef het niet te proberen ;) . Maar het is leuk dat het kan voor de mensen met een inspiron. De matige acuduur (ja, 3 uur vind ik matig. Mijn latitude doet 8-9 uur) is toch het grootste nadeel van deze laptop wat mij betreft.

De latitude accu is twee maal zo groot. Wat er 6 uur van zou maken. Dat is een stuk beter te behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Hmm raar. Ik keek zo straks naar de drivers voor video kaart op dell.nl. Nu keek ik bij oudere versies en daar staat er een tussen uit oktober 2012 en de meest recente is eentje uit juli 2012 volgens de site. Iemand wie hier meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoniem: 138569 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:21:
Iemand ervaring met de Inspiron 15R SE, de goedkoopste variant van € 749, met de standaard configuratie, dus met i5 processor en 6GB geheugen maar zonder mSATA SSD?
Ben wel benieuwd naar de Windows Prestatie-index hiervan.
Jep, die heb ik net binnen.

CPU: 7.1
RAM: 7.5
Videokaart bureaublad 5.1
3D: 6.5
HDD: 5.9

Krijg alleen mijn radeon nog niet aan de praat (fout 43), eens kijken wat dat is.

edit: issue opgelost, Hardware devices are not working or are not detected in Windows microsoft fixit werkt best prima :) (ik had wel de laatste versie van de amd drivers van de dell website geplukt en geinstalleerd, maar dat hielp niet. Mocht je hetzelfde issue hebben: wellicht was het een noodzakelijke stap, wellicht niet :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door noes op 07-01-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Engadget: Dell refreshes its mainstream Inspiron R laptops with optional touchscreens

Nog meer touch, gaap. Wanneer gaan ze nu eens touch aanbieden icm een 1080p scherm? Touch 768p had dell 3 jaar geleden ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496228

Hallo tweakers!

Via een bevriende tweaker (Omni) kreeg ik de tip om een Dell Inspiron 15R SE te kopen vanwege de prijs/prestatieverhouding. Het is mij alleen niet duidelijk hoe ik de trucs moet toepassen om hem goedkoop te kunnen krijgen. Ik weet dat het al veel gevraagd is, maar ik zou het erg waarderen als jullie mij kunnen helpen!

Groeten,

generalv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Om de kortingen te krijgen, raad ik je aan hier te kijken: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Dat legt zichzelf eigenlijk al uit. Slim is om te kijken op Dell's kortingenpagina en te wachten tot je een goede actie tegenkomt. (Zo had ik met kerst 10% korting en 2dagen-levering), EPP korting en shopkorting.nl.
Bij de EPP-korting moet je uiteindelijk ook een bedrijf invullen. Als student kan je hier best Universiteit Leiden oid invullen, of anders Rabobank.

Shopkorting werkt trouwens als je eerst via shopkorting.nl naar de dell-site gaat, en vervolgens via hun link alle kortingen en EPP toepast. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik mag me ondertussen ook aansluiten bij de 15R SE eigenaarsclub, tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Ik heb echter wel enkele vraagjes.

1. Hoe controleer ik het batterijniveau (niet standaard in windows, maar sneltoetsen die een percentage laten zien op het scherm, desnoods door third-party software)?
2. Hoe zet ik de laptop in slaapstand zonder door een hoop menu's te gaan? (op windows 8 zit dit nogal ver weg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn latitude kan je de laptop in slaapstand zetten met fn + F1. Op mijn studio 1555 kan dat met het (ongelabelde) fn+esc. Ik neem aan dat de inspiron ook iets in die richting heeft. Alternatief: laat de laptop in slaapstand gaan bij het indrukken van de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:27
Op de 15r SE zit een knop waar je zelf een shortcut aan kunt koppelen (één van de 3 knopjes rechts boven het toetsenbord).
Misschien dat je hier de slaapstand op kunt zetten??
Ik gebruik die knop nooit op m'n 15r SE dus heb het nog niet geprobeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door AdmiralSnipe op 08-01-2013 22:29 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Helaas geen Fn+Esc of FN+F1, zou ideaal geweest zijn.
Inderdaad AdmiralSnipe, ik zie niet direct die optie, maar ik zal morgen proberen maken dat hij een programmatje uitvoert dat hem in slaapstand brengt.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd inderdaad. Als alternatief kan je met sharpkeys fn+f1 remappen naar de sleep knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ik heb geprobeerd om een snellkoppeling naar de slaapstand te maken om die vervolgens aan de shortcut knop van de 15r SE te koppelen.
De snelkoppeling die ik gemaakt hebt werkt wel als ik 'm vanuit de map open waarin hij opgeslagen zit maar zodra via de Dell Instant Launch Manager de snelkoppeling aan de shortcut key wil koppelen gaat hij automatisch naar de Rundll32.exe waar mijn shortcut aan gekoppeld is.
Waarschijnlijk pakt de Launch Manager mijn shortcut niet omdat dit een snelkoppeling is waardoor automatisch de Rundll32.exe geopend wordt omdat dit wel een executable file is.

