100mhz sneller. Ik testte even uit of je niet, zoals de meeste mensen, de ene i7 met de andere i7 vergelijkt en dan concludeert dat het hetzelfde is, dat valt namelijk tegen.
En ik keek zelf verkeerd. Ik dacht dat je vergeleek met een 15R SE met een i7. Maar die is schijnbaar wat duurder.
En dat verrast me@dat het dezelfde kaart is... want dat lijkt niet in lijn te zijn met wat ik op notebookcheck.net las. Ehm... hele domme vraag, maar waar kun je die informatie ergens online vinden? (dat het dus min of meer dezelfde zou zijn)
Ik zie dat ik er weer naast zit, gaat lekker zo..
De HD 8730 bevat een stuk minder shaders en is een stuk lager geklokt. De verwachting zou zijn dat de HD 7730m ongeveer 50% sneller is.
En trouwens, wat betreft bouwkwaliteit, zit dat niet sowieso best goed bij alle Dell notebooks? Ik bedoel maar, ik heb flink wat Dell's in m'n handen gehad en heb nooit het gevoel gehad dat er ook maar 1 echt slecht was. Of is de bouwkwaliteit van de SE zo exceptioneel goed dan?
De inspiron 15R SE bevat gemiddelde bouwkwaliteit, vind ik.
Waar ik meer mee zit is dat de inspiron 15R, zonder SE, al minder gebouwd is dan de SE. De normale inspiron 15 is nog €50 goedkoper. Voor die prijs kan het gewoon niet goed zijn.
De niet-SE is wel lichter, maar lichter is in dit segment vaak geen indicatie van goede kwaliteit.