Misschien dat iemand met wat meer verstand over dit soort zaken weet hoe dit op te lossen valt?
Overigens ging m'n laptop volgens mij in sluimerstand wanneer ik op de snelkoppeling klikte want de powerknop kniperde ook niet meer terwijl dit wel het geval is wanneer ik via het start menu de slaapstand selecteer, om dit te voorkomen moet je de sluimerstand uitzetten las ik ergens op internet...

~edit:

Zoals Darkstone al zei is het waarschijnlijk het makkelijkst om je laptop via energiebeheer zo in te stellen dat de laptop in slaapstand gaat wanneer je de powerknop indrukt, tenzij je de knop al voor iets anders gebruikt wat je belangrijk vind.

Het is me in iedergeval niet gelukt om die snelkoppeling die ik gemaakt had te linken aan de shortcut key en ik ga er nu ook niet meer mee kloten...

[ Voor 17% gewijzigd door AdmiralSnipe op 09-01-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Kan iemand mij vertellen hoe lang de batterij nu juist meegaat bij normaal gebruik? Want ik heb al verschillende reacties gelezen van 1,5 tot 3h.

( En als dit veel of weinig is ten opzichte van de gemiddelde batterijduur in een laptop tegenwoordig)?

[ Voor 17% gewijzigd door amadeus123 op 09-01-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
ik pak 4 uur op mijn laptop. Helderheid het laagst en dell extended battery life aan. Ga ik wat intensievere dingen doen dan internetten en dus bijv een klein spel spelen op internet of laptop zelf zal het misschien een half uurtje schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
4 uur is zeker niet slecht, maar is dan dus inderdaad bij gewoon wat simpel site surfen? Stel dat je youtube opzet zou dit niet wat vlugger dalen?

En heeft toevallig al iemand de lattitude batterij geprobeerd in de dell 15 R SE?

[ Voor 58% gewijzigd door amadeus123 op 09-01-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Hoi!

Ik heb mijn Inspiron 15RSE nu een dikke week in huis. Over het algemeen ben ik tevreden, maar stoor me toch aan de crapware die er op staat en niet onmiddellijk te verwijderen is. Ik heb reeds via de Windows 8 Instellingen de PC alles laten verwijderen en Windows opnieuw laten installeren, maar dat installeert de Dell crapware gewoon opnieuw.

Met de PC wordt trouwens geen Windows installatie DVD meegeleverd. Alleen een drivers CD. Maar daar ben je dus niets mee. Weet er iemand of ik op een of andere manier via een Windows 8 installatie DVD toch een nette clean install kan doen?

Bijkomend: er is geen registration key voor Windows. Ook niet onderin het batterijvak te vinden trouwens... Blijkbaar zit dat ingebakken in de UEFI BIOS?

Heeft iemand zo al een clean install gedaan op deze laptop. Ik lees in dit topic een aantal verwijzingen naar mensen die het blijkbaar zouden geprobeerd hebben, maar ik zie geen verslagen van de resultaten. Iemand??

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
amadeus123 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:03:
4 uur is zeker niet slecht, maar is dan dus inderdaad bij gewoon wat simpel site surfen? Stel dat je youtube opzet zou dit niet wat vlugger dalen?

En heeft toevallig al iemand de lattitude batterij geprobeerd in de dell 15 R SE?
Ja het zal wel iets sneller gaan, want je moet die filmpjes laden etc , maar ik weet niet waar voor je hem wilt hebben school of wat dan ook, maar over het algemeen is over wel tegenwoordig een stop contact te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik heb mijn Inspiron 15RSE ontvangen met Windows 7. Vervolgens een Windows 8 upgrade gekocht (15 euro actie), ISO kon ik vervolgens downloaden en branden. De clean install is vervolgens prima gelukt. De Windows key zat bij wel met een sticker op de laptop....
Liebaart schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:25:
Hoi!

Ik heb mijn Inspiron 15RSE nu een dikke week in huis. Over het algemeen ben ik tevreden, maar stoor me toch aan de crapware die er op staat en niet onmiddellijk te verwijderen is. Ik heb reeds via de Windows 8 Instellingen de PC alles laten verwijderen en Windows opnieuw laten installeren, maar dat installeert de Dell crapware gewoon opnieuw.

Met de PC wordt trouwens geen Windows installatie DVD meegeleverd. Alleen een drivers CD. Maar daar ben je dus niets mee. Weet er iemand of ik op een of andere manier via een Windows 8 installatie DVD toch een nette clean install kan doen?

Bijkomend: er is geen registration key voor Windows. Ook niet onderin het batterijvak te vinden trouwens... Blijkbaar zit dat ingebakken in de UEFI BIOS?

Heeft iemand zo al een clean install gedaan op deze laptop. Ik lees in dit topic een aantal verwijzingen naar mensen die het blijkbaar zouden geprobeerd hebben, maar ik zie geen verslagen van de resultaten. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Hallo,
ja ook bij mij zit de code voor Win7 gewoon onder de batterij.

@Slaapstand: Misschien is het bij Win7 anders geregeld, maar ik had hem hier standaard dat als ik de Laptop sluit (beeldscherm naar beneden) hij automatisch in slaapstand gaat.
Ik heb het bij mij veranderd dat ie gewoon helemaal uitgaat, maar je begrijpt men punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Bij mijn laptop verschilt het of hij in slaapstand gaat of niet, maar dat ligt volgens mij aan het feit op wat het energie beheer staat ingesteld ene keer gaat hij in slaapstand andere keer kan ik gewoon klep los doen ff met muis bewegen en kan weer inloggen.

edit: Ga trouwens eens proberen of een reinstall wil helpen met far cry 3 probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjenker op 09-01-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 16:35
Het is mij (helaas) ook niet gelukt om een kale W8 installatie voor elkaar te krijgen. Je hebt geen dvd en ik weet ook niet hoe je aan een OEM schijf komt. Ik ben terug gegaan naar W7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litekraft
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:56
Na verschillende e-mails met Dell support, dat ik mijn harddrive wil vervangen en recovery niet zal werken is mij een gratis Windows 8 DVD toegezonden!
Geweldig van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
litekraft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:40:
Na verschillende e-mails met Dell support, dat ik mijn harddrive wil vervangen en recovery niet zal werken is mij een gratis Windows 8 DVD toegezonden!
Geweldig van Dell.
Ik ben niet geheel mee in dit topic en zie niet direct een post van jou staan hierboven dus zal het maar vragen : Was je van plan om je HDD te vervangen door SSD of om gewoon een SSD bij te steken en hierop windows 8 te installeren? En wat lukte er dan juist niet met de recovery? (Ik vraag dit uit interesse omdat ik zelf een dell 15 ga kopen in de toekomst en de problemen op voorhand graag al weet).

Je mag ook altijd erbij zeggen hoe je dell hebt kunnen overtuigen dit gratis te doen haha :)

[ Voor 6% gewijzigd door amadeus123 op 09-01-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litekraft
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:56
Inderdaad harddrive verwisseld voor ssd en vervolgens na installatie de harddrive op de plek van de dvd.
De recovery verwacht bekende hardware en verse install heeft de voorkeur.
amadeus123 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Ik ben niet geheel mee in dit topic en zie niet direct een post van jou staan hierboven dus zal het maar vragen : Was je van plan om je HDD te vervangen door SSD of om gewoon een SSD bij te steken en hierop windows 8 te installeren? En wat lukte er dan juist niet met de recovery? (Ik vraag dit uit interesse omdat ik zelf een dell 15 ga kopen in de toekomst en de problemen op voorhand graag al weet).

Je mag ook altijd erbij zeggen hoe je dell hebt kunnen overtuigen dit gratis te doen haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Als ik het goed opheb ben je dus verplicht om een windows 8 cd te kopen of te hebben om de installatie op de ssd tot een goed einde te brengen? Aangezien windows 8 al op de laptop staat maar geen cd bijgeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je download er gewoon een. Dat is legaal, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:44:
Of je download er gewoon een. Dat is legaal, hoor.
Voor de download moet je toch ook betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microsoft bied geen downloads van software die je op een andere manier dan hun webshop heb verkregen... Als je dat doet heb je dus 2 licenties.

Download er gewoon een via je favoriete downloadkanaal. Zelfs een wazige torrentsite is legaal, als je maar een legaal verkreken key hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ah op die manier. De key verkrijg je dus bij aankopen van je dell computer. Dan kan ik idd via torrent deze downloaden. En key gebruiken om geen problemen met updates te hebben dan, of hoe gaat dit tegenwoordig nog in zijn werk :D.

Vraag me dan af waarom ik toch vrij veel moeilijkheden lees met windows 8 goed op de SSD te zetten en laten werken.

Edit: Via windows site kun je normaal de windows 8 iso downloaden als ik het goed voorheb, lijkt me wat beter als torrents natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door amadeus123 op 09-01-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhav
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
amadeus123 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:27:
Ah op die manier. De key verkrijg je dus bij aankopen van je dell computer. Dan kan ik idd via torrent deze downloaden. En key gebruiken om geen problemen met updates te hebben dan, of hoe gaat dit tegenwoordig nog in zijn werk :D.

Vraag me dan af waarom ik toch vrij veel moeilijkheden lees met windows 8 goed op de SSD te zetten en laten werken.

Edit: Via windows site kun je normaal de windows 8 iso downloaden als ik het goed voorheb, lijkt me wat beter als torrents natuurlijk.
Beste amadeus,

in een eerder bericht (1 november) heb ik gemeld dat ik windows 8 draaiend heb gekregen (met de rapid response technology) op deze dell. De intel drivers zijn nodig tijdens de installatie omdat je anders geen installatie drive kunt kiezen ziet tijdens het installeren van W8 (je ziet helemaal geen drives):
Ik ben vorige week overgegaan (complete windows 8 pro install, geen upgrade). Enige dat ik nodig had was een USB stick met de (meest recente) RST drivers om de drives te herkennen tijdens de installatie. Daarna verliep de installatie vlekkeloos.

De BIOS A07 update had ik eerder al geinstalleerd.

Na installatie drivers voor win8 gedownload vanaf de dell site. Ik heb alleen nog een probleem met de USB3 host controller driver (zegt windows) en krijg mijn samsung telefoon (nog) niet geconnect. Voor de rest geen problemen (RST werkt prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ik vroeg mij af, is het handig en nodig om je BIOS (en andere drivers) te updaten als je verder geen problemen hebt? Kan het problemen veroorzaken als ik het niet doe? De dell site geeft namelijk een update aan van 02-01-2013 (A09) terwijl ik nog A07 heb. Hetzelfde geldt voor de Seriële SATA driver en de Dell Application voor Intel Wireless Display Connection Manager (bij categorie "Video").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik merkte wel verschil toen ik de nieuwe drivers van de msata en bios had geinstalleerd. Gaat nu weer iets sneller in sluimerstand en opstarten gaat ook sneller.

Om nog weer even over mijn far cry 3 probleem te beginnen. Het ligt aan de videokaart van amd ... Ik had het spel op nieuw geinstalleerd niks aan het handje zette ik far cry 3 op hoge prestaties start spel weer op voila die kut artifacts weer in mijn beeld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Dankje, zal het misschien ook eens moeten doen.

Over je farcry probleem: zoals ik paar posts hierboven al zei, is het handig om de support te bellen. Ik had dus ook dat probleem. Toen is mn moederbord vervangen en was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:22

jacobras

Developer

N0EPie0910 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:27:
Over je farcry probleem: zoals ik paar posts hierboven al zei, is het handig om de support te bellen. Ik had dus ook dat probleem. Toen is mn moederbord vervangen en was het probleem weg.
^ dit. Ik had hetzelfde probleem (artifacts door grafische kaart) met mijn vorige Dell, toen kwam een monteur langs om het moederbord te vervangen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Hoe gaat dat in zijn werk, want ik heb hem elke dag voor school nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ik heb toen de technische dienst gebeld, na een hoop overleg dat het niet meer aan de drivers kon liggen, hebben ze een monteur 'ingeboekt'. Deze stond de volgende dag op de stoep. Vervangen van moederbord duurde bijna een uur. Verder geen gegevens verloren en windows bleef gewoon zoals t was. Hoefde niet opnieuw zo'n setup te doen. Dus alles was meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

N0EPie0910 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:35:
Ik heb toen de technische dienst gebeld, na een hoop overleg dat het niet meer aan de drivers kon liggen, hebben ze een monteur 'ingeboekt'. Deze stond de volgende dag op de stoep. Vervangen van moederbord duurde bijna een uur. Verder geen gegevens verloren en windows bleef gewoon zoals t was. Hoefde niet opnieuw zo'n setup te doen. Dus alles was meteen goed.
Wederom ^ dit ;) Mijn laptop was destijds net nieuw, dus kwam de volgende dag een monteur langs. Duurde ongeveer een uurtje en alle gegevens bleven bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Zo'n afspraak kun je gewoon in dell support chat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Boomhunta schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:33:
Zo'n afspraak kun je gewoon in dell support chat maken?
Geen idee, ik heb net als N0EPie0910 met de technische dienst gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
dat is gratis om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ja, is gewoon een 020-nummer. Je kan het telefoonnummer op de dellsite vinden, of hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Heeft hier iemand al eens probeert, een Vmware Workstation erop te lopen laten?
Ik heb namelijk voor een Project Ubuntu in de virtuele machine nodig, maar ik krijg altijd deze foutmelding:
The CPU has been disabled by the guest operating system. You will need to power off or reset the machine at this point.
Na wat googlen kwam ik erachter, dat ik dit moet toevoegen
cpuid.1.eax = "0000:0000:0000:0001:0000:0110:1010:0101"
Maar dat werkt ook niet. Ik probeer nu eens de Intel Turbo boost uit te schakelen.

EDIT: Ook dat werkt dus niet. Het probleem is gewoon, dat mij processor (i7-3612qm) te nieuw is. Dat was tenminste het probleem bij de meeste, die deze foutmelding ook hadden, maar dan wel bij MAC OS.

[ Voor 15% gewijzigd door CiTeX op 13-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik heb zojuist Windows Server 2008 R2 SP1 via een image geinstalleerd en werkend gekregen met de 15r SE en dezelfde processor. Ik heb wel versie 9.1 geinstalleerd van VMware Workstation.
Geen problemen ondervonden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Heeft hier iemand ervaring met een laptop bestellen via offerte?
Ik heb namelijk een offerte doorgemaild gekregen en nu zou ik moeten betalen via bankoverschrijving en dan hiervan een screenshot nemen om te bewijzen dat ik heb betaald.
Gaat dit allemaal vlot verlopen of mag ik problemen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Ik heb ook gewoon geld over gemaakt naar een rekening met bepaalde code wie je via de mail krijgt. Duurt paar dagen voordat je boeking is verwerkt en de rest komt dan van zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Russian
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heeft iemand de Intel Centrino Wireless-N 2230 kaart al door een Intel Centrino Advanced-N 6230, Intel Centrino Advanced-N 6235 of Intel Centrino Ultimate-N 6300 vervangen? Dit i.v.m. ondersteuning voor 5 Ghz wireless (dual-band router). Zo ja, door welke en werkt zowel 2,4 GHz als 5 GHz wireless daarna goed?

De Intel Centrino Ultimate-N 6300 heeft 3 antennas nodig voor 450Mbps, van wat ik zo aan informatie kan vinden zitten er slechts 2 antennas in dus zal dat wel niet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Ik durf dit bijna niet te vragen, maar hoe boot je via een USB?
Na veel klooien met de setting in de BIOS is het mij nog steeds niet gelukt.
(In legacy modus deed hij het wel, maar hij gaf me een zwart scherm als ik PartedMagic opstarte.)
Bios versie A07 draait hij.
Ik wil een USB opstarten met UBCD/UBCD4Win, ik gebruik hem regelmatig dus ik weet dat hij werkt.

Het is me niet gelukt een hardwareknop in te stellen voor sleep trouwens, ik doe het dan maar met een shortcut op het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Ik heb zojuist Windows Server 2008 R2 SP1 via een image geinstalleerd en werkend gekregen met de 15r SE en dezelfde processor. Ik heb wel versie 9.1 geinstalleerd van VMware Workstation.
Geen problemen ondervonden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Super bedankt!! Ik heb nu versie 9.1 geinstalleerd en nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
NickyMe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:19:
Ik durf dit bijna niet te vragen, maar hoe boot je via een USB?
Na veel klooien met de setting in de BIOS is het mij nog steeds niet gelukt.
(In legacy modus deed hij het wel, maar hij gaf me een zwart scherm als ik PartedMagic opstarte.)
Bios versie A07 draait hij.
Ik wil een USB opstarten met UBCD/UBCD4Win, ik gebruik hem regelmatig dus ik weet dat hij werkt.

Het is me niet gelukt een hardwareknop in te stellen voor sleep trouwens, ik doe het dan maar met een shortcut op het bureaublad.
Werkt het niet als je instelt dat je via CD/DVD boot? Ik zie ook geen optie staan via USB te booten, dat had mijn vorige laptop wel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
N0EPie0910 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:08:
[...]

Werkt het niet als je instelt dat je via CD/DVD boot?
Die optie vind ik zelfs niet :s. Geen boot sequence/boot device priority/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Na wat op internet te hebben gezocht, kwam ik o.a. Dit tegen: Yahoo Answers. Het schijnt dus niet mogelijk te zijn. Maar misschien heeft BIOS A09 de optie wel?
Er werd op een site ook aangeraden een programma te gebruiken om de boot-optie toe te voegen. Weet alleen niet in hoeverre dit werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyMe
Een moderne computer zonder optie om via USB op te starten ಠ_ಠ.
Ik zal partedmagic op DVD branden en proberen opstarten via DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:26
Zonet ubuntu geboot vanaf USB. :)

Mijn BIOS versie is: InsydeH2O Version 03.72.24A07

[ Voor 51% gewijzigd door Li1quid op 15-01-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Vraagje, klopt het dat de normale Inspiron 15 (AMD Radeon™ HD 8730M 2G DDR3) nu een betere grafische kaart heeft dan de Inspiron 15R SE (2GB AMD Radeon HD 7730M)? Ik weet totaal niks van grafische kaarten af, dus dat baseer ik voornamelijk op een statement dat de 8730M vergelijkbaar zou zijn met de "GeForce GT 630M and Radeon HD 7670M" (en voor die kon ik wel een paar benchmarks vinden).

Maja, m'n vraag is dus: klopt dat? Ik bedoel maar, het CPU is een beetje slechter (i7 3517U in de inspiron 15 vs 3210M in de SE) en het scherm een stuk slechter... maar voor mij is GPU (blender+unreal engine), batterij en scherm het belangrijkst... en dan lijkt de duurste inspiron 15 eigenlijk een betere keus? Terwijl die maar een fractie van de prijs kost (584 vs 719 voor een vergelijkbare SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is helemaal geen 'vergelijkbare' SE. De duurste inspiron 15 bevat een i7-3517U. De i5-3210M in de inspiron 15R SE is sneller. Verder is de HD 7730M exact dezelfde kaart als de 8730M.

Ik zou echt niet weten waarom je de inspiron 15 zou nemen als je budget hebt voor de 15R SE. De bouwkwaliteit van de normale inspiron is ongetwijfeld veel slechter, en het betere scherm op de SE is mij gerust honderd euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Volgens http://forum.notebookrevi...i5-3210m-vs-i7-3517u.html is het CPU praktisch hetzelfde? Het enige relevante verschil de ULV zijnde. Klopt dit dan niet of is het dat (volgens hun) kleine verschil waar je het over hebt?

En dat verrast me@dat het dezelfde kaart is... want dat lijkt niet in lijn te zijn met wat ik op notebookcheck.net las. Ehm... hele domme vraag, maar waar kun je die informatie ergens online vinden? (dat het dus min of meer dezelfde zou zijn)

Maja, ik zal zeker niet ontkennen dat het scherm me best aantrekt van de SE, maar aan de andere kant heeft de inspiron 15 een *veel* beter gewicht en een beter uiterlijk going for it. En natuurlijk een flink prijs verschil.

En trouwens, wat betreft bouwkwaliteit, zit dat niet sowieso best goed bij alle Dell notebooks? Ik bedoel maar, ik heb flink wat Dell's in m'n handen gehad en heb nooit het gevoel gehad dat er ook maar 1 echt slecht was. Of is de bouwkwaliteit van de SE zo exceptioneel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

David Mulder schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:34:
Volgens http://forum.notebookrevi...i5-3210m-vs-i7-3517u.html is het CPU praktisch hetzelfde? Het enige relevante verschil de ULV zijnde. Klopt dit dan niet of is het dat (volgens hun) kleine verschil waar je het over hebt?
100mhz sneller. Ik testte even uit of je niet, zoals de meeste mensen, de ene i7 met de andere i7 vergelijkt en dan concludeert dat het hetzelfde is, dat valt namelijk tegen.

En ik keek zelf verkeerd. Ik dacht dat je vergeleek met een 15R SE met een i7. Maar die is schijnbaar wat duurder.
En dat verrast me@dat het dezelfde kaart is... want dat lijkt niet in lijn te zijn met wat ik op notebookcheck.net las. Ehm... hele domme vraag, maar waar kun je die informatie ergens online vinden? (dat het dus min of meer dezelfde zou zijn)
Ik zie dat ik er weer naast zit, gaat lekker zo..

De HD 8730 bevat een stuk minder shaders en is een stuk lager geklokt. De verwachting zou zijn dat de HD 7730m ongeveer 50% sneller is.
En trouwens, wat betreft bouwkwaliteit, zit dat niet sowieso best goed bij alle Dell notebooks? Ik bedoel maar, ik heb flink wat Dell's in m'n handen gehad en heb nooit het gevoel gehad dat er ook maar 1 echt slecht was. Of is de bouwkwaliteit van de SE zo exceptioneel goed dan?
De inspiron 15R SE bevat gemiddelde bouwkwaliteit, vind ik.

Waar ik meer mee zit is dat de inspiron 15R, zonder SE, al minder gebouwd is dan de SE. De normale inspiron 15 is nog €50 goedkoper. Voor die prijs kan het gewoon niet goed zijn.

De niet-SE is wel lichter, maar lichter is in dit segment vaak geen indicatie van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Waar in de wereld slaat het op dat een 8730M slechter is dan een 7730M -_- . Echt, ik wist dat die versie nummers heel gaar zijn en dat je er niet te veel naar moet kijken, maar alsnog -_- .

Maja, 130 euro voor een beter GPU en een beter scherm begint al een stuk redelijker te worden. En niet vergeten dat de SE nu al een stuk ouder is... nieuwe modellen zijn een stuk anders en hoeven niet altijd in de exact zelfde prijs verhoudingen te staan. En lichter is sowieso beter als je je laptop veel mee draagt :P Ook al zegt het soms (lang niet altijd) wel iets over de bouwkwaliteit.

En ik vergeleek trouwens met de 1 na goedkoopste SE, want die had tenminste dezelfde harde schijf (terwijl de rest er niet beter op werd), dus dat leek me het eerlijkst.

[ Voor 25% gewijzigd door David Mulder op 15-01-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de kortingsbonnen wordt het € 622 (goedkoopste SE, €644 met 1TB HDD) vs € 539 (inspiron 15 met HD8730).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
David Mulder schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:34:

Dat het dezelfde kaart is komt door dit soort praktijken:

nieuws: AMD hernoemt HD 7000-videokaarten naar HD 8000-serie voor oem's

Edit: heb het even nagekeken maar ze hebben toch wel andere specs:

HD 8730M:
http://www.notebookcheck....eon-HD-8730M.87149.0.html

HD 7730M:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7730M.72678.0.html

[ Voor 15% gewijzigd door AdmiralSnipe op 15-01-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Ach ja, persoonlijk zou ik dit wetende waarschijnlijk voor de SE gaan ja, maar ik blijf er bij dat inspiron 15 een heel nette deal is en voor mensen die een budget hebben van rond de 500 euro. (Inspiron 15 komt trouwens uit op 526 of 532 afhankelijk van de korting site (EPP 2% + 7-8% korting) en 633 met 3 jaar service+garantie (EPP 5% + 8% korting))

Zouden jullie weten te schatten of de 7730M(/8730M) goed genoeg zijn om graphics voor de oculus rift op redelijke kwaliteit te renderen? Dat gaat dus concreet om 2x 640×800 pixels (in stereo dus) en dan redelijk complexe 'levels'/ruimtes (+het geheel nog lichtelijk wrappen alsof je door een lens kijkt). Aan de ene kant zou ik zeggen dat ie dat makkelijk aan zou moeten kunnen, maar gezien ik me tot nu toe niet echt heb bezig gehouden met 3D development heb ik wat moeite met het inschatten. Dit is dus wat ik bedoel (wat je achter op het scherm ziet).

(Dat is namelijk uberhaupt de reden dat ik een 15R SE wil gaan kopen, maar ik bedacht me plotseling dat ik het liever hier kon checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
YouTube: Corsair SSD Install on Dell Inspiron Laptop

Ik zou voor mijn nieuwe 15 R SE dit filmpje gebruiken om de HDD te vervangen met de crucial M4. Zal dit compleet hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
In ieder geval niet de locatie van je HDD. Ik heb mijne al eens moeten openmaken voor reparatie:
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/5489/img20121218142244.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ok bedankt voor de foto!
Ziet er inderdaad iets anders uit. Maar verder zit de HDD ook vast in de laptop met 4 schroeven zo te zien en dan nogmaals in een aparte "holder". Denk dat het filmpje mij hier dan toch vrij goed zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137222

Even een vraagje. Mijn 15R SE is al verzonden, maar nu bedenk ik mij dat ik geen herstelmedia heb. Dit staat er:

Systeemherstel
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Kan ik al zelf een herstel DVD maken? Dat kon met mijn Sony Vaio, daar zat geen hersteldisk mee.

Edit. Of is dit niet nodig aangezien er een partitie staat op de harde schijf waarmee ik hem kan herstellen naar de fabrieksinstellingen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 16-01-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Anoniem: 137222 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:03:
Even een vraagje. Mijn 15R SE is al verzonden, maar nu bedenk ik mij dat ik geen herstelmedia heb. Dit staat er:

Systeemherstel
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Kan ik al zelf een herstel DVD maken? Dat kon met mijn Sony Vaio, daar zat geen hersteldisk mee.
Nee. In ieder geval ik niet, en mijn broer (ook de 15R SE) ook niet. Er zit wel software op waarmee dat kan, maar zodra ik er de 2e DVD-R (DVD RW's werkt niet), wordt die er na een paar seconden weer uitgegooid. Het programma geeft ook gewoon aan dat de 2e erin moet en doet verder niks.

Gebeld met Dell en de Technische Dienst heeft mij toen een gratis herstelmedia gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Hoeveel telefoontjes heb je zo moeten maken voordat die gratis opgestuurd werd :) ? Ik zal namelijk ook op dit probleem stuiten en vind het zonde om extra te betalen voor die dvd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N0EPie0910 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Nee. In ieder geval ik niet, en mijn broer (ook de 15R SE) ook niet. Er zit wel software op waarmee dat kan, maar zodra ik er de 2e DVD-R (DVD RW's werkt niet), wordt die er na een paar seconden weer uitgegooid. Het programma geeft ook gewoon aan dat de 2e erin moet en doet verder niks.

Gebeld met Dell en de Technische Dienst heeft mij toen een gratis herstelmedia gestuurd.
Bedankt, maar kan je wel via F8 bij het opstarten de laptop herstellen naar de fabrieksinstellingen ook al heb je geen hersteldisk? Ik neem aan dat er een verborgen partitie op de harde schijf is met de fabrieksinstellingen?
Why did my Dell System not come with Disks?
Dell prides itself on listening to its customers! Dell is committed to delivering the best products and solutions as well as maintaining its commitment to the environment. We recognize that storing piles of disks and locating them when in need can be time consuming and decrease productivity in your organization or livelihood. We have come out with two backup and recovery software products, with these products you can backup and restore your computers data to a Disk or USB Memory Key at your discretion. You can also restore your system to the factory image from the hard drive or in some cases the Disk or USB Memory Key you have made using this software.
http://support.dell.com/s...kcs/document?docid=266823
Als je hem dus vanaf de harde schijf kan herstellen, wat heb je dan nog aan een herstel CD/DVD?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 16-01-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
amadeus123 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:24:
Hoeveel telefoontjes heb je zo moeten maken voordat die gratis opgestuurd werd :) ? Ik zal namelijk ook op dit probleem stuiten en vind het zonde om extra te betalen voor die dvd :p
Haha ik heb heel veel telefoontjes moeten maken voor m'n laptop in het algemeen, maar ik heb maar 1 keer gebeld voor de herstel DVD.
(1e keer laptop bezorgd waarbij de HDD los lag, 2e keer deed de software van de backup het niet, en toen deed m'n videokaart het niet...).

Je moet het trouwens wel goed treffen met de persoon aan de andere kant van de lijn. Het kan ook zijn dat die je ervoor wilt laten betalen. Ik heb uitgelegd dat de software niet goed was, en dat ik wel een herstel DVD wil voor als ik windows opnieuw wil installeren of een SSD erin, oid.
Anoniem: 137222 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:26:

[...]

Bedankt, maar kan je wel via F8 bij het opstarten de laptop herstellen naar de fabrieksinstellingen ook al heb je geen hersteldisk? Ik neem aan dat er een verborgen partitie op de harde schijf is met de fabrieksinstellingen?

[...]

Als je hem dus vanaf de harde schijf kan herstellen, wat heb je dan nog aan een herstel CD/DVD?
Ik heb geen idee, ik heb dit niet geprobeerd, en zie ook niet bij het opstarten bij BIOS staan dat F8 een optie is? Alleen F2 en F12. En aan een reset heb je niks, als je bijvoorbeeld je OS op een SSD wilt zetten, lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door N0EPie0910 op 16-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
N0EPie0910 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:40:

Haha ik heb heel veel telefoontjes moeten maken voor m'n laptop in het algemeen, maar ik heb maar 1 keer gebeld voor de herstel DVD.
(1e keer laptop bezorgd waarbij de HDD los lag, 2e keer deed de software van de backup het niet, en toen deed m'n videokaart het niet...).

Je moet het trouwens wel goed treffen met de persoon aan de andere kant van de lijn. Het kan ook zijn dat die je ervoor wilt laten betalen. Ik heb uitgelegd dat de software niet goed was, en dat ik wel een herstel DVD wil voor als ik windows opnieuw wil installeren of een SSD erin, oid.
Oei, klinkt niet zo goed :D. Ik hoop dat ik al deze problemen niet heb met mijn nieuwe laptop, anders kijk ik er al minder naar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

N0EPie0910 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb dit niet geprobeerd, en zie ook niet bij het opstarten bij BIOS staan dat F8 een optie is? Alleen F2 en F12. En aan een reset heb je niks, als je bijvoorbeeld je OS op een SSD wilt zetten, lijkt me?
Ok, ik zal dan proberen om een hersteldisk te maken en als dat niet lukt bel ik Dell even. Met welke software heb jij het geprobeerd, Dell DataSafe Local Backup 2.0? En ik neem aan dat je ook Windows 8 hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 16-01-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Ja, Windows 8. Er zit standaard software op, Dell Support Center versie 3.2.603.102. Die heb ik gebruikt om een herstel-dvd te maken, en die werkt niet goed blijkbaar. Ik heb verder geen 3rd party dingen geprobeerd. Gewoon direct Dell gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 12:30
Weet iemand waarom er geen NVIDIA 650m in de 15R SE zit? Hij zit wel in de 17R SE versies, maar dan heb je weer 100Mbit LAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maud123
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-02 12:09
Over die Windows 8 herstel dvd: ook ik heb net een 15R SE binnen, vandaag. Ik was door het allereerste begin van dit topic op het idee gebracht de hdd te vervangen door een ssd. Zo makkelijk! Schroefje hier, klepje daar.
Maar ik krijg bij Dell dus ook geen herstel DVD. Ik krijg een verhaal over een image maken.
En ook dat het onmogelijk is om zelf een herstel dvd of usb te maken.
Hoe zit het nu?
Want eigenlijk is dat toch te gek voor woorden. Je koopt Windows 8, maar o wee als je een hersteloptie wilt. (Kan wel, met die ingebouwde recovery, maar die kan je er niet aftrekken als je een andere schijf wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EPie0910
Beetje een algemene vraag eigenlijk, maar ik vroeg me dit toevallig af: Wat is het verschil tussen Hoge Prestaties en Gebalanceerd of Dell (aanbevolen) bij energie schema's?
Zet dit je CPU hoger ofzo? Of is het enige verschil dat de slaapstand-tijd verandert, en de helderheid van het scherm etc.
Bij voorbaat dank, en sorry dat het hier staat ;)
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste